I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Geen +2.
mkools24 in 'nieuws: Mozilla frist uiterlijk Firefox op voor Windows 10'
Moderatie gezeur -> -1.
Fing3r in 'nieuws: Vacature wijst erop dat Blizzard aan onaangekondigd Diablo-project werkt'
Geen +2.
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Moderatie gezeur is standaard een een punt aftrek, behalve als grootste deel van de reactie over de moderatie gaat, maar dat is hier niet het geval.
0 is dus ook prima.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
vstrien in 'nieuws: LastPass: gebruik wachtwoordmanager is nu gratis op mobiel'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 37% gewijzigd door _David_ op 12-08-2015 12:14 ]
JohnnyricoMC in 'nieuws: Lenovo haalt rootkit weg uit bios meerdere laptopmodellen'
Eigenaardig, om niet te zeggen hallucinant
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 13:50 . Reden: Preciseren waardering. ]
GeoBeo in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Verwijderd
Akkoord. Had deze al vroeg gemodereerd en vond het een bericht waarmee bepaalde reacties worden uitgelokt en kreeg daardoor de indruk dat in de race naar een FiPo het bericht artikel slechts gescand was i.p.v. begrijpend gelezen. FUD lijkt me bij nader inzien wat zwaar aangezet, daarvoor heeft de post te weinig om 't lijf. Moderatie gecorrigeerd naar 0.Bor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:10:
Microsoft lijkt dit specifieke gebruik inderdaad helemaal niet goed te keuren. Maar... een feitelijke onjuistheid hoor je in mijn ogen (ook) in een reactie duidelijk te maken. Dat hoeft, wanneer de post verder netjes en duidelijk is, geen reden voor een -1 te zijn. In dit geval is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van het nieuwsitem of de bron verkeerd geïnterpreteerd te hebben. Het moedwillig verspreiden van FuD is daarom niet aan de orde.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 16:07 . Reden: 2e gebruik van 'bericht' vervangen door 'artikel' om onderscheid te maken. ]
Ik vind het niet meer dan een rant van het onderbuikniveau. Sorry. Misschien dat een 0 nog nét aan kan, maar dat is toch echt het maximum.GeoBeo schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:55:
-1 ? Weggemod voor kritiek op Nederlandse censuur? Hoe ironisch kan het?
GeoBeo in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Daarnaast staat de reactie er net 10 minuten, iets meer geduld mag ook wel weer...
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 12-08-2015 16:01 ]
Virussen? Scan ze hier!
Gezien de termen als "smeerpijperij" en "huilen" zie ik hier geen +1 in, maar eerder een -1 wegens trollen en flamen.
Virussen? Scan ze hier!
Staat inmiddels, na een boost, op -1wildhagen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:11:
Verwijderd in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Gezien de termen als "smeerpijperij" en "huilen" zie ik hier geen +1 in, maar eerder een -1 wegens trollen en flamen.
Vickiieee in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Staat op -1. Is toch wel een +1 geloof ik?
Toegegeven, in het begin ging ik me te buiten, maar binnen drie minuten heb ik dat gedeelte verplaatst naar de GR
Je reactie die er eerst stond was een dikke -1, dat je hem daarna compleet veranderd zorgt er niet voor dat die eerdere -1's fout waren.Vickiieee schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:13:
[...]
Vickiieee in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Staat op -1. Is toch wel een +1 geloof ik?
Toegegeven, in het begin ging ik me te buiten, maar binnen drie minuten heb ik dat gedeelte verplaatst naar de GRIk heb mijn leven gebeterd
En dat was hij ook. Dat ga ik ook niet ontkennen. Dat geef ik ook toe. Vandaar mijn post in de GR_David_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:15:
[...]
Je reactie die er eerst stond was een dikke -1, dat je hem daarna compleet veranderd zorgt er niet voor dat die eerdere -1's fout waren.
En ik zeg nergens dat die eerste moderaties fout waren. Want zoals hierboven te lezen geef ik toe dat mijn reactie in eerste instantie gewoon een -1 was. Echter heb ik dit snel ingezien en mijn reactie aangepast naar iets dat on-topic is. Een eindscore van -1 lijkt mij daardoor niet geheel juist (ook al was het dat in eerste instantie wel), wat jij?
Verwijderd
Omdat de mening je niet aanstaat moet de comment op -1.wildhagen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:11:
Verwijderd in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Een geplaatste reactie grondig van inhoud veranderen, zodanig dat er ineens een heel andere score bij past tja. Het staat je natuurlijk vrij maar besef wel dat het dan een stuk moeilijker wordt om de juiste score te behalen
Men deed vroeger (voor de sortering op kwaliteit) ook wel reacties plaatsen met 'first post' om deze vervolgens te editten naar iets heel moois, puur om bovenaan de staan. Dat is nog een stuk erger dan deze situatie maar dit maakt het hele modereren wel een stuk lastiger.
Van mij krijg je gewoon je +1 maar probeer in het vervolg gewoon nog even een stukje langer over je reactie na te denken, alvorens deze te plaatsen. Dan voorkom je dit soort dingen geheel
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ook al edit je hem, het gedrag wat je daar liet zien is extreem ongewenst.Vickiieee schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
En dat was hij ook. Dat ga ik ook niet ontkennen. Dat geef ik ook toe. Vandaar mijn post in de GR.
En ik zeg nergens dat die eerste moderaties fout waren. Want zoals hierboven te lezen geef ik toe dat mijn reactie in eerste instantie gewoon een -1 was. Echter heb ik dit snel ingezien en mijn reactie aangepast naar iets dat on-topic is. Een eindscore van -1 lijkt mij daardoor niet geheel juist (ook al was het dat in eerste instantie wel), wat jij?
Nope. Eerder omdat het een erg grove flamebait is. Dat is ongewenst ja.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:22:
[...]
Omdat de mening je niet aanstaat moet de comment op -1.
Virussen? Scan ze hier!
+1_David_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:26:
Je zit gewoon te flamen, en dat is een -1.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Cergorach in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Verwijderd
Lee je eigen reactie nog eens terug. Hoe kan je dat niet als een flame zien?Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:28:
Ik flame nergens.
Virussen? Scan ze hier!
"smeerpijperij" en "huilen bij de rechter" zijn flames en dat weet je zelf ook wel.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:28:
Ik flame nergens. Na een reactie van mij is het opeens een 'erg grove' flamebait. Volstrekt ongeloofwaardig en gebaseerd op niets.
Die mag idd op -1, en daar staat ie nu ook opCptChaos schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:27:
IMO is zelfs 0 teveel voor deze offtopic flame:
Cergorach in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Is dan weer gewoon on topic maar door mensen die het niet met hem eens zijn naar beneden gehaald.
Brace yourselves, ik denk dat het gros van alle moderaties daar meningmods zijn.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Klopt. Maar ik besefte mij dan ook wel degelijk dat een dergelijke reactie ongewenst is. Vandaar dat ik hem in zijn geheel aangepast heb en verplaatst heb naar de GR. Zodoende staat er nu iets dat bij het artikel past en het geen commentaar meer is op de redactie.Cloud schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:22:
@Vickiieee
Een geplaatste reactie grondig van inhoud veranderen, zodanig dat er ineens een heel andere score bij past tja. Het staat je natuurlijk vrij maar besef wel dat het dan een stuk moeilijker wordt om de juiste score te behalenDe -1's die je gescoord hebt zijn inderdaad terecht.
Men deed vroeger (voor de sortering op kwaliteit) ook wel reacties plaatsen met 'first post' om deze vervolgens te editten naar iets heel moois, puur om bovenaan de staan. Dat is nog een stuk erger dan deze situatie maar dit maakt het hele modereren wel een stuk lastiger.
Van mij krijg je gewoon je +1 maar probeer in het vervolg gewoon nog even een stukje langer over je reactie na te denken, alvorens deze te plaatsen. Dan voorkom je dit soort dingen geheel
Wat betreft de FiPo, hier was ik niet op uit. Ik zag toevallig het artikel vrij snel en reageerde er vrij snel op (zonder het gehele artikel te lezen, vlak daarvoor nog op een andere nieuwssite gelezen), dit was dan ook niet slim van mij.
In het algemeen denk ik ook wel twee keer na voordat ik iets zeg of post, dat is alleen 'in het algemeen'. Af en toe sluipen er van die momentjes tussendoor dat het niet gebeurt
Geloof het wel, gezien mijn foutje ook ineens 'extreem ongewenst' is.
Anyway.
Ik meen wel eerst nog een iets andere toonzetting gelezen te hebben dan wat er nu staat. Een flamebait vind ik het dan ook niet, maar het is wel behoorlijk kritisch, op het beledigende af.
Geloof het ook. Moet wel weer e.e.a. geboost gaan worden denk ikGer schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:31:
FreshMaker in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Is dan weer gewoon on topic maar door mensen die het niet met hem eens zijn naar beneden gehaald.
Brace yourselves, ik denk dat het gros van alle moderaties daar meningmods zijn.
Verwijderd
Ik provoceer niemand, lok geen reactie erop uit en val niemand aan. Geen problemen dus. Blijkbaar vallen mensen tegenwoordig al over bepaalde volstrekt normale Nederlandse woorden omdat zij het een te vlammend karakter vinden hebben._David_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:29:
[...]
"smeerpijperij" en "huilen bij de rechter" zijn flames en dat weet je zelf ook wel.
Iets doet mij denken aan het woord 'kankeren' waar een tijdje terug ook een discussie over ontstond.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:34:
[...]
Ik provoceer niemand, lok geen reactie erop uit en val niemand aan. Geen problemen dus. Blijkbaar vallen mensen tegenwoordig al over bepaalde volstrekt normale Nederlandse woorden omdat zij het een te vlammend karakter vinden hebben.
In sommige gevallen is het beter om bepaalde woorden te vermijden geloof ik.
Die heb ik ook 0 gegeven, leuk om te weten hoe die man is maar voor de rest vrij offtopic.Ger schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:31:
FreshMaker in 'nieuws: Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google proberen te halen'
Snap ook überhaupt niet dat mensen ingaan op die reactie van hooibergje, lekker onderaan laten staan.
Edit: en de gene die net een +2 gaf als compensatie, dat is niet de bedoeling
[ Voor 6% gewijzigd door _David_ op 12-08-2015 16:40 ]
Je provoceer wel met dat soort homohatende termen, en je lokt er wel degelijk reacties mee uit. En dat was neem ik aan ook het doel wel.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:34:
[...]
Ik provoceer niemand, lok geen reactie erop uit en val niemand aan. Geen problemen dus. Blijkbaar vallen mensen tegenwoordig al over bepaalde volstrekt normale Nederlandse woorden omdat zij het een te vlammend karakter vinden hebben.
Alles bij elkaar is dat toch echt wel een dikke -1 waard.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
FreshMaker is Hoes aan het verdedigen. Naar aanleiding daarvan wilde ik nog vragen hoe persoonlijk zijn band is met Hoes. Ik heb echter al te veel onterechte -1's in dat nieuwsbericht. Dus ik ga me weer met techzaken bezighouden.Ger schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:31:
Smeerpijperij en huilen bij de rechter hebben beide niets met homo's te maken.wildhagen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:36:
Je provoceer wel met dat soort homohatende termen, en je lokt er wel degelijk reacties mee uit. En dat was neem ik aan ook het doel wel.
Alles bij elkaar is dat toch echt wel een dikke -1 waard.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 16:46 ]
Wat hier informatief aan is ontgaat mij, mee eens moderaties gok ik.
Kan prima naar de +1.
Croga in 'nieuws: Onderzoekers demonstreren autohack via dongle van verzekeraars'
Deze staat trouwens nog steeds niet op +1
[ Voor 31% gewijzigd door _David_ op 12-08-2015 17:15 ]
Vickiieee in 'nieuws: Qualcomm: smartphones met Snapdragon 820 komen volgend jaar uit'
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Geen +2.
Link naar site van Adobe zelf.
Bovendien is er helemaal geen "andere meuk". Alleen Chrome, en die staat duidelijk in een apart vak om uit te vinken, als je dat nodig vindt.
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Als jij dat snapt, kun je het me dan uitleggen?
Geen idee wat deze op +1 doet, op 0 lijkt mij beter; de post heeft nota bene hetzelfde filmpje en wat de poster duidelijk wil maken naar mij (het is een reactie op CH4OS in 'reviews: Planet Coaster: eindelijk weer pretparken bouwen') is mij compleet een raadsel, ook als hij sarcastisch bedoeld is.
Deze heb ik net op 1 gemod, maar blijft staan op +2, helpt er iemand mee?HMC schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:59:
CMD-Snake in 'downloads: Adobe Flash Player 18.0.0.232 & AIR 18.0.0.199'
Geen +2.
Link naar site van Adobe zelf.
Bovendien is er helemaal geen "andere meuk". Alleen Chrome, en die staat duidelijk in een apart vak om uit te vinken, als je dat nodig vindt.
Het bovenste deel van deze reactie staat ook gewoon in het artikel, +2 kan nog maar +3 is toch echt te veel van het goede imo.
Geen +1 imho, gewoon een 0 wegens offtopic.
Virussen? Scan ze hier!
Vind je? Wat in het artikel genoemd is, is in mijn beleving behoorlijk summier. Er wordt in twee (!) zinnen gesproken over de game zelf en wat het in houdt. That's it. In mijn reactie vertel ik nog hoe het spel in elkaar zit en hoe je het speelt, met hoeveel spelers het gespeeld wordt, hoeveel mappen er zijn etc. etc. Informatie die bij een game met een dergelijke concept toch wel aardig belangrijk is._David_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:06:
Vickiieee in 'nieuws: Nederlandse indiegame The Flock komt op 21 augustus uit'
Het bovenste deel van deze reactie staat ook gewoon in het artikel, +2 kan nog maar +3 is toch echt te veel van het goede imo.
"Ontknoopt het spel zich met iedereen die de game gekocht heeft."
Hier blijkt dus nog wel wat meer achter te zitten en dat haal ik aan.
Daarnaast wordt in het artikel genoemd dat niet bekend is hoe snel The Flock bij een populatie van 0 zal eindigen, en dat 'beantwoord' ik door simpelweg de FAQ the quoten.
Niet dat ik per se een +3 wil hebben voor de reactie. Maar ik vind het wel degelijke "Een essentiële toevoeging aan het artikel" gezien de 'informatie' over het spel die er nu in staat. Er wordt gesproken over de studio en de makers en hoe het tot stand kwam, niet hoe je het speelt.
Edit:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken.
[ Voor 13% gewijzigd door Vickiieee op 13-08-2015 13:37 ]
Die vraag zie ik ook in jouw post niet beantwoord (omdat de producent hem ook niet beantwoord). Ik heb een +2 gegeven wat in mijn ogen een prima score is voor deze post die voor een deel bestaat uit informatie uit het nieuwsitem en voor de rest uit direct vindbare informatie op de site van de producent zelf.Vickiieee schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Daarnaast wordt in het artikel genoemd dat niet bekend is hoe snel The Flock bij een populatie van 0 zal eindigen, en dat 'beantwoord' ik door simpelweg de FAQ the quoten.
[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 13-08-2015 13:54 ]
Geen zin om hier eindeloos over te discussiëren, maar:Bor schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:52:
[...]
Die vraag zie ik ook in jouw post niet beantwoord (omdat de producent hem ook niet beantwoord). Ik heb een +2 gegeven wat in mijn ogen een prima score is voor deze post die voor een deel bestaat uit informatie uit het nieuwsitem en voor de rest uit direct vindbare informatie op de site van de producent zelf.
De vraag over hoe lang het spel duurt 'beantwoord' ik meer dan dat het artikel doet.
Daarnaast staat in het nieuwsitem lang niet zo veel als in mijn reactie, aangezien het artikel zoals ik al aangeef wat betreft de game zélf echt summier is. Er wordt amper over de gameplay van The Flock gesproken.
Komt tot slot bij dat de grap is dat ik de informatie van de site van Humble Bundle heb, zal ongetwijfeld ook op de site staan, maar daar heb ik het niet vandaan. Daarnaast lijkt het me toch logisch dat in een nieuwsitem dat over een game gaat, ook de informatie over de gameplay (voor zover die bekend is, met mijn post laat ik zien dat die bekend is) zelf te vinden is? Deze staat wederom niet in het nieuwsitem, maar wel in mijn reactie. Lijkt me toch wel een Belangrijke Aanvulling.
Die vraag beantwoorden zowel jij, het artikel, als de producent niet. Je geeft wat meer achtergrond informatie wat informatief is.De vraag over hoe lang het spel duurt 'beantwoord' ik meer dan dat het artikel doet.
Geen +2, mee eens moderaties.
Verwijderd in 'video: Tweakers Express 2015: Sfeerverslag van een bomvolle gametrein'
midego in 'video: Tweakers Express 2015: Sfeerverslag van een bomvolle gametrein'
Dit mag naar 0, totaal offtopic.
[ Voor 50% gewijzigd door _David_ op 13-08-2015 23:46 ]
Geen +2
Geen +2, klinkt als een rant.
zkotz in 'nieuws: Samsung toont ronde Gear S2 smartwatch'
Geen +2.
Dit is geen -1, ja hij/zij heeft het artikel verkeerd gelezen,d at betekent nog niet dat het meteen een -1 is, 0 is prima hier.
donderdraak in 'nieuws: Live-editing in Word 2016 preview nu voor iedereen beschikbaar'
donderdraak in 'nieuws: Live-editing in Word 2016 preview nu voor iedereen beschikbaar'
Hetzelfde geldt voor deze ^
Ook geen -1.
Loller1 in 'nieuws: Live-editing in Word 2016 preview nu voor iedereen beschikbaar'
Geen +2
i-chat in 'nieuws: Live-editing in Word 2016 preview nu voor iedereen beschikbaar'\
En dit is absoluut geen +2 of zelfs +3.
[ Voor 54% gewijzigd door _David_ op 14-08-2015 13:24 ]
Verwijderd
Gebruiker is te lui om hoofdletters en interpunctie te gebruiken. De inhoud zelf vind ik ook niet bijzonder. Maximaal een +1 terwijl eigenlijk een -1 het enige juiste signaal zou afgeven.
Gewoon een -1 imo. Volledige aanval op degene waarop hij reageert. Daarnaast gebruikt hij geen interpunctie of hoofdletters, dus hoe hij in godsnaam ooit karmakeizer van 'Zakelijke software' geworden is..Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:24:
Kan nooit een +3: i-chat in 'nieuws: Live-editing in Word 2016 preview nu voor iedereen beschikbaar'
Gebruiker is te lui om hoofdletters en interpunctie te gebruiken. De inhoud zelf vind ik ook niet bijzonder. Maximaal een +1 terwijl eigenlijk een -1 het enige juiste signaal zou afgeven.
Ik heb een 0 gegeven.
Verwijderd
Persoonlijke aanval mag op -1: Montaner in 'nieuws: Live-editing in Word 2016 preview nu voor iedereen beschikbaar'
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 13:41 ]
Dat is idd geen -1 nee. Inhoudelijk onjuist, ja, maar dat hoort op een 0._David_ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:02:
Dit is geen -1, ja hij/zij heeft het artikel verkeerd gelezen,d at betekent nog niet dat het meteen een -1 is, 0 is prima hier.
Virussen? Scan ze hier!
Heb jij zijn überhaupt reactie wel gelezen of ga je af op de reacties die hier staan?_David_ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:32:
Interpunctie of hoofdletters is geen reden om een -1 te geven, het moderatie systeem is niet bedoeld om taal politie te spelen.
Ik heb een 0 gegeven.
De eerste alinea van zijn 'reactie':
Dat zijn dan al minstens 3 spelingen op de man af.het is wel duidelijk hoe weinig feitelijke kennis je hebt, om dan toch zulke stellingen te nemen is ronduit bedroevend je zult vast goed zijn in de dingen die je doet maar it-beslissingen zou ik aan iemand anders overlaten dat lijkt me wel zo verstandig voor je bedrijfsvoering.
Tweede alinea:
Dat zijn er al weer twee.ik ben hoe dan ook benieuwd naar de vraag hoe jij kunt denken dat niemand dit gebruikt, misschien komt het door je gebrek aan team-gebonden werkzaamheden maar ik komt het geregeld tegen (en lang niet alleen via google docs.. het is jammer te noemen dat dit nu blijkbaar via google drive moet, want het is lang niet altijd wenselijk alles maar in de cloud te steken,
Durf jij nu nog maar eens met droge ogen te zeggen dat het alleen om de interpunctie gaat
Als jij deze reactie daadwerkelijk op 0 hebt gemodereerd ben jij het levende bewijs van datgene dat mis is met het moderatiesysteem.
Dat laatste lijkt mij hier toch echt overduidelijk van toepassing?-1 Ongewenst
"Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."
Ik snap dat er genoeg mis is met het moderatiesysteem en dat het verre van perfect is. Maar als gebruikers een bord voor de kop hebben en niet duidelijk onderscheid kunnen maken tussen een 0 en een -1, dan kan je het net zo goed afschaffen.
Welke reactie staat dit in? Ik kan het niet vinden..Vickiieee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:10:
[...]
Heb jij zijn überhaupt reactie wel gelezen of ga je af op de reacties die hier staan?
De eerste alinea van zijn 'reactie':
[...]
Dat zijn dan al minstens 3 spelingen op de man af.
Tweede alinea:
[...]
Dat zijn er al weer twee.
Durf jij nu nog maar eens met droge ogen te zeggen dat het alleen om de interpunctie gaat![]()
Als jij deze reactie daadwerkelijk op 0 hebt gemodereerd ben jij het levende bewijs van datgene dat mis is met het moderatiesysteem.
[...]
Dat laatste lijkt mij hier toch echt overduidelijk van toepassing?
Ik snap dat er genoeg mis is met het moderatiesysteem en dat het verre van perfect is. Maar als gebruikers een bord voor de kop hebben en niet duidelijk onderscheid kunnen maken tussen een 0 en een -1, dan kan je het net zo goed afschaffen.
Zie: Vickiieee in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"Ircghost schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:16:
[...]
Welke reactie staat dit in? Ik kan het niet vinden..
En de rest eronder
Ja ook een -1 in mijn ogen, het zijn niet de ergste beledigingen die ik ooit gezien heb. Maar ze zijn wel onnodig voor de discussie en daarmee dus op de man spelend.Vickiieee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:16:
[...]
Zie: Vickiieee in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
En de rest eronder.
Ik twijfel overigens of die donderdraak gewoon niet aan het trollen is. Volgens mij kan het allemaal wel naar de -1.. kan mij bijna niet voorstellen dat hij het echt niet begrijpt.
[ Voor 15% gewijzigd door Ircghost op 14-08-2015 14:21 ]
Die donderdraak snapt het idee/het systeem geloof ik niet. Dus die eerste post is gewoon een 0: off-topic. Niet een belediging van een gebruiker of wat dan ook.Ircghost schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:18:
[...]
Ja duidelijk ook -1 in mijn ogen. Ik twijfel wel of die donderdraak gewoon niet aan het trollen is. Volgens mij kan het allemaal wel naar de -1.. kan mij bijna niet voorstellen dat hij het echt niet begrijpt.
Wat betreft de rest van zijn reacties: niet de moeite genomen/gedaan ze door te lezen. Ik vind het wel best, vrijdagmiddag hé
De rest van zijn reacties kunnen ook op 0, hij zit nou niet bepaald overduidelijk te trollen en het kan best zijn dat hij/zij het gewoon niet snapt.wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:56:
[...]
Dat is idd geen -1 nee. Inhoudelijk onjuist, ja, maar dat hoort op een 0.
Verwijderd
_David_ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:28:
[...]
De rest van zijn reacties kunnen ook op 0, hij zit nou niet bepaald overduidelijk te trollen en het kan best zijn dat hij/zij het gewoon niet snapt.
Wat een lap met reacties... niet echt op niveau, en met de nodige vauten erin. Ik twijfel tussen 0 en -1. De meeste staan echter al op -1.
Verwijderd
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Verwijderd
Zoals de topicwaarschuwing al zegt, dit topic is voor reacties die op de foute score zijn belandVerwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:39:
6x+3 is niet verdwaald. Iemand heeft dit bewust foutief geboost of er hebben meerdere mensen een compleet verkeerde score gegeven.
Nu weer ontopic aub.
Leuk feitje maar is geen +3 waardig.
+1 en bij hoge uitzondering kan je er een +2 in zien....
Edit: al hoewel, die grafiek staat ook in het artikel?
[ Voor 32% gewijzigd door _David_ op 14-08-2015 16:08 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Een +3 vind ik wat aan de hoge kant, een +2 lijkt me wel voldoende.
Virussen? Scan ze hier!
Hoewel die van kees ook goed zou staan op +2, zelfs dat is nog ruim voor iets dat al min of meer in het artikel staat, maar ik begrijp dat die grafiek onder het artikel pas later toegevoegd is.
Verwijderd
Edit: Dat is snel iemand heeft snel zijn 6x-1 weggehaald bij mijn posts
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 17:02 ]
Omdat hij/zij het niet begrijp dan maar een -1. Volgens mij behoort ie op een 0.
Helemaal mee eens. Heb hem een +1 boost gegeven en mag wat mij betreft prima naar de +1.PcDealer schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:12:
Verwijderd in 'video: Tweakers Express 2015: Sfeerverslag van een bomvolle gametrein' hij is aanvallend, maar niet zonder onwaarheden en zeker geen -1 waard. Tenzij er veel mensen met lange tenen zijn.
Kritisch, maar goed onderbouwd. Revolised laat uit zijn reacties daar zien weinig benul te hebben van regelgeving e.d. Nu snap ik dat deze post niet per se eerder een +1 is hierdoor, maar hij laat mooi zien wat er zoal komt kijken Bij het drone vliegen. +1 dus!
[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2015 10:58 ]
Daar regelgeving over drones niks meer met sfeerbeelden van de Tweakers Express te maken hebben (de thread is imo te veel afgedwaald) lijkt me de 0 een prima score vanwege offtopic
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Dat is geen onderbouwde reactie op mijn stelling. Maar dat doet er verder niet toe. Er is een discussie ontstaan over de regels m.b.t. drones. Aangezien de film gemaakt met een drone lokt dat reacties uit. Kennelijk terecht omdat de maker daar geen kaas van heeft gegeten.wildhagen schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:06:
Die hele thread is ook offtopic. De video gaat over de Tweakers Express, niet over allerlei geleuter over regeltjes enzo.
Bovendien is de 0 niet eens terecht want
.De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie,
En een aantal reactie leveren wel degelijk een relevante bijdrage aan de discussie (over de regelgeving).
Daarnaast
en tot slotHet is aan te bevelen om feitelijke onjuistheden te corrigeren in een reactie op de post, indien dit nog niet door anderen is gedaan.
En jij bent ProModHet is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil.
http://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem
[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2015 11:16 ]
.quote: ModFAQonschuldige off-topic posts
Met dit soort opmerkingen kom je verder![...]
En jij bent ProMod
[ Voor 21% gewijzigd door Migrator op 15-08-2015 11:16 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Edit: Herstel, er zijn ook een paar -1's bij...
[ Voor 32% gewijzigd door HMC op 15-08-2015 11:18 ]
Eat the bugs, live in a pod
Deze hebben nog wel een zetje nodig om ook op 0 te komen.
Beide staan inmiddels op 0._David_ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:21:
Die video gaat over de Tweakers express, en er zitten toevallig een klein stukje in die met een drone gefilmd is, dat betekent niet meteen dat een hele discussie over de regels rondom drones ontopic is.
[...]
Deze hebben nog wel een zetje nodig om ook op 0 te komen.
O, ik dacht even dat je serieus was, maar als je zo op de man wil spelen weet ik dat dat niet geval was, en dan haak ik wel af. Heb geen zin in dat soort onzin.
Virussen? Scan ze hier!
Ook niet door Bor. Ik verneem graag zijn reactie. Je als crew zo afzijdig houden bij een belangrijk punt als dit vind ik nogal magertjes.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hoezo offtopic? En dan nog, moeten posts op zichzelf worden gemodereerd?
[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2015 15:07 ]
Dat komt wellicht omdat niet iedereen altijd tijd heeft om het hele topic door te nemen op elk moment. Soms lees ik bv even snel de laatste reacties om daar op te reageren om later terug te komen om de rest door te nemen. Iemand op naam bij een discussie willen betrekken omdat hij / zij daar (nog) geen deel van is vind ik dan weer aardig magertjes. Anyway, Dirk heeft net wat uitleg gegeven.PcDealer schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:11:
Ook niet door Bor. Ik verneem graag zijn reactie. Je als crew zo afzijdig houden bij een belangrijk punt als dit vind ik nogal magertjes.
Verwijderd
Dannydekr in 'nieuws: OnePlus brengt Stagefright-patch uit voor Oxygen OS'
Niks +3 aan.
Nilco in 'nieuws: Renders van Nexus-smartphone Huawei verschijnen online'
Dit is een 0 en geen 25x +2, zucht
[ Voor 28% gewijzigd door _David_ op 15-08-2015 18:23 ]
Verwijderd
Hierboven zegt iemand dat het een +1. Het is duidelijk een -1._David_ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:20:
Die reactie is hierboven al gemeld, en een -1 vind ik het zeker niet, zie er überhaupt geen rant in.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 21:44 ]
Het is iig een duidelijke feestsfeer verpester dus in dat opzicht -1 waardig. Na uitschakeling van emoties kom ik op een 0 uitVerwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:48:
Deze mag diep in het rood worden gezet wegens niet onderbouwde aannames, een rant en persoonlijke aanval: Verwijderd in 'video: Tweakers Express 2015: Sfeerverslag van een bomvolle gametrein'
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Dit topic is gesloten.
![]()
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem