Met ieder nieuwsartikel dat ook maar iets te maken heeft met piraterij krijg je een discussie over de moraliteit van piraterij zelf en keer op keer zie je daar een gigantische trend waar mensen die voorstander van piraterij zijn extreem sterk mening modden (andersom gebeurd opvallend genoeg nauwelijks in verhouding).
Als voorbeeld een comment die orgineel op 0 a -1 stond en pas na melding in het forum het naar een 1 heeft weten te schoppen (al heeft hij tussendoor ook op +2 gestaan... niet dat ik per se vind dat hij dat verdiend
zou hem zelf waarschijnlijk een sterke 1 hebben gegeven xD ):

en daar tegen over een pro-piraterij comment

En die staat zelfs dus na meerdere meldingen op het forum nog steeds op +2 en zo zijn er nog meer comments in dat topic (die +2 of +3 staan ondanks melding op het forum). En dit is ook niet de eerste keer dat dit is gebeurd. Om maar even een snel voorbeeld te pakken van kort geleden: sfc1971 in 'nieuws: Brein gaat in cassatie tegen opheffen blokkade Pirate Bay'. En hetzelfde zie ik eigenlijk al jaren gebeuren.
Realiteit van de zaak: dit is een constant blijvend probleem en het heeft simpelweg een andere aanpak nodig. Anders dan met welk ander onderwerp ook voelen mensen zich veel meer alsof ze iets persoonlijk te verdedigen hebben en dit is daarvan de consequentie. Nu, om heerlijk te zijn ben ik het ook persoonlijk wat zat en zijn dit simpelweg niet meer kleine mismoderaties... dus vandaar dat ik het maar besloot om het hier in een apart topic te zetten.
En puur wat gebrainstorm hoe dit aangepakt kan worden:
Als voorbeeld een comment die orgineel op 0 a -1 stond en pas na melding in het forum het naar een 1 heeft weten te schoppen (al heeft hij tussendoor ook op +2 gestaan... niet dat ik per se vind dat hij dat verdiend

en daar tegen over een pro-piraterij comment

En die staat zelfs dus na meerdere meldingen op het forum nog steeds op +2 en zo zijn er nog meer comments in dat topic (die +2 of +3 staan ondanks melding op het forum). En dit is ook niet de eerste keer dat dit is gebeurd. Om maar even een snel voorbeeld te pakken van kort geleden: sfc1971 in 'nieuws: Brein gaat in cassatie tegen opheffen blokkade Pirate Bay'. En hetzelfde zie ik eigenlijk al jaren gebeuren.
Realiteit van de zaak: dit is een constant blijvend probleem en het heeft simpelweg een andere aanpak nodig. Anders dan met welk ander onderwerp ook voelen mensen zich veel meer alsof ze iets persoonlijk te verdedigen hebben en dit is daarvan de consequentie. Nu, om heerlijk te zijn ben ik het ook persoonlijk wat zat en zijn dit simpelweg niet meer kleine mismoderaties... dus vandaar dat ik het maar besloot om het hier in een apart topic te zetten.
En puur wat gebrainstorm hoe dit aangepakt kan worden:
- Powermods gewoon standaard dit soort reacties zo snel mogelijk vast laten zetten
- en/of tools aanbieden om met een klik op de knop alle gebruikers die een bepaalde moderatie gaven 1) te waarschuwen 2) modrechten te ontnemen
- en/of mensen die -1's geven op +1, +2 of +3 posts automatisch te flaggen en niet of minder mee te rekenen (lost het probleem op zich niet op)
- en/of per gebruiker het gemiddelde verschil tussen zijn moderatie en 1) indien beschikbaar de gemiddelde moderatie van promods en powermods 2) anders simpelweg de gemiddelde moderatie van alle gebruikers te brekenen en dat te gebruiken als weight in het berekenen van de uiteindelijke comment waardering. Hierbij zou m'n kunnen denken om geval 1 zwaarder mee te laten wegen dan geval 2.
- of comments simpelweg uit zetten op dat soort artikelen
[ Voor 5% gewijzigd door David Mulder op 10-03-2015 00:37 ]