Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Poltergeist?WhatsappHack schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:18:
Hebben jullie wel eens dat de Watch fantoom haptic-feedback geeft? Dus dat ie heel even kort trilt, maar er geen melding oid is?
Ik dacht eerst dat ik gek was of ‘t gewoon ‘t bandje was ofzo dat onder beweging trilde, maar nu flikte ie het net terwijl ie stil op tafel lag ook
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik heb bij instellingen meldingen op prominent staan. Gewone meldingen (die ik ook op mij iPhone zie) geven dan ook de prominente trilling op mijn watch. Maar als ik een wandeling maak en dus een workout start geeft mijn watch ook een lichte trilling. Als ik dan gelijk kijk op mijn watch zie ik een melding als “1 km gelopen”. Als ik niet gelijk kijk dan zie ik die melding niet meer en kan hem ook niet terug vinden.WhatsappHack schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:18:
Hebben jullie wel eens dat de Watch fantoom haptic-feedback geeft? Dus dat ie heel even kort trilt, maar er geen melding oid is?
Ik dacht eerst dat ik gek was of ‘t gewoon ‘t bandje was ofzo dat onder beweging trilde, maar nu flikte ie het net terwijl ie stil op tafel lag ook
Dat gezegd hebbende heb ik soms ook zo’n lichte trilling zonder dat er iets te zien is op de watch.
Een Series 4 40mm is nu voor 359,- en 44mm is 386,- te koop.
Een stapje verder zien we een Series 5 40mm voor 419,- te koop. Dat scheelt dan 60 euro. Is dat de meerprijs waard?
Processor is hetzelfde, ik zie alleen verschil met kompas en Always On Display wat me niet veel uitmaakt. Ik kan mij voorstellen dat hierdoor de accuduur minder wordt?
Advies is welkom.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Authy heb ik nog geprobeerd. Ik moet meteen mijn gsm nummer geven voor de verificatie.
Bij Two step hoeft dat niet. Ik denk dat ik deze ga proberen.
Nogmaals bedankt
Blijft een keuze die je zelf moet makenTHE_BASE schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:23:
Mijn partner en ik hebben nu beiden een Series 3 en met alle aanbiedingen willen we wel overstappen.
Een stapje verder zien we een Series 5 40mm voor 419,- te koop. Dat scheelt dan 60 euro. Is dat de meerprijs waard?
Processor is hetzelfde, ik zie alleen verschil met kompas en Always On Display wat me niet veel uitmaakt. Ik kan mij voorstellen dat hierdoor de accuduur minder wordt?
Advies is welkom.
©2004
Helemaal met je eens.harm12nl schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:20:
[...]
Blijft een keuze die je zelf moet makenVoor mij was het Always On Display een welkome aanvulling. En ik geniet hier nog elke dag van. Ik kan ook niet in je wallet kijken maar voor 60 euro verschil zou ik altijd voor de laatste versie gaan. En je kan AOD ook uitzetten op de 5
Voor nu besloten om de Series 3 nog om te houden en te wachten tot Series 5 leuker geprijsd wordt of wellicht Series 6 met een nieuw design.
Ik was erg blij met 42mm en merk dat 44mm te groot is op m’n pols en 40mm te klein.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Authy is een stap in de goede richting. Ik kan nu de code lezen op mijn watch. Maar is er ook een app waarbij ik alleen op de watch iets moet aanklikken van "ja dat ben ik"?streamnl schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:55:
@harm12nl & @The Inquisitor
Authy heb ik nog geprobeerd. Ik moet meteen mijn gsm nummer geven voor de verificatie.
Bij Two step hoeft dat niet. Ik denk dat ik deze ga proberen.
Nogmaals bedankt
(het gaat om het inloggen bij Microsoft 365)
PS
De auto-unlock van mijn Macbook vind ik echt perfect werken. Alleen hiervoor had ik al veel eerder een watch moeten kopen.
Maar dat ligt niet zozeer aan de app maar of de 2FA push ondersteunt. En Office/Outlook is een van de weinig die dit doet. Die push met goedkeuring krijg je helaas niet via Authy, dan moet je MS Authenticator installeren. Dan kun je vanaf je watch ook goedkeuren drukken. Echter... alleen voor MS inlogsstreamnl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:29:
[...]
Authy is een stap in de goede richting. Ik kan nu de code lezen op mijn watch. Maar is er ook een app waarbij ik alleen op de watch iets moet aanklikken van "ja dat ben ik"?
(het gaat om het inloggen bij Microsoft 365)
PS
De auto-unlock van mijn Macbook vind ik echt perfect werken. Alleen hiervoor had ik al veel eerder een watch moeten kopen.
Bedankt voor je uitleg.The Inquisitor schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:35:
[...]
Maar dat ligt niet zozeer aan de app maar of de 2FA push ondersteunt. En Office/Outlook is een van de weinig die dit doet. Die push met goedkeuring krijg je helaas niet via Authy, dan moet je MS Authenticator installeren. Dan kun je vanaf je watch ook goedkeuren drukken. Echter... alleen voor MS inlogs
Tju..jammer dat het alleen voor MS werkt.
Ongetwijfeld nog een paar, maar zeker niet veel in ieder gevalstreamnl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:01:
[...]
Bedankt voor je uitleg.
Tju..jammer dat het alleen voor MS werkt.
Ik zit ongeveer met hetzelfde. Heb voor 349 euro de "Apple Watch Series 4 Nike+ (Geweven sportbandje, 44mm) Zilver (Grijs, Wit)" op de kop getikt bij Coolblue. (Heb zelf een bandje die ik wil gebruiken) De goedkoopste Series 5 (44mm) bij een betrouwbare shop ga je al gauw richting de 470 euro. Dat scheelt 120 piek.THE_BASE schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:23:
Mijn partner en ik hebben nu beiden een Series 3 en met alle aanbiedingen willen we wel overstappen.
Advies is welkom.
Keuzes, keuzes. Helaas zijn de Black Friday acties bij Apple wat tegenvallend, maar ik ben er nog niet uit. Ik heb trouwens nu een Series 2 met een defecte crown, dus die kan ik ook niet verkopen of inruilen.
[ Voor 4% gewijzigd door JPtjeeNL op 29-11-2019 12:06 ]
Mijn standpunt blijft, als je een Watch wil proberen ga dan voor een goedkope (2e hands?) series 3, weet je zeker dat je hier toch blij van gaat worden doe het dan meteen goed en ga voor de series 5. Gun het jezelf
youtube.com/@hisrep
De El Cheapo bandjes
(foto's via PM op 4k, en als je een specifieke foto wilt dan hoor ik het graag)Nou... WC heeft een setje laten komen. Van die goedkope oosterlingen bandjes. Die van een paar euro.
Gezien de originele best wel duur zijn en ook niet oneindig in ontwerp... heb ik ter test een zut van die namaak bandjes laten komen om eens wat te testen.
Ik was eigenlijk van plan enkel adapters te kopen... maar ik kan net zo goed een heel bandje bestellen want dat scheelt een euro. Ofwel.. al is het bandje nog zo ruk... je hebt tenminste een adapter (later meer).
Ik twijfelde enorm na het zien van de review foto's op de betreffende websites. Mensen nemen vaak een foto met de GSM en regelmatig met flits waardoor ik het idee kreeg dat de bandjes heel erg plastic oogden. Het leek vaak alsof het een soort glans had van de plastic materialen en dat vind ik enorm lelijk.
Dus... ik heb er 8 laten komen om te testen. De selectie heb gedaan op basis van fabriek. Althans, naar mijn idee zijn er ruwweg 2/3 echte fabrikanten die ze maken.. en de rest word door resellers aangeboden.
Ik heb nu denk ik een selectie van al die fabrieken.
Eerst maar eens de foto's 

Het valt me alles behalve tegen. De materialen zijn zeker niet glanzend en plastic ogend. Voor een namaak leer vind ik het er zelfs heel goed uitzien. Uiteraard zullen ze niet heel lang mooi blijven maar als ik er elk kwartaal 10 bestel... dan ben je nog maar de prijs van 1 origineel bandje kwijt per jaar. En dan heb ik dus liever 100 verschillende kleuren en soorten.
Je ziet hier en daar dat het verven van de bandjes niet 100% nauwkeurig is. Maar ik dacht echt kartelranden te gaan vinden... waar in praktijk het echt minuscule afwijkingen zijn. Over het algemeen moet je echt goed kijken wil je iets geks zien.
De sluitingen werken ook allemaal naar behoren. De eerste paar keer is het wat frutten omdat het materiaal nog stijf is... maar daarna werken ze zoals elk traditioneel bandje.
Ik zweet snel onder een horloge (ook met origineel sport bandje), en merk hier geen verschil. Ik zweet net zo veel. Het is maar even de vraag hoe goed het materiaal daar tegen kan. Maar als ik elk bandje 20 keer kan gebruiken voordat het er wat minder mooi uitziet... dan ben ik al tevreden.
Adapters

Hier ging het me eigenlijk om... De adapters zodat je andere bandjes kun gebruiken. Ik kon het op foto's niet zo goed zien dus moest ze bestellen, maar inderdaad dit zijn de normale adapters die je overal kunt kopen. Je hebt een uitvoering met schroefjes en je hebt er een met een traditionele springbar. Ze passen prima in het horloge en sluiten naar mijn idee ook gewoon goed aan. Je kunt ze niet eruit trekken zonder het knopje in te drukken en er zit ook geen noemenswaardige speling op (net zo veel als een origineel sport bandje).

Conclusie
Prima! Elke dag een andere en bij elk feestje iets geks. Ik vind ze meer als voldoende kwaliteit hebben voor een beetje lol... Als ik een weekend weg zou gaan dan zou ik wel 1 originele meenemen.. maar voor dagelijks gebruik op bijvoorbeeld kantoor is het prima.
Als er een begint te verslijten zal ik de levensduur posten met een foto.
FreeReef.nl
Nice. Ik hoop snel mijn Watch 5 te mogen ontvangen. (verwacht 10 december, besteld hij Apple zelf, helaas teleurstellende Black friday actie waar ik op zat te wachten voor bestellen).World Citizen schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:05:De El Cheapo bandjes
(foto's via PM op 4k, en als je een specifieke foto wilt dan hoor ik het graag)
*Heel verhaal*
Mag ik vragen waar deze bandjes vandaan komen en hoe lang was de levertijd? Geen issues met import of iets dergelijks?
Ik heb ze bij AliExpress besteld. Geen issues met import want ze zijn te goedkoop: onder de 10 euro of zelfs 5 euro. Ik heb er 1 besteld bij een nl-bedrijf. Hetzelfde bandje: 40 euro in nl en bij Ali 4,50. Ja hij is langer onderweg; 2 weken.Hooli-gan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:44:
[...]
Nice. Ik hoop snel mijn Watch 5 te mogen ontvangen. (verwacht 10 december, besteld hij Apple zelf, helaas teleurstellende Black friday actie waar ik op zat te wachten voor bestellen).
Mag ik vragen waar deze bandjes vandaan komen en hoe lang was de levertijd? Geen issues met import of iets dergelijks?
Je kunt denk ik het beste kijken welke ze het snelst verstuurd op de dag dat je ze besteld. Dat was bij mij de "ali-yun Store" op Aliexpress.Hooli-gan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:44:
[...]
Nice. Ik hoop snel mijn Watch 5 te mogen ontvangen. (verwacht 10 december, besteld hij Apple zelf, helaas teleurstellende Black friday actie waar ik op zat te wachten voor bestellen).
18 november besteld en gisteren in huis. Probleemloos, maar wellicht komt dat omdat ik onder het bedrag zat waarop je invoerrechten moet gaan betalen. Ik meen dat je boven de 25 euro officieel moet gaan betalen, en daaronder niet.
Mijn order zat op 24 euro incl verzenden (verzenden was gratis)
FreeReef.nl
Haha, idem. Ik heb hem maar bij Bol besteld en inmiddels al om de pols.Hooli-gan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:44:
[...]
Dat hadden meerdere je hier op voorhand wel kunnen voorspellen denk ik
Ach ja. Die paar dagen kon ik wel wachten. Better safe then sorryRoos79 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:11:
@Hooli-gan De 5 is net uit en dan was er weinig kans op al een spectaculaire actie met Black friday.
Mja niet helemaal, bij Amazon US is $50 korting op de al lage prijs van $399. Dus je haalt daar een Series 5 voor $350 oftewel €310, maar dan met wat taxes erbij kom je weer uit op rond de €350. Dan hebben we het dus over €100 goedkoper dan hier!Roos79 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:11:
@Hooli-gan De 5 is net uit en dan was er weinig kans op al een spectaculaire actie met Black friday.
Maar het blijft mij verbazen dat dat in de V.S. wel continu bij allerlei retailers gebeurt met nieuw Apple spul en dat het hier in Nederland vrijwel nooit het geval is. Neem een BTW actie bij de Mediamarkt; Apple spul uitgezonderd...
heel raar maar waar, bij ons in Europa staan ze het niet toe ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-11-2019 22:40 ]
youtube.com/@hisrep
Waar heb je die gele en blauwe bandjes vandaan?World Citizen schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:05:De El Cheapo bandjes
Dat zijn in het specifiek dezei2Paq schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:12:
[...]
Waar heb je die gele en blauwe bandjes vandaan?
Ik heb alle andere kleuren ook besteld nu, dus wellicht later nog een foto.
FreeReef.nl
Afgelopen nacht is hij opgeladen en daarna op het nachtkastje belandt. 10 uur later is er nog maar 88% procent over, terwijl de watch zelf niets doet toch?
Kijk 12% over 10 uur valt wel mee, maar als de watch zelf zeg maar op standby staat, dan vind ik het weer veel. Wat doet die theatermodus precies? Zijn er mensen die de watch echt uitzetten 's nachts?
Ik vroeg mij al af waarom mijn watch trilde, zonder iets weer te geven. Dat was om 12:00 exact, maar de sirene-geluiden buiten wel gehoord. Ik zie nu wel dat 3 uur geleden een push-melding op mijn mobiel was...basmq schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:25:
Al eerder genoemd, het NL-Alert controle bericht komt niet door op de watch... En als de telefoon dan op stil staat, krijg je de waarschuwing niet door...
Alle 3 modi die je noemt zijn verschillend (het zou ook raar zijn als er 3 dezelfde modi op zouden zitten onder een andere noemer). Google er even op, dan weet je meteen het verschil.Krilo_89 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:53:
Wat doet die theatermodus precies? Zijn er mensen die de watch echt uitzetten 's nachts?
In theatermodus blijft je scherm donker, Je krijgt wel binnenkomende notificaties, maar het scherm licht niet op. Als je gaat slapen en de watch naast je neer legt kun je beter vliegtuigmodus aanzetten, dan krijg je geen notificaties, en schakelt BT en Wifi uit.
Verwijderd
S3 vond ik vroeger te ‘klein’ en te weinig scherm maar blijkbaar zijn de bezels nu minder op de nieuwe.
Prijsverschil is natuurlijk wel groot.
379€ das een heel nette prijs voor een S5. Ik zou het wel wetenVerwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:56:
Hier ook in twijfel, kan een gloednieuwe S3 42mm scoren voor 159€ of een series 5 44mm voor 379€.
S3 vond ik vroeger te ‘klein’ en te weinig scherm maar blijkbaar zijn de bezels nu minder op de nieuwe.
S5 dan natuurlijk. Waar scoor je die voor die prijs? Mag ook in DMVerwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:56:
Hier ook in twijfel, kan een gloednieuwe S3 42mm scoren voor 159€ of een series 5 44mm voor 379€.
Tesla M3LR '21
€379 voor een 5? Is dat een CM actie of een tweedehands? Voor die eerste heb ik ook wel interesseVerwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:56:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Excuses voor de verwarring

Had ik mezelf eerst nog voorgenomen om voor een Apple Watch 4 te gaan i.p.v. de 5 (ik heb nu helemaal geen smartwatch) omdat ik AOD en kompas niet genoeg meerwaarde vond hebben. Nu, een tijdje twijfelen later, ben ik wel overtuigd van AOD. Ik zit nogal eens in een vergadering en om dan m'n pols te moeten draaien voor de tijd is ook weer zo wat
Maar goed, nu komt m'n verjaardag rap dichterbij en wil mijn vrouw best meebetalen aan een Watch, en dan begin ik me nu ineens af te vragen of zo'n ding nou echt een meerwaarde heeft voor mij
Hij lijkt me vooral handig voor notificaties (makkelijk op m'n werk filteren of ik wel of niet m'n telefoon moet pakken), beter m'n agenda beheren en in de gaten kunnen houden (ik ga er vanuit dat ik sneller op m'n Watch kijk dan op m'n telefoon), sporten, eventueel hue bedienen. Een andere reden is dat ik minder vaak m'n telefoon wil pakken en hoop dat te bewerkstelligen met de Apple Watch als companion.
Maar de echte reden dat ik 'm wil hebben is dat ik een enorme gadget freak ben. Maar alleen daarom kan ik die aankoop natuurlijk niet verantwoorden
Ik ben bang dat dit allemaal mooi klinkt enzo, maar dat ik 'm na een maand of wat helemaal niet meer gebruik. Anderen die eerst ook twijfels hadden maar achteraf volledig overtuigd?
Let wel: als ik er een koop is het de Apple Watch en geen Android smartwatch. Ik wil het beste of niks. En daarom ook de Series 5, en niet de 3 om te proberen. Vind het grotere scherm namelijk ook prettig en mooier
Dit heb ik dus ook.Denman schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:04:
Pfff, af en toe word ik gek van mezelf
-
Maar de echte reden dat ik 'm wil hebben is dat ik een enorme gadget freak ben. Maar alleen daarom kan ik die aankoop natuurlijk niet verantwoorden
Ik ben bang dat dit allemaal mooi klinkt enzo, maar dat ik 'm na een maand of wat helemaal niet meer gebruik. Anderen die eerst ook twijfels hadden maar achteraf volledig overtuigd?
Mijn gedachtes stonden eerst op een 3.
Van het een kwam het ander en al vrij snel verschoof mijn aandacht naar de 4 o.a.vanwege het design.
Inmiddels heeft de 4 ook wel een leuke prijs gekregen;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Smartwatches | Apple Watch Series 4 Nike+ (Sportbandje, 44mm) Grijs (Zwart) | € 386,- | € 386,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 386,- |
Maar dan zie je dat de 5 "maar" €80,- duurder is. Vind ik dat totaalplaatje het AOD waard? Twijfels twijfels.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Smartwatches | Apple Watch Series 5 (44mm) aluminium, sportbandje Grijs (Zwart) | € 468,- | € 468,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 468,- |
Zelf heb ik ook het idee dat de gadgetfreak in mij hem graag wil hebben.
Ik heb zelfs een bandje gekocht die in dit topic gelinkt is een tijd terug.
Echter nog steeds niet de knoop doorgehakt.

Als je gewend bent om horloges te dragen dan belandt ie sowieso niet na een maand in de kast. En als je niet gewend bent om horloges te dragen, dan went dat zo snel dat je snel genoeg je horloge mist als je vergeten bent om hem om te doen.Denman schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:04:
Had ik mezelf eerst nog voorgenomen om voor een Apple Watch 4 te gaan i.p.v. de 5 (ik heb nu helemaal geen smartwatch) omdat ik AOD en kompas niet genoeg meerwaarde vond hebben. Nu, een tijdje twijfelen later, ben ik wel overtuigd van AOD. Ik zit nogal eens in een vergadering en om dan m'n pols te moeten draaien voor de tijd is ook weer zo wat
Maar goed, nu komt m'n verjaardag rap dichterbij en wil mijn vrouw best meebetalen aan een Watch, en dan begin ik me nu ineens af te vragen of zo'n ding nou echt een meerwaarde heeft voor mij
Hij lijkt me vooral handig voor notificaties (makkelijk op m'n werk filteren of ik wel of niet m'n telefoon moet pakken), beter m'n agenda beheren en in de gaten kunnen houden (ik ga er vanuit dat ik sneller op m'n Watch kijk dan op m'n telefoon), sporten, eventueel hue bedienen. Een andere reden is dat ik minder vaak m'n telefoon wil pakken en hoop dat te bewerkstelligen met de Apple Watch als companion.
Let wel: als ik er een koop is het de Apple Watch en geen Android smartwatch. Ik wil het beste of niks. En daarom ook de Series 5, en niet de 3 om te proberen. Vind het grotere scherm namelijk ook prettig en mooier
Maar dan spreek ik voor mezelf
Ik was ook nooit echt een horloge drager. Alleen met hardlopen een Garmin of Polar om.Denman schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:04:
2 jaar geleden bereikte ik een speciale leeftijd en heb ik van het verjaardagsgeld de 3 gekocht als mooi aandenken. Ben net als jouw een half jaar aan het peinzen geweest.
Heb er absoluut geen spijt van en eigenlijk kan ik niet meer zonder. Je wend zo aan de berichtjes op je horloge. Bijvoorbeeld even snel je mail kijken tijdens een vergadering.
Voor het hardlopen gebruik ik nog wel steeds de Polar.
Ook lang getwijfeld.. Eerst de 3 gehad omdat ik dat bedrag mijzelf beter kon verkopen. Uiteindelijk zit ik hier toch met de 5. Grotere scherm is echt heerlijk en inderdaad even met een schuin oog de tijd bekijken is ideaal. Daarnaast heb ik er veel weer-widgets op dus zie ik in 1 oogopslag hoeveel graden het wordt vandaag, of er regen komt en wat de wind doet. Nog geen moment spijt van gehad!Denman schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:04:
©2004
Welke weer widget bevalt het best?harm12nl schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:54:
[...]
Ook lang getwijfeld.. Eerst de 3 gehad omdat ik dat bedrag mijzelf beter kon verkopen. Uiteindelijk zit ik hier toch met de 5. Grotere scherm is echt heerlijk en inderdaad even met een schuin oog de tijd bekijken is ideaal. Daarnaast heb ik er veel weer-widgets op dus zie ik in 1 oogopslag hoeveel graden het wordt vandaag, of er regen komt en wat de wind doet. Nog geen moment spijt van gehad!
Ja, ik heb die twijfels ook gehad en heb daarom een 3 gekocht, tweedehands, om te kijken of het concept me bevalt. En ik ben helemaal om. De berichten snel bekijken is grappig maar wat echt meerwaarde heeft is hoe het apparaat me motiveert om te bewegen.Denman schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:04:
Ook ik heb een speciale leeftijd bereikt en in plaats van een jongere vriendin en een motorrijbewijs probeer ik mijn midlifecrisis een positieve draai te geven door meer te bewegen
Met een watchface waar Streaks op staat leer ik mezelf nieuwe gewoontes aan waar ik eerder moeite mee had, Streaks is redelijk geweldig maar als je niet op je telefoon kijkt zie je de voortgang niet. Met een Complicatie op de Watch is het de hele dag in beeld, en dat werkt. Hierdoor doe ik elke dag een workout, flos ik eindelijk elke dag mijn tanden (mijn tandarts werd al wat wanhopig van me) en ben ik met Yoga begonnen. Het zijn kleine dingen die ik in de dagelijkse waan van de dag vergeet. Maar omdat ik nu een display op mijn pols heb die me regelmatig laat zien dat ik nog iets 'moet' doen, doe ik het daadwerkelijk.
Het is gamefication gecombineerd met GTD of Don't Break The Chain (van Jerry Seinfeld) en dat werkt dus. Als ik mijn ringen sluit krijg ik een medaille. Klinkt heel suf (is het ook) maar het werkt dus wel. En als ik in Streaks alle taken van de dag haal zijn alle bolletjes gevuld, ook hier weer, klinkt suf (is het ook) maar werkt wel.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik merk juist omdat ik graag mijn andere horloge draag dat ik de AW een stuk minder draag. Ik vind een mooi horloge namelijk een stuk mooier om mijn pols dan een AW.rclahsen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:29:
[...]
Als je gewend bent om horloges te dragen dan belandt ie sowieso niet na een maand in de kast. En als je niet gewend bent om horloges te dragen, dan went dat zo snel dat je snel genoeg je horloge mist als je vergeten bent om hem om te doen.
Maar dan spreek ik voor mezelf
Het is bij mij meer in vlagen. Afgelopen 3 maanden heb ik mijn AW4 niet gedragen afgezien van sporten, maar sinds deze week heb ik hem weer om - omdat het wel een goede stimulans/tracker qua beweging is.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb de infograaf met in alle hoeken de weersinvloeden.
©2004
raar, hier kwam hij gewoon doorbasmq schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:25:
Al eerder genoemd, het NL-Alert controle bericht komt niet door op de watch... En als de telefoon dan op stil staat, krijg je de waarschuwing niet door...
Maar ik heb dan ook een LTE versie van de S5 dus wellicht dat het daarmee te maken heeft ?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
... dus loop ik soms om 23:50 uur nog een paar keer de trappen in huis op en af.
Ik heb in september mijn iPhone vervangen en blijkbaar is bij het terugzetten van de backup van health-data iets niet helemaal goed gegaan, waardoor ik dit jaar de challenges van jan-aug en okt-dec heb gehaald
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Als je zo,n horloge alleen maar wilt omdat je een gadget freak bent zou ik hem niet nemen omdat je leukere en betere gadgets kan kopen. Ik gebruik nu 1,5 jaar een Apple Watch(Series 1 38 mm, nu een Series 2 RVS 42 mm) en ik kan niet meer zonder het horloge. Als ik hem niet om mijn pols heb voel ik mezelf heel naakt. Het horloge gebruik ik voor notificaties, timers, stopwatch, sport, podcasts, de lampen en andere Homekit producten bedienen, Siri , het weer en natuurlijk de tijd.Denman schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:04:
Mij bevalt momenteel AccuWeather het beste!
Bing
Hier lees ik ook verschillende verhalen over.pdavie2311 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:46:
Ik heb juist sinds gisteren AOD uitgezet op mijn Series 5....Batterij gaat mij te hard met het scherm aan. Nu lijkt hij weer wat rustiger en stabiel te gaan op deze manier...Tot dusver vind ik het GEEN toegevoegde waarde, maar anderen zijn er lyrisch over, dus echt persoonlijk dit...
Deze gedachte heb ik dus. Ik heb op dit moment 1 horloge die ik elke dag draag. Het moet niet zo zijn dat 1 van de 2 stof gaat happen haha.VidaR-9 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:29:
[...]
Ik merk juist omdat ik graag mijn andere horloge draag dat ik de AW een stuk minder draag. Ik vind een mooi horloge namelijk een stuk mooier om mijn pols dan een AW.
Het is bij mij meer in vlagen. Afgelopen 3 maanden heb ik mijn AW4 niet gedragen afgezien van sporten, maar sinds deze week heb ik hem weer om - omdat het wel een goede stimulans/tracker qua beweging is.
Daarom een goedkope, 2de hands AW4 gekocht. En die bevalt prima.xSmooth- schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:17:
[...]
Hier lees ik ook verschillende verhalen over.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Kleine kanttekening: mijn vrouw kon het getwijfel niet meer aan en heeft vandaag tijdens mijn werk besteld
Als straf mag ik ‘m pas zondag op m'n verjaardag uitpakken, maar goed, dat mag de pret niet drukken
Dan moet je nog blij zijn als je hem voor zondag hebtDenman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:43:
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen iedereen! De AW5 (44mm) staat inmiddels in bestelling en wordt morgen geleverd
Kleine kanttekening: mijn vrouw kon het getwijfel niet meer aan en heeft vandaag tijdens mijn werk besteld
Als straf mag ik ‘m pas zondag op m'n verjaardag uitpakken, maar goed, dat mag de pret niet drukken
Men zegt vaak dat er weinig innovatie is op het gebied van mobiele apparaten, maar de Watch is toch wel Next Gen vind ik.
Dit is nu dag 2 dat ik de hele dag aan het werk ben en mijn GSM niet uit mijn zak heb hoeven halen. En gedurende de dag begon het kwartje bij mij te vallen dat dit toch echt wel de toekomst is.
Volgens mij was het rond 1810ad dat iemand dacht "verrek, het is wel fijn om die tijd om je pols te hebben. Je hebt tijd zo vaak nodig dat het handig is als je er snel bij kunt".... en toen ontstond het polshorloge. Het concept dat je veelgebruikte info om je pols hebt is ala 2019 nog steeds helemaal modern. De filosofie achter pols apparatuur is nog steeds geldig.
Maar naast de tijd en de datum heb je nu eigenlijk een Mini GSM om je pols. In princiepen kan ik alles doen wat ik moet doen via siri, de watch en de airpods. Als je heel de dag door browsers gebruikt of foto's kijkt is dat wellicht anders... maar voor bellen, navigeren, herinneren, muziek etc heb ik geen GSM meer nodig.
Ik begin langsaam zelfs het gevoel te krijgen dat die GSM er enkel nog zit voor de camera en browser. Ik persoonlijk kan hem dus in de zak laten.
De naadloze integratie tussen de apparaten werkt zo soepel dat ik nog nooit het gevoel heb gehad "duurt lang, ik pak mijn GSM wel".
Sinds de eerste GSM roep ik al dat ik helemaal geen hardware in mij hand wil hebben. Ik zie liever over tientalle jaren dat je ergens in je kontzak een minipc steekt, en dat je die vervolgens paired met verschillende I/O devices.
Dus 1 set hardware in je zak, en dan om je pols een schermpje, een los schermpje in je zak van het formaat GSM en een los scherm op je bureaublad als computer. Maar alles loopt via dat ene kastje in je achterzak aan hardware.
Voor mijn gevoel heb ik dat nu een beetje. Een watch heeft nog wel hardware aan boord, maar omdat hij zo een klein profiel heeft.. voelt dat anders.
Ik zou nu best een iPhone zonder scherm willen. Dus eigenlijk de hardware van een iPhone in een kleinere verpakking en een losse camera module bijvoorbeeld. Dat scherm van de iPhone zit nu toch de hele dag in mijn zak en is onnodig.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen hip sociaal online leven heb dus weinig gebruik maak van Apps. Ik kan eigenlijk met alle meegeleverd apps doen wat ik moet doen. Ik weet niet hoe het is als je veel social media doet.
Ik ben gewoon helemaal om. Binnen 2 dagen voelt het uit je zak pakken van je GSM ontzettend ouderwets aan. Lomp onding dat het is. Het is zo veel fijner om een trilling op je pols te krijgen, en een keer in je Airpods te knijpen. De integratie is ge-wel-dig.
Het is opvallend dat je dit ook niet echt ziet als je er niet zelf een hebt. Ik weet niet hoeveel mensen zeggen "wat moet je daar nou mee". Maar collega's die naast me zitten beginnen ook al te zeggen dat de handelingen er allemaal wel heel praktisch uitzien. En dat naast de tijd enkel het bellen al de prijs verantwoord. Pas als je dat ding helemaal geïntegreerd hebt in je systeem zie je de winst die je er mee maakt.
Voor mij is de aanschafwaarde geen probleem meer. Ik kan het zo rendabel maken dat ik er geld extra door overhoud.
Het enigste wat me opvalt is dat de winkels helemaal nog niet geschikt zijn voor deze manier van werken. Natuurlijk kun je overal contactloos betalen, maar de terminals zijn echt nog ouderwets ontworpen en geplaatst. Het is ergonomisch vaak helemaal niet fijn om met de watch te betalen.
Ik ben benieuwd hoe dat over 5 jaar is. Ik verwacht dat er allerlei NFC panelen rond de kassa gaan komen die in bepaalde hoeken hangen zodat je veel makkelijker kan betalen met dit soort gadgets. Lijkt me een leuke ontwikkeling om in de gaten te houden.
FreeReef.nl
Jij 'moet' een boek gaan schrijven...World Citizen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:42:
Ik vind het toch wel bijzonder hoor. Zeker icm met die Airpods vind ik de Watch een ondergewaardeerd item.
Men zegt vaak dat er weinig innovatie is op het gebied van mobiele apparaten, maar de Watch is toch wel Next Gen vind ik.
Dit is nu dag 2 dat ik de hele dag aan het werk ben en mijn GSM niet uit mijn zak heb hoeven halen. En gedurende de dag begon het kwartje bij mij te vallen dat dit toch echt wel de toekomst is.
Volgens mij was het rond 1810ad dat iemand dacht "verrek, het is wel fijn om die tijd om je pols te hebben. Je hebt tijd zo vaak nodig dat het handig is als je er snel bij kunt".... en toen ontstond het polshorloge. Het concept dat je veelgebruikte info om je pols hebt is ala 2019 nog steeds helemaal modern. De filosofie achter pols apparatuur is nog steeds geldig.
Maar naast de tijd en de datum heb je nu eigenlijk een Mini GSM om je pols. In princiepen kan ik alles doen wat ik moet doen via siri, de watch en de airpods. Als je heel de dag door browsers gebruikt of foto's kijkt is dat wellicht anders... maar voor bellen, navigeren, herinneren, muziek etc heb ik geen GSM meer nodig.
Ik begin langsaam zelfs het gevoel te krijgen dat die GSM er enkel nog zit voor de camera en browser. Ik persoonlijk kan hem dus in de zak laten.
De naadloze integratie tussen de apparaten werkt zo soepel dat ik nog nooit het gevoel heb gehad "duurt lang, ik pak mijn GSM wel".
Sinds de eerste GSM roep ik al dat ik helemaal geen hardware in mij hand wil hebben. Ik zie liever over tientalle jaren dat je ergens in je kontzak een minipc steekt, en dat je die vervolgens paired met verschillende I/O devices.
Dus 1 set hardware in je zak, en dan om je pols een schermpje, een los schermpje in je zak van het formaat GSM en een los scherm op je bureaublad als computer. Maar alles loopt via dat ene kastje in je achterzak aan hardware.
Voor mijn gevoel heb ik dat nu een beetje. Een watch heeft nog wel hardware aan boord, maar omdat hij zo een klein profiel heeft.. voelt dat anders.
Ik zou nu best een iPhone zonder scherm willen. Dus eigenlijk de hardware van een iPhone in een kleinere verpakking en een losse camera module bijvoorbeeld. Dat scherm van de iPhone zit nu toch de hele dag in mijn zak en is onnodig.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen hip sociaal online leven heb dus weinig gebruik maak van Apps. Ik kan eigenlijk met alle meegeleverd apps doen wat ik moet doen. Ik weet niet hoe het is als je veel social media doet.
Ik ben gewoon helemaal om. Binnen 2 dagen voelt het uit je zak pakken van je GSM ontzettend ouderwets aan. Lomp onding dat het is. Het is zo veel fijner om een trilling op je pols te krijgen, en een keer in je Airpods te knijpen. De integratie is ge-wel-dig.
Het is opvallend dat je dit ook niet echt ziet als je er niet zelf een hebt. Ik weet niet hoeveel mensen zeggen "wat moet je daar nou mee". Maar collega's die naast me zitten beginnen ook al te zeggen dat de handelingen er allemaal wel heel praktisch uitzien. En dat naast de tijd enkel het bellen al de prijs verantwoord. Pas als je dat ding helemaal geïntegreerd hebt in je systeem zie je de winst die je er mee maakt.
Voor mij is de aanschafwaarde geen probleem meer. Ik kan het zo rendabel maken dat ik er geld extra door overhoud.
Het enigste wat me opvalt is dat de winkels helemaal nog niet geschikt zijn voor deze manier van werken. Natuurlijk kun je overal contactloos betalen, maar de terminals zijn echt nog ouderwets ontworpen en geplaatst. Het is ergonomisch vaak helemaal niet fijn om met de watch te betalen.
Ik ben benieuwd hoe dat over 5 jaar is. Ik verwacht dat er allerlei NFC panelen rond de kassa gaan komen die in bepaalde hoeken hangen zodat je veel makkelijker kan betalen met dit soort gadgets. Lijkt me een leuke ontwikkeling om in de gaten te houden.
Nou, dan heb ik geluk dat DHL in dit geval de bezorgdienst isThe Inquisitor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:53:
[...]
Dan moet je nog blij zijn als je hem voor zondag hebtPostNL is niet op zijn best nu
Alle hoofdstukken heeft hij in ieder geval al benoemd.......
Niet. Het idee van de Apple Watch is simpel: alles wat sneller gaat op een iPhone, ga je op een iPhone doen. Dat kan aan het begin even lastig voelen "maar ik wil toch gewoon kiezen om dat wél te doen". Totdat je er achter komt dat een smarthphone hiervoor eigenlijk veel fijner werkt. Priegelen op een smartwatch lijkt de eerste week heel leuk, totdat je ontdekt hoe makkelijk het eigenlijk is op je smartphone. Het is gewoon de aloude Apple filosofie.The Jackel schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:15:
Ik heb een vraag over de hartslag app op de Apple Watch. Als ik de app open zie ik alleen hartslag staan en voor de rest is het scherm zwart op de watch. Als ik naar de gezondheidsapp op de iPhone ga, dan zie ik wel alle informatie. Hoe kan ik deze informatie ook tonen in de app op de watch?
People don't know what they want until you show it to them.
Steve Jobs
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-12-2019 20:38 ]
youtube.com/@hisrep
Je zou verwachten dat als je op het hartje drukt, dat je dan informatie te zien krijgt. Als ik erop zoek dan zie ik onderstaande (wat ik dus niet zie):DeNachtwacht schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:37:
[...]
Niet. Het idee van de Apple Watch is simpel: alles wat sneller gaat op een iPhone, ga je op een iPhone doen. Dat kan aan het begin even lastig voelen "maar ik wil toch gewoon kiezen om dat wél te doen". Totdat je er achter komt dat een smarthphone hiervoor eigenlijk veel fijner werkt. Priegelen op een smartwatch lijkt de eerste week heel leuk, totdat je ontdekt hoe makkelijk het eigenlijk is op je smartphone. Het is gewoon de aloude Apple filosofie.
People don't know what they want until you show it to them.
Steve Jobs

youtube.com/@hisrep
Mmm, ik heb geen klein rood pijltje staan. In de wijzerplaat heb ik het hartje toegevoegd. Als ik daarop klik krijg ik een zwart scherm met de tekst hartslag en het tijdstip. Meer is er niet te zien.DeNachtwacht schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:59:
Die info kun je krijgen door links bovenin het scherm op het kleine rode pijltje te klikken.
Maar hoe kom je hier bij dan? Ondergewaardeerd? Waar? Hoezo?World Citizen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:42:
Ik vind het toch wel bijzonder hoor. Zeker icm met die Airpods vind ik de Watch een ondergewaardeerd item.
Vrijwel iedereen in dit topic is enthousiast over de Watch, en zelfs dusdanig dat zij regelmatig upgraden. Op de Apple Watch subreddit is ook iedereen enthousiast, en wederom: zij upgraden ook vrijwel elke cycli. De verkoop van de Watch gaat goed, de reviews zijn elke keer goed, het wordt "de beste smartwatch" genoemd, en ik lees zelfs regelmatig Android gebruikers die jaloers zijn op de AW.
Dus ik snap niet zo goed hoe de watch een ondergewaardeerd item is.
als je in de hartslag app zit, zie je links bovenin een klein rood bolletje met een < er in. Daar kun je op klikken en ga je "terug" naar het beginscherm van de app. Het onlogische is dat je bij het openen van de hartslag app dus in een submenu van de hartslag app begint.The Jackel schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:02:
[...]
Mmm, ik heb geen klein rood pijltje staan. In de wijzerplaat heb ik het hartje toegevoegd. Als ik daarop klik krijg ik een zwart scherm met de tekst hartslag en het tijdstip. Meer is er niet te zien.
youtube.com/@hisrep
Ik heb de watch uitgezet en weer gestart. Nu krijg ik de informatie wel te zien.DeNachtwacht schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:20:
[...]
als je in de hartslag app zit, zie je links bovenin een klein rood bolletje met een < er in. Daar kun je op klikken en ga je "terug" naar het beginscherm van de app. Het onlogische is dat je bij het openen van de hartslag app dus in een submenu van de hartslag app begint.
Bedankt voor je reacties!
[ Voor 15% gewijzigd door The Jackel op 03-12-2019 21:39 ]
Ik bedoel eigenlijk smartwatches in het algemeen, en hoe wijd ze geadopteerd zijn. Mensen zien het als gadget en zien niet in dat het potentieel een vervanger is voor een telefoon. (ik kan niet wachten op de Cellular versie in NL)The Inquisitor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:12:
[...]
Maar hoe kom je hier bij dan? Ondergewaardeerd? Waar? Hoezo?
Vrijwel iedereen in dit topic is enthousiast over de Watch, en zelfs dusdanig dat zij regelmatig upgraden. Op de Apple Watch subreddit is ook iedereen enthousiast, en wederom: zij upgraden ook vrijwel elke cycli. De verkoop van de Watch gaat goed, de reviews zijn elke keer goed, het wordt "de beste smartwatch" genoemd, en ik lees zelfs regelmatig Android gebruikers die jaloers zijn op de AW.
Ik denk dat een grote groep mensen de functies onderschatten. Als je echt een uur met iemand gaat zitten en ze laat zien hoe je er mee werkt... dan zijn ze ineens wild enthousiast. Ik zou de hele smartwacht markt groter verwachten als ik kijk naar hoe goed het werkt.
Ik ben het met @DeNachtwacht eens dat priegelen op het scherm niet fijn is en er zeker taken voor je mobiel zijn. Alleen heb ik altijd wel een desktop pc omhanden, dus gebruik mijn mobiel niet zo veel voor media consumptie met beeld.
Het constant in en uit je zak halen op werk is weg. Het scheelt me 20x per dag dat ding uit mijn zak te pakken voor een berichtje of een belletje.
FreeReef.nl
Ik snap dit ook wel. Ik zie in mijn omgeving niemand met een smartwatch, ik word als een enorme techno-nerd gezien omdat ik er wel een heb.. de enthousiastelingen zijn er dol op maar de bulk van het algemene publiek heeft geen idee..The Inquisitor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:12:
[...]
Maar hoe kom je hier bij dan? Ondergewaardeerd? Waar? Hoezo?
Wellicht even de watch herstartenS023 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:17:
Bij mijn zijn de berichten app op de iphone en de watch niet synchroon. Op de watch zie ik nog oude verwijderde berichten staan en relatief nieuwe berichten ontbreken. Waar kan dat aan liggen?
©2004
Hier idem. De berichten app synced volgens mij alleen als hij verbonden is met de telefoon. Ik wil mijn watch nog wel eens in vluchtmodus zetten (lekker rustigS023 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:17:
Bij mijn zijn de berichten app op de iphone en de watch niet synchroon. Op de watch zie ik nog oude verwijderde berichten staan en relatief nieuwe berichten ontbreken. Waar kan dat aan liggen?
Heb al meerdere malen dezelfde klacht voorbij zien komen op @AppleCare (Twitter), Reddit en de fora van Apple zelf.
Benieuwd of we deze week nog een update van dit probleem zullen zien. Apple kon mij niet helpen en raadde mij aan apps tijdelijk te installeren via de Apple Store op de Watch zelf.
Op zich heb je gelijk maar wat ik wel echt mis is het kunnen sturen van een Whatsapp... alleen reageren is mogelijk, maar een nieuw bericht sturen gaat niet. (Toch zowel zakelijk als privé het meest gebruikte communicatiemiddel)World Citizen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:35:
[...]
Ik bedoel eigenlijk smartwatches in het algemeen, en hoe wijd ze geadopteerd zijn. Mensen zien het als gadget en zien niet in dat het potentieel een vervanger is voor een telefoon. (ik kan niet wachten op de Cellular versie in NL)
Ik denk dat een grote groep mensen de functies onderschatten. Als je echt een uur met iemand gaat zitten en ze laat zien hoe je er mee werkt... dan zijn ze ineens wild enthousiast. Ik zou de hele smartwacht markt groter verwachten als ik kijk naar hoe goed het werkt.
Ik ben het met @DeNachtwacht eens dat priegelen op het scherm niet fijn is en er zeker taken voor je mobiel zijn. Alleen heb ik altijd wel een desktop pc omhanden, dus gebruik mijn mobiel niet zo veel voor media consumptie met beeld.
Het constant in en uit je zak halen op werk is weg. Het scheelt me 20x per dag dat ding uit mijn zak te pakken voor een berichtje of een belletje.
Wat mij vooral opvalt is dat ik Siri ben gaan gebruiken
De edelstaal versie is wel iets zwaarder dan degene die ik nu heb maar zag wel het verschil met de versie die ik nu heb (heb de versie uit 2015 en qua prijs bij de inruil bij Apple mocht ik deze versie inleveren voor recycling, kreeg niets ervoor terug, toch wel jammer weer). Qua snelheid is het zo'n verschil maar scherm is ook beter.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Als het mensen zijn die gewoon geen smartwatch kennen, er geen behoefte aan hebben of uberhaupt geen horloge dragen, dan maakt dat het product nog niet 'ondergewaardeerd, dan is het gewoon onbekend.Kassad schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:39:
[...]
Ik snap dit ook wel. Ik zie in mijn omgeving niemand met een smartwatch, ik word als een enorme techno-nerd gezien omdat ik er wel een heb.. de enthousiastelingen zijn er dol op maar de bulk van het algemene publiek heeft geen idee..
ze kennen het concept wel maar denken dat je een enorme nerd moet zijn om het te gebruikenThe Inquisitor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:02:
[...]
Als het mensen zijn die gewoon geen smartwatch kennen, er geen behoefte aan hebben of uberhaupt geen horloge dragen, dan maakt dat het product nog niet 'ondergewaardeerd, dan is het gewoon onbekend.
Ik heb er sinds kort ook één en het valt me ook op dat het ding zoveel meer gemak geeft en zoveel functies heeft die je je van te voren niet kan bedenken. Een belangrijk deel heeft met health te maken, maar dat gaat ook zover dat hij je waarschuwt voor geluidsniveau's. Wie bedenkt dat!World Citizen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:35:
[...]
Ik bedoel eigenlijk smartwatches in het algemeen, en hoe wijd ze geadopteerd zijn. Mensen zien het als gadget en zien niet in dat het potentieel een vervanger is voor een telefoon. (ik kan niet wachten op de Cellular versie in NL)
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik weet niet waar je woont maar hier in de Randstad zijn smartwatches wel redelijk gangbaar. In de zakelijke wereld zie ik geregeld vrouwen met een Apple Watch als casual horloge en dat zijn absoluut geen nerds.Kassad schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:39:
[...]
Ik snap dit ook wel. Ik zie in mijn omgeving niemand met een smartwatch, ik word als een enorme techno-nerd gezien omdat ik er wel een heb.. de enthousiastelingen zijn er dol op maar de bulk van het algemene publiek heeft geen idee..
Veel vrouwen die recreatief hardlopen en een Garmin te ingewikkeld vonden.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Van de mensen die ik voorbij zie komen zakelijk en in mijn omgeving prive, zie ik best veel Apple watches. Meer dan welk andere smartwatch dan ook.Canaria schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:01:
[...]
Ik weet niet waar je woont maar hier in de Randstad zijn smartwatches wel redelijk gangbaar. In de zakelijke wereld zie ik geregeld vrouwen met een Apple Watch als casual horloge en dat zijn absoluut geen nerds.
Veel vrouwen die recreatief hardlopen en een Garmin te ingewikkeld vonden.
In mijn omgeving zie ik er juist heel veel. Wat zegt dat? Vrij weinig, want iedere omgeving is anders. Maar ik denk wel dat de smartwatch populairder dan ooit is en vind hem totaal niet ondergewaardeerd.Kassad schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:59:
[...]
ze kennen het concept wel maar denken dat je een enorme nerd moet zijn om het te gebruiken
Dat zie ik ook niet snel gebeuren. Volgens mij laat Apple dat niet toe vanwege de native berichten app die ze willen pushen. Nu zal ik persoonlijk ook niet snel "koud" een WhatsApp bericht willen sturen vanaf mijn horloge, denk ik. Dan pak ik gewoon mijn telefoon.Tomba schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:14:
[...]
Op zich heb je gelijk maar wat ik wel echt mis is het kunnen sturen van een Whatsapp... alleen reageren is mogelijk, maar een nieuw bericht sturen gaat niet. (Toch zowel zakelijk als privé het meest gebruikte communicatiemiddel)
Wat mij vooral opvalt is dat ik Siri ben gaan gebruikenHad ik altijd uitstaan op mijn iPhone maar nu heeft t daadwerkelijk nut. Voel me net Michael Knight
Nee hoor, dat is niet waar. Telegram heeft gewoon een volwaardige watch app, vergelijkbaar met de Messages app van Apple.bram1984 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:55:
Dat zie ik ook niet snel gebeuren. Volgens mij laat Apple dat niet toe vanwege de native berichten app die ze willen pushen. Nu zal ik persoonlijk ook niet snel "koud" een WhatsApp bericht willen sturen vanaf mijn horloge, denk ik. Dan pak ik gewoon mijn telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 04-12-2019 16:09 ]
Toch jammer dat dit niet de standaard is geworden en dat we allemaal aan watchapp (Facebook) vastzittenThe Inquisitor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:08:
[...]
Nee hoor, dat is niet waar. Telegram heeft gewoon een volwaardige watch app, vergelijkbaar met de Messages app van Apple.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
©2004
Eensharm12nl schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:10:
[...]
Toch jammer dat dit niet de standaard is geworden en dat we allemaal aan watchapp (Facebook) vastzitten
Gelukkig heb ik een paar contacten die er goed gebruik van maken, dus dan is die app ideaal.
Met Telegram werkt het anders gewoon wel om een nieuwe chat te starten, denk dat het toch echt aan Whatsapp ligt.bram1984 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:55:
[...]
Dat zie ik ook niet snel gebeuren. Volgens mij laat Apple dat niet toe vanwege de native berichten app die ze willen pushen. Nu zal ik persoonlijk ook niet snel "koud" een WhatsApp bericht willen sturen vanaf mijn horloge, denk ik. Dan pak ik gewoon mijn telefoon.
Dat is gek. Is dit dan iets waar WhatsApp niet aan wilt?The Inquisitor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:08:
[...]
Nee hoor, dat is niet waar. Telegram heeft gewoon een volwaardige watch app, vergelijkbaar met de Messages app van Apple.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Yup. Ze lopen ook altijd achter met functies, dus zoveel verbaast het me niet.bram1984 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:43:
[...]
Dat is gek. Is dit dan iets waar WhatsApp niet aan wilt?
Net zoals die wazige foto’s in je notificaties, dat is helemaal niet nodig en kan gewoon beter. Maar hoelang hebben we dat al?
Die foto’s slaan idd helemaal nergens op...The Inquisitor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:38:
[...]
Yup. Ze lopen ook altijd achter met functies, dus zoveel verbaast het me niet.
Net zoals die wazige foto’s in je notificaties, dat is helemaal niet nodig en kan gewoon beter. Maar hoelang hebben we dat al?
Toen ik thuis kwam lag ie pontificaal op de eettafel:

Ik heb haar vriendelijk verzocht 'm tot zondag goed op te bergen en ga mezelf straks in slaap huilen
Je had ook niet zo moeten twijfelen, maar gewoon moeten bestellen!Denman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:49:
De martelpraktijken zijn sinds vandaag begonnen. Mijn vrouw stuurde tijdens het werk eerst een appje dat de AW5 binnen was gekomen, gevolgd door een foto.
[Afbeelding]
Ik heb haar vriendelijk verzocht 'm tot zondag goed op te bergen en ga mezelf straks in slaap huilen
Je kunt hem ook nog gauw omruilen voor de Nike versie zodat je gratis extra watch faces hebtDenman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:49:
De martelpraktijken zijn sinds vandaag begonnen. Mijn vrouw stuurde tijdens het werk eerst een appje dat de AW5 binnen was gekomen, gevolgd door een foto.
[Afbeelding]
Daarover. Ik ben wild enthousiast over de Watch, maar die Faces zijn me een doorn in het oog.The Inquisitor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:20:
[...]
Je kunt hem ook nog gauw omruilen voor de Nike versie zodat je gratis extra watch faces hebt
Je kunt niet gewoon een foto inladen en daar wijzers overheen zetten. Dat vind ik echt ondermaats. Dit is technisch natuurlijk super simpel, maar Apple wil exclusiviteit brengen met "speciale uitgaves" en bijbehorende bandjes/Faces.
Ik vind dat dit het horloge in de weg zit. Ik wil veel meer vrijheid in het samenstellen van Faces. En niet eens enkel om de bovenstaande commerciële reden.
Ik snap dat ze er een slaatje uit willen slaan op deze manier, maar ook functioneel loop ik tegen problemen aan.
Een goed voorbeeld is je hartslag weergeven op je Face. Als je regelrecht op je Watch face je bpm wilt zien dan kom je een beetje uit bij de California of Utility Face. Veel meer keus is er niet op het gebied van wijzerplaten.
Ik mis daar iets. Het voelt niet vrij. Ik kan naar mijn idee veel meer met de ruimte op het scherm dan Apple me nu met deze huidige Wacht Faces bied.
Een klein minpuntje mag benoemd worden denk ik.
(overigens heb ik dit gevoel bij een iPhone niet. De Watch voelt iets meer belemmerd aan dan een iPhone.)
[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 04-12-2019 22:54 ]
FreeReef.nl
Snap je punt! Dit timmeren ze aardig dicht bij Apple idd..Ook ik vind de watchfaces nog niet eens in de buurt komen van bijv Android..Die zijn echt veel mooier! iOS kan ook nog wel wat leren van Android hoor. Het kleinste voorbeeldje bijv dat ik een icoon kan neerzetten waar ik dit wil op mijn homescreen! En goede en leuke thema's bijvoorbeeld. Apple kan hierin wel iets meer creatief zijn..(dit gezegd hebbende door een Apple fan in hart en nieren..)World Citizen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:47:
[...]
Daarover. Ik ben wild enthousiast over de Watch, maar die Faces zijn me een doorn in het oog.
Je kunt niet gewoon een foto inladen en daar wijzers overheen zetten. Dat vind ik echt ondermaats. Dit is technisch natuurlijk super simpel, maar Apple wil exclusiviteit brengen met "speciale uitgaves" en bijbehorende bandjes/Faces.
Ik vind dat dit het horloge in de weg zit. Ik wil veel meer vrijheid in het samenstellen van Faces. En niet eens enkel om de bovenstaande commerciële reden.
Ik snap dat ze er een slaatje uit willen slaan op deze manier, maar ook functioneel loop ik tegen problemen aan.
Een goed voorbeeld is je hartslag weergeven op je Face. Als je regelrecht op je Watch face je bpm wilt zien dan kom je een beetje uit bij de California of Utility Face. Veel meer keus is er niet op het gebied van wijzerplaten.
Ik mis daar iets. Het voelt niet vrij. Ik kan naar mijn idee veel meer met de ruimte op het scherm dan Apple me nu met deze huidige Wacht Faces bied.
(overigens heb ik dit gevoel bij een iPhone niet. De Watch voelt iets meer belemmerd aan dan een iPhone.)
Ik denk niet dat het alleen commerciële redenen zijn maar ook voor de effectiviteit van de software. Als ze dit te ver open zetten dan stellen mensen wellicht te energie slurpende watchfaces in waardoor er weer (of nog meer) batterij opmerkingen komen.World Citizen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:47:
[...]
Daarover. Ik ben wild enthousiast over de Watch, maar die Faces zijn me een doorn in het oog.
N.B.: ik zeg niet dat dit goed of fout is maar ik kan mij indenken dat dit ook één van de redenen is
©2004
Dit is een goed punt inderdaad. Zo zie je dat de watchface bij de Samsung Gear watches enorm veel invloed hebben op de accuduur. Een 3rd party face kan zomaar de accuduur halveren.harm12nl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:20:
[...]
Ik denk niet dat het alleen commerciële redenen zijn maar ook voor de effectiviteit van de software. Als ze dit te ver open zetten dan stellen mensen wellicht te energie slurpende watchfaces in waardoor er weer (of nog meer) batterij opmerkingen komen.
N.B.: ik zeg niet dat dit goed of fout is maar ik kan mij indenken dat dit ook één van de redenen is
Misschien niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb op mijn iPhone een album 'Apple Watch' aangemaakt en daar wat fotos ingezet. Dit album laat ik syncen naar de Apple Watch en heb een watchface gekozen met 'fotos'. Dan heb je dus je eigen fotos met daaroverheen de tijd/activiteit gegevens etc. Misschien omslachtig maar werkt best primaWorld Citizen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:47:
[...]
Die mogelijkheid is er al sinds series 0.unconnected schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:17:
[...]
Misschien niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb op mijn iPhone een album 'Apple Watch' aangemaakt en daar wat fotos ingezet. Dit album laat ik syncen naar de Apple Watch en heb een watchface gekozen met 'fotos'. Dan heb je dus je eigen fotos met daaroverheen de tijd/activiteit gegevens etc. Misschien omslachtig maar werkt best prima
Nadeel hiervan is dat je alleen digitale tijdsaanduiding kunt gebruiken.
Terwijl ik ( en mogelijk ook anderen) graag een analoge klokweergave zien in de watchface. 😉
Terwijl ik hem geen toestemming had gegeven. En ik dacht dat ik de laatste update had. (Net 2 weken oud)
Gebeurt dit vaker?
Eerste indruk: zeer goed, en echt een gaaf ding. Koppeling met de iPhone ging (uiteraard) met speels gemak en vandaag al behoorlijk aan het spelen geweest met de instellingen. Hier ga ik wel plezier aan beleven

Overigens, klopt het dat ik Whatsapp foto's niet kan bekijken, preview of überhaupt in het bericht zelf?
Meen ergens gelezen te hebben dat het er met WatchOS 6 is uitgehaald, maar wellicht is het een verkeerde instelling die ik over het hoofd zie.
Gefeliciteerd!Denman schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:03:
Nou ik heb 'm uit mogen pakken hoor
Eerste indruk: zeer goed, en echt een gaaf ding. Koppeling met de iPhone ging (uiteraard) met speels gemak en vandaag al behoorlijk aan het spelen geweest met de instellingen. Hier ga ik wel plezier aan beleven
[Afbeelding]
Overigens, klopt het dat ik Whatsapp foto's niet kan bekijken, preview of überhaupt in het bericht zelf?
Meen ergens gelezen te hebben dat het er met WatchOS 6 is uitgehaald, maar wellicht is het een verkeerde instelling die ik over het hoofd zie.
Ik krijg bij Whatsapp een blurry thumbnail te zien, de echte foto kan ik niet openen. AW3 hier, 6.1.
Dan heb je hem op auto up date staan vermoed ik.streamnl schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 07:31:
Volgens mij had ik gisteren een update.
Terwijl ik hem geen toestemming had gegeven. En ik dacht dat ik de laatste update had. (Net 2 weken oud)
Gebeurt dit vaker?
Klopt, Whatsapp biedt geen ondersteuning voor de Watch dus vandaar helaas.Denman schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:03:
©2004
Congrats en veel plezier ermee. Leuk te zien dat je face bijna exacte kopie van de mijne is :-D Gewoon superveel & handige info op deze manierDenman schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:03:
Nou ik heb 'm uit mogen pakken hoor
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie