Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Udrene schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:50:

Weet iemand hoe ik dat op de juiste manier kan synchroniseren zodat favoriete plaatsen op zowel de iPhone als de Watch hetzelfde zijn?

[Afbeelding]
Als je 'kaarten' opent op je iPhone en dan naar 'Mijn plaatsen' gaat, kun je ze aanpassen en worden ze gesynchroniseerd met je Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:22
MartijnMartijn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Als je 'kaarten' opent op je iPhone en dan naar 'Mijn plaatsen' gaat, kun je ze aanpassen en worden ze gesynchroniseerd met je Watch.
Dat werkt dus niet 😬 er blijven plaatsen op de watch staan die niet op de iPhone staan. En ook niet van de watch te verwijderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Udrene schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Dat werkt dus niet 😬 er blijven plaatsen op de watch staan die niet op de iPhone staan. En ook niet van de watch te verwijderen zijn.
Raar, heb het even voor je getest, bij mij waren ze meteen weg. Even beide toestellen herstarten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:22
MartijnMartijn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Raar, heb het even voor je getest, bij mij waren ze meteen weg. Even beide toestellen herstarten? :9
Nee, dat werkt ook niet. Op een of andere manier synchroniseert kaarten op mijn watch niet...

Edit: zojuist de Watch gereset zonder back-up terug te zetten, geen verbetering. Heb daarna de Watch gereset met back-up, wederom geen verbetering. Daarna heb ik mijn iPhone gereset en back-up teruggezet, weer geen verbetering. Denk dat ik er maar mee moet leren leven 😉

[ Voor 29% gewijzigd door Udrene op 22-07-2020 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
wrcveen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Meest irritante vind ik dat na een notificatie je alsnog je pols moet bewegen om deze te kunnen zien en dan nog niet geheel en je iPhone moet pakken om alles te lezen.
Nu weet ik weer wat ik een ander irritant ding vond aan de AW i.v.m. WatchOS/Android Wear. Als je 2 notificaties vlak na elkaar krijgt krijg je alleen de eerste te zien. Dan moet je die dismissen en naar beneden swipen om de 2e te zien, veel gedoe. Bij Android komt de nieuwe notificatie er mooi onder gestacked. Ik hoop echt dat Apple ooit dat hele notificatiecentrum van Android 1 op 1 kopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Cyleo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:35:
[...]

Nu weet ik weer wat ik een ander irritant ding vond aan de AW i.v.m. WatchOS/Android Wear. Als je 2 notificaties vlak na elkaar krijgt krijg je alleen de eerste te zien. Dan moet je die dismissen en naar beneden swipen om de 2e te zien, veel gedoe. Bij Android komt de nieuwe notificatie er mooi onder gestacked. Ik hoop echt dat Apple ooit dat hele notificatiecentrum van Android 1 op 1 kopieerd.
Ach ja, gezien ze wel meer functies lijken over te nemen (wat Android andersom ook doet natuurlijk, ik wil er geen bashing van maken) is dat misschien niet eens een gekke gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Tweakers,

Weet niet als ik het hier moet vragen, maar ik wil mijn eerste smartwatch kopen.
Ik heb al rond gekeken en de 5 serie leek mij wel interessant. Mijn doeleinde zijn voornamelijk voor het sporten en mails/berichten kan lezen.
Budget is rond de 400/500 euro. Hopelijk kunnen jullie met de persoonlijke ervaring mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:46:
Tweakers,

Weet niet als ik het hier moet vragen, maar ik wil mijn eerste smartwatch kopen.
Ik heb al rond gekeken en de 5 serie leek mij wel interessant. Mijn doeleinde zijn voornamelijk voor het sporten en mails/berichten kan lezen.
Budget is rond de 400/500 euro. Hopelijk kunnen jullie met de persoonlijke ervaring mij helpen!
Daar is hij prima voor geschikt. Ik heb een 4 en daar gebruik ik hem verre weg het meeste voor.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:19
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:46:
Tweakers,

Dat kan prima met dit horloge. Heb je ook een iPhone? Als je nog even kan wachten; begin september is de kans zeer groot dat de nieuwe modellen worden aangekondigd.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sporten en je binnenkomende berichten lezen kan letterlijk elke smartwatch, en genoeg zelfs voor veel minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:12
Zojuist mijn Powerbeats (non Pro) gekoppeld met iPhone en daardoor ook gelijk met Watch (4) en iPad. Wat werkt dat wisselen van apparaat toch fijn. Maar.... met de B knop kan ik de muziek op mijn Watch wel pauzeren maar niet verder laten afspelen. Dit werkt wel i.c.m. iPhone of iPad.
De Watch heb ik voor de zekerheid opnieuw opgestart, maar heeft niks geholpen.

Is bovenstaande herkenbaar? Wellicht zelfde euvel met Powerbeats Pro of Airpods(Pro)? Mijn Watch is voorzien van de laatste versie (6.2.8).

Volume harder/zachter en volgend/vorig nummer werkt wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 28-07-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Nu online
hk12nl schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:57:
[...]Ja die heb ik maar gaan die toch niet gelijk halen voor die prijs.

Dat kan prima met dit horloge. Heb je ook een iPhone? Als je nog even kan wachten; begin september is de kans zeer groot dat de nieuwe modellen worden aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:22:
Zojuist mijn Powerbeats (non Pro) gekoppeld met iPhone en daardoor ook gelijk met Watch (4) en iPad. Wat werkt dat wisselen van apparaat toch fijn. Maar.... met de B knop kan ik de muziek op mijn Watch wel pauzeren maar niet verder laten afspelen. Dit werkt wel i.c.m. iPhone of iPad.
De Watch heb ik voor de zekerheid opnieuw opgestart, maar heeft niks geholpen.

Is bovenstaande herkenbaar? Wellicht zelfde euvel met Powerbeats Pro of Airpods(Pro)? Mijn Watch is voorzien van de laatste versie (6.2.8).

Volume harder/zachter en volgend/vorig nummer werkt wel goed.
Probleem opgelost! Ik werd door dit bericht getriggerd. Mijn iPhone uitgezet en de resume functie werkte wel goed. Vervolgens iPhone opgestart en op zowel iPhone als Watch muziek afgespeeld via Powerbeats. Kennelijk was een reboot van iPhone voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Je vraagt aan iemand die een Apple Watch wil kopen of hij ook een IPhone heeft.

Zonder een IPhone heb je NIETS aan een Apple Watch.

Daarop reageert denk ik ilovesoccerx7 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Haga schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:22:
[...]

Je vraagt aan iemand die een Apple Watch wil kopen of hij ook een IPhone heeft.

Zonder een IPhone heb je NIETS aan een Apple Watch.

Daarop reageert denk ik ilovesoccerx7 😉
Dit was inderdaad 1 van mijn vragen om even wat meer achtergrond info te krijgen. Je verbaast je er nog over hoeveel mensen niet weten dat de Apple Watch afhankelijk is van de iPhone ;)

----

Om het even duidelijk te formuleren dan; hij heeft dus een iPhone dus dat is mooi:
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:34:

Ja die heb ik maar gaan die toch niet gelijk halen voor die prijs.
Echter snap ik het tweede deel van zijn zin niet:

Wellicht denkt @llovesoccerx7 dat de nieuwe Series 6 duurder is dan de Series 5 nu. Dit is vaak niet het geval. De nieuwe Series 6 kan de zelfde prijs hebben als de Series 5 nu. Maar dat is even afwachten tot waarschijnlijk begin september als de Series 6 aangekondigd wordt. Door de Covid-19 is de levertijd ook nog vaag dus er is totaal geen concrete info. Om teleurstelling te voorkomen wil ik hem dit wel even meegeven en kan hij op basis van deze info wellicht een juiste keuze voor zichzelf maken.

[ Voor 84% gewijzigd door hk12nl op 28-07-2020 14:58 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik denk dat hij het over de nieuwe iPhones heeft though. Aangezien je vraagt "heb je een iPhone" vervolgd door "wacht tot september tot de nieuwe modellen".

Maar goed, nu zitten we met zijn allen te gissen, en @llovesoccerx7 heeft het verlossende antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

The Inquisitor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:01:
Ik denk dat hij het over de nieuwe iPhones heeft though. Aangezien je vraagt "heb je een iPhone" vervolgd door "wacht tot september tot de nieuwe modellen".

Maar goed, nu zitten we met zijn allen te gissen, en @llovesoccerx7 heeft het verlossende antwoord
Dat heeft hij al gegeven denk ik, al is het niet echt duidelijk.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Nu online
Ik had het eigenlijk over beide. De 6 serie en de nieuwe iPhone, maar ik wist niet dat de 6 serie eventueel ook even duur als de 5 serie kon zijn. Maar weten we al meer over de 6 serie wat het verschil is met de 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:43:
Ik had het eigenlijk over beide. De 6 serie en de nieuwe iPhone, maar ik wist niet dat de 6 serie eventueel ook even duur als de 5 serie kon zijn. Maar weten we al meer over de 6 serie wat het verschil is met de 5?
Dat is nog gissen en dus afwachten :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Zou het mogelijk zijn het wifispots profiel van Ziggo op een Apple Watch te installeren?

https://www.ziggo.nl/klan...e-/-ipad/ziggo-wifispots/

Wanneer ik het certificaat download komt er wel een keuzemenu voor de iPhone of Apple Watch.
Maar wanneer ik de watch kies, dan mislukt het installeren steeds. Het zou wel mooi zijn om op een veilige manier van de wifispots gebruik te kunnen maken.
Ik heb hier geen verstand van, maar zou Ziggo een apart profiel voor de watch moeten maken? Of zou dit zelf op te lossen zijn op de een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Nu online
Bij de 5 series is het dus niet mogelijk om een 38mm bandje te nemen? Wat als 40mm te groot zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llovesoccerx7 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 06:31:
Bij de 5 series is het dus niet mogelijk om een 38mm bandje te nemen? Wat als 40mm te groot zou zijn?
Juist wel. 38mm bandjes zijn geschikt voor de 40mm. 40mm bandjes zijn ook geschikt voor de 38mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 06:49:
[...]

Juist wel. 38mm bandjes zijn geschikt voor de 40mm. 40mm bandjes zijn ook geschikt voor de 38mm.
Ik kan als ik een 5 serie aan wil schaffen alleen 40mm vinden? En als ik een los bandje wil kopen zie ik ze wel voor 38mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
llovesoccerx7 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:26:
[...]

Ik kan als ik een 5 serie aan wil schaffen alleen 40mm vinden? En als ik een los bandje wil kopen zie ik ze wel voor 38mm
Tot en met de Series 3 had Apple de maten 38mm en 42mm. Vanaf de Series 4 zijn de maten veranderd naar 40mm en 44mm. De bandjes van de 38mm passen ook op de 40mm en andersom. En de bandjes van de 42 passen ook op de 44mm en andersom.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Nu online
hk12nl schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:15:
[...]

Tot en met de Series 3 had Apple de maten 38mm en 42mm. Vanaf de Series 4 zijn de maten veranderd naar 40mm en 44mm. De bandjes van de 38mm passen ook op de 40mm en andersom. En de bandjes van de 42 passen ook op de 44mm en andersom.
Duidelijk kopen jullie de bandjes gewoon via Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
llovesoccerx7 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:54:
[...]
Er zijn meerdere partijen waarbij je officiële of onofficiële bandjes kan kopen. Ik heb er een aantal rechtstreeks bij Apple vandaan. Je kan ook even googelen of er ergens nog bandjes in de aanbieding zijn. :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
llovesoccerx7 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:54:
[...]
Voor vragen over bandjes kun je hier kijken: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Nu online
Tweakers,
Medewerkers in de winkel adviseren mij de 3 serie aan ipv de 5 serie omdat het verschil er tussen minimaal is alleen de 5 heeft always display on en is wat groter maar voor het verschil van 250euro ongeveer best groot is.
En hoelang wordt de 3 serie nog ge-update tot hij te “oud” is? Want de 1 serie wordt ook nog gewoon ondersteund?

Wat is jullie mening hierover?

[ Voor 6% gewijzigd door llovesoccerx7 op 30-07-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49
llovesoccerx7 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:03:
Tweakers,
Medewerkers in de winkel adviseren mij de 3 serie aan ipv de 5 serie omdat het verschil er tussen minimaal is alleen de 5 heeft always display on en is wat groter maar voor het verschil van 250euro ongeveer best groot is.
En hoelang wordt de 3 serie nog ge-update tot hij te “oud” is? Want de 1 serie wordt ook nog gewoon ondersteund?

Ik zou zelf echt voor de 5 gaan. De 3 is nog van een wat ouder design en is wel echt wat gedateerd ivm de nieuwere modellen. De 5 heeft een groter en mooier scherm, complicaties (zoals de icoontjes/widgets heten) zien er mooier uit en daarnaast verwacht ik dat de series3 na september enkel nog bugfixes krijgt en niet meer wordt ge-update naar watchOS 8 volgend jaar. Ik heb een series2 en die krijgt dus geen updated meer vanaf nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Alekz87 op 30-07-2020 20:27 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hebben jullie ervaring met offline muziek (Apple Music) op jullie AW?
Twee dingen vallen me op:
1. Het duurt vrij lang voordat een playlist op de AW staat.
2. De optie ‘grijsgedraaid’ staat uit, maar toch staat de ‘zandloper’ er onder te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:42:
Hebben jullie ervaring met offline muziek (Apple Music) op jullie AW?
Twee dingen vallen me op:
1. Het duurt vrij lang voordat een playlist op de AW staat.
2. De optie ‘grijsgedraaid’ staat uit, maar toch staat de ‘zandloper’ er onder te draaien.
Over de optie ‘grijsgedraaid’ kan ik je niet helpen. :)

Maar ik heb onlangs 2 afspeellijsten op mijn watch gezet en gedraaid met hardlopen. Geen idee hoe lang het duurde maar ik had niet het idee dat dit heel lang was.

Als je watch aan de oplader ligt, ligt je telefoon er dan bij in de buurt?

Wellicht beide apparaten even aan en uit zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 30-07-2020 23:19 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
hk12nl schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:18:
[...]

Over de optie ‘grijsgedraaid’ kan ik je niet helpen. :)

Maar ik heb onlangs 2 afspeellijsten op mijn watch gezet en gedraaid met hardlopen. Geen idee hoe lang het duurde maar ik had niet het idee dat dit heel lang was.

Als je watch aan de oplader ligt, ligt je telefoon er dan bij in de buurt?

Wellicht beide apparaten even aan en uit zetten?
Hier had ik nog wat gevonden over 2,4ghz en 5ghz. https://www.iculture.nl/tips/wifi-apple-watch/
Mijn AP had ik op 2,4ghz only gezet en mijn iPhone er mee verbonden. Toen ging het wel snel. Plus ik had de AW even om mijn pols gehad en daarna op de lader gelegd. Wellicht heeft dat ook iets getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Het duurt inderdaad erg lang om muziek op de Watch te zetten. Ik pleur er dan ook wel gelijk een 3-tal albums op als ik wissel, soms wel meer dan 150 nummers. Gewoon wegleggen en wat anders gaan doen..;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pdavie2311 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:23:
Het duurt inderdaad erg lang om muziek op de Watch te zetten. Ik pleur er dan ook wel gelijk een 3-tal albums op als ik wissel, soms wel meer dan 150 nummers. Gewoon wegleggen en wat anders gaan doen..;-)
Het ging gisteren wel heel erg traag. Ik had zo’n vermoeden dat het via BT overgezet werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Nu online
Alekz87 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:24:
[...]

Ik zou zelf echt voor de 5 gaan. De 3 is nog van een wat ouder design en is wel echt wat gedateerd ivm de nieuwere modellen. De 5 heeft een groter en mooier scherm, complicaties (zoals de icoontjes/widgets heten) zien er mooier uit en daarnaast verwacht ik dat de series3 na september enkel nog bugfixes krijgt en niet meer wordt ge-update naar watchOS 8 volgend jaar. Ik heb een series2 en die krijgt dus geen updated meer vanaf nu.
Duidelijk ik vind het wel belangrijk dat de iOS versie nog geüpdatet worden op de smartwatch voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alekz87 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:24:
[...]
daarnaast verwacht ik dat de series3 na september enkel nog bugfixes krijgt en niet meer wordt ge-update naar watchOS 8 volgend jaar. Ik heb een series2 en die krijgt dus geen updated meer vanaf nu.
Dat is een beetje een slecht voorbeeld, de series 2 is al 3 jaar uit de handel, de series 3 wordt nu nog steeds verkocht. Als Apple zijn track record volhoud kun je nog steeds 2 jaar os-updates verwachten, en dan nog minstens een jaar veiligheidsupdates. Daarnaast ga ik er van uit dat wanneer de watch 6 aangekondigd wordt, de watch 3 nog steeds het budgetmodel blijft. Tot de watch 5 het budgetmodel mag opvolgen.

Vooralsnog zou ik mij dus van een actief verkopend product van Apple, niet zorgen maken over het updatebeleid, zeker niet voor een product wat je imho over 2 a max 3 jaar sowieso afschrijft.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
Tweakers,

Ik heb zelf de 3 gehad en ben naar de 5 gegaan omdat de 3 te langzaam was voor wat ik er mee wou doen, tegelijk hardlopen en podcast/muziek luisteren. ik kon met de 3 kiezen, óf hardlopen met een app die dat bijhoudt, óf naar een podcast luisteren. Dat was voor mij de reden om over te stappen. Plus dat ik het design van de 4/5 mooier vind maar dat was bonus :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Mijn Apple Watch Series 4 is van de week gevallen en heeft een flinke barst opgelopen. Repareren is zo duur dat ik liever een nieuwe Apple Watch koop en dan wacht ik natuurlijk op de Series 6. Maar een 44mm RVS uitvoering is duur joh. Ondanks dat ik de afgelopen (bijna) twee jaar erg heb genoten van mijn Apple Watch en er in het begin nog meer van heb genoten dan van mijn iPhone, weet ik niet of het zo’n 800 euro waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 22:17
Tweakers,

In een beetje goede winkel baseren ze advies op behoefte. Waar wil je de AW voor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
mr.JamesBond schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:25:
Mijn Apple Watch Series 4 is van de week gevallen en heeft een flinke barst opgelopen. Repareren is zo duur dat ik liever een nieuwe Apple Watch koop en dan wacht ik natuurlijk op de Series 6. Maar een 44mm RVS uitvoering is duur joh. Ondanks dat ik de afgelopen (bijna) twee jaar erg heb genoten van mijn Apple Watch en er in het begin nog meer van heb genoten dan van mijn iPhone, weet ik niet of het zo’n 800 euro waard is
Even rondshoppen voor aanbiedingen kan soms helpen. Ik heb van de week een Series 5 44mm RVS cellular met sportband gescoord bij Amazon.fr voor eur 640,-. Verkoop en levering via Amazon zelf. Helaas nu even niet op voorraad of weer 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
evdakker schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Even rondshoppen voor aanbiedingen kan soms helpen. Ik heb van de week een Series 5 44mm RVS cellular met sportband gescoord bij Amazon.fr voor eur 640,-. Verkoop en levering via Amazon zelf. Helaas nu even niet op voorraad of weer 100 euro duurder.
Ik heb geen haast dus wacht de Series 6 af. Maar ik sluit ook niet uit dat ik terug ga naar een ‘gewoon’ horloge. Even afwachten of ik een WOW gevoel krijg van de Series 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharong
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
hallo,

enkele dagen geleden ben ik bij een vriendin gaan zwemmen en had mijn Apple Watch nog aan wat ik wel meerdere malen doe. ik had hem automatisch in waterslot gezet, ik heb er toch een redelijk lange tijd ingezetten en plots viel hij uit nu ik dacht hij is plat, bij het thuis komen wil ik hem op mijn oplader leggen om op te laden. hij werd ineens warm dit vond ik raar dus haalde ik hem er af om terug af te koelen, heb hem dan maar een nachtje met rust gelaten. de volgende ochtend wilde ik er hem terug op leggen werd hij wel niet meer zo warm als de avond/nacht er voor maar merkte ik al snel dat hij niet ging opladen.
dus vermoed ik dat hij waterschade heeft opgelopen wat echt kut is, maar mijn vraag naar jullie toe is heeft iemand dit al voorgehad? en wat heb je er dan precies mee gedaan?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het opladen komt verlies in energie dat omgezet wordt in warmte. Dat is normaal (Wireless charging). Ik heb 'm een paar keer goed warm gehad. Maar volgens mij is het ook de CPU die op de achtergrond bezig is met iets anders. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Als ik tegen Siri op m'n Apple Watch met music en gepairede bluetooth koptelefoon zeg "play <random artiest>" dan begint het alsnog op m'n iPhone te spelen. Dat is wel een beetje matig zeg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 20:38
Ik heb een aw5, 40mm, en sinds 6.2.8 loopt de accu binnen 16 uur leeg (ongeveer 8% per uur).
Voor de update haalde ik ruim 36 uur!

Ik heb ondertussen redelijk wat dingen geprobeerd en haal nu max16 uur,meestal minder dan 14 uur.

- herstart horloge.. hielp niet
- unpair en re-pair met backup.. hielp niet
- new watch setup.. hielp niet
- new watch setup met geen enkele 3rd party app, alleen Nike watchface actief.. helpt ook niet.

Heeft iemand nog suggesties?
Bij alle pogingen, probeer ik het 2 dagen.
Mijn watch is om 8:00 vanmorgen omgegaan (100% charged) en nu om 20:48 heb ik nog <10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 18:41
badnews.nl schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:53:
Ik heb een aw5, 40mm, en sinds 6.2.8 loopt de accu binnen 16 uur leeg (ongeveer 8% per uur).

Ik heb ondertussen redelijk wat dingen geprobeerd en haal nu max16 uur,meestal minder dan 14 uur.

- new watch setup met geen enkele 3rd party app, alleen Nike watchface actief.. helpt ook niet.

Mijn watch is om 8:00 vanmorgen omgegaan (100% charged) en nu om 20:48 heb ik nog <10%.
Is de accuduur van de AW ook niet afhankelijk van het aantal en soort complicaties? Hoeveel en welke heb jij actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
RicoK schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:19:
[...]

Is de accuduur van de AW ook niet afhankelijk van het aantal en soort complicaties? Hoeveel en welke heb jij actief?
Hetzelfde als voor de update, alleen ringen, weer en batterij in beeld. Zowel digitale als analoge klok geprobeerd. Ook always on uitgezet (scheelde minder dan 2 uur totaal, niet echt schokkend).
Geen rare dingen, mijn vrouw met haar aw1 heeft meer in beeld, en haalt makkelijk een hele dag, zelfs als ze activiteiten start (wat ik nooit doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
badnews.nl schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:53:

Dit hoort niet. Kennelijk zit er ergens een drain. Heb je je telefoon al een keer herstart middels een softreset:
https://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/

Dit kan ook het probleem verhelpen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
hk12nl schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Dit hoort niet. Kennelijk zit er ergens een drain. Heb je je telefoon al een keer herstart middels een softreset:
https://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/

Dit kan ook het probleem verhelpen.
Reset heb ik ook geprobeerd (vanmorgen nogmaals, just to be sure). Echter zit ik (7:50 omgedaan, nu rond 17:50 nog 30% over, dus 7% per uur en leeg na ongeveer 14 uur)

Ook geprobeerd met beide devices herstarten.
Alle aanwijzingen op apple forum en macrumors gevolgd. Nog niets. Denk dat ik binnenkort eens bij Apple ga aankloppen, dit is echt niet leuk meer.

ga nu een laatste poging doen, reset all op het horloge, en dan als new horloge pairen.
Dan zou ik geen settings meer moeten hebben, die de drain kunnen veroorzaken.

[ Voor 10% gewijzigd door badnews.nl op 04-08-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
badnews.nl schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:01:
[...]

Reset heb ik ook geprobeerd (vanmorgen nogmaals, just to be sure). Echter zit ik (7:50 omgedaan, nu rond 17:50 nog 30% over, dus 7% per uur en leeg na ongeveer 14 uur)

Ook geprobeerd met beide devices herstarten.
Alle aanwijzingen op apple forum en macrumors gevolgd. Nog niets. Denk dat ik binnenkort eens bij Apple ga aankloppen, dit is echt niet leuk meer.

ga nu een laatste poging doen, reset all op het horloge, en dan als new horloge pairen.
Dan zou ik geen settings meer moeten hebben, die de drain kunnen veroorzaken.
Als je ook al je iPhone een soft reset heb gegeven dan zou ik inderdaad na alles wat je geprobeerd hebt even een afspraak maken bij Apple. Het is iig niet normaal. Succes en ben benieuwd wat de oplossing/uitkomst is.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:58
xSmooth- schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Na 4 maanden twijfelen was mijn vriendin in april de keuzestress zat (logisch) en gaf ze aan dat ik tot juni geduld moest hebben.
Volgende week ben ik jarig en gaan we een bezoekje brengen aan de Apple store in Amsterdam. :X

Gaat een 44mm met Leather Loop worden, zin in!. :*)
Inmiddels een maandje in bezit. Fijn apparaat en een mooi stukje techniek!
Ben wel voor de Milanese loop gegaan ipv de Leather.
Vond deze wat soepeler zitten al denk ik dat ik in de toekomst alsnog de Leather haal voor erbij. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
hk12nl schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Als je ook al je iPhone een soft reset heb gegeven dan zou ik inderdaad na alles wat je geprobeerd hebt even een afspraak maken bij Apple. Het is iig niet normaal. Succes en ben benieuwd wat de oplossing/uitkomst is.
Gezellig in de chat gezeten met Apple support vandaag.
Aangezien ik alles gedaan had wat ze maar konden verzinnen is er gelijk een support case aangemaakt. Hiervoor moest ik diagnose draaien, alleen crashed die dus (heb zelfs mijn iphone moeten herstarten).
Ook zag ik dat er in de diagnose logs van apple watch app ongeveer 10 (crash?) diagnose reports stonden per uur, allemaal met de titel 'JetsamEvent-2020-08-05-hhmmss.ips).

Vrijdag naar de genius bar om hem in te leveren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badnews.nl
Vanmiddag mijn horloge ingeleverd bij de genius bar.
Er lijkt niets mis te zijn, battery is gewoon 100%. Alleen zag men wel dat in de battery ongeveer 8% per uur verbruikt en alleen de watchface app actief is. Dat hoorde natuurlijk niet.
Het verbruik was gewoon een strakke rechte lijn naar beneden, soort van Y = -8X + 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
badnews.nl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:45:
Vanmiddag mijn horloge ingeleverd bij de genius bar.
Er lijkt niets mis te zijn, battery is gewoon 100%. Alleen zag men wel dat in de battery ongeveer 8% per uur verbruikt en alleen de watchface app actief is. Dat hoorde natuurlijk niet.
Het verbruik was gewoon een strakke rechte lijn naar beneden, soort van Y = -8X + 100
En nu een nieuwe mee gekregen?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
hk12nl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

En nu een nieuwe mee gekregen?
Tuurlijk niet.. ze gaan hem repareren!
Het systeem accepteert geen ‘werkende’ watches ter vervanging. Omdat de battery goed is volgens de testen.
Volgende week weet ik meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Nu online
Wat voor app gebruiken jullie voor het slapen? Persoonlijke ervaringen of zeggen deze apps niet veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
pdavie2311 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:27:
[...]

Ben hem nu aan het installen....
Is dit een stabiele versie? Moet ik dit doen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
llovesoccerx7 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:04:
Wat voor app gebruiken jullie voor het slapen? Persoonlijke ervaringen of zeggen deze apps niet veel?
Ik gebruik AutoSleep. Ben daar tevreden over :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
deBennie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:15:
[...]

De vraag waar iedereen mee zit (ik ook) :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

deBennie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:15:
[...]

Kan ik nog niet oordelen na 1 nachtje.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
badnews.nl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:35:
[...]

Tuurlijk niet.. ze gaan hem repareren!
Het systeem accepteert geen ‘werkende’ watches ter vervanging. Omdat de battery goed is volgens de testen.
Volgende week weet ik meer.
Vandaag bericht gekregen dat ik een replacement krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 23:59
llovesoccerx7 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:04:
Al dik 7 jaar Sleep Cycle. Vooral prettig omdat deze ook aan Hue gekoppeld is.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
donderdag ga ik een bezoekje brengen aan de apple store in dusseldorf. afgelopen zaterdag deed de watch erg raar na het zwemmen, flikkerde, reageerde niet meer, dubbele beelden etc. Na verdere inspectie zag ik dat de scheur die al een tijdje in de zijkant vh glas zat, op bepaalde plekken toch wel wijd leek. Heb dus het idee dat er water in is gekomen. 2 dagen later leek de watch weer wel normaal te reageren.
Na een bezoekje aan Amac (apple store zit hier niet om de hoek), waar toevallig ook een medewerker van een apple store was, werd mij verteld dat de watch in aanmerking komt voor een omruilprogramma. Het type wat ik heb (3, met e-sim) is echter niet in NL/BE te krijgen, waardoor ik naar duitsland moet voor een omruiling. Apple schijnt alleen 1-1 om te ruilen, dus een down-upgrade was niet mogelijk.
Hopelijk trekt de apple store medewerker in duitsland dezelfde conclusie als die in NL, en ga ik niet voor niet richting duitsland. watch destijds gekocht bij apple store in keulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Serena schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Ik gebruik autosleep. Niet met andere dingen vergeleken, maar doet wat het moet doen en is best uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Serena schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Hmm dit klinkt eigenlijk wel interessant...
Ik heb nog steeds een V1 Philips wake up light en daar ben ik nog steeds dik tevreden mee.

Dit zou een mooie uitbreiding zijn.

Edit: behalve als het een keer fout gaat.
Mijn vrouw is meer van 'Waarom weer automatisch? De schakelaar is toch niet stuk? Waarom weer aanpassen?' :+

@Iedereen
Buiten het feit dat je wakker kan worden in je ondiepe slaap, waarom zou je voor de rest je slaap willen "tracken"?

Wat kan/wil je met die gegevens doen?

[ Voor 16% gewijzigd door streamnl op 12-08-2020 07:26 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
streamnl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:23:
[...]

@Iedereen
Buiten het feit dat je wakker kan worden in je ondiepe slaap, waarom zou je voor de rest je slaap willen "tracken"?
Ik vind het gewoon interessant om te checken. Hoeveel slaap ik heb gehad, wat de kwaliteit is en of ik het kan relateren aan mijn gemoedstoestand van de die dag. Het is eigenlijk voor mij ook de reden dat ik de Watch dag en nacht draag; om over een langere termijn te zien waar ik eventueel nog iets kan verbeteren of aanpassen. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Los daarvan, Autosleep heeft sinds een paar maanden de briljante Smart Alarm (http://autosleep.tantsissa.com/alarm) toevoeging. Zoiets soortgelijks zat al in AutoWake (van dezelfde bouwer). Met smart alarm zet je een window waarbinnen je langzaam gewekt wilt worden. Dat langzaam wekken gaat dmv zachte 'klopjes'. Zet je die window bv op 10minuten, dan zal je watch 10minuten voor de tijd die je gezet hebt om gewekt te worden elk minuut zo'n zacht klopje geven. Da's lekker wakker worden.
Voor de rest gebruik ik autosleep idd om inzicht te geven in mijn slaapgedrag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
Ik heb een noob vraag. Ik wil een AW3 Nike+ aanschaffen. Ik ben een instapper dus dit lijkt me een goede instap voor een leuke prijs.

Kan ik hiermee spotify luisteren met BT oordopjes (geen EarPods) zonder mijn iPhone bij me te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Cyrax0508 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:49:
Ik heb een noob vraag. Ik wil een AW3 Nike+ aanschaffen. Ik ben een instapper dus dit lijkt me een goede instap voor een leuke prijs.

Kan ik hiermee spotify luisteren met BT oordopjes (geen EarPods) zonder mijn iPhone bij me te hebben?
Dat is nog niet mogelijk via spotify zelf helaas. Dit werkt wel met Apple Music. Laat je dit echter niet afschrikken. Je kan ook diverse podcast luisteren via de watch zonder de iPhone in de buurt. Of je ze er handmatig muziek op.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Anno 2020 mag die Spotify support er nu toch wel beginnen komen. Eigenlijk te belachelijk voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:30:
Anno 2020 mag die Spotify support er nu toch wel beginnen komen. Eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Daarom ben ik recentelijk overgestapt naar Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:26:
[...]

Daarom ben ik recentelijk overgestapt naar Apple Music.
En dat is al 1 reden waarom we tot op vandaag nog geen spotify support hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

En dat is al 1 reden waarom we tot op vandaag nog geen spotify support hebben :)
Heb ik zo veel invloed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

En dat is al 1 reden waarom we tot op vandaag nog geen spotify support nodig hebben :)
IFTFY :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel prettig om Spotify te hebben onder de douche. Je kunt het gewoon besturen ermee, next, previous, volume etc. Je moet inderdaad wel je telefoon in reach hebben en afspelen via bluetooth of PC. Maar het werkt. En het is geniaal.

Ook als je berichten krijgt via whatsapp je per voice terug kunt reageren (Speech to text conversie) en het werkt best goed. Zelfs als je aan het kakken bent kan je een bericht terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 02:03:
Het is wel prettig om Spotify te hebben onder de douche. Je kunt het gewoon besturen ermee, next, previous, volume etc. Je moet inderdaad wel je telefoon in reach hebben en afspelen via bluetooth of PC. Maar het werkt. En het is geniaal.

Ook als je berichten krijgt via whatsapp je per voice terug kunt reageren (Speech to text conversie) en het werkt best goed. Zelfs als je aan het kakken bent kan je een bericht terugsturen.
Nou, vooral om dat laatste zou je bijna een Watch kopen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Een keuze qua aanbieder met ongeveer dezelfde functies is wel prettig om te hebben.

Als je de telefoon gewoon thuis wilt laten tijdens het sporten, word je nu gedwongen om Apple te gebruiken.

En dat vind ik niet kunnen anno 2020

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 23:59
streamnl schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

Een keuze qua aanbieder met ongeveer dezelfde functies is wel prettig om te hebben.

Als je de telefoon gewoon thuis wilt laten tijdens het sporten, word je nu gedwongen om Apple te gebruiken.

Gedwongen? Er is toch niemand die je dwingt een Apple Watch te dragen? Niemand die je dwingt Apple Music af te nemen.
Als je kiest voor Apple zit je nu eenmaal een beetje vast aan dat ecosysteem, dat weet je van tevoren.
Maar gedwongen? Kom op zeg…

Volgens mij moeten we het in dit topic hebben over het horloge zelf. Niet over de keuzes die Apple maakt mbt software. Daar zijn andere topics voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Serena op 16-08-2020 09:08 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
streamnl schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

Een beetje serieuze sporter heeft een Garmin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Serena schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Gedwongen? Er is toch niemand die je dwingt een Apple Watch te dragen? Niemand die je dwingt Apple Music af te nemen.
Als je kiest voor Apple zit je nu eenmaal een beetje vast aan dat ecosysteem, dat weet je van tevoren.
Maar gedwongen? Kom op zeg…

Volgens mij moeten we het in dit topic hebben over het horloge zelf. Niet over de keuzes die Apple maakt mbt software. Daar zijn andere topics voor.
Ja. Gedwongen.

Ik vind een iPhone fijn. Vooral het formaat van de oude SE.
Wil je een smartwatch wat hiermee goed werkt, kom je op een Apple watch uit.
Snap ik. Hetzelfde besturingssysteem.

Wil je een muziek dienst die ook offline werkt op je watch (daarom kan deze discussie gerust hier.. ), dan MOET je de muziek dienst van Apple gebruiken.

Bij een andere keuze is je horloge een veredelde afstandsbediening van je gsm.

Dus ja, Apple dwingt mij om hun dienst te gebruiken.

@RigolleM
Wat een BS.
Ik heb een Suunto (mag dit ook ik jouw ogen??) maar die ligt sinds ik de watch heb ik een la.
Ben ik nu geen serieuze sporter meer?
Ik sport "maar" 6X in de week. En de Apple watch doet precies wat ik wil hiervoor.

Ik vind het prettig dat ik nu 1 horloge de gehele dag kan gebruiken IPV voor het sporten van horloge wisselen.

Edit:

@RigolleM , je hebt eigenlijk wel gelijk over "serieuze sporter".
Ik ben zeer zeker geen pro en ik doe niet aan wedstrijden mee ofzo. Ik sport omdat ik hiervan geniet.

[ Voor 20% gewijzigd door streamnl op 16-08-2020 10:18 . Reden: typo ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

RigolleM schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Een beetje serieuze sporter heeft een Garmin...
Vind ik ook onzin..Ik sport ook 5-6x in de week, van duurlopen tot fitness..Apple Watch voldoet meer dan prima! Ja, ook de Fenix serie van Garmin gehad, weet waar ik over praat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
streamnl schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Ja. Gedwongen.

Ik vind een iPhone fijn. Vooral het formaat van de oude SE.
Wil je een smartwatch wat hiermee goed werkt, kom je op een Apple watch uit.
Snap ik. Hetzelfde besturingssysteem.

Wil je een muziek dienst die ook offline werkt op je watch (daarom kan deze discussie gerust hier.. ), dan MOET je de muziek dienst van Apple gebruiken.

Bij een andere keuze is je horloge een veredelde afstandsbediening van je gsm.

Dus ja, Apple dwingt mij om hun dienst te gebruiken.

@RigolleM
Wat een BS.
Ik heb een Suunto (mag dit ook ik jouw ogen??) maar die ligt sinds ik de watch heb ik een la.
Ben ik nu geen serieuze sporter meer?
Ik sport "maar" 6X in de week. En de Apple watch doet precies wat ik wil hiervoor.

Ik vind het prettig dat ik nu 1 horloge de gehele dag kan gebruiken IPV voor het sporten van horloge wisselen.

Edit:

@RigolleM , je hebt eigenlijk wel gelijk over "serieuze sporter".
Ik ben zeer zeker geen pro en ik doe niet aan wedstrijden mee ofzo. Ik sport omdat ik hiervan geniet.
Je argument is dus dat ‘iets fijn werkt’. De AW werkt inderdaad fijn met een iPhone. En welke muziekdienst werkt fijn met een AW? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pdavie2311 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:00:
[...]

Vind ik ook onzin..Ik sport ook 5-6x in de week, van duurlopen tot fitness..Apple Watch voldoet meer dan prima! Ja, ook de Fenix serie van Garmin gehad, weet waar ik over praat...
Ik denk dat met serieuze sporter bedoeld wordt iemand die traint in hartslagzones. Daarvoor biedt Polar meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

Je argument is dus dat ‘iets fijn werkt’. De AW werkt inderdaad fijn met een iPhone. En welke muziekdienst werkt fijn met een AW? :+
Het gaat om opslag van je muziek op je watch...
Dat heeft weinig met instellingen te maken in je besturingssysteem.

Ik mag toch wel een kritische punt hebben over de watch? Of moet ik recht praten wat ik liever anders zie?
Niet alles is fijn aan dat ding. Iedereen heeft verbeterpunten.
En ik heb dit én ik zou het prettig vinden als de watch langer op een acculading zou doen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat met serieuze sporter bedoeld wordt iemand die traint in hartslagzones. Daarvoor biedt Polar meer mogelijkheden.
Dat is het enige dat juist is! De Fenix kon ik wel in verschillende zones trainen! Als Apple nog een schema zou inbouwen, zou het helemaal top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:07
pdavie2311 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Dat is het enige dat juist is! De Fenix kon ik wel in verschillende zones trainen! Als Apple nog een schema zou inbouwen, zou het helemaal top zijn!
Hier nog zo’n stuge fanatieke Apple Watch sporter >:)

Heb vanmorgen met een interval schema via workoutdoors prima kunnen lopen. Via die app kan je ook gewoon in zones trainen maar weet zelf inmiddels wel op wat voor hartslag ik moet lopen. Bij zones is het altijd maar de vraag hoe nauwkeurig ze bepaald zijn.

Qua muziek luister ik vooral podcasts tijdens het sporten en die slaat het offline op.

Mijn enige echte ergernis is dat je niet kan forceren dat hij de GPS van de watch pakt, dus Bluetooth gaat op de iPhone uit (bij instellingen niet bij de shortcuts)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
streamnl schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:40:
Ik mag toch wel een kritische punt hebben over de watch? Of moet ik recht praten wat ik liever anders zie?
En ik heb dit én ik zou het prettig vinden als de watch langer op een acculading zou doen.
Als we het daar dan toch over hebben. Ik zou wel graag een grotere watch zien. Het 44/42mm model is voor mijn pols eigenlijk nog steeds best wel klein.

Een 48mm model zou ik bijvoorbeeld prima kunnen hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 16-08-2020 11:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Als we het daar dan toch over hebben. Ik zou wel graag een grotere watch zien. Het 44/42mm model is voor mijn pols eigenlijk nog steeds best wel klein.

Kijk, en dat vind ik persoonlijk niet nodig. 42 mm is voor mij precies goed :+

Ik hoop voor je dat dit ooit gaat gebeuren.

100 mensen, 231 wensen en nog meer meningen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

Hier net zo! Groter dat ding!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Graag ontopic blijven. De discussie over en ervaringen met de Apple Watch zijn hier op zijn plaats. Vergelijkingen met andere merken etc. graag in een nieuw topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 18:41

Idem. Ik heb denk ik geen dikke, grote polsen, maar toch vind ik mijn 44mm Watch 4 toch ook niet overbemeten. In het analoge tijdperk hield en houd ik van over-sized watches. Om die reden mag van mij de AW nog wel een paar mm groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
@streamnl @pdavie2311
Zal mijn uitspraak wat verduidelijken, om de woorden 'BS' en 'onzin' wat kleur te geven :-) Optische HR meting is niet correct, maw heb je een hartslagband nodig wil je correct je HR meten. Apple Watch kan je wel koppelen met een HR band die BT heeft, maar ik vermoed dat jullie dit niet doen. De meeste duurlopers die ik ken lopen met Garmin, mss ben ik hierdoor niet meer objectief genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

RigolleM schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:04:
@streamnl @pdavie2311
Zal mijn uitspraak wat verduidelijken, om de woorden 'BS' en 'onzin' wat kleur te geven :-) Optische HR meting is niet correct, maw heb je een hartslagband nodig wil je correct je HR meten. Apple Watch kan je wel koppelen met een HR band die BT heeft, maar ik vermoed dat jullie dit niet doen. De meeste duurlopers die ik ken lopen met Garmin, mss ben ik hierdoor niet meer objectief genoeg!
Ook dat vind ik niet juist..Heb met HR Band gelopen en met optische meting, zowel bij Garmin als bij Apple..Juist de band was ook vaak niet stabiel bij mij. Optisch, het horloge hoger op de pols dragen en goed strak, prima waarden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@RigolleM
Hier idem.
Ik vind de horloge nauwkeuriger (en sneller) werken, dan de hartslagband die ik heb.
Ik moest ook eerst de sensoren van de hartslagband goed nat maken, voordat hij goed werkte.
En zelfs dan zag ik te veel hiccups naderhand. Dat heb ik met de Watch nog niet gehad.

Inmiddels loop ik lang genoeg hard (meer dan 10 jaar) om mijn omslagpunt te voelen/weten tijdens het rennen. En ook daar vind ik dat de watch beter zijn werk doet, dan de band.

Wat dat betreft, doet de Apple Watch heel goed zijn werk hierin.

[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 16-08-2020 14:16 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
streamnl schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Het gaat om opslag van je muziek op je watch...
Dat heeft weinig met instellingen te maken in je besturingssysteem.

Welkom in de wereld van Apple! Voor de beste/fijnste werking, integraties, instellingen en functionaliteiten (zoals je zelf al aangeeft) ontkom je niet aan producten en services van Apple.

Wat eerder is aangegeven, je bent niet gedwongen om een AW te kopen. Je had ook voor een ander merk kunnen kiezen (bv Garmin), welke wel offline Spotify ondersteunt.

Verder mag je natuurlijk kritisch blijven over de AW, maar In mijn beleving is het meer dat je kritisch moet zijn op Spotify en niet op de AW. Of Apple moet Spotify dwars liggen, maar daarover heb ik nooit iets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Welke hardloop apps gebruiken jullie voor het trainen in hartslagzones? Hoe bepalen jullie je max hartslag. Mijn ervaring is bij cardio apparatuur door een test bepaald wordt (je bereikt tijdens deze test echt niet je max hartslag). Hoe wissel je van hartslagzone? Geeft de AW een signaal bij overschrijding?

Zelf gebruik ik de Nike app, maar die is erg beperkt. Ik kwam ook van een Nike sporthorloge, welke ook redelijk beperkt was. Echter Nike trok opeens de stekker er uit. Toen werd de business case voor een AW steeds sterker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:31
Hoe zit het met de komst van een Series 6, komt 'ie dit jaar nog? Wat is jullie verwachting? Of is het meer dan prima om nog een S5 te kopen? :-) Thanks!
Pagina: 1 ... 116 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie