Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:57
Belecthor schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:04:
Met de (waarschijnlijke) aankomst van de Apple Watch series 6 ga ik dit jaar ook een Apple Watch aanschaffen. Ik draag al tien jaar een ouderwets horloge en tijdens het sporten een Garmin Vivosmart, maar ik wil wel eens zien wat er zo goed is aan een AW.

Ik heb hier een aantal vragen over:

1. Ik begrijp dat er niet één 'killer' functie is van de AW, maar wat zijn voor jullie de belangrijkste redenen om een AW te gebruiken? Wat is de grootste meerwaarde gedurende de dag? Ik denk zelf vooral aan kwantificing van mijn eigen sport- en slaapgedrag, maar daarnaast weet ik het niet zo goed (naast de tijd ;) aflezen)

2. Is de combinatie met een iPhone 7 wel goed en een AW of mis ik dan functionaliteit?

3. Ik probeer gadgets altijd vrij lang te houden, maar hoe veroudert de AW? Is de kans groot dat het over vier jaar nog een beetje bruikbaar is?
1. Mezelf in beweging houden, dat is voor mij nummer 1. Verder is het heel handig om dingen als weer, todo–lijstjes, agenda en Siri aan je pols te hebben (“Siri, zet een timer voor 8 minuten voor de pasta want ik heb mijn handen vol”)

2. Welke iPhone je gebruikt maakt niet uit.

3. Kan si groot, ik zie hier mensen rondlopen met een AW1 en 2. De 3 wordt nu nog verkocht dus ondersteuning zou ik me geen zorgen over maken. Doe ik bij Apple sowieso niet, een van de redenen om er voor te kiezen zelfs.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je krijgt wel lang updates, maar geen nieuwe watchfaces, want die zijn alleen 'geschikt' voor de nieuwe series.

Daarover gesproken, ik ben benieuwd of S5 straks nieuwe watchfaces krijgt, aangezien er nooit S5-only faces waren. Als er niets bij komt dit jaar maar enkel voor de S6 dan ben ik er ook wel weer klaar mee.

iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Met de (waarschijnlijke) aankomst van de Apple Watch series 6 ga ik dit jaar ook een Apple Watch aanschaffen. Ik draag al tien jaar een ouderwets horloge en tijdens het sporten een Garmin Vivosmart, maar ik wil wel eens zien wat er zo goed is aan een AW.

1. Ik begrijp dat er niet één 'killer' functie is van de AW, maar wat zijn voor jullie de belangrijkste redenen om een AW te gebruiken? Wat is de grootste meerwaarde gedurende de dag? Ik denk zelf vooral aan kwantificing van mijn eigen sport- en slaapgedrag, maar daarnaast weet ik het niet zo goed (naast de tijd ;) aflezen)

2. Is de combinatie met een iPhone 7 wel goed en een AW of mis ik dan functionaliteit?

3. Ik probeer gadgets altijd vrij lang te houden, maar hoe veroudert de AW? Is de kans groot dat het over vier jaar nog een beetje bruikbaar is?
1. De grootste selling-point is eigenlijk dat het van alles is: je hart in de gaten houden, zaken als het geluid in je omgeving in de gaten houden, fitness, beweging, zorgen dat je niet te lang zit maar ook andere geinige zaken zoals je muziek bedienen, navigeren op de fiets, bellen, betalen, Siri gebruiken etc.

2. Je zult niets missen. De Series 6 zal gewoon op de meest recente versie van watchOS draaien en die is gewoon compatible met iOS op de iPhone 7.

3. Ik gebruik zelf nog altijd de Series 2 en deze is nog prima bruikbaar. watchOS 7 biedt nog ondersteuning voor de Series 3 uit 2017 dus ik verwacht ook voor de Series 6 minstens dezelfde hoeveelheid jaren ondersteuning, al denk ik dat het langer zal zijn omdat ze met de Series 4 een flinke upgrade gemaakt hebben o.a. met een 64-bits processor.

• Kassad
The Inquisitor schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:22:
Je krijgt wel lang updates, maar geen nieuwe watchfaces, want die zijn alleen 'geschikt' voor de nieuwe series.

Daarover gesproken, ik ben benieuwd of S5 straks nieuwe watchfaces krijgt, aangezien er nooit S5-only faces waren. Als er niets bij komt dit jaar maar enkel voor de S6 dan ben ik er ook wel weer klaar mee.
Wissel je vaak van watchfase dan? Ik nooit, ik ben blij dat ik er nu 1 heb waar alle info op past.. ik had er eerder meerdere voor verschillende gelegenheden maar merkte dat ik ze nooit gebruikte..
Ben er pas echt klaar mee denk ik als de enige manier om er info uit te halen is dat wanneer de AW in het Fries de info naar je schreeuwt. Ik stel niet zoveel eisen aan een watchface.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:43

Grin

Ride si sapis.

Zou het een beetje vreemd vinden als er 'AW5 only' wijzerplaten komen. AW4 en AW5 hebben hetzelfde scherm dus waarom zou je daarop differentiëren? Behalve dan de always-on-wijzerplaten, die zijn uiteraard AW5 only.
Ik verwacht een aantal nieuwe snufjes (voornamelijk extra sensors) op de AW6, daar waar de AW5 voor mij een teleurstelling was - het eerste jaar dat ik niet heb geüpgrade. Kijk uit naar de presentatie op 15 september!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Kassad
robcoenen schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:26:
[...]

1. De grootste selling-point is eigenlijk dat het van alles is: je hart in de gaten houden, zaken als het geluid in je omgeving in de gaten houden, fitness, beweging, zorgen dat je niet te lang zit maar ook andere geinige zaken zoals je muziek bedienen, navigeren op de fiets, bellen, betalen, Siri gebruiken etc.
Navigatie op de fiets in een vreemde stad! Die heb ik afgelopen vakantie ontdekt, briljant!

• Belecthor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08:42
Dank voor de snelle antwoorden! Ik ga zeker een boel nieuwe features ontdekken.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Kassad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:31:
[...]

Navigatie op de fiets in een vreemde stad! Die heb ik afgelopen vakantie ontdekt, briljant!
En het mooie is; vanaf vandaag werkt Google Maps fietsnavigatie ook op de Watch. :)

• Kassad
robcoenen schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:56:
[...]

En het mooie is; vanaf vandaag werkt Google Maps fietsnavigatie ook op de Watch. :)
Tnx, ga ik zo proberen!

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:49
[...]

Wut? Tof!!

• Kassad
[...]

Ik heb net even gekeken maar Google Maps lijkt alleen de instructies in tekst op de watch te laten zien. Juist de kaart is in een vreemde stad heel erg handig. Ik blijf dus nog even bij Apple Maps.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kassad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:29:
[...]

Wissel je vaak van watchfase dan? Ik nooit, ik ben blij dat ik er nu 1 heb waar alle info op past.. ik had er eerder meerdere voor verschillende gelegenheden maar merkte dat ik ze nooit gebruikte..
Ben er pas echt klaar mee denk ik als de enige manier om er info uit te halen is dat wanneer de AW in het Fries de info naar je schreeuwt. Ik stel niet zoveel eisen aan een watchface.
Vaak? Nee. Wil ik af en toe wat anders? Ja.

Het probleem is dat het merendeel van de watchfaces ofwel lelijk zijn (Siri ugh, maar ook modulair en soortgelijke zijn handig, maar lelijk), of ik vind ze irritant omdat er alleen een zwevende klok te zien is zonder enige streepjes (zoals ademhaling, caleidoscoop, kleur, nevel, verlooptint, metaal, vuur en water...)

De eigen-foto-watchface is praktisch zinloos omdat je maar op 2 plekken de tijd kan plaatsen en niet kunt kiezen voor analoog bijv. En we weten allemaal waarom dat niet kan...

• AchtungYall
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-09 10:49

Ik vind de tracking features heel leuk maar daarnaast is hij ook heel handig voor het aflezen van informatie zoals het weer, agenda, eigenlijk wat je maar wilt.

Notificaties snel zien is heel handig, en even de volume aanpassen van je muziek of een nummer skippen doe ik ook veel.

Daarnaast gebruik ik Siri steeds vaker voor simpele vragen zoals een timer en voor mijn Philips Hue lampen.

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:45
The Inquisitor schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:53:
Tsjah, maar ondertussen moet je het bijna wel, want het glas van de alu versie krast gewoon verschrikkelijk snel, ook al beweren sommige mensen hier dat het niet waar is. Ik zou zeggen: check even de AW Reddit en er zijn genoeg voorbeelden te zien.

Ik had met mijn series 3 ook al meteen een flinke kras te pakken door een muur, terwijl mijn beide analoge horloges daar onbeschadigd uit zijn gekomen.

Dus als je van een SS versie komt is het al helemaal uitkijken geblazen
Dat kan ik beamen. Ik heb sinds kort een AW serie 3 (instapper) en ik heb nooit, maar dan ook nooit snel een kras ergens op. Mijn telefoons zijn altijd na 2 jaar nog hagelnieuw. Op mijn AW zat binnen twee weken een kras omdat mijn pols langs een muur ging thuis toen ik erlangs liep.

1. ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik bijna zou zeggen dat ik hem niet meer kan missen (luxe! :P) Ik gebruik hem voornamelijk voor het even snel checken van het weer (temperatuur, wind, regen) maar ook voor de dingen die een 'normaal' horloge ook kan (tijd, datum). Daarnaast om even snel Siri een aantal zaken op bijv het boodschappenlijstje te zetten of om een timer te starten voor bijv het eten. En het registreren van data (activiteit, slaap of gewoon de hele dag) vind ik gewoon interessant. Als laatste vind ik hem heerlijk als wekker (geen geluid maar kleine klopjes).

Dit zijn voor mij de hoofditems wat hem op dit moment 'onmisbaar' maakt :)

2. dat kan prima

3. 4 jaar moet wel lukken. Of er moet de komende jaren natuurlijk een killerfunctie uitkomen die je echt mist. Maar dan kan je altijd je huidige watch verkopen (waarde blijft aardig hoog) en wat bijleggen voor een nieuwe.

[Voor 20% gewijzigd door hk12nl op 10-09-2020 14:04]

©2004

Cyrax0508 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:39:
[...]

Dat kan ik beamen. Ik heb sinds kort een AW serie 3 (instapper) en ik heb nooit, maar dan ook nooit snel een kras ergens op. Mijn telefoons zijn altijd na 2 jaar nog hagelnieuw. Op mijn AW zat binnen twee weken een kras omdat mijn pols langs een muur ging thuis toen ik erlangs liep.
Ook de laatste iPhone's hebben sneller (haar)krasjes dan de versies ervoor heb ik het idee. Daarnaast is het glas van de aluminium versies inderdaad zachter dan die die van de duurdere varianten. Ik vind het ook jammer dat hier de kwaliteit niet beter van is aangezien je er een hoop geld voor betaald en het toch afbreuk doet aan het product als er krasjes ontstaan op het glas. Zowel voor de iPhone als de Apple Watch.

Ik vind het het overigens grappig om te lezen dat het langs-de-muur-halen van een horloge als maatstaaf wordt gebruikt voor de kwaliteit van het materiaal. Dit is toch best een aardige beproeving voor welk horloge dan ook? Ik heb dit namelijk ook wel eens gehad met een regulier horloge en die kwam er toen ook niet goed vanaf :+

©2004

• Cyrax0508
hk12nl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:59:
[...]

Ook de laatste iPhone's hebben sneller (haar)krasjes dan de versies ervoor heb ik het idee. Daarnaast is het glas van de aluminium versies inderdaad zachter dan die die van de duurdere varianten. Ik vind het ook jammer dat hier de kwaliteit niet beter van is aangezien je er een hoop geld voor betaald en het toch afbreuk doet aan het product als er krasjes ontstaan op het glas. Zowel voor de iPhone als de Apple Watch.

Ik vind het het overigens grappig om te lezen dat het langs-de-muur-halen van een horloge als maatstaaf wordt gebruikt voor de kwaliteit van het materiaal. Dit is toch best een aardige beproeving voor welk horloge dan ook? Ik heb dit namelijk ook wel eens gehad met een regulier horloge en die kwam er toen ook niet goed vanaf :+
:+ Het was echt een minimale aai.

• slijkie
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:44
Let wel op:
Apple Watch Series 3 requires an iPhone 6s or later with iOS 13 or later.
Cyrax0508 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:01:
[...]

:+ Het was echt een minimale aai.
Het was ook niet perse richting jou bedoeld hoor. Ik heb het vaker in dit topic gelezen :)

©2004

• Cyrax0508

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

hk12nl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:05:
[...]

Het was ook niet perse richting jou bedoeld hoor. Ik heb het vaker in dit topic gelezen :)
Mjah, ik vergeleek met met de beide analoge horloges die ik had, om het verschil aan te duiden. Daarnaast zit een horloge op een plek waar je al snel tegen dingen aan kunt stoten waaronder een muur. Of het een goede maatstaf is weet ik niet, maar ik vind het merkbaar hoe snel het display bekrast.

En dan zou de alu versie beter tegen stoten en vallen moeten kunnen... yeah right, bij een relatief kleine val spat dat scherm ook al uit elkaar. Mijn conclusie: het scherm van de alu versie is ondermaats als je het afzet tegen de prijs. En dan heb ik het niet over haarkrasjes :9

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:01
The Inquisitor schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:56:
[...]

Mjah, ik vergeleek met met de beide analoge horloges die ik had, om het verschil aan te duiden. Daarnaast zit een horloge op een plek waar je al snel tegen dingen aan kunt stoten waaronder een muur. Of het een goede maatstaf is weet ik niet, maar ik vind het merkbaar hoe snel het display bekrast.

En dan zou de alu versie beter tegen stoten en vallen moeten kunnen... yeah right, bij een relatief kleine val spat dat scherm ook al uit elkaar. Mijn conclusie: het scherm van de alu versie is ondermaats als je het afzet tegen de prijs. En dan heb ik het niet over haarkrasjes :9
Dat ben ik met je eens. Het scherm van de aluminium Watch is echt ondermaats. Krasjes heb je zo. Ik heb de Apple Watch Stainless Steel met saffierglas. Het scherm is nog helemaal in perfecte staat. Als je budget hebt, lijkt mij een roestvrijstalen Watch toch de betere koop.

• xSmooth-
  • Laatst online: 11:29

Zelf heel lang getwijfeld maar kan eigenlijk niet meer zonder.
Toevallig had ik laatst mijn "normale" horloge om en elke keer wilde ik naar berichten e.d. kijken terwijl ze op de telefoon binnen kwamen. 8)7
Persoonlijk vind ik het een onwijs mooi stukje techniek en gebruik hem hoofdzakelijk voor; notificaties, timer, agenda. (Eigenlijk ook sporten maar dat moet ik weer oppakken)

Verder vind ik het stukje gezondheid erg goed uitgewerkt en hou ik mijn slaap bij met AutoSleep.
De verschillende watchfaces voor gelegenheden vind ik ook een +1.

[Voor 5% gewijzigd door xSmooth- op 10-09-2020 19:19]

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14
Kassad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:22:
[...]

Ik heb net even gekeken maar Google Maps lijkt alleen de instructies in tekst op de watch te laten zien. Juist de kaart is in een vreemde stad heel erg handig. Ik blijf dus nog even bij Apple Maps.
Met de Apple kaarten app kan je toch geen fiets als vervoersmiddel kiezen?

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-09 22:03
Phoolie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:16:
[...]

Wel in de bèta van ios14

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• Phoolie
  • Laatst online: 18-09 16:14
Werkt dat ook met Nederlandse kaarten dan? Ik dacht begrepen te hebben, dat het eerst alleen voor Amerika zou zijn.

• Kassad
Phoolie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:16:
[...]

Je kan wel een looproute kiezen, werkt perfect

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:58

Canaria

4313-3581-4704

Dennisweb schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:50:
[...]

Dat ben ik met je eens. Het scherm van de aluminium Watch is echt ondermaats. Krasjes heb je zo. Ik heb de Apple Watch Stainless Steel met saffierglas. Het scherm is nog helemaal in perfecte staat. Als je budget hebt, lijkt mij een roestvrijstalen Watch toch de betere koop.
Het saffierglas is inderdaad echt heel krasbestendig. Ik had na drie jaar nog geen krassen op mijn Apple Watch van de eerste generatie, ook geen minuscule oppervlakkige krasjes die alleen zichtbaar waren als ik heel goed keek. Toch ben ik niet heel voorzichtig geweest, de Watch is echt weleens ergens tegenaan gestoten en heeft ook incidenteel een muurtje of deurpost geschampt.

Inmiddels heb ik een roestvrijstalen Apple Watch 4, anderhalf jaar oud en ook nog zo goed als nieuw.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Dennisweb
Canaria schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:52:
[...]

Het saffierglas is inderdaad echt heel krasbestendig. Ik had na drie jaar nog geen krassen op mijn Apple Watch van de eerste generatie, ook geen minuscule oppervlakkige krasjes die alleen zichtbaar waren als ik heel goed keek. Toch ben ik niet heel voorzichtig geweest, de Watch is echt weleens ergens tegenaan gestoten en heeft ook incidenteel een muurtje of deurpost geschampt.

Inmiddels heb ik een roestvrijstalen Apple Watch 4, anderhalf jaar oud en ook nog zo goed als nieuw.
Juist. Ook hier geen oppervlakkige krasjes. Onder fel licht zie ik aan de zijkant van de Watch wel wat ‘microabrasion’. Dus van die hele fijne krasjes. Ik denk dat je dat ook gewoon niet tegenhoudt.

Met mijn Watch ben ik heel voorzichtig. Dat is het probleem dus niet :) Ik ben heel tevreden met de roestvrijstalen Apple Watch 4.

Heb wel even op Marktplaats gekeken. Ik overweeg gezien de huidige prijzen voor een aluminium versie mijn roestvrijstalen Watch ook na het uitkomem van de Watch 6 te koop aan te bieden. Ik denk dat ik er nog wel zo’n 450-500 euro voor moet kunnen krijgen. Een paar honderd erbij en we zijn weer bij de tijd (pun intended :*) ). Kan ik er weer drie jaar tegenaan.

• Fab1Man
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:33

Fab1Man

Live life to the fullest

Dennisweb schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:25:
[...]

Juist. Ook hier geen oppervlakkige krasjes. Onder fel licht zie ik aan de zijkant van de Watch wel wat ‘microabrasion’. Dus van die hele fijne krasjes. Ik denk dat je dat ook gewoon niet tegenhoudt.

Met mijn Watch ben ik heel voorzichtig. Dat is het probleem dus niet :) Ik ben heel tevreden met de roestvrijstalen Apple Watch 4.

Heb wel even op Marktplaats gekeken. Ik overweeg gezien de huidige prijzen voor een aluminium versie mijn roestvrijstalen Watch ook na het uitkomem van de Watch 6 te koop aan te bieden. Ik denk dat ik er nog wel zo’n 450-500 euro voor moet kunnen krijgen. Een paar honderd erbij en we zijn weer bij de tijd (pun intended :*) ). Kan ik er weer drie jaar tegenaan.
Same hier, echt 0 krassen op het scherm, ook geen kleintjes, gewoon echt niks. SS AW4.

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Die van mij zit onder de krassen. Echt irritant. Heb diverse analoge klokkies die daar totaal geen last van hebben.
Denk dat de meeste krassen zijn veroorzaakt door met de armen over elkaar te zitten en aan de ene arm de watch en andere arm aantal armbanden.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

Hooli-gan schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 06:58:
Die van mij zit onder de krassen. Echt irritant. Heb diverse analoge klokkies die daar totaal geen last van hebben.
Denk dat de meeste krassen zijn veroorzaakt door met de armen over elkaar te zitten en aan de ene arm de watch en andere arm aantal armbanden.
Daar heb ik geen last van, ik draag de armbandjes zelfs naast de Watch.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kassad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:53:
[...]

Je kan wel een looproute kiezen, werkt perfect
Werkt totaal niet perfect. Je krijgt soms rare suggesties omdat de stoep bijv aan de overkant doorloopt, maar het fietspad gewoon rechtdoor is. Of op plaatsen waar er alleen een fietspad onder een weg loopt (Looking at you Rotterdam), krijg je een suggestie om een heel alternatief pad eromheen te “lopen”.

Het is een prima te gebruiken oplossing, maar echt niet perfect

• Hooli-gan
  • Nu online
Canaria schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:46:
[...]

[Afbeelding]
RVS versie?

Zo ziet die van mij er momenteel uit en een hoop is niet eens zichtbaar op de foto. Dit is de 5 series, scherm even op zwart om de krassen wat zichtbaarder te maken.

De eerste kras deed zeer, nu boeit het me niet veel meer. Koop ook gewoon weer een nieuwe versie, hierna. Weet nog niet of het direct de 6 zal zijn of dat ik het nog een jaartje of wat uitzing met deze.

[Voor 13% gewijzigd door Hooli-gan op 11-09-2020 09:01]

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Zoals door @Hooli-gan aangeven denk ik dat armbanden aan de andere arm en dan armen over elkaar de veroorzaker is van krassen. Ik denk dat hetzelfde effect is als dat je je iPhone bij je sleutels in je broekzak stopt.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar bijv gorilla glass (gebruikt door de Samsung watches) zou niet moeten krassen door sleutels, alleen door zand enz. Dus bewijst nogmaals hoe matig het scherm van de alu AW is

[Voor 17% gewijzigd door The Inquisitor op 11-09-2020 09:08]

• iamerwin
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 11:40
[...]

[Afbeelding]
Krijg je dat felle blauw bij een bepaalde editie Apple Watch?

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

@iamerwin dat is gewoon het navy blue van de California watch face, lijkt op de foto inderdaad blauwer dan het in werkelijkheid is. Komt door het licht in de kamer denk ik. De Hue-lampen staan ingesteld op de thuiswerkstand en doen alsof ze tl-verlichting zijn :P

Hooli-gan schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:58:
[...]

RVS versie?

Zo ziet die van mij er momenteel uit en een hoop is niet eens zichtbaar op de foto. Dit is de 5 series, scherm even op zwart om de krassen wat zichtbaarder te maken.
[Afbeelding]

De eerste kras deed zeer, nu boeit het me niet veel meer. Koop ook gewoon weer een nieuwe versie, hierna. Weet nog niet of het direct de 6 zal zijn of dat ik het nog een jaartje of wat uitzing met deze.
Is dit de Alu of RVS versie? :)

©2004

• Hooli-gan
  • Nu online
hk12nl schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:01:
[...]

Is dit de Alu of RVS versie? :)
Die van mij is de alu. Volgende versie word de rvs als die beter glas heeft dan de alu.

Ik heb al jaren de RVS versies (en afgelopen jaar een titanium) maar die zijn niet onschendbaar. Zo had mijn S4 SS een kras in de coating van het “saffier”, wat wel meer bleek voor te komen toen ik er op ging zoeken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:44
Donstil schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:13:
Ik heb al jaren de RVS versies (en afgelopen jaar een titanium) maar die zijn niet onschendbaar. Zo had mijn S4 SS een kras in de coating van het “saffier”, wat wel meer bleek voor te komen toen ik er op ging zoeken.
Het "saffier" van de rvs AW is dan ook inderdaad geen echt saffierglas. Althans niet van de kwaliteit van andere horlogemerken. Wel wat harder glas dan dat van de aluminium AW, vast wel, maar niet te vergelijken met horloges met echt saffierglas. Bijvoorbeeld de Huawei Watch die ik jaren heb gehad. Het staal van de kast, ook aan de rand bij het glas, was na een paar jaar redelijk bekrast, maar het glas was nog als nieuw.
Ik doe dus ook met mijn stalen AW een beetje voorzichtig aan.

• Dennisweb
Vraagje: wat zou een Apple Watch 4 RVS / SS nog waard zijn? Omdat ze in Nederland niet verkocht worden, zie ik ze ook amper voorbij komen op Marktplaats. Ik zie er wel een staan, maar een prijs van 350 euro lijkt me nogal laag, als de aluminium versie ook voor 350 euro op Marktplaats wordt aangeboden. De RVS was immers aanzienlijk duurder dan de aluminium AW4.

Wat denken jullie? :) Iemand ervaringen daarmee?

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:44
Dennisweb schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:46:
Vraagje: wat zou een Apple Watch 4 RVS / SS nog waard zijn? Omdat ze in Nederland niet verkocht worden, zie ik ze ook amper voorbij komen op Marktplaats. Ik zie er wel een staan, maar een prijs van 350 euro lijkt me nogal laag, als de aluminium versie ook voor 350 euro op Marktplaats wordt aangeboden. De RVS was immers aanzienlijk duurder dan de aluminium AW4.

Ik krijg net €500 voor mijn Apple Watch S5 Stainless Steel met Milanese loop. Dus dat zal met een S4 niet veel beter zijn.

• iamerwin
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 11:40
Canaria schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:28:
@iamerwin dat is gewoon het navy blue van de California watch face, lijkt op de foto inderdaad blauwer dan het in werkelijkheid is. Komt door het licht in de kamer denk ik. De Hue-lampen staan ingesteld op de thuiswerkstand en doen alsof ze tl-verlichting zijn :P
Achso, mijn blauw is inderdaad een stuk minder enthousiast en dat felle is wel mooi - maar om daar nu Hue lampen voor aan te schaffen... 😋

• Dennisweb
Volkan1984 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:02:
[...]

Ik krijg net €500 voor mijn Apple Watch S5 Stainless Steel met Milanese loop. Dus dat zal met een S4 niet veel beter zijn.
Nou, ja. Da’s jammer dan. Dan leg ik wel wat meer bij. :+ Mag mezelf ook wel eens wat leuks gunnen. Werk er ook hard voor. ;)

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-09 11:18
[...]

[Afbeelding]
Ik draag nog een Series 2 RVS met om dezelfde pols ook wat armbanden, ook bij mij nog geen krasje te zien, Ik poets eens in de zoveel tijd de kast van mijn Watch met metal polish wat voor een mooi blinkend resultaat zorgt

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:37
Ik draag hem ook naked en geen krassen te zien. Maar ik draag dan ook geen armbanden of andere spullen om mijn polsen en als ik wat riskant ga doen doe ik er een zweetbandje omheen, maar dat wisten jullie al. Voor de rest bijna alleen sport loops en een leather loop en een nike sport band. Misschien dat dat nog iets uitmaakt

Laptop: Alienware 17 R1, 4710MQ, 880m, 120hz Display. Nickname KasPlantje.

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:39
evdakker schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:48:
[...]

Het "saffier" van de rvs AW is dan ook inderdaad geen echt saffierglas. Althans niet van de kwaliteit van andere horlogemerken. Wel wat harder glas dan dat van de aluminium AW, vast wel, maar niet te vergelijken met horloges met echt saffierglas. Bijvoorbeeld de Huawei Watch die ik jaren heb gehad. Het staal van de kast, ook aan de rand bij het glas, was na een paar jaar redelijk bekrast, maar het glas was nog als nieuw.
Ik doe dus ook met mijn stalen AW een beetje voorzichtig aan.
Ik denk dat het glas wel echt een stuk harder is als dat van de alu versie. Ik heb eerst een alu serie 2 gehad en nu een RVS serie 4, ik werk in de bouw en draag mijn watch zonder bescherming. Maar de alu serie 2 zat na 2 jaar echt helemaal onder de krassen. Mijn rvs serie 4 na ander half jaar nog helemaal niks op het scherm, alleen wat haar krasjes in het RVS. En hij krijgt een hoop te verduren met stof en stoten etc. De truc voor mij is dat ik hem alleen afspoel met water en het er nooit af wrijf aan met kleren of zo.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Ben ik nu gek of...? Iemand geeft in dit topic aan dat het glas van de AW kleine krasjes heeft en dat dit waarschijnlijk komt doordat diegene aan de andere arm armbanden draagt. Bij de armen over elkaar doen zou dit het glas kunnen beschadigen. Ok, helemaal helder en kan het me allemaal goed voorstellen. Maar daarna komt er een opmerking dat ZELFS bij de armbanden aan dezelfde arm als de AW geen krasjes te bekennen zijn. Volgens mij is het woord ‘zelfs’ hierbij volledig misplaatst: hoe zouden krasjes op het glas (dus bovenkant AW) veroorzaakt kunnen worden door armbanden gedragen naast de AW. Tja, dat is dan toch meer dan logisch?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Euh... RLY?
Armbanden zitten niet altijd strak om de pols en kunnen zeker voldoende hoogte hebben om toch de bovenkant van een horloge te raken. Helemaal als je beweegt met je armen...

Dennisweb schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:46:

Weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb mijn Titanium verkocht afgelopen dinsdag voor 500,- met alleen de (limited dat wel) sportband. Reacties waren niet geweldig dus dat leek wel een beetje de max.

Zou met een Series4 SS (Want twee jaar oud natuurlijk) met 350/400 wel tevreden zijn.

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik begrijp dat WhatsApp nog steeds mist, maar kan men inmiddels op de Watch 4G versie Spotify streamen zonder gebruik van telefoon? Geloof dat andere apps dan Apple Music eindelijk gebruik kunnen maken van de betreffende API?

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:44
MaZo schreef op zondag 13 september 2020 @ 06:34:
Ik begrijp dat WhatsApp nog steeds mist, maar kan men inmiddels op de Watch 4G versie Spotify streamen zonder gebruik van telefoon? Geloof dat andere apps dan Apple Music eindelijk gebruik kunnen maken van de betreffende API?
Dubbel nee, helaas. Je kunt met een AW niet Spotify streamen. Los van wiens schuld dat is, ik vermoed dat Apple ook liever heeft dat je Apple Music gebruikt ipv Spotify :P.
En al kon het wel: sowieso kunnen we in Nederland nog geen gebruik maken van de mobiele connectiviteit van de AW. Daarom is die versie ook niet te koop in Nederland.
MaZo schreef op zondag 13 september 2020 @ 06:34:
4G op Apple Watch is helaas (nog) niet beschikbaar in Nederland.

©2004

• X-GeaR
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:19
Lastige afweging. Ik heb nu een Apple Watch 5 en ben er heel erg blij mee. Het enige nadeel zijn de krasjes op het scherm. Hopelijk is 4G vanaf dit jaar beschikbaar op de 6, dan is er een goede reden om te upgraden naar de SS-versie. Andres laat ik de 6 liggen.

[Voor 9% gewijzigd door X-GeaR op 13-09-2020 14:21]

www.scientias.nl

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Benieuwd naar de nieuwe Apple Watch. Heb nu een Series 3 42mm en die bevalt op zich prima. Maar vind het wel weer eens tijd om mijzelf in de watten te leggen.

Bij de Series 5 had ik geen 'wow-gevoel' na de Series 4, dus ik verwacht er niet teveel van. Bovendien heb ik bij Always-On ook niet per sé het gevoel dat dat een must is voor mij. Het meten van zuurstof in mijn bloed zou ik wel een fijne toevoeging vinden, maar ook daar kan ik zonder.

Zou de Series SE wel een mooi alternatief vinden, een geüpgraded Series 4 voor een mooie prijs. Zou een goede stap van Apple zijn als ze in één keer de markt vrijwel volledig van hen willen maken.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:40:
[...]

4G op Apple Watch is helaas (nog) niet beschikbaar in Nederland.
Ik woon in het buitenland, hier is al heel lang eSIM (en 5G) beschikbaar.

Ik las zojuist dat het streamen in WatchOS 6 zit (“streaming API”). Nu nog een app update van Spotify om het toe te passen.

https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2019/716/

[Voor 39% gewijzigd door MaZo op 13-09-2020 16:08]

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-09 11:18
Weet iemand of er problemen ontstaan als ik een Series 2 met een iPhone XR gebruik? Ik mag morgen mijn abonnement verlengen , ik ben erg onder de indruk van de XR als opvolger van mijn 7. Aangezien mijn Series 2 nog geen mankementen heeft, ben ik niet van plan om deze te vervangen namelijk

[Voor 21% gewijzigd door Shiny Disco op 13-09-2020 16:20]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het enige dat ik hoop is dat ze in NL nu ook eindelijk eens de duurdere versies van de AW gaan verkopen. Nu ik toch twee jaren met de AW doe - de AW5 vond ik een totaal irrelevante update t.o.v. de AW4 - is een duurdere versie wel te rechtvaardigen. De AW4 ga ik dan wel gebruiken voor tijdens het wielrennen/ATB'en. Je kan toch 2 AW's koppelen aan 1 iPhone/iCloud account? Meen dat ik dat hier eens gelezen had...

Edit: Jup, dat kan dus.

[Voor 8% gewijzigd door Grin op 13-09-2020 20:07]

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-09 23:55
Kan iemand een oplader aanraden die direct op de usb poort zit? Voornamelijk voor op het werk/onderweg

• Jism
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:19:
Kan iemand een oplader aanraden die direct op de usb poort zit? Voornamelijk voor op het werk/onderweg
Origineel :?

M'n magische bol werken.

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-09 23:55
Sorry ik zal het beter formuleren. Ik ben op zoek naar een oplader zonder kabel, iets kleins wat eenvoudiger mee te nemen is dan een originele met kabel.

Zoiets bijv. https://i.ebayimg.com/images/g/xUYAAOSwPwla4RRu/s-l300.jpg

Heeft iemand ervaringen met zo’n lader?

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels wat prijzen en verschillen van de Watch bekend.

De 44mm Watch SE kost 329,00 euro, de Series 6 kost daar 459,00 euro. Prijsverschil zo'n 130 euro.

Ik zie overigens nu het verschil: geen Always-On, geen ECG en geen Oxygen.

[Voor 83% gewijzigd door THE_BASE op 15-09-2020 20:21]

• deBennie
De SE heeft geen always on display?

• THE_BASE
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:20:
De SE heeft geen always on display?
Correct.

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-09 15:23
Zojuist de Aw 6 44mm in blauw met geweven sportbandje marineblauw besteld.
Levering 24-28 september.

Nu hopen dat er binnenkort de Iphone pro max int donkerblauw is , en dat deze snel uitkomt natuurlijk

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:38
Azmodann schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:29:
Zojuist de Aw 6 44mm in blauw met geweven sportbandje marineblauw besteld.
Levering 24-28 september.

Nu hopen dat er binnenkort de Iphone pro max int donkerblauw is , en dat deze snel uitkomt natuurlijk
Ditto dezelfde combinatie als vervanger van de 4. Helaas geen e-sim versie

Ryzen 3900X + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Nou ook ik upgrade dit jaar maar weer. Titanium is al verkocht dus ben er klaar voor.
Apple store Duitsland alleen nog niet, 25sept-1okt komt mijn RVS S6 met Milanese loop. De inmiddels 5 jaar oude First gen Milanese loop gaat daarmee met pensioen :)

• THE_BASE
  • Niet online
Als ik de Nike-versie bestel, heb ik dan als extra's Nike Watch Faces en een sportief bandje. Of zijn er andere verschillen die ik over het hoofd zie?

• Moxxii
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 17-09 22:47
THE_BASE schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:44:
Als ik de Nike-versie bestel, heb ik dan als extra's Nike Watch Faces en een sportief bandje. Of zijn er andere verschillen die ik over het hoofd zie?
Bij mijn series 4 Nike is het enige verschil de Nike run app, ander bandje en een aantal andere watch faces. Ik verwacht niet dat dit heel veel anders gaat zijn bij de series 6 en SE Nike edition.

• jarsiv
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-09 21:52
THE_BASE schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:11:
Inmiddels wat prijzen en verschillen van de Watch bekend.

De 44mm Watch SE kost 329,00 euro, de Series 6 kost daar 459,00 euro. Prijsverschil zo'n 130 euro.

Ik zie overigens nu het verschil: geen Always-On, geen ECG en geen Oxygen.
Maar de se heeft wel de cpu van de 6. Dus verschil met 5 is dan geen ecg en geen always on. Dus denk dat op marktplaats de prijs van de 5 zal dalen

• deBennie
Ik zag allemaal nieuwe watchfaces voorbijkomen, die zaten niet in de beta?

• THE_BASE
  • Niet online
jarsiv schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:56:
[...]

Maar de se heeft wel de cpu van de 6. Dus verschil met 5 is dan geen ecg en geen always on. Dus denk dat op marktplaats de prijs van de 5 zal dalen
SE heeft S5 en Series 6 heeft S6 processor.

• Piet Krediet
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:25
Twijfels. Updaten vanaf een series 4 of niet? Via Apple wel €135,- terug. Dus prijs komt op €324,-

• jarsiv
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-09 21:52
Lol ik €100 voor serie 3. Twijfel wel of 6 of se. of een tweedehandse 5

• Cekstuffertz
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:59
Volgens mij waren alleen de versies met het standaard sportbandje vanaf vrijdag leverbaar. De rest allemaal 24-28 september. Ik heb via iDeal betaald en geld is afgeschreven, maar status van de bestelling staat nog op betaling wordt verwerkt. Ook staat er 'De datums worden bevestigd zodra je betaling is ontvangen.' Hebben meer mensen dit?
Jeetje die bandjes gaan ook hard zeg.
Ik dacht ik bestel nog even een nieuwe leather loop in de Nederlandse store.

Maand levertijd 8)7

• Pandanl
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-09 12:37
Piet Krediet schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:08:
Twijfels. Updaten vanaf een series 4 of niet? Via Apple wel €135,- terug. Dus prijs komt op €324,-
Kan je toch nog makkelijk 200 voor krijgen? Via Apple is sowieso flink verlies.

Zelf een bestelling geplaatst om mijn 2 Series te vervangen, heeft 3 jaar lang perfect gewerkt, maar de traagheid in sommige dingen is wel te merken.

Xbox Live id: Esines

• Rsport40
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12:57
Vandaag bestellen zou vrijdag 18 geleverd worden. Al na een kwartier werd de levertijd helaas verschoven.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:08

MazeWing

passionate & cynical

Ik vind de 6 een behoorlijk matige update t.o.v. De 5. Voor mij in ieder geval (en gelukkig) geen enkele reden om te upgraden :D
Iets wat ook wel een keer fijn is, aangezien Apple normaal gesproken toch altijd iets weet te presenteren waardoor het toch weer gaat kriebelen...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | LG 34GN850

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Op dit moment kan ik mijn bestelling niet terug zien maar de zilveren 44mm met zilveren Milanese Loop was op 24-28 september.
Hopelijk heb ik het gelijk de 24ste al binnen.

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:11
Jammer dat de SE geen kleurtjes heeft. Ik moet mijn Series 0 8)7 een keer vervangen. De Series 6 vind ik toch net iets te prijzig.

• Comilion
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 12:36
Is het verschil tussen het glas van de aluminium en van de stainless steel heel erg groot? Ik zie de hassle van het uit duitsland transporteren niet heel erg zitten... Maar Ik heb ook niet bepaald veel zin in snel krassen oid krijgen

• Tartarus
  • Nu online
Comilion schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:51:
Is het verschil tussen het glas van de aluminium en van de stainless steel heel erg groot? Ik zie de hassle van het uit duitsland transporteren niet heel erg zitten... Maar Ik heb ook niet bepaald veel zin in snel krassen oid krijgen
Glas van aluminum krast sneller maar breekt minder snel.
Bij de stainless steel is dat andersom. Minder snel krasjes maar sneller gebroken.

• Comilion
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 12:36
Tartarus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:07:
[...]

Glas van aluminum krast sneller maar breekt minder snel.
Bij de stainless steel is dat andersom. Minder snel krasjes maar sneller gebroken.
Ik heb momenteel een fitbit versa 2 en hier zit een kras op, maar ik heb dit niet echt meegekregen waardoor dit is gekomen. Ik verwacht dat de alu versie dezelfde "bescherming" bied? Ik zie een screen protector voor de watch als een laatste optie, maar krasjes staan nog lager in mijn lijstje... Stoor me hier best snel aan

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

dcell schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:32:
Jammer dat de SE geen kleurtjes heeft. Ik moet mijn Series 0 8)7 een keer vervangen. De Series 6 vind ik toch net iets te prijzig.
Heb wel een series 5 in nieuwstaat te koop hoor! PB maar bij interesse! 44mm..Nike!

Dit mag in Vraag & Aanbod :) .

[Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 16-09-2020 08:48]

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• AchtungYall
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-09 10:49
De SE is nu ongeveer gelijkwaardig aan de S4 als ik dat zo zie?

De SE heeft een iets snellere chip maar geen ECG. En dat is het dan wel toch?

• Tartarus
  • Nu online
Comilion schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:11:
[...]

Ik heb momenteel een fitbit versa 2 en hier zit een kras op, maar ik heb dit niet echt meegekregen waardoor dit is gekomen. Ik verwacht dat de alu versie dezelfde "bescherming" bied? Ik zie een screen protector voor de watch als een laatste optie, maar krasjes staan nog lager in mijn lijstje... Stoor me hier best snel aan
Het zit op je pols en van kleding krijg je geen krasjes. Enkel van tegen voorwerpen aanbotsen/aanschuren.
Ik kan dat beamen want ben met mijn domme kop tegen de muur aangeschuurd met mijn S3.
Gelukkig wil mijn moeder het kosteloos overnemen van mij :9 zodra ik de Zilveren 44mm aluminium met Zilver Milanese Loop binnenkrijg.

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:42:
Nou ook ik upgrade dit jaar maar weer. Titanium is al verkocht dus ben er klaar voor.
Apple store Duitsland alleen nog niet, 25sept-1okt komt mijn RVS S6 met Milanese loop. De inmiddels 5 jaar oude First gen Milanese loop gaat daarmee met pensioen :)
Waarom een S6 met Milanese loop besteld? Die had je toch nog van de 1st gen? Ik neem die van de S2 ook mee naar m’n S6. Kwaliteit van de oudere Milanese loop bandjes schijnt ook beter te zijn. Waren destijds ook duurder overigens.

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19-09 23:59
Ook een upgrade voor mij weer, Apple Watch Series 6 Hermès
Space Black Stainless Steel Case with Single Tour :D Sep 25-Sep 29.

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Weet iemand wat de reden is, of waar ik die kan vinden, waarom er nog geen Apple Watch eSim ondersteuning is?

Bijv T-mobile. Hebben de technologie als concern in huis. US, Duitsland, etc.

Wat is de reden dat dit over de grens stopt?
Dat het hier nog niet geactiveerd is. NL is best een ‘tech savvy land’.

Er zijn overal scoops en lekken. Maar hier hoor ik weinig van. Is het te duur? En waarom dan? Kan het hier simpelweg niet vanwege andere infra? Of wat is het waardoor het er nog niet is?

En nu ik het typ bedenk ik me:
Werkt de 4G AW van iemand uit de US wel gewoon in Duitsland en vice versa?
Froggle schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:41:
[...]

Waarom een S6 met Milanese loop besteld? Die had je toch nog van de 1st gen? Ik neem die van de S2 ook mee naar m’n S6. Kwaliteit van de oudere Milanese loop bandjes schijnt ook beter te zijn. Waren destijds ook duurder overigens.
Mijne is niet helemaal mooi meer, stond al op de nominatie vervangen te worden :)

readytoflow schreef op woensdag 16 september 2020 @ 00:31:
Weet iemand wat de reden is, of waar ik die kan vinden, waarom er nog geen Apple Watch eSim ondersteuning is?

Bijv T-mobile. Hebben de technologie als concern in huis. US, Duitsland, etc.

Wat is de reden dat dit over de grens stopt?
Dat het hier nog niet geactiveerd is. NL is best een ‘tech savvy land’.

Er zijn overal scoops en lekken. Maar hier hoor ik weinig van. Is het te duur? En waarom dan? Kan het hier simpelweg niet vanwege andere infra? Of wat is het waardoor het er nog niet is?

En nu ik het typ bedenk ik me:
Werkt de 4G AW van iemand uit de US wel gewoon in Duitsland en vice versa?
Apple staat alleen toe dat 4g op de watch een uitbreiding is op het huidige abonnement, om dat naadloos te laten werken is er een Apple server benodigd in het netwerk van de provider heb ik wel eens begrepen. De providers kiezen er kennelijk voor dat niet te doen.

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:55
Piet Krediet schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:08:
Moest je dit nu echt posten? 😂
Heb ook een S4 en denk ook van nog een jaartje extra te doen ermee maar als je via V&A een 200 euro kan krijgen ervoor dan hoef je in principe ‘maar’ iets van een 260 euro te betalen voor de nieuwe. Twijfel inderdaad nu ook weer.
S4 voldoet nog prima in feite en denk niet dat ik dat always on scherm echt mis.

PSN: extreme8eight

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07:00
Donstil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 00:48:
[...]

Apple staat alleen toe dat 4g op de watch een uitbreiding is op het huidige abonnement, om dat naadloos te laten werken is er een Apple server benodigd in het netwerk van de provider heb ik wel eens begrepen. De providers kiezen er kennelijk voor dat niet te doen.
Daar is toch geen server van Apple voor nodig? Dat kunnen providers zelf ook.
Een paar jaar geleden kon je bij T-mobile een MB verdeler kopen. Daarmee kreeg je meerdere simkaarten die aan hetzelfde abonnement gekoppeld waren en die je ook gelijkertijd kon gebruiken. Vodafone had hetzelfde, alleen dan heette dat multi-sim.

Helaas bieden beide providers dit niet meer aan bij nieuwe abonnementen, maar het lijkt me niet dat dit de beperkende factor is.

Volgens mij is die server van Apple meer bedoeld om het sim-profiel op de e-sim van de Apple Watch te krijgen.

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

De kabel, dus zonder adapter, die bij de nieuwe Watch wordt geleverd..Is deze USB of Lightning? Ik kan dat nergens vinden? Anders moet ik alsnog een adapter aanschaffen, gezien mijn iPhone 11 Pro adapter lightning heeft. En de 12 die ik straks koop, ook dus...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:55
pdavie2311 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:39:
De kabel, dus zonder adapter, die bij de nieuwe Watch wordt geleverd..Is deze USB of Lightning? Ik kan dat nergens vinden? Anders moet ik alsnog een adapter aanschaffen, gezien mijn iPhone 11 Pro adapter lightning heeft. En de 12 die ik straks koop, ook dus...
Aan die kant van de kabel is het toch altijd al USB geweest?

PSN: extreme8eight

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

extreme8eight schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:46:
[...]

Aan die kant van de kabel is het toch altijd al USB geweest?
Bij mijn iPhone 11 Pro niet? USB-C gaat de adapter in..

[Voor 5% gewijzigd door pdavie2311 op 16-09-2020 07:58]

pdavie2311 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:39:
Ik weet niet hoe het bij de s6 is maar bij de s5 is dat usb a.

©2004

Pagina: 1 ... 118 ... 121 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True