Frappant hoe dat wel wordt gefixeerd op +1. Nu is het ook wel duidelijk waarom (Grap/luchtig, dus +1) maar kortweg vind ik het wel enigzins hypocriet te noemen. Een paar weken terug was het immers geen probleem om een grap van diezelfde Arnoud Wokke op de +3 te laten terwijl dat volgens
*exact* dezelfde modFAQ en net als deze gefixeerde grap gewoon een +1 moest wezen.
Mijn vraag is dan ook: Waarom passen jullie het beleid wel correct toe op de post van THWIT, maar niet op Arnoud Wokke? Ik zal in een verder citaat ook nog even linken naar betreffende posts.
Beetje onzinnig punt. Dat velen mensen je +3 geven wegens ''mee eens'' omdat het een grap betreft is een mismod. Grappen zijn sowieso altijd subjectief en dus per definitie niet geschikt voor +3 waarderingen, die vooral bestemd zijn voor informatieve posts met links en onderbouwingen. Is jouw post een +3 waard volgens die definitie? Neen, want het is een grap. En de FAQ is daar helder in: Geslaagde grappen zijn +1.
Je grap kan je overigens ook als verkapte kritiek lezen. Als iemand een 0 ervoor geeft, zou mij dat ook niet verbazen trouwens.
Bijzonder dan dat die richtlijnen door de crew zelf ook niet geheel worden nageleefd en bij het opmerken hiervan je een starre, eigenwijze houding gepresenteerd krijgt. Wat bronnen:
arnoudwokke in 'nieuws: Pebble Time-gebruikers kunnen backlight en trilmotor zelf instellen' - De post waar het allemaal te doen om is, 270+ mismods.
Posts in het mis-mod topic hierover van mijn kant. Als argument wordt aangehaald dat een Grap +3 minder ''erg'' is dan een Flame +3. Waarom dat wordt aangehaald, geen idee, want de post is geen flame maar een grap.
Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Uiteindelijk wordt door Dirk een modbreak toegepast, want waarom ook niet:
Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Gebrek in het moderatiesysteem - Dit topic werd gemaakt o.a naar aanleiding van de 270 mismods op een post van Arnoud Wokke (Zie bron voor desbetreffend bericht en bovenstaande link). Sinds diens opening heeft nog geen enkel crewlid zich eraan gewaagd een antwoord te geven op de gegeven vragen.
Mijn samenvatting in dat topic hierover:
Redneckerz in "Gebrek in het moderatiesysteem"
Mijn vraag is dan ook:
- Gaat een crewlid nog op dat topic reageren en alle vragen aldaar te beantwoorden?
- Kan er erkend worden door de crew dat het modsysteem in deze 1% situatie (99% van de tijd werkt het systeem immers naar behoren) gefaald heeft?
- Wat wordt er ondernomen om dit te voorkomen? (O.a ''bewust'' de 48 uur limiet afwachten zodat de post niet meer gewijzigd kan worden is namelijk niet netjes)
Ik zal in het andere topic naar deze post verwijzen.