Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:46
Mack80 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 01:05:
Ik ervaar abnormale waardes met traplopen in de activiteiten. M’n watch(4) geeft nu aan dat ik al 7 trappen heb gelopen. Maar ben nog niet boven geweest😀. Heb soms waardes van 200 trappen per dag.
Hoe zit dat bij jullie?
Nee dat ervaar ik niet. Bij mij wordt het goed weergegeven 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-10 19:09
Ik ervaar abnormale waardes met traplopen in de activiteiten. M’n watch(4) geeft nu aan dat ik al 7 trappen heb gelopen. Maar ben nog niet boven geweest😀. Heb soms waardes van 200 trappen per dag.
Hoe zit dat bij jullie?
Zulke extreme waardes heb ik niet. Lijkt me een bug.
Maar helemaal kloppen doet het zeker niet. Was deze week in Rome en daar behoorlijk wat trappen gelopen, maar het aantal trappen wordt niet correct weergegeven. Wellicht te maken met lengte, grootte van de trede, hoe stijl is de trap, enz.

Wat ik zelf had en wellicht herkent iemand het: de AW 5 is 4 keer in 4 dagen tijd opnieuw opgestart.
Met name mij de Apple Maps functie (super fijn voor een city trip!) had hij het moeilijk. Ineens zwart scherm met wit Apple logo, 5-10 seconden later weer opgestart. Herkenbaar, anyone?

[ Voor 18% gewijzigd door remzor op 19-10-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 16:11
Sinds 25 jaar weer een horloge om mijn pols, de nieuw AW 5 Nike versie.
Was even wennen in het begin maar kan nu al niet meer zonder. Het enige waar ik mijn aan stoor dat als ik op mijn AW 5 kijken de stopwatch geactiveerd is. Nier elke keer maar wel om de haverklap terwijl ik die niet heb aangezet. Ik heb al gezocht in de Chronograaf wijzerplaat opties om dit aan te passen of uit te zetten en ook in instelling van de AW 5 zelf maar helaas lijkt dit niet mogelijk.

Zijn er mensen hierop het forum die hetzelfde ervaren of misschien een oplossing hiervoor weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hoe zit dat bij jullie?
Bij mij is het juist andersom met een AW3. Op een normale werkdag loop ik 7 verdiepingen van huis tot werkplek terwijl mijn watch afwisselend 4 of 5 verdiepingen heeft 'gezien'. Aan het einde van de dag waar ik meestal zo'n 20-25 verdiepingen heb gelopen blijft mijn watch rond de 12 a 16 steken. Het maakt daarbij niet uit of ik een 'lopen' activitiet draai of niet. Wel een beetje zonde van al die energie die ik er in steek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 12:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Albinosaurus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Bij mij is het juist andersom met een AW3. Op een normale werkdag loop ik 7 verdiepingen van huis tot werkplek terwijl mijn watch afwisselend 4 of 5 verdiepingen heeft 'gezien'. Aan het einde van de dag waar ik meestal zo'n 20-25 verdiepingen heb gelopen blijft mijn watch rond de 12 a 16 steken. Het maakt daarbij niet uit of ik een 'lopen' activitiet draai of niet. Wel een beetje zonde van al die energie die ik er in steek :)
Bij mij ook. Ik weet precies dat ik 2 trappen loop naar huis en 3 op werk in de ochtend, middag en aan het einde van de dag, dus het zouden er minstens 11 moeten zijn... en vaak staan er 3 geregistreerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richie B
  • Laatst online: 25-04 13:12
Kleine update ivm mijn klacht over de batterij van de Series 5, ik verloor 5 tot 10% per uur.

MAAR....sinds ik gister beta 4 erop gezet is de batterij 200% verbeterd, als nieuw ! Het was dus echt een software issue wat ik al vermoede eigenlijk. Voorbeeld; gisteravond 8 om mijn pols en om kwart voor 12 slechts 3% verbruikt, normaliter was dit 25 a 30%. Ben er nu wel heel blij mee, zonder zorgen makkelijk een dag, of zelfs 2 dagen met 1 lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22-10 22:16

Toppe

Oké ✅

Zijn er mensen die hier een watch gebruiken specifiek om de slaap bij te houden?

Vannacht voor het eerst met mijn Watch om geslapen in combinatie met ‘SleepWatch’ (https://apps.apple.com/nl...ymatter/id1138066420?l=en) en dat werkt opzich prima. Echter ben ik overdag toch wel verslaafd aan mijn Watch en wil ik hem niet missen.

Nu schijnt het mogelijk te zijn om twee horloges naast elkaar te gebruiken, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

En welke app zouden jullie aanraden om de slaap bij te houden?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 10:13
Je kan gewoon 2 horloges gebruiken en ze afwisselen, er zit een auto switch optie in de Watch app op je iPhone, maar als je, je horloge gewoon laad tijdens het douchen dan moet je accu het toch makkelijk redden? Zo doen de meeste mensen dat als ze er mee willen slapen.

Ik gebruik zelf dat Beddit ding van Apple om mijn slaap bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ex87 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:57:
Je kan gewoon 2 horloges gebruiken en ze afwisselen, er zit een auto switch optie in de Watch app op je iPhone, maar als je, je horloge gewoon laad tijdens het douchen dan moet je accu het toch makkelijk redden? Zo doen de meeste mensen dat als ze er mee willen slapen.

Ik gebruik zelf dat Beddit ding van Apple om mijn slaap bij te houden.
Weet niet hoelang jullie douche, maar ik red dat niet qua oplaadtijd hoor :+

Heb nu een tweede er naast geconfigureerd. Al kan ik die maar als backup gebruiken voor als de andere aan de lader ligt :+ (voor die trouwens een mooie stand gekocht op ali :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:34
Toppe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:57:

Ik gebruik autosleep icm heartwatch.
2 betaalde apps maar zeer goed en veel informatie.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:25
Richie B schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:06:
Kleine update ivm mijn klacht over de batterij van de Series 5, ik verloor 5 tot 10% per uur.

MAAR....sinds ik gister beta 4 erop gezet is de batterij 200% verbeterd, als nieuw ! Het was dus echt een software issue wat ik al vermoede eigenlijk. Voorbeeld; gisteravond 8 om mijn pols en om kwart voor 12 slechts 3% verbruikt, normaliter was dit 25 a 30%. Ben er nu wel heel blij mee, zonder zorgen makkelijk een dag, of zelfs 2 dagen met 1 lading.
Yes eindelijk, goed nieuws! Thx voor t delen. Nu even afwachten voor mij tot de officiële release dan ben ik er hopelijk ook vanaf (verlies ook ongeveer 5% per uur). d:)b

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-10 16:55
Is er al iets geweten over dat ECG geactiveerd wordt in meerdere/andere landen van de AW4 bvb?
Mijn vriendin heeft haar horloge in Latijns Amerika gekocht, dit oa omdat we dringend een hartslag meter moesten hebben. Maar graag hadden we wel gebruik gemaakt van de ECG.

Al las ik dit afhankelijk is van de verkoopslocatie van het toestel en niet dat je account bvb op Europa is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-10 14:06
@571Pro in NL is het al geactiveerd dus jullie zullen moeten wachten tot het word geactiveerd in het land waar jullie horloge vandaan komt ben ik bang.
Of in ieder geval wanneer jullie software het mee pakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 23-10 09:19
Lol...heerlijk dat unlocken van je mac met de watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik merk dat ik net geen 2 dagen haal met de series 5 wanneer het always on display aan staat. Zodra ik dit uitzet red ik het wel met gemak (30% over na 2 dagen)

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
iantje31 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:03:
Ik merk dat ik net geen 2 dagen haal met de series 5 wanneer het always on display aan staat. Zodra ik dit uitzet red ik het wel met gemak (30% over na 2 dagen)
Ik lees deze 'oplossing' wel meer (zowel hier op het forum als op andere plekken op het internet). Mijn inziens is 'Always On' hierin niet een boosdoener (al lijkt dat wel zo) aangezien de batterij ook een iets betere capaciteit heeft t.o.v. de vorige watches om 'Always On' te compenseren en dezelfde batterijduur als de AW4 te halen.

Het is dan dus logisch dat het uitschakelen van deze functie een langere batterijduur geeft. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
iantje31 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:03:
Kan dit bevestigen! Ik draag de watch ook snachts en zet de always on display dan gewoon uit. Is wel iet wat mag toegevoegd worden aan het control center...Nu moet je altijd in je settings gaan voor het aan/uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Rebbelx schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Kan dit bevestigen! Ik draag de watch ook snachts en zet de always on display dan gewoon uit. Is wel iet wat mag toegevoegd worden aan het control center...Nu moet je altijd in je settings gaan voor het aan/uit zetten
Dat is ook een logische plek voor in het control center. Zo doen de Samsung watches dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Het is toch zonde om deze functie uit te zetten? :) Voor snachts kan je ook de 'bioscoopmodus' gebruiken...

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:54

TheVMaster

Moderator WOS
The Inquisitor schreef op Monday 21 October 2019 @ 14:47:
[...]

Dat is ook een logische plek voor in het control center. Zo doen de Samsung watches dat ook.
Gewoon de 'Bioscoop' mode aanzetten. Dat gebruik ik al op de Watch sinds ik met de 3 begon....'s nachts in bed gaat het scherm altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Vraagje..Ik zie dat er een workout app op de apple watch staat maar is deze ook voor absolute beginnende lopers ? Vroeger heb ik namelijk nog de app Start To Run gebruikt maar deze is blijkbaar niet beschikbaar op de apple watch. Was op zich een prima app voor beginners. Deel lopen, deze wandelen en elke dag opdrijven. Bestaat er iets soortgelijks op de apple watch of kan dit ook in workouts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Rebbelx schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:57:
Vraagje..Ik zie dat er een workout app op de apple watch staat maar is deze ook voor absolute beginnende lopers ? Vroeger heb ik namelijk nog de app Start To Run gebruikt maar deze is blijkbaar niet beschikbaar op de apple watch. Was op zich een prima app voor beginners. Deel lopen, deze wandelen en elke dag opdrijven. Bestaat er iets soortgelijks op de apple watch of kan dit ook in workouts ?
De standaard app kan het niet. Je zou kunnen kijken naar:

https://apps.apple.com/nl...nterval-timer/id957586938

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Zoals hierboven, daar is de workout app niet echt geschikt voor.
Ik gebruikte in het begin vaak 'Nike Run Club', die stond ook op mijn horloge (nike editie duh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Gunth schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:18:
[...]

Ik gebruik autosleep icm heartwatch.
2 betaalde apps maar zeer goed en veel informatie.
AutoSleep is een top app! Veel nauwkeuriger dan SleepWatch, die vond dat ik om 22:50 ging slapen tot 05:20 waar AutoSleep registreerde dat het van 22:17 tot 05:02 was, en dat klopt wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:12
JackSparrow schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Gewoon de 'Bioscoop' mode aanzetten. Dat gebruik ik al op de Watch sinds ik met de 3 begon....'s nachts in bed gaat het scherm altijd uit.
Yep werkt prima. Ik blijf me wel verbazen dat Apple naast de bioscoop modus nog steeds geen “bedtime modus” heeft op de Watch. Dus dan bedoel ik automatisch met de bedtime optie van de iPhone de Watch in een stroombesparende minimale modus zetten waarbij scherm en alle communicatiefuncties uit staan. Dus nog zuiniger dan bioscoop modus én het gemak dat het automatisch gaat.

Ik denk dat heel veel mensen daar gelukkig van zouden worden.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-10-2019 18:23 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-10 16:18
Accu serie 3 houdt ook niet echt over de laatste paar weken.
Kon eerst gewoon 3 dagen en 2 dagen halen maar nu nog maar max 2 dagen en 1 nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:54

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op Monday 21 October 2019 @ 18:18:
[...]
Yep werkt prima. Ik blijf me wel verbazen dat Apple naast de bioscoop modus nog steeds geen “bedtime modus” heeft op de Watch. Dus dan bedoel ik automatisch met de bedtime optie van de iPhone de Watch in een stroombesparende minimale modus zetten waarbij scherm en alle communicatiefuncties uit staan. Dus nog zuiniger dan bioscoop modus én het gemak dat het automatisch gaat.

Ik denk dat heel veel mensen daar gelukkig van zouden worden.
Snap het ook niet. Terwijl je telefoon dat dus wel kan...dat notificaties enzo stil blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Krijg mijn whatsapp berichtjes wel op mijn watch maar kan geen foto in deze berichten bekijken. Klopt dit ? Is hier voor geen ondersteuning ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10 19:07
Rebbelx schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:02:
Krijg mijn whatsapp berichtjes wel op mijn watch maar kan geen foto in deze berichten bekijken. Klopt dit ? Is hier voor geen ondersteuning ?
Whatsapp ondersteunt dit (nog steeds) niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-10 15:39
Toppe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:57:
Zijn er mensen die hier een watch gebruiken specifiek om de slaap bij te houden?

Vannacht voor het eerst met mijn Watch om geslapen in combinatie met ‘SleepWatch’ (https://apps.apple.com/nl...ymatter/id1138066420?l=en) en dat werkt opzich prima. Echter ben ik overdag toch wel verslaafd aan mijn Watch en wil ik hem niet missen.

Nu schijnt het mogelijk te zijn om twee horloges naast elkaar te gebruiken, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik doe het, al betrap ik mijzelf erop dat ik wel eens nachten zonder Watch slaap (omdat ik een armband irritant vind in mijn slaap. Of ik doe het halverwege de nacht eruit)

Maar in mijn ervaring, ik doe mijn Watch 1-2x per dag in de lader. Niet omdat 'ie bijna leeg is. Zit meestal rond 75-85%. Ik doe het in de oplader voor 10 minuten als ik douche. De andere keer is als ik toch even thuis ben en geen zin heb om mn watch te dragen.

Mijn Series 3 is vrij energiezuinig (of het is omdat ik er echt niks mee doe behalve de tijd kijken en de notificaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:32

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zie een wazige afbeelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
WhatsApp is schandalig slecht in het ondersteunen van zelfs de meest basic features op een iPhone.
Dat van die wazige beelden ligt dan ook bij WhatsApp, naar mijn idee.
Het is dat iedereen in mijn omgeving het gebruikt, anders was ik allang overgestapt op iMessage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

karimmm schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

Ik doe het, al betrap ik mijzelf erop dat ik wel eens nachten zonder Watch slaap (omdat ik een armband irritant vind in mijn slaap. Of ik doe het halverwege de nacht eruit)

Maar in mijn ervaring, ik doe mijn Watch 1-2x per dag in de lader. Niet omdat 'ie bijna leeg is. Zit meestal rond 75-85%. Ik doe het in de oplader voor 10 minuten als ik douche. De andere keer is als ik toch even thuis ben en geen zin heb om mn watch te dragen.

Mijn Series 3 is vrij energiezuinig (of het is omdat ik er echt niks mee doe behalve de tijd kijken en de notificaties)
Doe ik dan zo kort met de accu? Gisteravond rond 21:00 van de lader gehad en nu op 50%...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:14:
[...]

Doe ik dan zo kort met de accu? Gisteravond rond 21:00 van de lader gehad en nu op 50%...
Vanmorgen er van af gehaald en nu 48% met een series 4.
Heb wel een kleine 2 uur workouts aan gehad.

Marja in gebruik mijn apple watch liever ipv alles zo zuinig mogelijk instellen / gebruiken zodat je je slaap kan tracken >:) (waarvan ik de meerwaarde niet echt zie na een paar maanden gedaan te hebben.)
Dus ik ben benieuwd wat iedereen hier zo interessant vind aan je slaap tracken? ik track liever mijn hardloopsessies.

Dus hier gaat ie gewoon elke nacht in de lader en als ie het geen dag volhoud dan hoor je mij pas klagen :)

i2Paq schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Ik zie een wazige afbeelding.
Is dit niet bewust gedaan zo dat niet iedereen de 18+ afbeelding meteen mee kan kijken die wel is ooit via whatsapp voorbij komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Tinusvolkel op 22-10-2019 17:36 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tinusvolkel schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:34:
[...]

Marja in gebruik mijn apple watch liever ipv alles zo zuinig mogelijk instellen / gebruiken zodat je je slaap kan tracken >:) (waarvan ik de meerwaarde niet echt zie na een paar maanden gedaan te hebben.)
Dus ik ben benieuwd wat iedereen hier zo interessant vind aan je slaap tracken? ik track liever mijn hardloopsessies.

Dus hier gaat ie gewoon elke nacht in de lader en als ie het geen dag volhoud dan hoor je mij pas klagen :)

[...]

Is dit niet bewust gedaan zo dat niet iedereen de 18+ afbeelding meteen mee kan kijken die wel is ooit via whatsapp voorbij komen.
Omdat er hier geen workouts te tracken zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-10 15:39
[...]

[...]

Moet zelf ook toegeven dat ik zelf ook niet zuinig heb ingesteld (als ik sinds de aankoop, ongv 1-2 maand geleden toch tot zover nog niet met een lege watch heb gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zou ook niet meer dan een dag kunnen redden op een acculading. Ik track dan wel weer lopen/fietsen naar werk, wat workouts en check regelmatig een notificatie of de tijd. Heb nog nooit gehad dat ik aan het einde van de dag niet genoeg meer over had (laagste was 25% ofzo) maar heb ook geen dagen gehad dat ik er makkelijk nog eentje aan vast kon knopen.

Vind het overigens niet zo erg, elke avond bij slapen gewoon aan de lader. Volgende dag weer klaar. Simpele routine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Toppe schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:14:
Mijn series 3 is na 22 uur gebruik doorgaans tussen de 45 en 55%. Welke series heb jij?
Ik denk niet dat dat de achterliggende gedachte kan zijn. Immers, niet iedereen doet aan sexting of porno sturen over WhatsApp 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Tartarus op 22-10-2019 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tartarus schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:12:
[...]

Mijn series 3 is na 22 uur gebruik doorgaans tussen de 45 en 55%. Welke series heb jij?

[...]

Ik denk niet dat dat de achterliggende gedachte kan zijn. Immers, niet iedereen doet aan sexting of porno sturen over WhatsApp 8)7
Series 4, 44mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk eens naar WorkOutdoors in de appstore. Daar kan je heel veel me mbt intervals en maps. Gebruik ik eigenlijk alleen maar ipv de standaard workout app :) Kost een paar euro maar is het meer dan waard!

http://workoutdoors.net
https://apps.apple.com/app/workoutdoors/id1241909999?ls=1

[ Voor 5% gewijzigd door SaURoN op 23-10-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 23-10 17:21
B5 is er :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik ben benieuwd. Hoopte stiekem gister al dat de final uit zou komen, maar helaas dus nog even een weekje geduld. Zijn er in 6.1 nog schokkende wijzigingen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, het batterij verbruik op mijn S5 is bizar veel beter dan op 6.0 bijvoorbeeld

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 23-10-2019 23:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Moet siri infeite in het nederlands antwoorden op de watch ? Telkens ik een vraag stel krijg ik enkel antwoord via tekst maar ook niks meer. Terwijl dit volgens mij wel actief staat op mijn watch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
SaURoN schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Kijk eens naar WorkOutdoors in de appstore. Daar kan je heel veel me mbt intervals en maps. Gebruik ik eigenlijk alleen maar ipv de standaard workout app :) Kost een paar euro maar is het meer dan waard!

http://workoutdoors.net
https://apps.apple.com/app/workoutdoors/id1241909999?ls=1
Die app ziet er goed uit (y)

Ik zie dat je GPX routes kan importeren, en (als het goed is) weergegeven op de watch.
Maar werkt dit goed? of nog niet getest.

Want dat is precies wat ik zoek voor mijn langere loopsessies.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/264/241/9e9.gif

Heb hem gekocht en en bediening werkt goed (had binnen no time een strava route op mijn watch staan)
Verder kun je echt alles instellen dus voor tweakers ideaal. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Tinusvolkel op 24-10-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Rebbelx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:03:
Moet siri infeite in het nederlands antwoorden op de watch ? Telkens ik een vraag stel krijg ik enkel antwoord via tekst maar ook niks meer. Terwijl dit volgens mij wel actief staat op mijn watch
Welke 'series'?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:24:
Ja, het batterij verbruik op mijn S5 is bizar veel beter dan op 6.0 bijvoorbeeld
YES *O* *O*

* hk12nl wordt erg blij van verbeterde batterij berichten

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Wat scheelt het ongeveer in uren?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 20:44
Binnenkort ga ik de AW5 series halen. Zijn er hier mannen met de 40mm versie? Of kiest iedereen altijd de 44mm ? Ik draag nu de Amazfit BIP en die is volgens mij 40mm en zit perfect. Ben benieuwd of de 44mm niet 'te groot' valt. Op sommiige foto's lijkt het alsof mensen een ipad om hun pols hebben. Is natuurlijk erg subjectief maar daardoor ben ik gaan twijfelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10 16:53
thisisjazz schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:14:
Binnenkort ga ik de AW5 series halen. Zijn er hier mannen met de 40mm versie? Of kiest iedereen altijd de 44mm ? Ik draag nu de Amazfit BIP en die is volgens mij 40mm en zit perfect. Ben benieuwd of de 44mm niet 'te groot' valt. Op sommiige foto's lijkt het alsof mensen een ipad om hun pols hebben. Is natuurlijk erg subjectief maar daardoor ben ik gaan twijfelen....
Ik had hetzelfde gevoel als jij. Ben toen op advies van iemand hier even wezen "passen" bij de Amac en die 44mm zit bij mij perfect. Nou ken ik jouw polsen niet, maar ga ook gewoon even "passen". Helaas hadden ze de Nike uitvoering niet op voorraad, waardoor ik nog even moet wachten, maar op hun site staat hij weer op voorraad, dus ik verwacht dat ik hem snel in huis heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Wat scheelt het ongeveer in uren?
Ik doe met mijn S5 op de voor laatste beta (die van gisteren moet ik nog installeren)
2 dagen van 07:00 tot 22:00 met de klok in de nacht uit, zonder zaken uit te schakelen oid en met AOD aan.

Met 6.0 was dat een dag van 07:00 tot 22:00 en een dag van 07:00 tot c.a. 18:00.
Ik schat dus dat het voor mijn gebruik al snel 4 uur scheelde.

Edit: Ik leg hem overigens s'morgens op de lader als ik ga douchen, dan gaat hij gelijk aan en laad hij even 15 minuten. Dat is voldoende om hem eigenlijk nooit/zelden bewust te hoeven opladen.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 24-10-2019 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
Jup met me s4 ook :)
Kan nu easy 2 dagen mee!
Nu met de nieuwe beta vanmorgen 08.00 van de lader 40 min kaarten gebruikt en nu nog 99% op me watch!

[ Voor 23% gewijzigd door Nick25 op 24-10-2019 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Nick25 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Jup met me s4 ook :)
Kan nu easy 2 dagen mee!
Nu met de nieuwe beta vanmorgen 08.00 van de lader 40 min kaarten gebruikt en nu nog 99% op me watch!
Even update nu nog 90%
Dit is super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Nick25 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Even update nu nog 90%
Dit is super!
Potverdee, nu kan ik helemaal niet meer wachten. Eindelijk de oude gebruikerservaring terug qua batterij *O*

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
harm12nl schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:31:
[...]

Potverdee, nu kan ik helemaal niet meer wachten. Eindelijk de oude gebruikerservaring terug qua batterij *O*
Uhuh nu 86% :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 09:07

World Citizen

FreeReef.nl

Hmmm.. ik heb geluk gehad, of voel me erg gelukkig :D het is 1 van de 2.

Lang geleden had ik een AW1. Die was gesneuveld, en heb nooit meer een nieuwe gekocht. Maar ik miste toch wel 1 functie, en dat is dat ik kan zien wie er belt zonder de GSM uit de zak te halen. En ik ergerde me daar zo aan dood dat ik wel bereid was om 229 euro neer te leggen.

Dus WC denkt... laat ik even bij de MediaMarkt binnen wippen om er weer eens naar te kijken en aan te voelen. De stap van een 3 naar een 5 vond ik wat te duur voor de 2 functies die ik "echt" gebruik, maar je word toch getriggerd als je dat grotere scherm ziet.

Het is een tip voor ieder die twijfelt tussen de 3 en de 5.
Loop je lokale Media Markt binnen en vraag of ze nog een 4 hebben liggen. Bij mijn MM waren er nog een paar die met wat korting weg mochten.

Uiteindelijk kon ik de Nike 44mm AW4 meenemen voor 285 euro.
Daar valt niet over te klagen dacht ik zo. Je hebt dan wel dat grotere scherm en ook die EGC functie... maar niet always on.

Dus mocht je een 3 willen kopen omdat de 5 te duur is..... vraag bij de MM naar de 4 en wellicht heb je geluk.

Dus vandaag al het hele topic hier doorgescrolled op zoek naar bandjes :). Ik heb nu de witte/zilveren NIKE band, en ik vind het echt geen aanzien.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 15:10
Ik heb sinds de laatste update dat mijn workout geen kaartjes meer toont.
Er voor was dat wel nog.
Als ik op watch zelf naar instellingen ga, dan staat deze op vraag volgende keer.
Maar dat doet hij niet.
En instellingen zelf zijn ook disabled en kan niet aanpassen.
Op iPhone vind ik ook niets terug wat ik kan aanpassen.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
World Citizen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:14:

Uiteindelijk kon ik de Nike 44mm AW4 meenemen voor 285 euro.
Daar valt niet over te klagen dacht ik zo. Je hebt dan wel dat grotere scherm en ook die EGC functie... maar niet always on.

Dus mocht je een 3 willen kopen omdat de 5 te duur is..... vraag bij de MM naar de 4 en wellicht heb je geluk.
Welke mm was dat?
Top deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-10 15:21
Weet iemand of je bij applestore de meegeleverde band kan wisselen voor een andere kleur?
(Bij aanschaf van een nieuwe watch)
Ik wil een combinatie die er wel in spacegrijs is maar niet in zilver. Zou kwestie van bandje omruilen kunnen zijn. Vraag is kan en mag dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
debroei schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:26:
Weet iemand of je bij applestore de meegeleverde band kan wisselen voor een andere kleur?
Ik wil een combinatie die er wel in spacegrijs is maar niet in zilver. Zou kwestie van bandje omruilen kunnen zijn. Vraag is kan en mag dat??
Je kan in principe elke kleur watch tegenwoordig met elk kleur bandje combineren in de winkel volgens mij. Ik weet wel dat de site niet alle opties geeft die je kan krijgen. Gewoon even op goed geluk langs de Apple Store werkt vaak beter dan online.

Zo heb ik met mijn Series 5 een wit bandje genomen icm space grey kast, die zou nergens in store liggen volgens de website en pas op zijn vroegst 31 oktober leverbaar. Toevallig liep ik afgelopen zaterdag bij Apple Store Haarlem, ik dacht wie niet wint, en ja hoor een kwartier later stond ik buiten met mijn nieuwe Apple Watch.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
debroei schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:26:
Dat was in Januari 2018 niet mogelijk. Tenzij er iets is veranderd, denk ik dat je pech hebt en de bijgeleverde band zelf eventueel via marktplaats moet doorverkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb overigens al 2 ergernissen.

- Ik moet rekening houden met welke kassa ik pak bij de super. Als de pinautomaat verkeerd zit is het onhandig betalen met horloge. :Y)

- Dat kroon wieltje had gewoon een touch functie moeten hebben. Dat je er even op tikt ipv indrukt.
Nick25 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:16:
[...]

Welke mm was dat?
Top deal!
44m A1978.

Er lagen er ook die bijna 100 euro duurder waren (AW4), maar deze niet.
De seal was eraf, maar ik kon geen enkele indicatie vinden dat hij gebruikt is. Er zat geen vingerafdruk op, en geen enkel krasje. Ook het witte bandje was compleet schoon en de verpakking van het bandje was onbeschadigd.

Ik heb ter plekke het serienummer opgezocht en hij had nog geen "aankoop factuur verificatie". (ik heb dit nu na aankoop wel, en heb ook het 1 jaar gratis telefonisch support "unlocked").

Ik snap het zelf ook niet zo goed. Hij stond voor 350 te koop... maar na lang kletsen met de verkoper en het spelletje "twijfel" te spelen... bood ik 285 incl screen protector. Hij moest even naar achter, maar kwam met een positief antwoord terug :D

285 incl protector.

Vandaag de accu getest en ook die lijkt geen spoor van gebruik te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NVQ6Gyo3UgChtEFGl58SiWm8/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door World Citizen op 24-10-2019 20:03 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@World Citizen Je hoeft niet perse het horloge aan de buitenkant van de terminal te houden, je kan hem ook aan de binnenkant (bij de toetsen) houden.

Dus je hand gewoon | of beetje \, dan zit je horloge gewoon naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Vorkie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:09:
@World Citizen Je hoeft niet perse het horloge aan de buitenkant van de terminal te houden, je kan hem ook aan de binnenkant (bij de toetsen) houden.

Dus je hand gewoon | of beetje \, dan zit je horloge gewoon naar buiten.
Owww :) nice. Die ga ik proberen.

Ik vind het namelijk een fijn gevoel om toch een soort van verificatie te hebben bij dat snelle pinnen. Ik deed het mijn gsm sinds ABN mee doet en vond het super fijn, maar pinautomaten vond ik ergonomisch nog niet geschikt. Je moet je gsm bij de fingerscanner vast houden en dan een beetje raar tegen de pin automaat houden. (geen FaceTime hier)

Met een Wacht is het super top dat hij meteen locked als je hem af doet. Dus zolang je hem omhebt is de "2step" verificatie in orde. Maar ook met mijn Watch stond ik vreemd te draaien bij de kassa :D.

Dus thanks voor de tip... morgen vroeg maar eens wat broodjes halen naar het werk toe.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
World Citizen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

Owww :) nice. Die ga ik proberen.

Ik vind het namelijk een fijn gevoel om toch een soort van verificatie te hebben bij dat snelle pinnen. Ik deed het mijn gsm sinds ABN mee doet en vond het super fijn, maar pinautomaten vond ik ergonomisch nog niet geschikt. Je moet je gsm bij de fingerscanner vast houden en dan een beetje raar om tegen de pin automaat houden. (geen FaceTime hier)

Met een Wacht is het super top dat hij meteen locked als je hem af doet. Dus zolang je hem omhebt is de "2step" verificatie in orde. Maar ook met mijn Watch stond ik vreemd te draaien bij de kassa :D.

Dus thanks voor de tip... morgen vroeg maar eens wat broodjes halen naar het werk toe.
Ik bedoelde welke mediamarkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Nick25 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:16:
[...]

Ik bedoelde welke mediamarkt :p
lol. 8)7

PM.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10 16:48
Gistermiddag even naar de Apple store in Oberhausen gereden voor een series 5 watch. Vond mijn series 0 wel erg langzaam worden en deze 5 is wel echt een wereld van verschil :D

Ik zat nog wel te twijfelen tussen het zwarte of zilveren 40mm RVS model maar het is uiteindelijk toch de zwarte geworden met een zwart en een rood sportbandje. Persoonlijk vind ik het rode sportbandje erg mooi staan maar mis toch wel een beetje de luxere uitstraling van het zwarte leren bandje wat ik aan de series 0 had zitten. Wel jammer dat die zilveren connectors echt niet mooi staan bij een zwarte watch.. Binnenkort maar eens op zoek naar een leren bandje met zwarte connectors :)

Al met al zeker een mooie upgrade! Veel nieuwe functies ook van de nieuwe WatchOS welke de series 0 niet meer kreeg..

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Domino schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

Zoals hierboven, daar is de workout app niet echt geschikt voor.
Ik gebruikte in het begin vaak 'Nike Run Club', die stond ook op mijn horloge (nike editie duh)
En Nike Run Club heeft loop programma's waar je een paar minuten loopt gevolgd door een paar minuten stappen, vervolgens weer lopen, etc etc...Waardoor je kan opbouwen ? Zijn dit de zogenaamde Guided Runs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Rebbelx schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:22:
[...]

En Nike Run Club heeft loop programma's waar je een paar minuten loopt gevolgd door een paar minuten stappen, vervolgens weer lopen, etc etc...Waardoor je kan opbouwen ? Zijn dit de zogenaamde Guided Runs ?
Die zitten er inderdaad tussen. Maar ik gebruik het al een tijdje niet meer, dus ik kan je niet precies vertellen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Domino schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Die zitten er inderdaad tussen. Maar ik gebruik het al een tijdje niet meer, dus ik kan je niet precies vertellen hoe en wat.
Op het eerste zicht kan ik precies de app op de watch niet echt gebruiken om programmas te laden met interval...Concreet...ik wil graag de apple watch volledig onafhankelijk kunnen gebruiken. Nu kan ik wel een schema aanmaken op de iphone maar hoe krijg ik dit programma op de watch ?

[ Voor 19% gewijzigd door Rebbelx op 25-10-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Laatst online: 22:26
je vond de SG SS watch zo mooi? De bruine combo is ook erg fraai. Waarom deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-10 16:46

Grin

Ride si sapis.

Hehehe, je had toch een zwarte RVS AW @Donstil?
Nu moet ik heeeel goed kijken maar dit is een titanium AW. Jammer dat ze zoveel lijken op de aluminium modellen. Zijn die laather loops een beetje duurzaam? Lijkt mij geen bestendig materiaal...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 20:44
Phoolie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Ik had hetzelfde gevoel als jij. Ben toen op advies van iemand hier even wezen "passen" bij de Amac en die 44mm zit bij mij perfect. Nou ken ik jouw polsen niet, maar ga ook gewoon even "passen". Helaas hadden ze de Nike uitvoering niet op voorraad, waardoor ik nog even moet wachten, maar op hun site staat hij weer op voorraad, dus ik verwacht dat ik hem snel in huis heb :)
Dank voor jouw reactie. Ik ben inderdaad maar even langs coolblue en media markt geweest. Cooblue heeft een vervelende alarm ring aan de ene kant van de band zitten dus kon ik niet echt goed beoordelen. Bij Media markt kon dat gelukkig wat vrijer. Het duurde nog geen seconde en ik zag meteen dat de 40mm veel te klein is. Zeker voor best een fors bedrag. De 44mm voelde ook meteen goed. Ja het scherm is aardig groot maar dat vond ik eigenlijk juist wel prettig. Kortom bij twijfel gewoon even passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Citroentaart schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

je vond de SG SS watch zo mooi? De bruine combo is ook erg fraai. Waarom deze?
Ja vond ik ook wel mooi maar donkere stond niet overal goed bij helaas.
Grin schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:21:
Hehehe, je had toch een zwarte RVS AW @Donstil?
Nu moet ik heeeel goed kijken maar dit is een titanium AW. Jammer dat ze zoveel lijken op de aluminium modellen. Zijn die laather loops een beetje duurzaam? Lijkt mij geen bestendig materiaal...
Ja op foto’s een beetje idd. In het echt is de titanium heel duidelijk anders.

Originele Leather loops zijn prima. Ik heb vier kleuren (groen, bruin, zadel bruin, zwart) en wissel veel dus echt slijten doen ze niet.

Ik hou ze wel netjes zoals ik ook met mijn “Echte” horloge banden doe. Dus netjes schoon houden, in het vet enz.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 25-10-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik heb de foto's en video's van de titanium AW nog even goed bekeken en jouw versie, dus zonder de zwarte DLC-coating, verschilt idd voldoende van de aluminium versies. De space black titanium versie lijkt daarentegen sprekend op de aluminium versie. Kortom, juiste versie, goede koop.

Helaas passen de stalen banden niet echt lekker bij de titanium AW. Hopelijk komt Apple nog met een mooie titanium horlogeband, dan zou ik wellicht nog gaan nadenken over een upgrade van m'n AW4. Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze geen titanium link bracelet of andersoortige titanium band hebben geïntroduceerd. De 3rd party titanium band is echt heel lomp; de lugs hebben een enorme marge t.o.v. de horlogelkast. Leuk wanneer je 25cm polsen hebt, maar ziet er niet uit met 18-20 cm polsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 25-10-2019 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
harm12nl schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:31:
[...]

Vannacht stond (20:30 uitgezet) die uit vanmorgen 07.30 van de lader en hij is nu op dit moment 66% :) alles komt erop binnen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Nick25 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:56:
[...]

Vannacht stond (20:30 uitgezet) die uit vanmorgen 07.30 van de lader en hij is nu op dit moment 66% :) alles komt erop binnen!!
Heb je hem opgeladen vannacht en om 07.30 met 100% van de lader gehaald? Of begrijp ik je verkeerd? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
harm12nl schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

Heb je hem opgeladen vannacht en om 07.30 met 100% van de lader gehaald? Of begrijp ik je verkeerd? :)
Nope gewoon uitgezet en nog geen lader gezien :p dus vanaf gisteren ochtend tm nu 66%! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Nick25 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Nope gewoon uitgezet en nog geen lader gezien :p dus vanaf gisteren ochtend tm nu 66%! :p
Beter! d:)b

Mijn series 5 is gisteravond om 11 uur van de lader gegaan met 100%, stond vanmorgen om 06.30 op 94% en nu op 62% :F

Hopelijk volgende week de WatchOS update.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
harm12nl schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Beter! d:)b

Mijn series 5 is gisteravond om 11 uur van de lader gegaan met 100%, stond vanmorgen om 06.30 op 94% en nu op 62% :F

Hopelijk volgende week de WatchOS update.
Knal de beta erop :) pm me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Die app ziet er goed uit (y)

Ik zie dat je GPX routes kan importeren, en (als het goed is) weergegeven op de watch.
Maar werkt dit goed? of nog niet getest.

Want dat is precies wat ik zoek voor mijn langere loopsessies.

Edit:
[Afbeelding]

Heb hem gekocht en en bediening werkt goed (had binnen no time een strava route op mijn watch staan)
Verder kun je echt alles instellen dus voor tweakers ideaal. :*)
Ja heb het zelf al paar keer een route gebruikt via de maps (stand alone van telefoon, want map is te downloaden naar de watch) en mocht je bugs hebben de developer is heel snel in reactie en het oplossen er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootjuh80
  • Laatst online: 06-09 09:43
Vic83 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:13:
Vraagje: de ringen in de activiteiten-app op de iPhone (XR) worden al een tijdje niet meer bijgewerkt. Watch is bij qua updates en is reeds herstart alsmede de draagdetectie uit/ingeschakeld. Medailles worden gek genoeg wel bijgehouden. Hebben jullie nog een idee waar ik het kan zoeken?
Ik heb hier helaas ook last van. Diverse herstarts geven geen oplossing en bij mij worden de medailles alleen niet goed bijgewerkt...

Iemand nog een tip misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
SaURoN schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:35:
[...]

Ja heb het zelf al paar keer een route gebruikt via de maps (stand alone van telefoon, want map is te downloaden naar de watch) en mocht je bugs hebben de developer is heel snel in reactie en het oplossen er van!
Hier inmiddels ook al getest met een wandeling en werkt idd goed. verder heb ik ook al wat kaarten offline gezet.

Maar wat kun je veel instellen :) gisterenavond de hele avond aan het bezig geweest met custom screens maken en interval trainingen en notificaties.

Echter vanmorgen getest met spinnen en na de les klikte ik de app perrongelijk weg en toen crashte die waardoor ik de workout niet in de app zelf zie maar hij is wel gesynct met apple workouts dus ben niet alle data kwijt.

Van het weekend is goed testen met 21 km hardlopen op (voor mij) onbekend terrein, dus hopelijk wijst ie mij goed de weg :) de route staat er iig al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-10 15:25
Cootjuh80 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:41:
[...]

Ik heb hier helaas ook last van. Diverse herstarts geven geen oplossing en bij mij worden de medailles alleen niet goed bijgewerkt...

Iemand nog een tip misschien?
Inmiddels is het bij mij opgelost door de gehele watch opnieuw in te stellen. Helaas ben je dan wel je historie kwijt qua activiteiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
Je had toch ook een link bracelet in de kleur space black ? Tenminste dacht die gezien te hebben in een ander topic :9
Mocht je die willen verkopen houd ik mij aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
remzor schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:41:
Wat ik zelf had en wellicht herkent iemand het: de AW 5 is 4 keer in 4 dagen tijd opnieuw opgestart.
Met name mij de Apple Maps functie (super fijn voor een city trip!) had hij het moeilijk. Ineens zwart scherm met wit Apple logo, 5-10 seconden later weer opgestart. Herkenbaar, anyone?
Quote mezelf even: inmiddels iemand die dit ook heeft ervaren?

Nog een vraag. Ik gebruik de AW5 ook als wekker, hij staat netjes op mijn nachtkastje in een houder met de nachtstand aan. 's Ochtends gaat 5 minuten voordat de wekker gaat de schermverlichting aan, als een soort wake-up-light. Dit hoeft van mij niet dus dit wilde ik uitzetten. Nergens kan ik hier iets over vinden, zowel op de AW als op de iPhone niet. Ook op internet lees ik alleen dát het zo is maar niet of het überhaupt uitgezet (of misschien wel verlengd?) kan worden.

Het lijkt dus niet gewijzigd te kunnen worden; enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Vic83 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:16:
[...]
Inmiddels is het bij mij opgelost door de gehele watch opnieuw in te stellen. Helaas ben je dan wel je historie kwijt qua activiteiten..
:? Hoebedoelje: kwijt?
Zelfs bij het instellen van een nieuwe AW heb ik nog alle historie (van jaren terug).
Heb je die handel wel in je iCloud account gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
[...]

Ik heb mijn Watch met elke watchOS 3 beta opnieuw moeten instellen wegens een bug in die bèta’s. Ben toen geen enkele activiteit kwijtgeraakt. Activiteiten in de iCloud was toen nog niet eens een optie als ik het me goed herinner.
Aangezien Activiteiten op de telefoon worden opgeslagen, neemt hij deze dus ook weer mee naar de Watch bij het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:43

Yucko

One clown to rule them all !

remzor schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:05:
[...]

Quote mezelf even: inmiddels iemand die dit ook heeft ervaren?

Nog een vraag. Ik gebruik de AW5 ook als wekker, hij staat netjes op mijn nachtkastje in een houder met de nachtstand aan. 's Ochtends gaat 5 minuten voordat de wekker gaat de schermverlichting aan, als een soort wake-up-light. Dit hoeft van mij niet dus dit wilde ik uitzetten. Nergens kan ik hier iets over vinden, zowel op de AW als op de iPhone niet. Ook op internet lees ik alleen dát het zo is maar niet of het überhaupt uitgezet (of misschien wel verlengd?) kan worden.

Het lijkt dus niet gewijzigd te kunnen worden; enig idee iemand?
Nachtklokmodus

Je kunde Apple Watch als klok naast je bed gebruiken als je hem oplaadt. Als je een wekker hebt ingesteld op de Apple Watch, wordt het scherm langzaam helderder in de minuten voordat de wekker afgaat
dus als je dat niet wil dan:

• nachtklokmodus uitzetten

OF

• alarm op je telefoon instellen ipv de AW. Deze zal dan zowel op de telefoon als op de AW afgaan en is op beide weg te drukken

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Grin schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:25:
[...]

:? Hoebedoelje: kwijt?
Zelfs bij het instellen van een nieuwe AW heb ik nog alle historie (van jaren terug).
Heb je die handel wel in je iCloud account gezet?
Ik snap het ook niet...

Alle health gerelateerde informatie staat toch in HealthKit, en een kopie daarvan staat weer in iCloud. Niets lokaal op de watch

[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 25-10-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Yucko Tsja, m.a.w.: het is dus niet mogelijk. Die nachtklok vind ik juist wel fijn en alleen de wekker af laten gaan op de AW ook wel.

Gemiste kans imho. Een wake-up-light functie met tijdsinstellingen zouden ze wat mij betreft mogen toevoegen binnen de nachtklok modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
[b]remzor schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:05Nog een vraag. Ik gebruik de AW5 ook als wekker ...
Volgens mij is de fijnste oplossing een wekker op je iPhone te zetten en niet op de Watch. In de Watch app kun je vervolgens bij Klok “push iPhone meldingen” aanvinken en gaat de wekker ook op je Watch af.

Dan heb je ook het voordeel van gemakkelijk instellen op je telefoon.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Bijzonder dat ik er nu na 35 jaar achterkom dat mijn lichaam in de ochtend is opgezwollen en dat dit binnen een uurtje weg trekt :D

Bij het opstaan moet ik even een gaatje groter in de band, en eenmaal aan de koffie slinkt ik weer naar een gaatje kleiner.

Vraag:
Heeft iemand wel eens gezien of er Watch bandjes op de markt liggen? Ik heb een aantal originele gekocht, maar wil een paar bijzondere exotische bandjes voor feestjes enzo. Nu heb ik Ali al afgespeurd, maar krijg bij de review foto's niet altijd een goede indruk.
Het lijkt me dat marktmannen ook gewoon in China bandjes kopen en op de kraam leggen? Of niet?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:34
World Citizen schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:32:

Vraag:
Heeft iemand wel eens gezien of er Watch bandjes op de markt liggen? Ik heb een aantal originele gekocht, maar wil een paar bijzondere exotische bandjes voor feestjes enzo. Nu heb ik Ali al afgespeurd, maar krijg bij de review foto's niet altijd een goede indruk.
Het lijkt me dat marktmannen ook gewoon in China bandjes kopen en op de kraam leggen? Of niet?
Koop gewoon een paar adapters en bandjes genoeg dan.
Ik heb er van Hirsch,rios1931.
Hoge kwalitatieve leren bandjes in alle kleuren.
Mijne komen van hier
https://www.horlogebandjes.be

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
World Citizen schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:32:
Vraag:
Bij Ali kun je er vanuit gaan dat als er flink veel (500+) bestellingen gedaan zijn en de gemiddelde score op 4,8 of hoger ligt je altijd goed spul tegen de beste prijs koopt.

Sites voor normale horlogebandjes kunnen ook maar dan zul je ook adapters moeten kopen voor je Apple Watch, en ook die zijn het slimst bij Ali aan te schaffen. Ik ben namelijk nog nooit een winkel tegen gekomen die die dingen níet ook gewoon zelf uit China haalt.

Ik heb ook diverse bandjes tussen de €50-€75 gehaald van dure merken maar bottom line is altijd dat leer bijvoorbeeld na een paar maanden toch slechter wordt. Zelfs bij de originele van Apple hoor je dat, dus daarom durf ik het niet aan om dat er echt aan uit te geven.

Kortom het is allemaal een beetje trial en error, maar vooral persoonlijke ervaring. Ik zelf hou het bij Ali en in ieder geval niet bij dure europese merken, maar legio mensen zullen dat niet met me eens zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootjuh80
  • Laatst online: 06-09 09:43
[...]

heb ik ook maar gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:47:
Ik heb ook diverse bandjes tussen de €50-€75 gehaald van dure merken maar bottom line is altijd dat leer bijvoorbeeld na een paar maanden toch slechter wordt. Zelfs bij de originele van Apple hoor je dat, dus daarom durf ik het niet aan om dat er echt aan uit te geven.
Dat is alleen als je ze continu draagt en niet onderhoud.
Ik heb drie leather buckles van de S0 periode en die kunnen nog bijna voor origineel door.

Kwestie van netjes in het leer vet en wisselen. Zoals dat met alle leer producten hoort.
Wel moet het bij de Apple Bandjes iets vaker, ze zijn niet van slechte kwaliteit maar vereisen wel wat meer onderhoud dan gelijk geprijsde bandjes.

Verder is €50-€75 natuurlijk geen "duur merk" in de horloge wereld. Dat is gewoon instap segment, vandaar ook je ervaring dat het leer slechter wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 26-10-2019 13:40 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie