Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.938 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Britse overheid overweegt celstraffen tot tien jaar voor piraterij'

Is een +1 post. +3 of +2 lijkt mij toch een beetje overgewaardeerd.

Typisch voorbeeld van Meningmodden bij nieuws betreffende piraterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het persoonlijk niet eens een +1, eerder een 0. Die bergen met +'s zijn idd wel absurd ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

48x +3 en 29x +2, allemaal meningmodden :X

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Ja die wilde ik ook net melden ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Britse overheid overweegt celstraffen tot tien jaar voor piraterij'

Geen +2, maximaal een 0. Serieus off-topic, inhoudelijk onjuist, en dubbele appels met peren vergelijken (NL<>UK wetgeving, en totaal andere onderwerpen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overwegende dat
-Het er bijna bij elk copyright artikel sprake is van mismodderatie.
-Die mismodderatie meestal plaatsvind om een bepaalde mening te ondersteunen/ onderschrijven
-De mening meestal wel redelijk dezelfde 'windrichting' op gaat.

Stel ik voor om mismodderaties eerder te laten fixeren, want ik denk dat het alternatief, het waarschuwen van alle mismodders een gebed is zonder einde. *al moet je daar ook niet mee stoppen natuurlijk.

TimMer in 'nieuws: Britse overheid overweegt celstraffen tot tien jaar voor piraterij'

Ook een +2 hiervoor lijkt mij ook moeilijk verdedigbaar.
Al begrijp ik meneers gevoel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
maximaal 0, vanwege de feitelijke onjuistheden. Hij komt er wmb niet mee weg om het te presenteren als mening en dan maar onjuistheden te mogen verkondigen. "met het ontwikkelen van medicijnen mag je geen geld verdienen want dat is onethisch" toont wel heel weinig realiteitszin. Wie gaat er 10 jaar studeren, nog eens zo lang in een lab ploeteren, honderd duizenden euros aan apparatuur uitgeven uit eigen zak, en vervolgens zijn resultaten gratis weggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:13

watercoolertje

Untertitel

arnoud_h in 'nieuws: Samsung kondigt nieuwe tablets met amoled-schermen aan' Dit is gewoon goed en relevante informatie voor de discussie, 0 of +1...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Laten we deze en andere reacties over hoe hun eigen partners zijn vreemdgegaan alsjeblieft niet op +1 laten;

Titan_Fox in 'nieuws: Hackers zetten gebruikersinfo 'vreemdgaan'-site online'

nieuws: Hackers zetten gebruikersinfo 'vreemdgaan'-site online

CEx in 'nieuws: Hackers zetten gebruikersinfo 'vreemdgaan'-site online'

[ Voor 38% gewijzigd door Ircghost op 20-07-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
mdj84nl in 'nieuws: Microsoft brengt feature uit om Xbox One-games te streamen naar Windows 10'
Meerdere keren +3/+2/+1 gegeven, terwijl het gewoon ongewenst/offtopic is.

RoelRoel in 'nieuws: 'Bijna driekwart Nederlandse tieners heeft Instagram en Snapchat op telefoon''
Compensatiemodden met +3

jroz2001 in 'nieuws: Hackers zetten gebruikersinfo 'vreemdgaan'-site online'
+3 slaat nergens op, is alleen maar ter compensatie gegeven

[ Voor 54% gewijzigd door Tjolk op 20-07-2015 14:57 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Tjolk op 20-07-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:23:
Laten we deze en andere reacties over hoe hun eigen partners zijn vreemdgegaan alsjeblieft niet op +1 laten;
Wat moeten ze dan krijgen?
Het is ontopic. Er zit een voorbeeld bij van een eigen situatie.
Een -1 vind ik 't niet waard, een 0 is ook onzin want het is on-topic; maar hoger dan een +1 is 't ook niet waard.

Ik zie alleen niet in waarom ze lager dan +1 gemodereerd moeten worden?
Is toch niets mis mee lijkt me dat ze hun verhaal delen waarom ze er een bepaalde mening op na houden.

Ik vind deze eigenlijk ook geen -1, bij de wat emotionelere topics vind ik dat er wel wat meer begrip mag zijn voor bepaalde benaderingen:
Astennu in 'nieuws: Hackers zetten gebruikersinfo 'vreemdgaan'-site online'
Ja, het failliet wensen van een partij is niet netjes; en normaliter een -1 waard. Maar er wordt wel beargumenteerd *waarom* hij/zij vindt dat, in dit geval, het bedrijf failliet mag gaan. Gezien, als je de comments leest, het leed dat zulke sites kunnen veroorzaken vind ik het verkondigen van die mening niet perse een -1; het lijkt me dat het vinden dat sites die problemen veroorzaken van 't web af mogen toch niet zo'n schokkende opmerking. :) Minstens een 0 lijkt me terecht... Maarja, that's me. ;)

Evenredig vind ik dit ook geen +2 waard:
mae-t.net in 'nieuws: Hackers zetten gebruikersinfo 'vreemdgaan'-site online'
Off-topic uitleg over waarom er een -1 gegeven wordt. :P Verwijs dan naar de modFAQ en call it a day. ;)
Ook dat zou ik max een 0 geven.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wanneer een post hier alleen over eigen persoonlijk leed gaat en/of de site hiervan de schuld geeft, vind ik een nul wel terecht. Het topic gaat over de hack, niet over overspel. Het zijn, net als bij wapens, niet de sites die schade berokkenen, maar de mensen die er ondoordacht gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

video: Robotvoetbalwedstrijd Tech United vs MSL

Mijn beide reacties zijn weer eens op -1 gezet.
Tussen de off's in, wat de mijnen ook zouden moeten zijn.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd in 'nieuws: Groei in verkoop Macs stokt'
Zeuren om de titel is geen +2.

Edit:

rcoranje in 'nieuws: Groei in leveringen Macs stokt'
Ook geen +2 (en dat laatste stukje is al helemaal belachelijk)

Maurits van Baerle in 'nieuws: Groei in leveringen Macs stokt'
Ook geen +2

[ Voor 53% gewijzigd door _David_ op 21-07-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Tjolk in 'nieuws: Samsung presenteert zijn dunste smartphone tot nu toe'
Waarom off topic? Is toch gewoon een antwoord op de vraag? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Verwijderd in 'reviews: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'
Degene die dit +3 geeft snapt het niet helemaal

[ Voor 21% gewijzigd door Tjolk op 22-07-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Bosmonster in 'nieuws: Groei in leveringen Macs stokt'
En de reactie tree daaronder.

Alle moderaties lopen nogal uiteen, lijkt erop alsof het alleen maar fanboy moderaties zijn. Je kunt discussieren over +1 of 0, maar alles daarbuiten is alleen maar proberen de post zichtbaar c.q. onzichtbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
3 posts in 1 uur, dat had je ook wel in 1 post kunnen stoppen. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
@Dirk: sorry

arnoudwokke in 'nieuws: Groei in leveringen Macs stokt'

De moderaties lopen nogal uiteen, to put it mildly. Lijkt er wmb op dat mensen vooral modden met het idee "ik ben het eens/oneens met de titel en daarom eens/oneens met de uitleg van Arnoud Wokke". Naar mijn mening is die hele discussie eigenlijk gewoon off topic en hoort die niet in de reacties maar is het feedback en hoort het dus in GR thuis. Denk dat Dirk even een paar honderd mails mag versturen.

ikweethetbeter in 'nieuws: Google geeft gebruikers inzicht in bezochte locaties'
Laatste zin is een pure flame en dus -1.

[ Voor 22% gewijzigd door Tjolk op 22-07-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Niet alleen de laatste, voor de tweede, derde, vierde, vijfde en zesde zin krijgt hij van mij ook -1. Alleen de eerste is 0 waard, en die had hij ook voordat hij de rest erbij zetten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
In hetgeen waar ik naar link schrijft hijzelf maar 2 zinnen met daartussen een quote van Hellfury van 2 zinnen. Ik denk dat jij dus een andere post van Ikweethetbeter bedoelt?
(meeste van hem staat al op -1 wegens flame/troll trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Oh, ik zat die reactie van hem helemaal onderaan te lezen, geen idee waarom mijn browser daar naartoe gescrold was, had die link van jou aangeklikt :?

Idd de rest is ook niet veel soeps.

Edit: Ik zie geen enkele rede waarom dit -1 moet zijn. Rataplan_ in 'nieuws: YouTube-app op Android ondersteunt fullscreen verticale video'
Of waarom dit +2 is. LOTG in 'nieuws: YouTube-app op Android ondersteunt fullscreen verticale video'

[ Voor 63% gewijzigd door Dorus op 22-07-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ik snap het bootsen van reacties zonder moderaties niet.

Kunnen we de boost niet gewoon uitzetten voor reacties zonder moderaties, of nog beter, zet de boost uit als hij niet nodig is om een reacties op een score te krijgen.

Dus heeft een reactie 4x +1 en 3x+3 en jij zet hem op +3, dan is de eindscore zonder boost al +3, dus telt jou moderatie slechts 2x. Mocht je daar in tegen op -1 klikken, dan is de eindscore zonder boost +1, dus komt je boost in actie. 6x-1, 4x+1 en 3x+3 eindigt echter wel nog op +1. De volgende gebruiker kan echter niet meer boosten naar -1, 0 of 1, want die scores zijn allemaal te bereiken met een normale moderatie.

Uiteraard, als iemand dan toch zijn boost inzet, blijft deze verbruikt, echter zal pas als x6 tellen als het nodig is op het moment dat hij klikt. Dus ook niet zo dat het systeem na een uur kijkt of de boost alsnog gegeven moet worden, dan zou het hele voorstel overbodig zijn :P

Trouwens, is het geen idee de boost punten uit te zetten voor gebruikers die grove mis-moderaties begaan met hun boost? Of is dat teveel administratie omdat het aantal gebruikers dat dat doet legio is, en je ze waarschijnlijk eerst wil waarschuwen?

ps. kan dat dit even naar dat andere topic verplaatst moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

Mbt nieuws: Groei in leveringen Macs stokt
Je kan toch gewoon beter stoppen met userreacties op waarde proberen te modden als de redactie er zelf een volledig idiote draai aan geeft?

Deelquote Arnoud Wokke:
. . . waar staat dat de opening van het artikel overeen moet komen met de strekking van de cijfers? Zoals ik elders in een reactie schreef: nieuws is datgene wat afwijkt, wat verrast.
Maw: we maken een pakkende kop die geen inhoudelijk correcte relatie hoeft te hebben met de inhoud van een artikel.

Ik kan zich goed voorstellen dat lezers daar echt wel tabak van hebben en dat zie je terug in de reacties en de moderaties.

Modereren is voor mij toch al niet belangrijk meer, inhoudelijk goede reacties zijn sowieso uiterst zeldzaam en waar de onzinreacties op gemod worden maakt eigenlijk ook niet meer uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
Dorus schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:06:
Ik snap het bootsen van reacties zonder moderaties niet.

Kunnen we de boost niet gewoon uitzetten voor reacties zonder moderaties, of nog beter, zet de boost uit als hij niet nodig is om een reacties op een score te krijgen.

Dus heeft een reactie 4x +1 en 3x+3 en jij zet hem op +3, dan is de eindscore zonder boost al +3, dus telt jou moderatie slechts 2x. Mocht je daar in tegen op -1 klikken, dan is de eindscore zonder boost +1, dus komt je boost in actie. 6x-1, 4x+1 en 3x+3 eindigt echter wel nog op +1. De volgende gebruiker kan echter niet meer boosten naar -1, 0 of 1, want die scores zijn allemaal te bereiken met een normale moderatie.

Uiteraard, als iemand dan toch zijn boost inzet, blijft deze verbruikt, echter zal pas als x6 tellen als het nodig is op het moment dat hij klikt. Dus ook niet zo dat het systeem na een uur kijkt of de boost alsnog gegeven moet worden, dan zou het hele voorstel overbodig zijn :P

Trouwens, is het geen idee de boost punten uit te zetten voor gebruikers die grove mis-moderaties begaan met hun boost? Of is dat teveel administratie omdat het aantal gebruikers dat dat doet legio is, en je ze waarschijnlijk eerst wil waarschuwen?

ps. kan dat dit even naar dat andere topic verplaatst moet worden :P
Huh werkt het systeem niet met een mediaan? Als jij het artikel boost, dan duurt het dus langer voordat de mediaan naar links(een ander nummer) verschuift. Als een artikel +3 is maakt het niet uit of je +1 of -1 modereerd, de mediaan komt toch op hetzelfde punt uit

[ Voor 3% gewijzigd door MrFax op 22-07-2015 20:12 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Gaming247 in 'nieuws: Phishingtest Vlaamse overheid loopt uit de hand'

Die bevat gewoon een serieuze rant en behoort derhalve -1 te zijn

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mwoah, ik vind het niet zo ernstig. Wat mij betreft is een 0 ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
MrFax schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:10:
[...]

Huh werkt het systeem niet met een mediaan? Als jij het artikel boost, dan duurt het dus langer voordat de mediaan naar links(een ander nummer) verschuift. Als een artikel +3 is maakt het niet uit of je +1 of -1 modereerd, de mediaan komt toch op hetzelfde punt uit
Ja dat ontken ik toch ook niet? Alleen heeft het inzetten van een boost nog steeds het effect dat een post sterker op de score die jij geeft komt te staan. Volstrekt overbodig als hij daar al op staat. Lijkt mij dat legitieme moderatoren geen boost gaan inzetten op het moment dat een post al correct staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
RoD schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:24:
[...]

Mwoah, ik vind het niet zo ernstig. Wat mij betreft is een 0 ook goed.
Het is een "rant" over de inhoud(de phishing test), niet over het artikel zelf(Dat is wel een -1)

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik snap niet waarom er een 0 (offtopic) gegeven wordt voor:
djwice in 'nieuws: Hackers kunnen op afstand remmen uitschakelen op Chrysler-auto's'
en
djwice in 'nieuws: Hackers kunnen op afstand remmen uitschakelen op Chrysler-auto's'

Dingen alsbestaan gewoon voor onder de €20,-.

En dat bij m'n oom via een DVD z'n motor management systeem werd ge-update en bij m'n buurman draadloos via bluetooth is gewoon een gegeven. En dat m'n collega z'n motor management van z'n Prius via een "verborgen" menu (paar knoppen in een vaste volgorde intoetsen) kon instellen is ook gewoon zo. In alle gevallen zijn het auto's af dealer, dus geen eigen of gevraagde modificaties.

En het lijkt mij duidelijk aan te geven dat er meer merken zijn die op dit moment hackbare auto's leveren, niet allen zitten aan internet, maar wel al draadloos hackbaar. En als er een internet device in de buurt is die verbinding kan leggen..

[ Voor 16% gewijzigd door djwice op 22-07-2015 22:36 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

Commentaar op de redactie kan in regel op een -1 rekenen, maar als de redacteur daar dan op reageert middels een grappige link, dan gaan we daar massaal +3 voor geven? Volgens mij is dit net als het commentaar gewoon een -1, al zou je het als dijenkletser willen beoordelen dan nog komen we niet verder dan +1.

arnoudwokke in 'nieuws: Pebble Time-gebruikers kunnen backlight en trilmotor zelf instellen'

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Aardige grap ja maar ook direct een reactie om te fixeren. Score kan wmb niet hoger zijn dan een +1.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dubbelpost:
De tweede moet naar -1

Tukkertje-RaH in 'nieuws: Telegram-bots kunnen relatief ongemerkt meelezen in groepsgesprekken - update'
Tukkertje-RaH in 'nieuws: Telegram-bots kunnen relatief ongemerkt meelezen in groepsgesprekken - update'

Bovendien zijn beide posts ook nog eens een samenvatting van een eerdere post van iemand anders.

NOG een dubbelpost. En als je meerekent HOE vaak dit artikel aangehaald wordt, in ELKE TG artikel hier op Tweakers, word ik er nog moeier van.
velenski in 'nieuws: Telegram-bots kunnen relatief ongemerkt meelezen in groepsgesprekken - update'
velenski in 'nieuws: Telegram-bots kunnen relatief ongemerkt meelezen in groepsgesprekken - update'

[ Voor 33% gewijzigd door HMC op 23-07-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Dark_man in 'nieuws: Groei in leveringen Macs stokt'
Degenen die deze scheldpartij meer dan -1 hebben gegeven verdienen een boze email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:29

Tribits

Onkruid vergaat niet

Tirade is denk ik meer het juiste woord want ik zie er zo snel geen scheldwoorden in staan. Daarnaast stond die reactie volgens mij al op -1 bij het melden en is het hier eigenlijk niet de bedoeling maatregelen voor te stellen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft gelijk dat daarvoor van vali is lulverhaal en krijgt een +1. Door zijn aanvallende toon kan ik Dark_man maximaal een 0 geven.

Alle posts over dit onderwerp horen maximaal op 0: Verwijderd in 'nieuws: Jolla stelt release Tablet uit vanwege problemen met scherm'

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
+3 is wel heel ruim voor deze:
Dual Infinity in 'nieuws: Onderzoek Google: non-experts zien patches zelden als manier van beveiliging'
MAX3400 in 'nieuws: Onderzoek Google: non-experts zien patches zelden als manier van beveiliging'
-1 wel heel karig voor deze:
arnoudwokke in 'nieuws: Onderzoek Google: non-experts zien patches zelden als manier van beveiliging'

Edit: En nog zo'n topic
Max 0 of -1 voor offtopic, zeker geen +2 of +3.
mOrPhie in 'nieuws: Telegram-bots kunnen relatief ongemerkt meelezen in groepsgesprekken - update'
Eigenlijk zou ik alle reacties daaromheen op +0 zetten. Het artikel is ondertussen zelfs al aangepast.

[ Voor 20% gewijzigd door Dorus op 23-07-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Dorus schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:29:

Edit: En nog zo'n topic
Max 0 of -1 voor offtopic, zeker geen +2 of +3.
mOrPhie in 'nieuws: Telegram-bots kunnen relatief ongemerkt meelezen in groepsgesprekken - update'
Eigenlijk zou ik alle reacties daaromheen op +0 zetten. Het artikel is ondertussen zelfs al aangepast.
Jup, mag naar 0, moet naar GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

botoo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:24:
Commentaar op de redactie kan in regel op een -1 rekenen, maar als de redacteur daar dan op reageert middels een grappige link, dan gaan we daar massaal +3 voor geven? Volgens mij is dit net als het commentaar gewoon een -1, al zou je het als dijenkletser willen beoordelen dan nog komen we niet verder dan +1.

arnoudwokke in 'nieuws: Pebble Time-gebruikers kunnen backlight en trilmotor zelf instellen'
Hoe sterk ik de grap ook mag vinden (Want creatief is het zeker!) volgens de Mod FAQ moet deze inderdaad gewoon op +1:
Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.
En een geslaagde grap is het zeker. Kijken we echter bij de regelgeving voor +3:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
En aangezien 210 mensen dit met een +3 belonen en 26 man met +2, denk ik dat die 236 man het niet helemaal begrijpen :)

Het moet namelijk niet zo zijn dat omdat het een staflid betreft, het ineens gerechtvaardigd is om dergelijke grappen ineens met maximale scores te gaan beoordelen. Had Henk of Annie de grap en het plaatje gemaakt, dan zou die ook linea recta op de +1 max staan.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

"Kankeren" is een "normaal" nederlands werkwoord. Je vindt het zelfs terug in oude Asterix stripverhalen.
Heeft niet veel met de ziekte te maken.

Verder wel aardig inhoudsloze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

HMC schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:19:
[...]

"Kankeren" is een "normaal" nederlands werkwoord. Je vindt het zelfs terug in oude Asterix stripverhalen.
Heeft niet veel met de ziekte te maken.
Het is een woord dat door veel mensen als aanstootgevend zal worden ervaren en dat is ook algemeen bekend. Dat kan je de betreffende personen aanrekenen, maar het is eenvoudiger om dat soort krachttermen te vermijden en zo puntenaftrek te voorkomen.

In vroegere tijden had het overigens inderdaad weinig met de ziekte te maken, maar tegenwoordig wordt het ook zo gebruikt als scheldwoord waarbij een duidelijk verband met de ziekte wordt gelegd. Vandaar die negatieve bijklank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Tribits schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:52:
[...]

Het is een woord dat door veel mensen als aanstootgevend zal worden ervaren en dat is ook algemeen bekend. ]Dat kan je de betreffende personen aanrekenen, maar het is eenvoudiger om dat soort krachttermen te vermijden en zo puntenaftrek te voorkomen.
TOTAAL mee oneens, sorry. Als ik dat verder uitvergroot naar het echte leven, sta je er dan ook zo in?
Dus, bepaalde woorden niet gebruiken omdat men weleens, verkeerd interpreterend, er aanstoot aan zou kunnen geven?
Dat anderen er aanstoot aan geven omdat ze een gelimiteerde kennis van betekenissen van woorden hebben?
Nee dank je. Dat gaat te ver.
Dat blijkt perfect uit David's reactie hier eerder. "Kankeren" dus -1? Right.
Dat is het begin van het einde.
In vroegere tijden had het overigens inderdaad weinig met de ziekte te maken, maar tegenwoordig wordt het ook zo gebruikt als scheldwoord waarbij een duidelijk verband met de ziekte wordt gelegd. Vandaar die negatieve bijklank.
Daarom is en blijft onderwijs zo belangrijk. Ik noem niemand hier onwetend of zo, maar het is toch wel belangrijk na te denken voor je iets zegt.
(Edit: voor het verkeerd wordt opgevat: Ik heb _david_ juist heel hoog zitten, en dat heb ik eerder meerdere malen laten merken.)

Ik blijf erbij: Je hoeft niet alles te zeggen wat je denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 23-07-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

HMC schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:01:
[...]

TOTAAL mee oneens, sorry. Als ik dat verder uitvergroot naar het echte leven, sta je er dan ook zo in?
Natuurlijk, niet meer dan logisch toch? Als ik me er van bewust ben dat er een gerede kans is dat mensen aanstoot nemen aan een bepaald woord dan zal ik dat niet gebruiken. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen. Je stoot iemand niet opzettelijk tegen de schenen.
Dus, bepaalde woorden niet gebruiken omdat men weleens, verkeerd interpreterend, er aanstoot aan zou kunnen geven? Dat anderen er aanstoot aan geven omdat ze een gelimiteerde kennis van betekenissen van woorden hebben?
Dat heeft niets met gelimiteerde kennis te maken, de betekenis van woorden verandert, Vroeger was het ook normaal om over 'het wijf' te praten als je je vrouw bedoelde. Zoals ik reeds eerder aangaf zal een aanzienlijk deel veel mensen aanstoot nemen aan dit woord. Dat is iets waar je op zijn minst rekening mee kunt houden.
Nee dank je. Dat gaat te ver.
Dat blijkt perfect uit David's reactie hier eerder. "Kankeren" dus -1? Right.
Dat is het begin van het einde.
Want? Komen er dagelijks honderden woorden bij die je niet meer mag gebruiken? Dacht het niet. Er is met enige regelmaat iemand die hier probeert een dubieuze reactie op deze manier te verdedigen. Denk gewoon even na voordat je iets zegt of schrijft, dat voorkomt een boel problemen.

Voor de duidelijkheid: als je inderdaad van mening bent dat dit een normaal woord is, dan is dat op zich ook een valide mening, ik vind het alleen geen mismod om hier een -1 voor te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Tribits op 23-07-2015 21:23 . Reden: Voor de duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Natuurlijk, niet meer dan logisch toch? Als ik me er van bewust ben dat er een gerede kans is dat mensen aanstoot nemen aan een bepaald woord dan zal ik dat niet gebruiken. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen. Je stoot iemand niet opzettelijk tegen de schenen.
Ok, mee eens, maar dat hangt van de betekenis van het woord af. Kankeren==zeuren.
Dat anderen het ook voor "weggaan" of zo gebruiken doet daar niets aan af.
Fatsoen heeft weinig te maken met je woordenschat inperken.
Dat heeft niets met gelimiteerde kennis te maken, de betekenis van woorden verandert, Vroeger was het ook normaal om over 'het wijf' te praten als je je vrouw bedoelde. Zoals ik reeds eerder aangaf zal een aanzienlijk deel veel mensen aanstoot nemen aan dit woord. Dat is iets waar je op zijn minst rekening mee kunt houden.
De betekenis van het werkwoord "kankeren is niet veranderd. Dus dat geldt in dit geval dus niet. Als je er andere dingen zoals "op" voorplakt misschien wel, maar het werkwoord staat als een huis, en de betekenis is niet veranderd.
Want? Komen er dagelijks honderden woorden bij die je niet meer mag gebruiken? Dacht het niet. Er is met enige regelmaat iemand die hier probeert een dubieuze reactie op deze manier te verdedigen. Denk gewoon even na voordat je iets zegt of schrijft, dat voorkomt een boel problemen.
Ik verdedig zijn reactie helemaal niet. Lees mijn reactie hier eerder maar. Ik stel slechts dat het gebruik van dat werkwoord niet per definitie moet leiden tot een -1. Dat is alles.
Denk gewoon even na voordat je iets zegt of schrijft, dat voorkomt een boel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het werkwoord kankeren wordt meestal wel door een bepaalde doelgroep gebruikt, ik hoor niemand in m'n omgeving het woord gebruiken waarbij het simpelweg zeuren betekent, dan zeg je namelijk normaal gesproken gewoon zeuren. Het blijft een krachtterm imo waar ik niet van hou en waar velen aanstoot aan nemen dus het mag van mij geweerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Cartman! schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:27:
Het werkwoord kankeren wordt meestal wel door een bepaalde doelgroep gebruikt, ik hoor niemand in m'n omgeving het woord gebruiken waarbij het simpelweg zeuren betekent, dan zeg je namelijk normaal gesproken gewoon zeuren. Het blijft een krachtterm imo waar ik niet van hou en waar velen aanstoot aan nemen dus het mag van mij geweerd worden.
OMG.
Die mag je echt uitleggen.
Ik denk dat je doelt op "op"+dat werkwoord. En welke doelgrope heb je het over?
Mijn pa (Amsterdammer) gebruikt het gewoon (edit: minus "op" uiteraard :P ), en daardoor ik zelfs soms ook. Gewoon een normaal werkwoord welke "zeuren" betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Tja, dan heb je het blijkbaar over een lokaal gebruik dat in de rest van Nederland niet echt wordt begrepen en zelfs als verwerpelijk wordt ervaren. Mensen kunnen zich enorm ergeren aan het woord kankeren en aangezien er toch synoniemen zijn, is er een hele simpele oplossing voor deze ergernis: het woord niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wijze woorden, maar blijft staan: Is het per definitie ongewenst als je dat werkwoord dan wel gebruikt? Ik hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
HMC schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:31:
[...]

OMG.
Die mag je echt uitleggen.
Ik denk dat je doelt op "op"+dat werkwoord. En welke doelgrope heb je het over?
Mijn pa (Amsterdammer) gebruikt het gewoon (edit: minus "op" uiteraard :P ), en daardoor ik zelfs soms ook. Gewoon een normaal werkwoord welke "zeuren" betekent.
ik ken simpelweg niemand die kankeren gebruikt als zeuren, iedereen zegt gewoon zeuren, wat begrijp je daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zelfs als de betekenis niet veranderd is (wie bepaalt dat overigens?) blijft er nog zoiets als connotatie of bijklank. Het veranderen van de betekenis van een woord gaat geleidelijk en je kan dus niet zondermeer stellen dat de betekenis niet veranderd is, zelfs als het woordenboek de verandering nog niet heeft overgenomen kan dat proces al lang in gang zijn gezet. Taal is een levendig iets en niets in taal staat als een huis.

Wat betreft gebruik: voel je vooral vrij om jezelf uit te drukken zoals je dat wilt, maar heb dan wel begrip voor moderators die er een andere mening op nou houden, zeker als die algemeen gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

edit: Nevermind. (Self-edit)

[ Voor 95% gewijzigd door HMC op 23-07-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Tsja, een ander voorbeeld: ik gebruikte zelf soms wel eens de uitdrukking 'een boude uitspraak', dat is perfect normaal Nederlands voor een gedurfde uitspraak. Ik merkte in de reacties nog wel eens dat het nog wel eens onterecht op werd gevat als een bout (Bargoens voor schijt/stront) uitspraak. Daarom heb ik maar besloten die uitdrukking niet meer te gebruiken, voorkomt verwarring en is makkelijker dan iedere keer uit proberen te leggen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Om nog even te reageren als melder van de reactie :P

Ook zonder meewegen van 'kankeren' is het al geen geweldige reactie en dat woordt haalt de reactie al helemaal naar beneden, of het nou een synoniem is voor zeuren of niet, de meeste mensen hebben er een zeer negatief smaak bij.

[ Voor 10% gewijzigd door _David_ op 23-07-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:15

aap

Ik zie niet in waarom deze reactie 18 -1 mods mag ontvangen: To_Tall in 'nieuws: Apple-patent toont afstandsbediening met Touch ID'
De poster reageert gewoon on-topic en legt uitgebreid zijn standpunt uit.
Ik weet dat patenten voor de gemiddelde tweaker per definitie fout zijn, maar als iemand probeert uit te leggen hoe het werkt, dan hoeft hij daar niet negatief op afgrekend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
^gewoon standaard anti-moderaties. Alles onder de +1 of boven +2 is puur meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
EEN ECHTE +3!!!

Ik weet dat hij al goed staat, maar zoiets bijzonders moeten we natuurlijk wel even vermelden, om ons te herinneren waarmee we de foute +3tjes moeten vergelijken :+

nieuws: Electronic Sports League gaat deelnemers op doping testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Neem aan dat je de first-hand experience post van 7zp bedoelt?
7zp in 'nieuws: Electronic Sports League gaat deelnemers op doping testen'

Ja, zeer mooi insider-verhaal. Verdient een spotlight, mee eens.
Mee eens, maar hij quote eigenlijk de reactie eerder, dioe precies hetzelfde zegt, tegen hem:
player-x in 'nieuws: 'Skylake Core i7-6700K op lucht overgeklokt naar 5,2GHz''

Verder loopt die noway aardig te schreeuwen, en is het zeker -1.

Edit again: 2 vrij duffe reacties, maar helemaal geen -1 voor nodig:
donderdraak in 'nieuws: Man draait Half-Life op Android Wear-smartwatch'
Gewoon 0.

[ Voor 71% gewijzigd door HMC op 24-07-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Jeroenneman in 'nieuws: Fallout Shelter verschijnt 13 augustus voor Android'
"(Lekker minnen weer jongens, net zoals in het Lumia 950XL topic!) "

Met die opmerking is het ook een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

_David_ schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:47:
Jeroenneman in 'nieuws: Fallout Shelter verschijnt 13 augustus voor Android'
"(Lekker minnen weer jongens, net zoals in het Lumia 950XL topic!) "

Met die opmerking is het ook een -1.
En dus een volledig terecht opmerking. In het Lumia topic van eerder vandaag waren er mensen die continu aanvallend moesten reageren op een volledig terecht post die het gebrek aan apps op WP tov Android of iOS noemt. Een terechte verwijzing bij een game die juist alleen uitkomt voor de twee eerder genoemde platformen leek me dan niet verrassend bij dit topic.

Admin Edit was dan ook totaal onnodig en lijkt me eerder geschikt voor kwetsende/haatdragende uitspraken of erger. Een meta-grap wordt blijkbaar gelijk gewist...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die hele discussie daar is een groot fanboy flamewar :X

[ Voor 4% gewijzigd door _David_ op 24-07-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Inderdaad, dus die is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
HMC schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:39:
Edit again: 2 vrij duffe reacties, maar helemaal geen -1 voor nodig:
Gewoon 0.
In deze reactie stond oorspronkelijk een sarcastische sneer naar Blokker_1999 met de strekking dat hij er met de systeemeisen van Half-Life toch wel heel erg naast zat. Toen bleek dat hij zelf ongelijk had (zie reacties onder hem) heeft hij zijn reactie aangepast. In de huidige vorm is het geen -1 meer, maar de oorspronkelijke reactie was dat wel. Ik laat de -1 die ik eerder heb uitgedeeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zoals wel eens eerder gezegd, je modereert in principe op basis van wat je op dat moment ziet staan, maar niemand kan je dwingen je moderatie achteraf nog te controleren op wijzigingen van de reactie. Dus je -1 laten staan is nu in theorie niet correct, maar zou je praktisch niet aangerekend kunnen worden als je er geen melding van maakt. En reacties op een dergelijke manier wijzigen is gewoon een nare manier van doen, dat verdient in mijn opinie ook geen extra inspanning van moderators. Zet er dan tenminste bij wat er gewijzigd is of plaats er een fatsoenlijk excuus eronder. Nu lijken de reacties eronder irrelevant/off topic terwijl ze dat op het moment van plaatsen niet waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dirk schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:57:
Inderdaad, dus die is nu weg.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:28

player-x

Disruptive by design

Hey waarom worden mijn post opeens naar beneden gemod na een vermelding hier.

Mijn eerste post is een reactieop een stelling dat XP zoveel beter was qua prestatiess dan de nieuwere OSen, waar ik de stelling nam, dat ja XP heeft een ietsjes betere prestaties qua pure CPU taken, maar overal zijn de gemiddelde prestaties beter geworden met W7 en latere versies.

Hier geef ik aan dat imho een beetje zwaardere (ongeveer 1%) extra CPU belasting, meer dan goed gemaakt wordt met betere totale prestaties.

Deze post is 100% ontopic, heel ligt ge-irriteert maar volledig on topic, met een goede uitleg!

En die krijgt een 0?

En hier leg ik 'noway' nog eens uit die duidelijk niet weet waar hij het over heeft, hoe DX12 werkt, en ik hem daar op aanspreek, en hier krijg ik zelfs een -1.

Misschien is de laatste alinea wat aan de botte kant, maar er is een grens hoever ik betweterige 'mensen' kan tolereren, voordat ik ze er echt op aan spreek.

En van al zijn 19 reacties, heeft hij 4 oneliners met twijfelachtige +1 moderaties, de rest is allemaal op 0 of lager gezet.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

player-x schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:01:
En hier leg ik 'noway' nog eens uit die duidelijk niet weet waar hij het over heeft, hoe DX12 werkt, en ik hem daar op aanspreek, en hier krijg ik zelfs een -1.
En sorry om zo bot te zijn, maar je onwetendheid van DX12, en zelfverzekerdheid dat je weet hoe DirextX werkt, passen niet echt samen, en laten je overkomen als een arrogante idioot die de bel heeft horen luiden, maar zelfs niet weet hoe een klepel er zelfs maar uit ziet!
Dat is gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Dus je mag iemand niet meer aanspreken op zijn BS?

Een 0 zou ik nog kunnen begrijpen, daar het een beetje flame is, maar zo als ik zij er zijn grenzen, in hoever iemand stompzinnig betweterig kan zijn, en er niet op kan worden aangesproken.

Maar zo als gewoonlijk, zijn hier in TMF de guidelines belangrijker dan de context, en hoe stompzinnig iemand ook is we moeten dat dus maar tolereren. 8)7

En de andere twee waar ook echte nul post?

[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 25-07-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Of je spreekt die gene er niet op aan en laat het moderatie systeem zijn werk doen, je zit net zoals noway te flamen, dus die -1 is terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

_David_ schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:39:
Of je spreekt die gene er niet op aan en laat het moderatie systeem zijn werk doen, je zit net zoals noway te flamen, dus die -1 is terecht.
En de rest van de post is dus meteen irrelevant??

En de rest van de 0 moderaties is ook terecht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je zo hard loopt te flamen kan ik er niet meer dan een -1 in zien.

Als je van jezelf weet dat je niet kan reageren zonder te flamen, is het wellicht beter om *niet* te reageren in het vervolg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

wildhagen schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:46:
is het wellicht beter om *niet* te reageren in het vervolg.
Jep dat doe ik dan nu maar, want het is beter dat ik nu mijn mond maar hou over wat ik nu denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

_David_ schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:39:
Het moderatie systeem doet ook niet altijd zijn werk, zie ook:

Dit is door Botoo aangegeven als zijnde een +1:
botoo in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
En door mij voorzien van onderbouwing volgens de eigen modfaq:
Redneckerz in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

Word simpelweg genegeerd en guess what, nu is de reactie te oud om te modereren (Of hij nog gefixeerd kan worden weet ik niet, zal vast wel)

Zoals ik toen ook al stelde, als iemand anders dan Arnoud de grap en het plaatje had gemaakt was hij ''gewoon'' op +1 maximaal blijven steken, als het al niet een 0 zou zijn, want het reageert op een offtopic opmerking.

Nu krijg ik vooral de hele zure smaak in mijn mondhoeken dat omdat het een staflid betreft, het ineens ''gerechtvaardigd'' is om +3tjes uit te brengen en er dan vervolgens niets mee wordt gedaan. Een gemiste kans die een inbreuk doet op de geloofwaardigheid.

Persoonlijk zie ik er de grap wel van in, en dus +1 (volgens de faq), maar de 245 (!!!) +3 en 28 +2 scores zijn buiten proportie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik ben het helemaal met je eens hoor dat die reactie niet op +3 hoort maar op +1 max, maar dat heeft voor de rest niks te maken met mijn punt dat je beter het moderatie systeem het werk kan laten doen ipv terug te gaan flamen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _David_ op 25-07-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

In verhouding tot zijn houding en onzin die hij uitkraamt was de flame behoorlijk mild, maar zoals je zij, de regels zijn erg belangrijk, want iemand aan spreken op zijn stopzinnigheid is uit den boze!

En die laatste alinea die jullie een flame noemen, wat is het is volgens de tweakers guidlines, zal iedere andere niet Pro/Power Mod als een normale reactie zien, op iemand die zich gedraagt als een kleuter, en niet weet waar hij het over heeft.

Want doe iets dat de regels over treed, en het is automatisch een -1, en is meteen wat er aan voor ging, en de rest van de post irrelevant geworden,

En dit zal waarschijnlijk ook als een flame overkomen, maar imho gedragen jullie je soms veel te veel als ambtenaren die regels belangrijker vinden, dan gewoon normale omgang tussen mensen, want irl zou ik iemand die dergelijke onzin uitkraamt er ook gewoon op een dergelijke manier op aanspreken.

ps. de post van arnoudwokke is ook een pure flame, hoe kan die dan wel een +1 waard zijn als je, je regels volgt!

[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 25-07-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Iemand een "arrogante idioot" noemen vind ik niet normale omgang, als jij in echt mensen ook zo aanspreekt dan moet je dat zelf weten, hier is dat niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Redneckerz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:54:
Nu krijg ik vooral de hele zure smaak in mijn mondhoeken dat omdat het een staflid betreft, het ineens ''gerechtvaardigd'' is om +3tjes uit te brengen en er dan vervolgens niets mee wordt gedaan. Een gemiste kans die een inbreuk doet op de geloofwaardigheid.

Persoonlijk zie ik er de grap wel van in, en dus +1 (volgens de faq), maar de 245 (!!!) +3 en 28 +2 scores zijn buiten proportie.
Het is helemaal niet "gerechtvaardigd". Maar blijkbaar vonden veel mensen de reactie grappig en besloten ze een hoge score te geven. Die reactie gaan we niet meer rechtgezet krijgen maar ik kan er nou ook niet echt wakker van liggen ofzo. Het is een zeldzaam geslaagde grap waarvan je er niet veel ziet, imo.
player-x schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:08:
En dit zal waarschijnlijk ook als een flame overkomen, maar imho gedragen jullie je soms veel te veel als ambtenaren die regels belangrijker vinden, dan gewoon normale omgang tussen mensen, want irl zou ik iemand die dergelijke onzin uitkraamt er ook gewoon op een dergelijke manier op aanspreken.
Dit heeft gewoon met fatsoen te maken. Die post van jou is onfatsoenlijk en is iets wat we zeer zeker niet willen zien op Tweakers. Laat dat duidelijk zijn.
ps. de post van arnoudwokke is ook een pure flame, hoe kan die dan wel een +1 waard zijn als je, je regels volgt!
Het is helemaal geen flame. Het is een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

_David_ schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:11:
Iemand een "arrogante idioot" noemen vind ik niet normale omgang, als jij in echt mensen ook zo aanspreekt dan moet je dat zelf weten, hier is dat niet de bedoeling.
Gaan we hier nu ook aan cherry picking doen, want dat is helemaal niet wat ik zij!
En sorry om zo bot te zijn, maar je onwetendheid van DX12, en zelfverzekerdheid dat je weet hoe DirextX werkt, passen niet echt samen, en laten je overkomen als een arrogante idioot die de bel heeft horen luiden, maar zelfs niet weet hoe een klepel er zelfs maar uit ziet!
Er is een duidelijk een verschil tussen zeggen dat iemand overkomt als een idioot, en zeggen dat iemand een idioot is, maar blijkbaar is dat niet relevant hier.
RoD schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:16:
Het is helemaal geen flame. Het is een grap.
Dat is maar hoe je er tegen aan kijkt, vraag me of of 'Giesber' daar ook zo over denkt, maar een crew member kan met veel meer wegkomen dan lastige mensen als ik die niet altijd een blad voor hun mond nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door player-x op 25-07-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is inderdaad niet relevant, want linksom of rechtsom blijft het toch echt een flamebait, en dus een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

wildhagen schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:20:
Dat is inderdaad niet relevant, want linksom of rechtsom blijft het toch echt een flamebait, en dus een -1.
Je hebt helemaal gelijk, wat was mijn gedachtegang, want het is niet de eerste keer dat mijn +2 en +3 posten door de P-Mods naar beneden gemod worden, want lastig zijn, een eigen verschillende mening hebben op T-Net isw een doods zonde!

Laat ik het zo zeggen, de P-moderaties die ik krijg zijn zelden in mijn voordeel, hoe zou ik iets anders mogen verwachten hier, als ik jullie daar op aanspreek. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
player-x schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, wat was mijn gedachtegang, want het is niet de eerste keer dat mijn +2 en +3 posten door de P-Mods naar beneden gemod worden, want lastig zijn, een eigen verschillende mening hebben op T-Net isw een doods zonde!
Je mag best een eigen mening hebben, maar trollen en flamen stellen we niet op prijs. Op de FP niet, maar ook in dit topic niet. Ik stel voor dat je daar nu eens mee ophoudt want je bent al vaak genoeg gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Ik zei dat je op moest houden met trollen.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 25-07-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

player-x schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:08:
Omdat het geen flame is, maar een grap. En geslaagde grappen mogen volgens de modfaq maximaal op +1.

Er zijn zeker wel voorbeelden te vinden waar het modsysteem tekort schiet (Admin edits van Titan Fox en 0 fixatie van +3 post door The Mask staan mij helaas nog maar al te helder bij als klinkende voorbeelden) maar voor het overgrote deel doet het systeem wat het moet doen. Soms ook niet, en die moeten dan ook aan de kaart worden gesteld en actie op ondernomen worden.
RoD schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:16:
[...]
Het is helemaal niet "gerechtvaardigd".
Daarom had deze gewoon gefixeerd moeten worden naar een +1 max en er een heel zooitje mails wegens mismodden de deur uit moeten gaan. Want geheid dat als ik zoiets had gemaakt, deze in notime op 0, of +1 zou staan. Want waarom krijgt Arnoud al die +3tjes dan? De enige reden die ik kan bedenken is omdat het een staflid betreft.
Maar blijkbaar vonden veel mensen de reactie grappig en besloten ze een hoge score te geven.
En dat mogen ze vinden, maar dan moet hun score ook gewoon realistisch zijn en volgens de regels. +3 geven is volkomen buiten elke proportie, en gewoon een enorme mismod.

En ergens vind ik het nog irritant ook dat er in al die tijd bewust of onbewust niks mee is gedaan, want er werd wel in andere, gelijkaardige gevallen wel als de kippen ingegrepen als er 100den +3tjes werden uitgedeeld.
Die reactie gaan we niet meer rechtgezet krijgen
Ik zet even mijn aluhoed op en ik claim dat dit bewust is gedaan. :+ Even afwachten tot de 48 uur zijn verstreken, dan kan deze ook niet meer gefixeerd worden. En het is niet alsof het niet op tijd is gemeld, want dat was het wel.

In plaats daarvan houden we een hele discussie of het woord kankeren beledigend is of niet 8)7
maar ik kan er nou ook niet echt wakker van liggen ofzo.
Same, maar dit zijn gewoon 270+ mismods die een onderzoekje waard zijn. Dat dit heel veel werk kan wezen is begrijpelijk, maar moet geen reden zijn om dergelijke grappen zo hoog te waarderen en dan de andere kant op kijken als er melding van wordt gemaakt.
Het is een zeldzaam geslaagde grap waarvan je er niet veel ziet, imo.
Hij is leuk, zeker. Maar technisch wel een reactie op een offtopic post, dus 0. De grap is echter dermate leuk in elkaar geknutseld dat er ook makkelijk een +1 voor kan worden gegeven, overeenkomend met de modfaq. Dat gebeurt echter niet, we krijgen bijna 30 +2 moderaties en bijna 250 +3 moderaties op de post.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd in 'nieuws: Fransen stemmen in met nieuwe surveillancewet'

Veel tekst dus een +3. :?
Wel een punt, maar gewoon on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Hij schrijft wel prettig en het zou een prima column zijn, maar aangezien hij compleet los gaat en daarbij behoorlijk afdwaalt is het naar mijn mening niet echt een relevante reactie op het artikel meer.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem