Ik zie het in de lijst met opties wel staan, maar uitgevinkt. Dus standaard lijkt dat er niet op te zitten. Kan het mishebben natuurlijk.
Maar dan zou ik dat toch graag zeker willen weten. Niet dat een koper van een Golf 7 tegen de dealer zegt: ik wil deze Golf maar dan moet je even de achterlichten van die andere Golf 7 die je ook in de showroom hebt staan op deze monteren. Dan hebben we een deal.
Het is wel erg makkelijk om je (mij) bang te maken met al die verhalen

Ik geloof je 100%, die hele markt lijkt wel verrot joh. Wat zou een dealer tegenhouden om tijdens onderhoud goede LED-achterlichten te vervangen met een setje wat stuk is van een andere Golf?
Dan kom ik een paar dagen later terug met de vraag of ze het kunnen repareren, en hun andere Golf heeft opeens 2e-hands werkende achterlichten.
Maar zo kan je bezig blijven denk ik. Alle onderdelen zijn op subtiele manier te vervangen met iets inferieurs tijdens een onderhoudsbeurt. 't Is niet alsof ik al mijn onderdelen zelf ken, herken, controleer, en in de gaten hou hoe ze eruit zien of wat hun staat is...
Ik heb ooit een test gezien op TV. Oliefilters gaan met gemak 200.000 kilometer mee. Dan is het toch op zijn minst vreemd dat je bij de eerste de beste grote beurt een nieuw oliefilter op de rekening ziet staan, lijkt mij.
Wat voor de één acceptabel is. is dat voor een ander zeker niet.
Nog een (oud) voorbeeld, ik heb er zat. Mijn vader koopt een auto. Rijklaar maken, eind van de middag ophalen. Mijn vader komt aan het eind van de dag: Auto is klaar meneer, we hebben de auto op de brug gehad en helemaal nagekeken. O, zegt mijn vader; ik heb vanmorgen lucifershoutjes op de banden gelegd en die liggen er nog steeds op....

Dat had ik een keer met de motor:
Maart 2013: motor gekocht
Februari 2014: zelf de accu vervangen
April 2014: dealer vervangt "oude" accu met een nieuwe
Dus ik zeg dat het een gloednieuw ding is wat ik er zelf in had gezet nog geen 2 maanden daarvoor. Werden ze boos en ze zweerden toch echt dat mijn accu stuk was. Dus ik vroeg om mijn eigen accu dan maar mee te krijgen. Die zou ik goed herkennen omdat ik met een schroevendraaier was uitgeschoten

Nee, dat kon niet, die was al weggegooid. Het was een goede en dure accu, dus ik twijfelde daaraan.
Lang verhaal kort: Na veel gezeur en het dreigement "jullie stelen van mij, ik bel de politie en de consumentenbond" kreeg ik mijn eigen accu terug en die deed het nog 3 jaar lang helemaal prima. Het bedrijf (Harley Amsterdam) is inmiddels failliet.
Echt, zo laag en laf...