Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.927 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Is +2 niet hoog genoeg voor Robbedem in 'reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger'? Ik vind een +3 vrij overdreven voor een simpele suggestie met wat basisschoolrekenwerk. Dan vind ik de reactie van -The_Mask- eronder toch interessanter, want die komt met een manier om dat dan ook nauwkeurig te meten.

WoutF in 'reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger' hoort ook gewoon op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Kid Jansen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:27:
Is +2 niet hoog genoeg voor Robbedem in 'reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger'? Ik vind een +3 vrij overdreven voor een simpele suggestie met wat basisschoolrekenwerk. Dan vind ik de reactie van -The_Mask- eronder toch interessanter, want die komt met een manier om dat dan ook nauwkeurig te meten.

WoutF in 'reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger' hoort ook gewoon op +1
Helemaal mee eens. +2 voor Robbedem, +1 voor WoutF en +3 voor -The_Mask-.

Die laatste gaat wel lukken, maar die eerste twee staan 44 en 37x verkeerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
_David_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:41:
[...]

Nou dat viel ook nog wel mee, er stonden misschien 2 of 3 reacties op 0 die op +1 konden, voor de rest was het prima.

Staat in ieder geval nu weer goed, in het vervolg wel eerder melden want behalve pro en powermods kan niemand die reacties meer modereren vanwege de 48 uur limiet.
Bedankt! Mja, ik wou het wat tijd geven en woensdag was ik naar het buitenland vertrokken waardoor ik met andere dingen bezig was :) Maar ik zal het onthouden voor de volgende keer.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
RoD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

Ik heb em gefixeerd op +1.
What?!? Ik geef den mening over dit type artikel. Schijnbaar zijn velen het roerend met mij eens en gaven zij mij daarom een +3. Laat dat dan een +3 zijn! Dit gaat niet zozeer om mijn post, als wel om de boodschap die het uitdraagt. Schijnbaar ben ik niet de enige die het goed vindt om eindelijk een weerwoord te zien tegen de Telegraaf cultuur. Mensen scharen zich daarachter, een signaal voor bijvoorbeeld de schrijver Arnoud Wokke. Daarnaast vroeg Tweakers zelf op hun fb pagina wat men van dit type artikelen vond, dus is de reactie sws niet irrelevant.

Het gaat dus om het signaal dat het uitdraagt. Wat schijnbaar dus een signaal is dat veel mensen willen afgeven. Zodoende is het goed dit signaal met een +3 te versterken en is deze moderatie, geopperd door een of ander persoon die duidelijk niet snapt dat het hier om een nieuw type artikel gaat, waar men zelfs feedback op vroeg, onnozel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dorus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:16:
[...]

Helemaal mee eens. +2 voor Robbedem, +1 voor WoutF en +3 voor -The_Mask-.

Die laatste gaat wel lukken, maar die eerste twee staan 44 en 37x verkeerd |:(
Die reactie van the mask verdient absoluut geen +3, imo niet eens een +2.
THWIT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:42:
[...]

What?!? Ik geef den mening over dit type artikel. Schijnbaar zijn velen het roerend met mij eens en gaven zij mij daarom een +3. Laat dat dan een +3 zijn! Dit gaat niet zozeer om mijn post, als wel om de boodschap die het uitdraagt. Schijnbaar ben ik niet de enige die het goed vindt om eindelijk een weerwoord te zien tegen de Telegraaf cultuur. Mensen scharen zich daarachter, een signaal voor bijvoorbeeld de schrijver Arnoud Wokke. Daarnaast vroeg Tweakers zelf op hun fb pagina wat men van dit type artikelen vond, dus is de reactie sws niet irrelevant.

Het gaat dus om het signaal dat het uitdraagt. Wat schijnbaar dus een signaal is dat veel mensen willen afgeven. Zodoende is het goed dit signaal met een +3 te versterken en is deze moderatie, geopperd door een of ander persoon die duidelijk niet snapt dat het hier om een nieuw type artikel gaat, waar men zelfs feedback op vroeg, onnozel.
Moderaties zijn niet bedoeld om een signaal af te geven of te zeggen dat je het ergens mee eens bent, en feedback hoort in GR.

mmjjb in 'nieuws: Onderzoekers: Windows lekt logingegevens smb naar internet'
Joop in 'nieuws: Onderzoekers: Windows lekt logingegevens smb naar internet'
Geen +2

[ Voor 13% gewijzigd door _David_ op 06-08-2015 08:05 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Vrij nieuw maar +2 voor deze reactie is echt te veel van het goede:
geertdo in 'nieuws: Onderzoekers: Windows lekt logingegevens smb naar internet'

Wat mij betreft iets voor Geachte Redactie of anders maar in de huidige vorm niet meer dan een 0.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
_David_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:55:
Moderaties zijn niet bedoeld om een signaal af te geven of te zeggen dat je het ergens mee eens bent, en feedback hoort in GR.
Ohnee tuurlijk. Wat het is zoo offtopic om een reactie te plaatsen bij een artikel waar het betrekking op heeft.... :?

Jij bent daarnaast zo te zien op andere reacties wel streng hè?
Oké, klein stukje filosofie voor jou: Sokrates beweerde dat er voor alle dingen in de wereld een algemene waarheid geldt. Daarom was hij ook groot voorstander van de democratie: als een meerderheid iets vindt, dan zal het wel waar zijn, de algemene waarheid.
Is dat ook niet zo met een beoordeling van een reactie? Tientallen reacties worden hier door jou gedegradeerd, terwijl de massa duidelijk anders denkt. Voor deze keer schaar ik mij dan ook achter Sokrates, want ik denk dat een beoordeling altijd iets subjectiefs blijft houden en zodoende dus door de massa beoordeeld moet worden.
Kortom: kan het ook dat de beoordeling van de massa gewoon de beoordeling is die de schrijver toekomt en niet de beoordeling die jij persoonlijk eraan geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

THWIT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

(...)

Kortom: kan het ook dat de beoordeling van de massa gewoon de beoordeling is die de schrijver toekomt en niet de beoordeling die jij persoonlijk eraan geeft?
Ja, dat kan ook - als de massa tenminste de juiste waarheid gebruikt, namelijk die van de reviews: Tweakers moderatie faq en niet hun eigen mening. In dit moderatiesysteem geef je een score omdat je objectief naar een reactie gekeken hebt en de relevantie, kennis en argumentatie die in die reactie zit beoordeeld hebt, volgens een richtlijn. Deze richtlijn zegt over de +3:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Vooral het laatste stuk is in dit geval van belang.

Democratie is leuk, maar als meer dan de helft van de mensen een keuze maakt over iets waar ze (te) weinig kennis over hebben dan betekent dat niet dat er een goede keuze wordt gemaakt. En daarom is het moderatiesysteem ook geen pure democratie en is het ingrijpen van RoD gerechtvaardigd :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
nieuws: Ziggo neemt maatregelen na verlies klanten door prijsverhogingen

Alle +2's die ik zo 1-2-3 zie zijn dat absoluut niet waard; puur "ik vind Ziggo stom" etc.

LopendeVogel in 'nieuws: Ziggo neemt maatregelen na verlies klanten door prijsverhogingen'
daarentegen op 0 zetten is ook weer overduidelijk meningmodden.

[ Voor 34% gewijzigd door Tjolk op 06-08-2015 09:22 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Voor het grootste deel met je eens al kunnen rene_fb in 'nieuws: Ziggo neemt maatregelen na verlies klanten door prijsverhogingen' en Dennism in 'nieuws: Ziggo neemt maatregelen na verlies klanten door prijsverhogingen' wel op +2 blijven vanwege de boven-het-maaiveld informatie en argumentatie imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Migrator schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:12:
[...]

Democratie is leuk, maar als meer dan de helft van de mensen een keuze maakt over iets waar ze (te) weinig kennis over hebben dan betekent dat niet dat er een goede keuze wordt gemaakt. En daarom is het moderatiesysteem ook geen pure democratie en is het ingrijpen van RoD gerechtvaardigd :)
Schaf dan dat hele moderatiesysteem maar af, aangezien de meerderheid per definitie te weinig kennis heeft en jullie bij elke reactie het toch wel beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
THWIT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

Ohnee tuurlijk. Wat het is zoo offtopic om een reactie te plaatsen bij een artikel waar het betrekking op heeft.... :?

Jij bent daarnaast zo te zien op andere reacties wel streng hè?
Oké, klein stukje filosofie voor jou: Sokrates beweerde dat er voor alle dingen in de wereld een algemene waarheid geldt. Daarom was hij ook groot voorstander van de democratie: als een meerderheid iets vindt, dan zal het wel waar zijn, de algemene waarheid.
Is dat ook niet zo met een beoordeling van een reactie? Tientallen reacties worden hier door jou gedegradeerd, terwijl de massa duidelijk anders denkt. Voor deze keer schaar ik mij dan ook achter Sokrates, want ik denk dat een beoordeling altijd iets subjectiefs blijft houden en zodoende dus door de massa beoordeeld moet worden.
Misschien iets minder Sokrates lezen en iets meer modFAQ. Dit is namelijk duidelijk geen +3 volgens de richtlijnen die we hebben opgesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

botoo

💀 too old to die young

THWIT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:42:
[...]

What?!? Ik geef den mening over dit type artikel. Schijnbaar zijn velen het roerend met mij eens en gaven zij mij daarom een +3. Laat dat dan een +3 zijn! Dit gaat niet zozeer om mijn post, als wel om de boodschap die het uitdraagt. Schijnbaar ben ik niet de enige die het goed vindt om eindelijk een weerwoord te zien tegen de Telegraaf cultuur. Mensen scharen zich daarachter, een signaal voor bijvoorbeeld de schrijver Arnoud Wokke.
Buiten het feit dat ik het wel wat met je eens ben zijn dergelijke reacties domweg niet waar de FP voor bedoeld is, in feite is de enige goede score -1. Redactioneel commentaar kan je kwijt in GR en ja, ik begrijp heel goed waarom de meesten dat als omslachtig en/of wegmoffelen zien maar zo gaat het nu eenmaal op Tweakers.

Frontpage reacties zijn bedoeld om inhoudelijk te kunnen reageren op het artikel zelf, dat veel daar lak aan hebben en hun eigen ding doen omdat ze het niet eens zijn met hoe de redactie zich profileert maakt het nog niet de juiste manier.

Jammer maar helaas, Tweakers is aan het veranderen en dit is één van die dingen waar wij als gebruikers geen invloed op hebben.
THWIT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Schaf dan dat hele moderatiesysteem maar af, aangezien de meerderheid per definitie te weinig kennis heeft en jullie bij elke reactie het toch wel beter weten.
Het moderatiesysteem waarbij inhoudelijke reacties een meerwaarde toegekend krijgen lijkt idd niet meer haalbaar zonder zwaar ingrijpen van een kleine groep, moderaties anno 2015 zijn meer een populariteit-pol voor de grote groep.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16
Om maar weer op de kern van dit topic te focusen. Hier een +2, welke ik geen +2 vind:
steveman in 'nieuws: 'Samsung stopt met project voor nieuw type afstandsbediening''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
_David_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:55:
Die reactie van the mask verdient absoluut geen +3, imo niet eens een +2.
+3 inderdaad niet maar +2 wel, al is het alleen maar vanwege die laatste alinea. In ieder geval is die reactie meer waard dan Robbedem in 'reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger' en daar komen alleen maar meer foute +3 moderaties op, terwijl het hooguit een +2 is, maar eerder nog een +1.

WoutF in 'reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger' staat ook nog steeds op +2, terwijl dat niet meer dan een +1 is.

Epsilon in 'reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger' hoort ook gewoon op +1, of zelfs 0, aangezien het misschien beter in GR past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Plop, nu -1.

Maar die hele pagina staat vol met redelijk inzichtelijke berichten waar ik toch bij twijfel of ze wel +2 zijn. Heb nu alleen geen tijd om ze grondig te beoordelen. (16% +2 lijkt echter wat veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:58
http://tweakers.net/nieuw...eaction=7829136#r_7829136

Dit is toch geen -1 maar gewoon een +1. Het is een inhoudelijke reactie op warempel de eerste zin van het artikel "Blizzard heeft donderdag op de Gamescom de naam van het nieuwe hoofdstuk in de 'World of Warcraft-saga' aangekondigd: Legion." Maak er desnoods een 0 van maar ongewenst lijkt me dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

RoD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

Ik heb em gefixeerd op +1.
Frappant hoe dat wel wordt gefixeerd op +1. Nu is het ook wel duidelijk waarom (Grap/luchtig, dus +1) maar kortweg vind ik het wel enigzins hypocriet te noemen. Een paar weken terug was het immers geen probleem om een grap van diezelfde Arnoud Wokke op de +3 te laten terwijl dat volgens *exact* dezelfde modFAQ en net als deze gefixeerde grap gewoon een +1 moest wezen.

Mijn vraag is dan ook: Waarom passen jullie het beleid wel correct toe op de post van THWIT, maar niet op Arnoud Wokke? Ik zal in een verder citaat ook nog even linken naar betreffende posts.
THWIT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Beetje onzinnig punt. Dat velen mensen je +3 geven wegens ''mee eens'' omdat het een grap betreft is een mismod. Grappen zijn sowieso altijd subjectief en dus per definitie niet geschikt voor +3 waarderingen, die vooral bestemd zijn voor informatieve posts met links en onderbouwingen. Is jouw post een +3 waard volgens die definitie? Neen, want het is een grap. En de FAQ is daar helder in: Geslaagde grappen zijn +1.

Je grap kan je overigens ook als verkapte kritiek lezen. Als iemand een 0 ervoor geeft, zou mij dat ook niet verbazen trouwens.
RoD schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Misschien iets minder Sokrates lezen en iets meer modFAQ. Dit is namelijk duidelijk geen +3 volgens de richtlijnen die we hebben opgesteld. :)
Bijzonder dan dat die richtlijnen door de crew zelf ook niet geheel worden nageleefd en bij het opmerken hiervan je een starre, eigenwijze houding gepresenteerd krijgt. Wat bronnen:

arnoudwokke in 'nieuws: Pebble Time-gebruikers kunnen backlight en trilmotor zelf instellen' - De post waar het allemaal te doen om is, 270+ mismods.

Posts in het mis-mod topic hierover van mijn kant. Als argument wordt aangehaald dat een Grap +3 minder ''erg'' is dan een Flame +3. Waarom dat wordt aangehaald, geen idee, want de post is geen flame maar een grap.
Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

Uiteindelijk wordt door Dirk een modbreak toegepast, want waarom ook niet:
Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

Gebrek in het moderatiesysteem - Dit topic werd gemaakt o.a naar aanleiding van de 270 mismods op een post van Arnoud Wokke (Zie bron voor desbetreffend bericht en bovenstaande link). Sinds diens opening heeft nog geen enkel crewlid zich eraan gewaagd een antwoord te geven op de gegeven vragen.
Mijn samenvatting in dat topic hierover: Redneckerz in "Gebrek in het moderatiesysteem"

Mijn vraag is dan ook:
- Gaat een crewlid nog op dat topic reageren en alle vragen aldaar te beantwoorden?
- Kan er erkend worden door de crew dat het modsysteem in deze 1% situatie (99% van de tijd werkt het systeem immers naar behoren) gefaald heeft?
- Wat wordt er ondernomen om dit te voorkomen? (O.a ''bewust'' de 48 uur limiet afwachten zodat de post niet meer gewijzigd kan worden is namelijk niet netjes)

Ik zal in het andere topic naar deze post verwijzen.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Nee, die discussie gaan we niet opnieuw voeren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In dat topic loopt iemand ook zo'n beetje alle reacties een +3 te geven.... die dat niet zijn.

Paar voorbeelden:

- Blokker_1999 in 'nieuws: Overheid VS claimt dat Rusland cyberaanval uitvoerde op Pentagon'
- ChAiNsAwII in 'nieuws: Overheid VS claimt dat Rusland cyberaanval uitvoerde op Pentagon'
- Ryan1981 in 'nieuws: Overheid VS claimt dat Rusland cyberaanval uitvoerde op Pentagon'

Etc

Misschien ook even nakijken?

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 07-08-2015 12:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dazzyreil in 'nieuws: Toezichthouder verwacht geen conflict tussen Netflix en Nederlandse providers'

Is geen +1 en zo zijn er wel meer berichten in dit artikel die niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Overheid VS claimt dat Rusland cyberaanval uitvoerde op Pentagon'

Geen +1 lijkt me. Zeker geen +2 of zelfs +3.

Caelestis in 'nieuws: Overheid VS claimt dat Rusland cyberaanval uitvoerde op Pentagon'

Geen +3, maar een 0 wegens offtopic + inhoudelijk onjuist.

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 07-08-2015 13:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
GeoBeo in 'nieuws: Onderzoekers hacken Tesla S'
+2?? (zelfs iemand die het +3 vind)
Ik vind het eerder een -1. 0 kun je misschien nog verdedigen, maar meer toch niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Ben het volledig met je eens en vind het een mooie principe-kwestie. De post vind ik zelf een behoorlijke flame van Arnoud naar de parent toe. Hij wordt namelijk gewoon belachelijk gemaakt. Dat vind ik niet kunnen. Maargoed, dat men hier soms de kop in het zand steekt is bekend.

Eens PM'en over hoe we dit verder aan kunnen kaarten bij Tweakers? :X :D

Ger schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:35:
Ik vind het eerder een -1. 0 kun je misschien nog verdedigen, maar meer toch niet? :?
Vinger op de zere plek leggen, daarnaast gaat hij verder op de reactie van de parent. Gewoon een prima +1.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ger schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:35:
Een -1 lijkt me iets te zwaar, maar meer dan een 0 kan ik er idd niet in zien.

Verwijderd in 'nieuws: EFF komt met extensie om trackers te blokkeren'

Een -1 zie ik er niet in, gewoon een 0?

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 07-08-2015 14:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:11
!mark in 'nieuws: Europese providers: opvolger 4g komt pas na 2022'

Ben ik hier aan het trollen of flamen? Dat het wat off-topic is(0) kan ik inkomen maar -1?

Hier zie ik ook geen troll of flame in imho
dieter87 in 'nieuws: Europese providers: opvolger 4g komt pas na 2022'
dieter87 in 'nieuws: Europese providers: opvolger 4g komt pas na 2022'

Verwijderd in 'nieuws: Nederlanders beginnen weer meer mobiel te bellen'
Lijkt me gewoon on-topic

WokeBroke in 'nieuws: Nederlanders beginnen weer meer mobiel te bellen'
Dit is dan wel een troll, en die staat maar op 0...

[ Voor 41% gewijzigd door !mark op 07-08-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
!mark schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:36:
!mark in 'nieuws: Europese providers: opvolger 4g komt pas na 2022'

Ben ik hier aan het trollen of flamen? Dat het wat off-topic is(0) kan ik inkomen maar -1?
Die post had maar een enkele moderatie. Inmiddels staat de post op 0.

Deze mag van mij naar de +1:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt vertaal-app uit voor Android Wear en Apple Watch'

idem;

blorf in 'nieuws: Microsoft brengt vertaal-app uit voor Android Wear en Apple Watch'

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 07-08-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:49:
[...]
Die post had maar een enkele moderatie. Inmiddels staat de post op 0.
Dat kunnen helaas alleen mensen zien die moderatierechten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:49
DohnJoe in 'EFF komt met extensie om trackers te blokkeren'

Snap de klacht, echter zeker geen +2 en als het Tweakers.net betreft, niet de juiste plek.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Vickiieee schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:41:
Ben het volledig met je eens en vind het een mooie principe-kwestie.
Zou je ook je steentje in het daarvoor bestemde topic kunnen bijdragen? ;) - Gebrek in het moderatiesysteem
De post vind ik zelf een behoorlijke flame van Arnoud naar de parent toe. Hij wordt namelijk gewoon belachelijk gemaakt. Dat vind ik niet kunnen.
Een flame zou ik het niet willen noemen. Goed op je plaats gezet worden en een geslaagde grap wel. Maar de definitie van hoe grappen moeten worden beoordeeld is imo tegenstrijdig en nogal vaag. In gelinkt topic worden argumenten aangehaald waarom (Maar beter dat dat topic gesplitst kan worden daar het ook andere onderwerpen deelt)
Vickiieee schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:41: Maargoed, dat men hier soms de kop in het zand steekt is bekend.
Het zou best kunnen dat het nog onbewust gebeurt ook. Meestal schrikken ze wakker als iets minder leuk nieuws te melden valt over Tweakers. Slechte cijfers, ofzo.. :+
Eens PM'en over hoe we dit verder aan kunnen kaarten bij Tweakers? :X :D
Ik ben van mening dat dergelijke issues niet in achterkamers moeten worden opgelost, maar zo transparant mogelijk met het publiek meegedeeld moeten worden. Schimmige deals sluiten doen ze al in Den Haag bij het Torentje, lijkt mij niet dat Tweakers dat ook moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Laatst online: 15-09 09:20

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik gok dat je die reactie bij een ander artikel had willen plaatsen? Hier is de reactie zo offtopic dat hij ongewenst is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dirk schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:29:
Ik gok dat je die reactie bij een ander artikel had willen plaatsen? Hier is de reactie zo offtopic dat hij ongewenst is.
Oh? Zo off-topic dat hij ongewenst is? Je weet waar -1 voor staat?
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallende flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken..
Het is geen flamebait, troll, doelloze first post, zwaar off-topic (je vergissen in een artikel vind ik iets anders dan 'zwaar off-topic' gezien de andere soorten posts die ook onder -1 vallen: de flamebaits, trolls etc.), misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties etc.

Anyway, ik vind een -1 zwaar overdreven. Je kan duidelijk zien dat het een misplaatste reactie is, wat mij betreft een 0. Fouten maken is menslijk. Om het dan gelijk met een -1 af te straffen gaat mij te ver.

Of maak er een -2 van. Dan zie je de reactie ook niet :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als jij de reactie niet zo zwaar offtopic vind, dan geef jij de reactie een 0, een dergelijk verschil van inzicht kan prima binnen het moderatiesysteem. Uiteindelijk zien we dan wel wat de score wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
bstard in 'nieuws: Overheid VS claimt dat Rusland cyberaanval uitvoerde op Pentagon'

Dit is gewoon een persoonlijke aanval....

Xubby in 'nieuws: Overheid VS claimt dat Rusland cyberaanval uitvoerde op Pentagon'
-1, ik heb nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen. Alu hoedjes figuur

[ Voor 35% gewijzigd door SRich op 07-08-2015 22:12 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Onzin is geen -1. Gewoon ontopic, mee eens of niet.
offtopic:
bovendien geen onzin en zeker geen alu-spul ;) )
Het feit dat je deze post hier meldt zegt ook wel wat. Mod 'em op 0 en zand erover.
Waarom wil je die zo graag op -1?

Edit:
Het alu-argument begint echt een dooddoener te worden. Als iemand iemand een alu noemt, dan vind ik hem een alu! :P

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 08-08-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Nou ja, ik noem ook wel eens een reactie alu hoedje, maar daar valt deze idd niet onder.

-1 of 0 kan beide wel overigens, gezien de onzinnigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Koning Willy in 'nieuws: Sony verhoogt prijs PlayStation Plus op 1 september'
Geen +2, dat hele PC VS console gezeur is offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: Eerste grote uitbreiding voor Cities: Skylines aangekondigd'
Verwijderd in 'nieuws: Eerste grote uitbreiding voor Cities: Skylines aangekondigd'
Beiden geen +3. Ik denk dat er zelfs hier geen +3's mogelijk zijn. Het artikel is compleet.
Alleen de datum van uitkomst is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Laatst online: 15-09 09:20
Dirk schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:29:
Ja verkeerde artikel, zag het pas nadat ik dit postte

Was hier bedoeld:

nieuws: T-Mobile past wijze van ontvangst mms aan na Stagefright-bug - update

RIP Karma :'(

[ Voor 47% gewijzigd door MrFax op 08-08-2015 20:33 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

HMC schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:23:
[...]
Onzin is geen -1. Gewoon ontopic, mee eens of niet.
offtopic:
bovendien geen onzin en zeker geen alu-spul ;) )
Het feit dat je deze post hier meldt zegt ook wel wat. Mod 'em op 0 en zand erover.
Waarom wil je die zo graag op -1?

Edit:
Het alu-argument begint echt een dooddoener te worden. Als iemand iemand een alu noemt, dan vind ik hem een alu! :P
Xubby in 'nieuws: Overheid VS claimt dat Rusland cyberaanval uitvoerde op Pentagon'
Ik ga me hier niet beklagen over mijn moderatie. Ik kom wat minder, maar ik ben wel wat gewend.
Ik neem aan dat er -12 staat om mijn reactie op 0 te krijgen.
Ofschoon het inhoudelijk kan zijn omdat het on-topic op een andere off-topic reactie.

Mijn punt: -1 als score hoort niet, zie boven, 0 mag zeker. Daarnaast, iemand spuwt klinklare onzin, daar reageer ik op.
Helaas zijn er nogal wat media de laatste jaren die nogal "gekleurd" nieuws weergeven. Ik plaats Tweakers hier niet bij. Maar "staats mening fanboys" om ze zo maar even te omschrijven, daar sterft het inmiddels van op webfora. Een beetje tegengas moet kunnen, dan. Zonder direct op -1 te gaan.
(edits: typefoutjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Puur meningmods inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijken me ook pure meningsmods idd. Gewoon een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Ik vind het eigenlijk gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Ger schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:17:
Ik vind het eigenlijk gewoon +1.
Sinds wanneer is een pure meningmod tegenwoordig een +1 waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Huh? Ik snap je niet.
Er is een post gewoon on topic en onderbouwd. +1 dus. Echter is die door meningmods naar 0 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ik vind uitspraken als
Oost Ukraïne[sic] en De[sic] Krim waren rond 1800 overigens al van de Tsaren.
gewoon eng, dat zijn typisch argumenten die gebruikt worden door allerlei propaganda machines om conflicten goed te praten.

Daarom dus -1.

(Verder lees ik wel wat goede argumenten, maar ook wat twijfelachtige uitspraken, dus zou het anders toch maximaal 0 zijn geweest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom zou dat een reden voor een -1 zijn? Deels is het juist (Krim) en deels onjuist. Maar dat maakt het nog geen -1, gewoon een 0.

Weinig engs aan verder.

Een +1 is de reactie idd niet, het is gewoon off-topic. Daarom dus een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Ik ga hier geen geschiedenis onderwijzen. Ik heb eerder kaartjes van de Ukraïne en Rusland gezien, dus ik dacht zeker te zijn. Toch nog maar weer even gekeken. Je vergissen is niet moeilijk.
De Ukraïne is nogal eens bezet geweest, o.a. door de Polen en Rusland. Ik kan er niets anders van maken dan dat De Krim regio (dat is wat zuid-oostelijk) sinds 1764 van Rusland is. In 1855 won Rusland De Krim oorlog van de Fransen en de Britten. Ik kan me vergissen, maar denk het niet.

Wikipedia: Novorossiya

Novorossiya ([...]literally New Russia) is an historical term of the Russian Empire denoting a region north of the Black Sea (presently part of Ukraine). It was formed as a new imperial province of Russia (Novorosiiskaia guberniia) in 1764 from military frontier regions [...] It was further expanded by the annexation of the Zaporozhian Sich in 1775. [...]
The region was part of the Russian Empire until its collapse following the Russian February Revolution in early March 1917, after which it became part of the short-lived Russian Republic. In 1918, it was largely included in the Ukrainian State.it was, [...] within the Soviet Union from 1922.

Wikipedia: History of Crimea
Wikipedia: Ukraine
Wikipedia: Cossack Hetmanate
Dat zocht ik:
reviews: Tweakers moderatie faq
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3.
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.

Een ieder mag uiteraard zelf beoordelen.
Ik vind een 0 prima.
Die (MH17) Ukraïne discussie werd nogal eens verstoord door onjuiste geografie. De KrIm Oorlog herinner ik me van school. Ik had het onlangs een keer uitgezocht, maar ik kan mij uiteraard gewoon vergissen. Vandaar. En uitgerekend die nu "onafhankelijke (pro Russische) delen" zijn al heel lang Russisch, is wat ik begreep en weer begrijp. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Xubby op 09-08-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ga hier geen geschiedenis onderwijzen.
Dit lijkt me idd niet het juiste topic daarvoor ;)

De post staat nu op correcte niveau (een 0), dat lijkt me wel afdoende? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 15-09 08:36
Jan-E in 'nieuws: Microsoft brengt software uit om iOS-apps naar Windows te porten' (eigen reactie)

Ik snap niet wat hier offtopic/irrelevant aan is. Het is imho gewoon ontopic. Zie ook de reactie van geertdo dat de door ons gebruikte libraries indirect ondersteund worden door WinObjC. Die reactie krijgt (terecht) een +2:
geertdo in 'nieuws: Microsoft brengt software uit om iOS-apps naar Windows te porten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Kan men hier ook eens kijken want er staan wel heel veel dingen op 0 gemod die best wel naar +1 mogen en zo niet dan mag er een aantal van +1 naar 0: nieuws: Intel komt met Xeon-processors voor laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
ppl schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:15:
Kan men hier ook eens kijken want er staan wel heel veel dingen op 0 gemod die best wel naar +1 mogen en zo niet dan mag er een aantal van +1 naar 0: nieuws: Intel komt met Xeon-processors voor laptops
Vind het allemaal wel meevallen zo op het eerste gezicht, heb hier en daar gemod maar er staat niks bijzonder hard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Omdat het bericht wat de user plaatst niet in lijn is met het artikel. Opera gaat misschien in de verkoop en user is opeens bang voor continuiteit en gaat wellicht overstappen op een concurrent. Dat is natuurlijk altijd een keuze, maar van de gebruiker zelf. Geen idee wat voor toevoeging of ontopic reactie dat is op het onderwerp.

Ik begrijp zijn punt, maar hij speculeert en zegt iets waar wij als overige bezoekers niets mee kunnen.

Overigens wel grappig dat meldingen hier de ene keer wel onderbouwd dienen te worden en dat het bij anderen volstaat met een 'geen +X' . ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

CptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
Overigens wel grappig dat meldingen hier de ene keer wel onderbouwd dienen te worden en dat het bij anderen volstaat met een 'geen +X' . ;)
Als het al duidelijk is aan de reactie waarom hij niet op een bepaalde score hoort dan is die onderbouwing ook niet nodig, bij reacties waar dat niet zo is dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

_David_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:44:
Als het al duidelijk is aan de reactie waarom hij niet op een bepaalde score hoort dan is die onderbouwing ook niet nodig, bij reacties waar dat niet zo is dan wel.
Dat is natuurlijk ook discutabel. Wat voor mij overduidelijk is, hoeft voor jou (bijvoorbeeld) niet zo te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

CptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:47:
[...]
Dat is natuurlijk ook discutabel. Wat voor mij overduidelijk is, hoeft voor jou (bijvoorbeeld) niet zo te zijn. :)
Tuurlijk, en daarom vraagt ircghost het dus, omdat het blijkbaar voor jou wel duidelijk was en voor hem niet.

--
Martijndoes in 'geek: Haha, bijna niemand zegt meer LOL op Facebook'
Die 53x +3 hier slaat nergens op, max een 0.

[ Voor 26% gewijzigd door _David_ op 10-08-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Verwijderd in 'geek: Haha, bijna niemand zegt meer LOL op Facebook'

Lijkt mij geen +2.

En hij staat al goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Peter2_ op 10-08-2015 13:56 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hij staat ook al op 0? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Sowieso, dat hele LOL-nieuwsbericht: ik vind het niet echt nieuwswaardig (maar meningen verschillen), maar de reacties zijn nog minder verheffend. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen73
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jeroen73 in 'reviews: Homefront: The Revolution - Wijkt af van gebaande paden'

Geen -1 score en ik denk dat de +2 ers dat proberen te corrigeren, wat ook niet terecht zou zijn. Ergens tussen 0 en 1 had me logischer geleken, het doel is altijd minstens 1 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Jeroen73 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:06:

Geen -1 score en ik denk dat de +2 ers dat proberen te corrigeren, wat ook niet terecht zou zijn. Ergens tussen 0 en 1 had me logischer geleken, het doel is altijd minstens 1 O-)
Commentaar op het modden mag lekker hier, niet in je reactie. Gewoon een -1 dus ;).

Verder voegt de reactie niet bepaald wat doe aan het artikel of de discussie, afgezien van dat je iemand compleet afkraakt. Een -1 dus.

Jolke schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

Sowieso, dat hele LOL-nieuwsbericht: ik vind het niet echt nieuwswaardig (maar meningen verschillen), maar de reacties zijn nog minder verheffend. :/
Achja, komkommertijd hé :')
Wat is überhaupt de toegevoegde waarde van een dergelijk onderzoek?

/Off-topic:
Facebook: "We hebben nog een groepje onderzoekers die niks aan het doen zijn, wat doen we daarmee?"
Persoon 1: "Betaald verlof?"
Persoon 2: "Ontslaan? Scheelt weer geld!"
Persoon 3: "Nee joh! Laat ze onderzoek doen naar het 'haha' of 'lol' gebruik onder gebruikers! Dat is namelijk echt van toegevoegde waarde voor Facebook!"

:') :F ;w

[ Voor 33% gewijzigd door Vickiieee op 10-08-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Jolke schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

Klopt, een boel troep reacties, de meeste staan gelukkig op de goeie score (-1)

ApexAlpha in 'geek: Haha, bijna niemand zegt meer LOL op Facebook'
Deze mag ook naar de -1.
Jeroen73 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:06:

Zonder het hele stuk over de moderatie was je reactie een 0, met dat gedoe over de moderatie er bij is een -1 terecht.

Klachten over fp moderatie horen in dit topic en niet op de FP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Klopt, een boel troep reacties, de meeste staan gelukkig op de goeie score (-1)

ApexAlpha in 'geek: Haha, bijna niemand zegt meer LOL op Facebook'
Deze mag ook naar de -1.
[...]
Waarom alles naar de -1 trappen? Het is een .Geek, die mogen losser gemoddereerd worden hé, niet vergeten ;). Ik wil niet zeggen dat ik het een +1 vind, maar een 0 is genoeg.

Dergelijke reacties kan je bij een 'komkommeriaans' artikel verwachten in deze tijden. Geloof niet dat iemand echt iets gemist had als dit niet geplaatst was.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vickiieee schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:38:
[...]

Waarom alles naar de -1 trappen? Het is een .Geek, die mogen losser gemoddereerd worden hé, niet vergeten ;). Ik wil niet zeggen dat ik het een +1 vind, maar een 0 is genoeg.
Maar als ik iets als bob harley in 'geek: Haha, bijna niemand zegt meer LOL op Facebook' zie (en alles eronder), vind ik dat toch echt wel een -1 waard hoor, ook al is het .Geek...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:38:
[...]

.Geek of niet, troep reacties horen gewoon op -1, ongeacht bij welk artikeltype ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

wildhagen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Maar als ik iets als bob harley in 'geek: Haha, bijna niemand zegt meer LOL op Facebook' zie (en alles eronder), vind ik dat toch echt wel een -1 waard hoor, ook al is het .Geek...
Mee eens. Hoort gewoon in de GR thuis. Kansloze reacties..

Kunnen we een record vestigen voor meeste -1'tjes? :') :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_David_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

.Geek of niet, troep reacties horen gewoon op -1, ongeacht bij welk artikeltype ze staan.
^ dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
Over het algemeen is het altijd goed en gewenst om een aangedragen mismoderatie te onderbouwen maar in sommige gevallen is het zo overduidelijk dat een extra uitleg niet echt nodig is. Dit is bijvoorbeeld bij een +3 score voor enkel en alleen een smiley. Daar waar er onduidelijkheid kan optreden waarom een post geen bepaalde score verdient is onderbouwing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Je kunt net zo goed de reacties daar uitzetten. De beste (bovenste) thread bestaat uit 5 +1 en 4 0 reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:49:
Over het algemeen is het altijd goed en gewenst om een aangedragen mismoderatie te onderbouwen maar in sommige gevallen is het zo overduidelijk dat een extra uitleg niet echt nodig is. Dit is bijvoorbeeld bij een +3 score voor enkel en alleen een smiley. Daar waar er onduidelijkheid kan optreden waarom een post geen bepaalde score verdient is onderbouwing nodig.
Eens. Maar andersom gebeurd dus ook. Dan leg ik uit waarom ik vind dat een post een score wel of niet waard is, maar wordt dat ook wel eens afgedaan als 'Vind ik niet', 'Is goed zo' of 'Ik heb hem op {andere score} gezet' (om wat voorbeelden te noemen), zonder verdere onderbouwing, wat ook dan juist wel fijn is, naar mijn idee. Misschien dat daardoor ook wat onduidelijkheden voorkomen worden en minder discussies oplevert.
Ger schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:02:
Je kunt net zo goed de reacties daar uitzetten. De beste (bovenste) thread bestaat uit 5 +1 en 4 0 reacties...
LOL. :+ O-)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het artikel staat dan ook met opzet in de .Geeks categorie :) Wat voor inzichtelijkheden kunnen we nu verwachten op zo'n artikel?

De modfaq stelt:
.Geeks en Polls zijn luchtig van onderwerp zodat luchtige reacties verwacht kunnen worden. Modereer deze dan ook luchtig. Reacties die de nieuwswaardigheid in twijfel trekken, blijven ongewenst.
Dus de reactie die wildhagen meldt, is inderdaad ongewenst en dus -1. De rest kan wel soepel gemodereerd worden en hoeft heus niet alles naar -1. Zoals Vickiieee ook stelt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Cloud schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:33:
Het artikel staat dan ook met opzet in de .Geeks categorie :) Wat voor inzichtelijkheden kunnen we nu verwachten op zo'n artikel?
Nou, normale reacties ipv "LOL" "ROFL" en alle varianten daar op, die geef ik gewoon een -1, ongeacht het artikeltype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem voor reacties met alleen een smiley.

Het mag dan wel .Geek zijn, dat is niet hetzelfde als FOK-, Libelle- of Lieve Mona-niveau.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De titel van het artikel vroeg er natuurlijk wel een beetje om. Niet dan?
Vooral voor de jongere Tweakers een inkoppertje.
U ask, u get. LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

DigitalExorcist in 'nieuws: AdBlock Plus wil advertenties blokkeren in apps op iOS'
arjankoole in 'nieuws: AdBlock Plus wil advertenties blokkeren in apps op iOS'
Allebei geen +2, ik vind ze allebei een 0 omdat het verdienen van geld in de muziekindustrie niet echt veel meer te maken heeft met een Adblocker voor iOS.

Liever meld ik mijn eigen reacties niet, maar ik vind het van Migrator in 'nieuws: AdBlock Plus wil advertenties blokkeren in apps op iOS' toch jammer dat hij op 0 staat i.p.v. de +1 waarop hij imo hoort :)

[ Voor 23% gewijzigd door Migrator op 10-08-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

mae-t.net in 'nieuws: Google gaat onder nieuw moederbedrijf vallen en krijgt nieuwe ceo'
Geen +2, foute informatie (zie mijn reactie er onder) en daarnaast vind ik het überhaupt geen +2.

en mijn eigen reactie lijkt mij ook geen 0 imo: _David_ in 'nieuws: Google gaat onder nieuw moederbedrijf vallen en krijgt nieuwe ceo'

[ Voor 36% gewijzigd door _David_ op 11-08-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

basdej in 'nieuws: Gerucht: Apple gebruikt Force Touch in iPhone voor snelkoppelingen' mijn reactie is volgens mij niet een flaimbait, troll of een belediging van een andere gebruiker..

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

pawarana in 'nieuws: Imtech vraagt uitstel van betaling aan'
Gezeur over de nieuwswaarde hoort op -1 ipv +3.

Verwijderd in 'nieuws: 'China kon jarenlang e-mailberichten van Amerikaanse overheidsmedewerkers lezen''
En dit is geen +3.

[ Voor 38% gewijzigd door _David_ op 11-08-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
torp in 'nieuws: Imtech vraagt uitstel van betaling aan'
Ook mijn reactie is geen flambait, troll of een belediging van andere gebruikers. Op z'n hoogst off-topic maar dat is het hele zijdraadje al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
basdej schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:29:
basdej in 'nieuws: Gerucht: Apple gebruikt Force Touch in iPhone voor snelkoppelingen' mijn reactie is volgens mij niet een flaimbait, troll of een belediging van een andere gebruiker..
Binnen 7 minuten nadat je reactie geplaatst is al de moderatie ervan aan de kaak stellen valt niet echt in de categorie
topicwarning schreef
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
;)
Hij staat nu alweer bijna goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd in 'nieuws: 'China kon jarenlang e-mailberichten van Amerikaanse overheidsmedewerkers lezen''
Meningen zijn erg uiteen, maar de meeste staan op +3 en 0. :?
Wat doen jullie hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Hij is offtopic maar wel sterk, een +1 of +2 zou ik niet gek vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Douweegbertje in 'nieuws: ING kampt met landelijke storing internetbankieren'
Geen +2 of +3, die reacties waar die naar linkt zijn nou niet bepaald informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Die links zijn inderdaad niet heel erg informatief
(je kunt deze moeilijk informatief noemen imho;
CyBeR in 'nieuws: Internetbankieren ABN Amro kampt met storing')

De +3 (waar de genoemde post nu op staat) is ook in mijn ogen behoorlijk te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Simyager in 'nieuws: SteamOS-handheld Smach Zero moet eind 2016 uitkomen voor omgerekend 272 euro' heeft +1 gekregen, ik reageer erop, met een toevoeging en krijg daar 0 voor? :? Does not compute here. ;)

CH4OS in 'nieuws: SteamOS-handheld Smach Zero moet eind 2016 uitkomen voor omgerekend 272 euro' is mijn reactie.

EDIT: Ik snap hem al. Lezen is een kunst die ik nog niet begrepen heb, blijkbaar... ;) :X

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd in 'nieuws: Xbox One tv dvr voorlopig enkel in VS, Canada en VK'
Dat laatste stuk is een persoonlijke aanval, -1.

Verwijderd in 'nieuws: ING kampt met landelijke storing internetbankieren'
Geen +3
Heeft nog wat zetjes nodig ^

[ Voor 56% gewijzigd door _David_ op 11-08-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

Ondertussen toch mismoddereerd.
RobinHood in 'productreview: Antec GX500 review door Jurgen.D'
Een zinloze discussie op het eind.
De laatste twee posts hebben beter -1 en nog beter verwijderd gezien ze niets bij dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Misschien iets minder fel reageren op een onschuldige reactie.

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem