Hier een 11 pro en aw5, het verbruik is niet merkbaar 👍🏼MarioMark1541 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:26:
Hoe zit het met de accu van je iPhone in combinatie met de Apple watch?
Heb zelf een iPhone 11 pro Max of is dit verbruik minimaal
Yes ook last van!Max2000 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:09:
Merkte dat mijn S5 flitst en een oranje streep vertoont bovenin het scherm wanneer ik hem in direct zonlicht houdt.
Kwam op verschillende fora meer mensen tegen die deze issue hadden.
Zijn er hier ook Tweakers die dit hebben?
[YouTube: Apple Watch flashing]
Andere vraag, hebben met de originele leather loop van apple?
Ik zit er aan te denken deze te bestellen maar vind 100 euro best flink, echter vind ik het bij far het mooiste originele bandje, en als hij jaren mee gaat heb ik dat er gerust voor over. Maar alle neppe bandjes overlijden al snel, vooral de randjes op de zeikant van het bandje laten los, is dit ook het geval bij de originele?
[ Voor 31% gewijzigd door swoutr op 07-05-2020 16:42 ]
Sinds vandaag de trotse bezitter van een aw5 . Super blij mee
Wat ik wel mis is dat mijn oude Samsung galaxy Watch automatisch een workout startte en ik dit ook in beeld kreeg bijvoorbeeld wandelen
Ook de stappen kon ik op de Watch aflezen is dit op m’n AW ook mogelijk?
Verdere beginnersfout/settings zijn welkom
Wat ik wel mis is dat mijn oude Samsung galaxy Watch automatisch een workout startte en ik dit ook in beeld kreeg bijvoorbeeld wandelen
[ Voor 5% gewijzigd door MarioMark1541 op 07-05-2020 20:16 ]
Gefeliciteerd!MarioMark1541 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:15:
Stappen kan je aflezen in de ‘gezondheids’ app op de iPhone. Wellicht is hier ook een losse app voor op de watch van een andere partij.
Je in inschakelen dat de watch automatisch een workout detecteert. Als je dan bijv een stukje gaat lopen dan krijg je na een tijdje een melding. Andersom werkt het ook; als je een tijdje stil staat vraagt de watch of je wilt stoppen of pauzeren.
Persoonlijk zou ik gewoon altijd een workout starten
©2004
Ik ben weer in het bezit van een AW5, na een korte, eerste en teleurstellende ervaring ermee.
De vorige keer heb ik de Apple Watch na een paar dagen geretourneerd, omdat deze het geen volledige werkdag kon uithouden. Velen gaven al aan dat dit niet normaal was, maar ik kreeg het niet voor elkaar om er langer mee te kunnen doen.
Mijn huidige heb ik nu twee dagen en deze gaat al veel langer mee. Ik heb begrepen dat ie de eerste paar dagen ook moet ''wennen'', zaken moet gaan indexeren, dus dit kan alleen maar beter gaan.
Sinds kort weer het sporten opgepakt (want verveling na een maand thuis zitten....) en dan is de AW echt een heerlijk hulpmiddel om mijn workouts bij te houden. Ik gebruik het ook om mijn slaap te analyseren en ook dat is erg tof om te zien. Een slechte nacht word dan ook onderbouwd.
Nu ook gelijk het met bandje wat ik erbij wilde hebben (Milanese loop) en dan is het een volwaardige vervanging van mijn andere horloges.
Blij mee.
De vorige keer heb ik de Apple Watch na een paar dagen geretourneerd, omdat deze het geen volledige werkdag kon uithouden. Velen gaven al aan dat dit niet normaal was, maar ik kreeg het niet voor elkaar om er langer mee te kunnen doen.
Mijn huidige heb ik nu twee dagen en deze gaat al veel langer mee. Ik heb begrepen dat ie de eerste paar dagen ook moet ''wennen'', zaken moet gaan indexeren, dus dit kan alleen maar beter gaan.
Sinds kort weer het sporten opgepakt (want verveling na een maand thuis zitten....) en dan is de AW echt een heerlijk hulpmiddel om mijn workouts bij te houden. Ik gebruik het ook om mijn slaap te analyseren en ook dat is erg tof om te zien. Een slechte nacht word dan ook onderbouwd.
Nu ook gelijk het met bandje wat ik erbij wilde hebben (Milanese loop) en dan is het een volwaardige vervanging van mijn andere horloges.
Blij mee.
Ik heb een Leather Loop die ik bij mijn eerste Watch gekocht heb. Een Midnight Blue Leather Loop met toen nog een Stainless Steel Series “0”. Daarna nog gebruikt met een Series 2 (ook Stainless) en nu nog steeds op m’n Series 5.swoutr schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:40:
[...]
Yes ook last van!
Andere vraag, hebben met de originele leather loop van apple?
Ik zit er aan te denken deze te bestellen maar vind 100 euro best flink, echter vind ik het bij far het mooiste originele bandje, en als hij jaren mee gaat heb ik dat er gerust voor over. Maar alle neppe bandjes overlijden al snel, vooral de randjes op de zeikant van het bandje laten los, is dit ook het geval bij de originele?
De kwaliteit is super, de band ziet er nog uit als nieuw. Ik zou wel altijd voor een donkere kleur kiezen want die worden minder snel lelijk van kleur. Andere kanttekening is dat ik zelf zweterige polsen heb (bestaat dat?) en voor mij de band al snel warm aanvoelt. Draag nu daarom nooit in de zomer, alleen in de winter. Als ik zou weten hoe ik een foto kan plaatsen zou ik voor je doen, anders kan ik wel een foto sturen via privébericht als je wil.
Thx!!hk12nl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:28:
[...]
Gefeliciteerd!
Stappen kan je aflezen in de ‘gezondheids’ app op de iPhone. Wellicht is hier ook een losse app voor op de watch van een andere partij.
Je in inschakelen dat de watch automatisch een workout detecteert. Als je dan bijv een stukje gaat lopen dan krijg je na een tijdje een melding. Andersom werkt het ook; als je een tijdje stil staat vraagt de watch of je wilt stoppen of pauzeren.
Persoonlijk zou ik gewoon altijd een workout starten
Hmm daarstraks een stuk gelopen maar kreeg geen melding.
Klopt het dat je ook automatisch activiteit geïnstalleerd krijgt op je iPhone.
Wat is het verschil dan met gezondheid en activiteiten ?
Kan je ook een soort stappen doel instellen ?
Die melding kan je aanzetten in 1 van de instellingen. De activiteiten app is de ‘workout app’. De gezondheid app is de app waar alles in samen komt.MarioMark1541 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:15:
[...]
Thx!!
Je stappendoel(en) zijn eigenlijk je ringen die je vol moet maken. Dat is even anders denken. Aantal stappen zegt natuurlijk ook niet zoveel. Volle ringen zeggen een stukje meer
©2004
@Volkan1984
Ik ben ook geïnteresseerd in de foto, kan ik het ook krijgen?
(Foto kun je gewoon tijdens het tikken van een reactie plaatsen, althans bij mij kan dat..)
Ik begrijp dat jouw originele leren band dus ca 3 jaar (winters) oud is? Dat is dan inderdaad best goed te noemen. De Ali bandjes kosten 5 tot 10% van het origineel, maar blijven ook maar letterlijk 2 maanden goed.
(Foto kun je gewoon tijdens het tikken van een reactie plaatsen, althans bij mij kan dat..)
Ik begrijp dat jouw originele leren band dus ca 3 jaar (winters) oud is? Dat is dan inderdaad best goed te noemen. De Ali bandjes kosten 5 tot 10% van het origineel, maar blijven ook maar letterlijk 2 maanden goed.
ik heb enkele analoge horloges met leren bandjes. En drie jaar met 1 bandje doen is erg lang. Dat lukt mij niet als ik mijn bandjes niet onderhoud.
Vuil, zweet en uitdroging is niet goed voor leer.
Eigenlijk hetzelfde als met leren schoenen. Die onderhoud je ook...
Nog een reden waarom ik liever geen andere horloge draag dan de Watch...
Ik ben een "mooiweerrijder" en rijd de laatste maanden weer op de motor. En bij het pinnen na het tanken, hoef ik nu maar 1 handschoen uit te doen. Eerst was het handschoen uitdoen, daarna met moeite mijn beurs pakken, pinpas eruit, etc etc
Vuil, zweet en uitdroging is niet goed voor leer.
Eigenlijk hetzelfde als met leren schoenen. Die onderhoud je ook...
Nog een reden waarom ik liever geen andere horloge draag dan de Watch...
Ik ben een "mooiweerrijder" en rijd de laatste maanden weer op de motor. En bij het pinnen na het tanken, hoef ik nu maar 1 handschoen uit te doen. Eerst was het handschoen uitdoen, daarna met moeite mijn beurs pakken, pinpas eruit, etc etc
De nomad bandjes zijn kwalitatief ook erg goed!!S023 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 00:03:
@Volkan1984
Bing
Stappen worden standaard gemeten in de gezondheids app, hier kun je ook een complicatie voor maken zodat die snel te openen is.MarioMark1541 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:15:
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
@MarioMark1541 zie https://www.iphoned.nl/tips/apple-watch-stappenteller/.Arno schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:03:
[...]
Stappen worden standaard gemeten in de gezondheids app, hier kun je ook een complicatie voor maken zodat die snel te openen is.
Maar nogmaals; stappen zeggen natuurlijk niet zoveel, je kan beter proberen je ringen vol te krijgen
©2004
The voor de uitleghk12nl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:09:
[...]
@MarioMark1541 zie https://www.iphoned.nl/tips/apple-watch-stappenteller/.
Maar nogmaals; stappen zeggen natuurlijk niet zoveel, je kan beter proberen je ringen vol te krijgen
Yup en dat valt in de huidige coronatijd niet mee.hk12nl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:09:
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Hebben jullie er behard glass op of iets van een screenprotector? Zo ja welke raden jullie aan
[ Voor 5% gewijzigd door MarioMark1541 op 08-05-2020 13:14 ]
Ik niet omdat ik een stainless steel Watch heb. Heb saffierglas.MarioMark1541 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:14:
Hebben jullie er behard glass op of iets van een screenprotector? Zo ja welke raden jullie aan
Edit: bij een aluminium Watch wil je misschien wel een screenprotector laten plakken aangezien dat scherm van gewoon glas is. Als je wat minder voorzichtig bent kan het snel krassen. Het is alleen volgens mij niet fijn qua bediening en het ziet er niet uit (vind ik).
[ Voor 33% gewijzigd door Volkan1984 op 08-05-2020 13:52 ]
Mijn donkergrijze ziet er na 3 jaar dagelijks gebruik niet meer zo goed uit, zonder onderhoud, dat wel. Voornamelijk het deel wat de huid raakt. De buitenkant ziet er nog prima uit. Ik zou er zo weer een kopen!Volkan1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:07:
@swoutr & @S023, kunnen jullie hier wat mee? Moet er wel bij vermelden dat ik wel een aantal keer het leer heb ingevet om het mooi te houden. Dat helpt wel echt inderdaad @streamnl
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ook, het is een hele mooie band. En hij is tegenwoordig slechts €99 (vroeger €149).iAdema schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:52:
[...]
Mijn donkergrijze ziet er na 3 jaar dagelijks gebruik niet meer zo goed uit, zonder onderhoud, dat wel. Voornamelijk het deel wat de huid raakt. De buitenkant ziet er nog prima uit. Ik zou er zo weer een kopen!
:strip_exif()/f/image/4woIOgkaNMhJOXPI7Jy2YCRn.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar is een ander topic voorMarioMark1541 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:14:
Ik heb Deze

De stappen kan je ook op de AW aflezen, gewoon even naar beneden scrollen als je op de ringen hebt getapt. Kan via een complicatie, maar ook via de app als je op de crown hebt gedrukt.MarioMark1541 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:15:
edit; de Apple Watch vraagt je ook of je met een workout bezig bent als je even stevig doorloopt. Bewegen en trainen worden sowieso wel gemeten. Verschil met sommige andere (sport) horloges is dat Apple alleen de extra actieve calorieën meet, en sommige andere het totale aantal. Het kan zijn dat je op je vorige horloge iets van 3000 per dag haalt, en op de AW "maar" 750.
[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-05-2020 14:38 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Ik ben niet van de hoesjes en screenprotectors. iPhones, Apple Watch, alles kaal. Het is maar hoe je er zelf mee om gaat.MarioMark1541 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:14:
Bandje ziet er verzorgd uit, maar wat ik wel een nadeel vind, is dat het bandje nu zo glimt. Ik heb ook de zwarte leather loop en ik vind deze dof/mat wel mooier.Volkan1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:57:
[...]Ik ook, het is een hele mooie band. En hij is tegenwoordig slechts €99 (vroeger €149).
[Afbeelding]
Op de foto glimt ie meer dan in het echt. Hij is vrij mat bij mij.RicoK schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:22:
[...]
Bandje ziet er verzorgd uit, maar wat ik wel een nadeel vind, is dat het bandje nu zo glimt. Ik heb ook de zwarte leather loop en ik vind deze dof/mat wel mooier.
Ik deze uit dit topic.MarioMark1541 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:14:
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ik gebruik StepsApp voor een stappendoel en om de stappen als complicatie op het scherm te hebben. Werkt best goed eigenlijk. Ik heb als doel om zowel de ringen vol te krijgen elke dag als een x aantal stappen te lopen. Beide doelen zet ik steeds iets hogerMarioMark1541 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:15:
[...]
Thx!!
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb deze in dit topic: https://gathering.tweaker...message/60342690#60342690MarioMark1541 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:14:
Hou helemaal niet van screenprotectors maar ben blij dat ik deze heb. Je ziet hem amper en hij heeft mij al een aantal keer gered
©2004
The ben gegaan voor clearplexhk12nl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:08:
[...]
Ik heb deze in dit topic: https://gathering.tweaker...message/60342690#60342690
Hou helemaal niet van screenprotectors maar ben blij dat ik deze heb. Je ziet hem amper en hij heeft mij al een aantal keer gered
Gisteravond 83 % dus niet opgeladen vandaag wakker staat hij nog op 72%.
Klopt dat dat hij in stand-by zoveel verbruikt ?
Klopt, ongeveer 10%.MarioMark1541 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:09:
Klopt inderdaad wel. Maar soms doet hij ook minder. Soms iets meer. Uiteindelijk komt het op het einde van de dag allemaal hetzelfde uit. Niet teveel naar het % kijken en gewoon lekker gebruikenMarioMark1541 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:09:
©2004
Kun je inkomende telefoontjes helemaal uitschakelen?
Als je weigeren bedoelt dan kan dat.Viresh87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:28:
Ja dat kan. In de instellingen van de Apple Watch app.Viresh87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:28:
©2004
Waar dan? Ik heb namelijk de notificaties uitgezet, maar telefoontjes komen nog steeds binnen.hk12nl schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:11:
[...]
Ja dat kan. In de instellingen van de Apple Watch app.
Ik heb mij vergist. Je kan het idd niet uitzetten.Viresh87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:29:
[...]
Waar dan? Ik heb namelijk de notificaties uitgezet, maar telefoontjes komen nog steeds binnen.
©2004
Sim kaart eruit halen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
berichtgeving>telefoon>aangepastViresh87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:28:
(Zelf niet uitgetest)
XBL gamertag StayingPow3r
Vraagje, ik heb mijn 1st gen vervangen voor een Series 5. Voorheen in de 1st gen als ik in Telegram een foto binnenkreeg zag ik de preview op mijn watch. Nu in mijn nieuwe Series 5 zie ik dat niet meer (foto's verstuurd van iMessage wel). Ik zie alleen een bericht: "photo" staan en de afzender.
Is dit ergens een instelling of is dit in de loop der tijd geüpdatet?
Zie je wel de inhoud van telegram berichten? Als het alleen tekst is dus.PuddingNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:18:
Vraagje, ik heb mijn 1st gen vervangen voor een Series 5. Voorheen in de 1st gen als ik in Telegram een foto binnenkreeg zag ik de preview op mijn watch. Nu in mijn nieuwe Series 5 zie ik dat niet meer (foto's verstuurd van iMessage wel). Ik zie alleen een bericht: "photo" staan en de afzender.
Anders even naar telegram, instellingen, berichtgeving, voorbeeld aanzetten
Gebruiken jullie de Apple podcast app of een alternatief?
Zo ja, hoe zetten jullie de podcasts op de watch? Lukt het alleen als de iPhone en de Apple Watch tegelijkertijd aan het opladen zijn en verloopt de transfer via Bluetooth?
Mijn Apple Watch heeft namelijk nooit afleveringen van podcasts... en ik weet niet hoe ik een download naar de watch kan forceren.
En een ander punt: waarom is het niet mogelijk op de Apple Watch alleen die podcasts te zien die ook daadwerkelijk gedownload zijn?
Zo ja, hoe zetten jullie de podcasts op de watch? Lukt het alleen als de iPhone en de Apple Watch tegelijkertijd aan het opladen zijn en verloopt de transfer via Bluetooth?
Mijn Apple Watch heeft namelijk nooit afleveringen van podcasts... en ik weet niet hoe ik een download naar de watch kan forceren.
En een ander punt: waarom is het niet mogelijk op de Apple Watch alleen die podcasts te zien die ook daadwerkelijk gedownload zijn?
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Ik ervaar hier inderdaad ook problemen mee. Het is jammer dat dit niet geforceerd kan. Na een tip van een medetweaker gebruik ik nu overcast. Werkt een stuk beter!Póg mo Thóin schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:58:
Gebruiken jullie de Apple podcast app of een alternatief?
©2004
Hier ook aan Overcast gegaan. Werkt zoals men zou verwachten, ipv Apple's eigen draak van implementatie. Sowieso valt de Apple watch tegen wat dat betreft. Apple Music nog zo iets. Lijkt wel terug in de tijd te gaan hierin. Muziek erop krijgen is tergend, en de controls laten te wensen over. ik wilde de Apple Watch voor wandelingen zonder telefoon, maar wel muziek en podcasts kunnen luisteren. Vooral muziek is een halfgebakken functie. Podcast is opgelost mede door Overcast.
De Apple Watch is een prima ding. Maar doet veel dingen eigenlik maar middelmatig tot goed. Ik was ook al niet super te spreken over de AirPods Pro, die dingen zijn ook maar middelmatig in wat ze doen. Het enige voordeel (En groot voordeel) is dat het compact is en samen met de Apple Watch je niet stoort als je aan het wandelen of hardlopen bent.
Maar Apple is al een tijd niet meer wat het zou moeten zijn.
Eigenlijk werken veel dingen van de iPhone, Apple Watch en AirPods Pro best omslachtig. Dit terwijl ze anders op de markt zijn gezet.
Ik klink een beetje negatief, maar over het algemeen geniet ik gewoon nog wel van genoemde apparatuur. Maar ik als 20 jaar Apple-gebruiker merk dat het gewoon niet helemaal meer is zoals het zou moeten.
Beetje of topic, mijn excuses. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik Overcast gebruik voor mijn podcasts. Dit liep een beetje uit de hand
De Apple Watch is een prima ding. Maar doet veel dingen eigenlik maar middelmatig tot goed. Ik was ook al niet super te spreken over de AirPods Pro, die dingen zijn ook maar middelmatig in wat ze doen. Het enige voordeel (En groot voordeel) is dat het compact is en samen met de Apple Watch je niet stoort als je aan het wandelen of hardlopen bent.
Maar Apple is al een tijd niet meer wat het zou moeten zijn.
Eigenlijk werken veel dingen van de iPhone, Apple Watch en AirPods Pro best omslachtig. Dit terwijl ze anders op de markt zijn gezet.
Ik klink een beetje negatief, maar over het algemeen geniet ik gewoon nog wel van genoemde apparatuur. Maar ik als 20 jaar Apple-gebruiker merk dat het gewoon niet helemaal meer is zoals het zou moeten.
Beetje of topic, mijn excuses. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik Overcast gebruik voor mijn podcasts. Dit liep een beetje uit de hand
Het probleem met Apple is dat ze erg lang vasthouden aan hun manier, ook al zijn er inmiddels betere alternatieven of simpelweg betere oplossingen.
Als het wiel nog niet was uitgevonden en Apple als alternatief een vierkant had bedacht, zouden ze er behoorlijk lang stug aan vasthouden, ook al zou alles en iedereen inmiddels compleet overgestapt zijn naar het wiel (dat inmiddels wel is uitgevonden).
Soms werkt deze standvastigheid en heeft Apple gewoon de beste methode, etc. Maar regelmatig ook compleet het tegenovergestelde, met alle frustraties van dien...
Als het wiel nog niet was uitgevonden en Apple als alternatief een vierkant had bedacht, zouden ze er behoorlijk lang stug aan vasthouden, ook al zou alles en iedereen inmiddels compleet overgestapt zijn naar het wiel (dat inmiddels wel is uitgevonden).
Soms werkt deze standvastigheid en heeft Apple gewoon de beste methode, etc. Maar regelmatig ook compleet het tegenovergestelde, met alle frustraties van dien...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Huh? Ik krijg mijn podcasts niet meer op mijn Apple Watch met Overcast. Of nou ja, ze komen er te staan. Maar met wolk-symbool. Zodra ik zonder telefoon op stap wil kan ik het niet afspelen. Iemand tips?
- edit - oeps. Mijn excuses voor deze dubbel post. Ik zocht deze topic op via zoekfunctie van mijn reacties, omdat ik wist dat ik erop had gereageerd. Dus poste ik automatisch zonder er bij stil te staan dat ik al de laatste was die had gereageerd in deze topic. Nogmaals mijn excuses.
- edit - oeps. Mijn excuses voor deze dubbel post. Ik zocht deze topic op via zoekfunctie van mijn reacties, omdat ik wist dat ik erop had gereageerd. Dus poste ik automatisch zonder er bij stil te staan dat ik al de laatste was die had gereageerd in deze topic. Nogmaals mijn excuses.
[ Voor 41% gewijzigd door 4acesNL op 20-05-2020 13:54 ]
Lees dit draadje maar eens, je bent niet de enige namelijk4acesNL schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:50:
Huh? Ik krijg mijn podcasts niet meer op mijn Apple Watch met Overcast. Of nou ja, ze komen er te staan. Maar met wolk-symbool. Zodra ik zonder telefoon op stap wil kan ik het niet afspelen. Iemand tips?
https://twitter.com/Overc.../1258769299059216388?s=20
Intussen is het bij mij ineens wel gesynct, maar heeft het minimaal een week geduurd. Je hebt nergens een status of voortgangsbalk. Je moet er maar vanuit gaan dat het (op termijn) gebeurt. Niet ideaal.
PSN: Sluuz
Nee, zeker niet. Volgens mij was het eerder wel zo dat je een statusbalk met percentages zag.
En dank voor dat draadje.
En toevallig vandaag een jaar abbo afgesloten. :-D
En dank voor dat draadje.
En toevallig vandaag een jaar abbo afgesloten. :-D
[ Voor 17% gewijzigd door 4acesNL op 20-05-2020 15:23 ]
In de nieuwste Overcast versie synct de iPhone app de episodes niet meer naar de Watch via Bluetooth, maar downloadt de Watch app deze zelf via WiFi. Veel betrouwbaarder. Alleen gebeurt dit pas wanneer de Watch op de lader ligt.
De nog niet gesyncte episodes (met wolkje) zag je in de oude versie helemaal niet terug op de Watch. Nu zie je ze wel, en kan je ze ook streamen op de Watch als deze internettoegang heeft.
De nog niet gesyncte episodes (met wolkje) zag je in de oude versie helemaal niet terug op de Watch. Nu zie je ze wel, en kan je ze ook streamen op de Watch als deze internettoegang heeft.
Hij ligt aan de lader. Verbonden via wi-fi, en hij download hem niet meteen. Dat streamen boeit natuurlijk niet met de watch. Het hele ding van de watch is dat je on the go wilt luisteren. Anders gebruik ik mijn telefoon wel. Even wat erop zetten voordat je gaat wandelen of hardlopen zit er nu dus niet meer bij. Ik vind het onhandig. En neemt meer tijd in dan zou moeten. En nu moet je dus verplicht een wi-fi verbinding hebben om bestanden over te hemelen. En wachten wanneer de app het de juiste tijd vindt om te synchroniseren. Tevens onhandig bedienen terwijl hij aan de lader hangt.
Het is niet perfect inderdaad, maar ik vind het (voor mij) een verbetering. Vroeger had de iPhone app vaak niet door dat er iets gesynchroniseerd kon worden, en soms werd het wel gesynchroniseerd maar verscheen het niet direct in de Watch app.
Zonder WiFi werkt het inderdaad helemaal niet en dat deed het eerst wel. Oplossing lijkt simpel: verbind met WiFi. Maar als je geen WiFi hebt op de plek waar je oplaadt dan heeft dat geen zin natuurlijk. Ik zou zeggen, stuur vooral feedback naar de developer (contactgegevens staan op https://overcast.fm/contact)
Zonder WiFi werkt het inderdaad helemaal niet en dat deed het eerst wel. Oplossing lijkt simpel: verbind met WiFi. Maar als je geen WiFi hebt op de plek waar je oplaadt dan heeft dat geen zin natuurlijk. Ik zou zeggen, stuur vooral feedback naar de developer (contactgegevens staan op https://overcast.fm/contact)
Voorheen stuurde je hem meteen naar de Apple watch. Je zag een statusbalkje en binnen een minuut stond het op je Watch. je wist honderd procent waar je aan toe was. Nu heb je totaal geen status update en moet je maar afwachten. Ik zit nu al meer dan een kwartier te wachten en hij blijft op wolkje staan. Dit noem ik geen verbetering. En inderdaad, vaak genoeg zijn er scenarios waar je geen wi-fi hebt en je toch wat transferen. Waarom geen Airdrop op Apple Watch? Waarom allemaal zo omslachtig? Oh ja, want Apple. 
Ik heb mijn geld terug gevraagd bij Apple. En zal idd de developer contacteren. Dank voor die gegevens.
Ik heb mijn geld terug gevraagd bij Apple. En zal idd de developer contacteren. Dank voor die gegevens.
Voor mij niet. Voorheen werd een nieuwe podcast niet direct gesynchroniseerd. Meestal begon de synchronisatie pas na iets van een half uur, maar ik heb ook meegemaakt dat het pas na dagen synchroniseerde. Het synchroniseren zelf duurt meerdere minuten (ook wel afhankelijk van de lengte van de podcast) en dan was het maar de vraag of de podcast ook direct zichtbaar was in de Watch app.
Soms lukte het om wat voortgang te krijgen door op de Watch app te switchen tussen 'on your iPhone' en 'on your Watch'. Soms ook niet. Heel frustrerend.
in de huidige versie is dat (voor mij) nu beter.
Soms lukte het om wat voortgang te krijgen door op de Watch app te switchen tussen 'on your iPhone' en 'on your Watch'. Soms ook niet. Heel frustrerend.
in de huidige versie is dat (voor mij) nu beter.
[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 21-05-2020 11:59 ]
Totaal het omgekeerde voor mij. Toen direct. Nu eh.. Ik heb er eentje opgekregen sinds, wat is het? twee dagen? Weirdness 
En mag ik zeggen dat eigenlijk alles behalve de fitness tracking omslachtig is aan de Apple Watch? Music player is een hell (ik verwachte misschien te veel, een soort iPod nano 6e generatie of zo). Maar nauwelijks bruikbaar als dedicated player).
Het tranferen van files. Waarom zo omslachtig? We leven in 2020. Niet in 2002. Waarom moet dit lastiger gaan dan op een iPod Nano?
En mag ik zeggen dat eigenlijk alles behalve de fitness tracking omslachtig is aan de Apple Watch? Music player is een hell (ik verwachte misschien te veel, een soort iPod nano 6e generatie of zo). Maar nauwelijks bruikbaar als dedicated player).
Het tranferen van files. Waarom zo omslachtig? We leven in 2020. Niet in 2002. Waarom moet dit lastiger gaan dan op een iPod Nano?
[ Voor 60% gewijzigd door 4acesNL op 21-05-2020 12:18 ]
Nou, iets heel anders dat voor mij sinds kort niet meer synchroniseert: Activity. Sinds dinsdag 1:00 's nachts zie ik geen Move/Exercise/Stand data meer op mijn iPhone. Op de Watch is het wel gewoon zichtbaar.
Op zich kan ik dát wel missen, maar nieuwe workouts op de Watch komen nu ook niet meer terecht in HealthKit op de iPhone. Dus nu werkt de automatische export (naar de drie services in mijn signature) niet meer.
De workout app die ik gebruik (WorkOutDoors) is gelukkig niet afhankelijk van HealthKit, en die app synchroniseert wel, alleen niet met een automatische export. Dus mijn workout data ben ik gelukkig niet kwijt
Heeft iemand hier nog meer last van?
(Watch Series 3 en iPhone 7 Plus)
Op zich kan ik dát wel missen, maar nieuwe workouts op de Watch komen nu ook niet meer terecht in HealthKit op de iPhone. Dus nu werkt de automatische export (naar de drie services in mijn signature) niet meer.
De workout app die ik gebruik (WorkOutDoors) is gelukkig niet afhankelijk van HealthKit, en die app synchroniseert wel, alleen niet met een automatische export. Dus mijn workout data ben ik gelukkig niet kwijt
Nadeel van een klein device is dat stroom een beperkende factor is. Een van de prettige eigenschappen van de Watch is dat deze de hele dag blijft werken en alleen 's nachts opgeladen hoeft te worden. Maar dat werkt alleen als de apps overdag zuinig zijn, anders is je batterij 's middags al leeg. Daar komen deze onhandige restricties ook uit voort.4acesNL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:04:
Het verschil met de iPod Nano is dat die alleen file transfers kan doen terwijl die is aangesloten aan je computer, en dus voorzien wordt van stroom.
Ook dat is voornamelijk te wijten aan het kleine formaat. Het scherm is maar zo groot en daar past geen uitgebreide UI in. (Kijk maar naar de Settings app.)En mag ik zeggen dat eigenlijk alles behalve de fitness tracking omslachtig is aan de Apple Watch? Music player is een hell (ik verwachte misschien te veel, een soort iPod nano 6e generatie of zo). Maar nauwelijks bruikbaar als dedicated player).
De vergelijking met de iPod nano 6e generatie vind ik wel raak. Ook zo'n klein apparaat dat zo goed en zo kwaad als het kan gebruik maakt van de beschikbare oppervlakte voor interactie.
[ Voor 32% gewijzigd door Zr40 op 21-05-2020 12:46 ]
Voor iedereen die feedback heeft op het functioneren van de Watch, deel het aub ook via www.apple.com/feedback. Als er maar genoeg mensen dit doen zal er iemand van Apple naar kunnen kijken.
Ik vroeg mij af of anderen ook hebben dat een Google Calendar niet zo lekker synchroniseert met de watch, vaak pas ik een afspraak aan in GCal op mijn laptop en een half uur later krijg ik toch een reminder voor een afspraak die al gewijzigd is. Enig idee?
Edit: Als ik GCal app notificaties gebruik gaat het wel goed, maar ik bedoel de native app
Edit: Als ik GCal app notificaties gebruik gaat het wel goed, maar ik bedoel de native app
[ Voor 15% gewijzigd door bobjansen op 21-05-2020 14:12 ]
Verwijderd
Ik heb nu ongeveer een halfjaar een Apple Watch series 5 waar ik tevreden over ben. Ik heb altijd al mijn devies in het Engels staan. Is ook een gewoonte van vroeger dat ik makkelijker problemen kon googelen en tutorials zijn over het algemeen in het Engels op YouTube en dan is het makkelijker om knoppen in Photoshop en After Effects terug te vind. Maar daarom heb ik ook mijn iPhone en Apple Watch in het Engels. Alleen als ik een bericht krijg op mijn Apple Watch en ik wil antwoorden is dat ook in het Engels. Kan ik dat ook instellen in het Nederland zonder mijn hele Watch in het Nederlands te zetten? Of moet ik gewoon een keer mijn gewoonte veranderen haha.
De standaard UI taal hoef je niet te veranderen, maar voeg wel Nederlands toe als een van de talen onder General > Language & Region (op de iPhone in de Watch app). De taal van het ontvangen bericht wordt vergeleken met deze talen en de beste match wordt gebruikt voor de reply suggesties.
Is er ook een mogelijkeheid andere Watch faces te installeren dan de standaard platen die er op zitten?
Op een fotoachtergrond na is het antwoord een kort en bondig nee.MarioMark1541 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:22:
Is er ook een mogelijkeheid andere Watch faces te installeren dan de standaard platen die er op zitten?
De standaard watch faces zijn wel wat te personaliseren qua functionaliteit.
Helaas heeft Apple Maps nog steeds geen mogelijkheid om te kiezen voor de optie ‘fietsen’. Voor wandelen werkt Apple Maps i.c.m. een Apple Watch namelijk wel fijn.
Ik zoek nu dus een zelfde functie maar dan voor fietsen; af en toe even checken of je nog goed fietst (dus navigeren van A naar B ).
Google Maps heeft de optie ‘fietsen’ wel, maar heeft dan weer geen Apple Watch app. Ik zie ook enkele betaalde apps voor bijvoorbeeld fietsroutes, maar dat zoek ik niet.
Lijkt me niet vreemd wat ik zoek/wil, hoe doen jullie dit? Als ik geen telefoonhouder hoef te gebruiken op mijn fiets of step door mijn Apple Watch te kunnen gebruiken zou dit top zijn
Ik zoek nu dus een zelfde functie maar dan voor fietsen; af en toe even checken of je nog goed fietst (dus navigeren van A naar B ).
Google Maps heeft de optie ‘fietsen’ wel, maar heeft dan weer geen Apple Watch app. Ik zie ook enkele betaalde apps voor bijvoorbeeld fietsroutes, maar dat zoek ik niet.
Lijkt me niet vreemd wat ik zoek/wil, hoe doen jullie dit? Als ik geen telefoonhouder hoef te gebruiken op mijn fiets of step door mijn Apple Watch te kunnen gebruiken zou dit top zijn
Als ik met de fiets navigeer dan 'wandel' ik. Verre van ideaal inderdaad, maar het is beter dan autonavigatie. Dat vermijdt wegen waar je als fietser/voetganger niet mag komen en houdt rekening met oversteken. Voor fietsers komt de 'ga nu rechtsaf' melding soms net te laat, dus je moet goed letten op de afstand bij de 'over X meter' melding.
Verkeerd fietsen krijg je geen expliciete melding van, maar het valt op doordat de 'over X meter' melding groter wordt ipv kleiner
Verkeerd fietsen krijg je geen expliciete melding van, maar het valt op doordat de 'over X meter' melding groter wordt ipv kleiner
Workoutdoors?remzor schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:01:
Helaas heeft Apple Maps nog steeds geen mogelijkheid om te kiezen voor de optie ‘fietsen’. Voor wandelen werkt Apple Maps i.c.m. een Apple Watch namelijk wel fijn.
Deze geeft bij fietsen en bv wandelen een kaart op je scherm van je apple watch.
Sorry wel een betaalde app
WorkOutDoors heeft inderdaad een kaart, maar het is geen navigatie app.
Komoot, RidewithGPS, Strava,.. allemaal fietsapps voor de smartphone en ik zie ze allemaal in mijn Apple Watch app staan. Zelf nog niet getest, wegens geen noodzaak en zelf een fietsGPS, maar zou verwachten dat dit moet lukken...
Dat zijn ook allemaal geen navigatie-apps.
Met een navigatie-app kom je op je bestemming met turn-by-turn instructies en maakt de exacte route niet uit. Neem je een verkeerde afslag, dan wordt de route herberekend.
De hierboven genoemde apps bieden alleen routevolgfunctionaliteit. Je hebt een vooraf bepaalde route (een mountainbikepad, een trail, etc) die je precies wil volgen en je hebt niet een bepaalde bestemming waar je heen wil. Er is geen herberekening als je verkeerd fietst en er zijn (meestal) geen turn-by-turn instructies.
Met een navigatie-app kom je op je bestemming met turn-by-turn instructies en maakt de exacte route niet uit. Neem je een verkeerde afslag, dan wordt de route herberekend.
De hierboven genoemde apps bieden alleen routevolgfunctionaliteit. Je hebt een vooraf bepaalde route (een mountainbikepad, een trail, etc) die je precies wil volgen en je hebt niet een bepaalde bestemming waar je heen wil. Er is geen herberekening als je verkeerd fietst en er zijn (meestal) geen turn-by-turn instructies.
[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 23-05-2020 13:29 ]
Jeetje, en ik vind de keuze nu al reuze.MarioMark1541 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:22:
@MarioMark1541 Een andere wijzerplaat ‘monteer’ je vanuit de Watch-app op je iPhone he
[ Voor 26% gewijzigd door RicoK op 23-05-2020 14:18 ]
Ik heb sinds een maand of 3 de Apple Watch 5. Ansich erg tevreden mee, dus tot daar weinig op aan te merken.
Ik heb wel vanaf het begin al wat problemen met muziek luisteren als ik mijn BT koptelefoon aan heb. Als ik deze aan zet op mijn telefoon en dan mijn telefoon weg doe gaat die vaak op pauze. Dan moet ik ergens tussen de 2 en 10 keer op play drukken voordat die eindelijk blijft doorspelen. Als ik de muziek start op mijn watch is dit niet veel anders (spotify). Ik kan het probleem niet vinden wat dit veroorzaakt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb wel vanaf het begin al wat problemen met muziek luisteren als ik mijn BT koptelefoon aan heb. Als ik deze aan zet op mijn telefoon en dan mijn telefoon weg doe gaat die vaak op pauze. Dan moet ik ergens tussen de 2 en 10 keer op play drukken voordat die eindelijk blijft doorspelen. Als ik de muziek start op mijn watch is dit niet veel anders (spotify). Ik kan het probleem niet vinden wat dit veroorzaakt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Dan moet je mijn opgesomde apps eens bekijken en dit zijn dan nog de populairste. Komoot is enkel maar navigeren.. ViewRanger heb ik ook staan en staat ook tussen de Apple Watch apps, waarmee je GPX'en kunt inladen.. Heb ik in het verleden vaak gebruikt om MTB'ers te volgen met de wagen tijdens een wedstrijd... BTW je wilt geen TomTom op de fiets, of wil je langs autosnelwegen fietsen?remzor schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:43:
@TR1969 @RigolleM Ik zoek dus geen work-out apps. Die zijn er inderdaad genoeg (teveel zelfs).
Het gaat mij om de navigatie, zoals Apple Maps. Dacht dat ik hierin duidelijk was, gewoon een TomTom dus
@RigolleM Komoot lijkt wel iets te kunnen zijn ja, thanks. Houdt het graag zo simpel mogelijk. Als het even kan gratis en zonder account. Vooral Strava zal bij iedereen bekend zijn wegens het competitieve en ‘sociale’ aspect er van, dat zoek ik in ieder geval niet.
Ik ben hier nu al een weekje aan het meelezen en heel erg aan het twijfelen of ik er wel een ga aanschaffen, maar ik heb hier al meerdere berichten gezien over het verkiezen van andere uitvoeringen boven de aluminium, maar dit is toch de enige uitvoering op de Nederlandse markt?
Dat klopt. Echter zijn er wel wat mogelijkheden om aan andere versies te komen. Alleen als ik het goed begrepen heb kan het dan alleen wel langer duren als je je moet beroepen op je garantie of terug moet naar het land van herkomst voor je garantie.Comilion schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:48:
Ik ben hier nu al een weekje aan het meelezen en heel erg aan het twijfelen of ik er wel een ga aanschaffen, maar ik heb hier al meerdere berichten gezien over het verkiezen van andere uitvoeringen boven de aluminium, maar dit is toch de enige uitvoering op de Nederlandse markt?
©2004
Dan stap ik daar toch vanaf, bedankt! Verder hoop ik dat iemand hier gebruik maakt van een van de sleep tracking apps. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor sleep tracking. En als laatste verzoekje, zou iemand kunnen kijken wat de meest intense triloptie is voor het alarm, zonder gebruik maken van geluid? Ik heb nu een fitbit versa 2, en wil deze door een AW vervangen.hk12nl schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:45:
[...]
Dat klopt. Echter zijn er wel wat mogelijkheden om aan andere versies te komen. Alleen als ik het goed begrepen heb kan het dan alleen wel langer duren als je je moet beroepen op je garantie of terug moet naar het land van herkomst voor je garantie.
Apple zal met de volgende (grote), waarschijnlijk software, update zelf ook met sleep tracking komen waarschijnlijk. Er zijn tal van andere trackers, ik gebruik ze niet want slaap niet met de Watch om. Wellicht als Apple het standaard inbouwt ik het voor de gein eens zal doen.Comilion schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:39:
[...]
Dan stap ik daar toch vanaf, bedankt! Verder hoop ik dat iemand hier gebruik maakt van een van de sleep tracking apps. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor sleep tracking. En als laatste verzoekje, zou iemand kunnen kijken wat de meest intense triloptie is voor het alarm, zonder gebruik maken van geluid? Ik heb nu een fitbit versa 2, en wil deze door een AW vervangen.
Ik gebruik ‘AutoSleep’.Comilion schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:39:
[...]
Dan stap ik daar toch vanaf, bedankt! Verder hoop ik dat iemand hier gebruik maakt van een van de sleep tracking apps. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor sleep tracking. En als laatste verzoekje, zou iemand kunnen kijken wat de meest intense triloptie is voor het alarm, zonder gebruik maken van geluid? Ik heb nu een fitbit versa 2, en wil deze door een AW vervangen.
©2004
Inmiddels opgelost. Het lijkt veroorzaakt te zijn door Cronometer. Na het installeren van de laatste update (versie 3.4.3) is de Move/Exercise/Stand data weer zichtbaar en werkt ook de automatische export van workouts via HealthKit weer.Zr40 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:22:
Nou, iets heel anders dat voor mij sinds kort niet meer synchroniseert: Activity. Sinds dinsdag 1:00 's nachts zie ik geen Move/Exercise/Stand data meer op mijn iPhone. Op de Watch is het wel gewoon zichtbaar.
Heb ik helemaal voor niets mijn jaren aan Health data verwijderd...
[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 25-05-2020 10:48 ]
Dat kan met een force touch wanneer je de notificatie open hebt en dan kan je NL kiezen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:09:
Ik heb nu ongeveer een halfjaar een Apple Watch series 5 waar ik tevreden over ben. Ik heb altijd al mijn devies in het Engels staan. Is ook een gewoonte van vroeger dat ik makkelijker problemen kon googelen en tutorials zijn over het algemeen in het Engels op YouTube en dan is het makkelijker om knoppen in Photoshop en After Effects terug te vind. Maar daarom heb ik ook mijn iPhone en Apple Watch in het Engels. Alleen als ik een bericht krijg op mijn Apple Watch en ik wil antwoorden is dat ook in het Engels. Kan ik dat ook instellen in het Nederland zonder mijn hele Watch in het Nederlands te zetten? Of moet ik gewoon een keer mijn gewoonte veranderen haha.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Die kende ik niet.
Goed voor als de autodetectie faalt 
Je moet hiervoor nog steeds wel de gewenste taal toevoegen zoals ik eerder beschreven heb, anders kan je deze niet selecteren in dit menu.
Je moet hiervoor nog steeds wel de gewenste taal toevoegen zoals ik eerder beschreven heb, anders kan je deze niet selecteren in dit menu.
Dat klopt. Heb mijn devices ook allemaal op Engels.
Bedankt voor de tip! Altijd leuk om nieuwe functies tegen te komen na 3 jaar lang een Apple Watch om je pols te hebben. Ik kwam deze maand ook weer achter een handige functie voor mij als fanatiek zwemmer. Ik vond het altijd super lastig om mijn zwem work-out te pauzeren, omdat met natte vingers op 'pauzeren' drukken al een uitdaging op zich is. Uiteraard heeft Apple daar iets voor bedacht. Digital Crown + zijknop indrukken om te pauzeren. Heerlijk!Dat kan met een force touch wanneer je de notificatie open hebt en dan kan je NL kiezen.
Dat klopt, alleen is het niet leuk als je dus de screenshot optie aan hebt staan, want dan maakt die dus een screenshot + hij pauzeert de work-out, en dus ook lekker weer ge-upload in iCloud(mits dat bij je aanstaat).Piet Krediet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:24:
[...]
Bedankt voor de tip! Altijd leuk om nieuwe functies tegen te komen na 3 jaar lang een Apple Watch om je pols te hebben. Ik kwam deze maand ook weer achter een handige functie voor mij als fanatiek zwemmer. Ik vond het altijd super lastig om mijn zwem work-out te pauzeren, omdat met natte vingers op 'pauzeren' drukken al een uitdaging op zich is. Uiteraard heeft Apple daar iets voor bedacht. Digital Crown + zijknop indrukken om te pauzeren. Heerlijk!
Zo zullen er nog wel een tal van features zijn die geheim zijn. Zoals bijvoorbeeld twee keer op de Digital Crown om terug te gaan naar de vorige app waar je in zat.
PS. Wie van zou het leuk vinden om een groep te hebben op een chat platform?
[ Voor 3% gewijzigd door Nicj56 op 25-05-2020 13:43 ]
Verwijderd
Geweldig, dit is precies de oplossing van mijn probleem. Thanks!Nicj56 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:26:
[...]
Dat kan met een force touch wanneer je de notificatie open hebt en dan kan je NL kiezen.
Man man, hoeveel Apple Watch screenshots ik niet heb van halve hardloop sessies. Ik heb screenshots maar gewoon uit gezet nu maar dit is wel echt zo’n botsing in 2 features waar ik me dood aan erger hahaNicj56 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:40:
[...]
Dat klopt, alleen is het niet leuk als je dus de screenshot optie aan hebt staan, want dan maakt die dus een screenshot + hij pauzeert de work-out, en dus ook lekker weer ge-upload in iCloud(mits dat bij je aanstaat).
Sinds de laatste Watch OS update gaat muziek synchroniseren een stuk beter. Eigenlijk gewoon goed. Eerder had ik dat ie dat soms niet wilde doen. Nu gaat het prima. Tussen 1 en 2 minuten staat er een album op. Yay! Nu Overcast nog even zijn offline ding fixen en ik ben weer blij.
Deze kan je uiteraard ook automatisch laten pauzeren, en dat staat onder workout en dan Hardlopen automatisch pauzeren.ex87 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:59:
[...]
Man man, hoeveel Apple Watch screenshots ik niet heb van halve hardloop sessies. Ik heb screenshots maar gewoon uit gezet nu maar dit is wel echt zo’n botsing in 2 features waar ik me dood aan erger haha
Ik heb gezocht maar het e.e.a. niet gevonden.
Kan ik een apple watch series 0 gebruiken terwijl die aan het opladen is ?
I zou hem bijvoorbeeld willen gebruiken in de auto (dus getweakt permanent opladen) en via daar de app flitsmeister / spotify openen.
I zou hem bijvoorbeeld willen gebruiken in de auto (dus getweakt permanent opladen) en via daar de app flitsmeister / spotify openen.
Hier nog een series 0 en dat kan zeker!wd200 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:10:
Ik heb gezocht maar het e.e.a. niet gevonden.
Echt lekker werkt de series 0 niet met apps overigens, erg traag.
Dan nog niet gesproken over het niet meer ontvangen van software updates en dus soort van security risk.Fuwor schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:41:
[...]
Hier nog een series 0 en dat kan zeker!
Echt lekker werkt de series 0 niet met apps overigens, erg traag.
Ik gebruik strava en daar heb ik gewoon een autopauze functie. Op het is een swipe en dan kun je hem op pauze zetten. Al heb ik dat vaak toch uitstaan, want rusten is ook onderdeel van de workout.ex87 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:59:
[...]
Man man, hoeveel Apple Watch screenshots ik niet heb van halve hardloop sessies. Ik heb screenshots maar gewoon uit gezet nu maar dit is wel echt zo’n botsing in 2 features waar ik me dood aan erger haha
Nickname KasPlantje.
Hoe gaan jullie om met notificaties op de AW? In het begin veegde ik bij elke notificatie naar links. Tegenwoordig doe ik dat niet meer en veeg gewoon naar boven (zodat rode bolletje is verdwenen) maar daardoor krijg je bij elke nieuwe notificatie wel veel oude zooi.
Ik zie nu hier dat je met force touch in een keer al je notificaties kunt verwijderen. Dat wist ik niet! Wanneer gebruiken jullie nog meer force touch op de AW?
Ik zie nu hier dat je met force touch in een keer al je notificaties kunt verwijderen. Dat wist ik niet! Wanneer gebruiken jullie nog meer force touch op de AW?
Niet vaak, ik laat het staan.
@meesje Ik kende dit niet. Nu (gelukkig) wel.
Ik ruim 'verwijder' mijn notificaties vrij snel, zodat ik niet vaak een groot aantal heb. Maar nu met deze force touch methode kan ik ook even wachten
Ik ruim 'verwijder' mijn notificaties vrij snel, zodat ik niet vaak een groot aantal heb. Maar nu met deze force touch methode kan ik ook even wachten
Waarvoor dank!!meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:08:
Hoe gaan jullie om met notificaties op de AW? In het begin veegde ik bij elke notificatie naar links. Tegenwoordig doe ik dat niet meer en veeg gewoon naar boven (zodat rode bolletje is verdwenen) maar daardoor krijg je bij elke nieuwe notificatie wel veel oude zooi.
De Strava Apple Watch app had er 2 jaar geleden nogal een handje van om shortcuts te nemen en je pace compleet verkeerd te berekenen daardoor. Ik loop zelf met de Workout app en importeer deze dan in Strava wat een stuk nauwkeuriger is.GerGio schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:26:
[...]
Ik gebruik strava en daar heb ik gewoon een autopauze functie. Op het is een swipe en dan kun je hem op pauze zetten. Al heb ik dat vaak toch uitstaan, want rusten is ook onderdeel van de workout.
Gister met auto pauze gelopen via Workout en dat werkte inderdaad prima.
Toen had ik nog geen apple watch dus dat kan ik niet zeggen. Nu werk hij voor mij prima.ex87 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:26:
[...]
De Strava Apple Watch app had er 2 jaar geleden nogal een handje van om shortcuts te nemen en je pace compleet verkeerd te berekenen daardoor. Ik loop zelf met de Workout app en importeer deze dan in Strava wat een stuk nauwkeuriger is.
Gister met auto pauze gelopen via Workout en dat werkte inderdaad prima.
Nickname KasPlantje.
Nice, we hadden het hier toen vergeleken met de Forerunner 325 en de Strava app nam vaak behoorlijke shortcuts (over het water zelfs, bij het Kralingse bos) kon op 10 km echt een volle KM schelen. Dit was wel met de AW 3 (die sowieso slechtere GPS had dan de 4) dus misschien is het na de 4 ook allemaal wel een stuk beter geworden.GerGio schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:56:
[...]
Toen had ik nog geen apple watch dus dat kan ik niet zeggen. Nu werk hij voor mij prima.
Misschien toch weer is proberen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie