Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:05
Denman schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:03:
Nou ik heb 'm uit mogen pakken hoor :+

Eerste indruk: zeer goed, en echt een gaaf ding. Koppeling met de iPhone ging (uiteraard) met speels gemak en vandaag al behoorlijk aan het spelen geweest met de instellingen. Hier ga ik wel plezier aan beleven :)

[Afbeelding]

Overigens, klopt het dat ik Whatsapp foto's niet kan bekijken, preview of überhaupt in het bericht zelf?
Meen ergens gelezen te hebben dat het er met WatchOS 6 is uitgehaald, maar wellicht is het een verkeerde instelling die ik over het hoofd zie.
Zie dat je een watchface gebruikt met het weer. Staat dan niet je GPS constant aan op je iphone?

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:19

The Inquisitor

Greetings weaklings

Erik1805 schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:44:
[...]

Zie dat je een watchface gebruikt met het weer. Staat dan niet je GPS constant aan op je iphone?
Gewoon periodiek.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:05
Zal eens testen. GPS staat nu constant aan als ik een watchface kies met weer

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:27
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:18:
Hebben jullie wel eens dat de Watch fantoom haptic-feedback geeft? Dus dat ie heel even kort trilt, maar er geen melding oid is?

Ik dacht eerst dat ik gek was of ‘t gewoon ‘t bandje was ofzo dat onder beweging trilde, maar nu flikte ie het net terwijl ie stil op tafel lag ook :P
Beetje late reactie maar ik dacht dat ik de enige was.
Ik weet 100% dat er geen echte reactie kan zijn. Hij is net te kort/klein/minimaal om iets te zijn maar wel voldoende om te denken was dat een volwaardige trilling. Heel irritant.
Erik1805 schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:44:
Is dat met die co-processor sinds jaren niet al zo? Als in dat je iPhone altijd al periodiek checkt waar hij is en dat apps dat kunnen gebruiken. Scheelt volgens mij amper accu.

iAR wijzigde deze reactie 09-12-2019 12:49 (6%)

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:42
Erik1805 schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:52:
[...]

Zal eens testen. GPS staat nu constant aan als ik een watchface kies met weer
Lijkt idd periodiek te zijn. Heb de Watch vanochtend om half 7 van de lader gehaald en tijdens werk om gehad. Staat nu op 63% resterend. Lijkt mij een keurige score :)

Overigens nog een ander vraagje met betrekking tot de activiteitsringen. De rode lijkt te kloppen en de blauwe ook, maar de groene gaat wel erg hard terwijl ik geen workout heb gedaan. Geeft nu 23 van de 30 minuten getraind aan, maar meer dan wat traplopen heb ik niet gedaan. Ik weet wel van mezelf dat ik een stevige loper ben, maar het lijkt me toch niet dat ie dat als training moet registreren?

Bovendien ben ik uitgerekend vandaag eens niet met de fiets naar het werk gegaan.

Join het GoT Pulse-Team!

• Skidmarks
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:26
Denman schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:15:
[...]

Lijkt idd periodiek te zijn. Heb de Watch vanochtend om half 7 van de lader gehaald en tijdens werk om gehad. Staat nu op 63% resterend. Lijkt mij een keurige score :)

Overigens nog een ander vraagje met betrekking tot de activiteitsringen. De rode lijkt te kloppen en de blauwe ook, maar de groene gaat wel erg hard terwijl ik geen workout heb gedaan. Geeft nu 23 van de 30 minuten getraind aan, maar meer dan wat traplopen heb ik niet gedaan. Ik weet wel van mezelf dat ik een stevige loper ben, maar het lijkt me toch niet dat ie dat als training moet registreren?

Bovendien ben ik uitgerekend vandaag eens niet met de fiets naar het werk gegaan.
Je kan kijken op welke momenten hij de trainingsminuten heeft geregistreerd, door op de ringen te tikken. Ik heb het idee dat hij voor training voornamelijk kijkt naar een verhoogde hartslag.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:43
iAR schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:10:
[...]

Beetje late reactie maar ik dacht dat ik de enige was.
Ik weet 100% dat er geen echte reactie kan zijn. Hij is net te kort/klein/minimaal om iets te zijn maar wel voldoende om te denken was dat een volwaardige trilling. Heel irritant.
Kan het je uursignaal zijn? Mijn AW trilt elke uur als die op stil staat, anders piept-ie. Chimes heet dat geloof ik

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• metieske
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-02 16:17
Kassad schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:32:
[...]

Kan het je uursignaal zijn? Mijn AW trilt elke uur als die op stil staat, anders piept-ie. Chimes heet dat geloof ik
Die van mij trilt juist 2 keer als ik mijn hand er een seconde of 5 op het gelele scherm leg.
Geen idee waarom.

Gebeurd ook wel eens als ik half op mijn arm zit en daardoor met mijn been het gehele scherm bedek.

Het zijn ook 2 stevige trillen, geen idee wat het voor een nut heeft.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:48
Skidmarks schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:06:
[...]

Ik heb het idee dat hij voor training voornamelijk kijkt naar een verhoogde hartslag.
Dit is correct. Zo kan je bijvoorbeeld ook rustig lopen waarbij je hartslag nauwelijks verhoogd. Dan vult de trainingsring zich ook minder snel.

©2004

• Denman
harm12nl schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:02:
[...]

Dit is correct. Zo kan je bijvoorbeeld ook rustig lopen waarbij je hartslag nauwelijks verhoogd. Dan vult de trainingsring zich ook minder snel.
Pfff, dan wordt het denk ik hoog tijd weer eens wat aan m'n conditie te doen :X

Of gewoon eens wat minder snel lopen / fietsen. Krijg ook altijd commentaar van mijn vrouw als we samen fietsen of lopen, dat het wel wat rustiger kan :+

Join het GoT Pulse-Team!

• Skidmarks
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:26
Denman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:17:
[...]

Pfff, dan wordt het denk ik hoog tijd weer eens wat aan m'n conditie te doen :X

Of gewoon eens wat minder snel lopen / fietsen. Krijg ook altijd commentaar van mijn vrouw als we samen fietsen of lopen, dat het wel wat rustiger kan :+
De Apple Watch moedigt juist aan tot meer actie, sneller langer etc. Ik moest laatst 30 gipsplaten van de oprit naar de kelder brengen wat met alle trappen een aardige klus was. Toen ik blij was dat het klusje klaar is zegt de watch vrolijk: “Wat een goed begin van de dag je trainingsring is veel verder gevuld dan normaal ga zo door” pfff ;)

Wat ik wel wat dom vind is dat ik iedere zondag ochtend een uur fitness en ik altijd op maandag van de watch op mijn kop krijg omdat mijn trainingsring minder ver gevuld is dan gebruikelijk. Terwijl dat voor de maandag normaal is. Patroon herkenning zou hier wel wat beter zijn ipv alleen maar naar de vorige dag te kijken.

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:23

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

De ECG functie van mij AW4 werkt niet meer. Kroon herkent de vinger niet meer. Reparatie gestart, hopelijk heeft Apple geen 4 meer liggen en sturen ze een 5 terug 😅

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:24
RicoK schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:02:
@iMars He, ik heb jouw posts gemist... Gelukkig, maar ben ik nu dan ook zo gelukkig ?!?, ben ik dus niet de enige met mijn probleem.

Ik ga vanavond eerst jouw stappen eens doorlopen, voordat ik de pas gekoppelde Wireless Keyboard en Trackpad ga ontkoppelen. Ook al ontstonden de issues na deze koppelingen op mijn MBP en MBA, dit zou toch niet mogen uitmaken. Maar wat dan wel uitmaakt is niet helder helaas. Vreemde en uitermate irritante issue.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Sorry, even me zelf quoten. Hoop dat het mag... En sorry dat het zo lang duurde...

De issue met mijn MBP early 2014 is er nog steeds. Met de MBA leek het als vanzelf te zijn opgelost en kan ik weer met mijn AW de MBA ontgrendelen.

Omdat het lijkt alsof de MBP issues vertoont, zoals een erg snel leeglopende accu en 'blaaswerk' bij een niet noemenswaardige belasting ga ik deze eerst van een schone installatie van Catalina voorzien. Gisterenavond (en vannacht, zoals bleek vanmorgen) had ik een backup gemaakt middels timemachine. Vanavond, hopelijk, een begin maken met de clean install. Hopelijk, hopelijk ben ik geen struisvogel, lossen de problemen hierdoor op.

To be continued......

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Apple Watch 6.1.1 is uitgebracht :)

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:32

page404

Sanity not found

Hulliee schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:20:
Al bekend wat er in de update zit?

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• harm12nl
page404 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:48:
[...]

Al bekend wat er in de update zit?
Alleen bugfixes

©2004

• page404

page404

Sanity not found

x.x.1, ik had het zelf kunnen bedenken :z

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• page404

page404

Sanity not found

metieske schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:48:
[...]

Die van mij trilt juist 2 keer als ik mijn hand er een seconde of 5 op het gelele scherm leg.
Geen idee waarom.

Gebeurd ook wel eens als ik half op mijn arm zit en daardoor met mijn been het gehele scherm bedek.

Het zijn ook 2 stevige trillen, geen idee wat het voor een nut heeft.
ik had gelezen dat je de watch op stil kan zetten door 4 seconden je hand op de wijzerplaat te leggen. Dus ik vermoed dat je dat hebt gedaan. Maar bij mij werkt het niet :/

• metieske
page404 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:55:
[...]

ik had gelezen dat je de watch op stil kan zetten door 4 seconden je hand op de wijzerplaat te leggen. Dus ik vermoed dat je dat hebt gedaan. Maar bij mij werkt het niet :/
Heeft hier mogelijk iets mee te maken. Ik kon het ook al niet meer nadoen.
Echter als ik een notification binnen krijg en dan mijn hand erop leg dan trilt hij wel weer.

Het zet overigens niets op stil, want als ik 2 seconden later weer een notification krijg, dan trilt deze gewoon weer.

Edit. Dit lijkt inderdaad wel iets te doen. Ik had mn watch maar eens van stil afgehaald. Als ik daarna mijn hand (kort na een notification) op mijn watch leg, dan gaat hij weer terug naar stil.

metieske wijzigde deze reactie 11-12-2019 10:09 (14%)

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hulliee schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:20:
Werkt prima!

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:52
metieske schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:59:
[...]

Heeft hier mogelijk iets mee te maken. Ik kon het ook al niet meer nadoen.
Echter als ik een notification binnen krijg en dan mijn hand erop leg dan trilt hij wel weer.

Het zet overigens niets op stil, want als ik 2 seconden later weer een notification krijg, dan trilt deze gewoon weer.

Edit. Dit lijkt inderdaad wel iets te doen. Ik had mn watch maar eens van stil afgehaald. Als ik daarna mijn hand (kort na een notification) op mijn watch leg, dan gaat hij weer terug naar stil.
Als je 3 seconden je handpalm op het display legt zou ie “stilhouden” moeten inschakelen volgens de handleiding. (Ja, ik lees de handleiding 😂😂😂. Mijn Watch ligt nog 2 weken onder de boom🎄😢🎄)

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• metieske
Hooli-gan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:56:
[...]

Als je 3 seconden je handpalm op het display legt zou ie “stilhouden” moeten inschakelen volgens de handleiding. (Ja, ik lees de handleiding 😂😂😂. Mijn Watch ligt nog 2 weken onder de boom🎄😢🎄)
Dat lijkt ie inderdaad ook te doen. Maar wel enkel kort na een notificatie, anders gebeurd er niets.
Hij doet dit echter ook als je watch al op stil staat, en dat lijkt me onnodig.

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:22
Nadat ik bij mijn zorgverzekeringskeuze toevallig uitkwam op Ditzo, kon ik gebruik maken van de het a.s.r. Vitality programma en een Apple Watch series 5 kopen om deze in 2 jaar hopelijk terug te verdienen door te (blijven) sporten. Het blijkt namelijk dat je per maand 20 euro terug kan verdienen en zo dus de hele 480 euro terug krijgt! Elke maand moet je 2500 punten halen voor je volledige cashback, wat neerkomt op 25 dagen 10.000 stappen zetten of 13 keer een uur sporten in de maand. Nu nog kijken waar ik mijn series 3 voor een mooi prijsje kan slijten :D

https://www.asr.nl/vitality/beloningen/activity-tracker

nieuws: Verzekeraar a.s.r. biedt korting en cadeaubonnen aan klanten die wear...

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:49
Kluutmaran schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:35:
Nadat ik bij mijn zorgverzekeringskeuze toevallig uitkwam op Ditzo, kon ik gebruik maken van de het a.s.r. Vitality programma en een Apple Watch series 5 kopen om deze in 2 jaar hopelijk terug te verdienen door te (blijven) sporten. Het blijkt namelijk dat je per maand 20 euro terug kan verdienen en zo dus de hele 480 euro terug krijgt! Elke maand moet je 2500 punten halen voor je volledige cashback, wat neerkomt op 25 dagen 10.000 stappen zetten of 13 keer een uur sporten in de maand. Nu nog kijken waar ik mijn series 3 voor een mooi prijsje kan slijten :D

nieuws: Verzekeraar a.s.r. biedt korting en cadeaubonnen aan klanten die wear...
En wat geef je hiervoor op?
je ongezonde levensstijl? :+

• Kluutmaran
Privacygevoelige data dat ik aan het sporten ben, maar die kan iedereen ook van mijn Strava afhalen. Aangezien mijn medisch dossier inzichtelijk is voor mijn zorgverzekeraar, schat ik in dat de voordelen sterker opwegen ten opzichte van de nadelen. Ik heb hier wel bewust naar gekeken, als Google eenzelfde systeem uit zou brengen zou ik er geen deel aan nemen bijvoorbeeld.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Kluutmaran schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:35:

Ik was onlangs in London en daar zag ik ook een dergelijke advertentie aan de muur hangen. Op zich wel een leuk initiatief om mensen wat meer te laten bewegen. Ik moet wel zeggen dat 25 dagen 10.000 stappen lopen best wel fors is, eigenlijk. Dan is 13x een uur sporten volgens mij eenvoudiger. Darten schijnt ook een sport te zijn. :+

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-02 18:29
bram1984 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:31:
[...]

Ik was onlangs in London en daar zag ik ook een dergelijke advertentie aan de muur hangen. Op zich wel een leuk initiatief om mensen wat meer te laten bewegen. Ik moet wel zeggen dat 25 dagen 10.000 stappen lopen best wel fors is, eigenlijk. Dan is 13x een uur sporten volgens mij eenvoudiger. Darten schijnt ook een sport te zijn. :+
Zelf was ik nog niet op de hoogte van dit soort initiatieven, maar klinkt inderdaad prima om mensen van de bank af te krijgen?! Zoals hierboven wordt gesuggereerd scheelt het ook wel wie dit soort praktijken aanbiedt (Google bijvoorbeeld). Overigens gaat het qua sporten het wel om leeftijdsgebonden maximale hartslag tijdens het sporten. Dus als je met darten de zenuwen enigszins onder controle kunt houden, dan wordt het lastig om de doelen te behalen ;)

• wokkelz
  • Laatst online: 17:49
Ik sport zelf elke week minimaal 4x per week, heb alleen nooit een horloge om omdat ik bang ben hem te beschadigen :P

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:04
RicoK schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:00:
[...]

Sorry, even me zelf quoten. Hoop dat het mag... En sorry dat het zo lang duurde...

De issue met mijn MBP early 2014 is er nog steeds. Met de MBA leek het als vanzelf te zijn opgelost en kan ik weer met mijn AW de MBA ontgrendelen.

Omdat het lijkt alsof de MBP issues vertoont, zoals een erg snel leeglopende accu en 'blaaswerk' bij een niet noemenswaardige belasting ga ik deze eerst van een schone installatie van Catalina voorzien. Gisterenavond (en vannacht, zoals bleek vanmorgen) had ik een backup gemaakt middels timemachine. Vanavond, hopelijk, een begin maken met de clean install. Hopelijk, hopelijk ben ik geen struisvogel, lossen de problemen hierdoor op.

To be continued......
Even een *bump* ;) Ik heb nu de laatste update op mijn MBP, iPhone en Apple Watch, en moet zeggen dat het voor mij nu stukken soepeler werkt. Nu maar afwachten voor hoe lang ;)

• Denman
Nou... een kleine week verder met de AW5, en mijn eerste smartwatch in het algemeen.

Ik ben het eens met de algemene tendens dat het geen "must-have" device is, maar vooral een aanvulling op je huidige apparaten (met name telefoon uiteraard :P).
Maar damn... het is wel een fijne aanvulling zeg! Ik kan nu al stellen dat ik 'm zou gaan missen als ik 'm niet meer had.
Het is gewoon fijn om tijdens een vergadering makkelijk te kunnen filteren of je wel of niet weg moet lopen om een telefoontje te pakken, zonder je telefoon uit de zak te halen. Of een app krijgen van je vrouw en kunnen bepalen of het wel of niet meteen antwoord behoeft.
Bovendien merk ik dat ik zeker tijdens werktijd sneller reageer op de trilling aan m'n pols, dan de trilling in m'n broekzak, waardoor ik minder dingen mis.

Zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen. Het maakt het net allemaal wat makkelijker ;)

En zoals gewoon is de integratie met andere Apple apparatuur weer voortreffelijk geregeld. Job wel done Apple. Tevreden gebruiker hier :)

Join het GoT Pulse-Team!

• streamnl
  • Laatst online: 14:44
Ik heb hem nu 3 weken.
Waar ik heel erg blij mee ben (op volgorde).

- ontgrendelen van mijn MacBook...
Alleen daarvoor had ik hem veel eerder moeten kopen

- sporten, ik hoef nu niet meer mijn horloge te wisselen en daarna moeilijk doen om mijn stappen en workout samen te voegen

- bediening van muziek. Harder, zachter en skippen van muziek (zoeken doe ik nog wel via mijn telefoon)

- Apple Pay. Ideaal.

- en idd, de berichten filteren die ik ontvang gedurende de dag.

- zoals Knight Rider tegen mijn horloge praten om een herinnering in te stellen of een Whatsapp bericht te beantwoorden.

• Menesis
  • Laatst online: 10-02 14:46
Hebben jullie ook dat de ECG na een workout niet goed werkt (Series 4)? Hij sloeg echt alle kanten op met vervolgens de melding dat ie niet goed kon meten.

Menesis wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:33 (5%)

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
Zit te wikken en te wegen of ik nou een Apple Watch 4 of 5 moet kopen, 4 is al verkrijgbaar voor 376 euro,
dat is 100 euro goedkoper dan de 5 serie, deze heeft enkel meer opslag/always on display en een kompas.
Voor de rest het zelfde, is dat de 100 euro meerprijs waard ?

• metieske
Albert020 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:33:
Zit te wikken en te wegen of ik nou een Apple Watch 4 of 5 moet kopen, 4 is al verkrijgbaar voor 376 euro,
dat is 100 euro goedkoper dan de 5 serie, deze heeft enkel meer opslag/always on display en een kompas.
Ik denk dat het die 100 euro zeker waard is.
Zelf heb ik de Series 3, en die begint soms te zeuren dat hij te weinig ruimte heeft om een update te doen, terwijl ik echt niet zoveel op mijn horloge heb staan.
Daarnaast is juist die always on display echt een hele mooie toevoeging.
Het is soms namelijk best irritant dat ik een keer extra met mijn pols moet schudden voordat het scherm aan gaat om even de tijd te checken.

• Albert020
metieske schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat het die 100 euro zeker waard is.
Zelf heb ik de Series 3, en die begint soms te zeuren dat hij te weinig ruimte heeft om een update te doen, terwijl ik echt niet zoveel op mijn horloge heb staan.
Daarnaast is juist die always on display echt een hele mooie toevoeging.
Het is soms namelijk best irritant dat ik een keer extra met mijn pols moet schudden voordat het scherm aan gaat om even de tijd te checken.
Welke AW3 heb jij dan de 4G ?

• bite
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Op mijn aw4 is 2,6GB in gebruik en 9,5GB vrij. Ik zet er geen muziek ofzo op. Is opslag op voorgaande modellen kleiner? Always on lijkt me wel weer handig. Dat was ik wel zo gewend met pebble en Garmin maar als ik dat voor 100,- kon aanschaffen zou ik twijfelen of dat het waard is. Zou liever een week met de accu kunnen doen of heel snel kunnen laden ter compensatie van de relatief beperkte accu-duur.
De app WorkOutDoors, MacBook ontgrendelen en Apple Pay vind ik wel erg handig.

bite wijzigde deze reactie 13-12-2019 15:07 (9%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Menesis schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:33:
Hebben jullie ook dat de ECG na een workout niet goed werkt (Series 4)? Hij sloeg echt alle kanten op met vervolgens de melding dat ie niet goed kon meten.
Boven een bepaalde HR kun je geen ECG meting doen, dat heb ik eens op Reddit gelezen.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Martijn-HK
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:54
Albert020 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:33:
Ik ben normaal echt een mee-lezer op fora, maar omdat ik deze week met dezelfde beslissing zat: bij Amazon.de is de series 5 44mm in het zwart te verkrijgen voor 449, gratis verzending en er is zelfs een 'gutschein' van toepassing voor 5 euro. In totaal heb ik voor 442 de knoop doorgehakt in het voordeel van series 5. Dus als je opzoek bent naar een 'standaard combinatie' i.p.v. 'mijn studio', dan is dat een mooie aanbieding.

• Menesis
The Inquisitor schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:09:
[...]

Boven een bepaalde HR kun je geen ECG meting doen, dat heb ik eens op Reddit gelezen.
Hmm nee hartslag was wel al gezakt naar rond de 80. Was een uur na training ofzo. Echt 10 keer geprobeerd. Vandaag werkt ie wel gewoon

• Albert020
Martijn-HK schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:17:
[...]

Ik ben normaal echt een mee-lezer op fora, maar omdat ik deze week met dezelfde beslissing zat: bij Amazon.de is de series 5 44mm in het zwart te verkrijgen voor 449, gratis verzending en er is zelfs een 'gutschein' van toepassing voor 5 euro. In totaal heb ik voor 442 de knoop doorgehakt in het voordeel van series 5. Dus als je opzoek bent naar een 'standaard combinatie' i.p.v. 'mijn studio', dan is dat een mooie aanbieding.
Het gaat waarschijnlijk toch de AW5 worden, scheelt na goed zoeken 60 euro meer,
maar nu met het always on display, gaat de accu dan niet sneller leeg ?

• Kluutmaran
Menesis schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:33:
[...]

Hmm nee hartslag was wel al gezakt naar rond de 80. Was een uur na training ofzo. Echt 10 keer geprobeerd. Vandaag werkt ie wel gewoon
Waarom zou je dagelijks een ECG meting willen maken?

• metieske
Albert020 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:53:
[...]

Welke AW3 heb jij dan de 4G ?
AW3 Wifi
bite schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:06:
Op mijn aw4 is 2,6GB in gebruik en 9,5GB vrij. Ik zet er geen muziek ofzo op. Is opslag op voorgaande modellen kleiner?
Daar lijkt het wel op, in mijn geval staat er 1,3GB available en 3,5GB in use. 5GB totaal dus.
En dat is bij grote updates wel eens te weinig gebleken waardoor ik tijdelijk mijn 600MB aan muziek eraf heb moeten gooien.

Als de AW4 12GB storage heeft, dan zal dat al een minder groot probleem zijn, en dus niet echt een reden om te upgraden.

• Albert020
metieske schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:18:
[...]

AW3 Wifi

[...]

Daar lijkt het wel op, in mijn geval staat er 1,3GB available en 3,5GB in use. 5GB totaal dus.
En dat is bij grote updates wel eens te weinig gebleken waardoor ik tijdelijk mijn 600MB aan muziek eraf heb moeten gooien.

Als de AW4 12GB storage heeft, dan zal dat al een minder groot probleem zijn, en dus niet echt een reden om te upgraden.
Leuk WiFi (haha) nee echt AW3 4G, deze is 16GB de gewone AW3 is 8GB

• page404

page404

Sanity not found

Albert020 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:42:
[...]

Het gaat waarschijnlijk toch de AW5 worden, scheelt na goed zoeken 60 euro meer,
Wat ik er over lees gaat hij eerder leeg. Of het erg is weet ik niet. Ik heb soms nog >60% over aan het einde van de dag met mijn AW4. En 's nachts gaat hij op de lader.

• harm12nl
Albert020 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:42:
[...]

Valt harstikke mee, lees de ervaringen eerder in dit topic maar eens terug. Is genoeg over gesproken ;)

©2004

• page404

page404

Sanity not found

harm12nl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:35:
[...]

Valt harstikke mee, lees de ervaringen eerder in dit topic maar eens terug. Is genoeg over gesproken ;)
Ik kan me ook niet voorstellen dat het echt een probleem is :*)

• metieske
Albert020 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:27:
[...]

Leuk WiFi (haha) nee echt AW3 4G, deze is 16GB de gewone AW3 is 8GB
Ja, ik noem hem maar WiFi, omdat de iPad zonder 4G ook WiFi heet.
Leek me duidelijk genoeg ;)

• Albert020
metieske schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:11:
[...]

Ja, ik noem hem maar WiFi, omdat de iPad zonder 4G ook WiFi heet.
Leek me duidelijk genoeg ;)
Maar jou AW3 (wifi) is bijna vol omdat ie 8gb heeft....

• metieske
Albert020 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:29:
[...]

Maar jou AW3 (wifi) is bijna vol omdat ie 8gb heeft....
Ja, die conclusie had ik zelf ook al getrokken, ik wist echter niet dat daar nog een verschil in zat tussen de mijne en andere watches.

• Menesis
Kluutmaran schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:49:
[...]

Waarom zou je dagelijks een ECG meting willen maken?
nou niet dagelijks. Ik probeerde het eens na een training. En probeerde het de voglende dag om te zien of het toen wel werkte

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Ik heb een AW3 en in de winter is het soms irritant dat mijn AW met een trui (vaak als hij wat vochtig is) een eigen leven krijgt. Er worden dan dingen geactiveerd. Net ging opeens een lamp aan in mijn huis. Of krijg ik andere dingen (pauze spotify oid)..

Kan ik dit probleem oplossen met een instelling oid?

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:25
Ja, de zwemmodus activeren. Dan reageert hij niet meer op aanrakingen van het scherm.
Dat doe je vanuit het control center door op de waterdruppel te tikken.

• SuidAkrA
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Martijn-HK schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:17:
[...]

Heb na weken twijfelen ook doorgezet.
AW 5 44mm, 412 € :9 (2e kans, doosje open verder niks aan)
Ik zie meeste dames met het kleinere formaat, maar ik kom van de Fitbit Ionic dus de 44mm vond ik toch beter qua scherm.
Net wat gestoeid met de instellingen en wijzerplaten, onwijs blij mee!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:27

Hoedje

Moderator Apple Talk
Een aantal reacties zijn verplaatst naar [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires. Graag daar de discussie over bandjes.
Ja bandjes, levertijden of Apple watch zelf, dan moet je iets kiezen.
Fijn dat het nu op de goeie plek staat hoor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• marz01
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18-02 21:40
Eindelijk in bezit van een watch met de gedachte dat flitsmeister of tomtom erop zou draaien met meldingen? maar dat is niet meer?

heeft iemand vo2 max meldingen ala garmin werkend erop?

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-02 18:46
marz01 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:02:
Eindelijk in bezit van een watch met de gedachte dat flitsmeister of tomtom erop zou draaien met meldingen? maar dat is niet meer?

heeft iemand vo2 max meldingen ala garmin werkend erop?
krijg gewoon de meldingen van FM op mijn Apple Watch Series 4.

• harm12nl
Meer mensen ook een betere batterijduur na de laatste update? Ik weet niet of de iOS of de WatchOs update het verschil maakt maar ik merk het als ik hem in de avond op de lader leg vlak voor het douchen. Is weer op mijn 'oude' Series 3 niveau. Ben ik erg blij mee. Scheelt snel 10 a 15 procent. :)

©2004

• SuidAkrA
  • Niet online
harm12nl schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:16:
Meer mensen ook een betere batterijduur na de laatste update? Ik weet niet of de iOS of de WatchOs update het verschil maakt maar ik merk het als ik hem in de avond op de lader leg vlak voor het douchen. Is weer op mijn 'oude' Series 3 niveau. Ben ik erg blij mee. Scheelt snel 10 a 15 procent. :)
Moet zeggen dat 1 vd dingen wat me deed twijfelen..., de batterijduur, mij erg meevalt.
Elke avond iets meer dan half uurtje aan de lader en als ik ga slapen in hij weer vol.
Het meten vd slaap is bij mij wel een belangrijk dingetje, dus kan ik hem niet 's nachts laden.
(Tip: Btw de 44 mm wordt nog steeds aangeboden voor 412€ met alleen doosje open)

Ik merk trouwens dat ik best moeite heb met het 'gewone' klokkijken :D
Met wijzers enzo :+

• Albert020
Had een vraag over sluimerstand (ben er al uit)

Albert020 wijzigde deze reactie 20-12-2019 11:08 (72%)

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-02 23:36
SuidAkrA schreef op donderdag 19 december 2019 @ 01:43:
[...]

(Tip: Btw de 44 mm wordt nog steeds aangeboden voor 412€ met alleen doosje open)
Waar heb je deze gezien als ik vragen mag?

• SuidAkrA
  • Niet online
TR1969 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:47:
[...]

Waar heb je deze gezien als ik vragen mag?
Bij Coolblue. Heb hem zelf ook gekocht vorige week voor 412€.
Alleen het doosje is open geweest, verder alles perfect.
Werd afgelopen week nog een paar keer voor die prijs aangeboden, maar is snel weer weg.
Nu helaas niet, zou het even in de gaten houden ;)

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-02 10:09
Deze morgen een AW5 nieuw in blister opgehaald voor 305euro via een zoekertje. Nog aan het twijfelen of ik ga opendoen of ... :w
Ik wil wel een AW.

Deze morgen toch maar open gedaan, dealtje was te mooi om er niet van te genieten 7(8)7
Op naar het accessoire topic!

Trolololo wijzigde deze reactie 21-12-2019 09:52 (39%)

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:35
Trolololo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:45:
Deze morgen een AW5 nieuw in blister opgehaald voor 305euro via een zoekertje. Nog aan het twijfelen of ik ga opendoen of ... :w
Ik wil wel een AW.

Deze morgen toch maar open gedaan, dealtje was te mooi om er niet van te genieten 7(8)7
Op naar het accessoire topic!
305 euro voor een AW 5 is geen geld. Een hele mooie goede aankoop.

• Albert020
Toch nog op het laatste moment een AW5 nieuw (doosje open) bij MM op de kop kunnen tikken voor 380 euro !

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:35
Gebruiken jullie trouwens bandjes van de kleinere modellen op de grotere ? Ik had een 38 mm Watch met daarbij een handvol originele bandjes. Sinds Mei dit jaar overgestapt op een 42 mm kast. Ik gebruik gewoon nog de 38 mm bandjes. Er zit een kleine uitsparing aan alle hoeken van de kast maar storend is dat niet. Het valt bijna niet op en het is een stuk goedkoper dan weer nieuwe kopen

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Gisteren overgestapt van een 7+ naar een 11Pro en dmv. een backup-restore de boel overgezet.

Ik krijg nu met geen mogelijkheid de Microsoft Authenticator meer werkend op de watch.

Op de 11Pro werken alle accounts in de App. maar op de watch zegt hij "start adding accounts to your phone App.".

De-installaties en herstarten van de watch helpen niets.

Iemand een idee?

• harm12nl
i2Paq schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:20:
Gisteren overgestapt van een 7+ naar een 11Pro en dmv. een backup-restore de boel overgezet.

Ik krijg nu met geen mogelijkheid de Microsoft Authenticator meer werkend op de watch.

Op de 11Pro werken alle accounts in de App. maar op de watch zegt hij "start adding accounts to your phone App.".

Iemand een idee?
Helaas niet het antwoord voor je. Wat je wel kan doen is ‘Step Two’ installeren. Vind ik persoonlijk een betere app. Wellicht voldoet het ook voor jou :)

©2004

harm12nl schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:32:
[...]

Helaas niet het antwoord voor je. Wat je wel kan doen is ‘Step Two’ installeren. Vind ik persoonlijk een betere app. Wellicht voldoet het ook voor jou :)
De Microsoft Authenticator heeft wel het voordeel dat je passwordless login kan activeren (mits je account het ondersteunt, zoals bijv. Office 365). Dan hoef je dus niet eens meer een wachtwoord in te vullen en krijg je op je horloge alleen een vraag welke van de 3 nummers op de monitor verschijnen. Goede nummer invullen en klaar...

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12:01
Mensen de Volvo app aan de gang gekregen? Bij mij werkt het niet.

• Dirk0s
  • Laatst online: 18:42
Mijn moeder wil voor haar verjaardag een smartwatch, omdat ze al een iPhone heeft kwam de apple Watch als eerste in me op.
Omdat het nieuwste model iets te duur is zou het de oudere serie 3 worden.

Is dit nog een goede aankoop voor een wat "oudere" vrouw die niet perse het nieuwste van het nieuwste nodig heeft?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dirk0s schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:03:
Mijn moeder wil voor haar verjaardag een smartwatch, omdat ze al een iPhone heeft kwam de apple Watch als eerste in me op.
Omdat het nieuwste model iets te duur is zou het de oudere serie 3 worden.

Is dit nog een goede aankoop voor een wat "oudere" vrouw die niet perse het nieuwste van het nieuwste nodig heeft?
Heb je al in dit topic gekeken? Een soortgelijke vraag is al een paar keer langsgekomen.

Maar als de gebruiker het verschil niet kent tussen een S3 en S5, dan zul je ook niets missen.

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:52
Momenteel ben ik op zoek naar een goede fitness app. Ik vind het geen probleem om voor een goede app te moeten betalen, naar liefste doe ik dat eenmalig en niet maandelijks. Ik zie door de bomen het bos niet meer. In het verleden (op mijn Android) gebruikte ik Jefit. Ik zag dat die ook op de watch kon, maar kan er niet achter komen of die een beetje praktisch is. Het liefst doe ik zo weinig mogelijk op de watch tijdens het fitnessen. Iemand een goede suggestie en ervaring?

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hooli-gan schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:09:
Momenteel ben ik op zoek naar een goede fitness app. Ik vind het geen probleem om voor een goede app te moeten betalen, naar liefste doe ik dat eenmalig en niet maandelijks. Ik zie door de bomen het bos niet meer. In het verleden (op mijn Android) gebruikte ik Jefit. Ik zag dat die ook op de watch kon, maar kan er niet achter komen of die een beetje praktisch is. Het liefst doe ik zo weinig mogelijk op de watch tijdens het fitnessen. Iemand een goede suggestie en ervaring?
Ik gebruik ze beide niet, maar ik lees er regelmatig over in de Apple Watch subreddit:

Strong, maar deze heeft een abonnementsmodel
Gymaholic, IAP en kost je wel wat als je alle aankopen doet, maar geen abonnement

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie ervaring met Applecare bij de Watch? Is het echt nodig of eigenlijk zonde geld? En kun je het ook kopen bij een tweedehands(week of 2 oud) horloge?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Christiano007 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:50:
Hebben jullie ervaring met Applecare bij de Watch? Is het echt nodig of eigenlijk zonde geld? En kun je het ook kopen bij een tweedehands(week of 2 oud) horloge?
Je kan het sowieso niet aanschaffen bij een tweedehands model. Model mag maximaal 1 maand oud zijn.

Als je voorzichtig doet is kans dat het misgaat niet groot. Zelf gebruik ik het dus niet maar het is net als met elk apparaat een persoonlijke afweging.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

DeNachtwacht schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:16:
[...]

Je kan het sowieso niet aanschaffen bij een tweedehands model. Model mag maximaal 1 maand oud zijn.

Als je voorzichtig doet is kans dat het misgaat niet groot. Zelf gebruik ik het dus niet maar het is net als met elk apparaat een persoonlijke afweging.
Thnx

Maar hoe weten zij of je het artikel 2e hands hebt gekocht als de watch bijv. 2 weken oud is? Moet je echt een factuur overleggen of gaat het op serienummer?

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-02 23:36
Christiano007 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:18:
[...]

Thnx

Maar hoe weten zij of je het artikel 2e hands hebt gekocht als de watch bijv. 2 weken oud is? Moet je echt een factuur overleggen of gaat het op serienummer?
Zie hier alle info over applecare en het binnen 60 dagen afsluiten.

https://www.apple.com/nl/.../applecareplus_nl_tc.html
https://www.apple.com/leg...applecareplus_nl_ipid.pdf
Christiano007 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:50:
Ik vind dat persoonlijk een beetje "overdreven" voor een horloge. Zeker bij de aluminium modellen maar ook wel bij mijn Titanium.

Kans dat er wat gebeurd is zo klein en cosmetische schade (Stootje tegen de kast, kras op glas bij aluminium) valt er niet eens onder.
Christiano007 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:18:
[...]

Thnx

Gaat op serienummer inderdaad. Tot 60 dagen na eerste activatie.

Donstil wijzigde deze reactie 02-01-2020 19:04 (24%)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:02:
[...]

Ik vind dat persoonlijk een beetje "overdreven" voor een horloge. Zeker bij de aluminium modellen maar ook wel bij mijn Titanium.

Kans dat er wat gebeurd is zo klein en cosmetische schade (Stootje tegen de kast, kras op glas bij aluminium) valt er niet eens onder.

[...]

Gaat op serienummer inderdaad. Tot 60 dagen na eerste activatie.
Ah thnx. Vooral het stoten is voor mij een dingetje, kun je wel weer een case eroverheen doen maar dan wordt het juist weer zo'n log ding. En als dat er niet in zit heeft het ook weinig zin voor mij.

@Christiano007 Een krasje (cosmetische schade) valt er niet onder, maar een scheur wel. Als je hem tegen mini dingen wilt beschermen heb je er niets aan, maar voor overige zaken is ‘t wel fijn. Ik heb op alle apparaten behalve de AirPods AppleCare+, en voor de Watch kwam dit vorige week toevallig goed uit. Er was mogelijk een probleem met de accu, hij is netjes express replaced :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Christiano007 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Ah thnx. Vooral het stoten is voor mij een dingetje, kun je wel weer een case eroverheen doen maar dan wordt het juist weer zo'n log ding. En als dat er niet in zit heeft het ook weinig zin voor mij.
Ah ja zoals ik al zei, dat valt er nou precies niet onder, althans tenzij je hem zo hard stoot dat het glas barst natuurlijk :) (of dit “per ongeluk” gebeurd nadat je een kras hebt opgelopen >:) )

Ik verzeker eigenlijk niets wat ik niet zo kan vervangen met als enige uitzondering mijn iPhone, puur vanwege de hierboven al aangehaalde Express replacement maar daar zie ik voor mijn Apple watch geen meerwaarde in.

Donstil wijzigde deze reactie 02-01-2020 19:40 (5%)

• wishmaster1986
  • Laatst online: 17:08
Vanmiddag even naar de Apple store geweest in Oberhausen om onderstaande watch op te halen. Ik wou perse de stainless steel 44mm versie met milanese loop en die is niet verkrijgbaar in Nederland. Vind persoonlijk het glimmende van SS mooier dat mat aluminium. Wel een fingerprint magnet zie ik al op de foto's...

Jammer dat Tele2 in Nederland nog geen e-sims ondersteund. Geen idee of ik het nodig zal hebben maar het kan met de hardware dus dan wil ik het ook gebruiken :+

wishmaster1986 wijzigde deze reactie 02-01-2020 21:49 (14%)

wishmaster1986 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:46:
Vanmiddag even naar de Apple store geweest in Oberhausen om onderstaande watch op te halen. Ik wou perse de stainless steel 44mm versie met milanese loop en die is niet verkrijgbaar in Nederland. Vind persoonlijk het glimmende van SS mooier dat mat aluminium. Wel een fingerprint magnet zie ik al op de foto's...

Jammer dat Tele2 in Nederland nog geen e-sims ondersteund. Geen idee of ik het nodig zal hebben maar het kan met de hardware dus dan wil ik het ook gebruiken :+

[Afbeelding: watch2]

[Afbeelding: watch1]
Aah blijft mooi inderdaad. Had de generaties hiervoor ook altijd de SS maar nu voor Titanium gegaan. Als ik dan de combinatie SS + Milanese zie krijg ik altijd weer een beetje spijt :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:02:
[...]

Waarom overdreven? Is iedereen rijk op tweakers ofzo? 460 euro vind ik toch een hoop geld, en mocht je hem binnen een jaar kapot laten vallen dan heb je Apple care er al uit.

Daarnaast kleine kans? Het is een horloge om mee te sporten. Normaal gesproken doe je dan je horloge af, deze houd je juist om. Het glas van het aluminum model krast ook nog eens behoorlijk snel, dus de kans op schade bij sporten is relatief groot.

De afweging van Apple care is verder persoonlijk. Vergeet niet dat schade binnenhuis gedekt kan worden door de inboedelverzekering, en schade op reis op de reisverzekering.

The Inquisitor schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:05:
Waarom overdreven? Is iedereen rijk op tweakers ofzo? 460 euro vind ik toch een hoop geld, en mocht je hem binnen een jaar kapot laten vallen dan heb je Apple care er al uit.
Ja want €460 uitgeven aan een horloge valt onder rijk 8)7

Verder is AppleCare+ voor de Nederlandse watch als je er aanspraak op maakt €65+€65. Oftewel €130,- totale prijs bij een schade geval, dat is meer dan 25% van de nieuwwaarde. Dat noem ik overdreven. Zeker als een dergelijk product na een paar maanden al 50% van zijn waarde kwijt is.

Ben je heel onhandig dan is het misschien een goeie “investering”. Voor mij voelt het overdreven voor een dergelijk instap product.
The Inquisitor schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:05:
Daarnaast kleine kans? Het is een horloge om mee te sporten. Normaal gesproken doe je dan je horloge af, deze houd je juist om. Het glas van het aluminum model krast ook nog eens behoorlijk snel, dus de kans op schade bij sporten is relatief groot.
Mm ook bij het sporten valt dat wel mee lijkt mij. Moet wel heel grof gaan allemaal wil hij echt onherstelbaar beschadigd raken. Krassen zijn verder niet gedekt namelijk (zie boven).

Donstil wijzigde deze reactie 02-01-2020 22:21 (26%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:17:
[...]

Ja want €460 uitgeven aan een horloge valt onder rijk
Niet uit de context halen hè. Het gaat er om dat er hier soms zo makkelijk wordt gedaan over de aanschafprijs. Verzekeren is niet nodig want het horloge is niet duur? Dan doe je alsof de aanschafprijs peanuts is.

Nogmaals: verzekeren is een persoonlijke afweging, net zoals elke andere verzekering. Je bent inderdaad geld kwijt bij het gebruik ervan, dus dat moet je in je berekening meenemen, maar iedereen weet ook dat als je genoeg krassen hebt icm Apple care je gewoon grotere schade kan veroorzaken. Dat komt op Reddit ook bijna elke week voorbij.

• harm12nl
Christiano007 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Gewoon kopen en van genieten :+

Zoveel stoot je hem niet hoor. Als je er in het begin redelijk op let, lijkt het wel alsof je hem later automatisch beschermt.

Ik ben in het begin vol tegen een aluminium deurkozijn gelopen met mijn arm (en dus Watch). Gevolg 1 miniem krasje op de case die die eigenlijk amper ziet. Hij kan dus best wel wat hebben.

Als ik ga klussen of voetballen dan doe ik deze eromheen samen met een lange mouwen shirt.

Op mijn vorige Apple Watch had ik een ondiepe lange kras op het scherm. Daar kon ik mij erg aan storen. Inmiddels heb ik deze al enige tijd erop zitten. En dat voor iemand die eigenlijk anti screenprotector is. Ik heb hem er inmiddels al maanden op zitten en zelfs al een keer vervangen. Je ziet hem bijna niet (echt bijna niet, neem van mij aan dat ik hier bijzonder kritisch op ben :)) en dit geeft mij echt de ultieme geruststelling!

Edit: en anders kan je ook nog een buiten-de-deur-verzekering nemen bij een verzekeringsmaatschappij. Is gelijk al je apparatuur verzekerd. Ook nog een prima alternatief.

harm12nl wijzigde deze reactie 03-01-2020 08:53 (5%)

©2004

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:35
The Inquisitor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:12:
[...]

Niet uit de context halen hè. Het gaat er om dat er hier soms zo makkelijk wordt gedaan over de aanschafprijs. Verzekeren is niet nodig want het horloge is niet duur? Dan doe je alsof de aanschafprijs peanuts is.

Nogmaals: verzekeren is een persoonlijke afweging, net zoals elke andere verzekering. Je bent inderdaad geld kwijt bij het gebruik ervan, dus dat moet je in je berekening meenemen, maar iedereen weet ook dat als je genoeg krassen hebt icm Apple care je gewoon grotere schade kan veroorzaken. Dat komt op Reddit ook bijna elke week voorbij.
Stelregel bij mij is dat ik alleen dingen verzeker die ik niet kan betalen als ze stuk gaan, of waar ik ook een paar maanden zonder kan als ze stuk gaan. Een Apple Watch valt hier onder.

PSN: Sluuz

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:53
wishmaster1986 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:46:

[Afbeelding: watch2]

[Afbeelding: watch1]
Ik heb laatst dezelfde combi gekocht maar hou er rekening mee dat je GEEN garantie in Nederland hebt. Bij mij deed de Milanse band niet goed en was al bij Apple store in Nederland geweest en daar kon Apple geen garantie geven en de band niet omruilen.

Wat een verschil trouwens met mijn oude Apple watch 0 want ik doe nu drie dagen met de batterij tov één dag. Ik had stiekem wel liever wel de titanium versie gehad of keramiek versie maar de rvs versie is ook wel speciaal aangezien je deze hier niet ziet.
Ik ben bezig met zowel esim op mijn iPhone XR als op de watch. Dat ben ik aan het afwachten of dat gaat lukken.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-01 07:32
i2Paq schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:20:

Iemand een idee?
Open de app is op je iPhone en terwijl deze open staat, open dan is de watch app. Meestal begint het daarna wel te werken.

Ook dat valt niet onder rijk natuurlijk.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:13

Grin

Ride si sapis.

[...]
Niet uit de context halen hè. Het gaat er om dat er hier soms zo makkelijk wordt gedaan over de aanschafprijs.
[...]
Op een persoonlijke noot: 460 euro voor een horloge is prima te doen. Ik kan daar niet al te moeilijk over doen. Maar dat is geen sneer naar personen voor wie 460 euro heel veel geld is. Ik besef mij prima dat er genoeg mensen zijn die heel veel moeite hebben om 460 euro te besteden, laat staan aan een horloge. Maar ik vertik het om dat in iedere post te noemen. De overgevoeligheid van tegenwoordig is iets wat ik mij doorgaans goed besef, maar zeker niet altijd wil benoemen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Ook dat valt niet onder rijk natuurlijk.
Oké. Is goed. Je blijft er één woordje uitpikken, dus een discussie gaat ons nergens brengen

The Inquisitor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Oké. Is goed. Je blijft er één woordje uitpikken, dus een discussie gaat ons nergens brengen
Prima want de bewering sloeg toch al nergens op.

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:34
Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Prima want de bewering sloeg toch al nergens op.
Dude, t lijkt wel of jij hier het voor t zeggen hebt. Laat die gast gewoon zn mening hebben. A-relaxt zoals hoe jij hier soms je mening moet laten gelden
deBennie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:06:
[...]
Dude, t lijkt wel of jij hier het voor t zeggen hebt. Laat die gast gewoon zn mening hebben. A-relaxt zoals hoe jij hier soms je mening moet laten gelden
Ja ach als je het er niet mee eens bent lijkt het al snel “a-relaxt” natuurlijk. Maar inderdaad iedereen recht op zijn mening, zo ook ik dus :)

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:13

Grin

Ride si sapis.

Ach laat ook maar.

Grin wijzigde deze reactie 03-01-2020 10:14 (77%)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:27

Hoedje

Moderator Apple Talk
Laten we het gezellig houden hier. Graag weer ontopic door :)
Pagina: 1 ... 108 ... 111 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True