Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.910 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Marsjee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:18:
[...]
En ja, ik ken serieus mensen die gewoon NIET kunnen schakelen en niet weten dat je auto een "powerband" heeft kwa toeren. Met een diesel merk je dat nog veeeeel beter.
Zo had ik vorig jaar zomer een Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDI (2.0 diesel, 180PK en 400Nm) die op mijn achterbumper zat te plakken. Die moet echt slecht hebben geschakeld, ik liep uit op die auto :')

/Edit; ik neig naar een Golf 6 GTD, Golf 7 GTD is mij nog te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door DaMarcus op 09-01-2018 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
DaMarcus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:28:
[...]

/Edit; ik neig naar een Golf 6 GTD, Golf 7 GTD is mij nog te duur.
En in Duitsland?
Ik was gisteren toevallig aan het rond neuzen voor een 7 GTI performance en een leuke met opties koop je daar rond de 23/24k. Scheelt wel met Nederland en gezien het een Euro 6 auto is valt de BPM ook mee.

Kan mij voorstellen dat de Diesels in Duitsland ook goedkoper zijn, wel even de BPM in de gaten houden :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 09-01-2018 13:30 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Famous schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:30:
[...]

En in Duitsland?
Ik was gisteren toevallig aan het rond neuzen voor een 7 GTI performance en een leuke met opties koop je daar rond de 23/24k. Scheelt wel met Nederland en gezien het een Euro 6 auto is valt de BPM ook mee.

Kan mij voorstellen dat de Diesels in Duitsland ook goedkoper zijn, wel even de BPM in de gaten houden :Y
Goeie tip, ik kwam er zojuist een tegen uit 2013 die goed was aangekleed, daarvoor hoefde ik nog meer 1.900,- aan BPM af te tikken.

* DaMarcus rondneuzen gaat in Duitsland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39

2.0 TDI klinkt snel, valt echter mee.. Maar dan vergelijk ik hem even met de 1.0 TSI DSG van 115PK.
Als iemand niet kan schakelen, rij je hem er gewoon uit :+
Dat schakelen valt goed mee op de 2.0TDI, de heeft een redelijk groot bereik.
Ik rij de autosnelweg regelmatig met 140-150km/h op en dan zit ik in 4de...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
@Rainesh dik! Standkachel moet ook heerlijk zijn nu! :D

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 21:27
@Rainesh Super gaaf alle aanpassingen. On to the next one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

2.0 TDI klinkt snel, valt echter mee.. Maar dan vergelijk ik hem even met de 1.0 TSI DSG van 115PK.
Als iemand niet kan schakelen, rij je hem er gewoon uit :+

En ja, ik ken serieus mensen die gewoon NIET kunnen schakelen en niet weten dat je auto een "powerband" heeft kwa toeren. Met een diesel merk je dat nog veeeeel beter.
Die mensen kopen dan ook een DSG :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
azz_kikr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Die mensen kopen dan ook een DSG :p
Rij zelf ook DSG, maar niet om die reden. Schakelen in snelle auto's is veul leuker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Na de extravagante ;) aanpassingen van @Rainesh vallen hier ook alle aanpassingen mijn mailbox binnen. Even een datum prikken en op naar Zeist voor de in-/opbouw van achteruitrijcamera en inklapbare spiegels (inclusief modules en coderingen). Alles origineel VW en nieuw.

Morgen eerst een nieuwe USB/AUX hub, nieuwe START/STOP knop, panormamadak smeren, update AUTO HOLD en nieuwe uitlaat met diffusor.

Mooi weekje.

EDIT Zojuist bevestiging Autopar Zeist. Vrijdag as gaat het gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 09-01-2018 14:14 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
GerCor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:55:
Na de extravagante ;) aanpassingen van @Rainesh vallen hier ook alle aanpassingen mijn mailbox binnen. Even een datum prikken en op naar Zeist voor de in-/opbouw van achteruitrijcamera en inklapbare spiegels (inclusief modules en coderingen). Alles origineel VW en nieuw.

Morgen eerst een nieuwe USB/AUX hub, nieuwe START/STOP knop, panormamadak smeren, update AUTO HOLD en nieuwe uitlaat met diffusor.

Mooi weekje.
Nice! En wel foto's he, anders geloven je niet :9

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:57:
[...]
Nice! En wel foto's he, anders geloven je niet :9
Ik stuur een foto van de dubbele uitlaat naar de telefoon van @Famous 500 gig, zodat hij gelijk door zijn bundel is.

Hehe, grapje ... ik heb zijn nummer helemaal niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:13

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Rainesh schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:15:
Mega update !

Ja ik ben een retrofit nerd....Dit keer alles door Audiwereld laten doen, had helaas geen tijd om mee te helpen. Het was een bijzondere retrofit, omdat dit de eerste keer was dat dit op een facelift A3 geretrofit is.

1) Dimmende buitenspiegels, tijdje terug had ik samen met een maatje mijn linker dimmende buitenspiegel aangesloten. Werkt perfect, maar op een facelift is het links EN rechts. Dus dan maar op zoek naar rechter zijspiegel. Op Allegro toen een 2017 sedan setje kunnen vinden voor een spotprijs !

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu dus volledig volgens af-fabriek uitrusting :)

2) Autohold ! Ik irriteerde me eraan dat ik steeds mn voet op de rem moest houden bij een stoplicht of stilstaand. Dan maar Autohold erin !

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En dan als laatste.....originele standkachel retrofit set!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Met veel dank aan Leon van Audiwereld! Inbouw totaal heeft toch wel wat dagen geduurd.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En dan besef ik me nu dat ik volgende maand de auto een jaar in bezit heb en hoeveel al aan gedaan is 8)7 :D
Ziet er strak uit!

Hoeveel was je kwijt voor de standkachel? Deze wil ik ook graag op mijn golf laten inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Ik stuur een foto van de dubbele uitlaat naar de telefoon van @Famous 500 gig, zodat hij gelijk door zijn bundel is.

Zou je wel willen eh >:)

Je zou niet de eerste Tweaker zijn die mijn nummer heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Maar krijg je nu echt een dubbele uitlaat? Of alleen maar een extra pijpje erbij?
Marsjee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Rij zelf ook DSG, maar niet om die reden. Schakelen in snelle auto's is veul leuker _/-\o_
Correctie: Flipperen in snelle auto's is veul leuker. (Verschillende mensen, verschillende smaken)

[ Voor 29% gewijzigd door Tylen op 09-01-2018 14:15 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Maar krijg je nu echt een dubbele uitlaat? Of alleen maar een extra pijpje erbij?
Ik krijg de Original Zubehör uitlaat. 'R' look. Maar dan de voorgangers 'R' van de Golf 7. 'Golf 7 'R' heeft 2 uitlaten met 4 pijpjes. Enkele uitlaat met 2 pijpjes met diffusor in zwart (neem ik aan) gespoten. Origineel VW dus.

YouTube: 2014 VW Golf 7 Tuning with OEM Parts

Ik heb nu ook een enkele uitlaat met 2 pijpjes. Alleen zitten die links op de auto zodat - het blijft een allemansvriend, de Golf 7 - je er een trekhaak kunt plaatsen. Dat kan na morgen in ieder geval niet meer want daar zit dan de nieuwe uitlaat.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 09-01-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Ik krijg de Original Zubehör uitlaat. 'R' look. Enkele uitlaat met 2 pijpjes met diffusor in zwart (neem ik aan) gespoten. Origineel VW dus.

YouTube: 2014 VW Golf 7 Tuning with OEM Parts

Ik heb nu ook een enkele uitlaat met 2 pijpjes. Alleen zitten die links op de auto zodat - het blijft een allemansvriend, de Golf 7 - je er een trekhaak kunt plaatsen. Dat kan na morgen in ieder geval niet meer want daar zit dan de nieuwe uitlaat.
Ik weet dat je een original zubehor krijgt ;) heb het hier ook allemaal gelezen. Maar je zegt ook de hele tijd dubbele uitlaat. maar dat is het niet. Je krijgt gewoon 1 uitlaat met 2 pijpjes. Nou had je dat al maar je pijpjes zitten nu anders verdeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:27:
[...]
Ik weet dat je een original zubehor krijgt ;) heb het hier ook allemaal gelezen. Maar je zegt ook de hele tijd dubbele uitlaat. maar dat is het niet. Je krijgt gewoon 1 uitlaat met 2 pijpjes. Nou had je dat al maar je pijpjes zitten nu anders verdeeld ;)
Eigenlijk zeg/bedoel ik dat ook al maanden. :9

Het geheel is een uitlaat. Bestaat uit meerdere onderdelen. Uit beide pijpjes komt uitlaatgas, dus dubbele uitlaat. What ever....

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 09-01-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:14:
[...]

[...]

Correctie: Flipperen in snelle auto's is veul leuker. (Verschillende mensen, verschillende smaken)
Amen to that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik krijg tenminste 2 nep uitlaten rechts en links :p.
Snap nog altijd niet dat ze het niet 'echter' laten lijken. Maak het uit hetzelfde materiaal als een gewone uitlaat, maak een bocht en stop daar. Geen hond die het verschil nog kan zien, tenzij bij koud weer.
Kan toch geen drol kosten tov een hele auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:34:
Snap nog altijd niet dat ze het niet 'echter' laten lijken. Maak het uit hetzelfde materiaal als een gewone uitlaat, maak een bocht en stop daar. Geen hond die het verschil nog kan zien, tenzij bij koud weer.
Je kunt er zelf wat theorieën op loslaten.

1. Het is design, net zoals al dat plastic rommel op de voorbumper van de Golf 7,5 R, GTI en GTD.
2. Neem de deurlampjes. Laten die - alle kosten meegenomen - € 1 kosten. 32 miljoen Golfjes verkocht is 62 miljoen verdiend door het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Engineer Stewie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:34:
Ik krijg ook altijd opmerkingen voor mijn twee pijpjes. Dat er maar 1 open is en de andere nep.....

Maar das nie zo nie... Er zit een klep in die open en dicht kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 08:50

n0ss

⭐⭐⭐

Mijn Volkswagen Golf 4 uit 2002 raakt langzamerhand op.. Nu zit ik te kijken met een budget van 10-12K voor een VW Golf 6 occasion. Nu heb ik al wat rondgezocht op diverse auto site's maar tot nu toe nog niet echt iets gevonden.

Wat wil ik?
  • Liefst grijs/zwart/wit
  • 5 deurs
  • Leuke opties mag
Is dit een reël bedrag voor wat ik zoek? Ik zit nu natuurlijk nog in de orientatie fase dus zal vast het e.e.a zijn wat voor mij nog onbekend is. Vandaar vraag ik mij af of dit een goed budget is voor een leuke auto :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
n0ss schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:59:
Mijn Volkswagen Golf 4 uit 2002 raakt langzamerhand op.. Nu zit ik te kijken met een budget van 10-12K voor een VW Golf 6 occasion. Nu heb ik al wat rondgezocht op diverse auto site's maar tot nu toe nog niet echt iets gevonden.

Wat wil ik?
  • Liefst grijs/zwart/wit
  • 5 deurs
  • Leuke opties mag
Is dit een reël bedrag voor wat ik zoek? Ik zit nu natuurlijk nog in de orientatie fase dus zal vast het e.e.a zijn wat voor mij nog onbekend is. Vandaar vraag ik mij af of dit een goed budget is voor een leuke auto :*)
Meer dan genoeg voor een Golf 6, daar beginnen de Golfjes 7 inmiddels al :Y
Zou ook eerder voor een 7 gaan, desnoods iets langer sparen om het budgets iets op te hogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

n0ss schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:59:

Wat wil ik?
  • Liefst grijs/zwart/wit
  • 5 deurs
  • Leuke opties mag
Op Autotrader.nl staan er 627 die aan jouw wensen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Famous schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Meer dan genoeg voor een Golf 6, daar beginnen de Golfjes 7 inmiddels al :Y
Zou ook eerder voor een 7 gaan, desnoods iets langer sparen om het budgets iets op te hogen.
Wat ik zo kon vinden beginnen de 6 GTI's en dergelijke bij 13K (autoscout etc.)
Sparen en m'n budget ophogen heb ik ook over nagedacht, aan welk bedrag zit je dan te denken voor een 7?

Ik wil dit of volgend jaar ook uit huis dus heb ik daarom mijzelf een budget gegeven van maximaal 12K aangezien ik het huis ook nog leuk wil aankleden. Ik zou dan liever een bomvolle golf 6 hebben qua opties dan een kale golf 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

n0ss schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:08:
[...]

Sparen en m'n budget ophogen heb ik ook over nagedacht, aan welk bedrag zit je dan te denken voor een 7?

Ik wil dit of volgend jaar ook uit huis dus heb ik daarom mijzelf een budget gegeven van maximaal 12K aangezien ik het huis ook nog leuk wil aankleden. Ik zou dan liever een bomvolle golf 6 hebben qua opties dan een kale golf 7.
http://www.autotrader.nl/...olgorde-en-prijs-aflopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
n0ss schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:08:
[...]

Wil je een GTI?
Dat veranderd de zaak natuurlijk wel.

Voor jouw budget zou ik geen 6 GTI kopen, maar dat ben ik.
Wil je een 'normaal' blok dan kan je hier best al wel Golf 7's voor vinden. Natuurlijk geen bouwjaar 2016 maar ze zijn er ook al vanaf 2013 :)

Heb je opties welke je sowieso erin wil?
Bijvoorbeeld DCC? RNS510/Discover Pro? Dakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Famous schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Wil je een GTI?
Dat veranderd de zaak natuurlijk wel.

Voor jouw budget zou ik geen 6 GTI kopen, maar dat ben ik.
Wil je een 'normaal' blok dan kan je hier best al wel Golf 7's voor vinden. Natuurlijk geen bouwjaar 2016 maar ze zijn er ook al vanaf 2013 :)

Heb je opties welke je sowieso erin wil?
Bijvoorbeeld DCC? RNS510/Discover Pro? Dakje?
Wat valt er onder een 'normaal blok'? Ik rij nu een 1.6je. Belangrijkste voor mij is dat ik er niet op achteruit ga
Mijn garage raadt het af om een 1.4 TSI te halen vanwege 'mogelijke dure problemen' die zich later kunnen voordoen met dit blok. Vandaar dat ik automatisch ben gaan kijken naar een GTI.

Opties moet ik me nog wat verder in verdiepen. DCC is voor mij niet nodig RNS510 en stuurbediening zou wel mooi zijn.
Dak ook niet perse.

Maar dit is ook de reden vanwege mijn post hier, jullie hebben hier wat meer verstand van dan ikzelf en hoor graag de verschillende meningen. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door n0ss op 09-01-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Voor 10-12k ga je echt geen GTI halen, of de gaarste die er maar is. Niks mis met een 1.4 TSI, laat je niet zo bang maken, is een prima blok. Voor jou budget moet je wel een mooie 6 highline met genoeg opties kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
n0ss schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Wat valt er onder een 'normaal blok'? Ik rij nu een 1.6je. Belangrijkste voor mij is dat ik er niet op achteruit ga
Mijn garage raadt het af om een 1.4 TSI te halen vanwege 'mogelijke dure problemen' die zich later kunnen voordoen met dit blok. Vandaar dat ik automatisch ben gaan kijken naar een GTI.

Maar dit is ook de reden vanwege mijn post hier, jullie hebben hier wat meer verstand van dan mijzelf en hoor graag de verschillende meningen.

Opties moet ik me nog wat verder in verdiepen. DCC is voor mij niet nodig RNS510 zou wel mooi zijn.
Dak ook niet perse.
Een blok zonder veel vermogen :+

De 1.4 zijn bij een Golf 6 wat minder, al zijn hier wel rivisies gedaan.
Bij een Golf 7 hebben ze er niet tot amper last van.

Ik weet niet of de markt (alweer) gezakt is maar voor jouw budget waren dit 6 a 12 maanden geleden echt de slechtste/goedkoopste GTI's die je dus eigenlijk niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:43:
[...]

Je kunt er zelf wat theorieën op loslaten.

1. Het is design, net zoals al dat plastic rommel op de voorbumper van de Golf 7,5 R, GTI en GTD.
2. Neem de deurlampjes. Laten die - alle kosten meegenomen - € 1 kosten. 32 miljoen Golfjes verkocht is 62 miljoen verdiend door het niet te doen.
Maak de wagen 10€ duurder en ge hebt 300 miljoen verdient :p.

De standaard versie en de elegance (vergelijkbaar met highline) heeft dat niet, als je dan toch al de moeite doet om de bumper uit te snijden, chrome nepuitlaten en zwarte plastic plaatjes daarin te steken om het echt te laten lijken, doe er dan iets anders mee.
Bij Mercedes bv zijn die dingen echt design ant ze zijn zelfs niet dicht en gewoon een chromen strip op de bumper. Dan laat je tenminste duidelijk zien dat het niet echt is.

Maar bon, opzich is die plastic rommel nog wel mooi. Enkel jammer dat ze het niet uitwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:59:
[...]
Maak de wagen 10€ duurder en ge hebt 300 miljoen verdient :p.
Ja. Maar dat is niet wat ik bedoel. Kijk, de auto klaar, prijs is vastgesteld en dan komt er een directeur die zegt: Ik ben net directeur dus we gaan geld verdienen. Heb ik de aandeelhouders beloofd bij mijn aanstelling. Hoe gaan jullie dat doen zodat ik mijn belofte kan nakomen? Meneer de directeur, dan blijft alles hetzelfde, halen we de deurlampjes eruit, heeft u de 62 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
n0ss schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Van de golf 7 is de 1.4 TSI sowieso prima. De 6 heeft problemen gekend.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45
Nu al 2x in een maand tijd onderstaande foutmelding gekregen. Herstart lost het op. Hebben jullie dit toevallig al eerder gehad? Zal ik hiermee naar de dealer gaan? Ik kan de storing niet reproduceren. .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zdybeci.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Untouchablezz20 op 09-01-2018 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:21:
Nu al 2x in een maand tijd onderstaande foutmelding gekregen. Herstart lost het op. Hebben jullie dit toevallig al eerder gehad? Zal ik hiermee naar de dealer gaan? Ik kan de storing niet reproduceren. .

[afbeelding]
Compleet uitschakelen van dat idiote kut systeem O-) ? Zou er zelf iig geen geld aan besteden, heb hem bij mijn lease eigenlijk ook liever weg/ permanent uit. :P

Edit: Kan me ook vaag herinneren dat ik dit ook wel eens bij de Golf heb gehad trouwens.... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Marsjee op 09-01-2018 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie

[afbeelding]
Heb ik geregeld. Is geen probleem want zet het anders toch zelf af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dealer hier zet die "Luxe" platen er gewoon per definitie op (gelukkig) :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Marsjee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:25:
[...]

Compleet uitschakelen van dat idiote kut systeem O-) ? Zou er zelf iig geen geld aan besteden, heb hem bij mijn lease eigenlijk ook liever weg/ permanent uit. :P

Edit: Kan me ook vaag herinneren dat ik dit ook wel eens bij de Golf heb gehad trouwens.... :/
Oke, ik kijk het even aan. Als het mij nog meer gaat irriteren ga ik naar de dealer (heb nog garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:42

[afbeelding]
Heb het ook steeds vaker (golf variant 7,5). druk hem negen van de 10x direct uit. je kunt het ook uit laten zetten door middel van VCDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
bk1985 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:15:
[...]

Heb het ook steeds vaker (golf variant 7,5). druk hem negen van de 10x direct uit. je kunt het ook uit laten zetten door middel van VCDS
Ja, heb ook de 7.5 maar dan geen variant. Ik wil ook graag langs Rainesh, maar dealer geeft aan dat VCDS aanpassingen ervoor zorgt dat mijn garantie vervalt, omdat er aan de auto is 'gerommeld'. Nu kan ik deze waarschuwing van de dealer in de wind slaan, maar als ze mijn garantie weigeren ben ik pas het haasje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:19:
[...]

Ja, heb ook de 7.5 maar dan geen variant. Ik wil ook graag langs Rainesh, maar dealer geeft aan dat VCDS aanpassingen ervoor zorgt dat mijn garantie vervalt, omdat er aan de auto is 'gerommeld'. Nu kan ik deze waarschuwing van de dealer in de wind slaan, maar als ze mijn garantie weigeren ben ik pas het haasje...
Trek de accusensor uit je batterij en dan werkt start stop ook niet meer. Ook geen fouten in logs.
Die sensor zit ergens linksboven op je batterij zelf als je ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:22:
[...]

Trek de accusensor uit je batterij en dan werkt start stop ook niet meer. Ook geen fouten in logs.
Die sensor zit ergens linksboven op je batterij zelf als je ervoor staat.
Gaan er dan nog meer dingen "uit" door die sensor? of is die sensor puur voor start/stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

De dealer weet vaak niet eens dat er wat aangepast is. Want het zijn kleine dingen.

Heb net nog 2 gloednieuwe A4 B9 gecodeerd. Kom ik er ook gelijk achter dat iemand m'n achterbumper geraakt heeft...zag wat Schaaf plekjes rechtsachter richting wielkast :( morgen ff stukje schoonmaken en kijken wat er te redden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:03:
[...]

Gaan er dan nog meer dingen "uit" door die sensor? of is die sensor puur voor start/stop?
Geen fouten in scans, dus kwaad lijkt het niet te kunnen. We hebben toch nog niks gevonden wat niet meer werk. Het enige wat niet meer lijkt de werken is de start stop. Dus ik denk het wel.
Wel alleen nog maar getest op 2 golf R's pre FL.

Deze sensor.
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/vwroc/monthly_2017_06/594a84ce03766_FullSizeRender4.jpg.6a35ad8022040d0d4665d024a884d670.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Lijkt die accu nu zo groot ?
Of is het gezichtsbedrog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:26
Famous schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:46:
Lijkt die accu nu zo groot ?
Of is het gezichtsbedrog :+
Die is groot, maar dit is dan waarschijnlijk ook geen Golf. Ik heb er zelf ook zo’n belachelijk grote in liggen, ik snap niet waar het voor nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Die start/stop accu's zijn sowieso ook vrij groot voor hun inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]
Zeg je tegen de dealer: of je lost het kosteloos op of ik laat START/STOP uitschakelen. Ik snap nooit dat mensen zich laten intimideren door dealers. Ik heb mijn dealer, op zijn verzoek, een hele waslijst met VCDS aanpassingen gegeven.

@Rainesh Dat is niet zo fraai. Geen achtergelaten briefje uiteraard. Ik hoop dat je het weg kunt poetsen maar vrees het ergste voor je. Had zo maar jouw spiegel kunnen zijn: automatisch dimmend glas kapot.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 10-01-2018 05:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@GerCor Today is the day, hoeveel mm zijn de stukjes eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:02:
@GerCor Today is the day, hoeveel mm zijn de stukjes eigenlijk?
2x 90 mm. Auto net gebracht. 'Mooi vroeg' zei de dealer. Op een originele Volkswagenfiets weer naar huis. Ik krijg bericht als de auto klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
90mm, volgens mij zelfde maat als de Clubsport van mij. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:19:
[...]

2x 90 mm. Auto net gebracht. 'Mooi vroeg' zei de dealer. Op een originele Volkswagenfiets weer naar huis. Ik krijg bericht als de auto klaar is.
Mijn dealer ligt ruim 85km van mijn deur, zou pijnlijk zijn haha.

Mijn Skoda Octavia combi heeft gisteren zijn laatste onderhoud gehad (153k km). Nu is het recht naar de Arteon toe, nog een kleine 2 maanden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:13:
[...]

Oke, ik kijk het even aan. Als het mij nog meer gaat irriteren ga ik naar de dealer (heb nog garantie)
(fout)meldingen worden toch gelogd in het systeem,als de dealer 'm aan de stekker hangt kunnen ze het zo zien dat er wat mis is gegaan.
Rainesh kon laatst bij mij ook een aantal foutmeldingen terugvinden mbt. de achteruitrijcamera en 'iets' met een aanhanger, wss defect lampje oid.

voor VCDS aanpassingen hoef je echt niet bang te zijn, zeker niet als je eerst een backup van de originele settings laat maken. mocht het ooit zover komen dat je daarmee in de problemen komt dan laat je de originele settings terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ik denk als de dealer een diepte vergelijking gaat maken(doen ze nooit) van hoe mijn auto nu is en de originele staat, dan vallen ze van hun stoel af. _O- _O- _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:15:
[...]
Mijn dealer ligt ruim 85km van mijn deur, zou pijnlijk zijn haha.
Ze hebben ook leenauto's hoor. :*)

Mijn vriendin vroeg vanmorgen nog: 'wat moet er allemaal gaan gebeuren en wat mag dat allemaal gaan kosten?' Dus ik alles genoemd behalve de uitlaat. Ik: 'geen idee'. Weet ik wel natuurlijk maar zij komt er over 3 jaar misschien pas achter dat ik een andere uitlaat heb. Van aanstaande vrijdag weet ze ook niks.

Beter gezeik achteraf dan vooraf. Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:42:
[...]

Ze hebben ook leenauto's hoor. :*)

Mijn vriendin vroeg vanmorgen nog: 'wat moet er allemaal gaan gebeuren en wat mag dat allemaal gaan kosten?' Dus ik alles genoemd behalve de uitlaat. Ik: 'geen idee'. Weet ik wel natuurlijk maar zij komt er over 3 jaar misschien pas achter dat ik een andere uitlaat heb. Van aanstaande vrijdag weet ze ook niks.

_O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:42:
Heb hier geen gezeik :+ .
Ben na een 15-jarige relatie gescheiden en dus alleenstaand en wat mij betreft blijft dat ook een hele tijd zo.

Heb nog nooit zoveel gedaan en zover gestaan als in het laatste 1,5 jaar :). Nieuwbouw huis met riante tuin, binnenkort een leuke VW onder mijn kont en voor de rest veel werken en genieten, samen met mijn zoontje :).

Ik twijfel nog steeds over velgen voor de Arteon. Die 1500€ kan ik gerust missen maar en de looks gaan een pak beter zijn. Aan de andere kant kan ik daar andere leuke dingen mee doen. Ik geef niet graag geld uit aan nutteloze dingen en dit lijkt er wel eentje. Om van 18 naar 19" te gaan op een auto die niet van jou is.

Stel dat ik volgend jaar van werkgever verander sta ik daar met 4 velgen |:( .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach. Mijn vriendin mag best kabaal maken. Ik trek me er, op zijn Nederlands gezegd: geen reet van aan.

Ik heb net al een smoes bedacht voor die camera. Let op:

Mijn dochter is met rijlessen bezig. Eenmaal geslaagd wil ze natuurlijk met vriendinnen in mijn auto rijden. Heeft mijn zoon toen ook gedaan met de Vectra. Net geslaagd. 'Pa, mag ik je auto even lenen?' 'Ja hoor'.
'Pa, ik reed tegen een paaltje aan'. Wel Godver .....nou ja, toch een ouwe bak.

En zo'n camera kost maar € 369. Beter dan € 1.000 schade.

En dan is ze weer stil ...... gok ik.

Spiegels? Huh, oja .... had ik al maar stond gewoon uit. Stom van mij...... of .... ik was er toch, gelijk laten doen. Vind ik mooi.

En, we hadden vandaag een meevaller. Vaatwasser deed vreemd. Ding is 11 jaar oud. Mannetje erbij gehaald, bleek de afvoer verstopt. Klaar ..... _/-\o_

We hadden al gerekend op een nieuwe vanaf minimaal € 500.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 10-01-2018 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Je kan beter alleen blijven, geneuzel van die vrouwen altijd. Of je moet een vriendin hebben die toevallig ook helemaal into auto's is. :D Anders snappen ze er echt niks van!

Nee, er geen 1000den euro's in zo'n paard. Dat is pas verspilling! :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:06:
Je kan beter alleen blijven, geneuzel van die vrouwen altijd.
Ach, die camera gaat ze wel leuk vinden. En zo niet: gebracht door Zalando. Doe ik ook minstens 2 keer per week de deur voor open omdat 'iemand' weer iets heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Ach, die camera gaat ze wel leuk vinden. En zo niet: gebracht door Zalando. Doe ik ook minstens 2 keer per week de deur voor open omdat 'iemand' weer iets heeft besteld.
Echt he, vaste kost. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Hier ook al mensen die een retrofit camera aan een Discover Media hebben gehangen? Zie ze op Kufatec wel voor het oude systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Net ff accu vervangen van de T3 camper... even stukje proefgereden.. man wat is dat nog puur rijden zeg..
Het gaat niet snel maar het voelt wel aan of je pittig doorrijd :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
e.looijenga schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:50:
Hier ook al mensen die een retrofit camera aan een Discover Media hebben gehangen? Zie ze op Kufatec wel voor het oude systeem
Kan bij bestelling toch ook? Dus lijkt me dat het kan in retrofit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:40
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:06:
Ach. Mijn vriendin mag best kabaal maken. Ik trek me er, op zijn Nederlands gezegd: geen reet van aan.

Mijn dochter is met rijlessen bezig. Eenmaal geslaagd wil ze natuurlijk met vriendinnen in mijn auto rijden. Heeft mijn zoon toen ook gedaan met de Vectra. Net geslaagd. 'Pa, mag ik je auto even lenen?' 'Ja hoor'.

Spiegels? Huh, oja .... had ik al maar stond gewoon uit. Stom van mij...... of .... ik was er toch, gelijk laten doen. Vind ik mooi.

En, we hadden vandaag een meevaller. Vaatwasser deed vreemd. Ding is 11 jaar oud. Mannetje erbij gehaald, bleek de afvoer verstopt. Klaar ..... _/-\o_

Of gewoon eerlijk zijn en er samen goed over praten. :)

Gisteren heb ik mijn Golf in ontvangst mogen nemen. Foto's volgen dit weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Uffeltje op 10-01-2018 11:44 ]

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Gefeliciteerd @Uffeltje! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:06:

Klinkt als een hele goede relatie, dingen niet vertellen enz enz :+ 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Heren. Bedankt voor de opmerkingen en beoordelingen over mijn relatie. Even voor de goede orde: ik heb mijn Golf ook gekocht zonder te overleggen met mijn vriendin. We zijn al een tijdje samen, gaat prima.

Dus, het mag weer over Volkswagen gaan .......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Ach het ouderwetse ‘wat niet weet wat niet deert’ zal iedereen wel eens gebruiken toch :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Scrtz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:57:
Ach het ouderwetse ‘wat niet weet wat niet deert’ zal iedereen wel eens gebruiken toch :-)
Al van kindsbeen af :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RRswrZTwxfvDfayGPgaMSKxe/full.jpg

Pijpjes lijken op de foto redelijk klein maar zijn ze niet. _/-\o_

USB hub blijkt een chinees te zijn. Pffff. Morgen wordt een nieuwe geleverd en direct ingebouwd.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 10-01-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:19:
[afbeelding]

Pijpjes lijken op de foto redelijk klein maar zijn ze niet. _/-\o_

USB hub blijkt een chinees te zijn. Pffff. Morgen wordt een nieuwe geleverd en direct ingebouwd.
Ziet er netjes uit. Zijn die kapjes links en rechts nu gespoten? Zou ook nog een nieuwe nummerplaathouder steken. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 10-01-2018 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

e.looijenga schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:50:
carsystems.pl heeft originele sets voor alle types. Is iets meer prielen dan op een rns omdat daar de camera werd aangesloten via aparte stekker en bij de mibs via een deel van de quadlock. Nuja stukje ervan onderaan. Dus je moet pinouts weten.
Voor de rest niet meer of minder werk dan de oude cameras. Onderschat het niet. Moeilijk is het niet om te installeren maar kruipt wel heel wat tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:23:
[...]
Ziet er netjes uit. Zijn die kapjes links en rechts nu gespoten? Zou ook nog een nieuwe nummerplaathouder steken. :p
Ik zal straks wel even andere foto's maken. Er zijn geen kapjes voor zover ik weet. Het is 1 geheel. Spuitwerk is € 108. Of ik dat ook maar even wil betalen. Vanmorgen zei hij nog: 'daar komen we wel uit'.

Kijk, dan heb je bij mij een 'kruisje achter je naam'. Morgen dus USB inbouwen, aftikken en een andere garage zoeken.

Ik zie nu dat ik 2 eindpuntjes heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P4HifSium1zbBwn4oUyLr3i0/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 10-01-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Ik zal straks wel even andere foto's maken. Er zijn geen kapjes voor zover ik weet. Het is 1 geheel. Spuitwerk is € 108. Of ik dat ook maar even wil betalen. Vanmorgen zei hij nog: 'daar komen we wel uit'.

Kijk, dan heb je bij mij een 'kruisje achter je naam'. Morgen dus USB inbouwen, aftikken en een andere garage zoeken.
Spuitbusje halen en zelf doen? We zijn tenslotte tweakers... Althans, dat hoop ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:47:
[...]
Spuitbusje halen en zelf doen? We zijn tenslotte tweakers... Althans, dat hoop ik toch?
Het is besteld door de dealer en was al naar de spuiter voordat ik het wist. Kijk, dan moet je het zelf bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:53:
[...]

Het is besteld door de dealer en was al naar de spuiter voordat ik het wist. Kijk, dan moet je het zelf bestellen.
Oef, dus je hebt die 108euro al afgetikt? of kun je het alsnog zelf spuiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb dus net ff naar coding van mn standkachel gekeken en toen zag ik het volgende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JLtCVqTv8ttgaRBnePM1jyM8/full.jpg

Stond bij op "not installed"

Heb ik em op "parking heater installen" gezet.

Ik kreeg toen in mn mmi dit erbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pj78UmRhAGviBdUKC06TiSsp/full.jpg

Dit is dus bijverwarming, om je interieur / koelvloeistof sneller op temperatuur te krijgen. Maar ik heb dus een benzine auto.....

Mijn vraag aan de hardware techneuten, kan ik dit gebruiken of niet? Ik zou het alleen aanvinken wanneer het echt heel koud is buiten en ik m'n standkachel niet aangezet heb.

@azz_kikr @AndRo555 wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Oef, dus je hebt die 108euro al afgetikt? of kun je het alsnog zelf spuiten?
GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Ik zie nu dat ik 2 eindpuntjes heb.

[afbeelding]
Moet dat niet wit zijn op het einde ipv zwart?
En dat lijkt precies uit 2 (andere kant ook, dus 3) stukken te bestaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Engineer Stewie op 10-01-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Ik snap sowieso niet meer wat hij nou wilt, dus je moet de vraag even bij CerCor neerleggen :+ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:36:
[...]
Klopt, 3 delen. Aan de bestaande bumper is niks veranderd. En, laat ik het zo zeggen: ik vind het zo prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H2mzDK4GcIqcrRgAYyympafg/full.jpg

Ik had ook een ander geluid verwacht en dat was natuurlijk ook even spannend. Maar in de auto hoor ik geen verandering. Lekker stil. _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 10-01-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:46:
[...]

Ik had ook een ander geluid verwacht en dat was natuurlijk ook even spannend. Maar in de auto hoor ik geen verandering. Lekker stil. _/-\o_
Het zijn ook maar eindstukjes tenslotte, je einddemper, en alles daarvóór is nog steeds dezelfde toch?

Ik moet zeggen dat het er netjes uitziet. Eén ding wat wat mij betreft een beetje apart staat is dat je Golf nogal hoog op de pootjes lijkt te staan wat naar mijn smaak niet helemaal past met zo'n sportieve uitlaat. Misschien een original zubehör verlagingsetje laten monteren op termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Het zijn ook maar eindstukjes tenslotte, je einddemper, en alles daarvóór is nog steeds dezelfde toch?

Ik moet zeggen dat het er netjes uitziet. Eén ding wat wat mij betreft een beetje apart staat is dat je Golf nogal hoog op de pootjes lijkt te staan wat naar mijn smaak niet helemaal past met zo'n sportieve uitlaat. Misschien een original zubehör verlagingsetje laten monteren op termijn?
Ik kan me voorstellen - gezien de foto - dat je dat zegt maar in het echt staat de auto -in verhouding- niet hoog op de pootjes. Wat ik al schreef: op de foto lijken de pijpjes ook klein maar dat zijn ze niet. Die Polo die deze week voorbij kwam .... die staat TE hoog op de pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:11:
Ik heb dus net ff naar coding van mn standkachel gekeken en toen zag ik het volgende

[afbeelding]

Stond bij op "not installed"

Heb ik em op "parking heater installen" gezet.

Ik kreeg toen in mn mmi dit erbij

[afbeelding]

Dit is dus bijverwarming, om je interieur / koelvloeistof sneller op temperatuur te krijgen. Maar ik heb dus een benzine auto.....

Mijn vraag aan de hardware techneuten, kan ik dit gebruiken of niet? Ik zou het alleen aanvinken wanneer het echt heel koud is buiten en ik m'n standkachel niet aangezet heb.

@azz_kikr @AndRo555 wat zeggen jullie?
Enige optie die zal werken is degene die nu aanstaat. Ik denk dat als je je vergeten je standkachel aan te zetten.( dus alles is bevroren) dat die automatisch zal opstarten om het koelwater samen met de temperatuur sneller de lucht in te krijgen. (Zelfde als een ptc)

Volgens mij werkt in meeste gevallen standkachel standaard enkel als de motor afstaat. Met de optie auto,aux heating kunnen ze eventueel samen werken of kan de interieurkring apart verwarmd worden?

Volgens mij kan je gewoon laten aanstaan. Er zijn best nog wat voorwaarden waaraan alles moet voldoen alvorens die ptc aan slaagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Nu bevestigd en op naam, maar nog 2 tot 3 weken wachten op import vanuit Duitsland en bijkomende registratie in Nederland: ik ben nu officieel eigenaar van een Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline met R-Line Sportpakket :*)

Specs:
  • Bouwjaar 2015
  • Automaat met 150pk
  • Minder dan 20k op de teller
  • Deep black pareleffect lak
  • Met "DYNAUDIO Excite" sound pakket
  • Adaptive Cruise Control
  • Lane Assist en verkeersbordherkenning (bij laten tunen)
  • Standkachel
  • Parkeerhulp
  • Getinte ramen
  • Climate control
(Overigens: deep black pareleffect lak, ik zie het niet, wat doet zwart pareleffect visueel? Ik vind 't gewoon zwart eigenlijk.)

De import gebeurt hopelijk deze week ergens, en dan wachten op de drukte bij de RDW. Mijn eerste rit kan ik vermoedelijk over een week of twee maken :7

Dit wordt mijn tweede auto, de laatste auto in mijn bezit was in 2006. Toen had ik een Renault Megane Coupe uit 1997. Daarna altijd alles met OV gedaan en de laatste 6 jaar zoveel mogelijk met de motor. Wonend in Amsterdam is 't wel fijn om tussen files door te kunnen rijden. Helaas is dat wachten op ongelukken. Al 5 keer bijna een aanrijding gehad door niet oplettende automobilisten die zonder richting aan te geven van rijbaan wisselen ;(

En tja, of ik nou dagelijks 20 minuten in de file sta of 20 minuten per dag bezig ben met aan- en uitkleden van motorkleding... Dan kies ik nu wel voor de file in een veilige kooi met airbags en gordels :7 Met ACC en goed geluid kan een file mij niet zoveel boeien denk ik 8)

Ik ben heel benieuwd hoe die auto gaat bevallen. Het enige waar ik mij een klein beetje zorgen om maak is de zithoogte. Op de motor keek ik over auto's heen, en tijdens een vakantie in Canada beviel de Dodge Journey (SUV) erg positief op door zijn rijhoogte. Misschien even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
azz_kikr schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:36:
[...]

Enige optie die zal werken is degene die nu aanstaat. Ik denk dat als je je vergeten je standkachel aan te zetten.( dus alles is bevroren) dat die automatisch zal opstarten om het koelwater samen met de temperatuur sneller de lucht in te krijgen. (Zelfde als een ptc)

Volgens mij werkt in meeste gevallen standkachel standaard enkel als de motor afstaat. Met de optie auto,aux heating kunnen ze eventueel samen werken of kan de interieurkring apart verwarmd worden?

Volgens mij kan je gewoon laten aanstaan. Er zijn best nog wat voorwaarden waaraan alles moet voldoen alvorens die ptc aan slaagt.
De 2e optie heb ik dus erbij gekregen nadat ik coding aangepast had. Standaard zat die er niet bij, ook niet met de standkachel al erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:46:
[...]

Klopt, 3 delen. Aan de bestaande bumper is niks veranderd. En, laat ik het zo zeggen: ik vind het zo prima.

[afbeelding]

Zijn dat toevallig Sebring velgen op je Golf? Die krijg ik ook (18" en donkerder grijs) namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Zijn dat toevallig Sebring velgen op je Golf? Die krijg ik ook (18" en donkerder grijs) namelijk :9
Sebring heb ik volgens mij onder mijn Golf, ziet er anders uit. Foto's volgen. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Ik kan me voorstellen - gezien de foto - dat je dat zegt maar in het echt staat de auto -in verhouding- niet hoog op de pootjes. Wat ik al schreef: op de foto lijken de pijpjes ook klein maar dat zijn ze niet. Die Polo die deze week voorbij kwam .... die staat TE hoog op de pootjes.
Valt mee in het echt ;) Net als wat jij zegt met je "pijpjes" en hoogte van je VW golf.

En definieer "te hoog" eens? Grappig dat er meteen met vingertjes naar iemand anders gewezen word. Voel je, jezelf dan beter?

[ Voor 11% gewijzigd door Marsjee op 10-01-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:17:
[...]
Ik heb het wel geweten hoe de velgen heten maar heb het niet onthouden. Maar is volgens mij standaard 2014 Golf 7 Highline. Lijkt me sterk dat jij die nu dan ook zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:32:
[...]

Ik heb het wel geweten hoe de velgen heten maar heb het niet onthouden. Maar is volgens mij standaard 2014 Golf 7 Highline. Lijkt me sterk dat jij die nu dan ook zou krijgen.
Dat is toch 18”? Dat is toch nooit standaard op een highline? In mijne tijd waren 18” een optie.
Die Sebring velgen (die dan toch heel hard op die van u lijken) hebben ze overigens op veel auto’s gelegd, zelfs op de tiguan (19”).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:36:
[...]

Dat is toch 18”? Dat is toch nooit standaard op een highline? In mijne tijd waren 18” een optie.
Die Sebring velgen (die dan toch heel hard op die van u lijken) hebben ze overigens op veel auto’s gelegd, zelfs op de tiguan (19”).
Oké, optie dan. :+

Veel filmpjes gezien van de Highline die deze velgen hebben....dus leek het mij standaard. Ach ja, 2013, 2014 reed ik nietsvermoedend rond in een Opel.

Maar inderdaad, ik heb de 18 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Dit is de Sebring:

Afbeeldingslocatie: https://www.pon-ecom-static.nl/media/volkswagen/products/3G8C8N498Z49-18-inch-lichtmetalen-zomerset-zelfdichtend-sebring-1-605.jpg

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Vissa66 Er is toch maar een beperkte oplage van de Clubsportjes geleverd in Nederland, 40 ofzo?

JD heeft er wéér een te pakken.
Oke, de bank klopt niet maar wat een vermogen toch op de voorwielen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5z6RcC0Xmwm2SWXcEPyC3m9R/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Die trekken daar toch heel hard op O-) .

Heb die hier nooit gepost, maar heb ooit een Golf 6 highline leasebak gehad met wat opties. Voor mij nog steeds de beste wagen die ik ooit gehad heb. Was een 2.0TDI 136pk roerbak :). Alles was OEM trouwens, bi-xenon koplampen met ledjes, achterlichten led, sportonderstel, 18" velgen, lederen interieur etc.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5011/5589798012_ea1fb24149_z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5176/5589797686_a8a5697fb5_z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5291/5589796852_ec7625e171_z.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Engineer Stewie op 10-01-2018 18:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Zou ook nog een nieuwe nummerplaathouder steken. :p
Of gewoon zonder een houder, nog mooier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aYnFthh71LKMHA4pjL98VCvk/full.jpg

Ja de foto is express in een hoek gemaakt zodat de luxe letters goed op vallen :D
En ik weet dat die vies is, morgen krijgt ze weer een was behandeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:18:
[...]

Of gewoon zonder een houder, nog mooier :)

[afbeelding]

Ja de foto is express in een hoek gemaakt zodat de luxe letters goed op vallen :D
En ik weet dat die vies is, morgen krijgt ze weer een was behandeling
Heb de mijne wel in een houder. Maar een houder zonder reclame en zonder die dikke zwarte rand er dus onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:55:
@Vissa66 Er is toch maar een beperkte oplage van de Clubsportjes geleverd in Nederland, 40 ofzo?

JD heeft er wéér een te pakken.
Oke, de bank klopt niet maar wat een vermogen toch op de voorwielen. :)

[afbeelding]
Bij JD komen ook vaak duitsers. Maar ondanks het een gelimiteerde oplage is zijn er echt mega veel Clubsports geimporteerd. Toen ik voor mijn Clubsport ging kijken stuitte ik per toeval op een bedrijf waar ik er in mijn ooghoek vanuit de auto 1 dacht te zien staan.

Bleken er maar liefst 4 te staan, allemaal op verzoek geimporteerd. En nog 1 in de showroom, ook geimporteerd.

In NL gaan die krengen als warme broodjes over de toonbank, als import dan wel. :P

Hier rijden 3 witte, 1 zwarte, 1 grijze en een rode. :+

Maar wat een vermogen idd met zulke simpele mods. Voor een kleine 2500 euro krijg je zowel 50% extra vermogen als koppel. Dat is echt een schijntje voor zo'n stap. :D

M3P 24'

Pagina: 1 ... 85 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.