Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste
Acties:
  • 390.890 views

Onderwerpen

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:36
quote:
Tylen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:34:
[...]

Heb de mijne wel in een houder. Maar een houder zonder reclame en zonder die dikke zwarte rand er dus onder.
Is al wel beter ja.
Heb zowel voor als achter geen houder, zelf erg tevreden mee toen ik het zo gemaakt had! Zeker omdat er ook geen gaten in de platen zitten.

Als het mensen opvalt krijg ik ook altijd complimenten gevolgd door de vragen hoe het in godsnaam zo gemonteerd is :+

@Vissa66 dat blijkt, zie er hier in de buurt eigenlijk nooit een.
Blijf het wel echt een top model vinden!

Xbox live: Ghesous

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:26
Twijfel alleen over de downpipe. Weet dat bij mijn Type R een sportcat of katloze downpipe een gigantische resonantie op bepaalde toerentallen met zich mee bracht.

Auto moet gewoon stil blijven. Maar het scheelt wel een bak vermogen. :+

Clubsport ED40 GTI

• Famous
quote:
Vissa66 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:54:
Twijfel alleen over de downpipe. Weet dat bij mijn Type R een sportcat of katloze downpipe een gigantische resonantie op bepaalde toerentallen met zich mee bracht.

Auto moet gewoon stil blijven. Maar het scheelt wel een bak vermogen. :+
Gewoon doen, zoals je aangeeft scheelt het echt.
Rest gewoon de demper erin laten.

Op mijn 6 GTI een complete Milltek resonated erop en die was van binnen goed stil.
Nu heb ik geen middendemper en dat laat het wel wat meer resoneren van binnen.

• Vissa66
Ik ben een keer de fout in gegaan door een belg te vertrouwen dat een Milltek Race systeem heel goed te doen was van binnen. Was prima mee te leven.

Toen ik dat ding gemonteerd had en het 1e ritje deed, mijn god, communiceren van binnen was al moeilijk. Mja wie vertrouwt er dan ook een belg, zucht! :+

Zou je katloos gaan? Of sportcat? Weet niet of dat nog veel scheelt tussen die 2 in vermogen. :)

Clubsport ED40 GTI

• Famous
quote:
Vissa66 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:15:
Ik ben een keer de fout in gegaan door een belg te vertrouwen dat een Milltek Race systeem heel goed te doen was van binnen. Was prima mee te leven.

Toen ik dat ding gemonteerd had en het 1e ritje deed, mijn god, communiceren van binnen was al moeilijk. Mja wie vertrouwt er dan ook een belg, zucht! :+

Zou je katloos gaan? Of sportcat? Weet niet of dat nog veel scheelt tussen die 2. :)
Tja, het is wat je wil.

Je kan de huidige leeg kloppen, heb je vaak nog wel een vieze bocht erin.

Sportkat is sowieso goed, wel iets prijziger. Heb ik op de R en hoopte dat het wat stank zou tegenhouden maar helaas :D

Mijn Milltek had helemaal geen kat en scoorde erg lekker op de bank :)

En natuurlijk octaan 102 tanken!

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:10
quote:
Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:43:
Als het mensen opvalt krijg ik ook altijd complimenten gevolgd door de vragen hoe het in godsnaam zo gemonteerd is :+
Hoe is het gemonteerd? Dubbelzijdige tape?
Maar geloof dat Belgische nummerplaten (de achterste) voorgeboord zijn... :(.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:22:
[...]

Je kan de huidige leeg kloppen, heb je vaak nog wel een vieze bocht erin.

Sportkat is sowieso goed, wel iets prijziger. Heb ik op de R en hoopte dat het wat stank zou tegenhouden maar helaas :D

Mijn Milltek had helemaal geen kat en scoorde erg lekker op de bank :)
Hoezo een bocht dan? De sportkat zit toch in één rechte lijn tussen de downpipe en de einddemper? Is althans bij mijn Scirocco zo, dus ik neem aan bij een Golf niet anders?

En hoe doe je het dan bij de APK als je kat leeg is of als in het geheel geen kat installeert (nog los het 'morele vraagstuk')?

• Vissa66
Hij bedoeld als je uit de std downpipe de katalysator zou slopen en de pijp zelf terug zet. De std vorm van de downpipe is meestal een beetje vreemd / nauw van vorm. :)

APK kun je 100% vergeten zonder kat. Kom je niet door de gastest. Dan zul je de stock kat moeten terugplaatsen.

Vissa66 wijzigde deze reactie 10-01-2018 19:47 (25%)

Clubsport ED40 GTI

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:50
quote:
Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:18:
[...]

Of gewoon zonder een houder, nog mooier :)

[afbeelding]

Ja de foto is express in een hoek gemaakt zodat de luxe letters goed op vallen :D
En ik weet dat die vies is, morgen krijgt ze weer een was behandeling
Ook het eerste wat ik altijd doe bij een nieuwe auto die geen luxe kentekenplaten heeft, meteen erop knallen :P

• Famous
quote:
Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:29:
[...]

Hoe is het gemonteerd? Dubbelzijdige tape?
Maar geloof dat Belgische nummerplaten (de achterste) voorgeboord zijn... :(.
Gezien in België platen sowieso persoonsgebonden zijn zou ik het niet aanraden.
Is gemonteerd met ruitenkit, gaat nergens heen :D
quote:
Weemism schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:37:
[...]

Hoezo een bocht dan? De sportkat zit toch in één rechte lijn tussen de downpipe en de einddemper? Is althans bij mijn Scirocco zo, dus ik neem aan bij een Golf niet anders?

En hoe doe je het dan bij de APK als je kat leeg is of als in het geheel geen kat installeert (nog los het 'morele' vraagstuk)?
Een standaard downpipe heeft naast het 'beton' wat erin zit ook een vernauwing. Het makkelijkst uit te leggen met een foto, zie hieronder.

Zolang jij de emissietest haalt en geen foutmelding heb hoor je bij de APK niks. Heb je helemaal geen kat eronder dan kunnen ze er over vallen maar heb ik nog niet mee gemaakt.
Als je de emissie test makkelijk wil halen; gewoon even de auto goed warm rijden :)

Het woordje moreel snap ik in de context van/met een uitlaat niet ;)

• Vissa66
Iemand trouwens een Golf MK7 zonder LED achterlichten? Ik heb een setje originele LED achterlichten van mijn Clubsport in de aanbieding zeer binnenkort. Net MK7.5 lichten besteld, kon het toch niet laten! :+

Gaat om deze achterlichten die ik in de aanbieding heb:

Clubsport ED40 GTI

• Famous
quote:
Vissa66 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:50:
Iemand trouwens een Golf MK7 zonder LED achterlichten? Ik heb een setje originele LED achterlichten van mijn Clubsport in de aanbieding zeer binnenkort. Net MK7.5 lichten besteld, kon het toch niet laten! :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je ook een tintje donkerder dan normale lichten?
Zijn dan ook nog eens een stuk meer waard.

Althans, dit was zo met de 6 achterlichten; de R achterlichten (donkerrood) waren aanzienlijk duurder dan de normale LED lichten.

• Vissa66
Deze zijn inderdaad ,,gesmoked'' :)

Clubsport ED40 GTI

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:10
quote:
Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:50:
Gezien in België platen sowieso persoonsgebonden zijn zou ik het niet aanraden.
Is gemonteerd met ruitenkit, gaat nergens heen :D
Dat is het probleem van de leasemaatschappij, niet mijn nummerplaat :p.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:50:
[...]

Een standaard downpipe heeft naast het 'beton' wat erin zit ook een vernauwing. Het makkelijkst uit te leggen met een foto, zie hieronder.

Zolang jij de emissietest haalt en geen foutmelding heb hoor je bij de APK niks. Heb je helemaal geen kat eronder dan kunnen ze er over vallen maar heb ik nog niet mee gemaakt.
Als je de emissie test makkelijk wil halen; gewoon even de auto goed warm rijden :)

Het woordje moreel snap ik in de context van/met een uitlaat niet ;)

[afbeelding]
@Vissa66 en @Famous, duidelijk nu idd heren :) . De originele downpipe, die ik hier ook nog in de berging heb liggen, is idd behoorlijk nauw en wat meer gebogen, ik dacht in eerste instantie dat op het uitlaattraject erna werd gedoeld.

V.w.b. de APK heb je dan wel een bijzonder adresje denk ik, want zonder kat zou je normaliter echt geen goedkeuring krijgen. Had zelf zelfs al moeite met een sportkat omdat men de motor niet voldoende warm had laten draaien en ik in eerste instantie dus zelfs met een functionele kat een afkeuring kreeg.

Het morele vraagstuk betreft het verwijderen van de kat, ding zit er natuurlijk normaal niet voor niets ;) , dus meer giftige stoffen die je in je omgeving verspreidt ten faveure van je eigen rijplezier. Niet iedereen heeft daar moeite mee, ik wel een beetje, maar goed, wie ben ik.

• Famous
Die vernauwing kan het nog wel aardig drukken, beetje tegendruk mag natuurlijk ook wel maar niet teveel :p

Het morele vraagstuk, tja.. ik ben er altijd sceptisch over. Zolang ze aan de andere kant van de wereld nog zoveel vervuilen, wat maakt één downpipe dan uit die wel of geen kat heeft?
Andere kant; we moeten ergens beginnen en als iedereen zo denkt komen we nooit ergens.

Heb voor mijzelf besloten dat zolang ik nog geen kinderen op de wereld heb gezet dat ik mij qua dit er nog niet druk over ga maken.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
quote:
Vissa66 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:50:

[afbeelding]

[afbeelding]
@Blue-eagle deze gaan mooi staan op jouw auto! :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:05:

[...]

Zolang ze aan de andere kant van de wereld nog zoveel vervuilen, wat maakt één downpipe dan uit die wel of geen kat heeft?
Andere kant; we moeten ergens beginnen en als iedereen zo denkt komen we nooit ergens.
Precies dat dus.
quote:
Heb voor mijzelf besloten dat zolang ik nog geen kinderen op de wereld heb gezet dat ik mij qua dit er nog niet druk over ga maken.
Errr... als dat je voorwaarde is vind ik het wat vreemd dat je diezelfde overweging niet voor andermans kinderen voelt. Maar goed, ik wil hier zeker geen morele discussie over starten hoor, maar dat het dus wel een beetje een vraagstuk is nu dan wel duidelijk. Back to topic wat mij betreft nu dan weer.

• Vissa66
quote:
Die vernauwing kan het nog wel aardig drukken, beetje tegendruk mag natuurlijk ook wel maar niet teveel :p

Het morele vraagstuk, tja.. ik ben er altijd sceptisch over. Zolang ze aan de andere kant van de wereld nog zoveel vervuilen, wat maakt één downpipe dan uit die wel of geen kat heeft?

Wat stoten wij nou als auto rijder uit, in vergelijking tot 1 enkel mega container schip? De grootste vervuilers, daar wordt niet naar gekeken. De automobilist is een makkelijk doelwit en lekker uit te melken, levert grof geld op!

Nee we willen in 2030 het hele wagenpark elektrisch hebben. Waar denken we over de hele wereld de energie vandaan te gaan halen om dat te bewerkstelligen als de hele wereldbevolking zijn auto aan de lader hangt? Uit die zonnepanelen en windmolens? :+ En vervolgens komen er per dag weer meer vliegtuigen in de lucht en mega schepen op zee. Wat winnen we ermee? Weinig! :)

Clubsport ED40 GTI

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
Rainesh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:10:
[...]

@Blue-eagle deze gaan mooi staan op jouw auto! :)
Oeh die zien er wel vet uit inderdaad :D

Had gebeld met een locale inbouw toko en die vraagt schijnbaar 1500 euro of meer voor het inbouwen van led verlichting achter :? Schijnbaar moet dat inclusief ingebouwde computers en licht sensoren ofzo. Klonk een beetje vreemd.

@Vissa66 Interesse! Wat is het verschil tussen deze en de MK7.5?

• Famous
quote:
Weemism schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:11:
[...]

Precies dat dus.

[...]

Errr... als dat je voorwaarde is vind ik het wat vreemd dat je diezelfde overweging niet voor andermans kinderen voelt. Maar goed, ik wil hier zeker geen morele discussie over starten hoor, maar dat het dus wel een beetje een vraagstuk is nu dan wel duidelijk. Back to topic wat mij betreft nu dan weer.
Ik kan mij ook niet druk maken over een zwerf hondje in China of een aids dragende moeder in Afrika..
quote:
Blue-eagle schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:41:
[...]

Had gebeld met een locale inbouw toko en die vraagt schijnbaar 1500 euro of meer voor het inbouwen van led verlichting achter :? Schijnbaar moet dat inclusief ingebouwde computers en licht sensoren ofzo. Klonk een beetje vreemd.

Dynamic lights en de vormgeving;

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:43:
[...]

Ik kan mij ook niet druk maken over een zwerf hondje in China of een aids dragende moeder in Afrika..
... zoals gezegd, laten we maar weer on topic gaan....

• Rainesh
quote:
[...]

Dikke onzin. Je plaatst gewoon de lampen, ff een kabeltje tussen de 2 binnenste unit verbinden en dan klaar :)

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
Rainesh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:11:
Ik heb dus net ff naar coding van mn standkachel gekeken en toen zag ik het volgende

[afbeelding]

Stond bij op "not installed"

Heb ik em op "parking heater installen" gezet.

Ik kreeg toen in mn mmi dit erbij

[afbeelding]

Dit is dus bijverwarming, om je interieur / koelvloeistof sneller op temperatuur te krijgen. Maar ik heb dus een benzine auto.....

Mijn vraag aan de hardware techneuten, kan ik dit gebruiken of niet? Ik zou het alleen aanvinken wanneer het echt heel koud is buiten en ik m'n standkachel niet aangezet heb.

@azz_kikr @AndRo555 wat zeggen jullie?
@azz_kikr kent meer van deze materie dan ik doe.

Ik ben niet echt bekend met het gedrag van de moderne VAG benzine motoren, aangezien ik in België woon en 99% van mijn gereden km's dus in diesels zijn geweest. ;)
Huidige T(F)SI's hebben meerdere kringen in hun koelsysteem zodat de core van de motor snel opwarmt. Daar zit ook de interieur warmtewisselaar aan, dus zelfs in koude omstandigheden zou die na +- minuut wel warmte moeten geven.

Als ik even snel reken of het nut heeft:
Worst case koudstart in NL = -5 graden.
Warme lucht uit ventilatierooster => koelwater = 30 graden.
1.4TFSI koelinscircuit: 10l (+-6 liter in kleine loop)

Enkel de motor:
Doet er in dergelijke omstandigheden en al rijdend 90 seconden over (dit is een gokje, input data is welkom)
Gemiddelde warmte afgifte motor op koelcircuit: 35C *6l *1000gr/l *4.2J/grC /90sec = 9.8kW

Enkel Webasto (ergens op het internet):
Vermogen: 4.2kW
Tijd tot warme lucht blazen: 90sec *9.8kW /4.2kW = 210sec oftewel 3.5min.

Motor + webasto:
Tijd tot warme lucht blazen: 90sec *9.8kW/ (4.2+9.8kW) = 63sec ~1min

De conclusies die ik trek:
Het is nuttig in erg koude klimaten, als in onder de -20 koud. Dan ga je het verschil goed merken. In NL waar het nooit echt heel koud wordt is het niet zo nuttig. Verschil met en zonder is erg klein, je zetelverwarming is nuttiger.
Wanneer het wel nuttig kan zijn is wanneer je je niet direct met je auto gaat rijden vlak na een koude start. (ijs krabben oid) Je motor spuit dan toch sowieso zo extra benzine in om je motor en cat warm te krijgen. Al de benzine omzetten in warmte in je koelcircuit is dan nog geen slecht idee.
Ga je direct rijden dan heeft het niet zo heel veel zin meer want je motor geeft zelf al veel warmte af. Meer als je standkachel zoals je kan zien.

Vorig jaar heb ik een keer een 1.6TDI Golf Variant met standkachel als huurwagen gehad. Best aangenaam om bij -10 in te stappen in een warme wagen. :)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@AndRo555

Klopt 3 kringen voor een benzine nu. Een heel kleintje voor de cilinderkop, een voor de rest van het blok en en 1 voor de verwarming.

Voordeel van de echte standkachel is wel dat je hem op voorhand/afstand kan laten aanslaan. IS die lekker warm voor je in de wagen komt.

Ik ben best tevreden met de elektrische in de auto. Voelbaar warmere lucht na 30s, hete lucht na minuutje ofso. Goed genoeg voor het Belgische klimaat. Bij de elektrische moet wagen wel draaien (best ook, ding trekt 80-90A ofso :+).
Blij dat ik dat ding heb.

Bij de Bora was het ver-schrik-ke-lijk..... Als het vroor, 15 minuten draaien zodat ik al het ijs van de wagen had. Dan vertrekken naar werk 30 kilometer verder (brussel) om in de garage van het werk toe te komen en het wijzertje van koelwater net van rustpunt is afgekomen. Goede wagen, dat wel maar je moest wel rijden met dikke vest, muts en handschoenen omdat motor niet op temperatuur kwam dus ook geen verwarming :D :D

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:27
quote:
Marsjee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Als privé auto zou ik nog wel een handschakel willen, maar voor werkverkeer echt niet. Zit er teveel voor op de weg, en helaas ook elke dag files ( A50 -> Eindhoven ). Nu lekker het rechterarmpje op het midden-armsteun. En toeren maar. Linkerbeen kan ook lekker slapen :z
Schakelt die fijn? Niet voelbaar? Heb wel het idee dat de DSG in de nieuwe polo langzamer schakelt. Normaal zie je de wijzer van het toerental terugvliegen als de automaat schakelt, maar dat lijkt verdwenen bij de nieuwe polo's.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:29

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
[...]

In Duitsland kun je ze dus kopen voor € 999 en dan zet je ze er zelf even in. Ik las iets van: inbouwtijd 15 minuten.

Me.

• Vissa66
quote:
[...]

De MK7.5 lichten zijn weer net wat anders vorm gegeven en hebben dynamische knippers. Kosten wel een goede 1000 euro. :)

Die van mij mogen voor een heel pak minder weg. Mocht je interesse hebben kan ik ze reserveren voor je. Als je in de omgeving woont wil ik wel helpen met inbouwen. :)

Clubsport ED40 GTI

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:24
quote:
Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:13:
[...]

Schakelt die fijn? Niet voelbaar? Heb wel het idee dat de DSG in de nieuwe polo langzamer schakelt. Normaal zie je de wijzer van het toerental terugvliegen als de automaat schakelt, maar dat lijkt verdwenen bij de nieuwe polo's.
Merk zelf niet heeeel veel verschil tegenover de Golf 1.0 TSI 115PK DSG, en deze Polo 95PK DSG.
Ja, het is natuurlijk iets langzamer, maar de auto is zelf ook een stukje lichter dan de Golf :)

Motor en bak zouden ook identiek moeten zijn. :+

Niks spannends aan, maar
quote:
Marsjee schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:02:
[...]

Merk zelf niet heeeel veel verschil tegenover de Golf 1.0 TSI 115PK DSG, en deze Polo 95PK DSG.
Ja, het is natuurlijk iets langzamer, maar de auto is zelf ook een stukje lichter dan de Golf :)

[video]

*O*
*O*

Marsjee wijzigde deze reactie 11-01-2018 09:43 (27%)

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

quote:

Tegendruk is juist nodig voor juiste verbranding. Er is daar een mooi filmpje over, zal ik eens zoeken.

Edit: Dit is dat filmpje: YouTube: Stop Saying Car Exhausts Need Back Pressure

Over die 0-100 sprint. Ik had hem op 6.6s staan maar met giga wheelspin achter. Of dat komt omdat de achterbanden nieuw zij (staat pas 20km op ofzo) of omdat het te koud is weet ik niet. Maar je houdt hem nog te goed van mij hahaha.

Tylen wijzigde deze reactie 11-01-2018 09:20 (6%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• TabacosPrimeros
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Vorige week merkte mijn vriendin op dat er een piepend geluid van onder de motorkap komt. Vandaag even naar de garage geweest, blijkbaar moeten de spanrollen en een getande riem vervangen worden.

Gelukkig zal dit allemaal onder garantie vervangen worden (daarom heb ik ook niet meer vragen gesteld :D).

Ik vind het wel raar dat dit al moet vervangen worden bij ong. 53000 km. Nog iemand problemen gehad met spanrollen in een Golf 7 1.6 TDI?

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

BRIL-JAN-TE Commercial :+

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Heel grappig. _/-\o_

Zo. Fase 1 is afgerond. Nieuwe uitlaat, nieuwe start/stop knop, nieuwe USB/AUX hub, panorama dak gesmeerd en update AUTO HOLD.

Overigens. De complimenten voor alle coderingen gedaan door @Rainesh Was volgens de dealer keurig gedaan. 8)

Morgen naar Zeist: automatisch inklapbare spiegels en achteruitrijcamera inbouwen.

O, en @Famous Ik weet niet precies wat een 'R' look uitlaat met een mens doet maar ik krijg ineens de aandrang om te gaan ......................................................................... racen. Heel vreemd _O-

Me.

• Rainesh
quote:
GerCor schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:22:
[...]

Heel grappig. _/-\o_

Zo. Fase 1 is afgerond. Nieuwe uitlaat, nieuwe start/stop knop, nieuwe USB/AUX hub, panorama dak gesmeerd en update AUTO HOLD.

Overigens. De complimenten voor alle coderingen gedaan door @Rainesh Was volgens de dealer keurig gedaan. 8)

Morgen naar Zeist: automatisch inklapbare spiegels en achteruitrijcamera inbouwen.

O, en @Famous Ik weet niet precies wat een 'R' look uitlaat met een mens doet maar ik krijg ineens de aandrang om te gaan ......................................................................... racen. Heel vreemd _O-
8) 8)

• Famous
quote:
GerCor schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:22:
[...]

Ik zal je de 28ste van april ook wel even uitdagen :D
weet wel tegen ik hem niet wil zetten..
quote:
Tylen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Tegendruk is juist nodig voor juiste verbranding. Er is daar een mooi filmpje over, zal ik eens zoeken.

Edit: Dit is dat filmpje: YouTube: Stop Saying Car Exhausts Need Back Pressure

Over die 0-100 sprint. Ik had hem op 6.6s staan maar met giga wheelspin achter. Of dat komt omdat de achterbanden nieuw zij (staat pas 20km op ofzo) of omdat het te koud is weet ik niet. Maar je houdt hem nog te goed van mij hahaha.
Beetje kou doet veel, het is hier ook wel vochtig.. helpt allemaal niet mee.

Moet overigens bekennen dat mijn 4,01 tijd ook op nat wegdek was. Mompelt wel iets over 4motion :+

• Vissa66
Hmmm 28ste vrij, denk dat ik me ook maar in ga schrijven. :)

Clubsport ED40 GTI

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

quote:
Famous schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:59:
[...]

[...]

Beetje kou doet veel, het is hier ook wel vochtig.. helpt allemaal niet mee.

Moet overigens bekennen dat mijn 4,01 tijd ook op nat wegdek was. Mompelt wel iets over 4motion :+
Fabriek is de mijne 6 sec. Dat is wel haalbaar dus. 4 niet ;) Maar ik ben origineel :P (appels/peren/hatchback/station) hahaha.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Famous schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:59:
[...]
De kans dat jij op 28 april 2018 tijdens de meeting op parkeerplaats De Meern een race tegen mij zou kunnen winnen is natuurlijk uitgesloten. Daar durf ik wel € 1.000 op te zetten. >:)

altijd leuk, Nederlandse taal

Me.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Tylen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Fabriek is de mijne 6 sec. Dat is wel haalbaar dus. 4 niet ;) Maar ik ben origineel :P (appels/peren/hatchback/station) hahaha.
Misschien toch maar eens een paar VW Logo's op de Yammie plakken en dan óók mee gaan spelen om: "wie is de snelste?"

:9 :9

• Famous
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:11:
[...]

Misschien toch maar eens een paar VW Logo's op de Yammie plakken en dan óók mee gaan spelen om: "wie is de snelste?"

:9 :9
:'( :'( :'(

Een beginnende motorrijder met bijv. 600cc ala :+

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Famous schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Zélfs een "600'tje" (SS) maakt 't i(bijna) edere auto moeilijk van 0 - 100 Km/h, al zal een beginnend motorrijder er wat meer moeite voor moeten doen ;)

Topsnelheid van zo'n ding ligt meestal ergens rond de 260Km/h, maar boven de 200Km/h is de "gáng om écht te gaan" er vaak wel behoorlijk uit, ja :X

• Famous
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:29:
[...]

Zélfs een "600'tje" (SS) maakt 't i(bijna) edere auto moeilijk van 0 - 100 Km/h, al zal een beginnend motorrijder er wat meer moeite voor moeten doen ;)

Topsnelheid van zo'n ding ligt meestal ergens rond de 260Km/h, maar boven de 200Km/h is de "gáng om écht te gaan" er vaak wel behoorlijk uit, ja :X
Ik weet het, spreek ook uit ervaring haha :+

@azz_kikr lieve vriend, wat was die site voor de code?
Mijn radio doet het weer!! Enkel code nodig :D

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

quote:
Famous schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Op mijn 600tje durf ik het wel Flamous ;). Top ook nog wel. Mijne doet zo’n 270gps.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

quote:
Famous schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:04:
[...]

Ik weet het, spreek ook uit ervaring haha :+

@azz_kikr lieve vriend, wat was die site voor de code?
Mijn radio doet het weer!! Enkel code nodig :D
https://www.radio-code.nl/

Best eens contact op nemen met hun. Blijkbaar doen ze momenteel geen VWZ6Z7 & VWZ1Z7 nummers op het moment for some reason

@Famous Jammer enkel tweakers leden. Anders kon er eventueel een Golf 2-tje komen met 550pk. Sprintje? ;)

SadisticPanda wijzigde deze reactie 11-01-2018 19:24 (11%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Tylen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:37:
[...]

Op mijn 600tje durf ik het wel Flamous ;). Top ook nog wel. Mijne doet zo’n 270gps.
Kwestie van de juiste kettingwielen, maar..... Rara wáár rijd je daar mee? 8)

• Famous
quote:
azz_kikr schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:05:
[...]

https://www.radio-code.nl/

Best eens contact op nemen met hun. Blijkbaar doen ze momenteel geen VWZ6Z7 & VWZ1Z7 nummers op het moment for some reason

@Famous Jammer enkel tweakers leden. Anders kon er eventueel een Golf 2-tje komen met 550pk. Sprintje?
Potverdorrie...
ik heb er nu maar een geprobeerd via Ebay, kijken of dat misschien lukt.

Wil ik wel tegen sprinten hoor, vind ik alleen maar mooi! :)
Winnen of verliezen tijdens een sprint boeit me niets, als iemand sneller is kan ik het alleen maar waarderen!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Iemand die denkt: wat nu nog te retrofitten? Bestuurderskant, rood lampje alarm. Waarom niet ook rechts? Misschien wel: bij alle 4 de deuren? Zelf vind ik onder de binnenspiegel de beste positie voor zo'n waarschuwingslampje. Van veraf zichtbaar.

Me.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Te veel werk voor te weinig nut. De rechterdeur zou nog meevallen, de controller in de achterste deur ondersteunt het al niet dus veel te veel kabels leggen. :p

• Logi
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12-12-2019
quote:
GerCor schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 06:38:
Iemand die denkt: wat nu nog te retrofitten? Bestuurderskant, rood lampje alarm. Waarom niet ook rechts? Misschien wel: bij alle 4 de deuren? Zelf vind ik onder de binnenspiegel de beste positie voor zo'n waarschuwingslampje. Van veraf zichtbaar.
Deurvergrendeling en raambediening (voor en achter) ook rechts doen?

• Rainesh
quote:
GerCor schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 06:38:
Ok, dus dat is weer net TE he :9

Dan zou ik eerder instapverlichting aan de onderzijde van de deuren erbij laten plaatsen ipv zo een lelijke rode reflector ! Kunnen ze dat niet gelijk erbij doen als ze je spiegels gaan retrofitten. Deurpaneel is er toch al van af.

• Blue-eagle
  • Niet online
Nu heb ik dus een VW Golf uit 2015 gekocht (hij komt vandaag naar Nederland toe, spannend!) en ik krijg overal reacties dat Volkswagen een "foute" auto zou zijn :'(

Schijnbaar had ik een Volvo of Audi of Mercedes of BMW of Lexus moeten nemen of zoiets.

Waarom bestaat het beeld dat VW "fout" is eigenlijk? Ik had geen verstand van auto's maar overal komt Volkswagen Golf als beste keuze uit mijn overwegingen: goedkoper in onderhoud dan BMW en Mercedes, tegelijkertijd technisch superieur qua kwaliteit (minder dingen gaan stuk) en met name de looks: sinds de Golf 5 is de auto minimaal gewijzigd per iteratie. Edit: Da's een goede eigenschap want de verkoopwaarde blijft daardoor hoog.

Alleen de Audi A3 zou je kunnen overwegen als een beter optie. Maar die vond ik persoonlijk best lelijk aan de binnenkant, behoorlijk duur, en niet erg merkbaar of kwalitatief beter dan een Golf 7.

Ik ben en blijf blij met mijn keuze, toch opvallend dat mensen die geen verstand van zaken lijken te hebben direct hun mening klaar hebben staan.

Blue-eagle wijzigde deze reactie 12-01-2018 09:58 (3%)

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-01 17:36
Gefeliciteerd met je aankoop *O* . Maar wat ze bedoelen met 'fout' snap ik ook niet helemaal.

Kan hetzelfde zeggen dat de Volvo een zuipmachine is (tenzij je de diesel pakt) of als ik mercedes wil ga rijden wel een taxi bel :+ . Anyhow, foto's van je nieuwe aanwinst?

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:02
quote:
Blue-eagle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:57:
Nu heb ik dus een VW Golf uit 2015 gekocht (hij komt vandaag naar Nederland toe, spannend!) en ik krijg overal reacties dat Volkswagen een "foute" auto zou zijn :'(

Schijnbaar had ik een Volvo of Audi of Mercedes of BMW of Lexus moeten nemen of zoiets.

Waarom bestaat het beeld dat VW "fout" is eigenlijk? Ik had geen verstand van auto's maar overal komt Volkswagen Golf als beste keuze uit mijn overwegingen: goedkoper in onderhoud dan BMW en Mercedes, tegelijkertijd technisch superieur qua kwaliteit (minder dingen gaan stuk) en met name de looks: sinds de Golf 5 is de auto minimaal gewijzigd per iteratie. Edit: Da's een goede eigenschap want de verkoopwaarde blijft daardoor hoog.

Alleen de Audi A3 zou je kunnen overwegen als een beter optie. Maar die vond ik persoonlijk best lelijk aan de binnenkant, behoorlijk duur, en niet erg merkbaar of kwalitatief beter dan een Golf 7.

Ik ben en blijf blij met mijn keuze, toch opvallend dat mensen die geen verstand van zaken lijken te hebben direct hun mening klaar hebben staan.
Als je een Golf III of IV zou hebben, de muziek te hard zou hebben staan én een petje op zou hebben gehad had je wel voldaan aan dat foute imago. :P

Verder is er natuurlijk niets fout aan. :)

YouTube

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
YoGi_Berra schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:07:
Gefeliciteerd met je aankoop *O* . Maar wat ze bedoelen met 'fout' snap ik ook niet helemaal.

Kan hetzelfde zeggen dat de Volvo een zuipmachine is (tenzij je de diesel pakt) of als ik mercedes wil ga rijden wel een taxi bel :+ . Anyhow, foto's van je nieuwe aanwinst?
Foto's van de verkopende website, ik heb nog geen eigen foto's.

Maar een kleine selectie foto's van m'n Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline R-Line Sportpakket:

:D
quote:
Uffeltje schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:11:
[...]

Als je een Golf III of IV zou hebben, de muziek te hard zou hebben staan én een petje op zou hebben gehad had je wel voldaan aan dat foute imago. :P

Verder is er natuurlijk niets fout aan. :)
Oke dat klinkt wel herkenbaar als een fout imago :+

Muziek gaat wel hard kunnen omdat er een DYNAUDIO Excite systeem inzit inclusief subwoofer 8) Maar dan laat ik het petje wel thuis.

• Rainesh
@Blue-eagle

dat zijn gewoon azijn zeikerds, je hebt gewoon een bomvolle en dikke auto gekocht. Gewoon van genieten :)

• Famous
quote:
Door mensen die met die dubbele pijpen rijden, die verzaken het voor de rest!

Gefeliciteerd met je aankoop! :)
Mag ik vragen wat je kwijt was voor de import door een bedrijf? (dus niet de bpm maar ophalen, etc). Mag uiteraard ook in een PM!

• AndRo555
  • Nu online
quote:
Famous schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:03:
[...]

Zoals de af fabriek dubbele pijp in @Blue-eagle 's 1.4TSI? >:)

Erg leuk uitgruste (ACC!) Golf @Blue-eagle , in het zwart met xenon ziet het er heel wat beter uit dan een standaard lease Golfje

AndRo555 wijzigde deze reactie 12-01-2018 11:08 (20%)

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
Rainesh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:41:
@Blue-eagle

dat zijn gewoon azijn zeikerds, je hebt gewoon een bomvolle en dikke auto gekocht. Gewoon van genieten :)
Ga ik zeker doen ;)
quote:
Famous schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:03:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! :)
Mag ik vragen wat je kwijt was voor de import door een bedrijf? (dus niet de bpm maar ophalen, etc). Mag uiteraard ook in een PM!
Heb alles laten doen door Automotive Import, zie: https://www.automotiveimport.nl/tarieven

Heb 't Full Service pakket genomen. Full-service: €699 en transportkosten €449. De auto zelf kostte €20.700,-- De totaalprijs komt opgeteld neer op zo'n €23.000 euro. In Nederland kon ik soortgelijke auto's vinden (uit 2015, maar meer dan 60k op de teller, ik zit nog ónder de 20.000km) maar dan was ik meer dan €30k kwijt.

Maar gek genoeg heeft bijna niemand in Nederland ooit een Golf met die ACC radar in de voorbumper, laat staan de camera bij de achteruitkijkspiegel. Dus ze zijn lastig te vinden :-(
quote:
AndRo555 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Zoals de af fabriek dubbele pijp in @Blue-eagle 's 1.4TSI? >:)

Erg leuk uitgruste (ACC!) Golf @Blue-eagle , in het zwart met xenon ziet het er heel wat beter uit dan een standaard lease Golfje
Tof ding he :D Die Xenon wil ik eerst zien, mogelijk dat ik alsnog LED verlichting laat inbouwen. Twijfel nog een beetje omdat ik d'r zelf niets van zie als ik aan de binnenkant zit :+

• Famous
Toch nog wel een zwak voor;

• Tabbo12
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-01 23:11
quote:
Blue-eagle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:32:
[...]

Maar een kleine selectie foto's van m'n Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline R-Line Sportpakket:

afbeelding
afbeelding
afbeelding
[...]
Mooie auto.
Wat houdt het R-Line Sportpakket in? Ik zie andere koplampen en iets andere achterlichten dan op mijn Highline Business Edition. Maar bumpers en grill zijn hetzelfde.
Vorige eigenaar heeft dan ook fanatiek de badges verwijderd, zou er niet een badge op de grill moeten zitten?

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-12-2019
quote:

Mooie wagen hoor, en wat ander vinden zou mij niet boeien. Verrek, ik heb zelfs ooit eens een Golf Plus gekocht. De ultieme ouwelullengrijzeduivenauto volgens velen :-).

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
Tabbo12 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Mooie auto.
Wat houdt het R-Line Sportpakket in? Ik zie andere koplampen en iets andere achterlichten dan op mijn Highline Business Edition. Maar bumpers en grill zijn hetzelfde.
Vorige eigenaar heeft dan ook fanatiek de badges verwijderd, zou er niet een badge op de grill moeten zitten?
Geen flauw idee :D Ik heb hem gekocht omdat ik hem mooi vind, maar volgens mij doet dat R-Line Sportpakket niets meer dan de auto iets verlagen en wellicht wat andere subtiele aanpassingen zoals een kleine spoiler en een diffuser achterop. Bodywork is over het algemeen iets groter denk ik?

Die badges zeggen mij niet zoveel om eerlijk te zijn. Vind 't zo wel mooi eigenlijk, lekker basic qua looks, en uitgebreid qua features ;)

• Famous
quote:
Blue-eagle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:37:
[...]

Ga ik zeker doen ;)

[...]

Heb alles laten doen door Automotive Import, zie: https://www.automotiveimport.nl/tarieven

[...]
Kijk, die snappen het tenminste!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Rainesh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:31:
[...]
Ok, dus dat is weer net TE he :9
Maar aan de passagierskant zou ik wel handig vinden. Ik twijfel soms wel eens of de auto afgesloten is en dat zie je aan dat lampje. Moet je het lampje wel kunnen zien natuurlijk.
quote:
Dan zou ik eerder instapverlichting aan de onderzijde van de deuren erbij laten plaatsen ipv zo een lelijke rode reflector ! Kunnen ze dat niet gelijk erbij doen als ze je spiegels gaan retrofitten. Deurpaneel is er toch al van af.
Nog even snel gevraagd. Instapverlichting in de achterdeuren wordt het niet volgens de man die net de camera en spiegels heeft gemonteerd. Alleen voor mogelijk. Ik zat er wel aan te denken maar wist niet waar ik terecht zou komen. Eerst maar eens de verlichting van de spiegels vanavond uitproberen.

Prognose inbouw spiegels en achteruitrijcamera: 3 uur (als alles meezit). Maar na 1 uur en 15 minuten was het klaar.

Fase 2 is dus ook afgerond. En dat in 1 week. Helemaal blij. _/-\o_

Me.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:

Waarom bestaat het beeld dat VW "fout" is eigenlijk?
[...]
Je zou het eigenlijk meteen moeten vragen als mensen zoiets roepen, daar zou ik dan wel benieuwd naar zijn. Meestal blaten mensen maar wat. Hierboven zijn al een aantal dingen genoemd, maar het zou kunnen refereren aan:
  • Oudere VW's zijn geliefde auto's om aan knakentuning te doen, en worden dan doorgaans bereden door zgn. 'petjes'. Maar dit zie je net zo goed, of zelfs nog erger, bij met name oude BMW's, en in mindere mate Audi's
  • Los van knakentuning lijken VW rijders überhaupt nogal bedreven met modificaties. Vergelijk de activiteit in dit topic maar eens met een willekeurig ander merkentopic op Tweakers waar het aanzienlijk stiller is op dat vlak (en überhaupt)
  • Er kan worden gerefereerd aan VW's nogal laakbare gedrag bij het dieselschandaal, maar het is inmiddels wel duidelijk dat VW gewoon 'pech' had om als eerste gepakt te worden, en daardoor de meeste wind heeft gevangen. Andere merken zoals Opel, Fiat, PSA en BMW hebben namelijk dezelfde methoden gebruikt om uitstootwaarden te manipuleren, maar daar was in de media aanzienlijk minder aandacht voor aangezien de grote zondebok inmiddels al was gevonden
  • VW stond altijd bekend om z'n Deutsche degelijkheid, en eigenaren wilden hier graag naar refereren. En toen ging het mis met de TSI distributiekettingen en zagen met name de franko- en italofielen hun kans schoon daar lekker tegenaan te schoppen na zelf jaren de risee te zijn geweest v.w.b. de degelijkheid van hun favoriete merken
  • Mensen, vooral in NL, zien succesvolle personen/merken (zoals in dit geval VW, die vóór het dieselschandaal niet te stoppen leken) graag falen, geeft ze een beter gevoel over zichzelf denk ik
  • VW wordt door z'n grote aandeel in de leasemarkt, waardoor er veel saaie schraapversies/modellen
  • rondrijden, als saai en eenheidsworst gezien. Maar dat krijg je nu eenmaal als je er veel van hebt.
  • De personen die het riepen rijden zelf iets anders dan een VW, willen zich graag beter voelen over hun eigen keuze en gebruiken bovenstaande argumenten omdat kracht bij te zetten.
Gewoon negeren dus, want de argumentatie van dit soort figuren slaat doorgaans als een tang op een varken. VW is niet degelijker dan het gemiddelde Europese merk, maar zeker ook niet slechter (voor echte degelijkheid kan je beter Japans kopen) en VW is niet fouter dan het gemiddelde Europese merk, want bijna overal worden verbruiks-/uitstoot-/prestatiecijfers gemanipuleerd a.g.v. de gebrekkige Europese testcylus.

• salsajohn
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08-01 13:29
Amen _/-\o_

• Famous
@Weemism gelijk in,met punt 2; het Audi topic is ook wel actief.
Daar zitten mensen die “tunen” of dingen leuk aangepast hebben waar ze niet te “koop” mee wil lopen, zoals ik dat bijvoorbeeld doe.

VW is wel gewoon een lekker merk. Kijk naar een Golf 5 met een RNS510 en zet dat tegenover een C63 AMG radio van dat jaar, de 510 was toen zoveel mooier dan de echte “A” merken.

Rijden niet voor niets zoveel VW’s op de weg :)

• AndRo555
  • Nu online
quote:
Famous schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:26:

VW is wel gewoon een lekker merk. Kijk naar een Golf 5 met een RNS510 en zet dat tegenover een C63 AMG radio van dat jaar, de 510 was toen zoveel mooier dan de echte “A” merken.
Moet je eens in een nieuw model Toyota stappen. Een 10 jaar oude RNS510 (of zelfs 310/315) werkt beter. En dan zelfs nog geen Android Auto of Apple Carplay om het systeem te omzeilen anno 2017/2018.

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-01 11:04
quote:
Rainesh schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:24:
[...]

Kabels hoef je niet aan te passen....gewoon 2 pinnetjes erbij stoppen in je stekker en dan lampje aansluiten. Verder niks.
haha dat zeg jij. ik weet het echt te verkloten geloof me! ;w

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

quote:
GerCor schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Maar aan de passagierskant zou ik wel handig vinden. Ik twijfel soms wel eens of de auto afgesloten is en dat zie je aan dat lampje. Moet je het lampje wel kunnen zien natuurlijk.

[...]

Nog even snel gevraagd. Instapverlichting in de achterdeuren wordt het niet volgens de man die net de camera en spiegels heeft gemonteerd. Alleen voor mogelijk. Ik zat er wel aan te denken maar wist niet waar ik terecht zou komen. Eerst maar eens de verlichting van de spiegels vanavond uitproberen.

Prognose inbouw spiegels en achteruitrijcamera: 3 uur (als alles meezit). Maar na 1 uur en 15 minuten was het klaar.

Fase 2 is dus ook afgerond. En dat in 1 week. Helemaal blij. _/-\o_
De achterste deuren zijn net poepsimpel, letterlijk inpluggen en klaar.(plus coderen) De voorste deuren zijn meer klooien. Meer kabels en schroeven en clips. In achterste deuren zit bijna niks.

• Untouchablezz20
Is het mogelijk om achteraf stoelverwarming in te bouwen? Zo ja, enig idee wat dit gaat kosten?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Daar zitten mensen die “tunen” of dingen leuk aangepast hebben waar ze niet te “koop” mee wil lopen, zoals ik dat bijvoorbeeld doe.

Vast niet vanwege de radio. Altijd merkwaardig als het over een auto gaat sommigen dat weten te reduceren tot welke radio er in zit. Zoals bijvoorbeeld ook mijn zwager. Komt bij de dealer en vraagt: kan mijn eigen radio er ook ingebouwd worden? Nee meneer, er zit een geïntegreerd radiosysteem in. O, dan hoef ik hem niet.

Ik heb ondertussen honderden filmpjes gezien over de Golf 7 en alle testers zijn het er over eens: de Golf 7 is perfect.

Me.

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:27
quote:
Blue-eagle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:32:
[...]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

:D
Mooi ding man!

*spaart verder*

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Blue-eagle

Inderdaad, mooie auto. Ik vraag me toch af of je een zelfde auto niet in Nederland had kunnen kopen voor dat geld. Maar je zult wel goed gezocht hebben. Hoe dan ook, als het goed is heb je een donker plafond, stoelen met R-line logo, stuur met R-line logo maar wat er verder R-line aan is weet zo ook even niet.
Ik denk dat Xenon meer dan voldoende is. LED achteraf inbouwen kost, schat ik in, duizenden euro's of het moet niet OEM zijn. Wel zou ik de achterlichten upgraden want die vind ik zelf niet bij de auto passen.

Verder mis ik nog, maar wellicht aanwezig, Keyless-in. En wel zichtbaar is dat je de auto gewoon met een sleutel in het contact moet starten en ontbreekt ook een panorama dak?

Dus, het enige argument voor het kopen in Duitsland is wat mij betreft; kilometerstand.

Maar, gefeliciteerd en daarom ook automatisch: welkom bij de club.

Me.

• Rainesh
quote:
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:49:
Is het mogelijk om achteraf stoelverwarming in te bouwen? Zo ja, enig idee wat dit gaat kosten?
Kost wel wat....andere stoelen, bedrading leggen, ander Climate control paneel, component protectie vrijschakelen, coding.......dat is niet goedkoop.

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:21:
@Blue-eagle

Inderdaad, mooie auto. Ik vraag me toch af of je een zelfde auto niet in Nederland had kunnen kopen voor dat geld. Maar je zult wel goed gezocht hebben.
Ik heb een paar maanden de verkopende sites in de gaten gehouden en regelmatig dealers gebeld. Het probleem is dat 't vierkantje in de bumper voor Adaptive Cruise Control en de camera in de achteruitkijkspiegel voor Lane Assist bijna nergens te vinden zijn in een Golf voor 2017. De paar die ik wél vond waren direct €30.000 euro of duurder.
quote:
Hoe dan ook, als het goed is heb je een donker plafond, stoelen met R-line logo, stuur met R-line logo maar wat er verder R-line aan is weet zo ook even niet.
Nu begin ik mij af te vragen wat er precies R-Line aan is eigenlijk, want de overige foto's die ik heb laten niet zulke logo's zien op het stuur, noch op de stoelen. En het plafond in de auto is licht van kleur :? Ik zal eens navraag gaan doen bij de verkopende partij, maar volgens mij had je toentertijd de keuze uit interne of externe R-Line looks. Dan zou ik mogelijk alleen de externe looks hebben?
quote:
Ik denk dat Xenon meer dan voldoende is. LED achteraf inbouwen kost, schat ik in, duizenden euro's of het moet niet OEM zijn. Wel zou ik de achterlichten upgraden want die vind ik zelf niet bij de auto passen.
Mee eens :) Maar ik wil eerst de auto ontvangen en zien. Zo zit ik ook te kijken naar die chroom lijst voor de achterklep en een chroom omhulsel voor de dubbele uitlaat. Kost duur allemaal ;)
quote:
Verder mis ik nog, maar wellicht aanwezig, Keyless-in. En wel zichtbaar is dat je de auto gewoon met een sleutel in het contact moet starten en ontbreekt ook een panorama dak?
Keyless-in is mij afgeraden door enkele dealers, voornamelijk omdat het makkelijk te hacken zou zijn. Kopieer het signaal en men kan zonder sleutel de auto openen en starten. Panorama dak heb ik bewust niet voor gekozen omdat ik nooit omhoog kijk en liever de airco gebruik.
quote:
Dus, het enige argument voor het kopen in Duitsland is wat mij betreft; kilometerstand.

Maar, gefeliciteerd en daarom ook automatisch: welkom bij de club.
Voor mij ook doorslaggevend, evenals het feit dat hij ACC en Lane Assist biedt, wat ik bij geen enkele Golf in Nederland kon vinden voor dit geld.

Maar ik krijg de indruk dat er iets niet klopt, mogelijk een foute advertentie. Is er op deze foto's totaal geen sprake van een R-Line pakket, of wel?

• Famous
quote:
GerCor schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:21:
@Blue-eagle

En dat is dus gelijk een ding dat je eigenlijk niet wilt.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Blue-eagle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:40:
[...]
Voor mij ook doorslaggevend, evenals het feit dat hij ACC en Lane Assist biedt, wat ik bij geen enkele Golf in Nederland kon vinden voor dit geld.

Maar ik krijg de indruk dat er iets niet klopt, mogelijk een foute advertentie. Is er op deze foto's totaal geen sprake van een R-Line pakket, of wel?
Nou ja. We hebben hier ook Belgische vrienden en heb wel eens de indruk dat het per land flink kan verschillen. Maar .... volgens mij herken je een Nederlandse R-line toch echt aan de R-line logo's. Inderdaad, ook in de gril, stoelen en stuurwiel. En een sportstuur ... volgens mij.

Kijk anders hier maar even. YouTube: Volkswagen Golf 7 R Line 2015 In depth review Interior Exterior

Me.

• Untouchablezz20
quote:
Rainesh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:28:
[...]

Kost wel wat....andere stoelen, bedrading leggen, ander Climate control paneel, component protectie vrijschakelen, coding.......dat is niet goedkoop.
Jeetje, een hele operatie dus. Jammer, want mis het echt.

• Famous
quote:
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:55:
[...]

Warmtekussens op 12V? :D

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:49:
[...]

Nou ja. We hebben hier ook Belgische vrienden en heb wel eens de indruk dat het per land flink kan verschillen. Maar .... volgens mij herken je een Nederlandse R-line toch echt aan de R-line logo's. Inderdaad, ook in de gril, stoelen en stuurwiel. En een sportstuur ... volgens mij.

Kijk anders hier maar even. YouTube: Volkswagen Golf 7 R Line 2015 In depth review Interior Exterior
Voor- en achterkant komen goed overeen, ik lijk alleen zijskirts te missen, en het R-Line logo ontbreekt bij mij overal. Nu zou ik zelf niet hebben gekozen voor dat soort flashy labels :+ maar dan klopt de advertentie van de dealer in Duitsland mogelijk gewoon niet :-(

Edit: overigens heb ik wel de 150pk versie, wat mij wel weer blij stemt :+

Blue-eagle wijzigde deze reactie 12-01-2018 18:59 (4%)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

quote:
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:55:
[...]

In veel golf 6en zitten de verwarming al in de zetel ook al is het auto zonder die optie. Dan is het kwestie van gewoon kufa wiring loom te kopen en nog wat dingen en dan kan het redelijk goedkoop aangesloten worden. Kijk eens onder je stoel of je geen loszittende stekkers ziet zitten, scheelt je 2 nieuwe voorstoelen

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-01 23:18
Bij Pouw Zwolle staat trouwens een nieuwe Golf 7.5 GTI waarme ze in hun maag zitten. De originele koper is nooit meer op komen dagen.
Wel active info display, automaat, discover pro, geen keyless, en geen spiegelpakket.

Misschien interessant om over te onderhandelen.
Staat al wel op kenteken, vanwege BPM, maar nog niet op naam.
Moeten snel verkopen, anders moet hij eerst op naam van de zaak gezet worden.

yamahabest wijzigde deze reactie 12-01-2018 21:09 (8%)

• Scrtz
quote:

Soow, Laatst in een C klasse gezeten van 2015-2016 ofzo en dat navi systeem was nog trager dan mijn RNS310 uit 2010

• Vissa66
quote:
yamahabest schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:05:
Bij Pouw Zwolle staat trouwens een nieuwe Golf 7.5 GTI waarme ze in hun maag zitten. De originele koper is nooit meer op komen dagen.
Wel active info display, automaat, discover pro, geen keyless, en geen spiegelpakket.

Misschien interessant om over te onderhandelen.
Staat al wel op kenteken, vanwege BPM, maar nog niet op naam.
Moeten snel verkopen, anders moet hij eerst op naam van de zaak gezet worden.
Digitale cluster is toch wel iets wat ik graag zou willen hebben! >:)

Clubsport ED40 GTI

• Rainesh
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:08:
[...]

Soow, Laatst in een C klasse gezeten van 2015-2016 ofzo en dat navi systeem was nog trager dan mijn RNS310 uit 2010
Opstart tijd van MMI Basic systemen van de huidige modellen. Is je navi aan het laden, ben je al 3 straten verder.

• Famous
Mensen, Famous is blij!

Mijn radio werkt weer helemaal met dank aan de zeer goede service van EM Service. Potverdorrie wat een opluchting!

Zelf van alles geprobeerd met hulp van @azz_kikr waarvoor nogmaals bedankt!
Weggebracht naar drie bedrijven; konden niks betekenen of de radio was “dood” volgens hen.

Radio gelijk helemaal up to date met de V15 mappen, spraakbediening geactiveerd en alles wat mogelijk is, wat vooral handig is...

Kan ik mooi weer gebruik maken van de camera, daar was ik toch wel erg aan gewend na 2 jaar :+

• Scrtz
quote:
Rainesh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:31:
[...]

Opstart tijd van MMI Basic systemen van de huidige modellen. Is je navi aan het laden, ben je al 3 straten verder.
Ik blijf het ook zo bizar vinden dat er de laatste jaren nog altijd zo’n rotzooi qua multimedia/navi in auto’s wordt gestopt, kijk wat een 200 euro kostende smartphone al allemaal kan en voor processor aan boord heeft..

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Ik blijf het ook zo bizar vinden dat er de laatste jaren nog altijd zo’n rotzooi qua multimedia/navi in auto’s wordt gestopt, kijk wat een 200 euro kostende smartphone al allemaal kan en voor processor aan boord heeft..
Absoluut. Als ik al duizend euro verder ben voor LED lampjes dan ben ik ook echt wel bereid om een paar honderd neer te tellen voor een goede i7 ofzo. Maar ze blijven altijd maar besparen op die dingen :-(

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

quote:
Scrtz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:08:
[...]

Ja, ik vind die RNS310/315 voor zijn ouderdom, kan die best wel nog goed mee met alles vind ik. Zowel qua snelheid als features. En hij ziet er ook niet heel slecht uit. Ok interface niet echt modern maar voelt totaal niet antiek aan. Enige jammere mss is het kleine schermpje maar ja...je kan niet alles hebben.

@Famous wat goed dat die werkt. Hebben ze gezegd wat er mee scheelde dan uiteindelijk? Ben wel benieuwd/

• Vissa66
quote:
Famous schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:34:
Mensen, Famous is blij!

Mijn radio werkt weer helemaal met dank aan de zeer goede service van EM Service. Potverdorrie wat een opluchting!

Zelf van alles geprobeerd met hulp van @azz_kikr waarvoor nogmaals bedankt!
Weggebracht naar drie bedrijven; konden niks betekenen of de radio was “dood” volgens hen.

Radio gelijk helemaal up to date met de V15 mappen, spraakbediening geactiveerd en alles wat mogelijk is, wat vooral handig is...

[afbeelding]

Kan ik mooi weer gebruik maken van de camera, daar was ik toch wel erg aan gewend na 2 jaar :+
Was je bij EMS? Had ff doorgereden naar Hellevoetsluis! >:)

Clubsport ED40 GTI

• Famous
quote:
Vissa66 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:02:
[...]

Was je bij EMS? Had ff doorgereden naar Hellevoetsluis! >:)
Ben vaker daar geweest, echt top!
Deze keer had ik de radio opgestuurd, kon die lekker “prutsen”. :+

Zie jou de 28ste wel toch :)

@azz_kikr Uh, wat er precies mis mee was weet ik niet. Ben wel echt blij dat hij weer functioneert!
Hij zei wel dat de dvd lezer ook niet helemaal jofel meer was, schijnt veel voor te komen. Misschien dat die tijdens de update die ik zelf probeerde de mist in ging?
Zal eens vragen wat het probleem nu precies was :)

EDIT: zie dm

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

quote:
Scrtz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Ik weet dat het vloeken in de kerk is. Maar BMW loopt wat dat betreft ver voor op VAG. Ik heb een dikke nVidia GPU in de auto zitten. Het systeem is rete snel en soepel snappy.

• Untouchablezz20
quote:
azz_kikr schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:06:
[...]

In veel golf 6en zitten de verwarming al in de zetel ook al is het auto zonder die optie. Dan is het kwestie van gewoon kufa wiring loom te kopen en nog wat dingen en dan kan het redelijk goedkoop aangesloten worden. Kijk eens onder je stoel of je geen loszittende stekkers ziet zitten, scheelt je 2 nieuwe voorstoelen
Bedankt voor de tip. Morgen even controleren.

• Scrtz
quote:
Tylen schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:34:
[...]

Ik weet dat het vloeken in de kerk is. Maar BMW loopt wat dat betreft ver voor op VAG. Ik heb een dikke nVidia GPU in de auto zitten. Het systeem is rete snel en soepel snappy.
Ja dat is gewoon hoe het hoort imo, alhoewel ik weinig problemen heb met het Discovery systeem in de nieuwere VW’s.

Ook een tijd vaker in een prius wagon gereden, dat navi systeem was zo onduidelijk dat zelfs ik met IT achtergrond er nog geen flikker van begreep.

@azz_kikr ja precies, ik vind het ook nooit storend ofzo, snel zat zeker voor zijn leeftijd.

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-01 23:18
quote:
Vissa66 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:28:
[...]

Digitale cluster is toch wel iets wat ik graag zou willen hebben! >:)
Hij staat midden in de showroom op je te wachten ;)

• Famous
quote:
yamahabest schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:43:
[...]

Hij staat midden in de showroom op je te wachten ;)
Ik zou ook wel willen, als iemand hem nou even betaald voor mij.. pik ik hem morgen nog op :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

quote:
Tylen schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:34:
[...]

Al eens in een bmw van 2010 of ouder gezeten? Werkt sloom, ziet er niet uit, werkt omslachtig als het maar kan zijn.

En Tegra is een SOC, geen GPU :) En of het daarom voorloopt op VAG? Niet echt. Is gewoon een soc die je in tablets vind en is slimme/luie zet van bmw/tesla. Kunnen ze gewoon general purpose software ervoor schrijven. (ARM) ipv van dedicated custom software ervoor te schrijven (moeilijker). In theorie zou je zelf de software kunnen zetten op een telefoon of zelf ervoor beginnen schrijven. nadeel/voordeel voor hackers.
Ook velen malen goedkoper.
En snappy akkoord, maar dat is een china radio van 100€ ook (ook dikke soc erin), enige voordeel, bmw zal dit wel wat beter afgewerkt hebben. Benieuwd of die nog zo super snappy is als we 10 jaar verder zijn...

PS Audi gebruikt ook Nvidia voor zijn MMI :p

SadisticPanda wijzigde deze reactie 13-01-2018 00:33 (3%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

quote:
Rainesh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:31:
[...]
Dat heeft niks met traagheid van MMI basic te maken maar omdat je gasrepons hebt aangepast. Vraag maar aan je vrouw. Voordat ze het in de gaten had was je al 3 straten verder :*)

@Blue-eagle Volgens mij heb jij overduidelijk een Highline en niks van R-design. Voorkant komt helemaal niet overeen en ik zou gaan twijfelen aan de kilometerstand ..... ondertussen. Even een foto van een R-line voorkant. (plus logo in de gril)

Heb je dat ding wel in het echt gezien en heb je er ook in gereden? Dat Keyless verhaal van de dealers vind ik ook een flutargument, maar ook verder geen uitgebreide discussie waard. (hebben we het al over gehad).

Oja. De VW dealer vroeg me, toen ik de rekening had betaald, een beoordeling te geven. Ik zei: 4 sterren want de manier waarop je met de kosten van diffusor spuiten naar mij toe bent omgegaan vond ik onnodig. Hij zei: 4 sterren is fout. Als we daar te veel van krijgen kan PON het VW logo van de muur afhalen. Hij gaf ook wel toe dat hij dat niet handig had gedaan. Tsja, berouw komt na de zonde.

En mijn vriendin is het eens met de camera. Kan schade voorkomen. Spiegels vindt ze ook wel leuk. Kortom, gewoon doen, niks zeggen, dan hoor ik het later wel. Als ik het haar vooraf had gevraagd/verteld weet ik eigenlijk wel zeker dat ze het onzin en zonde van het geld had gevonden.

--------------------------- streep eronder, ander onderwerp ------------------------------------------

Tijd om de balans op te maken. Wat is er na mijn aankoop (oktober 2017) allemaal en voornamelijk dankzij dit forum aangepast aan mijn auto?

software:
- update HERE Kaarten naar 2018
- dagrijverlichting achteren
- binnenste remlichten
- dagrijverlichting menu
- needle sweep
- bijtankhoeveelheid
- stuur op snelheid afhankelijk
- verlichting onder spiegels aan bij inklappen
- alarmpiep (in-/uitschakelbaar in het menu)
- panoramadak volledig met sleutel openen
- ventilatiestand: weergave bij automodus
- regensluiten
- DRL uit bij richting
- binnenste DRL aan
- dvd vrijschakelen (VIM)
- Coming Home: volledig automatisch (deur bestuurder) en in menu
- achteruitrijverlichting naar 100%
- vijfde remverlichting (onder dakspoiler) doet mee bij in-uitschakelen alarmsysteem
- update (VW-dealer) AUTO HOLD functie

hardware:
- SD-card 32gb aangeschaft t.b.v. YouTube filmpjes Discover Pro
- ventieldoppen met VW logo
- nieuwe USB/AUX hub
- nieuwe start/stop engine knop
- nieuwe uitlaat 'R' look met diffusor zwart
- automatisch/elektrisch inklapbare spiegels
- achteruitrijcamera

overig:
- panoramadak smeren

Wel overwogen maar nog niet gedaan:
- verlagingset (esthetisch mooier maar gaat ten koste van comfort)
- remmen verven. Ook mooier maar wordt afgeraden. (kan best zijn dat ik dat alsnog uitvoer)
- kofferbak op afstand automatisch openen.

Plannen nog uit te voeren:
- andere lampen bochtenverlichting
- remmen verven
- gasrepons aanpassen (binnenkort)
- parkeerverlichting aanpassen (binnenkort)
- deleten foutmelding tankmodule (binnenkort maar niet echt interessant)
- instapverlichting (indien mogelijk, alle 4 deuren)

Moeite niet waard en nimmer overwogen:
- iets doen met de mistlampen. Gebruik ik uitsluitend wanneer wettelijk - dus met dichte mist - toegestaan.
- trekhaak. Ontbreekt nu.

---------------------- _/-\o_

GerCor wijzigde deze reactie 13-01-2018 07:26 (98%)

Me.

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 02:07:
[...]

@Blue-eagle Volgens mij heb jij overduidelijk een Highline en niks van R-design. Voorkant komt helemaal niet overeen en ik zou gaan twijfelen aan de kilometerstand ..... ondertussen. Even een foto van een R-line voorkant. (plus logo in de gril)
Kilometerstand aanpassen is in Duitsland een zwaar vergrijp las ik ergens. Maar nu maak je me een beetje bang eigenlijk. Kan je een kilometerstand zomaar terugschroeven? :?
quote:
Heb je dat ding wel in het echt gezien en heb je er ook in gereden?
Nee, daarom heb ik mijzelf getracht zoveel mogelijk in te dekken. De auto heeft geen schadeverleden en wordt geleverd met een jaar garantie. De auto is door een bedrijf gebruikt en altijd VW-onderhouden.

- Importeur aankoopkeuring gedaan, ziet er goed uit;
- Boekjes kloppen, onderhoud klopt, auto is schadevrij;
- Duits bedrijf zo goed mogelijk gecontroleerd: goede reputatie.

Ja, naïef besef ik nu ook. Ik heb veel onderzoek gedaan naar het bedrijf en een Duitse vriendin van mij die ik vertrouw is gaan kijken (maar kan zelf niet rijden). Ik heb in de afgelopen 4 maanden veel proefritten gemaakt in Golf 7's en heb deze met een aankoopkeuring laten importeren. De boekjes kloppen, het onderhoud klopt, hij is schadevrij, et cetera.

Ik ga ze zometeen eens even bellen met de vraag wat er precies R-Line aan is ;(
Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True