• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:15:
Ik douche of zwem er niet mee, deed dat wel met de Pebble maar voegt eigenlijk niets toe en daarom doe ik het nu met de Watch niet meer.

Waarom doen jullie het? Is dat puur gemakzucht of is er een feature die ik over het hoofd zie?
Puur gemakzucht, wat wel nog eens handig kan zijn is muziek kunnen bedienen in 't zwembad/jacuzzi/onder de douche. Gaat overigens met water op de Watch wel wat moeilijk omdat ie soms meerdere of juist geen aanraking registreert.

Maar douchen en zwemmen in zowel zoet als zout water gaat prima hier. Wel altijd even afspoelen zoals hierboven gezegd is.
Fuwor schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:17:
[...]

Puur gemakzucht, wat wel nog eens handig kan zijn is muziek kunnen bedienen in 't zwembad/jacuzzi/onder de douche. Gaat overigens met water op de Watch wel wat moeilijk omdat ie soms meerdere of juist geen aanraking registreert.

Maar douchen en zwemmen in zowel zoet als zout water gaat prima hier. Wel altijd even afspoelen zoals hierboven gezegd is.
Muziek spoeln/skippen zou idd wel een handige feature kunnen zijn (Ik gebruik een iOS device in de badkamer als muziek bron) maar idd door het Touchscreen werkt dat niet.

Misschien ben ik over voorzichtig maar ik zie dat water enz nog wel schade aanrichten, misschien niet direct aan de klok zelf maar eerder aan mijn Leather Classic Buckle band ofz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:18
Ik snap ook wel dat de Watch aardig waterdicht is voor bepaalde tijd/diepte. Maar voor mij voelt het nog hetzelfde als je iPhone onder de kraan afspoelen 8)7 Dikke onzin natuurlijk.

Ik doe hem trouwens altijd af voor het douchen en slapen. Vanuit hygienisch oogpunt vind ik dat wel fijn. Met name het sportbandje ademt niet als ik het vergelijk met de Milanese Loop. Logisch natuurlijk door al die kleine schakeltjes en op warme dagen dus wel lekker.

En wanneer ik ga zwemmen heb ik liever zo min mogelijk kostbaarheden bij me, ook al zou ik de Watch dan omlaten. Er zit ook nog wel een verschil tussen strand/recreatieplas en zwembad natuurlijk wat betreft waterkwaliteit en zand en vuil dat achterblijft. Daar komt bij dat je hoogstwaarschijnlijk buiten de range van je iPhone bent (of je hebt zo'n hippe waterdicht nektasje) wanneer je zwemt en dan heb je er alleen wat aan bij baantjes zwemmen en snelste tijd neerzetten. Maar al die inspanning is toch niet aan mij besteed dus kan ie beter thuisblijven :9

• Fuwor
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:23:
[...]

Muziek spoeln/skippen zou idd wel een handige feature kunnen zijn (Ik gebruik een iOS device in de badkamer als muziek bron) maar idd door het Touchscreen werkt dat niet.

Misschien ben ik over voorzichtig maar ik zie dat water enz nog wel schade aanrichten, misschien niet direct aan de klok zelf maar eerder aan mijn Leather Classic Buckle band ofz.
Met de leren band ga ik ook de douche niet onder, daar ben ik zelfs voorzichtig mee met handen wassen etc. 8)7
Met de Milanese Loop of het sportbandje vind ik dat allemaal niet zo'n probleem.

Trouwens... Mocht de Watch tóch kapot gaan en waterschade oplopen, hoe ziet Apple of je 'm nou hebt gedragen tijdens zwemmen of dat de waterschade is gekomen door afspoelen onder de kraan.
Of er moeten hele seals 'geïmplodeerd' zijn door de druk in de Watch, maar dat lijkt me sterk.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij mij ook gemakzucht. Alleen nog in zoetwater mee gezwommen overigens. Bij een recreatieplas hou ik hem ook liever om dan dat ik hem de hele dag af en om ga doen voor/na het zwemmen. De rondjes moeten wel vol - dus hij mag niet te lang af! :+

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Donstil schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:15:
Ik douche of zwem er niet mee, deed dat wel met de Pebble maar voegt eigenlijk niets toe en daarom doe ik het nu met de Watch niet meer.

Waarom doen jullie het? Is dat puur gemakzucht of is er een feature die ik over het hoofd zie?
Douchen is meer puur gemakzucht en Sport bandje zit niet echt in de weg met douchen.
Zwemmen heb ik alleen nog maar gedaan in het zwembad in de tuin, nog niet in een echt zwembad mee geweest.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-11 22:10
Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook een trotse bezitter van een Apple watch SG 42mm en kan ik dus, na lang twijfelen, ook eindelijk mee gaan praten in dit topic. De eerste keer dat ik een Apple Watch in het "eggie" zag was ook afgelopen zaterdag in de Apple store. Mijn eerste reactie was "wow, ik had hem een stuk groter verwacht!". Persoonlijk had ik het dan ook absoluut niet erg gevonden als hij een paar milimeter groter was. Zijn er meer mensen die dezelfde reactie hadden of ligt dit echt aan mij zelf? :P

Tevens ook Applecare+ erbij genomen maar ik ben nu toch aan het twijfelen of ik deze moet cancellen. Het is toch behoorlijk wat geld en ik ben altijd zeer voorzichtig met mijn spullen (afgelopen 3 iphones/ipad's hadden nog geen enkel krasje). Ben dus benieuwd of iemand hier ook Applecare+ bij zijn watch heeft afgesloten of juist niet en wat zijn/haar beweegreden daartoe was. Alvast bedankt!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-11 08:57
Ik heb er geen apple care bij. Ik gooi hem wel op de inboedel of reisverzekering als er wat mee is.

Ik vind hem ook kleiner dan ik verwacht had want ik twijfelde nog aan een 38mm omdat ik hem niet te opvallend wou. Aangezien ik normaal een TW11 steel draag van 50mm en dat een erg groot horloge vind had ik niet verwacht dat 42 "zo klein" zou zijn. Voor mijn is het een perfecte maat.

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Nano2009 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:16:
Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook een trotse bezitter van een Apple watch SG 42mm en kan ik dus, na lang twijfelen, ook eindelijk mee gaan praten in dit topic. De eerste keer dat ik een Apple Watch in het "eggie" zag was ook afgelopen zaterdag in de Apple store. Mijn eerste reactie was "wow, ik had hem een stuk groter verwacht!". Persoonlijk had ik het dan ook absoluut niet erg gevonden als hij een paar milimeter groter was. Zijn er meer mensen die dezelfde reactie hadden of ligt dit echt aan mij zelf? :P

Tevens ook Applecare+ erbij genomen maar ik ben nu toch aan het twijfelen of ik deze moet cancellen. Het is toch behoorlijk wat geld en ik ben altijd zeer voorzichtig met mijn spullen (afgelopen 3 iphones/ipad's hadden nog geen enkel krasje). Ben dus benieuwd of iemand hier ook Applecare+ bij zijn watch heeft afgesloten of juist niet en wat zijn/haar beweegreden daartoe was. Alvast bedankt!
Geen Applecare erbij genomen ook hier, om de redenen die je zelf eigenlijk al noemt. Vond het toch wel prijzig en ben altijd zuinig op m'n spullen. Heb al meerdere iOS apparaten gehad en nooit Applecare gehad. (Nooit nodig gehad ook)

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11 17:04

Decennia

VECTORHEAD

Ik doe hem lekker af onder de douche. Mijn Pebble gebruikte ik voornamelijk voor het skippen van een nummer, maar dat gaat volgens mij niet met de Watch. Voor de rest ben ik onder de kraan ofzo niet zo bang, al komt er nooit echt water op :)

Gegroet!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-11 07:51
Nano2009 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:16:

Heel bewust achteraf applecare er bij genomen, had het ook nooit gedaan. Maar met een horloge loop je toch iets gemakkelijker langs een muur of zo.
En afgelopen zaterdag was ik hem bijna kwijt, heb er een leather loop op zitten (namaak) en ik stap vban de fiets en zag het bandje los hangen. Met geweld kreeg ik het niet voor elkaar maar op de fiets lukte het wel.....

Bing

• Narcotical
Decennia schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:26:
Ik doe hem lekker af onder de douche. Mijn Pebble gebruikte ik voornamelijk voor het skippen van een nummer, maar dat gaat volgens mij niet met de Watch. Voor de rest ben ik onder de kraan ofzo niet zo bang, al komt er nooit echt water op :)
Hoezo gaat dat niet met de Watch? Je kan gewoon vanaf je Watch nummers skippen op je iPhone via de Muziek app. Je kan ook de Remote app nog gebruiken om iTunes op je computer mee te bedienen ;)

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11 17:04

Decennia

VECTORHEAD

Narcotical schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:32:
[...]

Hoezo gaat dat niet met de Watch? Je kan gewoon vanaf je Watch nummers skippen op je iPhone via de Muziek app. Je kan ook de Remote app nog gebruiken om iTunes op je computer mee te bedienen ;)
I know, maar onder de douche met natte vingers wordt dat een stuk moeilijker door het touchscreen :)

Gegroet!

• Narcotical
Decennia schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

I know, maar onder de douche met natte vingers wordt dat een stuk moeilijker door het touchscreen :)
De bediening met natte vingers is inderdaad iets lastiger, maar daarom is het nog wel mogelijk ;). Overigens doe ik m'n Watch ook gewoon af voor het douchen hoor. Bij het handen wassen dan weer niet maar daarbij wordt hij nauwelijks nat (op een enkel spettertje na misschien).

• alwind
bing69 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Heel bewust achteraf applecare er bij genomen, had het ook nooit gedaan. Maar met een horloge loop je toch iets gemakkelijker langs een muur of zo.
En afgelopen zaterdag was ik hem bijna kwijt, heb er een leather loop op zitten (namaak) en ik stap vban de fiets en zag het bandje los hangen. Met geweld kreeg ik het niet voor elkaar maar op de fiets lukte het wel.....
Apple care vergoed geen krassen bij normaal gebruik.

• swv
alwind schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Gebruikssporen als krasjes dan niet, maar als je schade oploopt door langs een muur te schrapen toch wel mag ik hopen? En ze hebben niet voor niets de regel dat je maar maximaal 2 keer gebruikt kunt maken van deze betaalde service.

• bing69
alwind schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Schot voor open goal.... ik gebruik hem niet normaal!
Des al niet te min, en ik heb alles van apple , vond ik het bij de watch wel slim. Ik heb hem zelfs al een keer geruild.

Bing

sww89 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Gebruikssporen als krasjes dan niet, maar als je schade oploopt door langs een muur te schrapen toch wel mag ik hopen? En ze hebben niet voor niets de regel dat je maar maximaal 2 keer gebruikt kunt maken van deze betaalde service.
Alleen als dit het gebruik beïnvloed toch?
Ze zijn hier alleen niet zo heel moeilijk mee voor zover ik weet.

• swv
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar ik dacht wat nuance aan te brengen. Gebruikssporen lijken mij normaal, want ik heb ook minieme krasjes op mijn Watch als ik er goed naar ga zoeken. Daarom maakte ik het onderscheid tussen dat en echte schade zoals een dikke kras op de kast of een kras en putje in het scherm ontstaan door een onhandigheidje :P. En natuurlijk andere zaken als een batterij die snel zijn capaciteit verliest o.i.d.

Maar stel dat Apple het niet de moeite vind om hem om te ruilen, of je komt zelf al van te voren tot die conclusie, dan laat je hem toch oeps van 6 hoog vallen. Soms moet je de natuur even een handje helpen.

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Tot nu toe bevalt mijn Watch heel erg. Nou is het alleen zo dat ik geen 'tikjes' krijg als ik Whatsapp berichtjes krijg. Kan dit ingesteld worden?

[ Voor 66% gewijzigd door Granaatappel op 24-08-2015 23:07 ]

• alwind
Granaatappel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:41:
Tot nu toe bevalt mijn Watch heel erg. Nou is het alleen zo dat ik geen 'tikjes' krijg als ik Whatsapp berichtjes krijg. Kan dit ingesteld worden?
Als telegram gebruiker heb ik daar geen last van die werkt altijd. Mijn tip gooi whatsapp er af en stap over :)

• MrAcid
  • Niet online
Granaatappel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:41:
Krijg je wel notificaties op je telefoon? Zo ja: check de Apple Watch app op je iPhone onder Notifications. Mogelijk staat Whatsapp daar uit.

Als je op je iPhone ook geen notificaties krijgt is dat het probleem. :+

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren mijn Apple Watch omgedraaid. Ik draag hem nog wel om mijn linkerpols, maar met Digital Crown aan de linkerkant ipv rechterkant. Het is nu nog even wennen maar ik denk dat de bediening op die manier nog iets fijner werkt. Je hebt dan je rechterduim voor de Crown en je rechterwijsvinger voor het scherm. Dat is anders beide je rechterwijsvinger.

Meer mensen die dat hebben? Hoe bevalt dat? :)

[ Voor 0% gewijzigd door MrAcid op 25-08-2015 11:09 . Reden: Je kunt de oriëntatie van de Crown wijzigen onder Settings > General > > Orientation. Op die manier draait de Crown wel nog steeds de "goeie" kant op als je wilt scrollen. ]

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Wat zijn jullie ervaringen met de allerlaatste WatchOS2 beta? Is die al bruikbaar voor dagelijks gebruik? Met iOS beta's altijd hele goede ervaringen in ieder geval.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• 1sectionone1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 14:18
Ik heb er weinig problemen mee. Het enige is dat de batterij een stuk minder is, waar ik vroeger einde dag 60% over heb. Gaat nu de batterij al om 16:00 in de spaarstand modus.
Dannydekr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:23:
Wat zijn jullie ervaringen met de allerlaatste WatchOS2 beta? Is die al bruikbaar voor dagelijks gebruik? Met iOS beta's altijd hele goede ervaringen in ieder geval.

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 07:30
Zitten er in de Beta trouwens apps zoals Strava die gebruik kunnen maken van de hartslagmeter?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Dannydekr
1sectionone1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:26:
Ik heb er weinig problemen mee. Het enige is dat de batterij een stuk minder is, waar ik vroeger einde dag 60% over heb. Gaat nu de batterij al om 16:00 in de spaarstand modus.

[...]
Dat is toch wel een dealbreaker om hem te gebruiken :) Naja, kwestie van geduld tot de volgende beta denk ik. Gezien het feit we dan al in beta 6 zitten denk ik dat het toch wel een beetje richting de final-version moet gaan qua look/feel, aangezien hij wellicht al in september uitkomt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• swv
MrAcid schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:06:
Ik heb sinds gisteren mijn Apple Watch omgedraaid. Ik draag hem nog wel om mijn linkerpols, maar met Digital Crown aan de linkerkant ipv rechterkant. Het is nu nog even wennen maar ik denk dat de bediening op die manier nog iets fijner werkt. Je hebt dan je rechterduim voor de Crown en je rechterwijsvinger voor het scherm. Dat is anders beide je rechterwijsvinger.

Meer mensen die dat hebben? Hoe bevalt dat? :)
Je kunt toch ook in de normale positie met je rechtermiddelvinger de crown bedienen en rechterwijsvinger het touchscreen? In mijn optiek werkt dat prettiger. Ik gebruik mijn duim dan om dan mijn Watch en hand in positie te houden.
Dannydekr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:23:
Gaat hier prima.
Ik draai de vijfde beta nu sinds de lancering daarvan.

Ik doe ongeveer 2 werkdagen met de accu.
Meestal na de eerste dag nog 60% en dan na de tweede dag met iets van 5% op de lader.

Ik heb wel "sta nou toch eens op" en de hartslag monitoring uit staan en krijg ongeveer 50 verschillende notificaties door de dag heen maar gebruik geen Siri of navigatie oid, puur en alleen als Notificatie schermpje.

• Dannydekr
Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:37:
[...]

Gaat hier prima.
Ik draai de vijfde beta nu sinds de lancering daarvan.

Ik doe ongeveer 2 werkdagen met de accu.
Meestal na de eerste dag nog 60% en dan na de tweede dag met iets van 5% op de lader.

Ik heb wel "sta nou toch eens op" en de hartslag monitoring uit staan en krijg ongeveer 50 verschillende notificaties door de dag heen maar gebruik geen Siri of navigatie oid, puur en alleen als Notificatie schermpje.
Denk dat ik hem dan maar gewoon installeer. Automatische hartslagmonitoring is leuk, maar ik begrijp best dat sommige het als nutteloos ervaren. Volgens mij is dat ding wel erg belangrijk om je dagelijkse calorieverbranding te bepalen en uberhaupt om iets zinnigs te zeggen over je eventuele 'workout' (als ik de trap oploop krijg ik altijd complimenten over m'n workout :+ ).

• swv
Wacht nou maar gewoon +- 2 weken. OS 2 wordt juist door de native apps interessanter en die kan je nu toch nog niet krijgen.

Klokkijken en notificaties ontvangen voldoen voorlopig toch nog ;)

Welkom terug in ieder geval!
Dannydekr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:06:
[...]

Denk dat ik hem dan maar gewoon installeer. Automatische hartslagmonitoring is leuk, maar ik begrijp best dat sommige het als nutteloos ervaren. Volgens mij is dat ding wel erg belangrijk om je dagelijkse calorieverbranding te bepalen en uberhaupt om iets zinnigs te zeggen over je eventuele 'workout' (als ik de trap oploop krijg ik altijd complimenten over m'n workout :+ ).
Aan het begin leek mij dat heel leuk.
Ik sport zonder enige regelmaat dus kan best wat beweging gebruiken.

Dus toen de watch nog uit moest gaan komen dacht ik, "Whow daar ga ik echt voor, staan wanneer hij het zegt,enz" Na een paar weken begon ik mij er juist aan te irriteren. Ik lig op de bank omdat ik heel de dag al van hot naar her gevlogen ben tijdens mijn werk. Dan WIL IK NIET STAAN 8)7

Hetzelfde als voor mijn hartslag eigenlijk, ja de ene keer is het 75 slagen, andere keer weer hoger of lager, ja wat moet ik er nou eigenlijk mee :)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:03
Dannydekr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:06:
[...]

Heb je weer aan Apple watch gekocht?

Haters everywhere but I don’t really care

• Dannydekr
matthijst schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:30:
[...]

Heb je weer aan Apple watch gekocht?
Een 42mm SG sport.

• MrAcid
  • Niet online
Lekker wispelturig... :) Dus die Pebble Time ligt weer in de kast?

• Dannydekr
MrAcid schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:20:
Lekker wispelturig... :) Dus die Pebble Time ligt weer in de kast?
Teruggestuurd naar de winkel (Coolblue) en wachten tot ik het aankoopbedrag teruggestort krijg (ik hoop morgen).

Ik heb dat ding 3 dagen gebruikt en eigenlijk was alles dat de Apple Watch goed maakte, niet aanwezig. De dingen die wel goed waren zijn eigenlijk niet zo belangrijk als ik dacht. Een lange batterijduur/snelle oplaadtijd zijn leuk, volledige waterdichtheid is ook erg handig. Maar een scherm dat eruit ziet als een kapotte Gameboy Color uit de jaren 90, een design waar zelfs de intertoys nog van denk "mwha" en een grote design-flaw waardoor hij heel snel krast zijn voor mij toch echt breekpunten. Het enige dat ik graag op de Apple Watch zie, zijn custom watch faces. Als je ziet hoeveel leuke ideeën er voorbij komen denk ik dat dit gewoon een musthave is voor een smartwatch.

WhatchOS2 lost al heel veel punten op waardoor ik voorheen niet zo enthousiast was. Verder zijn er al best veel Nederlandse apps en zijn de apps die eerst ruk werkte nu al een stuk beter geworden. Het is ook gewoon een erg mooi design, de SG + een (namaak) SS Link Bracelet vond ik persoonlijk een hele mooie combinatie (zag deze hier voorbij komen) :9~.

Tot slot heb ik hem nodig voor m'n webshop(s), merk dat de markt aantrekt m.b.t. adapters en moet gewoon goed kunnen testen wat ik verkoop, aangezien die dummy-modellen niet realistisch genoeg zijn.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/m9gsq2z9x/IMG_0246.jpg

... En geen enkele van die 'iPhone reparatie services' heeft een mogelijkheid om deze te laten repareren. Logisch, want nergens zijn fake schermpjes in de handel. Dus dan maar naar Apple zelf voor 270,-...

• MrAcid
  • Niet online
OUCH - dat ziet er ook wel uit als een flinke impact?

• Dannydekr
Kurkentrekker schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:44:
[afbeelding]

... En geen enkele van die 'iPhone reparatie services' heeft een mogelijkheid om deze te laten repareren. Logisch, want nergens zijn fake schermpjes in de handel. Dus dan maar naar Apple zelf voor 270,-...
Volgens mij zijn er aardig wat..
http://nl.aliexpress.com/...tive_id=SB_20150825115927

Probleem is dat de kwaliteit Apple's glas niet snel zal evenaren denk ik.

Ik zal trouwens je inboedelverzekering proberen, doorgaans vergoeden die meer dan je denkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 25-08-2015 22:00 ]

• Kurkentrekker
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:56:
OUCH - dat ziet er ook wel uit als een flinke impact?
Dat viel dus mee. Is van een een meter op de grond gevallen in de badkamer tijdens het om doen.
Ik zal trouwens je inboedelverzekering proberen, doorgaans vergoeden die meer dan je denkt.
Ben ik mee bezig. Inboedelverzekering dekt 'sierraden', waaronder horloges. Als een Apple Watch geen horloge is, weet ik het ook niet meer. Er is wel een clausule die smartphones, tablets en laptops uitsluit, maar dat lijkt me geen probleem.

• Dannydekr
Kurkentrekker schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:07:
[...]

Dat viel dus mee. Is van een een meter op de grond gevallen in de badkamer tijdens het om doen.

[...]

Ben ik mee bezig. Inboedelverzekering dekt 'sierraden', waaronder horloges. Als een Apple Watch geen horloge is, weet ik het ook niet meer. Er is wel een clausule die smartphones, tablets en laptops uitsluit, maar dat lijkt me geen probleem.
Als het in de badkamer gebeurd is kan ik je nu al vertellen dat ze het gaan (lees: moeten) vergoeden. De reparatiekosten bij Apple zul je dus gewoon kunnen declareren. :)

• Kurkentrekker
  • Niet online
Dannydekr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:12:
[...]

Als het in de badkamer gebeurd is kan ik je nu al vertellen dat ze het gaan (lees: moeten) vergoeden. De reparatiekosten bij Apple zul je dus gewoon kunnen declareren. :)
Eens, maar dat heb ik eerst graag even zwart op wit voordat ik hem op stuur :)
Kurkentrekker schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:44:
[afbeelding]

Auw. Je case ziet er nog wel goed uit.

• Dannydekr
Ik heb het ooit eens gehad met een normaal horloge. Nog geen 1 meter boven de grond, viel face-down en het was KRAK. In ieder geval een goede reden om hem om te houden tijdens het douchen :-)

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
MrAcid schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Gisteren gelopen met zowel de Strava iPhone app (gestart via mijn Apple Watch) en de Workout-app. Er zat wel degelijk verschil in de resultaten - helaas.

Strava: 12,4km
Workout: 11,76km
Garmin Forerunner 310XT: 12,26km

De Garmin is een dedicated sporthorloge waarmee ik precies dit rondje al 60+ keer gelopen heb. Ik denk (dus) dat deze de "beste" waarde geeft. De Strava app doet het behoorlijk goed (140m op 12,2km is net iets meer dan 1%, dat is gewoon keurig). 11,76km is gewoon echt te weinig.

Belangrijkste inzicht voor mij: de Workout app geeft niet per definitie dezelfde waardes als andere Watch/iPhone apps ondanks dat ze dezelfde GPS gebruiken.

Ik denk overigens dat de belangrijkste reden is dat Strava "slimmer" omgaat met de GPS punten - en achter de schermen meer correcties op plaatsvinden (wat wenselijk is om accuraat te zijn). De input is natuurlijk wel hetzelfde. Overigens was het verschil in het begin het grootst tussen de Strava en Workout app - ze hebben daarna gewoon gelijk opgelopen (maar toen was het verschil al gemaakt).

Eerder ook één keer met dezelfde setup gelopen. Toen: 10,43km (Workout) en 10,6km (Strava). Geen Forerunner gebruikt toen, dus daar kan ik hem niet tegen afzetten.
Ik ben inmiddels ook gaan rennen met de Apple Watch (linkerpols), TomTom Cardio (rechterpols) en Nike+ running op mn iPhone 5S (armband links). The verdict:

Apple Watch:
  • Afstand: 12.02KM
  • Avg. Pace: 6.30
  • Avg. HR BPM: 151
  • Verbrand: 951 cal.
TomTom Cardio:
  • Afstand: 12.02KM
  • Avg. Pace: 6.30
  • Avg. HR BPM: 148
  • Verbrand: 1427 cal.
Nike+ Running:
  • Afstand: 12.0 KM
  • Avg. Pace: 6.29
  • Avg. HR BPM: 148
  • Verbrand: 1193 cal.
Nu liep ik nogal langzaam vanwege een herstellende blessure dus let even niet op gemiddelde. Ook moest ik met de hond een paar keer stoppen dus...

Maarrr....ik was zeer verrast door het resultaat :*) De Apple Watch liep perfect mee met de anderen. Wat misschien geholpen heeft is er ook een keer mee te gaan lopen ipv rennen.

Enige kanttekening was de hartslag tegen het einde. Daar schoot de Apple Watch omhoog naar 171 ineens en de TomTom zakte naar 130. Mijn vermoeden was dat het door zweet kwam. De TomTom herstelde zich vrij vlot maar de apple watch was even een 2-3 minuten de hartslag helemaal kwijt. Bij de vorige loopt gebeurde dat wel 10 keer en dat werd irritant. Ook is het uiteenlopen van de calorien apart maar die neem ik altijd met een korreltje zout 8)7

Al met al geen slecht resultaat.

Het liefst laat ik namelijk de iPhone helemaal thuis en doe ik de muziek op mn apple watch. Heeft iemand daar hier ervaring mee? Welke sport BT headset zouden jullie aanraden? Ik vind het geluid altijd veelste zacht en beknepen.
Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:57:
[...]

Aan het begin leek mij dat heel leuk.
Ik sport zonder enige regelmaat dus kan best wat beweging gebruiken.

Dus toen de watch nog uit moest gaan komen dacht ik, "Whow daar ga ik echt voor, staan wanneer hij het zegt,enz" Na een paar weken begon ik mij er juist aan te irriteren. Ik lig op de bank omdat ik heel de dag al van hot naar her gevlogen ben tijdens mijn werk. Dan WIL IK NIET STAAN 8)7

Hetzelfde als voor mijn hartslag eigenlijk, ja de ene keer is het 75 slagen, andere keer weer hoger of lager, ja wat moet ik er nou eigenlijk mee :)
Hij heeft al verscheidene keren geport om te gaan staan terwijl ik aan het autorijden ben. Yeah right 8)

Hartslag meten geeft niet zoveel waarde behalve om te detecteren als je je aan het inspannen bent. Hoe je hartslag zich over de dag verloopt kan nog niets mee gedaan worden. Is ook waarschijnlijk niet nauwkeurig genoeg voor om daar conclusies aan te verbinden. Het is bijvoorbeeld geen vervanging voor een holter onderzoek (24-uurs ECG) die een cardioloog uitvoerd als je hartritmestoornissen hebt.

Voor tijdens het sporten is het natuurlijk belangrijk om binnen een bepaalde zone te blijven maar dat is ook maar een benadering. Een ECG band kan nog altijd nauwkeuriger en sneller je hartslag meten.

[ Voor 20% gewijzigd door Spam op 25-08-2015 23:23 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• makooy
Spam schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:11:

Het liefst laat ik namelijk de iPhone helemaal thuis en doe ik de muziek op mn apple watch. Heeft iemand daar hier ervaring mee? Welke sport BT headset zouden jullie aanraden? Ik vind het geluid altijd veelste zacht en beknepen.
Op MacRumors wordt een hoop Jaybird BlueBuds X en over PowerBeats 2 gesproken. PowerBeats2 zijn hier wat makkelijker verkrijgbaar als de JayBirds.

MacRumors topic: http://forums.macrumors.c...-for-apple-watch.1854495/

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:23
Goede vergelijkingen ! Ik vraag me alleen wel af waar waar dat verschil in verbruikte calorieën vandaan komt. Ik heb dezelfde test gedaan met de workout app op de watch VS de runtastic app. Runtastic geeft steevast +/- 400 calorieën meer aan.

Ingevoerde data zoals leeftijd, lengte & gewicht zijn uiteraard bij beide apps hetzelfde.

e.e.a. zou er mee te maken kunnen hebben dat runtastic geen heartrate data gebruikt ( ik heb geen runtastic borstband ), maar bij jou zie ik ook een verschil van 400 calorieën met de tomtom terwijl die wel de hartslag meet...

• MrAcid
  • Niet online
Mooie test Spam! Ligt inderdaad zeer dicht bij elkaar bij jou. Ik had gisteravond weer verschil tussen Strava en Workout (14,3 vd 13,86). Denk dat Strava het weer bij het juiste eind had. Geen Forerunner omgehad dus geen vergelijking met een andere GPS.

Qua calorieën: de Apple Watch laat Active Calories zien. Alle anderen doen Total Calories. Het idee is dat de Apple Watch de Resting Calories (de calorieën die je anders ook wel verbrand zou hebben - ook met stilzitten) eraf haalt zodat je echt weet wat je met het sporten gedaan hebt.

Apple is alleen de enige die dit doet - vandaar dat het een beetje lastig vergelijkt. Je kunt echter Total Calories ook op de Apple Watch (of achteraf op je telefoon in de Activity App) terugvinden.

Activity App > Dag > Scroll naar beneden > Selecteer je Workout. Daar staan Active, Resting en Total. Dat zou ongeveer moeten kloppen met andere apps. Maar het blijft een schatting.

• Dannydekr
Ik heb toch WatchOS2 beta 5 geïnstalleerd. Het installatieproces is echt bedroevend traag zeg. Anderhalf uur gewacht voor 452MB. Dat belooft wat als alle WatchOS 1.0.1 users overgaan. Mag hopen dat Apple er een slimmere manier voor bedenkt, maar betwijfel of dat met WatchOS 1.0.1 überhaupt mogelijk is.

Moet zeggen dat Beta 5 prima draait. Om 07:40 had mijn Watch 100%. Nu heeft die nog steeds 100%. De snelheid is verder ook in orde en heb geen noemenswaardige bugs kunnen ontdekken. Ik heb na de installatie wel meteen een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 26-08-2015 09:18 ]

• alwind
Dannydekr schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:17:
Ik heb toch WatchOS2 beta 5 geïnstalleerd. Het installatieproces is echt bedroevend traag zeg. Anderhalf uur gewacht voor 452MB. Dat belooft wat als alle WatchOS 1.0.1 users overgaan. Mag hopen dat Apple er een slimmere manier voor bedenkt, maar betwijfel of dat met WatchOS 1.0.1 überhaupt mogelijk is.

Moet zeggen dat Beta 5 prima draait. Om 07:40 had mijn Watch 100%. Nu heeft die nog steeds 100%. De snelheid is verder ook in orde en heb geen noemenswaardige bugs kunnen ontdekken. Ik heb na de installatie wel meteen een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen.
Ik heb geen idee hoe de upgrades gaan met de apple watch. Is dat iets wat ik kan starten als de iphone en apple watch bij elkaar zijn in de avond zonder tussenkomst van mijzelf? Want dan doe ik het gewoon als ik naar bed ga.

• swv
alwind schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

Ik heb geen idee hoe de upgrades gaan met de apple watch. Is dat iets wat ik kan starten als de iphone en apple watch bij elkaar zijn in de avond zonder tussenkomst van mijzelf? Want dan doe ik het gewoon als ik naar bed ga.
Toen ik ging updaten naar 1.0.1 kon ik in de Apple Watch app > Algemeen > Software updates de Watch updaten. Voor de watchOS2 beta's moet je een profiel installeren via de iPhone en dan gaat het volgens mij op dezelfde manier via de instellingen. En dat moet toch gebeuren als de Watch in de lader zit en de iPhone zo dichtbij mogelijk ook in de lader voor maximale dataoverdrachtsnelheid moet je maar denken, en daarom is het helemaal niet zo'n gek idee om dat te doen tijdens het slapen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 26-08-2015 10:05 ]

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 13:33

lux

Eerlijk gezegd zie ik het nut niet om up te graden naar Watch OS 2 Beta tenzij je inderdaad een Developer bent. De nieuwe features zijn meestal afhankelijk van de apps die Developers nu gaan ontwikkelen. Voor zover ik weet bevat de Apple Watch App Store nog geen Watch OS 2 compatibele Apps. Ik heb mijn iPhone wel op iOS 9 Public Beta 3 draaien maar de Watch laat ik nog even op 1.0.1 tot vermoedelijk rond 14 Sept iOS 9 officieel uitkomt met daarin Watch OS 2.

• alwind
Ik laat hem ook op 1.0.1 staan. Ik was gewoon benieuwd naar het upgrade proces en of dat in de avond kan. Dan heb ik nergens last van. Ik doe dat bij mijn telefoon ook vaak maar dan schrik ik wakker omdat die begint te trillen bij het opstarten. Dat zal ik met de watch niet hebben :)

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57

Maxow

Hidden Sound System

Dat updaten gaat via Bluetooth of niet? Met de komst van WatchOS 2 kan de Apple Watch toch zelfstandig verbinding maken met een access point? Zou de update dan niet via WiFi kunnen en zo veel sneller gaan?

(hoop mijn watch vandaag te ontvangen, dus nog geen ervaring mee ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Maxow op 26-08-2015 11:13 ]

• Dannydekr
Maxow schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:13:
Dat updaten gaat via Bluetooth of niet? Met de komst van WatchOS 2 kan de Apple Watch toch zelfstandig verbinding maken met een access point? Zou de update dan niet via WiFi kunnen en zo veel sneller gaan?

(hoop mijn watch vandaag te ontvangen, dus nog geen ervaring mee ;) )
Mijn update van 1.0.1 naar 2b5 moest via de iPhone. De Watch moest 50% opgeladen zijn, op de oplader liggen en in de buurt van de iPhone zijn. Hij download het op de iPhone en zet het meteen over via Bluetooth, wat dus extreem lang duurt. Daarna gaat die alles uitpakken/voorbereiden/installeren.
Of de update van beta 5 naar beta 6 ook zo traag is moet blijken als deze beschikbaar is.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben weer bij in het topic:
Wake for 15 or 70 seconds... waarom niet gewoon 25?
Buddha_ schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:37:
Heb nu ongeveer een maand de Apple Watch in gebruik, wat me erg tegenvalt zijn de notificaties op de watch, deze komen soms wel en vaak niet door of erg laat, terwijl ik geen aanpassingen heb gedaan in de instellingen......
Heb ik ook, mega irritant! Alsof BT de helft van de tijd niet werkt. Krijg ik dus wél een notificatie op telefoon en paar seconden later, soms, nog een notificatie op mijn Watch 8)7
Donstil schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:32:
Ik heb het eigenlijk vanaf het begin al een vreemde zet gevonden dat Apple hier niet in is gesprongen.
Je kunt straks een foto gebruiken. Wedden dat er overal watchfaces (met plekken voor complications enzo) te vinden zijn? Net als die speciale apps die een lockscreen plaatje maken voor op je iPhone.

Zie je trouwens in wOS2 ook wanneer je Watch is verbonden met WiFi?

En zijn er al third party laders voor de Watch? Liefst met korter snoer. Mijne zit nu mooi in het houdertje maar doordat je elke dag moet opladen moet de lader dus steeds mee bij nachtjes weg...

En laatst had ik fietstochtje gemaakt, iPhone in mijn zak. Watch Workout aan. Kom ik thuis heeft ie naast mijn fietstochtje ook nog veel wandelen opgepakt... waarschijnlijk door mijn been die steeds bewoog door het trappen. Dat is wel een beetje pijnlijk: beide zijn geregisteerd. En wissen? Nope, iPhone heeft 100 entrys gemaakt van "looptjes".

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:06
Dannydekr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:21:
[...]

Teruggestuurd naar de winkel (Coolblue) en wachten tot ik het aankoopbedrag teruggestort krijg (ik hoop morgen).

Ik heb dat ding 3 dagen gebruikt en eigenlijk was alles dat de Apple Watch goed maakte, niet aanwezig. De dingen die wel goed waren zijn eigenlijk niet zo belangrijk als ik dacht. Een lange batterijduur/snelle oplaadtijd zijn leuk, volledige waterdichtheid is ook erg handig. Maar een scherm dat eruit ziet als een kapotte Gameboy Color uit de jaren 90, een design waar zelfs de intertoys nog van denk "mwha" en een grote design-flaw waardoor hij heel snel krast zijn voor mij toch echt breekpunten. Het enige dat ik graag op de Apple Watch zie, zijn custom watch faces. Als je ziet hoeveel leuke ideeën er voorbij komen denk ik dat dit gewoon een musthave is voor een smartwatch.

WhatchOS2 lost al heel veel punten op waardoor ik voorheen niet zo enthousiast was. Verder zijn er al best veel Nederlandse apps en zijn de apps die eerst ruk werkte nu al een stuk beter geworden. Het is ook gewoon een erg mooi design, de SG + een (namaak) SS Link Bracelet vond ik persoonlijk een hele mooie combinatie (zag deze hier voorbij komen) :9~.

Tot slot heb ik hem nodig voor m'n webshop(s), merk dat de markt aantrekt m.b.t. adapters en moet gewoon goed kunnen testen wat ik verkoop, aangezien die dummy-modellen niet realistisch genoeg zijn.
Haha, dat is een behoorlijke ommezwaai. Het is belangrijk dat je er zelf achter staat, want ten tijde van je wissel kwam je op mij over dat je totaal niet op zoek was naar een smartwatch.

En ohja, goede adapters mogen weleens tijd worden. Het mooiste gewoon van een europees bedrijf en die te koop zijn via een webshop. Durf het nog niet aan met die China rommel.

I don't have dreams, I have goals!!

iAmRenzo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:50:
Je kunt straks een foto gebruiken. Wedden dat er overal watchfaces (met plekken voor complications enzo) te vinden zijn? Net als die speciale apps die een lockscreen plaatje maken voor op je iPhone.

Zie je trouwens in wOS2 ook wanneer je Watch is verbonden met WiFi?

En zijn er al third party laders voor de Watch? Liefst met korter snoer. Mijne zit nu mooi in het houdertje maar doordat je elke dag moet opladen moet de lader dus steeds mee bij nachtjes weg...

En laatst had ik fietstochtje gemaakt, iPhone in mijn zak. Watch Workout aan. Kom ik thuis heeft ie naast mijn fietstochtje ook nog veel wandelen opgepakt... waarschijnlijk door mijn been die steeds bewoog door het trappen. Dat is wel een beetje pijnlijk: beide zijn geregisteerd. En wissen? Nope, iPhone heeft 100 entrys gemaakt van "looptjes".
Maar die Watch faces met een eigen foto zijn enorm beperkt.
Geen weer, batterij, agenda enz.

• iAR
  • Niet online

iAR

Donstil schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:21:
Maar die Watch faces met een eigen foto zijn enorm beperkt.
Geen weer, batterij, agenda enz.
Dus alleen een foto en de tijd? Jammer :(

• MrAcid
  • Niet online
Jup, geen complicaties erop.
iAmRenzo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Dus alleen een foto en de tijd? Jammer :(
Jup klopt.
De letters veranderen wel van kleur als witte letters op witte achtergrond niet handig is.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/344pqwh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ahb592.jpg

Tappen is trouwens volgende foto. Opzich wel grappig om eens af te wisselen. Ik heb mijn laatste vakantie album nu gesynchroniseerd.

Verwijderd

Oke. ik heb na maanden twijfelen toch besloten om een Apple Watch te kopen! Heb zo meteen mijn pas afspraak en hoop dat ze de Watch op voorraad hebben in Amsterdam, want dan neem ik hem meteen mee!

:)

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:56

John

🚀

Heeft iemand ook problemen gehad met de notificaties op de AW? Ik krijg ze momenteel alleen maar via m'n iPhone en helemaal geen via de AW. Alle instellingen lijken goed te staan. Ook bluetooth uit en aan gezet maar dat verhelpt niets.. Het enige wat ik ontvang is de activity tracking.

[ Voor 9% gewijzigd door John op 26-08-2015 17:16 ]

• Fuwor
  • Nu online
John schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:14:
Heeft iemand ook problemen gehad met de notificaties op de AW? Ik krijg ze momenteel alleen maar via m'n iPhone en helemaal geen via de AW. Alle instellingen lijken goed te staan. Ook bluetooth uit en aan gezet maar dat verhelpt niets.. Het enige wat ik ontvang is de activity tracking.
Heb je een bèta draaien?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad onder beta 5, maar dan wilde de Watch helemaal niet meer connecten tot opnieuw pairen.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:03
Ze moeten die normale watchfaces vrijgeven, in plaats van die suffe plaatjeszooi :)
Dat je zelf de wijzers kunt maken ook.

Haters everywhere but I don’t really care

• John

John

🚀

Fuwor schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:37:
[...]

Heb je een bèta draaien?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad onder beta 5, maar dan wilde de Watch helemaal niet meer connecten tot opnieuw pairen.
Ik heb geen OS2 beta draaien. Wat ik nu geprobeerd heb is te unpairen en opnieuw te pairen met het terugzetten van een backup. Krijg ik errors van "Your AW couldn't pair with your iPhone.". |:(

EDIT: Zelfs zonder back-up terugzetten krijg ik de error.
EDIT2: Manual pairing werkt wel. :)

[ Voor 9% gewijzigd door John op 26-08-2015 18:03 ]

• bing69
Na een paar bandjes besteld (China) en geprobeerd te hebben heb ik er nu een uit Nederland en deze blijf ik gebruiken samen met de orignele om te sporten.

https://instagram.com/p/62p6bgzbp8/

Bing

• Dannydekr
Denk overigens niet dat er een zesde beta komt van WatchOS2. Denk dat we na de presentatie ergens volgende maand meteen de GM kunnen installeren.

• iAR
  • Niet online

iAR

John schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:14:
Er zit wat in de lucht!
Ik heb het ook. Komt eerst een sms op mijn iPhone binnen en vervolgens nog eens op de AW.
In de battery usage zie ik wel bij weer "apple watch, slechte verbinding". Er is dus iets maar wat... :(

Verwijderd

Ik ga vanmiddag 'even' langs de Apple Store in Lille. Ik kan het niet meer uitstellen. :P

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 19:57

Mex

http://www.ibood.com/nl/n...ple-watch-sport-38mm.html
Nu! € 369,95
--> voor de 38mm sport in blauw of groen.

• John

John

🚀

iAmRenzo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:46:
[...]

Er zit wat in de lucht!
Ik heb het ook. Komt eerst een sms op mijn iPhone binnen en vervolgens nog eens op de AW.
In de battery usage zie ik wel bij weer "apple watch, slechte verbinding". Er is dus iets maar wat... :(
Een re-pair did the trick for me. :)

Verwijderd

Oke, twee dagen in het bezit van mijn Apple watch. Allereerst, het is een prachtig apparaatje, erg mooi vorm gegeven en voelt goed om de pols. De watchfaces zijn wat beperkt, maar degene die er tot nu toe op staan zien er strak uit! Echter merk ik dat het nu meer als een 'hebbedingetje' voelt dan aan een échte toevoeging. Ik mis de exclusive/innovative Apps. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. WatchOS2 is al een stap in de goede richting.

• Nano2009
Na een kleine week de Apple watch om mijn pols te hebben kan ik niet anders dan het volledig eens te zijn met JorisQ. Het is een mooie horloge maar ik vind dat Apple over sommige basis dingen totaal niet heeft nagedacht waardoor het als een "gerushed" apparaat overkomt. Als voorbeeld de wekker, waarom kan ik in hemelsnaam niet gewoon de wekker app op mijn iPhone openen en daar aangeven of ik de wekker op mijn telefoon, mijn watch of beiden af wil laten gaan? Handsoff is leuk maar het voelt nu echt alsof ik met twee verschillende apparaten werk waar ik eigenlijk hoopte dat de watch een echt verlengstuk van mijn telefoon zou zijn waardoor het aan zou voelen als een device.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Vandaag wat vreemds. De Watch heeft de hele ochtend naast mijn bed op het nachtkastje gelegen en deze heeft zeker 10 punten over de gehele ochtend hartslag waarden gemeten. Echt te vreemd. Ik weet 100% zeker dat ik de Watch niet heb om gehad.

Bugje in WatchOS 1.01? Dat die perongeluk waarden van een andere dag heeft gepakt?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Verwijderd

Joepv schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:37:
Vandaag wat vreemds. De Watch heeft de hele ochtend naast mijn bed op het nachtkastje gelegen en deze heeft zeker 10 punten over de gehele ochtend hartslag waarden gemeten. Echt te vreemd. Ik weet 100% zeker dat ik de Watch niet heb om gehad.

Bugje in WatchOS 1.01? Dat die perongeluk waarden van een andere dag heeft gepakt?
Domme vraag aan mijn kant. Waar vind jij die metingen terug?

Verwijderd

Jeej, trotse bezitter van een 42mm space gray! :*) Maar wat een trage zooi dat updaten zeg.

• Nano2009
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:20:
[...]

Domme vraag aan mijn kant. Waar vind jij die metingen terug?
De gezondsheids app -> gegevens -> vitale functies -> hartslag

• MrAcid
  • Niet online
En dan de periode op "Day" zetten bovenin. Of even op Show All Data klikken.

• iAR
  • Niet online

iAR

Nano2009 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:41:
Na een kleine week de Apple watch om mijn pols te hebben kan ik niet anders dan het volledig eens te zijn met JorisQ. Het is een mooie horloge maar ik vind dat Apple over sommige basis dingen totaal niet heeft nagedacht waardoor het als een "gerushed" apparaat overkomt. Als voorbeeld de wekker, waarom kan ik in hemelsnaam niet gewoon de wekker app op mijn iPhone openen en daar aangeven of ik de wekker op mijn telefoon, mijn watch of beiden af wil laten gaan? Handsoff is leuk maar het voelt nu echt alsof ik met twee verschillende apparaten werk waar ik eigenlijk hoopte dat de watch een echt verlengstuk van mijn telefoon zou zijn waardoor het aan zou voelen als een device.
Exactly my thoughts.
Voor handoff zou het fijn zijn als de App al wordt geopend op iPhone bijvoorbeeld.
Aan de andere kant, dit geldt voor iPhone en Mac ook: Apple kan niet alles. Hoewel ik nog altijd pleit voor een advanced switch waarmee ervaren gebruikers iets meer controle/opties krijgen. Zo blijven de average gebruikers over een simpel OS beschikken

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:33
Ben er enigszins ook beetje teleurgesteld over. Heb de 38mm versie omdat ik een kleine pols heb.
Batterij gaat wel erg snel op. Opgeladen tot 00:00. Ging naar bed en werd 9:00 wakker. 14% eraf!

Wat ook jammer is (ligt meer aan Apple in zijn geheel dan de AW) is dat email geen push is. Ik heb zowel gmail als hotmail. Deze moet ik telkens met de hand verversen. Dat is een hele karwei met de apple watch!

Denk dat ik hem ook weg doe.

• swv
Tja iOS 1 was ook niet je van het ;) Het zou inderdaad fijn zijn als je notificaties en geluiden verder zou kunnen verfijnen. Maar de wekkerfunties laat ik nog altijd aan mijn iPhone over met Siri :) Stom trouwens dat de wekkers die zijn ingesteld op de iPhone niet zichtbaar zijn op de Watch??

Niet om het goed te praten, maar notificaties ontvangen op je pols blijft voor mij dé feature die ik nu voor geen goud meer zou kunnen missen. En alleen daarom al houd ik van mijn Apple Watch.
kx22 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:48:
Ben er enigszins ook beetje teleurgesteld over. Heb de 38mm versie omdat ik een kleine pols heb.
Batterij gaat wel erg snel op. Opgeladen tot 00:00. Ging naar bed en werd 9:00 wakker. 14% eraf!

Wat ook jammer is (ligt meer aan Apple in zijn geheel dan de AW) is dat email geen push is. Ik heb zowel gmail als hotmail. Deze moet ik telkens met de hand verversen. Dat is een hele karwei met de apple watch!

Denk dat ik hem ook weg doe.
Wat de batterij betreft zou je even kunnen kijken bij de batterijstatistieken van je iPhone zelf of je daar iets verdachte achtergrondactiviteiten ziet. Ook zou je op je iPhone in de Apple Watch app kunnen kijken bij Algemeen > Gebruik.

Op zich is 14% over 9 uurtjes gezien niet zo gek wanneer je Apple Watch 's nachts in verbinding blijft met je iPhone. Het enige verschil ten opzichte van overdag, is dat ie 's nachts niet om je pols zit neem ik aan, en de Watch dan doorheeft dat ie geen notificaties hoeft te ontvangen en beweging hoeft te tracken. In de nacht kost dit dan 14% batterij, terwijl het je overdag 50% of meer had gekost. Wat kan helpen is 's nachts je Watch in de lader laten zitten, uitzetten of in vliegtuigmodus, aangezien de Watch toch niks van zijn functies gebruikt als je hem niet draagt (en dus waardeloos is).

Volgens mij heb je andere verwachtingen van de Apple Watch en ik denk dat daar het probleem zit? Wat zijn de resultaten overdag? Dat is eigenlijk wat uiteindelijk telt en daar kan je uit afleiden hoe goed of slecht de batterij presteert.

Het mailprobleempje vind ik vreemd, omdat de Watch de instellingen van de iPhone in principe overneemt. Als de iPhone mail pusht (en het gaat goed zoals je gewend bent), dan doet de Watch dat ook en ontvang je daar vanzelfsprekend een notificatie van, mits je in de Apple Watch app op je iPhone bij de mailinstellingen de optie Match iPhone hebt aangevinkt. Werkt het op de iPhone ook al niet, dan moet je daar het probleem zoeken en op letten dat je niet jouw mail fetcht maar pusht. Ik krijg in ieder geval netjes al mijn mail binnen en ik kan ook keurig door mijn mail bladeren op mijn Watch.

[ Voor 70% gewijzigd door swv op 30-08-2015 10:17 ]

• kx22
sww89 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:52:
Tja iOS 1 was ook niet je van het ;) Het zou inderdaad fijn zijn als je notificaties en geluiden verder zou kunnen verfijnen. Maar de wekkerfunties laat ik nog altijd aan mijn iPhone over met Siri :) Stom trouwens dat de wekkers die zijn ingesteld op de iPhone niet zichtbaar zijn op de Watch??

Niet om het goed te praten, maar notificaties ontvangen op je pols blijft voor mij dé feature die ik nu voor geen goud meer zou kunnen missen. En alleen daarom al houd ik van mijn Apple Watch.

[...]

Wat de batterij betreft zou je even kunnen kijken bij de batterijstatistieken van je iPhone zelf of je daar iets verdachte achtergrondactiviteiten ziet. Ook zou je op je iPhone in de Apple Watch app kunnen kijken bij Algemeen > Gebruik.

Op zich is 14% over 9 uurtjes gezien niet zo gek wanneer je Apple Watch 's nachts in verbinding blijft met je iPhone. Het enige verschil ten opzichte van overdag, is dat ie 's nachts niet om je pols zit neem ik aan, en de Watch dan doorheeft dat ie geen notificaties hoeft te ontvangen en beweging hoeft te tracken. In de nacht kost dit dan 14% batterij, terwijl het je overdag 50% of meer had gekost. Wat kan helpen is 's nachts je Watch in de lader laten zitten, uitzetten of in vliegtuigmodus, aangezien de Watch toch niks van zijn functies gebruikt als je hem niet draagt (en dus waardeloos is).

Volgens mij heb je andere verwachtingen van de Apple Watch en ik denk dat daar het probleem zit? Wat zijn de resultaten overdag? Dat is eigenlijk wat uiteindelijk telt en daar kan je uit afleiden hoe goed of slecht de batterij presteert.

Het mailprobleempje vind ik ook raar, omdat je Watch de instellingen van je iPhone in principe overneemt. Als de iPhone mail pusht, dan doet de Watch dat ook en ontvang je daar vanzelfsprekend een notificatie van, mits je in de Apple Watch app op je iPhone bij de mailinstellingen de optie Match iPhone hebt aangevinkt. Ik krijg in ieder geval netjes al mijn mail binnen en ik kan ook keurig door mijn mail bladeren op mijn Watch.
Eigenlijk heb ik niet zoveel speciale verwachtingen ervan.
De probleem met email ligt niet aan de watch, maar meer aan Apple Mail. Om de 15 minuten haalt Apple de mail op. Echter heb ik vannacht in totaal 20 mails ontvangen. Toen ik uit nieuwsgierigheid de AW aan deed, zag ik helemaal niets erop.
Ik heb het gevoel dat hij dus niet echt pushed, maar gewoon ophaalt. Ik ga het nu even testen met iCloud mail.

14% is enorm veel, komt natuurlijk ook door de te kleine batterij, maar als je in 9 uurtjes niets doet en 14% verliest, kom je nooit je dag door als je dagelijks 100 mails krijgt die je gepusht wilt hebben. Daarnaast kost het mij iPhone ook veel batterij. Ben dagelijks niet in de gelegenheid om te laden. Ben nu benieuwd of ik zo met mijn iPhone 6 wel de hele dag door kom.

Hij zal vast en zeker wel aan de verwachtingen voldoen van mensen die hier geen problemen mee hebben, maar ik kijk of ik het nog kan verkopen voor een nette prijs.

• swv
kx22 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

De probleem met email ligt niet aan de watch, maar meer aan Apple Mail. Om de 15 minuten haalt Apple de mail op. Echter heb ik vannacht in totaal 20 mails ontvangen. Toen ik uit nieuwsgierigheid de AW aan deed, zag ik helemaal niets erop.
Ik heb het gevoel dat hij dus niet echt pushed, maar gewoon ophaalt. Ik ga het nu even testen met iCloud mail.

14% is enorm veel, komt natuurlijk ook door de te kleine batterij, maar als je in 9 uurtjes niets doet en 14% verliest, kom je nooit je dag door als je dagelijks 100 mails krijgt die je gepusht wilt hebben. Daarnaast kost het mij iPhone ook veel batterij. Ben dagelijks niet in de gelegenheid om te laden. Ben nu benieuwd of ik zo met mijn iPhone 6 wel de hele dag door kom.

Hij zal vast en zeker wel aan de verwachtingen voldoen van mensen die hier geen problemen mee hebben, maar ik kijk of ik het nog kan verkopen voor een nette prijs.
Ik heb nog wat gegoogled, en kwam tegen dat je voor push functionaliteit de mail app van Google zelf moet gaan gebruiken. Zie http://www.iculture.nl/ti...ush-exchange-iphone-ipad/. Dat doet Google blijkbaar bewust. Via Apple Mail kan je dus alleen maar voor Fetch kiezen.

Via Hotmail heb ik wel de mogelijkheid om push in te stellen. Aangezien ik altijd fetch, heb ik nu als test Hotmail op push ingesteld. Wat blijkt? Ik krijg geen trilling/geluid op mijn iPhone/Watch en mijn scherm blijft zwart. Klik ik op de homeknop om uit standby te komen, dan zie ik wel de testmail als melding staan. De iPhone geeft echter geen kik en de Watch dus ook niet.

Wat ik heb gedaan is mijn Hotmail account verwijderd, en opnieuw ingesteld door voor Outlook te kiezen. In 5 seconden is dat gepiept. Wat je dan nog moet doen is onder
Instellingen > Berichtgeving > Mail > Hotmailaccount
  • In berichtencentrum aanvinken
  • Op toegangsscherm aanvinken
  • Stroken/meldingen aanvinken
Daarna zou push het toch echt moeten doen. Toevallig iOS 9 geïnstalleerd?

De batterij van de iPhone 6 en Watch zou echt niet zo snel leeg mogen lopen als jij suggereert. Ik geloof je echt. Ik had het zelf namelijk ook toen ik de Watch voor het eerst had gekoppeld. Ik had ook een bizar hoge verbruikstijden t.o.v. van standbytijden op zowel de iPhone als de Watch. Een reinstall van beide bleek de oplossing en op beide apparaten zou toch echt 2 dagen haalbaar moeten zijn, al heeft de 38mm een kleinere batterij dan de 42mm.

• kx22
sww89 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Ik heb nog wat gegoogled, en kwam tegen dat je voor push functionaliteit de mail app van Google zelf moet gaan gebruiken. Zie http://www.iculture.nl/ti...ush-exchange-iphone-ipad/. Dat doet Google blijkbaar bewust. Via Apple Mail kan je dus alleen maar voor Fetch kiezen.

Via Hotmail heb ik wel de mogelijkheid om push in te stellen. Aangezien ik altijd fetch, heb ik nu als test Hotmail op push ingesteld. Wat blijkt? Ik krijg geen trilling/geluid op mijn iPhone/Watch en mijn scherm blijft zwart. Klik ik op de homeknop om uit standby te komen, dan zie ik wel de testmail als melding staan. De iPhone geeft echter geen kik en de Watch dus ook niet.

Wat ik heb gedaan is mijn Hotmail account verwijderd, en opnieuw ingesteld door voor Outlook te kiezen. In 5 seconden is dat gepiept. Wat je dan nog moet doen is onder
Instellingen > Berichtgeving > Mail > Hotmailaccount
  • In berichtencentrum aanvinken
  • Op toegangsscherm aanvinken
  • Stroken/meldingen aanvinken
Daarna zou push het toch echt moeten doen. Toevallig iOS 9 geïnstalleerd?

De batterij van de iPhone 6 en Watch zou echt niet zo snel leeg mogen lopen als jij suggereert. Ik geloof je echt. Ik had het zelf namelijk ook toen ik de Watch voor het eerst had gekoppeld. Ik had ook een bizar hoge verbruikstijden t.o.v. van standbytijden op zowel de iPhone als de Watch. Een reinstall van beide bleek de oplossing en op beide apparaten zou toch echt 2 dagen haalbaar moeten zijn, al heeft de 38mm een kleinere batterij dan de 42mm.
Bedankt!
Ik zal eens kijken naar de emails en de batterijtijden in de gaten houden.

Verwijderd

Ik heb gister om 9 uur mijn watch omgedaan om 14:00 tot 17:00 af vanwege klussen en toen weer om tot 22:00. Toen ik hem aan de lader deed had ik nog 74% van de accu over.

• Chntl321
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb mijn Apple watch nu sinds mei en ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Hiervoor had ik een Pebble en ik gebruik de Apple watch eigenlijk hetzelfde, dus grotendeels enkel voor notificaties. Soms open ik wel eens een mail in de mailapp op de watch en ik neem zo af een toe eens een gesprek aan op de watch als mijn gsm niet in de buurt ligt, maar voornamelijk dus voor de notificaties. Ik had eerst een 38mm watch en daar kwam ik 2 dagen mee door van 7.30 uur tot ongeveer 22.00 uur. Dan zette ik hem 's nachts wel uit, want dan had ik hem toch niet om. Nu met de 42mm watch, doe ik er zelfs nog iets langer mee.

Wat mail betreft, ik gebruik altijd de Apple mailapp om mails te lezen en te versturen. Ik gebruik zowel hotmail als Gmail. Mijn hotmail wordt netjes door de mailapp gepushed, maar voor het pushen van Gmail gebruik ik de app Cloudmagic. Die geeft dus een seintje op mijn watch en ik kan de mail ook lezen. Wil ik de mail echt openen en beantwoorden of iets dergelijks, dan gebruik ik voor alles de Apple mailapp.

• makooy
Iemand een idee hoe je krassen wegkrijgt? Heb opeens een wat diepere kras rechts bovenin op me Watch Sport. Je voelt hem echt goed als je er met je vinger over heen gaat. Echt balen dit...

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik krijg zo'n beetje het idee dat de onlangs vermelde tevredenheid van 90% deels uit de lucht gegrepen is. Ik ken inmiddels diverse mensen die het ding retour afzender hebben gestuurd hebben.

Enerzijds omdat het weinig toevoegt, maar ook omdat ze nog meer bezig zijn met iPhone. Maar ook omdat het een apparaat in beta lijkt te zijn: traag met apps, weinig apps.

Ik denk dat het meer tijd nodig heeft, maar snappen dat mensen het een geweldige uitvinding vinden, dat doe ik niet. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• bing69
[...]

Wbt de push mail, installeer eens outlook. Die pusht wel degelijk!!

Bing

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Dus jij kocht een horloge met een 1" scherm om er dagelijks 100+ mails op te gaan lezen? :?

• kx22
MrAcid schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Dus jij kocht een horloge met een 1" scherm om er dagelijks 100+ mails op te gaan lezen? :?
Wie zegt dat ik het op de 1" scherm helemaal doorlees?
Het gaat niet om de grote maar om wat je er mee kan :+

Edit: En hij is 1,5". Toch de helft groter dan 1"

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 30-08-2015 22:57 ]

• Spam
THE_BASE schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:35:
Ik krijg zo'n beetje het idee dat de onlangs vermelde tevredenheid van 90% deels uit de lucht gegrepen is. Ik ken inmiddels diverse mensen die het ding retour afzender hebben gestuurd hebben.

Enerzijds omdat het weinig toevoegt, maar ook omdat ze nog meer bezig zijn met iPhone. Maar ook omdat het een apparaat in beta lijkt te zijn: traag met apps, weinig apps.

Ik denk dat het meer tijd nodig heeft, maar snappen dat mensen het een geweldige uitvinding vinden, dat doe ik niet. :)
Tjsa, ik denk dat de mensen die 'm terugsturen zwz niet klaar zijn voor of interesse hebben in een smartwatch. Voor die mensen die dat 'leuk' vinden (want het lost geen noodzaak op) die zullen wel tevreden zijn. Onder de smartwatch is het op dit moment wel de mooiste en meest uitgebreide. En de duurste :+

• Spam
THE_BASE schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:35:

Tjsa, ik denk dat de mensen die 'm terugsturen zwz niet klaar zijn voor of interesse hebben in een smartwatch. Voor die mensen die dat 'leuk' vinden (want het lost geen noodzaak op) die zullen wel tevreden zijn. Onder de smartwatch is het op dit moment wel de mooiste en meest uitgebreide. En de duurste :+
MrAcid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:05:
Mooie test Spam! Ligt inderdaad zeer dicht bij elkaar bij jou. Ik had gisteravond weer verschil tussen Strava en Workout (14,3 vd 13,86). Denk dat Strava het weer bij het juiste eind had. Geen Forerunner omgehad dus geen vergelijking met een andere GPS.

Qua calorieën: de Apple Watch laat Active Calories zien. Alle anderen doen Total Calories. Het idee is dat de Apple Watch de Resting Calories (de calorieën die je anders ook wel verbrand zou hebben - ook met stilzitten) eraf haalt zodat je echt weet wat je met het sporten gedaan hebt.

Apple is alleen de enige die dit doet - vandaar dat het een beetje lastig vergelijkt. Je kunt echter Total Calories ook op de Apple Watch (of achteraf op je telefoon in de Activity App) terugvinden.

Activity App > Dag > Scroll naar beneden > Selecteer je Workout. Daar staan Active, Resting en Total. Dat zou ongeveer moeten kloppen met andere apps. Maar het blijft een schatting.
Hoe geeft hij bij jou de avg. pace aan trouwens? Ik krijg het maar niet voor elkaar om dit zichtbaar te maken. Hij laat wel de pace zien maar niet de avg. pace :( En ik heb het nog wel specifiek aangezet in de apple watch app->work-out->tempoweergave->gemiddeld tempo

Gaat WatchOS 2 trouwens ook vrijgegeven worden na volgende week denken jullie?

Spam schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:52:
Gaat WatchOS 2 trouwens ook vrijgegeven worden na volgende week denken jullie?
Verwacht wel een 2.0 Gm net na de Keynote.
Met een release op de dag van iOS 9.0

Vind het persoonlijk wel vreemd dat er geen 6e beta van iOS 9.0 op de iPhone komt. WatchOS 2.0 voelt prima stabiel maar ik 9.0 beta 5 zitten nog behoorlijk wat irritaties op de 6+

• alwind
Ik heb een klein krasje op mijn horloge in de linker bovenhoek. Je ziet hem alleen als je heel goed kijkt en het licht onder een bepaalde hoek valt. Wat zou ik er het beste op kunnen doen om dit weg te polijsten ?

• Spam
alwind schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:45:
Ik heb een klein krasje op mijn horloge in de linker bovenhoek. Je ziet hem alleen als je heel goed kijkt en het licht onder een bepaalde hoek valt. Wat zou ik er het beste op kunnen doen om dit weg te polijsten ?
Ik heb na 3 weken al aardig was lichte krassen erop zitten. En eentje die serieus zichtbaar is :(

Van dat ION-X glas ben ik nog niet zo onder de indruk. Ik ben specifiek voor de sport versie gegaan omdat ik de steel teveel bling vind. Ik had een sterker glas verwacht.

Iemand bij mij in de buurt had het over een soort polijsten?

...of tandpasta? :? YouTube: How To Fix Scratches On An Apple Watch Sport For UNDER $3

[ Voor 10% gewijzigd door Spam op 01-09-2015 12:12 ]

• Dannydekr
Spam schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:10:
[...]

Ik heb na 3 weken al aardig was lichte krassen erop zitten. En eentje die serieus zichtbaar is :(

Van dat ION-X glas ben ik nog niet zo onder de indruk. Ik ben specifiek voor de sport versie gegaan omdat ik de steel teveel bling vind. Ik had een sterker glas verwacht.

Iemand bij mij in de buurt had het over een soort polijsten?

...of tandpasta? :? YouTube: How To Fix Scratches On An Apple Watch Sport For UNDER $3
Er zijn weinig meldingen van krassen. De kras-tests die je op YouTube kan vinden laten zien dat je echt je best moet doen om er krassen op te krijgen. Enig idee hoe het is gekomen? Normaal gesproken zit die toch onder je mouw en valt er weinig te krassen toch?

Pagina: 1 ... 20 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie