Confirmed, hij haalt hem netjes binnen.sww89 schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:02:
En watchOS2 is er, ook voor de GM mensen zoals ik
Ongeveer 500MB kost de update.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Wat moet ik me voorstellen bij "ondersteuning voor App Store-apps om complicaties te creeeren"?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Even herstarten en probleem opgelost
[ Voor 16% gewijzigd door FrameWork. op 21-09-2015 19:57 ]
Hij is hier al zeker 40 minuten bezig met de update te downloaden.ThomasVisser schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:40:
Ondertussen ook Watchos2 aan het downloaden. Iemand enig idee hoelang dit duurt?
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Server zal wel druk zijn..
12 MB update idd. Toch wel iets veranderd al is het iets kleins.sww89 schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:02:
En watchOS2 is er, ook voor de GM mensen zoals ik
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
sunrise is ook erg goedLoneWolf schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:11:
[...]
ik gebruik week agenda ultimate, deze heeft in elk geval op wacht os 101 een glance die goed werkt
Bing
Hier ook, nadat ie aangaf dattie failde.smoken schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:34:
Bij mij hangt al een minuut of 20 op "update controleren".
Is dat normaal?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik zat dan al wel op de GM van 2.0
Gewoon spullen
Heb hem opnieuw gestart, intussen is hij bijna klaar zag ik net .....OMX2000 schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:11:
[...]
Hier ook, nadat ie aangaf dattie failde.
Spannend! ;-)
Nou ik kan mij zo voorstellen dat die bug waar het over ging ook in de gm zat. Ben nu aan het installeren en met 12 hele MB's gaat dat een stuk rapper dan eerstDonstil schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:05:
[...]
12 MB update idd. Toch wel iets veranderd al is het iets kleins.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Gegroet!
Dat is correct. Sommige zijn het al. Hopelijk komt er nu een stormvloed aan native app updates nu versie 2 officieel is.Decennia schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:41:
Heb hem erop staan. Lijkt me dat alle apps een update nodig hebben om native te worden?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Verwijderd
Werkt en zie je watchos2 update alleen met ios9 geinstalleerd op de iphone?
Ik zie nog geen watchos2 update...
Of moet ik gewoon wat meer geduld hebben met Apple??
Alvast bedankt!
Apps op de watch starten de tweede keer echt een heel stuk sneller. Ben benieuwd wat het met de batterij doet na een dag gebruik.
Verder moet ik nog zien wat voor apps er zullen gaan komen en complicaties en watch faces van derden. Ben benieuwd.
Momenteel ben ik nog niet verkocht aan 1 Apple watch face trouwens. Momenteel schakel ik tussen Modulair met de default zaken zichtbaar maar wel met 'verschillende kleuren' ingesteld en de Shanghai face.
Hier "zoeken naar update" ... Morgen maar verder kijkenLekkerbek312 schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:17:
Pfff status blijft maar op "controleren" staan. Al zeker een uur.
UPDATE: Als kleuroptie kan je "Meerdere kleuren" of "Multicolor" kiezen. Ziet er heel vet uit!
[ Voor 31% gewijzigd door Decennia op 21-09-2015 22:31 ]
Gegroet!
Dat blijft er oneindig staan - herstart je Watch en dan opnieuw updaten.Lekkerbek312 schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:17:
Pfff status blijft maar op "controleren" staan. Al zeker een uur.
Gaat alleen bij modulair watchfaceChntl321 schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:23:
Hoe verander je de delen apart van kleur op een watchface?
Thanks. Ik had alleen de telefoon opnieuw opgestart. Dat werkte niet. Jouw tip welZiSE schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:21:
[...]
Dat blijft er oneindig staan - herstart je Watch en dan opnieuw updaten.
Maar dan heb je dus ook alleen de vooraf ingestelde kleuren, je kunt die multicolor niet nog eens zelf customizen?
42"
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Had gehoopt mijn wekkerradio weg te kunnen doen, maar helaas kom ik tot de conclusie dat het scherm bij nightstand gewoon uit gaat. Ik had verwacht dat het scherm gewoon aan zou blijven, zodat je altijd kan zien hoe laat het is.
Beetje jammer, zo heb ik er weinig aan en voegt nightstand naar mijn mening ook weinig toe.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Waarom moet dat constant aanstaan dan? 1 simpel tikje en je ziet de tijd.Jeroen O schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:31:
Zo, watch OS 2 is geïnstalleerd.
Had gehoopt mijn wekkerradio weg te kunnen doen, maar helaas kom ik tot de conclusie dat het scherm bij nightstand gewoon uit gaat. Ik had verwacht dat het scherm gewoon aan zou blijven, zodat je altijd kan zien hoe laat het is.
Beetje jammer, zo heb ik er weinig aan en voegt nightstand naar mijn mening ook weinig toe.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Dat is er juist geen verschil met watchOS 1, dan kun je dat ook.Lekkerbek312 schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:54:
[...]
Waarom moet dat constant aanstaan dan? 1 simpel tikje en je ziet de tijd.
Ff een vraagje; ik had begrepen dat je nu zelf je wifi netwerken kon selecteren? Waar doe je dat? Bij mij werkt tetheren over WiFi maar zeer sporadisch. Had gehoopt dat dat nu opgelost was
Nu op mijn werk ben ik hem aan het installeren. Een kwart is gedaan. (10 minuutjes bezig). Ben benieuwd.
Volgens mij werkt WatchOS 2 alleen met iOS 9.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:59:
Heren( dames ook;)
Werkt en zie je watchos2 update alleen met ios9 geinstalleerd op de iphone?
Ik zie nog geen watchos2 update...
Of moet ik gewoon wat meer geduld hebben met Apple??
Alvast bedankt!
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
En.... hij staat erop. Wel even mijn Iphone en Watch opnieuw opgestart zodat er weer Bluetooth verbinding is._brillie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:15:
Gisteravond de download binnengehaald. Eerst stond hij op 10 uur, daarna op 2 uur. Weet niet hoe lang die echt duurde (ben gaan slapen).
Nu op mijn werk ben ik hem aan het installeren. Een kwart is gedaan. (10 minuutjes bezig). Ben benieuwd.
Toevallig router op 5Ghz lopen ? Even op 2,4GHz zetten dan zou het moeten werken
[ Voor 34% gewijzigd door Maite op 22-09-2015 10:04 ]
Het schijnt dat je op je nachtkastje kunt 'kloppen' , hierdoor moet het scherm even gaan oplichten.Jeroen O schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:31:
Zo, watch OS 2 is geïnstalleerd.
Heb dit zelf nog niet kunnen testen.
Nevermind.. antwoord was al gegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Marcosw87 op 22-09-2015 09:39 ]
Verwijderd
En bedankt.Joepv schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:30:
[...]
Volgens mij werkt WatchOS 2 alleen met iOS 9.
Idd 's nachts eerst ios9 geintsalleerd. Toe gaf "Watch" gelijk een update aan.
Probleemloos verlopen allebei.
Thx
Airport met ondersteuning aan voor beide moet 5ghz helemaal uit?Maite schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:23:
@sebasmac
Toevallig router op 5Ghz lopen ? Even op 2,4GHz zetten dan zou het moeten werken
Update: Ook shazam is over naar WatchOS2
[ Voor 15% gewijzigd door Nano2009 op 22-09-2015 11:44 ]
Kan ie nu "zelf luisteren"?Nano2009 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:41:
Runtastic heeft net een nieuwe update uitgebracht met WatchOS2 support, ben benieuwd! Binnenkort maar eens uitproberen
Update: Ook shazam is over naar WatchOS2
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nope, ik sta nog op 83%red bull schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:48:
Mijn accu staat nu op 10% vanochtend vol meegenomen... iemand anders ook dit probleem met watch os2?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja het zelfde hier, 7:30 van de lader (100%) en zojuist 14% terwijl ik hem zelfs vandaag op stil heb gezet. Ik zeg er wel bij dat ik de GM release heb en gisteren de update van 12MB heb doorgevoerd, maar wel na deze update ineens komt.red bull schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:48:
Mijn accu staat nu op 10% vanochtend vol meegenomen... iemand anders ook dit probleem met watch os2?
Heb je batterijproblemen dan moet je vanavond even de boel ontkoppelen en koppelen met de iPhone en dan zou het opgelost moeten zijn.
Ga hem inderdaad even ontkoppelen, klinkt vooralsnog als een erg specifiek probleem bij sommige.
EDIT: Ik heb het vanmorgen in de gaten gehouden, loopt ongeveer 1% per 5 minuten leeg. Na het opnieuw koppelen blijft het stabiel. Goed om te vermelden dat je wel in de gezondheid app je stappen en traplopen kwijt bent, je hartslag blijft daar in tegen wel bewaard
[ Voor 39% gewijzigd door ksmink op 23-09-2015 08:22 ]
Haha mooi om te zien dat je er toch wel iets persoonlijk van kunt maken met de foto als achtergrond
Ja zo heb ik het ook staan en nog steeds vind ie het niet. Waarom is het zo moeilijk voor apple om gewoon een optie te hebben dat je zelf het wifi netwerk kan selecteren?Maite schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:36:
Geen ervaring met de AirPort maar probleem is dat de Apple Watch alleen met de 2,4GHz kan verbinden. Wat ik zo op internet lees kun je de AirPort zo instellen dat de 2,4GHz en de 5GHz de zelfde SSID naam hebben en dan zou het ook moeten werken
Verder vroeg ik me eigenlijk af; als de Watch op Wifi zit; heeft ie dan nog wel voor alle apps de iphone nodig? Dan wordt het toch gewoon een verkapte iPod touch? Of zie ik het te simpel
Wat mij opvalt verder aan WatchOS2:
- Niet meer 2x op de digital crown drukken om bij klokje te komen vanuit apps. Wel fijn
- Koppeling vanuit agenda glances naar agenda applicatie lijkt vlotter te lopen? Ook zie ik nu ineens al m'n iCloud agenda's terug met de juiste kleurtjes erbij
- Shazam app lijkt niet lokaal te draaien? Ik zie alleen maar een rondje draaien
Actually, there's a solution:
Turn off the Watch
Forget the 2.4Ghz and 5Ghz Wi-Fi connections on the iPhone
Turn off Bluetooth on the iPhone
Connect the iPhone to the 2.4Ghz network, and then turn on Bluetooth
Turn on the Watch (this caused the watch to connect with the iPhone and connect to the 2.4Ghz network using the iPhone credentials)
Turn off Bluetooth on the iPhone and then test that Siri still works on the Watch or send an iMessage, etc
Turn Bluetooth back on on the iPhone
Disconnect/forget the 2.4Ghz network on the iPhone and connect it to 5Ghz network
Check again that with Bluetooth on iPhone turned off, Siri/iMessage/etc still works on watch and Watch MAC address appears in router attached devices list (it only appears when Bluetooth on iPhone switched off).
The key thing seems to be to first connect the Watch with the iPhone when the iPhone is connected to the 2.4Ghz network, because the Watch does not connect at 5Ghz (only 802.11b/g/n 2.4GHz Wi-Fi) and will only connect to a network that it has learned from the iPhone. After that, the iPhone can be connected to the 5Ghz network.
Aan de oplader gehangen en nog geen geluid uit te krijgen. Vanochtend heeft het even geduurd voordat hij weer aanging. ppfff wat een opluchting.
Nu afwachten wat de batterij doet.
Multicolor modulaire watch vind ik heel erg mooi!
Apple apps draaien erg snel nu!
Gegroet!
Had eigenlijk verwacht dat die optie er wel in zou zitten inderdaad, en mijn aannamen was dat door de native apps de apps zelf data konden ophalen. Merk wel een enorme snelheidswinst in bijvoorbeeld instagram. maar of de data rechtstreeks van wifi komt kan ik nog niet zeggen omdat ik dus eerst overal in huis lees (7 accespoints) de 5GHZ uit moet zetten en daarna probeer te verbinden met de watch. Binnenkort een update hierover dus.Spam schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:04:
[...]
Ja zo heb ik het ook staan en nog steeds vind ie het niet. Waarom is het zo moeilijk voor apple om gewoon een optie te hebben dat je zelf het wifi netwerk kan selecteren?
Verder vroeg ik me eigenlijk af; als de Watch op Wifi zit; heeft ie dan nog wel voor alle apps de iphone nodig? Dan wordt het toch gewoon een verkapte iPod touch? Of zie ik het te simpel
Wat mij opvalt verder aan WatchOS2:Nog ff wachten op native apps
- Niet meer 2x op de digital crown drukken om bij klokje te komen vanuit apps. Wel fijn
- Koppeling vanuit agenda glances naar agenda applicatie lijkt vlotter te lopen? Ook zie ik nu ineens al m'n iCloud agenda's terug met de juiste kleurtjes erbij
- Shazam app lijkt niet lokaal te draaien? Ik zie alleen maar een rondje draaien
Nee nou dat vind ik dus zo vaag. Waarom kan Apple niet gewoon laten zien of wifi connected is? Het is qua intern toch gewoon een iPhone 4 met aangepaste iOS?sebasmac schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:18:
[...]
Had eigenlijk verwacht dat die optie er wel in zou zitten inderdaad, en mijn aannamen was dat door de native apps de apps zelf data konden ophalen. Merk wel een enorme snelheidswinst in bijvoorbeeld instagram. maar of de data rechtstreeks van wifi komt kan ik nog niet zeggen omdat ik dus eerst overal in huis lees (7 accespoints) de 5GHZ uit moet zetten en daarna probeer te verbinden met de watch. Binnenkort een update hierover dus.
Een laatste ding wat me opvalt in WatchOS2: het lijkt alsof force touch nu echter aanvoelt (e.g. sneller volgt op de 'duw'). Bij WatchOS1 voelde het wat nep. Je drukte flink en dan voelde je pas een trilling. Nu lijkt het meer alsof het induwen ook echt een 'click' geeft net als op die nieuwe macbook 12" retina.
Sorry maar ik neem apple zodat ik dit soort belachelijke procedures niet hoef te doen heMaite schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:11:
blijkbaar is het belangrijk dat de iPhone die met de Apple Watch verbonden is minimaal 1x op de 2,4GHz verbonden is. Eventueel hebben jullie hier wat aan:
Turn off the Watch
Turn on the Watch (this caused the watch to connect with the iPhone and connect to the 2.4Ghz network using the iPhone credentials)
Turn off Bluetooth on the iPhone and then test that Siri still works on the Watch or send an iMessage, etc
Disconnect/forget the 2.4Ghz network on the iPhone and connect it to 5Ghz network
Check again that with Bluetooth on iPhone turned off, Siri/iMessage/etc still works on watch and Watch MAC address appears in router attached devices list (it only appears when Bluetooth on iPhone switched off).
The key thing seems to be to first connect the Watch with the iPhone when the iPhone is connected to the 2.4Ghz network, because the Watch does not connect at 5Ghz (only 802.11b/g/n 2.4GHz Wi-Fi) and will only connect to a network that it has learned from the iPhone. After that, the iPhone can be connected to the 5Ghz network.
Ziet er inderdaad beter uit. Die Beats 1 is toch niet echt voor mij. Hopelijk voegen ze meer radio stations toe. Muziek afspelen gaat best goed, ik merk wel behoorlijk wat vertraging voordat de muziek echt begint? Verder lukt het me niet om vooruit te spoelen?Decennia schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:38:
Nieuwe muziek app is echt een verbetering op de watch. Direct Beats1 starten is fijn!
Multicolor modulaire watch vind ik heel erg mooi!
Apple apps draaien erg snel nu!
[ Voor 49% gewijzigd door Spam op 23-09-2015 12:59 ]
Don't shoot the messenger! Was ook alleen maar bedoelt als tijdelijke oplossing voor diegene die niet alles op 2,4GHz willen zettenSpam schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:55:
[...]
Sorry maar ik neem apple zodat ik dit soort belachelijke procedures niet hoef te doen he
Snap ik, was ook niet naar jouw gerichtMaite schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:10:
[...]
Don't shoot the messenger! Was ook alleen maar bedoelt als tijdelijke oplossing voor diegene die niet alles op 2,4GHz willen zetten
Ik snap gewoon niet waarom apple dit zo moeilijk maakt. Zo ontzettend moeilijk is dit niet.
Maite schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:11:
blijkbaar is het belangrijk dat de iPhone die met de Apple Watch verbonden is minimaal 1x op de 2,4GHz verbonden is. Eventueel hebben jullie hier wat aan:
Turn off the Watch
Vriendelijk bedoeld: Dit is echt helemaal nergens voor nodig. Je moet de Watch gewoon gebruiken zoals je gewend bent en niet druk maken over Wi-Fi. Was dat niet de kracht van Apple? Bluetooth voldoet prima voor kleine die kleine datastromen en als je een keer buiten het bereik van je iPhone bent, dan maakt de Watch zelfstandig verbinding met een Wi-Fi netwerk die bekend is bij de iPhone. De netwerksleutel e.d. wordt op de Watch opgeslagen.Spam schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:12:
[...]
Snap ik, was ook niet naar jouw gericht![]()
Ik snap gewoon niet waarom apple dit zo moeilijk maakt. Zo ontzettend moeilijk is dit niet.
Uitzondering: In de trein heb je er bijvoorbeeld niks aan omdat je dan de hotspotvoorwaarden moet accepteren in een webinterface waar de Watch vanzelfsprekend niet toe in staat is.
Dus, gewoon hier aan houden https://support.apple.com/nl-be/HT204562
Dat doet de Apple Watch wel met een wolkje. Lees dit document https://support.apple.com/nl-be/HT204562Spam schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:55:
Nee nou dat vind ik dus zo vaag. Waarom kan Apple niet gewoon laten zien of wifi connected is? Het is qua intern toch gewoon een iPhone 4 met aangepaste iOS?
... en dan hoef je er inderdaad niet over na te denkenSorry maar ik neem apple zodat ik dit soort belachelijke procedures niet hoef te doen he
[ Voor 4% gewijzigd door swv op 23-09-2015 13:27 ]
Verwijderd
Dat is dus precies wat er ook bij mij niet gebeurt uit zichzelf. Het moet gewoon werken. Ik heb een AirPort extreme dus daar zal het niet aan liggen neem ik aan!sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:20:
[...]
[...]
Vriendelijk bedoeld: Dit is echt helemaal nergens voor nodig. Je moet de Watch gewoon gebruiken zoals je gewend bent en niet druk maken over Wi-Fi. Was dat niet de kracht van Apple? Bluetooth voldoet prima voor kleine die kleine datastromen en als je een keer buiten het bereik van je iPhone bent, dan maakt de Watch zelfstandig verbinding met een Wi-Fi netwerk die bekend is bij de iPhone. De netwerksleutel e.d. wordt op de Watch opgeslagen.
Uitzondering: In de trein heb je er bijvoorbeeld niks aan omdat je dan de hotspotvoorwaarden moet accepteren in een webinterface waar de Watch vanzelfsprekend niet toe in staat is.
[...]
Dat doet de Apple Watch wel met een wolkje. Lees dit document https://support.apple.com/nl-be/HT204562
[...]
... en dan hoef je er inderdaad niet over na te denken
Aha, nu lijkt het wel te werken? Is dat wolkje nieuw of had WatchOS1 dat ook? Ik kreeg namelijk altijd het rode vierkantje met een streepje erdoor.sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:20:
Vriendelijk bedoeld: Dit is echt helemaal nergens voor nodig. Je moet de Watch gewoon gebruiken zoals je gewend bent en niet druk maken over Wi-Fi. Was dat niet de kracht van Apple? Bluetooth voldoet prima voor kleine die kleine datastromen en als je een keer buiten het bereik van je iPhone bent, dan maakt de Watch zelfstandig verbinding met een Wi-Fi netwerk die bekend is bij de iPhone. De netwerksleutel e.d. wordt op de Watch opgeslagen.
[...]
Dat doet de Apple Watch wel met een wolkje. Lees dit document https://support.apple.com/nl-be/HT204562
[...]
... en dan hoef je er inderdaad niet over na te denken
Ik heb bijna voorkeur aan het gebruik van wifi. Want mijn iPhone 5S loopt als een malle leeg door bluetooth. Ik zou bijna een soort switch willen hebben dat als je uit wifi range komt dat ie DAN pas overschakeld naar BT en niet andersom.
Ik heb het zojuist even geprobeerd door Wi-Fi en Bluetooth op de iPhone uit te schakelen. Mijn Watch had denk ik 4 seconden geen verbinding en toen verscheen het wolkje dat ik was verbonden met een Wi-Fi netwerk zoals geïllustreerd in dat supportdocument. Daarna kon ik zeer beperkt gebruik maken van een aantal apps zonder iPhone. Het enige nadeel is dat je niet weet met welk netwerk jouw Watch verbonden is, maar in mijn geval is het 100% zeker mijn eigen netwerk omdat ik op de iPhone nooit met de buren verbonden ben geweest.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:32:
[...]
Dat is dus precies wat er ook bij mij niet gebeurt uit zichzelf. Het moet gewoon werken. Ik heb een AirPort extreme dus daar zal het niet aan liggen neem ik aan!
Nee dat is nieuw. Sinds watchOS 2 kan de Watch zelfstandig verbinden met Wi-Fi, en dan krijg je dat wolkje te zien. Je hebt er alleen niet zo veel aan momenteel. Ik heb het net voor het eerst geprobeerd volgens de methode zoals hierboven beschreven. Ik heb alleen de apps The Weather Channel, Weer en iMessage standalone kunnen gebruiken. En dan is The Weather Channel in mijn geval de enige third party native app. De Mailapp werkt gek genoeg niet standaloneSpam schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:36:
[...]
Aha, nu lijkt het wel te werken? Is dat wolkje nieuw of had WatchOS1 dat ook? Ik kreeg namelijk altijd het rode vierkantje met een streepje erdoor.
Ik heb bijna voorkeur aan het gebruik van wifi. Want mijn iPhone 5S loopt als een malle leeg door bluetooth. Ik zou bijna een soort switch willen hebben dat als je uit wifi range komt dat ie DAN pas overschakeld naar BT en niet andersom.
Wat betreft bluetooth: Je kunt jouw Watch ook forceren gebruik te maken van Wi-Fi, door alleen Bluetooth uit te zetten op de iPhone. Is alleen een gedoe wanneer je buiten het bereik van het Wi-Fi netwerk gaat.
Ik begrijp de frustratie van de 5s. Een maat van mij heeft een 5 van mij overgekocht 2 jaar geleden. Een aantal maanden na de verkoop begon hij (terecht) te klagen over de slechter wordende batterij. Nu is het 3x per dag opladen, zelfs met een recent vervangen nieuwe batterij. De 5 staat helaas ook om bekend en de 5s (die ik ook heb gehad) is volgens mij geen haar beter. Ik ben benieuwd hoe de 6 het uithoudt op termijn.
[ Voor 9% gewijzigd door swv op 23-09-2015 14:45 ]
Werkt nog niet goed: op Watch krijg ik de temp in Fahrenheit terwijl dezelfde app de temp in Celsius geeft.

Dit viel mij ook op, na een minuut of 10 was dit wel normaalRidder schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:39:
Net een update ontvangen van The Weather Channel.
Werkt nog niet goed: op Watch krijg ik de temp in Fahrenheit terwijl dezelfde app de temp in Celsius geeft.[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
zoals itranslate en andere apps die zouden moeten werken met os2
Na een reboot van de Watch en iPhone had ik na een beetje gerommel wel weer C en km/h........en een kwartiertje later weer niet meer....colorsone schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:00:
[...]
Dit viel mij ook op, na een minuut of 10 was dit wel normaal
Yep, bv sunrise wil het niet meer doen. En ik had er nog eentjeVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:04:
zijn er nog meer mensen met het probleem dat apps gewoon niet willen starten op de watch
zoals itranslate en andere apps die zouden moeten werken met os2
Komt wel weer goed.
Bing
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
http://www.mediamarkt.nl/...PbezMTcjcgCFQ2eGwodY8MGqA
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Laat hem vannacht gewoon doorgaan en kijk er morgen wel even na.
Morgen eens lekker mee spelen en even verder orienteren. Ook eens kijken naar de verschillende bandjes.
Bij mijn vrouw gebeurd dat wel. Zij heeft 9.0 en ik 9.1
Allebei wOS 2
Verwijderd
Volgens mij Runtastic (Pro?). Maar ik heb het nog niet geprobeerd.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:08:
Zijn er al 3rd party fitness apps die meetellen naar je activity rings en een workout genereren in de activity app?
Verwijderd
Ik zal deze dan zo eens testen. Nike en Runkeeper doen het nog nietSeanB89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:19:
[...]
Volgens mij Runtastic (Pro?). Maar ik heb het nog niet geprobeerd.
Tsja; sommige kranten zijn erg Android minded wat misschien ook niet zo vreemd is aangezien bepaalde doelgroepen meer Android gebruiken. In Nederland lijkt Apple toch meer een niche te hebben denk ik; zo heb ik op mijn werk eigenlijk alleen nog maar Android gebruikers om me heen. Dus dan zijn horloges die ermee werken ook interessanter.Msi92 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:19:
Ik wil geen fanboy zijn maar wat een bullshit, waar is de AW...
[afbeelding]
Ik ben zelf het meest gecharmeerd van die Samsung Gear S2 watch. Ik denk dat Samsung redelijk snel gezien heeft dat Android wear nog zeer clunky is en heeft eieren voor z'n geld gekozen.
Qua fitness tracker heb ik nog geen echte smartwatch gevonden die aan de AW kan tippen maar dat wordt ik de gauwigheid door veel vergeten.
De "andere" horloge merken snappen wel 1 ding heel goed; een horloge moet eigenlijk rond zijn. En als je dan toch een rechthoekig scherm hebt, ontwikkel dan in godsnaam een vierkante wijzerplaat. Dat laatste laat Hermes zien maar Apple schijnt maar niet te begrijpen dat dit gewoon standaard moet zijn.
Na een maand met mijn Apple watch moet ik zeggen; ik kan niet meer zonder. Echter valt het krassen me nog steeds ontzettend tegen. Is het het hoge bedrag waard? Meh...denk ik maar niet teveel over na
Runtastic en Seven (7-min workout app) van wat ik tot nu toe gezien heb.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:08:
Zijn er al 3rd party fitness apps die meetellen naar je activity rings en een workout genereren in de activity app?
Overigens werkte dat bij Seven nog niet echt lekker gisteravond. Runtastic gebruik ik zelf niet.
Ik wacht op de Strava update - maar die komt pas in november.
Ik zit zwaar in dubio,....wel/niet.
Ben doorgaans voorzichtig met alles wat ik heb, maar er zijn ook externe factoren natuurlijk.
Maar gisteren is het me toch gelukt om en met afdoen uit mijn hand te laten glijden. Gelukkig viel ie maar een klein stukje, op tapijt....niets aan de hand dus.
Maar heeft me wel aan het denken gezet.
Terug naar de vraag: wat doen jullie?
Verzekeren doe ik voor kleine kans, grote impact. De impact een kapotte Apple Watch kan ik gewoon opvangen (nieuwe kopen of tijdelijk geen Apple Watch hebben). Daar komt bij dat het misschien ook al gedekt is onder inboedel-, reis- of wettelijke aaansprakelijkheidsverzekering (afhankelijk van wat er mee gebeurt) en/of je creditcardverzekering in de eerste 180 dagen als je hem daarmee hebt aangeschaft.
Heb ook heel lang met deze vraag rond gelopen en uiteindelijk besloten het wel te doen. Ik ben zelf heel voorzichtig met mijn spullen maar een apple watch is (in mijn optiek) wel een stuk gevoeliger voor schade dan bijvoorbeeld je iPhone die 80% van zijn tijd in een broekzak bivakeert.smoken schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:32:
Wat doet de gemiddelde Apple watch eigenaar qua Apple Care+ ?
Ik zit zwaar in dubio,....wel/niet.
Ben doorgaans voorzichtig met alles wat ik heb, maar er zijn ook externe factoren natuurlijk.
Maar gisteren is het me toch gelukt om en met afdoen uit mijn hand te laten glijden. Gelukkig viel ie maar een klein stukje, op tapijt....niets aan de hand dus.
Maar heeft me wel aan het denken gezet.
Terug naar de vraag: wat doen jullie?
Ik merk wel dat ik daardoor vaker mijn Apple watch "durf" te dragen aangezien het mij maar een relatief klein bedrag zou kosten mocht er iets gebeuren.
Dus om je vraag te beantwoorden; is het nodig? Misschien niet maar het geeft je wel een bepaald gevoel van rust dat mocht er iets gebeuren, het snel en tegen geringe kosten op te lossen is.
Ik denk dat ik eerst maar eens met kijken wat er wel/niet onder mijn inboedel valt en wat de eventuele kosten qua eigen risico zouden zijn. Op basis daarvan kan ik inschatten of AppleCare+ wel/niet de betere keuze is.
AppleCare+ = €65 (sport) + €65 eigen risico als je hem kapot laat vallen. Geldt voor 2 jaar. Kosten: €130.
Verzekering = €3 * 24 = €75 voor 2 jaar (sowieso, ook bij geen schade) maar dat is zonder een eigen risico en al je andere troep is ook buitenshuis gedekt.
Ik sluit ze bewust beide niet af, maar een verzekering lijkt mij een betere keuze door veel bredere dekking en veel lagere kosten als er wat mis gaat.
Goede optie, dank daarvoor!MrAcid schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:35:
Als het je specifiek om schade te doen is kun je veel beter een buitenshuisverzekering afsluiten. Kost je €3 per maand - heb je meteen ook al je andere elektronica buitenshuis verzekerd.
AppleCare+ = €65 (sport) + €65 eigen risico als je hem kapot laat vallen. Geldt voor 2 jaar. Kosten: €130.
Verzekering = €3 * 24 = €75 voor 2 jaar (sowieso, ook bij geen schade) maar dat is zonder een eigen risico en al je andere troep is ook buitenshuis gedekt.
Ik sluit ze bewust beide niet af, maar een verzekering lijkt mij een betere keuze door veel bredere dekking en veel lagere kosten als er wat mis gaat.
Wat ik me alleen nog afvraag: de watch is gekocht door mijn werkgever en wordt verrekend middels mijn brutoloon. Maar, ik heb dus een factuur met naam van het bedrijf waarvoor ik werk....niet op eigen naam. Zou dit een probleem zijn?
Gaan we doen!MrAcid schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:43:
Lijkt me niet, maar zou ik even de beoogde verzekeraar voor bellen vooraf.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie