Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Vic83
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:28
Vraagje: de ringen in de activiteiten-app op de iPhone (XR) worden al een tijdje niet meer bijgewerkt. Watch is bij qua updates en is reeds herstart alsmede de draagdetectie uit/ingeschakeld. Medailles worden gek genoeg wel bijgehouden. Hebben jullie nog een idee waar ik het kan zoeken?

• Sneezydevil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:31
Grin schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:38:
@Sneezydevil "Ik zie dat bluetooth aan tijdens de vliegtuigstand, pas sindskort de default is, maar je kunt het wel zo instellen dat bluetooth ook uit gaat, dan zou er wel verschil zitten tussen vliegtuigstand en gewoon wifi uit zetten."

Hoe doe je dat dan?
Vliegtuigstand == WiFi uit, BT aan. <-- dat is m.i. de enige optie voor vliegtuigstand.
Vliegtuigstand == WiFi uit, BT uit. <-- zie ik nergens terug in de instellingen.

Uiteraard kan je in de instelling BT uitzetten maar dat is m.i. een kansloze exercitie; dat doe je niet even snel - zoals vliegtuigmodus inschakelen vanuit het control center.
Zowel de watch als de iPhone lijken te onthouden wat de laatste stand was van bluetooth en wifi bij het uitschakelen van vliegtuigmodus.

Dus als je vliegtuigmodus aan zet en dan bluetooth uit, dan zou bluetooth telkens uit moeten gaan als je de volgende keer vliegtuigmodus aan zet.

Het zelfde geldt voor wifi.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:49

Grin

Ride si sapis.

Je hebt gelijk!
Thanks @Sneezydevil

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:52
Signs schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:18:
Ik heb een vreemd gevalletje met mijn AW 4.

Sinds vandaag ben ik overgestapt van een iPhone 6s Plus naar een Xr. Ik heb via iCloud een reservekopie teruggezet. Sindsdien weet mijn watch de passcode niet meer. Als ik deze invul dan zegt hij dat deze niet goed is en ik x minuten moet wachten. De watch app op de telefoon heeft blijkbaar de instellingen oid niet overgenomen want hij start de wizard voor het instellen opnieuw.

Iemand een idee ? Het indrukken van de aan/uit knop, “Zet Uit” ingedrukt houden en “instellingen wissen” werkt helaas niet. Inmiddels moet ik 60 minuten wachten voor een nieuwe poging. 😂
Ik heb contact gehad met Apple chat support. Er is een software probleem met de watch waardoor deze opgestuurd moet worden. Balen , paar dagen zonder dat ding :( :)

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:16
Waar blijft WatchOS 6 voor de Series 1 en 2? Ik heb het gevoel dat dit OS helemaal niet meer uit gaat komen voor deze horloges omdat ze bij Apple juist willen dat deze bezitters overstappen naar een Series 4 of liever Series 5. Erg triest want als Apple Watch bezitter van het eerste uur, wordt je met een ouder model Apple Watch in de steek gelaten terwijl de hardware het nog wel aan kan.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Grappig dat met MacOS Catalina je de Watch gebruikt om bijvoorbeeld te bevestigen dat je een systeemwijziging wilt doen, zoals het bezoeken van een untrusted site.

https://www.imore.com/how-use-approve-apple-watch
Shiny Disco schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:59:
Waar blijft WatchOS 6 voor de Series 1 en 2? Ik heb het gevoel dat dit OS helemaal niet meer uit gaat komen voor deze horloges omdat ze bij Apple juist willen dat deze bezitters overstappen naar een Series 4 of liever Series 5. Erg triest want als Apple Watch bezitter van het eerste uur, wordt je met een ouder model Apple Watch in de steek gelaten terwijl de hardware het nog wel aan kan.
Nou nou laten we eerst even kijken of die update echt niet komt voor we zulke conclusies trekken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 19:07

MazeWing

passionate & cynical

Stel je voor dat je een originele gouden EDITION had gekocht... Dan had je nu letterlijk een grotendeels nutteloos 18 karaats gouden blok om je pols zitten.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: OnePlus 7 Pro Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:12
Die komt echt wel, doe je aluhoedje maar af. 8)7

Communicatie vanuit Apple is nog steeds dit najaar.
** watchOS 6 komt later dit najaar naar Apple Watch Series 1 en Apple Watch Series 2.

• Shiny Disco
MazeWing schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:08:
[...]

Stel je voor dat je een originele gouden EDITION had gekocht... Dan had je nu letterlijk een grotendeels nutteloos 18 karaats gouden blok om je pols zitten.
Dat is toch van de zotte! 18.000 euro betalen voor een horloge wat nu allang is afgeschreven. Dit was Steve Jobs niet overkomen

• Shiny Disco
wardjj schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:12:
[...]

Die komt echt wel, doe je aluhoedje maar af. 8)7

Communicatie vanuit Apple is nog steeds dit najaar.

[...]
De Airpower zou ook komen. Er stonden zelfs al afbeeldingen van de Airpower op AirPods verpakkingen en in productinformatie boekjes. De rest is geschiedenis.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Shiny Disco schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

De Airpower zou ook komen. Er stonden zelfs al afbeeldingen van de Airpower op AirPods verpakkingen en in productinformatie boekjes. De rest is geschiedenis.
En dan komt WatchOS 6 niet vanwege performance problemen en niet passen op het geheugen bijvoorbeeld, gezien die er dan voor zorgt dat je Watch series 0 en 1 nu onbruikbaar worden als ze het wel doen.

Linksom of rechtsom doen ze het dan niet goed, want enerzijds zeggen ze, we brengen het naar series 0 en 1, maar als ze het wel doen en er zijn bekende problemen gaat iedereen klagen dat het onwerkbaar is...

Airpower precies hetzelfde, als ze het uitgebracht hadden waren ze de pisang, omdat het niet werkte zoals zij wilde dat het ging werken.

Verder even geduld, mocht het ze lukken om het stabiel naar series 0 en 1 te brengen zullen ze dat wel doen, maar krijgen ze het niet stabiel, tja, dan zullen ze vast kiezen het inderdaad niet te doen :)
Donstil schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:07:
[...]

Nou nou laten we eerst even kijken of die update echt niet komt voor we zulke conclusies trekken.
watchOS 6.1 bèta is al op series 1&2 te installeren. Komt dus met die update in 1x mee.

• _brillie
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-11 14:22
gday schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:55:
[...]

[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid

Maar als je er écht haast mee zou hebben, dan had je al besteld neem ik aan? :P
Inmiddels vrijdagmiddag maar de AW5 gehaald. 40‑mm kast van goudkleurig aluminium • Rozenkwarts sportbandje.

Kon niet zo lang wachten ;)
Wat een verschil met de 0 serie... groter scherm en sneller reageren. verder voelt het als vertrouwd

gebruik de 0 serie voor de nacht met AutoSleep...
.

• Lothiriel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 13:45
Na een paar dagen de AW dragen ben ik er nog steeds wel blij mee. Ik zou er alleen nooit 400-500 euro voor betalen, zo speciaal is het nu ook weer niet :P. Daarom dus wel blij met de verlaagde prijs voor S3.

Ik vraag me af wat Apple volgend jaar gaat doen? Als ze een 6de versie introduceren. Nog een jaar de S3 aanhouden voor een gelijkaardige prijs lijkt me niet houdbaar. S4 wordt niet meer geproduceerd en S5 gaat nooit voldoende verschillen van S6 om een gelijkwaardige korting te kunnen verlenen.

MacBook Pro 13' Early '15 128/8gb |  iPad 2018 |  iPhone 7 | Watch S3

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:21
Lothiriel schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:46:
Na een paar dagen de AW dragen ben ik er nog steeds wel blij mee. Ik zou er alleen nooit 400-500 euro voor betalen, zo speciaal is het nu ook weer niet :P. Daarom dus wel blij met de verlaagde prijs voor S3.

Ik vraag me af wat Apple volgend jaar gaat doen? Als ze een 6de versie introduceren. Nog een jaar de S3 aanhouden voor een gelijkaardige prijs lijkt me niet houdbaar. S4 wordt niet meer geproduceerd en S5 gaat nooit voldoende verschillen van S6 om een gelijkwaardige korting te kunnen verlenen.
Ik heb nu een zilver aluminium series 3.
Heb vorig jaar de Space Grey S4 gekocht en gelijk de zelfde dag nog geretourneerd. Ik ben zo gehecht geraakt aan de zilver dat Space Grey me mateloos ergerde.
En omdat ze op dat moment geen zilver S4 op voorraad hadden, ben ik maar gewoon op de S3 gebleven.
De S5 nodigt mij nou ook bepaald niet uit om te upgraden, dus ga ik volgend jaar voor de zilveren S6.

• Lothiriel
Tartarus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:54:
[...]

Ik heb nu een zilver aluminium series 3.
Heb vorig jaar de Space Grey S4 gekocht en gelijk de zelfde dag nog geretourneerd. Ik ben zo gehecht geraakt aan de zilver dat Space Grey me mateloos ergerde.
En omdat ze op dat moment geen zilver S4 op voorraad hadden, ben ik maar gewoon op de S3 gebleven.
De S5 nodigt mij nou ook bepaald niet uit om te upgraden, dus ga ik volgend jaar voor de zilveren S6.
Da’s grappig want ik heb nu een zwarte en ik vind het best mooi (maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur, ik kan je zo geloven. Ik heb een tijdje een telefoon gehad met een witte bezel en dat vond ik afzichtelijk, zwart moet dat zijn :9 ).

Ik vind de upgrade naar de 5de versie ook wat underwhelming. Eigenlijk alleen het AOD wat wat overrated is aangezien het vooral de batterij negatief beïnvloedt. De Apple Store medewerkers probeerden me nog zover te krijgen en als ze ook een S4 voor 100 euro minder hadden gehad dan had ik het nog overwogen maar de prijs is me net wat te gortig voor een S5. En andere winkels vragen slechts 50 euro minder voor een S4. Zij weten dus ook maar al te goed dat de S5 gewoon te weinig biedt als upgrade.

Dat gezegd zijnde, ik had me bijna laten doen door het prachtige scherm van de S5 maar toch sterk gebleven onder al dat moois in de Store :*) Voorlopig zeker niet teleurgesteld, ik merk nu al dat ik m’n telefoon minder vaak pak en dat is alleen maar positief.

Lothiriel schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:02:
En andere winkels vragen slechts 50 euro minder voor een S4. Zij weten dus ook maar al te goed dat de S5 gewoon te weinig biedt als upgrade.
Andere winkels hebben de luxe niet om net als Apple te zeggen “oké we verkopen de S4 niet meer” en aangezien Apple ze ook niet terug neemt moeten ze die dingen alsnog verkopen. Door de kleine marge op dergelijke producten kunnen ze de watch simpelweg niet verder afprijzen dan €50,-. Sterker nog €50,- eraf is al onder inkoop voor sommige.

Dus zeggen “ze vinden de S5 upgrade te klein want ze verkopen de S4 voor “maar” 50,- minder” lijkt mij te kort door de bocht.

Ik vind overigens het AOD juist de reden om te upgraden (geen dood vierkantje meer om je pols!) misschien wat minder als je al een S4 hebt maar heb je nog de oude formfactor (s0/1/2/3) dan des te meer. Je krijgt dan naast AOD ook het nieuwe grotere scherm met de daarbij horende interface voordelen.

• Lothiriel
Donstil schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Andere winkels hebben de luxe niet om net als Apple te zeggen “oké we verkopen de S4 niet meer” en aangezien Apple ze ook niet terug neemt moeten ze die dingen alsnog verkopen. Door de kleine marge op dergelijke producten kunnen ze de watch simpelweg niet verder afprijzen dan €50,-. Sterker nog €50,- eraf is al onder inkoop voor sommige.

Dus zeggen “ze vinden de S5 upgrade te klein want ze verkopen de S4 voor “maar” 50,- minder” lijkt mij te kort door de bocht.

Ik vind overigens het AOD juist de reden om te upgraden (geen dood vierkantje meer om je pols!) misschien wat minder als je al een S4 hebt maar heb je nog de oude formfactor (s0/1/2/3) dan des te meer. Je krijgt dan naast AOD ook het nieuwe grotere scherm met de daarbij horende interface voordelen.
Goed, je hebt gelijk dat dat wat kort door de bocht was :). I stand corrected.

En je hebt zeker gelijk dat van 1-2-3 naar 4 of 5 zeker een mooie upgrade is. Als ik mijn S3 dit jaar heel intensief gebruik zal ik zeker overwegen om meer geld uit te geven. Ik heb me alleen zover kunnen krijgen om eentje uit te proberen nu omdat ik niet bijna 500 euro wegsmijt als het m’n ding niet helemaal is.

Dus ik hoop stiekem wel dat Apple volgend jaar met een S6 komt die zich meer onderscheidt van de S5 (vraag me niet hoe, ik kan eigenlijk alleen aan een langwerkende batterij denken), zodat Apple de S5 wat meer kan afprijzen dan andere winkels momenteel de S4 afprijzen. Ik verwacht dan geen price-cut zoals met de S3 maar op z’n minst een duidelijk prijsverschil met het nieuwste model.

Het leven is niet makkelijk als Apple fan met een meer beperkt budget. Gelukkig ben ik nu set voor de komende jaren :9

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06:40
Vandaag wederom bevestigd waarom ik ooit voor de AW S2 SS was gegaan. Op het asfalt vol op m'n plaat gegaan met de fiets. Schade aan van alles, in eerste instantie leek ook het scherm van de AW helemaal vol krassen te zitten. Maar ik veegde ze er echter zo vanaf!

Kijk, daarom wilde ik dus saffierglas. :) Jammer dat ik nu nog een beetje mank loop en een shifter van m'n fiets moet vervangen. }:O

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle | Strava

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:03
Froggle schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:20:
Vandaag wederom bevestigd waarom ik ooit voor de AW S2 SS was gegaan. Op het asfalt vol op m'n plaat gegaan met de fiets. Schade aan van alles, in eerste instantie leek ook het scherm van de AW helemaal vol krassen te zitten. Maar ik veegde ze er echter zo vanaf!

Kijk, daarom wilde ik dus saffierglas. :) Jammer dat ik nu nog een beetje mank loop en een shifter van m'n fiets moet vervangen. }:O
Tja... AW4 Aluminum.... scherm krast zo op bv. gestuc'de muren als je met je armen loopt te zwaaien. Beschamend voor een horloge van dik 300 euro.

Deels mijn eigen fout, want linkshandig en draag horloges altijd aan m'n rechterarm.

loekf2 wijzigde deze reactie 13-10-2019 17:10 (3%)

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Froggle schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:20:

Tijdens het wielrennen gebruik ik daarom altijd een plastic opklik bumper. Al regelmatig collega renners gezien met een gesneuvelde Apple Watch. Saffier is hier zeker geen garantie.

• SaURoN
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

Grin schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:56:
[...]

Tijdens het wielrennen gebruik ik daarom altijd een plastic opklik bumper. Al regelmatig collega renners gezien met een gesneuvelde Apple Watch. Saffier is hier zeker geen garantie.
Heb je misschien een voorbeeld/linkje welke je gebruikt? Heb hem met MTB'en en wielrennen eigenlijk altijd onbeschermd en tot nu toe is het goed gegaan met crashes maar je weet het natuurlijk nooit ;)

• Froggle
Grin schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:56:
[...]

Saffier is geen garantie (daar heb ik  Care+ voor), maar tegen de meeste stootjes of in dit geval een flinke smak op een asfalt kan die als je op de goede kant valt wel hebben. M'n pols naast m'n AW is helemaal blauw. Morgen maar een bijpassend bandje uitzoeken. :*)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik heb deze een keer besteld, klik je er in een handomdraai op/af.
Apple care is voor mij niet rendabel, ben voorzichtig met m'n spullen. En een verzekering voor een horloge van 400 euro is voor mij onverstandig. Ik moet alleen verzekeren wat ik niet (makkelijk) kan missen op een maandsalaris. <-- persoonlijke stelregel.

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:37
loekf2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:09:
[...]

Tja... AW4 Aluminum.... scherm krast zo op bv. gestuc'de muren als je met je armen loopt te zwaaien. Beschamend voor een horloge van dik 300 euro.

Deels mijn eigen fout, want linkshandig en draag horloges altijd aan m'n rechterarm.
Ja die ervaring heb ik ook, 1x een langs er ruwe muur gelopen, en een prachtig mooie kras op mijn scherm. Ben er van geschrokken hoe gevoelig het scherm is :(

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:14
Grin schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:27:
Ik heb deze een keer besteld, klik je er in een handomdraai op/af.
Apple care is voor mij niet rendabel, ben voorzichtig met m'n spullen. En een verzekering voor een horloge van 400 euro is voor mij onverstandig. Ik moet alleen verzekeren wat ik niet (makkelijk) kan missen op een maandsalaris. <-- persoonlijke stelregel.
Ik dacht, ik bestel er ook een. Heb af en toe toch een situatie waarbij er kans is op beschadiging en dit hoesje lijkt heel makkelijk erop te klikken.

Helaas, blijkt het weer zo'n flutsite die geen e-mailadres met een plusje slikt. Blijft toch lastig, een fatsoenlijke website bouwen |:(

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@PhilipsFan Hahaha elke keer als ik een dergelijke issue tegenkom - character escaping, encoding, etc etc enz enz - spookt Bobby Tables weer door m'n hoofd. :+

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:10

The Inquisitor

Greetings weaklings

loekf2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:09:
[...]

Ook voor mij herkenbaar: ik schaafde langs de muur en meteen krassen op mijn S3 alu

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:55
@The Inquisitor @loekf2 Toen mijn opa in het ziekenhuis lag, schaafde ik met mijn aluminium S4 tegen zijn bed. Toen merkte ik wel hoe krasgevoelig de Watch is.

Daarna maar een Stainless Steel met saffierglas AW4 uit Duitsland gehaald. Na maanden nog puntgaaf. Het was me die paar honderd euro meer wel waard. ;)

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
ik kan er in dit forum niks over terugvinden, maar op mijn splinternieuwe AW3 komt de watch os 6 update maar niet door. Iemand bekend met een oplossing? In de app komt de melding ‘watch os 5.3.2. De software is up-tp-date’

Horloge, telefoon herstarten e.d. al allemaal geprobeerd

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:21
S023 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 02:13:
ik kan er in dit forum niks over terugvinden, maar op mijn splinternieuwe AW3 komt de watch os 6 update maar niet door. Iemand bekend met een oplossing? In de app komt de melding ‘watch os 5.3.2. De software is up-tp-date’

Horloge, telefoon herstarten e.d. al allemaal geprobeerd
Unpair en pair opnieuw zal dan wel je enige laatste optie kunnen zijn.

• S023
  • Niet online
Tartarus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 02:31:
[...]

Unpair en pair opnieuw zal dan wel je enige laatste optie kunnen zijn.
Helaas niet de oplossing

https://www.reddit.com/r/...nts/dgi6di/aw_os_532_601/
Blijkbaar bij meer mensen het geval

Iphone 7 met laatste ios overigens

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15:24
Hoe kom je dan aan watchOS 5.3.2?

Die versie kun je alleen krijgen indien je een iPhone hebt die niet naar iOS 13 kan (iPhone 5S / 6 / 6 plus).

Wellicht kun je beter even met Apple contact opnemen. Misschien is er een bug die verder updaten voorkomt indien je de watch later wel aan een toestel koppelt die iOS 13 draait.

• _brillie
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-11 14:22
Donstil schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Helemaal mee eens.... ik kom van de 0 serie...

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Sinds afgelopen zaterdag ook weer een Apple Watch gebruiker. Ben gegaan voor de Series 5 Nike in Space Grey.

Ik heb bijna 3 jaar geleden een dikke maand een S2 (ook Nike) gehad die ik weer heb verkocht. Ik ben toen helemaal overgestapt op Android. Sinds 2 weken ben ik weer terug naar Apple en merkte ik dat mijn Amazfit een stuk minder samenwerkte met iOS dan met Android. Aangezien de Apple Watch de beste smartwatch is, was de keuze uiteindelijk logisch.

Iets dat me destijds tegenstond was het feit dat je in de meeste gevallen een zwart scherm om je pols had, doordat er nu een AOD is het grootste minpunt voor mij opgelost en voelt het meer aan als een echt horloge waar je gewoon naar kan kijken (vanuit een hoek) om de tijd te zien. Iets dat voor mij persoonlijk nog altijd 90% het gebruik van een horloge omvat.
Het liefste had ik uiteraard een SS, echter kan ik voor mezelf op dit moment niet de meerprijs van €329 verantwoorden. Misschien als ik helemaal lyrisch ben over m'n huidige dat ik bij de series 6 of series 7 ga overstappen...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: OnePlus 7 Pro Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• iantje31
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17:55
Hoe vinden jullie de accuduur van de series 5 wanneer het always on scherm aan staat?

Steam: iantje31 | Intel Core i5 - 4460, 16 GB RAM MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:13
iantje31 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:37:
Hoe vinden jullie de accuduur van de series 5 wanneer het always on scherm aan staat?
Even zoek in dit topic, is al meerdere keren over gesproken en zijn ook wisselende ervaringen over :)

©2004

• Sneezydevil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:31
Mijn eigen ervaringen met de accuduur van de AW5 wisselen zelfs redelijke vaak, dit weekend had ik na 38 uur nog 38% over.

Dat is dus iets minder dan 1.65% per uur.

Vandaag ga ik echter eerder richting de 2.5% en als ik daarbij bedenk dat ik nog geen workout gedaan heb, zou het morgenavond best wel weer eens krap kunnen worden.

• iBenshi
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:00
iantje31 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:37:
Ik heb mijn AW5 nu twee weken en kom van een AW3. Mijn ervaring met de accuduur is positief en verschilt niet veel met mij vorige Apple Watch. Ik heb alles gewoon aan staan (always on scherm, noise meter, etc) en haal het einde van de dag met gemak. Ook wanneer ik nog een flinke workout heb gedaan. Mijn Apple Watch is bijv. vanmorgen om 7:30 uur van de lader gegaan en op dit moment (14:45 uur) heb ik nog 75% van m’n accu over. Prima dus.

• Richie B
  • Laatst online: 22-10 15:28
iBenshi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Ik heb mijn AW5 nu twee weken en kom van een AW3. Mijn ervaring met de accuduur is positief en verschilt niet veel met mij vorige Apple Watch. Ik heb alles gewoon aan staan (always on scherm, noise meter, etc) en haal het einde van de dag met gemak. Ook wanneer ik nog een flinke workout heb gedaan. Mijn Apple Watch is bijv. vanmorgen om 7:30 uur van de lader gegaan en op dit moment (14:45 uur) heb ik nog 75% van m’n accu over. Prima dus.
yeah right, dus jij wil zeggen 6 uur is 25% accu...dan zou je dus 24 uur doen met een volle accu. Of draag je hem niet continue, dan zou ik het geloven. De accu in de AW 5 is echt ruk, ik had hiervoor een AW 4 en deze was overduidelijk beter. Je verliest (met alles aan, decibel meter, solar wijzerplaat, always on display) tussen de 5 en 10 % per uur als je hem draagt...je redt geen hele dag met dat ding. " Blij" dat ik de aluminium heb ipv de SS, echt het geld niet waard. Hopelijk een fix in de komende updates.

• ruudbosch83
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-11 21:14
Richie B schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

yeah right, dus jij wil zeggen 6 uur is 25% accu...dan zou je dus 24 uur doen met een volle accu. Of draag je hem niet continue, dan zou ik het geloven. De accu in de AW 5 is echt ruk, ik had hiervoor een AW 4 en deze was overduidelijk beter. Je verliest (met alles aan, decibel meter, solar wijzerplaat, always on display) tussen de 5 en 10 % per uur als je hem draagt...je redt geen hele dag met dat ding. " Blij" dat ik de aluminium heb ipv de SS, echt het geld niet waard. Hopelijk een fix in de komende updates.
Nou hier anders dezelfde positieve ervaring als Benshi. Vanmorgen van de lader afgehaald, was niet volledig vol denk 96%. Ook alles gewoon aan (db-meter, aod, meridan watchface) en op dit moment nog 72% batterij....

• harm12nl
[...]

Ik heb hem nu twee dagen om (gister 9.00uur van de lader gehaald). Gister een workout van 2 uur, vandaag een workout van een half uur en vannacht om gehad in bed. Batterij is nu 12%.

Mag nog wel iets beter maar zeker niet ontevreden. Hopelijk brengt 6.1 die verbetering.

©2004

• iantje31
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17:55
Heb mijn watch vandaag voor het eerst om. Vanochtend om 7:50 van de lader gehaald. Met always on aan zit ik nu nog op 71%, vind ik ook een prima accuduur. Zit ook nog op WatchOS 6.0.

Steam: iantje31 | Intel Core i5 - 4460, 16 GB RAM MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Ook ik ben eigenlijk wel te spreken over de accu. Gewoon alles aan incl. AOD en heb er redelijk mee zitten spelen en heb nog 62% over. Heb het ding om sinds 7 uur.

Gisteren absurd veel met het ding zitten spelen (Heel veel verschillende watchfaces, combinaties, etc.) en had op het einde van de dag 18%. Had m toen om sinds 6 uur.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:27
[...]

Wil hem wel ruilen tegen mijn watch 4!!

Bing

• S023
  • Niet online
Jeroen O schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 06:43:
Hoe kom je dan aan watchOS 5.3.2?

Die versie kun je alleen krijgen indien je een iPhone hebt die niet naar iOS 13 kan (iPhone 5S / 6 / 6 plus).

Wellicht kun je beter even met Apple contact opnemen. Misschien is er een bug die verder updaten voorkomt indien je de watch later wel aan een toestel koppelt die iOS 13 draait.
5.3.2 kwam ‘gewoon’ binnen (was 5.3.1)

Maar.. nu 24uur later en de update komt er nu wel doorheen.. dus was blijkbaar iets te ongeduldig

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15:24
S023 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:38:
[...]

5.3.2 kwam ‘gewoon’ binnen (was 5.3.1)

Maar.. nu 24uur later en de update komt er nu wel doorheen.. dus was blijkbaar iets te ongeduldig
Bijzonder. Maar fijn dat het opgelost is.

• supercop7373
  • Laatst online: 20-11 13:09
Waarom is de AW 5 Nike 44mm zo slecht leverbaar buiten de Apple Store?

• willyfreak
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-11 21:20
The Inquisitor schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

Ook voor mij herkenbaar: ik schaafde langs de muur en meteen krassen op mijn S3 alu
Om hier nog even op terug te komen, ik begrijp dit niet en mogelijk dat iemand uitleg kan geven.

Ik heb een "normale" horloge met safierglas, deze heb ik al ruim 2 jaar in bezit en kan geen enkel krasje bekennen. Daarnaast is deze horloge ook wel eens gevallen maar het glas krijg je echt niet kapot...

Waarom zou het glas van een apple watch (of welke andere smartwatch dan ook) niet gebruik kunnen maken van het zelfde glas? Waarom dan toch zo'n "zacht" glas gebruiken? Heeft het iets te maken met het touchscreen? Of gewoon marketing dat je sneller een nieuwe koopt?

Ik vind het in iedergeval merkwaardig dat ze ieder jaar met een nieuwe marketingkreet komen over hoe sterk het glas is terwijl het blijkbaar nogsteeds heel makkelijk krast. Terwijl mijn horloge met safierglas al jaren krasvrij is.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

willyfreak schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:32:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, ik begrijp dit niet en mogelijk dat iemand uitleg kan geven.

Ik heb een "normale" horloge met safierglas, deze heb ik al ruim 2 jaar in bezit en kan geen enkel krasje bekennen. Daarnaast is deze horloge ook wel eens gevallen maar het glas krijg je echt niet kapot...

Waarom zou het glas van een apple watch (of welke andere smartwatch dan ook) niet gebruik kunnen maken van het zelfde glas? Waarom dan toch zo'n "zacht" glas gebruiken? Heeft het iets te maken met het touchscreen? Of gewoon marketing dat je sneller een nieuwe koopt?

Ik vind het in iedergeval merkwaardig dat ze ieder jaar met een nieuwe marketingkreet komen over hoe sterk het glas is terwijl het blijkbaar nogsteeds heel makkelijk krast. Terwijl mijn horloge met safierglas al jaren krasvrij is.
Geld. Zoals altijd draait het om geld. Ion-X glas is gewoon goedkoper, en saffier is duurder. Alle niet-aluminium watches hebben ook gewoon sapphire coating, maar goed, dat kost je dus weer een paar honderd euro extra

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

Kan ook gewoon. RVS en Edition hebben het :)

• iBenshi
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:00
[...]

Dat is inderdaad wat ik er (indirect) mee wil zeggen. Ik draag hem continue en vrij intensief (muziek bedienen, tijd aflezen, activiteitenstatus bekijken, etc). Ik heb altijd de Meridian-wijzerplaat met 4 complicaties waaronder ook de decibelmeter. Het is inmiddels 21:00 uur geweest en mijn batterij staat nu op 50%. Dus ik haal zeker weten een hele dag met dat ding ;)

Dit is ook precies de reden dat ik mijn ervaring hier deel. Ik volg dit topic al een tijdje en lees veel negatieve ervaringen. Daar kan ik natuurlijk niet over oordelen of zeggen wat daar "mis mee is" maar mijn AW5 doet het gewoon volgens verwachting en wat Apple beloofd heeft.
[...]

Jou ervaring maar zeker niet de mijne.
Ik zet hem in de avond uit en dan doet hij het 2 dagen van 0730 tot 22:00 zonder decibel meter maar AOD aan. Tweede dag soms wat eerder leeg als hij wat drukker geweest is “je redt geen hele dag met dat ding.” is onzin.

• harm12nl
supercop7373 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:47:
Geen idee. Wellicht dat Apple dat nog meer voor de stores houd? Daar waren er meer dan voldoende toen ik er was.

©2004

• Lothiriel
Het "kwetsbare" glas is ook wat overtrokken heb ik het idee. Nu kijk ik wel uit met dure spullen, maar heb niet de indruk dat het glas zo makkelijk beschadigd zal raken. Sommige mensen slagen er ook in om hun iPhone vol te krassen terwijl ik nooit enig krasje gehad heb op achtereenvolgens een iPhone 5S, SE en nu 7, zonder screenprotector. Of mensen die erin slagen om hun Apple Care tweemaal nodig te hebben, wat doen sommigen toch met dat ding :D

Ik neem nooit Apple Care, heb nog nooit Apple spul gehad dat kapot ging binnen de (uitgebreide) garantieperiode. Dus totaal nutteloos. Misschien zou ik het wel overwegen als ik het geld had voor een edition watch, dan heb je ineens een veel grotere investering die je best wat beter beschermt :)

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:46

RBH

Wazzup?

Bijzonder om te lezen die slechte ervaringen met de accu. Mijn watch doet gemiddeld 48 tot 52 uur op een accu. Vanmiddag om 16:00 van de lader gehaald en nu nog 87%. Dat is 1.85% per uur, AOD staat aan, noise meter uit. Verder Californië watchface met vier complicaties. Gebruik hem regelmatig verder.. :)

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• BellySM
  • Laatst online: 07:21
RBH schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:11:
Bijzonder om te lezen die slechte ervaringen met de accu. Mijn watch doet gemiddeld 48 tot 52 uur op een accu. Vanmiddag om 16:00 van de lader gehaald en nu nog 87%. Dat is 1.85% per uur, AOD staat aan, noise meter uit. Verder Californië watchface met vier complicaties. Gebruik hem regelmatig verder.. :)
Op dag 2 met mijn AW5, IOS6.01, zelfde instellingen en lekker veel spelen na 17,5 uur op 43% dus dat lijkt mij acceptabel.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lothiriel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:41:
Het "kwetsbare" glas is ook wat overtrokken heb ik het idee. Nu kijk ik wel uit met dure spullen, maar heb niet de indruk dat het glas zo makkelijk beschadigd zal raken. Sommige mensen slagen er ook in om hun iPhone vol te krassen terwijl ik nooit enig krasje gehad heb op achtereenvolgens een iPhone 5S, SE en nu 7, zonder screenprotector. Of mensen die erin slagen om hun Apple Care tweemaal nodig te hebben, wat doen sommigen toch met dat ding :D
Wel is het zo dat je een telefoon in een broekzak stopt, en je horloge / watch zit om je pols en daar 'raak' je gewoon wel eens wat mee, al ben je nog zo voorzichtig. Mijn telefoons hebben nooit krassen of schade, maar mijn horloges en ook mijn watch dus wel. Je pakt iets op en raakt iets wat naast je staat. Een tijdje terug werd ik meegetrokken in een val door mijn wederhelft en raakte ik ook iets, weer wat krassen erbij. Die cm extra om je pols moet toch wat opvangen, een blauwe plek trekt wel weer weg, maar dat glas herstelt zichzelf (nog) niet ;) Ja ik zie als het scherm uit staat de krassen duidelijk, maar ik kan mijn scherm nog aflezen. Het is maar zo. Ga er in ieder geval geen Apple Care of onzinverhaal voor verzekering voor abusen, gebruiksvoorwerp --> it happens.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Lothiriel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:41:
Het "kwetsbare" glas is ook wat overtrokken heb ik het idee. Nu kijk ik wel uit met dure spullen, maar heb niet de indruk dat het glas zo makkelijk beschadigd zal raken.
Beetje kort door de bocht, er zijn meer dan genoeg verhalen over watches van aluminium waarbij het glas is beschadigd. En het is echt niet zo dat al die mensen er onvoorzichtig mee doen.

Mijn iPhones zijn ook altijd zonder krassen, maar toch had ik een lelijke kras op mijn watch. Ik droeg altijd al horloges, en mijn analoge horloges zijn ook zonder krassen, toeval?

In de tijd dat ik Samsung watches heb gedragen heb ik ook geen enkele kras ontdekt op het display.

Lees eens op de Apple Watch Reddit hoeveel mensen krassen hebben op hun watch. Naar mijn mening is het dus totaal niet overtrokken en zou ook de aluminium sapphire glass moet hebben, het is bijna schandalig dat je 460 euro betaalt voor matig glas.

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:11
Daar straks mm geweest voor een 5 en naar huis gekomen met een demo 4 voor 250 euro.
Vond ik een mooie deal, de 5 is niet zo'n upgrade vind ik persoonlijk

Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| iPhone 11 black 128 ;  AirPods 2;  watch 4

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gunth schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:45:
Daar straks mm geweest voor een 5 en naar huis gekomen met een demo 4 voor 250 euro.
Nette prijs, veel plezier ermee!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Shiny Disco
Gunth schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:45:
Demo? Is dat een model dat als demomodel dienst heeft gedaan en door jan en alleman is aangeraakt? Ik wist niet dat je die ook met een flinke korting kan kopen

• timmey83
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 18-11 00:57
Kan je nu met de laatste apple watch series spotify vanaf je watch luisteren zonder telefoon?
Kan je inschakelen dat als er iets mis is met je, er automatisch een EHBO lijn gebeld wordt danwel 112? Ik zag zoiets in de presentatie van apple voorbij komen, maar t was me nog niet helemaal duidelijk of dat in NL ook kan en hoe het werkte.

• Arno
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:40

Arno

PF5A

Hoe kan je watch dan zien dat er wat mis is? Je kunt de platte knop indrukken en dan een SOS call doen maar veel slimmer zou ik het niet willen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:50

Yucko

One clown to rule them all !

ik neem aan dat hij de valdetectie bedoeld? Geen idee of dat goed werkt eerlijk gezegd want ik heb die functie meteen uitgezet.
Wat betreft Spotify op je AW, dat is puur een afstandsbediening voor Spotify op je telefoon.

Yucko wijzigde deze reactie 15-10-2019 16:44 (11%)

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:11
Shiny Disco schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:57:
[...]

Demo? Is dat een model dat als demomodel dienst heeft gedaan en door jan en alleman is aangeraakt? Ik wist niet dat je die ook met een flinke korting kan kopen
Ik ga er van uit van wel.
Kras en schadevrij en nieuwstaat.
Wist dit ook niet, toen ik stond te wachten want ik wilde een Nike versie viel mijn oog op de Watch in glazen kast

Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| iPhone 11 black 128 ;  AirPods 2;  watch 4

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Ik kan het je wellicht nog gekker vertellen: mijn stalen Rado Diastar (saffier glas) heb ik zeker 20 jaren gedragen en op de kast (NIET de band) zit nog geen enkel krasje.Uiteraard zit een ongeluk in een klein hoekje, maar het kan toch niet zo zijn dat ik 20 jaren meer geluk heb met een Rado dan een AW?
Ook deze Rado heeft van alles meegemaakt maar is niet stuk te krijgen... En ziet er na al die jaren beter uit dan mijn AW4 van net 1 jaar... :|

Apple is prima in staat een steviger AW te maken dan dat ze nu doen. Als een relatief klein bedrijfje als Rado het 20-30 jaren geleden al kon, dan moet er voor Apple toch meer mogelijk zijn dan ze nu presteren?

• S023
  • Niet online
Vandaag voor het eerst de functie workout uitgeprobeerd tijdens het fietsen naar werk. De watch registreert allerlei zaken heel goed, maar geeft verassend aan dat gps niet beschikbaar is. Locatievoorziening staat op de watch aan

Op mijn telefoon zie ik wel de route op een kaart, maar ook daar geen snelheid of dergelijke.

Wat doe ik fout?

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:28
S023 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:35:
Vandaag voor het eerst de functie workout uitgeprobeerd tijdens het fietsen naar werk. De watch registreert allerlei zaken heel goed, maar geeft verassend aan dat gps niet beschikbaar is. Locatievoorziening staat op de watch aan

Op mijn telefoon zie ik wel de route op een kaart, maar ook daar geen snelheid of dergelijke.

Wat doe ik fout?
Je doet niets fout: een (voor mij) bekende bug in de apple watch die al jaren niet is opgelost ;( ook mijn watch 2 heeft er last van (met alle WatchOs'en sindsdiens). Als je 'kalibratie gegevens' opnieuw instelt in de apple watch app dan doet hij het een keer of 3 en daarna zegt hij weer dat gps niet beschikbaar is en zie je geen snelheid en afstand meer op de watch zelf, maar op de telefoon zie je netjes een kaartje. Wat ik nu doe is deze gegevens exporteren naar Strava met HealthFit en hop dan zie je ineens de afstand en snelheid wel.

(overigens alles op internet al geprobeerd (we zijn niet de enige ;)), maar niets heeft ooit geholpen)

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:12
@unconnected dat is hier gelukkig nog maar 1keer eerder gebeurd dus alles klopt behalve het kaartje.

• Lothiriel
Ik ben m’n S3 aan het updaten naar WatchOS 6. Er staan 5 uur resterend. Is dit normaal? Op de support pagina staat “tot een uur”...

Is ook al 40 minuten bezig en veranderd van 6 naar 5 uur, dus dat lijkt me wel erg lang.

• Arno

Arno

PF5A

Gisteren is er een iOS update uitgekomen, kan zijn dat de update servers wat druk zijn. Mijn update naar WatchOS destijds duurde 3 dagen ofzo, maar was binnen een uur gedownload :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• dezeppo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:20
Accuduur is beter na de iOS update voor mij, heb zelfs geluidmeting weer aan durven zetten. Los daarvan (denk ik) gaat de AW nu ook niet meer op slot aan de pols, das wel fijn voor Apple Pay...

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:29
Na lang twijfelen, heb ik nu besloten om een Apple Watch 5 te kopen, ik twijfel alleen heel erg of een 40 mm versie goed is. Ik heb geen bijzonder grote polsen en ben bang dat de 44 mm wellicht net wat groot is. Ik heb toen ergens een overzichtje gezien van welk model voor welke "maat" pols was, maar kan dit nergens meer terug vinden. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden of wat die maten zijn?

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-11 20:22

Pat-Juh

Patrick

Phoolie schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:23:
Na lang twijfelen, heb ik nu besloten om een Apple Watch 5 te kopen, ik twijfel alleen heel erg of een 40 mm versie goed is. Ik heb geen bijzonder grote polsen en ben bang dat de 44 mm wellicht net wat groot is. Ik heb toen ergens een overzichtje gezien van welk model voor welke "maat" pols was, maar kan dit nergens meer terug vinden. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden of wat die maten zijn?
Gewoon ergens passen. Ik heb ook smalle polsen maar draag een 44mm (in een rugged armor case). Dit voelt en staat prima.

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:06
dezeppo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:07:
Accuduur is beter na de iOS update voor mij, heb zelfs geluidmeting weer aan durven zetten.
Ik heb dezelfde ervaring.
Had een Watchface met de geluidsmeting als complicatie. De batterijduur werd hierdoor wel ernstig verkort. Waar ik altijd met het grootste gemak 2 dagen haalde, waarbij 3 dagen zelfs mogelijk zou kunnen zijn, haalde ik met deze watchface nog maar net een volle dag. Toen maar een andere watchface met minder complicaties aangezet, waardoor de batterijduur weer toenam, maar nog steeds verre als vanouds.
Echter, nu met wel nog steeds watchface 'handig' met erg weinig complicaties staat de batterijduur nog op 89% procent nadat deze vanmorgen om 06:30 uur van de lader ging. Dit zijn weer ouderwetse 'zuinigheden'. Sterker, zuiniger zelfs :)
Ga binnenkort weer terug naar watchface Infograaf met de complicatie geluidsmeting aan. Dat zou dan de ultieme test zijn om te zien of na de iOS update inderdaad de AW zoveel zuiniger is geworden.

• Froggle
Die Series 5 jeukt toch wel een beetje, nu als Series 2 gebruiker. Wat zou zo'n S2 38mm RVS nog opleveren? Ik zie ze wel aangeboden (niet op V&A overigens), maar geen biedingen.

Daarnaast twijfel ik of ik uberhaupt weer voor een RVS versie moet gaan (en dus import), of eigenlijk prima voor een aluminium hier in NL kan halen gezien eSim toch nog niet gaat werken. Ben niet bekend in de protectors en heb er dus ook geen ervaringen mee. Hoe bevalt het als je in de IT werkt en met regelmaat in racks bezig bent? Je tikt dan natuurlijk wel vrij snel ergens met je pols tegenaan. :/

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:16
Gewooon in de Apple store passen. Dan voel en zie je wat voor jouw pols het meest ideaal is.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mijns inziens gaat het bij de AW niet zozeer om het horloge maar meer om de band. Hoe goed/scherp kan een band buigen om mooi om je polsen te sluiten. Ik heb zelf behoorlijk kleine polsjes met 16,4cm omtrek. Maar de 44 smoelt prima met de Milanese Loop en een Link Bracelet. Dit valt voor mij prima om de pols.

• Stijnb_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-11 22:42
Sinds ik mijn AW4 ge-update vindt ik dat Siri op mijn watch amper tot zeer traag werkt. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

• dkawa
  • Laatst online: 20-11 23:53
Zo sinds vandaag ook een trotse eigenaar van een Apple Watch Nike Series 5 in de 44 mm versie. Wat is het toch een verschil met een series 3 42mm. Mooi groot scherm, always on display, veel sneller dan de series 3.

• dkawa
supercop7373 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:47:
Vandaag in Oberhausen eentje gekocht. Daar hadden ze voldoende voorraad. Ik heb dan een spacegrey versie met het witte Nike sportsbandje

• Phoolie
dkawa schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 23:32:
Zo sinds vandaag ook een trotse eigenaar van een Apple Watch Nike Series 5 in de 44 mm versie. Wat is het toch een verschil met een series 3 42mm. Mooi groot scherm, always on display, veel sneller dan de series 3.
Het enige andere aan de Nike versie is toch het bandje en een Nike wijzerplaat of zijn er nog meer verschillen?

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:59
@Phoolie Nee, verder geen verschillen.

• harm12nl
Toch nog even terugkomend op de batterij. Ik red een dag makkelijk (en soms wel twee dagen inclusief workout) maar toch vind ik dat hij snel in % daalt op de dag. Sneller dan mijn series 3.

Gister om 23.00uur van de lader, om gehad met slapen (theatermodus aan), 06.00uur wakker en toen op 94%, 07.00uur weer wakker en toen op 92%. Vervolgens aankleden etc, kom ik op mijn werk aan om 08.00uur staat hij ineens op 88%.

Ik heb ook een nacht gehad met hetzelfde ritme en toen stond hij sochtends op 97%. Helaas was dit eenmalig.

Gisteren de watch losgekoppeld en opnieuw verbonden maar dat heeft helaas niet geholpen dus.

Zoals gezegd; ik red het prima de hele dag, ben zeer tevreden over de watch tezamen met Always On maar dit stukje frustreert mij toch wel en ik wil graag de oorzaak vinden :+ Mijn gevoel zegt dat het beter kan. En Apple kennende denk ik niet dat het aan de nieuwe technieken ligt als Always On of de decibelmeter..

Misschien moet ik ook gewoon maar wachten op WatchOS 6.2 en is het dan vanzelf wel verholpen :+

©2004

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:16
Ik vind dat wij (de consument) te veel wachtten op een update omdat het een of ander niet helemaal lekker werkt. Ik lees dit soort berichten hier, bij de MacBook en bij de iPhones.

Dit ben ik niet gewend van Apple

• dkawa
Phoolie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:35:
[...]
Het enige andere aan de Nike versie is toch het bandje en een Nike wijzerplaat of zijn er nog meer verschillen?
Ja dat klopt

Maar die Nike wijzerplaten zijn wel echt mooi vind ik. Dus vandaar de keuze voor een Nike versie

• Phoolie
dkawa schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Ja dat klopt

Maar die Nike wijzerplaten zijn wel echt mooi vind ik. Dus vandaar de keuze voor een Nike versie
Jep, daarom overweeg ik ook die Nike versie. Ben er alleen nog niet helemaal over uit wat ik van het bandje vind. Maar ga vanavond even kijken in de winkel :)

• Arno

Arno

PF5A

Bandje was voor mij de reden om de Nike versie te kopen, veel fijner bij warm weer of bij zweten :)

Jeremy Clarkson

• THE_BASE
  • Niet online
Krijg vandaag Watch Band Sports Dennengroen binnen en ben benieuwd of het een beetje matcht met iPhone 11 Pro Midnight Green.

Volgens YouTube komt het in de buurt, maar is het het net niet. Dan denk ik: Apple, maak dat toch gewoon even hetzelfde. :)

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• harm12nl
Arno schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:13:
Bandje was voor mij de reden om de Nike versie te kopen, veel fijner bij warm weer of bij zweten :)
De nylon band is echt heerlijk bij 'zweet' weer. :)
THE_BASE schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:48:
Krijg vandaag Watch Band Sports Dennengroen binnen en ben benieuwd of het een beetje matcht met iPhone 11 Pro Midnight Green.

Volgens YouTube komt het in de buurt, maar is het het net niet. Dan denk ik: Apple, maak dat toch gewoon even hetzelfde. :)
Deze wilde ik ook bij mijn space grey nike series 5 maar helaas was deze combo niet mogelijk. Veel plezier ermee en hopelijk zien we hier mooie fotos :)

©2004

THE_BASE schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:48:

Ik heb die Forest Green Leather loop en die is bijna spot on, anders moet je daar voor gaan.

• Phoolie
Arno schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:13:
Denk dat ik dat ook maar ga doen dan. Al ga ik er dan denk ik ook wel een 2e bandje bij halen. Denk dat ik die gaatjes niet zo mooi vind voor op het werk. Maar zoals gezegd, ga ik vanavond even kijken bij de Amac. Zag toevallig dat er op het internet voldoende codes te vinden zijn voor 20 euro korting. Heb ik meteen weer een deel van het bandje "terug" verdient :)

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Ik heb die Forest Green Leather loop en die is bijna spot on, anders moet je daar voor gaan.
Ziet er zeker erg mooi uit. De prijs is alleen wat minder. :'(

• THE_BASE
  • Niet online
harm12nl schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Deze wilde ik ook bij mijn space grey nike series 5 maar helaas was deze combo niet mogelijk. Veel plezier ermee en hopelijk zien we hier mooie fotos :)
Zal mijn best doen!

• KrisDC
  • Laatst online: 13:43
Hier ook overstag gegaan voor een apple watch series 5 . Mijn allereerste watch... Ik vind het wel een prima ding. Moet wel nog veel ontdekken :-).

Wel 1 vraagje. Ik krijg een kleine melding (geluid) bij het ontvangen van een notificatie...Echter heb ik de haptic feedback op prominent gezet en heb ik niet het gevoel dat ik een tap op mijn pols krijg.

Zo kreeg ik 5minuten geleden een imessage. Deze kwam op mijn macbook, op mijn iphone en ik kreeg een kleine ting op mijn watch maar opnieuw geen tap op mijn pols.

Ik heb ook het gevoel dat ook het geluid niet altijd afgespeeld wordt...Zo ontving ik daarnet 4 imessage berichten en enkel van het eerste hoorde ik geluid op mijn watch...

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:09
Ik ervaar abnormale waardes met traplopen in de activiteiten. M’n watch(4) geeft nu aan dat ik al 7 trappen heb gelopen. Maar ben nog niet boven geweest😀. Heb soms waardes van 200 trappen per dag.
Hoe zit dat bij jullie?

• dkawa
Phoolie schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Denk dat ik dat ook maar ga doen dan. Al ga ik er dan denk ik ook wel een 2e bandje bij halen. Denk dat ik die gaatjes niet zo mooi vind voor op het werk. Maar zoals gezegd, ga ik vanavond even kijken bij de Amac. Zag toevallig dat er op het internet voldoende codes te vinden zijn voor 20 euro korting. Heb ik meteen weer een deel van het bandje "terug" verdient :)
Ik gebruik het sportbandje (met gaatjes) gewoon op het werk (kantoor). Vind het helemaal niet lelijk staan ofzo. Maar ik heb nog andere bandjes liggen die ik kan gebruiken dus kan gelukkig vaak genoeg switchen.

Heb zo’n 4 originele bandjes (siliconen en oa leather loop van Apple). Als je gewoon een mooie mix van bandjes hebt dan heb je meer dan genoeg keuze om bv elke dag een ander bandje te dragen ;)

• dkawa
Goedemorgen ik heb m’n AW5 nu al 3 dagen om en ik heb even in de gaten gehouden wat het batterij verbruik afgelopen nacht was.

Gisterenavond na sporten had ik m’n Watch weer opgeladen en om 00.00hr haalde ik m van de lader af. Vanochtend werd ik wakker en na 8 uurtjes heeft het gewoon 11% verbruikt. Ik vind dit nogal veel. Mijn oude AW3 verbruikte echt niet zo veel.

Ervaren anderen dit ook? Ik heb’achtergrond verversen en geluid (dB meten)’ uitstaan.
Pagina: 1 ... 102 ... 106 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True