Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste
Acties:
  • 422.898 views

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Blue-eagle Het Is een Highline. R-Line had je destijds een exterieur pakket én een interiuerpakket van en beide zitten niet op die auto welke je in de foto's laat zien.

Velgen zijn overigens de "Dyon" velgen welke ook standaard onder de Highline lagen, destijds.

Mooie auto, overigens. Niks mis met een Highline!!

[Voor 9% gewijzigd door Will_M op 13-01-2018 08:58]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@wimmel_1 Duidelijk, ik bel die verkoper om 10:00 eventjes om dit voor te leggen. Eens kijken hoe ze daar op reageren. Zal ook vragen wat er nog meer niet klopt als dit inderdaad fout is geadverteerd.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb volgens mij de originele folders en prijslijsten van de MY15 nog wel ergens liggen..... :P

• Blue-eagle
  • Niet online
Oh, die wil ik wel hebben :P Dan kan ik iets beter onderhandelen over een oplossing wellicht!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blue-eagle schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:01:
Oh, die wil ik wel hebben :P Dan kan ik iets beter onderhandelen over een oplossing wellicht!
Vooral dit stukje is voor jou wel van belang..... 8)

• Blue-eagle
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:10:
[...]

Vooral dit stukje is voor jou wel van belang..... 8)

[afbeelding]
Wow, dat is nogal een lijst zeg :D

Nu moet ik toegeven dat ik de auto ook zónder R-Line had gekocht, want ik vind de Highline versie persoonlijk mooier, maar dat is overduidelijk fout geadverteerd dan. Gelukkig heb ik de advertenties van hun website en Autoscout24 lokaal opgeslagen als referenties.

Ik ben heel benieuwd hoe ze hier op gaan reageren.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 20:14
@Blue-eagle veel van de verkopers weten niet wat voor pakketten er zijn. Hoeveel autobedrijven zijn er wel niet die auto's als S-line, R - Line, AMG etc verkopen terwijl er niks van op zit.

Het is duidelijk dat je een Highline hebt en dat het een dikke bomvolle auto is. Setje led achterlichten erop en klaar.

@GerCor ik heb MMI Plus, die start veeeeel sneller op :P

@Tylen ik heb ook een nvidia soc in mn mmi plus en Virtual Cockpit. Zodra mmi basic opgestart is, dan is het heel snappy....alleen navi kaart inladen bij koud starten duurt gewoon lang.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Blue-eagle schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:13:
[...]

Wow, dat is nogal een lijst zeg :D

Nu moet ik toegeven dat ik de auto ook zónder R-Line had gekocht, want ik vind de Highline versie persoonlijk mooier, maar dat is overduidelijk fout geadverteerd dan. Gelukkig heb ik de advertenties van hun website en Autoscout24 lokaal opgeslagen als referenties.

Ik ben heel benieuwd hoe ze hier op gaan reageren.
Die gaan hier niks nee doen. Kijk maar eens op AutoScout24, daar staan gigantisch veel Golf'jes onder "Highline" terwijl het Trend- of Comfortline is. Gebeurt ook bij veel andere merken.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Rainesh Dat R-Line logo in het navigatiescherm kan er achteraf alsnog vrij simpel in geklikt worden, hé :P

Ik heb in 2014 bewust de Highline besteld omdat de "Comfort" stoelen niet samen gingen met een "R-Line" ... Enige rede voor mij om de R-Line wél te nemen zou de zwarte hemelbekleding zijn, die was niet los te bestellen als optie....

• Blue-eagle
  • Niet online
Tja, een onwetende verkoper + onwetende koper = dit soort stress, schijnbaar :+ Wat @Rainesh zegt is voor mij het belangrijkste: ik heb een erg complete auto. Het ging mij met name om de combinatie automaat + ACC + lane assist, en dat heeft hij allemaal voor handen.

Wat is eigenlijk gebruikelijk om te vragen aan een verkopende partij bij een duidelijk foute advertentie? Ik vermoed dat een groot deel van de verantwoordelijkheid bij mijzelf ligt, immers: dan had ik maar moeten gaan kijken. Maar kan ik redelijkerwijs de verkoper vragen mij hier tegenmoet te komen?

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 18:54
Zo, vind het nogal wat. Een auto kopen van zo'n bedrag zonder hem zelf gezien en/of gereden te hebben. Dapper! :D 8)

• Blue-eagle
  • Niet online
Vissa66 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:25:
Zo, vind het nogal wat. Een auto kopen van zo'n bedrag zonder hem zelf gezien en/of gereden te hebben. Dapper dom! :D 8)
Kleine aanpassing. Dapper, of noem het "dom" ;)

Ik heb ze gebeld en de Duitse meneer kon het niet goed in 't Engels uitdrukken, maar hier is de uitleg betreft het R-Line verhaal: hij heeft mij de volledige featurelijst opgestuurd en daarin staat het volgende betreft de R-Line opties:

https://i.imgur.com/yL8QFL8.png

- Geen exterieur R-Line
- Geen interieur R-Line
- Wel R-Line Sportpakket

Dus vrij vertaald: "Sport chassis. Body approx. 15 mm lower - progressive steering - rear side windows and rear window darkened, 65% light-absorbing."

En dat klopt. De rest van alle genoemde features zitten er wel op :)

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:24
Zoals beloofd hierbij nog de foto's van de Golf. Het betreft een Highline Business R 1.0 TSI met als extra optie het Advance pakket (panoramadak, LED en inklapbare spiegels).

[Voor 7% gewijzigd door Uffeltje op 13-01-2018 10:58]

YouTube

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-04 09:55
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:49:
Is het mogelijk om achteraf stoelverwarming in te bouwen? Zo ja, enig idee wat dit gaat kosten?
Ik heb een paar jaar geleden op Ebay.de een setje besteld en ingebouwd in de i10 van m'n vrouw.
Teering wat was ze daar blij mee!
Geweldige prijs kwaliteit verhouding, voor €30 ongeveer had ik de twee voorstoelen voorzien van stoelverwarming in de zitting en leuning.
Deze waren het: http://moobilo.de/auto/an...-carbon-2stufen-p-15.html
De verwarmingscappaciteit was ook nog eens een stuk hoger dan de orginele set.
Aan het einde van de straat ging de verwarming al een standje omlaag tewijl ik (en m'n vrouw) met de
orginele stoelverwarming in de golf op stand 3 rustig een ritje van 200km maken.
Heeft ze een jaar of twee mee rondgereden en bleef goed zitten onder de bekleding en geen problemen mee gehad.
Enige is dat je een klein schakelaartje moet inbouwen wat niet orgineel is.
In m'n VII overweeg ik zo'n set weer voor de achterbank ;)
De kids willen ook graag warme billen.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:51
MK1998NL schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Die gaan hier niks nee doen. Kijk maar eens op AutoScout24, daar staan gigantisch veel Golf'jes onder "Highline" terwijl het Trend- of Comfortline is. Gebeurt ook bij veel andere merken.
Poah ja zo irritant he, zie je dat grijze dashboard al ipv hoogglans zwart, weet je al genoeg. Of een ‘highline’ zonder stuurwielbediening..

• Rainesh
Uffeltje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:56:
Zoals beloofd hierbij nog de foto's van de Golf. Het betreft een Highline Business R 1.0 TSI met als extra optie het Advance pakket (panoramadak, LED en inklapbare spiegels).

[afbeelding]

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• mb1

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik mag toch hopen dat dat iets van schaduw is op de rechter achterdeur......

• Uffeltje
mb1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Ik mag toch hopen dat dat iets van schaduw is op de rechter achterdeur......
Haha ja, is inderdaad weerspiegeling van een plas water of iets dergelijks. :P

YouTube

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:02

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Blue-eagle schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:21:
Wat is eigenlijk gebruikelijk om te vragen aan een verkopende partij bij een duidelijk foute advertentie? Ik vermoed dat een groot deel van de verantwoordelijkheid bij mijzelf ligt, immers: dan had ik maar moeten gaan kijken. Maar kan ik redelijkerwijs de verkoper vragen mij hier tegenmoet te komen?
Mijn zwager kocht een Audi TT met inklapbare spiegels. Maar die zaten er dus helemaal niet op. Volgens de dealer ook niet achteraf te monteren. Voorstel van de dealer; de meerkosten van inklapbare spiegels terugbetalen aan mijn zwager. Maar mijn zwager zei: doe mij maar 2 Audi TT jassen en een paar SD kaartjes voor dat bedrag. En daar ging de dealer mee akkoord. Maar ik denk dat de dealer in dit geval niks fout heeft gedaan maar je zelf niet precies weet wat je gekocht hebt als ik het allemaal zo lees.

Me.

• Blue-eagle
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:11:
[...]

Mijn zwager kocht een Audi TT met inklapbare spiegels. Maar die zaten er dus helemaal niet op. Volgens de dealer ook niet achteraf te monteren. Voorstel van de dealer; de meerkosten van inklapbare spiegels terugbetalen aan mijn zwager. Maar mijn zwager zei: doe mij maar 2 Audi TT jassen en een paar SD kaartjes voor dat bedrag. En daar ging de dealer mee akkoord. Maar ik denk dat de dealer in dit geval niks fout heeft gedaan maar je zelf niet precies weet wat je gekocht hebt als ik het allemaal zo lees.
Klopt, ik had geen idee wat R-Line moest betekenen. Ik weet wel wat ik zoek, dat hele R-Line verhaal vond ik niet zo interessant en ik geloofde het wel. Ik had geen idee wat het zou betekenen, mijn conclusie was gewoon: "Mooie auto, goede prijs, alles wat ik zoek, goede dealer, importeur en Duitse vriendin geven het OK-teken: kopen!" :)

• GerCor

GerCor

Blue-eagle schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:22:
[...]
Klopt, ik had geen idee wat R-Line moest betekenen. Ik weet wel wat ik zoek, dat hele R-Line verhaal vond ik niet zo interessant en ik geloofde het wel. Ik had geen idee wat het zou betekenen, mijn conclusie was gewoon: "Mooie auto, goede prijs, alles wat ik zoek, goede dealer, importeur en Duitse vriendin geven het OK-teken: kopen!" :)
Kijk, hartstikke mooi toch. Niks aan de hand, gewoon van genieten. d:)b

EDIT: ik vind die inklapbare spiegels -bij ingeklapte stand- toch wel erg stoer staan op mijn auto. _/-\o_

[Voor 9% gewijzigd door GerCor op 13-01-2018 13:34]

Me.

• Scrtz
GerCor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Kijk, hartstikke mooi toch. Niks aan de hand, gewoon van genieten. d:)b

EDIT: ik vind die inklapbare spiegels -bij ingeklapte stand- toch wel erg stoer staan op mijn auto. _/-\o_
Stoer? Dan ga ik eerder voor praktisch, zeker in die vervelend drukke straat waarin ik woon en waarin nog wel eens 2 auto’s langs elkaar willen die afentoe eens een spiegeltje meepakken in de straat :-)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 22:46

Famous

R 400+

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie bak!
Hoeveel “ velgen zijn dat? Ogen wat klein met zon R pakket :+

Iemand al een mooie Qi lader in de auto zitten?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Stoer? Dan ga ik eerder voor praktisch, zeker in die vervelend drukke straat waarin ik woon en waarin nog wel eens 2 auto’s langs elkaar willen die afentoe eens een spiegeltje meepakken in de straat :-)
Ook. Nou woon ik niet in zo'n straatje maar heb volop parkeerruimte achter het huis. Maar het geeft me in ieder geval een veel beter gevoel als ik mijn auto ga parkeren in de altijd krap bemeten parkeergarages.
Famous schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:33:
[...]
Nee. Ik heb wel in huis een QI lader. Gebruik dat ding nooit meer. Veel te langzaam laden en schijnt ook slecht te zijn voor de accu van je telefoon. (op langere termijn en veelvuldig gebruik).

[Voor 25% gewijzigd door GerCor op 13-01-2018 15:44]

Me.

• Uffeltje
Famous schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Mooie bak!
Hoeveel “ velgen zijn dat? Ogen wat klein met zon R pakket :+

Thx! 17 inch. Ben er eigenlijk wel blij mee, want staat nog prima en 18 is toch net wat minder comfortabel. :)

YouTube

• Famous

Famous

R 400+

Ik zit toch niet zoveel in de auto en heb een telefoon niet langer dan een jaar. Dat het minder goed is eventueel boeit me niet.

Wil gewoon weer eens iets extra voor de auto :+ zag onderstaande wel maar heb natuurlijk de zilveren R deksel dus geen optie om te vervangen.

• Vissa66
Als jij optrekt vliegt je telefoon door de auto! :+

• GerCor

GerCor

Ojee. Mijn vriendin is naar volleybal. Meldt net dat haar zus ook kwam en vroeg of ze wist dat de verlichting van de auto nog aanstond. Achteraf realiseerde ze zich dat ze een melding in het scherm had met iets over de verlichting uitschakelen. Hopelijk eenmalig want ik heb de verlichting op automatisch staan. Ik hoop niet dat de lichtsensor naar de knoppen is. Straks maar even controleren.

Me.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

staat alle verlichting aan. Of heeft ze p.o. aan het knipperlicht gezeten en parkeerlicht ingeschakeld?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Famous

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:59:
Als jij optrekt vliegt je telefoon door de auto! :+
Ook waar :+
Daarom heb ik hem altijd hier liggen, echt de perfecte plek dus zoek daar wat voor..

@GerCor was het geen coming home of parking lights? :D

• GerCor

GerCor

DarkSide schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:02:
staat alle verlichting aan. Of heeft ze p.o. aan het knipperlicht gezeten en parkeerlicht ingeschakeld?
Geen idee. Maar bij parkeerverlichting krijg je in ieder geval een waarschuwingstoon. Ik hoop het wel trouwens. Zou zo maar kunnen .... er is hoop.

EDIT: WA bericht: 'nee, alle verlichting was aan, voor en achter'. Ik zag vanmiddag ook dat de verlichting van de spiegels aangingen terwijl het best wel licht was. Even wachten tot ze weer terug is ....

Vanmiddag heeft mijn vriendin ook de nieuwe uitlaat ontdekt tijdens het boodschappen doen. Ik had haar zelf minstens een jaar gegeven voordat ze het zou ontdekken. Nog wel even de vraag wat het allemaal gekost heeft ......... maar pfff .... Eind goed, al goed. :)

@Famous Ha, daar ligt mijn telefoon ook. Mooi plekkie.

[Voor 17% gewijzigd door GerCor op 13-01-2018 18:40]

Me.

• Vissa66
Of ze heeft met haar klauwen aan de knop gezeten! :+

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04 08:23
@Famous waar is hier? Erin of bovenop? Zoek ook nog een goede plek.

• Famous

Famous

R 400+

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:13:
Er bovenop, op dat schuifje.
Blijft goed liggen, zelfs met sportief rijgedrag :)

Gaat nergens heen!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:23:
[...]
Er bovenop, op dat schuifje.
Blijft goed liggen, zelfs met sportief rijgedrag :)

Gaat nergens heen!
Iets meer kleur in het interieur aanbrengen. Moet wel met smaak uiteraard. Ik weet niet of ik het stuur en versnellingspook zo geslaagd vind: (als je toch iets nieuws aan je auto wilt doen)

[Voor 5% gewijzigd door GerCor op 13-01-2018 17:47]

Me.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Daarom heb ik hem altijd hier liggen, echt de perfecte plek dus zoek daar wat voor..

[afbeelding]

Ik heb een draadloze lader gedemonteerd en geplaats onder dat bakje in het dashboard boven de radio in de tiguan. Werkt perfect en zie je niks van :)

ps Golf R is enige wagen waar dat bakje omgekeerd open gaat :+

• Famous

Famous

R 400+

azz_kikr schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:36:
[...]

Ik heb een draadloze lader gedemonteerd en geplaats onder dat bakje in het dashboard boven de radio in de tiguan. Werkt perfect en zie je niks van :)

ps Golf R is enige wagen waar dat bakje omgekeerd open gaat :+
Dat schuifje?
Die ging op dezelfde manier open in mijn GTI :P

• GerCor

GerCor

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:13:
Voor de Golf 7 hebben ze mooie oplossingen:

YouTube: Wireless Phone Charging For Your Volkswagen Vehicle | Inbay

Deze is eenvoudiger te doen maar niet wireless. Wel netjes:

YouTube: VW Golf MK7 Series Universal Phone Dock

EDIT Vriendin net weer terug ..... verlichting gaat netjes uit. Tijdelijk iets? Aanstaande week toch naar @Rainesh .... kan hij even checken of alles goed staat.

[Voor 13% gewijzigd door GerCor op 13-01-2018 18:02]

Me.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:56:
[...]

Voor de Golf 7 hebben ze mooie oplossingen:

YouTube: Wireless Phone Charging For Your Volkswagen Vehicle | Inbay

Deze is eenvoudiger te doen maar niet wireless. Wel netjes:

YouTube: VW Golf MK7 Series Universal Phone Dock

EDIT Vriendin net weer terug ..... verlichting gaat netjes uit. Tijdelijk iets? Aanstaande week toch naar @Rainesh .... kan hij even checken of alles goed staat.
Die laatste gaat zo te zien niet werken met een iPhone 6 en hóger? Die iPhone 5S / SE past er qua breedte precies in volgens 't filmpje.

Dat issue met je verlichting: Waarschijnlijk een probleem wat in de "Interface" tussen de "chair" en het "keyboard" zit :9 >:)

[Voor 8% gewijzigd door Will_M op 13-01-2018 18:10]

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:06:
[...]

Die laatste gaat zo te zien niet werken met een iPhone 6 en hóger? Die iPhone 5S / SE past er qua breedte precies in volgens 't filmpje.
Universeel, dus lijkt mij geen probleem. De breedte geef je zelf aan.
Dat issue met je verlichting: Waarschijnlijk een probleem wat in de "Interface" tussen de "chair" en het "keyboard" zit :9 >:)
haha ....

[Voor 4% gewijzigd door GerCor op 13-01-2018 18:15]

Me.

• Famous

Famous

R 400+

Dat is letterlijk degene die ik hier plaatste alleen mijne was voor een 6 :+
wimmel_1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:06:
[...]

:D _/-\o_

[Voor 26% gewijzigd door Famous op 13-01-2018 18:36]

• Scrtz
Famous schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:03:
[...]

[afbeelding]

Haha ja, maar was beter met de plus die plek, aangezien X wat kleiner is ^^

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik heb een Golf 7.5 DSG en ben het start stop systeem meer dan beu. Ik weet dat je het permanent uit kan zetten dmv vcds, maar het is een leasewagen dus daar begin ik niet aan. Ik had hier gelezen dat er op de accu linksboven een soort sensor aanhangt die bepaalt wanneer start stop in werking moet treden. Nu heb ik geprobeerd om die sensor eraf te halen maar ik krijg hem met geen enkele mogelijkheid los van de accu.

Iemand een idee hoe ik het eraf kan krijgen?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Gines persoonlijk lijkt mij rommelen met hardware minstens net zo risicovol wanneer je niet weet wat je aan het doen bent? Ik heb het gewoon permanent uit laten zetten via VCDS en geniet er nog elke dag van :)

Website

• GerCor

GerCor

Gines schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:05:
Ik heb een Golf 7.5 DSG en ben het start stop systeem meer dan beu. Ik weet dat je het permanent uit kan zetten dmv vcds, maar het is een leasewagen dus daar begin ik niet aan. Ik had hier gelezen dat er op de accu linksboven een soort sensor aanhangt die bepaalt wanneer start stop in werking moet treden. Nu heb ik geprobeerd om die sensor eraf te halen maar ik krijg hem met geen enkele mogelijkheid los van de accu.

Misschien eerst even een foto uploaden waar je aan te roppen zit? Kunnen de deskundigen waarschijnlijk wel zeggen wat je precies moet doen. Tis maar een idee....

Me.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Kan je niet beter uit laten zetten (misleiden met vcds) en als je hem weg doet, weer aan laten zetten?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Je moet die sensor er niet af halen he, gewoon de plug/stekker uitrekken die erin zit.

Post eens foto waar je aan het sleuren bent.

• Rainesh

Gewoon via vcds laten doen en voor inleveren weer aan laten zetten. Moet ik ook vaak genoeg doen. Geen enkel probleem ermee.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 23:09
Rainesh schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:46:
[...]
ì

Gewoon via vcds laten doen en voor inleveren weer aan laten zetten. Moet ik ook vaak genoeg doen. Geen enkel probleem ermee.
En vervolgens gezeik met dealer krijgen. Die het vervolgens noteren of doorspelen naar de leasemaatschappij?

Kan hier een zekere iemand wel zeggen dat de dealer daar niks over te zeggen heeft, maar de auto is nog altijd van de leasemaatschappij. Na mijn weten noteren ze alles... Maar hoor graag als dat niet zo is, dan laat ik die shit ook aanpassen :)

Wel jammer, had hem ook wel willen laten chippen doormiddel van VCDS (RaceChip) of start stop uit laten zetten.. Wellicht dat ik voor het laatste toch nog de dealer informeer. Chippen laten we maar achterwegen. Al blijven extra pktjes verleidelijk.

[Voor 6% gewijzigd door Marsjee op 13-01-2018 23:12]

• Rainesh
Marsjee schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:11:
[...]

En vervolgens gezeik met dealer krijgen. Die het vervolgens noteren of doorspelen naar de leasemaatschappij?

Kan hier een zekere iemand wel zeggen dat de dealer daar niks over te zeggen heeft, maar de auto is nog altijd van de leasemaatschappij. Na mijn weten noteren ze alles... Maar hoor graag als dat niet zo is, dan laat ik die shit ook aanpassen :)

Wel jammer, had hem ook wel willen laten chippen doormiddel van VCDS (RaceChip) of start stop uit laten zetten.. Wellicht dat ik voor het laatste toch nog de dealer informeer. Chippen laten we maar achterwegen. Al blijven extra pktjes verleidelijk.
En wanneer krijgt de dealer het door dat je Startstop uit hebt laten zetten? Startstop uitzetten zorgt niet voor motorische problemen of storingen....zelfs bij simpel uitlezen komen ze er niet achter. Pas bij een dieptescan, dan pas gaan ze de aanpassing zien. Sterker nog, er zijn zelfs dealers die het ook uit zetten voor je :)

1) je kunt niet chippen via VCDS
2) Racechip zou ik dus nooit doen, gewoon een degelijke tuner gaan. Liefst eentje die gespecialiseerd is in VAG.

• Marsjee
Rainesh schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:24:
[...]

En wanneer krijgt de dealer het door dat je Startstop uit hebt laten zetten? Startstop uitzetten zorgt niet voor motorische problemen of storingen....zelfs bij simpel uitlezen komen ze er niet achter. Pas bij een dieptescan, dan pas gaan ze de aanpassing zien. Sterker nog, er zijn zelfs dealers die het ook uit zetten voor je :)

1) je kunt niet chippen via VCDS
2) Racechip zou ik dus nooit doen, gewoon een degelijke tuner gaan. Liefst eentje die gespecialiseerd is in VAG.
Of was het dan ODB? RaceChip overigens zelf in werking gezien bij 2 verschillende auto's.

Audi en MiniCooper. JD kan ook met een externe box geleverd worden toch?

• GerCor

GerCor

[...]
Misschien kun je even uitleggen waarom je er gezeik mee krijgt met de dealer? En waarom zou de dealer dat doorspelen naar de leasemaatschappij?

Me.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:28:
[...]

Of was het dan ODB? RaceChip overigens zelf in werking gezien bij 2 verschillende auto's.

Audi en MiniCooper. JD kan ook met een externe box geleverd worden toch?
[...]

- Met VCDS kan je niet chippen. Nooit gegaan en zal nooit gaan. Komt zelfs niet in de buurt van chippen.

Enige wat ik met Vagcom kon doen op Bora was kiezen welke "bank" van chip ik kon gebruiken. Std / Eco / Full tune / extreem (aka roetmodus) :D

- En zo een "racechip" zien ze niet. Want die zit gewoon tussen je stekkers. Over de kwaliteit ervan gaan we niks zeggen want er zijn er voor en tegenstanders. Volgens mij ben je nog beter met stdprogramma op ECU dan zo een box. Moet je hem er wel uithalen als die binnen moet.

- Via OBD chippen is bijna altijd. Voor sommige wagens moet er de ECU uit maar dat zijn er nog weinig. Die racechip box werkt en gaat je extra pk's geven. Dat onkent niemand. Maar het faked de waarden die ECU binnenkrijgt en geeft maar wat door. Bij leasewagen kan je het riskeren, bij eigen wagen zou ik het nooit doen.

- Gewoon naar degelijke tuner gaan, al dan niet gespecialieerd in VAG, maar dat hoeft niet. Genoeg goede tuners die specialiseren in verschillende merken. (Dat kunnen ze wel zien als ze willen als die geflashed geweest is).

- Die vcds startstop zien ze ook niet, of ze moeten specifiek al gaan kijken en dan nog. Is 30 seconden werk van terug origineel te zetten.

Edit: @Rainesh was me voor

[Voor 19% gewijzigd door SadisticPanda op 13-01-2018 23:37]

• Marsjee
azz_kikr schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:31:
[...]

- Met VCDS kan je niet chippen. Nooit gegaan en zal nooit gaan. Komt zelfs niet in de buurt van chippen.

Enige wat ik met Vagcom kon doen op Bora was kiezen welke "bank" van chip ik kon gebruiken. Std / Eco / Full tune / extreem (aka roetmodus) :D

- En zo een "racechip" zien ze niet. Want die zit gewoon tussen je stekkers. Over de kwaliteit ervan gaan we niks zeggen want er zijn er voor en tegenstanders. Volgens mij ben je nog beter met stdprogramma op ECU dan zo een box. Moet je hem er wel uithalen als die binnen moet.

- Gewoon naar degelijke tuner gaan, al dan niet gespecialieerd in VAG, maar dat hoeft niet. Genoeg goede tuners die specialiseren in verschillende merken. (Dat kunnen ze wel zien als ze willen als die geflashed geweest is).

- Die vcds startstop zien ze ook niet, of ze moeten specifiek al gaan kijken en dan nog. Is 30 seconden werk van terug origineel te zetten.

Edit: @Rainesh was me voor
Ik dacht een paar pagina's terug hier in het topic gelezen te hebben dat ze zien of er met vcds gerommeld is of niet? Ik heb het ook maar gelezen en gehoord zegmaar. 7 Als jullie zeggen dat vcds aanpassingen niets uitmaken, alleen maar mooi! Want dan mag mijn start/stop ook wel uit. :)

• GerCor

GerCor

Niemand zegt dat VCDS aanpassingen niets uitmaken. Ik weet niet wat jij allemaal leest en waar. Als je ergens een probleem mee hebt dan zullen ze specifiek gaan zoeken.

Dus, laat jij start/stop met VCDS uitschakelen dan kan niemand dat iets schelen. Probleem is: als de dealer aan je vraagt: is met VCDS start/stop uitgeschakeld en je zegt: nee, 100 % zeker weten van niet en ze gaan kosten maken ..... en dan later ontdekken dat het wel met VCDS is uitgeschakeld .... dan heb je wel een probleem. Maar dan gaat het over de kosten.

@Rainesh heeft van mijn systeem een back-up gemaakt. Hij kon zien dat er 2 foutmeldingen waren. Er was iets gedaan met de tellerbak en dat heeft hij gereset. En er zit een fout in de tank(module) of hoe dat maar heet.
Maar was mijn start/stop uitgeschakeld met VCDS dan wordt dat niet gemeld als een FOUT.

Dus, natuurlijk maken VCDS aanpassingen WEL iets uit. Zou het niks uitmaken dan had het geen enkele functie.

[Voor 70% gewijzigd door GerCor op 14-01-2018 08:58]

Me.

• Gines
azz_kikr schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:31:
[...]

Je moet die sensor er niet af halen he, gewoon de plug/stekker uitrekken die erin zit.

Post eens foto waar je aan het sleuren bent.
Mijn bewoordingen waren niet zo goed, natuurlijk weet ik ook wel dat ik niet die volledige sensor eraf moet halen en enkel die stekker los moet trekken, maar die stekker krijg ik niet los waar 2 draden aan verbonden zijn. Hieronder een foto van wat ik bedoel (waarvan de stekker dus al eraf getrokken is), het is niet die van mij maar het is wel identiek hetzelfde. Ik zal eens morgen een foto trekken van hoe het er bij mij uitziet.

Ik zou het zeer graag met vcds uitzetten, maar ken niemand in de omgeving (Vlaanderen, België) die dit voor mij kan doen. Daarom is die stekker eraf halen een betere optie voor mij.

• GerCor

GerCor

Zoals @Rainesh schrijft: sommige dealers zetten het voor je uit als je dat wilt.

Me.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Gines schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:04:
[...]

Mijn bewoordingen waren niet zo goed, natuurlijk weet ik ook wel dat ik niet die volledige sensor eraf moet halen en enkel die stekker los moet trekken, maar die stekker krijg ik niet los waar 2 draden aan verbonden zijn. Hieronder een foto van wat ik bedoel (waarvan de stekker dus al eraf getrokken is), het is niet die van mij maar het is wel identiek hetzelfde. Ik zal eens morgen een foto trekken van hoe het er bij mij uitziet.

[afbeelding]

Ik zou het zeer graag met vcds uitzetten, maar ken niemand in de omgeving (Vlaanderen, België) die dit voor mij kan doen. Daarom is die stekker eraf halen een betere optie voor mij.
Van waar ben je, ik ben ook van België :P

Btw, ik heb deze week in een MK7 een printje ingebouwd. Werkt perfect. Start/Stop setting blijft bewaard nu. Staat die aan, volgende keer dat je wagen start, staat SS aan. Zet je hem uit, blijft die uit tot je nog eens op de knop duwt (ook al gaat contact af) ^^ ZO had het van in begin moeten zijn. >:)

[Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 14-01-2018 00:38]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangezien er hier ook wel wat "Belgen" aanwezig zijn: Ik heb gisteren (weer?) een mooie brief ontvangen in tweevoud (Frans / Nederlands) en daarvan probeer ik 't bedrag (€162,-) net even netjes DIGITAAL over te maken.....

Er staat op die brief een mooi url (https://verkeersboeten.be) én wat gegevens aangaande 't verbaal én datum welke je in kunt voeren op die site. Vervolgens wordt me gevraagd een "CAPTCHA" over te tikken (welke Clown bedenkt dat daar?) en...... Rara Fietsbel: Ik kán niet betalen want er werkt "iets" niet....

Nou kán ik die €162,- ook overmaken naar een rekeningnummer met de vermelding van een "kenmerk" (mededeling volgens de papieren "boete"), máár: ONMOGELIJK dat de naam dan bij de rekeninghouder gaat passen....

In welke EEUW qua bankieren leven ze in het arrondisement "LUIK" nóg?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Waar de f/ck heb je het over.

Rekeningnummer (iban), bedrag en gestructureerde mededeling....Dat is het.

Als een standaard Europese overschrijving al te ingewikkeld is..... :+

PS die gestructureerde mededeling ziet er als volgt uit +++123/1234/12345+++

PPS "kenmerk" is iets wat enkel in Nederland gebruikt wordt, de andere landen verstaan woorden van meer dan 2 lettergrepen.

PPS, what is er verkeerd met een captcha? Liever geen bots die in bulk boetes van iedereen gaan opvragen

[Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 14-01-2018 01:02]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:01:
[...]

Waar de f/ck heb je het over.

Rekeningnummer (iban), bedrag en gestructureerde mededeling....Dat is het.

Als een standaard Europese overschrijving al te ingewikkeld is..... :+

PS die gestructureerde mededeling ziet er als volgt uit +++123/1234/12345+++

PPS "kenmerk" is iets wat enkel in Nederland gebruikt wordt, de andere landen verstaan woorden van meer dan 2 lettergrepen.

PPS, what is er verkeerd met een captcha? Liever geen bots die in bulk boetes van iedereen gaan opvragen
Je wist dat er tegenwoordig ook terecht (weer) op naam / rekeningnummer een controleslag uitgevoerd wordt?

EN op je PPS: Captcha's zijn middels een "béétje" intelligentie ook gewoon leesbaar voor een "bot" ....... Daar heb je niet eens zo héél veel (lokale) rekenkracht voor nodig.... Cloud Based Computing kán veel!!

En "De Cloud"... Da's niks meer dan een andere term voor "andermans datacenter / computer"!!

[Voor 16% gewijzigd door Will_M op 14-01-2018 01:12]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:04:
[...]

Je wist dat er tegenwoordig ook terecht op naam / rekeningnummer een controleslag uitgevoerd wordt?
Rekeningnummer is er altijd al check geweest; je kan niet zomaar 1 cijfer verkeerd typen.

Naam kan je invullen wat je wil, geen controle op, enkel voor grote bedragen moet de naam correct zijn. ( > 25.000€)

Geen check op nodig. Meeste dingen worden in België toch in het zwart betaald 8) :+

[Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 14-01-2018 01:18]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:16:
[...]

Rekeningnummer is er altijd al check geweest; je kan niet zomaar 1 cijfer verkeerd typen.

Naam kan je invullen wat je wil, geen controle op, enkel voor grote bedragen moet de naam correct zijn. ( > 25.000€)
Dat werkt hier in NL dus (gelukkig) niet meer: https://nos.nl/artikel/21...rboekingen-tegengaan.html

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 10:02
Omdat ik tijdens het samenstellen van mijn auto gedoe had over opties en budget is het er niet van gekomen om andere koplampen te nemen.
Ik heb wat mij betreft echt wel een stoere auto ( varian 7,5 high bus r - wit ), maar vind de 'gele' verlichting er zo niet bij passen en irriteer me eraan.

Zijn er mensen die relatief simpele/goedkope swaps hebben hiervoor? denkende aan eventueel led of andere kleur lampjes?

* het is een leaseauto dus allerlei onderdelen moeten slopen en/of verwijderen is niet aan de orde uiteraard :O

[Voor 15% gewijzigd door bakkie1985 op 14-01-2018 08:09]

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• GerCor

GerCor

Tsja. Geel licht, wit licht .... het wordt er niet stoerder van, vind ik. Ik zag gisteren nog een witte GTI, mooi verlaagd .... netjes hoor, maar met halogeen koplampen. En of je daar nou wel of geen witte lampjes in doet.

Me.

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 10:02
GerCor schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:12:
Tsja. Geel licht, wit licht .... het wordt er niet stoerder van, vind ik. Ik zag gisteren nog een witte GTI, mooi verlaagd .... netjes hoor, maar met halogeen koplampen. En of je daar nou wel of geen witte lampjes in doet.
Ik weet het, is misschien ook wel meer mijn persoonlijk mankement :D

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• GerCor

GerCor

bk1985 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:14:
[...]

Ik weet het, is misschien ook wel meer mijn persoonlijk mankement :D
Kijk, persoonlijk zou ik in dat geval naar de dealer gaan en vragen of zij er witte lampen in willen zetten. Heb je gelijk de juiste lampen te pakken. Mocht het allemaal nog afstelling nodig hebben kunnen zij dat ook gelijk voor je doen. Ook kunnen ze je uitleggen wat wel en niet kan en mag. Kost misschien iets meer maar rij je niet rond met de gedachte dat er iets niet klopt waarop je eventueel aangesproken zou kunnen worden door de politie.

@wimmel_1 Waarom gebruik je die site? Je kunt het toch gewoon via de bank overmaken? Volgens mij, maar weet het niet zeker: vul het IBAN nummer in en het systeem zoekt de juiste tenaamstelling erbij. En voor jou ook wel handig. Kent jouw adresboek van jouw bank dat rekeningnummer nog niet, dan vraagt het systeem of je het aan je adresboek wilt toevoegen. :9
Volgens mij is 'kenmerk' de cijferreeks van een acceptgiro. Je kunt eventueel zelf ook nog een 'omschrijving' er aan toevoegen maar dat is meer voor jezelf of voor degene die je een factuur heeft gestuurd en graag de factuurdatum/factuurnummer/klantnummer e.d. vermeld wil hebben bij een betaling.

Zo heb ik ooit in een ver verleden 7.000 gulden gewonnen in het casino in Rotterdam. Contant gestort bij de bank met als omschrijving: winst casino. Mocht de belastingdienst gaan neuzen dan staat dat er vast bij. Belastingvrij namelijk. :9

NB overigens heeft het allemaal geen fluit met het onderwerp van deze topic te maken maar 'alla'.

Oja, nog vergeten te vermelden: elektrisch inklapbare spiegels en achteruitrijcamera zijn gemonteerd en gecodeerd door VAS Technics in Zeist. Via AutoPar geregeld via de mail. De mannen die het geïnstalleerd hebben konden wel broers zijn van @Rainesh. Alles in 2 dagen geregeld. _/-\o_

[Voor 52% gewijzigd door GerCor op 14-01-2018 09:37]

Me.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bk1985 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:02:
Omdat ik tijdens het samenstellen van mijn auto gedoe had over opties en budget is het er niet van gekomen om andere koplampen te nemen.
Ik heb wat mij betreft echt wel een stoere auto ( varian 7,5 high bus r - wit ), maar vind de 'gele' verlichting er zo niet bij passen en irriteer me eraan.

Zijn er mensen die relatief simpele/goedkope swaps hebben hiervoor? denkende aan eventueel led of andere kleur lampjes?

* het is een leaseauto dus allerlei onderdelen moeten slopen en/of verwijderen is niet aan de orde uiteraard :O
Een oranje zwaailicht op je dak is ontzettend “stoer”.

Neen, goedkoopste deftige swap is 2e hands of deftige aftermarket lichtblokken kopen.

Begin niet te klooien met ledjes of weet ik veel,in je koplampen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:13
Nog 45 dagen... waarop moet een auto maken zo lang duren :+

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:53:
Nog 45 dagen... waarop moet een auto maken zo lang duren :+
Het duurt geen 45 dagen hoor om zo'n auto te maken. Hooguit een dag tot een paar uur. :9

Me.

• Blue-eagle
  • Niet online
Scrtz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Poah ja zo irritant he, zie je dat grijze dashboard al ipv hoogglans zwart, weet je al genoeg. Of een ‘highline’ zonder stuurwielbediening..
Oh goed om te weten dit :D Ik vond die brushed steel grijze dashboard varianten altijd veel mooier. Ik dacht dat het zwarte pianolak iets "Duits" was :+ Want in Duitsland zag ik de grijze variant bijna nooit terugkomen.

Dat zwarte pianolak krijgt volgens mij wel snel vingerafdrukken en vlekken en stof wat goed zichtbaar is. Dus. Stofdoekje voor handen houden denk ik dan maar :7

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet alleen vlekken, denk je met krassen?
bk1985 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:02:

Setje lumileds uit China halen en die erin drukken. :Y
https://m.ebay.com/itm/G7...867329484?epid=5012579237

LED Verlichting auto+motor

Ik heb alleen geen ervaring met hoe het canbus systeem van VW reageerd...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mb1
azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:29:
[...]

Btw, ik heb deze week in een MK7 een printje ingebouwd. Werkt perfect. Start/Stop setting blijft bewaard nu. Staat die aan, volgende keer dat je wagen start, staat SS aan. Zet je hem uit, blijft die uit tot je nog eens op de knop duwt (ook al gaat contact af) ^^ ZO had het van in begin moeten zijn. >:)
Wat kost dat en waar heb je het besteld?

• GerCor

GerCor

Blue-eagle schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Oh goed om te weten dit :D Ik vond die brushed steel grijze dashboard varianten altijd veel mooier. Ik dacht dat het zwarte pianolak iets "Duits" was :+ Want in Duitsland zag ik de grijze variant bijna nooit terugkomen.
Is dat niet de 'Lounge' variant?

YouTube: VW Golf VII 2 0 TDI BMT Lounge Navi Xenon

[Voor 12% gewijzigd door GerCor op 14-01-2018 10:48]

Me.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Joopieboy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:34:
Niet alleen vlekken, denk je met krassen?

[...]

Setje lumileds uit China halen en die erin drukken. :Y
https://m.ebay.com/itm/G7...867329484?epid=5012579237

LED Verlichting auto+motor

Ik heb alleen geen ervaring met hoe het canbus systeem van VW reageerd...
Dan vliegen je wielen er spontaan af...Gewoon ver van wegblijven, wat ze ook zeggen....reflectors voor halogeen zijn geen projectors. Lees je wel, jaaaaa lichtbeeld is perfect....niet dus. Moet je nog adapterringen kopen want golf 7 krijgt voeding langs de behuizing en niet via een stekker.

Set complete lichtblokken die plug en play zijn heb je al voor minder dan 400 euro. Heb je deftige set met projectors en dan zit niet iedereen te seinen dat je grootlichten zouden opstaan.
mb1 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Wat kost dat en waar heb je het besteld?
Zelf gemaakt voor paar euro. Je vind ze ook voor 30 euro en meer op ebay en overal. Iets duurder maar kleiner. Ik kan zo klein niet solderen :D zit toch verborgen onder versnellingspook ergens.

• mb1
Dus je hebt een E-schema + print ontwerp?

• Famous

Famous

R 400+

mb1 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:24:
Voor geld is alles te koop :+

• Marsjee
azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Dan vliegen je wielen er spontaan af...Gewoon ver van wegblijven, wat ze ook zeggen....reflectors voor halogeen zijn geen projectors. Lees je wel, jaaaaa lichtbeeld is perfect....niet dus. Moet je nog adapterringen kopen want golf 7 krijgt voeding langs de behuizing en niet via een stekker.

Set complete lichtblokken die plug en play zijn heb je al voor minder dan 400 euro. Heb je deftige set met projectors en dan zit niet iedereen te seinen dat je grootlichten zouden opstaan.
Ik heb er WEL ervaring mee. In mijn vorige Aygo uit 2015. Nooit mensen gehad die gingen seinen. Collega's met zelfde auto en lampen achter mij zien rijden zonder irritant licht in m'n bakkes. Echte xeon verlichting, dat is pas irritant !

Maargoed, dat de een, liever lampen koopt "van nog net geen 400euro" Prima. Ik pak liever een goedkopere, voor mij net zo een goed werkende oplossing. Ik betaal liever niet teveel zegmaar.

Maar hé, dat ben ik.... Beetje het zelfde als dat ik niet dagelijks boodschappen doe bij een AH, maar liever de Lidl in loop. Boeit het mij wat? Nope. *O*

Edit:
Stel nu dat ik vervangende lampjes nodig heb, ik koop daarvoor de lampjes van Philips, die wat witter zijn, dan zie ik hier het commentaar alweer staan hoor. Nee, ik zal voor jullie lekker alles OEM bij de dealer halen, want stel je voor.... Hahaha, blijft grappig...denk toch maar om dit topic verder te laten voor wat het is. Ouwe mannen met dubbele pijpjes onder de golf. Mist enkel nog een Petje en gucci tasje.

[Voor 15% gewijzigd door Marsjee op 14-01-2018 11:56]

• Uffeltje
Goed geslapen? ;)

[Voor 9% gewijzigd door Uffeltje op 14-01-2018 12:15]

YouTube

• Gines
azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:29:
[...]

Van de omgeving van Gent. En wat jij hebt ingebouwd in je auto zou standaard van Volkswagen uit moeten ingebouwd zijn. Niet dat het elke keer uitgeschakeld wordt wanneer je de contact afzet.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Ik heb er WEL ervaring mee. In mijn vorige Aygo uit 2015. Nooit mensen gehad die gingen seinen. Collega's met zelfde auto en lampen achter mij zien rijden zonder irritant licht in m'n bakkes. Echte xeon verlichting, dat is pas irritant !

Maargoed, dat de een, liever lampen koopt "van nog net geen 400euro" Prima. Ik pak liever een goedkopere, voor mij net zo een goed werkende oplossing. Ik betaal liever niet teveel zegmaar.

Maar hé, dat ben ik.... Beetje het zelfde als dat ik niet dagelijks boodschappen doe bij een AH, maar liever de Lidl in loop. Boeit het mij wat? Nope. *O*

Edit:
Stel nu dat ik vervangende lampjes nodig heb, ik koop daarvoor de lampjes van Philips, die wat witter zijn, dan zie ik hier het commentaar alweer staan hoor. Nee, ik zal voor jullie lekker alles OEM bij de dealer halen, want stel je voor.... Hahaha, blijft grappig...denk toch maar om dit topic verder te laten voor wat het is. Ouwe mannen met dubbele pijpjes onder de golf. Mist enkel nog een Petje en gucci tasje.
Niemand spreekt van oem. Of je er nu sylvania, philips of osram indraait. Maakt geen drol uit, zo lang het maar halogeen in. In de rest van je lampen draai je in wat je wil. Al stak je er kerstverlichting in, boeie.
Maar van koplampen blijf je af of doe je het goed. Het is trouwens 400 voor volledige lichteenheid. Dus met grootlicht, standlicht, drl, pinkers, .... niet enkel de lamp. Zou beetje duur zijn.
mb1 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:24:
Schema wel, print is gewoon zo een blank pcb met 162 gaatjes, was maar testversie.

• GerCor

GerCor

[...]
Hahaha, blijft grappig...denk toch maar om dit topic verder te laten voor wat het is. Ouwe mannen met dubbele pijpjes onder de golf. Mist enkel nog een Petje en gucci tasje.
Doe maar want je bent bloedirritant. Iemand stelt een vraag, jij bemoeit je er mee en ineens gaat het over jou en wat jij vindt. Dus, de mazzel.

Me.

• Famous

Famous

R 400+

[...]
Edit:
Hahaha, blijft grappig...denk toch maar om dit topic verder te laten voor wat het is. Ouwe mannen met dubbele pijpjes onder de golf. Mist enkel nog een Petje en gucci tasje.
Ik heb een dubbele pijpjes onder een Golf en heel af en toe ene petje op. Voldoe ik toch weer aan de doelgroep van Golf :D

Ben alleen nog niet oud en vind Gucci meer bij een Golf 4 passen :+
GerCor schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Doe maar want je bent bloedirritant. Iemand stelt een vraag, jij bemoeit je er mee en ineens gaat over jou en wat jij vindt. Dus, de mazzel.
Maak je druk, het is online.
Niet teveel aangesproken voelen op het woordje “oud” O-)

• GerCor

GerCor

Bij de volgende poging tot iemand een zetje geven, kan je er zelf 1 verwachten

[Voor 74% gewijzigd door PWM op 15-01-2018 18:30]

Me.

• Engineer Stewie
GerCor schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Het duurt geen 45 dagen hoor om zo'n auto te maken. Hooguit een dag tot een paar uur. :9
Ik weet het. Moest zijn zoals bol.com zijn. Voor 24h besteld volgende dag voor de deur })

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Engineer Stewie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:38:
[...]
Ik weet het. Moest zijn zoals bol.com zijn. Voor 24h besteld volgende dag voor de deur })
Prima mogelijk, gewoon uit de voorraad kopen. Zo werkt het bij bol.com ook :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:38:
[...]
Jouw opdracht ligt vast in een hele dikke stapel opdrachten..... komt steeds meer naar boven drijven.... spannend. Ik zou ook niet weten hoe maar probeer er van te genieten. :+

Overigens, heeft niks met deze topic te maken, maar mijn vriendin en ik hebben snode plannen tijdens de zomervakantie een stedentrip België te gaan maken. Antwerpen, Brussel, Gent en Brugge staan al op de agenda. België blijft bij mij toch trekken. Apart gezellig sfeertje dat ik zeer aangenaam vind.

Nu nog deftige slaapkotten zoeken. :)B

[Voor 40% gewijzigd door GerCor op 14-01-2018 15:19]

Me.

• mb1
azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Schema wel, print is gewoon zo een blank pcb met 162 gaatjes, was maar testversie.
Dan de vraag ben je bereid deze te delen?
Tussen de regels door had je me nog niet begrepen denk ik >:)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-03 21:59
GerCor schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Overigens, heeft niks met deze topic te maken, maar mijn vriendin en ik hebben snode plannen tijdens de zomervakantie een stedentrip België te gaan maken. Antwerpen, Brussel, Gent en Brugge staan al op de agenda. België blijft bij mij toch trekken. Apart gezellig sfeertje dat ik zeer aangenaam vind.

Jij durft nogal, de ophanging van je Golf zo op proef stellen. >:)

• Famous

Famous

R 400+

[...]

Jouw opdracht ligt vast in een hele dikke stapel opdrachten..... komt steeds meer naar boven drijven.... spannend. Ik zou ook niet weten hoe maar probeer er van te genieten. :+

Wel daarna toe maar een afwerkplek parkeerplaats bij de Meer is teveel gevraagd :+

• GerCor

GerCor

AndRo555 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:21:
[...]
Jij durft nogal, de ophanging van je Golf zo op proef stellen. >:)
Niet alleen dat. Het wordt ook een uitdaging voor de navigatie. Jaren geleden kwam ik op een rotonde met 74 afslagen (ietsjepietsje overdreven). Brussel rechtsaf geeft het bord in het midden van de rotonde aan. Maar er zijn 3 afslagen naar rechts, dus welke? (O, en voor de grapjassen: alle afslagen op een rotonde zijn naar rechts. Ik bedoel dus: vóór de afslag waarbij je eigenlijk rechtdoor gaat) Moest je echt eerst eentje kiezen en na 50 meter stond een bord welke richting je gekozen had. Krijg je het gevoel dat je aan een loterij meedoet. Maar dat was nog in de tijd van het stratenboek. En al dat soort zaken heeft ook wel een bepaalde charme.

Trouwens, onze wegen zijn prima om over te rijden maar een Belgische collega maakte de opmerking. Je weet in Nederland nooit hoe je moet rijden. Sta je in Zwolle en wil je naar Maastricht, Eindhoven, Rotterdam? Het staat nergens aangegeven. Hooguit Utrecht en misschien Amsterdam maar dat is dan ook wel. En we weten het allemaal wel. Fransen en Duitsers .... je komt ze tegen die de weg vragen. Fransen verstaan we niet, dus helaas en Duitsers sturen we per definitie de verkeerde kant op. :9

@Famous Zonder de gelovigen te willen beledigen maar zelfs God heeft PP De Meern jaren geleden al verlaten. Een triester stukje Nederland bestaat niet.

Ondertussen: mijn vriendin en dochter zijn nu al uren weg met mijn super Golf 7, wit met panoramadak. 'Even een stukje rijden' noemen ze dat.

Jaja. *;

[Voor 48% gewijzigd door GerCor op 14-01-2018 16:18]

Me.

• Engineer Stewie

Doe dat heel soms op 1 dag. Brussel-Antwerpen heel vaak. Hoofdkantoor is Brussel, 2de belangrijkste vestiging is Mechelen (neem die stad ook ineens mee, ook al aardig oud) en de 2de serverfarm staat in Hoboken (en wat van mijn systemen staan daar).
Anders kom je ook niet aan 50k per jaar eh.

Ben ook eens benieuwd of een server (doos is zo breed/lang als een europallet) in de Arteon past. Gelukkig hebben we ook bestelwagens :+ .

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:46:
[...]
..... 2de belangrijkste vestiging is Mechelen (neem die stad ook ineens mee, ook al aardig oud) ...
Staat genoteerd. Thanks.

Me.

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:45:
[...]

@Famous Zonder de gelovigen te willen beledigen maar zelfs God heeft PP De Meern jaren geleden al verlaten. Een triester stukje Nederland bestaat niet.

Jaja. *;
Kom net van De Meern af :9 Nieuwjaars audi meeting.....lekker druk! Veel mooie dikke bakken. Wij hadden nog goede plekken...tegelijkertijd was er ook een Opel, Fiat500 en Honda meeting 8)7

De opels stonden dus op de gaarste/slechtste plekken, de Fiat500 kwamen toen we met zn allen net weg gingen.

Honda's die reden gelijk maar weer door haha.

[Voor 45% gewijzigd door Rainesh op 16-01-2018 07:36]

• GerCor

GerCor

@Rainesh Zing gezellig mee: YouTube: Eric Idle - "Always Look On The Bright Side Of Life" - STE...

Ik zeg altijd: zonder dalen geen pieken ......

Me.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:58
Ik voel je pijn. Ben je zuinig op je auto, dan verknalt iemand anders het wel voor je.

• Engineer Stewie
Mijn huidige auto had dat al na 3 weken... parkeerschade en geen papiertje :(.

Schade rijden kan, ikzelf ben zeker ook niet perfect, maar rij dan niet zomaar door.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heeft die andere persoon waarschijnlijk niet eens gevoeld. Gewoon bij uitdraaien gedacht: “ik kom er net”.....niet dus. Blijft wel,kut natuurlijk.

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:31:
Heeft die andere persoon waarschijnlijk niet eens gevoeld. Gewoon bij uitdraaien gedacht: “ik kom er net”.....niet dus. Blijft wel,kut natuurlijk.
Als er een 'put' (deukje) in zit denk ik zelf eerder aan een fietser/scooter. Met fiets/scooter en al tegen de auto gevallen.

Me.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Nu jij :)

En nogmaals geen ervaring met VW en hoe het systeem werkt. Ik heb al heel wat mensen blijgemaakt, ook mensen die met xenon en 'halogeen' koplampen een bagger lichtbeeld hadden. Verschil is dat de Lumileds lichtpunten heeft die gelijk zijn met de gloeidraad bij halogeen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee