Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:46
bram1984 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:28:Waarom heb je volgens jou met de 3 wel "de hele ervaring" en met de 4 niet?
waar zeg ik dat een series 3 de complete ervaring oplevert? Wel even lezen graag ;-)

De hele ervaring heb je met de series 5 want die heeft een always on scherm. De series 4 is maar 70 euro goedkoper dus als je toch zo’n bedrag wil uitgeven, zou ik zelf even door sparen tot de series 5. Een series 3 is een stuk goedkoper dus voor veel meer mensen die eens willen kijken of het wat voor ze is een logische aankoop.

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-11-2019 20:54 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 21:23
Ik snap steeds minder van hoe en wat de watch (4) het traplopen telt.
Ongeveer 10 treden word gezien als een trap. En ondanks ik dagelijks zeker best wat trappen kan lopen spant het iedere keer de kroon.
Als ik kijk naar m’n data komt 99% van m’n watch af. En telt soms 7 trappen in 10 seconden.
[url]Traplopen[/url]
Hoe zit dat bij jullie?
Overigens draai ik wel de nieuwe beta. Maar deze waardes waren ook al te zien met de stabiele versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 12:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

DeNachtwacht schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:47:
[...]
waar zeg ik dat een series 3 de complete ervaring oplevert? Wel even lezen graag ;-)

De hele ervaring heb je met de series 5 want die heeft een always on scherm. De series 4 is maar 70 euro goedkoper dus als je toch zo’n bedrag wil uitgeven, zou ik zelf even door sparen tot de series 5. Een series 3 is een stuk goedkoper dus voor veel meer mensen die eens willen kijken of het wat voor ze is een logische aankoop.
Series 4 is echter tweedehands voor 300 te krijgen. Dan is het verschil tussen s3 en s4 erg klein in prijs, maar grootst in techniek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:12:
[...]

Series 4 is echter tweedehands voor 300 te krijgen. Dan is het verschil tussen s3 en s4 erg klein in prijs, maar grootst in techniek
er is zelfs een (Silver) Series 4 voor €289 te krijgen en dan zelfs nog inclusief AppleCare+ (twv €99) :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
The Inquisitor schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:12:
[...]

Tsja klopt, maar je bent wel verkeerd aan het vergelijken. Het apparaat is vaak 8-12 maanden gebruikt dus de batterij is al een stuk versleten. Er is vaak ook her en der al wat beschadiging aan de kast of scherm. En heel belangrijk: je hebt geen of minder garantie er op. Et cetera.

Natuurlijk kun je tweede hands af en toe een leuke deal vinden, maar ik maakte een vergelijking op basis van nieuwprijs. Dat vind ik gewoon eerlijker vergelijken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Mack80 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:34:
Ik snap steeds minder van hoe en wat de watch (4) het traplopen telt.
Ongeveer 10 treden word gezien als een trap. En ondanks ik dagelijks zeker best wat trappen kan lopen spant het iedere keer de kroon.
Als ik kijk naar m’n data komt 99% van m’n watch af. En telt soms 7 trappen in 10 seconden.
[url][Afbeelding: Traplopen][/url]
Hoe zit dat bij jullie?
Overigens draai ik wel de nieuwe beta. Maar deze waardes waren ook al te zien met de stabiele versies.
Elke 3 meter (±16 treden) zou de Apple Watch als een etage moeten zien. Dit wordt gemeten met de barometer icm dat hij herkent dat je stappen zet. Bij mij komt het redelijk overeen met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 20-10 09:05
Iemand die een idee heeft hoe ik dit probleem moet aanpakken ? Ik heb met de AW5 ondertussen 6 workouts gedaan de laatste 2 weken met een 3rd party app C25K. Alle 6 workouts zijn mooi in detail beschikbaar in de activity app op de iphone, echter in 3 vd 6 is geen hartslag data en in de andere 3 wel. De watch zit straks aan mijn pols dus daaraan ligt het niet. Je moet de hartslag app tijdens de workout zelf toch niet activeren toch ? In de C25K app op iphone watch settings zit er geen on / off functie voor het activeren van de hartslag monitoring...Het heeft dus wel ooit gewerkt anders zou ik geen 3 correcte metingen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik beschik over een AW3 en vindt het aantal analoge watchfaces incl de 12 getallen/strepen voor uren flink tegenvallen. Alleen chronograaf, eenvoud en handig voldoen hieraan.

Ik dacht nog slim te zijn door een plaatje met die streepjes te vinden en vervolgens als achtergrond te gebruiken, maar ook daar heeft Apple een stokje voor gestoken door eigenlijk alleen digitale klokken toe te staan bij eigen plaatjes...

Mis ik nog iets? Kennen jullie een methode?

(Chinese app Jing watchface als apparaatbeheerder wil ik niet toepassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
DeNachtwacht schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:47:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar als de 4 al niet de hele ervaring oplevert, dan stelt de 3 eigenlijk helemaal niks voor. Ik bedoel, de 4 kwam eindelijk met een flinke design change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 21:23
Rub147 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:33:
[...]

Elke 3 meter (±16 treden) zou de Apple Watch als een etage moeten zien. Dit wordt gemeten met de barometer icm dat hij herkent dat je stappen zet. Bij mij komt het redelijk overeen met de werkelijkheid.
Je ziet het. Mijn waardes zijn verre van de werkelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39
bram1984 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:26:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar als de 4 al niet de hele ervaring oplevert, dan stelt de 3 eigenlijk helemaal niks voor. Ik bedoel, de 4 kwam eindelijk met een flinke design change.
Ik ben persoonlijk voor een tweedehands AW3 gegaan om te kijken of het concept van een smartwatch me bevalt. Dan betaal je rond de €150 en dat vond ik goed te doen. Gebruik de AW3nu twee weken en dat bevalt prima. Ben er nog niet over uit of ik het de aanschafkosten van een 5 waard vind. Maar ik blijf de 3 een tijdje proberen en zie daarna wel.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Rebbelx schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:40:
Iemand die een idee heeft hoe ik dit probleem moet aanpakken ? Ik heb met de AW5 ondertussen 6 workouts gedaan de laatste 2 weken met een 3rd party app C25K. Alle 6 workouts zijn mooi in detail beschikbaar in de activity app op de iphone, echter in 3 vd 6 is geen hartslag data en in de andere 3 wel. De watch zit straks aan mijn pols dus daaraan ligt het niet. Je moet de hartslag app tijdens de workout zelf toch niet activeren toch ? In de C25K app op iphone watch settings zit er geen on / off functie voor het activeren van de hartslag monitoring...Het heeft dus wel ooit gewerkt anders zou ik geen 3 correcte metingen hebben...
Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:27
Kassad schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:08:
[...]

Ik ben persoonlijk voor een tweedehands AW3 gegaan om te kijken of het concept van een smartwatch me bevalt. Dan betaal je rond de €150 en dat vond ik goed te doen. Gebruik de AW3nu twee weken en dat bevalt prima. Ben er nog niet over uit of ik het de aanschafkosten van een 5 waard vind. Maar ik blijf de 3 een tijdje proberen en zie daarna wel.
Prima keuze. Heb ik in mei ook gedaan. En heb nu de 5 :+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
De plek op je pols maakt een hoop uit. Er moeten wel aderen onder lopen anders is er geen bloed te meten. Bij mij zit hij ook vaak dicht tegen mijn hand en dus ziet de sensor alleen maar bot, en werkt dus niet. Een stukje meer opschuiven om de arm is de oplossing.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
harm12nl schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:24:
[...]

Prima keuze. Heb ik in mei ook gedaan. En heb nu de 5 :+
Wat waren voor jou de redenen om van de 3 naar de 5 te gaan? Zijn er zaken/handelingen die wel op de 5 werken en niet op de 3? Ben ik erg benieuwd naar, ik laat me graag verder overtuigen :P

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Kassad schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:41:
[...]

Wat waren voor jou de redenen om van de 3 naar de 5 te gaan? Zijn er zaken/handelingen die wel op de 5 werken en niet op de 3? Ben ik erg benieuwd naar, ik laat me graag verder overtuigen :P
Always on en het grotere scherm. Ik was altijd al gecharmeerd van het grotere scherm (met name de afgeronde hoeken) van de 4 maar voor mij was de 3 een 'test' of ik hem in mijn dagelijkse sleur kon gebruiken en waarderen. Ik wilde graag alles registreren en hem niet tijdens het klussen of sporten (naast mijn werk) af hoeven doen. Dit ging prima (alles zonder beschadigingen overleefd, want daar ben ik ook nog eens kritisch op :)).

Vervolgens zag ik de presentatie met Always on en was ik verkocht. Het grotere scherm maakt het horloge net iets eleganter. En ik miste in sommige situaties (vergaderingen bijv) wel eens dat ik even snel de tijd kon bekijken zonder dat ik een enorme zwaai met mn arm moest maken. Daarnaast vind ik een wijzerplaat mooier dan een zwart blokje op je arm.

Dat gaf dus de doorslag. Dus als je het geld kan missen dan zou ik de stap nemen. Verder is de 3 een prima horloge die je nog jaren met plezier kan dragen :)

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kassad schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:41:
[...]

Ik ben zelf van de 4 naar de 5 gegaan, puur vanwege het always on scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
harm12nl schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:07:
[...]

Dat gaf dus de doorslag. Dus als je het geld kan missen dan zou ik de stap nemen. Verder is de 3 een prima horloge die je nog jaren met plezier kan dragen :)
Dit is wat mij betreft het belangrijkste; een Apple Watch is een luxe product, niemand heeft hem daadwerkelijk nodig. Kan je het geld missen, ga voor de 5. Zo niet, maar je wilt er toch één (en €200,- kun je wel missen) en je bent tevreden met de basisfuncties van de Apple Watch (notficaties, fitness tracking en dergelijke), ga voor de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
Vraag, ik heb sinds september 2018 een watch series 4. Altijd perfect gewerkt. Sinds gisteren een enorme batterydrain, terwijl ik niks nieuws heb geinstalleerd en geen synchopties op de watch heb aangepast. Vanmorgen om half 8 horloge om gedaan, zit nu nog op 50%. Normaliter had ik aan het einde van de dag nog wel 60/70% over. Ik zie nu letterlijk het batterijpercentage teruglopen. Ik draai sinds release WatchOS6.1.

Iemand suggesties?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hulleman schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:00:
Vraag, ik heb sinds september 2018 een watch series 4. Altijd perfect gewerkt. Sinds gisteren een enorme batterydrain, terwijl ik niks nieuws heb geinstalleerd en geen synchopties op de watch heb aangepast. Vanmorgen om half 8 horloge om gedaan, zit nu nog op 50%. Normaliter had ik aan het einde van de dag nog wel 60/70% over. Ik zie nu letterlijk het batterijpercentage teruglopen. Ik draai sinds release WatchOS6.1.

Iemand suggesties?
Horloge en telefoon al eens opnieuw opgestart of softreset gegeven? Wellicht blijft er een app hangen op de achtergrond. Heb ik met mijn telefoon ook wel eens gehad.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
harm12nl schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:07:
[...]

Horloge en telefoon al eens opnieuw opgestart of softreset gegeven? Wellicht blijft er een app hangen op de achtergrond. Heb ik met mijn telefoon ook wel eens gehad.
Horloge opnieuw opgestart, telefoon nog niet. Bij een softreset ben je niet alle instellingen kwijt neem ik aan? Ga dat ff proberen dank.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
DeNachtwacht schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:08:
[...]

De plek op je pols maakt een hoop uit. Er moeten wel aderen onder lopen anders is er geen bloed te meten. Bij mij zit hij ook vaak dicht tegen mijn hand en dus ziet de sensor alleen maar bot, en werkt dus niet. Een stukje meer opschuiven om de arm is de oplossing.
Bizar wel...de plaats op je pols...Dat wil dus zeggen dat ik op 30min workout geen enkele meting kon doen met de watch ? Nu, gisteren heb ik de watch herstart en meteen erna een nieuwe workout gedaan en nu had ik wel meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29
Nieuwe beta staat klaar :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-10 13:19
Rebbelx schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:24:
[...]

Bizar wel...de plaats op je pols...Dat wil dus zeggen dat ik op 30min workout geen enkele meting kon doen met de watch ? Nu, gisteren heb ik de watch herstart en meteen erna een nieuwe workout gedaan en nu had ik wel meting.
Opnieuw opstarten kan dit soort dingen vaak verhelpen. Mijn ervaring is dat de pols niet heel nauwkeurig is tijdens activiteiten, al is de Apple Watch wel een van de betere. Voor mij is mijn hartslag tijdens het lopen erg belangrijk. Ik heb een bt borstband gekocht (Wahoo) en die gepaired met mijn Apple Watch. Gemiddeld komt de meting van mijn hartslag een stuk lager uit (conform verwachting en ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:21
Hebben jullie dat ook dat als je op een verjaardag zit dat mensen dan vragen welke Fitbit je hebt?

“ Hee wat leuk, dat is zo’n Fitbit toch? Welk type is dat?

“ Dit is geen Fitbit, dit is een Apple Watch “

“ Ach, dat is toch het zelfde “

Mensen die een Apple Watch met een Fitbit gaan vergelijken 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Shiny Disco schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:08:
Hebben jullie dat ook dat als je op een verjaardag zit dat mensen dan vragen welke Fitbit je hebt?

“ Hee wat leuk, dat is zo’n Fitbit toch? Welk type is dat?

“ Dit is geen Fitbit, dit is een Apple Watch “

“ Ach, dat is toch het zelfde “

Mensen die een Apple Watch met een Fitbit gaan vergelijken 🤪
Het mooie aan een AW is wel dat als je op een verjaardag zit (in een kringetje..) dat je na 50 minuten gered wordt door de AW: "Tijd om op te staan" Kan je vluchten naar de keuken waar iedereen staat en waar het wel gezellig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10
Kassad schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:39:
[...]

Het mooie aan een AW is wel dat als je op een verjaardag zit (in een kringetje..) dat je na 50 minuten gered wordt door de AW: "Tijd om op te staan" Kan je vluchten naar de keuken waar iedereen staat en waar het wel gezellig is :+
Huh, dat krijg ik niet. Moet je dat ergens instellen ofzo?

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:15
Toch maar voor de Apple watch 4 gegaan. Voor een leuke prijs overgenomen van een mede tweaker. Ik ben benieuwd :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Phoolie schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:43:
[...]

Huh, dat krijg ik niet. Moet je dat ergens instellen ofzo?
Dan beweeg je genoeg :P Anders even een mooi doel instellen?

Overigens kreeg ik vrij lang erg passief agressieve meldingen toen ik net 10 minuten op mij achterwerk zat (na uurtje fietsen), of ik niet ff wilde brisk walken voor een gesloten ring. Uh, does je mond houden :+
Nu word ik er in het weekend op gewezen dat mijn ringen normaal veel verder dicht zijn. Ja, dat klopt, heb nu even rust ;)

[ Voor 35% gewijzigd door 2Dutch op 14-11-2019 11:14 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10
2Dutch schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:13:
[...]

Dan beweeg je genoeg :P Anders even een mooi doel instellen?

Overigens kreeg ik vrij lang erg passief agressieve meldingen toen ik net 10 minuten op mij achterwerk zat (na uurtje fietsen), of ik niet ff wilde brisk walken voor een gesloten ring. Uh, does je mond houden :+
Nu word ik er in het weekend op gewezen dat mijn ringen normaal veel verder dicht zijn. Ja, dat klopt, heb nu even rust ;)
Toevallig kreeg ik net die melding :) Maar dat doel waar je het over hebt, is alleen maar het aantal verbrande caloriën, toch? Als ik in die URL kijk, zie ik daar staan dat die melding alleen komt als je dat uur nog niet bewogen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Phoolie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:19:
[...]

Toevallig kreeg ik net die melding :) Maar dat doel waar je het over hebt, is alleen maar het aantal verbrande caloriën, toch? Als ik in die URL kijk, zie ik daar staan dat die melding alleen komt als je dat uur nog niet bewogen hebt.
Je hebt Bewegen, Trainen, Staan. Waar we het nu over hebben als perfecte smoes om ergens bij weg te lopen is de melding die je elk uur voor je neus krijgt als je comateus bent / stil op je billen zit en niet je benen strekt, Staan dus :)
Sluit je Staan-ring door in de loop van de dag in twaalf verschillende uren telkens een keer op te staan en minimaal een minuut rond te lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 14-11-2019 11:30 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-10 21:39
Ik heb een poos geleden de noise app van mn watch verwijderd en wil die app weer terug maar kan m nergens vinden en weet niet hoe ik die app er weer op krijg. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:33
deBennie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:24:
Ik heb een poos geleden de noise app van mn watch verwijderd en wil die app weer terug maar kan m nergens vinden en weet niet hoe ik die app er weer op krijg. Iemand een idee?
Ga naar de apple store op je watch en zoek met keyword apple. Daar zie je de noise app staan om te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
tuxken schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:44:
[...]

Ga naar de apple store op je watch en zoek met keyword apple. Daar zie je de noise app staan om te installeren
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
deBennie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:24:
Lol, ik wist niet dat je met watchOS 6 overbodige apps kon verwijderen, dankzij je post ging ik eens googelen. Thanks for the hint ;)

Wel jammer dat woning, wereldklok, zoek personen, rekenmachine, podcasts en foto’s nog niet verwijderd kunnen worden. Dat zijn allemaal dingen die ik veel fijner/sneller op een iPhone vind gaan. Maar ik ben al blij dat Apple een stap gezet heeft _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-11-2019 13:59 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-10 08:22
Momenteel zit ik met het volgende probleem.

Na het updaten van mijn iPhone naar iOS 13 is hij de koppeling met mijn watch (3 OS 4.3.2) kwijt.

Om hem opnieuw te koppelen dien ik de watch te resetten(?). Maar tijdens het koppelproces krijg ik de melding dat de watch eerst ge-update dient te worden. Prima.

Echter als ik dit probeer zegt hij continu “ Zoeken naar update mislukt: Het zoeken naar een software-update is mislukt, omdat u niet bent verbonden met het internet". Ben verbonden natuurlijk.

Het enige wat mij nog lukt is hem te koppelen met een iPhone met een ouder <13 iOS. Maar om de watch te updaten dien ik eerst de iPhone te updaten en dan ben ik weer terug bij af...

De standaard opties: laden, aan de lader, alles uit-aan zetten, soft-reset etc. heb ik reeds geprobeerd.

Hoe krijg ik hem nu gekoppeld en ge-update? Ik kan er nu niks meer mee...

[ Voor 5% gewijzigd door van D op 17-11-2019 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
van D schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:23:
Momenteel zit ik met het volgende probleem.

Na het updaten van mijn iPhone naar iOS 13 is hij de koppeling met mijn watch (3 OS 4.3.2) kwijt.

Om hem opnieuw te koppelen dien ik de watch te resetten(?). Maar tijdens het koppelproces krijg ik de melding dat de watch eerst ge-update dient te worden. Prima.

Echter als ik dit probeer zegt hij continu “ Zoeken naar update mislukt: Het zoeken naar een software-update is mislukt, omdat u niet bent verbonden met het internet". Ben verbonden natuurlijk.

Het enige wat mij nog lukt is hem te koppelen met een iPhone met een ouder <13 iOS. Maar om de watch te updaten dien ik eerst de iPhone te updaten en dan ben ik weer terug bij af...

De standaard opties: laden, aan de lader, alles uit-aan zetten, soft-reset etc. heb ik reeds geprobeerd.

Hoe krijg ik hem nu gekoppeld en ge-update? Ik kan er nu niks meer mee...
Je kan je Apple Watch aan WiFi koppelen, naar instellingen > software updaten gaan en op de Watch te updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-10 08:22
Tartarus schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:33:
[...]

Je kan je Apple Watch aan WiFi koppelen, naar instellingen > software updaten gaan en op de Watch te updaten.
Nee, die opties heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb nu een paar dagen de aw4. Zetten de meeste van jullie dr WiFi uit ?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Erik1805 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:52:
Met welk idee zou je dat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:52:
Nope, prima batterijduur (S5 dan) met WiFi aan dus zou niet weten waarom eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:42
*schaamrood* :-(
Ik kan helaas wat hulp gebruiken. Ik heb een AW4, een iPhone 8+ en een MBP en MBA (beiden late/medio 2014), allen voorzien van de laatste updates. Met mijn AW4 ontgrendelde ik altijd beide MB's. Echter, nu wil het sinds gisteren, ruim na de laatste updates, waarbij alles nog correct werkte, dat de automatische ontgrendeling het niet meer doet op beide MB's.
Ik heb alle instellingen nagelopen, waarbij ik zeker zelf, niets had veranderd, om te zien of een parameter was omgezet o.i.d. Alles staat nog zoals deze horen te staan, waardoor, in theorie, de automatische ontgrendeling het moet doen. Echter, dat is nu niet meer het geval.
Wél heb ik, alhoewel ik betwijfel of dit er niets mee te maken kan hebben, gisteren een gebruikt Apple Wireless Keyboard (A1314) en een Apple Magic Trackpad (A1339) geïnstalleerd, waarbij het toch wel lijkt alsof na deze installatie de automatische vergrendeling het niet meer doet.

In welke richting zou ik het moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
RicoK schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:42:
Ik kan helaas wat hulp gebruiken. Ik heb een AW4, een iPhone 8+ en een MBP en MBA (beiden late/medio 2014), allen voorzien van de laatste updates. Met mijn AW4 ontgrendelde ik altijd beide MB's. Echter, nu wil het sinds gisteren, ruim na de laatste updates, waarbij alles nog correct werkte, dat de automatische ontgrendeling het niet meer doet op beide MB's.
Ik heb alle instellingen nagelopen, waarbij ik zeker zelf, niets had veranderd, om te zien of een parameter was omgezet o.i.d. Alles staat nog zoals deze horen te staan, waardoor, in theorie, de automatische ontgrendeling het moet doen. Echter, dat is nu niet meer het geval.
Wél heb ik, alhoewel ik betwijfel of dit er niets mee te maken kan hebben, gisteren een gebruikt Apple Wireless Keyboard (A1314) en een Apple Magic Trackpad (A1339) geïnstalleerd, waarbij het toch wel lijkt alsof na deze installatie de automatische vergrendeling het niet meer doet.

Wellicht zit het in de wifi/Bluetooth koppeling? Die moet wel op orde zijn om het te laten werken.. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:38
@RicoK Heb je al de AW opnieuw opgestart? Idem voor MBP/MBA? Anders wellicht voor de zekerheid op beide macbooks uit- en weer inloggen op icloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@harm12nl Bedankt voor je reactie. Ik begrijp niet helemaal wat je met de koppeling bedoelt, maar zowel WiFi als BT doen het evenals Airdrop.

@meesje Bedankt. Ik heb de AW uit- en weer aangezet. Ook heb ik de MBP uit- en weer aangezet, wat ik al had gedaan. Omdat dit zonder positief resultaat was, heb ik mij daarop ook uit- en weer ingelogd op iCloud. Helaas heeft dit niet tot een positief resultaat geleid.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Kan je nu een Apple Watch 5 met LTE in Nederland gebruiken? Kwam namelijk zojuist de volgende handleiding tegen op Apple Support. Echter staan er geen Nederlandse providers op de lijst.

https://support.apple.com/nl-nl/HT207578

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 16:29
Zware Unit schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:54:
Kan je nu een Apple Watch 5 met LTE in Nederland gebruiken? Kwam namelijk zojuist de volgende handleiding tegen op Apple Support. Echter staan er geen Nederlandse providers op de lijst.

https://support.apple.com/nl-nl/HT207578
Klopt in nl totaal niet mogelijk (nog) :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
RicoK schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:36:
@harm12nl Bedankt voor je reactie. Ik begrijp niet helemaal wat je met de koppeling bedoelt, maar zowel WiFi als BT doen het evenals Airdrop.

@meesje Bedankt. Ik heb de AW uit- en weer aangezet. Ook heb ik de MBP uit- en weer aangezet, wat ik al had gedaan. Omdat dit zonder positief resultaat was, heb ik mij daarop ook uit- en weer ingelogd op iCloud. Helaas heeft dit niet tot een positief resultaat geleid.

:-(
Ik bedoel hiermee of je verbonden bent met hetzelfde WiFi netwerk en of wellicht er iets niet goed staat met je Bluetooth. Maar kennelijk staat dit goed. Verder zal je zelf even moeten testen en dingen moeten uitsluiten denk ik :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
harm12nl schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:20:
Ik bedoel hiermee of je verbonden bent met hetzelfde WiFi netwerk en of wellicht er iets niet goed staat met je Bluetooth. Maar kennelijk staat dit goed. Verder zal je zelf even moeten testen en dingen moeten uitsluiten denk ik :)
Damn, ik zat met mijn MB wél op een ander WiFi netwerk. Om de een of andere onbekende reden heeft de MB mijn Guest netwerk opgepakt 8)7. Deze heb ik nu laten vergeten.

Echter, ondanks het opnieuw te hebben opgestart van zowel mijn AW als MB moet ik nog steeds handmatig unlocken :'( :?

Edit: Even ter bevestiging, misschien een rare vraag, maar het WiFi netwerk waarmee de AW is verbonden is toch hetzelfde WiFi netwerk als waarmee de iPhone is verbonden?

[ Voor 11% gewijzigd door RicoK op 18-11-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
RicoK schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:03:
[...]

Damn, ik zat met mijn MB wél op een ander WiFi netwerk. Om de een of andere onbekende reden heeft de MB mijn Guest netwerk opgepakt 8)7. Deze heb ik nu laten vergeten.

Echter, ondanks het opnieuw te hebben opgestart van zowel mijn AW als MB moet ik nog steeds handmatig unlocken :'( :?

Edit: Even ter bevestiging, misschien een rare vraag, maar het WiFi netwerk waarmee de AW is verbonden is toch hetzelfde WiFi netwerk als waarmee de iPhone is verbonden?
Leggen die gewoon niet onderling een netwerk tss elkaar via wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Rebbelx schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:03:
Leggen die gewoon niet onderling een netwerk tss elkaar via wifi ?
Dat dacht ik ook. Dus als mijn iPhone op het zelfde WiFi netwerk zit als de MB, dan zit de AW automatisch ook op het zelfde WiFi netwerk. Dat kan derhalve dus niet de reden/oorzaak zijn waarom ik plotseling met de AW mijn MB niet meer kan unlocken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
RicoK schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:00:
[...]

Dat dacht ik ook. Dus als mijn iPhone op het zelfde WiFi netwerk zit als de MB, dan zit de AW automatisch ook op het zelfde WiFi netwerk. Dat kan derhalve dus niet de reden/oorzaak zijn waarom ik plotseling met de AW mijn MB niet meer kan unlocken.......
Met alle apparaten ingelogd bij iCloud? Niet dat je per ongeluk uitgelogd ben op bijv je mac?

Als je kijkt op icloud.com staan dan al je apparaten bij 'zoek mijn'?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
harm12nl schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:04:
Met alle apparaten ingelogd bij iCloud? Niet dat je per ongeluk uitgelogd ben op bijv je mac?

Als je kijkt op icloud.com staan dan al je apparaten bij 'zoek mijn'?
Bedankt. Zojuist iCloud.com gecheckt. Daar staan al mijn apparaten. Gelukkig. Of juist niet, want het zou de oplossing geweest kunnen zijn voor mijn probleem als niet al mijn apparaten hiertussen zouden staan.

Ik denk toch dat ik het in/bij het volgende moet zoeken. Nu heb ik dus toen de issues ontstonden een Apple Wireless Keyboard A1314 en Trackpad A1339 gekoppeld aan mijn MBP en mijn MBA. Nu heb ik hier ook wel wat 'issues' mee, omdat het niet kan om deze apparaten aan twee MB's te koppelen. Nu wil ik deze invoerapparatuur gaan ontkoppelen van mijn MBP en gekoppeld laten aan de MBA, omdat de andere gezinsleden hierop inloggen met hun eigen Apple ID voor productiewerk, lees schoolwerk.
Omdat de issues dus ontstonden na de koppelpogingen met deze invoerapparatuur lijkt het dus dat deze de oorzaak zijn. Wat dat ook moge zijn. Vanavond bij thuiskomst ga ik de ontkoppeling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 11:39

iMars

Full time prutser

@RicoK Ik had hetzelfde... opgelost... en sinds een week weer hetzelfde...

Ik kan nu wel zonder problemen het vinkje uit en aan zetten op mijn MBP, maar nog steeds werkt het niet lekker (als in: kan nog steeds niet ontgrendelen).

Edit: ik heb zojuist het vinkje weg gehaald bij mijn instellingen, MBP en AW beiden herstart, vinkje weer aan gezet (duurde wat langer dit keer) en nu werkt het weer... Vraag me af voor hoe lang...

[ Voor 20% gewijzigd door iMars op 19-11-2019 12:56 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@iMars He, ik heb jouw posts gemist... Gelukkig, maar ben ik nu dan ook zo gelukkig ?!?, ben ik dus niet de enige met mijn probleem.

Ik ga vanavond eerst jouw stappen eens doorlopen, voordat ik de pas gekoppelde Wireless Keyboard en Trackpad ga ontkoppelen. Ook al ontstonden de issues na deze koppelingen op mijn MBP en MBA, dit zou toch niet mogen uitmaken. Maar wat dan wel uitmaakt is niet helder helaas. Vreemde en uitermate irritante issue.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41

World Citizen

FreeReef.nl

Iemand een tip voor me omtrent dit probleem:?

Ik heb een iPhone met bedrade headset.
Ik heb een Apple Watch

Nu komt er een telefoon gesprek binnen en dan wil ik opnemen op mijn horloge, maar het geluid wil ik terug pushen naar mijn GSM zodat het over mijn headset binnen komt.

Ik kan mijn telefoon pakken en op de tijdbalk klikken. Dat werkt prima, maar is niet fijn omdat ik juist de GSM in mijn zak wil laten zitten.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om OP het horloge het gesprek terug naar de GSM te pushen.
Klopt dat? Kan dit niet?

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
In principe betekent op je horloge opnemen ook dat je het gesprek via de Watch voert. Op je iPhone kun je volgens mij gewoon het geluid van de Watch overzetten naar iPhone. Normaal is het natuurlijk niet heel logisch om met je Watch op te nemen maar vervolgens met de iPhone te willen bellen, dus vandaar dat het zo werkt denk ik. Maar ik begrijp goed dat dit voor jou dan weer net niet lekker werkt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:21

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wil binnenkort weer een Watch gaan aanschaffen. Series 4 of 5..weet nog van mijn vorige Watch dat ik Spotify niet aan de praat kreeg op mijn draadloze oordopjes? In de spotify app op de Watch, zit rechtsonder de apparatenkeuze, maar de oordopjes komen daar niet te staan? Heb offline ook muziek in Spotify staan, juist voor hardlopen zonder telefoon. Kan dit niet of kun je alleen maar muziek op de Watch zetten en dan afspelen via de oordopjes. Ik dacht dat Spotify ook moest kunnen..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
pdavie2311 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:04:
Wil binnenkort weer een Watch gaan aanschaffen. Series 4 of 5..weet nog van mijn vorige Watch dat ik Spotify niet aan de praat kreeg op mijn draadloze oordopjes? In de spotify app op de Watch, zit rechtsonder de apparatenkeuze, maar de oordopjes komen daar niet te staan? Heb offline ook muziek in Spotify staan, juist voor hardlopen zonder telefoon. Kan dit niet of kun je alleen maar muziek op de Watch zetten en dan afspelen via de oordopjes. Ik dacht dat Spotify ook moest kunnen..
Voor het spotify deel kan ik je niet helpen. Wat betreft muziek offline beluisteren moet je je watch aan de lader hangen en vervolgens op de iphone in de watch app selecteren welke muziek je wil syncen. Dan wordt de muziek overgezet naar je watch en kan je offline luisteren. Ik gebruik apple music en dat werkt allemaal vlekkeloos. Ik heb geen idee of dit alles ook kan met spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

DeNachtwacht schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:23:
In principe betekent op je horloge opnemen ook dat je het gesprek via de Watch voert. Op je iPhone kun je volgens mij gewoon het geluid van de Watch overzetten naar iPhone. Normaal is het natuurlijk niet heel logisch om met je Watch op te nemen maar vervolgens met de iPhone te willen bellen, dus vandaar dat het zo werkt denk ik. Maar ik begrijp goed dat dit voor jou dan weer net niet lekker werkt.
Op zich snap ik het wel omdat het beter zou werken met draadloze oordopjes. Je paired ze dan met je Watch ipv je GSM, en als je dan opneemt op de watch dan krijg je het geluid dus over je oordopjes.

Maar ik gebruik liever op het werk een bedrade variant ivm de accu. Ik bel zo ontzettend veel dat ik niet na wil denken over de accu.

Maar omdat die dus aangesloten zitten op de GSM en niet op de Watch... valt het hele systeem voor mij in het water :D

Ik mis dus op de watch het knopje "push call te iPhone".

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:57
Ja, dat werkt dan weer wel als je AirPods gebruikt.. Dan zie je een mooi AirPods icoontje op je Apple Watch en dat is waar het gesprek gevoerd zal worden (en volgens mij gewoon over je iPhone).

• hk12nl
Zijn er mensen die gebruik maken van de podcast app op de watch? Ik wil ze graag opslaan op de watch maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Ik weet dat de watch op de lader moet liggen en ze dan toegevoegd worden maar zijn er nog instellingen die ik over het hoofd zie? Iemand dit ook gehad en een oplossing?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52
@harm12nl Gebruik zelf Overcast en download daarmee podcasts naar m’n Watch en dat gaat prima.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• hk12nl
Rivanov schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:37:
@harm12nl Gebruik zelf Overcast en download daarmee podcasts naar m’n Watch en dat gaat prima.
thx, ga ik daar even naar kijken.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 02:37
World Citizen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:29:
[...]
Ik mis dus op de watch het knopje "push call te iPhone".
Dit artikel al gelezen en geprobeerd wat er in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:28
RicoK schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:42:

Op mijn MB Pro komt wel eens de melding....signaal te zwak voor ontgrendeling met Watch. Vooral als er dosis draadloze hardware op en rondom de mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Volkan1984 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:42:
[...]

Dit artikel al gelezen en geprobeerd wat er in staat?
Linkje? Alvast bedankt!!!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:13:
[...]

Nope, prima batterijduur (S5 dan) met WiFi aan dus zou niet weten waarom eigenlijk.
Hoe lang doe je met de batterij dan als ik vragen mag? Heb WiFi uit en verversen op achtergrond ook, maar 1,5 dag haal ik met moeite..Nog tips voor settings? Wel sport ik 40min per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:00:
[...]

Hoe lang doe je met de batterij dan als ik vragen mag? Heb WiFi uit en verversen op achtergrond ook, maar 1,5 dag haal ik met moeite..Nog tips voor settings? Wel sport ik 40min per dag..
Ik heb niets aangepast verder. Alle functies staan aan.

Dan doe ik 2 dagen van 07:00 tot 2230 als ik heb in de nacht uit zet.

Edit: wel belangrijk om te melden misschien, ik heb alle notificaties op mijn toestel uit staan behalve Mail (bepaalde boxen), iMessage en gebeld worden.

Dit scheelt op de watch dus ook aanzienlijk in berichtgeving en dus ook in het trillen ofz. Ik krijg er nu ongeveer 30 a 50 notificaties per dag op binnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 22-11-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:36:
[...]

Ik heb niets aangepast verder. Alle functies staan aan.

Dan doe ik 2 dagen van 07:00 tot 2230 als ik heb in de nacht uit zet.
Ok! In de nacht helemaal uit dus? Vaak heb ik hem dan op theater of soms op vliegtuigmodus maar dit vreet ook gewoon nog flink batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:37:
[...]

Ok! In de nacht helemaal uit dus? Vaak heb ik hem dan op theater of soms op vliegtuigmodus maar dit vreet ook gewoon nog flink batterij...
Yes helemaal uit. Draag geen horloge in bed.
(Zie ook mijn andere edit die misschien wel ik batterij scheelt)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 22-11-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:56
Donstil schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:38:
[...]

Yes helemaal uit. Draag geen horloge in bed.
(Zie ook mijn andere edit die misschien wel ik batterij scheelt)
Waarom gooi je hem dan niet elke nacht in de lader? Hoef je je iig niet meer druk te maken over het accu gebruik.

Edit: zie dat het druk maken wel mee valt aangezien alles aanstaat

[ Voor 9% gewijzigd door Tinusvolkel op 22-11-2019 19:41 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:40:
[...]

Waarom gooi je hem dan niet elke nacht in de lader? Hoef je je iig niet meer druk te maken over het accu gebruik.
Dat is ook een optie natuurlijk..Heb je ook gelijk een nachtklokje...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ik laad mijn Apple Watch series 3 vlak voor het naar bed gaan, doe hem om, zet Theatre Mode en Do Not Disturb aan.
Als ik wakker word, heb ik nog 92% batterij over.
Rond 9 uur doe ik hem weer op de lader met nog 30 / 40 % battery over.
Verder heb ik alles wat maar aan kan staan ook daadwerkelijk aan op mijn Apple Watch.
Moet nog de eerste keer meemaken dat ik bewust werd van lage batterij level, eerlijk gezegd.

Ik heb dit ding gekocht voor de prestaties en functionaliteit. Dan ga ik dus niet dat ding cripplen door dingen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Nou, bijna 25% eraf gedurende de nacht. Hij stond alleen op vliegtuigmodus..Ik vind dat bizar veel. Kan Apple zo’n Watch op afstand testen? Diagnose net als bij de iPhone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
pdavie2311 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:27:
Nou, bijna 25% eraf gedurende de nacht. Hij stond alleen op vliegtuigmodus..Ik vind dat bizar veel. Kan Apple zo’n Watch op afstand testen? Diagnose net als bij de iPhone?
Theatre Modus is een must als je slaapt. Anders gaat elke keer dat je beweegt je scherm aan, wat dus batterij vreet. De radio’s van de Apple Watch gebruiken sowieso bizar weinig, door vliegtuigmodus aan te zetten valt daar weinig meer op te bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tartarus schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:52:
[...]

Theatre Modus is een must als je slaapt. Anders gaat elke keer dat je beweegt je scherm aan, wat dus batterij vreet. De radio’s van de Apple Watch gebruiken sowieso bizar weinig, door vliegtuigmodus aan te zetten valt daar weinig meer op te bezuinigen.
Ok. Vanochtend dus van de lader met 73%. 8uur ochtend, nu nog 59%...14% in goed 3 uur...Weet niet of dat normaal is? Alles staat aan, WiFi, AOD, etc..Series 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
pdavie2311 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:28:
[...]

Ok. Vanochtend dus van de lader met 73%. 8uur ochtend, nu nog 59%...14% in goed 3 uur...Weet niet of dat normaal is? Alles staat aan, WiFi, AOD, etc..Series 5...
Ik vertrek rond 6 uur met 92% op de Watch uit huis en doe hem s’avonds tussen 8 en 9 uur met rond de 30% op de oplader.
Verder staat ook bij mij alles aan en gebruik ik hem ook regelmatig om notificaties te checken.

Ik heb overigens wel meer gelezen dat de series 5 matige batterijduur heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tartarus schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:38:
[...]

Ik heb overigens wel meer gelezen dat de series 5 matige batterijduur heeft :?
Dit komt denk ik door de nieuwe WatchOS.

Sinds dat ik deze op mijn 4 heb is het dramatisch gesteld met het batterij leven.

Net aan 2 dagen waarbij ik vroeger bijna 3 dagen haalde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
i2Paq schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:57:
[...]

Sinds dat ik deze op mijn 4 heb is het dramatisch gesteld met het batterij leven.

Net aan 2 dagen waarbij ik vroeger bijna 3 dagen haalde.
Ik heb sinds dat ik een Watch heb, altijd al op de betas gezeten en heb, op enkele builds na, geen significante verschillen gezien in batterijduur.

Overigens maakt het me ook geen zier uit of ik de dag eindig met 90% of 9%, zolang ik maar thuis kom zonder dat mijn Watch is uitgevallen.

Dat ding is er om gebruikt te worden en om mijn leven er makkelijker op te maken, dat is waarom ik het gekocht heb. Ik ga juist om die reden niet zuinig doen in het gebruik ervan om maar zoveel mogelijk dagen op een volle batterij te kunnen doen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Tartarus schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:14:
Overigens maakt het me ook geen zier uit of ik de dag eindig met 90% of 9%, zolang ik maar thuis kom zonder dat mijn Watch is uitgevallen.

Dat ding is er om gebruikt te worden en om mijn leven er makkelijker op te maken, dat is waarom ik het gekocht heb. Ik ga juist om die reden niet zuinig doen in het gebruik ervan om maar zoveel mogelijk dagen op een volle batterij te kunnen doen 8)7
Wen maar vast aan deze berichten. Ik heb nu een jaar of 3 een Watch en lees op allerlei fora wat mee. Mijn ervaring;

Op fora gaan ongeveer de helft van de berichten over hoeveel % batterij er na X minuten na nieuwe update Y zijn en dat het écht belachelijk is dat het slechter geworden is.

Op reddit zijn ongeveer de helft van de berichten mensen die een nieuwe Watch of bandje gekocht hebben en een foto hier van graag posten in de overtuiging dat andere mensen daar op klaarkomen (ofzo).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
DeNachtwacht schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:04:
[...]
Wen maar vast aan deze berichten. Ik heb nu een jaar of 3 een Watch en lees op allerlei fora wat mee. Mijn ervaring;

Op fora gaan ongeveer de helft van de berichten over hoeveel % batterij er na X minuten na nieuwe update Y zijn en dat het écht belachelijk is dat het slechter geworden is.

Op reddit zijn ongeveer de helft van de berichten mensen die een nieuwe Watch of bandje gekocht hebben en een foto hier van graag posten in de overtuiging dat andere mensen daar op klaarkomen (ofzo).
Ah, ik ben denk ik wel alleen in mijn opvatting over batterijduur. Het heeft me nooit echt wat geboeid, op uitzonderlijk slechte ervaring met bèta’s na.
Zal wel komen doordat ik altijd wel een power bank en een lightning cable bij me heb.

Ik ben Ambassador op iMore en daar komt dit soort berichten ook vaak voor, waarop ik vervolgens op een soortgelijke manier reageer :+

Overigens meen ik ook echt wat ik zeg, dus mocht het denigrerend overkomen of zo, dat is totaal niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tartarus schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:14:
[...]

Ik heb sinds dat ik een Watch heb, altijd al op de betas gezeten en heb, op enkele builds na, geen significante verschillen gezien in batterijduur.
En wat zegt dat over mijn ervaring sinds de overgang naar WatchOS6?

Dat dit onzin is, kolder?

Dat mag jij zo denken, voelen en bepalen voor je zelf. Ik sta daar heel anders in. Ik vindt dat een update naar een nieuwe versie geen teruggang zo mogen bewerken. Zeker niet als het zo significant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
i2Paq schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:42:
[...]

En wat zegt dat over mijn ervaring sinds de overgang naar WatchOS6?

Dat dit onzin is, kolder?
Nee. Ik deel mijn ervaring met jou. Ik vermoed mede door mijn eigen ervaring dat unpairen en pairen van je Apple Watch wellicht een oplossing kan zijn.
Dat mag jij zo denken, voelen en bepalen voor je zelf. Ik sta daar heel anders in. Ik vindt dat een update naar een nieuwe versie geen teruggang zo mogen bewerken. Zeker niet als het zo significant is.
Nogmaals, als het aan watchOS 6 lag, zou het een wijdverbreid probleem zijn. Dat is hier niet geval.
Unpair en pair je Apple Watch eerst eens en kijk of dat het probleem oplost.

Overigens ben ik niet vies van rechttoe rechtaan zeggen of ik iets kolder vind of niet. Daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
i2Paq schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:57:
[...]

Jep, hier hetzelfde. Op mn vorige watch (de 4) ging het batterij gebruik na OS6 flink omhoog.
Bv ik gebruik al jaren autosleep, voor OS6 ging er in een nacht 2% batterij af. Na OS6 was dat makkelijk 10-12%. En dat is nu nog steeds zo, ook met de 5 die ik nu heb.
OS6 is een flinke drainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb sinds kort ook de AW4 en doe met de accu makkelijk 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

8)7 Lol, nu ben ik helemaal in de war.

Het was bijna wat ik wilde, en ik dacht heeeel even dat het de oplossing was, maar :X Apple heeft iets geks verzonnen.

Je kunt dus inderdaad voordat je het gesprek opneemt, op je Watch kiezen voor "opnemen op iPhone"
Maar hij duwt het gesprek dan onHold naar je iPhone, en je !MOET! je iPhone dan uit je zak halen en middels een slide unlocken.

Dat is nog slechter dan ik al had :D

Als ik dan gewoon op de controlls van mijn headset het gesprek aan kan nemen was het top. Maar nee Apple wil dat je de iPhone uit je zak haalt. OOKAL heb je dus een bekabelde headset met controlls.

EN wat het erger maakt, is dat je niet op de tijdbalk kunt klikken maar echt moet sliden voor unlocken. Dat is nog onhandiger dan gewoon meteen je gsm uit je zak halen en op de tijdbalk klikken.

(toch bedankt @Volkan1984, ik wist dit niet en nu wel.)

Hoe dan ook... ik heb een 2e setje Airpod Pro's besteld en dan kan ik de hele dag wel door. Het is niet geweldig.. maja... het is niet anders.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op m’n Watch staan apparaten met meerdere schakelaren nog steeds als één apparaat in Homekit, weet iemand of dat te fixen valt of is er nog geen WatchOS-update geweest die dat adresseert?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:19:
[...]

8)7 Lol, nu ben ik helemaal in de war.

Het was bijna wat ik wilde, en ik dacht heeeel even dat het de oplossing was, maar :X Apple heeft iets geks verzonnen.

Je kunt dus inderdaad voordat je het gesprek opneemt, op je Watch kiezen voor "opnemen op iPhone"
Maar hij duwt het gesprek dan onHold naar je iPhone, en je !MOET! je iPhone dan uit je zak halen en middels een slide unlocken.

Dat is nog slechter dan ik al had :D

Als ik dan gewoon op de controlls van mijn headset het gesprek aan kan nemen was het top. Maar nee Apple wil dat je de iPhone uit je zak haalt. OOKAL heb je dus een bekabelde headset met controlls.

EN wat het erger maakt, is dat je niet op de tijdbalk kunt klikken maar echt moet sliden voor unlocken. Dat is nog onhandiger dan gewoon meteen je gsm uit je zak halen en op de tijdbalk klikken.

(toch bedankt @Volkan1984, ik wist dit niet en nu wel.)

Hoe dan ook... ik heb een 2e setje Airpod Pro's besteld en dan kan ik de hele dag wel door. Het is niet geweldig.. maja... het is niet anders.
Ik ben een nieuwe gebruiker (sinds zaterdag) en heb een serie 3 gekocht om te kijken of het iets is voor mij.
Maar toen ik net terug kwam van het rennen, ging heel toevallig mijn watch over.
Mijn gsm (SE) lag binnen en ik was nog buiten aan het uithijgen...

Ik kon gewoon praten via mijn watch. Sterker nog, mijn vrouw vond dit gesprek beter te verstaan dan via mijn gsm 8)7

Mijn gsm heb ik dus niet aangeraakt. Ik vermoed dat het ook moet lukken met je headset.

Over de batterij...
Zondag na het sporten (zo lijkt het net of ik veel sport :+ ) heb ik hem rond 1400uur van de lader gehaald. Toen had hij net de laatste update geïnstalleerd.
Sindsdien gewoon gedragen er soms er mee gespeeld (hij is nog nieuw hè...)
Ook tijdens het slapen gedragen en dan vandaag nog. Inclusief 30 minuten rennen.

Op dit moment heb ik nog 49 %. Ik vind dat erg netjes.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de watch en op dit moment de fijnste functie... mijn Macbook unlocken. Ge-wel-dig. _/-\o_

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

streamnl schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:27:
[...]

Ik ben een nieuwe gebruiker (sinds zaterdag) en heb een serie 3 gekocht om te kijken of het iets is voor mij.
Maar toen ik net terug kwam van het rennen, ging heel toevallig mijn watch over.
Mijn gsm (SE) lag binnen en ik was nog buiten aan het uithijgen...

Ik kon gewoon praten via mijn watch. Sterker nog, mijn vrouw vond dit gesprek beter te verstaan dan via mijn gsm 8)7

Mijn gsm heb ik dus niet aangeraakt. Ik vermoed dat het ook moet lukken met je headset.
Dat werkt inderdaad top. Ik rij wel eens auto's die wat ouder zijn en die hebben de originele radio. We vinden het lelijk om daar carkits in te bouwen, dus om die reden alleen heb ik al een Watch. Het bellen in de auto via de Watch mic en speaker is echt 100% dik OK. Dit werkt boven mijn verwachtingen goed. Ik upgraden dan ook direct naar een cellulair model als deze officieel in NL zijn. Icm met Airpod's lijkt me dat helemaal ideaal.

Maar het probleem is dus op werk. Ik bel daar bovengemiddeld veel en wil dit eigenlijk via een draad headset doen ivm "geen" batterijduur. Dan kan ik dus probleemloos de hele dag door.

En als je dan dus wilt opnemen op je Watch, maar het gesprek via je bedrade headset wilt.... dan MOET je de GSM uit de zak nemen.

Ik dank je eeuwig als je de oplossing weet :D
(dat ik dus op mijn watch opneem, en het direct zonder extra handeling over mijn bedrade headset binnenkomt. Ik wil zelfs niet eens met de headset opnemen nadat ik op mijn watch heb gekeken. Input moet 100% via de watch)

[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 25-11-2019 19:18 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 15:57
Kun je bij MediaMarkt ook zelf kiezen welk bandje je wilt bij de 5-serie.(anders dan de standaardkeuzes uiteraard) of kan dat alleen via de website van apple?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
kadoendra schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:27:
Kun je bij MediaMarkt ook zelf kiezen welk bandje je wilt bij de 5-serie.(anders dan de standaardkeuzes uiteraard) of kan dat alleen via de website van apple?
_O-

Kort antwoord: nee.

Lang antwoord:
Nog steeds nee.
Dat antwoord kreeg ik van Mediamarkt (Eindhoven Centrum)

Ik adviseer je echter niet om naar Eindhoven te gaan... Ik ben daar zaterdag eerst wezen kijken naar diverse maten watches. Daar achtergekomen dat 42mm bij mij het mooist is.
Ook wilde ik weten of je een watch kan kopen met een ander kleur bandje wat daar onder het glasplaat lag.
Nee dus.

Daarna vroeg ik aan de medewerker of de bandjes gemakkelijk te wisselen was.
Zijn antwoord:" Nee, dat is vrij lastig. Ik adviseer je ook om dat hier of bij een Apple winkel te laten doen".

Terwijl hij naar achter liep om te kijken of er nog een zwarte 3 serie aanwezig was, heb ik vlug even op Google gekeken hoe dat moest. Ik kon namelijk niet geloven dat het moeilijk was aangezien je zo gemakkelijk bandjes kan kopen. Nou ja... jullie weten zelf hoe gemakkelijk dat is.
Vandaag enkele bandjes besteld bij Ali...

Bij de mediamarkt hadden ze de 42 mm niet meer en bij Amac wel. Daar uiteindelijk gekocht.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:01:
[...]
Daar achtergekomen dat 42mm bij mij het mooist is.
Ook wilde ik weten of je een watch kan kopen met een ander kleur bandje wat daar onder het glasplaat lag.
Nee dus.
[...
]
Als ik jouw bericht zo lees, lijkt het alsof jij het puur over de AW3 hebt.. En dan heeft de verkoper gewoon gelijk. De vraag van kadoendra was of dat bij de 5 ook zo was bij de mediamarkt...

Ikzelf heb helaas geen antwoord, in mijn stad heb je een officiele apple store en vandaar dat ik niet direct iemand ken die met die vraag bij de MM is geweest.

Edit: quote verkort

[ Voor 10% gewijzigd door S023 op 25-11-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@streamnl Was dat iemand met een zwart shit met Apple logo, of met een Rood shirt van de Media Markt?

Als ik weet wat ik van Apple nodig heb en er valt een deal te halen... dan loop ik naar het rode shirt.
Als ik het laatste nieuwe van Apple wil wat niet in deals te vinden is... dan loop ik naar het zwarte shirt.

In het geval van een Watch 5 loop je dus gewoon naar de Apple shirtjes en wil je enkel door hen behandeld worden. Je betaald immers de volle pond.

Ik maak echter sneller deals in de MM met rode shirtjes. Daar kun je wat mee lullen en wat tijd in steken. Soms zitten er zelfs Tweakers bij. Ik had dit met mijn Watch 4... en die heeft me 2 maanden geleden 285 gekost.
(Ik heb wel een bandje erbij wat ik niet wil.. dus ben "creatief" gaan shoppen. Ervaringen komen een dezer dagen)

[ Voor 0% gewijzigd door World Citizen op 25-11-2019 21:49 . Reden: Prijs ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
S023 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:44:
[...]

Als ik jouw bericht zo lees, lijkt het alsof jij het puur over de AW3 hebt.. En dan heeft de verkoper gewoon gelijk. De vraag van kadoendra was of dat bij de 5 ook zo was bij de mediamarkt...

Ikzelf heb helaas geen antwoord, in mijn stad heb je een officiele apple store en vandaar dat ik niet direct iemand ken die met die vraag bij de MM is geweest.

Edit: quote verkort
Nee hoor. De 3 kan je heel gemakkelijk zelf wisselen. Er zit zelfs een kortere bandje in de doos.

Edit: ik las je bericht verkeerd. Ik had ook naar de 5 gevraagd.
@
World Citizen schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:46:
@streamnl Was dat iemand met een zwart shit met Apple logo, of met een Rood shirt van de Media Markt?

Als ik weet wat ik van Apple nodig heb en er valt een deal te halen... dan loop ik naar het rode shirt.
Als ik het laatste nieuwe van Apple wil wat niet in deals te vinden is... dan loop ik naar het zwarte shirt.

In het geval van een Watch 5 loop je dus gewoon naar de Apple shirtjes en wil je enkel door hen behandeld worden. Je betaald immers de volle pond.

Ik maak echter sneller deals in de MM met rode shirtjes. Daar kun je wat mee lullen en wat tijd in steken. Soms zitten er zelfs Tweakers bij. Ik had dit met mijn Watch 4... en die heeft me 2 maanden geleden 285 gekost.
(Ik heb wel een bandje erbij wat ik niet wil.. dus ben "creatief" gaan shoppen. Ervaringen komen een dezer dagen)
Het was iemand van Mediamarkt zelf. Een jongeman van ~25 jaar??

Ik had eigenlijk niemand nodig (ik heb Google in mijn zak 😅) maar hij begon zelf te praten. Ik was daar puur om diverse watches daadwerkelijk om te hebben. Dat zegt mij meer dan plaatjes online.
Bedankt voor je tip om de volgende keer proberen een deal te maken. (Maar eigenlijk was ik al klaar met die persoon en de Mediamarkt)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:21
Wat is dat nou toch voor onzin van die MM medewerker die zegt dat het bandje van een Apple Watch heeeel moeilijk te verwisselen is en dat je dat beter door Apple zelf kan laten doen?! Weet de beste man toch zelf wel wat voor product het is? Heeft hij het product toch wel gezien? Tjonge jonge, hoe kan je zo onprofessioneel overkomen?

Voor iedereen die (nog) geen Apple Watch heeft: Op de achterkant van de kast zitten twee indruk vlakjes. Door deze vlakjes in te drukken, schuif je het bandje kinderlijk eenvoudig van het horloge af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb zelf ook een vraag.

Aangezien ik nu playlists kan downloaden op een horloge, en gebruiken, zoek ik draadloos (inear) oordopjes die ook goed blijft zitten tijdens het hardlopen.

edit:
En ik zoek een fijne (maar vooral veilige) 2f authentication app die werkt op de watch.

Ik gebruik nu Lastpass maar daar moet ik de app op mijn gsm aanpassen om hem te laten werken.
Namelijk de code en fingerscan uitzetten en dat zie ik niet zo zitten.

Wat zijn de tips?

Alvast vriendelijk bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door streamnl op 26-11-2019 07:33 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 21-10 12:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

streamnl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 06:45:
edit:
En ik zoek een fijne (maar vooral veilige) 2f authentication app die werkt op de watch.
Ik gebruik altijd Authy, en deze heeft ook een Watch app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
streamnl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 06:45:

edit:

Alvast vriendelijk bedankt!
Ik gebruik 'Step Two' hiervoor.

©2004

Pagina: 1 ... 106 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie