I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Maximaal een 0 zelfs, +1 vind ik al te hoog, Hoop offtopic gedoe, ellenlange letterbrij met misschien een regel of 2 die ontopic is.Jolke schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:57:
Verwijderd in 'nieuws: Fransen stemmen in met nieuwe surveillancewet'
Veel tekst dus een +3.
Wel een punt, maar gewoon on-topic.
Dat is overigens iets waar Vendar om bekend staat, die kan (of, waarschijnlijk: wil) nooit ontopic blijven en ooit een beetje compact schrijven.
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:44:
[...]
Dat is overigens iets waar Vendar om bekend staat, die kan (of, waarschijnlijk: wil) nooit ontopic blijven en ooit een beetje compact schrijven.

Vaak heb ik er dan ook niet eens zin in om doorheen te lezen.
Verwijderd in 'geek: Eerste Commodore Amiga kwam 30 jaar geleden uit' (Zal over een paar minuten te oud voor moderatie zijn) - geen +2
Verwijderd in 'geek: Eerste Commodore Amiga kwam 30 jaar geleden uit' - Bovenste gedeelte is gewoon een flame.
Verwijderd in 'geek: Eerste Commodore Amiga kwam 30 jaar geleden uit' - ´´Wederom lijk je totaal niet te weten hoe een Amiga nu echt werkt. Waarom blijf je reageren? Je maakt jezelf echt belachelijk ondertussen.´´ = onnodige flame.
Verwijderd in 'geek: Eerste Commodore Amiga kwam 30 jaar geleden uit' - Inhoudelijk, maar bevat ook weer een flame.
Verwijderd in 'geek: Eerste Commodore Amiga kwam 30 jaar geleden uit' - Bestaat grotendeels uit flames, geen +1.
Deels zijn ze reacties inhoudelijk en to the point, tegelijkertijd wordt er ook met flames gestrooid alsof het niets is. Dat doen de +1tjes en +2 eigenlijk teniet. Je kan prima je punt maken zonder gelijk een neerbuigende toon aan te nemen van ´´Wederom snap jij er niets van en kom je als een fanboy over´´.
EDIT:
Daar ging het mij ook niet om. Mijn punt was namelijk dat het modsysteem 99% zijn werk gewoon doet en die 1% vaak veel reacties oproepen. Ondertussen blijft de reactie van Arnoud op +3 staan, waarbij ik dit inmiddels beschouw als een zware moderatiedwaling. Immers, had gewoon +1 moeten wezen, wordt niets mee gedaan, en staat haaks op wat de eigen modregels eigenlijk zeggen betreffende geslaagde grappen._David_ schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:57:
Ik ben het helemaal met je eens hoor dat die reactie niet op +3 hoort maar op +1 max, maar dat heeft voor de rest niks te maken met mijn punt dat je beter het moderatie systeem het werk kan laten doen ipv terug te gaan flamen
[ Voor 17% gewijzigd door Redneckerz op 25-07-2015 17:07 ]
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Helemaal mee eens. Ik heb laatst nog een waarschuwingsemail gehad dat ik het gore lef had iemand een +2 te geven wegens zijn onderbouwing. Dat was toch echt maar een +1 en ik moest toch gauw maar eens de modfaq doornemen. Dat dit dan nu afgedaan wordt als niet erg vind ik op zijn zachtst gezegd raar. Hoe verwacht men dan nog serieus genomen te worden?Redneckerz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:26:
[...]
Omdat het geen flame is, maar een grap. En geslaagde grappen mogen volgens de modfaq maximaal op +1.
[...]
Daarom had deze gewoon gefixeerd moeten worden naar een +1 max en er een heel zooitje mails wegens mismodden de deur uit moeten gaan. Want geheid dat als ik zoiets had gemaakt, deze in notime op 0, of +1 zou staan. Want waarom krijgt Arnoud al die +3tjes dan? De enige reden die ik kan bedenken is omdat het een staflid betreft.
[...]
En dat mogen ze vinden, maar dan moet hun score ook gewoon realistisch zijn en volgens de regels. +3 geven is volkomen buiten elke proportie, en gewoon een enorme mismod.
En ergens vind ik het nog irritant ook dat er in al die tijd bewust of onbewust niks mee is gedaan, want er werd wel in andere, gelijkaardige gevallen wel als de kippen ingegrepen als er 100den +3tjes werden uitgedeeld.
[...]
[...]
Hij is leuk, zeker. Maar technisch wel een reactie op een offtopic post, dus 0. De grap is echter dermate leuk in elkaar geknutseld dat er ook makkelijk een +1 voor kan worden gegeven, overeenkomend met de modfaq. Dat gebeurt echter niet, we krijgen bijna 30 +2 moderaties en bijna 250 +3 moderaties op de post.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dual Infinity in 'nieuws: 'Non-experts zien patches zelden als belangrijkste manier van beveiliging''
Dual Infinity in 'nieuws: 'Non-experts zien patches zelden als belangrijkste manier van beveiliging''
Deze hele discussie hoort in GR, 0 ipv +2.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Een echte discussie tussen twee mensen die veel over die oude hardware afweten...slechts met een andere voorkeur.
Zet ze in een huiskamer bij elkaar en het zou ook ongeveer zo klinken, en iedereen zou met grote ogen en open oren blijven heen en weer kijken.
Ok, behalve het einde van Scalibq's laatste reactie dan. Die is iets teveel op de man af, en daardoor 0.
Maar dat zal in een huiskamer niet anders gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 25-07-2015 18:21 ]
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Vroeger ... in het forum van CT had jij ook wel eens een missertje. Echter reageerde jij wel sneller dan de andere mods.Ger schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:22:
[...]
Helemaal mee eens. Ik heb laatst nog een waarschuwingsemail gehad dat ik het gore lef had iemand een +2 te geven wegens zijn onderbouwing. Dat was toch echt maar een +1 en ik moest toch gauw maar eens de modfaq doornemen. Dat dit dan nu afgedaan wordt als niet erg vind ik op zijn zachtst gezegd raar. Hoe verwacht men dan nog serieus genomen te worden?
245x +3 is blijkbaar onvoldoende reden voor een fixatieRoD schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:21:
We doen alleen fixeringen als laatste redmiddel.
Er kon binnen 2 dagen geen actie ondernomen worden? Wat is dit nu voor een natte pap mentaliteit+3 is veel te hoog voor die grap, maar ik laat hem liever staan dan dat ik nu zelf de score ga bepalen.
Dit is gewoon bagatelliseren. Tuurlijk is een Flame +3 verkeerd, maar dat betekent niet dat een Grap +3 zoveel beter is. Beiden zijn gewoon fout. Wat voor signaal geef je nu hiermee af? Dat geslaagde grappen de hoogste score mogen (en zullen!) krijgen omdat de meerderheid het er ''mee eens'' is? Wat heeft de vermelding bij +1 over geslaagde grappen dan nog voor zin als het in de praktijk niet wordt nageleefd?Een grap die door veel mensen wordt gewaardeerd op een hoge score heb ik meer vrede mee dan een flame op +3, bijvoorbeeld.
Het zijn 270+ mismods, en het moet ook als zodanig worden gezien. Het gaat erom dat erkend wordt dat dit fout is gegaan en er wat mee wordt gedaan, niet het probleem gaan lopen afzwakken of ineens een verhaal over flames erbij gaan halen.
[aluhoedje]Zou dat niet simpelweg zo zijn omdat Arnoud lid van het team is en we daarom de regels niet meer hoeven te hanteren als het om grappen gaat?Ik ga er even vanuit dat mijn collega-Powermods ook die mening hebben, aangezien ook zij hem hebben laten staan.
Nogmaals - Als Henk, of Annie zoiets had gedaan, no way dat deze op +3 zou komen.
Er staan nog 270+ mismods op die grap. In plaats van het probleem af te schuiven als irrelevant (Niet de eerste keer dat dit gebeurt) erken je gewoon de fout die er is gemaakt.Daarom stel ik voor dat we deze discussie nu sluiten en weer nieuwe mismods gaan bespreken.
Welke moderatie jij hebt gegeven aan een bepaalde reactie staat los van de reactie van Arnoud Wokke. Wel sluit ik mij aan bij het advies wat ze je hebben gegeven, alleen zou ik deze dan aan de tegenpartij willen richten: Lees de ModFAQ nog eens na als je niet weet wat voor een score je een bepaalde reactie moet geven.Ger schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:22:
[...]
Helemaal mee eens. Ik heb laatst nog een waarschuwingsemail gehad dat ik het gore lef had iemand een +2 te geven wegens zijn onderbouwing. Dat was toch echt maar een +1 en ik moest toch gauw maar eens de modfaq doornemen. Dat dit dan nu afgedaan wordt als niet erg vind ik op zijn zachtst gezegd raar. Hoe verwacht men dan nog serieus genomen te worden?
Zie mijn reactie hierover. Ik denk zelf ook dat het een prima discussie kan wezen, maar de onnodige flames zijn imo niet bevorderend voor het verhaal. Zeker de +2 post en de laatst gelinkte reactie verdienen geen +2 en +1 daar het gewoon op de man spelen is.HMC schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:19:
Waarom is die discussie tussen Verwijderd in 'geek: Eerste Commodore Amiga kwam 30 jaar geleden uit' en tweakerspim zo laag gemod? Het zijn beiden mensen die er blijkbaar heel erg veel van af weten. En ik zie beiden ook niet echt grof zijn of schelden of zo. Mis ik iets?
Een echte discussie tussen twee mensen die veel over die oude hardware afweten...slechts met een andere voorkeur.
Zet ze in een huiskamer bij elkaar en het zou ook ongeveer zo klinken, en iedereen zou met grote ogen en open oren blijven heen en weer kijken.
Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Edit: Typo
Dit is geen topper van een reactie, meer een -1
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dubbelpost:
Tweede moet op -1
_Dune_ in 'reviews: HP Spectre 13 x360: convertible die vrijwel alles goed doet'
_Dune_ in 'reviews: HP Spectre 13 x360: convertible die vrijwel alles goed doet'
Dat zou hij wel moeten weten.
Heb die laatste 2 inderdaad een lagere score gegeven aangezien ze bijna een 1 op 1 kopie van elkaar zijn.HMC schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:46:
reviews: HP Spectre 13 x360: convertible die vrijwel alles goed doet
Dubbelpost:
Tweede moet op -1
Dat zou hij wel moeten weten.
An sich staat het er los van, maar het gaat mij idd om het meten met 2 maten: waarschuwingen gaan versturen omdat een moderatie 1 punt afwijkt, maar nu het en crewlid betreft worden de schouders opgehaald. Dan zeg ik idd: lees je eigen beleid nog eens na, want hiermee zaag je de poten onder je eigen stoel vandaan.Redneckerz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:37:
[...]
Welke moderatie jij hebt gegeven aan een bepaalde reactie staat los van de reactie van Arnoud Wokke. Wel sluit ik mij aan bij het advies wat ze je hebben gegeven, alleen zou ik deze dan aan de tegenpartij willen richten: Lees de ModFAQ nog eens na als je niet weet wat voor een score je een bepaalde reactie moet geven
Ik bedoelde meer dat de eerste link (dus reactie) wel ok is, maar 4 minuten later post hij hetzelfde. Dus de tweede link die ik aangeef (de dubbelpost) moet op -1.Ircghost schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:54:
[...]
Heb die laatste 2 inderdaad een lagere score gegeven aangezien ze bijna een 1 op 1 kopie van elkaar zijn.
Damnit, inmiddels gruwelijk ge-edit. Oneerlijk. Mijn -1 voor die tweede blijft staan.
[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 25-07-2015 21:12 ]
Het verschil is hoe zwaar we tillen aan verschillende soorten mismoderaties. Een +3 voor een (geslaagde) grap vinden we minder problematisch dan een +3 voor een reactie waar je het toevallig mee eens bent, maar die verder geen enkele meerwaarde heeft.Ger schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:55:
[...]
An sich staat het er los van, maar het gaat mij idd om het meten met 2 maten: waarschuwingen gaan versturen omdat een moderatie 1 punt afwijkt, maar nu het en crewlid betreft worden de schouders opgehaald. Dan zeg ik idd: lees je eigen beleid nog eens na, want hiermee zaag je de poten onder je eigen stoel vandaan.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dan wijk je af van de mediaan. In het geval van Arnoud Wokke hebben we echter te maken met 100en mismods op een grap die volgens de eigen regelgeving geen +3 waard is. Vervolgens wordt er als tegenargument binnengebracht dat een Grap +3 minder problematisch is dan een Flame +3. Ik vind dat het probleem bagatelliseren en het afdoen als irrelevant, want een Grap +3 is gewoon ook een probleem, waar een Flame +3 niets mee te maken heeft, want daar gaat het niet over.Ger schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:55:
[...]
An sich staat het er los van, maar het gaat mij idd om het meten met 2 maten: waarschuwingen gaan versturen omdat een moderatie 1 punt afwijkt, maar nu het en crewlid betreft worden de schouders opgehaald. Dan zeg ik idd: lees je eigen beleid nog eens na, want hiermee zaag je de poten onder je eigen stoel vandaan.
Een Flame +3 is zwaar tegen de regels, en een Grap +3 ook. Maar omdat het van Arnoud afkomt en de meerderheid het er ''mee eens'' is (Het feit dat ''mee eens'' moderaties bij die post geen probleem zijn terwijl de gehele modFAQ je erop wijst dat je dit NIET mag doen is stuitend te noemen) is het prima. En er kan nu toch niets meer mee gedaan worden, want tja, de reactie is nu te oud.]
Het verschil is dat jullie vergelijkingen erbij halen die niets met het probleem te maken hebben. Jullie zeggen nu eigenlijk tegen die 270 mismods dat het oke is om een grap op +2 en +3 te beoordelen, ook al zegt de modFAQ dat +1 het maximale is voor een geslaagde grap, want ''minder problematisch''Dirk schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:18:
[...]
Het verschil is hoe zwaar we tillen aan verschillende soorten mismoderaties.

Een +3 voor een (geslaagde) grap vinden we minder problematisch dan een +3 voor een reactie waar je het toevallig mee eens bent, maar die verder geen enkele meerwaarde heeft.
Dat het een missmod was is iedereen het wel over eens. Verder even snel de topic warning lezen, dan snap je dat deze discussie zinloos is, en niet hier thuis hoort.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Volgens mij is een score fixeren zolang het geen -2 of -1 betreft geen sanctieDorus schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:02:
Hou nou een keer op met die drogredennatie dat omdat een onterechte +3 niet gefixeerd is, iedereen altijd en overal een vrijkaart heeft om te meningmodden. Dat is niet wat er gebeurd is, er is gewoon de keuze gemaakt niet over te gaan op een zwaar middel (fixeren en waarschuwen), zoals zo vaak gebeurd. Dergelijke sancties zie ik hooguit maandelijks voorbij komen hier, fixeren iets vaker maar ook zeker niet dagelijks.
Dat het een missmod was is iedereen het wel over eens. Verder even snel de topic warning lezen, dan snap je dat deze discussie zinloos is, en niet hier thuis hoort.
[...]
Nee, dat stel ik niet. Ik vind wel dat erkend moet worden dat dit fout is gegaan en dat dit in het vervolg niet meer gebeurt. Ik lees vooral afzwakkende reacties.Dorus schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:02:
Hou nou een keer op met die drogredennatie dat omdat een onterechte +3 niet gefixeerd is, iedereen altijd en overal een vrijkaart heeft om te meningmodden.
Overigens is die donderdag ook gelijk al door pcgek aangegeven dat die post direct een fixatie moest krijgen (Waarschijnlijk omdat je met al je boostpunten die niet meer zou gaan krijgen op de score waar deze hoort) - pcgek in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Je gaat mij niet vertellen dat ze die 100den +3tjes niet hebben gezien of hebben gedacht ''Ach, +3 voor een grap moet kunnen''. Het geeft gewoon een verkeerd signaal af.Dat is niet wat er gebeurd is, er is gewoon de keuze gemaakt niet over te gaan op een zwaar middel (fixeren en waarschuwen), zoals zo vaak gebeurd.
Vind je? Ik lees vooral opmerkingen die het voorval bagatelliseren waardoor bij mij het idee ontstaat dat het niet wordt begrepen.Dat het een missmod was is iedereen het wel over eens.
Een non-excuus. Even in het algemeen prekend hebben we de afgelopen maanden vaker met soortgelijke bijltjes gehakt waar werkelijk relevante informatie keihard op 0 werd gezet, omdat het teveel ''mee eens'' reacties waren (Zie Titan Fox) of omdat de info uit diens reactie al was verwerkt en aangepast in het nieuwtje en dus de post niet meer relevant was (Ofschoon er nog ruim voldoende info stond om een +2 te krijgen) (Zie The Mask). Nu heb je eenzelfde situatie zoals met Titan Fox: Heel veel ''mee eens'' moderaties. In het geval van Titan Fox vanwege kritiek (Al is die reactie sindsdien weer op de +3 gezet), nu vanwege een grap mag het blijkbaar wel om massaal te mismoddenVerder even snel de topic warning lezen, dan snap je dat deze discussie zinloos is, en niet hier thuis hoort.
Een reactie is nooit te oud om te fixerenRedneckerz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:56:
[...]
En er kan nu toch niets meer mee gedaan worden, want tja, de reactie is nu te oud.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Die -1's zijn ook mismods, net zoals alle +2's en +3's op die reactieHMC schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:28:
Wat een gelul over die onwijs toffe grap van Arnoud zeg. Zijn er ook mensen die gaan zeggen dat de -1's ook mismods zijn? Soort van proberen te compenseren? Nog niet gezien. Let it be.

één post in duizenden.pcgek schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:38:
Jammer dat je het allemaal gelul vind. Het is toch vrij ernstig om te zien dat de ModFaq ondermijnd wordt door de crew zelf. Nog nooit zou een fixatie zo terecht zijn geweest als nu over de betreffende reactie.
Er zijn wel meer mismods aan het einde van de dag (of 48 uur
Dan ben ik het er mee eens dat deze echt de minst erge is.
Het heeft er geen bal mee te maken dat het toevallig iemand van de crew is die deze post neerzet. Denk je nou echt dat het ons iets uitmaakt wie die post plaatst? Daarnaast "ondermijnen" wij de moderatieFAQ niet: niemand van de crew heeft die reactie namelijk een +3 gegeven, dat zijn de gebruikers van de site. Blijkbaar vonden heel veel gebruikers de reactie een +3 waard. En nee, je hoeft ons niet uit te leggen dat die reactie er volgens het moderatiesysteem niet op thuishoort.pcgek schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:38:
Jammer dat je het allemaal gelul vind. Het is toch vrij ernstig om te zien dat de ModFaq ondermijnd wordt door de crew zelf. Nog nooit zou een fixatie zo terecht zijn geweest als nu over de betreffende reactie.
Laat ik het eens omdraaien: als deze mismoderatie geen reactie van een crewlid zou betreffen, dan zou er ook niet zoveel ophef over zijn gemaakt. Het komt namelijk echt wel vaker voor dat een populistische reactie een te hoge score krijgt. We hanteren hier gewoon het beleid dat we altijd hanteren. Namelijk dat we alleen fixeren in uitzonderlijke gevallen. Een grap die door veel mensen als leuk wordt ervaren valt daar nadrukkelijk niet onder. We laten liever het moderatiesysteem zijn werk doen en dan kan het voorkomen dat er af en toe eens een reactie op een verkeerde score uitkomt. Zolang er geen flames op +3 staan is dat echt niet zo erg.
Ik denk dat overigens dat we de reden om niet te fixeren nu wel voldoende uitgelegd hebben. Hier zullen jullie het mee moeten doen
Jullie zeggen dat zelf, dus waarom nu weer ontkennen? Natuurlijk maakt het alles uit wie het zegt dat ga je nu toch niet ontkennen?RoD schreef op zondag 26 juli 2015 @ 01:28:
[...]
Het heeft er geen bal mee te maken dat het toevallig iemand van de crew is die deze post neerzet. Denk je nou echt dat het ons iets uitmaakt wie die post plaatst?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Nogal een drogreden. Just deze enkele post heeft idioot veel mismods.
Waarom? Omdat een Grap +3 minder ''erg'' is dan een Flame +3? Je hebt een beleid waar je iedereen aan wilt houden. Dan moet je geen uitzonderingen maken zoals hier is gegeven. Want ieder ander had gewoon 0 of +1 gekregen.Dan ben ik het er mee eens dat deze echt de minst erge is.
Oh nee? Denk je nu echt dat als het pcgek of David betrof, deze wel correct (en op tijd!) was rechtgezet? De schijn van vriendjespolitiek ligt genoeg op de voorgrond om twijfel te zaaien. Dat jullie niet ingrijpen bij 20 +3 kan ik nog wel begrijpen, want dat zijn simpelweg een paar modmisbruikers die al hun moderatiepower inzetten (En als zodanig een mailtje krijgen of hun modrechten worden ontnomen), maar bij bijna 300 mismods verandert de zaak: Er wordt gewoonweg niks gedaan. Wanneer dit wordt opgemerkt worden er ineens rare vergelijkingen gemaakt dat een Flame +3 ''erger'' zou zijn. Dat doet niets af aan het feit dat die 300 mismods gewoon fout zijn. De hele tijd verdedigen jullie dit terwijl het in strijd is met jullie eigen beleid.RoD schreef op zondag 26 juli 2015 @ 01:28:
[...]
Het heeft er geen bal mee te maken dat het toevallig iemand van de crew is die deze post neerzet.
Weer zon ontwijkende opmerking. Jullie zien zelf ook dat die post veelste veel mismods heeft. Stuur die mensen een mail of fixeer de reactie op het niveau waarvoor het bedoeld is. Want het is nu gewoon selectief modereren.Daarnaast "ondermijnen" wij de moderatieFAQ niet: niemand van de crew heeft die reactie namelijk een +3 gegeven, dat zijn de gebruikers van de site.
''Vonden'' inderdaad, oftwel ''mee eens'' moderaties. En wat wordt nu telkens door de modFAQ gesteld? Niet modereren volgens het ''mee eens'' principe. Het staat gewoon in de regels. Dus waarom mag het in die reactie ineens welBlijkbaar vonden heel veel gebruikers de reactie een +3 waard.
Dus grijp je in bij de reactie en/of krijgen de mismods een onderzoekje. Wat wordt hier nu niet aan begrepen?En nee, je hoeft ons niet uit te leggen dat die reactie er volgens het moderatiesysteem niet op thuishoort.
Inderdaad. Dan zou de reactie namelijk gewoon op de score zitten waar die voor bedoeld is.Laat ik het eens omdraaien: als deze mismoderatie geen reactie van een crewlid zou betreffen, dan zou er ook niet zoveel ophef over zijn gemaakt.
Zou je dit kunnen onderbouwen? Welke voorbeelden van +3 grappen die op +3 staan zijn er dan nog?Het komt namelijk echt wel vaker voor dat een populistische reactie een te hoge score krijgt.
Hoeveel +3tjes moet je hebben voor jullie overwegen dat dit een uitzonderlijk geval is? 100? 200? 300? Wat is een uitzonderlijk geval? Een Flame +3, want dat is immers negatiever van aard?We hanteren hier gewoon het beleid dat we altijd hanteren. Namelijk dat we alleen fixeren in uitzonderlijke gevallen.
Het systeem zit hier gewoon fout. En in plaats van dat jullie dat erkennen en zeggen ''Hier had inderdaad eerder op moet worden ingegrepen'' worden er constant maar andere excuses bedacht om de +3 grap te verdedigen. Als we dan toch zo bezig zijn, maak dan gelijk een nieuwe lemma bij de +3 aan dat briljante grappen hier ook onder vallen als de meerderheid het er ''mee eens'' is dat het een briljante grap betreft.
Grappen zijn maximaal +1 volgens de FAQ. Wat is nu het probleem hier?Een grap die door veel mensen als leuk wordt ervaren valt daar nadrukkelijk niet onder.
Ik krijg ernstig het idee dat we (En dat is niet de eerste keer) in herhaling aan het vallen zijn. Jullie willen, of kunnen, niet begrijpen dat een grap +3 met 300 mismods gewoon een modsysteem dwaling is die tegen de hele FAQ ingaat. Er blijft maar vastgehouden worden aan de onzinnige vergelijking dat Flames erger zijn, ofschoon de hele reactie in kwestie geen flame is.We laten liever het moderatiesysteem zijn werk doen en dan kan het voorkomen dat er af en toe eens een reactie op een verkeerde score uitkomt. Zolang er geen flames op +3 staan is dat echt niet zo erg.
Ik denk eerder dat er krampachtig vast wordt gehouden aan een bepaalde redenatie terwijl de reactie zelf op een score staat die buiten de regels valt. Jullie zeggen altijd: regels zijn regels. Maar schijnbaar mag je buiten die regels opereren als het om een grap gaat. Je begrijpt, ik ben inmiddels lichtelijk gefrustreerd dat er telkens wordt terugverwezen naar hetzelfde non-excuus.Ik denk dat overigens dat we de reden om niet te fixeren nu wel voldoende uitgelegd hebben.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
xxxneoxxx in 'nieuws: Microsoft brengt eigen launcher voor Android uit'
Ik probeer hier inhoudelijk op te reageren door hem er op te wijzen dat zijn reactie gewoon niet klopt en verkeerde informatie bevat en ik krijg vervolgens een 0 met een paar keer ongewenst. Waar zit ik fout dat mijn postS als niet relevant wordt aangemerkt als ik in de hele thread gewoon ontopic reageer volgens de richtlijnen?
caipirinha in 'nieuws: Samsung verwerkt draadloos laden in voet van monitor'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Die staat inmiddels op +1.Bor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:03:
Op basis van de reacties na deze post en wat ik op internet lees is dit onjuist (en imho daarom geen +2):
caipirinha in 'nieuws: Samsung verwerkt draadloos laden in voet van monitor'
GliDeR415 in 'nieuws: 'Twitter treedt strenger op tegen copyrightinbreuk''
Geen +2 imo.
[ Voor 19% gewijzigd door Jolke op 27-07-2015 13:22 ]
Dit is een 0.
Verwijderd in 'nieuws: Lek in video-engine Android maakt apparaten kraken makkelijk'
kiang in 'nieuws: Lek in video-engine Android maakt apparaten kraken makkelijk'
Geen +2, horen op +1. (weer boosts die de score verpesten, stonden eerst goed)
Edit:
kiang in 'nieuws: Lek in video-engine Android maakt apparaten kraken makkelijk'
En nog een die onnodig naar +2 geboost wordt..
Edit 2:
_Thanatos_ in 'nieuws: Lek in video-engine Android maakt apparaten kraken makkelijk'
Idem..
[ Voor 27% gewijzigd door _David_ op 27-07-2015 18:31 ]
SuperDre in 'nieuws: Samsung verwerkt draadloos laden in voet van monitor - update'
SuperDre in 'nieuws: Samsung verwerkt draadloos laden in voet van monitor - update'
Werkelijk? Hmm, ik zie dat er niet in. Maar ok, je schijnt (gezien de moderaties) gelijk te hebben.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:40:
Trolls, of zo...(editdoor HMC: reactie al gewijzigd, maar er stond zoiets als dit)
HEY!
[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 27-07-2015 16:48 ]
Klagen over de kwaliteit van andermans posts hoort hier niet en zeker niet met een score van +2.
Verwijderd in 'nieuws: The Elder Scrolls Online wordt uitgebreid met Thieves Guild'
Pure rant.
[ Voor 30% gewijzigd door Jolke op 27-07-2015 22:38 ]
Wat mij betreft prima op +1. De reactie eronder scoort 0 maar kan ook naar de +1 wat mij betreft;
StecaGrid in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus 2'
Ik heb deze van +3 kunnen halen, maar een +1 is nog te hoog voor die laatste zin.
Ik zie niet in waarom het minder dan een +1 zou zijn.Jolke schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:32:
i-chat in 'nieuws: Google gaat minder diensten aan Google+ koppelen'
Ik heb deze van +3 kunnen halen, maar een +1 is nog te hoog voor die laatste zin.
Tenminste, ik lees "homo's, viespeuken ...". Verder maakt hij een goed punt, dus geen enkele reden om hem neer te sabbelen.
+3 voor die reactie is inderdaad veel te hoog. Een +1 wat mij betreft en ik vermoed dat sommige mensen aftrek geven (waarmee de post op een 0 uit zou komen) voor het taalgebruik.Jolke schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:32:
Ik word gemodereerd op +0, terwijl het gewoon on-topic is, op z'n minst.
10x +3 en 20x +2, voor iets wat ik gewoon een +1 vindt. Dit is gewoon meningmodden. De post is niet bijzonder inzichtvol - het is gewoon een populistische oneliner. De discussie in kwestie wordt élke keer weer gevoerd onder elk artikel dat maar iets met line sharing te maken heeft.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Voor mij een 0. Geen idee of hij homo's en viespeuken expres achter elkaar zet. Het is op zijn minst heel beroerd en op zijn ergst discriminerend. Omdat ik het niet zeker weet ga ik voor de 0 en niet de -1.Bor schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:22:
[...]
+3 voor die reactie is inderdaad veel te hoog. Een +1 wat mij betreft en ik vermoed dat sommige mensen aftrek geven (waarmee de post op een 0 uit zou komen) voor het taalgebruik.
Vickiieee in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus 2'
Volgens mij gewoon minimaal een +1, staat op 0.
Geen 0, maar een +1. Ik ga gewoon in op de reactie van mijn voorganger.
En ook de reacties daaronder, de laatste van UltraPC wordt wél beoordeeld, maar de rest niet?
bilgy_no1 in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus 2'
Ook gewoon een +1 geloof ik.
*zucht* Daar gáán we weer...

Verwijderd in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus 2'
Verder wordt er in het artikel behoorlijk wat gemeningmod geloof ik. Alles wat (zeer) kritisch is tegenover OnePlus of de telefoons kan op een +1 rekenen, de reacties die positief zijn over OnePlus en/of de telefoons steevast op een 0...

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij is hij gewoon een komma vergeten. Lees het eens zo (alleen een komma ingevoegd):Ircghost schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:53:
[...]
Voor mij een 0. Geen idee of hij homo's en viespeuken expres achter elkaar zet. Het is op zijn minst heel beroerd en op zijn ergst discriminerend. Omdat ik het niet zeker weet ga ik voor de 0 en niet de -1.
Gezien zijn andere typefouten lijkt dat me niet heel gek.dus lang niet alleen homo's, viespeuken en kinder verkrachters hebben iets te verbergen. maar ook mensen met een politieke voorkeur, of een ziekte (eetstoornis, ex-alcohol verslaafden en ga zo verde) iedereen heeft iets te verbergen voor den intollerante medemens.
Verder is het geen heel speciale post ofzo en vind ik het doordat het moeilijk leest (hoofdletters/spelfouten/interpunctie/warrigheid) niet meer dan een 0, maar volgens mij bedoelt hij het niet verkeerd.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij een komma is vergeten en dat hij niet letterlijk zegt homo viespeuken. Maar het is op zijn minst beroerd te noemen om die dingen in zo'n rijtje achter elkaar te zetten.Ger schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:04:
[...]
Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij is hij gewoon een komma vergeten. Lees het eens zo (alleen een komma ingevoegd):
[...]
Gezien zijn andere typefouten lijkt dat me niet heel gek.
Verder is het geen heel speciale post ofzo en vind ik het doordat het moeilijk leest (hoofdletters/spelfouten/interpunctie/warrigheid) niet meer dan een 0, maar volgens mij bedoelt hij het niet verkeerd.
Veel homo's verbergen hun geaardheid voor de buitenwereld omdat het nu eenmaal nog steeds niet altijd/overaal geaccepteerd is. Hij noemt ook politieke voorkeur en eetstoornissen, net zo goed zaken die men (soms) wil verbergen.
Hij schrijft het ontzettend onhandig, maar ik lees er niet direct iets kwaads in.
Die is daar natuurlijk gewoon een komma vergeten.Jolke schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:32:
Gewoon +1.
Verwijderd
Al jouw eigen reacties horen minimaal op +1 inderdaad.Vickiieee schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:56:
Sjesus, mijn grote schare 'fans' heeft mijn reacties ook weer gevonden zeg...![]()
Geen 0, maar een +1. Ik ga gewoon in op de reactie van mijn voorganger.
En ook de reacties daaronder, de laatste van UltraPC wordt wél beoordeeld, maar de rest niet?
*zucht* Daar gáán we weer...Gewoon een 0.
Verder wordt er in het artikel behoorlijk wat gemeningmod geloof ik. Alles wat (zeer) kritisch is tegenover OnePlus of de telefoons kan op een +1 rekenen, de reacties die positief zijn over OnePlus en/of de telefoons steevast op een 0...
Dat eerst jouw reactie over resolutie nog niet beoordeeld is, en de rest toen al wel komt omdat ik niet kan modereren op reacties op mijzelf. Anders had je ook minimaal +1 gehad.
Wat ik niet snap, is waarom je vind waarom mijn reactie op 0 moet. Ik reageer op een reactie waarin een beeld geschetst wordt van dat er allemaal (bijna) top-componenten in de 1+2 zouden zitten. Ik ga inhoudelijk een lijstje langst van 'de beste' mobiele componenten en benoem of die er in zitten.
Dat lijkt mij aardig ontopic, en misschien zelfs wel informatief, zeker voor de mensen die willen weten welke top componenten er al dan niet in het apparaat zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 28-07-2015 14:30 ]
Ah, dat verklaart het dan inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:20:
[...]
Al jouw eigen reacties horen minimaal op +1 inderdaad.
Dat eerst jouw reactie over resolutie nog niet beoordeeld is, en de rest toen al wel komt omdat ik niet kan modereren op reacties op mijzelf. Anders had je ook minimaal +1 gehad.
Wat ik niet snap, is waarom je vind waarom mijn reactie op 0 moet. Ik reageer op een reactie waarin een beeld geschetst wordt van dat er allemaal (bijna) top-componenten in de 1+2 zouden zitten. Ik ga inhoudelijk een lijstje langst van 'de beste' mobiele componenten en benoem of die er in zitten.
Dat lijkt mij aardig ontopic, en misschien zelfs wel informatief, zeker voor de mensen die willen weten welke top componenten er al dan niet in het apparaat zitten.
Ik vind dat jouw reactie op 0 moet, omdat je er een handje van hebt om bij wat voor artikel over welke telefoon dan ook een lijst met opsommingen te maken waarom andere telefoons beter zijn. En als je die ene keer wel wat zegt over een telefoon en waarom hij 'goed' zou zijn dan is het een losse flodder van een paar termen. Makkelijk om een +1 mee te scoren, want je zegt 'iets' over de telefoon en dus 'on-topic', maar verder...
Daarnaast is het een reactie waar je vrij weinig mee kan. Je somt een en ander op dat niet in de smartphone aanwezig is. Ja? En dus? Een floppy lezer zit er ook niet in. Een fysiek toetsenbord ook niet. En oei, mijn CD's kan ik ook niet afspelen met de OnePlus Two. Om nog maar te zwijgen of het feit dat de telefoon geen fan heeft om koele lucht te blazen als het 's zomers warm is. Mijn punt is, is dat het volkomen nutteloos is. Het is ontzettend subjectief en heeft echt géén toegevoegde waarde.
Dat je hier zelf zegt dat het misschien ook wel 'informatief' is, laat mijn wenkbrauwen helemaal verdwijnen onder mijn hoofdhaar.
Je voorganger geeft dat nog aan ook met: "de top (of bijna top) onderdelen bestellen". Waarom ga je daar dan verder op in op de manier zoals jij doet? En dan de componenten die je noemt ook: niet realistisch (zeker de combinatie daarvan niet) en over the top. Een telefoon met die specs zal je simpelweg niet zien omdat de combinatie van dergelijke onderdelen er voor zorgt dat de prijs zo hoog wordt dat de kosten in R&D en productie e.d. niet opwegen tegen de opbrengsten.
Als je de Moderatie FAQ nog een keer zou willen lezen, zal je hopelijk met mij eens zijn dat je frustratie over een user of de open-deur-heid van een reactie nog niet een 0 rating met zich meebrengen. On-topic is een hele, hele lage drempel om te halen.Vickiieee schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:48:
[...]
Ik vind dat jouw reactie op 0 moet, omdat je er een handje van hebt om bij wat voor artikel over welke telefoon dan ook een lijst met opsommingen te maken waarom andere telefoons beter zijn. En als je die ene keer wel wat zegt over een telefoon en waarom hij 'goed' zou zijn dan is het een losse flodder van een paar termen. Makkelijk om een +1 mee te scoren, want je zegt 'iets' over de telefoon en dus 'on-topic', maar verder...
Daarnaast is het een reactie waar je vrij weinig mee kan.
Jezus saves and takes half damage.
Wat? Meen je dit nu?Maupertus schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:01:
[...]
Als je de Moderatie FAQ nog een keer zou willen lezen, zal je hopelijk met mij eens zijn dat je frustratie over een user of de open-deur-heid van een reactie nog niet een 0 rating met zich meebrengen. On-topic is een hele, hele lage drempel om te halen.
Als jij de Moderatie FAQ nog een keer zou willen lezen, zal je hopelijk met mij eens zijn en zelf kunnen lezen dat open deuren op 0 gemoddereerd horen te worden. Zie hier:
Daarnaast:Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Wat in dit geval dus niet van toepassing is. Een 'relevante bijdrage' is het namelijk niet.Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3.
Ben het met je eens dat +1 érg makkelijk is om te halen. Alles wat ook maar de minste relevantie heeft beland op +1. Maar dan moet het nog wel relevant zijn en geen onzin
Verwijderd
In mijn optiek zeg ik niet slechts 'iets', maar alles over de telefoon.
Ik behandel alle mogelijke opties in z'n breedte.
Onderwerpen zoals de:
Schermkwaliteit.
Een processor
Opslagruimte
Een audio aansluiting
service
Zijn allemaal telefoon gerelateerd, geen open deur, en wat ik heb genoemd als 'top-opties' zijn ook allemaal opties die voorkomen op telefoons, dus die allemaal hadden gekund, maar waarvan een lang rijtje er ontbreekt, om het een flagship killer te mogen noemen.
Wat mij betreft is het een reactie die zowel in breedte en de diepte de eigenschappen telefoon analyseert, en alles behalve een 'open deur'. Of iets flagship is of niet, of zich daarmee mag meten wordt juist bepaald door de kenmerken van een product, de kenmerken die er wel ofniet zijn om boven het maaiveld uitsteken, die worden besproken. Daar is niets irrelevants aan.
Weldegelijk een open deur, want elke telefoon heeft de genoemde punten. Ze dan ook opnoemen maakt het een open deur. Het is zelfde als ik zou opsommen waar een auto uit bestaat en wat er dan beter aan kanVerwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:13:
Het klopt dat het hebben van een wel of geen goede floppielezer niets met telefoons te maken heeft.
In mijn optiek zeg ik niet slechts 'iets', maar alles over de telefoon.
Ik behandel alle mogelijke opties in z'n breedte.
Onderwerpen zoals de:
Schermkwaliteit.
Een processor
Opslagruimte
Een audio aansluiting
service
Zijn allemaal telefoon gerelateerd, geen open deur, en wat ik heb genoemd als 'top-opties' zijn ook allemaal opties die voorkomen op telefoons, dus die allemaal hadden gekund, maar waarvan een lang rijtje er ontbreekt, om het een flagship killer te mogen noemen.
Wat mij betreft is het een reactie die zowel in breedte en de diepte de eigenschappen telefoon analyseert, en alles behalve een 'open deur'. Of iets flagship is of niet, of zich daarmee mag meten wordt juist bepaald door de kenmerken van een product, de kenmerken die er wel ofniet zijn om boven het maaiveld uitsteken, die worden besproken. Daar is niets irrelevants aan.
Verwijderd
Om een autovergelijking te maken.Redneckerz schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:17:
[...]
Weldegelijk een open deur, want elke telefoon heeft de genoemde punten. Ze dan ook opnoemen maakt het een open deur. Het is zelfde als ik zou opsommen waar een auto uit bestaat en wat er dan beter aan kan
Niet de Mercedes Vito is Mercedes vlaggenschip, al is die groter dan de S klasse. Maar de s klasse kun je zien als Mercedes vlaggenschip, dat omdat die de beste rijeigenschappen heeft, en de meest luxe opties.
Alleen een kenmerkende eigenschap bespreken is misschien een open deur, iets op de volledige breedte toetsen op 'vlaggenschip' kwaliteiten is relevant.
welles... nietes... welles... nietes....
Hier hebben we het over gehad niet? Ik heb hier expliciet aangegeven dat dat géén reden kan zijn voor moderatie en jij opent je argumentatie ermee. Laat dat gewoon weg. Modereren doen we op basis van richtlijnen en proberen we niet te doen op basis van mening; dat geldt dus ook voor de beoordelingen die we hier in /TMF doen.Vickiieee schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:48:
[...]
Ik vind dat jouw reactie op 0 moet, ... omdat jij de reactie plaatste ...
[...]
De volgende keer dat ik iemand hierop aan moet spreken, blijft het niet bij een reactie in dit topic.
Over Verwijderd in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus 2'
Dit kan wat mij betreft prima op +1, een 0 is gewoon te weinig. Het is elk geval geen open deur, tenzij je ervan uit gaat dat elke bezoeker van Tweakers weet uit welke componenten de 1+2 opgebouwd is, waarvan ik je kan verzekeren dat dat niet het geval is.
Ik doe niet niet vaak, maar de discussie over die moderatie en het hele open deur verhaal is wat mij betreft hierbij ook meteen klaar. Op naar de volgende 'mis'-moderatie.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Als je het nog steeds over deze reactie hebt;Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:13:
Ook ik vind deze lijst een behoorlijke open deur. Je noemt niet op waaruit de telefoon is opgebouwd in veel gevallen maar wat er niet in de telefoon zit. Zo kan ik van elke telefoon wel zaken opnoemen die er niet in zitten en bovendien haal je zaken aan die gewoon in het artikel staan. Een 0 vind ik daarintegen wel te weinig. In mijn ogen een prima +1 maar meer ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 28-07-2015 15:35 ]
Dit getroll mag naar -1.
Dus zoals jij het nu beschrijft, is geen enkele telefoon een 'flagship'. Zie de dikgedrukte delen. Mail jij Samsung, HTC, Sony etc. etc. etc. even dat hun telefoons helemaal geen 'flagships' zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:13:
[...]
Of zou het woord 'flagship' (vlaggenschip in het Nederlands) afgeleid kunnen zijn van het woord voor 'vlaggenschip' zoals dat enkele eeuwen geleden gebruikt werd?
Een vlaggenschip is binnen een vloot het schip waarop de bevelhebber van die vloot is te vinden.
Door overdrachtelijk gebruik kan vlaggenschip in het algemeen worden gebruikt om het meest toonaangevende onderdeel of product of van een organisatie aan te duiden.
Zoals veel andere scheepstermen is ook het woord "vlaggenschip" overgenomen in het dagelijkse taalgebruik, waar het de betekenis heeft van het belangrijkste of leidende lid van een groep of onderdeel van een geheel. Ook hier is vooral de bijdrage aan het imago van de groep of het geheel belangrijk.
Bron: VlaggenschipIn het Engels heeft flagship een vergelijkbare betekenisontwikkeling doorgemaakt. De beeldbepalende winkel van een keten of merkfabrikant wordt wel als flagship store aangeduid.
Het gaat hier dus om het paradepaardje (iets waarmee je pronkt) van een bedrijf. Bij Samsung op dit moment de Galaxy S6 en S6 Edge, bij HTC de One M9, bij OnePlus de Two etc. etc. etc.
Die telefoons hebben over het algemeen een aantal dezelfde eigenschappen, omdat het de 'paradepaardjes' (flagships, as you wish) van de fabrikanten zijn, wil je dat daar de nieuwste onderdelen in zitten. In dit geval dus o.a. de Snapdragon 810 v2.1 etc. etc. etc.
Om dan de concurrentie de loef af te steken kan je je flagship een aantal pluspunten meegeven, denk aan de S6 Edge met afgeronde hoeken, de OnePlus Two met 4GB RAM, de Sony Z3 met volledige water- en stofdichtheid etc. etc. etc.
Als je dan dus een 'flagship killer' maakt, wil je dat die minstens net zo goed is (wat de OnePlus One was, en de OnePlus Two dus ook is vergeleken met de concurrentie). Maar dat hij op een bepaald punt de rest voorbij streeft. Waar draait de wereld tegenwoordig om en waar letten mensen veelal op, precies: Geld.
Bron: The Little OEM That Could: Flagship Killers Never SettleBut what really started catching everyone’s attention was the deal OnePlus offered: Top of the line specifications, that would rival and in many ways surpass what was found in the HTC One M8 and Galaxy S5 (highest exponents of Android at the time), for less than half the price.
+Cloud schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:32:
[...]
Modereren doen we op basis van richtlijnen en proberen we niet te doen op basis van mening; dat geldt dus ook voor de beoordelingen die we hier in /TMF doen.
[...]
Het is elk geval geen open deur, tenzij je ervan uit gaat dat elke bezoeker van Tweakers weet uit welke componenten de 1+2 opgebouwd is, waarvan ik je kan verzekeren dat dat niet het geval is.
[...]
Even de laatste zaken dan nog, dan zal ik het ook volledig laten rusten:Bor schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:34:
[...]
Als je het nog steeds over deze reactie hebt;
Ook ik vind deze lijst een behoorlijke open deur. Je noemt niet op waaruit de telefoon is opgebouwd in veel gevallen maar wat er niet in de telefoon zit. Zo kan ik van elke telefoon wel zaken opnoemen die er niet in zitten en bovendien haal je zaken aan die gewoon in het artikel staan.
[...]
Wat betreft het modereren op richtlijnen: het modereren bij artikelen gebeurt volgens richtlijnen, die horen gevolgd te worden, soms gebeurt dat niet en beland een reactie op de verkeerde score, dan horen wij hier toch met z'n 'allen' ervoor te zorgen dat een moderatie op de juiste score beland? Volgens de richtlijnen van de Mod FAQ die in eerste instantie al gevolgd hadden moeten worden?
En wat als die richtlijnen dan zeggen dat de 'open deuren' op 0 gemod moeten worden?
Daarnaast spreken jullie elkaar tegen, doordat de een zegt dat het niet een open deur is en de ander van wel, en we daarmee weer uitkomen op de Moderatie FAQ.
Daarnaast, Cloud, mag ik toch echt hopen dat iedereen de specs van de telefoon 'kent', die staan verdorie in het artikel zelf, naast de specs van de OnePlus One!!

Dit alles bewijst echter des te meer dat karma scoren niet bepaald moeilijk is en dat je voor het minste of geringste een +1 moet kunnen scoren. Ik zal ook eens met lijstje gaan werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Vickiieee op 28-07-2015 15:52 ]
Laat ik het anders zeggen: in dit geval vind ik het lijstje met zaken die beter hadden kunnen zijn, niet zo overduidelijk en zeker niet reden om dáárom een 0 te geven 'omdat het zo simpel is en iedereen het kan posten'. Het is geen reden voor aftrek. En hoewel Bor het dan wel als open deur ziet, is dat voor hem niet de reden om het als open deur te behandelen en op 0 te modereren.
Misschien dat het zo wat duidelijker is
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Waar het mij om gaat is het feit dat de lijst echt nergens, maar dan ook echt nergens, op slaat. Iedereen kan zo'n lijst maken. Wat is de toegevoegde waarde?
*pakt lijstje erbij*
De telefoon heeft ook geen:
- HDMI/Displayport om direct op de Tv aan te sluiten;
- Geen wireless charging;
- Geen 4K/UHD scherm;
- Geen keuze voor OS bij bestellen;
- Geen 36 megapixel camera;
- Geen IPS scherm;
- Geen accu van 5.000mAh;
- Geen buigbaar scherm, ik kan hem niet oprollen en in mijn broekzak doen;
- Geen reparatiecentrum hier om de hoek waar ik zelf de telefoon heen kan brengen;
- Geen buurman die bij het bedrijf werkt.
Waar het mij om gaat, nog altijd, is dat de lijst gewoon echt nergens op slaat. Het is onzin. Je kan het dan ook zien als 'open deur' omdat de telefoon niet het allernieuwste van het aller-, aller-, allernieuwste heeft. Duh. Maar natuurlijk niet. En al helemaal niet voor die prijs.
En om dan die laatste regel te gebruiken om een +1 te verantwoorden tegenover de onzin die in de lijst staat...
(De PS4 heeft geen SSD, geen krachtige CPU, geen GPU van de laatste generaties, maar hij heeft wel een mooie controller met twee thumb-sticks, een aantal knopjes links en vier knopjes met een vierkantje, rondje, kruisje en driehoekje. Het is gewoon nietszeggend, snap je?)
Jij leest die discussies hier? Respect, ik haak al langer af.Ger schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:28:
TL;DR van de laatste paar posts:
welles... nietes... welles... nietes....
Moet ik hier echt serieus op reageren? De punten die in de reactie aangedragen worden zijn daadwerkelijk haalbaar/beschikbaar op high-end toestellen. Het merendeel van de punten die jij opnoemt bestaan helemaal niet, of nauwelijks.
Dit dus.wildhagen schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:38:
Ja, me too. Ooit was dit een mismoderatietopic, tegenwoordig is het een technologie-discussie topic geworden.
Terug naar de basis, terug naar moderaties.
Hurtebise in 'nieuws: NSA gaat telefoondata Amerikanen verwijderen'
Geen +2
Deze is helemaal ondergesneeuwd door de discussie hierboven, heeft nog wat zetjes nodig..oisyn schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:40:
Rhaegar1 in 'nieuws: ACM stemt in met deals voor hogere dsl-snelheden virtuele providers'
10x +3 en 20x +2, voor iets wat ik gewoon een +1 vindt. Dit is gewoon meningmodden. De post is niet bijzonder inzichtvol - het is gewoon een populistische oneliner. De discussie in kwestie wordt élke keer weer gevoerd onder elk artikel dat maar iets met line sharing te maken heeft.
hoofdcoach in 'nieuws: Exploit voor gevaarlijk Android-lek komt volgende week - update'
Is een -1
SuperDre in 'nieuws: Exploit voor gevaarlijk Android-lek komt volgende week - update'
0 of +1. Ik heb deze een 0 gegeven.
Artikeltje om in de gaten te houden
Verwijderd
Edit: Dat ging snel iemand heeft een boost uitgedeeld naar +1
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 17:12 ]
Jij moet wel Cloud.Cloud schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:40:
[...]
Wildhagen[...]
Dit dus.
Terug naar de basis, terug naar moderaties.
Veel "mooie" reacties hier, maar die zouden eigenlijk op het topic zelf moeten.
Vraag me af hoe die gemod zouden worden.
Ik ben te moe om ze allemaal te beoordelen, maar deze zijn zeker geen +2:
Kalief in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
jpsch in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
MenN in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
En deze is maximaal +0.
White Dust in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
[ Voor 89% gewijzigd door Dorus op 28-07-2015 21:49 ]
Niks +2 of +3 aan deze reactie.
Nee, en daar staan ze ook niet meer opDorus schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:44:
Zijn deze (nu 11 stuks) allemaal +2 waard? nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan
[ Voor 44% gewijzigd door _David_ op 28-07-2015 22:00 ]
Verwijderd in 'nieuws: NSA gaat telefoondata Amerikanen verwijderen'
Beide gewoon een +1. Door meningmods is het echter een +2 vs een 0 geworden.
SeelenSchmerz in 'nieuws: NSA gaat telefoondata Amerikanen verwijderen'
Hoop bla bla en haalt er van alles bij wat niet terzake doet (en nergens op slaat). 0 zou ik zeggen.
[ Voor 25% gewijzigd door Tjolk op 29-07-2015 09:15 ]
2e bump. Staat met een onterechte +2 nog steeds bovenaan..oisyn schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:40:
Rhaegar1 in 'nieuws: ACM stemt in met deals voor hogere dsl-snelheden virtuele providers'
Die krijg je er niet (makkelijk) meer vanaf; met 47x +2 en 12x +3 staat die stevig bovenaan.Ger schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:44:
[...]
2e bump. Staat met een onterechte +2 nog steeds bovenaan.

Staat nu goed na mijn pushGer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:44:
[...]
2e bump. Staat met een onterechte +2 nog steeds bovenaan.
Jezus saves and takes half damage.
Lijkt me niet echt een +2 waard, gewoon +1?
Virussen? Scan ze hier!
Deze ook nog:Dorus schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:44:
Zijn deze (nu 11 stuks) allemaal +2 waard? nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan
Ik ben te moe om ze allemaal te beoordelen, maar deze zijn zeker geen +2:
jpsch in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
MenN in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
En deze is maximaal +0.
White Dust in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
Reactie heeft alleen maar +2 omdat mensen het er mee eens zijn. Wel on-topic, maar niet heel boeiend:
T0mBa in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
Waarom heeft deze reactie 0? Persoon heeft een mening die niet wordt gewaardeerd?
Verwijderd in 'nieuws: Privacywaakhond: Facebook moet pseudoniemen toestaan'
-1 lijkt mij wat laag.
[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 29-07-2015 14:54 ]
200 fish found!
Dat zij inderdaad geen +2 posts. Deze kunnen nog wel wat hulp gebruiken.
Fidelity in 'nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren'
Phelix in 'reviews: Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakken'
Dit lijkt me ook niet de bedoeling:
theduke1989 in 'nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren'
FREAKJAM in 'reviews: Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakken'
Edit:
Zijn edit van ruim 6 uur later zou het eventueel nog informatief kunnen maken, maar voor mij is het een mooie +1.
Edit2:
Verder zie ik in dit topic nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren veel dezelfde reacties terugkomen.
Ik heb niet gecrosscheckt of ze van dezeflde users zijn,, maar ik, die dit latere topic (over de forced update tool) eerder las dan de reacties op deze hele review, krijg een heel hoog deja vu gevoel.
[ Voor 60% gewijzigd door HMC op 29-07-2015 13:23 ]
Was al een 0 vanwege de "Oh wat is de Tele 2 klantenservice slecht, en oh wat geloof ik weinig van wat er in het artikel staat ondanks dat mijn ervaring precies hetzelfde is: ze hebben vertraging en weten niet wanneer de problemen opgelost zijn. MAAR IK WIL ZO GRAAG WETEN WANNEER DE PROBLEMEN OPGELOST ZIJN"
Nu met zijn moderatie geblaat erbij is het maximaal -1. Nu staat hij daar al op dankzij mijn boost, maar ik wil de volgende reeks graag aandragen als ook maximaal 0:
boratnl in 'nieuws: Tele2 loopt vertraging op bij overzetten huidige klanten naar 4g'
Erendiz in 'nieuws: Tele2 loopt vertraging op bij overzetten huidige klanten naar 4g'
kiang in 'nieuws: Tele2 loopt vertraging op bij overzetten huidige klanten naar 4g'
En -1:
swv in 'nieuws: Tele2 loopt vertraging op bij overzetten huidige klanten naar 4g'
Verwijderd
Verwijderd
Slaat inderdaad nergens op en is ipv 0 nu een +2 geworden en even daaronder nog meer gezwam dat zelfs een +3 heeft gekregen.Ger schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:13:
Hoop bla bla en haalt er van alles bij wat niet terzake doet (en nergens op slaat). 0 zou ik zeggen.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:27:
Hij spreekt uit eigen ervaring. Dus ik vind een +1 of 0 prima. Tele2 loopt aantoonbaar de boel te belazeren en dat mag best gezegd worden.
1) Hij wil graag weten wanneer hij 4g krijgt.Ik ben ent weg gegaan bij Tele2, ga nu naar T Mobile, net om dit hele 4G debacle, gecombineerd met een onbeleefde klantenservice..
De vertraging op zich kan me niet heel veel schelen, het probleem is dat er NIET wordt gecommuniceerd met de klanten. Ik heb meerdere keren gevraagd naar een ruwe schatting wanneer ik 4G zou krijgen, of ik moet verwachten dat het over 6 maanden of over ene jaar is, en daarop was het antwoord "weten we niet". Dat op zich vond ik al erg amateuristisch, maar het ergste was nog hoe ik behandeld werd: wanneer ik vroeg naar ene indicatie, kreeg ik als antwoord "geduld is een schone zaak, zie mijn moeder altijd". Geen 'sorry, kunnen we helaas niet zeggen, ik begrijp dat dit lastig is', of een andere blijk van sympathie en een mea culpa. Nee, "geduld is een schone zaak". Ik antwoordde dat ik eht niet ok vind dat ik naar Tele2 gelokt ben met hun 4G netwerk, en dna geen 4G krijg, was het antwoord "ja maar, we hebben nooit beloofd dat je het snel zou krijgen!". Dat vond ik al helemaal hallucinant, en ik kreeg dan nog als antwoord "ken je dit spreekwoord ook? Don't shoot the messenger!". Twee dagen later ben ik een T-Mobile shop binnen gestapt. Fuck Tele2, als ze hun klanten niet met een beetje respect willen behandelen, betaal ik graag iets meer per maand bij T-Mobile.
Ik kon niet goed geloven wat ik te lezen kreeg. Hier screenshots van de twitter: https://imgur.com/a/KpWUZ (helaas kapt de covnersation-view van twitter vervolgberichten af, dus deel van de conversatie zie je niet, maar de boodschap is duidelijk)
edit; sorry, maar waarom is dit -1? 0 zou ik nog begrijpen, maar hoe is mijn post flamebait, troll, of beledigend?
2) Tele2 weet dit niet, zoals uit het artikel ook al blijkt is het namelijk vertraagt door onverwachte oorzaken.
3) De Tele2 helpdesk probeert hem dit een beetje luchtig duidelijk te maken, waardoor hij nog meer beledigt raakt.
4) Vervolgens moet hij zijn ei maar kwijt op de FP van Tweakers.
Ik snap zijn frustratie, maar erg veel niveau heeft zijn bericht verder niet. Daarom maximaal 0. Vanwege het moderatie geblaat trek ik er dan nog 1 punt extra af.
Bunp, hier is niks +2 of +3 aan.wildhagen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:26:
Fidelity in 'nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren'
Lijkt me niet echt een +2 waard, gewoon +1?
Deze en anderen (En ook mijn hele lijst aan reacties eigenlijk) mogen naar de 0 worden gezet. Bovengenoemde zou je zelfs nog lager kunnen zetten getuige:
Het is telkens weer AMD bashen en Nvidia de hemel inprijzen. Al geef je merenmalen aan dat de 7870 goedkoper zal zijn daar de R7 slechts een rebrand is wordt het nog weggezet als onzin.maar het is op dit moment duidelijk dat AMD het tempo van nVidia niet meer kan volgen, getuige ook het recyclen van GCN1.0 in de 370x.
[ Voor 15% gewijzigd door Redneckerz op 29-07-2015 16:19 ]
Geen +2
Verwijderd
Dit is geen +3 waard. Ik zie er niet meer dan een +1 in:
gwie in 'nieuws: Tele2 loopt vertraging op bij overzetten huidige klanten naar 4g'
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 20:24 ]
EDIT: Ah, mijn moderatie was al voldoende om hem naar +1 te schoppen.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2015 20:36 ]
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem