• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-10 14:09
BP14 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:29:
[...]

De watch 3 is alleen nog maar bij apple te koop als ik het goed begrepen heb.
Cool blue heeft de serie 2...
de 3 alleen bij apple maar zit daar nu echt veel verschil tussen die 2 & 3 of is dat LTE gebeuren alleen maar tof in de serie 3?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10 15:48
op de apple site vanaf de 15e te bestellen

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
DuvelDuvel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:57:
Eind deze maand vertrek ik voor een weekje naar de VS vanwege professionele verplichtingen. Graag wil ik dan de Apple Watch 3 LTE aanschaffen.

Ik ga ervan uit dat, zodra de Nederlandse providers ondersteuning gaan bieden, de elektronische sim technologie, in de door mij in V.S. aangeschafte Apple Watch, compatibel gaat zijn met de Nederlandse cellulaire infrastructuur.

Is deze aanname terecht?
nee klopt niet helemaal ... US modellen (1860 en 1861) zijn iets anders dan het model voor Duitsland/UK/... (1889 en 1881)

De US modellen ondersteunen de volgende 4g frequenties: 800 MHz, 850 MHz, 1700 MHz en 1900 MHz

De modellen dat in Duitsland en UK verkocht zal worden ondersteund de volgende: 800 MHz, 850 MHz, 900 MHz en 2100 MHz

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Toevallig iemand een alu versie met een SS bandje geprobeerd? Ik heb de 'series 0' SS (super blij mee!) en wil eventueel overstappen op de 3 maar die is er dus niet in SS..

Ik ben bang dat het er ook niet uitziet.. En om alleen met mijn leren bandje rond te lopen vind ik ook weer zo wat..

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 09:37
BP14 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:29:
[...]

De watch 3 is alleen nog maar bij apple te koop als ik het goed begrepen heb.
Watch 3 nog niet eens te koop. 15 september reserveren en 22e is te koop. Daarnaast zal hij ook gewoon bij andere shops te koop zijn . Maar dit is allemaal info die je zelf ook kunt opzoeken...

• enzoronald
Nick25 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:32:
[...]

Cool blue heeft de serie 2...
de 3 alleen bij apple maar zit daar nu echt veel verschil tussen die 2 & 3 of is dat LTE gebeuren alleen maar tof in de serie 3?
Series 3 heeft ook :
- pratende Siri
- snellere processor
- hoogtemeter

• Nick25
enzoronald schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:21:
[...]

Series 3 heeft ook :
- pratende Siri
- snellere processor
- hoogtemeter
Ah oke :)

Kijk ik snap als je er geen hebt en dan een 3 koopt.
Ik heb nu een serie 2 en ik zie geen meerwaarde om die weg te doen voor een 3 :)

wel tof dat de prijs lager is geworden.
Heel slim natuurlijk om nog meer mensen naar een watch te krijgen

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
[quote]MelvinW schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:39:
[...]

Nog niet bekend. Apple Watch Series 2 en ouder maken geen gebruik van Qi, dus als dat een vereiste is en alleen in de Series 3 zit dan zal het niet werken.

Ik denk dat zowel Series 1 als 2 gebruik kunnen maken van Airpower aangezien dit door Apple zelf is ontwikkeld waar de Qi standaarden niet aan voldoen, Apple zei zelf dat ze met Qi in gesprek gaan om dit als standaard te definieren

Het is weer bijna September 2026 :)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:59
Dat series 2 eruit is, is natuurlijk heel logisch. De prijs van de series 3 is lager en verder heeft hij wat kleine voordeeltjes. Je zou series 2 nog voor 2 tientjes goedkoper kunnen blijven verkopen (geen Siri en altimeter) maar dat slaat natuurlijk ook nergens op, vrijwel iedereen gaat dan alsnog voor de series 3.

Als ik Apple was had ik de namen alleen anders gedaan. Apple Watch, Apple Watch GPS en Apple Watch X ofzoiets.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-09-2017 18:11 ]

youtube.com/@hisrep

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik ga er niet vanuit dat de Series 1 en 2 geschikt zijn voor Wireless Charging. Het zal wel een drijfveer zijn om voor de 3 te gaan. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• pdavie2311
  • Laatst online: 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

MelvinW schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:23:
[...]

In Nederland worden vooral de bands 3, 7 en 20 gebruikt en die worden allemaal niet ondersteund door het Amerikaanse model. Je kunt dan dus geen 4G gebruiken. Het model dat in Duitsland, Frankrijk, Australië, Japan, Zwitserland en Verenigd Koninkrijk verkocht wordt ondersteunt wel de juiste bands.

Lijst van alle modellen met ondersteunde bands vind je hier: https://www.apple.com/watch/cellular/
Dus als ik hem in DE koop, moet 4G kunnen werken als mijn provider, Vodafone, dit aanzet?

Anders haal ik hem gewoon in NL als het niet zou werken..50,- meer voor een rode knop alleen is mij wat te duur..;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Rivanov
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:54:
Ik ga er niet vanuit dat de Series 1 en 2 geschikt zijn voor Wireless Charging. Het zal wel een drijfveer zijn om voor de 3 te gaan. ;)
Van Macworld.com

Can my Apple Watch work with AirPower?
AirPower works with the new series 3 Apple Watch. It does not work with older Apple Watches.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:57:
[...]

Dus als ik hem in DE koop, moet 4G kunnen werken als mijn provider, Vodafone, dit aanzet?

Anders haal ik hem gewoon in NL als het niet zou werken..50,- meer voor een rode knop alleen is mij wat te duur..;-)
Duits model zal inderdaad gewoon werken zodra er ondersteuning vanuit Vodafone komt. Het is alleen de vraag hoe lang dat gaat duren.
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:19:
[...]

Van Macworld.com

Can my Apple Watch work with AirPower?
AirPower works with the new series 3 Apple Watch. It does not work with older Apple Watches.
Dat is wel balen, het draadloze gedeelte van de eerdere watches is ook al gebaseerd op QI dacht ik maar dan iets aangepast.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DeNachtwacht
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:57:
[...]

De eerste provider in de UK die het ondersteunt vraagt er £5 per maand voor (koppeling van je simkaart aan e simcard in Apple watch) dus ik zou er niet op rekenen dat dit in Nederland even gratis aangezet wordt.

youtube.com/@hisrep

• pdavie2311

pdavie2311

DeNachtwacht schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:43:
[...]

De eerste provider in de UK die het ondersteunt vraagt er £5 per maand voor (koppeling van je simkaart aan e simcard in Apple watch) dus ik zou er niet op rekenen dat dit in Nederland even gratis aangezet wordt.
Ga er ook niet vanuit dat het gratis is / wordt. Twijfel alleen nog of de 4G echt meerwaarde biedt. iPhone gaat eigelijk altijd mee en bij hardlopen is de iPhone niet nodig door de GPS. Ja, je bent dan niet bereikbaar. Heerlijk toch eventjes...

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:47:
[...]

Ga er ook niet vanuit dat het gratis is / wordt. Twijfel alleen nog of de 4G echt meerwaarde biedt. iPhone gaat eigelijk altijd mee en bij hardlopen is de iPhone niet nodig door de GPS. Ja, je bent dan niet bereikbaar. Heerlijk toch eventjes...
De 4G heeft als voordeel tov. de GPS versie dat de 4G een keramische achterkant heeft zoals de series 2 en dat de 4G 16gb ipv. 8gb geheugen heeft. De stainless steel versie is alleen met 4G verkrijgbaar, daar zou je dus voor naar Duitsland moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boosterbosch
DeNachtwacht schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:43:
[...]

niet helemaal correct ... voor die £5 per maand krijgt je watch 6 maanden ongelimiteerde data en na 6 maanden 10gb per maand en dit is een 30 dagen lopend abo.

als je de watch via EE zelf neemt is het £25 per maand voor 24 maanden met ongelimiteerde data voor de watch. Of en wat de voorop prijs is voor de watches kon mijn contact bij EE nog niet zeggen maar hij dacht dat de sport geen voorop prijs zou hebben en de SS wel.

• Nick25
Btw die watchos 4 GM werkt als de brandweer.
Bij jullie ook?

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

Fijn dat de series 3 goedkoper is geworden, ik kreeg vandaag een melding van de pricewatch dat de prijs van series 2 behoorlijk goedkoper is geworden (bij amac dan), omdat ik een pricealert had ingesteld. Nu blijkt dat de series 3 niet veel duurder is dan de prijs die amac hanteert voor de series 2, is de keuze tussen die twee versies snel gemaakt natuurlijk.

Ik zat al een tijdje te denken om een Apple Watch te kopen, dus misschien dat ik de 22e er eentje ga halen :)

• BP14
The Inquisitor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:35:
Fijn dat de series 3 goedkoper was geworden, ik kreeg vandaag een melding van de pricewatch dat de prijs van series 2 behoorlijk goedkoper is geworden (bij amac dan), omdat ik een pricealert had ingesteld. Nu blijkt dat de series 3 niet veel duurder is dan de prijs die amac hanteert voor de series 2, is de keuze tussen die twee versies snel gemaakt natuurlijk.

Ik zat al een tijdje te denken om een Apple Watch te kopen, dus misschien dat ik de 22e er eentje ga halen :)
en wat waren de prijzen?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Staat al genoemd in dit topic, maar van €469 naar €349

• BP14
The Inquisitor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:51:
[...]

Staat al genoemd in dit topic, maar van €469 naar €349
Dat klopt, dat is de prijs van de serie 2. Wat ik niet kon vinden is de prijs van de Serie 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

BP14 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:54:
[...]

Dat klopt, dat is de prijs van de serie 2. Wat ik niet kon vinden is de prijs van de Serie 3
€369
https://www.apple.com/nl/shop/buy-watch/apple-watch

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12
Zou het in n l werken als ik in duitsland de watch haal met een duitse sim? met de roaming tarieven van tegenwoordig is het niet eens een heul groot probleem om die roaming kosten te betalen...

CISSP! Drop your encryption keys!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja maar de Watch maakt dus geen gebruik van roaming, dat is het probleem.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12
The Inquisitor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:59:
Ja maar de Watch maakt dus geen gebruik van roaming, dat is het probleem.
Nee dus :+
Jammer, wist ik niet:(

CISSP! Drop your encryption keys!

• boosterbosch
watch moet ook op de zelfde operator zitten als je mobiel, krijgt ook hetzelfde nummer als je mobiel.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ligt het aan mij of is er geen stainless steel uitvoering meer van de Apple Watch? (Nederlandse website)

[ Voor 11% gewijzigd door mprkooij op 14-09-2017 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

mprkooij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:41:
Ligt het aan mij of is er geen stainless steel uitvoering meer van de Apple Watch? (Nederlandse website)
Is er wel, maar in 4G uitvoering, ofwel niet hier.

• mprkooij
  • Nu online
Dus als ik het goed begrijp komt de gehele 4G uitvoering niet hier :P ?

• Nick25
mprkooij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:43:
Dus als ik het goed begrijp komt de gehele 4G uitvoering niet hier :P ?
Correct :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Voorlopig sowieso niet, volgens sommige geruchten volgend jaar ergens. Maar we moeten eerst zien dat providers eSim gaan ondersteunen hier en tot die tijd is het toch nutteloos.

[ Voor 3% gewijzigd door The Inquisitor op 14-09-2017 14:47 ]

• mprkooij
  • Nu online
The Inquisitor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:46:
Voorlopig sowieso niet, volgens sommige geruchten volgend jaar ergens. Maar we moeten eerst zien dat providers eSim gaan ondersteunen hier en tot die tijd is het toch nutteloos.
Voor mij maak het eigenlijk niet heel veel uit of er een sim-kaart in kan of niet maar ik wil graag een stainless steel Apple Watch :| Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

mprkooij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:53:
[...]

Voor mij maak het eigenlijk niet heel veel uit of er een sim-kaart in kan of niet maar ik wil graag een stainless steel Apple Watch :| Helaas.
Dan maar importeren uit Duitsland ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boosterbosch
The Inquisitor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:58:
[...]

Dan maar importeren uit Duitsland ofzo
of UK ... zeker interessant met de slechte koers van de £

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
laurens0619 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:56:
Zou het in n l werken als ik in duitsland de watch haal met een duitse sim? met de roaming tarieven van tegenwoordig is het niet eens een heul groot probleem om die roaming kosten te betalen...
Daarnaast staat op Duitse Apple website dat koppeling hoe dan ook niet in buitenland werkt. Dus een Duitser met Apple watch met eSim kan die in Spanje tijdens vakantie niet gebruiken.

Verwijderd

Zijn er mensen hier die van serie 2 naar 3 overstappen/upgraden? Behalve het draadloos opladen zie ik zelf niet echt een reden om te switchen.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 19:19
Wat heeft het draadloos opladen ermee te maken dan? Dat kunnen beide toch?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:00:
Wat heeft het draadloos opladen ermee te maken dan? Dat kunnen beide toch?
De 3 doet dat via de QI standaard, de oude modellen niet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 19:19
Ah ok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:21:
[...]

De 3 doet dat via de QI standaard, de oude modellen niet.
Met als gevolg dat je de 0,1 en 2 dus ook niet via die nieuwe mat kan opladen las ik op de Apple site. Kan t alleen even niet terug vinden

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Besteld! De 42mm SG Series 3! Wordt de 22e geleverd! Gelijk maar een mooi Nylon bandje erbij besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Bestelling gedaan 42mm Series 3 SG. Nylon bandje doe ik volgende maand wel een keer erbij. Laat ik eerst eens kijken hoe hij zit en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 10:48
Ik zoek een eerste Apple Watch, wat kan ik het best bestellen? De series 3 of toch even voor een goedkopere series 2 gaan.

Voornamelijk gebruiken als horloge en Strava installeren voor te gaan lopen of eens snel te gaan MTB'en als ik de route al uit mijn hoofd ken. Anders gebruik ik mijn Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Lyca schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:23:
Ik zoek een eerste Apple Watch, wat kan ik het best bestellen? De series 3 of toch even voor een goedkopere series 2 gaan.

Voornamelijk gebruiken als horloge en Strava installeren voor te gaan lopen of eens snel te gaan MTB'en als ik de route al uit mijn hoofd ken. Anders gebruik ik mijn Garmin.
3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald

Dan zou ik voor een 3 gaan. Zit namelijk een hoogtemeter is. Is dan wel prettig als je gaat mtb-en. Daarnaast is t prijsverschil nihil (40/50 euro oid dacht ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op veel plekken is de Series 2 nog steeds oude prijs van €469 voor 42mm sport. Terwijl de Series 3 ~€70 goedkoper is geworden in ieder geval voor de 42mm. Die Series 2 zal bij die winkels wel in de uitverkoop gaan maar of prijsverschil dan groot is.

Ik zou nu voorlopig lekker voor een Series 3 gaan. Dat ben ik zelf nu ook van plan alleen werkt de Apple Shop nu niet mee om hem te pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:29:
[...]

Op veel plekken is de Series 2 nog steeds oude prijs van €469 voor 42mm sport. Terwijl de Series 3 ~€70 goedkoper is geworden in ieder geval voor de 42mm. Die Series 2 zal bij die winkels wel in de uitverkoop gaan maar of prijsverschil dan groot is.

Ik zou nu voorlopig lekker voor een Series 3 gaan. Dat ben ik zelf nu ook van plan alleen werkt de Apple Shop nu niet mee om hem te pre-orderen.
App gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Zo mijn Series 0 gaat vervangen worden door een Series 3. Die zal een aardig stukje rapper zijn en nu waterdicht met de leuke extra's zoals GPS en hoogtemeter.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik nog niet geprobeerd, is nu gelukt thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:48:
[...]

Die had ik nog niet geprobeerd, is nu gelukt thanks :)
No probs! Daarvoor zijn we hier toch? Elkaar een beetje helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Klopt het dat er geen RVS model is voor de series 3?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
funk-e schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:11:
Klopt het dat er geen RVS model is voor de series 3?
Alleen de Cellular-versie is in RVS te krijgen en wordt (nog) niet verkocht in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
MelvinW schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:12:
[...]

Alleen de Cellular-versie is in RVS te krijgen en wordt (nog) niet verkocht in Nederland.
Ah, vandaar

Ik ben zelf begonnen met een alu Watch (de eerste) en daarna overgestapt naar de Watch (eerste RVS).
Het saffieren scherm is echt super krasvast in tegenstelling tot die van de alu. Jammer dat ze geen saffier in de alu stoppen (eventueel tegen meerprijs)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Mijn Alu Series 0 heeft nog 0 krassen en ik ben er let er niet speciaal op hangt dus ook wel van de persoon af en misschien een beetje geluk

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
series 3 Nike LTE besteld bij EE :)

geen voorop kost en dan £17.50 per maand voor ongelimiteerde data op de watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
boosterbosch schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:25:
series 3 Nike LTE besteld bij EE :)

geen voorop kost en dan £17.50 per maand voor ongelimiteerde data op de watch
Gaat die 4g werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
voor mij wel aangezien ik hier woon en mijn iphone ook bij EE is. Je iPhone en watch moeten bij dezelfde operator zijn aangezien die ook hetzelfde nummer delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb nu zoiets van als deze mij bevalt (series 3), dan zal mijn volgende een RVS versie worden en tegen die tijd hebben we hier ook de 4G versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_horst
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 16:26
Recon24 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:27:
Ik heb nu zoiets van, als deze mij bevalt (series 3), dan zal mijn volgende een RVS versie worden en tegen die tijd hebben we hier ook de 4G versie.
Dit inderdaad. Vanochtend de series 3 besteld. Nog een weekje wachten nu :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
boosterbosch schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:40:
[...]

voor mij wel aangezien ik hier woon en mijn iphone ook bij EE is. Je iPhone en watch moeten bij dezelfde operator zijn aangezien die ook hetzelfde nummer delen.
dat verklaard het ik vind het vervelend ik zit volgende week in usa en wou er 1 meenemen maar deze zal niet in NL werken. Wat ik begrijp zal deze zelf niet werken als de nederlandse aanbieders wel 4g zouden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
wbtje schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:08:
[...]

dat verklaard het ik vind het vervelend ik zit volgende week in usa en wou er 1 meenemen maar deze zal niet in NL werken. Wat ik begrijp zal deze zelf niet werken als de nederlandse aanbieders wel 4g zouden aanbieden.
de US versie ondersteund andere LTE frequenties dan de UK/DE versie dus klopt zal niet werken. Je kan nog steeds een niet LTE versie kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
boosterbosch schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:10:
[...]

de US versie ondersteund andere LTE frequenties dan de UK/DE versie dus klopt zal niet werken. Je kan nog steeds een niet LTE versie kopen
dan zou ik hem in duitsland of UK moeten halen.

hmm jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
wbtje schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:12:
[...]

dan zou ik hem in duitsland of UK moeten halen.

hmm jammer
yup en hopen dat jouw provider de apple watch gaat ondersteunen. Zelfs hier in de UK is er maar 1 provider (EE) en de rest (Vodafone, 3, O2) ondersteunen het momenteel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
boosterbosch schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:26:
[...]

yup en hopen dat jouw provider de apple watch gaat ondersteunen. Zelfs hier in de UK is er maar 1 provider (EE) en de rest (Vodafone, 3, O2) ondersteunen het momenteel ook niet.
vind het wel echt balen :( me vorige iphone kwam wel uit amerika AT&T prepaid en die deed het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Weet iemand of de Watch met UPS geleverd wordt? Vandaag werd mijn vinyl bandje alvast geleverd met DHL? Deze had ik eerder besteld alvast!

Bij UPS worden al mijn pakketjes standaard afgeleverd bij mijn pick up point van voorkeur! Handig gezien we beide werken hiero!

Dan kan ik hem zaterdag de 23e ophalen daar! En laat ik dan net jarig zijn! ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door pdavie2311 op 15-09-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je een 4G Watch hebt je deze niet in een ander 4G ondersteunend land kan gebruiken:

https://www.macrumors.com...series-3-lte-limitations/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik wordt een beetje moe de laatste tijd van Apple, ze brengen bij iedere lounge de laatste tijd compromissen.
Brengen ze de 3 uit en voorzien ze alleen de LTE variant van 16GB opslag. De Series 2 was uitgebracht met keramische onderkant en nu weer terug naar composiet voor de variant zonder LTE.

Nu maakt in de praktijk die composiet niets uit, omdat krassen niet zo snel gebeurd aan de onderkant, maar toch het zet je aan het denken als je de series 2 nu voor een euro of 350 kan aanschaffen...

We hebben ook geen keuze in NL om de LTE variant te kopen met het dubbele geheugen en keramische onderkant.

Al met al denk ik dat keramiek, LTE en 16GB voor mij niet echt nodig is en een verschil van 80 euro rechtvaardigt, maar kom op Apple waarom niet gewoon alleen LTE het enige verschil geven tussen de 2 versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik had ook graag de optie: Saffierglas gehad op de Series 3 SG Alu...Heb nu wederom de ultimate shield besteld en die heb ik al binnen! Dus scherm blijft krasvrij! :-))

[ Voor 4% gewijzigd door pdavie2311 op 15-09-2017 22:21 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik wilde net een 3 GPS+LTE bestellen, blijkt dat ze niet in Nederland verkocht/ondersteund worden. Wat een bummer. :/ Ben bang dat we pas bij de eerstvolgende generatie (sep. '18) beschikking krijgen over LTE.

An  a day keeps the doctor away.

• pdavie2311

pdavie2311

Wat is nu echt het voordeel van LTE? Dat je je iPhone thuis kunt laten? Mijn iPhone gaat altijd mee! Dit zou ik ook blijven doen met LTE op mijn watch!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

OMX2000

By any means necessary...

Ik hou mijn serie 0 gewoon tot ie op is. Ik vond de witte keramische wel gaaf. En ik hoopte stiekem op een nieuw design. Het is toch de 3e release. Sneller en meer geheugen zal mij boeien. Er is simpel weg geen killer app op de Watch die dat nodig heeft wat mij betreft.

En qua sporten. Ik MTB af en toe en dan is het meenemen van een Smartphone a Smart thing to do. Dus die LTE versie is voor mij niet noodzakelijk.

De apps op de watch zijn een behoorlijke faal gebleken. Volgens mij doen app developers er amper wat voor. En Apple zelf weet ook niks unieks te bouwen.

Ik hoopte stiekem op een ingebouwde bloedsuikermeter, dan had Apple volgend jaar voor het eerst verkoopcijfers durven te presenteren ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• MelvinW
  • Nu online
Ik zie het nut van LTE op een Watch ook niet zo. Ik kan voor mezelf geen situatie bedenken waarbij ik m'n Watch wel mee zou nemen maar m'n iPhone niet. Daarnaast vragen providers ook nog eens extra geld voor data op de Apple Watch.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

OMX2000 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:14:
De apps op de watch zijn een behoorlijke faal gebleken. Volgens mij doen app developers er amper wat voor. En Apple zelf weet ook niks unieks te bouwen.
Ben je dan wel tevreden met je watch? Of vind je het een relatief onzinnig ding door het gebrek aan goede apps?

Serieuze vraag trouwens, ik heb geen watch.

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:18
Wat ik irritant vind is dat er nog steeds geen Spotify ondersteuning is, en dat ze de knoppen niet echt goed gebruiken. Ik wil gewoon kunnen pauzeren, skippen en terug met de knop onder de kroon. Hoe moeilijk is het? Het eerste OS was helemaal kut, daar gebruikten ze die knop alleen om naar contacten te gaan zodat je die kon bellen.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

OMX2000

By any means necessary...

The Inquisitor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:49:
[...]

Ben je dan wel tevreden met je watch? Of vind je het een relatief onzinnig ding door het gebrek aan goede apps?

Ik vind hem zinnig. Gewoon als slimme horloge. Dus het weer, afspraken en natuurlijk tijd. En dan met de "time travel" functionaliteit voegt dat ook echt wat toe tov een traditionele horloge.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:49:
[...]

Apps op de watch is niet waar je dat ding voor zou moeten kopen. Dat werkt idd erg matig en is niet meer dan een gimmic.

Waar je hem wel voor koopt zijn de notificaties, health & Fitness/sport en misschien Siri voor kleine dingen (Zet timer, doe het licht uit, enz)

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:08:
[...]

Apps op de watch is niet waar je dat ding voor zou moeten kopen. Dat werkt idd erg matig en is niet meer dan een gimmic.

Waar je hem wel voor koopt zijn de notificaties, health & Fitness en misschien Siri voor kleine dingen (Zet timer, doe het licht uit, enz)
Idd...Aanvulling hierop is dat de Watch ook zeer goed te gebruiken is om te sporten. Zeker in combinatie met de Nike app, welke standaard op de Nike+ versie geïnstalleerd staat. GPS en hartslag worden gemeten en gaan met die banaan!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké thanks voor de reacties. Dat geeft meer duidelijkheid voor mij :) sowieso wacht ik nog even de reviews af van de series 3, maar dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten.
pdavie2311 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:13:
[...]
Idd...Aanvulling hierop is dat de Watch ook zeer goed te gebruiken is om te sporten. Zeker in combinatie met de Nike app, welke standaard op de Nike+ versie geïnstalleerd staat. GPS en hartslag worden gemeten en gaan met die banaan!
Ja sporten idd, dat bedoelde ik met health en fitness.
Sporten is top met dat ding.

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
MelvinW schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:16:
Ik zie het nut van LTE op een Watch ook niet zo. Ik kan voor mezelf geen situatie bedenken waarbij ik m'n Watch wel mee zou nemen maar m'n iPhone niet.
Ik ook niet, behalve bij het zwemmen. Ik wil de watch voornamelijk gaan gebruiken voor het sporten, lopen, fietsen en zwemmen. Kan dat laatste met de AW zonder LTE?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

• DeNachtwacht
nicow101 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:10:
[...]

Ik ook niet, behalve bij het zwemmen. Ik wil de watch voornamelijk gaan gebruiken voor het sporten, lopen, fietsen en zwemmen. Kan dat laatste met de AW zonder LTE?
Ja

youtube.com/@hisrep

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-10 21:35
Ik ben erg geïnteresseerd in de Apple Watch. Dat was ik vorig jaar al, maar heb het toen even laten rusten. Nu zit ik eraan te denken om de Series 3 (zonder LTE uiteraard) te halen. Maar ik gebruik niet alle apps van Apple zelf. Zo gebruik ik meestal Gmail/Spotify/Buienradar/Whatsapp en Google Agenda voor school (puur voor het lesrooster). Voor werk en privé gebruik ik Easy Calendar die wel gelinkt is met de Apple kalender.

Mij lijkt het super fijn om niet altijd mijn grote iPhone 6S+ uit mijn broek te moeten halen, wat ik overigens een perfect formaat vind, alleen soms onhandig. Bijvoorbeeld als je zit, om hem dan uit een strakke broek te halen kan soms wat lastig zijn. Dan zou het echt fijn zijn (wanneer een melding binnen komt, of als ik gebeld wordt) als ik op mijn pols kan zien wat het voor melding is. Ik hoef niet te reageren via mijn watch, als ik maar weet wat voor melding het is, zodat ik dan op dat moment kan beslissen of ik mijn telefoon uit mijn broek haal of dat het kan wachten.
Om maar iets te noemen, in de auto bijvoorbeeld tijdens het rijden, ik wordt gebeld, dan kan ik even op mijn watch kijken of ik langs de weg stop en opneem/terugbel of dat het ook over een uurtje kan als ik op de bestemming gearriveerd ben. Zelfde met whatsapp.
Of op het werk zonder de telefoon uit de broek te halen al even kijken of het belangrijk is of niet, dus telefoon uithalen of negeren.

Wat ik me wel afvraag is het volgende. Je gaat met zo een Watch natuurlijk meer naar je 'horloge' kijken, dan lijkt het toch heel vaak alsof je naar de tijd aan het kijken bent? Dat lijkt me dan wel even wennen of vergt misschien wat aanpassing, dat je niet te vaak op dat ding moet kijken want dan lijkt het alsof je niet geïnteresseerd bent als je bijvoorbeeld in een gesprek bent met mensen of in een groep zit te werken.

Had vandaag even in de winkel gespeeld met de Series 2, dit lijkt me bijvoorbeeld al erg handig om meteen als eerste informatie te zien:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/pmrapxma1/Bestand_000_5.jpg
Maar ook puur en alleen een simplistische klok ziet er ook goed uit.

Ik ben wel gek op elektronica/gadgets dus het zou wel bij mij passen denk ik, twijfel alleen nog of ik er 400 euro voor over heb :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alexknl schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:26:
Wat ik me wel afvraag is het volgende. Je gaat met zo een Watch natuurlijk meer naar je 'horloge' kijken, dan lijkt het toch heel vaak alsof je naar de tijd aan het kijken bent? Dat lijkt me dan wel even wennen of vergt misschien wat aanpassing, dat je niet te vaak op dat ding moet kijken want dan lijkt het alsof je niet geïnteresseerd bent als je bijvoorbeeld in een gesprek bent met mensen of in een groep zit te werken.
Het kijken naar dat ding als er iets binnenkomt wordt heel snel gewoon. Ik draag nu bijna 5 jaar een smartwatch (sinds begin 2013) maar heb alleen aan het begin wel eens "onbeleefd" tijdens een gesprek op dat ding gekeken. Je went eraan en dan neemt het fatsoen het gewoon weer over, als ik nu in gesprek ben en dat ding gaat dan doet het mij niets meer.

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-10 08:44
pdavie2311 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:08:
Wat is nu echt het voordeel van LTE? Dat je je iPhone thuis kunt laten? Mijn iPhone gaat altijd mee! Dit zou ik ook blijven doen met LTE op mijn watch!
Ook als je zwemt? ;)

Ik zou het zeker ook eens kunnen gebruiken voor meetings of andere overlegstructuren. Een telefoon vind ik dan onprettig (onbeleefd) en toch ben je in nood bereikbaar (als het ECHT moet, zogezegd). Kan op den duur ook zeer nuttig zijn in bijvoorbeeld ziekenhuissetting (i.p.v. telefoons).

Ik ben vooral erg benieuwd naar de mogelijkheden op gezondheidsgebied. Apple zou werken aan non-invasieve diagnostiek (bijv. bloedglucose bepalen) en dan ben ik als zorgverlener écht om!

De S2 was wat de S0/S1 had moeten zijn, de S3 is een mini-update die door het gebrekkig faseren van LTE in veel landen (waaronder Nederland) waarschijnlijk faalt. Scheelt dat de grote landen de omzet wel aardig zullen stuwen :9~

“The greatest teacher, failure is”

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:38
iApp schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:40:
Ik wilde net een 3 GPS+LTE bestellen, blijkt dat ze niet in Nederland verkocht/ondersteund worden. Wat een bummer. :/ Ben bang dat we pas bij de eerstvolgende generatie (sep. '18) beschikking krijgen over LTE.
Dat was al bekend bij aankondiging ;)

@OMX2000 ander design ergens denk ik van niet met oog op de vele bandjes die Apple al heeft.

• pdavie2311

pdavie2311

ralphilosophy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:49:
[...]

Ook als je zwemt? ;)

Ik zou het zeker ook eens kunnen gebruiken voor meetings of andere overlegstructuren. Een telefoon vind ik dan onprettig (onbeleefd) en toch ben je in nood bereikbaar (als het ECHT moet, zogezegd). Kan op den duur ook zeer nuttig zijn in bijvoorbeeld ziekenhuissetting (i.p.v. telefoons).

Ik ben vooral erg benieuwd naar de mogelijkheden op gezondheidsgebied. Apple zou werken aan non-invasieve diagnostiek (bijv. bloedglucose bepalen) en dan ben ik als zorgverlener écht om!

De S2 was wat de S0/S1 had moeten zijn, de S3 is een mini-update die door het gebrekkig faseren van LTE in veel landen (waaronder Nederland) waarschijnlijk faalt. Scheelt dat de grote landen de omzet wel aardig zullen stuwen :9~
Eens! Zwemmen is lastig idd! Maar met meetings etc, heb ik de iPhone in mijn tas en komen de calls en berichten ook gewoon binnen! Niemand die mijn tel in zicht ziet..Werkt prima voor mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:27:
[...]

Ja sporten idd, dat bedoelde ik met health en fitness.
Sporten is top met dat ding.
Heb de Series 1 juist gekocht destijds voor het sporten/fitness. Kan nu echt niet meer zonder m'n Apple Watch. :)
Draag 'm echt iedere dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb mijn Apple Watch vooral gekocht als tracker voor health & fitness, ter vervanging van een Fitbit/Garmin. Eigenlijk kijk ik er nooit op en notificaties staan ook allemaal uit. Wat hij moet doen doet hij goed: stappen, activiteit, slaap en hartslag bijhouden.

Mijn Garmin Forerunner geeft meer informatie tijdens en na hardlopen maar ik vind de Apple Watch comfortabeler en mooier.

Ik draag de Apple Watch dag en nacht en leg hem 's avonds een uurtje op de lader.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
pdavie2311 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:04:
Weet iemand of de Watch met UPS geleverd wordt? Vandaag werd mijn vinyl bandje alvast geleverd met DHL? Deze had ik eerder besteld alvast!

Bij UPS worden al mijn pakketjes standaard afgeleverd bij mijn pick up point van voorkeur! Handig gezien we beide werken hiero!

Dan kan ik hem zaterdag de 23e ophalen daar! En laat ik dan net jarig zijn! ;-)
Het is een beetje een loterij, op launch day worden zendingen zowel met UPS als DHL Express verstuurd, maar ik krijg altijd DHL Express. Misschien dat de plaats er iets mee te maken heeft. DHL Express kun je itt tot DHL Parcel niet naar een afhaalpunt doorsturen, UPS wel (met 1st Choice).

Ik heb al een paar keer geklaagd bij Apple en ze schijnen er mee bezig te zijn. Mijn issue met DHL Express is vooral dat je geen tijdslot krijgt en het pakket via Brussel wordt afgehandeld, dus veel heen en weer, afhalen ergens is niet mogelijk en geen zaterdag levering.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• MelvinW
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:35:
[...]

Het is een beetje een loterij, op launch day worden zendingen zowel met UPS als DHL Express verstuurd, maar ik krijg altijd DHL Express. Misschien dat de plaats er iets mee te maken heeft. DHL Express kun je itt tot DHL Parcel niet naar een afhaalpunt doorsturen, UPS wel (met 1st Choice).

Ik heb al een paar keer geklaagd bij Apple en ze schijnen er mee bezig te zijn. Mijn issue met DHL Express is vooral dat je geen tijdslot krijgt en het pakket via Brussel wordt afgehandeld, dus veel heen en weer, afhalen ergens is niet mogelijk en geen zaterdag levering.
Ik krijg regelmatig iets via DHL Express en zodra DHL de zending heeft opgehaald kan ik wijzigingen doorvoeren. Het kan zijn dat Apple enkele opties uitschakelt, zoals afleveren bij de buren, maar laten afleveren op een service point of een andere leverdatum kiezen zou geen probleem moeten zijn. Er zijn echter niet heel veel DHL Express service points in Nederland, dus het zal niet voor iedereen handig zijn.

Hier kun je je zending beheren: https://delivery.dhl.com/prg/jsp/index.xhtml?ctrycode=NL

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 16-09-2017 21:44 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
MelvinW schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:44:
[...]

Ik krijg regelmatig iets via DHL Express en zodra DHL de zending heeft opgehaald kan ik wijzigingen doorvoeren. Het kan zijn dat Apple enkele opties uitschakelt, zoals afleveren bij de buren, maar laten afleveren op een service point of een andere leverdatum kiezen zou geen probleem moeten zijn. Er zijn echter niet heel veel DHL Express service points in Nederland, dus het zal niet voor iedereen handig zijn.

Hier kun je je zending beheren: https://delivery.dhl.com/prg/jsp/index.xhtml?ctrycode=NL
Beetje off topic deze discussie natuurlijk, maar mij nooit gelukt met Apple en DHL Express. Een AppleTV heb ik ooit maar zelf bij het distributie punt in Apeldoorn opgehaald, nadat de chauffeur 's avonds niet kwam opdagen. M'n iPad Pro van een paar maanden terug werd pas tijdens de dag een avond levering.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:12:
[...]

Beetje off topic deze discussie natuurlijk, maar mij nooit gelukt met Apple en DHL Express. Een AppleTV heb ik ooit maar zelf bij het distributie punt in Apeldoorn opgehaald, nadat de chauffeur 's avonds niet kwam opdagen. M'n iPad Pro van een paar maanden terug werd pas tijdens de dag een avond levering.
Verschilt per locatie denk ik. Hier staan ze namelijk altijd al voor 9 uur aan de deur :P

• DeNachtwacht
ralphilosophy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:49:
Bekijk ook eens Heart Study, een nieuwe Apple app & onderzoek in samenwerking met Stanford University die hartritmestoornissen moet gaan detecteren en onderzoeken. Erg interessante ontwikkeling, glucosemeting is denk ik de komende jaren toch nog teveel toekomstmuziek wegens technische beperkingen/onbetrouwbaarheden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik ben erg geïnteresseerd in de Apple Watch. Dat was ik vorig jaar al, maar heb het toen even laten rusten. Nu zit ik eraan te denken om de Series 3 (zonder LTE uiteraard) te halen. Maar ik gebruik niet alle apps van Apple zelf. Zo gebruik ik meestal Gmail/Spotify/Buienradar/Whatsapp en Google Agenda voor school (puur voor het lesrooster). Voor werk en privé gebruik ik Easy Calendar die wel gelinkt is met de Apple kalender.

Mij lijkt het super fijn om niet altijd mijn grote iPhone 6S+ uit mijn broek te moeten halen, wat ik overigens een perfect formaat vind, alleen soms onhandig. Bijvoorbeeld als je zit, om hem dan uit een strakke broek te halen kan soms wat lastig zijn. Dan zou het echt fijn zijn (wanneer een melding binnen komt, of als ik gebeld wordt) als ik op mijn pols kan zien wat het voor melding is. Ik hoef niet te reageren via mijn watch, als ik maar weet wat voor melding het is, zodat ik dan op dat moment kan beslissen of ik mijn telefoon uit mijn broek haal of dat het kan wachten.
Om maar iets te noemen, in de auto bijvoorbeeld tijdens het rijden, ik wordt gebeld, dan kan ik even op mijn watch kijken of ik langs de weg stop en opneem/terugbel of dat het ook over een uurtje kan als ik op de bestemming gearriveerd ben. Zelfde met whatsapp.
Of op het werk zonder de telefoon uit de broek te halen al even kijken of het belangrijk is of niet, dus telefoon uithalen of negeren.

Had vandaag even in de winkel gespeeld met de Series 2, dit lijkt me bijvoorbeeld al erg handig om meteen als eerste informatie te zien:
[afbeelding]
Maar ook puur en alleen een simplistische klok ziet er ook goed uit.

Ik ben wel gek op elektronica/gadgets dus het zou wel bij mij passen denk ik, twijfel alleen nog of ik er 400 euro voor over heb :9
Hoe jij hem wilt gebruiken gebruik ik hem al sinds ik mijn watch heb. Het werkt voor mij prima. Ik gebruik mijn telefoon minder en zie gedurende de dag keurig mijn agenda afspraken. Ik heb netjes ingesteld welke informatie ik wel en niet wil “voelen”om mijn pols. Ik vind het echt een goede uitbreiding op mijn iPhone. Of het 400 euro waard is, dat zal een ieder voor zich zelf moeten bepalen. Ik heb de eerste watch en heb er geen spijt van en heb nog geen neiging om over te stappen naar een versie 1, 2 of 3 omdat die voor mij niets toevoegen aan de manier waarop ik de watch nu gebruik.
De watch face die je laat zien is ook degene die ik zelf gebruik, veel informatie op een overzichtelijke manier in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik ben erg geïnteresseerd in de Apple Watch. Dat was ik vorig jaar al, maar heb het toen even laten rusten. Nu zit ik eraan te denken om de Series 3 (zonder LTE uiteraard) te halen.
Hmm, als ik jouw gebruik zo zie mis ik wel iets belangrijks: sporten met GPS. Zolang je dat niet doet is er eigenlijk niet echt een goede reden voor de Series 3 te gaan. De Series 1 is behoorlijk goed waterdicht (er zijn veel berichten online te vinden van mensen die er gewoon mee zwemmen) dus voor een regenbuitje oid hoef je ook echt geen S3 te hebben.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-10 21:35
chippie777 schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:21:
[...]

Hoe jij hem wilt gebruiken gebruik ik hem al sinds ik mijn watch heb. Het werkt voor mij prima. Ik gebruik mijn telefoon minder en zie gedurende de dag keurig mijn agenda afspraken. Ik heb netjes ingesteld welke informatie ik wel en niet wil “voelen”om mijn pols. Ik vind het echt een goede uitbreiding op mijn iPhone. Of het 400 euro waard is, dat zal een ieder voor zich zelf moeten bepalen. Ik heb de eerste watch en heb er geen spijt van en heb nog geen neiging om over te stappen naar een versie 1, 2 of 3 omdat die voor mij niets toevoegen aan de manier waarop ik de watch nu gebruik.
De watch face die je laat zien is ook degene die ik zelf gebruik, veel informatie op een overzichtelijke manier in beeld.
Dit inderdaad. Als ik alles op een rijtje zet denk ik dat het voor mij ook een goede/handige uitbreiding is op de iPhone.

Ik wil in de toekomst ook nog Airpods aanschaffen. Had in het Airpods topic gelezen dat een Watch dan erg handig is. Ik heb naast een iPhone ook een iPad en Apple TV, maar denk dat het met name een uitbreiding is voor iPhone.
DeNachtwacht schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:00:
[...]

Hmm, als ik jouw gebruik zo zie mis ik wel iets belangrijks: sporten met GPS. Zolang je dat niet doet is er eigenlijk niet echt een goede reden voor de Series 3 te gaan. De Series 1 is behoorlijk goed waterdicht (er zijn veel berichten online te vinden van mensen die er gewoon mee zwemmen) dus voor een regenbuitje oid hoef je ook echt geen S3 te hebben.
Daar heb ik me nog niet goed in verdiept. Sporten met GPS betekent dus zonder iPhone navigeren bijv. fietsen/hardlopen? Maar eigenlijk heb ik toch altijd mijn iPhone bij me tijdens dit soort sporten. Ik ga af en toe fietsen en dit wil ik wel vaker gaan doen. Ik kan me wel voorstellen dat het handig kan zijn om deze info op mijn pols te hebben.
Series 1 is wel wat slomer als ik zo die vergelijkingen zie met Series 2 bijvoorbeeld. Als het ding telkens moet laden dan kan ik me voorstellen dat ik hem na een tijdje links laat liggen.
Wat ik me ook afvraag, gaat je pols niet snel zweten met dat siliconen bandje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Alexknl schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:05:
Series 1 is wel wat slomer als ik zo die vergelijkingen zie met Series 2 bijvoorbeeld. Als het ding telkens moet laden dan kan ik me voorstellen dat ik hem na een tijdje links laat liggen.
Wat ik me ook afvraag, gaat je pols niet snel zweten met dat siliconen bandje?
De snelheid kan idd een argument zijn maar het zou mij niets verbazen als dit bij het laden van apps echt minimaal merkbaar is. Het enige echte verschil naast GPS is dat de S1 1mm dunner is (voordeel) maar het scherm iets minder helder (nauwelijks zichtbaar, maar wel een nadeel).

Zweten heb ik zo'n sport bandje voor gekocht via AliExpress, of ga dan voor de Nike. Die transpireren veel minder. Maar... als je wél GPS sporten doet (fietsen, rennen) zou ik toch wel voor de S3 gaan hoor. Je zal al snel blij zijn met die GPS dan.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 48 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie