Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.929 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:25

Tribits

Onkruid vergaat niet

Altijd een beetje lastig bij dit soort onderwerpen. Het artikel zelf bespreekt bepaalde illegale praktijken en de resultaten ervan, dan lijkt het logisch dat dit onderwerp ook in de reacties besproken mag worden. In het verleden is echter aangegeven dat de redacteurs vanuit hun functie wat meer vrijheden hebben om dit soort zaken te bespreken dan reguliere gebruikers. Ik heb zelf helaas niet de juridische kennis om die uitspraak te toetsen. Specifieke instructies om de beveiliging van Windows te omzeilen lijken me echter sowieso ongewenst, daar is het algemeen beleid van Tweakers vrij duidelijk over.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
FREAKJAM in 'reviews: Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakken'

Hoe goed bedoelt ook en hoe handig de link ook is. Dit is geen +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:25

Tribits

Onkruid vergaat niet

panterbv

Deze gebruiker is lekker bezig in dat topic, zijn eerste drie reacties staan al op -1 en de laatste mag daar ook wel naar toe.

panterbv in 'nieuws: Windows 10-upgradeproces maakt bepaalde gekraakte installaties legitiem'

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
WhatsappHack in 'nieuws: Android-gebruikers kunnen WhatsApp-berichten sturen via stembesturing Google Now'
Dit lijkt me toch gewoon on-topic? :)

En dit lijkt me geen +2 o0
Verwijderd in 'nieuws: Windows 10-upgradeproces maakt bepaalde gekraakte installaties legitiem'

-edit- Woepsie, die laatste reactie is slechts 7 minuten oud. Nevermind! Die wordt hopelijk uit zichzelf wel goed gemod. :)

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 30-07-2015 00:17 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:10
Het is sowieso off topic (0) en je gaat klaagt over een moderatie (punt aftrek). Dus lijkt me wel -1.
Staat-ie ook. Maar je hebt er wel aan geëdit zie ik, misschien dat het eerst wel een 0 waard was.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ger schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:43:
[...]
Het is sowieso off topic (0) en je gaat klaagt over een moderatie (punt aftrek). Dus lijkt me wel -1.
Ik klaag niet. Goed lezen ajb.
[...]
Staat-ie ook. Maar je hebt er wel aan geëdit zie ik, misschien dat het eerst wel een 0 waard was.
Minieme tekstuele aanpassing. Staat op +1. Of ik ben scheel, of het was snel aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 30-07-2015 10:50 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Samsung kampt met dalende afzet smartphones en verlaagt prijzen Galaxy S6'
is geen +3 maar een slechts minstens een +1

vjsmits in 'nieuws: Samsung kampt met dalende afzet smartphones en verlaagt prijzen Galaxy S6'
staat op +2 maar lijkt mij 0

-Foute informatie.
-Kritiek over dat de redactie copy/paste klopt dan ook niet, en lijkt mij anders thuishoren in GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
PcDealer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:46:
[...]
Ik klaag niet. Goed lezen ajb.
Geef het een naam. Je gaat erover in discussie. En uit de regels:
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Dan kun je de reacties beter dicht zetten... Bovendien leg ik iets uit, verduidelijk ik een reactie van een andere gebruiker.

Ook uit de faq:
Een belangrijk onderdeel van Tweakers.net is de mogelijkheid tot het voeren van discussies bij nieuwsberichten, reviews, meukposts en andere redactionele artikelen.
Mijn reactie is geen -1 waardig:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Ook niet van toepassing aan gezien ik onderbouwd commentaar geef en een user bij sta:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Mocht het zo zijn dat de thread offtopic is, wil dat nog niet zeggen dat de verdere reacties dat ook (automatisch) zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer in 'nieuws: Tele2 loopt vertraging op bij overzetten huidige klanten naar 4g'

Lijkt mij vallen onder de categorie:
zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde,
Er staat letterlijk niets in dat over het artikel gaat. Zelfs de duiding van wat een andere user heeft gezegd, valt ook nogal in de categorie overbodig. Eigenlijk praat je in die post alleen maar over de moderatie, dat kan hier maar is niet gewenst daar.
------------------
Je andere reactie staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelestis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-04 12:34
Caelestis in 'nieuws: Onderzoekers misbruiken ddr3-lek vanuit webpagina'

Onder geen enkel omstandigheid kan ik me iets bedenken dat dit een offtopic reactie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig1994
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-02-2019
vjsmits in 'nieuws: Samsung kampt met dalende afzet smartphones en verlaagt prijzen Galaxy S6'

+3 voor een one liner die niets meer bevat dan simpel boerenverstand, voegt amper wat toe aan het artikel dus ik pleit voor 0 neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Oneliner? Weet je zeker dat je het juiste bericht hebt gelinkt, want dit is verre van een oneliner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jortio
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Jortio in 'nieuws: Samsung kampt met dalende afzet smartphones en verlaagt prijzen Galaxy S6'

Score 0 lijkt mij niet correct omdat de inhoud:
- direct aansluit bij het topic (financiële resultaten Samsung)
- een correctie is op het bericht waarop is gereageerd
- het onderscheid tussen QoQ enYoY resultaten aanstipt, juist datgene waardoor een groot deel van het topic in een warboel is veranderd (lees: ze worden met elkaar verward/ niet begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16
Sowieso in die Windows 10 gerelateerde nieuwsberichten wordt rijkelijk met +2 en +3 gegooid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
The_Bird in 'nieuws: Nederlandse eBay-concurrent haalt 75 miljoen euro op'
Zeuren over een titel is geen +2 en zéker geen +3. +1 kun je misschien nog verdedigen, maar ik vind het gewoon een 0.

Tjolk in 'nieuws: Tele2 loopt vertraging op bij overzetten huidige klanten naar 4g'
Waarom off topic? Ik reageer volgens mij toch direct op het bovenstaande bericht?

[ Voor 32% gewijzigd door Tjolk op 31-07-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

musje83 in 'nieuws: Mozilla klaagt dat Edge na upgrade standaardbrowser Windows 10 is'

Hij heeft een interessante vergelijking, maar die is zeker geen +3 waard.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

regmaster in 'nieuws: Microsoft: Windows 10 heeft 14 miljoen gebruikers'

De laatste 2 alinea's maken dit imho tot een rant en dus -1. Zeker geen +2 of zelfs +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
bemu in 'nieuws: Microsoft: Windows 10 heeft 14 miljoen gebruikers' kan wat mij betreft naar de +1. Ondanks dat we het niet echt over discriminatie hebben is het gewoon een vraag die de poster stelt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vond persoonlijk het grijpen naar 'discriminatie' wat ongewenst

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:44:
Ik vond persoonlijk het grijpen naar 'discriminatie' wat ongewenst
Aan de andere kant weet je niet of de poster het als flame bedoelt heeft. Zo komt het op mij in ieder geval niet over in dit geval. Voor dat enkele woord wil ik in dit geval geen aftrek geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Het is weer een hele jewelste tussen Scalibq en anderen (in dit geval o.a .oisyn):

Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Werkelijk een +2 voor wat gewoon de zoveelste dig naar AMD is?
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Weer een dig naar AMD. Star Swarm was een techdemo om aan te tonen hoeveel beter het kon onder low overhead API's. (Als ik het goed herriner) Hoe je dat toch zo kan draaien naar een ''Nvidia-positief, AMD-negatief'' reactie, geen idee.
Madrox in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Niet echt een +1, leest als een flame naar Scalibq.
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Aluhoedje reactie, AMD zit achter alles, verwijzen naar eigen blog wat geen bron is (Scalibq houdt ervan te refereren hiernaar) + flame, geen +1.
.oisyn in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Eerste zin en laatste zin zijn op de man gericht, al is het wel enigzins te begrijpen gezien Scali's postverleden. Geen +1.
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Weer blog als bron gebruiken, opscheppen over diens Nostradmus-achtige kwaliteiten, en weer belerend en flamerig overkomen. Op zn minst 0.
.oisyn in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Deels to the point, deels ook gewoon offtopic.
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Nog meer aluhoedje, blog verwijzingen plus arrogant overkomen (''Jij loopt nog niet zo lang mee'') + offtopic klagen over Linux, het gaat echt alle kanten op in deze reactie :o
.oisyn in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Is 0 wegens offtopic reactie op offtopic reactie.
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Verder neerbuigend gedrag, etc..
.oisyn in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Wel netjes, nog steeds offtopic. Niets meer dan een 0, maar je kan net zo goed gehele discussie op de -1 zetten.
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Nu gaat het over 8088 :? Weer zwaar zwaar offtopic.
.oisyn in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Flame (''Je wilt graag de bevestiging zien van je e-penis''). .oisyn onwaardig om dit te typen.
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Dit is gewoon afzeiken, oisyn heeft al aangegeven alles kwijt te zijn na een HDD crash (''Ik zie bij jou nergens enig besef hiervan. Jij scheert alles over 1 kam. En dat lijkt mij te duiden op een gebrek aan inzicht en ervaring. Wat dus blijkt, want je kunt en wilt niets laten zien dat het tegendeel bewijst.'', ''Tsja, alsof wij geen baan en leven zouden hebben.
Maarja, het zal jou wsch gewoon veel meer moeite kosten dan ons, als je het uberhaupt al kunt.''), zwaar -1 imo.
.oisyn in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - Ook -1, want ook op de man.
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - :O En weer -1. Iedereen heeft het altijd gedaan behalve Scalibq.
.oisyn in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - .oisyn is zelf zo wijs om de discussie te stoppen, maar wel gewoon offtopic.
Verwijderd in 'reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12' - (''Je hebt de nodige regels overtreden'') 8)7

Hele discussie tussen Oisyn en Scalibq kan net zo goed op -1. Van Oisyn had ik niet verwacht dat uitgerekend hij zich zo zou laten meedraven. Van Scalibq, laten we het maar ophouden dat Oisyn het zoveelste ''slachtoffer'' is van diens verdeel-en-heers reacties. Hoe lang blijft dit nog gedoogd? :X

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Alles op 0 gezet, vind -1 toch echt te zwaar voor die reacties.

Fly-guy in 'nieuws: Nvidia: accu Shield-tablet kan in brand vliegen -update'
Geen +3, artikel is al aangepast dus niks informatief of zelfs spotlight aan.

[ Voor 69% gewijzigd door _David_ op 31-07-2015 16:01 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Kid Jansen schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:17:
Heel veel mismods in reviews: LG EG960V uhd-oled-tv: het beste beeld ooit. De onderstaande reacties zijn allemaal geen +2 waard, maar staan daar nu wel op.
[...]
Sim in 'reviews: LG EG960V uhd-oled-tv: het beste beeld ooit'
[...]
Sim in 'reviews: LG EG960V uhd-oled-tv: het beste beeld ooit' vind ik nog wel de moeite waard voor +2. De rest inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Eens, behalve...
Maurits van Baerle in 'nieuws: Gerucht: Apple presenteert Apple TV met App Store in september'
Bron? hier is niks informatief aan zonder enige bron of verwijzing naar waar deze info vandaan komt.
Geen bron is inderdaad jammer, maar dat maakt +2 imo geen mismoderatie. Het zijn wel interessante bespiegelingen.
Als die voor de update zijn geplaatst dan voel ik niet zo de behoefte om het nog te corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

RoD schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:43:
[...]

Geen bron is inderdaad jammer, maar dat maakt +2 imo geen mismoderatie. Het zijn wel interessante bespiegelingen.
Eens, ik bedoelde daar ook geen spotlight ipv niet informatief. 8)7
RoD schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:43:
[...]
Als die voor de update zijn geplaatst dan voel ik niet zo de behoefte om het nog te corrigeren :)
Ik vind ze niet echt meer informatief als de info ondertussen ook in het artikel staat ;)

Dat die 1e op +2 blijft staan is niet zo erg imo, maar die 2e begint met "Ik denk dat tweakers het wederom niet helemaal bij het juiste eind heeft."

Vind ik toch echt geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
_David_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:47:

Ik vind ze niet echt meer informatief als de info ondertussen ook in het artikel staat ;)

Dat die 1e op +2 blijft staan is niet zo erg imo, maar die 2e begint met "Ik denk dat tweakers het wederom niet helemaal bij het juiste eind heeft."

Vind ik toch echt geen +3.
Nog eens naar gekeken en die vond ik sowieso al geen +3, dus een +2 uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ryack in 'nieuws: Mozilla klaagt dat Edge na upgrade standaardbrowser Windows 10 is' (+1) als je naar deze discussie lijn kijkt krijg ik een beetje het gevoel dat hier gefan mod word. De eerste tegen microsoft is +1 maar als er dan een weerwoord (of een uitleg) dan is het opeens een 0

musje83 in 'nieuws: Mozilla klaagt dat Edge na upgrade standaardbrowser Windows 10 is' (0)

Ryack in 'nieuws: Mozilla klaagt dat Edge na upgrade standaardbrowser Windows 10 is' (+1)

vSchooten in 'nieuws: Mozilla klaagt dat Edge na upgrade standaardbrowser Windows 10 is' (0)

Beetje meten met twee maten imo dus ik heb ze allemaal +1 gegeven

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

_David_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:53:
Alles op 0 gezet, vind -1 toch echt te zwaar voor die reacties.
Alles op 0? Er zitten er echt wel een paar tussen die veel meer dan een 0 zijn en waar volledig op de man wordt gespeeld en het niets meer of minder dan een pure afzeikpost is.

De ''Ik weet het beter'' mentaliteit heeft al meer slachtoffers gemaakt. Juist vanwege dat belerende toontje, en eigenlijk simpelweg omdat het gros van Scali's reacties neer komen op ''AMD doet X niet, Nvidia doet X wel en beter, ook al is dat niet zo'' en ''Ik zit in een program, ik ben een ontwikkelaar, wat stel jij nu voor?'' zouden die gewoon op -1 moeten komen.

Frappant overigens hoe Arnoud Wokke hier - arnoudwokke in 'nieuws: Afbeeldingen tonen hoesjes vermoedelijke Nexus-smartphone LG' - om voorbeelden vraagt, deze worden aangedragen, en er geen reacties op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Redneckerz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:31:
De ''Ik weet het beter'' mentaliteit heeft al meer slachtoffers gemaakt. Juist vanwege dat belerende toontje, en eigenlijk simpelweg omdat het gros van Scali's reacties neer komen op ''AMD doet X niet, Nvidia doet X wel en beter, ook al is dat niet zo'' en ''Ik zit in een program, ik ben een ontwikkelaar, wat stel jij nu voor?'' zouden die gewoon op -1 moeten komen.
Je bedoelt die lange discussies tussen jou en Scalibq die ook helemaal op 0 zet? Het zijn gewoon totaal onintressant discussies die prima op 0 kunnen, die sneer hier en daar in die reacties zijn niet zwaar genoeg voor een -1 imo.

En sorry hoor, maar "Slachtoffers" kom op zeg, mensen gaan zelf in discussie met iemand, je bent niet verplicht om te reageren.
Redneckerz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:31:
Frappant overigens hoe Arnoud Wokke hier - arnoudwokke in 'nieuws: Afbeeldingen tonen hoesjes vermoedelijke Nexus-smartphone LG' - om voorbeelden vraagt, deze worden aangedragen, en er geen reacties op komen.
En wat heeft dat te maken met de moderatie? die reactie hoort gewoon op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Deze twee hebben nog steeds een paar zetjes nodig, de rest staat nu wel goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Kid Jansen op 31-07-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

_David_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:35:
Je bedoelt die lange discussies tussen jou en Scalibq die ook helemaal op 0 zet? Het zijn gewoon totaal onintressant discussies die prima op 0 kunnen, die sneer hier en daar in die reacties zijn niet zwaar genoeg voor een -1 imo.
Je leest het niet goed: De gegeven links zijn niet tussen mij en Scali.

''Die sneer hier en daar'' - Sommige van de gegeven links zijn wel wat meer dan dat, namelijk afzeikreacties. Bij sommige heb ik zelfs quotes gegeven, en dan nog spreek je van sneertjes? Iemand compleet afbranden is sneren?
En sorry hoor, maar "Slachtoffers" kom op zeg, mensen gaan zelf in discussie met iemand, je bent niet verplicht om te reageren.
Het lost niet het probleem op, want vroeg of laat komt er weer een volgende discussie, met dezelfde argumenten, dezelfde flames, dezelfde reacties.

En dan zal ik weer degene zijn die ze zal melden als ze verkeerd worden gemod ;)
En wat heeft dat te maken met de moderatie? die reactie hoort gewoon op een 0.
Niet zoveel inderdaad. Daar loopt het immers al een ander topic voor. Was slechts een opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Oke het is een redelijk stuk en niet iedereen zal het ermee eens zijn , maar om het nou met een -1 te gaan modden slaat imo nergens op.

Het is ontopic en volgt op een lopende discussie, dus -1 8)7

Slaiter in 'nieuws: Mozilla klaagt dat Edge na upgrade standaardbrowser Windows 10 is'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

bvk in 'plan: Tweakers Express Update: de laatste details en nieuwe prijzen'

Een reactie over spellingsfouten. Moet ik eens proberen. Meteen dikke -1. :S
Ik begrijp dat het luchtig gebracht is, in een topic over iets waar veel mensen zin in hebben.
Feit blijft: spellingscorrectie.

Ik sla 'em op, om 'em hier weer aan te halen als iemand weer eens -1 krijgt omdat hij/zij zeurt over verkeerde spelling op FP en het tegenargument is "als je elkaar maar begrijpt dan is het toch ok?".

Van mij 0, maar gezien eerdere spellingscorrectiereactiemoderaties (leuk woord :P ) op FP gewoon ongewenst eigenlijk.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ja maar grappen mogen wel weer hoger dus daar scoort hij ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ook goed, in ieder geval geen +2, dat mag duidelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dorus schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:34:
Ja maar grappen mogen wel weer hoger dus daar scoort hij ook op.
Dus als ik een spellingsfout corrigeer in de vorm van een grap dan is het niet ongewenst?

En dan nog. irrelevante grappen horen ook op 0 gezet te worden.
Daar was vroeger de moderatie "grappig" voor, maar die is weg.

Hij staat nu op 0, maar er zijn zelfs +3's gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
HMC schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Dus als ik een spellingsfout corrigeer in de vorm van een grap dan is het niet ongewenst?

En dan nog. irrelevante grappen horen ook op 0 gezet te worden.
Daar was vroeger de moderatie "grappig" voor, maar die is weg.

Hij staat nu op 0, maar er zijn zelfs +3's gegeven.
Oh zeker, 0 is helemaal goed. Goede grappen mogen op +1 maar dat is het idd. niet. Probeerde alleen maar uit te leggen waarom hij niet op -1 kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dorus schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:50:
[...]
Oh zeker, 0 is helemaal goed. Goede grappen mogen op +1 maar dat is het idd. niet. Probeerde alleen maar uit te leggen waarom hij niet op -1 kwam :)
En ik probeer juist uit te leggen dat het best wel een sterke grap is, maar omdat het over spelling gaat het normalitair compleet afgebrand wordt. Als je elkaar maar begrijpt en zo.

0 is mooi, inderdaad. :)

Niet slim en oningelicht, maar geen flame of belediging. 0. Geen -1
Domih in 'nieuws: 'VS wil wraak nemen op China na grote overheidshack''

[ Voor 22% gewijzigd door HMC op 01-08-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Als je dat zou doen dan zou je deze dus eigenlijk op +1 moeten zetten
Verwijderd in 'nieuws: 'VS wil wraak nemen op China na grote overheidshack''
Lijkt mij raar dat een domme comment met misinformatie dezelfde moderatie krijgt als een correctie van iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Beiden gewoon off topic toch? Een correcter aantal inwoners van de aarde geven is niet ineens on, lijkt mij. Ik heb dat antwoord op 0 gezet, maar inderdaad, misschien ben ik daar fout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Gaat mij er ook meer om dat het raar is als een fout van een factor 1000 hetzelfde is als qua moderatie als een correct iets. Heb het zelf -1 en 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zo kijk ik er niet naar. Ik ga niet vergelijken tussen reacties en dan denken "deze moet op -1 want die moet op 0."

Maar ik vind die "totale faal" reactie met z'n 7 mljn mensen op aarde nu niet echt ongewenst, in de zin van -flame, troll, whatever. Hij moet gewoon nog wat harder doorstuderen en vooral de beginselen niet vergeten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Waarom wordt mijn reactie op 0 gemoddereerd, als de reactie boven de mijne een +1 krijgt en ze in principe grotendeels gelijk zijn? Daarnaast wordt mijn opmerking over het 'datalimiet' gedeelte nog eens bevestigd ook door de reactie van 'cappie'.
Mijn reactie, op 0:
Vickiieee in 'nieuws: Proximus komt met kastje om foto's en video's naar tv te streamen'
Reactie erboven, op +1:
computerjunky in 'nieuws: Proximus komt met kastje om foto's en video's naar tv te streamen'

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Vickiieee schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:44:
Waarom wordt mijn reactie op 0 gemoddereerd, als de reactie boven de mijne een +1 krijgt en ze in principe grotendeels gelijk zijn? Daarnaast wordt mijn opmerking over het 'datalimiet' gedeelte nog eens bevestigd ook door de reactie van 'cappie'.
Mijn reactie, op 0:
Vickiieee in 'nieuws: Proximus komt met kastje om foto's en video's naar tv te streamen'
Reactie erboven, op +1:
computerjunky in 'nieuws: Proximus komt met kastje om foto's en video's naar tv te streamen'
Ja, vreemd, inderdaad erg gelijk, en je was nog 3 uur eerder ook.
Misschien voelden sommige Belgen onder ons zich op hun teentjes getrapt, gezien de reactie op jouw reactie, die dan weer wel off is maar ook +1 krijgt. :P

Die van computerjunky heeft dan ook maar één keer een mod gekregen, die van jou veel meer.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 02-08-2015 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
G-Meister in 'nieuws: Hackers zetten inloggegevens van BitDefender-klanten online'

Hele goede post maar een link naar de userdb is niet geweldig natuurlijk. Kan een admin/mod er die even uithalen...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barsonax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 22:51
Verwijderd in 'nieuws: Yahoo neemt 'sociale-winkelsite' Polyvore over'
Barsonax in 'nieuws: Yahoo neemt 'sociale-winkelsite' Polyvore over'

Waarom dit gelijk een downvote krijgt vind ik weer gek. Hier moeten mensen gewoon over kunnen praten. Naar mijn mening lokt dit soort moderatie juist verkeerde reacties uit. Dit even helemaal losstaand wie er nou gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Commentaar over moderaties hoort niet in de reacties onder artikelen, dat hoort in TMF gemeld te worden (hier dus :P)

En voor de rest is die discussie erg offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/reacties/bekijk/7815541/

Hoe is dit precies irrelevant of offtopic? Zeker in vergelijking met andere reacties verdient het deze score zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Is Raindeer in 'nieuws: Bedrijf zet tool om beveiligde Turing Phone te reserveren online' echt een +2?

Raindeer onderbouwt goed zijn argumenten, maar is dat een +2?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja, lijkt mij ook. Prima post, goed onderbouwd, absoluut een +2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat lijkt mij zonder twijfel een +2 waard :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

BugBoy in 'nieuws: Nikon komt met 24-70mm f/2.8-lens met beeldstabilisatie'

Gewoon een +1, prijzen vergelijken met echt hele andere producten (lenzen met stabilisatie zijn altijd een stuk duurder), aan de prijs is ook weinig aan op te merken, ja hij is een paar honderd euro duurder, maar dat is gewoon verklaarbaar, ook gezien de info uit het nieuwsbericht.

Dit is dan ook gewoon een mening en een stukje ervaring delen, niets informatief.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Benjamin- schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:06:
BugBoy in 'nieuws: Nikon komt met 24-70mm f/2.8-lens met beeldstabilisatie'

Gewoon een +1, prijzen vergelijken met echt hele andere producten (lenzen met stabilisatie zijn altijd een stuk duurder), aan de prijs is ook weinig aan op te merken, ja hij is een paar honderd euro duurder, maar dat is gewoon verklaarbaar, ook gezien de info uit het nieuwsbericht.

Dit is dan ook gewoon een mening en een stukje ervaring delen, niets informatief.
Mening en ervaringen delen lijkt mij nou juist wel informatief.
Vooral door iemand die een mening heeft gebaseerd op ervaringen. :P

Ik heb 0 verstand van fotografie in de pro-zin van het woord, dus ik kan 'em niet modden, maar het is best wel verhelderend. Als ik 'em kon modden dan van mij ook +2, maar ik heb te weinig kennis ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:53

botoo

💀 too old to die young

Een Nikon objectief met stabilisatie prijsvergelijken met een Canon objectief zonder stabilisatie is volstrekt nutteloos. Vertellen dat jij de objectieven te duur gaat vinden en dat je daarom je fotografie hobby op een laag pitje zet is net zo nutteloos.

Beweren dat de filtermaat tegenwoordig van 77 naar 82 gegaan is kan ik ook niet echt nuttig noemen.

Alles bij elkaar is het best een lege reactie die het wmb prima doet op 0.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mag je imho echtwaarisdatzo in 'reviews: OS X El Capitan: bescheiden update voor Macs' ook meteen meenemen, die verdient ook een -3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb het eea daar opgepakt en opgeruimd. Dank voor de melding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die heb ik gemist, maar de reacties daar zo doornemende staat er daar weer behoorlijk wat mis, zoals op het gemiddelde Apple nieuws topic. +3's galore, en -1's voor alternatieven, suggesties, en verbeteringen.

Het geeft wel goeie info over wat als "belangrijk" nieuws op Tweakers wordt ervaren. Het gaat vele mensen erg aan het hart.

Edit:
Wel leuk hoe mods nog enige invloed kunnen hebben. Ik heb mijn best gedaan...op een onderwerp dat mij niet eens zoveel interesseert.
De grove +3's en +2's heb ik niet kunnen veranderen, maar veel ongewenst spul wat nog op 0 of zelfs +1 stond wel. Zonder Boosts. :D

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 04-08-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Blizz in 'nieuws: Onderzoeker wacht met vrijgeven exploit voor gevaarlijke Android-bug'
Geen +2 in mijn ogen.
AWiersma in 'nieuws: Onderzoeker wacht met vrijgeven exploit voor gevaarlijke Android-bug'
Idem. Het updatesysteem van Apple voegt weinig toe aan de discussie in mijn ogen, en deze reacties bieden geen nieuwe informatie ten opzichte van de parent.
En ook geen +2: Verwijderd in 'nieuws: Onderzoeker wacht met vrijgeven exploit voor gevaarlijke Android-bug'

[ Voor 59% gewijzigd door Migrator op 05-08-2015 10:36 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Waarom is mijn reactie (azerty in 'nieuws: Trend Micro: bug kan Android-smartphones eindeloos laten rebooten') verwijderd? Graag wat uitleg waarom, ik zie niet in wat er mis mee was?

Ik vermoed dat het Dirk was die hem verwijderd heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door azerty op 05-08-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Daar is dit topic eigenlijk niet voor, maar je ging op een slechte manier in op een troll. (En ja, eigenlijk had ik een mailtje moeten sturen, maar ik had er op dat moment al genoeg gestuurd.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

X-Fighter in 'nieuws: Cities: Skylines komt naar Xbox One en PS4'

Is geen +2, het gaat over een totaal andere game dan waar het artikel zelf over gaat. Zoiets lijkt me puur te liggen aan de ontwikkelaar, niet de consoles (zo beperkt qua resources zijn die ook niet meer, lijkt me), maar waarom dit dan een +2 geven, geen idee.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sharpe. in 'nieuws: Ziggo neemt maatregelen na verlies klanten door prijsverhogingen' is een populaire mening maar niet objectief of onderbouwd en imho daarom geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
w4v3g0d in 'geek: Lexus demonstreert zijn maglev-hoverboard'

Weer zo'n 'het filmpje werkt niet dus ik krijg +3'-reactie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
FF de tijd geven he... Hij had blijkbaar 1x een +3 gehad en inmiddels al een aantal keer -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat is snel gegaan. Net stond die nog op een paar keer +3 en geen -1. Waarschijnlijk een paar boosts tegenaan gegooid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Dirk schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:36:
Daar is dit topic eigenlijk niet voor, maar je ging op een slechte manier in op een troll. (En ja, eigenlijk had ik een mailtje moeten sturen, maar ik had er op dat moment al genoeg gestuurd.)
Ok, goed, maar waarom is dan niet gewoon het eerste stukje van de reactie weggeknipt (zoals bij de troll zelf), en de rest blijven staan? Dat vind ik wel spijtig.

Stel dat het nog eens gebeurd, en ik geen mail krijg... Waar mag ik dan klagen? :+

[ Voor 9% gewijzigd door azerty op 05-08-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

azerty schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:48:
Stel dat het nog eens gebeurd, en ik geen mail krijg... Waar mag ik dan klagen? :+
Zijn meerdere plekken voor. Al zou ik in Tweakers Moddereter Forum een apart topic starten erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
Eerder een algemene opmerking rond de moderaties op dit artikel van vorige week: nieuws: Beveiligingsfout in Steam maakte kapen accounts mogelijk
Er zijn daar een hoop reacties (inclusief die van mij) die gewoon on-topic zijn, maar toch als off-topic gemod zijn. Het gaat hier zo te zien over een zeer kritische moderator die niet door andere moderators werd uitgebalanceerd.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik kan me zo voorstellen dat oneliners waarvan het antwoord gewoon in het artikel staat door mensen als ongewenst worden ervaren. Ik heb er toch maar een 0 aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Glodenox schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:12:
Eerder een algemene opmerking rond de moderaties op dit artikel van vorige week: nieuws: Beveiligingsfout in Steam maakte kapen accounts mogelijk
Er zijn daar een hoop reacties (inclusief die van mij) die gewoon on-topic zijn, maar toch als off-topic gemod zijn. Het gaat hier zo te zien over een zeer kritische moderator die niet door andere moderators werd uitgebalanceerd.
Nou dat viel ook nog wel mee, er stonden misschien 2 of 3 reacties op 0 die op +1 konden, voor de rest was het prima.

Staat in ieder geval nu weer goed, in het vervolg wel eerder melden want behalve pro en powermods kan niemand die reacties meer modereren vanwege de 48 uur limiet.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem