Toch nog even over dat navigeren met je horloge. Als iemand iets anders doet en dat als fijn ervaart hoor ik het heel graag.
Ter inleiding. Het probleem hier is dat we een aantal klassieke auto's hebben zonder infotainment systemen. We restaureren die in originele staat en bij voorkeur steken we er dan ook de originele radio in. Deze tweaken we dan vaak wel zodat we ergens een BT reciever in het dashbord verstoppen zodat je een soort van verkapte carkit hebt, maar we willen geen moderne radio's, carkits, schermen of iets in die richting.
Het navigeren via mijn horloge is dus echt super top! in welke vorm dan ook is voor ons de Watch al een geweldige uitkomst, en mijn pa heeft nu gezien hoe het werkt en heeft nu een Watch besteld specifiek voor het bellen en navigeren in de auto. Dan hoeven we dus ook geen BT reciever ergens aan vast te modden.
Ik ben zelf heel secuur met het invoeren van contacten en daar pluk ik nu wel de vruchten van.
- Je stapt in de auto
- Je roept "Hey Siri, breng me naar Henk"
- klaar.
Niet meer klooien met text invoeren of googlen... en zolang je gewoon altijd fatsoenlijke contacten maak, werkt dit echt ge-wel-dig. Tijdens het starten en gordol omdoen is de navigatie al gestart omdat je het dus snel even inspreekt.
Maar wat me nog niet lekker ligt is de info op het display.
Met de native app (die ik het liefst gebruik), heb je 3 opties als scherm.
Hier de 3 mogelijkheden
- Links - Map met afslaginstructie balk erboven
- Midden - Enkel afslaginstructie
- Rechts - Enkel map
Nu vind ik dat linkse momenteel het fijnst, maar toch vind ik het niet handig dat het blauwe icoontje wat de afslag aangeeft zo klein is. Je kunt niet echt makkelijk in een glance zien wat de afslag is op armlengte afstand. Althans, dan moet je echt kijken ipv er met je ogen langs gaan.
Maar in het middelste voorbeeld zijn die iconen ook niet echt veel groter. Er is overwegen veel leeg ruimte op het scherm.
En het rechtse voorbeeld zou voor mij perfect zijn waren het niet dat de kaart niet fatsoenlijk meedraait. (kun je dat instellen?)
Als de kaart nou altijd meedraait in de rijrichting dan is het wel te doen. Maar nu draait de kaart af en toe mee met de windrichtingen en soms kiest hij helemaal een wazige weergave, en rij je dus van links naar rechts door het beeld terwijl je fysiek gewoon naar het noorden rijd (bug?)
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar andere ervaringen eventueel met andere Apps.
Het moet wel in de setting zijn dat je dus enkel je horloge gebruikt. Mijn GSM zit in mijn zak en blijft daar.