Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
i2Paq schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:42:
[...]

Definieer "aanzienlijk" eens?

Ik merkte nauwelijks verschil op mijn AW4.
excuses, wellicht wat overdreven, mijn woordkeuze ;) maar merkte wel dat de batterij iets minder snel leeg ging met deze feauture uitgeschakeld

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Ik denk dat de S5 op de achtergrond met allerlei processen was de eerste dag.
Gisteren al een stuk beter, vandaag om 9 uur van de lader gedaan, uurtje hardgelopen en nu nog steeds 72% dus dat is prima wat mij betreft.
Dat zou betekenen dat 2 dagen en een nacht haalbaar zijn.

Alleen de hartslagmeting tijdens hardlopen is erg slecht terwijl bij wandelen deze gewoon prima is.
Misschien toch maar een hartslagmeterband koppelen aan de watch.

• Arno
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:05

Arno

PF5A

Ik heb gisteren een series 5 gekocht en ben deze aan het instellen zoals mijn series 3. Echter loop ik tegen een probleem aan met de watch faces. Ik heb de standaard faces weggehaald en mijn eigen keuze toegevoegd, echter op mijn watch staan er drie (waarvan 1 dubbel) die niet in de watch app staan.

Hoe krijg ik deze aangepast? Ik wil deze gewoon ingesteld hebben als op de 3 en niet met dubbele faces.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Arno schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:23:
Ik heb gisteren een series 5 gekocht en ben deze aan het instellen zoals mijn series 3. Echter loop ik tegen een probleem aan met de watch faces. Ik heb de standaard faces weggehaald en mijn eigen keuze toegevoegd, echter op mijn watch staan er drie (waarvan 1 dubbel) die niet in de watch app staan.

Hoe krijg ik deze aangepast? Ik wil deze gewoon ingesteld hebben als op de 3 en niet met dubbele faces.
Force touch en omhoog vegen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-01 16:58
Hey tweakers

Is het verstandig om via amazone de een apple watch te bestellen? Dit omdat die daar nu 20/30€ goedkoper is dan hier. Of kan ik dan gezeur krijgen met evt garantie etc
Jboy1991 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:11:
Hey tweakers

Is het verstandig om via amazone de een apple watch te bestellen? Dit omdat die daar nu 20/30€ goedkoper is dan hier. Of kan ik dan gezeur krijgen met evt garantie etc
Nee hoor dat kan gewoon. Soms nog sneller binnen dan de gemiddelde Nederlandse webshop ook en de service is vaak prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

TR1969 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:02:

Alleen de hartslagmeting tijdens hardlopen is erg slecht terwijl bij wandelen deze gewoon prima is.
Misschien toch maar een hartslagmeterband koppelen aan de watch.
Dit herken ik totaal niet. Zit hij wel goed strak om je arm?

©2004

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
harm12nl schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:46:
[...]

Dit herken ik totaal niet. Zit hij wel goed strak om je arm?
Zoals ik hem altijd om heb. Mss dat door het bewegen van je armen hij tijdens hardlopen wel wat verschuift en dit bij wandelen niet gebeurd.
Zal hem de volgende keer eens een gaatje strakker doen.

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-01 16:58
Donstil schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:17:
[...]

Nee hoor dat kan gewoon. Soms nog sneller binnen dan de gemiddelde Nederlandse webshop ook en de service is vaak prima.
En qua garantieclaim dan? Kan ik dit gewoon bij apple doen of ben ik toegewezen aan amazone. In. Nederland is er bijv 2 jaar garantie. Hoe zit het daar etc

Maybe is in zn geval goedkoop duurkoop

• Arno

Arno

PF5A

Die had ik bijna zelf kunnen bedenken, thnx d:)b

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Jboy1991 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:52:
[...]

En qua garantieclaim dan? Kan ik dit gewoon bij apple doen of ben ik toegewezen aan amazone. In. Nederland is er bijv 2 jaar garantie. Hoe zit het daar etc

Maybe is in zn geval goedkoop duurkoop
In Nederland staat nergens in de wet dat je beperkt bent tot slechts 2 jaar garantie/conformiteit/deugdelijk product/whatever, al doet men je dat graag geloven. ;) Vaak kun je langer service verwachten, maar moet je op je strepen gaan staan omdat ze je zullen proberen af te schepen. (Aan de hand van de prijs van ‘t apparaat moet je voor jezelf beslissen of je dat de moeite waard vindt.)

Het 1e jaar kan je voor alle hardware problemen sowieso rechtstreeks bij Apple aankloppen. Dat is je fabrieksgarantie die je als service gratis van Apple krijgt. Je mag echter ook bij Amazon aankloppen als je dat zou willen. Na het 1e jaar *moet* je bij Amazon aankloppen en hoeft Apple niets meer voor je te doen gezien zij niet de verkoper zijn. Als je al tevreden bent met een termijn van in totaal 2 jaar, dan heb je niets te vrezen want dat zal Amazon je ook gewoon bieden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
TR1969 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:45:
[...]

Zoals ik hem altijd om heb. Mss dat door het bewegen van je armen hij tijdens hardlopen wel wat verschuift en dit bij wandelen niet gebeurd.
Zal hem de volgende keer eens een gaatje strakker doen.
Je kunt dat ding inderdaad foolen door bij meting heen en weer te bewegen. Het is een optische meting, o.a van de beweging in je aders. Als je stil zit vrij accuraat. Als je beweegt klopt het totaal niet.

Vindt het super handig. Werk er al een tijdje aan om een lage hartslag te krijgen, bij ook inspanning (= efficienter hart). Je ziet ook heel mooi op welke tijden ik naar bed ga (daling) en wanneer ik op z'n diepst slaap (laagste punt) en weer opsta (activiteit).

Vindt het soms wel nog lastig dat als ik douche de waterdruppels allerlei registraties rondom het scherm maakt. Zo staat het de ene keer uit m'n pols te bellen en de andere keer staan er 10 apps tegelijk open.

M'n magische bol werken.

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:20
Jism schreef op maandag 13 januari 2020 @ 05:44:
[...]

Vindt het soms wel nog lastig dat als ik douche de waterdruppels allerlei registraties rondom het scherm maakt. Zo staat het de ene keer uit m'n pols te bellen en de andere keer staan er 10 apps tegelijk open.
Je kan het scherm locken, he? ;)

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:49

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Je kunt dat ding inderdaad foolen door bij meting heen en weer te bewegen. Het is een optische meting, o.a van de beweging in je aders. Als je stil zit vrij accuraat. Als je beweegt klopt het totaal niet.

[Afbeelding]

Vindt het super handig. Werk er al een tijdje aan om een lage hartslag te krijgen, bij ook inspanning (= efficienter hart). Je ziet ook heel mooi op welke tijden ik naar bed ga (daling) en wanneer ik op z'n diepst slaap (laagste punt) en weer opsta (activiteit).

Onzin! Als je beweegt klopt het totaal niet? Echt wel! Ik heb vele verschillende Garmin sporthorloges gehad en loop al iets van 6 jaar hard..De Apple Watch wijkt niets af tov de vele sporthorloges die ik heb gehad..Idd een kwestie van het horloge op de juiste plaats op de pols dragen en goed strak om...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 44mm SG

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

pdavie2311 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:20:
[...]

Onzin! Als je beweegt klopt het totaal niet? Echt wel! Ik heb vele verschillende Garmin sporthorloges gehad en loop al iets van 6 jaar hard..De Apple Watch wijkt niets af tov de vele sporthorloges die ik heb gehad..Idd een kwestie van het horloge op de juiste plaats op de pols dragen en goed strak om...
Zo zwart/wit is het ook weer niet.
Met hardlopen beweeg je polsen (meestal ;)) niet heel veel. Als je je horloge goed strak om je pols hebt zitten, is er minimale verschuiving van de Watch tov je huid en is de meting vrij accuraat. In vele tests van bv DCRainmaker komt de Watch ook als een van de beste HR monitoren uit de test (en dat is geen pannenkoek). Ga je echter een sport doen waarbij je wel je pols veel buigt, dan is er simpelweg meer verschuiving van de Watch tov je huid en is de meting wat minder betrouwbaar. Dit is inherent aan de techniek die wordt gebruikt. Grotere (en zwaardere) Garmin modellen hebben meer last van deze verschuiving.
Stellen dat de HR monitoring van de Watch alleen klopt als je stilzit is niet geheel juist.

Sluuz wijzigde deze reactie 13-01-2020 09:25 (27%)

PSN: Sluuz

• pdavie2311

pdavie2311

Sluuz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:25:
[...]

[...]

Zo zwart/wit is het ook weer niet.
Met hardlopen beweeg je polsen (meestal ;)) niet heel veel. Als je je horloge goed strak om je pols hebt zitten, is er minimale verschuiving van de Watch tov je huid en is de meting vrij accuraat. In vele tests van bv DCRainmaker komt de Watch ook als een van de beste HR monitoren uit de test (en dat is geen pannenkoek). Ga je echter een sport doen waarbij je wel je pols veel buigt, dan is er simpelweg meer verschuiving van de Watch tov je huid en is de meting wat minder betrouwbaar. Dit is inherent aan de techniek die wordt gebruikt. Grotere (en zwaardere) Garmin modellen hebben meer last van deze verschuiving.
Stellen dat de HR monitoring van de Watch alleen klopt als je stilzit is niet geheel juist.
Precies!

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 44mm SG

bvsteyn schreef op maandag 13 januari 2020 @ 06:10:
[...]

Je kan het scherm locken, he? ;)
Precies @Jism, dit is nou waar die waterdruppel voor bedoeld is. ;) Als je hem daarna uit die watermodus haalt “blaast” ie nog netjes het water uit de speaker ook :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:56

Grin

Ride si sapis.

[...]

[...]
@Jism
Je gaat om 03:00 op bed en staat rond 12:00 uur op?
Wat vind jij een lage hartslag? Ik zie een rusthartslag van halverwege de 60, die 55 is een dipje. Dat is niet bepaald laag.
Mijn hartslag van afgelopen nacht: 23 uur in bed, 09:00 weer op (verslapen...)

Grin wijzigde deze reactie 13-01-2020 11:01 (12%)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• squaadgras
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-01 20:07
(Max./Min.) Hartslag is deels training/fitness gerelateerd, deels genetisch bepaald, en deels afhankelijk van leeftijd. Vergelijken van (elkander) heeft dan ook geen enkele zin. Als iemand serieus op hartslag wilt trainen is het niet aan te raden de Apple Watch te gebruiken zonder band; daar er, zeker in de hogere hartslagregionen, een afwijking tot ~10% kan optreden. Een te groot verschil voor wanneer er bijv. op het omslagpunt of binnen hartslagzones wordt getraind.

squaadgras wijzigde deze reactie 13-01-2020 11:18 (5%)

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Grin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:55:
[...]

@Jism
Je gaat om 03:00 op bed en staat rond 12:00 uur op?
Wat vind jij een lage hartslag? Ik zie een rusthartslag van halverwege de 60, die 55 is een dipje. Dat is niet bepaald laag.
Mijn hartslag van afgelopen nacht: 23 uur in bed, 09:00 weer op (verslapen...)
[Afbeelding]
Krijg je ook deze meldingen af en toe? deze komen bij mij af en toe voorbij, maar je kan hem niet lager dan 40 zetten want dan moet je hem helemaal uitzetten.

• Arno

Arno

PF5A

Oh dat zet ik uit, die is bij mij zo onnauwkeurig als de pest. Ook op mijn nieuwe series 5

Jeremy Clarkson

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Klopt @Tinusvolkel. Die krijg ik nog wel eens, heel vreemd dat je die waarde niet kan instellen op 30. Ken genoeg mensen met een rusthartslag van (laag) in de 30.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:49
Grin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:41:
Klopt @Tinusvolkel. Die krijg ik nog wel eens, heel vreemd dat je die waarde niet kan instellen op 30. Ken genoeg mensen met een rusthartslag van (laag) in de 30.
Toevallig vanmorgen ook voor het eerst deze melding gekregen, begon me al zorgen te maken. Maar als ie nog een paar keer komt ga ik toch naar de huisarts. Mag die het me mooi uitleggen. Als je de app heartwatch ook gebruikt kleurt ie al deze uren roze/bruin terwijl ik liever blauw zie.

Gelukkig ben ik niet de enige :-)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Niks om je zorgen over te maken, tenzij er bijkomende indicaties/complicaties zijn. Je hartslag kan fluctueren van nacht tot nacht; niks buitengewoons.
Daar ga ik niet voor naar de huisarts.

• Jism
  • Niet online
Nee die meldingen krijg ik niet. Laagste was 50 ofzo in rust (slaap). Die 40spm is overigens wel iets om in de gaten te houden als die meting accuraat is.

M'n magische bol werken.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Offtopic:
Die meting klopt. Mijn (hart)conditie is heel erg goed; sport behoorlijk veel op een aardig niveau. Rusthartslag is al jaren (laag) in de 40. Komt veel vaker voor wanneer je meer sport dan normaal. In de 30 is ook niet heel bijzonder, wel bijzonder maar geen reden voor een doktersbezoek wanneer er verder geen klachten zijn.

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mijn rusthartslag fluctueert tussen de 40 en de 109.

Daar heb ik dus een pilletje voor.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Ik train veel (5x in de week) en heb ook een rusthartslag van laag in de 40. Ben 35 jaar oud en is volkomen normaal.

PSN: Sluuz

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-01 14:40
De enige keer dat ik een melding heb gekregen was tijdens koorts in de nacht waarbij mijn hartslag 10 minuten meer dan 120 was terwijl ik amper bewoog.

Mijn hartslag in rust ligt vrij hoog op ~70 ondanks een vrij goede conditie, bij redelijke inspanning sport ik vaak met een hartslag van 170 en mijn piekhartslag die ik gehaald heb ligt op 210 en ik maak me nergens zorgen om. Kortom, zolang je nergens verder last van hebt is het heel persoonlijk wat voor jou een normale hartslag is en moet je je vooral niet te druk maken, dat is niet goed voor je hart ;)

• iPhoneSE
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-01 13:44
Mijn rust hartslag is meestal rond de 40 - 50.
Tijdens het sporten 170 - 190.

Vorige week wel 3x een waarschuwing gehad dat hij onder de 45 was, (hij was toen 35) ik was toen in slaapgevallen op de bank dus compleet zen

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-01 18:23
Kluutmaran schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:50:
De enige keer dat ik een melding heb gekregen was tijdens koorts in de nacht waarbij mijn hartslag 10 minuten meer dan 120 was terwijl ik amper bewoog.

Mijn hartslag in rust ligt vrij hoog op ~70 ondanks een vrij goede conditie, bij redelijke inspanning sport ik vaak met een hartslag van 170 en mijn piekhartslag die ik gehaald heb ligt op 210 en ik maak me nergens zorgen om. Kortom, zolang je nergens verder last van hebt is het heel persoonlijk wat voor jou een normale hartslag is en moet je je vooral niet te druk maken, dat is niet goed voor je hart ;)
Ik sport twee keer in de week (badminton) en ik tik de 160 aan. Ben 67. Maar heb er geen last van. Zit ik in de avond voor de TV zit ik rond de 50

Bing

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-01 21:05
Sinds gisteren de Apple Watch Series 5 en bevalt me prima ook met de Always-On Display.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

• Phoolie
  • Laatst online: 09:12
Sinds kort gebruik ik de Siri wijzerplaat. Op zich een fijne wijzerplaat, alleen zou ik hem aan willen passen, maar krijg dat maar niet voor elkaar. Ik heb onderstaande instructie gevonden:
https://www.iculture.nl/tips/siri-wijzerplaat-aanpassen/
Maar de gegevensbronnen staan er helemaal niet tussen, dus die kan ik ook niet aanpassen en dat is juist wat ik aan wil passen.

Iemand enig idee, hoe ik dit alsnog aan kan passen?

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 08:39
Krijg vandaag weer de Series 5 binnen. Had hem bij release na een week geretourneerd. Echter had ik toen nog niet de beschikking over Apple Pay (Rabo), deed ik nog niet aan sport, had ik geen Hue verlichting, geen Sonos en had ik ook al flink geld uitgegeven aan een 11 Pro waardoor ik de aankoop niet helemaal kon rechtvaardigen. Kijken of het nu beter bevalt :)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010

The Inquisitor

Greetings weaklings

Niet om je aankoop te bashen, maar mijn ervaring over deze punten:
Erg handig, maar ik gebruik in de praktijk altijd mijn telefoon. Zeker als het van die vaste palen zijn kom je er met je pols niet goed bij.
had ik geen Hue verlichting
Met de Hue app op de Watch kun je alleen scenes activeren, dezelfde die je op je widget op de iPhone zet. Dit maakt dat ik alsnog de iPhone erbij pak voor dit soort taken. Activeren met siri kan wél weer handig zijn aan je pols :)
geen Sonos
Sonos heeft geen Watch app, en omdat lockscreen controls niet meer werken komt 'now playing' ook niet op je watch terecht. Enige optie is om Spotify Connect te gebruiken om je controls terug te krijgen

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• pdavie2311

pdavie2311

Alleen voor Apple Pay al een uitkomst! Ideaal! Veel handiger dan met de iPhone of pasje..Veel plezier met je aankoop..

^ +1. En voor het sporten ook echt super!

©2004

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-01 15:33
The Inquisitor schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:30:

[...]

Erg handig, maar ik gebruik in de praktijk altijd mijn telefoon. Zeker als het van die vaste palen zijn kom je er met je pols niet goed bij.

[...]

Met de Hue app op de Watch kun je alleen scenes activeren, dezelfde die je op je widget op de iPhone zet. Dit maakt dat ik alsnog de iPhone erbij pak voor dit soort taken. Activeren met siri kan wél weer handig zijn aan je pols :)

[...]

Sonos heeft geen Watch app, en omdat lockscreen controls niet meer werken komt 'now playing' ook niet op je watch terecht. Enige optie is om Spotify Connect te gebruiken om je controls terug te krijgen
Probeer eens Lyd for Sonos, hele mooie app die het hier goed doet

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010

The Inquisitor

Greetings weaklings

JFS schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Ahh, die heb ik weleens langs zien komen in de AppStore, helaas is er geen Lite versie of gratis trial. Wordt dit door de Watch gezien als audioapp? En dus als een in-sessie app? of sluit de app vanzelf af als je hem x minuten niet gebruikt? Anders schaf ik hem wel aan denk ik

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 08:39
The Inquisitor schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:30:
[...]
[...]
[...]
Apple pay met de Watch ben ik inderdaad benieuwd naar ja, maar aan vele ervaringen hier te lezen komt dat wel goed denk ik.

Ik bedoel meer met de Woning (Homekit) werken voor de verlichting en Sonos. Dus puur de scenes aan/uitzetten is al een uitkomst en ook de afspeelmogelijkheid kiezen (Sonos speaker) in het dropdown menuutje wanneer er een liedje afspeelt, net zoals je ook je Airpods kunt kiezen zeg maar.

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-01 15:33
The Inquisitor schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:37:
[...]

Ahh, die heb ik weleens langs zien komen in de AppStore, helaas is er geen Lite versie of gratis trial. Wordt dit door de Watch gezien als audioapp? En dus als een in-sessie app? of sluit de app vanzelf af als je hem x minuten niet gebruikt? Anders schaf ik hem wel aan denk ik
De app blijft op de achtergrond gewoon draaien. verversen gaat erg snel en ook volume aanpassen werkt goed.
Rare is dat ik zelfs op mijn werk via die app de sonos thuis kan bedienen....
JFS schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Cool, ga ik ook eens testen. d:)b

Iemand bekent met Harmony Watch & Siri Control?

https://apps.apple.com/us...atch-control/id1261841666

harm12nl wijzigde deze reactie 21-01-2020 15:32 (22%)

©2004

harm12nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Cool, ga ik ook eens testen. d:)b

Iemand bekent met Harmony Watch & Siri Control?

https://apps.apple.com/us...atch-control/id1261841666
Ja. Heb harmony watch gekoppeld aan een Hub en die hub staat overigens ook gekoppeld aan Homekit waardoor de “scenes” via siri te bedienen zijn. Shit als kanaal up/down gaat alleen niet.

Harmony Watch kan alleen voor geen meter overweg met dynamische IP’s, dus je kan je hub dan beter een statisch IP geven.

WhatsappHack schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:45:
[...]

Ja. Heb harmony watch gekoppeld aan een Hub en die hub staat overigens ook gekoppeld aan Homekit waardoor de “scenes” via siri te bedienen zijn. Shit als kanaal up/down gaat alleen niet.

Harmony Watch kan alleen voor geen meter overweg met dynamische IP’s, dus je kan je hub dan beter een statisch IP geven.
Cool! Goeie tip. Hoe staat ie in HomeKit? Met homebridge? Of heb je dat anders gefixed?

©2004

harm12nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:49:
[...]

Cool! Goeie tip. Hoe staat ie in HomeKit? Met homebridge? Of heb je dat anders gefixed?
Yup met homebridge inderdaad :) Gewoon tegen je Watch blèren dat de TV aanmoet en hopsa, best relaxt. :P Of de radio, of meteen naar PS4, Netflix of Amazon Prime, et cetera. Philips Hue erbij en de lampen dimmen evt ook meteen als je zegt dat je een film wilt kijken.

WhatsappHack schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:52:
[...]

Yup met homebridge inderdaad :) Gewoon tegen je Watch blèren dat de TV aanmoet en hopsa, best relaxt. :P Of de radio, of meteen naar PS4, Netflix of Amazon Prime, et cetera. Philips Hue erbij en de lampen dimmen evt ook meteen als je zegt dat je een film wilt kijken.
Ik vind het een mooie oplossing heb alleen geen mac die continue thuis aan staat. Ik hoop in de toekomst nog op officieel support :) Ga nu eerst mijn hub een vast ip geven en de watch app downloaden. Ben ik al weer een stukje verder :)

©2004

harm12nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:55:
[...]

Ik vind het een mooie oplossing heb alleen geen mac die continue thuis aan staat. Ik hoop in de toekomst nog op officieel support :) Ga nu eerst mijn hub een vast ip geven en de watch app downloaden. Ben ik al weer een stukje verder :)
Geen mac voor nodig. Het begon hier op een Raspberry Pi met Raspbian en intussen draait t op een simpele Docker container met alpine op m’n NAS. Als je al een Linux servertje hebt staan thuis kan je het daar ook opzetten, compileert in principe op elke distro. Is geloof ik ergens hier een heel topic over dus miss interessant om ff op te zoeken :P In combinatie met de Watch goud waard wat mij betreft en voor een heel scala aan andere automatiseringen ook relaxt.

WhatsappHack schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:59:
[...]

Geen mac voor nodig. Het begon hier op een Raspberry Pi met Raspbian en intussen draait t op een simpele Docker container met alpine op m’n NAS. Als je al een Linux servertje hebt staan thuis kan je het daar ook opzetten, compileert in principe op elke distro. Is geloof ik ergens hier een heel topic over dus miss interessant om ff op te zoeken :P In combinatie met de Watch goud waard wat mij betreft en voor een heel scala aan andere automatiseringen ook relaxt.
Ik heb wel een synology Nas maar die wordt meer gebruikt als opslag. Nog geen ervaring met Docker. Ga ik mij tzt toch maar eens in verdiepen dan :)

Edit: werkt helaas niet op mijn ds118 dus wordt nog even afwachten :)

harm12nl wijzigde deze reactie 21-01-2020 18:41 (4%)

©2004

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True