• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-11 08:46
Spam schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Nou dat is maar net de vraag. Kan best zijn dat je een foute batch scherm hebt. Kun je het zichtbaar maken op een foto zonder flits? Dan zou ik altijd Apple support eens bellen en ze de foto opsturen. Als zij het ook zien dan kun je ermee langs de winkel.
Probleem is dat het niet echt opvalt totdat je er een andere naast legt.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Maikjuh schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:57:
Ik kwam er dit weekend achter dat mijn Apple Watch scherm een stuk dimmer/fletser is dan die van een vriend van mij. De kleuren zien er gewoon een beetje uitgewassen uit op mijne in vergelijking. We hebben allebei de sport versie en dezelfde helderheidsinstellingen. Maar dit zal natuurlijk moeilijk te bewijzen tegenover online support/ een genius... Vind dit zelf wel jammer en eigelijk niet kunnen voor het geld.
Dit heb ik met de iPhone. Het scherm van mijn iPhone kijkt veel geler dan het scherm van mijn vrouw haar iPhone. Dit zie je alleen als je ze naast elkaar houdt. Als het je in het dagelijks gebruik niet ziet zou ik er niets aan doen, want je weet niet wat je krijgt als je gaat omruilen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Sinds beta5 is mijn watch na een halve dag leeg, terwijl ik er amper gebruik van maak...

Voor beta5 met hetzelfde gebruik haalde ik makkelijk de hele dag, nig meer mensen die ervaring?

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
e2thaj schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:39:
voor de gene die nog op zoek ik naar een milanese loop band voor 42mm ik heb een replica in de aanbieding onwijs goed en mooi !
heb er 2 besteld maar mijn vader vind toch niet mooi ! wil een donkere
Welke kleur is het en is de magneetsluiting sterk genoeg?

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-11 09:10
Tweakers, ik heb mijn apple watch sport nu 2 dagen...

het is even wennen, ik draag normaliter analoge/automatische klokken... die zullen voorlopig even op de watchwinder liggen. :-)

vind de watch faces heel erg mooi en duidelijk, de info die je toe kan voegen (datum, maanstand, wereldklok, agenda, batterij, activity, meer cijfers, minder cijfers, alleen wijzers, gekleurde seconde wijzers...) SUPER!

de accu kan ik nog niet veel over zeggen, de watch kwam met 59% uit de doos, en is nu 1x helemaal opgeladen. (tot 100%) ik draag hem vandaag sinds een uur of 8 het is nu 15:00 en de watch zegt 74% (niet veel gedaan met de watch, ik ben aan het werk.)

wat me vandaag opviel is dat de whatsapp berichten prima binnenkomen, maar ik de watch niet voel "tikken", settings staan goed. op de Iphone/app en geen vliegtuig modus oid op de watch... en de iphone is ook niet ontgrendeld (want dat doet de watch het ook niet.) na een reboot was dat probleem weg.

heb zojuist nog een apple request ingeschoten om in de komende WOS versies in de activity app je stappen doel in te stellen... nu is de app beperkt door alleen maar calories in te stellen... is opzich prima, maar ik vind een 10k stap doel leuker. :-)

mooi product, het zwarte sport bandje voelt niet zo goedkoop als ik had verwacht....

[ Voor 0% gewijzigd door kingmenno op 13-08-2015 15:10 . Reden: typo ]

• 1sectionone1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 14:18
Er staat wel op stainless steel. Maar het is veel lichter dan een reguliere stalen band, maar het is wel een metaal.

De originele link bracelet heb ik nooit in het echt gezien of gevoeld.
Donstil schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Is die van jou geen staal? Waar heb je hem besteld?
Ik heb een band die er identiek uitziet maar dan silver is (Zoals de Link Bracelet zeg maar). Die is wel van staal en is vergeleken met de Orginele Link Bracelet ongeveer net zo zwaar, deze "fake" is ietsie zwaarder maar dit is erg moeilijk te merken.

• e2thaj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2021
zilver kleuring gewoon als het origineel en super sterk verbaast mij echt !
ik wil wel even foto mailen.
boefje79 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:30:
[...]

Welke kleur is het en is de magneetsluiting sterk genoeg?

Psn erikj

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Aangezien ik totaal niet thuis ben in de iWatch en ik er morgen een krijg omdat ik er een gewonnen heb (lucky me).. Zat ik met een vraag. Iemand vertelde mij dat het handig is om de bon te vragen omdat daar iets op staat wat je uiteindelijk nodig hebt bij het registreren van de iWatch. Klopt dat? Of is dit onzin? Alvast bedankt.
Granaatappel schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:02:
Aangezien ik totaal niet thuis ben in de iWatch en ik er morgen een krijg omdat ik er een gewonnen heb (lucky me).. Zat ik met een vraag. Iemand vertelde mij dat het handig is om de bon te vragen omdat daar iets op staat wat je uiteindelijk nodig hebt bij het registreren van de iWatch. Klopt dat? Of is dit onzin? Alvast bedankt.
Nee je hebt niets van de bon nodig om de watch te gaan gebruiken.
Eerste jaar garantie gaat op serie nummer dus daar heb je de bon niet voor nodig (normaal heb je twee jaar garantie + consumenten recht natuurlijk waar de bon voor benodigd is maar ik heb geen idee of die regeling überhaupt geld voor producten die niet zijn aangekocht)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kingmenno schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:05:
...

wat me vandaag opviel is dat de whatsapp berichten prima binnenkomen, maar ik de watch niet voel "tikken", settings staan goed. op de Iphone/app en geen vliegtuig modus oid op de watch... en de iphone is ook niet ontgrendeld (want dat doet de watch het ook niet.) na een reboot was dat probleem weg.

...
Gefeliciteerd met je Watch! :)

Het klopt natuurlijk niet als iets na het opnieuw opstarten ineens wél werkt... Maar los daarvan: ik miste in het begin ook veel "tikjes" (nog steeds wel eens overigens). Het is ook een kwestie van wennen aan het gevoel denk ik. Geef het heel even de tijd dus (tenzij het echt een hardware defect is).
Tylen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:57:
als ik jullie was zou ik de iPad lader niet gebruiken. Mijn watch werd er warm van en had toen twee dagen dat ik maar 1 dag ermee kon doen. Nu ik weer de gewone lader gebruik kan ik weer twee dagen met een lading doen.
Maakt toch helemaal niet uit?
Ik heb een Amerikaanse SS dus geen lader erbij die hier werkt.

Daarom laad ik al weken gewoon met de iPad lader. De lader geeft toch alleen af wat het device van hem vraagt?

Dus een iPhone/watch aan de iPad lader "krijgt" 5v 1a van de lader. Een iPad aan de iPad lader krijgt de volle 2a

• kingmenno
Tweakers,

Ben een paar dagen verder... Paar x hardlopen en fietsen... Dat drained je accu... Haal 1,5 dag.

Vind het horloge zelf erg mooi, maar de killer app is er voor mij nog niet. Gewoon een fijne toevoeging. Het valt me op dat tijdens het autorijden de klokje vaak aan gaat. Ook in een vergadering springt ie aan wat soms mensen even doet kijken.. Zeker in een wat minder verlichte ruimte met de felblauwe "earth" watchface.

Heb nog een bandje van strps.nl gekocht, mooie kwaliteit, adapters sliden goed in en uit, echter is het bandje iets te groot voor mijn polsen, en kan niet ingekort worden.

Tevreden gebruiker, op naar wOS 2.x

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
kingmenno schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:23:
Tweakers,

Ben een paar dagen verder... Paar x hardlopen en fietsen... Dat drained je accu... Haal 1,5 dag.

Vind het horloge zelf erg mooi, maar de killer app is er voor mij nog niet. Gewoon een fijne toevoeging. Het valt me op dat tijdens het autorijden de klokje vaak aan gaat. Ook in een vergadering springt ie aan wat soms mensen even doet kijken.. Zeker in een wat minder verlichte ruimte met de felblauwe "earth" watchface.

Heb nog een bandje van strps.nl gekocht, mooie kwaliteit, adapters sliden goed in en uit, echter is het bandje iets te groot voor mijn polsen, en kan niet ingekort worden.

Tevreden gebruiker, op naar wOS 2.x
Ik heb ook 2 bandjes van strps.nl, zie wat eerdere posts terug. Ben er super happy mee. Ik heb de classic tan en een blauw navy bandje.

Qua sporten vroeg ik me af; draai je er nog strava, runkeeper of runtastic ernaast?

Ik heb namelijk de activity app open staan om zo m'n hartslag te zien en dat de activiteit ook goed geregistreerd wordt (anders meet ie maar om de 10 min je hartslag). Daarnaast draai ik nog steeds nike+ running omdat ik die altijd gebruik en ook zo gemiddelde en afstand incl kaartje wordt bijgehouden.

Wat blijkt; ik zet beide apps exact dezelfde tijd aan en toch "ijlt" de Apple watch activity app na. Hoe zou dat komen? Kan het zijn dat deze app niet primair leunt op gps en slechts de gps gebruikt om zichzelf te calibreren? Ook het gemiddelde springt op en neer, alsof hij de "pace" laat zien en niet de "average pace". Vreemd want ik heb dit wel specifiek ingesteld via companion app.

Als laatste; mijn hartslagmeting liep bij de laatste loop soms "vast". De hartslag werd tijdens een uur rennen wel 8x grijs en dan een klein hartje ernaast alsof ie aan het zoeken was. Dit is me nog niet eerder gebeurd en ik ben daar niet blij mee. Moet ik hiermee terug? Hij liep al vast in het begin dus zweet kan het niet zijn geweest. De andere 3 keer rennen ermee had ik dit probleem totaal niet :(. Het bandje was elke keer hetzelfde en zat even strak. Nu moet ik zeggen dat ik hartslag via glances ook vrij traag vind. Doet ie bijna 20 seconden over. Is dat normaal? M'n TomTom cardio deed er ongeveer 2-3 seconden over.

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 16-08-2015 13:17 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• kingmenno
Hi! nog geen andere sport apps gebruikt... komt later denk ik! :-) ben wel tevreden over de native app....

de watch drijft in het zweet als ik klaar ben... dus dat lijkt te kunnen.

het haptic problem tov notifications van WhatsApp -->
https://discussions.apple.com/thread/7011727

ik draag, want dit draag ik al 2 jaar, een fitbit ONE ernaast... qua KM lopen ze behoorlijk gelijk, echter meet de fitbit meer stappen in dezelfde periode... op 4000 stappen zit er 200 verschil in...

Verwijderd

Spam schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:09:
[...]

Ik heb ook 2 bandjes van strps.nl, zie wat eerdere posts terug. Ben er super happy mee. Ik heb de classic tan en een blauw navy bandje.

Qua sporten vroeg ik me af; draai je er nog strava, runkeeper of runtastic ernaast?

Ik heb namelijk de activity app open staan om zo m'n hartslag te zien en dat de activiteit ook goed geregistreerd wordt (anders meet ie maar om de 10 min je hartslag). Daarnaast draai ik nog steeds nike+ running omdat ik die altijd gebruik en ook zo gemiddelde en afstand incl kaartje wordt bijgehouden.

Wat blijkt; ik zet beide apps exact dezelfde tijd aan en toch "ijlt" de Apple watch activity app na. Hoe zou dat komen? Kan het zijn dat deze app niet primair leunt op gps en slechts de gps gebruikt om zichzelf te calibreren? Ook het gemiddelde springt op en neer, alsof hij de "pace" laat zien en niet de "average pace". Vreemd want ik heb dit wel specifiek ingesteld via companion app.

Als laatste; mijn hartslagmeting liep bij de laatste loop soms "vast". De hartslag werd tijdens een uur rennen wel 8x grijs en dan een klein hartje ernaast alsof ie aan het zoeken was. Dit is me nog niet eerder gebeurd en ik ben daar niet blij mee. Moet ik hiermee terug? Hij liep al vast in het begin dus zweet kan het niet zijn geweest. De andere 3 keer rennen ermee had ik dit probleem totaal niet :(. Het bandje was elke keer hetzelfde en zat even strak. Nu moet ik zeggen dat ik hartslag via glances ook vrij traag vind. Doet ie bijna 20 seconden over. Is dat normaal? M'n TomTom cardio deed er ongeveer 2-3 seconden over.
De workout app is waardeloos. Afstand en dus ook pace klopt niet. De app gebruikt geen gps. Als ik met nike of Runkeeper loop is die identiek aan mijn TomTom horloge die ik 100% vrouw vertrouw. Gelukkig komt os2 bijna en kan nike en Runkeeper ook de hartslag meter gebruiken en komen de resultaten in activity te staan.

• Spam
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

De workout app is waardeloos. Afstand en dus ook pace klopt niet. De app gebruikt geen gps. Als ik met nike of Runkeeper loop is die identiek aan mijn TomTom horloge die ik 100% vrouw vertrouw. Gelukkig komt os2 bijna en kan nike en Runkeeper ook de hartslag meter gebruiken en komen de resultaten in activity te staan.
Yup, daar wacht ik ook op. Mijn iPhone loopt als een malle leeg door BT (en iOS 9 denk ik) dus toen ik laatst aan het lopen was stond ie op 40%. Na 45 minuten rennen kapte m'n iPhone ermee en de activity app ging gewoon door.

Elk nadeel heb een voordeel :P

Maar die hartslag ben ik niet blij mee. Is dat normaal dat het 20 sec duurt totdat ie je hartslag heeft?

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 21:22
Spam schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:30:
[...]

Maar die hartslag ben ik niet blij mee. Is dat normaal dat het 20 sec duurt totdat ie je hartslag heeft?
Ja dat lijkt mij normaal en van TomTom Cardio ad 2-3 seconden juist niet normaal. Op verschillende sites staat dat je je hartslag 15 seconden moet tellen en moet vermenigvuldigen met 4 om deze per minuut te krijgen (of 30x2). Een langere periode tellen vergroot de betrouwbaarheid voor het omzetten naar een hartslag per minuut.

• Spam
Lekkerbek312 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:42:
[...]

Ja dat lijkt mij normaal en van TomTom Cardio ad 2-3 seconden juist niet normaal. Op verschillende sites staat dat je je hartslag 15 seconden moet tellen en moet vermenigvuldigen met 4 om deze per minuut te krijgen (of 30x2). Een langere periode tellen vergroot de betrouwbaarheid voor het omzetten naar een hartslag per minuut.
Hmm, ok

En het wegvallen tijdens het sporten? Heeft iemand anders hier nog last van?

Gisteren trouwens iets vreemds: ik had niet gesport, wilde mn hartslag checken en er kwam geen groen lichtje. Terug naar de watchface gezet.....en toen om 21:00 was ie in een keer leeg?? 8)7 Dit terwijl ik 'm totaal niet gebruikt heb en normaal ik rond de 50% zit na een dag.

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 17-08-2015 08:11 ]

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 01:22
Heb nog niet gezien dat deze gepost is maar project staat nog niet live maar in concept. Het gaat om een stalen band voor de Apple Watch, project is hier te vinden

De inschrijvingen voor 'Kickstarter early birds' beginnen op 25 augustus.
Bijzonderheden:
- Gemaakt van hetzelfde 316L stainless steel materiaal als de Apple Watch
- Beschikbaar in drie verschillende modellen: 42mm Silver, 42mm Space Black en 38mm Silver
- Consumentenprijs: 99 dollar (49 dollar op Kickstarter). In vergelijking met het Apple's Stainless Steel bandje een extreme besparing
- De Kickstarter campagne begint 25 augustus en loopt af op 28 september (duur: 34 dagen)
- De eerste producten worden verzonden vanaf oktober 2015

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 17-08-2015 10:38 ]

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-11 07:51
Had nog wat tijd in de vakantie over en kreeg een stukje afvalhout van de buurman, dus waarom geen watch houder/oplader maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/3.png

[ Voor 48% gewijzigd door bing69 op 17-08-2015 15:22 ]

Bing

• kingmenno
leuke lader!

mijn ervaring qua hartslag meting in glances... duurt ook zeker 10 seconden.

ik last overigens dat Apple adviseert eerst een paar activiteiten MET iphone te doen, zodat je pace en stappen beter worden berekent via GPS.

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-11 16:13
Hey :)

Heb nu ongeveer een maand de Apple Watch in gebruik, wat me erg tegenvalt zijn de notificaties op de watch, deze komen soms wel en vaak niet door of erg laat, terwijl ik geen aanpassingen heb gedaan in de instellingen......

Iemand tips voor mij, via de handleiding en google niets zinnigs kunnen vinden.

Alvast bedankt :)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• MrAcid
  • Niet online
[...]

De workout app gebruikt wel GPS, je moet alleen wel je iPhone bij je hebben. De Apple Watch heeft zelf geen GPS.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
De app Bus & Trein heeft een update gekregen voor de Apple Watch. Ik vond bij de app het gebruik van de widgets al fijn en nu op de Watch heb ik de dichtstbijzijnde vertrektijden van haltes nog sneller opgeroepen :*) De app is aardig uitgebreid vind ik op de Watch, maar je moet ook veel dingen instellen in de iPhone app. Dat is niet zozeer een minpunt want je kunt echt onwijs veel instellen namelijk zoals favorieten trajecten, haltes e.d.

Verwijderd

MrAcid schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:39:
[...]

De workout app gebruikt wel GPS, je moet alleen wel je iPhone bij je hebben. De Apple Watch heeft zelf geen GPS.
Met iPhone klopt de workout app ook niet. De Nike app klopt wel

• _brillie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-12-2021
Ik vroeg mij af, wie antwoord z'n berichtjes met de watch als je reist met het openbaar vervoer?
Ik betrap mij erop dat ik het toch een beetje vreemd vind om dat te doen. ( iedereen kijkt!) Nu pak ik toch mijn iPhone erbij.

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Met iPhone klopt de workout app ook niet. De Nike app klopt wel
Dat zou heel raar zijn - want ze gebruiken precies dezelfde GPS ontvanger in je iPhone. :) Ik heb zelf prima ervaringen met de Workout app, komt prima overeen met mijn Garmin Forerunner 310XT qua afstanden.

Je legt dus dezelfde activiteit vast met de Nike app en de Workout app? En dan heb je grote verschillen? Of zijn het afrondingsverschillen? Kan zijn dat ze net een wat andere alogaritme gebruiken om je route vast te leggen - maar dat zou geen grote afwijkingen mogen hebben.
_brillie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:13:
Ik vroeg mij af, wie antwoord z'n berichtjes met de watch als je reist met het openbaar vervoer?
Ik betrap mij erop dat ik het toch een beetje vreemd vind om dat te doen. ( iedereen kijkt!) Nu pak ik toch mijn iPhone erbij.
Haha ik doe dat zelfs thuis niet eens :)
Alleen als ik alleen ben in bv de auto gebruik ik het wel eens. Siri gebruik ik om die reden ook maar heel zelden.

De eerste dagen van de Nederlandse ondersteuning heb ik het wel een paar keer gebruikt maar merkte dat Telefoon uit de broekzak > intikken > versturen > Telefoon in broekzak, bijna altijd sneller bleek dan het inspreken via Siri.

• MrAcid
  • Niet online
_brillie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:13:
Ik ga in het openbaar niet tegen mijn Watch praten, nee. :) Thuis wel - mijn vriendin is er al aan gewend. :+

• _brillie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-12-2021
Ja, ik praat thuis ook wel tegen mijn watch. mijn kinderen vinden het ook niet gek meer. Maar in het openbaar... Ik weet het niet. Misschien als het helemaal ingeburgerd is net als het mobieltje. ;-)

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 12:20

Kju

Het is net zo awkward als toen ik in de nineties moest bellen met een mobiele telefoon. Als ik alleen ben, dan dicteer ik wel vaker berichten op mijn iPhone en nu op de watch. Maar als er anderen in de buurt zijn gebruik ik hooguit de standaardantwoorden in de berichten app.

PSN: Kjujay

• Spam
MrAcid schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:15:
[...]

Dat zou heel raar zijn - want ze gebruiken precies dezelfde GPS ontvanger in je iPhone. :) Ik heb zelf prima ervaringen met de Workout app, komt prima overeen met mijn Garmin Forerunner 310XT qua afstanden.

Je legt dus dezelfde activiteit vast met de Nike app en de Workout app? En dan heb je grote verschillen? Of zijn het afrondingsverschillen? Kan zijn dat ze net een wat andere alogaritme gebruiken om je route vast te leggen - maar dat zou geen grote afwijkingen mogen hebben.
Ik zal eens voor de grap gaan rennen met Nike+ om m'n arm, Apple watch op m'n linkerpols en TomTom cardio om m'n rechterpols. En dan laten weten wat de verschillen zijn.

Vooralsnog liepen Nike+ en TomTom bijna altijd gelijk, slechts afrondingsverschillen. En dat vanaf dag 1 en ongeveer al 1 jaar. En dat net twee verschillende gps ontvangers onder verschillende GDOPs.

De Apple watch ijlt na 10km een dikke 200/300m na. Dat bouwt langzaam op. Dat vind ik toch vrij significant. Ook ben ik er vrij zeker van dat Apple watch probeert autonoom te werken en slechts de GPS van de iPhone gebruikt om te calibreren (icm gyroscoop en versnellingsmeter). Op die manier zou je met constante duurloop je iPhone thuis kunnen laten.

Bij meer lopen zou het dichter bij elkaar in de buurt moeten komen. Ik denk dat tegen de tijd dat dat gebeurd er watchOS2 zal zijn en dan ga ik waarschijnlijk alleen de companion app gebruiken van Nike+.

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 17-08-2015 19:04 ]

Verwijderd

Spam schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:01:
[...]

Ik zal eens voor de grap gaan rennen met Nike+ om m'n arm, Apple watch op m'n linkerpols en TomTom cardio om m'n rechterpols. En dan laten weten wat de verschillen zijn.

Vooralsnog liepen Nike+ en TomTom bijna altijd gelijk, slechts afrondingsverschillen. En dat vanaf dag 1 en ongeveer al 1 jaar. En dat net twee verschillende gps ontvangers onder verschillende GDOPs.

De Apple watch ijlt na 10km een dikke 200/300m na. Dat bouwt langzaam op. Dat vind ik toch vrij significant. Ook ben ik er vrij zeker van dat Apple watch probeert autonoom te werken en slechts de GPS van de iPhone gebruikt om te calibreren (icm gyroscoop en versnellingsmeter). Op die manier zou je met constante duurloop je iPhone thuis kunnen laten.

Bij meer lopen zou het dichter bij elkaar in de buurt moeten komen. Ik denk dat tegen de tijd dat dat gebeurd er watchOS2 zal zijn en dan ga ik waarschijnlijk alleen de companion app gebruiken van Nike+.
Ik had na 5 km al een verschil van 250-300m met de workout app. Vind ik teveel. Grootste verschil tussen nike app en tomtom horloge was 50 meter. Meestal gelijk of 10m verschil.

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

[...]

Ik kan dat niet onderschrijven....bij mij komen de workout app en Runkeeper goed overeen.
De workout app gebruikt gewoon gps.....maar wanneer je enige tijd met GPS gelopen hebt, wordt de app ahw gekalibreerd zodat het ook zonder kan: de watch weet dan jouw staplengte, zodat je ook zonder kan lopen.

• Spam
Ridder schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

Ik kan dat niet onderschrijven....bij mij komen de workout app en Runkeeper goed overeen.
De workout app gebruikt gewoon gps.....maar wanneer je enige tijd met GPS gelopen hebt, wordt de app ahw gekalibreerd zodat het ook zonder kan: de watch weet dan jouw staplengte, zodat je ook zonder kan lopen.
Volgens dit artikel schijnt het nogal wat runs nodig te hebben: http://www.macworld.co.uk...-fitness-tracker-3612279/

Blijft volgens mij wel het volgende kloppen; de workout app gebruikt niet constant direct GPS. Het gebruikt GPS om z'n eigen schattingen te verbeteren. Maar zelfs met iPhone erbij loopt ie nog scheef. Iets zegt me dat ze dit bewust doen zodat ze in de Apple Watch 2 een USP kunnen maken met een...jaja ...GPS!

De eerste iPhone deed toch ook zoiets? locatie bepalen door wifi spots en gsm masten? En vervolgens kunnen ze bij de volgende keynote laten zien hoe geweldig accuraat de AW2 is 8)7

• swv
Buddha_ schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:37:
Hey :)

Heb nu ongeveer een maand de Apple Watch in gebruik, wat me erg tegenvalt zijn de notificaties op de watch, deze komen soms wel en vaak niet door of erg laat, terwijl ik geen aanpassingen heb gedaan in de instellingen......

Iemand tips voor mij, via de handleiding en google niets zinnigs kunnen vinden.

Alvast bedankt :)
De Apple Watch neemt alle instellingen over van de iPhone, dus wanneer pushberichten van bepaalde apps op de iPhone op 'stil' of 'geen melding' staan, dan is dat op de Apple Watch ook zo uiteraard. Daarnaast heb je nog de mogelijkheid om voor de Apple Watch andere notificatieinstellingen toe te passen dan die van de iPhone, door in de Apple Watch app op de iPhone bij de betreffende apps te kiezen voor 'aangepast' ipv 'match iPhone'. Zoals je al zegt heb je daar niks veranderd dus dan zal daar ook niet het probleem in zitten.

Houd in gedachten dat je geen notificaties op de Apple Watch ontvangt wanneer deze is vergrendeld cq niet om je pols zit. Tevens ontvang je geen notificaties op de Watch wanneer je iPhone is ontgrendeld of op 'niet storen' staat bijvoorbeeld. Bij bepaalde apps zoals mail en iMessage ontvang je geen notificaties op de iPhone, en dus Watch, wanneer je deze op een ontgrendelde Mac of iPad ontvangt. Bij deze apps wordt immers de status van gelezen/ongelezen over iCloud gesynchroniseerd zodat je niet op alle apparaten in het kwadraat tegelijk een melding krijgt :9 . Volgens mij is dit nog wel onafhankelijk in te stellen en dat maakt de situatie voor iedereen anders en dus ingewikkeld. Denk aan Exchange, IMAP of POP3, handmatig bijwerken, push of fetch. Al deze verschillende technieken en instellingen handelen mail en notificaties daarop anders af. Echter, mocht het hieraan liggen dan had je er op de iPhone ook al last van.

De vraag is dus of jouw probleem geldt voor alle apps die je gebruikt of alleen bij specifieke, want dan kan het liggen aan hoe ik het hierboven heb beschreven. Dit geldt dan duidelijk niet voor bijvoorbeeld Whatsapp. Dus krijg je dan bij bijvoorbeeld bij emails geen notificaties en bij Whatsapp juist wel etc? Of;

Wellicht heb je andere verwachtingen van de Watch in bepaalde situaties dan wat ie nu doet zoals hierboven beschreven, of;

Je kunt ook te maken hebben met een bug oid. Ik ontvang namelijk zo ver ik weet wel al mijn notificaties. Dan is het een kwestie van de boel even opnieuw installeren en instellingen op Watch en iPhone nalopen.
Spam schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:30:
[...]
Samenvatting: Apple Watch met GPS?
Nee. Niet met de huidige staat van techniek.

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 18-08-2015 10:09 ]

• Spam
sww89 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
Nee. Niet met de huidige staat van techniek.
Wat bedoel je hiermee? De Apple watch 2 kan toch gps hebben? De Gear S van Samsung heeft zelfs een sim kaart erin zitten. Okee die is wel groter (en lelijker) maar technisch gezien kunnen ze dat wel kwijt in die behuizing.

[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 18-08-2015 11:19 ]

• swv
Nou dat in de huidige vormfactor GPS echt een stroomvreter is? En 3G/4G ook natuurlijk. Je moet er gewoon teveel voor opofferen. Technisch kan het natuurlijk wel. En misschien zou je het wel in kunnen bouwen en de Apple Watch gewoon elke 10 - 20 seconden, ipv continu tracken, jouw positie kunnen laten bepalen met de ingebouwde GPS, zodat de Apple Watch adhv Apple Maps alsnog de afgelegde route kan berekenen.

De door jou aangehaalde Gear S is wel een mooi voorbeeld inderdaad van wat je er voor opoffert:
"Getting two days' life means tapping into the power-saving mode, which works in a similar fashion to the power-save mode on the Galaxy S5. This greys out the screen and limits access to some features, pushing the battery life further. You’ll get three or four more hours' use, but if you even consider using GPS or 3G it'll drain in no time."
http://www.trustedreviews...s-battery-life-and-page-2

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Heb nu een aantal dagen de Pebble Time gebruikt, maar pas dan weet je hoeveel beter een Apple Watch is! Het enige fijne is de waterdichtheid en de enorm goede batterijduur, voor de rest is alles inferieur aan de Apple Watch.

Overigens is de Apple Watch net zo waterdicht vermoed ik, maar heeft Apple dit juridisch gekaderd om garantieproblemen te voorkomen voor misschien de extreme gevallen wanneer iemand iedere dag lange tijd gaat zwemmen met z'n Apple Watch.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-11 16:13
@ssw89 - het rare is dat me Iphone 6+ op me bureau ligt VERgrendeld en Watch om me pols allebei op NIET niet-storen, ik met name de Whatsapp berichten soms wel en soms niet binnenkrijgt op de Watch idem voor Telegram.

Mail en Berichten zijn ook random.......er is geen conclusie uit te trekken....misschien een bug idd. Kijk het nog wel even aan en anders naar de Apple Store ;)

Het maffe is dat me Pebble Time feilloos werkt :)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Verwijderd

Vandaag heb ik de Apple watch twee weken dus ik heb even goed opgelet naar de accu. Vandaag om 6:30 mijn dag begonnen en het is nu 22:20 en ik zit nog boven de 60%.

Veel beter dan ik had verwacht.

Omdat ik tijdens mijn eerste potje squash meteen een tik op het horloge kreeg ook maar een hoesje gekocht.
Mooier wordt die er niet van maar ik durf hem nu zelf met klussen om te houden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3056555/tweakers/IMG_4424.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3056555/tweakers/IMG_4425.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 22:25 ]

Dit is ook wel leuk nieuws.

Hacker krijgt custom watchface op zijn watch met 2.0 beta.

http://www.macrumors.com/...watch-custom-watch-faces/

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 19-08-2015 00:14 ]

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Is er iemand al op vakantie geweest met de Apple Watch? Hoe gaat het met zwemmen in zwembad/glijbanen en de zon?

Ik ga zelf van de week naar All Inclusive hotel met groot aantal glijbanen en zwembaden, wil het liefste me Watch gewoon omhouden :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-11 22:10
TerrorSource schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:33:
Is er iemand al op vakantie geweest met de Apple Watch? Hoe gaat het met zwemmen in zwembad/glijbanen en de zon?

Ik ga zelf van de week naar All Inclusive hotel met groot aantal glijbanen en zwembaden, wil het liefste me Watch gewoon omhouden :)
Had laatst een filmpje gezien over de "waterdichtheid" van de Apple Watch en volgens dat filmpje is de watch gewoon water dicht te noemen. Maar omdat Apple de watch niet de IP65 of IP68 certificering heeft meegegeven is het altijd voor eigen risico.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 09:02
Nano2009 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:47:
[...]

Had laatst een filmpje gezien over de "waterdichtheid" van de Apple Watch en volgens dat filmpje is de watch gewoon water dicht te noemen. Maar omdat Apple de watch niet de IP65 of IP68 certificering heeft meegegeven is het altijd voor eigen risico.
Ik heb hem thuis gelaten toen ik op vakantie ging. De hele dag aan/in het zwembad leek me toch geen goed idee..

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
TerrorSource schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:33:

Ben er wel mee op vakantie gegaan, maar niet in de zwembaden, lijkt me echt vragen om problemen.

• MrAcid
  • Niet online
Spam schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:01:
[...]

Gisteren gelopen met zowel de Strava iPhone app (gestart via mijn Apple Watch) en de Workout-app. Er zat wel degelijk verschil in de resultaten - helaas.

Strava: 12,4km
Workout: 11,76km
Garmin Forerunner 310XT: 12,26km

De Garmin is een dedicated sporthorloge waarmee ik precies dit rondje al 60+ keer gelopen heb. Ik denk (dus) dat deze de "beste" waarde geeft. De Strava app doet het behoorlijk goed (140m op 12,2km is net iets meer dan 1%, dat is gewoon keurig). 11,76km is gewoon echt te weinig.

Belangrijkste inzicht voor mij: de Workout app geeft niet per definitie dezelfde waardes als andere Watch/iPhone apps ondanks dat ze dezelfde GPS gebruiken.

Ik denk overigens dat de belangrijkste reden is dat Strava "slimmer" omgaat met de GPS punten - en achter de schermen meer correcties op plaatsvinden (wat wenselijk is om accuraat te zijn). De input is natuurlijk wel hetzelfde. Overigens was het verschil in het begin het grootst tussen de Strava en Workout app - ze hebben daarna gewoon gelijk opgelopen (maar toen was het verschil al gemaakt).

Eerder ook één keer met dezelfde setup gelopen. Toen: 10,43km (Workout) en 10,6km (Strava). Geen Forerunner gebruikt toen, dus daar kan ik hem niet tegen afzetten.

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:21:
Vandaag heb ik de Apple watch twee weken dus ik heb even goed opgelet naar de accu. Vandaag om 6:30 mijn dag begonnen en het is nu 22:20 en ik zit nog boven de 60%.

Veel beter dan ik had verwacht.

Omdat ik tijdens mijn eerste potje squash meteen een tik op het horloge kreeg ook maar een hoesje gekocht.
Mooier wordt die er niet van maar ik durf hem nu zelf met klussen om te houden.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dan heb ik liever de kans op een krasje geloof ik...

• Remko.me
  • Laatst online: 07-11 09:22
Iemand een idee of oplossing?

Ik heb hier een Apple Watch die met geen mogelijkheid een app erop wilt zetten. Blijft steken bij installeren..

doet hij bij alle apps.

Bekijk mijn site: Remko.me

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-11 08:57
MrAcid schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Dan heb ik liever de kans op een krasje geloof ik...
Hoesje gaat er ook meteen weer af na het squashen :)

• makooy
macmellow schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Ik heb hem thuis gelaten toen ik op vakantie ging. De hele dag aan/in het zwembad leek me toch geen goed idee..
Hij is natuurlijk wel IP gecertificeerd maar dat is geloof ik maar 30min op 1m diepte.
MitchellOnline schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Ben er wel mee op vakantie gegaan, maar niet in de zwembaden, lijkt me echt vragen om problemen.
Gewoon in de kamer gelaten wanneer je in het zwembad lag?

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Donstil schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:11:
Dit is ook wel leuk nieuws.

Hacker krijgt custom watchface op zijn watch met 2.0 beta.

http://www.macrumors.com/...watch-custom-watch-faces/
Inderdaad! Custom-watchfaces voegen echt een leuk element toe en is een positief punt aan de Pebble Time. Mensen verzinnen de leukste/gekste maar ook meest bruikbare ontwerpen die het gebruik van de Watch echt zullen verbeteren.

Ik kan me niet voorstellen dat Apple hier niet op in gaat spelen met een soort 'appstore' voor watchfaces.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Dannydekr schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Inderdaad! Custom-watchfaces voegen echt een leuk element toe en is een positief punt aan de Pebble Time. Mensen verzinnen de leukste/gekste maar ook meest bruikbare ontwerpen die het gebruik van de Watch echt zullen verbeteren.

Ik kan me niet voorstellen dat Apple hier niet op in gaat spelen met een soort 'appstore' voor watchfaces.
Ik heb het eigenlijk vanaf het begin al een vreemde zet gevonden dat Apple hier niet in is gesprongen.

• Spam
sww89 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:39:
Nou dat in de huidige vormfactor GPS echt een stroomvreter is? En 3G/4G ook natuurlijk. Je moet er gewoon teveel voor opofferen. Technisch kan het natuurlijk wel. En misschien zou je het wel in kunnen bouwen en de Apple Watch gewoon elke 10 - 20 seconden, ipv continu tracken, jouw positie kunnen laten bepalen met de ingebouwde GPS, zodat de Apple Watch adhv Apple Maps alsnog de afgelegde route kan berekenen.

De door jou aangehaalde Gear S is wel een mooi voorbeeld inderdaad van wat je er voor opoffert:
"Getting two days' life means tapping into the power-saving mode, which works in a similar fashion to the power-save mode on the Galaxy S5. This greys out the screen and limits access to some features, pushing the battery life further. You’ll get three or four more hours' use, but if you even consider using GPS or 3G it'll drain in no time."
http://www.trustedreviews...s-battery-life-and-page-2
Ik denk dat GPS inmiddels redelijk energie efficient kan zijn. Het is namelijk alleen onvangst, geen zenden. Het feit is dat mensen vaak denken bij navigatie dat de GPS de stroomvreter is maar vaak is het zo dat ze constant het scherm hebben aanstaan om te zien waar ze heengaan. Samen met 3G/4G is het scherm de grootste stroomvreter. Bij de Gear S is dat waarschijnlijk ook hetgene wat 'm nekt.

Kijk maar naar andere sporthorloges met ingebouwde GPS. Okee, die hebben een ander scherm die constant aanstaat maar als apple slim omgaat met het scherm, iets betere batterij dan denk ik dat GPS toch echt wel de volgende feature zal zijn in de AW2.

We zullen het zien :?

• Spam
MrAcid schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Gisteren gelopen met zowel de Strava iPhone app (gestart via mijn Apple Watch) en de Workout-app. Er zat wel degelijk verschil in de resultaten - helaas.

Strava: 12,4km
Workout: 11,76km
Garmin Forerunner 310XT: 12,26km

De Garmin is een dedicated sporthorloge waarmee ik precies dit rondje al 60+ keer gelopen heb. Ik denk (dus) dat deze de "beste" waarde geeft. De Strava app doet het behoorlijk goed (140m op 12,2km is net iets meer dan 1%, dat is gewoon keurig). 11,76km is gewoon echt te weinig.

Belangrijkste inzicht voor mij: de Workout app geeft niet per definitie dezelfde waardes als andere Watch/iPhone apps ondanks dat ze dezelfde GPS gebruiken.

Ik denk overigens dat de belangrijkste reden is dat Strava "slimmer" omgaat met de GPS punten - en achter de schermen meer correcties op plaatsvinden (wat wenselijk is om accuraat te zijn). De input is natuurlijk wel hetzelfde. Overigens was het verschil in het begin het grootst tussen de Strava en Workout app - ze hebben daarna gewoon gelijk opgelopen (maar toen was het verschil al gemaakt).

Eerder ook één keer met dezelfde setup gelopen. Toen: 10,43km (Workout) en 10,6km (Strava). Geen Forerunner gebruikt toen, dus daar kan ik hem niet tegen afzetten.
Ik denk dat het grote verschil erin zit dat Strava en Garmin constant sample waarden gebruiken van GPS en de activity app dat maar sporadisch gebruikt om z'n eigen meting te caliberen. Daarmee raak je minder afhankelijk van de iPhone en kost waarschijnlijk minder stroom aan beide kanten. De bluetooth verbinding, ook 4.0, blijft namelijk ook een stroomvreter. Als je echter sporadisch de verbinding openzet en BT in de tussentijd laat 'slapen' dan heb je 'best of both worlds'; goede batterij en toch een hele redelijke meting. Echter blijft het een benadering van de werkelijkheid.

Maar goed het blijft gissen of dit ook daadwerkelijk zo is. Het zou interessant zijn om te zien hoe de companion apps in WatchOS 2 het gaan doen, want die zullen wel flink aan de batterij trekken.

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Spam schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Ik denk dat GPS inmiddels redelijk energie efficient kan zijn. Het is namelijk alleen onvangst, geen zenden. Het feit is dat mensen vaak denken bij navigatie dat de GPS de stroomvreter is maar vaak is het zo dat ze constant het scherm hebben aanstaan om te zien waar ze heengaan. Samen met 3G/4G is het scherm de grootste stroomvreter. Bij de Gear S is dat waarschijnlijk ook hetgene wat 'm nekt.

Kijk maar naar andere sporthorloges met ingebouwde GPS. Okee, die hebben een ander scherm die constant aanstaat maar als apple slim omgaat met het scherm, iets betere batterij dan denk ik dat GPS toch echt wel de volgende feature zal zijn in de AW2.

We zullen het zien :?
Ik denk dat je er naast zit....
Je verhaal hangt van aannames en vermoedens aan elkaar....geen concrete feiten.

• Spam
Ridder schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:48:
[...]

Ik denk dat je er naast zit....
Je verhaal hangt van aannames en vermoedens aan elkaar....geen concrete feiten.
Inderdaad aannames gebasseerd op wat werk dat in het verleden heb gedaan in de GPS chip industrie. Hoe de huidige staat van zaken is weet ik niet (is alweer 10 jaar geleden).

We zullen het zien wanneer de apple watch 2 wordt aangekondigd he. :9
Donstil schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:32:
[...]
Ik heb het eigenlijk vanaf het begin al een vreemde zet gevonden dat Apple hier niet in is gesprongen.
Apple wil altijd de 'total experience' beheersen he. Custom watch faces met allerlei rare designs die dan vervolgens niet passen bij hun bandjes...brr, Jony zou een hartinfarct krijgen! >:)

Het werd aanvankelijk aangenomen dat de Apple geen andere watchfaces toeliet vanwege de batterij. De huidige designs hebben namelijk veel zwart erin zitten en dat trekt (bijna) geen stroom op OLED schermen. Echter was die theorie van de baan toen ze in WatchOS 2 toelieten om zelf foto's te gebruiken of die timelapse van steden. Wellicht in WatchOS3? Het duurde bij de iPhone ook tot iOS4 tot je zelf de wallpaper kon aanpassen.

Wellicht dan maar via deze hack: http://www.onemorething.n...jzerplaat-op-apple-watch/?

[ Voor 50% gewijzigd door Spam op 19-08-2015 23:27 ]

• MrAcid
  • Niet online
Apple volgt gewoon het succes van de iPhone: starten met een goed genoeg product met alle basis qua besturing zoals ze die voor het product voorzien (touch, digital crown, één extra knop aan de zijkant en de taptic engine). Daarna uitbouwen met hard- en software.

Nu nog (bijvoorbeeld) custom watchfaces tegenhouden zorgt ervoor dat iedereen eerst gewend raakt aan de wijze waarop de Apple Watch werkt/hoort te werken (volgens Apple). Ze scheppen daarmee eenheid in wat bijvoorbeeld een complication moet zijn, hoe het eruit moet zien, wat het moet doen. Hetzelfde met de Digital Crown: ze geven wat voorbeelden in hun eigen apps hoe je hem kunt gebruiken - zodat ontwikkelaars er straks niet allemaal rare functionaliteit aan koppelen.

Als je het vanaf het begin helemaal vrij had gegeven dat had je nu de meest lelijke en uiteenlopende creaties gehad (zie Android Wear watch faces) waarna het super lastig was geworden om er weer één geheel van te maken. Dit had je in het begin ook met iPhones met Jailbreak: iedereen z'n eigen theme en daardoor deels icoontjes van third party apps die bij je theme paste, deels niet.

Als iedereen gewend is aan de design language en de mogelijkheden/beperkingen komen stapsgewijs de features waar we allemaal nu al om aan het schreeuwen zijn. :) Dit is bij de iPhone en iPad zeer succesvol geweest en ik vermoed dat ze dit bij de Apple Watch ook zo willen doen. "Conservatief" in het begin - om een stabiele en duidelijke basis neerzetten, daarna uitbouwen met alles wat iedereen nu al "obvious" vindt.

Bovenstaande is allemaal "imo" natuurlijk. :)

• swv
Goede analyse. Ik ben voor nu wel tevreden met de mogelijkheden. Die watchfaces zijn al voor het grote deel naar wens samen te stellen en dat verveelt vooralsnog niet. Het zou wel fijn zijn als dat in de toekomst nog wordt uitgebreid. WatchOS 2 is daar al een begin van. Daarnaast ben ik uiterst tevreden met de belangrijkste functionaliteit: notificaties.

Over WatchOS 2 gesproken, wat zijn inmiddels de ervaringen daarmee? Zitten alle beloofde features er al in? Native apps kun je natuurlijk nog niet testen, maar zaken als Wi-Fi met de uitgebreidere mogelijkheden? Ik heb eigenlijk bijna alleen nog maar enge batterij verhalen gelezen hier :p

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
Gister "trail running" gedaan in de bergen van Maleisië. Zowel Runtastic gestart en Workout. Ik kreeg de volgende waarden:

Workout: 6.01km
Runtastic: 7.45km

Blijkbaar kan de workout app nog niet zo goed overweg met heel erg bergachtig landschap.

Verwijderd

Mensen ervaring met metalen bandjes in de aluminium sport watch? Lees wel eens op fora dat het metaal het aluminium met erin schuiven van de band.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kwam er gisteren pas achter dan je notificaties naar links kan swipen om ze te
Sluiten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• MrAcid
  • Niet online
Die snap ik niet...? Hoe bedoel je dat precies?

Andere vraag: is er ergens al een mooi "pack" aan sportbandjes in andere kleuren te krijgen? Voor een fatsoenlijke prijs?

• alwind
Tylen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:09:
Ik kwam er gisteren pas achter dan je notificaties naar links kan swipen om ze te
Sluiten.
Ik kwam er juist achter dat ik met een force pres alles in een keer kon verwijderen :)

• alwind
MrAcid schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:24:
Die snap ik niet...? Hoe bedoel je dat precies?

Andere vraag: is er ergens al een mooi "pack" aan sportbandjes in andere kleuren te krijgen? Voor een fatsoenlijke prijs?
Is er wel op alibaba. Reseller staat hier wel ergens vermeld. Verkoopt ook metalen bandjes.

• Tylen

Tylen

alwind schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:33:
[...]

Ik kwam er juist achter dat ik met een force pres alles in een keer kon verwijderen :)
Lol ja daar kwam ik ook pas heel laat achter. ;)

• swv
Ik had ruim voordat ik de Apple Watch had gekocht al zoveel filmpjes gekeken dat ik amper meer iets hoefde bij te leren. Alleen nog ervaren :+ En je moet soms ook gewoon dingen proberen door random een force touch te doen. Met name bij third party apps.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:46:
Mensen ervaring met metalen bandjes in de aluminium sport watch? Lees wel eens op fora dat het metaal het aluminium met erin schuiven van de band.
Ik begrijp de zin niet helemaal, ik denk dat je het woord 'beschadigt' bent vergeten? Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat het deel dat beschadigt door het schuiven toch niet zichtbaar is? Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er slijtage ontstaat wanneer je vaak van metalen bandje wisselt. Maar ik ken de aard van het probleem ook niet dus ik weet niet hoe erg het was bij de betreffende personen?
Ik heb zojuist mijn eerste Nederlandse Apple watch in het wild gezien. Een Space Grey sport.

Buiten vrienden/kennissen/Apple medewerkers heeft het toch nog een behoorlijke tijd geduurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-08-2015 09:32 ]

• alwind
Donstil schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:21:
Ik heb zojuist mijn eerste Apple watch in het wild gezien. Een Space Grey sport.

Buiten vrienden/kennissen/Apple medewerkers heeft het toch nog een behoorlijke tijd geduurd.
Het is net als de ipad. Ik kwam hem nergens tegen en op de dag dat ik heb had zag ik twee mensen er mee lopen :)
alwind schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:32:
[...]

Het is net als de ipad. Ik kwam hem nergens tegen en op de dag dat ik heb had zag ik twee mensen er mee lopen :)
In het buitenland de Watch al wel een aantal keer tegengekomen. Alleen hier in Nederland nog niet eerder, opzich wel geestig, meneer keek ook duidelijk naar de mijne :)

• MrAcid
  • Niet online
En toen? Snel even je hartslag gestuurd? :+

• alwind
MrAcid schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:11:
De personen die ik tegen kwam keken ook even naar mijn horloge. Het geeft wel een band.

• swv
Op een gegeven moment krijg je er ook oog voor. In het OV werd het ook een sport voor mij om de nieuwste iPhone na release in Nederland te spotten en opeens zie je ze overal verschijnen. En misschien is het nog maar goed zo dat de Watch nog niet zo ingeburgerd is. Kijk zo een telefoon heb je voor het praktische en of een ander hem dan ook heeft boeit mij dan ook niet meer*, maar de Watch is toch meer persoonlijk en als iedereen op een gegeven moment met dezelfde uitvoering zou rondlopen raak je er ook op uitgekeken toch? Vergelijk het maar met mode (kleding, schoenen, tassen etc) bij vooral de vrouwen :P

Ieder zijn eigen mening over in hoeverre je de Apple Watch een sieraad vind. Ik vind van wel en in principe onderscheid je je met een sieraad als finishing touch op je uiterlijk nog van de rest toch. Het zou dan jammer zijn als je ook op dat gebied er net als de rest uit gaat zien.

Conclusie: Laat de Apple Watch genoeg verkopen zodat het een toekomst heeft, maar laat het niet te mainstream worden zodat je helemaal niet meer uniek bent. Al ben ik bang dat dat niet lang stand zal houden...

*Ik weet nog dat ik echt de bom was op de middelbare school met mijn T-Mobile MDA Pro :+ Echt gouden tijden waren dat (toen kon je ook een abo nemen van €20 met €169 bijbetalen _/-\o_ ) en dat maakte jou toch anders dan de rest. Nu heeft iedereen een smartphone.
Absoluut. Dat is het ja, je voelt toch die connectie.
MrAcid schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:11:
Ik heb al die hartslag en "ga snel snel staan" onzin uit staan dus dat was helaas niet mogelijk :)
sww89 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:08:
Op een gegeven moment krijg je er ook oog voor. In het OV werd het ook een sport voor mij om de nieuwste iPhone na release in Nederland te spotten en opeens zie je ze overal verschijnen. En misschien is het nog maar goed zo dat de Watch nog niet zo ingeburgerd is. Kijk zo een telefoon heb je voor het praktische en of een ander hem dan ook heeft boeit mij dan ook niet meer*, maar de Watch is toch meer persoonlijk en als iedereen op een gegeven moment met dezelfde uitvoering zou rondlopen raak je er ook op uitgekeken toch? Vergelijk het maar met mode (kleding, schoenen, tassen etc) bij vooral de vrouwen :P

Ieder zijn eigen mening over in hoeverre je de Apple Watch een sieraad vind. Ik vind van wel en in principe onderscheid je je met een sieraad als finishing touch op je uiterlijk nog van de rest toch. Het zou dan jammer zijn als je ook op dat gebied er net als de rest uit gaat zien.

Conclusie: Laat de Apple Watch genoeg verkopen zodat het een toekomst heeft, maar laat het niet te mainstream worden zodat je helemaal niet meer uniek bent. Al ben ik bang dat dat niet lang stand zal houden...

*Ik weet nog dat ik echt de bom was op de middelbare school met mijn T-Mobile MDA Pro :+ Echt gouden tijden waren dat (toen kon je ook een abo nemen van €20 met €169 bijbetalen _/-\o_ ) en dat maakte jou toch anders dan de rest. Nu heeft iedereen een smartphone.
Ik was altijd een analoge horloge man. Dus kijk altijd wel even wat voor horloges mensen om hebben.

Althans in situaties waar je met onbekende wacht, wachtkamer tandarts, Gate bij vlucht, dat soort dingen.

Dan is het geinig om nieuwe dingen te spotten.

Maar veel meer mensen doen dat Zo was dat ook met de iPhone 6+ afgelopen jaar. Ik kocht hem op de Duitse release en ging die avond even bij de MC Donalds eten, werd gebeld op mijn +, mensen keken er toch naar, drie jongens spraken mij er daarna zelfs nog op aan.

Voegt niets toe maar is toch wel geinig.

[ Voor 69% gewijzigd door Donstil op 21-08-2015 11:14 ]

• swv
Oke beetje offtopic maar ik had dat ook toen ik mijn iPhone 6+ (die ik kort in bezit had) bij de Apple Store in Haarlem had opgehaald. Ik kreeg honger en daar in de buurt zit ook de Mc Donald's, ik ging er even mee spelen en dan hoor je ook om je heen "Oh hij heeft de nieuwe iPhone 6!" xD Doet me niet veel verder maar stiekem diep van binnen ben je toch een beetje trots op je nieuwe speeltje en heb je toch een gevoel van 'lekker puh'.

Bij de Apple Watch heb ik nog niemand (opvallend) zien kijken en ben ik ook niet aangesproken. Ik kan in de trein met mijn armen gaan zwaaien en schreeuwen dat ik een Apple Watch heb maar volgens mij word je dan alleen maar raar aangekeken omdat het niemand interesseert of dat ze geen idee hebben wat het is. Hooguit wordt de politie gebeld dat er een doorgedraaide mafkees de openbare orde verstoort :+

Maar inderdaad, ik loer ook. Je moet toch wat te doen hebben als je wacht ;)

• Tylen

Tylen

Bij ons op kantoor lopen er ondertussen al 5 man mee rond ;)

• MrAcid
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:08:
[...]

Ik heb al die hartslag en "ga snel snel staan" onzin uit staan dus dat was helaas niet mogelijk :)

[...]
Leukste/interessantste van de hele Watch voor mij op dit moment. :)

Al een volle maand + 4 dagen elke dag alledrie de rondjes vol! :+ Met een target van 500kcal voor de Move ring.
sww89 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:23:
Oke beetje offtopic maar ik had dat ook toen ik mijn iPhone 6+ (die ik kort in bezit had) bij de Apple Store in Haarlem had opgehaald. Ik kreeg honger en daar in de buurt zit ook de Mc Donald's, ik ging er even mee spelen en dan hoor je ook om je heen "Oh hij heeft de nieuwe iPhone 6!" xD Doet me niet veel verder maar stiekem diep van binnen ben je toch een beetje trots op je nieuwe speeltje en heb je toch een gevoel van 'lekker puh'.

Bij de Apple Watch heb ik nog niemand (opvallend) zien kijken en ben ik ook niet aangesproken. Ik kan in de trein met mijn armen gaan zwaaien en schreeuwen dat ik een Apple Watch heb maar volgens mij word je dan alleen maar raar aangekeken omdat het niemand interesseert of dat ze geen idee hebben wat het is. Hooguit wordt de politie gebeld dat er een doorgedraaide mafkees de openbare orde verstoort :+

Maar inderdaad, ik loer ook. Je moet toch wat te doen hebben als je wacht ;)
Ik liep in Vancouver tijdens mijn laatste vakantie.
Daar liep ik een echte Canadese giftshop binnen (Je kent ze misschien wel, vol met Made in China producten, gerund door chinezen), daar hingen allemaal Apple geïnspireerde Canada shirts,

Daar hadden ze dus ook een Shirt met een Beer welke een Apple watch om had (Altijd een Horloge met een Apple Logo), daaronder stond "i got it" wat naar mijn inziens op het horloge sloeg.

Helaas hadden ze mijn maat niet maar geinig was het wel.
Zou het ook goed doen in jouw trein denk ik 8)7

MrAcid schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

Leukste/interessantste van de hele Watch voor mij op dit moment. :)

Al een volle maand + 4 dagen elke dag alledrie de rondjes vol! :+ Met een target van 500kcal voor de Move ring.
Ik had hem eerst op 700 kcal maar dat haalde ik geregeld niet.
Daarna heb ik hem op 500 kcal gezet en dat ging al een stuk beter.

Ik merkte wel dat de Accu veel sneller ging.

Nu met Hartslag enz allemaal uit haal ik bijna altijd 2 dagen. Dat vond ik voor nu even belangrijker.
Onsportief/ongezond ben ik toch wel, dat weet ik al ;)

• MrAcid
  • Niet online
Ik had hem eerst ook te hoog staan. 500kcal moet ik best wel wat moeite voor doen, maar het is wel realistisch. Op dagen dat je actief sport schiet ik er flink overheen - maar op "rustdagen" is 500kcal prima om wel wat beweging te krijgen.

By far de lastigste om vol te krijgen trouwens - van de 3 ringen. :)

• alwind
MrAcid schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:00:
Ik had hem eerst ook te hoog staan. 500kcal moet ik best wel wat moeite voor doen, maar het is wel realistisch. Op dagen dat je actief sport schiet ik er flink overheen - maar op "rustdagen" is 500kcal prima om wel wat beweging te krijgen.

By far de lastigste om vol te krijgen trouwens - van de 3 ringen. :)
Ik vind persoonlijke de middelste het moeilijkst. Ik loop op een niet sport dag genoeg om 500 kcal vol te krijgen alleen is mijn hartslag dan niet hoog genoeg om als training mee te tellen.

• MrAcid
  • Niet online
Dat had ik in het begin ook, maar inmiddels heb ik er een paar keer mee gelopen (buiten) en gefietst waarbij ik expliciet de workout-app heb aangezet, nu worden lopen en fietsen ook beter herkend als "exercise" heb ik het idee.

• Tylen

Tylen

Ik vraag mij af hoe je die 30 minuten activiteit vol krijgt. Ik red dat echt niet.

• MrAcid
  • Niet online
Het lukt ook niet "vanzelf" elke dag. Maar een aantal dingen die ik structureel probeer te doen:
- Trap in plaats van lift;
- Elk uur even iets langer lopen dan de 1min die de Apple Watch aangeeft;
- Boodschappen op de fiets of lopend doen 's avonds;
- Fiets naar de trein (ipv bus, op dagen dat ik met het OV reis).

Meestal is dat voldoende. Als het dat niet is dan ga ik nog een stukje wandelen 's avonds. Of een kwartiertje yoga (met de workout-app aan op "Other"). :)

Maar de calorieën vind ik nog het lastigst. Daar moet ik eigenlijk echt voor sporten of véél wandelen. Verschillende opties van wat ik doe - en wat ik ongeveer aan kcal per minuut krijg:
- Wielrennen: 13,7kcal/min (duurtempo)
- Hardlopen: 13,1kcal/min (tempoloop) tot 11kcal/min (rustige loop)
- 7-min Workout: 6,8kcal/min
- Wandelen: 4,4kcal/min
- Yoga: 3,6kcal/min

• alwind
Het trainen hangt ook af van je conditie omdat het je hartslag meet. Bij de een zal een stukje lopen genoeg zijn. Als jij elke dag al een uur met de hond loopt zal je wel calorieën verbranden maar is de inspanning te laag om als trainen mee te tellen.

Als ik bijvoorbeeld 30 min buiten loop dan krijg ik vaak maar 3-4 min training. Bij de rest is mijn hartslag niet hoog genoeg.

• MrAcid
  • Niet online
Moet je harder lopen. :+ Het klopt inderdaad dat als je loopt te slenteren het niet meetelt. Je hoeft echter ook weer niet als een soort snelwandelaar door de straat te gaan.

• Tylen

Tylen

Maar zetten jullie dan continue de activiteiten app aan?

Mijn hartslag is van zichzelf al erg rustig, misschien dat ik daarom weinig registreer.

• Remko.me
  • Laatst online: 07-11 09:22
Tylen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:26:
Ik vraag mij af hoe je die 30 minuten activiteit vol krijgt. Ik red dat echt niet.
wat dacht je van 30 minuten sporten per dag?
Doe ik ook, iedere dag een 30 minuten workout.

Bekijk mijn site: Remko.me

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:11:

Mijn hartslag is van zichzelf al erg rustig, misschien dat ik daarom weinig registreer.
Ik wel. Als ik die activiteiten app een uur open het staan per dag heb ik aan het eind van de dag nog minimaal 40% accu over.

Ik vind het ook wel leuk om elke kilometer een tikje te krijgen. En op mijn werk stel ik hem in op 25 min als ik 30 min pauze heb. Dan krijg ik een melding wanneer ik op 50% zit om moet keren :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 09:32 ]

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 09:02
Ik heb 'm op 300 calorieën staan. Enige wat ik doe is naar het station fietsen om vervolgens de hele dag stil te zitten..

• swv
macmellow schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:18:
Ik heb 'm op 300 calorieën staan. Enige wat ik doe is naar het station fietsen om vervolgens de hele dag stil te zitten..
Haha exact hetzelfde voor mij :Y

Het erge is nog dat ik aan het begin veel hoger had ingezet, en doordat ik nooit mijn wekelijkse doel haal, heb ik telkens nieuwe bewegingsdoelen als voorstel gekregen en ik zit nu ook op 300 :')

Wat wel helpt is in de middagpauze een halfuurtje naar buiten te gaan voor een wandeling. Op die manier haal ik de 10.000 stappen ook wel per dag ALS ik het doe. Dat is niet voor iedereen een optie natuurlijk. Ik kan in mijn middagpauze een rondje door het centrum van Den Haag en het Binnenhof lopen. Verveelt nooit bij mooi weer. En tegenwoordig behoort een kijkje in de Apple Store ook tot de mogelijkheden :)
Zou het los of vast dragen van je watch veel uitmaken als het aankomt op je stappen?

Ik draag mijn watch het liefst wat losser maar merk dat ik wel verdacht weinig stappen zet.

Nu ben ik een lui varken dus daar zit wel een stukkie schuld maar soms heb ik 6500 op kantoor dagen en 1500 op dagen dat ik juist langs klanten ben geweest (en dus veel meer loop). Iets klopt daar niet helemaal.

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:39:
Zou het los of vast dragen van je watch veel uitmaken als het aankomt op je stappen?

Ik draag mijn watch het liefst wat losser maar merk dat ik wel verdacht weinig stappen zet.

Nu ben ik een lui varken dus daar zit wel een stukkie schuld maar soms heb ik 6500 op kantoor dagen en 1500 op dagen dat ik juist langs klanten ben geweest (en dus veel meer loop). Iets klopt daar niet helemaal.
Vergelijk het even met je stappenteller op je iphone.

• makooy
Donstil schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:39:

Kantoor dagen kom ik niet hoger als 3000-3500 stappen per dag :)
Heb me watch redelijk strak zitten, doe hem met sporten nog 1 gaatje op de sportband strakker. Nadien zie je wel de strepen op je huid.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-11 07:51
Hier een stukje over het kalibreren van de watch:

http://www.appletips.nl/a...g-registeren-van-afstand/

Bing

• swv
Het gaat toch wel tegen mijn principes in om de Apple Watch onder de kraan te houden. Maar voor alles is een eerste keer. De digital crown liep een beetje stroef en zat soms vast door lichamelijk afval zullen we maar zeggen. Even het advies van Apple gebruikt om het op te lossen. Letterlijk, want door het lauwe water draait hij weer soepeltjes en mn Watch is ook weer schoon :)

• MrAcid
  • Niet online
Ik zwem en douche er inmiddels ook regelmatig mee. Kan volgens mij allemaal prima.

• MrAcid
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:11:

Met lopen niet, met fietsen wel. Vooral omdat fietsen op basis van beweging (gebrek daaraan) lastiger automatisch te registreren is voor een horloge.

En natuurlijk bij het sporten. Dus hardlopen of wielrennen - of een losse workout.

• makooy
MrAcid schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:34:
Ik zwem en douche er inmiddels ook regelmatig mee. Kan volgens mij allemaal prima.
Douchen is geen enkel probleem kan ik vertellen uit eigen ervaring. Zolang je de watch maar even met schoon kraanwater afspoelt als je met shampoo of iets dergelijks bezig ben geweest onder de douche.

Tot hoe lang hou je de watch onder water met zwemmen? Doe je zwemmen in zoet of zout water?(zwembad is zoet)

Ik douche of zwem er niet mee, deed dat wel met de Pebble maar voegt eigenlijk niets toe en daarom doe ik het nu met de Watch niet meer.

Waarom doen jullie het? Is dat puur gemakzucht of is er een feature die ik over het hoofd zie?

Pagina: 1 ... 19 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie