Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.921 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:41
GerCor schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:36:
[...]

Maar jij bent dan ook geen Audi rijder. Meer een VW rijder. Duurt even tot je aan de Audi gewend bent. Je merkt het dat vanzelf, want dan geef je geen richting meer aan. _O-

Maar mooiste optie (voor mij nieuw) is de auto hold functie en het automatisch op de 'handrem' gaan als je de motor uitschakelt.
Haha, ok, ik ga proberen dat toch vol te houden, ook omdat ik toch graag die dynamische knipperlichten wil laten zien :)

Auto Hold is inderdaad erg fijn! Bij stoplicht, rem los, voet op het gas houden en je bent direct weg. Moet wel opletten dat ik daar niet teveel aan gewend raak wanneer ik wissel van auto gheghe. Ik kijk niet meer om naar handrem, inderdaad automatisch :) maar bij de Scirocco zet ik m normaal ook alleen maar in Park, nooit op de handrem.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

bokkow schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:13:
[...]

Auto Hold is inderdaad erg fijn! Bij stoplicht, rem los, voet op het gas houden en je bent direct weg. Moet wel opletten dat ik daar niet teveel aan gewend raak wanneer ik wissel van auto gheghe. Ik kijk niet meer om naar handrem, inderdaad automatisch :) maar bij de Scirocco zet ik m normaal ook alleen maar in Park, nooit op de handrem.
Dacht dat dat standaard ook op de Scirocco zat, op de mijne heb ik wel ook gewoon hill hold namelijk, misschien is dat bij jou nog te coderen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:44:
[...]

Hoe bedoel je dat? Als ik de auto start staat de handrem ingeschakeld. Die moet ik zelf uitschakelen anders gaat de achterkant omhoog als ik achteruit rij en de auto komt geen meter van zijn plaats. .
‘T scheelt als je je veiligheidsgordel gewoon inklinkt voordat je gaat rijden 😏😏

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
Weemism schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:28:
[...]

Dacht dat dat standaard ook op de Scirocco zat, op de mijne heb ik wel ook gewoon hill hold namelijk, misschien is dat bij jou nog te coderen dan?
Hill Hold heeft ie! Niet Auto Hold; als je tot stilstand komt, ook zonder helling, wordt de rem dan vastgehouden tot je het gas indrukt :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wimmel_1 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:47:
[...]
‘T scheelt als je je veiligheidsgordel gewoon inklinkt voordat je gaat rijden 😏😏
Hé, dat wist ik niet. Direct even getest en inderdaad; gordel om en je rijdt zo 'door' de handrem. _/-\o_

Mijn auto staat thuis zo geparkeerd dat ik eerst achteruit moet. Dan de versnelling weer in zijn 1 en dan doe ik mijn gordel om.

Kijk .... weer wat geleerd in 2018. :+

Doe je de gordel niet om, dan brandt alleen de handremverlichting. Gordel om en beide branden: handrem en auto hold.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 03-01-2018 00:21 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben van plan Automotive Import opdracht geven om een auto uit Duitsland te importeren. VW Golf van 3 jaar oud, totale kosten komen rond de €23.000 euro uit. Een soortgelijke auto betaal je in Nederland al makkelijk €32.000 of meer voor, áls ze al beschikbaar zijn :o

Maar dit betreft een auto op zo'n 500km. afstand van huis. Ik heb geen tijd (of zelfs een goede mogelijkheid, met OV kost iets van 5 maanden ofzo :+ ) om daar naartoe te gaan om de auto te gaan proefrijden. Ik heb in Nederland wel meerdere VW Golf VII bereden en die bevielen erg goed.

Niet proefrijden is natuurlijk een beetje een gok. Moet dat een groot probleem zijn denken jullie? Er zit een jaar garantie bij dus technische problemen worden wel verholpen. Meningen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Gewoon doen. Ik heb mijne laten importeren door www.sjoeritzz.nl was veel voordeliger uit dan andere zaakjes. Misschien een offerte aanvragen?

@bokkow spiegel doet mijn collega. Net gevraagd, 70 inbouwkosten.

@GerCor volgens mij had ik je dat uitgelegd dat autohold het alleen doet met gordel om

[ Voor 36% gewijzigd door Rainesh op 03-01-2018 07:29 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:26:

@GerCor volgens mij had ik je dat uitgelegd dat autohold het alleen doet met gordel om
Je hebt me heel veel uitgelegd, waarvoor eeuwig dank. Maar dat is afgezakt naar niet allemaal onthouden. Wel onthouden is: 'je panormadak -laten- smeren', en dat gaat de VW-dealer ook doen, en 'gewoon doen die inklapbare spiegels, dan codereer ik dat wel voor je' en nog meer dat ik wel onthouden heb. M.a.w., bijna het hele lijstje dat je hebt aangepast.

Eigenlijk: ik had het moeten weten. Maar de focus voor mij lag toen op het dimmen van DRL voor bij richting aangeven.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
Engineer Stewie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:39:
[...]

De Arteon komt in België met travel pack ook met e-sim met dezelfde condities als Audi. Geen travel pack is geen GPS en travel pack is vooralsnog een gratis optie voor particulieren. Dus iedereen in België heeft een eSim.
Daar ik als Mobile Core Engineer bij een provider werk weet ik alvast op welk netwerk het niet geconnecteerd is :p.

[...]
Dat van die e-sim klopt ook wel...alleen het verschil zit hem erin waar hij voor gebruikt wordt. Bij volkswagen is dat denk ik alleen voor de Car-Net app en de uitbelservice voor o.a. een noodsituatie. Zaken als file informatie, adressen doorsturen, etc gaat allemaal via je eigen sim die je zelf moet regelen via een Wlan hotspot of als je de juiste optie hebt een sim slot in je dashboard kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Blue-eagle schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 02:15:
Ik ben van plan Automotive Import opdracht geven om een auto uit Duitsland te importeren. VW Golf van 3 jaar oud, totale kosten komen rond de €23.000 euro uit. Een soortgelijke auto betaal je in Nederland al makkelijk €32.000 of meer voor, áls ze al beschikbaar zijn :o

Maar dit betreft een auto op zo'n 500km. afstand van huis. Ik heb geen tijd (of zelfs een goede mogelijkheid, met OV kost iets van 5 maanden ofzo :+ ) om daar naartoe te gaan om de auto te gaan proefrijden. Ik heb in Nederland wel meerdere VW Golf VII bereden en die bevielen erg goed.
Ik weet niet welke Golf van 3 jaar oud zoveel moet kosten maar dit vind ik ook wel een buitenkansje: http://www.carcreations.nl/nl-NL/View/Occasions.aspx

November 2015, 7.000 KM voor nog geen € 25.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

GerCor schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:31:
[...]

Ik weet niet welke Golf van 3 jaar oud zoveel moet kosten maar dit vind ik ook wel een buitenkansje: http://www.carcreations.nl/nl-NL/View/Occasions.aspx

Golf R zit rond die prijs :P
En je bedoeld deze denk ik:
http://voorraad.autodataw...dak-leer/occ3936427-63bfb

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
haltec schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:25:
[...]

Dat van die e-sim klopt ook wel...alleen het verschil zit hem erin waar hij voor gebruikt wordt. Bij volkswagen is dat denk ik alleen voor de Car-Net app en de uitbelservice voor o.a. een noodsituatie. Zaken als file informatie, adressen doorsturen, etc gaat allemaal via je eigen sim die je zelf moet regelen via een Wlan hotspot of als je de juiste optie hebt een sim slot in je dashboard kastje
Car-net en sos is 10 jaar, file-info dn adressen doorsturen 3 jaar. Dat is bij de A4 in België althans identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:06
Heeft iemand een idee welke provider VW gebruikt voor die eSim? Ik vermoed T-Mobile, want Duits. Ik heb 't idee dat de auto in sommige gebieden slechte connectiviteit heeft.

Bij VW wordt de eSim idd alleen gebruikt voor Car-Net, je kan er geen eigen dingen mee doen jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
tiguan schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:41:
Bij VW wordt de eSim idd alleen gebruikt voor Car-Net, je kan er geen eigen dingen mee doen jammer genoeg.
Je kan get niet gebruiken als hot-spot bedoel je? Kan bij Audi ook niet zonder eigen Sim.

De omschrijving bij De Arteon:
"Security & Service Plus" (looptijd 3 jaar) incl. "Security & Service Basic" (loopt. 10 j) en "Guide & Inform" (3 j.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
bokkow schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:13:
[...]

Ik kijk niet meer om naar handrem, inderdaad automatisch :) maar bij de Scirocco zet ik m normaal ook alleen maar in Park, nooit op de handrem.
Wel vervelend als je daarna overstapt naar een wagen waar die optie niet meer aanwezig is. Mijn tijdelijke huurauto had die optie; de bmw waar ik nu mee rijd niet. In het begin dus verschillende keren de auto laten staan zonder de handrem op, of wegrijden met de handrem nog aan.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19-09 18:06
@Engineer Stewie Klopt, maar zelfs zaken als file informatie moet je via je eigen sim doen, wat ik eigenlijk wel stom vind. Een hotspot opzetten met je eigen telefoon is een vrij bewerkelijk iets om te doen, bovendien kan ik dan geen Android Auto meer gebruiken en ik heb zelf een vrij klein dataplan. Dus ik gebruik 't nooit.

Bij Opel krijg je tenminste zelfs wifi via dat systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 03-01-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
Vanochtend even gecheckt, daar staat die van mij ook op. Is een RNS315 type C, is die dan up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:31:
[...]

Dat is een mooie, maar net buiten budget voor mij. Mijn optie betreft een november 2015 Golf Highline met R-Line Sportpaket, 150pk, met ACC, en automaat :) De prijs komt nu uit (incl import) op 22.000 euro en voldoet verder volledig aan mijn wensen.

Deze import lijkt minimaal 3000 euro te besparen, maar ik zie ook soortgelijke auto's voor 30.000 euro of meer te koop staan. Is de prijs van die auto die jij linkt incl. of excl. BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blue-eagle schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:01:
[...]

Dat is een mooie, maar net buiten budget voor mij. Mijn optie betreft een november 2015 Golf Highline met R-Line Sportpaket, 150pk, met ACC, en automaat :) De prijs komt nu uit (incl import) op 22.000 euro en voldoet verder volledig aan mijn wensen.

Deze import lijkt minimaal 3000 euro te besparen, maar ik zie ook soortgelijke auto's voor 30.000 euro of meer te koop staan. Is de prijs van die auto die jij linkt incl. of excl. BTW?
Er zit al een (import) NL kenteken op volgens de foto's (en dus is 't een "marge" auto incl. BTW).

RL-909-T ... Dus in 2017 geïmporteerd in een handelsvoorraad vanuit, waarschijnlijk Duitsland? Én vandaag om 15:33 uur op naam gezet van de éérste NL particuliere eigenaar inmiddels ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 03-01-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Rainesh schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:26:
Gewoon doen. Ik heb mijne laten importeren door www.sjoeritzz.nl was veel voordeliger uit dan andere zaakjes. Misschien een offerte aanvragen?

@bokkow spiegel doet mijn collega. Net gevraagd, 70 inbouwkosten.

Heb mijn zaakje 2x zelf geïmporteerd, nog goedkoper :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:27:
[...]

Er zit al een (import) NL kenteken op volgens de foto's (en dus is 't een "marge" auto incl. BTW).

RL-909-T ... Dus in 2017 geïmporteerd in een handelsvoorraad vanuit, waarschijnlijk Duitsland? Én vandaag om 15:33 uur op naam gezet van de éérste NL particuliere eigenaar inmiddels ;)
Lekker volle golf! Blind Spot zie je zelden op een Golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Rainesh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:05:
@yamahabest

het is 30 seconden en je moet "Thatcham" uitzetten. Staat in de volgende regel:
Anti-theft device-DWA Alarmverzoegerung,driver door contact thatcham

@Antera kun jij dit bevestigen? of even aangeven wat er wel aangepast moet worden. Alarm moet direct afgaan ipv 30sec wachten.
@Rainesh @Antera Just to be sure. De gehighlighte is de enige met Thatcham, maar de text is anders dan wat jij beschrijft.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QykgnAK.png

Is dat wel de goede?
Rainesh schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:32:
[...]
Blind Spot zie je zelden op een Golf
Aanwezig! >:)

[ Voor 33% gewijzigd door yamahabest op 03-01-2018 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@yamahabest

Je hebt een facelift? Die zou het moeten zijn. Gewoon proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Een maat van mij heeft een Golf 7 4Motion R en dus een automaat. Het start stop systeem zorgt ervoor dat als je stopt voor een stoplicht, de motor uit gaat. Zodra je bij groen weer gas geeft start de motor en rijdt hij weg. Maar dat gaat allemaal niet zo soepel, vooral niet als je het gas iets dieper in trapt. Je komt dan hortend en stortend weg.

Hoe is dat op te lossen? Start stop helemaal uitschakelen, is dat mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Timo002 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:01:
Een maat van mij heeft een Golf 7 4Motion R en dus een automaat. Het start stop systeem zorgt ervoor dat als je stopt voor een stoplicht, de motor uit gaat. Zodra je bij groen weer gas geeft start de motor en rijdt hij weg. Maar dat gaat allemaal niet zo soepel, vooral niet als je het gas iets dieper in trapt. Je komt dan hortend en stortend weg.

Hoe is dat op te lossen? Start stop helemaal uitschakelen, is dat mogelijk?
Jap, start stop gewoon helemaal uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Rainesh, Hoe dan? Want met de knop zet je hem alleen uit totdat je de auto weer uitschakelt. Start je de auto opnieuw dan staat het weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Rainesh schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:24:
@yamahabest

Je hebt een facelift? Die zou het moeten zijn. Gewoon proberen:)
Yes, facelift.
Ik zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Timo002 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:21:
@Rainesh, Hoe dan? Want met de knop zet je hem alleen uit totdat je de auto weer uitschakelt. Start je de auto opnieuw dan staat het weer aan.
Start/stop werkt alleen als alles meezit (temperatuur, staat batterij etc). Als je bv de parameter voor minimumspanning van start/stop hoger legt dan wat de alternator/batterij kan leveren zal start/stop nooit inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-golf7-5g.html -> "Start- Stop systeem uitschakelen."
Blijkbaar is er ook een module te verkrijgen: https://www.stemei.de/pag...funktion-deaktivieren.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik schakel het met VCP permanent uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Oke, moet via de boordcomputer (VCDS?) dus uitgeschakeld worden. Dit moet dus via garage of hobbyist gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Timo002 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:51:
Oke, moet via de boordcomputer (VCDS?) dus uitgeschakeld worden. Dit moet dus via garage of hobbyist gedaan worden.
Een garage zal het niet gauw uit kunnen schakelen. Waar komt hij vandaan? Anders kan ik het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Rainesh Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Dan zou ik naar @Remi_4 toe gaan. Die kan alles prima doen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_4
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 00:20

Remi_4

remi4x@gmail.com

Timo002 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:51:
Wil het wel voor je uit zetten.
Mail me maar FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

yamahabest schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Yes, facelift.
Ik zal het proberen.
@Timo002

Batterij sensor op de accu zelf uittrekken en start stop werkt ook niet meer. (Ook geen fouten)
Heb je ook geen vcds of vcp nodig :-)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
azz_kikr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Batterij sensor op de accu zelf uittrekken en start stop werkt ook niet meer. (Ook geen fouten)
Heb je ook geen vcds of vcp nodig :-)
Bij ging het niet om start-stop ;)
Het ging om de time-out van het alarm.

Toch een handige tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

yamahabest schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:05:
[...]

Bij ging het niet om start-stop ;)
Het ging om de time-out van het alarm.

Toch een handige tip!
Verkeerde persoon gequote, ik moest @Timo002 hebben :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sinds gisteren ook weer een Volkswagen rijder, ik heb mijn nieuwe VW Tiguan Highline opgehaald. Ik heb eerder een VW Golf IV 1.6 Ocean gehad en een VW Scirocco 1.4 TSI Highline, waarna ik een Audi A3 Sportback heb gehad.

Heb de order voor de Tiguan al een tijdje terug gedaan, begin oktober, en begin december was de auto er bij de dealer, en toen afgesproken dat ik hem gisteren dus kon ophalen :D. Was moeilijk om niet tegen iedereen enthousiast te doen :P

Situatie vooraf, Audi A3 Sportback 1.4 TSI 122PK S-Tronic Proline S
(en de VW Golf 7 1.4 TSI Highline van mn pa er achter)
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/20180102_144313_800.jpg

en dit is de nieuwe
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/20180103_103843_800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/20180103_103828_800.jpg
... en de nieuwe VW T-Roc Sport 1.5 TSI van mn pa ervoor :D !

Vandaag even eerste ritjes gemaakt (met de storm van gisteren niet veel van gekomen, ook niet meer foto's trouwens...). Reeds echt prima. Je zit lekker hoog en prettig uitzicht. Moest wel even inkomen weer in de menu's van de Discover Media en het Active Info Display, Volkswagen heeft daar echt stappen in gemaakt, maar heb het weer een beetje zoals ik wil. Vind het te-samen er echt geweldig uit zien, veel info op de Active Info Display en goed afleesbaar.

De volledige specs:

Volkswagen Tiguan Highline
1.4 TSI 110 KW / 150 Pk / 6 Versnellingen DSG
  • Executive pakket
  • R-line Exterieur & Interieur pakket icm 20 inch velgen 'Suzuka'
  • Stuurbekrachtiging elektromechanisch inclusief variabele besturing (Progressive Steering)
  • High-end geluidsysteem Dynaudio® 'Excite Surround'
  • Voorruit, verwarmbaar en warmtewerend
  • Rijprofielinstelling (Driving Profiles)
  • Reservewiel staal, plaatsbesparend
  • Digitale radio-ontvangst (DAB+)
  • Koplampverlichting Led Plus
  • Verkeerstekenherkenning

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dik! More pics!!

Maar dan heb je dus ook Dynamic Light Assist als je Led Plus hebt, of niet? En Lane assist? Acc is standaard toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Rainesh schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:14:
Dik! More pics!!

Maar dan heb je dus ook Dynamic Light Assist als je Led Plus hebt, of niet? En Lane assist? Acc is standaard toch? :)
Ja Dynamic Light Assist ook, weet nog niet helemaal wat ik daarvan merk, tja meer licht inderdaad wanneer hij met groot licht rijd, maar ik heb nog niet echt in donker gereden. De Tiguan zou zelf de lichtbundel moeten bijsturen. Volgens mij heb ik geen instelling om daarmee te spelen, hij doet het zelf. Ik ga ervanuit dat ik een nog beter lichtbeeld heb als met de A3. Led-plus ook vooral genomen zodat de voorkant van de Tiguan "af is"; extra verchroomde grill en die LED strips ("boos-kijkers") maken het af...

Lane assist is standaard inderdaad, enerzijds wel prettig, maar anderszijds wel even wennen dat het stuur soms ineens uit je handen wordt getrokken (een beetje) om binnen de lijnen te blijven. Ik laat het wel aan, tis wel veiliger.

ACC had ik al op de A3 en wil ik nooit meer zonder. Erg fijn zeker in druk verkeer. Ik rijd 95% van mijn tijd op snelweg op ACC.

[ Voor 17% gewijzigd door DerOllie op 04-01-2018 20:19 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

R-Line Tiguan mag er zijn hoor, en fijne uitvoering als ik het zo snel zie. Felicitaties zijn op zijn plaats :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DerOllie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:17:
[...]

Ja Dynamic Light Assist ook, weet nog niet helemaal wat ik daarvan merk, tja meer licht inderdaad wanneer hij met groot licht rijd, maar ik heb nog niet echt in donker gereden. De Tiguan zou zelf de lichtbundel moeten bijsturen. Volgens mij heb ik geen instelling om daarmee te spelen, hij doet het zelf. Ik ga ervanuit dat ik een nog beter lichtbeeld heb als met de A3. Led-plus ook vooral genomen zodat de voorkant van de Tiguan "af is"; extra verchroomde grill en die LED strips ("boos-kijkers") maken het af...

Lane assist is standaard inderdaad, enerzijds wel prettig, maar anderszijds wel even wennen dat het stuur soms ineens uit je handen wordt getrokken (een beetje) om binnen de lijnen te blijven. Ik laat het wel aan, tis wel veiliger.

ACC had ik al op de A3 en wil ik nooit meer zonder. Erg fijn zeker in druk verkeer. Ik rijd 95% van mijn tijd op snelweg op ACC.
DLA is wel net iets anders dan Matrix maar nog steeds mooi. Stuurt idd zn lichtbundel bij.

Heb je ook Traffic Jam Assist erop? Dat kan achteraf nog erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:12

iichel

Gazoooo

krijg je daar niet de DSG7 in, in een 1.4 TSI 150pk? in de polo blue gt krijg je daar gewoon een DSG7 in.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
Blijft erg fraai zo'n Tiguan in R-Line...gefeliciteerd hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iichel schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:14:
krijg je daar niet de DSG7 in, in een 1.4 TSI 150pk? in de polo blue gt krijg je daar gewoon een DSG7 in.
In bijna alle uitvoeringen zit een dsg7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

DerOllie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:00:
... en de nieuwe VW T-Roc Sport 1.5 TSI van mn pa ervoor :D !
Mooie dag voor de verkoper. 2 prachtige auto's mogen leveren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat een prachtig bakbeest die nieuwe Tiguan. Misschien is dat wel wat voor ons moeder omdat ze een hogere instap wil haha. Maar ja, kost wel aardig wat centen zo'n auto.

Configurator is weer eens op zijn best :+
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/_NbR7TmtScGsf-rUdZpJag.png

Hoe dan ook, met de PK's die vader wil en de instap die moeder wil en een paar opties zit ik over de 60.000,-. Dat gaan mijn ouders nooit aan een auto uitgeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Kuusj op 04-01-2018 23:19 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@kuusj98

Hey, de Alphabet configurator. Een Poolse kurwa is betrouwbaarder.

:P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb er geen ervaring mee maar Lane assist en het Traffic Jam assist lijken mij 2 bloedirritante opties. Ik weet van mijn zwager dat hij in ieder geval Lane assist heeft uitgeschakeld (Audi TT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Heeft iemand hier ervaring met sneeuwkettingen in combinatie met 18" velgen, bandenmaat 225/40/18?
De dealer heeft het over loopvlakkettingen, in verband met beschadigen van de velg, maar zou zoiets (https://www.sneeuwketting...-prestige-clack-go-m44-11 of https://www.sneeuwketting.../pewag-servo-sport-rss-74) ook niet gewoon gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

kun je niet beter een maat zoeken voor bij normale winterbanden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Dit zijn mijn winterbanden/-velgen... ;)
De 19" liggen warm en droog opgeslagen.

[ Voor 38% gewijzigd door yamahabest op 04-01-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Je blijft bezig met die oude rammel bakken :+ vorige week het kachelhuis helemaal uit elkaar gehad, valt vandaag het halve schakelmechanisme uit elkaar. Opzoek naar een revisie setje voor niet te veel geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Remi_4 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:15:
[...]
Wil het wel voor je uit zetten.
Mail me maar FF.
Als het nodig is neem ik contact op! Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

yamahabest schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:35:
Heeft iemand hier ervaring met sneeuwkettingen in combinatie met 18" velgen, bandenmaat 225/40/18?
De dealer heeft het over loopvlakkettingen, in verband met beschadigen van de velg, maar zou zoiets (https://www.sneeuwketting...-prestige-clack-go-m44-11 of https://www.sneeuwketting.../pewag-servo-sport-rss-74) ook niet gewoon gaan?
Verlaagd of iig weinig ruimte in de wielkasten? Dan kun je niks met standaard kettingen, hell die krijg je er niet eens omheen, en zeker niet zonder beschadigingen van je wielkasten of zijscherm. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
kuusj98 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:15:
Wat een prachtig bakbeest die nieuwe Tiguan. Misschien is dat wel wat voor ons moeder omdat ze een hogere instap wil haha. Maar ja, kost wel aardig wat centen zo'n auto.

Configurator is weer eens op zijn best :+
[afbeelding]

Hoe dan ook, met de PK's die vader wil en de instap die moeder wil en een paar opties zit ik over de 60.000,-. Dat gaan mijn ouders nooit aan een auto uitgeven.
Sodeju! TJA en EA nog steeds zoooo duur??? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:17
Er lekker die Tiguan in die kleur en uitvoering, die wielen maken hem wel compleet in 20" _/-\o_ :9~

[ Voor 6% gewijzigd door bakkie1985 op 05-01-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

iichel schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:14:
Ik was bij het configureren net zo verbaasd als jou, nee het is een dsg 6. Had ook liever de dsg7 gehad, maar had daar geen keuze in. Dan had ik een diesel moeten kiezen, die had wel weer dsg 7....

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
DerOllie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Ik was bij het configureren net zo verbaasd als jou, nee het is een dsg 6. Had ook liever de dsg7 gehad, maar had daar geen keuze in. Dan had ik een diesel moeten kiezen, die had wel weer dsg 7....
Je hebt liever de DSG6 dan DSG7 bij de 1.4 TSI, is betrouwbaarder en iets soepeler dan de DSG7. De DSG7 bij de diesels (met uitzondering van de 1.6) is dan weer een evolutie op de DSG6. Met die bak heb ik nog niet gereden, maar ik vermoed dat die ook wel goed is.

De DSG7 in de kleine motoren heeft droge koppelingen en dat is gevoeliger voor warmte dan de natte koppelingen in de andere bakken. Op zich geen probleem voor lichtere auto’s, maar als je met je Tiguan stapvoets (bergop) rijdt wil je toch wel wat meer marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
AndRo555 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Je hebt liever de DSG6 dan DSG7 bij de 1.4 TSI, is betrouwbaarder en iets soepeler dan de DSG7. De DSG7 bij de diesels (met uitzondering van de 1.6) is dan weer een evolutie op de DSG6. Met die bak heb ik nog niet gereden, maar ik vermoed dat die ook wel goed is.

De DSG7 in de kleine motoren heeft droge koppelingen en dat is gevoeliger voor warmte dan de natte koppelingen in de andere bakken. Op zich geen probleem voor lichtere auto’s, maar als je met je Tiguan stapvoets (bergop) rijdt wil je toch wel wat meer marge.
Enig idee hoe het zit met de dsg7 in de tiguan 2.0 tsi?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
MerijnB schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:30:
[...]

Enig idee hoe het zit met de dsg7 in de tiguan 2.0 tsi?
Alles boven de 250Nm is natte DSG7 tot zo ver ik weet.
Alles tot en met 250Nm is droge DSG7. DSG6 is altijd nat.

Mocht 1.4 TSI 150 Tiguan nu van DSG6 naar 7 gaan zal dat hoogstwaarschijnlijk wel een natte zijn, ondanks de 250Nm koppel.

Tiguan is, afaik, nooit met een droge 7 traps DSG gekomen. Ateca en Karoq vermoed ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Laatst online: 23:55
Heeft iemand hier een Polo Bluemotion (gehad) met Groenland velgen? Ik mis de plastic rand van één velg toen ik vanochtend uit het raam keek zat die er niet meer om, ik heb gezocht op internet en lijkt erop dat die los niet te verkrijgen zijn. Iemand nog suggesties om op te zoeken of weet iemand waar je die los kan krijgen?

Zo ziet het er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kOMVtAx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Trek een van die andere er eens af om te kijken of er een partnummer op zit? 6R0...

[ Voor 4% gewijzigd door iichel op 05-01-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Zijn idd gewoon los te bestellen bij de dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb een lekkage probleem met mijn VW Sportsvan. Een jaar geleden ontdekte ik dat er water stond in de ruimte van het reservewiel. De bekleding was "zeiknat". Niet fijn. Alles er uit gehaald, bekleding losgehaald om te kijken waar het vandaan kwam. Het was voornamelijk nat aan de rechterkant. Alles droog gemaakt, en daarna de tuinslang op de achterkant gezet. Niets te zien. Een week later, na een bezoek aan de wasstraat, stond er weer water in de bak. Dus het moest wel van buiten komen. Ik ben daarna naar de dealer geweest om dit op te laten lossen. Uiteindelijk is de auto 3 dagen weggeweest. Het euvel kwam (volgens de dealer) als gevolg van een slechte afdichting van de ventilatie-uitstroom-opening achter de rechter achterbumper, en er was iets met het rechter achterlicht. Probleem opgelost ... zou je denken. Toevallig kijk ik vandaag weer in de bak en ja hoor, weer water. Balen dus.
Is iemand bekend met dit probleem en weet wat de echte oorzaak en structurele oplossing is? Ik ga natuurlijk weer naar de dealer, maar als er additionele achtergrond informatie is zou dit welkom zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Microkid schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:22:
Ik heb een lekkage probleem met mijn VW Sportsvan. Een jaar geleden ontdekte ik dat er water stond in de ruimte van het reservewiel. De bekleding was "zeiknat". Niet fijn. Alles er uit gehaald, bekleding losgehaald om te kijken waar het vandaan kwam. Het was voornamelijk nat aan de rechterkant. Alles droog gemaakt, en daarna de tuinslang op de achterkant gezet. Niets te zien. Een week later, na een bezoek aan de wasstraat, stond er weer water in de bak. Dus het moest wel van buiten komen. Ik ben daarna naar de dealer geweest om dit op te laten lossen. Uiteindelijk is de auto 3 dagen weggeweest. Het euvel kwam (volgens de dealer) als gevolg van een slechte afdichting van de ventilatie-uitstroom-opening achter de rechter achterbumper, en er was iets met het rechter achterlicht. Probleem opgelost ... zou je denken. Toevallig kijk ik vandaag weer in de bak en ja hoor, weer water. Balen dus.
Is iemand bekend met dit probleem en weet wat de echte oorzaak en structurele oplossing is? Ik ga natuurlijk weer naar de dealer, maar als er additionele achtergrond informatie is zou dit welkom zijn.
3 vaakst voorkomende oorzaken:
- Met stip op 1. Heeft die een open dak? Lekkage/verstopping.lostgekomen van de afvoer van dat ding komen vaak voor en met beetje pech is volledig je binnenbekleding naar de vaantjes. Afhankelijk van de plaats waar die lekt natuurlijk. Veel kans dat het dit is.

- Bij het achterste logo zit er ook vaak afvoer die kan verstoppen, loop het via het deksel de koffer in
- achterste lichten, maar dat is blijkbaar al gechecked door garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen open dak, nee. Logo zou kunnen, maar ook de garage had ontdekt dat het toch echt aan de rechterkant naar binnen kwam. Ik zal het in elk geval benoemen zodra ik weer langs ga.
Ben toch bang dat ze nogmaals de ventilatie openingen en lichten moeten gaan nakijken en sealen....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheUninvited schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:36:
Heeft iemand hier een Polo Bluemotion (gehad) met Groenland velgen? Ik mis de plastic rand van één velg toen ik vanochtend uit het raam keek zat die er niet meer om, ik heb gezocht op internet en lijkt erop dat die los niet te verkrijgen zijn. Iemand nog suggesties om op te zoeken of weet iemand waar je die los kan krijgen?

Zo ziet het er nu uit:
[afbeelding]
Nou kan 't zijn dat ik niet helemaal helder meer kijk (VrijMiBo + Telefoon) maar.... Het ziet er op die foto uit alsof er vóór een heel ander type wieldeksel geplaatst is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
wimmel_1 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:57:
[...]

Nou kan 't zijn dat ik niet helemaal helder meer kijk (VrijMiBo + Telefoon) maar.... Het ziet er op die foto uit alsof er vóór een heel ander type wieldeksel geplaatst is :*)
Het is geen wieldeksel maar een lichtmetalen velgen, waarvan de buitenste rand een plastic opzetstuk is. Wist ik ook pas toen ik het mistte overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

TheUninvited schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:36:

Zo ziet het er nu uit:
[afbeelding]
Onderdeel nummer = 6R0601157 (8z8 eventueel voor kleurcode als het zilver is)

Kan je op dat nummer bestellen, bij bijvoorbeeld https://www.online-teile....-finden-EU-link_7656.html of bij een VW dealer.

(Prijs bij online teile = 32€ + 10 euro verzending)

(zelfde prijs als gebruikte op ebay -> http://www.benl.ebay.be/i...601157-LUPO-/231565373512)

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 05-01-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
azz_kikr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:07:
[...]

Onderdeel nummer = 6R0601157 (8z8 eventueel voor kleurcode als het zilver is)

Kan je op dat nummer bestellen, bij bijvoorbeeld https://www.online-teile....-finden-EU-link_7656.html of bij een VW dealer.

(Prijs bij online teile = 32€ + 10 euro verzending)

(zelfde prijs als gebruikte op ebay -> http://www.benl.ebay.be/i...601157-LUPO-/231565373512)
Bedankt kan ik wat mee! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk dan. Politie Hoofdwegen heeft ter overbrugging naar de Audi's A6 een VW Passat in dienst gesteld. Audi's worden later geleverd. Zag het bericht net voorbij komen op Twitter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ig62MM8ZSL6ZMbaE63l4iOR2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:01:
Kijk dan. Politie Hoofdwegen heeft ter overbrugging naar de Audi's A6 een VW Passat in dienst gesteld. Audi's worden later geleverd. Zag het bericht net voorbij komen op Twitter.

[afbeelding]
Voor zover ik weet is PON het gehele contract met de landelijke politiediensten kwijt en wordt al het toekomstig aan te schaffen materiaal voorzien van een "Ster" op de gril/kap door Terberg Leasing.

Waarschijnlijk zijn dit nog een paar "voorraad" auto's geweest welke nog in de kleuren gezet konden worden vóór 01-01-2018?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:28:
[...]
Voor zover ik weet is PON het gehele contract met de landelijke politiediensten kwijt en wordt al het toekomstig aan te schaffen materiaal voorzien van een "Ster" op de gril/kap door Terberg Leasing.

Waarschijnlijk zijn dit nog een paar "voorraad" auto's geweest welke nog in de kleuren gezet konden worden vóór 2018?
Dat geldt voor de 'gewone politie'. De Mercedes-sen vervangen de VW Touran. De politie kent echter veel verschillende diensten. Deze Passat gaat naar Team Hoofdwegen Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De gradatie tussen "Rijks Politie" en "Gemeente Politie" is volgens mij al járen geleden opgeheven, we hebben in NL nog maar één (landelijk) Politiekorps :+

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 05-01-2018 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:40:
De gradatie tussen "Rijks Politie" en "Gemeente Politie" is volgens mij al járen geleden opgeheven, we hebben in NL nog maar één (landelijk) Politiekorps :+
Nee. Maar je zou ook even kunnen kijken op politie.nl

10 Regionale politie-eenheden en 1 Landelijke eenheid. De 10 Regionale eenheden (vroeger regiopolitie)krijgen dus de Mercedes. De Landelijke eenheid is wat (ongeveer) eerder het KLPD was. Overigens is de Landelijke eenheid ook weer verdeeld in 4 eenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Wie weet hier een bedrijfje die Golf MK7.5 achterlichten kan bestellen / monteren op de MK7?

Ik ben op zoek naar de achterlichten maar kan voornamelijk bedrijven uit de USA vinden. Zoek een betrouwbaar bedrijfje wat dichter in de buurt.

Ga toch maar eerst de cosmetische dingen aanpakken. Aan extra vermogen heb ik met dit weer voorlopig helemaal niks. Drama met de grip, nu al. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 02:40:
Wie weet hier een bedrijfje die Golf MK7.5 achterlichten kan bestellen / monteren op de MK7?

Ik ben op zoek naar de achterlichten maar kan voornamelijk bedrijven uit de USA vinden. Zoek een betrouwbaar bedrijfje wat dichter in de buurt.

Ga toch maar eerst de cosmetische dingen aanpakken. Aan extra vermogen heb ik met dit weer voorlopig helemaal niks. Drama met de grip, nu al. :+
Lijkt me nou iets wat een VW-dealer zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 02:48:
[...]

Lijkt me nou iets wat een VW-dealer zou moeten kunnen.
Dat betwijfel ik sterk, ze zijn namelijk niet werkend te krijgen zonder de extra benodigde bekabeling, wat niet van VW zelf is.

De achterlichten kunnen ze ongetwijfeld wel bestellen, ben benieuwd wat VW zelf voor een setje durft te vragen. :P Maar ik kom het liefst zo min mogelijk bij een dealer, alleen als het echt nodig is. :*)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 02:51:
[...]
Dat betwijfel ik sterk, ze zijn namelijk niet werkend te krijgen zonder de extra benodigde bekabeling, wat niet van VW zelf is.

De achterlichten kunnen ze ongetwijfeld wel bestellen, ben benieuwd wat VW zelf voor een setje durft te vragen. :P Maar ik kom het liefst zo min mogelijk bij een dealer, alleen als het echt nodig is. :*)
Misschien dan even vermelden over welke achterlichten je het hebt? Want er zijn natuurlijk wel bedrijfjes zoals https://www.autopar.nl maar daar staan achterlichten voor de Golf 7.5 niet bij. Die werken met VAG onderdelen.

Maar ik denk dat @Rainesh en @azz_kikr jou wel een antwoord kunnen geven.

Ik denk verder dat VW onderdelen overal hetzelfde kosten. Dealer of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 06-01-2018 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
De dynamische LED MK7.5 achterlichten. :)

Vanuit deze video kom ik op de site van ,,Bavaria Coding'' waar een complete set te bestellen is. Heb echter nog nooit van deze gasten gehoord, en om daar ff 1200 euro naar over te maken vind ik iets te riskant. :+

[ Voor 94% gewijzigd door Vissa66 op 06-01-2018 03:14 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 03:12:
De dynamische LED MK7.5 achterlichten. :)

[video]
Die zijn toch van Volkswagen zelf? Ik weet niet of @Rainesh kan bevestigen dat bij de Golf 7.5 dynamische achterlichten wel 4 kanalen beschikbaar zijn (mijn Golf 7 heeft er namelijk maar 3) maar dan zou je het volgens mij ook nog zelf wel kunnen installeren. En dan laat je het coderen. Eigenlijk vraag ik me af: als je de originele dynamische achterlichten van Volkswagen wilt waarom je denkt dat het kabelonderdeel dan niet van Volkswagen zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze iets 'af fabriek' leveren wat ze zelf niet kunnen naleveren. Hoe doen ze dat dan als je een beschadiging hebt door bijvoorbeeld een aanrijding? Moeten ze toch kunnen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik heb een MK7, naar wat ik overal op internet kan vinden is er een extra set bekabeling nodig om deze op een MK7 werkend te krijgen, en die kabels komen niet van VW zelf want VW stopt zulke achterlichten niet in het pre-facelift model. :)

Het is in ieder geval niet eventjes plug en play. :P Hier te zien:

[ Voor 22% gewijzigd door Vissa66 op 06-01-2018 03:26 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 03:23:
Ik heb een MK7, naar wat ik overal op internet kan vinden is er een extra set bekabeling nodig om deze op een MK7 werkend te krijgen, en die kabels komen niet van VW zelf want VW stopt zulke achterlichten niet in het pre-facelift model. :)
Bij dat filmpje staat een link: http://www.bavaria-coding...leuchten-mk7-5-rearlights

Weet je gelijk wat het kost. € 1.130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 03:25:
[...]

Bij dat filmpje staat een link: http://www.bavaria-coding...leuchten-mk7-5-rearlights

Weet je gelijk wat het kost. € 1.130.
Met verzendkosten ongeveer 1200, maar ik ken dat hele bedrijf niet dus vind het te tricky om dat even naar ze over te maken. :9

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 03:26:
[...]
Met verzendkosten ongeveer 1200, maar ik ken dat hele bedrijf niet dus vind het te tricky om dat even naar ze over te maken. :9
Filmpje van YouTube waar jij naar zit te kijken is van een Amerikaanse VW Golf. Waarschijnlijk in de US gemaakt en anders in Mexico. Alleen de 'R' komt uit Deutschland. Onderdelen verschillen met Europa.

Maar goed. Wat heb je nodig? YouTube: Animierte LED Rückleuchten an einem normalen VW Golf 7 VII

Ze zitten in Essen, Lahnbeckestraße 4. Vanuit mijn woonplaats 2 uur en 20 minuten rijden. 20 minuten meer - voor mij dan - dan naar @Rainesh in Voorburg. Ik ben eerder in Essen dan in Maastricht (2u 52m).

Onderweg over de grens even een echte Bratwurst -2 mal, bitte- snaaien: (Het water loopt me uit de mond. Donders lekker)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qihrevxdpzl4pxx1jYUakHjH/full.jpg

Kun je in 1 dag regelen. Mooi man. Zelf heb ik het er niet voor over - het geld dan - maar anders maakte ik een afspraak met onze Duitse vrienden. 's morgen heen, eind van de dag weer thuis en jarenlang -Richtig geil- plezier. _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door GerCor op 06-01-2018 04:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Thanks man! Essen is niet heel ver weg. 2,5 uur crossen. :)

En 999 euro inclusief inbouw is tot nu toe wel het ,,goedkoopste'' wat ik heb gezien.

Even kijken of onze VW guru's misschien nog opties hebben, want zelf inbouwen kan ik ook wel, leuker om te doen. :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 04:39:
Thanks man! Essen is niet heel ver weg. 2,5 uur crossen. :)

En 999 euro inclusief inbouw is tot nu toe wel het ,,goedkoopste'' wat ik heb gezien.

Even kijken of onze VW guru's misschien nog opties hebben, want zelf inbouwen kan ik ook wel, leuker om te doen. :D
Vergeet de Bratwurst :9 .... nee wacht, vergeet het coderen niet. d:)b

Inbouwen is Plug & Play. Beetje onhandig richting aangeven als je het zelf gaat inbouwen en dan nog de weg op moet om het te laten coderen. Of je had een Audi moeten hebben .... want Audirijders geven nooit richting aan. _O- . Standaard.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 06-01-2018 04:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 04:50:
[...]

Vergeet de Bratwurst :9 .... nee wacht, vergeet het coderen niet. d:)b

Inbouwen is Plug & Play. Beetje onhandig richting aangeven als je het zelf gaat inbouwen en dan nog de weg op moet om het te laten coderen. Of je had een Audi moeten hebben .... want Audirijders geven nooit richting aan. _O- . Standaard.
:D

Ja coderen gaat sowieso via @Rainesh, die moet mijn inklapbare zijspiegels ook nog doen, en TJA activeren. Kan dat mooi allemaal in 1x. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 04:56:
[...]

:D

Ja coderen gaat sowieso via @Rainesh, die moet mijn inklapbare zijspiegels ook nog doen, en TJA activeren. Kan dat mooi allemaal in 1x. :)
Heb je die spiegels zelf in-/opgebouwd dan? Wil ik ook laten doen maar die club heeft nu nog vakantie. Onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Set ligt nog in de doos, moet nog gemonteerd worden. Maar ga ik inderdaad wel zelf doen, is een mooi klusje. :)

Wacht op wat beter weer haha! Garage is nog een te grote puinhoop, past de Golf nog niet in. :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 05:03:
Set ligt nog in de doos, moet nog gemonteerd worden. Maar ga ik inderdaad wel zelf doen, is een mooi klusje. :)

Wacht op wat beter weer haha! Garage is nog een te grote puinhoop, past de Golf nog niet in. :D
Oké. Het enige waar je rekening mee moet houden is de geleiding van de bedrading zodat het de ramen niet in weg zit. En ja, maar dat geldt altijd .... het juiste gereedschap. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 05:06:
[...]

Oké. Het enige waar je rekening mee moet houden is de geleiding van de bedrading zodat het de ramen niet in weg zit. En ja, maar dat geldt altijd .... het juiste gereedschap. Succes ermee.
Had het gezien inderdaad in een DIY video. Verder heb ik al het juiste gereedschap liggen, ook een boel van die deurpaneelhouders als reserve die zo makkelijk kunnen afbreken bij het verwijderen van het paneel. Moet goed komen! :)

Ook nog een setje LED waarschuwingslichten voor in het deurpaneel. Ook gelijk meenemen in de montage. :9

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Vissa66

https://www.k-electronic-...inker-Nachruestpaket.html

Hier bestel ik en mijn collega's vaak kabelboompjes etc en onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 07:42:
@Vissa66

https://www.k-electronic-...inker-Nachruestpaket.html

Hier bestel ik en mijn collega's vaak kabelboompjes etc en onderdelen.
Dan is Essen goedkoper. Ingebouwd, gecodeerd voor € 999. Kost je misschien 3 tientjes benzine. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 07:57:
[...]

Dan is Essen goedkoper. Ingebouwd, gecodeerd voor € 999. Kost je misschien 3 tientjes benzine. :Y
Of je regelt enkel de lampen en dan koop je los de modules erbij. Coderen hoeft niet, het is plug and play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:04:
[...]
Of je regelt enkel de lampen en dan koop je los de modules erbij. Coderen hoeft niet, het is plug and play.
Dan ben ik benieuwd wat dat met de prijs van € 1.139 doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:11:
[...]

Dan ben ik benieuwd wat dat met de prijs van € 1.139 doet.
https://www.audiamant.de/...-dynamischer-blinker-html

265 + verzendkosten

edit: bij deze moet er wel gecodeerd worden. Maar dat is niet zo spannend.

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 06-01-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:10
Ik krijg aanstaande dinsdag m'n nieuwe golf. Daar zitten die fancy achterlichten standaard op. B-)

YouTube

Pagina: 1 ... 82 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.