Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.925 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcgek schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:17:
[...]

Het is iig een duidelijke feestsfeer verpester dus in dat opzicht -1 waardig. Na uitschakeling van emoties kom ik op een 0 uit ;)
Persoonlijke aanval.
Aannames niet onderbouwd.
Zinnetje over dronevliegers niet onderbouwd.

Duidelijk verhaal, een -1. Blijkbaar vinden veel mensen het een 0 :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Om een punt te maken had ie het persoonlijke ook wel achterwege kunnen laten. Maargoed ,ondanks op de man is het nog vrij netjes.

Zou ik een punt achter de discussie zetten als iemand mij zo toespreekt? Nee ,kan nog net door de beugel.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
MarcoC in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen'

Mijn reacties krijgen hier -1, slaat echt nergens op. Ik troll of flame niet, ik heb slechts een andere mening. Mijn reactie zou gewoon +1 moeten krijgen. Aub zsm dit rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Nou eerder op 0, want wat je zegt klopt gewoon niet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
_David_ schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:19:
Nou eerder op 0, want wat je zegt klopt gewoon niet.
Jouw mening is niet zo relevant.

Sinds wanneer is de score van een reactie afhankelijk van in hoeverre mensen het met die reactie eens zijn? Dat staat toch volkomen los van elkaar.

Zulke reacties halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

[ Voor 35% gewijzigd door MarcoC op 16-08-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jouw post ook niet door de onjuistheden. Daarom dus 0 (irrelevant) ;)

En iets minder agressief mag ook wel weer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:23:
Jouw post ook niet door de onjuistheden. Daarom dus 0 (irrelevant) ;)

En iets minder agressief mag ook wel weer.
Dit slaat echt nergens op. Dit is gewoon mijn mening. Ik vind dat wat jullie zeggen feitelijk onjuist is. Lekker belangrijk. Dat heeft niets te maken met de scorewaardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Wat jij daar in jouw reactie neerzet, stel je als zijnde feiten. Die feiten zijn onjuist, dus is MarcoC in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen' irrelevant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dirk schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:26:
Wat jij daar in jouw reactie neerzet, stel je als zijnde feiten. Die feiten zijn onjuist, dus is MarcoC in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen' irrelevant.
Het feit dat het kennelijk mogelijk is te discussiëren over zogenaamde feitelijke onjuistheden zou opzich al een hint moeten zijn dat het geen feitelijke onjuistheid is.
Telegram heet een web client die werkt als je een iPhone hebt.
Whatsapp heeft een web client die niet werkt als je een iPhone hebt.
Vertel me aub waar de feitelijke onjuistheid zit?

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 16-08-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Wil je ons nu niet begrijpen? In die reactie presenteer niets als een mening, maar alles als feiten. Die feiten zijn onjuist, dus jouw reactie is irrelevant. Veder is het prima mogelijk om te discussiëren over feitelijke onjuistheden, vooral als iemand niet wil inzien dat hij fout zit, of wanneer hij gewoon de discussie wil verstoren, zoals jij hier al lijkt te willen doen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:05

TMC

Dirk schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:32:
Wil je ons nu niet begrijpen? In die reactie presenteer niets als een mening, maar alles als feiten. Die feiten zijn onjuist, dus jouw reactie is irrelevant. Veder is het prima mogelijk om te discussiëren over feitelijke onjuistheden, vooral als iemand niet wil inzien dat hij fout zit, of wanneer hij gewoon de discussie wil verstoren, zoals jij hier al lijkt te willen doen.
Welk feit is er onjuist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dirk schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:32:
Wat is precies de feitelijke onjuistheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Kenju in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen'
Dat begrijp ik helemaal, en ben ik helemaal met je eens. Bedankt voor je heldere uiteenzetting ouwe reus :D ! Dat waardeer ik enorm ;) ;) ;).

Echter de conclusie die je hieruit zou kunnen trekken, is dat Whatsapp bepaalde keuzes heeft gemaakt (die voor mij als eindgebruiker niet zo relevant zijn) waardoor het onmogelijk is om een web client voor iPhone-gebruikers aan te bieden. Met Telegram kan dat wel. Ik snap helemaal waardoor het komt, allemaal prima, alleen dat vind ik niet relevant.

Ik wil gewoon lekker vanaf mijn laptop én iPhone berichtjes kunnen sturen naar mijn vrienden. Met Telegram lukt dat wel en met Whatsapp niet (vanwege technische redenen die ik prima begrijp). Voor mij, als eindgebruiker, is dat een beperking van Whatsapp.

Is dat een beetje te begrijpen? Please let me know! Xoxo.
Deze reactie heeft ook een score van 0. Kan iemand de feitelijke onjuistheid in deze reactie bold maken? Bij voorbaat dank! :) :D (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die reactie staat gewoon op +1, dus wat valt er uit te leggen?

Ik zie er geen mismoderaties in? Want daar is dit topic voor bedoeld...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:48:

Hij bedoeld deze MarcoC in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen'

--
Croga in 'nieuws: Renders van Nexus-smartphone Huawei verschijnen online'
Kenju in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen'
Geen +2.

[ Voor 31% gewijzigd door _David_ op 16-08-2015 12:51 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:48:

Ik bedoel inderdaad deze reactie: MarcoC in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen'

[ Voor 34% gewijzigd door MarcoC op 16-08-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb heb er een paar weer op de goeie score gekregen, toevallig hebben er een heleboel 9x -1, wel een onderzoekje waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zie alleen een berg ongefundeerde gissingen en aannames op basis van wat blogjes. Mijn inziens verdienden ze dus waar ze op stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ongefundeerde maar niet trollende / flamende reacties zijn irrelevant (0), niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:04:
Tja, ik zie alleen een berg ongefundeerde gissingen en aannames op basis van wat blogjes. Mijn inziens verdienden ze dus waar ze op stonden.
Mja, analyses van vooraanstaande experts... "wat blogjes". Feiten, geen aannames.
Ik vind het altijd wel grappig dat als iets niet strookt met wat men graag wil horen, dat her dan meteen afgedaan wordt als irrelevant of opeens niet van waarde, maar als diezelfde gasten een mega gat zouden vinden in een andere dienst is t opeens wel allemaal relevant en zijn het wel de gevierde experts. :P

Maarja, dit is niet de plek voor die discussie I guess.

Dank voor het recht(proberen te)zetten van de mods. :)
Er staan er nog een stuk of 9 op -1, denk dat t dweilen met de kraan open is.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 16-08-2015 21:02 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ik heb het overgrote deel ook op +1 gezet. Het is wel een aantal keer herhaling van zetten, maar dan wel in verschillende discussies, of met mensen die maar blijven ontkennen etc. Slechts bij 2 kwam ik op 0 uit.

Heb een aantal ook op +1 gekregen, en enkele in elk geval op 0, maar een aantal hebben nog wel een zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:47:
Ik heb heb er een paar weer op de goeie score gekregen, toevallig hebben er een heleboel 9x -1, wel een onderzoekje waard imo.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Verwijderd in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen'
+1
Verwijderd in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen'
0
De rest ga ik niet eens aan beginnen, laat maar :D

Kan btw nou niet zeggen dat die reacties van Whatsapphack om over naar huis te schrijven zijn. Vaak behoorlijk op de man gespeeld en nogal kleinerend, i.p.v. het gewoon neutraal te houden.

Verder wordt er echt belachelijk veel gemeningmod bij dat artikel. Niet normaal. :/ :X

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Als iemand die Intel nogal dicht volgt, kan ik het niet eens zijn dat volgende reactie informatief is. Het is een hypothese, speculatie gebaseerd op first principles. Nergens zie ik de poster factuele informatie refereren uit de Q2 of Q1 earnings call.

Hier is dus een plausibele verklaring: Intel heeft (eerlijk) geantwoord op vragen over de beschikbaarheid van Skylake: dat er minder aanbod is dan vraag.

Sowieso lijkt me niet dat dit een al te grote impact gaat hebben op Intels inkomsten, dus de correlatie met de aandelenbeurs ontgaat me volledig. Dit is gewoon hoe de beurs werkt. Als het goed gaat, gaat de koers stijgen, bij een minder jaar (zoals in Q1 gebleken is) is de koers wat minder.

Als ik er de earnings call van Q2 bij neem:
The second quarter financials came in a little better than our expectations. As we look at the second half, we expect seasonal market growth from here, and we are very excited about the devices based on Skylake, our sixth-generation Core processor, that are coming to market.
En als antwoord op een vraag:
But we didn't base that or we didn't base any of the forecast in the second half off an upside from Win 10 launch. We're excited about Win 10 launch and Skylake. We believe great products are coming to market, but we didn't build in a large increase. That's why we stuck with the seasonal off the lowered Q2.
Als Intel niet eens geen rekening heeft gehouden met Skylake (en Windows 10) voor de inkomsten, kan dit nieuws geen enkele invloed hebben op Intels financiën.

Plus één vind ik dus voldoende.

MAX3400 in 'nieuws: Intel bevestigt tekort aan Skylake-processors - update'

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zet dat in een reactie onder de reactie bij het artikel en link hier enkel naar jouw reactie en de andere reactie, dan zien de lezers van het artikel ook waarom je een lagere score geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dirk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:01:
Zet dat in een reactie onder de reactie bij het artikel en link hier enkel naar jouw reactie en de andere reactie, dan zien de lezers van het artikel ook waarom je een lagere score geeft. :)
Ik wil hier mijn +2/3-reactie streak niet mee in gevaar brengen :$.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sorry, maar dat is een kinderachtige reden om geen reactie te willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximaal een 0: djneo-nl in 'reviews: Netbook Round-up: Vier laptops vanaf 200 euro vergeleken' Alles wat hij vraagt staat nu net in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

witeken schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

Ik wil hier mijn +2/3-reactie streak niet mee in gevaar brengen :$.
:')

Je weet blijkbaar hoe je een reactie op moet bouwen om een +2 of een +3 te scoren. Gebruik de kennis en de tekst die nu hier op het forum staat, reageer op Max3400 en scoor die +2.

Als je echter zo reageert als nu, kom dan ook niet hier lopen klagen met die wall of text.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat wat over de oude netbooks in de inleiding. Ik zie verder nergens een vergelijking met de oude netbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:28:
[...]

Er staat wat over de oude netbooks in de inleiding. Ik zie verder nergens een vergelijking met de oude netbooks.
Dat vraagt hij dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Als we het dan toch over die review hebben:
De versie die wij getest hebben is deze, die nooit in grote getalen in nederland geleverd is voor zover ik weet. Wat je wel kunt krijgen is de nieuwe versie, die dus inderdaad een stukje duurder is, maar qua specificaties mooi te vergelijken is met de andere drie. De hoge prijs is dan ook als minpunt genoemd. En wat mij betreft is de HP dankzij zijn bouwkwaliteit inderdaad een heel punt meer waard dan de lenovo ja, anders stond het er niet :)
PiweD in 'reviews: Netbook Round-up: Vier laptops vanaf 200 euro vergeleken' +1

En:
huh? dus jullie zetten "HP Stream 11-D070ND" in de resultaten maar hebben de "HP Stream 11-d099nd" getest?
Proxx in 'reviews: Netbook Round-up: Vier laptops vanaf 200 euro vergeleken' +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

Dat vraagt hij dan ook niet.
Eehhh,
Hoe zijn deze "Netbooks" vergeleken met netbooks van vroeger, (en dan bedoel ik niet kwa spec) maar kwa degelijkheid, relatieve snelheid vergeleken met echte laptops, en accu leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Vickiieee schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:26:
Je weet blijkbaar hoe je een reactie op moet bouwen om een +2 of een +3 te scoren. Gebruik de kennis en de tekst die nu hier op het forum staat, reageer op Max3400 en scoor die +2.

Als je echter zo reageert als nu, kom dan ook niet hier lopen klagen met die wall of text.. :/
Uiteindelijk denk ik dat het niet zo belangrijk is. Er is een tekort aan Skylake, en dat zal helaas zorgen dat er minder (snel) producten zijn, wat de reden voor tekort ook is. De beurs op zich interesseert me minder.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Waarom zou Tweakmiv geen +3 mogen krijgen? Het is een hele inhoudelijke en correcte verduidelijking van het onderwerp in de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ircghost schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:33:
Waarom zou Tweakmiv geen +3 mogen krijgen? Het is een hele inhoudelijke en correcte verduidelijking van het onderwerp in de tekst.
Je hebt gelijk, ik dacht dat er naar die tekst gelinkt werd in het artikel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Modmisbruiker gespot Lord Anubis in 'nieuws: FIOD wil zelf bevoegdheid krijgen om nepzendmasten te gebruiken' geeft toe een modmisbruiker te zijn door SoundByte in 'nieuws: FIOD wil zelf bevoegdheid krijgen om nepzendmasten te gebruiken' een +3 te geven, terwijl dat het natuurlijk in de verste verte niet is.

Misschien ff nakijken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

_Thanatos_ in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf ontdekt nieuw beveiligingsprobleem in mediaserver Android'

Ik snap het punt, maar is niet alleen Samsung en daardoor imo een flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dat het inhoudelijk onvolledig is maakt het nog geen flame. Ik kan er niets ergs in zien. Wat mij betreft zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Nou ja, de standaard vraag bij (fundamenteel) wetenschappelijk onderzoek van "Maar wat kunnen we er nu mee?" (in het dagelijks leven etc). komt mij wel een beetje de neus uit. Vrijwel altijd kan daar weer alleen het standaard verhaal op komen dat fundamenteel onderzoek nodig is om allerlei vervolg paden in het onderzoek te openen, die dan over 10-20 jaar resultaat opleveren. Dit keer staat er gelukkig een mooie +2 onder die dat uitlegt.

Maar goed, dat zou een 0 zijn, behalve dat hij met dingen als "[Serieus]" en "Beetje half artikel in mijn ogen." ook niet scoort, kan mij goed voorstellen dat mensen daar een punt aftrek voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Dorus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:34:
[...]

Nou ja, de standaard vraag bij (fundamenteel) wetenschappelijk onderzoek van "Maar wat kunnen we er nu mee?" (in het dagelijks leven etc). komt mij wel een beetje de neus uit. Vrijwel altijd kan daar weer alleen het standaard verhaal op komen dat fundamenteel onderzoek nodig is om allerlei vervolg paden in het onderzoek te openen, die dan over 10-20 jaar resultaat opleveren. Dit keer staat er gelukkig een mooie +2 onder die dat uitlegt.

Maar goed, dat zou een 0 zijn, behalve dat hij met dingen als "[Serieus]" en "Beetje half artikel in mijn ogen." ook niet scoort, kan mij goed voorstellen dat mensen daar een punt aftrek voor geven.
Bedankt voor je reactie Dorus.
Mischien dat "[Serieus]" nog op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden, maar kan me inderdaad voorstellen dat er voor de opmerking "Beetje half artikel in mijn ogen." door mensen inderdaad een punt wordt afgetrokken. Zelf twijfelde ik in eerste instantie nogal tussen -1 en 0 moet ik toegeven, maar vond een -1 toch wat streng. Maar gezien de 67 keer een -1 staat voor de desbetreffende post wilde ik het hier toch even navragen. Of dat dus niet wat streng is.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is streng, ik heb er zelf een 0 aan gegeven, maar een -1 is ook weer niet onredelijk. Hij had zijn vraag op een veel betere manier kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Een +1 voor deze post lijkt mij prima. Het is nette ontopic post maar echt inzichtvol is het in mijn ogen niet.
RocketKoen in 'nieuws: Netflix maakt nieuw standaard-abonnement euro duurder'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mrjraider in 'nieuws: Nuance: volgt Vodafone je met supercookies?'

Gewoon een legit vraag. Toevallig kwam ik achter deze -1 door de reactie/antwoord van een medetweaker.
Kan er niet echt een flame o.i.d. inzien maar goed ;)
Geef het even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Magnetic_Man in 'nieuws: Google komt met webversie van chatapp Hangouts'

Lijkt me geen +2, +1 is voldoende. Geen idee wat er informatief is aan de wetenschap dat een server bij Google nog draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dit "ongewenst" ?
Verwijderd in 'nieuws: Nasa-satelliet ontdekt neon-gas op de maan'

lijkt me toch behoorlijk on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zes hele minuten na het plaatsen van je bericht (met nu 2* +1 en 2* -1): je bent te vroeg! Zie ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:15:
Zes hele minuten na het plaatsen van je bericht (met nu 2* +1 en 2* -1): je bent te vroeg! Zie ook de topicwaarschuwing.
Hetzelfde geldt voor Mrjraider, die plaatst hier 8 minuten nadat hij een reactie had geplaatst een opmerking.
En zet er vervolgens nog bij ook: "Geef het even tijd." UUhhmm, ja, doe dat dan ook? :')

Anyway: is het niet een optie om een feature in te bouwen dat iemand die hier een link wil plaatsen van een reactie die hij minder dan een half uur geleden geplaatst heeft, dit geweigerd wordt? En dat er daarnaast een pop-up verschijnt (o.i.d.) met de waarschuwing dat hij/zij dit nu nog niet kan plaatsen i.v.m. de 30-minuten limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Een specifieke feature inbouwen voor een thread op het forum? Nee, dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gelukkig niet, lijkt me ook totaal onwenselijk.

Op die manier kan je -2 waardige reacties bijvoorbeeld ook niet melden, en staat er dus een halfuur (of langer) die troep op de FP.

[ Voor 61% gewijzigd door wildhagen op 18-08-2015 15:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat zal er vast niet komen :) Meer dan een topicwaarschuwing en wat sturing in het topic kunnen we niet doen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

wildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:49:
Gelukkig niet, lijkt me ook totaal onwenselijk.

Op die manier kan je -2 waardige reacties bijvoorbeeld ook niet melden, en staat er dus een halfuur (of langer) die troep op de FP.
Lezen is best moeilijk hé? :P
Ik heb het hier over een optie om te voorkomen dat je een eigen reactie kan melden binnen een half uur. Zonder dat deze mensen het moderatiesysteem dus haar werk laat doen.

nieuws: Patent op iPhone-ontwerp ongeldig verklaard
Hier mag wel even goed gemod worden. Overal staan alweer fanboy opmerkingen en sommige reacties worden ook alweer heel erg 'fanboyisch' gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Inderdaad. Inkoppertje, met niets informatiefs. +1

Zo ook de vele anderen die er aangehaald worden, onder andere door jou.

Zelfs mensen die hun "streak van +2/+3" hier met een foto kracht bijzetten, om hun punt te maken.

Ik lees hier en klik en lees daar en ben niet blij.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ik zie de +2 niet in een rijtje links naar artikelen uit 2010-2013 met weinig relevantie behalve dat ze over ABN Amro gaan, en ABN Amro in het artikel genoemd is.

Als hij nu een link had die liet zien dat Selfiepay nu al onveilig is, met uitleg, dan had hij natuurlijk een dikke +3 kunnen score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dorus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:06:
[...]

Ik zie de +2 niet in een rijtje links naar artikelen uit 2010-2013 met weinig relevantie behalve dat ze over ABN Amro gaan, en ABN Amro in het artikel genoemd is.

Als hij nu een link had die liet zien dat Selfiepay nu al onveilig is, met uitleg, dan had hij natuurlijk een dikke +3 kunnen score.
Die post staat inmiddels zelfs al op +3 wat in mijn ogen echt te hoog is. De oude artikelen zijn ten opzichte van het huidige beschreven plan weinig relevant anders dan dat je er mee aan kunt geven dat je misschien niet zo veel vertrouwen hebt in de implementatie. Dat vind ik echt te weinig voor de +3 (of +2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Was al benieuwd wie de eerste was die hier op ging zitten vitten. Volgens mij zijn soortgelijke discussies hier al meermaals langsgekomen, en volgens mij de conclusie elke keer dat het af en toe wel door de beugel kon om een leuke grap met een hoge score gewoon die score te laten behouden ;).

E: Moet wel even mijn kritiek uiten op wie die reactie heeft gefixeerd. Waarom is het toch dat hier op Tweakers humor nooit een plaats krijgt (althans, op de FP)? Die reactie is nuttiger dan 99% van de reacties die daar zijn geplaatst, of is even plezier hebben, naar mijn mening het belangrijkste wat er is, niet meer nuttig? :F

[ Voor 21% gewijzigd door Thomas op 18-08-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:21:
We doen alleen fixeringen als laatste redmiddel. +3 is veel te hoog voor die grap, maar ik laat hem liever staan dan dat ik nu zelf de score ga bepalen. We zijn hier altijd terughoudend in. Een grap die door veel mensen wordt gewaardeerd op een hoge score heb ik meer vrede mee dan een flame op +3, bijvoorbeeld. Ik ga er even vanuit dat mijn collega-Powermods ook die mening hebben, aangezien ook zij hem hebben laten staan. Daarom stel ik voor dat we deze discussie nu sluiten en weer nieuwe mismods gaan bespreken.
Ik ben, gezien bovenstaande, ook erg verbaasd dat deze post zo snel wordt gefixeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben vreselijk benieuwd wat er precies offtopic/irrelevant aan mijn reactie hier is, gezien het een reactie op een poll is: nieuws: Vodafone-klanten hebben last van traag mobiel internet - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

TimMer schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:28:
Ik ben vreselijk benieuwd wat er precies offtopic/irrelevant aan mijn reactie hier is, gezien het een reactie op een poll is: nieuws: Vodafone-klanten hebben last van traag mobiel internet - update
TimMer in 'nieuws: Vodafone-klanten hebben last van traag mobiel internet - update'

Bedoel je? het is nogal vrij nutteloos als iedereen in de reacties gaat melden of iets wel of niet werkt bij hun, daar is die poll voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

_David_ schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:30:
[...]

TimMer in 'nieuws: Vodafone-klanten hebben last van traag mobiel internet - update'

Bedoel je? het is nogal vrij nutteloos als iedereen in de reacties gaat melden of iets wel of niet werkt bij hun, daar is die poll voor bedoeld.
Maar het is niet off topic. Het gaat absoluut over het onderwerp dat in het bericht/de poll wordt aangehaald.
"Deze reactie heeft enige relevantie."
Lijkt me toch wel dat deze post onder de beschrijving van +1 valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 18-08-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
_David_ schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:30:
[...]

Het zal...

Ik loop hier al meer dan vijftien jaar mee, altijd met alle plezier, maar Tweakers raakt met de dag verzuurder de laatste paar jaar naar mijn smaak, waardoor de lol er flink vanaf begint te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Er worden flink van 0 moderaties uitgedeeld in het Ziggo topic bij gewoon ontopic reacties... mijn reactie bijvoorbeeld, ontopic reactie maar toch 10 nullen mogen ontvangen t.o. 2 +1 moderaties. En met mij nog veel meer... gekke boel hoor, zo actief als er daar een aantal bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ThomasXIV schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:33:
[...]

Maar het is niet off topic. Het gaat absoluut over het onderwerp dat in het bericht/de poll wordt aangehaald.
Maar het zijn wel reacties die niks toevoegen, net zoals bij elke artikel als er een storing is dat je een hele berg aan reacties hebt van "<woonplaats> werkt het ook niet" (zie bijvoorbeeld de ziggo storing van nu)

Dat voegt niks toe en zit alleen maar nuttig discussie in de weg.

http://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie

[ Voor 13% gewijzigd door _David_ op 18-08-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

_David_ schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:36:
[...]

Maar het zijn wel reacties die niks toevoegen, net zoals bij elke artikel als er een storing is dat je een hele berg aan reacties hebt van "<woonplaats> werkt het ook niet" (zie bijvoorbeeld de ziggo storing van nu)

Dat voegt niks toe en zit alleen maar nuttig discussie in de weg.

http://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem

[...]
Dan verschillen we daarin van mening. De post van TimMer bevat wel degelijk nuttige informatie; namelijk wat voor snelheden hij met Vodafone haalt op wat voor toestel, allicht is dat bij iemand anders met hetzelfde toestel en ook vodafone niet het geval. Dit zou zomaar het beginpunt kunnen zijn van een levendige en leerzame 'draad', met, om maar wat te noemen, een boeiende zoektocht naar de oorzaak van dit raadselachtige snelheidsverschil.

Idem dito wat betreft de woonplaatsen; zou het niet interessant zijn als de één geen last heeft van de storing, maar de ander in dezelfde woonplaats wel? Allicht is het voor jou wat droge kost, voor mij geldt het tegenovergestelde; ik, en ongetwijfeld velen anderen, vinden dit ontzettend boeiende informatie die potentieel onmisbaar is om een storing als deze in kaart te brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
nieuws: Ziggo kampt met dns-storing - update 3

Vind trouwens dat veel reactie's die massaal een 0 krijgen gewoon +1 zijn, zeker de users die andere proberen te helpen met het aanpassen van DNS.....

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
ThomasXIV schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Dan verschillen we daarin van mening. De post van TimMer bevat wel degelijk nuttige informatie; namelijk wat voor snelheden hij met Vodafone haalt op wat voor toestel, allicht is dat bij iemand anders met hetzelfde toestel en ook vodafone niet het geval. Dit zou zomaar het beginpunt kunnen zijn van een levendige en leerzame 'draad', met, om maar wat te noemen, een boeiende zoektocht naar de oorzaak van dit raadselachtige snelheidsverschil.

Idem dito wat betreft de woonplaatsen; zou het niet interessant zijn als de één geen last heeft van de storing, maar de ander in dezelfde woonplaats wel? Allicht is het voor jou wat droge kost, voor mij geldt het tegenovergestelde; ik, en ongetwijfeld velen anderen, vinden dit ontzettend boeiende informatie die potentieel onmisbaar is om een storing als deze in kaart te brengen!
Dat was dus ook de achterliggende gedachte, maar goed: ik meld volgende keer helemaal niets meer.

Ben wel klaar met dat zure gezeik hier van allerlei toetsenbordridders die zich heel wat voelen omdat ze posts van gebruikers die de community levend proberen te houden een plusje of minnetje mogen geven.

Het begint hier op een gemeentehuis te lijken: allemaal verzuurde mannetjes met teveel macht die met onzinnige regeltjes schermen. Bah en jammer; het was hier ooit zo leuk en speels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
TimMer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:53:
[...]

Dat was dus ook de achterliggende gedachte, maar goed: ik meld volgende keer helemaal niets meer.

Ben wel klaar met dat zure gezeik hier van allerlei toetsenbordridders die zich heel wat voelen omdat ze posts van gebruikers die de community levend proberen te houden een plusje of minnetje mogen geven.

Het begint hier op een gemeentehuis te lijken: allemaal verzuurde mannetjes met teveel macht die met onzinnige regeltjes schermen. Bah en jammer; het was hier ooit zo leuk en speels.
Reacties worden hier gewoon inhoudelijk behandeld. Om eerlijk te zijn ben jij de enige die zuur reageert :)

Hoe dan ook, dit gaat offtopic, dus nu weer terug naar mismoderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ThomasXIV schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Dan verschillen we daarin van mening. De post van TimMer bevat wel degelijk nuttige informatie; namelijk wat voor snelheden hij met Vodafone haalt op wat voor toestel, allicht is dat bij iemand anders met hetzelfde toestel en ook vodafone niet het geval.
Dan nog is de informatie nauwelijks nuttig gezien er verder geen informatie wordt gegeven. Er zijn zo veel meer zaken die relevant zijn of kunnen zijn. De plaats waar je bent in dit geval, de eventuele ROM die je draait, soms zelfs welk abonnement je precies hebt en ga maar door. Posts die alleen vermelden "bij mij werkt het wel" zonder aanvullende informatie kunnen wat mij betreft prima naar de 0. Niet alleen voegen ze relatief weinig toe, zitten een eventuele nuttigere discussie in de weg; zeker wanneer er een groot aantal dergelijke posts geplaatst worden. Je ziet dan al snel dat er door de "bij mij werkt het wel / bij mij werkt het niet" posts amper nog andere discussie ontstaat of is te volgen. In dit geval is de 0 een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
[Remmes] in 'nieuws: Aanvallers zetten data miljoenen Ashley Madison-gebruikers online'

word lekker mening gemod hier in het artikel. Ik ben prima optopic bezig (zelfs dan kan je een 0 geven) maar een -1 is sneu.

en de reacties erop krijgen +2 en +3 ... :+)

Het gaat hier niet alleen om mij maar ook anderen.

[ Voor 12% gewijzigd door [Remmes] op 19-08-2015 09:06 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Remmes_NT schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:03:
[Remmes] in 'nieuws: Aanvallers zetten data miljoenen Ashley Madison-gebruikers online'

word lekker mening gemod hier in het artikel. Ik ben prima optopic bezig (zelfs dan kan je een 0 geven) maar een -1 is sneu.

+1 voor de inhoud, 0 dankzij moderatie gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Dorus schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:07:
[...]
+1 voor de inhoud, 0 dankzij moderatie gezeur.
mod gezeur in comment weggehaald, 0 mag je laten staan :)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Remmes_NT schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:03:

Het gaat hier niet alleen om mij maar ook anderen.
Die post staat inmiddels al op de +1 net als anderen. Geef het systeem even wat tijd zoals ook in de topicwaarschuwing te lezen is. Soms duurt het even voor er een groter aantal moderaties is gedaan en een post op een goede of beter passende score komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Desondanks interessante opmerkingen en kleine discussie die ontstaat. Wat voor jou niet interessant is, is voor een ander misschien wel interessant ;).
Het gaat wellicht niet over Hangouts, maar wél degelijk over de technieken er achter. Best interessant als je beide reacties helemaal leest. Van mij beide een +2 gekregen :).

TimMer schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:28:
Voeg even je OS-versie, plaats, etc. etc. etc. toe en meld dat hier, dan krijg je alsnog een +1 wegens informatief zijn :Y.

ThomasXIV schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:46:
[...]

Was al benieuwd wie de eerste was die hier op ging zitten vitten. Volgens mij zijn soortgelijke discussies hier al meermaals langsgekomen, en volgens mij de conclusie elke keer dat het af en toe wel door de beugel kon om een leuke grap met een hoge score gewoon die score te laten behouden ;).

E: Moet wel even mijn kritiek uiten op wie die reactie heeft gefixeerd. Waarom is het toch dat hier op Tweakers humor nooit een plaats krijgt (althans, op de FP)? Die reactie is nuttiger dan 99% van de reacties die daar zijn geplaatst, of is even plezier hebben, naar mijn mening het belangrijkste wat er is, niet meer nuttig? :F
Ik snap het ook niet. Een 'grap' (wat eigenlijk gewoon bashen was ("iemand of iets belachelijk maken")) van Arnoud Wokke mocht destijds gewoon op +3 blijven staan. Dat deze (goed gelukte) grap dan gefixeerd wordt op een +1 vind ik dan ook érg zwak. Lijkt wel discriminatie dit.

En als we het dan toch over grapjes hebben, is mijn grap hier zo slecht dat het niet meer dan een 0 is, of is het toch een beetje een geslaagd grapje en +1 waardig? :+
Vickiieee in 'nieuws: Huisverkoper kon eigen code toevoegen aan advertentie op Jaap.nl'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Vickiieee schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

En als we het dan toch over grapjes hebben, is mijn grap hier zo slecht dat het niet meer dan een 0 is, of is het toch een beetje een geslaagd grapje en +1 waardig? :+
Vickiieee in 'nieuws: Huisverkoper kon eigen code toevoegen aan advertentie op Jaap.nl'
Die post kan wat mij betreft zowel op 0 als +1. Een lagere score dan 0 zou onterecht zijn, idem voor hoger dan +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:50:
[...]

Dan nog is de informatie nauwelijks nuttig gezien er verder geen informatie wordt gegeven. Er zijn zo veel meer zaken die relevant zijn of kunnen zijn. De plaats waar je bent in dit geval, de eventuele ROM die je draait, soms zelfs welk abonnement je precies hebt en ga maar door. Posts die alleen vermelden "bij mij werkt het wel" zonder aanvullende informatie kunnen wat mij betreft prima naar de 0. Niet alleen voegen ze relatief weinig toe, zitten een eventuele nuttigere discussie in de weg; zeker wanneer er een groot aantal dergelijke posts geplaatst worden. Je ziet dan al snel dat er door de "bij mij werkt het wel / bij mij werkt het niet" posts amper nog andere discussie ontstaat of is te volgen. In dit geval is de 0 een prima score.
De frontpage is toch helemaal niet voor discussies? Dat is al meer dan eens gezegd... daar is het forum voor.

Ik ben het eens dat reacties met 'hier ook in woonplaats X' weinig toevoegen' maar ze zijn wel ontopic, reacties die dan wel nuttige informatie hebben horen dan een +2 te zijn... zoals het ook in de beschrijving van de moderatie niveaus vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:18:
[...]

Die post kan wat mij betreft zowel op 0 als +1. Een lagere score dan 0 zou onterecht zijn, idem voor hoger dan +1.
Dat ben ik ook volledig met je eens. Is meer een poging om te polsen wat hier als grappig wordt ervaren en zodoende op een +1 kan komen. Want een grapje hier of daar, zeker als het onderwerp zich er voor leent, moet toch kunnen om het luchtig te houden? :)

MicGlou schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

De frontpage is toch helemaal niet voor discussies? Dat is al meer dan eens gezegd... daar is het forum voor.

Ik ben het eens dat reacties met 'hier ook in woonplaats X' weinig toevoegen' maar ze zijn wel ontopic, reacties die dan wel nuttige informatie hebben horen dan een +2 te zijn... zoals het ook in de beschrijving van de moderatie niveaus vermeld staat.
Dat is ook mijn struikelpunt. Vaak wordt verwezen naar de Moderatie FAQ voor het juist modereren, maar vervolgens worden reacties soms alsnog compleet anders aangedragen hier :') De pot verwijt de ketel? :X

[ Voor 42% gewijzigd door Vickiieee op 19-08-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Een 0 lijkt mij in dergelijke gevallen prima overeenkomstig de moderatie FAQ:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.
Een post die enkel bestaat uit "ik wel / ik niet" is nauwelijks relevant in mijn ogen en leidt af van het daadwerkelijke onderwerp .

Wat betreft jouw opmerking over de +2 voor nuttige posts; elke post hoort nuttig te zijn op zijn manier. De +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die boven het maaiveld uitsteken. Zie de moderatie FAQ:
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Vickiieee schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Voeg even je OS-versie, plaats, etc. etc. etc. toe en meld dat hier, dan krijg je alsnog een +1 wegens informatief zijn :Y.
Ik zie even niet waarom de OS-versie relevant zou zijn bij een netwerkstoring, maar goed: hij staat er bij, samen met geografische locatie. :)

Mijn punt blijft overigens hetzelfde. ;)
RoD schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:44:
[...]

Reacties worden hier gewoon inhoudelijk behandeld. Om eerlijk te zijn ben jij de enige die zuur reageert :)
Dit bedoel ik dus, gewoon jammer. Nergens ruimte voor discussie, luchtigheid of een geintje. Gelijk score 0 of -1. Mijn reactie was er één uit teleurstelling, niet uit verzuurdheid.

Het gaat mij om de manier waarop er hier gesproken en gehandeld wordt de laatste jaren, maar goed: ga maar weer ontopic, voor ik weer een waarschuwing wegens offtopic krijg.

[ Voor 40% gewijzigd door TimMer op 19-08-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de thread:
skaars in 'nieuws: Xbox Live op Xbox 360 kampt met storing'

Wordt ik negatief gemod met mijn correctie op een wannabe spelling-/grammatica nazi, terwijl zijn foutieve correctie op 0 blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:36:
Op de thread:
skaars in 'nieuws: Xbox Live op Xbox 360 kampt met storing'

Wordt ik negatief gemod met mijn correctie op een wannabe spelling-/grammatica nazi, terwijl zijn foutieve correctie op 0 blijft staan?
Op welke post op 0 doel je precies? Die hele spellingsdiscussie kan naar de -1. Je ziet hier gelijk waar een dergelijke reactie toe kan leiden; een behoorlijke slang aan spelling / grammar posts, moderatieklachten en ander offtopic / ongewenste reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Op welke post op 0 doel je precies? Die hele spellingsdiscussie kan naar de -1. Je ziet hier gelijk waar een dergelijke reactie toe kan leiden; een behoorlijke slang aan spelling / grammar posts, moderatieklachten en ander offtopic / ongewenste reacties.
Het is inderdaad ondertussen recht getrokken. Ik vond het vreemd dat ik de enige was met -1. Maar nu is die hele tak -1. Wat mij eigenlijk ook beter lijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:31:
[...]

Een 0 lijkt mij in dergelijke gevallen prima overeenkomstig de moderatie FAQ:
Dan komt de FAQ niet overeen met de 'waarden' die aan de moderaties worden gegeven.op de frontpage zelf... of andersom uiteraard. De beknopte uitleg die te voorschijn komt als je de muisaanwijzer boven de reactiefilters houdt geeft niet diezelfde uitleg.

-1 = Ongewenst, 0 = Offtopic/irrelevant, +1 = ontopic, +2 = Informatief, +3 = Spotlight

Ennuh FAQ's lezen doet sowieso bijna niemand... ;) De meeste zullen de uitleg gegeven bij de filters als leidend zien... dat doe ik en zo te lezen ben ik niet de enige. :)

En eerlijk gezegd zie je meestal dat bovenstaande de gehanteerde leidraad is bij vele andere berichten, ik zal mij onthouden van het geven van exacte voorbeelden, maar als er dus echt altijd volgens de mod FAQ gemodereerd zal worden dan behoren er vele reacties meer een 0 moderatie te krijgen. Zo zie je bijvoorbeeld onder bv. reviews vaak reacties in de trant van 'ik heb X ook, ben er erg blij mee, is het geld zeker waard' en die krijgen dan een +1, maar het is weinig informatief/voegt niets toe dus zou het eigenlijk een 0 moeten zijn volgens de FAQ. Wat dat betreft wordt er afhankelijk van de inhoud van een artikel niet echt rechtlijnig gemodereerd...

[ Voor 31% gewijzigd door MicGlou op 19-08-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze krijgt +2 en +3 maar dit is gewoon niets meer dan dezelfde link die ook in het artikel staat:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt noodpatch voor Internet Explorer uit'

@SRich; mee eens, de tweede staat op +1 inmiddels, de eerste staat nog te hoog.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 19-08-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:40
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:19:
Deze krijgt +2 en +3 maar dit is gewoon niets meer dan dezelfde link die ook in het artikel staat:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt noodpatch voor Internet Explorer uit'

[...]
Die staat inmiddels weer op +1. On-topic, maar niet extra informatief of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Die staat inmiddels weer op +1. On-topic, maar niet extra informatief of zo.
+1 is voor een linkje direct uit het nieuwitem te veel imho. Het is echt een directe copy van de link in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

Martinspire in 'reviews: Nieuwe technologie op IDF: de openingskeynote'

Jaaa, dat willen wij ook! en dus modden we massaal +3 . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd in 'nieuws: Aanvallers zetten data miljoenen Ashley Madison-gebruikers online'
Heel verhaal weer, maar zit imo niks in wat het een +2 zou maken.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:40
Wat een moderatie weer... double-digit 0, +1, +2 en +3. :X
Gewoon een 0 imo.
Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem