Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:18
coenox schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:18:
Tja, ik ben ook om. Ik was Windows Phone fan en heb de Microsoft Band overwogen. Maar vorig jaar toch besloten dat Windows het niet zou worden en overgestapt op een iPhone 6 van mijn werk en voor mijn vrouw een 6s plus gekocht. Twee weken geleden een Watch series 3 voor mijn vrouw gekocht. Ik was zo onder de indruk dat ik het toch eens wilde proberen. Heb een series 2 via marktplaats gekocht. Ik verwachte een remote meldingenschermpje, maar doe er toch mee mee. Hartslag bijhouden, als car kit in de auto en om mijn muziek te bedienen op de fiets.
nieuws: Microsoft: hardware en features voor Windows 10 Mobile hebben 'niet d...

Je hebt een goede keuze gemaakt. :P

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:08
TranceSetter schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:17:
Ik heb een korte vraag, zelf heb ik nu een series 0 watch op WatchOS4 icm een iPhone 6 op iOS11. Nu wil ik een nieuwe watch kopen en die van mij zou dan naar mijn vriendin gaan. Zij heeft echter een iPhone 5, waar geen iOS11 op ondersteund wordt. Gaat dit problemen opleveren?
Ik vermoed dat dat wel eens problemen kan geven inderdaad, als je bij de Apple Watch product pagina kijkt zie je het volgende (vermoedelijk omdat een nieuw gekochte watch met WatchOS4 geleverd wordt):
Apple Watch Series 3 (GPS) vereist iPhone 5s of nieuwer met iOS 11 of hoger. Apple Watch Series 1 vereist iPhone 5s of nieuwer met iOS 11 of hoger.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 11:19
Tja, ik zag dit vorig jaar al een beetje aankomen. Ik vind het nog steeds een mooi mobiel OS, maar zonder apps gaat het niet lukken. Moet zeggen dat die Watch me wel verrast, dus blij met de overstap.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:55
KvdnBerg schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Ik vermoed dat dat wel eens problemen kan geven inderdaad, als je bij de Apple Watch product pagina kijkt zie je het volgende (vermoedelijk omdat een nieuw gekochte watch met WatchOS4 geleverd wordt):

[...]
Ik was er al bang voor. Ik zal vanavond eens met Apple gaan bellen.

Update: Zowel met de chat in de VS, als met de support gebeld in Nederland en Ierland. Allen geven aan dat een downgrade niet mogelijk is. Oplossing: nieuwe iPhone halen. Ze namen wel alle tijd voor me, maar helaas geen oplossing voor het probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door TranceSetter op 10-10-2017 14:24 ]

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

nexhil

BAM!

Voor de mensen die zich afvragen hoe lang de Watch 3 meegaat op de accu. Ik heb hem gisterochtend rond kwart voor 8 van de lader gehaald, hij was toen 100%.

Nu is de accu nog 43% Vol. ik heb hem 's nachts om gehouden om mijn sleep te tracken (Met sleep++) en ik probeer er straks nog een 6 KM mee te hardlopen. Echt Top! Ik bel er niet mee, maar wel veel WA, mail en Siri

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 20:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

Toch maar mijn Series 3 omgeruild voor de Series 3 Nike! Wordt morgen geleverd. Het originele Nike bandje zit echt heel fijn met sporten, daar kan imitatie niet tegenop. Wel via Amazon een mooie lederen band erbij besteld. Ultimate Shield is ook onderweg uit de UK. Dan kan ik er wel weer tegenaan voorlopig!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik had met mjin Series 3 rond weekend 6:25 gebruik en 2d 20u standby toen had ik nog 16% over, dus toch maar op de lader.

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 10-10-2017 23:21 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
hier met de series 3 lte ... van zondag ochten 7:30 van de lader, vanmiddag om 12:30 kreeg ik de 10% waarschuwing

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
pdavie2311 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:05:
Toch maar mijn Series 3 omgeruild voor de Series 3 Nike! Wordt morgen geleverd. Het originele Nike bandje zit echt heel fijn met sporten, daar kan imitatie niet tegenop. Wel via Amazon een mooie lederen band erbij besteld. Ultimate Shield is ook onderweg uit de UK. Dan kan ik er wel weer tegenaan voorlopig!
Zit ik ook te overwegen maar ben er nog niet uit. Dan wel Nike zwarte bandje, welke heb jij?
Vind mijn huidige sportbandje net iets netter uitzien maar twijfel erg, zit nog binnen de 2 weken..

Het is weer bijna September 2026 :)

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Kwam vandaag met toeval een nieuwe challenge tegen. De "Oktober challenge" wordt een leuke uitdaging, 314km lopen in oktober. Bij iedere persoon is het anders. vrienden van mij hebben: 118 actieve minuten gemiddeld 8)7 , 5x 200%, 10x dagelijkse goal.

Welke doelstellingen hebben jullie?

October Challenge

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• pdavie2311

pdavie2311

Jaymone schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:54:
[...]

Zit ik ook te overwegen maar ben er nog niet uit. Dan wel Nike zwarte bandje, welke heb jij?
Vind mijn huidige sportbandje net iets netter uitzien maar twijfel erg, zit nog binnen de 2 weken..
Heb de zilveren met witte bandje genomen! Ik vind juist de zilveren luxer ogen met een lederen bandje erom, maar dat is persoonlijk!

Ook vind ik de zilveren minder gevoelig voor krassen op de kast! Ook bij de sleuven van de bandjes valt alles gewoon minder op!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:48
Gekkenhuis schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:43:
Kwam vandaag met toeval een nieuwe challenge tegen. De "Oktober challenge" wordt een leuke uitdaging, 314km lopen in oktober. Bij iedere persoon is het anders. vrienden van mij hebben: 118 actieve minuten gemiddeld 8)7 , 5x 200%, 10x dagelijkse goal.

[afbeelding]
Zelf heb ik met calorieën, iets van 14k aan calorieën, wel grappig bedacht opzich.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:14

[afbeelding]
Leuk ja, ik heb vier keer mijn bewegingsdoel verdubbelen. Dus 4x 800cal deze maand.
1x al gehad, en aangezien ik 1x per week twee uur zwem gaan de andere drie ook wel lukken.

• Motjes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-05-2022
Pino112 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

Leuk ja, ik heb vier keer mijn bewegingsdoel verdubbelen. Dus 4x 800cal deze maand.
1x al gehad, en aangezien ik 1x per week twee uur zwem gaan de andere drie ook wel lukken.
Gebruik je bij jet zwemmen ook een daarvoor geschikte cover/protector.
Wil er namelijk ook een voor zwemmen aanschaffen, maar ben bang voor krassen

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 09:52
boosterbosch schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:25:
hier met de series 3 lte ... van zondag ochten 7:30 van de lader, vanmiddag om 12:30 kreeg ik de 10% waarschuwing
Via Duitsland besteld? Ik twijfel of ik alvast voor een lte ga of gewoon de in Nederland verkrijgbare.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:14
Motjes schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:52:
[...]

Gebruik je bij jet zwemmen ook een daarvoor geschikte cover/protector.
Wil er namelijk ook een voor zwemmen aanschaffen, maar ben bang voor krassen
Nee niks. Bang voor dat je tegen de kant aan komt of de lijnen? Lijnen zal dan nog het grootste risico zijn ja.

• Motjes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-05-2022
Pino112 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:20:
[...]

Nee niks. Bang voor dat je tegen de kant aan komt of de lijnen? Lijnen zal dan nog het grootste risico zijn ja.
Inderdaad, zat te denken om een tpu case te bestellen van eBay en er die tijdens het zwemmen omheen te doen.

• boosterbosch
josstie85 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Via Duitsland besteld? Ik twijfel of ik alvast voor een lte ga of gewoon de in Nederland verkrijgbare.
Nee. Ik woon in Groot Brittannië dus heb die van mij gewoon via EE. Geen voorop kost voor de Watch (Nike zilver) en £17.50 per maand voor unlimited data voor de Watch.

• Roos79
  • Laatst online: 11:38
Pino112 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

En tellen alleen de workout kilometers?
Beetje jammer dat ik het gewoon niet wist want dan kan je er toch een beetje me bezig zijn :)

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

boosterbosch schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:47:
[...]

Nee. Ik woon in Groot Brittannië dus heb die van mij gewoon via EE. Geen voorop kost voor de Watch (Nike zilver) en £17.50 per maand voor unlimited data voor de Watch.
£17.50 voor data voor je horloge! Holy &%^#$%@#!@
En dan komt je telefoon abonnement er nog bij.
Dat is toch wel een behoorlijke bak geld dat je per maand naar de provider brengt...

NewsBlur || My Fujifilm gear

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Grin schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:51:
[...]

Dat is toch wel een behoorlijke bak geld dat je per maand naar de provider brengt...
Volgens mij zitten daar de kosten voor de Apple Watch bij in en heeft 'ie die dus 'gratis' gekregen. Los kost data £5 per maand bij EE.

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Geen voorop kost zal vast betekenen dat het horloge bij die 17.50 zit, althans dat hoop ik voor 'm :)

• boosterbosch
Grin schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:51:
[...]

zo moet je het niet bekijken ...

ik betaal £0 voor de horloge en daar bovenop £17.50 voor ongelimiteerde data over 24 maanden ... dus in totaal betaal ik voor de apple watch sport nike (Apple prijs £429) en 24 maanden ongelimiteerde data £420, dus zo Holy &%^#$%@#!@ is dat niet

ik betaal in totaal maandelijks £62.50

daar zit inbegrepen:
iphone 7 128gb
apple watch sport nike 42mm
20gb per maand, ongelimiteerd sms en bellen voor iphone
ongelimiteerde data voor de watch

en heb voor zowel de iphone als de watch geen £ voorop betaald, maar ik krijg wel 30% friends & family korting omdat een vriend van me bij EE werkt.

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Ik dacht dat het alleen je abonnement was, dus dat je ook nog betaalde voor de AW. Maar dat is inmiddels opgehelderd ;)

• boosterbosch
Grin schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:38:
Ik dacht dat het alleen je abonnement was, dus dat je ook nog betaalde voor de AW. Maar dat is inmiddels opgehelderd ;)
als je de Apple Watch los kocht dan was de EE kost 6 maanden gratis en dan £5 per maand voor 10gb data, maar geen korting :)

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06-2023

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Ik dacht, toch even my 2 cents:
Heb nu bijna een jaar de AW1, gezien ik toch niet hardloop, of echt die water resistance nodig had.

Wat mij vooral opvalt is de wisselvallige batterij. Ene dag heb ik nog 11% over, andere dag nog 43%, met vergelijkbare activiteiten.

Was 1 dag (op een heel jaar) dat hij het eind van de dag niet heeft gehaald, zonder goede reden, tijdens het sporten (terwijl dat normaal geen probleem is).

Met WatchOS 4 vind ik het echt ideaal dat het homescherm van mn AW controls worden voor spotify, zonder dat ik daarom hoef te vragen. Het is ook altijd makkelijk dat hij begint te trillen op het moment dat ik een telefoontje krijg, als ik mijn telefoon weer eens op stil heb staan.
Ik merk dat ik het een praktische manier vind om minder met mijn telefoon te moeten hannessen, en hoewel ik ook nog een ander horloge heb, is mijn AW het afgelopen jaar echt mijn go-to horloge geweest. Met een berg chinese silicone. bandjes en een leren bandje past 'ie altijd bij mijn outfit (dat is als vrouw toch belangrijk :Y) )

Ben van plan bij mn nieuwe iphone airpods te halen om helemaal draadloos te gaan, hoorde dat het een perfecte combo is bij mn AW :)

Koekje d'r bij?

• Jaymone
ohnotheydidnt schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:17:
Ik dacht, toch even my 2 cents:
Heb nu bijna een jaar de AW1, gezien ik toch niet hardloop, of echt die water resistance nodig had.

Wat mij vooral opvalt is de wisselvallige batterij. Ene dag heb ik nog 11% over, andere dag nog 43%, met vergelijkbare activiteiten.

Was 1 dag (op een heel jaar) dat hij het eind van de dag niet heeft gehaald, zonder goede reden, tijdens het sporten (terwijl dat normaal geen probleem is).

Met WatchOS 4 vind ik het echt ideaal dat het homescherm van mn AW controls worden voor spotify, zonder dat ik daarom hoef te vragen. Het is ook altijd makkelijk dat hij begint te trillen op het moment dat ik een telefoontje krijg, als ik mijn telefoon weer eens op stil heb staan.
Ik merk dat ik het een praktische manier vind om minder met mijn telefoon te moeten hannessen, en hoewel ik ook nog een ander horloge heb, is mijn AW het afgelopen jaar echt mijn go-to horloge geweest. Met een berg chinese silicone. bandjes en een leren bandje past 'ie altijd bij mijn outfit (dat is als vrouw toch belangrijk :Y) )

Ben van plan bij mn nieuwe iphone airpods te halen om helemaal draadloos te gaan, hoorde dat het een perfecte combo is bij mn AW :)
Combi AW, iPhone en AirPods is het echt helemaal! AirPods gebruiksvriendelijk en een heerlijk gevoel van kabelloos door het leven..nu de prijs nog ;)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik ga een AW series 3 kopen. Woon vlakbij de Duitse grens. Is het handig om toch een Duitse te halen? Zie niet direct het voordeel nog.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Jaymone
Kecin schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:30:
Ik ga een AW series 3 kopen. Woon vlakbij de Duitse grens. Is het handig om toch een Duitse te halen? Zie niet direct het voordeel nog.
Met LTE bedoel je? Anders zie ik geen voordeel namelijk

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jaymone schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Met LTE bedoel je? Anders zie ik geen voordeel namelijk
Ja, het LTE model. Vergeten te vermelden.
Inprincipe heb ik mijn telefoon altijd op zak en gebruik ik geen Apple music. Denk dat het verstandiger is om het Nederlandse model te nemen.

• TranceSetter
Er is geen verschil tussen de NL en DE versie zonder LTE. Enige waar je rekening mee moet houden is wat voor jou makkelijker is, en wanneer je garantie gaat claimen voor wat dan ook dat je dat in het land van aankoop moet doen.

• MelvinW
  • Nu online
TranceSetter schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:37:
Er is geen verschil tussen de NL en DE versie zonder LTE. Enige waar je rekening mee moet houden is wat voor jou makkelijker is, en wanneer je garantie gaat claimen voor wat dan ook dat je dat in het land van aankoop moet doen.
Zolang je bij de Apple Store koopt kan je in heel Europa bij een Apple Store voor garantie terecht hoor.

• TranceSetter
MelvinW schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:23:
[...]

Zolang je bij de Apple Store koopt kan je in heel Europa bij een Apple Store voor garantie terecht hoor.
Dan moet ik je helaas teleurstellen dat dit niet altijd het geval is. Het eerste jaar wel, het tweede jaar niet. Bron: Eigen ervaring.

• MelvinW
  • Nu online
TranceSetter schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:33:
[...]

Dan moet ik je helaas teleurstellen dat dit niet altijd het geval is. Het eerste jaar wel, het tweede jaar niet. Bron: Eigen ervaring.
Dan praat je ook niet over garantie, maar over dekking onder de consumentenwetgeving. Apple legt dat zelf hier ook uit. Voor garantie kun je buiten het land van aankoop terecht en als je gebruik wilt maken van de consumentenwetgeving in de EU dan moet je bij de verkoper zijn.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 18:08
Ik zoek een manier waarop ik reminders alleen op mn watch kan tonen.
Ik gebruik bv de app Todo van Microsoft, kan daarmee todo’s toevoegen en dan een reminder inplannen, maar meestal worden de reminders op mn telefoon getoond, heel soms op mn watch. Ik heb om de 1 of andere reden geen invloed op op welk device de reminder wordt getoond.

Ben daarom benieuwd of er ook een manier is waarop ik een reminder alleen op de watch kan tonen, of daar een speciale app of een speciale manier voor is. Iemand een idee?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:05
deBennie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:57:
Ik zoek een manier waarop ik reminders alleen op mn watch kan tonen.
Ik gebruik bv de app Todo van Microsoft, kan daarmee todo’s toevoegen en dan een reminder inplannen, maar meestal worden de reminders op mn telefoon getoond, heel soms op mn watch. Ik heb om de 1 of andere reden geen invloed op op welk device de reminder wordt getoond.

Ben daarom benieuwd of er ook een manier is waarop ik een reminder alleen op de watch kan tonen, of daar een speciale app of een speciale manier voor is. Iemand een idee?
Het is gewoon een kwestie van goed afstellen. Ik gebruik hier zelf de herinneringen app van Apple zelf voor, omdat je die via Siri kan aanvullen (zet x morgen om 10:00 in herinneringen). Vervolgens zet je notificaties hiervan uit op de iPhone, en zet je in de watch app de notificaties voor die app apart aan. Dan krijg je op je telefoon geen herinneringen maar je watch wel.

Mijn ervaring als je een beetje puzzelt werkt op de watch meestal de Apple app toch het best. Ik gebruik bijv. ook de agenda van Apple (want Siri), terwijl ik mails via outlook laat binnenkomen. Sinds watchOS 4 kun je in de watch app ook gewoon meldingen hiervan doorsturen naar je watch (of is dit een outlook update geweest? Iig: het werkt)

youtube.com/@hisrep

• TranceSetter
MelvinW schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:46:
[...]

Dan praat je ook niet over garantie, maar over dekking onder de consumentenwetgeving. Apple legt dat zelf hier ook uit. Voor garantie kun je buiten het land van aankoop terecht en als je gebruik wilt maken van de consumentenwetgeving in de EU dan moet je bij de verkoper zijn.
Je kan het noemen zoals je wil, feit blijft dat als er wat gebeurd met je horloge in het tweede jaar, dat je inderdaad door de EU Consumentenwetgeving nog steeds geholpen moet worden. Dit werkt dan ook prima bij Apple, je moet alleen in het land van aankoop zijn. Gelukkig hoef je niet per sé terug naar winkel van aankoop bij Apple.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:48

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

TranceSetter schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:43:
[...]

Je kan het noemen zoals je wil, feit blijft dat als er wat gebeurd met je horloge in het tweede jaar, dat je inderdaad door de EU Consumentenwetgeving nog steeds geholpen moet worden. Dit werkt dan ook prima bij Apple, je moet alleen in het land van aankoop zijn. Gelukkig hoef je niet per sé terug naar winkel van aankoop bij Apple.
Nou nou, de USB lader van de Apple Watch van mijn vriendin ging stuk nu in het 2de jaar en ze moet toch echt van Apple Support langs de Apple Store in Den Haag en nergens anders.
Dat was wel anders voorheen, het lijkt een stuk lastiger te worden ineens.

Gezien de parkeerkosten in Den Haag hebben we uiteindelijk maar gewoon een Koppla USB lader gehaald bij de IKEA :+ . Dat was goedkoper.
Oja en het is in Den Haag bijna onmogelijk om een afspraak te maken bij de Genius Bar, zit echt altijd vol daar.

[ Voor 6% gewijzigd door Psycho_Mantis op 12-10-2017 11:31 ]

• TranceSetter
Wel gek, want ik heb een iPhone 6 uit Duitsland, online besteld, mocht niet bij Apple NL terecht, maar kon wel gewoon naar de Apple Store in Düsseldorf of Duisburg toe om hem om te ruilen.

• MelvinW
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Oja en het is in Den Haag bijna onmogelijk om een afspraak te maken bij de Genius Bar, zit echt altijd vol daar.
Heen gaan wanneer de winkel open gaat, dan nemen ze soms walk-ins aan als het niet druk is. Als ze je niet meteen kunnen helpen word je op een wachtlijst gezet en sms'en ze je in de loop van de dag of je terecht kunt. Heb dat toen ook met m'n MacBook gegaan en kon na 2 uurtjes terecht.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb maar gewoon een Nederlandse gekocht. Bij Coolblue was er nog voorraad. De zwarte 42mm. Morgenavond komt die al.

Ben benieuwd en zal waarschijnlijk wel een paar keer in dit topic te vinden zijn haha. Ga nu het bandjes topic checken :).

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:18
Ik heb nu 5 dagen een Series 3 en ben echt positief verrast over de batterijduur _/-\o_ Net aan de lader gelegd met precies 3 dagen stand-by en 8h30m gebruik. Ik dacht aan de reviews te lezen dat hij elke dag aan de lader moet maar dat valt dus reuze mee! :D

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-11 20:13
Sinds vandaag m'n 8+ binnen en ben me ook gelijk aan het orienteren voor een apple watch. Twijfel alleen heel erg welke. De S3 heeft een collega van me en schijnt sneller te zijn en heeft een speaker terwijl de 1e en 2nd gen dat niet hebben?
Nou hoeft hij voor mij geen geluid te geven. Is een 1st of 2nd gen nog aan te raden of kan ik beter gelijk voor een 3rd gen gaan?
Is een beetje persoonlijk maar gaat mij hoofdzakelijk om hem te gebruiken als :

1 horloge (dit is het belangrijkst :) )
2 notificaties doorkrijgen en eventueel daarop reageren.

• Jaymone
mike30 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:39:
Sinds vandaag m'n 8+ binnen en ben me ook gelijk aan het orienteren voor een apple watch. Twijfel alleen heel erg welke. De S3 heeft een collega van me en schijnt sneller te zijn en heeft een speaker terwijl de 1e en 2nd gen dat niet hebben?
Nou hoeft hij voor mij geen geluid te geven. Is een 1st of 2nd gen nog aan te raden of kan ik beter gelijk voor een 3rd gen gaan?
Is een beetje persoonlijk maar gaat mij hoofdzakelijk om hem te gebruiken als :

1 horloge (dit is het belangrijkst :) )
2 notificaties doorkrijgen en eventueel daarop reageren.
Als je GPS en ermee zwemmen niet belangrijk vindt, volstaat series 1 ook wel. Series 3 werkt net weer even vlotter en scherm is helderder dan series 1. Alles valt ook samen met prijsverschil. Ben zelf begonnen met een series 2 aan te schaffen nadat series 3 op de markt kwam maar al gauw ge-upgrade naar de 3, geheel persoonlijk omdat het een nieuwere technologie betreft

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat staat eigenlijk best duidelijk in dit topic. Gen 2 en 3 hebben gps en zijn waterdicht dus als je dat niet nodig hebt dan is dat in ieder geval geen argument meer om voor een nieuwe te gaan.

Edit jay was me net voor.

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 13-10-2017 19:44 ]

• Jaymone
Ik vind het nieuwe sportloop bandje ook wel heel erg mooi moet ik zeggen..kan me moeilijk weerhouden om er niet een aan te schaffen

• Roos79
@Jaymone Heb er nu een sinds drie weken en ben er erg tevreden mee blijft tot nu toe ook erg netjes ondanks dat klittenband geregeld los gemaakt moet worden ivm met laden.

• Jaymone
Roos79 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:10:
@Jaymone Heb er nu een sinds drie weken en ben er erg tevreden mee blijft tot nu toe ook erg netjes ondanks dat klittenband geregeld los gemaakt moet worden ivm met laden.
Gaaf, welk kleur?

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-11 20:13
The Inquisitor schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:44:
Dat staat eigenlijk best duidelijk in dit topic. Gen 2 en 3 hebben gps en zijn waterdicht dus als je dat niet nodig hebt dan is dat in ieder geval geen argument meer om voor een nieuwe te gaan.

Edit jay was me net voor.
Dacht al dat het erin zou staan en was al begonnnen met lezen maar mocht ik nou in een impulsieve bui zijn dit weekend wil ik toch graag wel een soort van advies.
Maar ivm waterdicht ga ik toch minimaal voor een Gen 2 denk ik. Draag al jaren geen horloge dus mocht ik een keer mn handen onder de kraan houden heb ik wel graag dat dat horloge er tegen kan.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb mijn series 3 in gebruik. Bevalt prima. Sommige zaken vind ik wat minder intuitief als mijn iPhone maar dat zal wel wennen.

Blijkbaar had ik al veel apps geïnstalleerd die de watch ondersteunen en heb hem dus ookal lekker vol met apps haha. Inprincipe zijn het gewoon veredelde widgets en uitgebreide notifications.
Grappig overigens de samenwerking met de Nest app. Detecteerd een camera iets dan krijg je een stil/screenshot van de persoon of activiteit te zien. Had ik niet verwacht en maakt het een zinvolle gadget.

Hartslagmeten gaat ook goed. Hue had wat moeite met opstarten, maar het leek erop dat die alle scenes in de achtergrond aan het inladen was. Het openen van de Hue appmop de iPhone leek wonderen te doen voor de synchronisatie.

3 nieuwe bandjes zijn onderweg. De standaard band is wel erg pauper als je kijkt naar de prijs van het horloge.

• Roos79
@Jaymone De neon roze en het blauw in het midden is echt spijker broeken blauw en het roze dus wel knal.
Maar ik vind het dus echt een prettig bandje en ben echt positief verast want vreesde een beetje voor het klitten band maar dat was dus niet nodig.
Bandje is ook minder zweterig als de normale sport bandjes en ook dat had ik niet echt verwacht.

@mike30 series2 heeft ook speakers maar Siri praat dus niet terug naar je en dat doet series 3 dus wel.
Maar dat was je al duidelijk geworden.

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:49
Ik heb nu ook iets meer dan 3 weken een Apple Watch series 3 38mm. Ben er zeer blij mee, vooral het feit dat deze waterdicht is (ik heb een bijbaan als postbezorger, waardoor ik nog wel eens lekker nat thuis kom). Ben er zeer blij mee ding is vlot en doet alles wat ik er van verwacht.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Waterdicht betekent in dit geval volgens mij dat je hm kunt onderdompelen. De vorige series zijn ook wel waterdicht, alleen niet onder te dompelen in het water. Regen kan echter echt geen kwaad, dus door de regen fietsen e.d. Is niet echt een argument om voor een nieuwe te gaan
Ik zwom ook gewoon met mijn “Series0 SS”, ging altijd prima.

Zat filmpjes te vinden waarin zichtbaar is dat de 0 veel waterdichte is dan ze claimen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
The Inquisitor schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:41:
Waterdicht betekent in dit geval volgens mij dat je hm kunt onderdompelen. De vorige series zijn ook wel waterdicht, alleen niet onder te dompelen in het water. Regen kan echter echt geen kwaad, dus door de regen fietsen e.d. Is niet echt een argument om voor een nieuwe te gaan
Vanaf series 2 is de Apple watch waterdicht. Afgelopen zomer tot 10 meter mee gedoken en vaak genoeg mee gezwommen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cougar schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:47:
[...]

Vanaf series 2 is de Apple watch waterdicht. Afgelopen zomer tot 10 meter mee gedoken en vaak genoeg mee gezwommen.
Dat snap ik. Het gaat me er juist om dat de series 0 en 1 waterdicht genoeg zijn om door de regen en dergelijke te fietsen. Dat vanaf series 2 waterdicht is wilt nog niet zeggen dat de oudere series totaal geen water kunnen handelen

Verwijderd

Ik kreeg vandaag m'n eerste hartslag waarschuwing. Nieuwe feature van OS 4.
Dat ik een hartslag van 122 slagen per minuut had gedurende 10 min terwijl ik stil zat.

Heeft iemand ook al sinds de update zo'n hartslag waarschuwing gehad?

Weet dat 't niet perse meteen iets hoeft te betekenen, maar maak me toch 'n beetje zorgen.
Kun je zien wat zulke features met zo'n watch meteen met iemand kunnen doen.
Kan het natuurlijk ook uitzetten.

• Roos79
Wat deed tijdens stilzitten was er iets spannends @Verwijderd ?

[ Voor 40% gewijzigd door Roos79 op 15-10-2017 20:34 ]

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:41:
Ik kreeg vandaag m'n eerste hartslag waarschuwing. Nieuwe feature van OS 4.
Dat ik een hartslag van 122 slagen per minuut had gedurende 10 min terwijl ik stil zat.

Heeft iemand ook al sinds de update zo'n hartslag waarschuwing gehad?

Weet dat 't niet perse meteen iets hoeft te betekenen, maar maak me toch 'n beetje zorgen.
Kun je zien wat zulke features met zo'n watch meteen met iemand kunnen doen.
Kan het natuurlijk ook uitzetten.
Oei snel naar de dokter rennen, hopen op een diagnose die geholpen is met deze snelle constatering en je komt volgendjaar met een brief in de Keynote :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:10:
[...]

Oei snel naar de dokter rennen, hopen op een diagnose die geholpen is met deze snelle constatering en je komt volgendjaar met een brief in de Keynote :)
Haha ja wie weet. 😉

Heb inmiddels gezien de je kunt instellen bij welke hartslag je een waarschuwing krijgt. Bijvoorbeeld 160 slagen per minuut i.p.v. die 120. Zo zie je maar dat je als niet dokter zijnde geen flauw bunul hebt of het nu echt wat betekend. Zeker als je die instellingen zo kunt wijzigen.

Gezien het tijdstip kon ik achterhalen dat ik waarschijnlijk teveel koffie op had. Toch maar een beetje gaan minderen haha.

• iAR
  • Niet online

iAR

[afbeelding]
Wat jammer dat ik daar geen push notificatie van ontvangen heb. Nu kan ik hem al niet meer halen, ik moet 23 keer mijn bewegingsdoel halen! Heb een paar keer niet gehaald...

Overigens, ik gebruik de Siri watch face en 's avonds komt ie keurig met de scene "we gaan slapen" waarbij alles in de woonkamer uit gaat en in de slaapkamer aan. Echter als ik er op tik dan duurt het een eeuwigheid voordat er iets gebeurt, áls er al iets gebeurt. Vaak genoeg moet ik dan nog via de app zelf de lichten uit doen. Heel frustrerend! :(

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

iAmRenzo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Wat jammer dat ik daar geen push notificatie van ontvangen heb. Nu kan ik hem al niet meer halen, ik moet 23 keer mijn bewegingsdoel halen! Heb een paar keer niet gehaald...

Overigens, ik gebruik de Siri watch face en 's avonds komt ie keurig met de scene "we gaan slapen" waarbij alles in de woonkamer uit gaat en in de slaapkamer aan. Echter als ik er op tik dan duurt het een eeuwigheid voordat er iets gebeurt, áls er al iets gebeurt. Vaak genoeg moet ik dan nog via de app zelf de lichten uit doen. Heel frustrerend! :(
Inderdaad jammer van de push-melding, had ik bij "walk in the park" onlangs wel gehad.

Heb je dit icm Hue? Zit je op de laatste versie hiervan? Wanneer dit niet het geval is zijn er ook van die "dingetjes" waar ik tegenaan loop. Volgens mij geven ze op deze manier aan dat er een update is. Deze zie je niet in de app store maar alleen in-app.

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:10:
[...]

Haha ja wie weet. 😉

Heb inmiddels gezien de je kunt instellen bij welke hartslag je een waarschuwing krijgt. Bijvoorbeeld 160 slagen per minuut i.p.v. die 120. Zo zie je maar dat je als niet dokter zijnde geen flauw bunul hebt of het nu echt wat betekend. Zeker als je die instellingen zo kunt wijzigen.

Gezien het tijdstip kon ik achterhalen dat ik waarschijnlijk teveel koffie op had. Toch maar een beetje gaan minderen haha.
Wanneer je stilzit en een hartslag hebt van hoger dan 120... Dat is in beginsel wel bijzonder. Een verkeerde registratie kan uiteraard een keer gebeuren maar wanneer dit systematisch voorkomt dan is dat wel reden om eens een paar vragen te stellen. Het hoeft niet iets (slechts) te betekenen maar bijzonder is het wel.

• iAR
  • Niet online

iAR

Gekkenhuis schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:20:
Inderdaad jammer van de push-melding, had ik bij "walk in the park" onlangs wel gehad.

Heb je dit icm Hue? Zit je op de laatste versie hiervan? Wanneer dit niet het geval is zijn er ook van die "dingetjes" waar ik tegenaan loop. Volgens mij geven ze op deze manier aan dat er een update is. Deze zie je niet in de app store maar alleen in-app.
Walk in the park? Heb ik ook niet gehad.
Ik vind het stiekem wel heel erg leuk die unieke badges. Van de zomer was er wel een, maar toen moest ik schilderen... heb de workout app aan gehad maar met schilderen maak je dus geen kilometers :X :P

Ja, Hue via de woning app. Ik tik 's avonds op de siri-kaart, dan start de woning.app op mijn Apple Watch en daar blijft ie staan. Bladeren door de items is heel traag. Het gaat dus om Hue lampen maar alles verder binnen HomeKit.
Geen update gezien, en ook de woning.app staat in mijn Dock (en zou dus snel moeten laden).

• Roos79
iAmRenzo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Dat is als je het op tijd weet een prima te doen doel hier was het een best groot doel.
Hier kreeg ik ook geen melding het was dat ik het hier las 8)7

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:10:

Je kan het ook omdraaien, laat die instelling op 120 staan en als je er vaker last van hebt eens langs de huisarts gaan of er iets niet helemaal goed zit. De Apple Watch is (nog) geen betrouwbare medische apparatuur, maar in zo'n geval neem je natuurlijk het zekere voor het onzekere en laat je het even door een medicus nalopen... althans dat zou ik doen.

youtube.com/@hisrep

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-11 19:34
+1 voor DeNachtwatch.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

iAmRenzo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:30:
[...]

Walk in the park? Heb ik ook niet gehad.
Ik vind het stiekem wel heel erg leuk die unieke badges. Van de zomer was er wel een, maar toen moest ik schilderen... heb de workout app aan gehad maar met schilderen maak je dus geen kilometers :X :P

Ja, Hue via de woning app. Ik tik 's avonds op de siri-kaart, dan start de woning.app op mijn Apple Watch en daar blijft ie staan. Bladeren door de items is heel traag. Het gaat dus om Hue lampen maar alles verder binnen HomeKit.
Geen update gezien, en ook de woning.app staat in mijn Dock (en zou dus snel moeten laden).
National Park challenge bedoelde ik, heb je die ook niet gehad? Hier had ik wel een melding van gekregen.

Achievement

Is het in de Hue app zelf ook allemaal traag? Zelf heb ik geen problemen in de Hue app (ook niet in homekit). Hier komen ook de updates in beschikbaar. Probeer anders eens je bridge een powercycle te geven.

https://itunes.apple.com/...ips-hue/id1055281310?mt=8

[ Voor 3% gewijzigd door Gekkenhuis op 16-10-2017 20:24 ]

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik speel met de gedachte om een AW3 aan te schaffen (met name voor het hardlopen). Ik loop met de IPhone (Runkeeper en Spotify).

- Worden de gegevens van de Runkeeper app op de IPhone ook weergegeven op de AW. Zo ja, welke?
- Maakt het uit of ik de Runkeeper app start op de AW of op de iPhone?
- Welke gegevens geeft de AW Runkeeper app weer (zonder gebruik van de Iphone?)

Alvast bedankt!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-11 19:34
melluh3 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:59:
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik speel met de gedachte om een AW3 aan te schaffen (met name voor het hardlopen). Ik loop met de IPhone (Runkeeper en Spotify).

- Worden de gegevens van de Runkeeper app op de IPhone ook weergegeven op de AW. Zo ja, welke?

Alvast bedankt!
Je kan aangeven of je enkel op de watch wil rennen, of ook de app op de telefoon wil starten. Dit is een voordeel tov Strava. Dus je kan zowel zonder als met telefoon hardlopen.
Het maakt volgens mij wel uit of je app start op je watch of telefoon. Bij Strava (en Nike Running Club) doet de watch niets als je de app op je telefoon start.

Zie screenshots op https://itunes.apple.com/...-tracker/id300235330?mt=8

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

melluh3 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:59:
Beste mensen,

Alvast bedankt!
Mijn ervaring met hardlopen is dat de hartslagmeter niet nauwkeurig is of zelfs niet goed functioneert (dit geeft Apple zelf ook aan). ben je een serieuze hardloper en hecht je waarde aan je hartslag info tijdens het lopen gebruik er dan (bijv.) een Polar band bij.

• iAR
  • Niet online

iAR

Gekkenhuis schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:23:
National Park challenge bedoelde ik, heb je die ook niet gehad? Hier had ik wel een melding van gekregen.
Die wel, maar toen stond ik te schilderen e.d. Ik kon dus niet lopen... en 5 km schilderen is best lastig :D
Gekkenhuis schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:23:
Is het in de Hue app zelf ook allemaal traag? Zelf heb ik geen problemen in de Hue app (ook niet in homekit). Hier komen ook de updates in beschikbaar. Probeer anders eens je bridge een powercycle te geven.
Nope. Alles is keurig snel, zelfs de Woning.app op de iPhone. Het gaat echt om de Woning.app op de Apple Watch die via dat Siri-kaartje wordt gestart. Uiterst irritant.

[ Voor 1% gewijzigd door iAR op 19-10-2017 09:36 . Reden: quote tags stonden verkeerd ]

• melluh3
Wat geeft de AW aan gegevens weer? Ik gebruik momenteel een Pebble watch (gekoppeld aan mijn IPhone). Deze geeft de tijd, afstand en gemiddelde pace weer. Het ontbreken van de current pace (en eventueel hartslag) vind ik een groot gemis. Ik ben erg benieuwd of de AW deze wel weergeeft.
Gekkenhuis schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:55:
Mijn ervaring met hardlopen is dat de hartslagmeter niet nauwkeurig is of zelfs niet goed functioneert (dit geeft Apple zelf ook aan). ben je een serieuze hardloper en hecht je waarde aan je hartslag info tijdens het lopen gebruik er dan (bijv.) een Polar band bij.
Dit is wel vreemd, omdat ze de de Nike edition presenteren als dé hardloopwatch. Ik gebruik de hartslagmeter van de Bose pulse. Is het mogelijk om de hartslagregistratie van de AW uit te schakelen en te kiezen voor een ander apparaat?

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

melluh3 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:09:
[...]

Wat geeft de AW aan gegevens weer? Ik gebruik momenteel een Pebble watch (gekoppeld aan mijn IPhone). Deze geeft de tijd, afstand en gemiddelde pace weer. Het ontbreken van de current pace (en eventueel hartslag) vind ik een groot gemis. Ik ben erg benieuwd of de AW deze wel weergeeft.

[...]

Dit is wel vreemd, omdat ze de de Nike edition presenteren als dé hardloopwatch. Ik gebruik de hartslagmeter van de Bose pulse. Is het mogelijk om de hartslagregistratie van de AW uit te schakelen en te kiezen voor een ander apparaat?
Many factors can affect the performance of the Apple Watch heart rate sensor. Skin perfusion (or how much blood flows through your skin) is one factor. Skin perfusion varies significantly from person to person and can also be impacted by the environment. If you’re exercising in the cold, for example, the skin perfusion in your wrist might be too low for the heart rate sensor to get a reading.

Permanent or temporary changes to your skin, such as some tattoos, can also impact heart rate sensor performance. The ink, pattern, and saturation of some tattoos can block light from the sensor, making it difficult to get reliable readings.

Motion is another factor that can affect the heart rate sensor. Rhythmic movements, such as running or cycling, give better results compared to irregular movements, like tennis or boxing.

If you’re not able to get a consistent reading because of any of these factors, you can connect your Apple Watch wirelessly to external heart rate monitors such as Bluetooth chest straps. Learn how to pair Bluetooth accessories.

Heart rate is one of many factors that Apple Watch uses to measure your activity and exercise. Depending on your workout, it selects the most appropriate inputs for that activity. For example, when you’re running indoors, it also uses the accelerometer. Learn more about how your Apple Watch uses GPS and the heart rate sensor when you use the Workout app.
Het kan ook de sport liggen die ik beoefen. Ik merk iig dat het soms wegvalt of niet constant is.

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:57:
[...]

Je kan het ook omdraaien, laat die instelling op 120 staan en als je er vaker last van hebt eens langs de huisarts gaan of er iets niet helemaal goed zit. De Apple Watch is (nog) geen betrouwbare medische apparatuur, maar in zo'n geval neem je natuurlijk het zekere voor het onzekere en laat je het even door een medicus nalopen... althans dat zou ik doen.
Dat lijkt me een goed idee. Ik schreef al dat ik die dag voor mijn doen teveel koffie had gedronken.
Een beetje Googlen levert al op dat het zeker wel invloed heeft op de bloedvaten en het hart.

Ik neem je tip mee en matig gewoon wat met koffie hoe lekker dat dat ook is :)

• pdavie2311

pdavie2311

Gekkenhuis schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:55:
[...]

Totaal geen last van! Loop 4x per week hard en klopt aardig de hartslag (leuke woordspeling). Bij intervaltraining, krachttraining etc is de polssensor inderdaad minder nauwkeurig, maar dit is niet alleen bij Apple. Garmin heeft dit ook. (praat uit ervaring) Voor " gewoon " hardlopen / duurlopen voldoet de Apple Watch meer dan prima!

• melluh3
pdavie2311 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:22:
Totaal geen last van! Loop 4x per week hard en klopt aardig de hartslag (leuke woordspeling). Bij intervaltraining, krachttraining etc is de polssensor inderdaad minder nauwkeurig, maar dit is niet alleen bij Apple. Garmin heeft dit ook. (praat uit ervaring) Voor " gewoon " hardlopen / duurlopen voldoet de Apple Watch meer dan prima!
Loop je daarnaast ook met een telefoon?

• pdavie2311

pdavie2311

melluh3 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:55:
[...]

Loop je daarnaast ook met een telefoon?
Nee! Daarom de Apple Watch met GPS gekocht! Wil geen telefoon mee tijdens hardlopen! Zo min mogelijk mee! ;-)

• melluh3
pdavie2311 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:21:
Nee! Daarom de Apple Watch met GPS gekocht! Wil geen telefoon mee tijdens hardlopen! Zo min mogelijk mee! ;-)
Begrijpelijk! Loop je wel met muziek? Dit vind ik wel een pre namelijk. Dat er geen (officiële) Spotify app is vind ik een groot gemis.

• pdavie2311

pdavie2311

melluh3 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:29:
[...]

Begrijpelijk! Loop je wel met muziek? Dit vind ik wel een pre namelijk. Dat er geen (officiële) Spotify app is vind ik een groot gemis.
Met de iPod Shuffle! Dat hele kleine dingetje! Paar podcasts erop en gaan!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Vraag: Ik wil graag in Duitsland de LTE versie halen. Gaat dit werken in Nederland zodra Nederlandse providers de eSIM ondersteunen?

PC Specs

• pdavie2311

pdavie2311

Montu schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:34:
Vraag: Ik wil graag in Duitsland de LTE versie halen. Gaat dit werken in Nederland zodra Nederlandse providers de eSIM ondersteunen?
Ja, dat gaat werken! Ik ben vandaag in Oberhausen toevallig en ga ook voor de LTE versie met geweven sportband. Heb pas net de Nike versie met witte band, maar wil een chiquere band ook voor dagelijks gebruik. Vind de witte sportband met gaatjes niet zo zakelijk ogen. Ik wou dus eerst een geweven sportbandje los kopen, maar die zijn ook 59,95. Voor 2 tientje meer, heb ik de LTE versie en dus het sportbandje.

Mocht LTE gaan werken hier volgend jaar, desnoods pas april of zo, is dat mooi meegenomen!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
pdavie2311 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:51:
[...]

Ja, dat gaat werken! Ik ben vandaag in Oberhausen toevallig en ga ook voor de LTE versie met geweven sportband. Heb pas net de Nike versie met witte band, maar wil een chiquere band ook voor dagelijks gebruik. Vind de witte sportband met gaatjes niet zo zakelijk ogen. Ik wou dus eerst een geweven sportbandje los kopen, maar die zijn ook 59,95. Voor 2 tientje meer, heb ik de LTE versie en dus het sportbandje.

Mocht LTE gaan werken hier volgend jaar, desnoods pas april of zo, is dat mooi meegenomen!
Bedankt. Moet je dan bij de provider extra betalen om gebruik te maken van de eSIM functionaliteit ? Ik had gelezen dat je in Amerika 10 dollar per maand daarvoor betaald

PC Specs

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:14
Montu schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:10:
[...]

Bedankt. Moet je dan bij de provider extra betalen om gebruik te maken van de eSIM functionaliteit ? Ik had gelezen dat je in Amerika 10 dollar per maand daarvoor betaald
Uiteraard! En het werkt ook pas als AW4 er is. Er zijn voorlopig geen plannen voor ondersteuning eSIM in de AW, wel in tablets en smartphones. Verwachting is begin 2018 voor de tablets en phones.

Enige voordeel wat je nu hebt om de LTE versie te halen is het dubbele geheugen (interessant) en het mooie rode wieltje zodat iedereen kan zien dat je de LTE versie hebt. Vooral het laatste schijnt belangrijk te zijn voor een aantal mensen haha.

Apple heeft mij teleurgesteld. Voorbeeld: geen SS editie voor de non LTE. En tja...die is er hier dus niet.

I don't have dreams, I have goals!!

• MelvinW
  • Nu online
Montu schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:10:
[...]

In Amerika is het $10 per maand en in de UK is het £5 per maand. Als het in Nederland komt zal het ook wel rond de €5-10 komen te liggen. Meeste buitenlandse providers hebben ook een proefperiode van 3 tot 6 maanden zodat je het gratis uit kan proberen. Dat is wel heel fijn, weet je meteen of je het veel gebruikt. Heb er zelf niet zo’n behoefte aan, ook al heb ik wel een LTE watch, maar dat is meer omdat ik geen Sport-editie wilde.

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:26:
[...]

Uiteraard! En het werkt ook pas als AW4 er is. Er zijn voorlopig geen plannen voor ondersteuning eSIM in de AW, wel in tablets en smartphones. Verwachting is begin 2018 voor de tablets en phones.

Enige voordeel wat je nu hebt om de LTE versie te halen is het dubbele geheugen (interessant) en het mooie rode wieltje zodat iedereen kan zien dat je de LTE versie hebt. Vooral het laatste schijnt belangrijk te zijn voor een aantal mensen haha.

Apple heeft mij teleurgesteld. Voorbeeld: geen SS editie voor de non LTE. En tja...die is er hier dus niet.
LTE zou mooi meegenomen zijn idd! Maar pas bij AW4 heb ik nog nergens gelezen hoor. De Telecom aanbieders doen het veel minder tegenwoordig door alleen maar data abonnementen etc, ik denk dat ze graag weer een extra bron van inkomsten zouden willen aanboren, waaronder dus eSIM.

Wie weet rollen ze dit dus wel eerder uit in NL. Dat is mij die gok voor 2 tientjes wel waard! :+

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:14
pdavie2311 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:32:
[...]

LTE zou mooi meegenomen zijn idd! Maar pas bij AW4 heb ik nog nergens gelezen hoor. De Telecom aanbieders doen het veel minder tegenwoordig door alleen maar data abonnementen etc, ik denk dat ze graag weer een extra bron van inkomsten zouden willen aanboren, waaronder dus eSIM.

Wie weet rollen ze dit dus wel eerder uit in NL. Dat is mij die gok voor 2 tientjes wel waard! :+
Het is helemaal geen gok, want je krijgt er meer voor terug. Ik begrijp zeker de keus, want ik zou op dit moment hetzelfde doen. Echter is het voor de meeste meer dan twee tientjes, want je moet ook naar Oberhausen toe rijden.

I don't have dreams, I have goals!!

• MelvinW
  • Nu online
Redondo1982 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

Het is helemaal geen gok, want je krijgt er meer voor terug. Ik begrijp zeker de keus, want ik zou op dit moment hetzelfde doen. Echter is het voor de meeste meer dan twee tientjes, want je moet ook naar Oberhausen toe rijden.
Online bestellen en laten doorsturen via bijv. Mailboxde is het makkelijkste. Kost je maar €15 aan verzendkosten.

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

True! Auto van de zaak helpt daar wel in..

• pdavie2311

pdavie2311

MelvinW schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:30:
[...]

In Amerika is het $10 per maand en in de UK is het £5 per maand. Als het in Nederland komt zal het ook wel rond de €5-10 komen te liggen. Meeste buitenlandse providers hebben ook een proefperiode van 3 tot 6 maanden zodat je het gratis uit kan proberen. Dat is wel heel fijn, weet je meteen of je het veel gebruikt. Heb er zelf niet zo’n behoefte aan, ook al heb ik wel een LTE watch, maar dat is meer omdat ik geen Sport-editie wilde.
Jij hebt edelmetaal? Die zag ik vandaag in Oberhausen! Erg mooi, maar ik krijg het mijzelf niet verkocht om nog eens 220,- extra uit te geven. 699,- mij iets teveel van het goede. Wel saffierglas natuurlijk, dat is wel erg fijn!

• MelvinW
  • Nu online
pdavie2311 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Jij hebt edelmetaal? Die zag ik vandaag in Oberhausen! Erg mooi, maar ik krijg het mijzelf niet verkocht om nog eens 220,- extra uit te geven. 699,- mij iets teveel van het goede. Wel saffierglas natuurlijk, dat is wel erg fijn!
Ceramic :p

• pdavie2311

pdavie2311

Echt?? 42mm? Zat even te kijken wat die kost..Dat is gewoon een MBP! Laat ik die nu net gaan kopen binnenkort..;-)

• Roos79
Die zijn zooo mooi en heb je de grijze gezien _/-\o_ :9~

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

M2C?
Dit soort horloges moet je zo goedkoop mogelijk houden, over 3 jaar zijn ze hopeloos verouderd, niks meer waard en wil niemand ze meer. M'n JLC Reverso en Rado Diastar kosten wat meer maar kan ik nu nog prima verkopen voor meer of hetzelfde bedrag als ik toentertijd heb betaald - 10/15 jaren oud(!).
De AW's zijn gadgets die al devalueren op het moment dat je de plastic folie van het kartonnetje trekt. Vind ik zonde van mijn verdiende centjes, maar ieder zijn hobby (en die mogen best wat kosten)!
Pas wanneer deze technologie tot wasdom is gekomen loont het om een duurder exemplaar te kopen, maar dat zie ik de komende 5 jaren nog zeker niet gebeuren.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Grin schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:02:
M2C?
Dit soort horloges moet je zo goedkoop mogelijk houden, over 3 jaar zijn ze hopeloos verouderd, niks meer waard en wil niemand ze meer. M'n JLC Reverso en Rado Diastar kosten wat meer maar kan ik nu nog prima verkopen voor meer of hetzelfde bedrag als ik toentertijd heb betaald - 10/15 jaren oud(!).
De AW's zijn gadgets die al devalueren op het moment dat je de plastic folie van het kartonnetje trekt. Vind ik zonde van mijn verdiende centjes, maar ieder zijn hobby (en die mogen best wat kosten)!
Pas wanneer deze technologie tot wasdom is gekomen loont het om een duurder exemplaar te kopen, maar dat zie ik de komende 5 jaren nog zeker niet gebeuren.
Nouja je hebt wel een punt sort of, maar als je kijkt naar PC's, waarbij het altijd maar weer beter wordt, loont het eigenlijk ook niet.

Eigenlijk moet je elk half jaar/jaar de boel verkopen en een nieuwe kopen.. dan heb je nog 'iets' aan waarde..

• pdavie2311

pdavie2311

Grin schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:02:
M2C?
Deels eens! Maar Apple Watches zijn nog prima 2e hands te verkopen. Een 100,- onder nieuwwaarde worden ze nog veel voor aangeboden hoor, mits in nette staat natuurlijk.

• Grin
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

True true, ik snap ook heel goed dat er een groep is die niet met dat aluminium geval gezien wil worden. Ik had ook liever de keramische versie gehad... Als geld hier aan een boom groeide... Het is niet dat ik dit niet wil/kan uitgeven aan een horloge, m'n andere twee horloges kosten een veelvoud van deze AW3, maar ik vind het nog zo zonde...
Voor een gadget die nog relatief beperkt is en behoorlijk rap verouderd, bekijk het verschil tussen de eerste AW uit 2015 en het laatste model uit 2017... 2,5 jaren verder en je hebt serieus redenen om te upgraden - sneller, meer functies, betere accuduur, etc. En dan laat ik de accu nog even buiten beschouwing, die van het eerste model zal nu wel behoorlijk afgetakeld zijn, dat alleen kan al een reden zijn om een nieuwe te kopen.
Ik heb nu de goedkoopste 42mm AW3 en heb nog nooit zo'n goedkoop horloge gehad, behalve de Casio tijdens de basisschool... Maar wat een heerlijk apparaatje is deze AW3! Daar kan zelfs een JLC Hybris Mechanica niet tegenop! ;)

• Roos79
@Grin ik vind de ceramic ook te prijzig dan moet er wel wat meer vernuft op zitten
En dan doel ik op Apple pay en dus werkende esim bijvoorbeeld dan word t wel erg leuk vind ik persoonlijk.
Tot nu toe erg happy met mijn series 2 nike ben er dagelijks blij mee.

Was de achterkant van series 3 nu anders dan van series 2?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 20:51
Roos79 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:54:
@Grin ik vind de ceramic ook te prijzig dan moet er wel wat meer vernuft op zitten
En dan doel ik op Apple pay en dus werkende esim bijvoorbeeld dan word t wel erg leuk vind ik persoonlijk.
Tot nu toe erg happy met mijn series 2 nike ben er dagelijks blij mee.

Was de achterkant van series 3 nu anders dan van series 2?
Ja, de achterkant is ceramisch ipv plastic bij de series 2.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-10 11:13
rimave schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:41:
[...]

Ja, de achterkant is ceramisch ipv plastic bij de series 2.
Volgens mij is de 2 ook ceramisch.
De serie 1 was de achterkant plastiek bij de sport en de rest ceramisch.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Pagina: 1 ... 53 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie