Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:35
Zijn er hier mensen die de apple Watch ook gebruiken als sporthorloge?
Dus die hem gebruiken bij het lopen en zwemmen?

Wat zijn de ervaringen. Is de hartslag, afstand, ... accuraat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:01
zwasie schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:15:
Zijn er hier mensen die de apple Watch ook gebruiken als sporthorloge?
Dus die hem gebruiken bij het lopen en zwemmen?

Wat zijn de ervaringen. Is de hartslag, afstand, ... accuraat ?
Mijn ervaringen zijn positief, ik gebruik het met name voor fietsen en zwemmen. Bij het zwemmen houdt de Watch bijv bij welke soort slagen je doet.
Bij het fietsen hoogte verschil, snelheid, route. Dit alles natuurlijk in combinatie met hartslag, calorieverbranding etc.

Het enige wat nu nog ontbreekt, maar dat komt in de volgende os versie, is dat hij een activiteit automatisch registreert. Op dit moment moet je nog handmatig een workout starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb het geluk een paar weken een reviewsample van de Watch (42mm) te mogen lenen van een collega. Nu kan ik in alle rust lekker uitproberen. Heb in ieder geval punt 1 van mijn checklist al afgevinkt: de 42mm-versie is een prima formaat voor mijn pols van 16 cm. En de extra accuduur is een added bonus. Heb me verder nog weinig in het ding verdiept behalve 99% van de notificaties uitgezet :+ en zien dat ik meer beweeg dan ik denk :P Even nog door de apps heen, om bijvoorbeeld Strava de hartslagdata te laten gebruiken e.d.

Heb bunq maar Apple Pay is mij de 'moeite' van het stappenplan/adres/regio aanpassen niet waard, ik ben geen echte spender buiten de deur . En ik heb een zeer mooi horloge (en een kek zomerhorloge) die tegen wat geweld kunnen. Zou de Apple watch niet 100% van de tijd dragen zeg maar. Dus op die noot heb ik geen haast met er zelf eentje halen. 2e hands is bijvoorbeeld wel een optie, of wachten op de 4 en bekijken of de 'upgrades' het me waard zijn en anders een nieuwe AW3 voor vriendelijkere prijs.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:04
Trouwens wat mij opvalt is dat de GPS op dit moment erg brak doet ik moet echt bluetooth uitzetten en dan willen de aantal de kilometers en snelheid kloppen als ik fiets met de Apple watch (2)
En nee ik draai geen beta op mijn Iphone 6s waarmee mijn watch is gekoppeld.
Meer mensen hiermee last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Jimijames75 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Mijn ervaringen zijn positief, ik gebruik het met name voor fietsen en zwemmen. Bij het zwemmen houdt de Watch bijv bij welke soort slagen je doet.
Bij het fietsen hoogte verschil, snelheid, route. Dit alles natuurlijk in combinatie met hartslag, calorieverbranding etc.

Het enige wat nu nog ontbreekt, maar dat komt in de volgende os versie, is dat hij een activiteit automatisch registreert. Op dit moment moet je nog handmatig een workout starten.
En hoe doet de Watch het kwa slijtage door het water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09
Roos79 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:18:
Trouwens wat mij opvalt is dat de GPS op dit moment erg brak doet ik moet echt bluetooth uitzetten en dan willen de aantal de kilometers en snelheid kloppen als ik fiets met de Apple watch (2)
Toen mijn Wahoo Bolt het bij aanvang van de rit het begaf, moeten overschakelen op mijn Apple Watch om de rit te loggen. Mijn kompaan reed met een Edge 705 en beiden hadden we dezelfde afstand (101 km). Bluetooth stond aan want ik registreerde ook de hartslag via mijn HR-band (niet via pols).
Apple Watch 3 met rode kroon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:25
Mijn Apple Watch wil nog wel eens verbinding kwijt raken met m'n iPhone, ondanks dat ze nog geen 10cm van elkaar af liggen. Ik moet de watch dan aan- en uitzetten, om een stabiele verbinding te bewerkstelligen.
Apple Watch 3 en een iPhone 5s willen misschien niet altijd lekker samen? Heb ik hier niet een briljante reden om een iPhone X aan te gaan schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Roos79 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:18:
Mijn GPS werkt ook vele malen beter als hij niet verbonden is met mijn telefoon (iPhone X)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eerste paar ervaringen:
- De workout-app is meh, start en eindtijd okee, maar beweren dat ik slechts 22min van de 50 gefietst heb is kinda bullshit :+
- Strava-app is bliss: sneller dan m'n iPhone grijpen en rit starten
- MBP unlocken, geen idee dat dat kon maar ook weer handig :)
- Muten/terug naar zwart scherm door je hand over de watch te houden is fijne shortcut (minder kroongebruik)
- Kroon liever links (linkerpols) zodat je de kroon niet zo snel per abuis aanraakt. Added bonus: handiger met sporten en met je duim bedienen voelt fijner imho.
- De velcro-band is prima. Bandjes wisselen gaat leuk worden (horloge-nerd hier, 1 bandje is geen bandje :+ )

Beetje zitten YouTuben ook naar de welbekende tips & tricks vids, wat een bizarre hoeveelheid customisations..like, aan alles lijkt gedacht. Eng gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 01-07-2018 12:47 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@2Dutch Dat van de workout app herken ik niet staat hij op auto pauze bij stilstaan oid?
Want hier gewoon 53 minuten fietsen als ik dat gedaan heb.

Enkel nu dus gedoe met de gps en dus heb ik voor de zoveelste keer de kalibratie gegevens gewist en nu doet het het weer aardig maar dat lijkt mij niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Roos79 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:54:
@2Dutch Dat van de workout app herken ik niet staat hij op auto pauze bij stilstaan oid?
Want hier gewoon 53 minuten fietsen als ik dat gedaan heb.

Enkel nu dus gedoe met de gps en dus heb ik voor de zoveelste keer de kalibratie gegevens gewist en nu doet het het weer aardig maar dat lijkt mij niet normaal.
Heb zitten prutsen met de settings achteraf, volgens mij pauzeerde ie wel. Vermoedelijk iets te hard/lang ofzo, zo langzaam fiets ik nu ook weer niet ;) Gps-issue heb ik niet gemerkt.

Gebruik al tijden Strava en dat bevalt me (op kleine ergernisjes na) zeer goed. Dus toen ik even voor een boodschappenrun Strava gebruikte: nice. Maar wie weet ga ik workout nog eens testen met andere sporten. Heb het ding een paar weken te leen dus kan goed prutsen en pielen ;) Zocht sowieso nog een handige manier om HIIT te doen, de Strong-app lijkt me erg handig daarvoor dus daar ga ik eens mee aan de bak vandeweek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@2Dutch Of je heb gepauzeerd ongemerkt onderweg heb ik ook wel eens gehad.
En dan gaat het ook mis maar dat moet je terug kunnen zien aan je gps track?

Strava is goed maar dan had ik weer dubbele data of geen doorkoppeling van hartslag dus daar ben ik mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
@Donstil beta 3 al binnen?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat ging nu wel in 1x.
Vanmorgen geïnstalleerd, best prima tot nu toe. Wat sneller en batterij lijkt (in de eerste uurtjes) wat beter.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Donstil schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:58:
[...]

Vanmorgen geïnstalleerd, best prima tot nu toe. Wat sneller en batterij lijkt (in de eerste uurtjes) wat beter.
Top! :)
Vanavond even doen vond de batterij in de vorige beta echt niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even getest (met alleen de echt noodzakelijke notificaties, brightness 2/3 op watch ingesteld) hoe de accu het volhoudt, en dat is van maandagmorgen 6:00 tot dinsdagavond 23:30 a 10% (opladen een must anders powersave). 's Nachts gewoon op een kastje gelegd. Heb hem nu op 1/3 brightness gezet, kijken of dat wat scheelt, ik merk weinig 'minder leesbaars' er aan in ieder geval.

Wel al duidelijk besloten om zelf voor de donkere te gaan (oogt wat netter) en toch echt te wachten tot september: of de 4 met nieuwigheden/betere accu, of de 3 voor minder. Het is een leuk ding en vooral voor hartslagmeting en bewegen een plus, maar had toch liever gezien dat hij 100 euro goedkoper was :+

De Strong-app is wel nice en werkt erg leuk op de Watch, ik miste altijd een tool om sets/reps/oefeningen snel en simpel mee te loggen, dit oogt perfect :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
Jimijames75 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Tx voor je ervaring te delen.
Ben uiteindelijk voor de iWatch gegaan en wat een toppertje is me dat.

Zowel kwa sporthorloge als smartwatch onder de indruk. Zwemmen is gewoon exacter dan mijn garmin swim van vroeger . En ook bij het lopen zo goed identiek met garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Donstil schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:58:
[...]

Deze beta vind ik beter wat jij? @Donstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:47
Zijn er meer mensen met problemen met berichtgeving van IPhone (ios 11.4) naar Watch (ios 4.3.1) ?

Zowel emails als Whatsapp komt soms wel en soms niet binnen......vinkjes bij berichtgeving staan op groen. Overige meldingen wil ik niet ontvangen en staat zodoende dus uit.

Watch is sinds gisteren in gebruik genomen (nieuw) ….. mis ik een instelling?

Op Google staan de normale instellingen beschreven, deze gecontroleerd en staan goed in Iphone..

Alvast bedankt :)

EDIT:
Diverse harde resets en opnieuw instellen (pair/unpair), helaas geen resultaat....

[ Voor 8% gewijzigd door Buddha_ op 06-07-2018 15:08 ]

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gebruikt hier iemand zijn Watch om Apple Music te bedienen? Heb momenteel Spotify en pak altijd iPhone, maar met Apple Music zou het kunnen via Watch. Is dat iets wat bruikbaar is?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:43
Ik heb last van ernstige koop drang na het zien van een Apple Watch bij een collega. Maar ik vind het jammer dat we in Nederland geen LTE Apple Watch kunnen gebruiken. Al vraag ik me af hoe relevant dat is. Iemand hier die er ervaring mee heeft? Is het feature om op te wachten of voegt het in de praktijk niet zoveel toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:15:
Gebruikt hier iemand zijn Watch om Apple Music te bedienen? Heb momenteel Spotify en pak altijd iPhone, maar met Apple Music zou het kunnen via Watch. Is dat iets wat bruikbaar is?
Is zeker bruikbaar en geeft lekker gebruiksgemak.

Ik heb Apple Music in de Dock staan. Met een druk op de zijknop heb ik toegang tot alle afspeellijsten van mijn Apple Music account.

Selecteren, volume, skippen van songs, alles vanaf mijn Apple Watch.

iPhone niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Opeens is op me watch 2 me contacten weg enig idee hoe dit weer terug komt?
Telefoon toont ze wel bij een imessage bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nick25 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:11:
Mijn collega ziet ook geen namen meer als hij gebeld wordt, wel een nummer. Bug in WatchOS?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:08
Nick25 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:11:
Bekende bug in beta 3. Schijnt te helpen door te downgraden naar beta 2, dan te syncen met je tel en dan weer beta 3 te installeren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Sluuz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:38:
[...]

Bekende bug in beta 3. Schijnt te helpen door te downgraden naar beta 2, dan te syncen met je tel en dan weer beta 3 te installeren.
Hmm oke deed die gisteren nog niet namelijk...
Hoe down na 2 en dan weer na 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik weet niet of het via de developer portal nog te downloaden is en hoe je dat dan erop krijgt (ben geen developer). Downgraden schijnt nogal lastig te zijn op de Apple Watch. Ook gelijk de reden om beter niet de beta daarvan op je daily driver te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Martinusz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:22:
Wauw vandaag loopt mijn series 3 ineens helemaal leeg :? Vanochtend 100% nu nog maar 10%, nog niet eerder meegemaakt :?
ik had dat ook paar dagen terug, toen had ik pedometer++ geinstalleerd. weet niet of het er iets mee te maken heeft. heb m er weer af en nu lijkt alles weer normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aah gaar, ik heb een kras op het saffieren "Kras bestendige" glas van mijn Apple Watch 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 17:49
Klinkt alsof het dan geen zuiver saffier is wat ze gebruiken :? Mijn Tissor horloge heb ik al jaren (en vrij mishandeld eigenlijk door die tijd heen O-) ) maar daar is op het glas zelf niets te zien. de stalen casing daarentegen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:38
Ik heb ook een safier glas in een seiko zitten. Zitten allemaal kleine krasjes in.
Is een kwestie van stoten tegen een nog harder materiaal.

Maar goed, blijft zuur bij een aw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Nick25 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Hmm oke deed die gisteren nog niet namelijk...
Hoe down na 2 en dan weer na 3 ?
beta 4 is nu uit, hierin is het opgelost:
Contacts
Resolved Issues •Contacts changes might not immediately sync to Apple Watch. (41401454) •All contacts might disappear from Apple Watch. Contacts will remain on the paired iPhone and other devices. (41553183)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:08
Donstil schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:34:
Aah gaar, ik heb een kras op het saffieren "Kras bestendige" glas van mijn Apple Watch 8)7
Jaguar645 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:46:
Klinkt alsof het dan geen zuiver saffier is wat ze gebruiken :? Mijn Tissor horloge heb ik al jaren (en vrij mishandeld eigenlijk door die tijd heen O-) ) maar daar is op het glas zelf niets te zien. de stalen casing daarentegen ;)
Dat klopt ook. Kijk deze maar eens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Darklance schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:41:
[...]

beta 4 is nu uit, hierin is het opgelost:
Contacts
Resolved Issues •Contacts changes might not immediately sync to Apple Watch. (41401454) •All contacts might disappear from Apple Watch. Contacts will remain on the paired iPhone and other devices. (41553183)
Thanks vd week ff updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aschtra schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:51:

Dat klopt ook. Kijk deze maar eens:

[video]
Aah balen ja. En de weg naar September is nog lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 17:09
Noxa schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:13:
Ik heb last van ernstige koop drang na het zien van een Apple Watch bij een collega. Maar ik vind het jammer dat we in Nederland geen LTE Apple Watch kunnen gebruiken. Al vraag ik me af hoe relevant dat is. Iemand hier die er ervaring mee heeft? Is het feature om op te wachten of voegt het in de praktijk niet zoveel toe.
Ik herken je punt. Wilde eerst ook altijd voor de watch 3 + cellulair gaan. Meer vanwege de roestvrij stale behuizing, safierglas en de optie om er, stand alone van je iPhone mee te kunnen bellen.

Uiteindelijk toch gekozen voor een reguliere iwatch en ben er zeer content mee. Berichtgeving gaat prima. Agenda functie etc is handig en het registreert de nodige activiteiten. Voor het geld nog wel het overwegen waard...maar dat is voor een ieder weer persoonlijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:09

Grin

Ride si sapis.

Zo'n cellular AW is leuk maar vergeet ook niet dat je waarschijnlijk 10 Euro per maand mag aftikken bij je provider. De initiële kosten zijn met 450-650 Euro nog te overzien, maar 10 Euro extra per maand - voor die gelegaliseerde afpersers - vind ik het niet waard.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Ik vind het vooral jammer dat er nog steeds geen optie voor een RVS model is zonder cellular voor de landen waarin dit nog niet ondersteund wordt. Uit Duitsland halen blijft nu de enige optie en die mobiele verbinding mis ik persoonlijk niet.

[ Voor 0% gewijzigd door bjonnie op 19-07-2018 09:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:02
Grin schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:28:
Zo'n cellular AW is leuk maar vergeet ook niet dat je waarschijnlijk 10 Euro per maand mag aftikken bij je provider. De initiële kosten zijn met 450-650 Euro nog te overzien, maar 10 Euro extra per maand - voor die gelegaliseerde afpersers - vind ik het niet waard.
De vraag is dan ook hoevaak je zonder iPhone de deur uit gaat. En je hoeft hem niet eens altijd opzak te hebben; zolang je zo'n 30-40 meter met bluetooth (met goed line-of-sight) of op hetzelfde WiFi netwerk blijft (met roaming), werkt het prima. Ik kan mijn iPhone op kantoor laten liggen en dan kan ik de Apple Watch in het gebouw aan de overkant van de straat nog gebruiken alsof ik hem op zak heb. Natuurlijk is het handig bij sport activiteiten om je iPhone niet bij je te hebben, maar daar heb ik die extra kosten niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06 21:52
ThomasG schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:47:
[...]
De vraag is dan ook hoevaak je zonder iPhone de deur uit gaat. En je hoeft hem niet eens altijd opzak te hebben; zolang je zo'n 30-40 meter met bluetooth (met goed line-of-sight) of op hetzelfde WiFi netwerk blijft (met roaming), werkt het prima. Ik kan mijn iPhone op kantoor laten liggen en dan kan ik de Apple Watch in het gebouw aan de overkant van de straat nog gebruiken alsof ik hem op zak heb. Natuurlijk is het handig bij sport activiteiten om je iPhone niet bij je te hebben, maar daar heb ik die extra kosten niet voor over.
eens. Ik neem mijn iPhone altijd mee. Bij sporten heb ik geen behoefte om te bellen dus hoef dit echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heeft er iemand een betrouwbare (Europese) bron voor een Apple Watch scherm? Het scherm van mijn series 0 is al een tijdje gebarsten (in de "bezel" aan de zijkant, dus helemaal niet storend), maar sinds een week zit er een vlek bovenaan in het scherm die steeds groter wordt (LCD bleeding) en dus wil ik deze toch liefst herstellen.
Officieel kan het enkel via Apple, maar kost een replacement al 220 EUR, wat ik veel te veel vindt voor een series 0.
De iFixIt US store heeft wel het juiste scherm maar dan ben ik alsnog dik 150EUR kwijt, zonder importkosten. Hun EU store heeft geen onderdelen voor Apple Watch.
Mijn zoektocht leverde verder niet veel meer op, buiten wat eBay links naar verkopers in de US, zelfde probleem dus als kopen via iFixIt. Veel meer dan 100 EUR zou ik er niet aan willen geven, en anders wordt het wachten op de release van series 4.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
koentjuh1987 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:34:
[...]

Ik herken je punt. Wilde eerst ook altijd voor de watch 3 + cellulair gaan. Meer vanwege de roestvrij stale behuizing, safierglas en de optie om er, stand alone van je iPhone mee te kunnen bellen.

Uiteindelijk toch gekozen voor een reguliere iwatch en ben er zeer content mee. Berichtgeving gaat prima. Agenda functie etc is handig en het registreert de nodige activiteiten. Voor het geld nog wel het overwegen waard...maar dat is voor een ieder weer persoonlijk.
Heb inmiddels een Watch 3 zonder LTE aangeschaft en ik mis het inderdaad niet. Al is het wel super handig om voor een kort gesprek je telefoon in je zak te laten zitten.

Heb nu een Fitbit, Garmin en Apple Watch gehad maar die laatste verslaat de rest by far! Wat een gebruikservaring en wat een schitterend scherm. Was even bang dat de accu heel snel leeg liep maar dat valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 17:09
Noxa schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Heb inmiddels een Watch 3 zonder LTE aangeschaft en ik mis het inderdaad niet. Al is het wel super handig om voor een kort gesprek je telefoon in je zak te laten zitten.

Heb nu een Fitbit, Garmin en Apple Watch gehad maar die laatste verslaat de rest by far! Wat een gebruikservaring en wat een schitterend scherm. Was even bang dat de accu heel snel leeg liep maar dat valt reuze mee.
bellen werkt prima vanaf de watch. Paar airpods erbij en het gaat nog gemakkelijker...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09
Noxa schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Werkt zonder LTE ook, is als de iPhone helemaal niet op zak hebt dat je LTE nodig hebt om te bellen met de Apple Watch, maar we hoeven ons daar niet druk om maken, NL en BE providers ondersteunen nog geen eSims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Iemand een goede site voor watch-bandjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 08:51
zwasie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:02:
Iemand een goede site voor watch-bandjes ?
Die ene Chinese site? Kan je echt voor tussen den €2 - €10 je helemaal scheel kopen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Heb daar inmiddels 5 bandjes vandaan waarvan er 2 na een aantal keer dragen kapot gingen en de rest niet heel stevig in m'n Apple Watch zit. Het waren bandjes met een hoop positieve reviews.

Dus ja, erg goedkoop. Maar ik spendeer dan toch liever een stuk meer om 1 of 2 goeie te kopen dan de wereld te belasten met elke 2 weken een nieuw bandje wat ik daarna weer weg moet gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:43
Sluuz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:15:
Heb daar inmiddels 5 bandjes vandaan waarvan er 2 na een aantal keer dragen kapot gingen en de rest niet heel stevig in m'n Apple Watch zit. Het waren bandjes met een hoop positieve reviews.

Dus ja, erg goedkoop. Maar ik spendeer dan toch liever een stuk meer om 1 of 2 goeie te kopen dan de wereld te belasten met elke 2 weken een nieuw bandje wat ik daarna weer weg moet gooien.
goed punt idd. Ik heb zelf echter ook weleens een vrij prijzig bandje gekocht (dbramante1928, leer, €70) en ook die is inmiddels kapot. Ik vraag me dan ook af hoe de ervaring is met originele Apple bandjes.

Bovendien heb ik idd een paar bandjes gehad met kuren, maar ook een paar die nog prima zijn. Je moet dus wat geluk hebben maar overall kan ik wat variëren en ben ik alsnog goedkoper uit dan één Apple bandje.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Laatst online: 16-06 21:17
Heb enkele jaren een Apple Watch Series 0 gehad en sinds enkele maanden verkocht. Hopen op een nieuw model in September zodat we die kunnen aanschaffen, om nu een Series 3 te kopen..

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 12:07

DDR

Runescom schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:50:
Heb enkele jaren een Apple Watch Series 0 gehad en sinds enkele maanden verkocht. Hopen op een nieuw model in September zodat we die kunnen aanschaffen, om nu een Series 3 te kopen..
Dat heb ik ook, nu eentje via kpn aanschaffen á 365,- (klant korting) of wachten tot en met September..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
DDR schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:18:
[...]

Dat heb ik ook, nu eentje via kpn aanschaffen á 365,- (klant korting) of wachten tot en met September..
Blijft lastig, wil er eigenlijk nu 1 aanschaffen, maar ik ben geduld aan het kweken.. Wil gewoon het nieuwste model, maar dan moet ik er wel snel bij zijn zodra hij uit is ivm voorraad.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06 21:26
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:30:
[...]
goed punt idd. Ik heb zelf echter ook weleens een vrij prijzig bandje gekocht (dbramante1928, leer, €70) en ook die is inmiddels kapot. Ik vraag me dan ook af hoe de ervaring is met originele Apple bandjes.

Bovendien heb ik idd een paar bandjes gehad met kuren, maar ook een paar die nog prima zijn. Je moet dus wat geluk hebben maar overall kan ik wat variëren en ben ik alsnog goedkoper uit dan één Apple bandje.
Ik heb een origineel Apple bandje (space grey leather loop) bij mijn Series 3. Deze ziet er letterlijk nog uit als nieuw. Dat had ik zeker niet verwacht van een leren bandje! Natuurlijk N=1, maar ik zou nooit meer iets anders kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Leren bandjes blijven in mijn ervaring maar zelden mooi, enige leer waar ik een beetje vertrouwen in heb is krokodillenleer. Maar ook deze zal je na 5-7 jaren moeten vervangen. Voor de AW vind ik de stalen bandjes meer geschikt; duurzaam, praktisch en ziet er m.i. het beste uit. Leer + water&zweet zullen nooit vrienden worden.
De Milanese Loop in het zwart heb ik nu een maand of 8-9 en ziet er nog perfect uit. Geen krassen, alleen een beetje kalkaanslag rond de bevestigingen van het horloge. Verwijder je in 1-2 minuten en dan is hij weer als nieuw. Ook de magnetische sluiting werkt nog naar behoren. Het kost ruim 200 Euro maar dan heb je een duurzaam en onopvallend bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Sluuz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:15:

Deel deze mening totaal niet. Maar als jij dit ervaart dan is dat natuurlijk zo. Ik verwacht van een bandje van €1,50 ook niet zoveel als 1 die 30x duurder is van Apple. Ik heb 5 bandjes liggen en wisse regelmatig van bandje en tot nu toe gaat t als een maand prima. Maar of ze jaren meegaan, dat denk ik ook niet! Eens! Maar voor een par euro koop je zo 5 nieuwe.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dat snap ik. Je moet een beetje mazzel hebben ermee. Ik had twee keer pech. Een van die milanese loops brak gewoon af terwijl ik aan m'n bureau op kantoor zat. Gelukkig hebben we tapijt, anders was m'n Watch stuk. Dat had niet op straat moeten gebeuren ofzo.

Ik geef dan toch liever 1 keer (veel) meer geld uit en dat ik weet dat het goed zit, dan dat ik een paar kopierende Chinezen steun. No offence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:40
Ik zweer bij de Milanese klittenband bandjes, Heb een originele en 4 kloon van Ali. Er is verschil maar ook in prijs!! Ze doen het allemaal nog goed en zijn lekker licht.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:01

pdavie2311

Live life to the fullest..

Heb de Nomad sport besteld voor mijn watch..Komt morgen binnen. Ook goed 40 tientjes, maar wil een duurzame en nette band hebben, die ik zowel met sporten als casual kan blijven dragen...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkstar schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:06:
Heeft er iemand een betrouwbare (Europese) bron voor een Apple Watch scherm? Het scherm van mijn series 0 is al een tijdje gebarsten (in de "bezel" aan de zijkant, dus helemaal niet storend), maar sinds een week zit er een vlek bovenaan in het scherm die steeds groter wordt (LCD bleeding) en dus wil ik deze toch liefst herstellen.
Officieel kan het enkel via Apple, maar kost een replacement al 220 EUR, wat ik veel te veel vindt voor een series 0.
De iFixIt US store heeft wel het juiste scherm maar dan ben ik alsnog dik 150EUR kwijt, zonder importkosten. Hun EU store heeft geen onderdelen voor Apple Watch.
Mijn zoektocht leverde verder niet veel meer op, buiten wat eBay links naar verkopers in de US, zelfde probleem dus als kopen via iFixIt. Veel meer dan 100 EUR zou ik er niet aan willen geven, en anders wordt het wachten op de release van series 4.
LCD bleeding? Er zit toch een OLED scherm in de watch (elk type)?

Ik zie op AliExpress veel schermen staan. Meerendeel voor €50,- zijn alleen allemaal voor S1/2/3. Misschien het uitzoeken waard of de S0 die ook snapt.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 20-07-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Darkstar schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:06:
Voor €200 heb je een zgan Apple watch 2 op marktplaats. Ik zou daar eerst even kijken. Zeker nu die series 0 geen updates meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

De laatste 2 runs houdt mijn series 3 Nike+ niet meer de gemiddelde snelheid bij. Notabene de nike app die standaard op de Nike+ staat...Gemiddelde snelheid komt wel onderin te staan, maar verandert niet..Pas als ik de run op pauze druk, staat de actuele gemiddelde snelheid wel in beeld..

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 18:44
Ik heb een series 3 van m'n werk te leen (mooi ding!). Nu vraag ik me af:
- Als ik er WatchOS5 beta op zet via een iOS12 beta installatie (m'n iPad), kan ik de watch dan met iOS11 gebruiken (m'n iPhone)?

Ik woon in Noorwegen en Apple Pay komt er heel binnenkort aan voor mijn bank, ik hoop dat ook nog te kunnen testen voor hij terug mag (ik wacht zelf op de LTE versie)

Verder vond ik het mooiste toch wel om even te facetimen via de watch. Eindelijk dat james bond gevoel waar ik al 20 jaar op heb zitten wachten 8) al weet ik niet eens of james bond wel ooit via een horloge heeft gebeld. :+

[ Voor 56% gewijzigd door Menesis op 21-07-2018 17:14 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:21

Maxow

Hidden Sound System

Dat gaat niet werken, je kunt alles rondom je Apple Watch alleen maar beheren vanaf je iPhone (je koppelt immers met je iPhone), dus ook je software versie. Je zult als je WatchOS5 bèta wilt gebruiken dus sowieso je iPhone moeten voorzien van iOS12 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Maxow schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:29:
Dat gaat niet werken, je kunt alles rondom je Apple Watch alleen maar beheren vanaf je iPhone (je koppelt immers met je iPhone), dus ook je software versie. Je zult als je WatchOS5 bèta wilt gebruiken dus sowieso je iPhone moeten voorzien van iOS12 beta.
Let wel even op, je kunt de Watch zelf niet downgraden, dus mocht den collega dan op ios 11 zitten kan die hem niet koppelen. Watch moet eerst naar Apple om te downgraden.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 21:36
Ik heb sinds kort een aantal keer in open water gezwommen, en merk dat mijn AW 3 zeer slecht de afstand registreert. Na een kilometer zwemmen staat er maar een paar honderd meter op de AW3.

Ik heb dit alleen in open water: wanneer ik in het zwembad zwem registreert ie de afstand perfect.

Hebben jullie hier ook last van/een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben mijn series 2 echt helemaal zat.
Siri (terwijl mijn iPhone in mijn zak zit) met HomeKit commando's is soms ze vreselijk traag. De workout app start ik de eerste keer al als ik me omkleed. Daarna start ik hem nog een keer zodat ie niet 10-20 seconden hoeft te laden. Als de workout loopt moet ik nog 5-10 seconden wachten tot de automatische playlist begint af te spelen.
Soms zijn animaties erg stotterend en is de lag vaak 1-2 seconden waardoor je onbedoelt op allerlei ander knoppen drukt omdat de interface gewoon aan het laden was.
Zo nu en dan reageert ie ook erg traag als ik mijn pols omhoog doe om alleen de tijd te checken.
Als ik berichten open, staat op de dock, dan opent die heel snel. Maar zodra ik dan ga scrollen duurt het 2 seconden voordat ie reageert.

Ik zit continue met het dilemma: is dit design of echt een issue? Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik denk voor zo'n duur apparaat is het wel erg slecht. Hoe is dat bij jullie? Moet ik wel of geen reparatieverzoek indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:37:
Siri (terwijl mijn iPhone in mijn zak zit) met HomeKit commando's is soms ze vreselijk traag. De workout app start ik de eerste keer al als ik me omkleed. Daarna start ik hem nog een keer zodat ie niet 10-20 seconden hoeft te laden. Als de workout loopt moet ik nog 5-10 seconden wachten tot de automatische playlist begint af te spelen.
Soms zijn animaties erg stotterend en is de lag vaak 1-2 seconden waardoor je onbedoelt op allerlei ander knoppen drukt omdat de interface gewoon aan het laden was.
Zo nu en dan reageert ie ook erg traag als ik mijn pols omhoog doe om alleen de tijd te checken.
Als ik berichten open, staat op de dock, dan opent die heel snel. Maar zodra ik dan ga scrollen duurt het 2 seconden voordat ie reageert.

Ik zit continue met het dilemma: is dit design of echt een issue? Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik denk voor zo'n duur apparaat is het wel erg slecht. Hoe is dat bij jullie? Moet ik wel of geen reparatieverzoek indienen.
De series 3 heeft die vertragingen soms ook....

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

DennusB schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:38:

De series 3 heeft die vertragingen soms ook....
Welke? Ik meen gelezen te hebben dat de workout.app een issue heeft maar de rest.
Op iOS 12 worden er verbeteringen doorgevoerd, op watchOS lees ik daar nergens over. Ik houd mijn hart vast voor watchOS 5 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Welke? Ik meen gelezen te hebben dat de workout.app een issue heeft maar de rest.
Op iOS 12 worden er verbeteringen doorgevoerd, op watchOS lees ik daar nergens over. Ik houd mijn hart vast voor watchOS 5 dan.
Ik draai hier de WatchOS 5 beta op m'n Series 1, en hoewel het iets beter is, hapert en stottert hij nog geregeld. Erg irritant inderdaad

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@iAmRenzo Neem aan dat je hem al eens geforceerd heb afgesloten?
Sinds ik dat geregeld doe heb ik die vertraging eigenlijk niet meer ook heb ik apps die ik niet op mijn watch gebruikt er gewoon afgehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door Roos79 op 23-07-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Er zijn een aantal "slechte" apps die ervoor zorgen dat mijn 3 series ook het vermelde vertoont. Na dat ik die heb verwijderd is het iets beter geworden.

Op mijn watch face heb ik mijn hartslag staan, regelmatig staat er 16 hour ago bij bijvoorbeeld. En dat vindt ik super irritant, helaas is er ook niet een simpele work-around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Roos79 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:52:
@iAmRenzo Neem aan dat je hem al eens geforceerd heb afgesloten?
Sinds ik dat geregeld doe heb ik die vertraging eigenlijk niet meer ook heb ik apps die ik niet op mijn watch gebruikt er gewoon afgehaald.
Ik herstart hem wekelijks. Heb alle thirdparty apps verwijderd, behalve een paar. Mijn hele dock bijna leeggegooid en alles zoveel mogelijk beperkt. Ik kan er bij wijze van spreken amper nog wat mee.
629110 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:58:
Er zijn een aantal "slechte" apps die ervoor zorgen dat mijn 3 series ook het vermelde vertoont. Na dat ik die heb verwijderd is het iets beter geworden.
Welke apps? En hoe kunnen die de hele performance beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Ik had een paar minder bekende app's blijkbaar zaten die vol met bugs. Zorgde voor crashes van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87

Elke week een keer aan/uit zetten helpt bij mij enorm. Kon op een gegeven moment amper wisselen van scherm vanwege de lag en stotter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Donstil schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:48:
[...]

LCD bleeding? Er zit toch een OLED scherm in de watch (elk type)?

Ik zie op AliExpress veel schermen staan. Meerendeel voor €50,- zijn alleen allemaal voor S1/2/3. Misschien het uitzoeken waard of de S0 die ook snapt.
Hmm, true. In ieder geval wel een vlek die steeds groter wordt. Inderdaad niet bij stil gestaan dat OLED schermen zijn in de Watch.

Ik ga AliExpress eens bekijken, ook naar ervaringen ivm kwaliteit.
Alekz87 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 07:42:
[...]

Voor €200 heb je een zgan Apple watch 2 op marktplaats. Ik zou daar eerst even kijken. Zeker nu die series 0 geen updates meer krijgt.
Dat wordt inderdaad misschien nog wel een optie, tenzij series 4 zoveel vernieuwing zou brengen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 18-06 18:44
Darkstar schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:34:
[...]
Dat wordt inderdaad misschien nog wel een optie, tenzij series 4 zoveel vernieuwing zou brengen.
"Men" zegt wel dat die series 4 een nieuwe look en groter scherm krijgt.
Ik kijk de kat nog even uit de boom en ga sowieso voor eentje met LTE, het idee van alleen een horloge meenemen is wel tof vind ik, met muziek, bellen en betalingsmogelijkheden 8)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ergens verwacht ik dat men niet veel verandert ivm de bandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Roos79 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:28:
Ergens verwacht ik dat men niet veel verandert ivm de bandjes?
Zou leuk zijn voor iedereen die al een hoop bandjes gekocht heeft, maar langs de andere kant kunnen ze ook niet voor eeuwig hetzelfde ontwerp blijven hanteren.
Ik hoop ook dat het generiek genoeg is zodat de S0-S3 bandjes gewoon bruikbaar blijven in S4 (en later)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 31-03 20:07
DennusB schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Ik draai hier de WatchOS 5 beta op m'n Series 1, en hoewel het iets beter is, hapert en stottert hij nog geregeld. Erg irritant inderdaad
De Serie 1 is een verbeterde versie van de 1e gen., die is nog trager ook logisch dat deze geen WatchOS 5 krijgt.

Ik overweeg deze met pensioen te sturen en in sept./okt./nov./dec. de serie 4 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Niemand die hier sport met de Nike+ App? Waarbij de gemiddelde snelheid onderin het scherm niet meer aanpast? Deze blijft statisch staan. Zelfs al met Nike gebeld en hier weten ze ook van niks..App verwijderen zegt hij. Kan niet, gezien deze pre-installed staat op mijn Series 3 Nike+.......

Andere goede App die ik kan gebruiken? Ik wil graag: Hartslag, Afstand, Tijd en Gemiddelde snelheid in beeld met hardlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
pdavie2311 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:44:
Niemand die hier sport met de Nike+ App? Waarbij de gemiddelde snelheid onderin het scherm niet meer aanpast? Deze blijft statisch staan. Zelfs al met Nike gebeld en hier weten ze ook van niks..App verwijderen zegt hij. Kan niet, gezien deze pre-installed staat op mijn Series 3 Nike+.......

Andere goede App die ik kan gebruiken? Ik wil graag: Hartslag, Afstand, Tijd en Gemiddelde snelheid in beeld met hardlopen....
waarom niet de standaar workout app? Die heeft alles wat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

TweakerVincent schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:08:
[...]

waarom niet de standaar workout app? Die heeft alles wat je nodig hebt
Ok! Maar is meer een principe kwestie. Je koopt de Nike+ versie met de App pre-installed. Altijd gewerkt, super! Geeft ook om de km gesproken meldingen van status etc..A la Runkeeper...Moet gewoon werken vind ik dan...Workout app doet dit niet volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik heb via AliExpress per ongeluk een verkeerd leren bandje besteld. https://www.aliexpress.co...042311.0.0.1aaa4c4dassBos

Ik heb de zilveren gesp en buckles in plaats van de zwarte besteld. Mocht iemand interesse hebben, PM maar dan kun je hem voor 13 eu + eventuele verzendkosten morgen nog om je pols hebben.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Geen idee of het hier al eerder voorbij is gekomen maar afgelopen weekend heb ik mijn AW en bandje 10-15 minuten in natuurazijn laten weken. Het aluminium (met name rond de kroon) en het zwarte Milanese Loop bandje hadden toch wat kalkaanslag. Vooral het stuk waar het bandje overlapt aan de onderkant van je pols, rond de magnetische sluiting, rond de kroon van de AW en de achterkant/sensor van de AW.
Direct nadat ik alles uit het azijnbadje haalde waren ze weer blinkend schoon, vooral het bandje is weer helemaal fris glimmend. Wat mij betreft een aanrader voor iedereen, met name degene met een zwarte Milanese Loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Krijgen jullie wel eens van die hartslagmeldingen?
Gisteravond zat ik op de bank, kreeg ik ineens (weer) een melding dat mijn hartslag boven de 120 uitkwam terwijl ik 10 minuten leek te bewegen.
Ik voelde verder niks bijzonders. Vind het erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 19:20
iAmRenzo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:38:
Gisteravond zat ik op de bank, kreeg ik ineens (weer) een melding dat mijn hartslag boven de 120 uitkwam terwijl ik 10 minuten leek te bewegen.
Nope hier nog geen enkele melding gehad sinds het er in zit.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 16:45
iAmRenzo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:38:
Goed in de gaten houden..

https://www.deccanchronic...ecting-thyroid-condi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

:X
Daar krijg ik wel hardkloppingen van ;)
Vet vaag, dat dit met schildklier zaken te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
iAmRenzo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:57:
[...]

Het is geen moment om je direct zorgen te maken maar wel om het gewoon eens aan de huisarts voor te leggen. Tijd dus om even een hartfilmpje oid te laten maken.

Tip; neem een geprinte versie van bovenstaand artikel van hem/haar mee want Nederlandse huisartsen zijn nog lang niet altijd op de hoogte van de kwaliteit van de metingen. Laat je dus vooral niet met een kluitje het riet in sturen door een arts die sceptisch is over de medische mogelijkheden van een Apple watch.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Laatst online: 21-06-2023
iAmRenzo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:57:
[...]

Als je dat al vaker hebt gehad is een bezoek aan de huisarts aan te raden. Ik had het ook en blijkt boezenfibrilleren te zijn. Dus beter een bezoekje aan de huisarts voor niets dan een sluipende aandoening die onbehandeld gevaarlijk kan zijn.

Nog een andere tip is om als je zo’n melding krijgt of op een andere manier merkt dat je hartslag in rust veel hoger is dan normaal om een ademhalingsoefening van 1 minuut te doen. Dan krijg je behalve je hartslag ook een hartslagvariabiliteitsmeting. Kun je zien in apple health. Die is dan waarschijnlijk ook veel hoger dan normaal. Als je die metingen aan de huisarts laat zien zul je waarschijnlijk wel een doorverwijzing krijgen voor nader onderzoek.

[ Voor 33% gewijzigd door duchaantje op 01-08-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

duchaantje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:42:
Als je dat al vaker hebt gehad is een bezoek aan de huisarts aan te raden. Ik had het ook en blijkt boezenfibrilleren te zijn. Dus beter een bezoekje aan de huisarts voor niets dan een sluipende aandoening die onbehandeld gevaarlijk kan zijn.

Nog een andere tip is om als je zo’n melding krijgt of op een andere manier merkt dat je hartslag in rust veel hoger is dan normaal om een ademhalingsoefening van 1 minuut te doen. Dan krijg je behalve je hartslag ook een hartslagvariabiliteitsmeting. Kun je zien in apple health. Die is dan waarschijnlijk ook veel hoger dan normaal. Als je die metingen aan de huisarts laat zien zul je waarschijnlijk wel een doorverwijzing krijgen voor nader onderzoek.
Sinds september heb ik er 8 gehad. Waarvan 6 ervan in een paar kwam met een paar minuten ertussen. Maar ik voel dan helemaal niks, geen druk of hartslag (anders dan normaal) dus ik heb er nooit aandacht aan besteed. Hoewel ik nu kijk, zijn er 2 in mei, 3 in juni en 1 in juli :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
Dat is wel een vrij uitzonderlijke en vooral opgeklopte casus. Desalnietemin fijn dat het voor die vrouw vroegtijdig is opgespoord.
iAmRenzo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Sinds september heb ik er 8 gehad. Waarvan 6 ervan in een paar kwam met een paar minuten ertussen. Maar ik voel dan helemaal niks, geen druk of hartslag (anders dan normaal) dus ik heb er nooit aandacht aan besteed. Hoewel ik nu kijk, zijn er 2 in mei, 3 in juni en 1 in juli :/
In principe is het heel gezond om af en toe een riedeltje met snelle hartslagen te hebben. De meeste mensen kennen het wel dat ze in bed liggen en hun hart een "sprongetje" voelen maken. Dat kan allerlei oorzaken hebben, denk aan spanning/opwinding of nuttigen van cafeïne of nicotine. Vaak een fysiologisch verschijnsel dus.

Als je verhoogde hartslag langere tijd aan houdt (+10min) en je hebt het vaker is het denk ik wel slim om eens naar de huisarts te gaan. Kans is dan groot dat je een verwijzing naar de cardioloog krijgt. Maar nogmaals, er worden heel veel mensen oud met een hart ritme wat af en toe wat vlotter gaat. Vooral geen stress van krijgen.

Kan er nog een technisch verhaal aan hangen als je het interessant vind. Maar voel de volgende keer eens aan je pols/hals als je weer een melding krijgt. Dan moet je voelen of het ritme regelmatig (zoals een metronoom) of onregelmatig is (dus kortere of langere pauze's tussen de slagen). Dat is wel interessante info voor je huisarts/cardioloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Noxa schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:07:
[...]

Dat is wel een vrij uitzonderlijke en vooral opgeklopte casus. Desalnietemin fijn dat het voor die vrouw vroegtijdig is opgespoord.

[...]

In principe is het heel gezond om af en toe een riedeltje met snelle hartslagen te hebben. De meeste mensen kennen het wel dat ze in bed liggen en hun hart een "sprongetje" voelen maken. Dat kan allerlei oorzaken hebben, denk aan spanning/opwinding of nuttigen van cafeïne of nicotine. Vaak een fysiologisch verschijnsel dus.

Als je verhoogde hartslag langere tijd aan houdt (+10min) en je hebt het vaker is het denk ik wel slim om eens naar de huisarts te gaan. Kans is dan groot dat je een verwijzing naar de cardioloog krijgt. Maar nogmaals, er worden heel veel mensen oud met een hart ritme wat af en toe wat vlotter gaat. Vooral geen stress van krijgen.

Kan er nog een technisch verhaal aan hangen als je het interessant vind. Maar voel de volgende keer eens aan je pols/hals als je weer een melding krijgt. Dan moet je voelen of het ritme regelmatig (zoals een metronoom) of onregelmatig is (dus kortere of langere pauze's tussen de slagen). Dat is wel interessante info voor je huisarts/cardioloog.
Geruststellend betoog. Maar op basis waarvan kan jij dit zeggen? Dat is absoluut geen aanval! Maar wanneer iemand zo goed kan uitleggen (voor mij als leek) dan is het fijn om te weten vanuit welke achtergrond,kennis, ervaring, etc. hij/zij spreekt (ben je bijvoorbeeld arts?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Gewoon even langs de huisarts! Je gaat je gezondheid toch niet af laten hangen van wat tips op een forum (hoe goed bedoeld ook). Deze hele waarschuwing van je apple watch is bedoeld om je even langs een medisch expert te laten gaan voor check-up. Wees verstandig en doe dat dan ook.

Je krijgt na goede analyse dan waarschijnlijk die goede boodschap maar dan weet je het wel écht zeker. Mocht het helaas toch minder goed bericht zijn dan is het positieve dat je er veel sneller bij bent dan iemand zonder zo’n Apple Watch.

[ Voor 76% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-08-2018 12:41 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

@Grin @Noxa Thanks! :)
DeNachtwacht schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:35:
Gewoon even langs de huisarts! Je gaat je gezondheid toch niet af laten hangen van wat tips op een forum (hoe goed bedoeld ook). Deze hele waarschuwing van je apple watch is bedoeld om je even langs een medisch expert te laten gaan voor check-up. Wees verstandig en doe dat dan ook.

Je krijgt na goede analyse dan waarschijnlijk die goede boodschap maar dan weet je het wel écht zeker. Mocht het helaas toch minder goed bericht zijn dan is het positieve dat je er veel sneller bij bent dan iemand zonder zo’n Apple Watch.
Het ging mij vooral om de betrouwbaarheid van de Apple Watch (on-topic) en of ik hier iets mee moet. Dat het verder een (interessant) verhaal werd met tips op een forum (off-topic) over hart-problemen is prima.
Ik weet voldoende nu, ga het eens met de huisarts bespreken, en nu weer ontopic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
iAmRenzo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:15:
@Grin @Noxa Thanks! :)
Het ging mij vooral om de betrouwbaarheid van de Apple Watch (on-topic) en of ik hier iets mee moet.
Nou nog even een laatste on-topic reactie dan: de Apple Watch is met 97% zekerheid in staat boezemfibrilleren (bepaalde hartaandoening) te detecteren aldus onderzoekers aan Harvard. Ze waarschuwen hier expliciet niet voor omdat je horloge officieel geen medisch instrument is. Maar het is zeker serieus genoeg er even mee langs de huisarts te gaan. Laat ook even weten hoe die reageerde, ik ben wel benieuwd ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb een ecg laten maken nav lage hartslag. Zat op 47 soms. Is niks uitgekomen, wel interessant dat aw dit meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Toevallig nog mensen die vinden dat , na de laatste beta versie (iOS 12beta5), het aantal minuten training en verbruikte minuten plots hoger is als ervoor?

Zijn wel iets drukkere dagen op het werk maar kan moeilijk geloven dat mijn aantal minuten training hierdoor plots veel hoger zijn....

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Die trainingsminuten lopen ook op als je niet een training aanzet maar wel een verhoogde hartslag hebt. Is niet iets specifieks van beta 5 (die ik ook draai overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Sluuz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:16:
Die trainingsminuten lopen ook op als je niet een training aanzet maar wel een verhoogde hartslag hebt. Is niet iets specifieks van beta 5 (die ik ook draai overigens).
Zal dan waarschijnlijk wel kloppen.
Tis de laatste dag wel allemaal drukker en pak meer stress waardoor ik misschien ook onbewust de trajecten die ik op het werk elke dag doe aan een hogere snelheid doe...

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 16:45
Is er trouwens al iets bekend over een eventuele opvolger van de series 3?
Pagina: 1 ... 62 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie