Redneckerz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:12:
[...]
Ik denk dat je verwijst naar -
Gebrek in het moderatiesysteem
En inderdaad, daaruit bleek dat het moet kunnen. Maar niet ieder staflid denkt hetzelfde, vandaar dat dus de ene grap op de +3 blijft hangen en een ander gefixeerd wordt naar de +1. Die discussie is al langer gevoerd in bovenstaande link. Uiteindelijk is het wel zo dat grappen nooit echt correct kunnen worden gewaardeerd, grappen zijn immers subjectief.
Er is destijds al door de crew besloten dat de regels betreffende grappen niet duidelijker hoeven te worden gemaakt daar ze al duidelijk genoeg zijn, dus om dit probleem te tackelen moet er iets anders bedacht worden. Uiteraard is deze situatie ook een ''incident'' zoals omschreven door de crew in dat topic

Tja, dit vind ik dus jammer. Zeker bij de betreffende post die ik aanhaalde is het volgens mij zonneklaar dat het om een grap gaat, en gezien de overvloed aan positieve moderaties konden velen de grap wel waarderen. Ik zal er geen doekjes om winden en het is niet mijn bedoeling om hier mensen mee te kwetsen, maar ik vind het gewoonweg zielig dat het nodig is om dat dan te fixeren. Ten eerste ben ik van mening dat het een tamelijk onbenullige actie is die in mijn ogen het toppunt van mierenneukerij belichaamd, en ten tweede lijkt het me,
juíst omdat dit soort posts moeilijk volgens de regels op waarde zijn te schatten, dat het in dit soort gevallen misschien wel een goed idee is om de waardering op een democratische wijze vast te stellen, dus door te kijken naar wat de modererende groep mensen er van vindt i.p.v. de reactie maar te fixeren omdat iemand het er zelf niet mee eens is.
[...]
De rand tussen een goede grap en een poging te flamen liggen dicht bij elkaar. Vooral in hoe het wordt verwoord kan je spotten of de gegeven tekst bewust bedoeld is om grappig te zijn, of bewust bedoelt is om de discussie te laten ontsporen. Het is een detail, maar wel een essentiële die het verschil maakt. Het is dan ook moeilijk een algemene consensus te behalen met grappen, want iedereen ziet er wel iets anders in.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat een leuke grap makkelijk zat te onderscheiden is van een flame.
[...]
Ik zie vooral dat de crew leert van eerdere incidenten. De vorige keer dat dit gebeurde, werd er immers niks gefixeerd en werd het vooral verdedigd. Het is inderdaad een snelle fixatie, eentje die wel afbreuk doet aan de opmerkingen ''Fixaties zijn laatste redmiddelen''. Maar dat hou je altijd. Of er wordt kritiek geleverd als ze iets niets fixeren binnen bepaalde tijd, of ze krijgen kritiek omdat ze het te snel doen

Het is altijd zoeken naar een balans.
Dit soort acties zorgen er, in ieder geval voor mij en zo te lezen ook anderen, enkel voor dat het 'mod-team' als tamelijk inconsequent en wispelturig overkomt.
Al met al ben ik gewoon tamelijk verbaasd dat er hier zo krampachtig wordt vastgehouden aan regels, wat er voor zorgt dat dit een uitermate bureaucratisch deel van Tweakers is, en naar mijn mening ook gelijk de rotte appel. Ook wil ik nog even hier op terugkomen;
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:50:
[...]
Dan nog is de informatie nauwelijks nuttig gezien er verder geen informatie wordt gegeven. Er zijn zo veel meer zaken die relevant zijn of kunnen zijn. De plaats waar je bent in dit geval, de eventuele ROM die je draait, soms zelfs welk abonnement je precies hebt en ga maar door. Posts die alleen vermelden "bij mij werkt het wel" zonder aanvullende informatie kunnen wat mij betreft prima naar de 0. Niet alleen voegen ze relatief weinig toe, zitten een eventuele nuttigere discussie in de weg; zeker wanneer er een groot aantal dergelijke posts geplaatst worden. Je ziet dan al snel dat er door de "bij mij werkt het wel / bij mij werkt het niet" posts amper nog andere discussie ontstaat of is te volgen. In dit geval is de 0 een prima score.
Ik ga je even corrigeren Bor, want hoewel je in je eerste zin de nutteloosheid van de door mij verdedigde reacties als feit poneert, is het je mening, net zoals het mijn onderbouwde mening is (of die oprecht is of niet, dat laat ik in het midden) dat die posts wél nuttig zijn, en daarom een +1 verdienen

.
Ook jou moet ik even bekritiseren, want die reacties kunnen best nuttig zijn, nut is immers een zeer subjectief begrip. Ik vind het vreemd dat je omdat jouw mening over wat nuttig is of niet niet overeen komt met een ander, je die reacties als nutteloos wegzet.
[
Voor 5% gewijzigd door
Thomas op 19-08-2015 20:54
]