• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:09
deBennie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:26:
Dit type watchface waarbij je alleen de tijd toont + 1 grote compilatie is m niet geworden? Ik zie het niet meer terug bij de watchfaces:

[Afbeelding]
Dit is de "X-large" watch face, in de preview van de watch app zie je alleen een beeldvullende klok, maar je kan hier 1 (grote) complicatie aan toevoegen.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
hk12nl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:42:
Iemand al twee tijdzones geïnstalleerd gekregen met de nieuwe GMT watchface? Ik hou alleen mijn huidige tijdzone lijkt wel. Of ik begrijp het niet goed?

Edit: opgelost door per ongeluk op de ring te drukken. Dan kan je het instellen. :)
Ik kan die hele gmt watchface niet vinden. Net als de nieuwe Artist watchface. Ik vind het sowieso wat lastig om bepaalde watchfaces te vinden die je ergens als voorbeeld ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door chippie777 op 17-09-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
loevestein schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:56:
[...]

Op mijn watchface stond de datum (17 in het rood), en die is nu weg. Je kunt hem ook niet meer selecteren als je je watchface aanpast. Sorry, geen screenshot maar hopelijk is het zo duidelijk. Geen datum meer op je wachface.
Dan heb je de standaard Agenda app verwijderd op je iPhone. Als je die weer installeert kun je ook de datum weer plaatsen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dancing_Animal schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:23:
Hoe ga je aan de slag met een Apple watch? Ik verwacht het volgende. Ik geef mijn leeftijd, lengte en gewicht op. Het ding vertelt mij dat ik 20 kilo te zwaar ben en zegt me dan hoeveel ik moet gaan lopen per dag. Daarnaast hoor ik graag wat ik moet eten. Vervolgens vraagt het ding me na een tijd wat ik weeg en geeft aan of het nu goed is.
Even een zijsprong: Installeer Lifesum op je telefoon. Hiermee kun je in de gaten houden wat je eet etc. en hij "helpt" je bij het behalen van targets.

Een gedeelte is gratis, en gedeelte betaald. Werkt super.

Kijk er eens naar, met het gratis deel kom je een eind.

Naast sporten dus ;)

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Laank schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:43:
[...]

Dit is de "X-large" watch face, in de preview van de watch app zie je alleen een beeldvullende klok, maar je kan hier 1 (grote) complicatie aan toevoegen.
Ik vind trouwens dat deze een lelijke grijze rand krijg als hij in stand-by staat als je bijvoorbeeld de kleur rood of geel hebt gekozen..

©2004

• hk12nl
chippie777 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:56:
[...]

Ik kan die hele gmt watchface niet vinden. Net als de nieuwe Artist watchface. Ik vind het sowieso wat lastig om bepaalde watchfaces te vinden die je ergens als voorbeeld ziet.
Welke watch heb je?

©2004

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 14:35
The Inquisitor schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:35:
[...]

Mwah, vind beide niet prima. De accuduur van een S5 is een dag, en soms is hij random leeg rond de avond, ondanks ik maar 2 uur heb gesport. Daarnaast is het scherm van de alu versie is gewoon slecht en breekbaar.

Qua innovatie... tsjah het is Apple, dus dat zouden zij toch moeten verzinnen? Maar als ik wat ideeën moet roepen:
- Suikerspiegelsensor, voor mensen met suikerziekte, heb er zelf niets aan, maar lijkt me een mooie innovatie voor die doelgroep. Er wordt al een paar jaar iets over geroepen.
- Bloeddruk zou eigenlijk ook al beschikbaar moeten zijn met de huidige sensoren
- Lichaamstemperatuursensor, dat zou één van de meeste waardevolle toevoegingen zijn omdat het iets zegt over je gezondheid. Dat is ook de reden dat de Oura Ring dat gebruikt. Daarnaast ook een handige toevoeging voor vrouwen vanwege ongesteldheid/vruchtbaarheid

Daarnaast worden sommige dingen goed gemeten maar doen ze er niets mee. Bijvoorbeeld HRV, een hele waardevolle metric die totaal niet gebruikt wordt door de AW. Je krijgt random readings door de dag heen, waardoor de waarde weinig tot niets zegt over je gesteldheid. En dat is zonde want het is aangetoond dat de HRV die de AW meet accuraat genoeg is.

VO2Max is ook een mooi metric waar ze nu eindelijk meer mee gaan doen, maar volgens mij is het ook in de nieuwe update niet mogelijk om Vo2max te meten tijdens het fietsen, terwijl concurrenten dat wel gewoon kunnen.
Bloeddruk en lichaamstemperatuur is vrij onmogelijk om dat op een betrouwbare manier te doen volgens mij. Suikerspiegel ook denk ik, maar dat weet ik niet zeker. Zou een leuke toevoeging kunnen zijn, maar moet wel heel nauwkeurig gebeuren natuurlijk.

De metingen waar je het over hebt zit grotendeels niet in hardware als ik je goed begrijp?

Beter glas ben ik het mee eens.

Batterij flink verbeteren wordt lastig met de huidige technologie, ik heb er weinig problemen mee. Haal de dag altijd makkelijk en doe hem 's nachts toch altijd aan de lader. Mocht ik hem een keer omhouden 's nachts dan red ik de volgende dag vaak ook wel.

• chippie777
Watch 5 icm iPhone 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loevestein
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-06 14:19
Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:56:
[...]

Dan heb je de standaard Agenda app verwijderd op je iPhone. Als je die weer installeert kun je ook de datum weer plaatsen.
Jeetje, hier was ik nooit achter gekomen. Heel veel dank. _/-\o_. Hij staat er weer op, de datum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Als je de datumcomplicatie op je watch ineens kwijt bent: https://developer.apple.com/forums/thread/652914
De Calendar/Agenda-app op je foon is nodig, moest em ook weer ff uit de app-kelder trekken want ik gebruik Fantastical :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Serena
2Dutch schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:23:
Als je de datumcomplicatie op je watch ineens kwijt bent: https://developer.apple.com/forums/thread/652914
De Calendar/Agenda-app op je foon is nodig, moest em ook weer ff uit de app-kelder trekken want ik gebruik Fantastical :P
Ik gebruik juist de complicatie van Fantastical terwijl ik de app niet gebruik. Mooiste qua layout in de rand.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een beginnersvraag, want ik heb nog geen AW maar wil de SE gaan bestellen. De AW wil ik ook voor hardlopen gaan gebruiken en eigenlijk had ik gehoopt dat er eindelijk in Nederland een 4G variant uit zou komen, maar helaas.

Omdat ik mijn iPhone thuis wil laten, vind ik het belangrijk om een goede gps-verbinding te hebben. Ik gebruik voornamelijk Strava en vind het prettig om achteraf mijn route te kunnen bekijken met de intervallen, hartslag en dergelijke. Maar een andere app is ook geen probleem, zolang ik het maar kan exporteren in dat geval.

Op Apple's website kom ik het volgende tegen:
For GPS accuracy when you walk, run, or cycle outdoors, select the appropriate Workout and bring your iPhone. For GPS accuracy, you can also calibrate your Apple Watch. Apple Watch Series 2 and later has built-in GPS that allows you to get more accurate distance and speed information during an outdoor workout without your paired iPhone.
Dit brengt me in verwarring, want eerst spreken ze over dat je je iPhone mee moet nemen voor nauwkeurigheid van de GPS, maar zeggen dan ook dat je je Apple Watch kan kalibreren én dat vanaf Series 2 ook zonder je iPhone kan lopen.

Begrijp ik het dan goed dat alles vanaf een Series 2 gewoon prima gps ontvangst heeft (buiten uiteraard) en ik zonder iPhone een vergelijkbare ervaring krijg als met een Garmin sporthorloge? Ik verwacht niet dat het net zo nauwkeurig zal zijn als een dedicated sporthorloge, maar het moet ook niet slechts een grove benadering zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
MooDyBLueS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:31:
Ik heb een beginnersvraag, want ik heb nog geen AW maar wil de SE gaan bestellen. De AW wil ik ook voor hardlopen gaan gebruiken en eigenlijk had ik gehoopt dat er eindelijk in Nederland een 4G variant uit zou komen, maar helaas.

Omdat ik mijn iPhone thuis wil laten, vind ik het belangrijk om een goede gps-verbinding te hebben. Ik gebruik voornamelijk Strava en vind het prettig om achteraf mijn route te kunnen bekijken met de intervallen, hartslag en dergelijke. Maar een andere app is ook geen probleem, zolang ik het maar kan exporteren in dat geval.

Op Apple's website kom ik het volgende tegen:

[...]

Dit brengt me in verwarring, want eerst spreken ze over dat je je iPhone mee moet nemen voor nauwkeurigheid van de GPS, maar zeggen dan ook dat je je Apple Watch kan kalibreren én dat vanaf Series 2 ook zonder je iPhone kan lopen.

Begrijp ik het dan goed dat alles vanaf een Series 2 gewoon prima gps ontvangst heeft (buiten uiteraard) en ik zonder iPhone een vergelijkbare ervaring krijg als met een Garmin sporthorloge? Ik verwacht niet dat het net zo nauwkeurig zal zijn als een dedicated sporthorloge, maar het moet ook niet slechts een grove benadering zijn.
Hi,
Als je echt een side bij side vergelijking wilt, met diepgang adviseer ik je even naar DC rainmaker te gaan kijken op zijn site (zeer uitgebreide teksten) of youtube (relatief korte samenvatting). Op zich vind hij het prima, wel is het zo dat apple meer houd van rondingen, dus hoeken van 90 graden etc geeft die weer als een mooie bocht.

Ik switch regelmatig van garmin (Fenix 5S) naar apple watch (watch 2-5 gehad) en vind het voldoende betrouwbaar, maar Garmin biedt voor de fanatieke hardloper wel wat meer.

Je telefoon heb je vanaf de AW2 niet meer nodig, maar als je te telefoon meeneemt gebruikt de AW daarvan de GPS denk vooral voor batterij besparing.

[ Voor 3% gewijzigd door foekebooij op 17-09-2020 13:39 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:27:
[...]

Ik gebruik juist de complicatie van Fantastical terwijl ik de app niet gebruik. Mooiste qua layout in de rand.
Fantastical krijg ik niet als keuze voor het datumveld (valt weinig mooiers van te maken gok ik?), of bedoelde je gewoon in het midden..of..hmm. Voor mij is de dag en dag van de maand een must have, vooral in deze tijden waar ik weinig besef van tijd heb :+

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 17-09-2020 13:52 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Serena
2Dutch schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:50:
[...]

Fantastical krijg ik niet als keuze voor het datumveld (valt weinig mooiers van te maken gok ik?), of bedoelde je gewoon in het midden..of..hmm. Voor mij is de dag en dag van de maand een must have, vooral in deze tijden waar ik weinig besef van tijd heb :+
Ik gebruik die midden boven, dan staat de tekst in de rand.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:55:
Ik gebruik die midden boven, dan staat de tekst in de rand.
Ah datum inderdaad bovenaan in de complicatie, maar heb geen gevulde agenda ofzo dus ziet er dan verder zo weird uit :+ Verder superfijne app dat Fantastical, zelfs op de watch is het design top notch / usability erg hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Dat is wel vreemd. Wellicht beide devices even aan en uit zetten?

©2004

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:27:
[...]

Hoe moet ik dat zien? Heb hem mede door jouw opmerking eens geïnstalleerd maar ik zie enkel de dag/datum/maand van vandaag en geen agenda-item die ik wel zie met de Calendar .

Of is dit correct:
[...]

[ Voor 32% gewijzigd door i2Paq op 17-09-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik laat maar even een screenshot zien. Handiger…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zh9uUKGINMlNgpB5W025C4Wj9ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9Zv1qQGmAFxlinGQh1LcLDSa.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
hk12nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:14:
[...]

Dat is wel vreemd. Wellicht beide devices even aan en uit zetten?
Dat heeft inderdaad geholpen. Thx. Het is lang geleden dat ik een (apple) device opnieuw moest opstarten om het correct te laten werken.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
foekebooij schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:37:
[...]

Hi,
Als je echt een side bij side vergelijking wilt, met diepgang adviseer ik je even naar DC rainmaker te gaan kijken op zijn site (zeer uitgebreide teksten) of youtube (relatief korte samenvatting). Op zich vind hij het prima, wel is het zo dat apple meer houd van rondingen, dus hoeken van 90 graden etc geeft die weer als een mooie bocht.

Ik switch regelmatig van garmin (Fenix 5S) naar apple watch (watch 2-5 gehad) en vind het voldoende betrouwbaar, maar Garmin biedt voor de fanatieke hardloper wel wat meer.

Je telefoon heb je vanaf de AW2 niet meer nodig, maar als je te telefoon meeneemt gebruikt de AW daarvan de GPS denk vooral voor batterij besparing.
Thanks! Ik was ooit een fanatieke hardloper en had ook een Garmin horloge waar ik erg tevreden mee was, maar die is kapot. Omdat ik vanwege een stevige blessure (voor de 2e keer) lange tijd niet hardgelopen heb, wil ik het fanatieke ombuigen naar wat meer casual en het gewoon voor mijn eigen gezondheid slechts blijven doen en niet PR's nastreven of vele wedstrijden per jaar. In dat opzicht ben ik dus op zoek naar hoe de AW daarin past en dat lijkt prima te zijn.

Heb net wat tijd besteed om een deel van DC Rainmaker's AW5 review door te lezen en ik snap nu mede dankzij jouw reactie ook vrij goed wat de verschillen zijn. De gps-fix om mee te starten zal denk ik wennen zijn en afwachten hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Maar als dat het grootste probleem is, dan kan ik daar mee leven. Voor de Garmin had ik een Nike Sportwatch en die deed er soms gewoon 4-5 minuten over, waardoor ik uiteindelijk toch maar ging rennen want na een paar keer ben je een paar minuten wachten ook wel zat. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik hou van dieter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:40
Wat gaat dat updaten van WatchOS toch traaaaaag...... :(

iPhone 11 pro Max / AW4

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
Tartarus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 07:51:
[...]

Zoals de reactie voor mij al zei, gewoon ontkoppelen en opnieuw koppelen en dan updaten.
Zo heb ik dat de laatste tijd elke keer moeten toen er een beta update kwam.
Ik had ook foto op 25 gezet toen lukte het

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 17:15
RicoK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:02:
Wat gaat dat updaten van WatchOS toch traaaaaag...... :(

iPhone 11 pro Max / AW4
hier niet hoor :) was zo binnen...

A person who never made a mistake never tried anything new.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Hebben jullie de handenwas functie al werkend? Ik heb deze aangezet onder Instellingen, maar werkt nog niet.
Laat maar. Nu doet ie het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 17-09-2020 16:55 ]

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:06
meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:48:
Hebben jullie de handenwas functie al werkend? Ik heb deze aangezet onder Instellingen, maar werkt nog niet.
Laat maar. Nu doet ie het wel.
Vandaag een keer gezien.

PSN: PcDCch

• hk12nl
chippie777 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:10:
[...]

Dat heeft inderdaad geholpen. Thx. Het is lang geleden dat ik een (apple) device opnieuw moest opstarten om het correct te laten werken.
Nooit verkeerd om het af en toe te doen :)

©2004

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb echt iets sufs...
Aantal weken geleden moest ik mijn iPhone opnieuw installeren, alle data kwijt etc.
Ook mijn AW opnieuw moeten koppelen etc.
Nu ben ik mijn code vergeten van de AW, ik kan hem nog wel ontgrendelen via de iPhone.
Is er een manier om de code te resetten zonder heel de AW te resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens mij als je een backup terugzet moet je opnieuw code instellen?

Dus unpairen, wachten tot hij gewiped is, dan opnieuw pairen en backup terugzetten?

https://support.apple.com/en-us/HT204567

Dat verschilt niet veel van een reset, haha.

Op zich duurt het even, maar zolang je de backup hebt, verlies je geen data/instellingen.

[ Voor 37% gewijzigd door Keypunchie op 17-09-2020 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Cool dat je met watchOS 7 nu alle ringen aan kan passen ipv alleen de calorieën ring. Ben inmiddels gewend geraakt aan wat ik heb ingesteld maar wel goed dat het nu eindelijk kan.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Of je maakt een grapje of je hebt een heel andere beleving van snelheid...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
RicoK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:52:
[...]

Of je maakt een grapje of je hebt een heel andere beleving van snelheid...... ;)
Het binnenhalen van de update zelf is snel. Dat is het download proces. Eenmaal gedownload duurt het veel langer voordat de update daadwerkelijk is uitgevoerd en je weer gebruik kan maken van je Watch.

In andere woorden, jullie praten langs elkaar heen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
RicoK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:52:
[...]

Ging bij mij ook best snel, downloaden ging ‘S nachts automatisch, de upgrade is uitgevoerd terwijl ik aan het douchen was, dus met een kwartiertje. Al met al heb ik er dus in gebruik niets van gemerkt.
Keypunchie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:17:
Volgens mij als je een backup terugzet moet je opnieuw code instellen?

Dus unpairen, wachten tot hij gewiped is, dan opnieuw pairen en backup terugzetten?

https://support.apple.com/en-us/HT204567

Dat verschilt niet veel van een reset, haha.

Op zich duurt het even, maar zolang je de backup hebt, verlies je geen data/instellingen.
Dank je! Blij dat ik eindelijk de minuten kan aanpassen!

[ Voor 38% gewijzigd door Kassad op 18-09-2020 07:19 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

Zjemm

...

pff hoe hoort het nou?

heel vroeger: gebruikte ik bedtime op mijn iPhone, werkte prima.

toen kwam de watch, bleef de iPhone beneden.

op de watch zette ik gewoon een alarm elke avond (want hey, waarom zou die dat onthouden) op mijn watch die dan de hele nacht aan de lader lag. in de ochtend ging dan de wekker....prima

nu in watchOS 7 heb je ook bedtime o de watch. ik blij, aangezet zodat ik gewekt zou worden door mijn watch door bedtime in plaats van het alam wat ik anders gebruikte.

niet dus..... lag mijn iPhone beneden hard te pingelen in plaats van mn watch naast me aan de lader.

hoe krijg ik het nou zo ver dat mijn watch af gaat in plaats van mn iPhone?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Zjemm schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:31:
pff hoe hoort het nou?

op de watch zette ik gewoon een alarm elke avond (want hey, waarom zou die dat onthouden) op mijn watch die dan de hele nacht aan de lader lag. in de ochtend ging dan de wekker....prima

nu in watchOS 7 heb je ook bedtime o de watch. ik blij, aangezet zodat ik gewekt zou worden door mijn watch door bedtime in plaats van het alam wat ik anders gebruikte.

niet dus..... lag mijn iPhone beneden hard te pingelen in plaats van mn watch naast me aan de lader.

Hier gisteren op de watch de "slaap app" ingesteld op 22:00 slapen en 6:00 wakker maken, en dit heeft ie netjes gedaan, om 22:00 ging alles op niet storen en scherm van de watch gaat niet meer aan zoals ik voorheen met theatermodus deed. En om 6:00 werd ik gewekt door trilsignalen van de watch, iphone was gewoon stil. Daarna krijg je een mooi overzichtje en niet storen staat weer uit.

Verder merk ik wel dat de autosleep app die ik voorheen gebruikte niet meer goed werkt, dus meer mensen hier last van?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Valt me op dat als je always-on screen niet actief en je op een compilatie drukt, de compilatie/app meteen gestart wordt.
Voorheen moest je eerst op je scherm drukken om m actief te maken en daarna kon je pas op een compilatie drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
pff hoe hoort het nou?

Wekker op je telefoon kun je ook gewoon instellen voor elke dag hoor, of elke weekdag bijvoorbeeld :?
Ik gebruik hem niet anders, weekdagen om 7 uur de wekker, hoef er nooit aan te zitten :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kon mijn AW3 het niet gewoon een weekje langer volhouden tot de series 6 binnen is die ik dinsdag heb besteld?

Vanaf maandag zo'n beetje het probleem dat wat sensors niet meer werkten waardoor beweging en activiteit niet werd gedetecteerd, alles stond op 0. Wat troubleshooting gedaan en geddg'd naar het probleem wat waarschijnlijk gewoon hardwarematig is.

Dat ding heeft wel de nodige 'opdonders' gehad van dagelijks gebruik dus ik ben niet verbaasd dat er vroeg of laat wat stuk is gegaan. Maar het zou zoveel beter zijn geweest als het een weekje langer kon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:42:
[...]

Hier gisteren op de watch de "slaap app" ingesteld op 22:00 slapen en 6:00 wakker maken, en dit heeft ie netjes gedaan, om 22:00 ging alles op niet storen en scherm van de watch gaat niet meer aan zoals ik voorheen met theatermodus deed. En om 6:00 werd ik gewekt door trilsignalen van de watch, iphone was gewoon stil. Daarna krijg je een mooi overzichtje en niet storen staat weer uit.

Verder merk ik wel dat de autosleep app die ik voorheen gebruikte niet meer goed werkt, dus meer mensen hier last van?
maar jij draagt hem dan nachts? ik heb hem aan de lader hangen...misschien is dat een verschil waardoor dat komt?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Martinusz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:20:
[...]

Wekker op je telefoon kun je ook gewoon instellen voor elke dag hoor, of elke weekdag bijvoorbeeld :?
Ik gebruik hem niet anders, weekdagen om 7 uur de wekker, hoef er nooit aan te zitten :)
ja dat kon op de telefoon wel, maar ik had het over het alarm op de apple watch. die moest je elke keer opnieuw zetten

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zjemm schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:34:
[...]

ja dat kon op de telefoon wel, maar ik had het over het alarm op de apple watch. die moest je elke keer opnieuw zetten
Nee hoor :? het is gewoon de wekker op mijn watch die ik zo kan instellen.
Als je de wekker aanmaakt op je watch kun je gewoon instellen wanneer te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Martinusz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:36:
[...]

Nee hoor :? het is gewoon de wekker op mijn watch die ik zo kan instellen.
Als je de wekker aanmaakt op je watch kun je gewoon instellen wanneer te herhalen.
hmm toch nog eens kijken dan...
waar doe je dat dan? and in de alarms app kun je nu de sleep/wakeup zetten, maar die werkt alleen als je hem draagt in de nacht.

en je hebt overige alarmen, maar die moet je elke dag weer aan zetten

bij de bedtime app heb ik het denk ik al gevonden....je moet de watch dragen snachts wil die geluid geven.
maar dan laad ik dat ding juist

[ Voor 17% gewijzigd door Zjemm op 18-09-2020 08:42 ]

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Zjemm schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:39:
[...]

hmm toch nog eens kijken dan...
waar doe je dat dan? and in de alarms app kun je nu de sleep/wakeup zetten, maar die werkt alleen als je hem draagt in de nacht.

en je hebt overige alarmen, maar die moet je elke dag weer aan zetten

bij de bedtime app heb ik het denk ik al gevonden....je moet de watch dragen snachts wil die geluid geven.
maar dan laad ik dat ding juist
Gewoon wekker :P bij mij is het een applicatie op mijn wijzerplaat.
Bij je apps is het een oranje wekker icoontje…

Als je de tijd hebt ingesteld, kun je op de tijd drukken en kun je herhaling etc. kiezen.

https://www.iphoned.nl/tips/apple-watch-wekker/

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 18-09-2020 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Tartarus @Kassad Het downloaden en hierna het voorbereiden van de installatie duurt laaang. Het installeren zelf gaat 'relatief' vlot.
Wellicht dat het downloaden en de voorbereiding langzaam verliep, heeft misschien gelegen aan het tijdstip. Misschien dat op dat moment de servers het even lastig hadden. Weet ik niet. Het installeren van een nieuwe watchOS gaat altijd wel langzaam, maar nu ging het wel heeeel erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
pff hoe hoort het nou?

Ook vannacht geprobeerd, werd netjes wakker gemaakt om 06:15, kom ik een paar minuten later in de woonkamer, staat daar mijn iPhone ook lekker alarm te bleren :?

Normaal gebruik ik Pillow.app, Maar die had maar de helft van de nacht geregistreerd, maar dat gebeurd soms als ik teveel beweeg, en de Watch niet vast genoeg zit.
gek genoeg heeft Bedtime wel de complete nacht geregistreerd, maar die geeft heel weinig informatie hoe mijn slaap was, of kijk ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Martinusz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:46:
[...]

Gewoon wekker :P bij mij is het een applicatie op mijn wijzerplaat.
Bij je apps is het een oranje wekker icoontje…

Als je de tijd hebt ingesteld, kun je op de tijd drukken en kun je herhaling etc. kiezen.

https://www.iphoned.nl/tips/apple-watch-wekker/
haha nooit geweten :) thanks

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

absrnd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:57:
[...]

Ook vannacht geprobeerd, werd netjes wakker gemaakt om 06:15, kom ik een paar minuten later in de woonkamer, staat daar mijn iPhone ook lekker alarm te bleren :?

Normaal gebruik ik Pillow.app, Maar die had maar de helft van de nacht geregistreerd, maar dat gebeurd soms als ik teveel beweeg, en de Watch niet vast genoeg zit.
gek genoeg heeft Bedtime wel de complete nacht geregistreerd, maar die geeft heel weinig informatie hoe mijn slaap was, of kijk ik verkeerd ?
ja maar je moet hem dus wel dragen wil je door je watch gewekt worden met die bedtime app.
draag je hem niet dan moet je gewoon alarm gebruiken

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:07
Ik krijg in elk geval 30 minuten geleden al een verzendbevestiging van CoolBlue, dus dat zit snor. :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]
Voor mij is de dag en dag van de maand een must have, vooral in deze tijden waar ik weinig besef van tijd heb :+
Voor mij ook! Ik miste de datum rechtsboven al. Handig van de hoek-complication dat je óók direct kunt zien welke datum het gisteren was en morgen zal zijn. Scheelt tenslotte weer een denkstapje O-)

Heb inmiddels na jouw tip de Calendar-app weer geïnstalleerd op de iPhone. Wel vreemd dat die nodig is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
Eergisteren heb ik WatchOS 7 geïnstalleerd. Ik heb nog geen tijd gehad om alle nieuwe features langs te gaan maar ik heb wel besloten om de native Slaap-app niet te gebruiken. AutoSleep biedt nog steeds meer functies dan de native-slaap app met o.a. onderscheiding tussen diepe slaap en lichte slaap.

Ik heb ook gekeken naar de batterijconditie (Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie) en tot mijn verbazing is mijn AW4 nu al op 90%. Ik mijn AW4 pas in januari 2019 gekocht dus vandaar dat ik verrast ben dat het nu al 10% minder batterijcapaciteit heeft.
Mijn iPhone X, die ik sinds launch heb, heeft 'maar' 92% batterijcapaciteit. Ik heb nu wel geoptimaliseerd opladen aangezet in de hoop dat de batterijslijtage minder wordt. Zijn er meer mensen waarbij de batterij ook zo snel slijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@VirinR Ik heb ook een AW4 en heb deze ook al weer een tijdje, maar weet niet exact hoe lang ik deze nu al heb. Echter mijn batterijcapaciteit staat (gelukkig) op 99%. Ik had daar nooit eerder naar gekeken, maar ben wel positief verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:42:
[...]

Waar vind ik die "slaap app"?

8)7 Bedtime
VirinR schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:34:
Eergisteren heb ik WatchOS 7 geïnstalleerd. Ik heb nog geen tijd gehad om alle nieuwe features langs te gaan maar ik heb wel besloten om de native Slaap-app niet te gebruiken. AutoSleep biedt nog steeds meer functies dan de native-slaap app met o.a. onderscheiding tussen diepe slaap en lichte slaap.

Ik heb ook gekeken naar de batterijconditie (Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie) en tot mijn verbazing is mijn AW4 nu al op 90%. Ik mijn AW4 pas in januari 2019 gekocht dus vandaar dat ik verrast ben dat het nu al 10% minder batterijcapaciteit heeft.
De mijne gekocht eind 2018 en ik zie net dat ik op 96% zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
i2Paq schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:18:
[...]

Waar vind ik die "slaap app"?

8)7 Bedtime

[...]

De mijne gekocht eind 2018 en ik zie net dat ik op 96% zit.
In NL taal noemen ze hem gewoon "slaap" ;) maar al gevonden dus (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:21:
[...]

In NL taal noemen ze hem gewoon "slaap" ;) maar al gevonden dus (y)
Hij is "verhuisd" naar de Health App ontdek ik net. Beter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Zal Spotify offline nu echt naar de AW komen?
https://www.onemorething....rs-kunnen-binnenkort-los/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Canaria schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:23:
[...]

Voor mij ook! Ik miste de datum rechtsboven al. Handig van de hoek-complication dat je óók direct kunt zien welke datum het gisteren was en morgen zal zijn. Scheelt tenslotte weer een denkstapje O-)

Heb inmiddels na jouw tip de Calendar-app weer geïnstalleerd op de iPhone. Wel vreemd dat die nodig is.
Beetje jammer, dat was mijn tip…
Hij herhaalde het alleen maar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Sinds ik op WatchOS 7 zit op mn Series 5 is de activity app steeds meer kapot gegaan.
Gisteren werden mijn staanuren niet bijgewerkt.
En sinds vanochtend wordt er bij een workout alleen de tijd opgenomen en geen andere stats.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzcM-A35HfB6wAtDZNHGu9Hhfr4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RhZRKS67bKvtyFweJJHnlPAY.png?f=user_large
Ik kan ook geen hartslag meer nemen, de groene lampjes gaan niet eens aan.

En sinds halverwege de ochtend is de Activiteit app helemaal niet meer te openen. In de compilatie blijft alleen maar laden staan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRv7ZEkL6DBOsrsCQUJJOOa0P2o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j06mr50wqILhhGJBSQpY7WO5.png?f=user_large

Iemand anders ook iets vergelijkbaars gehad?

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mijn iPhone X, die ik sinds launch heb, heeft 'maar' 92% batterijcapaciteit. Ik heb nu wel geoptimaliseerd opladen aangezet in de hoop dat de batterijslijtage minder wordt. Zijn er meer mensen waarbij de batterij ook zo snel slijt?
92% bij een series 5, gekocht in december 2019... Binnen een jaar vind ik dat wel héél vlot. We hebben dus vrijwel dezelfde slijtage, alleen ik 11 maanden eerder :o

En ik laad gewoon elke avond op, verder weinig bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
The Inquisitor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:43:
[...]

92% bij een series 5, gekocht in december 2019... Binnen een jaar vind ik dat wel héél vlot. We hebben dus vrijwel dezelfde slijtage, alleen ik 11 maanden eerder :o

En ik laad gewoon elke avond op, verder weinig bijzonders.
Ik laad mijn AW alleen op wanneer dat nodig is. Ik draag hem wel tijdens de nacht gezien ik AutoSleep gebruik maar dat had nooit een serieuze impact op mijn batterij gehad. In het begin kon ik makkelijk 2 volle dagen ermee doen, nu is dat ongeveer 1,5 dag. Ik gebruik wel de Work-out app meer de afgelopen tijd dus dat zou een oorzaak kunnen zijn. Wel gebruik ik alleen watchfaces met een zwarte achtergrond om zo batterij te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

VirinR schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:55:
[...]

Ik laad mijn AW alleen op wanneer dat nodig is. Ik draag hem wel tijdens de nacht gezien ik AutoSleep gebruik maar dat had nooit een serieuze impact op mijn batterij gehad. In het begin kon ik makkelijk 2 volle dagen ermee doen, nu is dat ongeveer 1,5 dag. Ik gebruik wel de Work-out app meer de afgelopen tijd dus dat zou een oorzaak kunnen zijn. Wel gebruik ik alleen watchfaces met een zwarte achtergrond om zo batterij te besparen.
Met S5 en AOD kun je nooit 2 dagen halen. Ik ga meestal naar bed met zo'n 30% AW, dus een tweede dag is onhaalbaar. De Work-out app (ingebouwde bedoel je?) gebruik ik sinds dag 1, elke dag, soms meerdere malen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Die van mij is van oktober 2019 en staat nog op 100%. Gaat elke dag aan de lader en wordt intensief gebruikt. Heb hem eigenlijk ook altijd om. Ik ben tevreden.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Max2000 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:39:
Sinds ik op WatchOS 7 zit op mn Series 5 is de activity app steeds meer kapot gegaan.
En sinds vanochtend wordt er bij een workout alleen de tijd opgenomen en geen andere stats.
[Afbeelding]

En sinds halverwege de ochtend is de Activiteit app helemaal niet meer te openen. In de compilatie blijft alleen maar laden staan...
[Afbeelding]

Niet specifiek met de Activity app, maar ik merkte wel wat vreemde dingen na de update en heb de Watch vervolgens een reset gegeven en nu lijkt alles weer normaal.

Ik ben ook een beetje teleurgesteld in de sleep tracking. Had een beetje meer een “polished” ervaring van Apple verwacht. Maar het is slechts heel globaal en maakt zich alleen zorgen om de totale slaap duur zo te zien. Geen fases van slaap zoals inderdaad bijvoorbeeld Autosleep, en er is geen duidelijk overzicht na wakker worden van hoe je slaap is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
Propane schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:07:
[...]
Niet specifiek met de Activity app, maar ik merkte wel wat vreemde dingen na de update en heb de Watch vervolgens een reset gegeven en nu lijkt alles weer normaal.

Ik ben ook een beetje teleurgesteld in de sleep tracking. Had een beetje meer een “polished” ervaring van Apple verwacht. Maar het is slechts heel globaal en maakt zich alleen zorgen om de totale slaap duur zo te zien. Geen fases van slaap zoals inderdaad bijvoorbeeld Autosleep, en er is geen duidelijk overzicht na wakker worden van hoe je slaap is verlopen.
Ik zal hem vanavond eens even resetten en backup terugzetten.
Wel jammer van mijn 111 dagen bewegingsdoel streak.

Misschien dat met de Series 6 met de O2 sensor wel meer data te lezen valt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Handen wassen voelt nu wel als topsport. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Serena schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:31:
[...]

Beetje jammer, dat was mijn tip…
Hij herhaalde het alleen maar. :?
Oh sorry in dat geval. Dan heb ik daar overheen gescrolld.

Overigens wel grappig dat je "hij" zegt, want voor zover de profielinfo klopt is @2Dutch net als jij en ik vrouw :-)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Canaria schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:59:
[...]
Dan heb ik daar overheen gescrolld.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Sinds dinsdagavond hoef je bij sommige topics maar even met je ogen te knipperen en je hebt al gelijk een paar pagina's achterstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
RicoK schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:56:
@Tartarus @Kassad Het downloaden en hierna het voorbereiden van de installatie duurt laaang. Het installeren zelf gaat 'relatief' vlot.
Wellicht dat het downloaden en de voorbereiding langzaam verliep, heeft misschien gelegen aan het tijdstip. Misschien dat op dat moment de servers het even lastig hadden. Weet ik niet. Het installeren van een nieuwe watchOS gaat altijd wel langzaam, maar nu ging het wel heeeel erg langzaam.
Ik heb vanochtend ge-update naar beta 1 van watchOS 7.1. In eerste instantie zou het downloaden ongeveer 2 uur duren, maar ik heb in instellingen van mijn iPhone Bluetooth uitgezet en op mijn Watch verbinding gemaakt met WiFi. Toen duurde het downloaden totaal 13 minuten.

Dat is dan ook mijn advies aan jou voor de volgende keer. Zodra je te zien krijgt hoe lang het downloaden gaat duren, moet je Bluetooth in de instellingen van je iPhone helemaal uit zetten en verbinding met WiFi maken op je Watch. WiFi is immers sneller dan BT _/-\o_. Nadat het downloaden voltooid is kan je BT op je iPhone weer terug aanzetten.

Ik hoop dat dit helpt.

Helaas is er geen manier om het voorbereiden van de update zelf te versnellen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus

Ha. Bedankt voor deze informatie.
Nooit geweten dat de Watch ook een optie had om batterij conditie te controleren.

Mijn Watch S3 is vorig jaar op 30 April vervangen door de Genius Bar en de batterij conditie is nog steeds op 100%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:07
Net mijn Blauwe Series 6 44mm opgehaald met ProductRED Nylon Loop. Ik vind het een fijne combo :)

Het blauw is dieper dan ik had gedacht. Op de foto lijkt het lichter dan het is.
Ik denk dat er ook nog een rode single loop bij komt, want ik like de combo wel heul erg :) O+

In een uur ook nog geen %tje accu verloren. Benieuwd of dat béter is dan de 5 met always-on uit. Die was al knetter goed, maar ik verwacht dat het nóg beter is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0N6serHoRrlTvpite-6uAL9klQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYRsv9fE0ZW07m81bMtaWCKk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Mar.tin op 18-09-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Max2000 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:39:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iets soortgelijks ja, op mijn series 2 kreeg ik ondanks het halen van mijn beweegdoel geen nieuwe badge met meeste dagen beweging.

Oplossing was toen de app op de AW geforceerd sluiten. Misschien helpt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Tartarus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:03:
Dat is dan ook mijn advies aan jou voor de volgende keer. Zodra je te zien krijgt hoe lang het downloaden gaat duren, moet je Bluetooth in de instellingen van je iPhone helemaal uit zetten en verbinding met WiFi maken op je Watch. WiFi is immers sneller dan BT _/-\o_. Nadat het downloaden voltooid is kan je BT op je iPhone weer terug aanzetten.
Thanks! Dat lijkt me een gouden tip! _/-\o_

Nu hopen, dat ik er een volgende keer wel aan denk.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
Pino112 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:23:
[...]

Iets soortgelijks ja, op mijn series 2 kreeg ik ondanks het halen van mijn beweegdoel geen nieuwe badge met meeste dagen beweging.

Oplossing was toen de app op de AW geforceerd sluiten. Misschien helpt dat?
Had hem al een paar keer gereboot.
Maar had hem net in de auto aan de lader gelegd nadat die helemaal leeg was gegaan.
En toen ik hem omdeed was alle activiteit behalve de staanuren weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Max2000 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:54:
[...]

Had hem al een paar keer gereboot.
Maar had hem net in de auto aan de lader gelegd nadat die helemaal leeg was gegaan.
En toen ik hem omdeed was alle activiteit behalve de staanuren weer terug.
Rebooten werkte bij mij niet, echt de app geforceerd sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Canaria schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:59:
[...]

Oh sorry in dat geval. Dan heb ik daar overheen gescrolld.

Overigens wel grappig dat je "hij" zegt, want voor zover de profielinfo klopt is @2Dutch net als jij en ik vrouw :-)
Ow!!! Hahahaha, sorry!!!
Zie dat nergens staan, maar zal beslist zo zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Serena op 18-09-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Laank schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:43:
[...]

Ah thx!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm. Sinds de WatchOS update is mijn S3 inmiddels al 2 keer opnieuw opgestart.
Gisteren was het scherm in mijn gezichtsveld en was er ineens iets op zichtbaar, toen ik er naar keek zag ik dat het het Apple logo was. Spontane reboot.

En nu net soort van gelijk, ik wilde wat checken, scherm zwart. Op het scherm tikken deed niets, knoppen deden niets. Zijknop een seconde of 3 ingedrukt, apple logo, en watch start op :/

In de bijna 3 jaar dat ik hem draag is hij volgens mij 1 keer opnieuw opgestart, vrij aan het begin. Nu in 2 dagen 2 keer. Kan toeval zijn natuurlijk, maar het ligt meer voor de hand dat de update niet helemaal lekker is.

Hebben meer mensen (met een oudere watch) zoiets opgemerkt?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Spike_wolf schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:09:
Gisteren was het scherm in mijn gezichtsveld en was er ineens iets op zichtbaar, toen ik er naar keek zag ik dat het het Apple logo was. Spontane reboot.

En nu net soort van gelijk, ik wilde wat checken, scherm zwart. Op het scherm tikken deed niets, knoppen deden niets. Zijknop een seconde of 3 ingedrukt, apple logo, en watch start op :/

In de bijna 3 jaar dat ik hem draag is hij volgens mij 1 keer opnieuw opgestart, vrij aan het begin. Nu in 2 dagen 2 keer. Kan toeval zijn natuurlijk, maar het ligt meer voor de hand dat de update niet helemaal lekker is.

Jep. Hier ook.
Gebeurde in de auto. Eerst dacht ik nog dat dit een nieuwe (rare) instelling was met auto rijden en niet storen functie.
Ook het lang ingedrukt houden bij de notificaties (om ze allemaal tegelijkertijd te verwijderden) werkt niet meer

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
streamnl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:28:
[...]

Ook het lang ingedrukt houden bij de notificaties (om ze allemaal tegelijkertijd te verwijderden) werkt niet meer
Je moet nu naar boven scrollen en op de knop wis alles drukken.

Ik heb wel het idee dat ie in de bedtime modus vanalles op de achtergrond snacht uit zet, want mijn rusthartslag was niet gemeten en staat dus nu een stuk hoger dan mijn laagst gemeten hartslag vanacht.

Verder snapt hierdoor autosleep er ook niks meer van helaas...

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Nee, bij mij gaat het tot nu toe vlekkeloos op mijn S3. Wel heb ik vooraf aan de update een reset gedaan omdat ik onvoldoende ruimte had voor de update en dat ook niet meer op een normale manier vrij kon maken.

• Spike_wolf

Spike_wolf

PeaceNlove schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:41:
[...]

Nee, bij mij gaat het tot nu toe vlekkeloos op mijn S3. Wel heb ik vooraf aan de update een reset gedaan omdat ik onvoldoende ruimte had voor de update en dat ook niet meer op een normale manier vrij kon maken.
Dat heb ik ook moeten doen, ding zat vol zonder dat er iets op stond :P Maar los daarvan waren er nooit issues mee. Nouja, ik kijk nog even aan wat hij doet :)

Humankind… be both.

• Tartarus

Ik zit al sinds dat ik een Watch op de bèta’s en watchOS 7 is tot nu toe echt om van te janken. Al sinds het begin heb ik last van reboots tijdens het rijden of wanneer ik ergens intensief mee bezig ben.
Ik had stilletjes gehoopt dat 7.1 bèta’s daar verandering in zou brengen, maar ook daar heb ik nog last van reboots, zij het iets minder.

Dus nee, je bent niet de enige :)

• Martinusz

Hier ook dat hij een “leeg” scherm laat zien qua ringen bijvoorbeeld, dan moet ik hem weer unlocken met code, alsof ie steeds de verbinding kwijt is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Martinusz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:05:
[...]

Hier ook dat hij een “leeg” scherm laat zien qua ringen bijvoorbeeld, dan moet ik hem weer unlocken met code, alsof ie steeds de verbinding kwijt is ofzo.
Is hij in dat geval ook niet gewoon gereboot zonder dat je dat actief opgevallen is?

Als hij net opgestart is heb je ook een "leeg" scherm qua ringen en moet je de code invullen :P

Humankind… be both.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:34:
[...]

Je moet nu naar boven scrollen en op de knop wis alles drukken.
I know (toch bedankt). Dit vind ik minder prettig werken dan voorheen. Vooral bij meerdere berichten.

Meer dan ik dacht...

• Martinusz
Spike_wolf schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:33:
[...]

Is hij in dat geval ook niet gewoon gereboot zonder dat je dat actief opgevallen is?

Als hij net opgestart is heb je ook een "leeg" scherm qua ringen en moet je de code invullen :P
Zou heel goed kunnen ja, was aan het klussen dus niet heel goed opgelet :)

• hk12nl
In het snelmenu staat sinds watchOS 7 een vierkant met in de hoek een dictafoon pictogram. Ik kan deze niet indrukken en er op internet niets over vinden (gebruik vast de verkeerde zoektermen). Weet iemand wat deze inhoud?

©2004

• Tartarus
hk12nl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:47:
In het snelmenu staat sinds watchOS 7 een vierkant met in de hoek een dictafoon pictogram. Ik kan deze niet indrukken en er op internet niets over vinden (gebruik vast de verkeerde zoektermen). Weet iemand wat deze inhoud?
Een screenshot had meer gezegd. Ik kan het in ieder geval niet vinden op mijn series 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 18-09 15:09
Is om Siri berichten voor te laten lezen. (Volgens mij alleen via Airpods)
Weet niet wat de nederlandse term is, maar als je even ‘siri message announce’ intikt in google dan kom je meer te weten.

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 19-09-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Dit kun je aanzetten om Berichten voor te lezen. Werkt alleen als je AirPods zijn gekoppeld.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
streamnl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:36:
[...]

I know (toch bedankt). Dit vind ik minder prettig werken dan voorheen. Vooral bij meerdere berichten.
Vind dat wel handig heb t idee dat ik nu minder snel per ongeluk dingen wis.

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

WatchOS7 is wel pijn lijden voor de batterij. Die is hier op een Watch S4 nu binnen 11 uur leeg, gaat nergens meer over. Soft reset helpt niks. Nu maar snel hopen op een update, want eerder zou ik bijna de 2 dagen wel halen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• rimave
  • Laatst online: 18-09 17:51
Tartarus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:03:
[...]

Ik zit al sinds dat ik een Watch op de bèta’s en watchOS 7 is tot nu toe echt om van te janken. Al sinds het begin heb ik last van reboots tijdens het rijden of wanneer ik ergens intensief mee bezig ben.
Ik had stilletjes gehoopt dat 7.1 bèta’s daar verandering in zou brengen, maar ook daar heb ik nog last van reboots, zij het iets minder.

Dus nee, je bent niet de enige :)
Ik had dat ook met de beta’s. Wil ik betalen onderweg, is dat kreng weer gereboot waardoor de apple pay kaarten niet gelijk beschikbaar zijn. Dat duurt eerst weer 10 minuten. :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Tartarus
rimave schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:08:
[...]

Ik had dat ook met de beta’s. Wil ik betalen onderweg, is dat kreng weer gereboot waardoor de apple pay kaarten niet gelijk beschikbaar zijn. Dat duurt eerst weer 10 minuten. :(
Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, want ik heb 9 van de 10 keer mijn porto niet the eens bij me en de NFC op mijn iPhone is kaduuk waardoor Apple Pay niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electronaut
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:53
OkselFris schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:05:
WatchOS7 is wel pijn lijden voor de batterij. Die is hier op een Watch S4 nu binnen 11 uur leeg, gaat nergens meer over. Soft reset helpt niks. Nu maar snel hopen op een update, want eerder zou ik bijna de 2 dagen wel halen.
Hier geen issue hoor, ook iOS 7 op series 4, na 9u vd lader nog 83% batterij.

Voelt ook een pak sneller aan door snellere animaties.

• Tartarus
Electronaut schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:24:
[...]

Hier geen issue hoor, ook iOS 7 op series 4, na 9u vd lader nog 83% batterij.

Voelt ook een pak sneller aan door snellere animaties.
Ik zit op watchOS 7.1 beta 1 en heb op mijn 42mm S3 na 23 uur nog tussen de 20 en 30% batterij over.
Eens zien of ik dat straks op de S6 44mm ook ga halen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wat balen zeg, mijn S5 lijkt juist veel langer mee te gaan! (Nu nog 71%, rond 7.30 van de lader gehaald en dat met AOD aan) De watch voelt ook sneller aan :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Die ervaring heb ik met mijn S4 niet. Om de dag opladen is nog steeds te doen.

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33
Ondervind niet meteen problemen met batterij op m’n S4, het is nog steeds elke nacht opladen.

Is er iemand die de overstap heeft gemaakt van een S4 naar S5 en die een betere batterijduur heeft ondervonden? Destijds met m’n S3 kon ik makkelijk 1.5/2dagen doen. Met m’n reeds 2 jaar oude S4 is dit vanaf het begin onmogelijk geweest.

PSN: extreme8eight

Pagina: 1 ... 120 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie