Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
deze boomer had eigenlijk de Apple Watch afgezworen, maar zag op de duitse Amazon site een in nieuwstaat Series 5 voor een zeer mooi prijsje...

zeer benieuwd of met het AOD mijn dagelijkse ervaring er echt op vooruit gaat tov mijn laatste Apple Watch.

@pdavie2311
ik heb eens een ClearPlex op 1 van mijn smartphones gehad, redelijk snel weer verwijderd ivm het ''sinasappel schil effect'', zit de ClearPlex er rete strak op met 0 groeven (dus zo'n 99% egaal) e.d op de Apple Watch?

• boosterbosch
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 10-02 12:45

boosterbosch

The Travelling Belgian

op de Apple Watch series 4 had ik met force touch de optie om alle notificaties in 1 keer te verwijderen, bij de series 5 heb ik die Optie zo te zien niet, is dat normaal?

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

Geert1976 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:31:
deze boomer had eigenlijk de Apple Watch afgezworen, maar zag op de duitse Amazon site een in nieuwstaat Series 5 voor een zeer mooi prijsje...

zeer benieuwd of met het AOD mijn dagelijkse ervaring er echt op vooruit gaat tov mijn laatste Apple Watch.
Ach afgezworen bij jou is niets waard. Hoe vaak ik jou al niet heb zien wisselen of terug komen op een standpunt hier :+

Verder vind ik AOD wel fijn. Je hebt niet zo snel meer een dood zwart vakje om je pols en dat staat net wat beter en het is fijner als je even snel wilt kijken. Wel is het in look and feel echt een smartwatch (zeker de aluminium versie, of de andere twee met sport band) en dat vind ik soms wel wat jammer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:14

Pat-Juh

Patrick

boosterbosch schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:07:
op de Apple Watch series 4 had ik met force touch de optie om alle notificaties in 1 keer te verwijderen, bij de series 5 heb ik die Optie zo te zien niet, is dat normaal?
Naar mijn weten wel, in elk geval op mijn S5 werkt het wel...

• boosterbosch
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 10-02 12:45

boosterbosch

The Travelling Belgian

Pat-Juh schreef op zondag 5 januari 2020 @ 08:42:
[...]

Naar mijn weten wel, in elk geval op mijn S5 werkt het wel...
Heel bizar, gisteren na mijn post begon het ineens wel te werken. Dit nadat het 2 weken en meerdere reboots/hard resets niet gewerkt had.

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:27

Hoedje

Moderator Apple Talk
Discussie over hoesjes, screenprotectors e.d. graag hier: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires. Een aantal posts zijn ook verplaatst.

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:20
wishmaster1986 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:46:
Vanmiddag even naar de Apple store geweest in Oberhausen om onderstaande watch op te halen. Ik wou perse de stainless steel 44mm versie met milanese loop en die is niet verkrijgbaar in Nederland. Vind persoonlijk het glimmende van SS mooier dat mat aluminium. Wel een fingerprint magnet zie ik al op de foto's...

Jammer dat Tele2 in Nederland nog geen e-sims ondersteund. Geen idee of ik het nodig zal hebben maar het kan met de hardware dus dan wil ik het ook gebruiken :+

[Afbeelding: watch2]

[Afbeelding: watch1]
Is dat Zilver of Space Gray? Vind 'm echt vet!

• wishmaster1986
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:08
kramon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:04:
[...]

Is dat Zilver of Space Gray? Vind 'm echt vet!
Stainless steel, zilver.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:24
Hoedje schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:08:
[mbr]Discussie over hoesjes, screenprotectors e.d. graag hier: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires. Een aantal posts zijn ook verplaatst.[/]
Excuus @Hoedje om de een of andere reden vergeet ik telkens dat topic.

----------------------------

In welke situatie gebruiken jullie de functie om water uit je horloge te trillen?
Bij regen of bij echt perrongelijk onder de kraan houden?

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:19

The Inquisitor

Greetings weaklings

World Citizen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:07:

In welke situatie gebruiken jullie de functie om water uit je horloge te trillen?
Na het zwemmen natuurlijk :)

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:48
[...]

Excuus @Hoedje om de een of andere reden vergeet ik telkens dat topic.

----------------------------

Ook wel eens na het afspoelen onder de kraan maar ik vergeet het ook wel eens..

©2004

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-02 14:46
M'n S4LTE had de laatste tijd enorm last van battery drain. Binnen een halve dag was ie leeg. Na een reset gaat hij weer 2 dagen mee. Meer mensen hier last van gehad? Ik vraag me af waar het aan lag. Ik had er geen extra apps op..
[...]
Dat is toch niet de primaire functie van dat waterding?
De primaire functie is volgens mij dat je hem tijdens het zwemmen of baden of whatever waarbij ie ondergedompeld wordt touch-input negeert. Onder water werken die dingen nogal leip en dan kan ie denken dat er van alles wordt aangetikt. Zelfs onder de douche straal houden met al die druppeltjes kan ie al steeds als aanraking zien. (Al gebeurt het meestal niet zo snel :P) Dus schakel je die functie in zodat je je Watch prima om kan houden en z'n taken laten vervullen, maar geen ongewilde touch-input registreert.

Als je dan klaar bent zet je het weer uit, en inderdaad: dan maakt ie ook ff geluid om het water eruit te knikkeren. :P Maar dat "water eruit" is niet de primaire functie, enkel een noodzakelijk gevolg van onderdompelen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• TechSupreme
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 13-02 06:11
Zijn er mensen die een titanium versie hebben gekocht in Duitsland? Hoe zit het met de eSIM, werkt hij ook zonder?

• harm12nl
TechSupreme schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:52:
Zijn er mensen die een titanium versie hebben gekocht in Duitsland? Hoe zit het met de eSIM, werkt hij ook zonder?
Eerder in dit topic zijn er een aantal mensen die een variant uit Duitsland hebben gehaald. Werkt prima op de eSIM na dan. En je kan met je garantie niet in de Nederlandse Apple Store terecht.

©2004

• TechSupreme
harm12nl schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:23:
[...]

Eerder in dit topic zijn er een aantal mensen die een variant uit Duitsland hebben gehaald. Werkt prima op de eSIM na dan. En je kan met je garantie niet in de Nederlandse Apple Store terecht.
Dat idee had ik, alleen als je op eSIM zoekt op een topic van 430+ pagina's krijg je teveel troep.

Die eSIM functionaliteit voegt dat wat toe? Zover ik kan zien is het alleen voor data zonder dat je je telefoon bij hoeft te hebben wat weer makkelijk is tijdens het sporten, maar voor de rest zie ik geen toegevoegde waarde.

Ik ga ervan uit dat de watches niet simlocked zijn, dus dat ik er eventueel een T-Mobile NL eSIM erop kan zetten.

• harm12nl
TechSupreme schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Dat idee had ik, alleen als je op eSIM zoekt op een topic van 430+ pagina's krijg je teveel troep.

Die eSIM functionaliteit voegt dat wat toe? Zover ik kan zien is het alleen voor data zonder dat je je telefoon bij hoeft te hebben wat weer makkelijk is tijdens het sporten, maar voor de rest zie ik geen toegevoegde waarde.

Ik ga ervan uit dat de watches niet simlocked zijn, dus dat ik er eventueel een T-Mobile NL eSIM erop kan zetten.
eSIM en Apple Watch werkt nog niet in Nederland. Vandaar ook dat deze watches niet in Nederland verkocht worden.

©2004

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-02 23:36
TechSupreme schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Ook zonder eSim kun je gewoon zonder telefoon sporten of muziek luisteren.

• TechSupreme
Christiano007 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:50:
Hebben jullie ervaring met Applecare bij de Watch? Is het echt nodig of eigenlijk zonde geld? En kun je het ook kopen bij een tweedehands(week of 2 oud) horloge?
Nou kijk, Applecare+ is eigenlijk niks anders als een verzekering met wat extra service.

Waarom verzeker je iets? Je verzekert iets omdat het zo kostbaar is of de aansprakelijkheid naar een ander toe zo kostbaar kan zijn dat je het nooit zou kunnen opbrengen zonder de collectieve verzekering ervoor.

Applecare+ kost 99 euro plus nog eens een eigen risico van 65 euro per incident plus 12,10 euro verzendkosten. Dat is dus al 176,10 euro voor het eerste incident. Dan moet je voor jezelf afwegen of dat het wel waard is voor een smartwatch van 449 euro. Die 176 is al bijna de helft van een nieuw product, dus loont het om dat bedrag te betalen? Als er iets zou gebeuren, kan jij die 449 euro opbrengen en loont het om dat risico te lopen?

Het ding van Applecare+ is wel dat je er weer wat extra diensten bij krijgt. Zo ben ik iemand die z'n telefoon echt niet kan missen, dus heb ik gekozen voor de Applecare+ voor mijn smartphone vanwege de express replacement. Of dat ook lonend is voor een smartwatch, tja die afweging moet jezelf maken.

Buiten dat is het zo dat veel Nederlanders over verzekerd zijn zonder dat ze het zelf weten. In en rondom het huis ben je al gedekt door je inboedel verzekering en in vele andere gevallen ben je al gedekt door een andere vorm van verzekering. Dus het loont zeker om die voorwaarden nog eens goed door te nemen.

Applecare+ kan je voor elke product kopen tot 60 dagen na de aankoop. In de praktijk houdt dat in 60 dagen na de eerste activering. Op deze pagina kan je de service status van je product checken.

https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
TR1969 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:19:
[...]

Ook zonder eSim kun je gewoon zonder telefoon sporten of muziek luisteren.
Nee ik bedoel dat je hem dan niet bij je hoeft te hebben. Dat is tijdens het sporten een pluspunt, maar meer ook niet. Tenzij je de hele buurt af wil lopen voor wifi wachtwoorden.

TechSupreme wijzigde deze reactie 07-01-2020 22:17 (20%)

• TR1969
TechSupreme schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:47:
[...]

[...]

Nee ik bedoel dat je hem dan niet bij je hoeft te hebben. Dat is tijdens het sporten een pluspunt, maar meer ook niet. Tenzij je de hele buurt af wil lopen voor wifi wachtwoorden.
Hoe bedoel je?
Ik kan gewoon mijn mijn AW3 fietsen/hardlopen of andere sporten doen zonder dat ik mijn telefoon mee heb.
Alleen ontvang je dan natuurlijk geen berichten oid. maar goed, daar zit ik zelf dan toch niet op te wachten.
(Kan natuurlijk voor iedereen anders zijn)
Maar goed eSim functioneerd nog niet in Nederland en is dus hier tamelijk nutteloos (niet de functionaliteit en geen garantie)

• TechSupreme
TR1969 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Hoe bedoel je?
Ik kan gewoon mijn mijn AW3 fietsen/hardlopen of andere sporten doen zonder dat ik mijn telefoon mee heb.
Alleen ontvang je dan natuurlijk geen berichten oid. maar goed, daar zit ik zelf dan toch niet op te wachten.
(Kan natuurlijk voor iedereen anders zijn)
Maar goed eSim functioneerd nog niet in Nederland en is dus hier tamelijk nutteloos (niet de functionaliteit en geen garantie)
En kan je niet streamen.

• TR1969
Dat is waar, alleen is er voor zover ik weet nog geen platform waarbij dat al wel kan met alleen een smartwatch of sporthorloge.
Je kunt wel afspeellijsten via apple music of eigen muziek opslaan op het horloge en zo toch muziek luisteren.

• TechSupreme
TR1969 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:28:
[...]

Dat is waar, alleen is er voor zover ik weet nog geen platform waarbij dat al wel kan met alleen een smartwatch of sporthorloge.
Je kunt wel afspeellijsten via apple music of eigen muziek opslaan op het horloge en zo toch muziek luisteren.
Mijn Galaxy Watch kon dat wel, zowel standalone als remote op Spotify en andere streaming apps werkte standalone. Ik ging er eigenlijk van uit dat dat ook op de Apple Watch was, maar dat is dus niet zo? Heb je wel een remote mode dan?

• TR1969
TechSupreme schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:30:
[...]

Mijn Galaxy Watch kon dat wel, zowel standalone als remote op Spotify en andere streaming apps werkte standalone. Ik ging er eigenlijk van uit dat dat ook op de Apple Watch was, maar dat is dus niet zo? Heb je wel een remote mode dan?
Er is wel een remote voor spotify.

Ook bij de Galaxy Watch moet je volgens mij de Spotify afspeellijst(en) waarover je wilt beschikken downloaden op het toestel. Deze heeft ook geen sim/dataverbindingen net als de Apple Watch

• TechSupreme
TR1969 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Er is wel een remote voor spotify.

Ook bij de Galaxy Watch moet je volgens mij de Spotify afspeellijst(en) waarover je wilt beschikken downloaden op het toestel. Deze heeft ook geen sim/dataverbindingen net als de Apple Watch
De GW heeft een Bluetooth en LTe versie. De LTe versie heeft een simcard slot en kan standalone werken. De spotify app ook, zonder spotify premium werkt hij alleen maar standalone zelfs. Dit weet ik heel zeker want tot 2 weken geleden had ik er een.

https://support.spotify.c...tches/samsung-fit-gear-2/

Met remote mode bedoel ik overigens dat je de watch gebruikt om je smartphone te besturen. Standalone wordt er direct naar je watch gestreamed.

TechSupreme wijzigde deze reactie 07-01-2020 23:51 (13%)

• harm12nl
TechSupreme schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:45:
[...]

De GW heeft een Bluetooth en LTe versie. De LTe versie heeft een simcard slot en kan standalone werken. De spotify app ook, zonder spotify premium werkt hij alleen maar standalone zelfs. Dit weet ik heel zeker want tot 2 weken geleden had ik er een.

https://support.spotify.c...tches/samsung-fit-gear-2/

Met remote mode bedoel ik overigens dat je de watch gebruikt om je smartphone te besturen. Standalone wordt er direct naar je watch gestreamed.
Je kan instellen op de watch dat zodra je iets afspeelt op je iPhone je Apple Watch een remote wordt.

©2004

• tomic
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-02 21:13

tomic

Smexylittlebabe!

itsalex schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:59:
[...]

Ik heb laatst dezelfde combi gekocht maar hou er rekening mee dat je GEEN garantie in Nederland hebt. Bij mij deed de Milanse band niet goed en was al bij Apple store in Nederland geweest en daar kon Apple geen garantie geven en de band niet omruilen.
...
Hoe heb je dan garantie geclaimed? Ben je naar Duitsland gegaan of heb je hem opgestuurd ofzo?

Toch maar een weblog?

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:58
itsalex schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:59:
[...]

Ik ben bezig met zowel esim op mijn iPhone XR als op de watch. Dat ben ik aan het afwachten of dat gaat lukken.
E Sim op de watch werkt in NL niet enkel op de iPhone.
Althans providers ondersteunen dat nog niet maar wat nog niet is kan nog komen.

Roos79 wijzigde deze reactie 08-01-2020 08:39 (12%)

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:53
tomic schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:44:
[...]

Hoe heb je dan garantie geclaimed? Ben je naar Duitsland gegaan of heb je hem opgestuurd ofzo?
Ja uiteindelijk wel want anders ging de Apple watch retour naar mijn leverancier en dan werd de Apple watch bij Apple aangemeld en dat zou twee tot vier weken duren. Dus ik dacht, ik ga het zelf even regelen.
Ik ben eerst naar Apple Haarlem geweest en daar werd de garantie op de Apple watch afgewezen maar ja waar ga je dan maar toe?
Ik zou toch naar Oberhausen, CentrO gaan en wist dat daar een Apple store was. Daar aangekomen moest er eerst een afspraak gemaakt worden. Gelukkig kon er een afspraak gemaakt worden voor dezelfde dag. Moet wel zeggen dat er keurig Engels gesproken wordt. De garantie was daar wel van toepassing en ik zou een nieuw bandje krijgen. Alles werd keurig in het systeem ingevoerd maar bandje lag niet op voorraad dus ik kon terugkomen.
Het bandje kon niet naar Nederland verzonden worden, noch verzonden worden naar mijn adres dus er zat nog maar één ding erop, weer terug en dat voor een bandje welke anders in Nederland € 84 had gekost want dat was ik nu ook voor benzine kwijt voor de rit Amsterdam naar Oberhausen en dan twee keer. Dus denk echt twee keer na voordat je Apple watch koopt welke geen garantie in Nederland heeft want het is gewoon heel kostbaar om een garantie te claimen.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• tomic
  • Laatst online: 19-02 21:13

tomic

Smexylittlebabe!

itsalex schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:06:
[...]

Ja uiteindelijk wel want anders ging de Apple watch retour naar mijn leverancier en dan werd de Apple watch bij Apple aangemeld en dat zou twee tot vier weken duren. Dus ik dacht, ik ga het zelf even regelen.
Ik ben eerst naar Apple Haarlem geweest en daar werd de garantie op de Apple watch afgewezen maar ja waar ga je dan maar toe?
Ik zou toch naar Oberhausen, CentrO gaan en wist dat daar een Apple store was. Daar aangekomen moest er eerst een afspraak gemaakt worden. Gelukkig kon er een afspraak gemaakt worden voor dezelfde dag. Moet wel zeggen dat er keurig Engels gesproken wordt. De garantie was daar wel van toepassing en ik zou een nieuw bandje krijgen. Alles werd keurig in het systeem ingevoerd maar bandje lag niet op voorraad dus ik kon terugkomen.
Het bandje kon niet naar Nederland verzonden worden, noch verzonden worden naar mijn adres dus er zat nog maar één ding erop, weer terug en dat voor een bandje welke anders in Nederland € 84 had gekost want dat was ik nu ook voor benzine kwijt voor de rit Amsterdam naar Oberhausen en dan twee keer. Dus denk echt twee keer na voordat je Apple watch koopt welke geen garantie in Nederland heeft want het is gewoon heel kostbaar om een garantie te claimen.
Dank voor het delen. Dit geeft inzicht. Ik heb zelf nu ook een Stainless Steel meegenomen uit de VS. Daar kan ik nog apple care op afsluiten. Maar dat betekent dus wel een ritje maken naar Oberhausen. Ik rij praktisch gratis, dus dat scheelt. Maar goed om te weten dat je vooraf een afspraak (moet) maken.

Ik ga toch apple care afsluiten omdat ik niet al te handig ben soms en ik het veel geld vind om zelf te vervangen wat praktisch neerkomt op 815 euro neertellen oid voor een nieuwe.

Toch maar een weblog?

• Chntl321
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:22
tomic schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Dank voor het delen. Dit geeft inzicht. Ik heb zelf nu ook een Stainless Steel meegenomen uit de VS. Daar kan ik nog apple care op afsluiten. Maar dat betekent dus wel een ritje maken naar Oberhausen. Ik rij praktisch gratis, dus dat scheelt. Maar goed om te weten dat je vooraf een afspraak (moet) maken.

Ik ga toch apple care afsluiten omdat ik niet al te handig ben soms en ik het veel geld vind om zelf te vervangen wat praktisch neerkomt op 815 euro neertellen oid voor een nieuwe.
Met Apple Care ben je bij mijn weten wereldwijd gedekt en kun je dus gewoon je watch in NL laten repareren.
Chntl321 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:51:
[...]

Met Apple Care ben je bij mijn weten wereldwijd gedekt en kun je dus gewoon je watch in NL laten repareren.
Niet met een model wat hier niet geleverd wordt, rvs/titanium/keramieken watches met Apple care kan je hier niet aanmelden. Dat moet inderdaad bijvoorbeeld in Duitsland.

• TechSupreme
Donstil schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:11:
[...]

Niet met een model wat hier niet geleverd wordt, rvs/titanium/keramieken watches met Apple care kan je hier niet aanmelden. Dat moet inderdaad bijvoorbeeld in Duitsland.
Dat vind ik raar, want de Hermes en Edition versies worden wel in de polisvoorwaarden vermeld.
2.3. De Premie voor uw Polis is als volgt:

Apple Watch Series 3:

€ 65

Apple Watch Series 4, 5:

€ 99

Apple Watch Hermès, Edition:

€ 199
1.23. 'Eigen risico' betekent het relevante eigen risico voor de Gedekte apparatuur. Het bedrag van het Eigen risico is als volgt:

Apple Watch (alle modellen met uitzondering van Hermès en Edition):

€ 65

Apple Watch Hermès of Edition:

€ 75
Die prijzen zijn hetzelfde als in Duitsland.

Daarnaast heb ik zojuist geprobeerd om met het serienummer van een edition watch applecare+ te kopen op mijn account (watch is niet aangemeld op mijn account) en dat kon.

Daarnaast staat er zowel in de Nederlandse als Duitse polis dat je wereldwijde dekking hebt. Het is raar dat je wel een polis kan afsluiten, maar geen service bij krijgt.

Wij hebben trouwens niet geprobeerd om een incident direct bij Apple aan te melden en zijn dat ook niet van plan.

Voor mij maakt het niks uit. Ik woon in Brabant en rij makkelijker naar Dusseldorf dan dat ik naar Amsterdam rijdt, maar het is wel raar dat dit zo geregeld is. Weet je het zeker? Wat gebeurd er als een Duitser/Amerikaan langdurig bij ons op vakantie is? Heeft die persoon dan maar pech gehad?

/edit:

Overigens het probleem van @itsalex is dat zijn armbandje het niet goed deed. Het armbandje wordt door Apple waarschijnlijk gezien als een accessoire. Nergens in de polis wordt er iets gezegd over accessoires. Alle genoemde reparaties hebben betrekking op binnenwerk, glas of accu. Apple zal waarschijnlijk het beleid hebben dat accessoires dan via de verkoper moeten.

Het is of dat, of ze zien het als een DOA RMA en dan moet dat ook weer via de verkoper. Het is aan de verkoper dan hoe coulant ze ermee omgaan (meteen omruilen).

Ik vraag me af waar itsalex zijn Apple Watch heeft gekocht.

TechSupreme wijzigde deze reactie 08-01-2020 23:47 (22%)

• itsalex
@TechSupreme dat ben ik niet met je eens dat het een accessoires* is want immers het is een geheel van het product. Het is uiteindelijk wel noodzakelijk want anders kan je het product niet gebruiken.

Ik snap wel je verhaal maar in dit geval gaat dat zeker niet op en is gewoon onderdeel van de garantie. Apple hier heeft op basis van "product wordt niet geleverd in dit land" de garantie geweigerd. Als ik met ditzelfde garantie geval naar bv Italië was gegaan waar het product wel misschien geleverd zou worden, dan had ik wel de garantie.
Dat zou hetzelfde zijn als je bv een Apple MacBook nemen met een bijzondere kleurstelling welke niet in Nederland wordt geleverd, dan kunnen ze ook geen garantie op toepassen omdat het product niet geleverd wordt in Nederland in dit geval dan. Het is het kostenaspect wat het probleem is en wat geclaimd moet worden bij Apple volgens mij.

*De betekenis van een accessoire is (uit het Frans: bijkomstig) is een bijkomend, niet-noodzakelijk iets, dat behoort bij een wel noodzakelijk goed of zaak.

• TechSupreme
itsalex schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:53:
@TechSupreme dat ben ik niet met je eens dat het een accessoires* is want immers het is een geheel van het product. Het is uiteindelijk wel noodzakelijk want anders kan je het product niet gebruiken.
Even goed lezen, ik zeg niet dat ik het zie als een accessoire. Ik zeg dat Apple het waarschijnlijk (speculatie) behandelt als een accessoire. Dat is een wereld van verschil.

Welke winkel heb je je watch gekocht als ik vragen mag?

• itsalex
TechSupreme schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:55:
[...]

Even goed lezen, ik zeg niet dat ik het zie als een accessoire. Ik zeg dat Apple het waarschijnlijk (speculatie) behandelt als een accessoire. Dat is een wereld van verschil.

Welke winkel heb je je watch gekocht als ik vragen mag?
De Apple watch heb ik via mijn leverancier besteld dus wil best reclame maken voor mijn eigen bedrijf :) :) want ik kan de Apple watch zo de volgende dag geleverd krijgen.

itsalex wijzigde deze reactie 09-01-2020 00:34 (14%)

• TechSupreme
itsalex schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 00:33:
[...]

De Apple watch heb ik via mijn leverancier besteld dus wil best reclame maken voor mijn eigen bedrijf :) :) want ik kan de Apple watch zo de volgende dag geleverd krijgen.
Nee het gaat erom of jij hem bij apple of bij een retailer hebt gekocht. Je hebt hem dus bij een retailer gekocht, defecten bij verkoop is dan een RMA kwestie en moet inderdaad via de verkoper. Nu is het geheel duidelijk, volgens de polis van Apple kan je Applecare+ afsluiten en ben je gedekt in NL, ook al is het product internationaal aangeschaft en wordt het niet in NL verkocht.

Als je hem in de Apple Store had gekocht dan was dit alles geen probleem geweest want dan zou het direct via Apple zelf gaan.

TechSupreme wijzigde deze reactie 09-01-2020 01:03 (11%)

Hierboven TLDR, verder: probeer maar Apple Care service (of normale garantie) te krijgen op een 4G watch dan zie je wat ik bedoel :)

Donstil wijzigde deze reactie 09-01-2020 08:15 (15%)

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:58
@TechSupreme Hier is zonder problemen een bandje vervangen.
Dit via de telefonische support is dat opgelost bij mij.
1 was uit assortiment met en kreeg toen een kleur naar keuze.

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Je kan hier gewoon in NL alle Watch modellen, ook die hier niet geleverd wordt, service voor krijgen. Ook de cellular modellen. Nooit problemen mee gehad, enige is dat ze je bij een Apple Store hier in NL niet direct kunnen voorzien van een vervangende exemplaar.

Gister was mijn AW5 opgehaald en vandaag bericht gekregen dat ik een vervanging opgestuurd krijg.

 Mac Mini 2018 / MBP 13 inch 2018ell /  iPhone 11 Pro Max Gold / D XPS 15 7590 4K / OnePlus 7T Pro McLaren Edition

• TechSupreme
Donstil schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 06:48:
Hierboven TLDR, verder: probeer maar Apple Care service (of normale garantie) te krijgen op een 4G watch dan zie je wat ik bedoel :)
Je zegt dat wel, maar ze publiceren een document waarin zwart op wit staat dat je die service wel kan krijgen. Wie moet ik nou geloven? Begrijp me niet verkeerd, ik wil binnenkort een ritje Dusseldorf doen voor de Titanium of Ceramic versie met schakelarmband. Met Applecare+ erbij is dat even 2 rooitjes die ik neerleg (wat voor een smartwatch best veel is) en dan wil ik wel het fijne ervan weten.

TechSupreme wijzigde deze reactie 09-01-2020 18:19 (25%)

TechSupreme schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:17:
[...]

Je zegt dat wel, maar ze publiceren een document waarin zwart op wit staat dat je die service wel kan krijgen. Wie moet ik nou geloven? Begrijp me niet verkeerd, ik wil binnenkort een ritje Dusseldorf doen voor de Titanium of Ceramic versie met schakelarmband. Met Applecare+ erbij is dat even 2 rooitjes die ik neerleg (wat voor een smartwatch best veel is) en dan wil ik wel het fijne ervan weten.
Ik heb mijn titanium zonder Apple Care maar mij is verteld dat dit niet geld. Die ervaring vond ik hier toen ook ik het topic kan ik mij herinneren.

Ik zou het dus goed navragen. Uitzonderingen zijn altijd wat onduidelijk in dit soort voorwaarden.

• Chntl321
Ok, vreemd... ik heb een SS Apple watch 4 uit Duitsland en daar heb ik hier in NL gewoon Apple care op afgesloten. Als ik hier in NL geen service aanvraag kan indienen op de watch dan moeten ze ook zorgen dat ik geen Apple care erop kan afsluiten hier. Ik ben niet van plan om naar Duitsland te gaan rijden. Bij het afsluiten van Apple Care worden diagnostics gedraaid en het serienummer gecontroleerd.

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:24
iMars schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:05:
Even een *bump* ;) Ik heb nu de laatste update op mijn MBP, iPhone en Apple Watch, en moet zeggen dat het voor mij nu stukken soepeler werkt. Nu maar afwachten voor hoe lang ;)
Nu eindelijk mijn MBP Mid 2014 voorzien van een versie van macOS Catalina, waarbij ik niks heb behouden behalve wat documenten.
Man, man, wat een verschil!!! Hij voelt echt weer aan als nieuw, supercrisp. En belangrijker, de ontgrendeling door mijn AW4 doet het weer!! Sterker, mijn MBP werd nog nooit zo snel ontgrendeld!

Ben weer happy.

Off topic: mijn MBP had wel een issue, want naast dat de ontgrendeling met mijn AW het niet meer deed, was er ook sprake van een battery drain. Ook hiervan is geen sprake meer! Zit nu al weer eventjes wat zaken te installeren en de accucapaciteit staat nu op 97%. Heerlijk zo ;)

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Christiano007

Ich bin der champion

Is er ook een mogelijkheid om een hue knop op een watchface te krijgen? Wil graag de lampen aan en uit kunnen doen zonder eerst naar de app te gaan op het horloge

Ook nog tips om een whatsapp knop te krijgen op de watchface? Zie wel dat je de knop berichten kunt doen maar daar zie je alleen maar sms

Ter land, ter zee en in de kroeg

Christiano007 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:49:
Is er ook een mogelijkheid om een hue knop op een watchface te krijgen? Wil graag de lampen aan en uit kunnen doen zonder eerst naar de app te gaan op het horloge

Ook nog tips om een whatsapp knop te krijgen op de watchface? Zie wel dat je de knop berichten kunt doen maar daar zie je alleen maar sms
wat betreft je lampen: check iConnectHue (mijn favo 3rd party Hue app, voor zowel iPhone als dus ook de Apple Watch).

voor wat betreft WhatsApp; WhatsApp heeft geen echte support voor Apple Watch (watchface), maar je kan WatchChat 2 eens proberen; hier kan je aardig ver mee komen

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nee, die is er niet. De complicatie is niets meer dan een shortcut naar de app. Je zou de app in je dock kunnen zetten voor snelle toegang.

Deze app kan je voorstellen geven wanneer je de Siri face gebruikt, je zult dan sochtends een andere te activeren scene zien dan savonds... maar ik gebruik deze app verder niet, dus meer kan ik er niet over vertellen

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:35

The Inquisitor schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:59:
[...]

Nee, die is er niet. De complicatie is niets meer dan een shortcut naar de app. Je zou de app in je dock kunnen zetten voor snelle toegang.

Deze app kan je voorstellen geven wanneer je de Siri face gebruikt, je zult dan sochtends een andere te activeren scene zien dan savonds... maar ik gebruik deze app verder niet, dus meer kan ik er niet over vertellen
Die is er niet standaard nee. Maar via de app Homerun (die je zelf linkt :)) kan je dit wel voor elkaar krijgen. Je kan zelfs 1 complicatie instellen die afhankelijk van de tijd van de dag een andere actie uitvoert. Zo kan ik 'sochtends met 1 druk op de complicatie de ochtend scene starten en 's avonds zet ik met dezelfde complicatie alle lampen uit.

PSN: Sluuz

• bing69
  • Laatst online: 13:45

Waarom geen Siri??

Bing

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Thnx voor de antwoorden. Ik zoek het liefst wel gratis apps :)

Ik doe het niet via Siri omdat ik niet graag praat :P

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
En de standaard Woning app op je watch? Werkt die niet voldoende?

• bing69
Christiano007 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:14:
Thnx voor de antwoorden. Ik zoek het liefst wel gratis apps :)

Ik doe het niet via Siri omdat ik niet graag praat :P
Dan zet je de woning op je wijzerplaat, maak je een of meerdere scenes aan in Woning en klaar is Christian en helemaal gratis.

Bing

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

bing69 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Dan zet je de woning op je wijzerplaat, maak je een of meerdere scenes aan in Woning en klaar is Christian en helemaal gratis.
[Afbeelding]
Ja, dit kan ook met de Hue app, dat is het probleem niet. Hij wilt het alleen vanaf wathface kunnen, en dat kan gewoon niet met Home of Hue app.

Chntl321 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:41:
Ok, vreemd... ik heb een SS Apple watch 4 uit Duitsland en daar heb ik hier in NL gewoon Apple care op afgesloten. Als ik hier in NL geen service aanvraag kan indienen op de watch dan moeten ze ook zorgen dat ik geen Apple care erop kan afsluiten hier. Ik ben niet van plan om naar Duitsland te gaan rijden. Bij het afsluiten van Apple Care worden diagnostics gedraaid en het serienummer gecontroleerd.
Afsluiten kan inderdaad wel, dat is het probleem niet.
Serienummer check ook niet want de watch zelf komt er voor in aanmerking.

Het probleem zit hem in het aanmelden voor service hier. Dat is (of was in ieder geval) niet mogelijk.

Donstil wijzigde deze reactie 10-01-2020 14:31 (7%)

• bing69
The Inquisitor schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:56:
[...]

Ja, dit kan ook met de Hue app, dat is het probleem niet. Hij wilt het alleen vanaf wathface kunnen, en dat kan gewoon niet met Home of Hue app.
een tikje meer......

Bing

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tsjah..., ik herhaal alleen wat hij vraagt.

Vanaf de watchface kan toch met een complication? Ik gebruik ze nooit maar daar zijn die dingen voor.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:35
Donstil schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:32:
Vanaf de watchface kan toch met een complication? Ik gebruik ze nooit maar daar zijn die dingen voor.
De home app ondersteunt geen complicaties die direct een scene activeren.

De keus is dus:
- 2x tikken en gratis
- Homerun kopen voor 3 euro en 1x tikken

PSN: Sluuz

• Chntl321
Donstil schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:58:
[...]

Afsluiten kan inderdaad wel, dat is het probleem niet.
Serienummer check ook niet want de watch zelf komt er voor in aanmerking.

Het probleem zit hem in het aanmelden voor service hier. Dat is (of was in ieder geval) niet mogelijk.
Ok, dus dan verkopen ze een product waar je in de praktijk dus niets aan hebt hier? Dat vind ik dan niet zo netjes.. dan heb ik de Apple Care dus voor Jan Doedel..

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:23
Chntl321 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:28:
[...]

Ok, dus dan verkopen ze een product waar je in de praktijk dus niets aan hebt hier? Dat vind ik dan niet zo netjes.. dan heb ik de Apple Care dus voor Jan Doedel..
Je hebt als consument zelf ook onderzoeksplicht. Je koopt zelf al een product wat in Nederland niet te koop is dus je zou wellicht al wat meer voorkennis kunnen hebben van de gang van zaken toch?
Chntl321 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:28:
Overigens goed om te weten. Als je Apple Care niet gebruikt hebt kan je een terug gave aanvragen. Misschien interessant als je er echt mee zit.

• Chntl321
Volkan1984 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:57:
[...]

Je hebt als consument zelf ook onderzoeksplicht. Je koopt zelf al een product wat in Nederland niet te koop is dus je zou wellicht al wat meer voorkennis kunnen hebben van de gang van zaken toch?
Kun jij mij dan aanwijzen in de voorwaarden van Apple Care waar staat dat het enkel geldig is in het land van aanschaf? Ik heb nl wel degelijk de voorwaarden gelezen, maar dát heb ik nooit ergens gelezen.. en daarbij, je zegt het net zelf, het product is niet in NL te koop, dus zou Nederlandse Apple Care afsluiten dan ook niet mogelijk moeten zijn!

*knip*. Het is dus vooral heel erg onduidelijk.. want als het zo duidelijk was, dan hadden degenen die uit ervaring zeggen dat het niet kan, dit op voorhand ook al wel geweten..

Dat hoeft niet zo op de man.

Hoedje wijzigde deze reactie 11-01-2020 15:25 (27%)

Chntl321 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:24:
[...]

Kun jij mij dan aanwijzen in de voorwaarden van Apple Care waar staat dat het enkel geldig is in het land van aanschaf? Ik heb nl wel degelijk de voorwaarden gelezen, maar dát heb ik nooit ergens gelezen.. en daarbij, je zegt het net zelf, het product is niet in NL te koop, dus zou Nederlandse Apple Care afsluiten dan ook niet mogelijk moeten zijn!

Kun je wel zo bijdehand doen, maar de enigen die hier zeggen dat het niet kan zijn degenen die er zelf ervaring mee hebben. Het is dus vooral heel erg onduidelijk.. want als het zo duidelijk was, dan hadden degenen die uit ervaring zeggen dat het niet kan, dit op voorhand ook al wel geweten..
Volgens mij kan je wel service aanvragen en je hebt natuurlijk het recht op 2 jaar telefonische en chat support, maar ze kunnen niet alles fixen en ook geen ERS aanbieden op dat model. “Waar in de voorwaarden” is ook een kwestie van zelf een beetje moeite doen en lezen he...? Volgens mij heb je dat niet werkelijk gedaan, of wat lui gelezen, er staan namelijk meerdere relevante passages in:
Als u een vordering indient in een ander land dan het land waar u de Gedekte apparatuur hebt gekocht of geleaset, kan Apple of de Geautoriseerde Apple-serviceprovider producten en onderdelen omruilen of repareren met lokale producten en onderdelen die vergelijkbaar zijn.
De serviceopties voor Hardwaredekking kunnen afhankelijk van de lokale mogelijkheden per land verschillen. Ga naar Details over AppleCare+ voor meer informatie.
Als u van plan bent om onder deze Polis een vordering in te dienen in een land dat niet het land van aankoop is, moet u voldoen aan alle import- en exportwetten en regelgeving die van toepassing zijn en bent u verantwoordelijk voor alle douanerechten, btw en andere bijbehorende belastingen en kosten die van toepassing kunnen zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Chntl321
WhatsappHack schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:52:
[...]

Volgens mij kan je wel service aanvragen en je hebt natuurlijk het recht op 2 jaar telefonische en chat support, maar ze kunnen niet alles fixen en ook geen ERS aanbieden op dat model. “Waar in de voorwaarden” is ook een kwestie van zelf een beetje moeite doen en lezen he...? Volgens mij heb je dat niet werkelijk gedaan, of wat lui gelezen, er staan namelijk meerdere relevante passages in:

[...]

[...]

[...]
Je laatste quote geeft dan toch aan dat het kan? Horloge komt uit Duitsland en dus is aan alle voorwaarden binnen de Eu voldaan.. dus hoe moet ik dan weten dat het dan toch niet kan?? Heeft niets met lui lezen te maken, er staat toch nergens specifiek dat het niet kan?

• TechSupreme
WhatsappHack schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:52:
[...]
Als u een vordering indient in een ander land dan het land waar u de Gedekte apparatuur hebt gekocht of geleaset, kan Apple of de Geautoriseerde Apple-serviceprovider producten en onderdelen omruilen of repareren met lokale producten en onderdelen die vergelijkbaar zijn.
Dat wil juist zeggen dat ze service bieden, alleen dat er een kans bestaat dat ze er andere onderdelen op zetten die gelijkwaardig zijn. In de EU zijn alle producten gelijk naar mijn weten dus dat probleem zal er niet zijn.
De serviceopties voor Hardwaredekking kunnen afhankelijk van de lokale mogelijkheden per land verschillen. Ga naar Details over AppleCare+ voor meer informatie.
Als er dan naar die details gaan dan staat er dat de Hermes en Edition versies gedekt zijn. Zoals ik al hierboven had geciteerd. Binnenwerk, glas en accu zijn gedekt, 99 euro eigen risico per incident.
Als u van plan bent om onder deze Polis een vordering in te dienen in een land dat niet het land van aankoop is, moet u voldoen aan alle import- en exportwetten en regelgeving die van toepassing zijn en bent u verantwoordelijk voor alle douanerechten, btw en andere bijbehorende belastingen en kosten die van toepassing kunnen zijn.
Dit zegt verder niks, is alleen van toepassing als je producten en diensten buiten de EU aanschaft. Maar ook dan zegt het niks over de service die ze bieden, alleen dat je de afhandeling met de instanties zelf moet regelen.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

bing69 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:46:
[...]

[Afbeelding]
Ik ga me hier eens in verdiepen Thnx!

Laatste vraag, bij Whatsapp berichtjes kun je reageren met standaard antwoorden. Nu zie ik dat je de antwoorden van "Berichten" kunt aanpassen met eigen woorden. Maar deze komen niet bij de Whatsapp antwoorden. Is er daar nog een manier voor om te veranderen zonder apps te downloaden?

Chntl321 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:03:
[...]

Je laatste quote geeft dan toch aan dat het kan? Horloge komt uit Duitsland en dus is aan alle voorwaarden binnen de Eu voldaan.. dus hoe moet ik dan weten dat het dan toch niet kan?? Heeft niets met lui lezen te maken, er staat toch nergens specifiek dat het niet kan?
Je kan voorwaarden niet selectief lezen.

• Chntl321
WhatsappHack schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:32:
[...]

Je kan voorwaarden niet selectief lezen.
Nee, selectief reageren helaas wel...
Chat een keer met Apple en je bent er gelijk achter zou ik zeggen. Of wacht tot je het nodig hebt en rij dan naar Duitsland :)

Donstil wijzigde deze reactie 10-01-2020 23:21 (31%)

• TR1969
Sinds gisteren ook de S5 in gebruik als opvolger van mijn S3.
Toch wel weer een stuk fraaier en nog functioneler.
Ik ben alleen nog niet overtuigd van de accuduur en die vond ik bij de S3 al wat minder sinds watch os 6.x

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

TR1969 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:56:
Sinds gisteren ook de S5 in gebruik als opvolger van mijn S3.
Toch wel weer een stuk fraaier en nog functioneler.
Ik ben alleen nog niet overtuigd van de accuduur en die vond ik bij de S3 al wat minder sinds watch os 6.x
Wellicht kun je nog wat batterij bijsnoepen door geluidsmeting uit te zetten? Heb ik ook gedaan..

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• Chntl321
Donstil schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:20:
Chat een keer met Apple en je bent er gelijk achter zou ik zeggen. Of wacht tot je het nodig hebt en rij dan naar Duitsland :)
Dat snap ik ook wel, het gaat er mij om dat het dus niet duidelijk in de voorwaarden staat en ik nu dus betaald heb voor een verzekering waar ik niks aan heb..
pdavie2311 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Wellicht kun je nog wat batterij bijsnoepen door geluidsmeting uit te zetten? Heb ik ook gedaan..
hier ook uitgezet, scheelt aanzienelijk in batterij. (En voor mij toch een totaal overbodige functie)

Geert1976 wijzigde deze reactie 11-01-2020 09:31 (8%)

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:30:
[...]

hier ook uitgezet, scheelt aanzienelijk in batterij. (En voor mij toch een totaal overbodige functie)
Alleen als mijn kids teveel lawaai maken zet ik hem ff aan..Bewijsvoering... :+

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

Chntl321 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:10:
[...]

Dat snap ik ook wel, het gaat er mij om dat het dus niet duidelijk in de voorwaarden staat en ik nu dus betaald heb voor een verzekering waar ik niks aan heb..
Ja dat punt heb je nu gemaakt en is ons duidelijk maar daar kunnen we hier niets aan doen natuurlijk.

Verder heb je wel wat aan je “verzekering” natuurlijk. Je moet er alleen even voor naar Duitsland (bijvoorbeeld), maar goed je hebt het horloge ook kunnen importeren dus dat moet toch geen probleem zijn lijkt me.

• Chntl321
Donstil schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:28:
[...]

Ja dat punt heb je nu gemaakt en is ons duidelijk maar daar kunnen we hier niets aan doen natuurlijk.

Verder heb je wel wat aan je “verzekering” natuurlijk. Je moet er alleen even voor naar Duitsland (bijvoorbeeld), maar goed je hebt het horloge ook kunnen importeren dus dat moet toch geen probleem zijn lijkt me.
Tuurlijk, want die meneer van de Huifkar service gaat wel ff met mijn horloge naar de Apple Store.. denk dat er een hoop mensen zijn die de watch op dezelfde manier hebben besteld omdat het gewoonweg niet te doen is om zelf naar Duitsland te rijden. We wonen niet allemaal aan de grens.

Maar laat maar, want blijkbaar mag er niet gesuggereerd worden dat Apple onduidelijke info geeft.

In elk geval bedankt voor alle “wijze” raad.. _/-\o_

Chntl321 wijzigde deze reactie 11-01-2020 11:55 (6%)

• pdavie2311

pdavie2311

Is er een reden dat wijze tussen “ “ staat?

Chntl321 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:49:
Tuurlijk, want die meneer van de Huifkar service gaat wel ff met mijn horloge naar de Apple Store.. denk dat er een hoop mensen zijn die de watch op dezelfde manier hebben besteld omdat het gewoonweg niet te doen is om zelf naar Duitsland te rijden. We wonen niet allemaal aan de grens.
Ah ja want je moet echt aan de grens wonen om naar een Duitse Apple store te kunnen natuurlijk.
Vanuit de randstad is het net twee uurtjes rijden dus dat is echt ”gewoonweg niet te doen” 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2020 12:19 (57%)

• TechSupreme
pdavie2311 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:01:
Is er een reden dat wijze tussen “ “ staat?
Omdat sommige mensen doen alsof ze het fijne ervan weten, maar wat nu blijkt is het allemaal nergens op gebaseerd. Uiteindelijk wordt er gezegd dat je het maar zelf moet navragen en dan begrijp ik niet waarom mensen niet direct zeggen dat ze het niet weten.
TechSupreme schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:12:
Omdat sommige mensen doen alsof ze het fijne ervan weten, maar wat nu blijkt is het allemaal nergens op gebaseerd. Uiteindelijk wordt er gezegd dat je het maar zelf moet navragen en dan begrijp ik niet waarom mensen niet direct zeggen dat ze het niet weten.
Nee nee, navragen omdat hij het niet lijkt te geloven, niet omdat ik het niet weet. Groot verschil wel :)

Edit:
De quotes uit de voorwaarde die @WhatsappHack al eerder aanhaalde zijn heel belangrijk in deze
Vervangen met lokale producten, dit is bij de SS/edition/keramiek niet mogelijk, Apple heeft de saffier schermen niet op voorraad in Nederland dus worden ze niet open gemaakt i.v.m risico op breken, zo ook voor de behuizingen. Die hebben we hier ook niet. Verder is omruilen uiteraard ook niet mogelijk maar dat spreekt voor zich.

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2020 12:30 (55%)

• pdavie2311

pdavie2311

TechSupreme schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:12:
[...]

Mensen doen hun best om te reageren. Hun advies te geven..Daar is een forum voor. Ze zijn niet verplicht om te reageren hè..Als je dat niet zint, kan het ook anders, ipv sarcastisch te worden..

• TechSupreme
pdavie2311 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Mensen doen hun best om te reageren. Hun advies te geven..Daar is een forum voor. Ze zijn niet verplicht om te reageren hè..Als je dat niet zint, kan het ook anders, ipv sarcastisch te worden..
Dat is niet een kwestie van advies geven, dit is zwart/wit. Als wat er wordt gezegd tegen de letterlijke voorwaarden is dan is er duidelijk iets mis. Het lijkt me eerder dat het "advies" niet klopt dan dat Apple een legaal document op zn site zet waar onwaarheden in staan.
TechSupreme schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:38:
[...]

Dat is niet een kwestie van advies geven, dit is zwart/wit. Als wat er wordt gezegd tegen de letterlijke voorwaarden is dan is er duidelijk iets mis. Het lijkt me eerder dat het "advies" niet klopt dan dat Apple een legaal document op zn site zet waar onwaarheden in staan.
Er staan geen onwaarheden in. De uitzonderingen worden verkeerd begrepen of genegeerd.

• TechSupreme
Donstil schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:43:
[...]

Er staan geen onwaarheden in. De uitzonderingen worden verkeerd begrepen of genegeerd.
Welke?
Zie vier vijf posts hierboven.

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:04 (3%)

• TechSupreme
Donstil schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Zie vier vijf posts hierboven.
Dat ie een interpretatie die jij eraan hangt, je gaat er sowieso al vanuit dat ze hem vervangen met iets anders wat een drogreden is. De supply chain voor West Europa is hetzelfde, het enige wat er kan gebeuren is dat het centrum de onderdelen niet op voorraad heeft en dat ze hem moeten bestellen, dat de reparatie een dag langer kan duren dus.

Ondertussen heb ik met Apple Support gebeld en de situatie uitgelegd, De persoon aan de lijn moest het toch even navragen om zeker te zijn, maar zij en haar supervisor konden geen reden bedenken waarom ze geen service konden bieden.

Buiten dat, dit geheel begon bij iemand die zei dat zijn armband niet goed was. Daar werd ook al op gesprongen met dit verhaal, maar uiteindelijk bleek dat het niet een verzekering maar een garantie/RMA kwestie is. Aan alle kanten kloppen de verhalen gewoon niet.
TechSupreme schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:13:
[...]
Dat ie een interpretatie die jij eraan hangt, je gaat er sowieso al vanuit dat ze hem vervangen met iets anders wat een drogreden is. De supply chain voor West Europa is hetzelfde, het enige wat er kan gebeuren is dat het centrum de onderdelen niet op voorraad heeft en dat ze hem moeten bestellen, dat de reparatie een dag langer kan duren dus.

Ondertussen heb ik met Apple Support gebeld en de situatie uitgelegd, De persoon aan de lijn moest het toch even navragen om zeker te zijn, maar zij en haar supervisor konden geen reden bedenken waarom ze geen service konden bieden.
Nee want deze onderdelen worden hier niet besteld. Want ze worden niet in Nederland geleverd.

Jammer dat je niet even een chat gestart hebt. Dan hadden we wat tastbaars gehad.
Maar zoals ik al eerder aangaf, misschien is het met de S5 veranderd, dat zou een goed iets zijn.
TechSupreme schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:13:
Buiten dat, dit geheel begon bij iemand die zei dat zijn armband niet goed was. Daar werd ook al op gesprongen met dit verhaal, maar uiteindelijk bleek dat het niet een verzekering maar een garantie/RMA kwestie is. Aan alle kanten kloppen de verhalen gewoon niet.
Dit is voor mij geen discussie, mee gekochte accessoires vallen ook onder Apple Care, dat is heel duidelijk.

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:17 (20%)

• TechSupreme
Donstil schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:16:
[...]

Nee want deze onderdelen worden hier niet besteld. Want ze worden niet in Nederland geleverd.

Jammer dat je niet even een chat gestart hebt. Dan hadden we wat tastbaars gehad.
Maar zoals ik al eerder aangaf, misschien is het met de S5 veranderd, dat zou een goed iets zijn.
Applecare+ verkoop/support kon ik niet via de chat vinden, als je verkoop wil dan kan dat alleen via de telefoon. Heb er wel naar gezocht.

Maar goed, ik laat het voor wat het is. Mij is duidelijk hoe de lepel in de pap steekt. Mensen mogen geloven wat ze willen. Ik heb mijn best gedaan om voor mijzelf informatie in te winnen en dat te delen met andere.

TechSupreme wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:18 (16%)

TechSupreme schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:17:
+ verkoop/support kon ik niet via de chat vinden, als je verkoop wil dan kan dat alleen via de telefoon. Heb er wel naar gezocht.
Dat gaat via de normale support, althans toen ik AC+ moest afsluiten op mijn 11Pro en de mogelijkheid in iOS steeds fout ging nog wel.

• Chntl321
TechSupreme schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:17:
[...]

Applecare+ verkoop/support kon ik niet via de chat vinden, als je verkoop wil dan kan dat alleen via de telefoon. Heb er wel naar gezocht.

Maar goed, ik laat het voor wat het is. Mij is duidelijk hoe de lepel in de pap steekt. Mensen mogen geloven wat ze willen. Ik heb mijn best gedaan om voor mijzelf informatie in te winnen en dat te delen met andere.
Dankjewel voor je moeite en fijn dat jij in elk geval begrijpt wat ik bedoel.
Had vanmorgen willen chatten, maar enkel de telefonische optie is beschikbaar en dat had ik einde van de middag pas kunnen doen. Fijn dat jij het nu al gedaan hebt en mij wat duidelijkheid hebt kunnen verschaffen.
pdavie2311 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Advies geven wordt ook gewaardeerd, alleen dat denigrerende gedoe niet.. dan kun je ook antwoord terug verwachten.

Aan degenen die wel netjes normaal hebben gereageerd: Dankjewel

Chntl321 wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:42 (24%)

• Chntl321
Laat maar, ik zal de wijste zijn... :X

Chntl321 wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:47 (156%)

Tot zover de workshop AppleCare+.....
Nu nog een cursus tweakers forum. Want je kunt je laatste bericht aanpassen hé @Chntl321
Vandaar de rode melding boven het reactie veld

Verder mooi dat je hier genoegen mee neemt. Praktijk en “wat de medewerkers” zeggen wil nog wel eens uit elkaar liggen namelijk dus ik moet het nog maar zien. Hopelijk kom je er nooit achter wat er nu waar is en blijft je watch gewoon zoals hij nu is.

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:43 (48%)

• Chntl321
Donstil schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:41:
Nu nog een cursus tweakers forum. Want je kunt je laatste bericht aanpassen hé @Chntl321
Vandaar de rode melding boven het reactie veld

Verder mooi dat je hier genoegen mee neemt. Praktijk en “wat de medewerkers” zeggen wil nog wel eens uit elkaar liggen namelijk dus ik moet het nog maar zien. Hopelijk kom je er nooit achter wat er nu waar is en blijft je watch gewoon zoals hij nu is.
Echt super bedankt voor de tip Donstill d:)b
Chntl321 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:36:
Sorry, Donstill.. kon door alle bagger die jij op mijn scherm mikt de wijzig-knop niet meer vinden... zo goed???
Ben je in het echte leven ook zo ondankbaar en entitled richting iedereen die jou probeert te helpen? Ongelofelijk. Goed onthouden voor de volgende keer dat Madame een hulpvraag heeft.

Zelfs als het antwoord je niet bevalt of je gelooft het niet kan je best nog wel normaal en dankbaar reageren voor het antwoord ipv de type reacties die je in de afgelopen 24u hebt geplaatst.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:54 (18%)

Chntl321 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:36:
Sorry, Donstil.. kon door alle bagger die jij op mijn scherm mikt de wijzig-knop niet meer vinden... zo goed???
IFTFY
Chntl321 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:48:
Echt super bedankt voor de tip Donstil d:)b
Graag gedaan! Een dag waarop je wat leert is altijd een mooie :)

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2020 14:01 (41%)

• pdavie2311

pdavie2311

WhatsappHack schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Ben je in het echte leven ook zo ondankbaar en entitled richting iedereen die jou probeert te helpen? Ongelofelijk. Goed onthouden voor de volgende keer dat Madame een hulpvraag heeft.

Zelfs als het antwoord je niet bevalt of je gelooft het niet kan je best nog wel normaal en dankbaar reageren voor het antwoord ipv de type reacties die je in de afgelopen 24u hebt geplaatst.
Precies dit!! Amen!

• Chntl321
Thanks voor de hulp jongens <3

Chntl321 wijzigde deze reactie 11-01-2020 16:06 (95%)

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Geert1976 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Definieer "aanzienlijk" eens?

Ik merkte nauwelijks verschil op mijn AW4.

• harm12nl
i2Paq schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:42:
[...]

Definieer "aanzienlijk" eens?

Ik merkte nauwelijks verschil op mijn AW4.
Sinds de laatste update is de batterij van mijn S5 weer hetzelfde als mijn S3. Geluidsapp aan of uit maakte bij mij geen verschil heb ik onlangs nog even getest.

©2004

Pagina: 1 ... 109 110 111 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True