rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Daar was ik al achter, zie mijn editGekkenhuis schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:42:
[...]
Sta doelen worden ook gemeten zonder telefoon. Alleen staan is vaak niet voldoende, loop even een klein rondje en ga koffie halen ofzo, dit werkt echt altijd.
Sowieso wat langer dan 1 minuut ff bewegen is beter
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ah, ik dacht dat Siri je misschien meer een Bert dan een Martinusz vondMartinusz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:38:
[...]
Neezeker niet omdat de Bert uit mijn contacten een man van in de 70 is
![]()
Maar de 'alias' instellen in Siri heeft geholpen
Kan ik hieruit opmaken dat ik ook een redelijk veilig in Australie kan kopen? Ze zijn hier omgerekend maar 292 euro..Menesis schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:10:
1. Als je nu een series 3 koopt, is die dan via een OTA geschikt voor 4G? nee dus![]()
2. Of als ik er eentje in USA koop met 4G, kan die dan later een Nederlandse e-sim krijgen?
edit: ok dat wordt ook tricky. Geen enkel model dekt alle banden. Nu weet ik alleen niet welke ze in NL gebruiken?
edit2: ok blijkbaar zijn de franse en duitse de meest "safe" keuze.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Je kunt zeggen match iPhone, maar mijn Watch ging niet af. Heb nu de wekker op mijn Watch ingesteld, dikke prima!chippie777 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:18:
Ik gebruik mijn iPhone als wekker. Mijn watch ligt op de lader in de nachtmodus. Hoe kan ik de wekker nu combineren? Het is of de wekker op de iPhone of de wekker op de watch. Ik zou graag zien dat als de wekker op de één zet hij automatisch ook op de ander staat. Of kan dat al?
Klopt, maar ik wil juist dat ze allebei afgaan, dat zou ik kunnen doen door ze allebei apart in te stellen maar ik wil juist dat als ik de ene instel de andere automatisch meegaat.Martinusz schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:37:
[...]
Je kunt zeggen match iPhone, maar mijn Watch ging niet af. Heb nu de wekker op mijn Watch ingesteld, dikke prima!
Gaat nu razendsnel leeg, In 2 uur tijd nu 20 procent er af. Mooi om te zien dat whatsapp berichten ook goed gesproken kunnen worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Mars18 op 04-12-2017 07:15 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Anders ga ik m maar in Duitsland kopen...
...
Ik zit er ook op te wachten, maar verwacht er rechtstreeks vanuit Nederland niet teveel van op korte termijn. Wil graag een keer de SS versie. Ik vind sowieso dat Apple de AW niet echt serieus neemt, want bij de AW2 was het bijv. weer een drama met levertijden.koentjuh1987 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:39:
Ik kijk uit naar de iWatch 3gen met saffier glas en rvs behuizing. Iemand zicht op de afspraken tussen Apple en de telecom providers?
Anders ga ik m maar in Duitsland kopen...
I don't have dreams, I have goals!!
Zijn er meer mensen die hebben geüpgraded, zo ja, wat is je ervaring?
youtube.com/@hisrep
Ben van de 0 versie naar versie 3 gegaan. Een wereld van verschil, zo had de eerste moeten zijn. Zowel het draaien van apps als wel de batterij duur!Spectre schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:36:
Ik zit sterk te twijfelen of ik mijn eerste generatie Watch ga upgraden deze maand of wachten op die van volgend jaar. Ik heb de hoop dat er volgend jaar grotere vooruitgang is, misschien iets ander design, batterijduur van minimaal 2 dagen enz. Ik merk wel dat mijn 1e generatie echt traag begint te worden met 3rd party apps, native apps gaat nog wel. Ik gebruik echter nauwelijks andere apps dan de native, maar dat komt misschien ook weer door die traagheid.
Zijn er meer mensen die hebben geüpgraded, zo ja, wat is je ervaring?
Bing
Hier een AW3 + cellular en deze gaat toch al 2 dagen mee hoor, alleen jammer dat onze providers weinig info hebben omtrent eSIM voor de AW's.Ik heb de hoop dat er volgend jaar grotere vooruitgang is, misschien iets ander design, batterijduur van minimaal 2 dagen enz
Echter laat het aan de zijkanten nu al los, lijkt mij niet normaal.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Cellular voegt stiekem (nu nog!) helemaal niet zo heel veel toe, als je 't al kon gebruiken. Ik heb de Watch Series 3 GPS + Cellular, maar daar heb ik vooral voor gekozen omdat die 16GB heeft ipv 8GB en als bijzaak omdat er mogelijk op termijn iets met 4G gedaan kan worden.DeNachtwacht schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:47:
Maar laten we eerlijk zijn pas als je er een simkaart in kan gebruiken is de series 3 verder echt een upgrade waard.
Kijk deze maar eens:
YouTube: What the Apple Watch Series 3 Can and Can’t Do On LTE Cellular
YouTube: Apple Watch Series 3: Is Cellular Worth It?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Even een kort vraagje, wat staat er bij jullie bij de batterij widget als Watch naam? Is dit Apple Watch of je aangepaste naam?
Apple Watch.SP75 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:58:
Hallo,
Even een kort vraagje, wat staat er bij jullie bij de batterij widget als Watch naam? Is dit Apple Watch of je aangepaste naam?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Apple Watch van JeroenSP75 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:58:
Hallo,
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Dat is dus wel apart, overal heb ik Apple Watch van ... staan, alleen krijg ik het daar niet zichtbaar
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Hoe denken jullie over het nut van de functies zonder fitness? Heb je niet vaak de neiging om toch gewoon je telefoon te pakken?
90% van de tijd gebruik ik hem voor niet-fitness dingen. Erg fijn ding en zou echt niet meer zonder kunnen!nevv schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:52:
Ik zit te twijfelen over een Series 3. Het zou mijn eerste smartwatch zijn maar aangezien ik niet echt fitness twijfel ik over het nut ervan. Op zich lijkt het me wel handig om notificaties en dingen als maps en de reisplanner snel te kunnen raadplegen zonder m’n telefoon uit m’n zak te hoeven halen.
Hoe denken jullie over het nut van de functies zonder fitness? Heb je niet vaak de neiging om toch gewoon je telefoon te pakken?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zoveel kan de Apple Watch ook niet (zeg ik als drager). De markt pakt het niet echt op gezien het gebrekkige aanbod van apps. Zelfs Apple heeft nauwelijks op het platform weten te innoveren.The Inquisitor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:16:
Ik ben er bijna uit om een Watch 3 te kopen, na lang twijfelen. Ik heb nog zitten twijfelen tussen de Gear S3, die ik eigenlijk mooier vind, maar ik denk dat ik (zeker voor het bedrag) later spijt ga krijgen van de beperkte functies zoals quick reply.
Dus wat verwacht je precies van een smartwatch?
Ik ben voor de Apple Watch gegaan omdat de integratie met een iPhone logischerwijs het beste is. Maar dat betekent wel dat ik een fors bedrag heb betaald voor een ding dat ik niet mooi vind en die ik in de praktijk vooral gebruik voor notificaties, het zetten van timers en om wat snelle informatie op te vragen via Siri (bijvoorbeeld het weer).
De Gear S3 vind ik wel mooi, maar die integreert minder goed met iOS en zelfs op Android is de assistent geloof ik nog niet in het Nederlands. Is bijvoorbeeld een Amazfit Pace iets voor jou? Voor rond de 100 euro heb je veel functionaliteit van een smartwatch en de accu gaat ook nog eens veel langer mee. Er zijn ook zat nadelen, maar dat zie je terug in de prijs en wellicht mis je niks.
Interacteren met de Apple Watch is bewerkelijk. Je hebt vaak twee handen nodig. Dat lijkt mij niet bijzonder voor de AW, maar smartwatches in het algemeen. Het is wel het snelst en makkelijkst om te bekijken.Ideaal dus voor notificaties en ja... de tijd natuurlijk.nevv schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:52:
Ik zit te twijfelen over een Series 3. Het zou mijn eerste smartwatch zijn maar aangezien ik niet echt fitness twijfel ik over het nut ervan. Op zich lijkt het me wel handig om notificaties en dingen als maps en de reisplanner snel te kunnen raadplegen zonder m’n telefoon uit m’n zak te hoeven halen.
Voor sommige zaken vind ik Siri handig en de laatste tijd gebruik ik ook de AV remote meer. Bijvoorbeeld om een nummer in Spotify over te slaan of om het volume te regelen.
Maar het moeten dus vooral korte en eenvoudige handelingen zijn. Een ander voorbeeld is bedienen van Philips Hue verlichting.
Mocht je je telefoon vaak kwijt zijn, dan is de AW onmisbaar
Wat ik sowieso wil is fitness tracking, Hue lampen besturen, Sonos besturen (now playing), notifications, even snel nog iets laten weten (ik zit veel op de fiets, het is niet praktisch om mijn iphone uit mijn binnenzak te halen, zeker niet in de regen of kou) etc.Budha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:59:
[...]
Dus wat verwacht je precies van een smartwatch?
Hue app voor AW ziet er prima uit en zo ook FlitsMeister voor tijdens het rijden. Dat lijken me apps die ik ga gebruiken.
Duidelijk, de Amazfit Pace kan ook prima functioneren als fitness tracker, maar integratie met Hue, Sonos en Flitsmeister kun je vergeten. Geen idee of dat op de Gear S3 mogelijk is, maar waarschijnlijk weet jij dat wel al.The Inquisitor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:49:
[...]
Wat ik sowieso wil is fitness tracking, Hue lampen besturen, Sonos besturen (now playing), notifications, even snel nog iets laten weten (ik zit veel op de fiets, het is niet praktisch om mijn iphone uit mijn binnenzak te halen, zeker niet in de regen of kou) etc.
Hue app voor AW ziet er prima uit en zo ook FlitsMeister voor tijdens het rijden. Dat lijken me apps die ik ga gebruiken.
Ik heb de FM app ook op mijn AW staan. Op mijn telefoon met één hand Siri starten en "Open Flitsmeister" zeggen vind ik praktischer om de app te starten. De waarschuwingen op je pols bekijken is dan wel weer handig.
Hmm bedankt. Ik vind het gewoon vervelend om voor elk klein ding m’n telefoon ut mn zak te moeten halen. Een AW zou hierbij wel uitkomst bieden. Gezien de frequentie dat ik m’n telefoon uit mn zak haal voor kleine dingen zoals een notificatie of om even de vertraging vd NS te checken denk ik dat het op zich wel handig is.Budha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:13:
[...]
Interacteren met de Apple Watch is bewerkelijk. Je hebt vaak twee handen nodig. Dat lijkt mij niet bijzonder voor de AW, maar smartwatches in het algemeen. Het is wel het snelst en makkelijkst om te bekijken.Ideaal dus voor notificaties en ja... de tijd natuurlijk.
Voor sommige zaken vind ik Siri handig en de laatste tijd gebruik ik ook de AV remote meer. Bijvoorbeeld om een nummer in Spotify over te slaan of om het volume te regelen.
Maar het moeten dus vooral korte en eenvoudige handelingen zijn. Een ander voorbeeld is bedienen van Philips Hue verlichting.
Mijn gevoel is dat het vooral een leuke gadget is, maar niet onmisbaar. Ik vind whatsapp op de pols (en reageren via Siri), de herinneringen app en het weer (altijd snel de temperatuur zien) erg handig. Maar natuurlijk is dat allemaal eigenlijk geen €469 waard. Wat het voor mij afmaakt is dat de Health tracking steeds beter wordt (en echt de toekomst is) en ik het als gps horloge kan gebruiken met hartslagmeter voor hardlopen. Een goed hardloophorloge met die functies kost namelijk ook zo €200-€300.nevv schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:45:
[...]
Hmm bedankt. Ik vind het gewoon vervelend om voor elk klein ding m’n telefoon ut mn zak te moeten halen. Een AW zou hierbij wel uitkomst bieden. Gezien de frequentie dat ik m’n telefoon uit mn zak haal voor kleine dingen zoals een notificatie of om even de vertraging vd NS te checken denk ik dat het op zich wel handig is.
youtube.com/@hisrep
DeNachtwacht schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:38:
Wat het voor mij afmaakt is dat de Health tracking steeds beter wordt (en echt de toekomst is) en ik het als gps horloge kan gebruiken met hartslagmeter voor hardlopen.
De hoeveelheid data die je dan zo op een dag bij elkaar schraapt is verbazingwekkend. Hartslag, ademhaling, stappen, gewicht, spiermassa, botmassa en ga zo maar door.
Bovenstaande screenshots zijn nog maar 't topje van de ijsberg
Edit: Lol, terwijl ik dit type doet m'n horloge "pling plong":
[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 14-12-2017 21:13 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Als het meteen onmisbaar is zou het ook wel weer een beetje overdreven zijn. Als ik dit soort topics lees dan zie ik toch dat er veel mogelijkheden zijn: https://www.reddit.com/r/...ith_your_apple_watch_and/ om je leven makkelijker te maken. Inderdaad niet onmisbaar, maar wel een stukje beter.DeNachtwacht schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:38:
[...]
Mijn gevoel is dat het vooral een leuke gadget is, maar niet onmisbaar.
Datzelfde vind ik ook van Hue verlichting, zeker niet onmisbaar, maar het maakt je leven een klein beetje beter dat je nooit meer in een donker huis thuis komt.
ik ben wat dat betreft vooral ook van hoe praktisch iets werkt. Niet om iemand aan te vallen, maar:The Inquisitor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:50:
Datzelfde vind ik ook van Hue verlichting, zeker niet onmisbaar, maar het maakt je leven een klein beetje beter dat je nooit meer in een donker huis thuis komt.
- met een weegschaal van €10 waarbij je af en toe je gewicht handmatig in de gezondheidsapp invult heb je een stuk minder werk dan alle dingen van zo’n weegschaal invullen en configureren.
- met een set draadloze schakelaars van de action a €15 klik ik bij thuiskomst met 1 druk op de knop alle verlichting in huis aan (paar draadloze schakelaars aan stekkerdozen gekoppeld). Stuk minder gepriegel en geconfigureer in apps.
Kortom bij veel tech hypes, zoals smarthomes en weegschalen, snap ik nooit zo goed wat de hype is (als je even goed nadenkt kun je de belangrijkste features veel makkelijker en goedkoper zelf hobbyen).
Maar bij de Apple watch zie ik het nut wel voor de toekomst, alleen op het moment is het ‘t nog niet waard als je geen gps nodig hebt wat mij betreft.
youtube.com/@hisrep
Dat is bij mij de functie die ik nog het meest gebruik op mijn Watch. Natuurlijk, slaap, hartslag, stappen etc. worden allemaal bijgehouden, maar daarvoor hoef ik niet op het scherm te kijken.Budha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:13:
[...]
Mijn telefoon staat altijd op stil dus als ik hem niet kan vinden heeft het geen zin om te bellen. De oproepfunctie vanaf de Watch is dan wel een uitkomst.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Duidelijk geen ervaring met deze weegschaal en Hue anders vertel je zo geen onzin.DeNachtwacht schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:01:
[...]
ik ben wat dat betreft vooral ook van hoe praktisch iets werkt. Niet om iemand aan te vallen, maar:
- met een weegschaal van €10 waarbij je af en toe je gewicht handmatig in de gezondheidsapp invult heb je een stuk minder werk dan alle dingen van zo’n weegschaal invullen en configureren.
- met een set draadloze schakelaars van de action a €15 klik ik bij thuiskomst met 1 druk op de knop alle verlichting in huis aan (paar draadloze schakelaars aan stekkerdozen gekoppeld). Stuk minder gepriegel en geconfigureer in apps
Je hoeft bij deze weegschaal niks te doen, gewoon er gaan op staan en de app doet de rest.
De legio mogelijkheden van Hue zijn veel meer dan met 1 druk op de knop uw licht aansteken.
Succes met het handmatig invullen van je vet, vocht, spier percentages en handmatig koppelen van je draadloze schakelaars en niet te vergeten succes met wisselen van je lampjes voor verschillende kleurenDeNachtwacht schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:01:
[...]
ik ben wat dat betreft vooral ook van hoe praktisch iets werkt. Niet om iemand aan te vallen, maar:
- met een set draadloze schakelaars van de action a €15 klik ik bij thuiskomst met 1 druk op de knop alle verlichting in huis aan (paar draadloze schakelaars aan stekkerdozen gekoppeld). Stuk minder gepriegel en geconfigureer in apps.
Kortom bij veel tech hypes, zoals smarthomes en weegschalen, snap ik nooit zo goed wat de hype is (als je even goed nadenkt kun je de belangrijkste features veel makkelijker en goedkoper zelf hobbyen).
Maar bij de Apple watch zie ik het nut wel voor de toekomst, alleen op het moment is het ‘t nog niet waard als je geen gps nodig hebt wat mij betreft.
Werkt echt super fijn.
En dan heb ik het nog niet over mijn bloeddrukmeter ;-)RigolleM schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:33:
[...]
Duidelijk geen ervaring met deze weegschaal en Hue anders vertel je zo geen onzin.
Je hoeft bij deze weegschaal niks te doen, gewoon er gaan op staan en de app doet de rest.
De legio mogelijkheden van Hue zijn veel meer dan met 1 druk op de knop uw licht aansteken.
Bing
Ik blijf het alleen raar vinden dat je alleen kunt reageren, een bericht op een bestaande chat sturen kan niet. Zouden ze net zo kunnen maken als Berichten/iMessage daar kan het wel mee.Mars18 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:21:
Het beste na 2 weken dragen vind ik nu het beantwoorden van Whatsapp berichten via spraak, die omgezet worden naar tekst.
Werkt echt super fijn.
Het hele punt van die weegschaal is je gewicht bijhouden in een app, van die lampen alles remote aan kunnen zetten. Dát vind ik belangrijk, de rest vind ik gewoon te duur voor wat het extra biedt. Ik hoef geen weer te zien op mijn weegschaal, wetenschappers accepteren die vetpercentages etc niet als betrouwbare cijfers, en elke dag in een andere kleur zitten hoeft voor mij niet. Dan is het een simpel sommetje:SC4RF4C3 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:53:
[...]
Succes met het handmatig invullen van je vet, vocht, spier percentages en handmatig koppelen van je draadloze schakelaars en niet te vergeten succes met wisselen van je lampjes voor verschillende kleuren
€10 voor gewone i.p.v. €100 voor een smart weegschaal
€15 voor een wireless schakelaar setje i.p.v. €300 voor diverse hue lampen
Het voldoet gewoon voor mij. En ter info; de Apple Watch is in een aantal experimenten al vrij goed in staat de bloeddruk te meten, ik wacht dat nog even af. Had zelf idd ook al het idee een bloeddrukmeter aan te schaffen maar dat is misschien ook niet nodig als Apple even doorzet.
youtube.com/@hisrep
ZIjn dat trouwens de enige weegschalen die werken met de Apple Watch?RobIII schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:47:
[...]
Ik heb er ook nog eens deze jongen bij gekocht
De hoeveelheid data die je dan zo op een dag bij elkaar schraapt is verbazingwekkend. Hartslag, ademhaling, stappen, gewicht, spiermassa, botmassa en ga zo maar door.
[afbeelding] [afbeelding]
Bovenstaande screenshots zijn nog maar 't topje van de ijsberg
Edit: Lol, terwijl ik dit type doet m'n horloge "pling plong":
[afbeelding]
Dat dashboard? waar haal je dat vandaan?
https://dashboard.health.nokia.comMartinusz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:40:
[...]
Dat dashboard? waar haal je dat vandaan?
Het ontbreekt simpelweg aan een WhatsApp-app voor de Apple Watch. Apple heeft natuurlijk wel een app gemaakt voor iMessage.Martinusz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:46:
[...]
Ik blijf het alleen raar vinden dat je alleen kunt reageren, een bericht op een bestaande chat sturen kan niet. Zouden ze net zo kunnen maken als Berichten/iMessage daar kan het wel mee.
Maar als ik eerlijk ben voegt een WA-app niet zoveel toe. Het aantal handelingen die het vereist om de app te openen, de chat op te zoeken en dan te reageren, maakt de AW minder geschikt dan je telefoon. Die kun je bovendien met één hand bedienen.
Behalve natuurlijk als we in Nederland de AW zonder telefoon kunnen gaan gebruiken. Dan heb je tenminste de mogelijkheid om dit soort dingen te doen tussen het sporten door.
De beperkingen van de apple watch zit hem niet meer in de hardware maar op het gebied van software is nog wel een hoop mogelijk. Hier in NL hebben we natuurlijk pech dat apple pay enzo nog niet echt van de grond komt, dit is jammer maar vooral een software-probleem natuurlijk. Qua hardware zit het wel goed.
[ Voor 10% gewijzigd door nevv op 16-12-2017 10:56 ]
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ik had de AW 10 maanden in mijn bezit en het viel dus ruim binnen de garantie. Ik moest alleen het klokje met een door Apple geleverde doos opsturen. Na onderzoek was de conclusie dat ik een nieuwe kreeg en die is ook vlot geleverd.
Dat was het
Even een kleine update:Motjes schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:55:
Ik heb een vraag over screen protectors:
Wat is de beste protector die ook tijdens zwemmen blijft zitten?
De aw is prima waterdicht, ik heb hem nu ongeveer 6 weken en heb er al krap 27 km mee gezwommen.
Het is een geweldig horloge om mee te zwemmen. Mijn broertje heeft de Garmin vivoactive 3 en deze bevalt ook heel goed. Hij moet wel eerlijk bekennen dat de aw 3 beter is in het bijhouden van de zwem activiteiten.
Als screen protector gebruik ik de skimoni
Deze blijft al 6 weken prima zitten op de aw3.
Externe Apps:
Microsoft Translator: Via Siri kun je heel snel in de taal die je wil een simpel zinnetje laten vertalen. Even vanuit het Nederlands iets inspreken en op je scherm staat de franse zin. Ideaal voor op vakantie binnen Europa sinds de roaming is afgeschaft
Apple apps:
Herinneringen: "plaats X in herinneringen". Simpel en doeltreffend, en met de Herinneringen complicatie ook snel je to-do lijstje weer afvinken.
Timer: "zet een timer over 10 minuten". Kookwekker
Agenda: "zet op maandag om half 11 kapper in agenda". Zolang je het niet te ingewikkeld maakt gaat het sneller dan priegelen op een telefoonschermpje
Verder werken kleine vraagjes ("wanneer begint wintertijd?" hoe lang duurt het nog tot sinterklaas?") ook prima. Maar wat doen jullie ermee? Wat werkt er goed? Juist dankzij handige Siri commando's is de watch echt méér dan een gadget voor mij. Dus kom maar op met nog meer handige siri commandos
[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-12-2017 20:26 ]
youtube.com/@hisrep
Probleem is dat hij er een account op heeft zitten, deze zou ik graag willen verwijderen. Hoe doe ik dit?
Dat kan alleen die persoon doen, aangezien dat een beveiliging van Apple is. Ook bij de support van Apple zal je niet verder komen, dus enige is om met de verkoper contact op te nemen. Zie hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT205009Thijs2012 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:19:
Vraagje, ik heb sinds vanmiddag een apple watch aangeschaft via Marktplaats.
Probleem is dat hij er een account op heeft zitten, deze zou ik graag willen verwijderen. Hoe doe ik dit?
Dat dusTranceSetter schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:41:
[...]
Dat kan alleen die persoon doen, aangezien dat een beveiliging van Apple is. Ook bij de support van Apple zal je niet verder komen, dus enige is om met de verkoper contact op te nemen. Zie hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT205009
Wat ik nou nooit snap is dat volk dat hun PC, laptop, console, mobiel of (dus) AW verkoopt met hun hele hebben en houwen erop zonder zo'n ding eerst leeg te maken (en dan heb ik het niet eens over een secure erase oid maar überhaupt een poging doen
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 27-12-2017 18:48 ]
Over mij
Gezien ze van de series 3 alleen de el-cheapo sport versie (mijn probleem hiermee is vooral het glas) verkopen in NL, viel m'n oog op een flink afgeprijsde van vorig jaar. 38mm is groot zat voor mij. Heb namelijk niet van die dikke polsen.
Ben er na een avondje mee spelen blij mee. Benieuwd hoe een dag lang bevalt.
[ Voor 4% gewijzigd door Froggle op 28-12-2017 22:25 ]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Erg blij mee, en tot zover bevalt deze me erg goed. Toch wel even wennen de besturing, en dingen vinden tussen de watch/iPhone. Tot zover het enige irritante is dat je hem aan de lader moet hangen om muziek erop te gooien.
Gebruiken jullie enige bescherming voor de Watch? Ik heb een screen protector erop en ok had ook een Slickwrap (goedkoop) besteld maar deze past totaal niet
Het zal minder snel krassen dan de Ion versie op de 3 series maar vanwege de omzuivere Sapphire krast het nog bij een 6 op de Moh’s schaal ipv 8 zoals echt Sapphire zou moeten.Froggle schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:25:
(mijn probleem hiermee is vooral het glas)
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Ik kom met mijn huidige 6s niet eens de dag door, dus maak me dan wel zorgen over de impact van de Watch.
[ Voor 26% gewijzigd door The Inquisitor op 29-12-2017 12:02 ]
Ik merk wel dat mijn SE iets meer verbruikt op een dag.The Inquisitor schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:02:
Hoeveel impact ervaren jullie eigenlijk op de accuduur van de iPhone? De verbinding is dan wel bluetooth LE, maar er wordt wel continu data getransferd.
Ik kom met mijn huidige 6s niet eens de dag door, dus maak me dan wel zorgen over de impact van de Watch.
Iets meer, dus geen grote impact voor jou? Waarschijnlijk heft het mindere gebruik van je iphone doordat je de watch hebt het energieverbuik op van de BT connectie?Martinusz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:24:
[...]
Ik merk wel dat mijn SE iets meer verbruikt op een dag.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik denk het ja, het scheelt niet noemenswaardig.The Inquisitor schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:55:
[...]
Iets meer, dus geen grote impact voor jou? Waarschijnlijk heft het mindere gebruik van je iphone doordat je de watch hebt het energieverbuik op van de BT connectie?
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ik heb een SE en sinds ik er een AW S2 aan heb gehangen merk ik de teruggang in batterij wel echt. Maar als je met je 6S de dag niet doorkomt is er sowieso iets anders aan de hand.The Inquisitor schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:02:
Hoeveel impact ervaren jullie eigenlijk op de accuduur van de iPhone? De verbinding is dan wel bluetooth LE, maar er wordt wel continu data getransferd.
Heb je via je Mac al eens in Coconut Battery gekeken hoe goed die batterij nog is? Zo nee, laten vervangen!
Heb je al eens een flinke rij battery staving tips door gelopen? Met name 3rd party apps die op de achtergrond mogen lopen, gps mogen gebruiken, zijn slurpers.
Bij een goed ingestelde iPhone moet je ook met een AW eraan de dag prima door kunnen komen is mijn ervaring (hoewel de SE wel betere batterijduur dan andere iPhones schijnt te hebben).
youtube.com/@hisrep
Klopt, batterij is niet zo best meer en heb de iPhone nu teruggestuurd naar de leverancier omdat er met Apple support geen oplossing uit is gekomen. Maar goed, dat is een ander verhaal, als ik de dag wel net doorkom en de AW zuipt een extra 10% dan is dat wel iets om rekening mee te houden...DeNachtwacht schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:35:
[...]
Ik heb een SE en sinds ik er een AW S2 aan heb gehangen merk ik de teruggang in batterij wel echt. Maar als je met je 6S de dag niet doorkomt is er sowieso iets anders aan de hand.
Heb je via je Mac al eens in Coconut Battery gekeken hoe goed die batterij nog is? Zo nee, laten vervangen!
Heb je al eens een flinke rij battery staving tips door gelopen? Met name 3rd party apps die op de achtergrond mogen lopen, gps mogen gebruiken, zijn slurpers.
Bij een goed ingestelde iPhone moet je ook met een AW eraan de dag prima door kunnen komen is mijn ervaring (hoewel de SE wel betere batterijduur dan andere iPhones schijnt te hebben).
youtube.com/@hisrep
https://www.iculture.nl/tips/muziekbediening-apple-watch/
Vind zelf € 300 erg veel als je nagaat dat het nieuwe model voor € 100 meer nieuw te krijgen is. Aan de andere kant vraag ik me af of de Series 3 voor € 100 voldoende meerwaarde biedt.
[ Voor 37% gewijzigd door Ronwiel op 02-01-2018 20:03 ]
Ze zijn er wel goedkoper te vinden hoor, heb laatst mijn series 2 nog voor € 200 verkocht. Ik zou een series 3 niet € 100 meer waard vinden, tenzij je dan de 4G versie krijgt.Ronwiel schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:44:
Wat is een redelijke prijs voor een aluminium Apple watch Series 2? Zie er nu één te koop staan met een oranje en wit bandje. Wat zou eventueel een wit bandje nog opleveren via Marktplaats?
Vind zelf € 300 erg veel als je nagaat dat het nieuwe model voor € 100 meer nieuw te krijgen is. Aan de andere kant vraag ik me af of de Series 3 voor € 100 voldoende meerwaarde biedt.
Om heel eerlijk te zijn zou ik een nieuwe Series 2 tot een prijs van +/- €325 verkiezen boven een Series 3.Ronwiel schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:44:
Wat is een redelijke prijs voor een aluminium Apple watch Series 2? Zie er nu één te koop staan met een oranje en wit bandje. Wat zou eventueel een wit bandje nog opleveren via Marktplaats?
Voordelen van de Series 3 zonder 4g:
- sneller dan de Series 2
- hoogtemeter (barometer)
- Siri spreekt
Nadeel:
- geen keramische maar plastic behuizing van de hartslagmeter.
Hier in Nederland (zonder 4G support) vind ik de voordelen te mager. Als het prijsverschil een paar tientjes is, zou ik natuurlijk voor de 3 gaan. Maar vergis je niet: als alternatief naast de Series 3 biedt Apple zelf de Series 1 aan (voor mensen die geen GPS willen) voor €269. Als je nu een beetje goed rond kijkt vind je voor die prijs ook een Series 2 (mét GPS en waterproof design). Kortom no-brainer wat mij betreft. Maar zoals altijd natuurlijk: het is maar hoeveel geld je eraan uit wil geven.
youtube.com/@hisrep
Bij CoolBlue was laatst series 2 aluminimum zilver 42mm met sportbandje voor 250 euro, helaas heb ik die aanbieding zelf ook gemist, maar dat is een leuke prijs tov series 3 (en nieuw). Helaas zijn ze nu weer 349 (https://www.coolblue.nl/p...nium-witte-sportband.html).
Ik heb een iPhone 7 plus en een iWatch 3, beiden gaan 2 volledige dagen mee zonder op te laden.The Inquisitor schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:02:
De winkel zit niet echt bij mij in de buurt vandaar dat iemand anders misschien uit ervaring weet of dit normaal is of toch niet.
Ik kan me niet herinneren dat dit vanaf het begin aan al zo was. Het viel me echt ineens op 2 dagen geleden.
De reden dat ik voor de serie 1 ben gegaan is omdat ik hem puur gebruik voor de notificaties en niet sport. Ik ben er wel echt heel tevreden mee en zou nu al niet meer anders willen. Wel spijt dat ik niet voor de serie 2 of 3 ben gegaan. Maar wilde eerst zeker weten of het iets voor mij was of niet en dan volgend jaar voor de nieuwe versie te gaan mocht ik het nodig vinden.
Nieuw? Tweedehands?Fl0werp0wer schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:30:
Ik heb met de kerst een apple watch serie 1 gekregen.
Ik zou er gewoon even mee langs Apple gaan, zéker als 'ie nieuw is. Kun je 't in de winkel vergelijken met een andere watch en meteen even laten kijken door Apple of 't normaal is of niet en van daar uit verder handelen
Over mij
Nee hij is nieuw aangekocht bij de Amac. Apple Store zit niet zo dicht bij namelijk. Ik ga denk ik inderdaad zaterdag maar even langs de Amac. Het zit me toch niet helemaal lekker, helemaal omdat hij zo nieuw is.RobIII schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:16:
[...]
Nieuw? Tweedehands?
Ik zou er gewoon even mee langs Apple gaan, zéker als 'ie nieuw is. Kun je 't in de winkel vergelijken met een andere watch en meteen even laten kijken door Apple of 't normaal is of niet en van daar uit verder handelen
Over mij
Even in dat hoofdmenu op je apple watch hard drukken met de vinger ("Force Touch"). Dan kan je dat kiezen.Fl0werp0wer schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:49:
Ik heb trouwens gelezen dat je de apps ook onder elkaar kunt zetten i.p.v. in die ronde. Iemand een idee hoe ik krijg het niet voor elkaar 😂
youtube.com/@hisrep
Met de AppleCare-producten voor Mac, iPod en Apple TV ben je wereldwijd gedekt voor reparaties. In het land of de regio waar je je product ter reparatie aanbiedt, is die reparatie beperkt tot de daar beschikbare mogelijkheden. Reparatiemogelijkheden, beschikbaarheid van onderdelen en de reactietijd kunnen per land of regio verschillen.
Voor de rest is de batterij echt TOP!
In vliegtuig modus werken de sensoren/hartslag en zo nog wel toch? Dus hij blijft meten. Zet 'm dan op spaarstand. Maar waarom zou je 's nachts je horloge niet af doen als je niets wilt meten?pdavie2311 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:39:
Voor de mensen die ook niet elke dag hun Watch opladen. Gisteren ging ik met nog 100% batterij naar bed en zette toen de Watch op vliegtuigmodus. Deze ochtend stond hij op 90%. Ik vind dan 10% verbruik in de nacht veel. Zeker met vliegtuigmodus aan. Kan ik dan beter niet deze modus aanzetten? Ik zet de X ook altijd op vliegtuigmodus met slapen gaan. Heb het idee dat de Watch constant verbinding zoekt met de X, als ik vliegtuigmodus niet aanzet?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik doe hem af. Ik leg hem op het nachtkastje...amphora schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:32:
[...]
In vliegtuig modus werken de sensoren/hartslag en zo nog wel toch? Dus hij blijft meten. Zet 'm dan op spaarstand. Maar waarom zou je 's nachts je horloge niet af doen als je niets wilt meten?
Ik laad hem niet elke dag op. Althans meestal niet maar zet hem snachts gewoon uit. Dat gebruikt pas weinig stroompdavie2311 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:39:
Voor de mensen die ook niet elke dag hun Watch opladen. Gisteren ging ik met nog 100% batterij naar bed en zette toen de Watch op vliegtuigmodus. Deze ochtend stond hij op 90%. Ik vind dan 10% verbruik in de nacht veel. Zeker met vliegtuigmodus aan. Kan ik dan beter niet deze modus aanzetten? Ik zet de X ook altijd op vliegtuigmodus met slapen gaan. Heb het idee dat de Watch constant verbinding zoekt met de X, als ik vliegtuigmodus niet aanzet?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Dat kan ook!Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:51:
[...]
Ik laad hem niet elke dag op. Althans meestal niet maar zet hem snachts gewoon uit. Dat gebruikt pas weinig stroom
Ik vind hem dagelijks opladen niet nodig als ik nog 60% batterij heb..amphora schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:08:
Als je je Watch 's nachts toch af doet, waarom dan niet gelijk opladen? Mijn Series 0 redt het sowieso niet 2 dagen maar heb m'n lader gewoon op nachtkastje. Nightstand mode vind ik dan ook erg prettig.
Mijn Serie 3 houdt het soms 3 dagen uit... 's nacht verliest hij 5% in vliegtuigmodus...amphora schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:08:
Als je je Watch 's nachts toch af doet, waarom dan niet gelijk opladen? Mijn Series 0 redt het sowieso niet 2 dagen maar heb m'n lader gewoon op nachtkastje. Nightstand mode vind ik dan ook erg prettig.
Verwijderd
Dan heb je ook cellular erbij, daar heb je in Nederland nog niets aan.pdavie2311 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:39:
Gisteren de Watch Stainless Steel Series 3 ontvangen uit Duitsland. Wat een mooi ding zeg. De originele Apple Link Bracelet komt deze of volgende week binnen. Mooie deal kunnen maken, door een zgan te kopen voor een zacht prijsje. Ik heb gelijk even het serienummer ingetypt voor Apple Care en ik kan het gewoon aanschaffen. Als ik onderstaand lees, ben ik gewoon wereldwijd gedekt, maar kan ik beter even naar Duitsland gaan, mocht er iets mis zijn. Mocht de Watch vervangen moeten worden, kan NL namelijk deze versie niet leveren....
Met de AppleCare-producten voor Mac, iPod en Apple TV ben je wereldwijd gedekt voor reparaties. In het land of de regio waar je je product ter reparatie aanbiedt, is die reparatie beperkt tot de daar beschikbare mogelijkheden. Reparatiemogelijkheden, beschikbaarheid van onderdelen en de reactietijd kunnen per land of regio verschillen.
Nog niet, maar ik verwacht dat ze daar niet heel lang meer mee achterblijven.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Dan heb je ook cellular erbij, daar heb je in Nederland nog niets aan.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Klopt! Maar dat was niet de reden dat ik hem kocht...Als het werkt straks, mooi meegenomen...Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Dan heb je ook cellular erbij, daar heb je in Nederland nog niets aan.
Verwijderd
Weet iemand hoe ik bv de wijzerplaat continue op het scherm kan laten staan.
Niet.Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:49:
Ik heb deze week de iwatch serie 3 gekocht
Weet iemand hoe ik bv de wijzerplaat continue op het scherm kan laten staan.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik zou daar niet te snel vanuit gaan. Er zijn vooralsnog nergens signalen te vinden dat Apple of telco’s van zins zijn dit te gaan doen. Sowieso zie je bij dit soort Apple diensten dat het vaak pas na een jaar of twee in kleine landen als Nederland wordt uitgerold. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Siri of Apple Pay (en deze laatste is hier nog niet eens geïntroduceerd). Het kan heus anders lopen maar reken je dus niet te snel rijk.Gekkenhuis schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:17:
[...]
Nog niet, maar ik verwacht dat ze daar niet heel lang meer mee achterblijven.
[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-01-2018 00:12 ]
youtube.com/@hisrep
Als klant kan je je daarvoor inschrijven zag ik op hun site.
Ook leuk is dat klanten op een provider forum boos naar de provider gaan wijzen want ze ondersteunen geen Apple watch met sim kaart en die klanten snappen niet helemaal dat Apple hier ook een grote factor in is.
Er zijn geruchten dat de volgende iPhone een eSim gaat krijgen. Geloof dat dan providers in eens wat harder gaan lopen om dit te ondersteunen.DeNachtwacht schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:10:
[...]
Ik zou daar niet te snel vanuit gaan. Er zijn vooralsnog nergens signalen te vinden dat Apple of telco’s van zins zijn dit te gaan doen. Sowieso zie je bij dit soort Apple diensten dat het vaak pas na een jaar of twee in kleine landen als Nederland wordt uitgerold. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Siri of Apple Pay (en deze laatste is hier nog niet eens geïntroduceerd). Het kan heus anders lopen maar reken je dus niet te snel rijk.
Ja die geruchten zijn er al vijf jaar inmiddels.Psycho_Mantis schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:54:
[...]
Er zijn geruchten dat de volgende iPhone een eSim gaat krijgen. Geloof dat dan providers in eens wat harder gaan lopen om dit te ondersteunen.
Apple is ook niet gek natuurlijk. Alleen eSim ondersteunen op een marge product als de watch 4G kan nog wel maar voor je nieuwe flagship is dat wel een hele vreemde beslissing.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik zou het geen vreemde stap vinden na de watch 4G. En het wel Apple die vaker stappen zet waar "lef" voor nodig is.Donstil schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:01:
[...]
Ja die geruchten zijn er al vijf jaar inmiddels.
Apple is ook niet gek natuurlijk. Alleen eSim ondersteunen op een marge product als de watch 4G kan nog wel maar voor je nieuwe flagship is dat wel een hele vreemde beslissing.
Maar volgens mij was het gerucht ook dat het een dual sim zou worden, dus een simkaart slot + eSim. Natuurlijk niet voor gelijktijdig gebruik.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie