Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste
Acties:
  • 422.897 views

Onderwerpen

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 18:54
Vandaag even bij een gozer wezen kijken die bezig is met het opbouwen van een 7R. Had wat voor jou geweest @Famous! :D

Had een Garret in zijn handen, abnormaal groot, geen idee wat voor type. Apparaat moet rond de 700pk en 850nm gaan draaien. :D 8)

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:59:
Mijn huidige auto had dat al na 3 weken... parkeerschade en geen papiertje :(.

Schade rijden kan, ikzelf ben zeker ook niet perfect, maar rij dan niet zomaar door.
Helaas kwam ik er vanmorgen achter dat ik een kras te pakken heb. Moet tussen vanmorgen en vrijdag gebeurt zijn, bijrijders kant midden op de deur, wel verdomd licht krasje maar op het midden dus mooi in het zicht.
Tjaa kan tegenzitten...

En over tegenzitten gesproken. Gister een dyno laten doen van mijn 'youngtimer :9 ', of hoe je het noemen wil ;) . Ging mij erom dat ik wilde weten hoeveel er nog over was van het origineel en daarna eens kijken wat er nog aan verandert kon worden. Conclusie... 170,7pk over van de 204pk fabrieks-opgave, tenminste wat bleek, hij was al getuned. Weer onverrichte zaken omgedraaid, zonder een cent kwijt te zijn. De koppel ligt op 273Nm bij 3391,7rpm. Maar de pk's... waar zijn die heen? Op de terug weg allemaal lopen knagen, is het ouderdom of klopt er hier iets niet?

Thuis eens gaan lezen over de lucht massa meter, een probleem wat ik bij mijn vorige auto had. Maar ik twijfel eraan. Gerritspeek.nl bracht me een mooie uitleg om een lmm test te doen. Dit gedaan maar nu, hoogste waarde die ik eruit heb is 169,31g/s bij 6560 toeren. Maar klopt deze waarde wel.
Ik zoek eigenlijk vergelijkings-materiaal, maar ook tips.

Heel afentoe voel ik tijdens het rijden weleens iets, maar dit was niks vergeleken met m'n vorige auto.
Bezit vcp, kan dus alles uitlezen en loggen. Jullie enig idee? :/

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Rainesh schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Kom net van De Meern af :9 Nieuwjaars audi meeting.....lekker druk! Veel mooie dikke bakken. Wij hadden nog goede plekken...tegelijkertijd was er ook een Opel, Fiat500 en Honda meeting 8)7

De opels stonden dus op de gaarste/slechtste plekken, de Fiat500 kwamen toen we met zn allen net weg gingen.

Honda's die reden gelijk maar weer door haha. [...]
En dat is dan op 14 januari terwijl het 5 graden is buiten. Ik begin me toch een beetje zorgen te maken hoe druk het op 28 april bij de Tweakers meeting zal zijn, ook omdat het de zaterdag na Koningsdag is en iedereen een lang weekend heeft.

Hoe laat was die Audi meeting? Misschien goed om de 28e dan wat eerder te starten dan de geplande 13:00 uur zodat niet de hele Meern al vol staat met ander volk zoals jij vandaag dus al meemaakte.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 22:46

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:36:
Vandaag even bij een gozer wezen kijken die bezig is met het opbouwen van een 7R. Had wat voor jou geweest @Famous! :D

Had een Garret in zijn handen, abnormaal groot, geen idee wat voor type. Apparaat moet rond de 700pk en 850nm gaan draaien. :D 8)
Die mag een flinke dsg upgrade doen met hopelijk ook een dq500 bak.

Weet je welke Garret hij in gaat bouwen?

Ik zou zelf ook graag willen (tte ofzo) maar er komt zoveel bij kijken als je het goed wilt aanpakken.
Andere kant is het nu ook vlot zat :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 20:14
Weemism schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:29:
[...]

En dat is dan op 14 januari terwijl het 5 graden is buiten. Ik begin me toch een beetje zorgen te maken hoe druk het op 28 april bij de Tweakers meeting zal zijn, ook omdat het de zaterdag na Koningsdag is en iedereen een lang weekend heeft.

Hoe laat was die Audi meeting? Misschien goed om de 28e dan wat eerder te starten dan de geplande 13:00 uur zodat niet de hele Meern al vol staat met ander volk zoals jij vandaag dus al meemaakte.
Begon om 12u, maar ik was er zelf om 13u en het was al bomvol. Er waren er ongeveer 80+ auto's. Misschien meer zelfs.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Joopieboy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:21:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Nu jij :)

En nogmaals geen ervaring met VW en hoe het systeem werkt. Ik heb al heel wat mensen blijgemaakt, ook mensen die met xenon en 'halogeen' koplampen een bagger lichtbeeld hadden. Verschil is dat de Lumileds lichtpunten heeft die gelijk zijn met de gloeidraad bij halogeen.
Als jij daarmee tevreden bent, jouw zaak. Die hoop extra licht bij boven bij de motorfiets krijg je er waarschijnlijk gratis bij? Als ze het zelfde lichtpunt hebben als een gloeilamp, dan zou je niet moeten klooien met die lampen X aantal graden te draaien :)

Dan kan je nog klooien omdat die lampen zo veel warmte ontwikkelen in je reflector huisje dat ze er een gigantische koelbloek moeten aanhangen waardoor je de helft van je lichtblok kan openlaten zodat het ding beetje gekoeld word. Altijd handig voor condens in je lamp als die doppen er niet/half op staan.

En als je geluk hebt, moet je ook niet klooien met ferrietkernen omdat anders je radio begint te storen. Want ja, dat is normaal :D

En dan weet je nog niet eens hoe duurzaam ze zijn. :)

Jouw wagen, je doet maar hoor. Jouw mening < > mijn mening.

Ik zou gewoon al in een mini-leasehok geen rotte euro steken ten eerste

• Vissa66
Famous schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:32:
[...]

Die mag een flinke dsg upgrade doen met hopelijk ook een dq500 bak.

Weet je welke Garret hij in gaat bouwen?

Ik zou zelf ook graag willen (tte ofzo) maar er komt zoveel bij kijken als je het goed wilt aanpakken.
Andere kant is het nu ook vlot zat :+
Zal het eens vragen welk type het is. Bak was idd flink aangepast ook, zou 1000nm moeten kunnen houden. :D

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:56:
[...]

Als jij daarmee tevreden bent, jouw zaak. Die hoop extra licht bij boven bij de motorfiets krijg je er waarschijnlijk gratis bij? Als ze het zelfde lichtpunt hebben als een gloeilamp, dan zou je niet moeten klooien met die lampen X aantal graden te draaien :)

Dan kan je nog klooien omdat die lampen zo veel warmte ontwikkelen in je reflector huisje dat ze er een gigantische koelbloek moeten aanhangen waardoor je de helft van je lichtblok kan openlaten zodat het ding beetje gekoeld word. Altijd handig voor condens in je lamp als die doppen er niet/half op staan.

En als je geluk hebt, moet je ook niet klooien met ferrietkernen omdat anders je radio begint te storen. Want ja, dat is normaal :D

En dan weet je nog niet eens hoe duurzaam ze zijn. :)

Jouw wagen, je doet maar hoor. Jouw mening < > mijn mening.

Dat licht boven bij de motor triggerd je? Goed haal ik mijn stadslicht eruit...

Dat jij zo fel anti bent kan prima, maar is redelijk overdreven. En niet alleen ik maar ook vele anderen zijn er dik tevreden mee en hebben niet de problemen die jij omschrijft. :)

Halogeenlamp schijnt rondom, led maar op 2 kanten. Warmte, de led wordt minder warm dan halogeen (max 80 graden) maar de warmte die die heeft wordt afgevoerd van de leds af, gewoon het ontwerp. Xenon verziekt je koplamp omdat gasontladingslampen veel beter worden. Zie je vaak met ingebrande plekken op kunststofglas van koplampen.

En duurzaam, ik rijd er al 1,5 jaar en een 20dkm mee, vriend van mij bijna 40dkm, mijn moeder nu een 15dkm. Ik ken een iemand waarbij een led gefaald heeft, en da's een op de 40 ofzo.

[Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 14-01-2018 22:35]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Famous

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:08:
[...]

Zal het eens vragen welk type het is. Bak was idd flink aangepast ook, zou 1000nm moeten kunnen houden. :D
Hebbenn :o
Wel benieuwd wat die met de bak heeft gedaan :Y

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:13
azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:56:

En ik die 19" velgen onder mijn leasehok wil gaan steken, 1500€....
Mss dat ik daar ook ga vanaf zien, weet het nog niet. Staat vooral stoerder en zoals iemand hier schreef op de golf 7 R-line met 17", de standaard 18" staat ook op de Arteon zo klein, op foto althans :'( .
Joopieboy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:32:
[...]

Dat licht boven bij de motor triggerd je? Goed haal ik mijn stadslicht eruit...

Dat jij zo fel anti bent kan prima, maar is redelijk overdreven. En niet alleen ik maar ook vele anderen zijn er dik tevreden mee en hebben niet de problemen die jij omschrijft. :)

.....

En duurzaam, ik rijd er al 1,5 jaar en een 20dkm mee, vriend van mij bijna 40dkm, mijn moeder nu een 15dkm. Ik ken een iemand waarbij een led gefaald heeft, en da's een op de 40 ofzo.
Dat licht boven de motor hoort ook helemaal niet volgens mij. Van de auto lijkt de hoogte goed, maar is het in de breedte ook goed? Dat zie je niet op dit lichtbeeld. Het zou kunnen dat je lichtbeeld min of meer klopt met hoe het moet zijn maar ik lees in het LED topic toch verhalen zoals @azz_kikr schrijft, Lampen draaien, lamp openlaten voor hitte (die zich aan de achterkant concentreert), elektronische storing.
Komt bij dat de stroomverdeling bij een Golf volgens mij niet meer met een stekker gebeurt maar op de behuizing zelf/

Ik ben niet tegen aanpassen van de wagen, noch dat alles OEM moet blijven (en het halogeenlampje zelf ook niet) maar vind wel niet dat je met je licht moet lopen klooien. Wil je LED prima, los het op hoe je wil maar na aanpassing rij je naar een plaats waar ze je lichtbeeld kunnen controleren. Is het niet goed haal je het er gewoon uit. Iedereen tevreden.
Heeft LED in een reflectorlamp trouwens niet bakken meer strooilicht dan met halogeen? Moet LED geen automatische hoogteverstelling hebben ala Xenon, koplampsproeiers moet niet denk ik op LED? Ook nog iets om op te letten.

En qua duurzaamheid, mijn Octavia heeft op 154k km en 3,5 jaar 1 halogeen dimlicht (110k km) en 1 halogeen nummerplaat verlichting (145k km) stuk gehad. Valt toch best mee met de duurzaamheid :+ .
Ik wilde zeer graag Xenon koplampen maar het budget was op, heb dus alleen de LED achterlichten op mijn octavia. Ik vind de gele kleur echt afschuwelijk, maar wil niet lopen klooien met iets wat ik niet ken. Dus rij zo al 3,5 jaar rond :).
De volgende is full LED, binnen en buiten. Ga ik wel weer plezier aan hebben :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Licht boven de lamp is van het stadslicht, lichtbeeld (die lijn) is gewoon hoe het moet zijn, je ziet geen strooilicht of iets erboven dus dat is gewoon prima.

Xenon regels zijn versoepeld eens tijd geleden dus dat hoeft niet allemaal meer. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 23:09
Gebruikt hier iemand de mirrorlink optie van het mediascherm?

Zeer fijn op deze manier !

Webbrowser:

Tijdens het rijden blijft het ook werken _/-\o_ vaak zit hier een restrictie op toch? :X

[Voor 36% gewijzigd door Marsjee op 15-01-2018 07:22]

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:24
Marsjee schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:17:
Gebruikt hier iemand de mirrorlink optie van het mediascherm?

[afbeelding]
Zeer fijn op deze manier !

Webbrowser:

[afbeelding]

Tijdens het rijden blijft het ook werken _/-\o_ vaak zit hier een restrictie op toch? :X
Ik heb tijdelijk een golf 7.5 highline als voorloper, daar zit ook mirrorlink op, maar ik heb het niet werkend gekregen. Heb je nog iets speciaals gedaan om dit voor elkaar te krijgen en is het een beetje vooruit te branden?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Marsjee
MerijnB schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:46:
[...]

Ik heb tijdelijk een golf 7.5 highline als voorloper, daar zit ook mirrorlink op, maar ik heb het niet werkend gekregen. Heb je nog iets speciaals gedaan om dit voor elkaar te krijgen en is het een beetje vooruit te branden?
Er is een Youtube stappenplannetje die je moet volgen om dit werkend te krijgen. Heel eerlijk, in de Golf lukte het mij 1/2 keer om dit werkend te krijgen. In de Polo lukt dit beter ofz, of het komt door het feit dat ik mijn telefoon inmiddels geroot heb. Geen idee :9

YouTube: Full MirrorLink Samsung Galaxy S8 Android 7

Helaas krijg ik het niet zo werkend als in het filmpje... soms met switchen van app valt het scherm toch even uit. Dat zie ik in het voorbeeld van Youtube niet gebeuren.

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-03 14:43
DoeEensGek schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Helaas kwam ik er vanmorgen achter dat ik een kras te pakken heb. Moet tussen vanmorgen en vrijdag gebeurt zijn, bijrijders kant midden op de deur, wel verdomd licht krasje maar op het midden dus mooi in het zicht.
Tjaa kan tegenzitten...
Hier ook opeens een flinke beschadiging ;(

Van het weekend eindelijk de auto weer eens gewassen, was al weer 2-3 maandjes geleden. Toen ik de motorkap weer kon zien zeg maar bleken er opeens 3 flinke strepen/krassen op te zitten ;w
Vermoed zelf dat het kleine kinderen zijn geweest die sneeuw van de motorkap hebben afgehaald oid, waar ik parkeer zit ook een basisschool en komen een hoop kinderen...

Positieve was wel: na al die foto's van die mooie 7's de laatste tijd kwam ik er weer achter dat een Golf 6 (mits goed gewassen) er nog niet heeeeel antiek uitziet :+

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het Vosje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Positieve was wel: na al die foto's van die mooie 7's de laatste tijd kwam ik er weer achter dat een Golf 6 (mits goed gewassen) er nog niet heeeeel antiek uitziet :+
Terwijl ik wacht op mijn Golf 7 rij ik nu in de Golf 5 (2004) van mijn vader, en dat rijdt toch ook best prima moet ik zeggen :7 Een motor met 60pk volgens mij, en handgeschakeld, met vooral geen features erbij. Toch een fijn ding om in te rijden. Het was zo prettig rijden dat ik mij eigenlijk afvraag waarom ik zo'n dure Golf 7 heb gekocht :+

Over een paar weken kan ik de vergelijking maken.

Van 60pk naar 150pk
Van 2004 naar 2015 model
Van handgeschakeld naar automaat
Van alles handmatig naar ACC en lane assist
Van instapmodel speakers naar 400 watt DynAudio met subwoofer 8)

Ik vermoed dat het opvallend veel leuker gaat rijden.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

MerijnB schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:46:
[...]
Ik, wij, hebben MirrorLink ook werkend gekregen in de Caddy's van het werk. Zeer instabiel en onwerkbaar.

Me.

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:29:
[...]

Ik, wij, hebben MirrorLink ook werkend gekregen in de Caddy's van het werk. Zeer instabiel en onwerkbaar.
Niet te snappen, zo nieuw is dat toch niet. Maat zijn seat is 3 jaar oud en die heeft dat reedss...

• Rainesh
Daar baal ik wel beetje van, Audi ondersteund enkel Smartphone Interface (Android Auto/Google CarPlay) en geen Full link....

• Marsjee
Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:31:
Daar baal ik wel beetje van, Audi ondersteund enkel Smartphone Interface (Android Auto/Google CarPlay) en geen Full link....
Polo ook niet, officieel.... Overigens kan ik prima youtube video's afspelen zonder vertraging. Werkt hier dus gewoon goed ! Nergens last van ;)

Android Auto is gewoon via Mirrorlink ook toch?

[Voor 6% gewijzigd door Marsjee op 15-01-2018 10:34]

• Engineer Stewie
Enige wat ik nodig heb is bleutooth spraak, eventueel nog bleutooth connectie voor muziek maar dat hoeft zelfs niet. Ik ben wel zeer veel professioneel in de wagen en bleutooth is een must (en tevens verplicht vanuit werkgever).

• Marsjee
Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:31:
Probeer dit eens: YouTube: Floating Apps for Auto = new generation of MirrorLink in your car ;)

Ik kan via mijn methode overigens ook youtube filmpjes afspelen. Niks instabiel, gewoon vloeiend :9~
Niet dat ik het gebruik, maar dat mirrorlink onstabiel zou zijn, is lulkoek :+

[Voor 19% gewijzigd door Marsjee op 15-01-2018 10:38]

• Rainesh
Marsjee schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Probeer dit eens: YouTube: Floating Apps for Auto = new generation of MirrorLink in your car ;)

Ik kan via mijn methode overigens ook youtube filmpjes afspelen. Niks instabiel, gewoon vloeiend :9~
Niet dat ik het gebruik, maar dat mirrorlink onstabiel zou zijn, is lulkoek :+
ik heb een heel ander systeem in mijn auto dan VW/Seat/Skoda...gaat em niet worden.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Je hebt op je Discover: Apple Play, Android Auto EN Mirrorlink. Waar je op moet letten is dat je de juiste kabel gebruikt, zoals de kabel die bij de telefoon is geleverd. We hebben het er al eerder over gehad en toen heb ik de volgende link ook al geplaatst:

YouTube: MirrorLink Samsung How-to mirror all apps

Me.

• Engineer Stewie
Werkt mirrorlink ook tijdens het rijden? Offline Netflix bv?

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:43:
Je hebt op je Discover: Apple Play, Android Auto EN Mirrorlink. Waar je op moet letten is dat je de juiste kabel gebruikt, zoals de kabel die bij de telefoon is geleverd. We hebben het er al eerder over gehad en toen heb ik de volgende link ook al geplaatst:

YouTube: MirrorLink Samsung How-to mirror all apps
Ik ga dit zo proberen ! NICE! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Marsjee
Engineer Stewie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:43:
Werkt mirrorlink ook tijdens het rijden? Offline Netflix bv?
Bij mij wel, NetFlix specifiek nog niet geprobeerd, maar wel alles toegankelijk tijdens het rijden ja. (ik heb gewoon 1:1 scherm mirror :) )

[Voor 6% gewijzigd door Marsjee op 15-01-2018 10:49]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zolang je het icoon MirrorLink in je MMI/Discover scherm hebt, anders kun je het eenvoudigweg niet selecteren. Het is wel zo dat je dan je telefoon niet meer kunt gebruiken.

Me.

• Blue-eagle
  • Niet online
https://www.ad.nl/politie...d-euro-schip-in~ab9d7d9a/

Europese kopers tweedehands auto’s elk jaar voor 7 miljard euro schip in
Wie in Europa over de grens een tweedehands auto koopt, loopt een kans van één op twee à drie te worden belazerd. In 30 tot 50 procent van de gevallen heeft de auto gemiddeld 60.000 kilometer meer gereden dan op de teller staat en wordt de koper voor gemiddeld 3.000 euro getild. Handelaren levert het gesjoemel elk jaar 7 à 8 miljard euro op.
Zoals inmiddels bekend heb ik een auto uit Duitsland geïmporteerd die ik over een paar weken in ontvangst mag nemen. Ik weet dat "terugklokken van de teller" in Duitsland een zwaar(der) vergrijp is, en dat een Volkswagen Dealer zich daar niet vuil aan zou moeten maken.

Maar uh. Tja, het kan dus wel.

Hoe kom ik als koper erachter of mijn auto stiekem veel meer op de teller heeft staan? Is dat softwarematig te achterhalen? Of moet ik daarvoor bij een garage de hardware laten nakijken op slijtage enzo?

Want in dat laatste geval weet ik ook niet precies welke dealer goed te vertrouwen is. Iemand hier met een tip? :)

• Famous

Famous

R 400+

Blue-eagle schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:33:

[...]

Zoals inmiddels bekend heb ik een auto uit Duitsland geïmporteerd die ik over een paar weken in ontvangst mag nemen. Ik weet dat "terugklokken van de teller" in Duitsland een zwaar(der) vergrijp is, en dat een Volkswagen Dealer zich daar niet vuil aan zou moeten maken.

Hoe kom ik als koper erachter of mijn auto stiekem veel meer op de teller heeft staan? Is dat softwarematig te achterhalen? Of moet ik daarvoor bij een garage de hardware laten nakijken op slijtage enzo?

Want in dat laatste geval weet ik ook niet precies welke dealer goed te vertrouwen is. Iemand hier met een tip? :)
Je hebt een DSG?
Die tellerstand kan je ook uitlezen :)

• Rainesh
Blue-eagle schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:33:

[...]

Onderhouds historie bij de dealer opvragen. Alles wordt in het systeem gelogd als het dealer onderhouden is. Dan zie je ook de km-standen bij de laatste beurt(en)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Ik weet uit betrouwbare bron dat een dealer (beetje onder druk zetten) alles in jouw onderhoudsboekje zet wat je maar wilt. Stempels, enz. Je kunt dus jaren rondrijden zonder ooit naar een dealer voor onderhoud te zijn geweest. Een dealer kan dan overgehaald worden stempels in het onderhoudsboekje te zetten zonder op die data bij de dealer te zijn geweest.

Ik heb zelfs verhalen gehoord van oud-medewerkers van VW dealers dat ze nieuwe onderdelen van splinternieuwe auto's afhalen bij aflevering. En, als jij bijvoorbeeld een oliefilter moet laten vervangen ze een mooi doosje pakken, waar dan zogenaamd een nieuw filter in zit. Maar ze maken jouw oude filter netjes schoon en die gaat in het doosje voor de volgende klant.

Ook een oudwerknemer maar dan echt lang geleden. Omgeving Arnhem. Hij werkte bij een pompstation. Komen er Duitsers tanken. Hadden ze als service oliestand controleren. Doet u de klep maar even open, en dan gelijk de oliepijlstok schoonvegen. Laat hij dat zien aan de klant: 'Zal ik dat even bijvullen?' Ja, graag. Vervolgens doekje om de gieter zodat je niks kunt zien en gewoon lucht als olie verkopen.

Het was zelfs zo erg: klanten voor een VW Kever. Proefritje gemaakt. Ja, verkocht. Wanneer kan ik de Kever ophalen? Morgen, we hebben het druk. Prima, haal ik auto morgen op. En hij, monteur kreeg opdracht de complete motor te verwijderen en de motor van een andere onverkoopbare Kever te plaatsen.

Ook verlichting, zelfde verhaal. Je ziet, tenminste het valt mij op na deze openbaringen die ik niet kan vergeten: vrij nieuwe auto's (kenteken) waar de verlichting het niet doet.

Mijn eerste werkgever (aannemer) wilde een auto kopen. Hij onderhandelen. De dealer zei tegen mijn werkgever: autodealers en aannemers komen als eerste in de hel: maar als u in de hel komt, wil ik er niet meer in.

Ik vertrouw dus per definitie geen enkele dealer. Ze moeten eerst mijn vertrouwen verdienen.

Me.

• Blue-eagle
  • Niet online
Famous schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Je hebt een DSG?
Die tellerstand kan je ook uitlezen :)
Hoe lees ik die uit, en weet je zeker dat die stand niet softwarematig is aan te passen?
Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Onderhouds historie bij de dealer opvragen. Alles wordt in het systeem gelogd als het dealer onderhouden is. Dan zie je ook de km-standen bij de laatste beurt(en)
Al gevraagd, zit bij de auto, en die zie ik woensdag :) Maar ik heb net gemaild of de dealer het digitaal kan opsturen.
GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:19:

[..]

Ik vertrouw dus per definitie geen enkele dealer. Ze moeten eerst mijn vertrouwen verdienen.
Zo'n indruk krijg ik van de hele autoindustrie eigenlijk :o Maar aan de andere kant, waarom zou je dat voor een jonge Golf doen? Die verkoop je sowieso wel lijkt mij. Met minder gewilde auto's is het wellicht interessanter.

Bijzondere wereld dit. Een auto kopen staat bol van de onverwachte gevaren :D

• Famous

Famous

R 400+

@Blue-eagle dsg bak stand aanpassen is zowat onmogelijk van wat ik ervan begreep. Het aanpassen van de ECU wel.

Al weet je natuurlijk niet of er een andere bak onder zit..

Met vcds kan je het uitlezen ->
02 Auto Trans
Measuring blok -> blok 109

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Aan verkoop (nieuwe) auto's verdienen ze bijna niks. Ze willen dat je terugkomt voor onderhoud, daar zit het geldverdienmodel. Zo is dat ook, heb ik me laten vertellen door een filiaalleider van een supermarkt. We verdienen alleen echt geld op groente en fruit. De rest moet je zien als puur 'service' voor de klant, zodat hij/zij dat ook bij ons kan kopen en niet naar de concurrent gaat.

Allemaal margewerk.

Me.

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:19:

Ik heb zelfs verhalen gehoord van oud-medewerkers van VW dealers dat ze nieuwe onderdelen van splinternieuwe auto's afhalen bij aflevering. En, als jij bijvoorbeeld een oliefilter moet laten vervangen ze een mooi doosje pakken, waar dan zogenaamd een nieuw filter in zit. Maar ze maken jouw oude filter netjes schoon en die gaat in het doosje voor de volgende klant.
In welk opzich?

Mijn ouders hadden ooit een module van de stuurinrichting stuk op hun BMW en de levertijd was 3 weken.
Hebben ze dat ook gewoon uit een showroommodel gehaald en daar de nieuwe ingestoken. Die staat daar toch maar in de toonzaal en heeft zelfs niet de nieuwprijs.

Dus nog te verantwoorden vind ik.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Ja, dat is altijd persoonlijk. Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij heeft de Golf 7 Highline standaard LED achterlichten. Die zie ik niet bij de auto van @Blue-eagle

Maar dan zou ik dat toch graag zeker willen weten. Niet dat een koper van een Golf 7 tegen de dealer zegt: ik wil deze Golf maar dan moet je even de achterlichten van die andere Golf 7 die je ook in de showroom hebt staan op deze monteren. Dan hebben we een deal.

Ik heb ooit een test gezien op TV. Oliefilters gaan met gemak 200.000 kilometer mee. Dan is het toch op zijn minst vreemd dat je bij de eerste de beste grote beurt een nieuw oliefilter op de rekening ziet staan, lijkt mij.

Wat voor de één acceptabel is. is dat voor een ander zeker niet.

Nog een (oud) voorbeeld, ik heb er zat. Mijn vader koopt een auto. Rijklaar maken, eind van de middag ophalen. Mijn vader komt aan het eind van de dag: Auto is klaar meneer, we hebben de auto op de brug gehad en helemaal nagekeken. O, zegt mijn vader; ik heb vanmorgen lucifershoutjes op de banden gelegd en die liggen er nog steeds op.... :?

[Voor 18% gewijzigd door GerCor op 15-01-2018 14:29]

Me.

• Rainesh
@GerCor

nee dat verschilt per markt. In Duitsland heb je de gekste configuraties. Bijv geen highline display tussen je tellers, in Nederland weer standaard. Of wel Dynamic Light Assist en geen led achterlichten.

• Marsjee
GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:14:

Ik heb ooit een test gezien op TV. Oliefilters gaan met gemak 200.000 kilometer mee. Dan is het toch op zijn minst vreemd dat je bij de eerste de beste grote beurt een nieuw oliefilter op de rekening ziet staan, lijkt mij.
Niet dus, een oliefilter is dusdanig goedkoop, daar ga je niet op besparen. De risco's zijn daar te groot voor.

Bron: http://www.lageautokosten...arom-oliefilter-vervangen

Wikipedia: Oliefilter

En eigen kennis uit de autotechniek sector.

[Voor 6% gewijzigd door Marsjee op 15-01-2018 14:47]

• Vissa66
Er zijn natuurlijk zat voorbeelden van ,,sjoemelende'' dealers. Maar een grote naam zal jou niet zomaar belazeren.

Heb het zelf wel eens gehad bij een kleine Opel dealer. Beurtje gehad, trok de oliepeil stok eruit, pikzwarte olie. Was echt niet ververst.

Ik ben ook een beetje huiverig voor dealers, maar als je de garantie wilt behouden en gezeik wilt voorkomen, zeker bij een VW, moet je er toch af en toe langs. :P

Oliefilter moet gewoon vervangen worden. Dingen zien er niet meer uit tussen de service intervallen in. Lage kosten, zonde om daarop te besparen als je er verse olie in knalt.

Mijne krijgt elke 10k km verse olie en filter. Of elk jaar, wat eerder komt. Liever te vers. :)

Edit: Golf Mk7.5 lichten zijn onderweg, net de tracking binnen van Autohaus Diether. Goede zaak! >:) :9~

[Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 15-01-2018 14:57]

• Blue-eagle
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:14:
Ja, dat is altijd persoonlijk. Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij heeft de Golf 7 Highline standaard LED achterlichten. Die zie ik niet bij de auto van @Blue-eagle
Ik zie het in de lijst met opties wel staan, maar uitgevinkt. Dus standaard lijkt dat er niet op te zitten. Kan het mishebben natuurlijk.
Maar dan zou ik dat toch graag zeker willen weten. Niet dat een koper van een Golf 7 tegen de dealer zegt: ik wil deze Golf maar dan moet je even de achterlichten van die andere Golf 7 die je ook in de showroom hebt staan op deze monteren. Dan hebben we een deal.
Het is wel erg makkelijk om je (mij) bang te maken met al die verhalen :D Ik geloof je 100%, die hele markt lijkt wel verrot joh. Wat zou een dealer tegenhouden om tijdens onderhoud goede LED-achterlichten te vervangen met een setje wat stuk is van een andere Golf?

Dan kom ik een paar dagen later terug met de vraag of ze het kunnen repareren, en hun andere Golf heeft opeens 2e-hands werkende achterlichten.

Maar zo kan je bezig blijven denk ik. Alle onderdelen zijn op subtiele manier te vervangen met iets inferieurs tijdens een onderhoudsbeurt. 't Is niet alsof ik al mijn onderdelen zelf ken, herken, controleer, en in de gaten hou hoe ze eruit zien of wat hun staat is...

Wat voor de één acceptabel is. is dat voor een ander zeker niet.

Nog een (oud) voorbeeld, ik heb er zat. Mijn vader koopt een auto. Rijklaar maken, eind van de middag ophalen. Mijn vader komt aan het eind van de dag: Auto is klaar meneer, we hebben de auto op de brug gehad en helemaal nagekeken. O, zegt mijn vader; ik heb vanmorgen lucifershoutjes op de banden gelegd en die liggen er nog steeds op.... :?
Dat had ik een keer met de motor:

Maart 2013: motor gekocht
Februari 2014: zelf de accu vervangen
April 2014: dealer vervangt "oude" accu met een nieuwe

Dus ik zeg dat het een gloednieuw ding is wat ik er zelf in had gezet nog geen 2 maanden daarvoor. Werden ze boos en ze zweerden toch echt dat mijn accu stuk was. Dus ik vroeg om mijn eigen accu dan maar mee te krijgen. Die zou ik goed herkennen omdat ik met een schroevendraaier was uitgeschoten O-) Nee, dat kon niet, die was al weggegooid. Het was een goede en dure accu, dus ik twijfelde daaraan.

Lang verhaal kort: Na veel gezeur en het dreigement "jullie stelen van mij, ik bel de politie en de consumentenbond" kreeg ik mijn eigen accu terug en die deed het nog 3 jaar lang helemaal prima. Het bedrijf (Harley Amsterdam) is inmiddels failliet.

Echt, zo laag en laf... :X

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Precies, het blijft een gok. Zeker als je als Nederlander in Duitsland een auto koopt. Denkt die dealer: die zien we toch nooit meer terug.

Het mooiste is als er recensies te lezen zijn over een garage. Ik heb de gok ook genomen toen ik de auto kocht in Assen. Er zou stoelverwarming inzitten. Zit er niet in maar er staat ook bij de advertentie dat ze hun best doen maar fouten kunnen voorkomen.

Ik zat van de week nog even te rekenen. Dealer wilde de elektrisch inklapbare spiegels niet doen. Inbouw in Zeist is € 119. Inbouw camera € 199. Monteur VW dealer kost € 74 per uur. Spiegels en camera zaten er na 1 uur en kwartier in. Dan laat je als VW dealer toch geld liggen zeg.

Me.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04 08:23
Was de camera maar 199 inclusief inbouw? Dat is nog eens een aantrekkelijke prijs. Niet goed gelezen

[Voor 13% gewijzigd door Untouchablezz20 op 15-01-2018 17:28]

• Famous

Famous

R 400+

Ik vind dat jullie rare dealers hebben.. Hier hoeven er echt geen gekke dingen uitgehaald te worden. Als er bij een testrit al iets te gek/hard gedaan wordt heeft de persoon al kans om direct zijn baan te verliezen.

@Viper® wees blij met Zijm :)

@GerCor misschien kan de dealer niet coderen? Van PON mogen ze geen vcds of VCP.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-03 23:21
Ach ik laat alles door mijn pa doen, hoef alleen maar de onderdelen te bestellen en betalen, dat is pas een garage :-) Boekje hou ik zelf bij en bewaar gewoon alle facturen.

[Voor 18% gewijzigd door Scrtz op 15-01-2018 17:47]

• Famous

Famous

R 400+

Scrtz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:46:
Ach ik laat alles door mijn pa doen, hoef alleen maar de onderdelen te bestellen en betalen, dat is pas een garage :-) Boekje hou ik zelf bij en bewaar gewoon alle facturen.
Hier hetzelfde natuurlijk, inclusief stempels van de garage van Pa.
Maar als jij een nieuwe auto koopt ga je natuurlijk naar de dealer :)

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-04 09:55
Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:45:
@GerCor

nee dat verschilt per markt. In Duitsland heb je de gekste configuraties. Bijv geen highline display tussen je tellers, in Nederland weer standaard. Of wel Dynamic Light Assist en geen led achterlichten.
Klopt per land (importeur) kan de configuratie verschillen.
Ik heb een 7 highline uit Polen die is op details weer net anders als een Nederlandse.
De sticker in de kofferbak geeft uitsluitsel over de opties.
Op internet kun je wel sites vinden waar je de codes weer kunt omzetten in leesbare tekst.

Voor wat aangaat de export van Auto's en het bedonderd worden.
Met een relatief jonge auto met een onderhoudsinterval van 30.000km is het niet zo moeilijk natuurlijk de auto is wellicht pas 1x bij de dealer geweest of helemaal niet!
Dus 29.000km terugdraaien zonder tegen de lamp te lopen moet lukken.

• Famous

Famous

R 400+

mb1 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:55:
[...]

De sticker in de kofferbak geeft uitsluitsel over de opties.
Op internet kun je wel sites vinden waar je de codes weer kunt omzetten in leesbare tekst.
Mocht je die site nog eens tegenkomen..
Ik weet ze van BMW wel maar die van VAG of VW nog niet tegen gekomen :(

Zou het graag willen :)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Untouchablezz20 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:23:
Was de camera maar 199 inclusief inbouw? Dat is nog eens een aantrekkelijke prijs. Niet goed gelezen
Ik had geen camera en dacht: wat moet ik ermee? Ik heb sensoren rondom, auto heeft AUTO PARK. Mijn buurman zei: ik heb een camera maar wat een flauwekul. Ik gebruik het nooit.

Maar eh .... ik vind het erg nuttig en leuk. Vooral bij de supermarkt waar iedereen maar achter je auto langs loopt. Mag je wel 30 keer kijken, en dan nog piep piep piep. Loopt er weer een kind. Nu zie ik gewoon alles .... TOP.

Camera is € 369 maar je hebt nu ook de retrofit. Kost bijna € 700 geloof ik.

YouTube: Volkswagen Golf MK7 Highline Reversing Camera Retrofit

[Voor 8% gewijzigd door GerCor op 15-01-2018 18:37]

Me.

• Famous

Famous

R 400+

Radio vandaag in ontvangst mogen nemen.
Gelijk maar weer ingebouwd, alles werkt weer :D Wat ben ik toch blij en dat op blauwe maandag!

Mooi de nieuwe kaarten erbij op (8515) en het lijkt alsof Dyn ook beter werkt.. zijn daar verschillende standen in?

• Rainesh
Famous schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:57:
Radio vandaag in ontvangst mogen nemen.
Gelijk maar weer ingebouwd, alles werkt weer :D Wat ben ik toch blij en dat op blauwe maandag!

Mooi de nieuwe kaarten erbij op (8515) en het lijkt alsof Dyn ook beter werkt.. zijn daar verschillende standen in?

[afbeelding]
Zover ik weet niet. Misschien was ie verkeerd gecodeerd? Zijn wat meerdere bits die je moet coden voor goedwerkende Dyn

• Famous

Famous

R 400+

Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Zover ik weet niet. Misschien was ie verkeerd gecodeerd? Zijn wat meerdere bits die je moet coden voor goedwerkende Dyn
Codering in de auto is niets aan veranderd, wel is de radio opnieuw gecodeerd.
Of het lijkt zo, dat het tussen de oren zit maar klinkt stuk dieper.

@GerCor Kijk trouwens even hoe mooi recht het volume knopje staat oOo

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dealers, Wittebrug breng je een auto voor APK. Eerst zelf om de auto gelopen. Krijg je bij het ophalen een rekening voor het vervangen van 7 lampjes. Alsof je dat niet ziet. Krijg je als reactie dat ze preventief vervangen waren, De lampjes waren al wat slecht... Damn, als je als bedrijf zulk voorspellend vermogen hebt, wat doe je dan in de autotechniek?

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-04 09:55
Famous schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:02:
[...]

Mocht je die site nog eens tegenkomen..
Ik weet ze van BMW wel maar die van VAG of VW nog niet tegen gekomen :(

Zou het graag willen :)
Voor geld is alles te koop waren toch jouw woorden....

Maar vooruit dan: http://prsearch.planetvag.com/

• Famous

Famous

R 400+

mb1 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:30:
[...]

Voor geld is alles te koop waren toch jouw woorden....

Maar vooruit dan: http://prsearch.planetvag.com/
nice thanks, nu nog eentje zoals bij BMW.
Daar werkt die gewoon op chassiscode, zou helemaal fijn zijn!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 07:26
Hallo ,

Ik heb sinds kort een nieuwe golf 7 facelift (7.5 ?) comfort line met het discover media scherm dus touschreen met links en rechts beide 4touch knoppen . Deze heeft in het dashboard kastje in sd sleuv 1 de kaarten zitten. Deze moesten geupdate worden hoorde ik dus via discover media gedaan helaas is bij de laatste stap ( installation to sd iets fout gegaam em nu heb ik een lege sd ... ik heb geprobeerd de backup terug te zettem maar na ongeveer 70 mb oid stopt hij met overzetten en hangt hij todat windows de melding geeft dat er iets mis gaat met kopieren .

Ook met de discover tool krijg ik er niks meer op . Nieuwe sd gekocht op aanrade van een dealer in de buurt 32GB classe 10 ( enigste in de buurt ) hierop krijg ik wel alles netjes gezet maar het scherm herkent de kaart niet als nav database wat ik ook doe .?

Weet iemand wat ik fout doe of hen ik nu al iets gesloopt ? :o :o

Bedankt alvast

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 10:02
glydoscoop schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:50:
Hallo ,

Ik heb sinds kort een nieuwe golf 7 facelift (7.5 ?) comfort line met het discover media scherm dus touschreen met links en rechts beide 4touch knoppen . Deze heeft in het dashboard kastje in sd sleuv 1 de kaarten zitten. Deze moesten geupdate worden hoorde ik dus via discover media gedaan helaas is bij de laatste stap ( installation to sd iets fout gegaam em nu heb ik een lege sd ... ik heb geprobeerd de backup terug te zettem maar na ongeveer 70 mb oid stopt hij met overzetten en hangt hij todat windows de melding geeft dat er iets mis gaat met kopieren .

Ook met de discover tool krijg ik er niks meer op . Nieuwe sd gekocht op aanrade van een dealer in de buurt 32GB classe 10 ( enigste in de buurt ) hierop krijg ik wel alles netjes gezet maar het scherm herkent de kaart niet als nav database wat ik ook doe .?

Bedankt alvast
Ik had ook problemen met updaten op andere kaartjes.
Na een tip van @Rainesh gewoon het kaartje van VW gebruikt et voila, gelukt

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• glydoscoop
bk1985 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:00:
[...]

Ik had ook problemen met updaten op andere kaartjes.
Na een tip van @Rainesh gewoon het kaartje van VW gebruikt et voila, gelukt
Ja daar was ik mee begonnen maar dat kaartje is op 89% teruggekomen met een fout met schrijven of lezen van doelmap oid . En daarna was de kaart dus incompleet maar opnieuw doen stopt ie bij 2% met dezelfde melding

• Rainesh
glydoscoop schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:02:
[...]

Ja daar was ik mee begonnen maar dat kaartje is op 89% teruggekomen met een fout met schrijven of lezen van doelmap oid . En daarna was de kaart dus incompleet maar opnieuw doen stopt ie bij 2% met dezelfde melding
Kaartje even opnieuw formatteren op fat32. Desnoods een lange format. Slecht van de dealer dat ze je een kaartje laten kopen...want het werkt enkel met originele sd kaart van VW (header op kaartje is anders)

@Famous dat bedoel ik dus....je radio is opnieuw gecodeerd en kennelijk dit keer goed.

[Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 15-01-2018 21:03]

• Vissa66
Zojuist een storingsmelding op het ACC / automatische verlichting. Ging ook vanzelf weer weg?

Iets voor de sensor gezeten misschien? :P

• Scrtz
Vissa66 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:39:
Zojuist een storingsmelding op het ACC / automatische verlichting. Ging ook vanzelf weer weg?

Iets voor de sensor gezeten misschien? :P
Ja blaadje ofzo, had het met de sneeuw ook vorige maand :D

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Famous schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:26:
[...]
@GerCor Kijk trouwens even hoe mooi recht het volume knopje staat oOo
Ja, kerel. Ik zie het. Best vervelend ondertussen want nu ga ik er bij mijn eigen radio ook op letten. :( :Y _O-

Me.

• Vissa66
Gewoon een zwart rond stikkertje eroverheen. Is hij exact hetzelfde als het rechter knopje. Nooit geen ergenis meer. 8)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Vissa66 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 02:19:
Gewoon een zwart rond stikkertje eroverheen. Is hij exact hetzelfde als het rechter knopje. Nooit geen ergenis meer. 8)
Nooit of geen? Neem een beslissing beste man. :+

@Derby En wat zei je tegen die mafkees? Zal ik eens 7 tanden uit je bek slaan, preventief. Want je moet toch een kunstgebit, zo te zien. >:) (vind het zelf wel grappig) :+

[Voor 23% gewijzigd door GerCor op 16-01-2018 02:39]

Me.

• Vissa66
GerCor schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 02:28:
[...]

Nooit of geen? Neem een beslissing beste man. :+
;(

You get my point. :9

[Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 16-01-2018 02:40]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

#metoo. (hehe). Vandaar het rode neusje uiteraard.

Me.

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 02:28:
[...]

@Derby En wat zei je tegen die mafkees? Zal ik eens 7 tanden uit je bek slaan, preventief. Want je moet toch een kunstgebit, zo te zien. >:) (vind het zelf wel grappig) :+
Wat ik niet snap is dat zo'n dealer niet inziet dat de naam van de dealer door het slijk gehaalt gaat worden op die manier.
Kijk misschien wordt er te makkelijk geld verdient om je daar als dealer druk over te maken, maar ook dat houdt een keer op.

Iets met vertrouwen, te voet, te paard.... :P

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

• Famous

Famous

R 400+

Derby schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:59:
[...]

Wat ik niet snap is dat zo'n dealer niet inziet dat de naam van de dealer door het slijk gehaalt gaat worden op die manier.
Kijk misschien wordt er te makkelijk geld verdient om je daar als dealer druk over te maken, maar ook dat houdt een keer op.

Iets met vertrouwen, te voet, te paard.... :P
En PON zou er niet al te blij mee zijn.
Die zal ook wel maatregelen nemen.

• Rainesh
Famous schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:29:
[...]

En PON zou er niet al te blij mee zijn.
Die zal ook wel maatregelen nemen.
Wiitebrug staat er bekend om dat ze zeer slechte service leveren.....zelfs de verkopers zijn echt om te huilen.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Rainesh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:54:
[...]

Wiitebrug staat er bekend om dat ze zeer slechte service leveren.....zelfs de verkopers zijn echt om te huilen.
Als je er op googled zijn de reviews niet heel mild idd lijkt het.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Vissa66 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 02:19:
Of wachten tot het donker wordt, is het streepje bij mij niet meer zichtbaar. d:)b
Rainesh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:54:
[...]
Ze maken wel goeie filmpjes op YouTube over nieuwe modellen. Je hoeft er niet naar toe voor uitleg.

YouTube: Wittebrug - Volkswagen T-Roc
glydoscoop schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:50:
knip
Gebruik je wel 7zip? Is bij Discover Pro i.i.g. wel nodig. Maar bij de Media voor de 7.5?

Nog even 2 foto's van mijn aanwinsten Zeist:

[Voor 65% gewijzigd door GerCor op 16-01-2018 12:37]

Me.

• Vissa66
Pfff die zijspiegels liggen hier al maanden te verstoffen! Hopelijk snel monteren i.c.m. de MK7.5 lichten en waarschuwings LED's voor in de deuren. :)

• Famous

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:42:
Pfff die zijspiegels liggen hier al maanden te verstoffen! Hopelijk snel monteren i.c.m. de MK7.5 lichten en waarschuwings LED's voor in de deuren. :)
Je hebt nog 3 maanden :+

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Vissa66 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:42:
Waarschuwingsleds in de deuren. Kijk, Now your talking. Schiet eens op man, ruim die garage leeg en aan de slag.... :Y

Me.

• Vissa66
Heb maar hulp ingeschakeld, plekje geregeld waar ze ingebouwd gaan worden anders duurt het nog wel even. :+ Met een beetje geluk zit alles er eind vd maand op. :)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09
GerCor schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:26:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Over die achteruitrijcamera twijfel ik ook nog, hik alleen een beetje tegen een/de investering aan voor een lease-auto.

[Voor 30% gewijzigd door Eddos op 16-01-2018 14:53]

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-04 17:19
Ik ga over een paar weken richting de Oostenrijkse Alpen. Heeft misschien iemand hier tips qua sneeuwkettingen (ivm ruimte in de wielkasten)? Ze gaan onder een Golf 5 met bandenmaat 195/60/R15.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Eddos schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Over die achteruitrijcamera twijfel ik ook nog, hik alleen een beetje tegen een/de investering aan voor een lease-auto.
Zou het doen. Vind het een fijne toevoeging ook al kan ik best inparkeren.
Zeker in de schuine vakken kan je een klein stukje naar achteren rijden en goed zicht krijgen van de straat of er iets aankomt. Reuze handig als er een Bus of SUV naast je staat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Blue-eagle
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Of wachten tot het donker wordt, is het streepje bij mij niet meer zichtbaar. d:)b

[...]

Ze maken wel goeie filmpjes op YouTube over nieuwe modellen. Je hoeft er niet naar toe voor uitleg.

YouTube: Wittebrug - Volkswagen T-Roc

[...]

Gebruik je wel 7zip? Is bij Discover Pro i.i.g. wel nodig. Maar bij de Media voor de 7.5?

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel erg tof! Hoeveel ben je kwijt voor het achteruitrijcamerasysteem? Zit er sterk aan te denken het ook toe te voegen, kost €799 schijnbaar. Toch een flink bedrag.

• Untouchablezz20
@Blue-eagle Ik heb bij cartronic in Den Haag 449,- betaald. Na 1,5 uur waren ze al klaar.

• Blue-eagle
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:30:
@Blue-eagle Ik heb bij cartronic in Den Haag 449,- betaald. Na 1,5 uur waren ze al klaar.
Oh dat is een erg mooie prijs :)

Ik zit er ook aan te denken of een Discover Pro systeem laten inbouwen de moeite waard is, zeker als ik een achteruitrijcamera laat installeren. Een groter scherm is natuurlijk wel mooier dan het huidige Composition Media systeem :D

• Vissa66
Camera is rete handig. Zou niet meer zonder willen! :)

De overstap van de composition media naar een Discover Pro zou ik het zelf zeker waard vinden. Geloof wel rond de 2.5k voor een nieuw systeem incl inbouw, dus geen koopje! :D

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:30:
Origineel? Deed je dealer daar niet moeilijk over? Garantie technisch?

• Famous

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:10:
Camera is rete handig. Zou niet meer zonder willen! :)

De overstap van de composition media naar een Discover Pro zou ik het zelf zeker waard vinden. Geloof wel rond de 2.5k voor een nieuw systeem incl inbouw, dus geen koopje! :D
Het leuke is dat mensen zonder camera zeggen 'ach, helemaal niet nodig!'.

Mensen die eventjes met een camera gereden hebben willen niet meer zonder :)
Ik heb hem zelf eventjes moeten missen en dan merk je gelijk hoe je aan zon dingetje wen..

• Untouchablezz20
Rainesh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Origineel? Deed je dealer daar niet moeilijk over? Garantie technisch?
Ik ga ervan uit dat het een originele is. In ieder geval exact dezelfde werking als een originele. Maar nu je het zegt, die hebben natuurlijk de camera ook moeten coderen. Daar heeft de dealer niks van gezegd. Zal het toch gewoon een loze 'dreigement' zijn geweest...?

Dan kan ik net zo goed een afspraak met jou maken. Zet mij maar op voor de eerst volgende keer je weer in Limburg bent.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Ik heb hem zelf eventjes moeten missen en dan merk je gelijk hoe je aan zon dingetje wen..
Ik heb zelf beide, maar ik kijk er zelden op. Ik kijk in m'n spiegels en hooguit op de camera als ik wil weten of ik in een vak sta met fileparkeren. Die hulplijntjes en dergelijke gebruik ik al helemaal niet.

Website

• DonJunior
  • Laatst online: 20:26
J0YR1D3R schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:55:
[...]
[..] Die hulplijntjes en dergelijke gebruik ik al helemaal niet.
Juist in de Golf gebruik ik die lijntjes veel, om hem in de parkeergarage zo strak mogelijk tegen de muur te kunnen zetten zodat degene die naast mij komt staan extra veel ruimte heeft (en hopelijk niet met zijn deur tegen mijn auto knalt) *voorzorgsmaatregelen enzo

Merk nu wel wat @Famous zegt.. zodra ik overstap van de Golf naar de Giulietta dan mis ik de camera enorm. Hoe vaak ik mezelf er dan niet op betrap dat ik naar het middenconsole zit te turen tijdens het achteruit inparkeren haha :F

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Absoluut. Zo dacht ik over adaptief cruisecontrol. Nu ik het heb zou ik ook niet meer zonder willen.

Panoramadakje idem dito. In eerste instantie, wat moet je ermee? Heerlijk in de zomer, dakje open, pops en bangs uit de uitlaat i.c.m. de DSG farts. >:)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Juist in de Golf gebruik ik die lijntjes veel, om hem in de parkeergarage zo strak mogelijk tegen de muur te kunnen zetten zodat degene die naast mij komt staan extra veel ruimte heeft (en hopelijk niet met zijn deur tegen mijn auto knalt) *voorzorgsmaatregelen enzo
Ik parkeer ook zo, maar daar heb ik spiegels voor die automatisch kantelen bij het inschakelen van de achteruit ;) Daar kan ik dan weer niet zonder, de V40 die ik hiervoor reed had dat niet, heel irritant. In de Clio die we prive hebben zit de camera en had dat eigenlijk niet gehoeven. Heb er ook bewust geen 1 gekozen in de Octavia.

Website

• glydoscoop
Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:02:
[...]

Kaartje even opnieuw formatteren op fat32. Desnoods een lange format. Slecht van de dealer dat ze je een kaartje laten kopen...want het werkt enkel met originele sd kaart van VW (header op kaartje is anders)

@Famous dat bedoel ik dus....je radio is opnieuw gecodeerd en kennelijk dit keer goed.
heb ik al gedaan .. fat 32 inderdaad later zelfs via CMD /Diskpart gecleaned etc. maar zodra ik iets koppieer of verplaats naar de kaart stopt ie bij 2 % en vraagt Windows of hij het opnieuw moet proberen wat gelijk weer mislukt . inderdaad 16 euro weggegooid met de 3rd party kaart maargoed lange format kan ik nog wel proberen maar ik frees dat het kaartje gewoon overleden is..

[Voor 3% gewijzigd door glydoscoop op 16-01-2018 17:14]

• Rainesh
@Untouchablezz20

Ze hebben je camera, discover en parkeermodule moeten coderen. :)

Ik stuur je een PM, ben volgende week in het zuiden.

@glydoscoop
Met diskpart even cleanen en dan HP USB format tool gebruiken. Probeer dat...anders een 2e hands kaartje op marktplaats scoren.

Vroeger dacht ik ook altijd van camera...boeiend. Maar nu ik het heb, ideaal!

• glydoscoop
Rainesh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:47:
@Untouchablezz20

Ze hebben je camera, discover en parkeermodule moeten coderen. :)

Ik stuur je een PM, ben volgende week in het zuiden.

@glydoscoop
Met diskpart even cleanen en dan HP USB format tool gebruiken. Probeer dat...anders een 2e hands kaartje op marktplaats scoren.

Vroeger dacht ik ook altijd van camera...boeiend. Maar nu ik het heb, ideaal!
Dit zal ik vanavond nog even proberen inderdaad . Anders morgen middag nog even bij een collega andere laptop proberen misschien dat mijn reader het niet leuk vind heb veder alleen maar micro sd readers maargoed ik laat het zo snel mogelijk weten

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor : Betalen van m'n boete in België is inmiddels gelukt middels die site!!

En voor jou: Ik kan 't als IT'er niet hebben dat zoiets niet werkt zoals 't moet dus heb gisteren maar even met die Belgische "boeteclub" gebeld. Inmiddels werkt alles daar (óók) weer voor NL mensen....:)

Voordeel van betalen op die manier is dat 't middels een Credit Card (VISA) kán....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Famous

Famous

R 400+

wimmel_1 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:31:
@GerCor :

En voor jou: Ik kan 't als IT'er niet hebben dat zoiets niet werkt zoals 't moet dus heb gisteren maar even met die Belgische "boeteclub" gebeld. Inmiddels werkt alles daar (óók) weer voor NL mensen....:)
Een IT’er op een autoforum, zie je niet veel!

oh, wacht :+

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Even wat anders... gezien dat dit topic inmiddels op bijna 9000 reacties en 352 pagina's zit is het misschien tijd voor een nieuw deeltje?

Ook kan de TS dan wellicht weer up to date worden gebracht, zie dat bijvoorbeeld de T-Roc en Arteon daar nog niet bij staan, net als bijvoorbeeld de huidige generatie Polo. Daarnaast staan er ook nog enkele inmiddels uit productie gehaalde modellen in zoals de Scirocco en de EOS.

Andere suggestie is dat het misschien leuk is om, net als in de TS van het Renault topic, direct onder de TS een post te reserveren met foto's van de wagens van de 'leden', geeft m.i. een leuke indruk wat de frequente posters in dit topic zelf aan moois rijden.

Met name dat tweede stukje zou ik best voor m'n rekening willen nemen als het anders te veel werk wordt voor @RomeoJ . Wat vinden jullie?

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43

DvE

ORA-00000

Ik ben voor. Hopelijk deze week nog m'n Tiguan ophalen :)

• Famous

Famous

R 400+

Weemism schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:48:
Even wat anders... gezien dat dit topic inmiddels op bijna 9000 reacties en 352 pagina's zit is het misschien tijd voor een nieuw deeltje?

Ook kan de TS dan wellicht weer up to date worden gebracht, zie dat bijvoorbeeld de T-Roc en Arteon daar nog niet bij staan, net als bijvoorbeeld de huidige generatie Polo. Daarnaast staan er ook nog enkele inmiddels uit productie gehaalde modellen in zoals de Scirocco en de EOS.

Andere suggestie is dat het misschien leuk is om, net als in de TS van het Renault topic, vlak onder de TS een post te reserveren met foto's van de wagens van de 'leden', geeft m.i. een leuke indruk wat de frequente posters in dit topic zelf aan moois rijden.

Met name dat tweede stukje zou ik best voor m'n rekening willen nemen als het anders te veel werk wordt voor @RomeoJ . Wat vinden jullie?

———

Even zonder gekheid, je inzit vind ik super! Ook met de meeting en dit weer, top _/-\o_

• Engineer Stewie
Famous schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:36:
[...]

Een IT’er op een autoforum, zie je niet veel!

oh, wacht :+
It’ers... pfff. R&D rules :+

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:55
YoGi_Berra schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:16:
Ik ga over een paar weken richting de Oostenrijkse Alpen. Heeft misschien iemand hier tips qua sneeuwkettingen (ivm ruimte in de wielkasten)? Ze gaan onder een Golf 5 met bandenmaat 195/60/R15.
Ik zou naar de Pewag Servo 9 of Servo Sport kijken...is automatisch spannend en je kan hem lostrekken zodat hij eenvoudig is vast te klikken. Het kan nog luxer en mooier maar dan betaal je ook gelijk het drievoudige. Op de Pewag website kun je gegevens invullen en dan geeft ie advies.

• Scrtz
Weemism schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:48:

Andere suggestie is dat het misschien leuk is om, net als in de TS van het Renault topic, direct onder de TS een post te reserveren met foto's van de wagens van de 'leden', geeft m.i. een leuke indruk wat de frequente posters in dit topic zelf aan moois rijden.

Prima plan! Eventueel stel ik mij ook beschikbaar om mee te helpen if needed!
Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee