Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.924 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Jolke schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Wat een moderatie weer... double-digit 0, +1, +2 en +3. :X
Gewoon een +1 imo.
Waarom moet die vogelvlucht door de Franse revolutie, wat hij gister geschreven heeft, verwijten dat `dit soort bedrijven` geen moraal of ethiek hebben, en er achter aan dat ze dat wel hebben omdat ze moraal of ethiek van andere gebruiken (is dat niet de definitie van moraal?), alinea lange opsommingen, nog meer opsommingen, en dan nog wat vingerwijzingen van christen of juist niet christen en dan eindigen met "Tough love dus van de hackers."

Ik heb echt werkelijk geen idee wat zijn doel van die reactie nu is, typische Vendar reactie, dat wel. Vol met tegenstrijdigheden, opsommingen van algemeen bekende feiten, soms verdraait, ongefundeerde beschuldigingen en vage meningen waar iedereen het wel mee (on)eens kan zijn.

Echt meer dan 0 kan ik er niet van maken, liever -1 want ik wil niemand aandoen dit te hoeven lezen, maar goed dat zal wel te laag zijn want het is geen trol o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 15:26
:F

Schreef ik daar +1? Dat moet natuurlijk 0 zijn. Excusé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51

_David_

FP ProMod

llama llama duck

... Dit is ook niks meer dan een +1 idd.

En die van vendar is max een 0, wat een onzin weer.

[ Voor 6% gewijzigd door _David_ op 19-08-2015 13:53 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_David_ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:49:
[...]

... Dit is ook niks meer dan een +1 idd.

En die van vendar is max een 0, wat een onzin weer.
Die van martinsphere komt daar never nooit meer vanaf met 90x +3 and counting. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

ThomasXIV schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:46:
Was al benieuwd wie de eerste was die hier op ging zitten vitten. Volgens mij zijn soortgelijke discussies hier al meermaals langsgekomen, en volgens mij de conclusie elke keer dat het af en toe wel door de beugel kon om een leuke grap met een hoge score gewoon die score te laten behouden ;).
Ik denk dat je verwijst naar - Gebrek in het moderatiesysteem

En inderdaad, daaruit bleek dat het moet kunnen. Maar niet ieder staflid denkt hetzelfde, vandaar dat dus de ene grap op de +3 blijft hangen en een ander gefixeerd wordt naar de +1. Die discussie is al langer gevoerd in bovenstaande link. Uiteindelijk is het wel zo dat grappen nooit echt correct kunnen worden gewaardeerd, grappen zijn immers subjectief.

Er is destijds al door de crew besloten dat de regels betreffende grappen niet duidelijker hoeven te worden gemaakt daar ze al duidelijk genoeg zijn, dus om dit probleem te tackelen moet er iets anders bedacht worden. Uiteraard is deze situatie ook een ''incident'' zoals omschreven door de crew in dat topic :)
ThomasXIV schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:46:
E: Moet wel even mijn kritiek uiten op wie die reactie heeft gefixeerd. Waarom is het toch dat hier op Tweakers humor nooit een plaats krijgt (althans, op de FP)? Die reactie is nuttiger dan 99% van de reacties die daar zijn geplaatst, of is even plezier hebben, naar mijn mening het belangrijkste wat er is, niet meer nuttig? :F
De rand tussen een goede grap en een poging te flamen liggen dicht bij elkaar. Vooral in hoe het wordt verwoord kan je spotten of de gegeven tekst bewust bedoeld is om grappig te zijn, of bewust bedoelt is om de discussie te laten ontsporen. Het is een detail, maar wel een essentiële die het verschil maakt. Het is dan ook moeilijk een algemene consensus te behalen met grappen, want iedereen ziet er wel iets anders in.
Bundin schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:25:
Ik ben, gezien bovenstaande, ook erg verbaasd dat deze post zo snel wordt gefixeerd.
Ik zie vooral dat de crew leert van eerdere incidenten. De vorige keer dat dit gebeurde, werd er immers niks gefixeerd en werd het vooral verdedigd. Het is inderdaad een snelle fixatie, eentje die wel afbreuk doet aan de opmerkingen ''Fixaties zijn laatste redmiddelen''. Maar dat hou je altijd. Of er wordt kritiek geleverd als ze iets niets fixeren binnen bepaalde tijd, of ze krijgen kritiek omdat ze het te snel doen :+ Het is altijd zoeken naar een balans.
Vickiieee schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:16:
Ik snap het ook niet. Een 'grap' (wat eigenlijk gewoon bashen was ("iemand of iets belachelijk maken")) van Arnoud Wokke mocht destijds gewoon op +3 blijven staan. Dat deze (goed gelukte) grap dan gefixeerd wordt op een +1 vind ik dan ook érg zwak. Lijkt wel discriminatie dit.
Gezien je een kritische lezer bent had ik wel verwacht dat je je steentje zou bijdragen in de bronlink. Anyhoe, die post van Wokke was verre van belachelijk maken, en het was ook de enige user die een dergelijke grap kon maken. Staat hij daarmee nog steeds verkeerd gewaardeerd? Ja, maar die discussie ga je niet winnen. Daarin verschillen de meningen simpelweg teveel of wordt het gegeven punt niet begrepen.
MicGlou schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:00:
Ennuh FAQ's lezen doet sowieso bijna niemand... ;) De meeste zullen de uitleg gegeven bij de filters als leidend zien... dat doe ik en zo te lezen ben ik niet de enige. :)
Dat is uiteraard een non-excuus. Als je niet weet hoe te modereren is die FAQ er gewoon.

Al weet de crew ook niet altijd zijn eigen regels te volgen 8)7
MicGlou schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:00:
En eerlijk gezegd zie je meestal dat bovenstaande de gehanteerde leidraad is bij vele andere berichten, ik zal mij onthouden van het geven van exacte voorbeelden, maar als er dus echt altijd volgens de mod FAQ gemodereerd zal worden dan behoren er vele reacties meer een 0 moderatie te krijgen. Zo zie je bijvoorbeeld onder bv. reviews vaak reacties in de trant van 'ik heb X ook, ben er erg blij mee, is het geld zeker waard' en die krijgen dan een +1, maar het is weinig informatief/voegt niets toe dus zou het eigenlijk een 0 moeten zijn volgens de FAQ. Wat dat betreft wordt er afhankelijk van de inhoud van een artikel niet echt rechtlijnig gemodereerd...
Daar kan ik mij wel invinden, aan de andere kant moet je ook niet willen hebben dat er geen eigen inbreng meer in een post zit omdat het anders niet aan de regels zou voldoen. Een beetje marge is waarom het systeem grotendeels werkt, en het is ook waarom de ene grap een hoge score krijgt en de ander niet. Dat is nu eenmaal niet geheel eerlijk, maar je kan niet iedereen tevreden houden.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
_David_ schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:19:
Nou eerder op 0, want wat je zegt klopt gewoon niet.
wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:23:
Jouw post ook niet door de onjuistheden. Daarom dus 0 (irrelevant) ;)

En iets minder agressief mag ook wel weer.
Dirk schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:26:
Wat jij daar in jouw reactie neerzet, stel je als zijnde feiten. Die feiten zijn onjuist, dus is MarcoC in 'nieuws: Telegram ziet aantal verstuurde berichten explosief toenemen' irrelevant.
Dirk schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:32:
Wil je ons nu niet begrijpen? In die reactie presenteer niets als een mening, maar alles als feiten. Die feiten zijn onjuist, dus jouw reactie is irrelevant. Veder is het prima mogelijk om te discussiëren over feitelijke onjuistheden, vooral als iemand niet wil inzien dat hij fout zit, of wanneer hij gewoon de discussie wil verstoren, zoals jij hier al lijkt te willen doen.
@MacRumors: WhatsApp Web Begins Rolling Out on iPhone http://t.co/vl4gWNmHkj by @rsgnl http://t.co/onuudk6mF4

Graag excuses en mijn reacties allemaal alsnog op +1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

Mbt Martinspire in 'reviews: Nieuwe technologie op IDF: de openingskeynote' Goed dat die post gefixeerd is (Dirk) om 'm van de onjuiste +3 af te halen maar wmb is een 0 wat al te streng, de vraag of dit als live-stream beschikbaar is lijkt me wel ontopic te noemen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
botoo schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:49:
Mbt Martinspire in 'reviews: Nieuwe technologie op IDF: de openingskeynote' Goed dat die post gefixeerd is (Dirk) om 'm van de onjuiste +3 af te halen maar wmb is een 0 wat al te streng, de vraag of dit als live-stream beschikbaar is lijkt me wel ontopic te noemen.
Idd, in dit soort gevallen vind ik fixeren nadelig, als er massaal +1 gestemd was (x59 tegen x12 op 0), was hij nooit gefixeerd.

+3 was idd helemaal fout, maar +1 kan best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Redneckerz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:12:
Dat is uiteraard een non-excuus. Als je niet weet hoe te modereren is die FAQ er gewoon.

Al weet de crew ook niet altijd zijn eigen regels te volgen 8)7
Dat is totaal mijn punt niet... ik doelde op het gegeven dat de FAQ inhoudelijk niet geheel overeenkomt met de beknopte uitleg die je te zien krijgt bij de reactiefilters, die in principe al duidelijk genoeg zijn zonder verdere uitleg... mits het uiteraard overeen komt met de gegevens in het mod FAQ.

Er werd door Bor uitgelegd dat bijvoorbeeld in het Ziggo topic reacties op +1 werden gewaardeerd vanwege het 'boven het maaiveld' informatieve karakter, maar de reactiefilter zegt toch heel duidelijk dat +2 de waardering is voor informatief, niet voor 'boven het maaiveld' informatief...om dat duidelijk te hebben hoef ik het mod FAQ niet te lezen. Het is dus 1 van de 2 die niet een juiste weergave is, dan is aannemelijk dat het mod FAQ leidend is, maar dan moet dat wel overeenkomen met de termen gebruikt bij de reactiefilters.

Maar jammer genoeg werd daar niet meer op gereageerd terwijl ik daar volgens mij een duidelijk verschil aanstip... +1 is simpelweg ontopic volgens de filters, je geeft een reactie op een onderwerp omdat je even wat kwijt wil. +2 is voor nuttige informatie en +3 is voor de bovengemiddeld nuttige informatie. Maar met de uitleg zoals in dit topic gegeven heeft +3 nog maar weinig waarde imo... en dit is volgens mij exact waarom er steeds van dit soort discussies ontstaan.

Het is sowieso een trend van de afgelopen tijd dat moderaties al snel naar een 0 worden gedrukt waar dit voorheen niet gebeurde. Men wil veelal gewoon even een eitje leggen ook al voegt het weinig toe zolang het maar ontopic is, maar de vele nullen die je ziet bederven dat plezier toch wel tot op zekere hoogte... tis toch in zekere zin het gevoel van 'erbij horen'. Erg jammer dat het zo zakelijk moet tegenwoordig, Tweakers is simpelweg niet alleen nog maar van de 'computergeeks en techfreaks', het is een veel meer gemêleerd publiek vandaag de dag.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 19-08-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:13:
[...]

Er werd door Bor uitgelegd dat bijvoorbeeld in het Ziggo topic reacties op +1 werden gewaardeerd vanwege het 'boven het maaiveld' informatieve karakter, maar de reactiefilter zegt toch heel duidelijk dat +2 de waardering is voor informatief, niet voor 'boven het maaiveld' informatief...om dat duidelijk te hebben hoef ik het mod FAQ niet te lezen.
+1 ontopic, +2 informatief: een punt verschil dus. Het onderscheid lijkt mij persoonlijk wel duidelijk. Daarbij heb je nog de tekst onder de score wanneer je een moderatie doet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:30:
[...]

+1 ontopic, +2 informatief: een punt verschil dus. Het onderscheid lijkt mij persoonlijk wel duidelijk. Daarbij heb je nog de tekst onder de score wanneer je een moderatie doet.
Dat is niet wat ik bedoel... +1 is toch gewoon ontopic? Maar volgens jouw eerdere uitleg is iemand die ontopic gewoon even een eitje wil leggen om mee te doen een 0 omdat het geen nuttige informatie bevat... dat is waar voor mij (en voor vele anderen) de schoen wringt.

Tweakers is toch 'community'? Iedereen mag meedoen zolang je niet van het hoofdpunt afwijkt en vriendelijk blijft? Als de nuttige informatie reacties een +2 krijgen dan is dat onderscheid toch ook gemaakt? In andere woorden, die vele 0 moderaties op reacties van gebruikers die gewoon even mee willen praten komen onvriendelijk over.

En dan nog niet gesproken over dat er blijkbaar veel handmatig ingegrepen moet worden om reacties naar het 'gewenste' niveau van de moderatie staff te krijgen, dan wordt de algehele tendens toch vaak door een klein groepje bepaald? Dan verliest het toch ook best een flink stukje waarde mbt de community... Uiteraard moet er ingegrepen worden als er allemaal +2 en +3 worden uitgedeeld aan reacties die niet meer dan ontopic of zelfs minder zijn, maar de manier waarop er nu onder die grens mensen naar de nul worden gedrukt die ontopic reageren gaat wat mij betreft niet meer over de community en doet het plezier van een reactie plaatsen toch een stuk verminderen.

Om mijn eigen reactie maar als voorbeeld te gebruiken
Tjongejonge... wat een timing weer. Ik was net met wat router instellingen e.d. bezig en ineens werkt de boel niet meer. Ik zoeken en proberen en resetten... ik moest zelf wat verkloot hebben dacht ik :) Donders hoe kunnen dingen samenvallen :+ Gelukkig hebben we nog mobieltjes... anders was ik nu nog bezig!

Edit: Overigens heb ik met Vodafone ook willekeurig dat pagina's niet laden... ik kan bijvoorbeeld de hoofdpagina van Tweakers laden, maar een artikel openen lukt niet... misschien verband met elkaar? Gelukkig hebben we ook nog een backup van Tele2 en die werkt wel goed.

Edit2: Inmiddels is bij mij Ziggo.nl weer bereikbaar... het laden gaat wat traag maar de website opent weer.
Dit is toch gewoon ontopic? Ik voeg weliswaar niet veel 'dit moet je lezen' informatie toe, een +2 is het dus zeker niet. Maar geen onvriendelijk gedrag, geen spam, geen afwijkend onderwerp... even een stukje over wat mij op dat moment overkwam door het moment van de storing... ontopic it definitely is.

Een bekende film quote: "why so serious?" Community moet leuk zijn, het wordt wel heel erg streng zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Een +1 moet ook een relevante en nuttig bijdrage geven aan de discussie, en reacties die even een status update geven over hun internet verbinding of router zijn dat niet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Redneckerz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat je verwijst naar - Gebrek in het moderatiesysteem

En inderdaad, daaruit bleek dat het moet kunnen. Maar niet ieder staflid denkt hetzelfde, vandaar dat dus de ene grap op de +3 blijft hangen en een ander gefixeerd wordt naar de +1. Die discussie is al langer gevoerd in bovenstaande link. Uiteindelijk is het wel zo dat grappen nooit echt correct kunnen worden gewaardeerd, grappen zijn immers subjectief.

Er is destijds al door de crew besloten dat de regels betreffende grappen niet duidelijker hoeven te worden gemaakt daar ze al duidelijk genoeg zijn, dus om dit probleem te tackelen moet er iets anders bedacht worden. Uiteraard is deze situatie ook een ''incident'' zoals omschreven door de crew in dat topic :)
Tja, dit vind ik dus jammer. Zeker bij de betreffende post die ik aanhaalde is het volgens mij zonneklaar dat het om een grap gaat, en gezien de overvloed aan positieve moderaties konden velen de grap wel waarderen. Ik zal er geen doekjes om winden en het is niet mijn bedoeling om hier mensen mee te kwetsen, maar ik vind het gewoonweg zielig dat het nodig is om dat dan te fixeren. Ten eerste ben ik van mening dat het een tamelijk onbenullige actie is die in mijn ogen het toppunt van mierenneukerij belichaamd, en ten tweede lijkt het me, juíst omdat dit soort posts moeilijk volgens de regels op waarde zijn te schatten, dat het in dit soort gevallen misschien wel een goed idee is om de waardering op een democratische wijze vast te stellen, dus door te kijken naar wat de modererende groep mensen er van vindt i.p.v. de reactie maar te fixeren omdat iemand het er zelf niet mee eens is.
[...]

De rand tussen een goede grap en een poging te flamen liggen dicht bij elkaar. Vooral in hoe het wordt verwoord kan je spotten of de gegeven tekst bewust bedoeld is om grappig te zijn, of bewust bedoelt is om de discussie te laten ontsporen. Het is een detail, maar wel een essentiële die het verschil maakt. Het is dan ook moeilijk een algemene consensus te behalen met grappen, want iedereen ziet er wel iets anders in.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat een leuke grap makkelijk zat te onderscheiden is van een flame.
[...]

Ik zie vooral dat de crew leert van eerdere incidenten. De vorige keer dat dit gebeurde, werd er immers niks gefixeerd en werd het vooral verdedigd. Het is inderdaad een snelle fixatie, eentje die wel afbreuk doet aan de opmerkingen ''Fixaties zijn laatste redmiddelen''. Maar dat hou je altijd. Of er wordt kritiek geleverd als ze iets niets fixeren binnen bepaalde tijd, of ze krijgen kritiek omdat ze het te snel doen :+ Het is altijd zoeken naar een balans.
Dit soort acties zorgen er, in ieder geval voor mij en zo te lezen ook anderen, enkel voor dat het 'mod-team' als tamelijk inconsequent en wispelturig overkomt.

Al met al ben ik gewoon tamelijk verbaasd dat er hier zo krampachtig wordt vastgehouden aan regels, wat er voor zorgt dat dit een uitermate bureaucratisch deel van Tweakers is, en naar mijn mening ook gelijk de rotte appel. Ook wil ik nog even hier op terugkomen;
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:50:
[...]

Dan nog is de informatie nauwelijks nuttig gezien er verder geen informatie wordt gegeven. Er zijn zo veel meer zaken die relevant zijn of kunnen zijn. De plaats waar je bent in dit geval, de eventuele ROM die je draait, soms zelfs welk abonnement je precies hebt en ga maar door. Posts die alleen vermelden "bij mij werkt het wel" zonder aanvullende informatie kunnen wat mij betreft prima naar de 0. Niet alleen voegen ze relatief weinig toe, zitten een eventuele nuttigere discussie in de weg; zeker wanneer er een groot aantal dergelijke posts geplaatst worden. Je ziet dan al snel dat er door de "bij mij werkt het wel / bij mij werkt het niet" posts amper nog andere discussie ontstaat of is te volgen. In dit geval is de 0 een prima score.
Ik ga je even corrigeren Bor, want hoewel je in je eerste zin de nutteloosheid van de door mij verdedigde reacties als feit poneert, is het je mening, net zoals het mijn onderbouwde mening is (of die oprecht is of niet, dat laat ik in het midden) dat die posts wél nuttig zijn, en daarom een +1 verdienen ;).

_David_ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:46:
Een +1 moet ook een relevante en nuttig bijdrage geven aan de discussie, en reacties die even een status update geven over hun internet verbinding of router zijn dat niet.
Ook jou moet ik even bekritiseren, want die reacties kunnen best nuttig zijn, nut is immers een zeer subjectief begrip. Ik vind het vreemd dat je omdat jouw mening over wat nuttig is of niet niet overeen komt met een ander, je die reacties als nutteloos wegzet.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 19-08-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Klopt dat het subjectief is, daarom is er ook niks fout aan als je de reacties een +1 geeft, ik vind ze alleen niet nuttig en daarom geef ik ze een 0, en dat is ook niet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

_David_ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:54:
Klopt dat het subjectief is, daarom is er ook niks fout aan als je de reacties een +1 geeft, ik vind ze alleen niet nuttig en daarom geef ik ze een 0, en dat is ook niet fout.
en reacties die even een status update geven over hun internet verbinding of router zijn dat niet.
Dan vind ik het toch vreemd dat je dit schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ThomasXIV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:56:
[...]

[...]

Dan vind ik het toch vreemd dat je dit schrijft.
Wat is daar vreemd aan? Ik zeg toch nergens dat dat de enige mening is die je mag hebben en dat een +1 fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

_David_ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:58:
[...]

Wat is daar vreemd aan? Ik zeg toch nergens dat dat de enige mening is die je mag hebben en dat een +1 fout is?
Je geeft hier geen mening, maar je zet je mening als feit neer, en dat is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ThomasXIV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:58:
[...]

Je geeft hier geen mening, maar je zet je mening als feit neer, en dat is onjuist.
Ik geef mijn mening en beredenering van waarom ik het een 0 vind, ik zet het nergens neer als feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

_David_ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:00:
[...]

Ik geef mijn mening en beredenering van waarom ik het een 0 vind, ik zet het nergens neer als feit.
Goh, ik zie nergens in je post een zinsdeel dat aangeeft dat het om je mening gaat (zoals 'Ik vind', 'naar mijn mening', of 'in mijn ogen').

Het is taalkundig fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ThomasXIV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

Goh, ik zie nergens in je post een zinsdeel dat aangeeft dat het om je mening gaat (zoals 'Ik vind', 'naar mijn mening', of 'in mijn ogen').

Het is taalkundig fout.
Het lijkt mij nogal vanzelfsprekend dat als je iets op een forum post dat het dan je mening is, of moet ik elke post waarin dat niet expliciet gezegd wordt beschouwen als feit? Lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

_David_ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:04:
[...]

Het lijkt mij nogal vanzelfsprekend dat als je iets op een forum post dat het dan je mening is, of moet ik elke post waarin dat niet expliciet gezegd wordt beschouwen als feit? Lijkt mij niet.
Dan verschillen we daarin nogmaals in mening! Ik vind dat je in al je tekst, gesproken of geschreven, goed moet aangeven wat je bedoelt, zo voorkom je dat je verkeerd begrepen wordt ;) . Er zit nogal een verschil tussen 'ik vind' en 'is', even ter illustratie; 'Apple is beter dan Windows' en 'Ik vind Apple beter dan Windows'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
ik vindt dat soort reacties als status updates gewoon +1 en zeker in de ziggo berichten wordt zinvolle informatie naar 0 of -1 gemod terwijl regelrechte onzin op +2 staat. gaat echt helemaal nergens meer over, vraag me af waarom dat modsysteem er nog is. erger me er met de dag meer aan

[ Voor 5% gewijzigd door fvdberg op 19-08-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Misschien even een paar voorbeelden geven? Want bij de ziggo berichten van vandaag en gister zie ik bijvoorbeeld geen "onzin berichten" die op +2 staan.

[ Voor 5% gewijzigd door _David_ op 19-08-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
WhatsappHack in 'nieuws: Ziggo kampt weer met storing -update'

Max plus 2 geen +3
Stond gisteren exact zelfde

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:52
Ik zie er wel +3 in eerlijk gezegd.

Veel mensen die zonder internet zitten zullen (via 3/4g zoekend op "ziggo stroring" op google ) op de pagina van Tweakers belanden. Zeker voor de mensen die minder verstand van dit soort dingen hebben is die post gewoon heel erg nuttig om het stap voor stap aan de te passen. En door de +3 staat die reactie bovenaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

MicGlou schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:13:
Maar jammer genoeg werd daar niet meer op gereageerd terwijl ik daar volgens mij een duidelijk verschil aanstip... +1 is simpelweg ontopic volgens de filters, je geeft een reactie op een onderwerp omdat je even wat kwijt wil. +2 is voor nuttige informatie en +3 is voor de bovengemiddeld nuttige informatie. Maar met de uitleg zoals in dit topic gegeven heeft +3 nog maar weinig waarde imo... en dit is volgens mij exact waarom er steeds van dit soort discussies ontstaan.
Ik dacht dat je iets anders bedoelde :) +3 zou voor zeer onderbouwde posts moeten zijn. Ik heb ze zelf ook wel eens gescoord, dus heel moeilijk moet het niet wezen, lijkt me.
ThomasXIV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:49:
Tja, dit vind ik dus jammer. Zeker bij de betreffende post die ik aanhaalde is het volgens mij zonneklaar dat het om een grap gaat, en gezien de overvloed aan positieve moderaties konden velen de grap wel waarderen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben tegen dezelfde vragen aangelopen. Alleen in dit geval is het wel zo dat een Grap altijd +1 is volgens de FAQ :) dus wat dat betreft klopt de score wel.

Je issue is grofweg dat er uberhaupt een fixatie wordt gedaan. In sommige gevallen zou dat inderdaad moeten, maar gebeurt het niet omdat slechts een grap betreft (Zie post Wokke) in dit geval wordt het wel gedaan, en dat is in die zin juist. Wel is het zo dat het wel enigzins doet overkomen alsof er dubbele standaarden in het spel zijn. De ene keer wel een grap fixeren, en de andere keer het laten staan. Dit is precies waarom grappen modereren zo lastig is, en het is wel duidelijk dat dit, eh.. nogal onduidelijk is voor veel mensen :)
Ik zal er geen doekjes om winden en het is niet mijn bedoeling om hier mensen mee te kwetsen, maar ik vind het gewoonweg zielig dat het nodig is om dat dan te fixeren. Ten eerste ben ik van mening dat het een tamelijk onbenullige actie is die in mijn ogen het toppunt van mierenneukerij belichaamd, en ten tweede lijkt het me, juíst omdat dit soort posts moeilijk volgens de regels op waarde zijn te schatten, dat het in dit soort gevallen misschien wel een goed idee is om de waardering op een democratische wijze vast te stellen, dus door te kijken naar wat de modererende groep mensen er van vindt i.p.v. de reactie maar te fixeren omdat iemand het er zelf niet mee eens is.
Als ik dat even teruglink naar de post waar ik tot voor kort zoveel strijd om hebt geleverd zeg je dus eigenlijk dat als de meerderheid een Grap met +3 beoordeelt, deze ook zo moet blijven staan. In dat geval zou ik, net als destijds, naar de FAQ verwijzen, welke duidelijk stelt dat geslaagde grappen een +1 zijn. In dit specifieke geval is de fixatie dus terecht. Wel vind ik het wel weer van een dubbele standaard getuigen, fixaties werden immers altijd genoemd als laatste redmiddel. Daarin moet je ook weer niet teveel willen door slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Redneckerz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:47:
[...]

Ik dacht dat je iets anders bedoelde :) +3 zou voor zeer onderbouwde posts moeten zijn. Ik heb ze zelf ook wel eens gescoord, dus heel moeilijk moet het niet wezen, lijkt me.

[...]

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben tegen dezelfde vragen aangelopen. Alleen in dit geval is het wel zo dat een Grap altijd +1 is volgens de FAQ :) dus wat dat betreft klopt de score wel.

Je issue is grofweg dat er uberhaupt een fixatie wordt gedaan. In sommige gevallen zou dat inderdaad moeten, maar gebeurt het niet omdat slechts een grap betreft (Zie post Wokke) in dit geval wordt het wel gedaan, en dat is in die zin juist. Wel is het zo dat het wel enigzins doet overkomen alsof er dubbele standaarden in het spel zijn. De ene keer wel een grap fixeren, en de andere keer het laten staan. Dit is precies waarom grappen modereren zo lastig is, en het is wel duidelijk dat dit, eh.. nogal onduidelijk is voor veel mensen :)

[...]

Als ik dat even teruglink naar de post waar ik tot voor kort zoveel strijd om hebt geleverd zeg je dus eigenlijk dat als de meerderheid een Grap met +3 beoordeelt, deze ook zo moet blijven staan. In dat geval zou ik, net als destijds, naar de FAQ verwijzen, welke duidelijk stelt dat geslaagde grappen een +1 zijn. In dit specifieke geval is de fixatie dus terecht. Wel vind ik het wel weer van een dubbele standaard getuigen, fixaties werden immers altijd genoemd als laatste redmiddel. Daarin moet je ook weer niet teveel willen door slaan.
Die dubbele standaard stoor ik me inderdaad ook aan, en ben het er ook niet mee eens dat een grap per definitie +1 moet zijn... Nouja, denk dat we het hele modbeleid maar moeten accepteren. Om de zoveel tijd is het hier weer eens raak, maar er gebeurt nooit wat, helaas. Zou eerlijk gezegd een systeem zoals ze op Dumpert hebben graag zien, dit systeem is geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Kan deze discussie naar een eigen topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

ThomasXIV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:54:

Die dubbele standaard stoor ik me inderdaad ook aan, en ben het er ook niet mee eens dat een grap per definitie +1 moet zijn...
De huidige regelgeving zegt dat het een +1 is, dus die fixatie is terecht imo, hoewel het wel dubbele moraal is.
ThomasXIV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:54:
Nouja, denk dat we het hele modbeleid maar moeten accepteren. Om de zoveel tijd is het hier weer eens raak, maar er gebeurt nooit wat, helaas. Zou eerlijk gezegd een systeem zoals ze op Dumpert hebben graag zien, dit systeem is geen pijl op te trekken.
In jouw geval is het gewoon duidelijk hoor :)
Dorus schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:59:
Kan deze discussie naar een eigen topic :?
Is niet nodig. En het is nu niet alsof er dan wel grote dingen gaan gebeuren :+ We gaan weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Redneckerz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:15:
[...]
In jouw geval is het gewoon duidelijk hoor :)
In dit geval wel ja, maar dat doet niet echt af aan de mening die ik heb over het modbeleid en dit topic in het algemeen. Ik vind dat er iets inherent mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

ThomasXIV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:21:
[...]

In dit geval wel ja, maar dat doet niet echt af aan de mening die ik heb over het modbeleid en dit topic in het algemeen. Ik vind dat er iets inherent mis mee is.
Je denkt denk ik aan iets dat, als je daarover verder wilt debateren, je het best in een PM kan doen :)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Niet dat ik per se wil zeggen dat m'n post een +3 waard is hoor, dat zou wel het toppunt zijn van mijn reeds niet al te marginale arrogantie: maar ik wil wel mijn mening kwijt dat ik het een beetje raar zou vinden als het omlaag gemod moet worden omwille van de reden die jij opgeeft...
De post geeft voor alle belangrijke platforms uitleg, en linkt ook meteen door naar de zeer nuttige bijdragen van mede-Tweakers, zodat mensen die met hun smartphone komen kijken niet door tig reacties heen hoeven te scrollen op zoek naar een oplossing die specifiek voor hen van belang is.
Je kon er namelijk vergif op innemen dat mensen er om zouden gaan vragen en er weer mensen zouden zijn die hulp nodig hebben... En die gaan echt niet eerst in het oude topic kijken of daar toevallig al een uitleg voor stond. :P En zoals gezegd: met een +3 krijgt iedereen alle informatie die ze nodig hebben om weer te kunnen internetten direct op hun scherm te zien als ze het artikel openen. Wel zo handig. :)

Ik wist niet dat er ergens een regel is die stelt dat als je je eigen comment (deels) opnieuw post als je denkt dat deze van waarde is en hulp zal bieden aan bezoekers van deze site, dat je dan een lage beoordeling moet krijgen: ongeacht de werkelijke waarde van de post in deze context onder dit artikel. Als het om spam gaat zou het wat anders zijn, nu is het gewoon puur even "de pech" dat er twee avonden op rij een grote storing is bij Ziggo en dus twee keer in korte tijd een zelfde type reactie noodzakelijk is om mensen uit de brand te helpen: als er geen tweede storing was geweest, had ik ook niet opnieuw die reactie hoeven te schrijven en gedurende de avond te onderhouden :) (en nogmaals, het is absoluut niet 1 op 1 exact dezelfde reactie.)

Enfin, dat gezegd hebbende... Ik zou willen voorstellen om deze post ook naar +3 te tillen:
HarmFull in 'nieuws: Ziggo kampt weer met storing -update'
Het is een essentiele post voor mensen met dat type modem, en ik vind dat dat absoluut beloond mag worden! Daar motiveer je mensen mee om anderen te helpen, en die behulpzaamheid verdient wat mij betreft een dikke +3.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

Om mijn eigen reactie maar als voorbeeld te gebruiken

[...]

Dit is toch gewoon ontopic? Ik voeg weliswaar niet veel 'dit moet je lezen' informatie toe, een +2 is het dus zeker niet. Maar geen onvriendelijk gedrag, geen spam, geen afwijkend onderwerp... even een stukje over wat mij op dat moment overkwam door het moment van de storing... ontopic it definitely is.
Ik reageer even op de post zoals hij er stond voor de edits. Dit omdat de score mede daardoor is bepaald en veel mensen hun score niet aanpassen na een edit (omdat ze hem al voor de edit gemod hebben of omdat ze de post niet herlezen).
Tjongejonge... wat een timing weer. Ik was net met wat router instellingen e.d. bezig en ineens werkt de boel niet meer. Ik zoeken en proberen en resetten... ik moest zelf wat verkloot hebben dacht ik :) Donders hoe kunnen dingen samenvallen :+ Gelukkig hebben we nog mobieltjes... anders was ik nu nog bezig!
Voor wie is dit interessant? Als ik de Modfaq er bij pak en deze naast deze individuele post leg vind ik dat onderstaande prima past.
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.
Het is min of meer een reactie "om mee te doen" die voor anderen niet echt interessant is als ik eerlijk ben. Waarom zou een 0 in dit geval geen goede score zijn?

Wat dat betreft ben ik het eens met _David_ op dit punt.
_David_ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:46:

• Bor

Bor

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

En dan nog niet gesproken over dat er blijkbaar veel handmatig ingegrepen moet worden om reacties naar het 'gewenste' niveau van de moderatie staff te krijgen, dan wordt de algehele tendens toch vaak door een klein groepje bepaald?
Het gaat niet om het 'gewenste' niveau van de moderatie staff maar om scores die overeenkomen met de vastgestelde richtlijnen en het rechttrekken van mismoderatie. Daarnaast wordt er echt niet veel handmatig ingegrepen. Een fixatie is iets wat we liever niet hoeven te doen. Een redmiddel als het niet lukt om een post op een normale manier op een acceptabele score te krijgen die overeenkomt met de richtlijnen en uit dat oogpunt te verdedigen is. In veruit de meeste gevallen lukt het een mismoderatie op een andere manier op te lossen, bijvoorbeeld door hem hier te bespreken. Er wordt nu her en der gesuggereerd dat er veelvuldig posts gefixeerd worden wat echt niet zo is.

Wat mij betreft kan de discussie die niet over individuele mismoderaties gaan beter in een ander topic zodat het hier niet onder sneeuwt.

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Modbreak:De grappenfixatiediscussie is hier niet op zijn plaats, en meer dan afdoende gevoerd.
Bor schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:53:
[...]

Het gaat niet om het 'gewenste' niveau van de moderatie staff maar om scores die overeenkomen met de vastgestelde richtlijnen en het rechttrekken van mismoderatie.
Kan dit dan even heel duidelijk vermeld worden hier in dit topic? En dan bedoel ik niet in de Topic waarschuwing (die blijkbaar toch niemand leest). Ik zie dit namelijk nog regelmatig fout gaan hier.

Heilige Kaas in 'nieuws: Intel toont methode om Windows 10-pc wakker te maken met stemcommando Cortana'
Allemaal 'mee eens' moderaties, dit is puur een +1.

[ Voor 41% gewijzigd door Dirk op 20-08-2015 12:07 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Dorus
Vickiieee schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Kan dit dan even heel duidelijk vermeld worden hier in dit topic? En dan bedoel ik niet in de Topic waarschuwing (die blijkbaar toch niemand leest). Ik zie dit namelijk nog regelmatig fout gaan hier.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Dus ja, lees dat ding eens en ga die discussie ergens anders voeren. De hele tijd terugvallen op de grap van Arnoud begint mij een beetje de neus uit te komen. Alleen al het feit dat er om fixatie gevraagd wordt, tegen de topic warning in, lijkt mij een rede om niet te fixeren.

En andersom ook, hoe meer je zeurt dat iets niet gefixeerd moet worden ondanks dat dat wel terecht zou zijn, deste meer rede om te fixeren lijkt mij.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Modbreak:De grappenfixatiediscussie is hier niet op zijn plaats, en meer dan afdoende gevoerd.

Verwijderd in 'nieuws: NS wil reisgegevens klanten koppelen voor extra diensten'
Geen +2.

Verder graag meningen wat betreft deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: NS wil reisgegevens klanten koppelen voor extra diensten'
Hij zegt zelf '/rant', maar ik vind het eerder opzienbarend/eng accuraat dan dat het daadwerkelijk een rant is. Een 0 er van maken?

[ Voor 53% gewijzigd door Dirk op 20-08-2015 12:06 ]

• Dorus
En andersom ook, hoe meer je zeurt dat iets niet gefixeerd moet worden ondanks dat dat wel terecht zou zijn, deste meer rede om te fixeren lijkt mij.
[...]
Alleen als het terecht zou zijn uiteraard.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dorus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:12:
[...]

[...]

[...]

Alleen als het terecht zou zijn uiteraard.
Overheen gelezen. Excuses!
Het moet natuurlijk wel te rechtvaardigen blijven :).

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd in 'nieuws: Hearthstone-uitbreiding The Grand Tournament verschijnt komende maandag'
Benjamin- in 'nieuws: Hearthstone-uitbreiding The Grand Tournament verschijnt komende maandag'

Gewoon ontopic discussie die over het feit gaat dat je steeds meer kaarten nodig hebt en dus dat het voor nieuwe spelers moeilijker wordt enz.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Totalmind
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

nieuws: Ziggo lost tweede storing op door ddos-aanval op dns af te weren - update

Ik vind het raar dat in een topic als deze waarin ik een tegenwoord heb geleverd en terecht een 0 scoor naar mijn mening (want ik ga daar wel enigzins offtopic), de reactie na mij een +1 scoort en verschillende +2 en +3 moderaties krijgt, wat puur gebaseerd lijkt te zijn op een soort hekel aan UPC/Ziggo. Ik kan me aan dit soort moderaties toch wel lichtelijk storen. Het is beiden offtopic of beiden on topic, enige verschil is mening. Is eigenlijk in het verlengde van de +2 die Franco P. eerst had en die hierboven genoemd staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Totalmind op 20-08-2015 14:59 ]

http://www.divisionbrabant.nl

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Totalmind schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:57:
nieuws: Ziggo lost tweede storing op door ddos-aanval op dns af te weren - update

Ik vind het raar dat in een topic als deze waarin ik een tegenwoord heb geleverd en terecht een 0 scoor naar mijn mening (want ik ga daar wel enigzins offtopic), de reactie na mij een +1 scoort en verschillende +2 en +3 moderaties krijgt, wat puur gebaseerd lijkt te zijn op een soort hekel aan UPC/Ziggo. Ik kan me aan dit soort moderaties toch wel lichtelijk storen. Het is beiden offtopic of beiden on topic, enige verschil is mening. Is eigenlijk in het verlengde van de +2 die Franco P. eerst had en die hierboven genoemd staat.
Totalmind in 'nieuws: Ziggo lost tweede storing op door ddos-aanval op dns af te weren - update'
Ik neem aan dat je deze reactie van jou bedoeld? ( je kan linken naar een specifiek reactie door op de datum + tijd te klikken)

Die 2 reacties die daar nog niet op 0 staan moeten daar inderdaad ook op.

Synthiman in 'nieuws: Ziggo lost tweede storing op door ddos-aanval op dns af te weren - update'
Franko P. in 'nieuws: Ziggo lost tweede storing op door ddos-aanval op dns af te weren - update'
Deze 2 dus.

Het is trouwens niet de bedoeling om te gaan klagen over moderaties in je reactie, daar is TMF en dit topic voor :)

---

Cergorach in 'nieuws: Dataverlies bij Google na blikseminslag datacenter in België'
Dit is max een 0, gezeur over de titel.

• Totalmind
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

_David_ schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Totalmind in 'nieuws: Ziggo lost tweede storing op door ddos-aanval op dns af te weren - update'
Ik neem aan dat je deze reactie van jou bedoeld? ( je kan linken naar een specifiek reactie door op de datum + tijd te klikken)

Die 2 reacties die daar nog niet op 0 staan moeten daar inderdaad ook op.

Synthiman in 'nieuws: Ziggo lost tweede storing op door ddos-aanval op dns af te weren - update'
Franko P. in 'nieuws: Ziggo lost tweede storing op door ddos-aanval op dns af te weren - update'
Deze 2 dus.

Het is trouwens niet de bedoeling om te gaan klagen over moderaties in je reactie, daar is TMF en dit topic voor :)

---

Cergorach in 'nieuws: Dataverlies bij Google na blikseminslag datacenter in België'
Dit is max een 0, gezeur over de titel.
Ok, terug aangepast in de reactie en bedankt voor de tip, want ik was al een beetje aan het zoeken hoe ik dat precies moest linken.

http://www.divisionbrabant.nl

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

En dan de link in de adresbalk te kopiëren en (zonder er verder iets mee te doen) hier te plakken (of elders op het forum, de link wordt automatisch omgezet). Je kan ook met je muis op de datum en tijd gaan staan > rechtermuisknop > Url kopiëren :).
Geloof trouwens dat de link (met de tekst: "Mismoderatie? Meld in TMF") beter aangepast kan worden zodat mensen direct hier uitkomen. Er zijn 3 actuele topics in het 'TMF':
- Mismoderatietopic (waar mismoderaties gemeld dienen te worden);
- Verbeteringen topic;
- Gebrek in moderatiesysteem topic.
Als je een foute moderatie ziet, kan je dat dus hier melden.

• Dorus
Vickiieee schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:19:
[...]

En dan de link in de adresbalk te kopiëren en (zonder er verder iets mee te doen) hier te plakken (of elders op het forum, de link wordt automatisch omgezet). Je kan ook met je muis op de datum en tijd gaan staan > rechtermuisknop > Url kopiëren :).

[...]

Geloof trouwens dat de link (met de tekst: "Mismoderatie? Meld in TMF") beter aangepast kan worden zodat mensen direct hier uitkomen. Er zijn 3 actuele topics in het 'TMF':
- Verbeteringen topic;
Je kunt natuurlijk ook een eigen topic starten. Dat zou ik aanraden als je heel erg diep in discussie wilt over de filosofie van de modFaq. Zou ik bijvoorbeeld bij goede grappen kunnen aanraden, die ontsporen nog wel eens in discussies over moderaties van maanden terug. :+

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dorus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Je kunt natuurlijk ook een eigen topic starten. Dat zou ik aanraden als je heel erg diep in discussie wilt over de filosofie van de modFaq. Zou ik bijvoorbeeld bij goede grappen kunnen aanraden, die ontsporen nog wel eens in discussies over moderaties van maanden terug. :+
Vickiieee schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:11:
[modbreak]De grappenfixatiediscussie is hier niet op zijn plaats, en meer dan afdoende gevoerd.[/]
:w

Psssst, om jou even op je plek te zetten: de reactie was trouwens van 23 juli, dat is nog niet eens één maand ;).

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Dorus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Je kan ook gewoon niet zelf het vuurtje blijven aanstoken als je er zelf constant tegen propageert. (Of het terecht is een tweede, want daarin verschillen de crew en sommige users van mening)

Of... Wacht, Het was een grap? :o Dan zal ik je een +3 geven, het is namelijk zo grappig dat ik het zelf in eerste instantie als verkapte kritiek opvatte :+

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Vickiieee schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:19:Geloof trouwens dat de link (met de tekst: "Mismoderatie? Meld in TMF") beter aangepast kan worden zodat mensen direct hier uitkomen. Er zijn 3 actuele topics in het 'TMF':
- Verbeteringen topic;
Voorheen stond het er helemaal niet in, ik heb toen in Mooie Features een topic hierover geopend om dit er in te krijgen, wat dus ook gelukt is. Echter naar een specifiek topic linken is gewoon niet praktisch naar mijn idee, dit omdat deze topics maar tijdelijk zijn, dit betekent dat iedere keer de link moet worden aangepast naar een nieuw topic. Dus moeten mensen maar gewoon even verder klikken.

Het belangrijkste was dat mensen op de hoogte waren dat de discussie niet in het bericht zelf plaats vond, maar in dit topic en dat ze het uiteraard konden vinden. Beide is nu gelukt.

Maargoed heb je toch suggesties om dit anders te doen, dan moet je in MF even een topic aanmaken met je idee(en). :)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Nevermind, staat al goed zie ik. :)

[ Voor 87% gewijzigd door Wromsi op 20-08-2015 16:12 ]

• SRich
Om gelijk aan zijn reactie te spreken
Ik vind dit geen +2
maniak in 'nieuws: Bouw Hyperloop-testcircuit neemt serieuze vormen aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Link uit het artikel herhalen is ook geen +2 waard.

Tales in 'nieuws: NS wil reisgegevens klanten koppelen voor extra diensten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Fabrikanten hoeven minder Google-apps mee te leveren met Android-smartphones'

Dit is een +1, zeker geen informatieve post imo. Is meer de mening dan een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch eerder een 0 dan een +3 ?!!!!
Pyrone89 in 'nieuws: Twee Denen gearresteerd vanwege Popcorn Time-informatiesite'
Pure opinie moddding terwijl de reactie echt door totaal niets onderbouwd word.

Er zijn nog wel meer posts bij dat topic die overgewaardeerd zijn.

Oh wat worden die Tweakers boos als overheden iets doen aan illegaal downloaden en dan moeten alle posts die de 'evil' overheid verketteren maar meteen op +3 gezet worden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-1 nominatie, staat nu op +2 en krijgt ook genoeg +3: Jeroenneman in 'nieuws: Gratis licenties van Android-beveiligingsapp Cerberus verlopen alsnog'
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:30:
Dit is toch eerder een 0 dan een +3 ?!!!!
Pyrone89 in 'nieuws: Twee Denen gearresteerd vanwege Popcorn Time-informatiesite'
Pure opinie moddding terwijl de reactie echt door totaal niets onderbouwd word.
Pinnen op +1 lijkt me op zijn plaats.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die heb ik inderdaad maar gefixeerd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:42:
-1 nominatie, staat nu op +2 en krijgt ook genoeg +3: Jeroenneman in 'nieuws: Gratis licenties van Android-beveiligingsapp Cerberus verlopen alsnog'

[...]

Pinnen op +1 lijkt me op zijn plaats.
Ik vind zelf 0 meer gepast, omdat het absoluut niets toevoegt en alleen dient om anderen te hinderen. Het is nogal beledigend (ongewenst) tegen iedereen die last heeft gehad van het probleem beschreven in het artikel. +1 doet tweakers geen eer aan.
Hier iets absoluut NIETS ongewenst aan. Het is een terechte opmerking. Gewoon +1. Niet alles waar je het niet mee eens bent is een flame.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:28:
Ik vind zelf 0 meer gepast, omdat het absoluut niets toevoegt en alleen dient om anderen te hinderen. Het is nogal beledigend (ongewenst) tegen iedereen die last heeft gehad van het probleem beschreven in het artikel. +1 doet tweakers geen eer aan.
+1 is voldoende, aangezien ook hij wel degelijk een ontopic punt maakt met zijn reactie. Dat hij jou tegen het verkeerde been stoot doet daar imo niets aan af.
Hier iets absoluut NIETS ongewenst aan. Het is een terechte opmerking. Gewoon +1. Niet alles waar je het niet mee eens bent is een flame.
Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben, maar een ander hoeft dan geen prutser te zijn, wellicht was het business model idd verkeerd, maar dat maakt het tweetal imo geen prutsers. De reacties erop laten ook zien dat het nogal kort door de bocht en dus achteraf praten is. Een tweede persoon geeft daarbij aan, dat het soms wél een succesvol business model kan zijn. Als alle posts op die manier ontopic zijn, moet er veel opnieuw gemodereerd worden.

Je lijkt zelf wel "benadeeld" door die app ontwikkelaars, waardoor jouw kijk op de reacties anders is als de mijne.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bene in 'reviews: Nvidia GTX 950: gericht op de moba-gamer'
Deze is ook nog steeds niet van de +2 af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:57:
+1 is voldoende, aangezien ook hij wel degelijk een ontopic punt maakt met zijn reactie. Dat hij jou tegen het verkeerde been stoot doet daar imo niets aan af.
Mensen 'entitled strontzakken' noemen is geen stoot tegen het zere been, maar een flame. Het maakt daarom niet meer uit of er nog een ontopic punt gemaakt wordt, die reactie hoort op -1 te staan. Wat mij betreft mag er wel even gekeken worden naar de mensen die een hogere score dan 0 gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Vini-Vidi-Vici in 'nieuws: Bedrijf uit Hengelo komt met virtual-reality-app voor architecten'

Heeft niks te maken met de techniek in artikel (demo die hij heeft gezien gebruikt een controller). Het is goed bedoeld, maar volledig offtopic (het hele artikel gaat er juist over dat in de architectuur branche men nu zittende, met controller bestuurde demos geeft (zoals beschreven in de reactie) en dat hun techniek dat oplost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

evEndzhar schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:09:
Mensen 'entitled strontzakken' noemen is geen stoot tegen het zere been, maar een flame. Het maakt daarom niet meer uit of er nog een ontopic punt gemaakt wordt, die reactie hoort op -1 te staan. Wat mij betreft mag er wel even gekeken worden naar de mensen die een hogere score dan 0 gegeven hebben.
En mensen uitmaken voor prutsers, omdat ze hun verdienmodel aanpassen mag blijkbaar wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:49:
En mensen uitmaken voor prutsers, omdat ze hun verdienmodel aanpassen mag blijkbaar wel? :?
Of dat nu mag of niet, het heeft niets met de moderatie van Jeroenneman's reactie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
CptChaos schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:49:
[...]
Wat heeft een totaal andere reactie er mee te maken? :S 8)7 Totaal mee eens dat die reactie op -1 moet staan (en dan er echt wel mag worden gekeken naar +2 en +3 moderaties op een dergelijke post... :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

System in 'nieuws: Microsoft deelt mogelijk minder informatie over updates Windows'

Krijg je weer -1 omdat fanboys het niet eens zijn met een mening...
Mij leek het toch redelijk on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:41
Jurgen.D schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:34:
System in 'nieuws: Microsoft deelt mogelijk minder informatie over updates Windows'

Krijg je weer -1 omdat fanboys het niet eens zijn met een mening...
Mij leek het toch redelijk on topic.
Volgens mij is de hele discussie over privacy daar in principe offtopic daar het artikel over updates gaat, en niet over de eventuele privacy policy van MS. Wel wordt er inderdaad gemeningmod, want die reactie vlak onder die van jou hoort ook zeker niet op +2 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten dat je erg vroeg reageert, binnen een half uur na plaatsing van je bericht, lijk je weinig aandacht te besteden aan hoe Microsoft omgaat met de informatieverstrekking rondom updates. Je opmerking over privacy komt op mij over als een klassieke vorm van trollen. Daarom krijg je die -1.
N.B. Die hele trits reacties eronder hoort m.i. op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik zie er geen troll in, kan prima op een 0 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Hoewel drogredenen niet per definitie ongewenst zijn, vind ik -1 voor reacties die niets anders dan drogredenen bevatten niet onterecht. Of het nu zo bedoeld is of niet, het komt erg trollerig over.
Deze reactie staat nog steeds op +1 en gaat door alle +2 en +3 moderaties helaas nooit op -1 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
evEndzhar schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

[...]
Hoewel drogredenen niet per definitie ongewenst zijn, vind ik -1 voor reacties die niets anders dan drogredenen bevat niet onterecht. Of het nu zo bedoeld is of niet, het komt erg trollerig over..

[...]

Deze reactie staat nog steeds op +1 en gaat door alle +2 en +3 moderaties helaas nooit op -1 komen.
Mee eens.

Ik vind het nu niet bepaald een -1 een 0 mag en kan ook. Aangezien veel reacties op dat artikel gaan over onvrede over de licenties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat ging snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leg mij eens uit waarom dit: TimMer in 'nieuws: Nintendo werkt aan gameconsole zonder optische schijfjes'

offtopic zou zijn? Exact waar ik het eerder over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Synthiman in 'nieuws: Microsoft deelt mogelijk minder informatie over updates Windows'

Het is een top level reactie die niks met het artikel te maken heeft (geklaag over een andere update van Windows). Zou die update waar hij het nog over heeft één van de twee voorbeeld updates zijn die in het artikel worden genoemd dan was het mogelijk nog een +1 geweest, maar nu is het een pure 0... en dat terwijl hij momenteel 22x 3 staat (paar tweetjes en geen ééntjes)... dus hij heeft flink wat boosts nodig... en omdat het een off topic rant is zou je nog kunnen argumenteren dat het een -1 zou moeten zijn, maar goed, zelf ging ik voor een 0.

[ Voor 9% gewijzigd door David Mulder op 23-08-2015 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
TimMer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:50:
Leg mij eens uit waarom dit: TimMer in 'nieuws: Nintendo werkt aan gameconsole zonder optische schijfjes'

offtopic zou zijn? Exact waar ik het eerder over had.
Het is een niet echt onderbouwde mening die niks aan de discussie toevoegd. Lees de FAQ eens door:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
David Mulder schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:45:
[...]

Het is een niet echt onderbouwde mening die niks aan de discussie toevoegd.
aangezien er zat markten op Aarde nog niet voorzien zijn van snel internet zonder datalimiet.
Dat is dus geen onderbouwing volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
TimMer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 03:00:
[...]

[...]

Dat is dus geen onderbouwing volgens jou?
Lees nog eens wat ik zei... 'echt onderbouwd' en 'onvoldoende onderbouwde' is niet hetzelfde als 'er is geen onderbouwing'... en ja, die eerste twee dingen vind ik inderdaad. Je mening/statement gaat over het publiek dat dergelijke handheld consoles kopen terwijl je argument een statement is over vooral mensen die het geld daar niet voor hebben. Ik bedoel, ik vind het prima als iemand het wel een +1 waard vind, maar een 0 is zeker goed te verdedigen. Je vroeg waarom het offtopic was, en ik legde uit dat een +1 meer eisen heeft dan alleen 'on topic' en je dus in de 0 categorie eindigde.

Sowieso is dit topic niet de plaats om over een enkele moderatie te vragen (het was één enkele moderatie voor ik kwam), lees de topic warning eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlRoke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 19:10
Even handig als er naar Synthiman in 'nieuws: Microsoft deelt mogelijk minder informatie over updates Windows' word gekeken. Moet volgens mij een 0 zijn, want is totaal off topic.

[ Voor 7% gewijzigd door AlRoke op 23-08-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
AlRoke schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:32:
Even handig als er naar Synthiman in 'nieuws: Microsoft deelt mogelijk minder informatie over updates Windows' word gekeken. Moet volgens mij een 0 zijn, want is totaal off topic.
Welke reactie....?

edit
Ik zie dat je je reactie heb aangepast :X :X :X

[ Voor 6% gewijzigd door SRich op 23-08-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthur-m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:45
Ik heb ook moeite met de+2 van deze reactie: Synthiman in 'nieuws: Microsoft deelt mogelijk minder informatie over updates Windows'

Ik heb de info gecheckt, en volgens mij blijkt het niet te kloppen. Ik heb alle bronnen in het artikel gecheckt, ik kom tot heel andere conclusies.

Daarnaast gaat het artikel, maar dat is ook al eerder aangegeven, over andere zaken. Ik zou het eerder een +1 willen geven. On topic, maar niet informatief, omdat de info niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
arthur-m schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:41:
Ik heb ook moeite met de+2 van deze reactie: Synthiman in 'nieuws: Microsoft deelt mogelijk minder informatie over updates Windows'

Ik heb de info gecheckt, en volgens mij blijkt het niet te kloppen. Ik heb alle bronnen in het artikel gecheckt, ik kom tot heel andere conclusies.

Daarnaast gaat het artikel, maar dat is ook al eerder aangegeven, over andere zaken. Ik zou het eerder een +1 willen geven. On topic, maar niet informatief, omdat de info niet klopt...
Onjuist informatie voegt niks toe, en is derhalve een 0.

Ik heb de reacties eronder die erin mee gaan op 0 gezet, en die het tegenspreken op +2. Eigenlijk moeten die laatste op +1, maar door ze even op +2 te zetten totdat de rest goed staat hoop ik even de aandacht op de juiste plek te krijgen :P

(Pas hen straks wel weer aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlRoke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 19:10
SRich schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:36:
[...]

Welke reactie....?

edit
Ik zie dat je je reactie heb aangepast :X :X :X
Ah sorry, ik had het inderdaad binnen een minuutje aangepast, maar toch niet snel genoeg :? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
LadyMTtje in 'nieuws: Nederlandse huidkanker-app SkinVision krijgt investering van 3 miljoen euro'

Deze mag wel naar maximaal +1. Zonder toelichting (waar ik hem al om gevraagd heb) is dit niets anders dan een simpele oneliner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Ircghost schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:36:
LadyMTtje in 'nieuws: Nederlandse huidkanker-app SkinVision krijgt investering van 3 miljoen euro'

Deze mag wel naar maximaal +1. Zonder toelichting (waar ik hem al om gevraagd heb) is dit niets anders dan een simpele oneliner.
Staat ie inmiddels op, Jouw reactie staat nu ook goed op +1

i-chat in 'nieuws: Nederlandse huidkanker-app SkinVision krijgt investering van 3 miljoen euro'
Deze persoonlijke aanval is ook ongewenst en dus een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
drogeworst in 'nieuws: T-Mobile begint in november met proef 4g+'

Waarom is deze hele discussie ("het nut van 4G") op 0 gemodereerd? Vind het juist een interessante en relevante discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Snap het ook niet helemaal eerlijk gezegd. Heb er even wat +1's bijgegooid :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Waarom niet? Hij geeft nog even een leuk stukje extra achtergrondinformatie. Een +2 zou ook prima kunnen, maar zo gek is een +3 niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dan zou je alle leuke stukjes achtergrond informatie moeten belonen met een +2 of zelfs een +3. Ik zie een +2 wel omdat het wel degelijk informatief is maar daar blijft het wat mij betreft ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
neeecht in 'reviews: Hardware 112: tweaker sebastius helpt je uit de brand'

Dit is gewoonweg spam. Hij heeft al een -1 gekregen, maar wat mij betreft gaat de hele reactie gewoon weg. Er zijn altijd mensen die ook de -1'tjes lezen.
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem