Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Jeroen O schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:34:
[...]

Daar is toch geen server van Apple voor nodig? Dat kunnen providers zelf ook.
Een paar jaar geleden kon je bij T-mobile een MB verdeler kopen. Daarmee kreeg je meerdere simkaarten die aan hetzelfde abonnement gekoppeld waren en die je ook gelijkertijd kon gebruiken. Vodafone had hetzelfde, alleen dan heette dat multi-sim.

Helaas bieden beide providers dit niet meer aan bij nieuwe abonnementen, maar het lijkt me niet dat dit de beperkende factor is.

Volgens mij is die server van Apple meer bedoeld om het sim-profiel op de e-sim van de Apple Watch te krijgen.
Alleen multi Sim is niet voldoende had ik wel eens begrepen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:39

pdavie2311

Live life to the fullest..

hk12nl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:09:
[...]

Ik weet niet hoe het bij de s6 is maar bij de s5 is dat usb a.
Klopt! Die heb ik nu! Maar als ik die compleet verkoop, moet ik dus zelf een adapter kopen. Dat kan ik ook aan de koper laten...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:55
pdavie2311 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:51:
[...]

Bij mijn iPhone 11 Pro niet? USB-C gaat de adapter in..
Klopt maar ik bedoelde opladers van de Watch.
Die zullen ze niet snel veranderen aangezien je er geen stekker meer bijgeleverd krijgt.

[Voor 16% gewijzigd door extreme8eight op 16-09-2020 08:16]

PSN: extreme8eight

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:49
ios14 voor de foon is al geinstalleerd, de watchos7 is er nog niet? Of wordt dit langzaam uitgerold?

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:38
deBennie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:37:
ios14 voor de foon is al geinstalleerd, de watchos7 is er nog niet? Of wordt dit langzaam uitgerold?
Geinstalleerd via Beta profiel? Voor WatchOS7 zul je dan ook een beta profiel moeten installeren als je hem nu wilt hebben. Anders wachten tot vanavond

Ryzen 3900X + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:51

Hoedje

Moderator Apple Talk
Modbreak:Ik snap dat er veel enthousiasme is na het Apple event. Reminder van de topicwaarschuwing:

Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is: [Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid

Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Toch nog besloten even te wachten op de reviews. Twijfel nog tussen Watch Series 6 of SE. Maar uiteindelijk scheelt het slechts 130 euro en er zit toch wel aardig wat verschil tussen de twee nieuwe gadgets.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• deBennie
winwiz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:44:
[...]

Geinstalleerd via Beta profiel? Voor WatchOS7 zul je dan ook een beta profiel moeten installeren als je hem nu wilt hebben. Anders wachten tot vanavond
Ah ok, thx!

• winwiz
THE_BASE schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:51:
Toch nog besloten even te wachten op de reviews. Twijfel nog tussen Watch Series 6 of SE. Maar uiteindelijk scheelt het slechts 130 euro en er zit toch wel aardig wat verschil tussen de twee nieuwe gadgets.
Ik weet niet wat er te reviewen valt. De SE lijkt een AW4 zonder hartslagsensor ECG. De 6 heeft dat wel + allways on + zuurstof niveau in bloed sensor + 20% sneller. Denk dat ik er wel zo'n beetje zit toch?

Aanvulling hoogtemeter :)

[Voor 3% gewijzigd door winwiz op 16-09-2020 10:22. Reden: terechte correctie van The Inquisitor]

Ryzen 3900X + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

MazeWing schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:10:
Ik vind de 6 een behoorlijk matige update t.o.v. De 5. Voor mij in ieder geval (en gelukkig) geen enkele reden om te upgraden :D
Iets wat ook wel een keer fijn is, aangezien Apple normaal gesproken toch altijd iets weet te presenteren waardoor het toch weer gaat kriebelen...
En de S5 was weer een matige update t.o.v. de S4... Dus eigenlijk staan we al een beetje stil sinds de S4. Natuurlijk was AOD top, maar innovatie kun je het niet noemen aangezien Samsung en o.a. Fossil watches het allang hadden, en een kompas had er al eerder in kunnen zitten.

Ik heb een beetje het idee dat de rek qua innovatie er een beetje uit is. o2 sensor is ook niet heel spannend, want Garmin en Fitbit heeft het al jaren.

iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

winwiz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:29:
[...]

Ik weet niet wat er te reviewen valt. De SE lijkt een AW4 zonder hartslagsensor. De 6 heeft dat wel + allways on + zuurstof niveau in bloed sensor + 20% sneller. Denk dat ik er wel zo'n beetje zit toch?
Zonder ECG. Hartslagsensor zit er wel op :9

• winwiz
The Inquisitor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:34:
[...]

En de S5 was weer een matige update t.o.v. de S4... Dus eigenlijk staan we al een beetje stil sinds de S4. Natuurlijk was AOD top, maar innovatie kun je het niet noemen aangezien Samsung en o.a. Fossil watches het allang hadden, en een kompas had er al eerder in kunnen zitten.

Ik heb een beetje het idee dat de rek qua innovatie er een beetje uit is. o2 sensor is ook niet heel spannend, want Garmin en Fitbit heeft het al jaren.
Je hebt gelijk, maar ik vind het van de 4 naar de 6 toch wel weer de moeite waard. Een vriend van mij heeft de 5 en ik vind dat allways on toch wel heel prettig in de praktijk. Toen de 5 uit kwam dacht ik och.. niet de moeite en ik had mijn 4 pas 3 maanden...

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:31
Ik ben vooral blij dat de 3 ook nog officieel in de verkoop blijft. Dat geeft hopelijk nog lang updates voor mijn 3 *O*

• MEJ
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17-09 21:47
Blijft de magnetische oplaadkabel bij Apple wacht usb-a? Standaard iPad gaat nu ook usb-c leveren aan adapter kant.

 iPad Pro 11-inch 2020 |  iPhone 11 |  Watch Series 3 | Sony Playstation 4 Pro

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-09 21:37

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

THE_BASE schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:51:
Prijspunt is prima toch? 130 euro meer ten opzichte van 299 is toch +40% ongeveer. Daar krijg je wel wat voor terug, maar dat is niet voor iedereen de meerprijs waard.

Ik had nog geen Apple Watch, maar wilde er eentje voor sporten en wandelen. Die SE is voor mij perfect.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid

• pdavie2311

pdavie2311

MEJ schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:56:
Blijft de magnetische oplaadkabel bij Apple wacht usb-a? Standaard iPad gaat nu ook usb-c leveren aan adapter kant.
Deze vraag had ik ook vanmorgen! Als het usb-c wordt, kan ik mijn iPhone lader gebruiken namelijk...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• winwiz
MEJ schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:56:
Dat is afwachten... ze hebben nu een USB-C versie https://www.apple.com/nl/...%91c-voor-apple-watch-1-m

• MEJ
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17-09 21:47
Ja dat had ik dus ook gezien. Ze hadden al wel een tijdje de 30cm usb-c versie maar sinds gister dus ook de 1m versie.

 iPad Pro 11-inch 2020 |  iPhone 11 |  Watch Series 3 | Sony Playstation 4 Pro

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels toch Apple Watch Series 6 44mm met Cactus Sportbandje besteld. Kon het niet laten. Zo’n tweeënhalf jaar geleden in Amerika de Series 3 met een gunstige koers kunnen kopen, nu krijgen we er nog 100 euro van Apple voor terug. Dan is het verschil met Series SE nog maar 30 euro voor m’n gevoel.

Vooral het sneller opladen en het helderder display waren een omslagpunt. ECG en zuurstofmeter is daarbij een mooie plus.

• THE_BASE
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:19:
[...]

Prijspunt is prima toch? 130 euro meer ten opzichte van 299 is toch +40% ongeveer. Daar krijg je wel wat voor terug, maar dat is niet voor iedereen de meerprijs waard.

Ik had nog geen Apple Watch, maar wilde er eentje voor sporten en wandelen. Die SE is voor mij perfect.
Helemaal met je eens. Voor veel mensen een mooie middenweg en vanuit Apple een hele slimme zet. Eigenlijk hetzelfde als met iPhone SE, dat is ook gewoon een iPhone 8 met wat andere specificaties. Zo ook met Watch Series SE, een Series 5 met wat andere specificaties. Kan me wel vinden in dat beleid van Apple.

Inmiddels hebben ze de tabletmarkt behoorlijk aandeel en met de smartwatchmarkt gaan ze het nu ook wel weer voor elkaar krijgen.

Smartwatch markt zijn ze al een (ruime) marktleider toch?

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:18:
Smartwatch markt zijn ze al een (ruime) marktleider toch?
Zeker, maar als je nu in een keer een klapper maakt dan is het ook echt afgelopen voor de rest, daar komt niemand meer tussen. Denk dat dat is wat ze willen. Bovendien zullen meer mensen binnen het ecosysteem blijven.

• AchtungYall
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-09 10:49
The Inquisitor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:34:
[...]

Wat voor innovatie zou je nog willen zien in een Apple Watch dan? Ik kom niet verder dan betere batterij en beter scherm. Ook al zijn beide nu al prima. Extra Health functies zijn ook altijd leuk, maar echt nieuwe dingen kan ik niet verzinnen.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Is er nou ergens echt duidelijkheid over dat “snelladen” van de series 6? Want op de Apple site zie ik er niets over?

Mijn LinkedIn!

• Arno
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:37

Arno

PF5A

THE_BASE schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:06:
Bovendien zullen meer mensen binnen het ecosysteem blijven.
Ik denk dat dat belangrijker is dan de smartwatch positie versterken :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• THE_BASE
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:23:
Is er nou ergens echt duidelijkheid over dat “snelladen” van de series 6? Want op de Apple site zie ik er niets over?
Apple Watch Series 6 laadt binnen 1,5 uur volledig op. Ik begrijp ook niet hoe dit berekend wordt en of het komt door een nieuwe lader of een andere accu. Aan de USB-lader ligt het niet aangezien deze niet wordt meegeleverd.

Je zou kunnen denken dat ze toch een USB-C-kabel meeleveren, maar dan zouden ze het moeten hebben over een USB-lader met bijvoorbeeld 12/18 watt. En ook dat is volgens mij zeker niet het geval.

• PaulBloem
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Even een check of ik het nu goed heb begrepen...

Dus met de aangekondigde Apple Watch met 4G kan ik dus de telefoon thuislaten en toch streamen? Bijvoorbeeld via de spotify app op de Watch tijdens het hardlopen?
En bijvoorbeeld bellen via de Watch?

Is dat nog afhankelijk van onze providers? Qua virtual sim's of iets dergelijks?

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-09 14:09
PaulBloem schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:48:
Even een check of ik het nu goed heb begrepen...

Dus met de aangekondigde Apple Watch met 4G kan ik dus de telefoon thuislaten en toch streamen? Bijvoorbeeld via de spotify app op de Watch tijdens het hardlopen?
En bijvoorbeeld bellen via de Watch?

Is dat nog afhankelijk van onze providers? Qua virtual sim's of iets dergelijks?
Het eerste deel klopt, alleen hebben we in Nederland geen esim voor watches. De 4g watches worden hier ook niet verkocht.

Dit allemaal omdat onze providers te lui of te weinig willen investeren of bang zijn voor apple om het mogelijk te maken.

• PaulBloem
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Sinus_rhythm schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:50:
[...]

Het eerste deel klopt, alleen hebben we in Nederland geen esim voor watches. De 4g watches worden hier ook niet verkocht.

Dit allemaal omdat onze providers te lui of te weinig willen investeren of bang zijn voor apple om het mogelijk te maken.
Ah ok, thanks voor de bevestiging. Helaas, dan nog geen upgrade nodig...

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Ik lees nu op tweakers dat er weer een model van Garmin op de markt komt die ondersteuning heeft voor offline Spotify. Is er iemand die echt weet wat nu de reden is dat Offline Spotify niet beschikbaar is voor AW? Ligt Apple nu dwars/stelt vreemde eisen? Of is Spotify nu laks?
Offline muziek was voor mij de voornaamste reden om over te stappen naar Apple Music.

[Voor 13% gewijzigd door meesje op 16-09-2020 13:06]

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wat zou ik graag zien dat het scherm van de Apple Watch veel meer real life-bestendig zou worden zeg. Ik was pas ergens mee bezig en haalde per abuis mijn arm ergens te strak langs: diepe krassen. Een beetje gebruikssporen boeit me echt niet, maar dit begint te lelijk te worden..volgende watch toch maar voorzien van een screenprotector of beschermende case :( Krijg em zo nooit voor normale prijs meer verkocht :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:20
THE_BASE schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:06:
[...]

Zeker, maar als je nu in een keer een klapper maakt dan is het ook echt afgelopen voor de rest, daar komt niemand meer tussen. Denk dat dat is wat ze willen. Bovendien zullen meer mensen binnen het ecosysteem blijven.
Als Apple echt de smartwatchmarkt wil domineren en ervoor zorgen dat niemand er meer tussenkomt zullen ze eerst er voor moeten zorgen dat de Watch gekoppeld kan worden met Android smartphones. Zonder dat zal het nooit lukken om anderen uit de markt te drukken.

In de afgelopen 5 jaar hebben ze dat nooit gedaan. En waarschijnlijk dus nooit gewild. Voor Apple zal het belangrijker zijn om iPhone bezitters aan de iPhone te binden. Dus meer een defensieve reden. Dat zal eerder de reden zijn om ook goedkopere varianten n te bieden. Het gaat er niet om dat de Watch de enige smartwatch is, maar dat Android geen alternatief meer is.

[Voor 5% gewijzigd door rclahsen op 16-09-2020 13:18]

• epo
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:06:
Ik lees nu op tweakers dat er weer een model van Garmin op de markt komt die ondersteuning heeft voor offline Spotify. Is er iemand die echt weet wat nu de reden is dat Offline Spotify niet beschikbaar is voor AW? Ligt Apple nu dwars/stelt vreemde eisen? Of is Spotify nu laks?
Offline muziek was voor mij de voornaamste reden om over te stappen naar Apple Music.
Spotify :

https://community.spotify.../4576991/page/97#comments

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:29:
Sorry ik zal het beter formuleren. Ik ben op zoek naar een oplader zonder kabel, iets kleins wat eenvoudiger mee te nemen is dan een originele met kabel.

Zoiets bijv. https://i.ebayimg.com/images/g/xUYAAOSwPwla4RRu/s-l300.jpg

Heeft iemand ervaringen met zo’n lader?
Nee. Ik heb zelf een belkin lader voor thuis:

Maar in de regel is een draadloze lader gewoon een dingetje (magneet) met een coil erin. Ik zou niet specifiek dat model nemen omdat het USB poortje over tijd nogal eens zwak kan worden. Mischien hebben ze iets beters voor in de auto?

M'n magische bol werken.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik heb momenteel een series 4 en ga waarschijnlijk wel upgraden naar een series 6.

Vond het destijds niet waard om een upgrade naar een series 5 te doen, mede omdat ik m’n series 4 nog niet zo lang had.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:38
NoTimeRemains schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:19:
Kan iemand een oplader aanraden die direct op de usb poort zit? Voornamelijk voor op het werk/onderweg
Deze van Belkin al jaren in mijn tas, werkt perfect en is compact.

https://www.belkin.com/nl/p/P-F8J218/

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:34

Ik gebruik zo’n ding. Maar dan een goedkope van Ali. Werkt prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 02:59
Is het scherm van de Watch 6 exact hetzelfde als de Watch 5 ?
Dan bedoel ik niet qua scherm kwaliteit ofzo maar qua design, om te weten of ik op de Watch 6 screen protectors van een Watch 5 kan plakken.

• Jism
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:43:
Ik heb momenteel een series 4 en ga waarschijnlijk wel upgraden naar een series 6.

Vond het destijds niet waard om een upgrade naar een series 5 te doen, mede omdat ik m’n series 4 nog niet zo lang had.
De 6 series incl alles erop en eraan, 5 meijer. Dit is een randproduct dat de prijs van een high-end toestel tegenwoordig heeft 8)7 Ik zing de 4 nog even uit.

M'n magische bol werken.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
rimave schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:17:
[Afbeelding]

Ik gebruik zo’n ding. Maar dan een goedkope van Ali. Werkt prima.
Weer wat geleerd. Ideaal voor onderweg of ergens anders dan thuis.
Ik ga er eens naar zoeken.

• Tartarus
  • Nu online
rclahsen schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:17:
[...]

Als Apple echt de smartwatchmarkt wil domineren en ervoor zorgen dat niemand er meer tussenkomt zullen ze eerst er voor moeten zorgen dat de Watch gekoppeld kan worden met Android smartphones. Zonder dat zal het nooit lukken om anderen uit de markt te drukken.

In de afgelopen 5 jaar hebben ze dat nooit gedaan. En waarschijnlijk dus nooit gewild. Voor Apple zal het belangrijker zijn om iPhone bezitters aan de iPhone te binden. Dus meer een defensieve reden. Dat zal eerder de reden zijn om ook goedkopere varianten n te bieden. Het gaat er niet om dat de Watch de enige smartwatch is, maar dat Android geen alternatief meer is.
Gisteren hebben ze in ieder geval wel een stap in de goeie richting gemaakt door het mogelijk te maken om de Apple Watch in te stellen voor familieleden zonder iPhone.
Dit was meer gericht op de cellular versie geloof ik en de Amerikaanse markt, maar ik zie wel degelijk toepassingsmogelijkheden op de Nederlandse markt.

We zijn er nog niet, maar het zal niet lang meer duren voordat de Watch als een standalone apparaat kan fungeren.

• Tartarus
  • Nu online
Katmi schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:07:
Is het scherm van de Watch 6 exact hetzelfde als de Watch 5 ?
Dan bedoel ik niet qua scherm kwaliteit ofzo maar qua design, om te weten of ik op de Watch 6 screen protectors van een Watch 5 kan plakken.
Ga er maar vanuit dat dit probleemloos kan.

• deBennie
Hoe laat is de update beschikbaar, is dat bekend?

• Niek_1981
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:24

Niek_1981

Think Different.

deBennie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:45:
Normaal rond 19.00 uur.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

deBennie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:45:
Vanaf 19:00 mits je al op iOS 14 zit. Anders eerst naar 14 voor je de update ziet.

• deBennie
Spannend. Ikvroeg me af, die nieuwe watchfaces zaten nog niet in de beta? (Die ik overigens niet draai)
deBennie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:53:
Spannend. Ikvroeg me af, die nieuwe watchfaces zaten nog niet in de beta? (Die ik overigens niet draai)
Nou sommige wel maar zeker niet allemaal.

• rclahsen
Donstil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:09:
[...]

Nou sommige wel maar zeker niet allemaal.
Chronograph Pro zat al in de eerste bèta’s, de andere nieuwe watchfaces kwamen pas in de GM van gisteren.

• dkawa
  • Laatst online: 12:00
iOS 14 staat er al op bij mij.. maar Watch OS7 wilt maar niet komen...

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:04

Rivanov

Apple freak

dkawa schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:47:
iOS 14 staat er al op bij mij.. maar Watch OS7 wilt maar niet komen...
Omdat die nog niet officieel gereleased is. iOS 14 ook nog niet.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox One X

• pdavie2311

pdavie2311

Vanmorgen zowel iOS 14 als Watch OS 7 er al op...

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12:14

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

Hoe ga je aan de slag met een Apple watch? Ik verwacht het volgende. Ik geef mijn leeftijd, lengte en gewicht op. Het ding vertelt mij dat ik 20 kilo te zwaar ben en zegt me dan hoeveel ik moet gaan lopen per dag. Daarnaast hoor ik graag wat ik moet eten. Vervolgens vraagt het ding me na een tijd wat ik weeg en geeft aan of het nu goed is.

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Dancing_Animal schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:23:
Hoe ga je aan de slag met een Apple watch? Ik verwacht het volgende. Ik geef mijn leeftijd, lengte en gewicht op. Het ding vertelt mij dat ik 20 kilo te zwaar ben en zegt me dan hoeveel ik moet gaan lopen per dag. Daarnaast hoor ik graag wat ik moet eten. Vervolgens vraagt het ding me na een tijd wat ik weeg en geeft aan of het nu goed is.
Nee, zo werkt het niet. ;)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox One X

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:15
Het ding is niet zo confronterend als wat jij beschrijft. Je geeft wel idd gewicht en lengte op en dan zet hij een bepaald dagelijks doel qua aantal calorien (de rode ring). en dan krijg je afentoe een nudge om die ring te sluiten door genoeg op een dag te doen. :)

[Voor 8% gewijzigd door Menesis op 16-09-2020 20:33]

specs: 128GB - 2 x Quadro P6000 - 2 x Xeon 2670 v3

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Daarvoor moet je meer de fitness watch kant op gok ik, zoals Suunto, Polar, Garmin, Fitbit etc. De Apple Watch is een smartwatch met fitness functionaliteit maar niet 100% op fitness, dieet gefocused. Jaren terug had ik in ieder geval een hartslag sensor band met horloge van Suunto, zo'n beetje de goedkoopste uit hun line up toen. En die deed exact wat jij beschrijft.

Edit: Nou, kom eens op met die update, ik wil vanavond wel de nieuwe sleep tracking uitproberen, haha. Voorlopig nog niets in de Watch app als ik op updates check.

[Voor 9% gewijzigd door Propane op 16-09-2020 20:38]

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:12:
[...]

Alleen multi Sim is niet voldoende had ik wel eens begrepen.
Dat bedoel ik...het is mij (en velen met mij) niet duidelijk waar eSim hier nog niet werkt icm de AW. Ligt het aan Apple? De providers?

Technologie is voorhanden, dus zal wel te weinig opbrengen. Maar kan juist ook klanten lokken. Maar vindt het gek dat daar zo geheimzinnig over gedaan wordt.
Iemand al twee tijdzones geïnstalleerd gekregen met de nieuwe GMT watchface? Ik hou alleen mijn huidige tijdzone lijkt wel. Of ik begrijp het niet goed?

Edit: opgelost door per ongeluk op de ring te drukken. Dan kan je het instellen. :)

[Voor 23% gewijzigd door hk12nl op 16-09-2020 21:05]

©2004

readytoflow schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:37:
[...]

Dat bedoel ik...het is mij (en velen met mij) niet duidelijk waar eSim hier nog niet werkt icm de AW. Ligt het aan Apple? De providers?

Technologie is voorhanden, dus zal wel te weinig opbrengen. Maar kan juist ook klanten lokken. Maar vindt het gek dat daar zo geheimzinnig over gedaan wordt.
Zal te maken hebben met kosten bij de providers verwacht ik. En implementatie van nieuwe hard-/ en software.

©2004

readytoflow schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:37:
[...]

Nou niet aan Apple want die willen wel natuurlijk.

Op een artikel op de iPhoneclub zegt t-mobile het volgende:
Gaan jullie ook de eSIM op de Apple Watch ondersteunen?

[i]Bas: Om Apple Watch te ondersteunen heb je inderdaad eSIM nodig. Maar met de eSIM alleen ben je er nog niet. Apple wil dat je nog twee andere ‘bouwblokken’ introduceert. Eén daarvan heet een entitlement server. Dat is een stukje technologie dat je nodig hebt om het profiel op het toestel te krijgen. Waar we dat nu doen met QR-codes, loopt dat bij de Apple Watch anders. Ten tweede heb je een multi-sim oplossing nodig. Je moet twee simkaarten met hetzelfde nummer hebben die tegelijkertijd actief zijn. De eerste stap (de eSIM) hebben we nu staan en de tweede en derde zijn we nu aan het bekijken. Op dit moment kunnen we de Apple Watch dus nog niet ondersteunen. Niet omdat we dat niet willen, maar omdat we daarvoor compleet andere technologieën moeten introduceren.[

Op wat voor termijn komt de Apple Watch met 4G wel beschikbaar?

Bas: Het is lastig om daar iets over te zeggen. We bekijken het, maar er is veel voor nodig. Het heeft ook te maken met ontwikkelingen bij het moederbedrijf in Duitsland.

/i]
Oftewel, die server van Apple willen we niet aanschaffen/installeren/gebruiken dus het is er nog niet.

Moederbedrijf in Duitsland heeft het al drie generaties.

[Voor 12% gewijzigd door Donstil op 16-09-2020 20:51]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:24
Twijfel erg over de AW SE of 6. Heb al een aantal jaar naar tevredenheid een Serie 1.

Heb de verschillen doorgenomen, maar vraag me met name af wat nou de toegevoegde waarde is van de ECG en bloedzuurstof meter. Wat kan ik hiermee als gezonde jonge vent? Welke realworld functionaliteit levert dat me op?
Harslag is duidelijk bij bv sport of slaap, daar leer ik veel van.
Maar die ecg en zuurstof... is dat niet iets voor 1:1000 “when the shits hits the fan”?

Met name de s6 chip is een voordeel (jaar extra gebruik), always on is leuk.....

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-09 22:43
Twijfel zelf nog (als ik hem uiteindelijk zou willen halen) over die solo loop band of dat ik voor de gewone sluiting moet kiezen. Mij lijkt een bandje zonder sluiting wel nice, maar dan heb je echt maar één maat. En hoe makkelijk gaat hij over je hand heen? Hetzelfde met het gevlochten solobandje, die ziet er ook wel goed uit maar ik vraag me af of die überhaupt wel lekker om je pols zit :/ Misschien maar even de reviews afwachten..

[Voor 14% gewijzigd door Alexknl op 16-09-2020 20:58]

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12:14

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

Propane schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:35:
[...]
Daarvoor moet je meer de fitness watch kant op gok ik, zoals Suunto, Polar, Garmin, Fitbit etc. De Apple Watch is een smartwatch met fitness functionaliteit maar niet 100% op fitness, dieet gefocused. Jaren terug had ik in ieder geval een hartslag sensor band met horloge van Suunto, zo'n beetje de goedkoopste uit hun line up toen. En die deed exact wat jij beschrijft.

Edit: Nou, kom eens op met die update, ik wil vanavond wel de nieuwe sleep tracking uitproberen, haha. Voorlopig nog niets in de Watch app als ik op updates check.
Dat haalde ik niet uit die video’s met sportende mensen in een fitnessruimte.

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

• AchtungYall
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-09 10:49
Dancing_Animal schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:39:
[...]

Dat haalde ik niet uit die video’s met sportende mensen in een fitnessruimte.
Er zijn genoeg apps die dit doen die een goede integratie hebben met de Apple Watch :)

• dkawa
Rivanov schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:50:
[...]

Omdat die nog niet officieel gereleased is. iOS 14 ook nog niet.
wel

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ja grapjas, nu wel ja.. toen straks nog niet.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:43

Grin

Ride si sapis.

Donstil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:49:
[...]

Nou niet aan Apple want die willen wel natuurlijk.

Op een artikel op de iPhoneclub zegt t-mobile het volgende:

[...]

Oftewel, die server van Apple willen we niet aanschaffen/installeren/gebruiken dus het is er nog niet.

Moederbedrijf in Duitsland heeft het al drie generaties.
Exact, en beste Bas, vertel dan ook ff dat het Duitse moederbedrijf een leuke deal van Apple heeft gekregen voor die servers en (technische) ondersteuning bij de uitrol. Dat heeft de NL's dochteronderneming waarschijnlijk een stuk minder/niet. Daarom wachten we nu al drie jaren en komen we zo langzaam bij het einddoel (LTE Apple Watch).

NewsBlur || My Fujifilm gear

• dkawa
Rivanov schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:49:
[...]

Ja grapjas, nu wel ja.. toen straks nog niet.
Je kan ook op een normale manier praten ‘grapjas’

7(8)7

• -Cyril-
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 23:19
Ik heb in het SE topic iets soortgelijks gepost maar ik denk dat een van de vragen hier nog meer tot zijn recht komt:
Voor degene die van een series 3 of 4 kwamen en nu een series 5 hebben: vonden jullie alleen het always on scherm al de moeite waard om over te stappen?
Ik twijfel tussen de SE of een Watch met always on scherm omdat ik het echt bloed irritant vond hoevaak mijn galaxy watch active niet aansprong als ik het scherm bekeek/mijn pols draaide. Dit moet het mijn inziens gewoon altijd doen, ik had ook niet altijd mijn hand vrij om op het knopje te drukken om het scherm aan te laten springen.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Sympathy for the devil!

• -Cyril-
Stinger_Ventura schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:50:
Twijfel erg over de AW SE of 6. Heb al een aantal jaar naar tevredenheid een Serie 1.

Heb de verschillen doorgenomen, maar vraag me met name af wat nou de toegevoegde waarde is van de ECG en bloedzuurstof meter. Wat kan ik hiermee als gezonde jonge vent? Welke realworld functionaliteit levert dat me op?
Harslag is duidelijk bij bv sport of slaap, daar leer ik veel van.
Maar die ecg en zuurstof... is dat niet iets voor 1:1000 “when the shits hits the fan”?

Met name de s6 chip is een voordeel (jaar extra gebruik), always on is leuk.....
Als jonge gezonde vent zal de saturatie meter geen “voordeel” opleveren. Hij zal in principe altijd ergens tussen de 95% en 100% zitten. Bij bergbeklimmingen op grote hoogtes zou dit wel kunnen afwijken of skiën bijvoorbeeld op grote hoogte, maar ik vraag me af hoe snel dat gaat. Dan nog kan je niet even een rondje gaan rennen of iets om dit te verbeteren.
Wij maken zo’n 20-30 ECG’s op een dag van mensen en dat zijn 60+ ers die vaak al een ziekte/aandoening hebben: daar plukken we weleens iets afwijkends tussenuit maar dat doen we dan met een “12-leads ECG”. Het enige ECG waar je echt een analyse op kunt loslaten. Het ECG van de Apple Watch is enkel maar vanuit 1 richting kijken geloof ik. Ipv 12 richtingen in het ziekenhuis.
Dus, het is puur voor de fun, mijn inziens.

Sympathy for the devil!

• Jism
  • Niet online
Voor iemand met hyperventilatie kan zoiets wel zinvol zijn. Bedoel als je weet wat voor klachten dat op kan leveren dan is zo'n meting wel prettig zonder direct naar de huisarts te moeten.

Ik heb HV gehad; denk dat het 2 jaar heeft geduurd voordat ik er echt vanaf was; maar het is echt ruk als je aan die klachten onderdoor gaat 8)7

Bedoel met HV zit het tussen je oren grotendeels, en de manier waarop je leeft en doet. En daar moet je een verandering in brengen.

Bij HV wil je nog wel eens meer / sneller uitademen (onbewust) waardoor er teveel koolmonoxide je lichaam verlaat. daardoor krijg je allerlei klachten dat varieert van hartkloppingen, steken, duizelig, tintelingen op je hoofd, allemaal rare shit. Je denkt gelijk dat er iets ernstigs aan de hand is terwijl gewoon je ademhaling niet op orde is.

[Voor 26% gewijzigd door Jism op 17-09-2020 00:10]

M'n magische bol werken.

• -Cyril-
Jism schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:09:
Voor iemand met hyperventilatie kan zoiets wel zinvol zijn. Bedoel als je weet wat voor klachten dat op kan leveren dan is zo'n meting wel prettig zonder direct naar de huisarts te moeten.

Ik heb HV gehad; denk dat het 2 jaar heeft geduurd voordat ik er echt vanaf was; maar het is echt ruk als je aan die klachten onderdoor gaat 8)7

Bedoel met HV zit het tussen je oren grotendeels, en de manier waarop je leeft en doet. En daar moet je een verandering in brengen.
Wat verwacht je aan de saturatie meting te zien met HV? Die zal niet afwijkend zijn. Als de Watch ook een pCO2 meting kon laten zien zou je er wat aan hebben.
Of bedoel je dat je graag als geruststellende gedachte als je in HV schiet een saturatie van 98% wilt zien?

Sympathy for the devil!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 04:27

Kecin

Je keek.

Series 3 hier. Wil graag de nieuwe update installeren (3,1GB), alle apps verwijderd, geen songs, geen foto's. Alsnog 200mb te kort. Vervelend dit...
Zelfs cache geleegd van de browser.

Iemand nog tips?
De capaciteit is 4,8gb.

Al die apps zijn al weg...

[Voor 44% gewijzigd door Kecin op 17-09-2020 00:23]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Jism
  • Niet online
-Cyril- schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:12:
[...]

Wat verwacht je aan de saturatie meting te zien met HV? Die zal niet afwijkend zijn. Als de Watch ook een pCO2 meting kon laten zien zou je er wat aan hebben.
Of bedoel je dat je graag als geruststellende gedachte als je in HV schiet een saturatie van 98% wilt zien?
Het antwoord als je last hebt van HV is dat je zuurstofgehalte naar 100% ofzo springt. Je ademt veels te snel en je hebt constant het drukkende gevoel dat je ademen moet, terwijl het al op 100% zit ofzo. Het is een soort cirkel in waarin je je steeds begeeft.

Ik heb er geen last (meer) van na 2 jaar, maar toch voor die mini momenten is het wel prettig om te weten dat het niet aan m'n ademhaling ligt. Hartslag vindt ik ook super relaxed om af te lezen. In rust 60bpm en met slapen zelfs 50bpm.

Activiteit zoals lopen 76 gemiddeld. :)

M'n magische bol werken.

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:15
@Kecin Ik kreeg het ook niet voor elkaar, heb m ontkoppeld en ben een nieuwe installatie begonnen en een backup terug gezet.

• De waarden
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17-09 07:49
Kecin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:22:
Series 3 hier. Wil graag de nieuwe update installeren (3,1GB), alle apps verwijderd, geen songs, geen foto's. Alsnog 200mb te kort. Vervelend dit...

Iemand nog tips?
De capaciteit is 4,8gb.
[Afbeelding]
Hier ook.
Ontkoppeld en maar weer opnieuw installeren.

[Voor 3% gewijzigd door De waarden op 17-09-2020 07:49]

• Tartarus
  • Nu online
Kecin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:22:

Iemand nog tips?
De capaciteit is 4,8gb.
[Afbeelding]
Zoals de reactie voor mij al zei, gewoon ontkoppelen en opnieuw koppelen en dan updaten.
Zo heb ik dat de laatste tijd elke keer moeten toen er een beta update kwam.
-Cyril- schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:31:
Ik heb in het SE topic iets soortgelijks gepost maar ik denk dat een van de vragen hier nog meer tot zijn recht komt:
Voor degene die van een series 3 of 4 kwamen en nu een series 5 hebben: vonden jullie alleen het always on scherm al de moeite waard om over te stappen?
Ik twijfel tussen de SE of een Watch met always on scherm omdat ik het echt bloed irritant vond hoevaak mijn galaxy watch active niet aansprong als ik het scherm bekeek/mijn pols draaide. Dit moet het mijn inziens gewoon altijd doen, ik had ook niet altijd mijn hand vrij om op het knopje te drukken om het scherm aan te laten springen.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Kort en bondig: Ja :) Dit was voor mij persoonlijk de reden om over te stappen van een series 3 naar de 5. Echt de toevoeging die ik miste. Net als jou irriteerde ik mij ook aan het feit dat ‘rase to wake’ niet altijd werkte. Ik weet nog dat toen ik dit vorig jaar zag in de presentatie, ik gelijk om was. Nooit gedacht dat ze daar mee zouden komen toen. Was een complete verassing :)

[Voor 7% gewijzigd door hk12nl op 17-09-2020 08:16]

©2004

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09:45

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Zelfde issue hier inderdaad. Net ontkoppeld weer weer gekoppeld, toen was er 3.2GB vrij. Update is nu bezig.

Ik kreeg een week of wat terug al een melding dat de opslag vol was, toen had hij 0,0 vrij, terwijl er niets op de watch staat, 3 apps van 10mb elk, verder niets, hooguit data uit Messages, maar hoeveel dat was wilde hij niet laten zien.
Dat probleem heeft zichzelf opgelost blijkbaar want toen ik een paar dagen geleden nog eens keek had ik 1,8GB vrij. Gisteren ook zoiets, wat dus te weinig was voor de update.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• deBennie
Dit type watchface waarbij je alleen de tijd toont + 1 grote compilatie is m niet geworden? Ik zie het niet meer terug bij de watchfaces:

• rclahsen
hk12nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:15:
[...]

Kort en bondig: Ja :) Dit was voor mij persoonlijk de reden om over te stappen van een series 3 naar de 5. Echt de toevoeging die ik miste. Net als jou irriteerde ik mij ook aan het feit dat ‘rase to wake’ niet altijd werkte. Ik weet nog dat toen ik dit vorig jaar zag in de presentatie, ik gelijk om was. Nooit gedacht dat ze daar mee zouden komen toen. Was een complete verassing :)
Hoewel ik van de Series 0 naar de Series 5 ging, ben ik het hier volmondig mee eens! AOD is voor mij een feature die ik niet meer zou willen missen en zou voor mij ook de reden zijn om niet voor de SE te kiezen maar voor Series 6 als ik met die wetenschap nu de overstap zou moeten maken van de Series 0 naar de Series 6.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

AchtungYall schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:10:
[...]

Wat voor innovatie zou je nog willen zien in een Apple Watch dan? Ik kom niet verder dan betere batterij en beter scherm. Ook al zijn beide nu al prima. Extra Health functies zijn ook altijd leuk, maar echt nieuwe dingen kan ik niet verzinnen.
Mwah, vind beide niet prima. De accuduur van een S5 is een dag, en soms is hij random leeg rond de avond, ondanks ik maar 2 uur heb gesport. Daarnaast is het scherm van de alu versie is gewoon slecht en breekbaar.

Qua innovatie... tsjah het is Apple, dus dat zouden zij toch moeten verzinnen? Maar als ik wat ideeën moet roepen:
- Suikerspiegelsensor, voor mensen met suikerziekte, heb er zelf niets aan, maar lijkt me een mooie innovatie voor die doelgroep. Er wordt al een paar jaar iets over geroepen.
- Bloeddruk zou eigenlijk ook al beschikbaar moeten zijn met de huidige sensoren
- Lichaamstemperatuursensor, dat zou één van de meeste waardevolle toevoegingen zijn omdat het iets zegt over je gezondheid. Dat is ook de reden dat de Oura Ring dat gebruikt. Daarnaast ook een handige toevoeging voor vrouwen vanwege ongesteldheid/vruchtbaarheid

Daarnaast worden sommige dingen goed gemeten maar doen ze er niets mee. Bijvoorbeeld HRV, een hele waardevolle metric die totaal niet gebruikt wordt door de AW. Je krijgt random readings door de dag heen, waardoor de waarde weinig tot niets zegt over je gesteldheid. En dat is zonde want het is aangetoond dat de HRV die de AW meet accuraat genoeg is.

VO2Max is ook een mooi metric waar ze nu eindelijk meer mee gaan doen, maar volgens mij is het ook in de nieuwe update niet mogelijk om Vo2max te meten tijdens het fietsen, terwijl concurrenten dat wel gewoon kunnen.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 18-09 21:37

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Innovatie kan ook zitten in het kleiner maken (vooral dunner) van de behuizing zonder accuduur in te leveren. Dat hebben ze een tijdje met de iPhones kunnen doen. Dezelfde (soms zelfs kleinere) accu dan de voorganger, maar toch langere accuduur. Componenten steeds zuiniger maken. De trend bij de meeste fabrikanten is om er dan maar een grotere accu in te drukken, wat ook niet heel duurzaam is natuurlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid

• loevestein
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17-09 13:22
Ik heb net geupdate naar WatchOS7 en ik ben de complicatie Datum kwijt. Wel heel irritant want die gebruik ik toch wel heel vaak. Is dit bekend?

• Menesis
iOS14 maakt er een zooitje van bij het updaten: het begint steeds opnieuw na 20 minuten. Watch ligt al de hele nacht aan de adapter met wifi op zowel watch als iPhone. Maar nee hoor.

• Serena
  • Registratie: september 2007
loevestein schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:51:
Ik heb net geupdate naar WatchOS7 en ik ben de complicatie Datum kwijt. Wel heel irritant want die gebruik ik toch wel heel vaak. Is dit bekend?
Die heet gewoon Agenda toch?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:43
The Inquisitor schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:35:
[...]

Mwah, vind beide niet prima. De accuduur van een S5 is een dag, en soms is hij random leeg rond de avond, ondanks ik maar 2 uur heb gesport. Daarnaast is het scherm van de alu versie is gewoon slecht en breekbaar.

Qua innovatie... tsjah het is Apple, dus dat zouden zij toch moeten verzinnen? Maar als ik wat ideeën moet roepen:
- Suikerspiegelsensor, voor mensen met suikerziekte, heb er zelf niets aan, maar lijkt me een mooie innovatie voor die doelgroep. Er wordt al een paar jaar iets over geroepen.
- Bloeddruk zou eigenlijk ook al beschikbaar moeten zijn met de huidige sensoren
- Lichaamstemperatuursensor, dat zou één van de meeste waardevolle toevoegingen zijn omdat het iets zegt over je gezondheid. Dat is ook de reden dat de Oura Ring dat gebruikt. Daarnaast ook een handige toevoeging voor vrouwen vanwege ongesteldheid/vruchtbaarheid

Daarnaast worden sommige dingen goed gemeten maar doen ze er niets mee. Bijvoorbeeld HRV, een hele waardevolle metric die totaal niet gebruikt wordt door de AW. Je krijgt random readings door de dag heen, waardoor de waarde weinig tot niets zegt over je gesteldheid. En dat is zonde want het is aangetoond dat de HRV die de AW meet accuraat genoeg is.

VO2Max is ook een mooi metric waar ze nu eindelijk meer mee gaan doen, maar volgens mij is het ook in de nieuwe update niet mogelijk om Vo2max te meten tijdens het fietsen, terwijl concurrenten dat wel gewoon kunnen.
Bloeddruk wordt gemeten met geluid dat na het loslaten van een dichtgedrukte slagader.
Wikipedia: Korotkoff-toon
Dat gaat je met een horloge niet lukken.

Bij de lichaamstemperatuur ben je teveel afhankelijk van de buiten temperatuur. En gaat hem ook niet worden met een horloge.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:53
Menesis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:06:
iOS14 maakt er een zooitje van bij het updaten: het begint steeds opnieuw na 20 minuten. Watch ligt al de hele nacht aan de adapter met wifi op zowel watch als iPhone. Maar nee hoor.
Kijk eens op je watch bij de app instellingen en algemeen en dan daar kiezen voor software update

• Kecin

Kecin

Je keek.

Bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik doe nu een restore. Voor het eerst si da de iPhone 5 dat zoiets wat lastiger gaat haha.

• Kecin

Kecin

Je keek.

Roos79 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:30:
[...]

Kijk eens op je watch bij de app instellingen en algemeen en dan daar kiezen voor software update
Ook die wou niet helaas.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

pacificocean schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:28:
[...]

Bloeddruk wordt gemeten met geluid dat na het loslaten van een dichtgedrukte slagader.
Wikipedia: Korotkoff-toon
Dat gaat je met een horloge niet lukken.

Bij de lichaamstemperatuur ben je teveel afhankelijk van de buiten temperatuur. En gaat hem ook niet worden met een horloge.
Bloeddruk kan al min of meer met Samsung watches, helaas moet je het wel kalibreren met een 'echte' meter, nieuws: Samsung mag software om bloeddruk te meten in smartwatches verwerken

Het lukt Oura Ring met een ... ring... dus schijnbaar is het wel mogelijk.

Sowieso zijn bijna alle metrics een benadering/gok, Voor VO2Max meting moet je ook aan een masker hangen, maar de watch gooit die waarde er ook uit door middel van een berekening.

• Menesis
Roos79 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:30:
[...]

Ja die staat op automatisch. Maar goed, het balkje loopt weer dus binnen 22 minuten weet ik of het nu wel slaagt :P

• loevestein
Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:14:
[...]

Die heet gewoon Agenda toch?
Nee, de datum bij mij is weg. Hebben meer mensen dit?

• Serena
  • Registratie: september 2007
loevestein schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:48:
[...]

Nee, de datum bij mij is weg. Hebben meer mensen dit?
Ik snap blijkbaar niet wat je bedoelt. Maak eens een screenshot…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• deBennie
The Inquisitor schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:40:
[...]

Sowieso zijn bijna alle metrics een benadering/gok, Voor VO2Max meting moet je ook aan een masker hangen, maar de watch gooit die waarde er ook uit door middel van een berekening.
Apple Watch’s blood oxygen monitor is for ‘wellness,’ not medicine
https://www.theverge.com/...atch-series-6-reliability

• Menesis
Ja hoor, nu kan ie de update weer niet verifieren (because you are not connected to the internet).
Raar want ik zit al deze hele tijd op Teams in een videocall.
Wat een gedoe zeg.

• loevestein
Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:52:
[...]

Ik snap blijkbaar niet wat je bedoelt. Maak eens een screenshot…
Op mijn watchface stond de datum (17 in het rood), en die is nu weg. Je kunt hem ook niet meer selecteren als je je watchface aanpast. Sorry, geen screenshot maar hopelijk is het zo duidelijk. Geen datum meer op je wachface.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

loevestein schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:51:
Staat bij mij in de watch app op de iPhone onder het kopje ‘agenda’.

©2004

• deBennie
Ja,ik bevestig t alleen maar, rustig maar ;)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

deBennie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:10:
[...]

Ja,ik bevestig t alleen maar, rustig maar ;)
:P

Dan snappen we elkaar :*)

Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True