Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
pipapaulus schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:39:
Hoe zit het met de komst van een Series 6, komt 'ie dit jaar nog? Wat is jullie verwachting? Of is het meer dan prima om nog een S5 te kopen? :-) Thanks!
Het laatste gerucht is: in sep een nieuwe AW + iPad en in okt nieuwe iPhone + Apple one (bundeling diensten).

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-09 18:51
meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Het laatste gerucht is: in sep een nieuwe AW + iPad en in okt nieuwe iPhone + Apple one (bundeling diensten).
Hoop dat je gelijk hebt! Wil eindelijk naar de LTE/duurdere Apple Watch overstappen (voor het hardlopen) maar ga niet nu nog m'n 4 upgraden.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:46
@koendio En hoe is het afgelopen?
ex87 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:12:
Wil eindelijk naar de LTE/duurdere Apple Watch overstappen (voor het hardlopen) maar ga niet nu nog m'n 4 upgraden.
LTE werkt nog helemaal niet in Nederland dus daar heb je niets aan, hoewel ik vurig hoop dat het een keer wordt toegevoegd natuurlijk.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
RigolleM schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:04:
@streamnl @pdavie2311
Zal mijn uitspraak wat verduidelijken, om de woorden 'BS' en 'onzin' wat kleur te geven :-) Optische HR meting is niet correct, maw heb je een hartslagband nodig wil je correct je HR meten. Apple Watch kan je wel koppelen met een HR band die BT heeft, maar ik vermoed dat jullie dit niet doen. De meeste duurlopers die ik ken lopen met Garmin, mss ben ik hierdoor niet meer objectief genoeg!
Hier loop ik in de winter en met interval trainingen altijd met een hartslag band want in de winter pakt de Watch mijn hartslag heel vaak niet en bij intervallen is de Watch niet snel genoeg om de veranderingen te zien.

Dus ben benieuwd hoe @pdavie2311 en @streamnl dat doen, ik kan hem proberen wat hoger op mijn arm te doen maar van een hartslag band heb ik geen last en doet het prima.

Ik heb overigens een 4iiii Viiiiva band dus misschien iets voor jullie aangezien jullie slechtere ervaring hadden met jullie huidige band.
meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:37:
Welke hardloop apps gebruiken jullie voor het trainen in hartslagzones? Hoe bepalen jullie je max hartslag. Mijn ervaring is bij cardio apparatuur door een test bepaald wordt (je bereikt tijdens deze test echt niet je max hartslag). Hoe wissel je van hartslagzone? Geeft de AW een signaal bij overschrijding?

Zelf gebruik ik de Nike app, maar die is erg beperkt. Ik kwam ook van een Nike sporthorloge, welke ook redelijk beperkt was. Echter Nike trok opeens de stekker er uit. Toen werd de business case voor een AW steeds sterker. ;)
WorkOutDoors, met deze app kan je bijna alles instellen en kom je qua functionaliteit heel dicht (denk ik want heb zelf geen Garmin maar ken wel veel lopers met een Garmin :) ) tegen een Garmin horloge aan te zitten.

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:48
Tinusvolkel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:31:
[...]

Hier loop ik in de winter en met interval trainingen altijd met een hartslag band want in de winter pakt de Watch mijn hartslag heel vaak niet en bij intervallen is de Watch niet snel genoeg om de veranderingen te zien.

Dus ben benieuwd hoe @pdavie2311 en @streamnl dat doen, ik kan hem proberen wat hoger op mijn arm te doen maar van een hartslag band heb ik geen last en doet het prima.

Ik heb overigens een 4iiii Viiiiva band dus misschien iets voor jullie aangezien jullie slechtere ervaring hadden met jullie huidige band.

[...]

WorkOutDoors, met deze app kan je bijna alles instellen en kom je qua functionaliteit heel dicht (denk ik want heb zelf geen Garmin maar ken wel veel lopers met een Garmin :) ) tegen een Garmin horloge aan te zitten.
Ik kan niet echt herinneringen dat ik problemen had in de winter. Ook bij het terugkijken bij mijn activiteiten, zie ik niets raars dat hij mijn hartslag niet goed heeft gepakt.

Maar zo serieus ren ik niet meer dat ik op hartslag loop.
Ik ren veel in de bossen en voor mij is afstand interessanter dan snelheid. En ALS ik mijn hartslag omhoog wil gooien, dan doe ik een fartleg naar een bepaalde punt toe of ik pak een pad met veel los zand.

Het was niet naar mij gericht maar ook namens mij bedankt voor je tip qua hardlopen app. Die kon ik nog niet.

@meesje
Ik heb jaren bij een hardloopverenigingen gezeten en daar zijn ooit mijn grenzen bepaald.
(Sowieso een goed idee om lid te worden als je net begint)

Meer dan ik dacht...

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:03
@Tinusvolkel Optische HR meting kan problemen opleveren bij sommige huidtypes en/of beharing. Komt nog eens bij dat de plaats van meting niet voor iedereen hetzelfde is, en zoals je zelf al aanhaalde tijdens interval is optische HR meting meestal te laat!

@streamnl Ik ben fietser en geen hardloper, tijdens het fietsen heb ik eens mijn HR-band vergeten aan doen en de workout gestart op mijn AW, de waardes die toen werden opgemeten, waren niet correct. Ik voelde aan mijn ademhaling dat ik boven de 175bpm moest zitten en de AW gaf 150bpm aan. Ik kon er mij niet op vertrouwen.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:57
Tinusvolkel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:31:
[...]

[...]

Goede tip! Dit lijkt precies te zijn waar ik naar zoek!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• austin_77
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:17
DeNachtwacht schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:04:
[...]

LTE werkt nog helemaal niet in Nederland dus daar heb je niets aan, hoewel ik vurig hoop dat het een keer wordt toegevoegd natuurlijk.
Was het niet zo dat Vodafone uiteindelijk ook wearables gong ondersteunen?

*Austin_77 hoopt ook dat esim op apple watch er gaat komen*

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

ik dacht KPN ook, maar of dat ook betekend dat de Apple Watch ondersteund gaat worden ... we zullen zien.

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• page404
  • Laatst online: 19-09 13:40

page404

Sanity not found

Interessant. Mijn iPhone was gecrasht (op zich al een verontrustende ervaring). Sinds het herstel kan ik mijn AW niet meer unlocken met mijn iPhone. Als ik die optie inschakel krijg ik een spinning wheel en dat is het dan.
Silver lining is wel dat ontgrendelen van mijn MacBook Air Met de AW ineens weer wel werkt 8)7

[deze sig is antikraak]

• SaURoN
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

Trolololo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

En dat is al 1 reden waarom we tot op vandaag nog geen spotify support hebben :)
nouja na bijna 2-3 jaar wachten heb ik de overstap ook gemaakt. Het lijkt gewoon niet te komen :( Was een beetje klaar met elke keer muziek handmatig er op zetten.
RigolleM schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Een beetje serieuze sporter heeft een Garmin...
Okeej, want? Ben wel benieuwd hoe je tot die conclusie komt. Is garmin meer een sportwatch? Jup maar ook serieuze sporters kunnen uit de voeten met een Apple watch (zolang je de gps van de watch maar gebruikt en niet van de telefoon, door Bluetooth uit te zetten op je iphone, dat is wel een minpunt imho)

Met WorkOutdoors kom je op 99.9% van wat een garmin kan (en soms meer). Ik heb zelf een Fenix maar die draag ik eigenlijk niet meer. Out of de box kan je idd geen workouts met Apple en dan loop je achter maar met WorkOutdoors en bv Heart Analyzer kom je een heel eind, zeker nu je in strava native ook je workout data kan uploaden vanaf je apple watch :)
Verder heb je Intervals Pro nog etc etc genoeg om te kiezen waar Workoutdoors met stip bovenaanstaat bij mij :) Zijn fysieke knopjes handig? Zeker beter dan touchscreen in sommige gevallen maar een dealbreaker ? Vind ik zelf niet

• RigolleM
SaURoN schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:36:
Okeej, want? Ben wel benieuwd hoe je tot die conclusie komt. Is garmin meer een sportwatch? Jup maar ook serieuze sporters kunnen uit de voeten met een Apple watch (zolang je de gps van de watch maar gebruikt en niet van de telefoon, door Bluetooth uit te zetten op je iphone, dat is wel een minpunt imho)
:O Zie hierboven...

• koendio
  • Laatst online: 11:57
goed en slecht nieuws...
goede nieuws: het horloge wordt omgeruild. ik krijg dus een andere watch (zelfde type)
slechte nieuws: ze moesten het horloge eerst opsturen, en krijgen dan een vervangend model voor terug. Ik moet dus komende week een keer terug om het horloge op te halen.. Andere apple stores (oberhause/keulen) hadden volgens de medewerker ook geen vervangingshorloge liggen. Opsturen richting NL deden ze niet aan.

Ik heb 1x eerder een probleem gehad in stockholm waarbij mijn telefoon het ineens niet meer deed (achteraf was er waterschade). Ik kon toen echter bij de apple store direct een soortgelijk model kopen (gereduceerd, in een plat doosje zonder accessoires). Baal dus wel een beetje dat ik nogmaals terug moet

• ex87
  • Laatst online: 19-09 18:51
DeNachtwacht schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:04:
[...]

Zie onderschrift :P maar ja, voor NL heb je zeker gelijk.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• SaURoN
  • Niet online

SaURoN

Duidelijk, goed zelf onderbouwd ook ;)

[Voor 9% gewijzigd door SaURoN op 18-08-2020 08:22]

• RigolleM
SaURoN schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:22:
[...]

Duidelijk, goed zelf onderbouwd ook ;)
Mijn reaktie was misschien wat kort door de bocht, maar ik blijf er bij, met enkel de AW qua HR meting, niet voor iedereen de ideale sportwatch is. Haal je er een BT HR band bij dan hekel je al het grootste probleem van optische HR, en dan is de AW voor bepaalde sporten nog te gebruiken als enige smartwatch.

Geef je niks om correcte HR meting dan is de AW zeker een goede sportwatch.

Geef toe dat je wel allerlei extra's qua apps moet gebruiken om in de buurt te komen van native sportwatches, wat niet voor iedereen ideaal is. De meesten willen een toestel uit de doos halen en ermee gaan sporten, wat met Garmin, Polar, Suunto,...wel het geval is.

• SaURoN
  • Niet online

SaURoN

RigolleM schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Mijn reaktie was misschien wat kort door de bocht, maar ik blijf er bij, met enkel de AW qua HR meting, niet voor iedereen de ideale sportwatch is. Haal je er een BT HR band bij dan hekel je al het grootste probleem van optische HR, en dan is de AW voor bepaalde sporten nog te gebruiken als enige smartwatch.

Geef je niks om correcte HR meting dan is de AW zeker een goede sportwatch.

Geef toe dat je wel allerlei extra's qua apps moet gebruiken om in de buurt te komen van native sportwatches, wat niet voor iedereen ideaal is. De meesten willen een toestel uit de doos halen en ermee gaan sporten, wat met Garmin, Polar, Suunto,...wel het geval is.
Eens, maar de AW heeft kwa pols hartslag wel 1 van de betere, dat een band altijd beter is, blijft evident, dat moet je met een Garmin ook. Heb geen 1 garmin gehad die wel een correcte pols hartslag kon meten met bv mountainbiken (wielrennen gaat beter).

Ik sport redelijk wat (hardlopen/zwemmen(indoor&outdoor)/mountainbiken/wielrennen), en heb altijd garmin gehad, maar sinds series 3 overgestapt naar AW en bevalt eigenlijk beter (die kon namelijk ook hartslag met pols doen tijdens zwemmen (nee niet 100% betrouwbaar maar iets is beter dan niks), iets wat garmin pas net weer kan).

Out of the Box mis je inderdaad best wat functies, maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen omdat het een smartwatch is ;) Garmin mis je out of the box ook wel eens wat, daar moet je dan weer ConnectIQ voor gebruiken om aan te vullen.

Vond gewoon je statement dat serieuze sporters garmin hebben niet echt kloppen. Dat veel garmin/polar etc hebben klopt, is garmin beter voor sporten? Zeker, ontken ik niet, maar dat maakt het andere niet perse slecht ;)

• Roos79
@koendio Dat is het risico van een watch die niet in NL te verkrijgen is maar fijn dat je een vervanger krijgt natuurlijk.

• Luuksche
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 12:49
Mijn AW3 vond het nodig om tegen een muur te stoten. Helaas heeft het glaswerk het niet overleefd. Ik ben benieuwd wat jullie in mijn situatie zouden doen:
- AW3 repareren voor €180,-
- AW5 kopen

De gerepareerde AW3 zou ik dan mogelijk willen inruilen voor een AW6 op het moment dat deze uitkomt.

• eddiemen
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:54
Hoe zijn de ervaringen met de app “Clockology”, ik zie wel dat er waanzinnig mooie watchfaces zijn.

YouTube: How To Setup and Install Clockology! (2020): Clockology Tutorial - T...

[Voor 51% gewijzigd door eddiemen op 18-08-2020 20:03]

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
@eddiemen ik vond het 3minuten lang geweldig, daarna verwijderd

Blijft niet altijd in het geheugen en wordt afgesloten. Ik zie het rode stipje niet. Control center en meldingen scherm nett iets moeilijker te bereiken.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Luuksche schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:42:
Mijn AW3 vond het nodig om tegen een muur te stoten. Helaas heeft het glaswerk het niet overleefd. Ik ben benieuwd wat jullie in mijn situatie zouden doen:
- AW3 repareren voor €180,-
- AW5 kopen

De gerepareerde AW3 zou ik dan mogelijk willen inruilen voor een AW6 op het moment dat deze uitkomt.
Ik zit met een dergelijke dilemma.
Echter heb ik mijn Watch series 3 gekocht in januari 2018 en is die al eens omgeruild onder AC+ in April 2019.
Ik vraag me af of ik voor een batterij vervanging in aanmerking kom. De kans is dan namelijk groot dat ik voor €90 een nieuw Watch krijg.
Scheelt toch de helft van de kosten van een nieuwe scherm.

Ook kan ik nog ongeveer 2 maanden wachten en een series 6 kopen en deze aan een van mijn ouders schenken. Mochten die het maar niks vinden, dan zou ik het eventueel op Marktplaats proberen te verkopen voor ongeveer €75-€100.
Wat is wijsheid?

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:43

Grin

Ride si sapis.

Als mijn AW4 nu stuk zou gaan dan zou ik 1 maand wachten op de AW6. "Leaker Jon Prosser: Apple Watch and iPad Launching in September, iPhone 12 Event to Take Place in October". Ik ga nu geen honderden euro's meer uitgeven als de nieuwe over enkele weken wordt aangekondigd.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Grin schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:49:
Als mijn AW4 nu stuk zou gaan dan zou ik 1 maand wachten op de AW6. "Leaker Jon Prosser: Apple Watch and iPad Launching in September, iPhone 12 Event to Take Place in October". Ik ga nu geen honderden euro's meer uitgeven als de nieuwe over enkele weken wordt aangekondigd.
Eens! Ik zou het ook even afwachten.

Als je nu een series 5 koopt en je zou hem verkopen als de 6 komt dan schrijf je ook heel hard af in 1 a 2 maanden :)

©2004

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 02:59
Gewoon lekker op de 6 wachten inderdaad, als de voorstelling echt rond 7 Sep is dan is die met wat geluk al rond de 18de te bestellen.

Ik wou in Juni ook een AW5 ( nooit 1 gehad ) maar was me ook wat te dicht bij September en ik kan er persoonlijk niet tegen als ik iets voor de volle pot aanschaf en er 2-3 maanden later een opvolger is voor dezelfde prijs.

• Roos79
Tartarus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Ik zit met een dergelijke dilemma.
Echter heb ik mijn Watch series 3 gekocht in januari 2018 en is die al eens omgeruild onder AC+ in April 2019.
Ik vraag me af of ik voor een batterij vervanging in aanmerking kom. De kans is dan namelijk groot dat ik voor €90 een nieuw Watch krijg.
Scheelt toch de helft van de kosten van een nieuwe scherm.
Als je glas kapot is betaal je eerder voor glas dan voor de batterij dacht ik.
Schade gaat boven alles helaas

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Roos79 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:23:
[...]

Als je glas kapot is betaal je eerder voor glas dan voor de batterij dacht ik.
Schade gaat boven alles helaas
Niet kapot. Zeker niet kapot. Alleen een klein beetje gekrast.

• Roos79
@Tartarus Krassen zijn niet erg idd alleen als er een barst in zit wel dus.

• streamnl
Ik zit al enkele dagen te klooien om mijn watch te updaten.

Er wordt gewoon iets gedownload maar bij de "volgende stap" krijg ik elke keer een foutmelding dat ik niet verbonden ben met een netwerk.

Watch al herstart
iPhone = up-to-date
iPhone ook herstart
wifi en bluetooth uitgezet van de iPhone en de download op mijn watch gestart... Zelfde melding

Andere tips?

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:43:

Er wordt gewoon iets gedownload maar bij de "volgende stap" krijg ik elke keer een foutmelding dat ik niet verbonden ben met een netwerk.

Watch al herstart
iPhone = up-to-date
iPhone ook herstart
wifi en bluetooth uitgezet van de iPhone en de download op mijn watch gestart... Zelfde melding

Andere tips?
Wellicht een soft reset van je watch proberen?

©2004

• koifim
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:43:

Watch al herstart
iPhone = up-to-date
iPhone ook herstart

Andere tips?
Hier hetzelfde probleem sinds een paar weken. Weet niet of het er mer te maken heeft, maar mijn batterij gaat ook veel sneller leeg. Ga denk ik maar reset proberen.

• streamnl
hk12nl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:28:
[...]

Wellicht een soft reset van je watch proberen?
helaas. Ook geprobeerd.
Bedankt voor het meedenken.

Net zelf nog een ideetje.
Ik werk thuis achter een Pi-Hole. Dat vergeet ik wel eens... Pi-Hole uitgezet en opnieuw geprobeerd.

Ook dat gaf geen verschil.

Misschien morgen een harde reset proberen.

Meer dan ik dacht...

• koifim
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
koifim schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:39:
[...]

Hier hetzelfde probleem sinds een paar weken. Weet niet of het er mer te maken heeft, maar mijn batterij gaat ook veel sneller leeg. Ga denk ik maar reset proberen.
Zojuist een reset gedaan en backup teruggezet en de update gaat nu door!

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:15
Mensen ervaring met de nylon bandjes via Aliexpress? En een voorkeur voor "leverancier"

Heb er enkele besteld in het verleden, maar sommige bandjes zijn veel te dik qua stof, waardoor ze een beetje lomp worden. Heb nu 3 bandjes in het winkelmandje zitten van Urvoisz.

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:47
swoutr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:35:
Mensen ervaring met de nylon bandjes via Aliexpress? En een voorkeur voor "leverancier"

Heb er enkele besteld in het verleden, maar sommige bandjes zijn veel te dik qua stof, waardoor ze een beetje lomp worden. Heb nu 3 bandjes in het winkelmandje zitten van Urvoisz.
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Vraagje, mijn Apple Watch 3 geeft aan dat er 20 foto’s op staan! Leuk, maar er staan geen foto’s op? Hij synchroniseert met een lege map Op de IPhone maar blijft aangeven dat er 20 stuks op staan?

Ook als ik niet synchroniseer blijven er 20 opstaan.

• sjolmers
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09-09 14:01

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

RigolleM schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Een beetje serieuze sporter heeft een Garmin...
...en draagt blauwe schoenen met rode veters! Wat een onzin. |:(
Sinds ik mijn Apple Watch heb, ligt mijn Garmin stof te vergaren in een la. Ben ik nu 'serieuze sporter' af ook al sport ik 6-7x per week?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• RigolleM
sjolmers schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

...en draagt blauwe schoenen met rode veters! Wat een onzin. |:(
Sinds ik mijn Apple Watch heb, ligt mijn Garmin stof te vergaren in een la. Ben ik nu 'serieuze sporter' af ook al sport ik 6-7x per week?
Blijkbaar toch een gevoelige snaar geraakt bij sommigen :-)
Maar heb je ook mijn motivatie hierover gelezen, blijkbaar niet 8)7

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
RigolleM schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Blijkbaar toch een gevoelige snaar geraakt bij sommigen :-)
Maar heb je ook mijn motivatie hierover gelezen, blijkbaar niet 8)7
Sja, dat is dan slechts één motivatie tov de velen reviews die er online te vinden zijn van de capaciteiten van de Apple Watch betreffende sport..

Voor 95% van de mensen is dit meer dan voldoende en zie je dat veel, heel veel sporters die je op tv terug ziet óók een Apple Watch dragen.. Dat zal toch niet alleen sponsoring zijn toch?

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:15
Mijn apple watch 3 hangt met plakband aan elkaar, het glas heeft overdwars een scheur en het touch screen werkt maar voor de helft.
Ik hoop dat ie het nog even volhoudt, want ik kan niet zonder de workout/fitness apps.

Denken jullie dat ik in september de nieuwe apple watch kan kopen of wordt het oktober/november? Ik volg het Apple Watch nieuws niet zo.

[Voor 13% gewijzigd door Jimijames75 op 25-08-2020 14:07]

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:37
D-Ed schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Sja, dat is dan slechts één motivatie tov de velen reviews die er online te vinden zijn van de capaciteiten van de Apple Watch betreffende sport..

Voor 95% van de mensen is dit meer dan voldoende en zie je dat veel, heel veel sporters die je op tv terug ziet óók een Apple Watch dragen.. Dat zal toch niet alleen sponsoring zijn toch?
Pols gedragen hartslag meters zijn altijd zijn minder dan echte banden. Dat betekend niet dat ze niks doen.
Waar het om gaat is wat leveren ze voor de sporter. Als ik naar mezelf kijk, heeft deze apple watch me al een hoop geleerd over mijn hartslag en welke hartslag ik moet aanhouden tijdens het sporten. Dat is al veel meer dan heel veel andere mensen er ooit mee zullen doen. De hoeveelheid waarin ik sport 3-5 keer per week maakt mij al een serieuze sporter. Ik ben geen professionele sporter met een doel van een wedstrijd die ik wil winnen. Ik vind dus (belangrijk mijn mening) Dat een AW prima kan voor een serieuze sporter. Voor een prof zou het misschien beter zijn om een band aan te schaffen.

Laptop: Alienware 17 R1, 4710MQ, 880m, 120hz Display. Nickname KasPlantje.

• D-Ed
  • Nu online
GerGio schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

Pols gedragen hartslag meters zijn altijd zijn minder dan echte banden. Dat betekend niet dat ze niks doen.
Waar het om gaat is wat leveren ze voor de sporter. Als ik kijk heeft deze apple watch me al een hoop geleerd over mijn hartslag en welke hartslag ik moet aanhouden tijdens het sporten. Dat is al veel meer dan heel veel andere mensen er ooit mee zullen doen. De hoeveelheid waarin ik sport 3-5 keer per week maakt mij al een serieuze sporter. Ik ben geen professionele sporter met een doel van een wedstrijd die ik wil winnen. Ik vind dus (belangrijk mijn mening) Dat een AW prima kan voor een serieuze sporter. Voor een prof zou het misschien beter zijn om een band aan te schaffen.
Mooi toelichting! Ik sport sinds begin dit jaar ook weer intensief (twee a drie keer in de week mountainbike) en heb de Apple Watch vooral in het begin gebruikt.. Mijn hartslag is van nature al hoger dan gemiddeld dus ik train niet (meer) op hartfrequentie.. Gewoon lekker ravotten op de trails en in de bossen met een groepje vrienden en er nog fitter van worden..

De Watch is een leuke extra voor mij en om mij heen zijn er toch wel wat mensen die hem serieuzer gebruiken (maar geen pro's).

• RigolleM
@GerGio Ik heb ook nooit geschreven dat ze niks doen, maar zoals je zelf aangeeft als echt op basis van hartslag wilt trainen dan ben je nog altijd beter af met een hartslagband. Ik gebruik ook mijn Apple Watch voor dagdagelijkse HR registratie, en voor een wandeling ga ik nu ook niet mijn hartslagband gaan dragen... Daarbij voor wandelen is een optische HR meting zelfs prima te doen. Maar zoals ik al eerder aanhaalde zit ik meer in de fietswereld en daar zie je weinig optische HR meting.

• Tinusvolkel
  • Nu online
Was nu de discussie dat een serieuze sporter een Garmin heeft of een hartslagband? :)

Maar is dan een sporter met een apple watch icm een band (zoals ik :9 ) een serieuzere sporter dan een sporter met een Garmin zonder band :?

• SaURoN
  • Niet online

SaURoN

Tinusvolkel schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:44:
Was nu de discussie dat een serieuze sporter een Garmin heeft of een hartslagband? :)

Maar is dan een sporter met een apple watch icm een band (zoals ik :9 ) een serieuzere sporter dan een sporter met een Garmin zonder band :?
Dat is helaas nog altijd minder serieus als de apple watch & garmin gekoppelt met de zelfde hrm band O-)
Moet zeggen de Polar H10, werkt wel goed met de apple watch samen.

Die gebruik ik zelf altijd tijdens het mtbén/wielrennen ism Edge 830. Maar aangezien die 2x ble aan kan pakt de apple watch hem ook op. Heb je iets vaker een Heart Rate update (Apple watch doet zelf elke 5 sec ongeveer, met HRM band elke sec, dus voor korte intervallen is een band een stuk fijner.)

• Tinusvolkel
  • Nu online
SaURoN schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Dat is helaas nog altijd minder serieus als de apple watch & garmin gekoppelt met de zelfde hrm band O-)
Moet zeggen de Polar H10, werkt wel goed met de apple watch samen.
Maar dat was mijn stelling niet ;)
Die gebruik ik zelf altijd tijdens het mtbén/wielrennen ism Edge 830. Maar aangezien die 2x ble aan kan pakt de apple watch hem ook op. Heb je iets vaker een Heart Rate update (Apple watch doet zelf elke 5 sec ongeveer, met HRM band elke sec, dus voor korte intervallen is een band een stuk fijner.)
Hier tijdens het fietsen ook altijd m'n band om zodat hij via ant+ naar mijn fietscomputer kan zenden en via Bluetooth naar mijn watch of phone. Verder met (hardloop) intervallen ook om deze rede altijd een band om, maar ben benieuwd hoeveel sporters er met een Garmin horloge gaan intervallen en denken dat ze een goede hartslagmeting hebben....

• GerGio
Tinusvolkel schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

Hier tijdens het fietsen ook altijd m'n band om zodat hij via ant+ naar mijn fietscomputer kan zenden en via Bluetooth naar mijn watch of phone. Verder met (hardloop) intervallen ook om deze rede altijd een band om, maar ben benieuwd hoeveel sporters er met een Garmin horloge gaan intervallen en denken dat ze een goede hartslagmeting hebben....
Dat zou wel wel een goede optie zijn maar dat betekend wel dat het weer een deel investeren wordt.

• Roos79
En toch komt de meter van Apple zelf niet slecht uit de bus als hij word vergeleken met andere pols meters.

Ik gebruik hem ook dagelijks om beweging te meten en vind hem fijner dan Fitbit of Garmin en polar en ja heb echt alles wel gebruikt maar Apple wat op het totale plaatje het fijnst.
Maar het is wel een persoonlijk dingetje natuurlijk

• RigolleM
[b]Tinusvolkel schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:21:
..maar ben benieuwd hoeveel sporters er met een Garmin horloge gaan intervallen en denken dat ze een goede hartslagmeting hebben....
Dat weet je maar pas als je een hr-band aan doet hoe slecht die HR optische meting was. Als je gewoon een rustig tempo loopt, zal het nog meevallen. Maar in blokjes van 2 à 3 minuten waar je een hoog tempo gaat opzoeken gaat de HR optische meting de mist in. Tijdens het mountainbiken heb je nog eens de trilling van het stuur, laat staan het op en neer gaan van de vork tijdens bv. een leuke afdaling.

• Roos79
Zo ben nu heel benieuwd naar de 6 want als je kijkt wat fitbit aangekondigd heeft
De sense ziet er niet slecht uit vind ik, begint op deze manier wel aardig te concurreren.

• pdavie2311
  • Laatst online: 13:23

pdavie2311

Live life to the fullest..

Roos79 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:54:
Zo ben nu heel benieuwd naar de 6 want als je kijkt wat fitbit aangekondigd heeft
De sense ziet er niet slecht uit vind ik, begint op deze manier wel aardig te concurreren.
Moa..Ze doen iets wat Apple al heeft, ECG..Ook komt er in de Series 6 een bloedzuurstof meter..Wat wel mooi is aan de Fitbit, is een batterij van 6 dagen?? Dat haal ik nooit met mijn Series 5...Plus natuurlijk de integratie met de iPhone, ofwel de smartwatch functies? Deze zullen nooit zo goed zijn als Apple Watch icm iPhone...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14-09 20:40
Op mijn iPhone gebruik ik de ovinfo app voor het bekijken van trein, tram en bustijden. Een van de weinige apps die ik enorm mis op de watch. Heeft een van jullie ervaring met tram/bustijden op de watch? Wat werkt goed? Eventueel m.b.v scripts die de data voor een specifieke halte ophalen en als complicatie tonen?

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• basmq
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-09 18:52
Af en toe tikt mijn horloge SOS in Morse code op mijn pols, terwijl er verder niets aan de hand is. Vanochtend in de auto bijvoorbeeld, ik zit rustig te sturen, ineens dus SOS op mijn pols. Geen melding te zien, geen interactie met het horloge.

Ben heel benieuwd wat dit is en waarom dat gebeurd. Wellicht heeft iemand dit al een keer ondervonden?

O ja, het is een 5 met de watchOS 6.2.8. iPhone XS Max met iOS 14 beta 6.

• Tinusvolkel
  • Nu online
basmq schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:45:
Af en toe tikt mijn horloge SOS in Morse code op mijn pols, terwijl er verder niets aan de hand is. Vanochtend in de auto bijvoorbeeld, ik zit rustig te sturen, ineens dus SOS op mijn pols. Geen melding te zien, geen interactie met het horloge.

Ben heel benieuwd wat dit is en waarom dat gebeurd. Wellicht heeft iemand dit al een keer ondervonden?

O ja, het is een 5 met de watchOS 6.2.8. iPhone XS Max met iOS 14 beta 6.
Klinkt als voelbare tijd:

• basmq
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-09 18:52
Stond inderdaad aan... Tnx!

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14
Ik ga over een paar weken meedoen met Mud Masters. Nou twijfel ik of ik mn Apple Watch om zal houden.

Is er hier toevallig iemand die daar ervaring mee heeft?

• GerGio
Phoolie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:38:
Ik ga over een paar weken meedoen met Mud Masters. Nou twijfel ik of ik mn Apple Watch om zal houden.

geen ervaring mee maar met mountainbiken doe ik altijd gewoon een zweetbandje erom.

Nu is zwemmen door de modder wel iets anders.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Als je hem krasvrij wil houden zou ik het vooral NIET doen. Bovendien, water druk je met het geluidje uit je speakers. Maar modder? Dikke NOPE!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Phoolie
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:01:
[...]

Als je hem krasvrij wil houden zou ik het vooral NIET doen. Bovendien, water druk je met het geluidje uit je speakers. Maar modder? Dikke NOPE!
Het is een gebruiksvoorwerp, dus een krasje meer of minder lig ik niet wakker van. Maar die modder in die speaker is idd wel een goede reden om het niet te doen idd. Al is Mud Masters wel minder modderig dan de naam doet vermoeden, maar ook een klein beetje modder in de speaker zit ik idd niet op te wachten :)

Bedankt voor het meedenken.

Lastig! :) Als ik naar mijzelf kijk dan hou ik mijn watch graag puntgaaf echter zijn dit wel de momenten dat ik hem juist om wil hebben.

Voor mijn outdoor activiteiten doe ik onderstaande om mijn watch:
https://www.smartphonehoe...apple-watch-44-42-mm.html

Je kan ook voor deze kiezen:
https://www.smartphonehoe...le-watch-44-mm-zwart.html

En dan doe ik er altijd nog een zweetbandje omheen zoals @GerGio ook al aangeeft. Na de activiteit even je watch schoonspoelen onder de kraan. Volgens mij moet het dan prima kunnen! d:)b

©2004

• GerGio
hk12nl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:16:
[...]

Lastig! :) Als ik naar mijzelf kijk dan hou ik mijn watch graag puntgaaf echter zijn dit wel de momenten dat ik hem juist om wil hebben.

En dan doe ik er altijd nog een zweetbandje omheen zoals @GerGio ook al aangeeft. Na de activiteit even je watch schoonspoelen onder de kraan. Volgens mij moet het dan prima kunnen! d:)b
Inderdaad, voor het mountainbike is het prima. Ik bescherm hem alleen bij het sporten voor het geval ik van de fiets stuiter. De mijne is ook bijna nog puntgaaf en ik draag er niks omheen in het dagelijks leven.

• thunder68
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:04
hk12nl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:16:
[...]

Bedankt voor de link! Vooral die inclusief bandje is wel handig; moet beetje denken aan de casio-Gshocks van vroeger. 8) Voor tijdens het sporten (trailrunning, dus struikelen/bomen ontwijken etc kan lijden tot beschadigingen die je hiermee voorkomt.

• thunder68
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:04
thunder68 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:55:
[...]

Bedankt voor de link! Vooral die inclusief bandje is wel handig; moet beetje denken aan de casio-Gshocks van vroeger. 8) Voor tijdens het sporten (trailrunning, dus struikelen/bomen ontwijken etc kan lijden tot beschadigingen die je hiermee voorkomt.
Nog wel een vraagje: is het scherm nog wel goed t bedienen met deze protector?dat laat met andere oplossingen nog wel eens te wensen over.
thunder68 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:20:
[...]

Nog wel een vraagje: is het scherm nog wel goed t bedienen met deze protector?dat laat met andere oplossingen nog wel eens te wensen over.
Ik heb er geen last van. Uiteindelijk gebruik ik hem alleen tijdens het sporten of het klussen om evengoed data te genereren. Ik kijk dan verder weinig op het horloge of maak er gebruik van. Na het sporten of klussen haal ik hem weer van de watch af. De paar keren dat ik wel gebruik maak van het scherm heb ik weinig last van de case in deze situatie :).

Nog even voor de duidelijkheid: het is een case met opstaande rand, er zit dus niets op het scherm. :)

©2004

• Phoolie
hk12nl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:43:
[...]

Ik heb er geen last van. Uiteindelijk gebruik ik hem alleen tijdens het sporten of het klussen om evengoed data te genereren. Ik kijk dan verder weinig op het horloge of maak er gebruik van. Na het sporten of klussen haal ik hem weer van de watch af. De paar keren dat ik wel gebruik maak van het scherm heb ik weinig last van de case in deze situatie :).

Nog even voor de duidelijkheid: het is een case met opstaande rand, er zit dus niets op het scherm. :)
Je hebt me wel weer aan het twijfelen gebracht. Ik overweeg nu toch zo'n Case met bandje aan te schaffen en een goed zweetbandje. Want zoals jij al aangaf, juist voor dit soort dingen heb je zo'n Watch aangeschaft :)

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Het blijven geruchten en wellicht klopt er niets van, maar MacRumors geeft aan dat het zou kunnen dat iPad Air en Apple Watch vandaag een upgrade krijgen. Het kan ook dat het digitale evenement vandaag aangekondigd wordt. Ook wordt er geclaimd dat er niets van klopt. Spannend dus.

https://www.macrumors.com...air-apple-watch-tomorrow/

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

Onderstaande lees ik op iCulture:

https://www.iculture.nl/n...s-5-modellen-uitverkocht/

Ben benieuwd of er wat volgt vandaag. Ben zelf zeer tevreden met de Series 5. Het enige wat mij kan doen overstappen zou een fors langere batterijduur zijn (is meer psychologisch want ik red het prima) of een heel nieuw design kan mij aan het twijfelen brengen. Aan de andere kant werd ik de vorige presentatie verrast door 'Always On' en was ik ook direct om 8)7.

Aangezien het wellicht om een aankondig gaat via een persbericht verwacht (hoop) ik dat er geen grote vernieuwing komt en dat het gros al bekend is.

M.a.w. ik hoop dat de verbeteringen/vernieuwingen meevallen en ik niet verrast word, dat scheelt weer geld uitgeven :P

©2004

• alexhooven
  • Laatst online: 19-09 22:03
Hier ook erg benieuwd. Heb een series 2 welke echt aan vervanging toe is! Geen software ondersteuning meer helaas. Benieuwd of ik hier nog iets voor krijg op MP?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik koop pas een nieuwe wanneer er een nieuw design aankomt, en de vraag is of dat ooit gaat gebeuren. Ik ben het onderhand wel een beetje zat en vind het design nog altijd 'niet mooi'. Het is jammer dat de fitness features van Samsung zo ondermaats zijn, anders was ik weer teruggegaan naar de Galaxy Watch, en als Garmin eens moeite doet om de Smartwatch features mooier te maken (ugh die notificaties die ze nu hebben...) dan zou ik het ook wel weten...

iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• pdavie2311

pdavie2311

The Inquisitor schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:04:
Ik koop pas een nieuwe wanneer er een nieuw design aankomt, en de vraag is of dat ooit gaat gebeuren. Ik ben het onderhand wel een beetje zat en vind het design nog altijd 'niet mooi'. Het is jammer dat de fitness features van Samsung zo ondermaats zijn, anders was ik weer teruggegaan naar de Galaxy Watch, en als Garmin eens moeite doet om de Smartwatch features mooier te maken (ugh die notificaties die ze nu hebben...) dan zou ik het ook wel weten...
Dus je loopt met een Watch die je niet mooi vindt? Bijzonder..Al is de Fiat Multipla de beste auto ter wereld, dan nog koop ik hem niet omdat ik het een draak vind..

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• robcoenen
  • Laatst online: 13:06
alexhooven schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:40:
Hier ook erg benieuwd. Heb een series 2 welke echt aan vervanging toe is! Geen software ondersteuning meer helaas. Benieuwd of ik hier nog iets voor krijg op MP?
Ik zit eigenlijk in het zelfde bootje maar wacht denk ik nog 1 jaar af.
Ik gebruik mijn Watch S2 eigenlijk alleen maar om notificaties te lezen, muzieknummers op Spotify te veranderen en incidenteel om een workout te tracken.

Gezien het verleden van de Apple Watch verwacht ik volgend jaar met de Series 7 weer een "redesign" of i.i.g. grotere veranderingen t.o.v. van de S4 naar S5 en de S5 naar de S6 (i.i.g. wat de geruchten nu uitspreken).

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

pdavie2311 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:15:
[...]

Dus je loopt met een Watch die je niet mooi vindt? Bijzonder..Al is de Fiat Multipla de beste auto ter wereld, dan nog koop ik hem niet omdat ik het een draak vind..
Ik vind hem lelijker worden ja. Alsof jouw smaak elk jaar hetzelfde is.

En daarnaast is de AW gewoon het beste op het gebied van integratie en software, dus tsjah, als je hem eenmaal hebt gehad dan vallen de andere tegen, maar dat wil niet zeggen dat ik het een mooier apparaat vind dat een GW of Hybrid.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-09 10:32
hk12nl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:46:

Ben benieuwd of er wat volgt vandaag. Ben zelf zeer tevreden met de Series 5. Het enige wat mij kan doen overstappen zou een fors langere batterijduur zijn (is meer psychologisch want ik red het prima) of een heel nieuw design kan mij aan het twijfelen brengen. Aan de andere kant werd ik de vorige presentatie verrast door 'Always On' en was ik ook direct om 8)7.

Aangezien het wellicht om een aankondig gaat via een persbericht verwacht (hoop) ik dat er geen grote vernieuwing komt en dat het gros al bekend is.

M.a.w. ik hoop dat de verbeteringen/vernieuwingen meevallen en ik niet verrast word, dat scheelt weer geld uitgeven :P
Ik denk dat het meevalt, of je moet heel graag die sp02 meting willen. Wellicht dat er wel een goedkoper model naast wordt geplaatst.

De grootste verbetering die ze voor mij zouden kunnen toevoegen is software matig. Ik wil gewoon Android-stijl notificaties en offline spotify, dan ben ik helemaal tevreden :P

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Agree @The Inquisitor. Het is en blijft een lelijk hok, vond ik al vanaf het begin. Draag hem ook al jaren maar mooi... Nee, gewoon: nee. Maar dat hoeft ook niet voor een smartwatch, die worden met de techniek van nu gewoon nooit mooi. Dat heeft nog een jaar of 5-10 nodig.

Ik vind het echter wel by far de minst lelijke smartwatch.

Cyleo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:28:
[...]

Ik denk dat het meevalt, of je moet heel graag die sp02 meting willen. Wellicht dat er wel een goedkoper model naast wordt geplaatst.

De grootste verbetering die ze voor mij zouden kunnen toevoegen is software matig. Ik wil gewoon Android-stijl notificaties en offline spotify, dan ben ik helemaal tevreden :P
Offline Spotify is inderdaad ook zeker een waardevolle toevoeging die ik nu zeker nog mis! :)

©2004

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Grin schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:43:
Agree @The Inquisitor. Het is en blijft een lelijk hok, vond ik al vanaf het begin. Draag hem ook al jaren maar mooi... Nee, gewoon: nee. Maar dat hoeft ook niet voor een smartwatch, die worden met de techniek van nu gewoon nooit mooi. Dat heeft nog een jaar of 5-10 nodig.

Juist :)

Ik snap alleen niet hoe je de AW de minst lelijke kan vinden... De mooiste is IMO de vivomove Luxe, maar dat is natuurlijk een hybrid, dus ik weet niet of je die meetelt ;)

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/662694/pn/010-02241-00

en de GW3 lijkt tenminste nog op een klassiek horloge

https://www.samsung.com/n...CAVgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Maar smaken verschillen uiteraard ;)

• AchtungYall
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-09 10:49

Wat moer er veranderen dan? Ik zie niet in wat 5-10 jaar ontwikkeling nodig heeft. Dunner is het enige wat ik graag zou zien, zodra dat mogelijk is kunnen ze alles doen met het design dat ze willen.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mja maar ik ga niet met iets van Garmin of Samsung lopen, het moet voor mij een OS hebben van Apple. Qua design vind ik ze trouwens veel te groot/lomp. Maar ieder zijn ding. ;)
Ik had voor de AW horloges van: Seiko, Rado en JLC. Dat is gewoon heel wat anders. Daar had je een prachtig schilderij een de muur, nu hangt er een smart TV. Gaat het dan nog om design? Uiteraard wel een beetje, je wilt echt geen CRT TV meer, maar primair gaat het om de functies.

De verfijning van een mooi mechanisch horloge gaat het gewoon nog niet krijgen. Maar voor een smartwatch vind ik dat prima.

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13:28
Goeie vergelijking! Schilderij <> smart TV :D

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hoorde hem eens op een horlogekanaal, vond het wel een treffende vergelijking idd ;)
Er is vast een hele grote groep AW-eigenaren die geen/zelden een horloge hebben gedragen. Vaak hoor je 'argumenten' als: Dat heb je toch niet nodig? Je hebt toch een smartphone... Uhhuh... :F Moet iedereen lekker zelf weten uiteraard.
Maar kom bij mij niet aanzetten met dat dit een verfijnd polsjuweeltje is, kan ik echt niet in meegaan. Wat voor bandje je d'r ook omknoopt. De minst lelijke smartwatch is echt al een hele prestatie - geen sarcasme dit keer. Smaak blijft vermakelijk... :Y

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Daarom is er nu toch Samsung The Frame? Heb je een TV en een schilderij in één ;)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha ja exact. Good grief...

hk12nl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:46:

Shit toch een event😜

https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-event-2020-datum/

©2004

• AchtungYall
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-09 10:49
Grin schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:41:
Mja maar ik ga niet met iets van Garmin of Samsung lopen, het moet voor mij een OS hebben van Apple. Qua design vind ik ze trouwens veel te groot/lomp. Maar ieder zijn ding. ;)
Ik had voor de AW horloges van: Seiko, Rado en JLC. Dat is gewoon heel wat anders. Daar had je een prachtig schilderij een de muur, nu hangt er een smart TV. Gaat het dan nog om design? Uiteraard wel een beetje, je wilt echt geen CRT TV meer, maar primair gaat het om de functies.

De verfijning van een mooi mechanisch horloge gaat het gewoon nog niet krijgen. Maar voor een smartwatch vind ik dat prima.
Je vind de Apple Watch dus de minst lelijke smartwatch van Apple als ik het goed begrijp? :P

• pdavie2311

pdavie2311

Echt? Sorry, maar dat vind ik triest! Dat je een lelijk horloge gaat dragen, omdat?

• Kassad
pdavie2311 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:30:
[...]

Echt? Sorry, maar dat vind ik triest! Dat je een lelijk horloge gaat dragen, omdat?
Omdat functionaliteit. Ik vind horloges per definitie lelijk, vooral de grotere en heb nooit een horloge gedragen. De AW draag ik met plezier omdat die echt iets toevoegt. Dan maar iets om mijn arm dat ik niet zo mooi vind.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@pdavie2311 Hoef je geen sorry voor te zeggen... _O- Nergens voor nodig.
Volgens mij zet ik dat prima uiteen, en als de gelegenheid d'r voor is dan pak ik een ander/echt horloge. Maar 999/1000 draag ik een AW. Puur vanwege de functionaliteit die het heeft en omdat dit de minst lelijke smartwatch is. Prima toch?
Niet iedereen is over zijn oren verliefd op de AW, maar toch zit het om de pols omdat er niks beters is. Het is niet anders. First world problems anyone?

• pdavie2311

pdavie2311

Prima! Ik koop alleen niet iets wat ik niet mooi vind..

• Kassad
pdavie2311 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:35:
Prima! Ik koop alleen niet iets wat ik niet mooi vind..
..en anderen laten zich niet door uiterlijkheden limiteren en gaan voor functionaliteit. Zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeur :)

• Benny
  • Laatst online: 13:31
Heb nu een Series 4 RVS zilver. Blij mee, lekker snel, batterij is nog prima etc. Maar ik zou graag AOD willen hebben en denk eraan om deze te verkopen voor een Series 6 aluminium.

Afweging tussen looks en feel (en saffierglas) van de stainless steel tegenover de extra functionaliteit van de Series 6. Lastig.. ben niet van plan weer bijna €800 te leggen dus het wordt of een alu Series 6 of ik hou deze nog een jaar (of 2).

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Benny schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:44:
Heb nu een Series 4 RVS zilver. Blij mee, lekker snel, batterij is nog prima etc. Maar ik zou graag AOD willen hebben en denk eraan om deze te verkopen voor een Series 6 aluminium.

Afweging tussen looks en feel (en saffierglas) van de stainless steel tegenover de extra functionaliteit van de Series 6. Lastig.. ben niet van plan weer bijna €800 te leggen dus het wordt of een alu Series 6 of ik hou deze nog een jaar (of 2).
Ik heb de AW4 aluminium met een "cover" zodat hij beschermd wordt.

Mensen denken vaak dat het lelijk wordt met een cover maar het valt nauwelijks op en hij blijft mooi.

De cover vervang ik elke 2 a 3 maanden omdat die duidelijk bekrast is. Kosten per jaar zijn dan ongeveer € 8,-

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hij wordt inderdaad niet lelijk @i2Paq. En zo blijft hij inderdaad onbeschadigd, 'mooi' is hier echt vreselijk subjectief. :+ ;)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tsjah, maar ondertussen moet je het bijna wel, want het glas van de alu versie krast gewoon verschrikkelijk snel, ook al beweren sommige mensen hier dat het niet waar is. Ik zou zeggen: check even de AW Reddit en er zijn genoeg voorbeelden te zien.

Ik had met mijn series 3 ook al meteen een flinke kras te pakken door een muur, terwijl mijn beide analoge horloges daar onbeschadigd uit zijn gekomen.

Dus als je van een SS versie komt is het al helemaal uitkijken geblazen

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-09 15:47
The Inquisitor schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:53:
Tsjah, maar ondertussen moet je het bijna wel, want het glas van de alu versie krast gewoon verschrikkelijk snel, ook al beweren sommige mensen hier dat het niet waar is. Ik zou zeggen: check even de AW Reddit en er zijn genoeg voorbeelden te zien.

Ik had met mijn series 3 ook al meteen een flinke kras te pakken door een muur, terwijl mijn beide analoge horloges daar onbeschadigd uit zijn gekomen.

Dus als je van een SS versie komt is het al helemaal uitkijken geblazen
Is nogal persoonlijk. Heb 2 jaar een Series 3 gehad en nu bijna 2 jaar een Series 4. Geen grote krassen te zien. Waarschijnlijk wel wat microkrasjes maar als je hem niet onder een vergrootglas legt zie je dat ook niet.

Ik schraap hem bijvoorbeeld nooit tegen een muur. Het is nogal afhankelijk van hoe je er zelf mee om gaat icm hoe snel het glas krast. Niet iedereen heeft extra bescherming nodig. Daarbij: tja, dan komt er een keer een kras op. Veel langer dan 4 jaar gaat hij niet mee, in tegenstelling tot een Rolex of ander prijziger mechanisch horloge.

[Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 09-09-2020 11:57]

PSN: Sluuz

• alexhooven
  • Laatst online: 19-09 22:03
Sluuz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:55:
[...]

Is nogal persoonlijk. Heb 2 jaar een Series 3 gehad en nu bijna 2 jaar een Series 4. Geen grote krassen te zien. Waarschijnlijk wel wat microkrasjes maar als je hem niet onder een vergrootglas legt zie je dat ook niet.

Ik schraap hem bijvoorbeeld nooit tegen een muur. Het is nogal afhankelijk van hoe je er zelf mee om gaat icm hoe snel het glas krast. Niet iedereen heeft extra bescherming nodig. Daarbij: tja, dan komt er een keer een kras op. Veel langer dan 4 jaar gaat hij niet mee...
Ik merk dat hoe minder je er mee bezig bent hoe beter het gaat. Ik probeer een beetje los te laten dat alles er als nieuw uit moet zien na x-aantal jaar. Heb is een voorwerp welke je elke dag gebruikt en bij je hebt. Daar hoort nu eenmaal “schade” bij. Anders kan ik ook net zo goed m’n auto laten staan thuis. Die steenslag is namelijk onvermijdelijk.

Ik ben dan ook niet iemand die een gevaarlijk beroep heeft, dus ik loop dan ook buiten fitness om, weinig risico

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

Ik heb mijn watch verkocht met Beta7 erop (bekend bij de koper) maar hoe zit dat eigenlijk als WatchOs7 uit komt.

Krijgt de koper dan wel automatisch de final?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jism
  • Niet online
alexhooven schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:02:
[...]

Ik merk dat hoe minder je er mee bezig bent hoe beter het gaat. Ik probeer een beetje los te laten dat alles er als nieuw uit moet zien na x-aantal jaar. Heb is een voorwerp welke je elke dag gebruikt en bij je hebt. Daar hoort nu eenmaal “schade” bij. Anders kan ik ook net zo goed m’n auto laten staan thuis. Die steenslag is namelijk onvermijdelijk.

Ik ben dan ook niet iemand die een gevaarlijk beroep heeft, dus ik loop dan ook buiten fitness om, weinig risico
Ik merk het vaak op dat, het best in de weg zit eigenlijk. Bij het dragen van een tas bijv. Bij het openen van een deur. Van die kleine handelingen, dat je iedere keer toch een tik tegen het glas krijgt.

Zelfs bleek sloopt die dingen al. _O- Maar hij werkt nog goed hier en ruim 2 jaar dat die batterij gewoon lekker nog goed meegaat ook.

M'n magische bol werken.

• bjonnie
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:26
Donstil schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:15:
Ik heb mijn watch verkocht met Beta7 erop (bekend bij de koper) maar hoe zit dat eigenlijk als WatchOs7 uit komt.

Krijgt de koper dan wel automatisch de final?
Voor zover ik kan zien wel. Even dubbelchecken dat het beta profiel verwijderd is, en de final release afwachten. Zie: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll#watchos

• Belecthor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08:42
Met de (waarschijnlijke) aankomst van de Apple Watch series 6 ga ik dit jaar ook een Apple Watch aanschaffen. Ik draag al tien jaar een ouderwets horloge en tijdens het sporten een Garmin Vivosmart, maar ik wil wel eens zien wat er zo goed is aan een AW.

Ik heb hier een aantal vragen over:

1. Ik begrijp dat er niet één 'killer' functie is van de AW, maar wat zijn voor jullie de belangrijkste redenen om een AW te gebruiken? Wat is de grootste meerwaarde gedurende de dag? Ik denk zelf vooral aan kwantificing van mijn eigen sport- en slaapgedrag, maar daarnaast weet ik het niet zo goed (naast de tijd ;) aflezen)

2. Is de combinatie met een iPhone 7 wel goed en een AW of mis ik dan functionaliteit?

3. Ik probeer gadgets altijd vrij lang te houden, maar hoe veroudert de AW? Is de kans groot dat het over vier jaar nog een beetje bruikbaar is?
Pagina: 1 ... 117 ... 121 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True