“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Iemand andere ervaringen?
Bing
PSN: Sluuz
Thanks, lees net inderdaad dat het nog niet in beta 1 zit.Sluuz schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:15:
Heel het internet lukt het niet. Zit waarschijnlijk dus niet in beta 1.
Bing
Gewoon even bij onze oosterburen op bezoek gaan. Heb ik ook gedaan.Ulster Seedling schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:28:
De Apple Watch Cellular komt in 4 nieuwe landen beschikbaar… maar nog geen Nederland
https://9to5mac.com/2018/...h-cellular-new-countries/
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Bing
Nog meer mensen last van?
[ Voor 15% gewijzigd door Nick25 op 06-06-2018 14:32 ]
A person who never made a mistake never tried anything new.
maar hoe krijg je dan alsnog een data plan voor je watch ?Gekkenhuis schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:41:
[...]
Gewoon even bij onze oosterburen op bezoek gaan. Heb ik ook gedaan.
Niet met een Nederlandse provider iig. Daarom is de LTE variant in Nederland ook niet leverbaar.AjDuLion schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:20:
[...]
maar hoe krijg je dan alsnog een data plan voor je watch ?
Dat ligt niet aan Apple maar aan de Nederlandse telecom providers.
Ik wilde persé de Stainless Steel variant met Saffier glas. Dusja, ik heb er ook LTE op zitten waar ik op het moment niets mee kan maar dat was dus een bewuste keuze.
dat is ook voor mij de reden hoor wil graag het safier glas maar zou mooi zijn als je het lte gedeelte later ook aan de praat kkan krijgenGekkenhuis schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Niet met een Nederlandse provider iig. Daarom is de LTE variant in Nederland ook niet leverbaar.
Dat ligt niet aan Apple maar aan de Nederlandse telecom providers.
Ik wilde persé de Stainless Steel variant met Saffier glas. Dusja, ik heb er ook LTE op zitten waar ik op het moment niets mee kan maar dat was dus een bewuste keuze.
Even hersteld vind ik toch te tricky
[ Voor 38% gewijzigd door Nick25 op 06-06-2018 15:45 ]
youtube.com/@hisrep
https://9to5mac.com/2018/...-5-beta-download-removed/DeNachtwacht schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:55:
Hoezo? Bugs dan neem ik aan?
Drie dagen kán in elk geval, al doe ik er hier in New York minder mee dan thuis omdat partner en ik samen zijn. Normaliter doe je meer iMessage en dergelijke.Queenfanmichel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:56:
[...]
Drie dagen??
Wordt het wel interessant, zal er goed over nadenken. Een klein punt is dat mijn huidige (stainless steel 42mm sportband) voor mijn doen heel duur was.
Maar vind het zelf een goede vooruitgang en na verkoop 1e generatie en korting via een vriend die bij Apple werkt (bepaald percentage) en de voordelige dollar is het een leuke aanschaf!
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Ik weet dat het komt omdat een watch geen trusted device is en de andere wel, mijn vraag is dus eigenlijk meer waarom Apple niet toestaat dat een watch een trusted device is?
Als er nu één device is dat handig is om two-factor-codes op te ontvangen, is het toch wel mijn watch die continu om mijn pols zit...
(Ik heb het hier dus over de ingebouwde fwo-factor-methode die Apple gebruikt voor je Apple ID, niet over apps als Authy die uiteraard wel op de Watch werken)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 16:55 ]
Verwijderd
Het is niet de bedoeling om in te voeren. Als je bv op je mac wil inloggen stuurt Apple een code naar al je andere Apple-apparaten, die moet je dan op je mac invoeren na je wachtwoord. Maar om een of andere reden stuurt Apple die code niet naar je watch.Roos79 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:05:
@Verwijderd ik denk dat het schermpje te klein is om die code in te voeren?
Dat is bij mij nooit het geval geweest. Waarschijnlijk omdat je Watch ontgrendeld is om je arm en dan gebruikt kan worden door derden zonder te ontgrendelen. Apple denkt overal over na.Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:21:
[...]
Het is niet de bedoeling om in te voeren. Als je bv op je mac wil inloggen stuurt Apple een code naar al je andere Apple-apparaten, die moet je dan op je mac invoeren na je wachtwoord. Maar om een of andere reden stuurt Apple die code niet naar je watch.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Volgens mij is dat geen antwoord op mijn vraag?THE_BASE schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 03:41:
[...]
Dat is bij mij nooit het geval geweest. Waarschijnlijk omdat je Watch ontgrendeld is om je arm en dan gebruikt kan worden door derden zonder te ontgrendelen. Apple denkt overal over na.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'dat is bij mij nooit het geval geweest', aangezien mijn vraag over een ontbrekende feature gaat op de Watch en niet over een probleem met mijn specifieke Watch.
Je vergrendel-argument is trouwens meer van toepassing op je iPhone dan op je Watch.
Vermoedelijk omdat het geen stand-alone device is. De watch is wel beschermd met iCloud lock/find my phone, maar het is geen losstaand device omdat het alleen gekoppeld kan worden met een iPhone (en dus ook geen iPad bijvoorbeeld). De meeste Watches hebben ook geen internetverbinding, dus het zou dan alsnog meelurken op de iPhone, maar die krijgt al een code. Dus ik denk dat het niet zoveel nut heeft.Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:54:
Ik weet dat het komt omdat een watch geen trusted device is en de andere wel, mijn vraag is dus eigenlijk meer waarom Apple niet toestaat dat een watch een trusted device is?
Als er nu één device is dat handig is om two-factor-codes op te ontvangen, is het toch wel mijn watch die
continu om mijn pols zit...
Prima, wellicht heeft een ander een antwoord wat beter aan je wensen voldoet.Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 07:32:
[...]
Volgens mij is dat geen antwoord op mijn vraag?
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'dat is bij mij nooit het geval geweest', aangezien mijn vraag over een ontbrekende feature gaat op de Watch en niet over een probleem met mijn specifieke Watch.
Je vergrendel-argument is trouwens meer van toepassing op je iPhone dan op je Watch.
Iemand een idee?
Nou het is meer tweeledig, en ik hoef geen passcode en ik hoef geen email op mijn Watch.Froggle schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:16:
@renegrunn Wat is het probleem met een password op je Apple Watch? Ik hoef die eigenlijk nooit in te voeren, omdat ik altijd voor ik 'm gebruik m'n iPhone wel heb ontgrendelt, en daarmee de Watch ook is ontgrendeld.
Snap ik, maar het probleem is dat ik de Outlook app niet gebruik, maar gewoon de default mail app. Outlook app gaan gebruiken, zou het probleem welliswaar oplossen, maar is minder mooi (2 apps voor mail). Maar snap gewoon niet waarom als ik op de iPhone een Exchange account activeer, ik niet de keuze heb om deze wel of niet ook te activeren op de Watch.Froggle schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:48:
@renegrunn Je kunt iedere app toch van je Apple Watch knikkeren?Dus ook Outlook in het geval van Office 365 (gebruik het zelf ook voor m'n werk).
Oh ja, Airmail is wel een goede tip ook - dank.Froggle schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:49:
@renegrunn Aha, zo. Sja, misschien 2 mail apps, maar zo houd je werk en privé wel mooi gescheiden. Ik gebruik zelf de standaard mailclient helemaal niet (privé heb ik Airmail).
Voor scheiding van werk en prive kun je beter aparte devices gebruiken. Wil je het toch op 1 device dan kun je hier Mail ook prima voor gebruiken aangezien deze alle accounts een eigen inbox e.d. geeft. Daarnaast heb je ook een universal inbox waar je de mails van alle accounts ziet.
[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 09-06-2018 00:58 ]
Ik draai de iOS 12 beta en deze is redelijk stabiel.
Hoe zit het met de beta voor Watch os5?
Is het te doen of eerder af te raden?
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Ik zou nog heel even wachten met beta 5, er zijn wat problemen met deze beta: https://www.macrumors.com...5-beta-1-bricked-devices/Snakefoodjah schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:37:
Morgen wordt men Apple Watch Nike geleverd. :-)
Bluetooth uit en dat ‘probleem’ is weg totdat het verholpen is begreep ikSluuz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:13:
En doordat je iOS 12 beta draait, werkt de GPS op je Apple Watch niet lekker bij activiteiten. Tenminste als je je telefoon meeneemt.
Bluetooth uit? En de verbinding met je iPhone danRoos79 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:41:
[...]
Bluetooth uit en dat ‘probleem’ is weg totdat het verholpen is begreep ik
Zal wel effe terug gaan naar 11.4.Sluuz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:13:
En doordat je iOS 12 beta draait, werkt de GPS op je Apple Watch niet lekker bij activiteiten. Tenminste als je je telefoon meeneemt.
Heb iOS 12 nu effe kunnen testen dus weet waar ik me aan kan verwachten.
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Ik draai nu sinds release iOS 12 b1 en WatchOS 5 b1 foutloos. Ben er erg tevreden mee.Snakefoodjah schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:37:
Morgen wordt men Apple Watch Nike geleverd. :-)
Heb het zelfs op mijn main devices geinstalleerd.
Zijn er mensen die hun Watch gebruiken voor het sporten, voornamelijk hardlopen. Welke app gebruik jij?
Maar de laatste tijd kloppen mijn staan-meldingen en stappen niet meer. Ik krijg meldingen dat ik moet gaan staan terwijl ik bijv sta te koken, of terwijl ik al een half uur bezig ben, ineens een melding ‘goed zo, nog 1 minuut en je hebt je sta doel weer gehaald’.
Ook de stappen kloppen niet. Ik heb gisteren twee keer een kwartier gewandeld. Maar heb even veel stappen als de dag daarvoor, toen ik de deur niet eens uitgeweest ben.
Hoe kan ik dit kalibreren of iets, zonder de hele Watch opnieuw te installeren? Of kan dat niet zonder?
MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
Ik heb gisteren voor het eerste gelopen met http://www.ismoothrun.com en was aangenaam verrast. Mijn loopje van 10 km registreerde hij prima en de schermen op de Watch zijn duidelijk en te customizen. Het is maar een eerste indruk maar het ziet er goed uit.Xmoo schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:03:
[...]
Zijn er mensen die hun Watch gebruiken voor het sporten, voornamelijk hardlopen. Welke app gebruik jij?
Als ik geen abonnement had bij Runkeeper had ik wel andere opties overwogen overigens.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
De Nike heeft eigen GPS dus dat moet geen probleem zijnSnakefoodjah schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:17:
[...]
Zal wel effe terug gaan naar 11.4.
Heb iOS 12 nu effe kunnen testen dus weet waar ik me aan kan verwachten.
@AppleFangirl Ik heb laatst dit gedaan toen ik amper meer actieve minuten kreeg,
En dan dus gekozen voor Herstel fitnesskalibratiegegevens
https://support.apple.com/nl-nl/ht204516
En nu gebruik ik bij actieve wandelingen dus buiten wandelen en dat is met GPS en voor de overige wat langzamere wandelingen gebruik ik overige en kies ik wat het beste pas en dat is geregeld iets zonder GPS.
Ik heb nu weer meer kloppende activiteiten en ook meldingen voor staan ed.
@OneMoreThing wel een prijzige app
Top! Dankjewel, dit zocht ik inderdaad.Roos79 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:14:
[...]
De Nike heeft eigen GPS dus dat moet geen probleem zijn![]()
@AppleFangirl Ik heb laatst dit gedaan toen ik amper meer actieve minuten kreeg,
En dan dus gekozen voor Herstel fitnesskalibratiegegevens
https://support.apple.com/nl-nl/ht204516
En nu gebruik ik bij actieve wandelingen dus buiten wandelen en dat is met GPS en voor de overige wat langzamere wandelingen gebruik ik overige en kies ik wat het beste pas en dat is geregeld iets zonder GPS.
Ik heb nu weer meer kloppende activiteiten en ook meldingen voor staan ed.
MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
Ik heb deze gisteren geprobeerd en ervaar precies hetzelfde. Op mobiel erg goed maar op de Watch erg slecht.Scrummie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:14:
Ik loop hard met Runkeeper, maar nog wel met iPhone app (die dan alles weergeeft op mijn Watch, werkt prima). De Runkeeper app zelf op de watch is te beperkt en buggy, dus daarom toch nog maar met mijn iPhone erbij hardlopen. Kan 'm wel in de broekzak houden, de iPhone. Bluetooth headset + weergave statistieken werkt wél op de watch.
Als ik geen abonnement had bij Runkeeper had ik wel andere opties overwogen overigens.
Deze ken ik nog niet. Ik ga dit eens proberen, thx!OneMoreThing schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:12:
[...]
Ik heb gisteren voor het eerste gelopen met http://www.ismoothrun.com en was aangenaam verrast. Mijn loopje van 10 km registreerde hij prima en de schermen op de Watch zijn duidelijk en te customizen. Het is maar een eerste indruk maar het ziet er goed uit.
Het grote voordeel van iSmoothrun was altijd dat ze ook je cadans meenemen tijdens het lopen. Dit komt nou ook in WatchOS 5. Dus echt meerwaarde heeft het niet meer. Zeker niet om hier nog geld voor te gaan betalen.Xmoo schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:59:
[...]
Ik heb deze gisteren geprobeerd en ervaar precies hetzelfde. Op mobiel erg goed maar op de Watch erg slecht.
[...]
Deze ken ik nog niet. Ik ga dit eens proberen, thx!
Hoezo? Intervallen instellen vind ik anders ook fijn (en custom fields) dat kan helaas ook niet via Workout appGekkenhuis schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:05:
[...]
Het grote voordeel van iSmoothrun was altijd dat ze ook je cadans meenemen tijdens het lopen. Dit komt nou ook in WatchOS 5. Dus echt meerwaarde heeft het niet meer. Zeker niet om hier nog geld voor te gaan betalen.
Vanaf WatchOS 5 kan dat dus allemaal wel. Vandaar dat ik aangaf dat de meerwaarde van iSmoothrun een beetje teniet gedaan wordt voor het geld.SaURoN schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:59:
[...]
Hoezo? Intervallen instellen vind ik anders ook fijn (en custom fields) dat kan helaas ook niet via Workout app
Volgens mij kon je een pace opgeven in watchos5 , maar niet echte intervallen dacht ikGekkenhuis schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:06:
[...]
Vanaf WatchOS 5 kan dat dus allemaal wel. Vandaar dat ik aangaf dat de meerwaarde van iSmoothrun een beetje teniet gedaan wordt voor het geld.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vreemd, juist erg tevreden over de batterij. Ik doe er nu al mee sinds zaterdag 9 uur en niet opgeladen, zit nu op 19%. Ik vind 3,5 dag bijna ongeloofwaardig, maar het is echt zo.Martinusz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:22:
Wauw vandaag loopt mijn series 3 ineens helemaal leegVanochtend 100% nu nog maar 10%, nog niet eerder meegemaakt
https://store.nike.com/nl..._AFF_WG_NL_116019&ipp=120
Deze producten zijn ongebruikt geretourneerd en zijn visueel geïnspecteerd door Nike. Inclusief alle originele onderdelen en accessoires. Retourbeleid van 14 dagen.
Niet goed gelezen
[ Voor 38% gewijzigd door The Inquisitor op 13-06-2018 11:41 ]
Deze watchface wordt inderdaad beschikbaar gesteld wanneer hij een verhoogde hartslag detecteert in een overwegend mannelijk/vouwlijk gezelschap i.c.m. je ingestelde geslacht. Het schijnt ook te werken i.c.m. de camera's op je iDevices, de hartslagmeter van de AW, je browser history en AI/Siri.The Inquisitor schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:47:
Ineens een Pride watchface erbij
De techniek van tegenwoordig... Bizar!
Grin schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:10:
[...]
Deze watchface wordt inderdaad beschikbaar gesteld wanneer hij een verhoogde hartslag detecteert in een overwegend mannelijk/vouwlijk gezelschap i.c.m. je ingestelde geslacht. Het schijnt ook te werken i.c.m. de camera's op je iDevices, de hartslagmeter van de AW, je browser history en AI/Siri.
De techniek van tegenwoordig... Bizar!
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Gelukt? Ik krijg continu de melding dat de iPhone niet kan zoeken omdat er geen internet verbinding zou zijn.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hier blijft ie ook eindeloos draaien.....Donstil schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:01:
[...]
Gelukt? Ik krijg continu de melding dat de iPhone niet kan zoeken omdat er geen internet verbinding zou zijn.
Bing
Jup gisteren geïnstalleerdDonstil schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:01:
[...]
June 19, 2018. watchOS 5 beta 2 (16R5303d)

Btw walkie talkie is cool
[ Voor 53% gewijzigd door Nick25 op 20-06-2018 09:21 ]
Beta profile verwijderd en opnieuw toegevoegd en werken......Nick25 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:09:
[...]
June 19, 2018. watchOS 5 beta 2 (16R5303d)![]()
[afbeelding]
Btw walkie talkie is cool
Bing
verkeerde topic.
[ Voor 7% gewijzigd door Rebel-Rebel op 20-06-2018 15:19 ]
youtube.com/@hisrep
Originele ja..DeNachtwacht schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:19:
Is het een originele Apple? Ik heb een Chinese en er vrij weinig last van namelijk...
Ik ben afgelopen zaterdag overgegaan van de iPhone 6+ naar de iPhone X. Mijn Apple Watch (3e generatie) is hetzelfde gebleven. Het zou toeval kunnen zijn, maar sinds zaterdag heb ik nog maar één keer (en op het randje) de 2 dagen gehaald met de batterij. De eerste dag 's avonds staat hij al rond de 50% en dan weet ik al dat ik de 2e dag niet ga halen.
Is er een verschil in communicatie met de X dat'ie harder leegloopt?
Mm hier geprobeerd. Werkt nog steeds nietbing69 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:45:
[...]
Beta profile verwijderd en opnieuw toegevoegd en werken......
verwijderen, reboot en opnieuw installeren. (heb het profiel van de watch ook op de Iphone gezet)
Bing
Ja, ik ben overgegaan van 6s naar 8 en de eerste keer werd die batterij echt leeggezogen dat het me verontrustte.. Maar nu is alles weer normaal, dus het lijkt eenmalig te zijndon_jorg schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:23:
Iemand die dit herkent?
Ik ben afgelopen zaterdag overgegaan van de iPhone 6+ naar de iPhone X. Mijn Apple Watch (3e generatie) is hetzelfde gebleven. Het zou toeval kunnen zijn, maar sinds zaterdag heb ik nog maar één keer (en op het randje) de 2 dagen gehaald met de batterij. De eerste dag 's avonds staat hij al rond de 50% en dan weet ik al dat ik de 2e dag niet ga halen.
Is er een verschil in communicatie met de X dat'ie harder leegloopt?
Paar keer gedaan, eerst met herstart (Zoals het hoort), toen zonder.bing69 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:03:
[...]
verwijderen, reboot en opnieuw installeren. (heb het profiel van de watch ook op de Iphone gezet)
Sinds vanmorgen werkt het ineens.
Ik heb het vannacht weer gehad. Toen ik ging slapen: 74%. Bij het wakker worden: 31%. Hij heeft 's nachts helemaal niets gedaan. Blijf het apart vinden.The Inquisitor schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:05:
[...]
Ja, ik ben overgegaan van 6s naar 8 en de eerste keer werd die batterij echt leeggezogen dat het me verontrustte.. Maar nu is alles weer normaal, dus het lijkt eenmalig te zijn
Batterij beetje deftig?
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Nee. Behoorlijk stroperig allemaalSnakefoodjah schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:01:
En Apple Watch beta al beetje betrouwbaar?
Batterij beetje deftig?
Als je geen tweede watch hebt niet installeren.
Hier werkt het uit de kunst, snel soepel etc. (watch 3)Donstil schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:26:
[...]
Nee. Behoorlijk stroperig allemaal![]()
Als je geen tweede watch hebt niet installeren.
Bing
Gewoon eens een online lijst batterij tips door werken. Er draait waarschijnlijk een paar apps op de achtergrond die batterij slurpen. Ik heb sowieso vrijwel alle apps daar uitgezet, scheelt heel veel batterij. Alleen stocard, Apple weer, Apple herinneringen mogen bij mij op achtergrond draaien (op de watch app onder algemeen in te stellen)don_jorg schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:31:
[...]
Ik heb het vannacht weer gehad. Toen ik ging slapen: 74%. Bij het wakker worden: 31%. Hij heeft 's nachts helemaal niets gedaan. Blijf het apart vinden.
youtube.com/@hisrep
Het scherm moet toch aardig krasvast zijn meenik te hebben gelezen, zelf heb ik nog de 1e gen. Apple watch met safier glas. Na 3 jaar geen enkele kras op het glas, alleen een kleintje op de kast.The Inquisitor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:02:
Kut. Al een paar de muur geraakt zonder problemen, maar vandaag dus helaas wel. Mijn series 3 sport raakte de muur en nu zit er een kras op. Balen. Het grootste geschaaf zit 'gelukkig' net onder het scherm (op de zwarte rand) en een dunne lange kras gaat over het scherm, maar die valt gelukkig niet heel erg op.
Dacht ik ook, en diverse tests en fora wijzen dat ook uit. Maar schijnbaar kun je toch net pech hebben. Jij hebt er een met safier glas, dus denk niet dat jij je druk hoeft te maken, maar de sport heeft eenmaal minder krasvast glas.Queenfanmichel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:17:
[...]
Het scherm moet toch aardig krasvast zijn meenik te hebben gelezen, zelf heb ik nog de 1e gen. Apple watch met safier glas. Na 3 jaar geen enkele kras op het glas, alleen een kleintje op de kast.
Dank je wel voor de tip! Ik heb wat dingen uitgezet, ben benieuwd hoe het nu gaat.DeNachtwacht schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:37:
[...]
(op de watch app onder algemeen in te stellen)
Het probleem is vaak de coating. Zodra die er door bijv. zeep of reinigingsmiddelen af is geraakt neemt het aantal krasjes snel toe. Helaas spreek ik uit eigen ervaring met een S2.The Inquisitor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Dacht ik ook, en diverse tests en fora wijzen dat ook uit. Maar schijnbaar kun je toch net pech hebben. Jij hebt er een met safier glas, dus denk niet dat jij je druk hoeft te maken, maar de sport heeft eenmaal minder krasvast glas.
youtube.com/@hisrep
Bij de saffier of sport? Want ik heb nooit shampoo zeep of andere dingen op mijn watch gehad.DeNachtwacht schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:02:
[...]
Het probleem is vaak de coating. Zodra die er door bijv. zeep of reinigingsmiddelen af is geraakt neemt het aantal krasjes snel toe. Helaas spreek ik uit eigen ervaring met een S2.
Ik zie geen enkele reden waarom de coating bij verschillende modellen anders zou zijn?The Inquisitor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:30:
[...]
Bij de saffier op sport? Want ik heb nooit shampoo zeep of andere dingen op mijn watch gehad.
youtube.com/@hisrep
Nu heeft Nike de ondersteuning voor deze Sportwatch gestopt (welke destijds zo'n € 250 was) en neig ik naar een Apple Watch. Het enige echte nadeel wat ik (voor de toekomst) kan bedenken is als ik ooit van iPhone naar Android over wil stappen, dan weerhoudt zo'n Apple Watch me daarvan. Of ik heb niks meer aan de Apple Watch, het is maar hoe je het bekijkt.
Voor sporten lijkt mij de series 3 gewoon de beste optie i.v.m. GPS, maar de in Nederland verkrijgbare Apple Watch heeft geen 4G-verbinding. Nu had mijn Nike Sportwatch dat natuurlijk ook niet, maar ik vraag me af wat buiten bellen/messages het gemis is van de 4G versie van de Apple Watch zoals deze o.a. in Duitsland wel verkocht wordt? Ik weet wel dat je die in NL voorlopig niet kan activeren, tot Apple dit met de Nederlandse providers heeft afgestemd, daarom juist mijn vraag.
Anders gezegd: wat biedt de 4G versie op sport gebied meer dan de niet 4G versie?
Enige wat ik heb gevonden is Apple Music streaming (maar die kan ook cachen/syncen).
Voor het hardlopen zou ik Strava gaan gebruiken, ook al had ik een Nike Sportwatch, ik syncte deze altijd met Strava omdat ik Nike+ niet fijn vindt.
Niks, behalve in het geval je je been breekt onderweg (of erger) en je 112 wil bellen.MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:59:
Anders gezegd: wat biedt de 4G versie op sport gebied meer dan de niet 4G versie?
[ Voor 16% gewijzigd door Sluuz op 26-06-2018 12:57 ]
Als je hieraan twijfelt zal ik voor een smartwatch gaan die zowel iOS als Android aankan, mijn zusje heeft een Fitbit voor hardlopen. SIndskort gebruikt ze deze ook als normaal horloge.MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:59:
Ik heb al wat zitten zoeken, maar eigenlijk nergens écht antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Tot voor kort gebruikte ik een Nike Sportwatch voor het hardlopen en een normaal horloge voor de rest van de dag.
Nu heeft Nike de ondersteuning voor deze Sportwatch gestopt (welke destijds zo'n € 250 was) en neig ik naar een Apple Watch. Het enige echte nadeel wat ik (voor de toekomst) kan bedenken is als ik ooit van iPhone naar Android over wil stappen, dan weerhoudt zo'n Apple Watch me daarvan. Of ik heb niks meer aan de Apple Watch, het is maar hoe je het bekijkt.
Zelf zie er ook geen toegevoegde waarde, de iPhone heb ik altijd bij me dus is een 4G versie voor mij ook niet een must have.MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:59:Voor sporten lijkt mij de series 3 gewoon de beste optie i.v.m. GPS, maar de in Nederland verkrijgbare Apple Watch heeft geen 4G-verbinding. Nu had mijn Nike Sportwatch dat natuurlijk ook niet, maar ik vraag me af wat buiten bellen/messages het gemis is van de 4G versie van de Apple Watch zoals deze o.a. in Duitsland wel verkocht wordt? Ik weet wel dat je die in NL voorlopig niet kan activeren, tot Apple dit met de Nederlandse providers heeft afgestemd, daarom juist mijn vraag.
Enige wat ik heb gevonden is Apple Music streaming (maar die kan ook cachen/syncen).
Voor het hardlopen zou ik Strava gaan gebruiken, ook al had ik een Nike Sportwatch, ik syncte deze altijd met Strava omdat ik Nike+ niet fijn vindt.
Het kost je weer een aantal euro's om 4G op je Apple Watch te hebben, en voor de ene keer dat ik misschien zonder telefoon sport.De GPS en betere accu is voor mij een reden om straks over te gaan naar de Apple Watch 4, de 3 is al beter dan mijn 1e gen. Apple Watch.
- 16Gb RAM ipv 8Gb RAM
- niet alle modellen waren in de GPS-only versie verkrijgbaar
- LTE compatible (geen nut in NL/BE)
- rode kroon (enige visueel verschil)
Klopt, maar het is meer andersom, gezien het prijsverschil zal de materiaalkeuze namelijk de bepalende factor zijn en niet LTE. Maar goed punt verder!Sluuz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:12:
Ah volgens mij kan je ook de Stainless Steel & Ceramic kiezen als je een LTE model neemt. Die komen dan weer met Saffierglas ipv ION X. Saffier is krasvaster.
Als ik het verder zo van andere reacties lees, is er geen toegevoegde waarde aan LTE voor het sporten dus. Goed om te weten, want binnenkort ben ik in Duitsland en dan zou ik eventueel een LTE variant (alvast, met de hoop op...) kunnen oppikken.
[ Voor 31% gewijzigd door MooDyBLueS op 26-06-2018 19:01 ]
En juist die rode kroon is natuurlijk een vlag op een modderschuit. Waarom Apple dát heeft gedaan, is mij een raadsel. Afgezien van het feit laten zien dat het LTE is, maar waarom zou je dat moeten laten zien?RigolleM schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:40:
Ik heb de series 3's LTE:
- 16Gb RAM ipv 8Gb RAM
- niet alle modellen waren in de GPS-only versie verkrijgbaar
- LTE compatible (geen nut in NL/BE)
- rode kroon (enige visueel verschil)
Precies, en dan kun je stickers kopen die je op de kroon plakt...THE_BASE schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:48:
[...]
En juist die rode kroon is natuurlijk een vlag op een modderschuit. Waarom Apple dát heeft gedaan, is mij een raadsel. Afgezien van het feit laten zien dat het LTE is, maar waarom zou je dat moeten laten zien?
Bing
Of zoals Apple schetst bij de onthulling van Series 3; als je bijvoorbeeld surft en in een nare situatie beland, of bijvoorbeeld gewond op een zandbank beland. Een telefoon meenemen is toch lastiger in een wetsuit dan je horloge om hebben.Sluuz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:56:
[...]
Niks, behalve in het geval je je been breekt onderweg (of erger) en je 112 wil bellen.
Dit dus betreft de E sim in de Apple Watch want het is leuk dat je op forums van providers steeds dezelfde vraag ziet van wanneer gaan jullie de Apple watch ondersteunen maar het lijkt mij dat dat niet kan zolang Apple Nederland deze niet verkoopt in NL toch?
Misschien moet je eens googlen op wat een esim is. Dat is namelijk niet iets wat je fysiek koopt. De esim zit al in de Apple Watch LTE. Je moet hem alleen activeren via een provider. En dat bieden de providers niet aan in NL.Roos79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:26:
Wat ik mij afvraag zolang Apple Nederland een product in Nederland niet ondersteunt kunnen providers er ook toch nog niks mee?
Dit dus betreft de E sim in de Apple Watch want het is leuk dat je op forums van providers steeds dezelfde vraag ziet van wanneer gaan jullie de Apple watch ondersteunen maar het lijkt mij dat dat niet kan zolang Apple Nederland deze niet verkoopt in NL toch?
Want als je dat wel doet dan mag je namelijk geen Apple meer verkopen heb ik ooit ergens gelezen toch?
Net zoals je namelijk voor de verkoop datum een nieuwe Iphone aanbied terwijl hij nog niet te koop is
In de iPad zit daarnaast nog wel een simslot.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zeker nu jij aangeeft dat het gewoon al werkt binnen Nederland ook.
Maar een esim is helemaal geen product...Dus wat moet Apple gaan verkopen?Roos79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:33:
Ik weet wat esim is @Sluuz maar ik vraag mij dus oprecht af betreft de ondersteuning van Apple want aangezien zei het product nog NIET in NL verkopen kan een provider het in mijn ogen nog NIET aanbieden in NL toch?
Want als je dat wel doet dan mag je namelijk geen Apple meer verkopen heb ik ooit ergens gelezen toch?
Net zoals je namelijk voor de verkoop datum een nieuwe Iphone aanbied terwijl hij nog niet te koop is
Zie hier een pagina van Tele2 over een esim: https://www.tele2.nl/blog/esim-ingebouwde-simkaart/
Hierin zeggen ze letterlijk dat ze het nog niet ondersteunen (is van maart dit jaar).
Zie ook hier: https://www.iculture.nl/n...3-4g-nederland-gebruiken/
Simpele google opdrachtjes.
[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 27-06-2018 14:12 ]
Of het komt door de telecomwet, ik ken daar de details niet van maar het zou kunnen zijn dat die wet het gebruik van simkaarten voorschrijft bij deze diensten.Roos79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:03:
@Canaria Ik denk denk dat het echt Apple is die de boel tegen houd nog op dit moment en niet de providers.
Zeker nu jij aangeeft dat het gewoon al werkt binnen Nederland ook.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie