AchtungYall schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:10:
[...]
Wat voor innovatie zou je nog willen zien in een Apple Watch dan? Ik kom niet verder dan betere batterij en beter scherm. Ook al zijn beide nu al prima. Extra Health functies zijn ook altijd leuk, maar echt nieuwe dingen kan ik niet verzinnen.
Mwah, vind beide niet prima. De accuduur van een S5 is een dag, en soms is hij random leeg rond de avond, ondanks ik maar 2 uur heb gesport. Daarnaast is het scherm van de alu versie is gewoon slecht en breekbaar.
Qua innovatie... tsjah het is Apple, dus dat zouden zij toch moeten verzinnen? Maar als ik wat ideeën moet roepen:
- Suikerspiegelsensor, voor mensen met suikerziekte, heb er zelf niets aan, maar lijkt me een mooie innovatie voor die doelgroep. Er wordt al een paar jaar iets over geroepen.
- Bloeddruk zou eigenlijk ook al beschikbaar moeten zijn met de huidige sensoren
- Lichaamstemperatuursensor, dat zou één van de meeste waardevolle toevoegingen zijn omdat het iets zegt over je gezondheid. Dat is ook de reden dat de Oura Ring dat gebruikt. Daarnaast ook een handige toevoeging voor vrouwen vanwege ongesteldheid/vruchtbaarheid
Daarnaast worden sommige dingen goed gemeten maar doen ze er niets mee. Bijvoorbeeld HRV, een hele waardevolle metric die totaal niet gebruikt wordt door de AW. Je krijgt random readings door de dag heen, waardoor de waarde weinig tot niets zegt over je gesteldheid. En dat is zonde want het is aangetoond dat de HRV die de AW meet accuraat genoeg is.
VO2Max is ook een mooi metric waar ze nu eindelijk meer mee gaan doen, maar volgens mij is het ook in de nieuwe update niet mogelijk om Vo2max te meten tijdens het fietsen, terwijl concurrenten dat wel gewoon kunnen.