Ik begin de meldingen te negeren dat ik moet gaan staan

Ik heb het overigens nog niet uitgezet. Verder ben ik ook nog steeds erg tevreden met de Watch. Volgende maand zijn Watch en ik al weer 12 maanden aan elkaar verbonden. De horloge-, agenda- en notificatiefuntie zijn voor mij nog steeds goud.
Wel weet ik nu al dat ik de Watch 2 niet ga kopen. Normaal moet je niet zoveel waarde hechten aan zo'n uitspraak van mijn kant, want als ik zeg niet de volgende iPhone te gaan kopen, en het komt financieel toch uit, dat ik het alsnog doe

Maar dat komt tot nu toe ook door de schermformaten waar ik in ben gegroeid. Er zijn drie zaken die mij nog kunnen overtuigen om een nieuwe Apple Watch te kopen, en dat is:
- een voor de helft dunnere Watch ten opzichte van nu;
- een groter scherm van rond de 50mm;
- snelheid, zowel de Watch zelf als de connectie met de iPhone.
Nadeel van een grotere Watch is dat de bandjes die ik nu heb in een klap waardeloos worden. Dus zoals het er nu naar uit ziet gaat de Watch die ik nu heb nog zeker een jaartje mee omdat de voor mij belangrijke functies voldoen. Pas als de batterij slecht wordt ben ik toe aan een nieuwe en dat zal dan ook tegen die tijd zo zijn. Ik wil nu dan ook niet de investering maken mocht de Watch 2 al op korte termijn uitkomen, ook niet als ie groter wordt.
Ik vind het dan ook een mooi moment om het concept smartwatch aan te kijken. Ik ben er tevreden mee, maar ik wil zien hoe fabrikanten hier in de toekomst mee omgaan. Als het doodbloed, ook bij Apple, dan heb ik er een hard hoofd in dat ik nog updates ontvang etc. Dan moet ik met pijn in het hart toch weer over op het analoge horloge. Zeg nou zelf, waar blijven al die fabrikanten met nieuwe smartwatches? Het begint nu weer stilletjes te worden. Je ziet dat de focus, ook bij Apple nu, ligt op fitness tracking.
Maar dat is koffiedik kijken hoe dat zich ontwikkelt. Zoals ik al zei ga ik nog zeker een jaar van de Watch genieten.