Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:06
erique2011 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:12:
[...]

Dan heb je in de settings "Unlock with iPhone" aanstaan; als je de watch in de buurt van je iPhone hebt hoef je idd niet met de code te unlocken. Mocht iemand je watch jatten dan krijgen ze hem in elk geval niet snel gekraakt :)
Het is zelfs nog iets anders. Zodra hij om je pols zit wordt hij ge-unlocked door je iPhone zodra je inlogt op je iPhone FaceID of TouchID.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:18

World Citizen

FreeReef.nl

Toch nog even over dat navigeren met je horloge. Als iemand iets anders doet en dat als fijn ervaart hoor ik het heel graag.

Ter inleiding. Het probleem hier is dat we een aantal klassieke auto's hebben zonder infotainment systemen. We restaureren die in originele staat en bij voorkeur steken we er dan ook de originele radio in. Deze tweaken we dan vaak wel zodat we ergens een BT reciever in het dashbord verstoppen zodat je een soort van verkapte carkit hebt, maar we willen geen moderne radio's, carkits, schermen of iets in die richting.
Het navigeren via mijn horloge is dus echt super top! in welke vorm dan ook is voor ons de Watch al een geweldige uitkomst, en mijn pa heeft nu gezien hoe het werkt en heeft nu een Watch besteld specifiek voor het bellen en navigeren in de auto. Dan hoeven we dus ook geen BT reciever ergens aan vast te modden.

Ik ben zelf heel secuur met het invoeren van contacten en daar pluk ik nu wel de vruchten van.

- Je stapt in de auto
- Je roept "Hey Siri, breng me naar Henk"
- klaar.

Niet meer klooien met text invoeren of googlen... en zolang je gewoon altijd fatsoenlijke contacten maak, werkt dit echt ge-wel-dig. Tijdens het starten en gordol omdoen is de navigatie al gestart omdat je het dus snel even inspreekt.

Maar wat me nog niet lekker ligt is de info op het display.
Met de native app (die ik het liefst gebruik), heb je 3 opties als scherm.

Hier de 3 mogelijkheden
- Links - Map met afslaginstructie balk erboven
- Midden - Enkel afslaginstructie
- Rechts - Enkel map

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0EWo6g9oNZrJqju9sW9bAIQ0/full.png

Nu vind ik dat linkse momenteel het fijnst, maar toch vind ik het niet handig dat het blauwe icoontje wat de afslag aangeeft zo klein is. Je kunt niet echt makkelijk in een glance zien wat de afslag is op armlengte afstand. Althans, dan moet je echt kijken ipv er met je ogen langs gaan.

Maar in het middelste voorbeeld zijn die iconen ook niet echt veel groter. Er is overwegen veel leeg ruimte op het scherm.

En het rechtse voorbeeld zou voor mij perfect zijn waren het niet dat de kaart niet fatsoenlijk meedraait. (kun je dat instellen?)
Als de kaart nou altijd meedraait in de rijrichting dan is het wel te doen. Maar nu draait de kaart af en toe mee met de windrichtingen en soms kiest hij helemaal een wazige weergave, en rij je dus van links naar rechts door het beeld terwijl je fysiek gewoon naar het noorden rijd (bug?)

Hoe dan ook ben ik benieuwd naar andere ervaringen eventueel met andere Apps.
Het moet wel in de setting zijn dat je dus enkel je horloge gebruikt. Mijn GSM zit in mijn zak en blijft daar.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:36
Apple vrienden, mijn Watch 2 mocht ook eindelijk ge-update worden naar WatchOS 6. Nu mis ik bij de wijzerplaten de California, die ik juist het mooiste vind.

Heb anderen met een oudere Watch dit ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@World Citizen Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met "fatsoenlijke" contacten en "secuur invoeren"? Ik heb voor sommige maten de meest lijpe bijnamen en die doen het prima via Siri.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:18

World Citizen

FreeReef.nl

bram1984 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:04:
@World Citizen Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met "fatsoenlijke" contacten en "secuur invoeren"? Ik heb voor sommige maten de meest lijpe bijnamen een die doen het prima via Siri.
Nou ik zie vaak dat mensen enkel de naam en het nummer opslaan. En vaak zetten ze dan de voornaam en de achternaam ook nog samen in het vakje "voornaam". Dit zal onder de Tweakers wat minder zijn natuurlijk, maar bij niet tweakers zie ik dat vaak.

Ik forceer mijzelf om meteen alle details toe te voegen zoals adres, mail, geboortedatum etc.

Apple leunt namelijk ontzettend veel op dat soort correcte gegevens. Heel veel apps halen weer info uit het contact om er iets mee te doen. Als je hier niet nauwkeurig in bent kun je bijvoorbeeld tegen 3 problemen aanlopen als je zegt "hey siri, wanneer is Henk Jansen jarig".

En ik heb er dus nu profijt van omdat alle contacten een adres hebben. Ook als ik een winkel google, maak ik er meteen een contact van in de contactengroep "winkels".
Het kost je wat moeite, maar als ik nu dus zeg "breng me naar Henk Jansen", staat 2 seconden later de route op je horloge en krijg je geen meldingen over dat het niet gevonden kan worden of dat je alsnog moet kiezen tussen een aantal dingen. Ook als je netjes bent met huisnummers zal hij je niet aan de verkeerde kant van de straat uit laten komen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
yorroy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:01:
Apple vrienden, mijn Watch 2 mocht ook eindelijk ge-update worden naar WatchOS 6. Nu mis ik bij de wijzerplaten de California, die ik juist het mooiste vind.

Heb anderen met een oudere Watch dit ook?
Dacht alleen vanaf s3 of s4

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:32

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nick25 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:26:
[...]

Vanaf S4 vanwege het grotere en rondere scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
The Inquisitor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:26:
[...]

Vanaf S4 vanwege het grotere en rondere scherm
Dacht ik al i like my s4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:36
Nick25 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:26:
[...]

Ah dat is balen zeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:52
DeNachtwacht schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:19:
[...]

Het is zelfs nog iets anders. Zodra hij om je pols zit wordt hij ge-unlocked door je iPhone zodra je inlogt op je iPhone FaceID of TouchID.
Net even snel geprobeerd en dat is het inderdaad. iPhone aangezet, FaceID ziet me en mijn watch unlocked :)

Gelukkig begreep ik de functie dus niet goed en werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 21:45
Wat gek, misschien dat iemand dit herkent.

Van de week had ik 's avonds toen ik Spotify in de auto luisterde een afwijkende, lees véél mooiere Spotify app op mijn AW4. Deze was blauw met in het midden om de Pauze-button een ring die de duur van het nummer aangaf. Ook leek de blauwe achtergrond een bewegende animatie te laten zien. Mooi dacht ik.

Echter, de volgende ochtend tot vandaag was weer de 'originele' Spotify app zichtbaar met de zwarte achtergrond en witte karakters.

Wie (her)kent dit? Heb ik mij vergist of mij het verbeeld?

Edit: alle OS'en zijn bijgewerkt tot de laatste ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RicoK op 01-11-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:39
RicoK schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:22:

Van de week had ik 's avonds toen ik Spotify in de auto luisterde een afwijkende, lees véél mooiere Spotify app op mijn AW4. Deze was blauw met in het midden om de Pauze-button een ring die de duur van het nummer aangaf. Ook leek de blauwe achtergrond een bewegende animatie te laten zien. Mooi dacht ik.

Echter, de volgende ochtend tot vandaag was weer de 'originele' Spotify app zichtbaar met de zwarte achtergrond en witte karakters.

Wellicht heeft het met de bluetooth connectie te maken? Of wellicht was het ene je spotify app en het andere de player van je watch?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
harm12nl schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:33:
[...]
Wellicht heeft het met de bluetooth connectie te maken? Of wellicht was het ene je spotify app en het andere de player van je watch?
Hmm, de player van de watch... Ik denk het niet. Ik zet sportify aan op mijn iPhone, laat dit bluetooth streamen naar mijn autoradio en bedien Spotify verder via de AW om mijn pols. Dit omdat dit (nog) niet verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26
RicoK schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:22:

Volgens mij de auto/car view applicatie, die makkelijk(er) tijdens het rijden bediend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
bvsteyn schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:28:
[...]

Volgens mij de auto/car view applicatie, die makkelijk(er) tijdens het rijden bediend kan worden.
Deze wordt alleen gestart als je 'niet storen tijdens autorijden' aan hebt toch? Volgens mij heb ik die ook eens op mijn telefoon gezien..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
harm12nl schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:37:
[...]Deze wordt alleen gestart als je 'niet storen tijdens autorijden' aan hebt toch? Volgens mij heb ik die ook eens op mijn telefoon gezien..
Hmm, ik heb niet storen niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
bvsteyn schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:28:
[...]Volgens mij de auto/car view applicatie, die makkelijk(er) tijdens het rijden bediend kan worden.
Misschien begrijp ik je niet goed, maar ik heb het hier over de app op de Watch, niet de app op de iPhone.

Edit: enkele typo's...

[ Voor 5% gewijzigd door RicoK op 01-11-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
zijn er mensen die net ook een apple watch notificatie van Bol.com hebben gehad met TEST?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

Nick25 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:46:
zijn er mensen die net ook een apple watch notificatie van Bol.com hebben gehad met TEST?
Ja

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nick25 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:46:
Ja hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Dat klinkt heel vreemd. Hebben jullie hem daar gekocht ofzo? Of een bol.com app op de telefoon?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Beste meneer Vermeulen,

Naar aanleiding van je bericht op je apple watch, dit lijkt met de storing te maken te hebben, je kan het bericht negeren!

Het antwoord van bol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik mag hopen dat jullie de bol.com app hebben
Zou anders heel kwalijk zijn

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ondertussen haal ik zonder always on en het opnemen van omgevingsgeluid 3 volledige dagen met mijn series 5. Dik tevreden ;) Zonder watchos 6.1 trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door iantje31 op 02-11-2019 11:10 ]

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Voor de liefhebbers / twijfelaars om te kopen en alle andere geïnteresseerden, ik heb even de tijd genomen een review te schrijven van de Series 5. Geen standaard specificaties of dingen die je in andere professionele reviews kan terug vinden maar zo veel mogelijk gericht op gebruikservaringen na een maand. Doe er uw voordeel mee ;)

productreview: Apple Watch Series 5 (40mm) aluminium, geweven sportbandje Gri...

[ Voor 22% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-11-2019 14:19 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:01

RBH

Kleine update m.b.t. batterijverbruik op mijn Series 5: Sinds volledig opladen zit ik nu op 48 uur en 8 minuten. Heb nog 19% batterij over. Als je dat een beetje zou doortrekken kom je op net geen 60 uur batterijduur op een volledige acculading. In de praktijk hang ik hem rond de 10% weer aan de lader, dus dan zou ik er zo'n 53 uur mee doen, behoorlijk acceptabel m.i. AOD staat bij mij uit, evenals de decibelmetingfunctionaliteit, voor de rest alles standaard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
RBH schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:20:
Kleine update m.b.t. batterijverbruik op mijn Series 5: Sinds volledig opladen zit ik nu op 48 uur en 8 minuten. Heb nog 19% batterij over. Als je dat een beetje zou doortrekken kom je op net geen 60 uur batterijduur op een volledige acculading. In de praktijk hang ik hem rond de 10% weer aan de lader, dus dan zou ik er zo'n 53 uur mee doen, behoorlijk acceptabel m.i. AOD staat bij mij uit, evenals de decibelmetingfunctionaliteit, voor de rest alles standaard. :)
Ik haal max 25 uur. Hoe doe je dit? Welke watchface en complicaties heb je? Ik heb zelf de decibelmeting ook uit staan maar always-on wil ik wel aan laten. Lijkt me toch sterk dat dit 30 uur scheelt?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH

RBH

DeNachtwacht schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:22:
[...]

Ik haal max 25 uur. Hoe doe je dit? Welke watchface en complicaties heb je? Ik heb zelf de decibelmeting ook uit staan maar always-on wil ik wel aan laten. Lijkt me toch sterk dat dit 30 uur scheelt?
Watchface: Californie (Arabisch, cirkelvormig). Complicaties: activiteit, batterij, work-out temperatuur en datum. Verder ontvang ik de hele dag gewoon notificaties; whatsapp, buienalarm, 'ga staan', activiteit notificaties. Ik heb geen idee of AOD 30 uur scheelt, lijkt mij ook sterk. Ik ga mijn huidige config even een week aanhouden, kijken of mijn 'verbruik' consistent is. Daarna zal ik het eens doen met AOD aan een week lang. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

iantje31 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:10:
Ondertussen haal ik zonder always on en het opnemen van omgevingsgeluid 3 volledige dagen met mijn series 5. Dik tevreden ;) Zonder watchos 6.1 trouwens
Tsjah maar dan kun je beter een series 4 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

The Inquisitor schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:36:
[...]

Tsjah maar dan kun je beter een series 4 kopen.
Als ik het op mij betrek; niet mee eens. Ik heb ook een series 5, maar ik denk 85 tot 90% staat AOD uit. Maar de mogelijkheid hebben vond ik de (geringe) meerprijs wel waard. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
RBH schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:20:
Waarom heb je dan de series 5 gekocht als je toch bijna alle functionaliteiten uitzet? 8)7

wat heeft het nou voor zin om dit te meten? Je wilt je Watch toch gewoon kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:01
Apple zou een functie moeten toevoegen dat tijdens een training AOD aanstaat en op alle andere momenten uit.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 10:19
dkawa schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:35:
[...]

Waarom heb je dan de series 5 gekocht als je toch bijna alle functionaliteiten uitzet? 8)7

wat heeft het nou voor zin om dit te meten? Je wilt je Watch toch gewoon kunnen gebruiken?
Batterijverbruik verschilt gewoon van persoon tot persoon, dat de ene bijna 50uur perst uit zijn watch en de andere 20 tot 30 uur minder is gewoon omdat de ene persoon veel notificaties ontvangt en bekijkt op zijn watch en de andere gewoon niet. Een series 5 is een series 5. De ene watch gaat niet ineens veel beter presteren dan de andere hoor! Hangt gewoon van de hoeveel gebruik af. Persoonlijk haal ik rond de anderhalve dag maar ik gebruik de watch dan ook effectief. AOD staat overdag altijd aan, alle notificaties krijg ik en ik doe regelmatig een workout waar ook hartslagmonitoring, gps etc aan staat. Ik heb dus een smartwatch en ik gebruik ze ook als smartwatch! Door dit alles boet ik inderdaad in aan batterij duur maar waarom heb je anders het ding gekocht. Elke dag hang ik het ding 1 keer aan de lader, kwestie van gewoonte. Een maat van mij heeft een series 4 en alles staat gewoon uit op dat ding...Tja koop je dan een gewoon horloge denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Rebbelx schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:43:
[...]

Batterijverbruik verschilt gewoon van persoon tot persoon, dat de ene bijna 50uur perst uit zijn watch en de andere 20 tot 30 uur minder is gewoon omdat de ene persoon veel notificaties ontvangt en bekijkt op zijn watch en de andere gewoon niet. Een series 5 is een series 5. De ene watch gaat niet ineens veel beter presteren dan de andere hoor! Hangt gewoon van de hoeveel gebruik af. Persoonlijk haal ik rond de anderhalve dag maar ik gebruik de watch dan ook effectief. AOD staat overdag altijd aan, alle notificaties krijg ik en ik doe regelmatig een workout waar ook hartslagmonitoring, gps etc aan staat. Ik heb dus een smartwatch en ik gebruik ze ook als smartwatch! Door dit alles boet ik inderdaad in aan batterij duur maar waarom heb je anders het ding gekocht. Elke dag hang ik het ding 1 keer aan de lader, kwestie van gewoonte. Een maat van mij heeft een series 4 en alles staat gewoon uit op dat ding...Tja koop je dan een gewoon horloge denk ik dan...
Gister na de voetbal was de batterij ook bijna leeg (om gehad tijdens de voetbal, snachts niet opgeladen). Ging thuis even een broodje eten, horloge 20min op de lader, batterij weer boven de 50% en weer door.

Even snel tussendoor opladen is ook nog een optie als je een wat drukkere dag hebt met notificaties en activiteiten en je hebt niet de mogelijkheid gehad om met een volle batterij aan de dag te beginnen.

Heb ook besloten om er gewoon van te genieten en op te laden wanneer nodig. Dan gaat het prima! :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
harm12nl schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:47:
[...]

Gister na de voetbal was de batterij ook bijna leeg (om gehad tijdens de voetbal, snachts niet opgeladen). Ging thuis even een broodje eten, horloge 20min op de lader, batterij weer boven de 50% en weer door.

Even snel tussendoor opladen is ook nog een optie als je een wat drukkere dag hebt met notificaties en activiteiten en je hebt niet de mogelijkheid gehad om met een volle batterij aan de dag te beginnen.

Heb ook besloten om er gewoon van te genieten en op te laden wanneer nodig. Dan gaat het prima! :)
Mag dat überhaupt? een horloge aan tijdens voetbal? ik doe hem af (en vul achteraf handmatig de voetbalworkout in :) ) want zo'n Apple watch kan toch best hard aankomen.

Ps dit staat op de site van de KNVB.
Mogen sieraden gedragen worden bij wedstrijden?
Een speler mag niets dragen of gebruiken dat gevaarlijk is. Alle soorten sieraden (halskettingen, ringen, armbanden, oorringen, leren bandjes, rubber bandjes etc.) zijn verboden en moeten verwijderd worden. Tape gebruiken om sieraden te bedekken is niet toegestaan.Hierbij verwijzen wij naar de spelregels veldvoetbal van de KNVB, zie specifiek hoofdstuk 4 bij veiligheid en overige uitrusting. “Het is aan de beoordeling van de scheidsrechter of het de veiligheid van andere spelers niet in gevaar brengt.”

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Tinusvolkel schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:55:
[...]

Mag dat überhaupt? een horloge aan tijdens voetbal? ik doe hem af (en vul achteraf handmatig de voetbalworkout in :) ) want zo'n Apple watch kan toch best hard aankomen.

Ps dit staat op de site van de KNVB.

[...]
Als ik zo lees wat jij allemaal stuurt dan mag dat niet idd. Maar ach, stelen mag ook niet >:) #flauw

Maar terecht punt hoor van je. Ik voetbal echter zo nu en dan mee in een lager elftal waar het niveau en tempo ook niet meer zo hoog is. Daarnaast heb ik een rugged case om de watch, mijn thermosshirt erover, een zweetbandje erover (niet voor het zweten maar voor de demping/bescherming) en mijn voetbalshirt erover. Dit biedt voldoende bescherming en tijdens de wedstrijd vergeet ik ook vaak dat ik hem om heb. Zo train ik ook.

Ik vind het interessant om te weten wat ik precies gedaan heb.

Heel soms doe ik ook nog wel mee met ons eerste elftal, dat is natuurlijk van een ander niveau en dan doe ik hem ook af.

Hoe vul jij het achteraf in? Via de gezondheidsapp? en Wat vul je dan in om het nauwkeurig te houden?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
harm12nl schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:30:
[...]

Als ik zo lees wat jij allemaal stuurt dan mag dat niet idd. Maar ach, stelen mag ook niet >:) #flauw

Maar terecht punt hoor van je. Ik voetbal echter zo nu en dan mee in een lager elftal waar het niveau en tempo ook niet meer zo hoog is. Daarnaast heb ik een rugged case om de watch, mijn thermosshirt erover, een zweetbandje erover (niet voor het zweten maar voor de demping/bescherming) en mijn voetbalshirt erover. Dit biedt voldoende bescherming en tijdens de wedstrijd vergeet ik ook vaak dat ik hem om heb. Zo train ik ook.
Achja iedereen moet het zelf weten, ik voetbal ook op laag niveau maar dan gaat het er af en toe nog ooit wat lomper aan toe ;) verder heb je hem iig wel goed afgeschermd
Ik vind het interessant om te weten wat ik precies gedaan heb.
Ik eigenlijk ook....
Heel soms doe ik ook nog wel mee met ons eerste elftal, dat is natuurlijk van een ander niveau en dan doe ik hem ook af.

Hoe vul jij het achteraf in? Via de gezondheidsapp? en Wat vul je dan in om het nauwkeurig te houden?
Jup via die gezondheidsapp, dan work-outs en dan voeg gegevens toe.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/usVsVRz.png

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik snap niet waarom mensen het zo nodig vinden om meerdere dagen met een enkele acculading te doen. Gewoon elke dag aan de lader (zoals Apple zelf ook aangeeft) en je bent altijd wel verzekerd van genoeg accu om de dag door te komen wat je er ook mee doet. Iedereen heeft wel wat routinematige dingen waar je even tijd hebt om op te laden wat elke dag terug komt. Denk aan douchen, eten, slapen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

dkawa schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:35:
[...]

Voor mij is het mijn eerste Watch, dus ik ben gewoon benieuwd wat de verschillen zijn qua batterijduur met AOD uit en AOD aan. Daarnaast gebruik gewoon alle functionaliteiten hoor, alleen die geluidsmeting vind ik onzin. Ik kom echt vrijwel nooit op plaatsen waar het geluid überhaupt die waarschuwingsniveaus kan halen (ik werk vanuit huis bijvoorbeeld), waarom zou ik dat dan niet uitzetten om wat batterij te besparen?

Voor de rest gewoon eens met jullie hoor, ik hang hem gewoon aan de lader wanneer hij leeg is, maar blijkbaar mag ik het niet interessant vinden hoe lang ik met een accu kan doen. ;) Anyway, ik zal het niet meer melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Albinosaurus schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:03:
Ik snap niet waarom mensen het zo nodig vinden om meerdere dagen met een enkele acculading te doen. Gewoon elke dag aan de lader (zoals Apple zelf ook aangeeft) en je bent altijd wel verzekerd van genoeg accu om de dag door te komen wat je er ook mee doet. Iedereen heeft wel wat routinematige dingen waar je even tijd hebt om op te laden wat elke dag terug komt. Denk aan douchen, eten, slapen etc.
Ik leg hem tijdens het slapen altijd aan de lader, net als mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 23-06 17:03
Weet iemand toevallig waarom 3rd party watch laders alleen Series 1,2 en 3 ondersteunen (soms met vermelding t/m WatchOS 5.2) en daarmee Series 0, 4 en 5 uitsluiten? Ik zie regelmatig handige laders voor onderweg bij Ali en nu ook bij iBood. Met m'n series0 en 5 moet ik dus braaf bij Apple blijven shoppen?

EDIT:
Blijkbaar een groeiend probleem, zelfs met 3rd party laders die ooit bij Apple zelf gekocht zijn:
https://discussions.apple.com/thread/250659406?page=1

[ Voor 22% gewijzigd door BellySM op 04-11-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Albinosaurus schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:03:
Ten eerste loopt Apple gewoon ver achter met betrekking tot accuduur aangezien Garmin, Samsung, Xiaomi/Huami etc. het veel beter doen.

Ten tweede is het nu heel leuk dat je de dag doorkomt, maar als dat de max is die deze batterij heeft te bieden, dan heb je over 2 jaar, door degradatie van de batterij, een groter probleem. Bij AirPods hoor je dat probleem ook al: aan het begin een uur of 4-5, en na 2 jaar zitten ze op 1,5-2,5 uur gebruik, wat het voor genoeg mensen al een zinloos product maakt als ze langer reizen bijv.

Als de Watch bij een goede batterijstatus al niet zoveel uren haalt, dan weet je dat het alleen nog maar gaat afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
The Inquisitor schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:54:
Ten eerste loopt Apple gewoon ver achter met betrekking tot accuduur aangezien Garmin, Samsung, Xiaomi/Huami etc. het veel beter doen.
Als gebruiker ben ik het met je eens dat het echt langer moet dan die dag die je nu met een Series 5 redt. Maar technisch gezien doet Apple het echt niet zo slecht. Het oled scherm is vele malen mooier en scherper dan die van de concurrentie, maar dat komt ook met een prijs: accuduur. Hetzelfde geldt voor de vele smartwatch functies die Apple biedt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

DeNachtwacht schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:30:
[...]

Als gebruiker ben ik het met je eens dat het echt langer moet dan die dag die je nu met een Series 5 redt. Maar technisch gezien doet Apple het echt niet zo slecht. Het oled scherm is vele malen mooier en scherper dan die van de concurrentie, maar dat komt ook met een prijs: accuduur. Hetzelfde geldt voor de vele smartwatch functies die Apple biedt.
Samsung Galaxy Active 2 en Galaxy Gear gebruiken ook gewoon een OLED scherm, en die laatste (46mm variant) kan 3 tot 6 dagen halen op 1 acculading... De smartwatch features zijn gelijkwaardig

De Garmin Venu gebruikt ook een OLED scherm, en behaalt 3 dagen op een acculading. Smartwatch features zijn wat minder, maar sport- en gezondheidstracking is weer beter.

Dan vind ik de concurrentie het toch wat beter doen op het gebied van accuduur.

[ Voor 12% gewijzigd door The Inquisitor op 04-11-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 12:16

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DeNachtwacht schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:30:
[...]

Met de laatste iOS en WatchOS update ben ik van ruim 2 dagen watch-gebruik naar net (meestal niet) 2 dagen watch-gebruik gegaan.

Dat noem ik een ronduit bedroevende ontwikkeling.

Kijkend naar de Amazfit BIP en GTS van mijn vrouw dan is dat voor het A-merk wat Apple pretendeert te zijn onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
i2Paq schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:44:
[...]

Met de laatste iOS en WatchOS update ben ik van ruim 2 dagen watch-gebruik naar net (meestal niet) 2 dagen watch-gebruik gegaan.

Dat noem ik een ronduit bedroevende ontwikkeling.

Kijkend naar de Amazfit BIP en GTS van mijn vrouw dan is dat voor het A-merk wat Apple pretendeert te zijn onacceptabel.
Dus dan zou het met een toekomstige update nog weer een stukje beter kunnen worden :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@i2Paq Pretendeert? Jij bent het er niet mee eens dus. :+

Mijn S5 accu is ook een achteruitgang ten opzichte van de S4 (schoonmoeder S4 zit op 68% nu, mijn S5 op 21%, beide vanmorgen vroeg om gedaan).

Nu heeft zij geluidsmetingen uit staan en ik aan. Die heb ik nu dus uit gezet. Verminder beweging heb ik aan gezet.

Morgen even kijken hoeveel dit uitmaakt.

Edit: @The Inquisitor Heb je wel eens een Samsung gebruikt? Ik wel (Gear S3) en het verschil met een Apple Watch is echt gigantisch qua gebruik en gewoon hoe alles werkt. Samsung voelt echt als een goedkoop B-merk aan en bovendien haalde ik daarmee niet eens een dag met het scherm altijd aan op de laagste helderheid.

[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 04-11-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
The Inquisitor schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:02:
[...]

Samsung Galaxy Active 2 en Galaxy Gear gebruiken ook gewoon een OLED scherm, en die laatste (46mm variant) kan 3 tot 6 dagen halen op 1 acculading... De smartwatch features zijn gelijkwaardig

De Garmin Venu gebruikt ook een OLED scherm, en behaalt 3 dagen op een acculading. Smartwatch features zijn wat minder, maar sport- en gezondheidstracking is weer beter.

Dan vind ik de concurrentie het toch wat beter doen op het gebied van accuduur.
de venu is ook geen smartwatch dat geef je zelf al aan, hoeft stuk minder op achtergrond te draaien en de always in modus is stukken minder mooi dan Apple.

Bedoel je de gear S3? Dat scherm is echt stuk minder mooi dan Apple Watch hoor en de resolutie is een stuk lager.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De Gear S3 haalt echt geen 6 dagen. Net aan aan dag met scherm aan en het internet staat ook vol met batterij issues. Scherm is inderdaad heel veel minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 12:16

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

harm12nl schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:46:
[...]
Dus dan zou het met een toekomstige update nog weer een stukje beter kunnen worden :)
Dat roepen ze momenteel bij elke update maar niets is minder waar. je snapt dat ik er geen bal van geloof.
bram1984 schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:13:
@i2Paq Pretendeert? Jij bent het er niet mee eens dus. :+
Als je kijkt naar het feit dat een update het slechter heeft gemaakt. Elke update erna heeft geen verbetering gebracht.
Mijn S5 accu is ook een achteruitgang ten opzichte van de S4 (schoonmoeder S4 zit op 68% nu, mijn S5 op 21%, beide vanmorgen vroeg om gedaan).

Nu heeft zij geluidsmetingen uit staan en ik aan. Die heb ik nu dus uit gezet. Verminder beweging heb ik aan gezet.

Morgen even kijken hoeveel dit uitmaakt.
Ik heb geluidsmeting ook uit staan, zie geen toegevoegde waarde om dat op kantoor/thuis aan te hebben.
Heb dat eigenlijk al vrij snel uitgezet en hoopte daar mee weer een betere batterij gebruik te krijgen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 10:19
Gisterenavond de AW5 voor het eerst dom laten vallen...Gelukkig geen grote schade, 2 heeel kleine puntjes onderaan de gebogen rand, bijna niet zichtbaar maar niettemin wel jammer :s

Verder heb ik nog volgende vraag:
Het hé siri commando lijkt bij mij niet te werken...Staat zowel op iPhone als watch enabled maar lijkt het op geen van beide toestellen te doen. Om siri te gebruiken moet ik de digital crown ingedrukt houden. Het antwoord van Siri is enkel tekst maar ik hoor ze dus ook niet spreken ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Zaterdag in de regen kwam er netjes zo'n druppeltje op het scherm en moest ik mijn AW5 ontgrendelen door aan de crown te draaien. Zondag ging ik zwemmen en ik ging er vanuit dat de AW5 zelf detecteert als ik ga zwemmen, maar dit leek niet het geval te zijn. Hoort de AW5 dit zelf te detecteren of moet je het toestel zelf in de zwem/water modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 21:01
Rebbelx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:14:
Gisterenavond de AW5 voor het eerst dom laten vallen...Gelukkig geen grote schade, 2 heeel kleine puntjes onderaan de gebogen rand, bijna niet zichtbaar maar niettemin wel jammer :s

Het hé siri commando lijkt bij mij niet te werken...Staat zowel op iPhone als watch enabled maar lijkt het op geen van beide toestellen te doen. Om siri te gebruiken moet ik de digital crown ingedrukt houden. Het antwoord van Siri is enkel tekst maar ik hoor ze dus ook niet spreken ?!
Ik heb dit sinds de update naar 6.0. Als je het Siri roept reageert de watch heel zelden. En als hij dan reageert en ik geef een commando in. Dat duurt het nog eens een tijdje tegen dat het commando wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Phoolie schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:42:
Zaterdag in de regen kwam er netjes zo'n druppeltje op het scherm en moest ik mijn AW5 ontgrendelen door aan de crown te draaien. Zondag ging ik zwemmen en ik ging er vanuit dat de AW5 zelf detecteert als ik ga zwemmen, maar dit leek niet het geval te zijn. Hoort de AW5 dit zelf te detecteren of moet je het toestel zelf in de zwem/water modus zetten?
Ik heb nog nooit gehad dat hij dit zelf detecteerde met douche of in het zwembad.. :)
Rebbelx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:14:

Balen!

Bij mij werkt de 'Hé Siri' functie prima met WatchOS 6.1. Hij lijkt zelfs iets sneller te reageren. Soms heb ik ook nog wel dat hij even moet nadenken zoals @Stijnb_ aangeeft.

Heb je wellicht Siri op stil gezet? Dan krijg je namelijk antwoord in tekst.. Anders even opnieuw koppelen of beginnen met opnieuw opstarten?

[ Voor 22% gewijzigd door hk12nl op 05-11-2019 10:10 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
Ik heb dus sinds een paar weken de Link Bracelet. Die bevalt prima en ziet er mooi uit, maar hij slijt wel erg snel! Ik heb aan de onderkant (op de gesp en de schakels die daar het dichtst tegenaan zitten) allemaal kleine krasjes en slijtage. Dat had ik niet verwacht voor zo'n duur bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
harm12nl schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:09:
[...]

Ik heb nog nooit gehad dat hij dit zelf detecteerde met douche of in het zwembad.. :)
Ok, dan is er vast geen detectie voor, maar waarschijnlijk zal dit gebeurt zijn doordat mn jas het scherm geraakt heeft of iets dergelijks.

Maar gewoon altijd zelf de water stand aanzetten dus :)

Dan meteen nog even een ander vraagje. Ik weet dat het geen duikhorloge is, maar als je in het zwembad gewoon van de kant af duikt en 1 of 2 meter diep duikt. Dat moet wel kunnen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Phoolie schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:27:
[...]

Ok, dan is er vast geen detectie voor, maar waarschijnlijk zal dit gebeurt zijn doordat mn jas het scherm geraakt heeft of iets dergelijks.

Maar gewoon altijd zelf de water stand aanzetten dus :)

Dan meteen nog even een ander vraagje. Ik weet dat het geen duikhorloge is, maar als je in het zwembad gewoon van de kant af duikt en 1 of 2 meter diep duikt. Dat moet wel kunnen, toch?
Wellicht dat het wel bestaat hoor, maar ik heb het nog niet meegemaakt.

Ik heb meerdere verhalen gelezen over mensen die van een startblok af zijn gedoken en dat dit prima gaat. Volgens mij heeft de waarschuwing meer met de druk te maken die je op een bepaalde diepte krijgt.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Edit: @The Inquisitor Heb je wel eens een Samsung gebruikt? Ik wel (Gear S3) en het verschil met een Apple Watch is echt gigantisch qua gebruik en gewoon hoe alles werkt. Samsung voelt echt als een goedkoop B-merk aan en bovendien haalde ik daarmee niet eens een dag met het scherm altijd aan op de laagste helderheid.
Ja, dat heb ik. Een Samsung Galaxy Watch (42mm) gedragen voor een tijdje en draag nu toevallig een Galaxy Active (40mm). De Samsungs voelen echt niet als een B-kwaliteit horloge... de bouwkwaliteit is gewoon goed, en doet niet onder tot Apple's. Sterker nog; het Gorrilla Glass scherm beschadigd minder snel dan het ION-X scherm van Apple, maar dat is een andere discussie.

Vreemd dat jij de Samsungs nu bestempeld als een 'b-merk', ondanks je eerdere reactie hier:

bram1984 in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Ik heb zelf een paar weken met een Series 2 gelopen. Werkt op zich prima, maar het uiterlijk ging me op een gegeven moment tegenstaan. Het ziet er nou niet uit als een echt robuust horloge ofzo. Ik heb de Apple Watch inmiddels verkocht en nu heb ik de Gear S3 Frontier in gebruik en die voelt een stuk beter
De Series 5 is niet echt beter gebouwd dan de Series 2, dus...?
DeNachtwacht schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:13:
[...]
de venu is ook geen smartwatch dat geef je zelf al aan, hoeft stuk minder op achtergrond te draaien en de always in modus is stukken minder mooi dan Apple.

Bedoel je de gear S3? Dat scherm is echt stuk minder mooi dan Apple Watch hoor en de resolutie is een stuk lager.
Nee, ik bedoel de Galaxy Watch, dat is de verbeterde S3.

Apple Watch:
The size and resolution of the Apple Watch Series 5 hasn't changed since the Series 4. You get two options: 40mm (324 x 394 pixels and 44mm (368 x 448 pixels)

Samsung:
46mm: 1.3” (33 mm), Circular Super AMOLED (360 x 360)
42mm 1.2” (30 mm), Circular Super AMOLED (360 x 360)

Valt toch wel mee? Vooral weinig verschil in resolutie bij de kleinere versies.

Ik heb de AOD nog niet gezien van de Venu, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Maar (eerlijke vraag) hoeveel meer moet de Apple Watch op de achtergrond draaien dan? Apps zijn beperkt in hoevaak ze mogen updaten, dan heb je uiteraard wel Siri en eventueel HomeKit dingen als je dat gebruikt, maar de Venu gebruikt weer meer health metrics (van FirstBeat) krijgt dezelfde notificaties en kan apps draaien zoals weer en andere onzin.
bram1984 schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:25:
De Gear S3 haalt echt geen 6 dagen. Net aan aan dag met scherm aan en het internet staat ook vol met batterij issues. Scherm is inderdaad heel veel minder mooi.
Geen idee hoe de S3 het doet, het ging me nu even om de Galaxy Watch, welke nieuwer is.

Samsung Galaxy 46mm Battery Capacity
Li-Po 472 mAh
Battery Life
Up to 6 Days

Als je op Reddit kijkt lees ik real-life resultaten van circa 3 dagen met AOD on, en 5 dagen met OAD off. Dat zijn alsnog resultaten die de Apple Watch nog lang niet haalt.

Er zijn wel genoeg mensen met batterij issues ja, maar dat is niet echt anders met S5 op zelfs dit forum :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
PhilipsFan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:24:
Ik heb dus sinds een paar weken de Link Bracelet. Die bevalt prima en ziet er mooi uit, maar hij slijt wel erg snel! Ik heb aan de onderkant (op de gesp en de schakels die daar het dichtst tegenaan zitten) allemaal kleine krasjes en slijtage. Dat had ik niet verwacht voor zo'n duur bandje.
Welke kleur heb je ?
Ik had met de series 4 de zilveren versie en dat is bekend dat hierop krasjes te zien zijn omdat deze geen DLC heeft.
Heb nu voor de series 5 de zwarte link gekocht en deze is nog krasvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
i2Paq schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:13:

Niet als je kijkt naar het feit dat een update het slechter heeft gemaakt. Elke update erna heeft geen verbetering gebracht.
Dan nog: want alleen B-merken doen dat? Rare gedachtegang. Het is helemaal geen specifiek kenmerk van wat voor soort merk dan ook, bedoel ik.
The Inquisitor schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ja, dat heb ik. Een Samsung Galaxy Watch (42mm) gedragen voor een tijdje en draag nu toevallig een Galaxy Active (40mm). De Samsungs voelen echt niet als een B-kwaliteit horloge... de bouwkwaliteit is gewoon goed, en doet niet onder tot Apple's. Sterker nog; het Gorrilla Glass scherm beschadigd minder snel dan het ION-X scherm van Apple, maar dat is een andere discussie.

Vreemd dat jij de Samsungs nu bestempeld als een 'b-merk', ondanks je eerdere reactie hier:

bram1984 in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

[...]

De Series 5 is niet echt beter gebouwd dan de Series 2, dus...?

[...]

Nee, ik bedoel de Galaxy Watch, dat is de verbeterde S3.

Apple Watch:
The size and resolution of the Apple Watch Series 5 hasn't changed since the Series 4. You get two options: 40mm (324 x 394 pixels and 44mm (368 x 448 pixels)

Samsung:
46mm: 1.3” (33 mm), Circular Super AMOLED (360 x 360)
42mm 1.2” (30 mm), Circular Super AMOLED (360 x 360)

Valt toch wel mee? Vooral weinig verschil in resolutie bij de kleinere versies.

Ik heb de AOD nog niet gezien van de Venu, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Maar (eerlijke vraag) hoeveel meer moet de Apple Watch op de achtergrond draaien dan? Apps zijn beperkt in hoevaak ze mogen updaten, dan heb je uiteraard wel Siri en eventueel HomeKit dingen als je dat gebruikt, maar de Venu gebruikt weer meer health metrics (van FirstBeat) krijgt dezelfde notificaties en kan apps draaien zoals weer en andere onzin.

[...]

Geen idee hoe de S3 het doet, het ging me nu even om de Galaxy Watch, welke nieuwer is.

Samsung Galaxy 46mm Battery Capacity
Li-Po 472 mAh
Battery Life
Up to 6 Days

Als je op Reddit kijkt lees ik real-life resultaten van circa 3 dagen met AOD on, en 5 dagen met OAD off. Dat zijn alsnog resultaten die de Apple Watch nog lang niet haalt.

Er zijn wel genoeg mensen met batterij issues ja, maar dat is niet echt anders met S5 op zelfs dit forum :o
Je je noemde zelf de Gear. Ik heb geen ervaring met de Galaxy Watch, maar als ik die van mijn collega zie, kan ik daar ook niet echt heel enthousiast van worden.

En ik doel zelf op de S3 die ik had, met B-merk. Helemaal als ik het vergelijk met de AW vanaf de series 4 met de verbeterde form factor en groter scherm. En ik had het verder niet over de bouw, maar gewoon hoe het hele ding aanvoelt tijdens het bedienen. Vandaar ook deze zin waar je waarschijnlijk overheen hebt gelezen, ondanks dat je hem wel quote: "en het verschil met een Apple Watch is echt gigantisch qua gebruik en gewoon hoe alles werkt". Over de bouwkwaliteit heb ik inderdaad niks aan te merken, behalve de ring die heel snel kraste. Ik vind het ding er nog steeds robuuster uitzien dan een AW, dus daar sta ik nog achter. Ik bedoel echt de bediening. De Samsung store is volgedumpt met allerlei third party meuk waarvan het lijkt dat elke boerenluk die erin kan zetten. Het scherm reageert een stuk minder en hij is een stuk langzamer. Ook het installeren van watch faces vond ik echt een drama. Ik had ook iedere keer gezeik met de helderheid die automatisch op een of andere buitenmodus schakelde. Niks over te vinden op internet. En zoals ik al zei: een dag haalde ik niet met het scherm aan. Wellicht dat dit met de Galaxy beter is geworden.

Edit: Mijn accu gaat wel wat lekkerder nu. Ik heb ook de wifi uitgeschakeld (geen idee waarom ik dat eigenlijk nodig heb). Weet niet hoeveel dat uitmaakt. Tevens heb ik uitgeschakeld dat het horloge "aan" gaat als ik mijn pols optil. Display is toch always on voor de tijd. Als ik een notificatie wil lezen of iets anders wil doen, dan tap ik gewoon op de wijzerplaat.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 05-11-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
The Inquisitor schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:54:
[...]

Volgens mij hebben ze ook de ambitie niet om een accuduur van meerdere dagen te leveren. Alles wat ze doen aan de hardware en software wijst daar ook op om 'makkelijk de dag door te komen'. Dat er gebruikers zijn die dat nog eens overtreffen met meerdere dagen gebruik is natuurlijk prima maar het maakt de accuduur by design niet slecht als je dag 3 of 4 niet haalt. Ze kiezen een ander pad dan de concurrentie en dat heeft voor en nadelen.
Ten tweede is het nu heel leuk dat je de dag doorkomt, maar als dat de max is die deze batterij heeft te bieden, dan heb je over 2 jaar, door degradatie van de batterij, een groter probleem. Bij AirPods hoor je dat probleem ook al: aan het begin een uur of 4-5, en na 2 jaar zitten ze op 1,5-2,5 uur gebruik, wat het voor genoeg mensen al een zinloos product maakt als ze langer reizen bijv.

Als de Watch bij een goede batterijstatus al niet zoveel uren haalt, dan weet je dat het alleen nog maar gaat afnemen.
De AirPods hebben enkelcellige accu's die daardoor een stuk harder 'slijten'. Maar er zitten hier vast genoeg gebruikers van AW's 1 tm 3 die die dingen nu lang hebben en iets kunnen roepen over de accuduur na 2 jaar. Als dat nog steeds 'makkelijk 1 dag is' presteren die volgens definitie van Apple zelf nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thallyos
  • Laatst online: 25-06 10:29
Albinosaurus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:38:
[...]

De AirPods hebben enkelcellige accu's die daardoor een stuk harder 'slijten'. Maar er zitten hier vast genoeg gebruikers van AW's 1 tm 3 die die dingen nu lang hebben en iets kunnen roepen over de accuduur na 2 jaar. Als dat nog steeds 'makkelijk 1 dag is' presteren die volgens definitie van Apple zelf nog prima.
Mijn 3 houdt het na dik anderhalf jaar nog altijd makkelijk anderhalve dag vol met scherm aan en uurtje sport en een hoop notificaties.

Enige degradatie is althans in mijn geval nog niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Thallyos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:16:
[...]

Mijn 3 houdt het na dik anderhalf jaar nog altijd makkelijk anderhalve dag vol met scherm aan en uurtje sport en een hoop notificaties.

Enige degradatie is althans in mijn geval nog niet merkbaar.
Wat bedoel je met “scherm aan”? AW3 heeft geen always on display namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Ik heb hier een Apple Watch Series 3 van mei 2018, dus nu anderhalf jaar oud. Om 8 uur van de lader en om 23 uur op ongeveer 73%. De volgende dag kan dan nog makkelijk, rond 23 uur op 37%. De derde dag is niet haalbaar en dus na 2 volle dagen op de lader.

Mochten we eens een weekend weg gaan, zonder lader, dan willen we de Watch nog wel eens 's nachts uitschakelen. Dan gaat drie dagen makkelijk. Je hoort me niet klagen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:51
[...]
Maar er zitten hier vast genoeg gebruikers van AW's 1 tm 3 die die dingen nu lang hebben en iets kunnen roepen over de accuduur na 2 jaar. Als dat nog steeds 'makkelijk 1 dag is' presteren die volgens definitie van Apple zelf nog prima.
Apple Watch 2 hier (december 2016). Iedere dag een work-out van minstens een half uur, notificaties alleen aan voor bellen/sms/activiteiten app/domotica en van mijn seat voor als iemand hem meeneemt :+. 's avonds op vluchtmodus als ik ga slapen: gaat ie makkelijk 2 dagen mee! Eind van de 2de dag nog 15-20% over :P Prima accu dus nog!

Maar mijn airpods uit juli 2017 zijn te triest voor woorden :/ ik gebruik ze alleen 1 a 2x in het weekend, van de 4.5u die beloofd was in het begin is nu nog max een uurtje over... na 2 jaar vind ik dat wel aardige afschrijving :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
unconnected schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:45:

Maar mijn airpods uit juli 2017 zijn te triest voor woorden :/ ik gebruik ze alleen 1 a 2x in het weekend, van de 4.5u die beloofd was in het begin is nu nog max een uurtje over... na 2 jaar vind ik dat wel aardige afschrijving :X
Qua AirPods ben ik er ook wel van geschrokken: heb ze gekocht toen ze uitkwamen. Ik gebruik ze hooguit eens per twee weken en soms tijden niet.

De laatste weken in verband met het verkeer maar met de trein gegaan en dan gebruik je AirPods wel. Hooguit een enkeltje van 20 minuten en de batterijtjes schieten leeg. Erg jammer. Zeker dat ik geen nieuwe koop tot ze helemaal op zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
unconnected schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:45:
[...]

Apple Watch 2 hier (december 2016). Iedere dag een work-out van minstens een half uur, notificaties alleen aan voor bellen/sms/activiteiten app/domotica en van mijn seat voor als iemand hem meeneemt :+. 's avonds op vluchtmodus als ik ga slapen: gaat ie makkelijk 2 dagen mee! Eind van de 2de dag nog 15-20% over :P Prima accu dus nog!

Had je ze in juli dit jaar niet met de bon naar de winkel kunnen brengen? Had je nu wellicht nieuwe gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
bram1984 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:24:
[...]

Had je ze in juli dit jaar niet met de bon naar de winkel kunnen brengen? Had je nu wellicht nieuwe gehad.
Ja is zoiets niet gewoon 'slijtage'? Ik heb nog een iPhone 6s en daar was toen echt iets met de accu en kreeg ik een nieuwe voor weinig vorig jaar. Accu's vallen buiten garantie toch? Heb er eigenlijk niet echt aan gedacht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
bram1984 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:31:
[...]

Wat bedoel je met “scherm aan”? AW3 heeft geen always on display namelijk.
Ik bedoel zonder theatermodus. Die modus staat hier regelmatig op, vandaar dat ik het even apart vermeldde. Always on display ben ik nieuwsgierig naar, maar is voor mij niet eens zo'n grote must have op een smartwatch momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:20
THE_BASE schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:48:
[...]

Ik heb hier een Apple Watch Series 3 van mei 2018, dus nu anderhalf jaar oud. Om 8 uur van de lader en om 23 uur op ongeveer 73%. De volgende dag kan dan nog makkelijk, rond 23 uur op 37%. De derde dag is niet haalbaar en dus na 2 volle dagen op de lader.

Mochten we eens een weekend weg gaan, zonder lader, dan willen we de Watch nog wel eens 's nachts uitschakelen. Dan gaat drie dagen makkelijk. Je hoort me niet klagen.
Ook de 3 hier. Ook hier weinig te merken van verschil in batterij van begin tot nu.
Blijf het de beste ooit vinden : zowel als smartwatch als sporthorloge.

enige nadeel is dat de zwemsessies na al die jaren wel impact hebben op het scherm. Dat er net iets doffer is gaan uitzien dan in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
unconnected schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:39:
[...]

Ja is zoiets niet gewoon 'slijtage'? Ik heb nog een iPhone 6s en daar was toen echt iets met de accu en kreeg ik een nieuwe voor weinig vorig jaar. Accu's vallen buiten garantie toch? Heb er eigenlijk niet echt aan gedacht |:(
Ik weet het niet. In hoeverre kan je daarvan spreken als een batterij met 2 jaar tijd 80% af is genomen. Dat klinkt niet oké, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
zwasie schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:44:
[...]

Ook de 3 hier. Ook hier weinig te merken van verschil in batterij van begin tot nu.
Blijf het de beste ooit vinden : zowel als smartwatch als sporthorloge.

enige nadeel is dat de zwemsessies na al die jaren wel impact hebben op het scherm. Dat er net iets doffer is gaan uitzien dan in het begin
Heb jij goede ervaringen met zwemmen? Als ik baantjes ga trekken heeft de watch altijd wel minstens ééntje minder dan ik effectief gezwommen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Iemand de Nieuwe beta er al op staan :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Nick25 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:42:
Ik durf nog niet :p Ben wel benieuwd.. :X

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
harm12nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:55:
[...]

Ik durf nog niet :p Ben wel benieuwd.. :X
Vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:20
Thallyos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:08:
[...]

Heb jij goede ervaringen met zwemmen? Als ik baantjes ga trekken heeft de watch altijd wel minstens ééntje minder dan ik effectief gezwommen heb.
Valt wel mee.
Is niet 100% accuraat , maar als ik het vergelijk met de garmin swim dan is de watch wel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
Heeft iemand al WatchOS 6 op zijn AW2? dat heb ik nog niet aangedurfd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:16
Nick25 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:42:
Yep

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:48

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

unconnected schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:43:
Yep.. Geen problemen werkt prima.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
Werkt als een trein!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Zie of merk je nog belangrijke verschillen?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
harm12nl schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:06:
[...]

Zie of merk je nog belangrijke verschillen?
Tot op heden niet.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 11:22
Ik heb een vreemde vlek in mjin Apple Watch. Ik heb de watch vorige week gekregen en ik dacht in het begin dat het een vingervlek was door het swipen:
Afbeeldingslocatie: https://i.snipboard.io/oQ1spL.jpg
Maar ik heb het gisteren met wat lauw water en een microvezeldoekje geprobeerd weg te krijgen, maar dat lukt dus niet. Het is vooral onder een bepaalde hoek zichtbaar en ik blijf me er aan ergeren. Ik heb het gemeld bij de webshop en het product gaat retour. Herkent iemand dit probleem?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Volgens mij merk ik inmiddels wel een verbeterde accuduur op mijn series 5. Heb een zooi zaken uitgegooid (verminder beweging, wifi, bepaalde notificaties, geluid meten etc.) en zit nu op 71% vanaf 7 uur vanochtend. Daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
bram1984 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:02:
Volgens mij merk ik inmiddels wel een verbeterde accuduur op mijn series 5. Heb een zooi zaken uitgegooid (verminder beweging, wifi, bepaalde notificaties, geluid meten etc.) en zit nu op 71% vanaf 7 uur vanochtend. Daar kan ik wel mee leven.
Ik denk dat 3,5% per uur ongeveer gemiddeld is. Zit ik ook op en dan gebruik ik hem zoals ik hem gebruiken wil :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:21
Mij is het opgevallen sinds WatchOS 6 (of 6.1) dat iMessage niet meer helemaal lekker werkt, super vaak 'groene icoontjes' en dan stuurt hij ook echt een SMS.. Meer mensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ha, ik kom er nu pas achter dat mijn Watch nu ook een trusted device is. Sinds WatchOS 6.0. Misschien al oud nieuws, maar voor mij een nieuwtje. Nice!
Trusted devices
A trusted device is an iPhone, iPad, or iPod touch with iOS 9 and later, Apple Watch with watchOS 6 or later, or Mac with OS X El Capitan and later that you've already signed in to using two-factor authentication. It’s a device we know is yours and that can be used to verify your identity by displaying a verification code from Apple when you sign in on a different device or browser.
Two-factor authentication for Apple ID

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 21:57

DoctorV64

Cosmopoliet

Sinds 2 dagen een AW5 Nike versie. Gisteren mijn eerste volle dag met spelen en testen etc. en qua batterij kwam ik uit op 50%. Bonus is natuurlijk Apple Pay wat meteen de Business Case aanschaf AW positief maakte :)
Wat me wel opviel is dat mijn iPhone XS Max qua batterij sneller leeg liep over de dag heen en het enige verschil is dat ik nu een AW gekoppeld heb aan mijn iPhone.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
unconnected schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:43:
Werkt prima. Ik vind alleen de lijstweergave te groot als je de Apple Watch niet ingesteld hebt staan op raster. Ook leuk: de Series 2 heeft ook een eigen App Store waardoor je je iPhone niet meer nodig hebt om apps te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
Shiny Disco schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:25:
[...]

Werkt prima. Ik vind alleen de lijstweergave te groot als je de Apple Watch niet ingesteld hebt staan op raster. Ook leuk: de Series 2 heeft ook een eigen App Store waardoor je je iPhone niet meer nodig hebt om apps te bekijken
Werkt de app store ook? dacht dat ze die er uit zouden laten voor de 2, relaxed :P van het weekend ff updaten, duurt altijd zo lang. Accu-duur verder niet veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:15
Ben ook naar het kijken voor een Apple Watch. Vind de 5 alleen te duur. Is het nog zinvol om bijvoorbeeld een versie 3 te kopen?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:40:
Ben ook naar het kijken voor een Apple Watch. Vind de 5 alleen te duur. Is het nog zinvol om bijvoorbeeld een versie 3 te kopen?
Ik zou dan een Series 4 halen, ivm het grotere scherm wat wel erg prettig is!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Dat is voor ons natuurlijk lastig te beoordelen :)

Het hangt van je wensen en eisen af. Ik vind qua uiterlijk de Series 4 en 5 meer 'af' doordat het scherm groter is en de ruimte beter benut wordt.

Maar een Series 3 voldoet ook nog prima qua snelheid, batterij etc.

Prijsverschil is natuurlijk ook een dingetje. Ik zou naar een Apple store of andere winkel gaan en ze daar beide even passen en mee spelen. Ik denk dat je dan je antwoord wel hebt.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
unconnected schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:37:
[...]

Werkt de app store ook? dacht dat ze die er uit zouden laten voor de 2, relaxed :P van het weekend ff updaten, duurt altijd zo lang. Accu-duur verder niet veranderd?
Ja zeker, werkt vlot en snel. Nu nog wachten op bruikbare apps. Qua accu-duur heb ik het gevoel dat die iets beter is geworden

[ Voor 8% gewijzigd door Shiny Disco op 08-11-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 13:22
DoctorV64 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:12:
Wat me wel opviel is dat mijn iPhone XS Max qua batterij sneller leeg liep over de dag heen en het enige verschil is dat ik nu een AW gekoppeld heb aan mijn iPhone.
Die ervaring heb ik ook in combinatie met mijn iPhone 8, waar ik eerst makkelijk meerdere dagen redde met mijn iPhone doe ik hem nu ook meestal iedere dag opladen net als mijn AW. Als ik op de iPhone bij batterij verbruik kijk zie ik niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:21
BugBoy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:04:
Ik heb een vreemde vlek in mjin Apple Watch. Ik heb de watch vorige week gekregen en ik dacht in het begin dat het een vingervlek was door het swipen:
[Afbeelding]
Maar ik heb het gisteren met wat lauw water en een microvezeldoekje geprobeerd weg te krijgen, maar dat lukt dus niet. Het is vooral onder een bepaalde hoek zichtbaar en ik blijf me er aan ergeren. Ik heb het gemeld bij de webshop en het product gaat retour. Herkent iemand dit probleem?
Ik had ook zo'n vlekje. Coating probleem was het bij mij.

Ze hebben hem gewisseld in de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 11:22
ex87 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:14:
Ik had ook zo'n vlekje. Coating probleem was het bij mij. Ze hebben hem gewisseld in de Apple Store.
Deze gaat retour naar CoolBlue. Coating lijkt hier ook niet goed te zijn. Nieuwe is al onderweg. Verder erg blij mee.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Hangt van je wensen af. Scherm altijd aan is érg fijn dus ik zou zeggen spaar door als je dit de moeite waard vindt, en zo nee hou het dan betaalbaar met een series 3. Ik zou zelf niet voor een tussenweg gaan met de series 4 want dan heb je dus net niet helemaal de hele ervaring maar je betaalt nieuw nog steeds rond de €380. Zelf zou ik dan even door sparen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
DeNachtwacht schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:10:
[...]

Hangt van je wensen af. Scherm altijd aan is érg fijn dus ik zou zeggen spaar door als je dit de moeite waard vindt, en zo nee hou het dan betaalbaar met een series 3. Ik zou zelf niet voor een tussenweg gaan met de series 4 want dan heb je dus net niet helemaal de hele ervaring maar je betaalt nieuw nog steeds rond de €380. Zelf zou ik dan even door sparen.
Ik zou eerder de 4 nemen dan de 3. Het scherm is een enorme vooruitgang en ook 40/44mm vind ik persoonlijk betere opties dan 38/40mm. Waarom heb je volgens jou met de 3 wel "de hele ervaring" en met de 4 niet?
Pagina: 1 ... 105 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie