Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
bram1984 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:28:Waarom heb je volgens jou met de 3 wel "de hele ervaring" en met de 4 niet?
waar zeg ik dat een series 3 de complete ervaring oplevert? Wel even lezen graag ;-)

De hele ervaring heb je met de series 5 want die heeft een always on scherm. De series 4 is maar 70 euro goedkoper dus als je toch zo’n bedrag wil uitgeven, zou ik zelf even door sparen tot de series 5. Een series 3 is een stuk goedkoper dus voor veel meer mensen die eens willen kijken of het wat voor ze is een logische aankoop.

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:54 (11%)

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:34
Ik snap steeds minder van hoe en wat de watch (4) het traplopen telt.
Ongeveer 10 treden word gezien als een trap. En ondanks ik dagelijks zeker best wat trappen kan lopen spant het iedere keer de kroon.
Als ik kijk naar m’n data komt 99% van m’n watch af. En telt soms 7 trappen in 10 seconden.
[url]Traplopen[/url]
Hoe zit dat bij jullie?
Overigens draai ik wel de nieuwe beta. Maar deze waardes waren ook al te zien met de stabiele versies.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:33

The Inquisitor

Greetings weaklings

DeNachtwacht schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:47:
[...]
waar zeg ik dat een series 3 de complete ervaring oplevert? Wel even lezen graag ;-)

De hele ervaring heb je met de series 5 want die heeft een always on scherm. De series 4 is maar 70 euro goedkoper dus als je toch zo’n bedrag wil uitgeven, zou ik zelf even door sparen tot de series 5. Een series 3 is een stuk goedkoper dus voor veel meer mensen die eens willen kijken of het wat voor ze is een logische aankoop.
Series 4 is echter tweedehands voor 300 te krijgen. Dan is het verschil tussen s3 en s4 erg klein in prijs, maar grootst in techniek

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:12:
[...]

Series 4 is echter tweedehands voor 300 te krijgen. Dan is het verschil tussen s3 en s4 erg klein in prijs, maar grootst in techniek
er is zelfs een (Silver) Series 4 voor €289 te krijgen en dan zelfs nog inclusief AppleCare+ (twv €99) :+ :+
The Inquisitor schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:12:
[...]

Tsja klopt, maar je bent wel verkeerd aan het vergelijken. Het apparaat is vaak 8-12 maanden gebruikt dus de batterij is al een stuk versleten. Er is vaak ook her en der al wat beschadiging aan de kast of scherm. En heel belangrijk: je hebt geen of minder garantie er op. Et cetera.

Natuurlijk kun je tweede hands af en toe een leuke deal vinden, maar ik maakte een vergelijking op basis van nieuwprijs. Dat vind ik gewoon eerlijker vergelijken.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:19
Mack80 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:34:
Ik snap steeds minder van hoe en wat de watch (4) het traplopen telt.
Ongeveer 10 treden word gezien als een trap. En ondanks ik dagelijks zeker best wat trappen kan lopen spant het iedere keer de kroon.
Als ik kijk naar m’n data komt 99% van m’n watch af. En telt soms 7 trappen in 10 seconden.
[url][Afbeelding: Traplopen][/url]
Hoe zit dat bij jullie?
Overigens draai ik wel de nieuwe beta. Maar deze waardes waren ook al te zien met de stabiele versies.
Elke 3 meter (±16 treden) zou de Apple Watch als een etage moeten zien. Dit wordt gemeten met de barometer icm dat hij herkent dat je stappen zet. Bij mij komt het redelijk overeen met de werkelijkheid.

• KrisDC
  • Laatst online: 15-11 12:40
Iemand die een idee heeft hoe ik dit probleem moet aanpakken ? Ik heb met de AW5 ondertussen 6 workouts gedaan de laatste 2 weken met een 3rd party app C25K. Alle 6 workouts zijn mooi in detail beschikbaar in de activity app op de iphone, echter in 3 vd 6 is geen hartslag data en in de andere 3 wel. De watch zit straks aan mijn pols dus daaraan ligt het niet. Je moet de hartslag app tijdens de workout zelf toch niet activeren toch ? In de C25K app op iphone watch settings zit er geen on / off functie voor het activeren van de hartslag monitoring...Het heeft dus wel ooit gewerkt anders zou ik geen 3 correcte metingen hebben...

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Ik beschik over een AW3 en vindt het aantal analoge watchfaces incl de 12 getallen/strepen voor uren flink tegenvallen. Alleen chronograaf, eenvoud en handig voldoen hieraan.

Ik dacht nog slim te zijn door een plaatje met die streepjes te vinden en vervolgens als achtergrond te gebruiken, maar ook daar heeft Apple een stokje voor gestoken door eigenlijk alleen digitale klokken toe te staan bij eigen plaatjes...

Mis ik nog iets? Kennen jullie een methode?

(Chinese app Jing watchface als apparaatbeheerder wil ik niet toepassen)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:14
DeNachtwacht schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:47:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar als de 4 al niet de hele ervaring oplevert, dan stelt de 3 eigenlijk helemaal niks voor. Ik bedoel, de 4 kwam eindelijk met een flinke design change.

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:34
Rub147 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:33:
[...]

Elke 3 meter (±16 treden) zou de Apple Watch als een etage moeten zien. Dit wordt gemeten met de barometer icm dat hij herkent dat je stappen zet. Bij mij komt het redelijk overeen met de werkelijkheid.
Je ziet het. Mijn waardes zijn verre van de werkelijkheid.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:53
bram1984 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:26:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar als de 4 al niet de hele ervaring oplevert, dan stelt de 3 eigenlijk helemaal niks voor. Ik bedoel, de 4 kwam eindelijk met een flinke design change.
Ik ben persoonlijk voor een tweedehands AW3 gegaan om te kijken of het concept van een smartwatch me bevalt. Dan betaal je rond de €150 en dat vond ik goed te doen. Gebruik de AW3nu twee weken en dat bevalt prima. Ben er nog niet over uit of ik het de aanschafkosten van een 5 waard vind. Maar ik blijf de 3 een tijdje proberen en zie daarna wel.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• KrisDC
KrisDC schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:40:
Iemand die een idee heeft hoe ik dit probleem moet aanpakken ? Ik heb met de AW5 ondertussen 6 workouts gedaan de laatste 2 weken met een 3rd party app C25K. Alle 6 workouts zijn mooi in detail beschikbaar in de activity app op de iphone, echter in 3 vd 6 is geen hartslag data en in de andere 3 wel. De watch zit straks aan mijn pols dus daaraan ligt het niet. Je moet de hartslag app tijdens de workout zelf toch niet activeren toch ? In de C25K app op iphone watch settings zit er geen on / off functie voor het activeren van de hartslag monitoring...Het heeft dus wel ooit gewerkt anders zou ik geen 3 correcte metingen hebben...
Iemand tips?

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:20
Kassad schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:08:
[...]

Ik ben persoonlijk voor een tweedehands AW3 gegaan om te kijken of het concept van een smartwatch me bevalt. Dan betaal je rond de €150 en dat vond ik goed te doen. Gebruik de AW3nu twee weken en dat bevalt prima. Ben er nog niet over uit of ik het de aanschafkosten van een 5 waard vind. Maar ik blijf de 3 een tijdje proberen en zie daarna wel.
Prima keuze. Heb ik in mei ook gedaan. En heb nu de 5 :+

©2004

De plek op je pols maakt een hoop uit. Er moeten wel aderen onder lopen anders is er geen bloed te meten. Bij mij zit hij ook vaak dicht tegen mijn hand en dus ziet de sensor alleen maar bot, en werkt dus niet. Een stukje meer opschuiven om de arm is de oplossing.

• Kassad
harm12nl schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:24:
[...]

Prima keuze. Heb ik in mei ook gedaan. En heb nu de 5 :+
Wat waren voor jou de redenen om van de 3 naar de 5 te gaan? Zijn er zaken/handelingen die wel op de 5 werken en niet op de 3? Ben ik erg benieuwd naar, ik laat me graag verder overtuigen :P

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• harm12nl
Kassad schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:41:
[...]

Wat waren voor jou de redenen om van de 3 naar de 5 te gaan? Zijn er zaken/handelingen die wel op de 5 werken en niet op de 3? Ben ik erg benieuwd naar, ik laat me graag verder overtuigen :P
Always on en het grotere scherm. Ik was altijd al gecharmeerd van het grotere scherm (met name de afgeronde hoeken) van de 4 maar voor mij was de 3 een 'test' of ik hem in mijn dagelijkse sleur kon gebruiken en waarderen. Ik wilde graag alles registreren en hem niet tijdens het klussen of sporten (naast mijn werk) af hoeven doen. Dit ging prima (alles zonder beschadigingen overleefd, want daar ben ik ook nog eens kritisch op :)).

Vervolgens zag ik de presentatie met Always on en was ik verkocht. Het grotere scherm maakt het horloge net iets eleganter. En ik miste in sommige situaties (vergaderingen bijv) wel eens dat ik even snel de tijd kon bekijken zonder dat ik een enorme zwaai met mn arm moest maken. Daarnaast vind ik een wijzerplaat mooier dan een zwart blokje op je arm.

Dat gaf dus de doorslag. Dus als je het geld kan missen dan zou ik de stap nemen. Verder is de 3 een prima horloge die je nog jaren met plezier kan dragen :)

©2004

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:14
Kassad schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:41:
[...]

Ik ben zelf van de 4 naar de 5 gegaan, puur vanwege het always on scherm.

• Glitch
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
harm12nl schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:07:
[...]

Dat gaf dus de doorslag. Dus als je het geld kan missen dan zou ik de stap nemen. Verder is de 3 een prima horloge die je nog jaren met plezier kan dragen :)
Dit is wat mij betreft het belangrijkste; een Apple Watch is een luxe product, niemand heeft hem daadwerkelijk nodig. Kan je het geld missen, ga voor de 5. Zo niet, maar je wilt er toch één (en €200,- kun je wel missen) en je bent tevreden met de basisfuncties van de Apple Watch (notficaties, fitness tracking en dergelijke), ga voor de 3.

Weblog Kyoto

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-11 12:07
Vraag, ik heb sinds september 2018 een watch series 4. Altijd perfect gewerkt. Sinds gisteren een enorme batterydrain, terwijl ik niks nieuws heb geinstalleerd en geen synchopties op de watch heb aangepast. Vanmorgen om half 8 horloge om gedaan, zit nu nog op 50%. Normaliter had ik aan het einde van de dag nog wel 60/70% over. Ik zie nu letterlijk het batterijpercentage teruglopen. Ik draai sinds release WatchOS6.1.

Iemand suggesties?

• harm12nl
Hulleman schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:00:
Vraag, ik heb sinds september 2018 een watch series 4. Altijd perfect gewerkt. Sinds gisteren een enorme batterydrain, terwijl ik niks nieuws heb geinstalleerd en geen synchopties op de watch heb aangepast. Vanmorgen om half 8 horloge om gedaan, zit nu nog op 50%. Normaliter had ik aan het einde van de dag nog wel 60/70% over. Ik zie nu letterlijk het batterijpercentage teruglopen. Ik draai sinds release WatchOS6.1.

Iemand suggesties?
Horloge en telefoon al eens opnieuw opgestart of softreset gegeven? Wellicht blijft er een app hangen op de achtergrond. Heb ik met mijn telefoon ook wel eens gehad.

©2004

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-11 12:07
harm12nl schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:07:
[...]

Horloge en telefoon al eens opnieuw opgestart of softreset gegeven? Wellicht blijft er een app hangen op de achtergrond. Heb ik met mijn telefoon ook wel eens gehad.
Horloge opnieuw opgestart, telefoon nog niet. Bij een softreset ben je niet alle instellingen kwijt neem ik aan? Ga dat ff proberen dank.

• KrisDC
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:08:
[...]

De plek op je pols maakt een hoop uit. Er moeten wel aderen onder lopen anders is er geen bloed te meten. Bij mij zit hij ook vaak dicht tegen mijn hand en dus ziet de sensor alleen maar bot, en werkt dus niet. Een stukje meer opschuiven om de arm is de oplossing.
Bizar wel...de plaats op je pols...Dat wil dus zeggen dat ik op 30min workout geen enkele meting kon doen met de watch ? Nu, gisteren heb ik de watch herstart en meteen erna een nieuwe workout gedaan en nu had ik wel meting.

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19:15
Nieuwe beta staat klaar :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• ironic6925
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-11 21:41
KrisDC schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:24:
[...]

Bizar wel...de plaats op je pols...Dat wil dus zeggen dat ik op 30min workout geen enkele meting kon doen met de watch ? Nu, gisteren heb ik de watch herstart en meteen erna een nieuwe workout gedaan en nu had ik wel meting.
Opnieuw opstarten kan dit soort dingen vaak verhelpen. Mijn ervaring is dat de pols niet heel nauwkeurig is tijdens activiteiten, al is de Apple Watch wel een van de betere. Voor mij is mijn hartslag tijdens het lopen erg belangrijk. Ik heb een bt borstband gekocht (Wahoo) en die gepaired met mijn Apple Watch. Gemiddeld komt de meting van mijn hartslag een stuk lager uit (conform verwachting en ervaring).

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:33
Hebben jullie dat ook dat als je op een verjaardag zit dat mensen dan vragen welke Fitbit je hebt?

“ Hee wat leuk, dat is zo’n Fitbit toch? Welk type is dat?

“ Dit is geen Fitbit, dit is een Apple Watch “

“ Ach, dat is toch het zelfde “

Mensen die een Apple Watch met een Fitbit gaan vergelijken 🤪

• Kassad
Shiny Disco schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:08:
Hebben jullie dat ook dat als je op een verjaardag zit dat mensen dan vragen welke Fitbit je hebt?

“ Hee wat leuk, dat is zo’n Fitbit toch? Welk type is dat?

“ Dit is geen Fitbit, dit is een Apple Watch “

“ Ach, dat is toch het zelfde “

Mensen die een Apple Watch met een Fitbit gaan vergelijken 🤪
Het mooie aan een AW is wel dat als je op een verjaardag zit (in een kringetje..) dat je na 50 minuten gered wordt door de AW: "Tijd om op te staan" Kan je vluchten naar de keuken waar iedereen staat en waar het wel gezellig is :+

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-11 11:23
Kassad schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:39:
[...]

Het mooie aan een AW is wel dat als je op een verjaardag zit (in een kringetje..) dat je na 50 minuten gered wordt door de AW: "Tijd om op te staan" Kan je vluchten naar de keuken waar iedereen staat en waar het wel gezellig is :+
Huh, dat krijg ik niet. Moet je dat ergens instellen ofzo?

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:34
Toch maar voor de Apple watch 4 gegaan. Voor een leuke prijs overgenomen van een mede tweaker. Ik ben benieuwd :)

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Phoolie schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:43:
[...]

Huh, dat krijg ik niet. Moet je dat ergens instellen ofzo?
Dan beweeg je genoeg :P Anders even een mooi doel instellen?

Overigens kreeg ik vrij lang erg passief agressieve meldingen toen ik net 10 minuten op mij achterwerk zat (na uurtje fietsen), of ik niet ff wilde brisk walken voor een gesloten ring. Uh, does je mond houden :+
Nu word ik er in het weekend op gewezen dat mijn ringen normaal veel verder dicht zijn. Ja, dat klopt, heb nu even rust ;)

2Dutch wijzigde deze reactie 14-11-2019 11:14 (35%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-11 11:23
2Dutch schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:13:
[...]

Dan beweeg je genoeg :P Anders even een mooi doel instellen?

Overigens kreeg ik vrij lang erg passief agressieve meldingen toen ik net 10 minuten op mij achterwerk zat (na uurtje fietsen), of ik niet ff wilde brisk walken voor een gesloten ring. Uh, does je mond houden :+
Nu word ik er in het weekend op gewezen dat mijn ringen normaal veel verder dicht zijn. Ja, dat klopt, heb nu even rust ;)
Toevallig kreeg ik net die melding :) Maar dat doel waar je het over hebt, is alleen maar het aantal verbrande caloriën, toch? Als ik in die URL kijk, zie ik daar staan dat die melding alleen komt als je dat uur nog niet bewogen hebt.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Phoolie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:19:
[...]

Toevallig kreeg ik net die melding :) Maar dat doel waar je het over hebt, is alleen maar het aantal verbrande caloriën, toch? Als ik in die URL kijk, zie ik daar staan dat die melding alleen komt als je dat uur nog niet bewogen hebt.
Je hebt Bewegen, Trainen, Staan. Waar we het nu over hebben als perfecte smoes om ergens bij weg te lopen is de melding die je elk uur voor je neus krijgt als je comateus bent / stil op je billen zit en niet je benen strekt, Staan dus :)
Sluit je Staan-ring door in de loop van de dag in twaalf verschillende uren telkens een keer op te staan en minimaal een minuut rond te lopen.

2Dutch wijzigde deze reactie 14-11-2019 11:30 (16%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:31
Ik heb een poos geleden de noise app van mn watch verwijderd en wil die app weer terug maar kan m nergens vinden en weet niet hoe ik die app er weer op krijg. Iemand een idee?

• tuxken
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-11 22:30
deBennie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:24:
Ik heb een poos geleden de noise app van mn watch verwijderd en wil die app weer terug maar kan m nergens vinden en weet niet hoe ik die app er weer op krijg. Iemand een idee?
Ga naar de apple store op je watch en zoek met keyword apple. Daar zie je de noise app staan om te installeren

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:31
tuxken schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:44:
[...]

Ga naar de apple store op je watch en zoek met keyword apple. Daar zie je de noise app staan om te installeren
Thx!
deBennie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:24:
Lol, ik wist niet dat je met watchOS 6 overbodige apps kon verwijderen, dankzij je post ging ik eens googelen. Thanks for the hint ;)

Wel jammer dat woning, wereldklok, zoek personen, rekenmachine, podcasts en foto’s nog niet verwijderd kunnen worden. Dat zijn allemaal dingen die ik veel fijner/sneller op een iPhone vind gaan. Maar ik ben al blij dat Apple een stap gezet heeft _/-\o_

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 16-11-2019 13:59 (23%)

• van D
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:46
Momenteel zit ik met het volgende probleem.

Na het updaten van mijn iPhone naar iOS 13 is hij de koppeling met mijn watch (3 OS 4.3.2) kwijt.

Om hem opnieuw te koppelen dien ik de watch te resetten(?). Maar tijdens het koppelproces krijg ik de melding dat de watch eerst ge-update dient te worden. Prima.

Echter als ik dit probeer zegt hij continu “ Zoeken naar update mislukt: Het zoeken naar een software-update is mislukt, omdat u niet bent verbonden met het internet". Ben verbonden natuurlijk.

Het enige wat mij nog lukt is hem te koppelen met een iPhone met een ouder <13 iOS. Maar om de watch te updaten dien ik eerst de iPhone te updaten en dan ben ik weer terug bij af...

De standaard opties: laden, aan de lader, alles uit-aan zetten, soft-reset etc. heb ik reeds geprobeerd.

Hoe krijg ik hem nu gekoppeld en ge-update? Ik kan er nu niks meer mee...

van D wijzigde deze reactie 17-11-2019 07:26 (5%)

• Tartarus
  • Laatst online: 00:52
van D schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:23:
Momenteel zit ik met het volgende probleem.

Na het updaten van mijn iPhone naar iOS 13 is hij de koppeling met mijn watch (3 OS 4.3.2) kwijt.

Om hem opnieuw te koppelen dien ik de watch te resetten(?). Maar tijdens het koppelproces krijg ik de melding dat de watch eerst ge-update dient te worden. Prima.

Echter als ik dit probeer zegt hij continu “ Zoeken naar update mislukt: Het zoeken naar een software-update is mislukt, omdat u niet bent verbonden met het internet". Ben verbonden natuurlijk.

Het enige wat mij nog lukt is hem te koppelen met een iPhone met een ouder <13 iOS. Maar om de watch te updaten dien ik eerst de iPhone te updaten en dan ben ik weer terug bij af...

De standaard opties: laden, aan de lader, alles uit-aan zetten, soft-reset etc. heb ik reeds geprobeerd.

Hoe krijg ik hem nu gekoppeld en ge-update? Ik kan er nu niks meer mee...
Je kan je Apple Watch aan WiFi koppelen, naar instellingen > software updaten gaan en op de Watch te updaten.

• van D
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:46
Tartarus schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:33:
[...]

Je kan je Apple Watch aan WiFi koppelen, naar instellingen > software updaten gaan en op de Watch te updaten.
Nee, die opties heb ik helaas niet.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:34
Ik heb nu een paar dagen de aw4. Zetten de meeste van jullie dr WiFi uit ?

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:19
Erik1805 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:52:
Met welk idee zou je dat doen?
Erik1805 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:52:
Nope, prima batterijduur (S5 dan) met WiFi aan dus zou niet weten waarom eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:22
*schaamrood* :-(
Ik kan helaas wat hulp gebruiken. Ik heb een AW4, een iPhone 8+ en een MBP en MBA (beiden late/medio 2014), allen voorzien van de laatste updates. Met mijn AW4 ontgrendelde ik altijd beide MB's. Echter, nu wil het sinds gisteren, ruim na de laatste updates, waarbij alles nog correct werkte, dat de automatische ontgrendeling het niet meer doet op beide MB's.
Ik heb alle instellingen nagelopen, waarbij ik zeker zelf, niets had veranderd, om te zien of een parameter was omgezet o.i.d. Alles staat nog zoals deze horen te staan, waardoor, in theorie, de automatische ontgrendeling het moet doen. Echter, dat is nu niet meer het geval.
Wél heb ik, alhoewel ik betwijfel of dit er niets mee te maken kan hebben, gisteren een gebruikt Apple Wireless Keyboard (A1314) en een Apple Magic Trackpad (A1339) geïnstalleerd, waarbij het toch wel lijkt alsof na deze installatie de automatische vergrendeling het niet meer doet.

In welke richting zou ik het moeten zoeken?

• harm12nl
RicoK schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:42:
*schaamrood* :-(
Ik kan helaas wat hulp gebruiken. Ik heb een AW4, een iPhone 8+ en een MBP en MBA (beiden late/medio 2014), allen voorzien van de laatste updates. Met mijn AW4 ontgrendelde ik altijd beide MB's. Echter, nu wil het sinds gisteren, ruim na de laatste updates, waarbij alles nog correct werkte, dat de automatische ontgrendeling het niet meer doet op beide MB's.
Ik heb alle instellingen nagelopen, waarbij ik zeker zelf, niets had veranderd, om te zien of een parameter was omgezet o.i.d. Alles staat nog zoals deze horen te staan, waardoor, in theorie, de automatische ontgrendeling het moet doen. Echter, dat is nu niet meer het geval.
Wél heb ik, alhoewel ik betwijfel of dit er niets mee te maken kan hebben, gisteren een gebruikt Apple Wireless Keyboard (A1314) en een Apple Magic Trackpad (A1339) geïnstalleerd, waarbij het toch wel lijkt alsof na deze installatie de automatische vergrendeling het niet meer doet.

In welke richting zou ik het moeten zoeken?
Wellicht zit het in de wifi/Bluetooth koppeling? Die moet wel op orde zijn om het te laten werken.. :)

©2004

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:29
@RicoK Heb je al de AW opnieuw opgestart? Idem voor MBP/MBA? Anders wellicht voor de zekerheid op beide macbooks uit- en weer inloggen op icloud?

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:22
@harm12nl Bedankt voor je reactie. Ik begrijp niet helemaal wat je met de koppeling bedoelt, maar zowel WiFi als BT doen het evenals Airdrop.

@meesje Bedankt. Ik heb de AW uit- en weer aangezet. Ook heb ik de MBP uit- en weer aangezet, wat ik al had gedaan. Omdat dit zonder positief resultaat was, heb ik mij daarop ook uit- en weer ingelogd op iCloud. Helaas heeft dit niet tot een positief resultaat geleid.

:-(

• Zware Unit
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:55
Kan je nu een Apple Watch 5 met LTE in Nederland gebruiken? Kwam namelijk zojuist de volgende handleiding tegen op Apple Support. Echter staan er geen Nederlandse providers op de lijst.

https://support.apple.com/nl-nl/HT207578

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Nick25
  • Laatst online: 19:15
Zware Unit schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:54:
Kan je nu een Apple Watch 5 met LTE in Nederland gebruiken? Kwam namelijk zojuist de volgende handleiding tegen op Apple Support. Echter staan er geen Nederlandse providers op de lijst.

https://support.apple.com/nl-nl/HT207578
Klopt in nl totaal niet mogelijk (nog) :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• harm12nl
RicoK schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:36:
@harm12nl Bedankt voor je reactie. Ik begrijp niet helemaal wat je met de koppeling bedoelt, maar zowel WiFi als BT doen het evenals Airdrop.

@meesje Bedankt. Ik heb de AW uit- en weer aangezet. Ook heb ik de MBP uit- en weer aangezet, wat ik al had gedaan. Omdat dit zonder positief resultaat was, heb ik mij daarop ook uit- en weer ingelogd op iCloud. Helaas heeft dit niet tot een positief resultaat geleid.

:-(
Ik bedoel hiermee of je verbonden bent met hetzelfde WiFi netwerk en of wellicht er iets niet goed staat met je Bluetooth. Maar kennelijk staat dit goed. Verder zal je zelf even moeten testen en dingen moeten uitsluiten denk ik :)

©2004

Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True