Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.927 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Arteon met een V6 en 404pk..

Ik ben om :D

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 19-12-2017 13:07 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Marsjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:35:
[...]

Stekker die uit de halogeen komt...............En dus nu in de LED lamp moet, wat niet past... En het is wel H7.
Stroom komt via de fitting?? Ik weet niet hoe jouw lampen zijn aangesloten in de auto. Maar mijn lampen krijgen toch echt stroom met een ouderwetse kabel die in de fitting geklikt zit. Laat ik nu net DIE aansluiting bedoelen .

Nee, ik kies liever voor een led lamp wat meer licht geeft. En dus veiliger als het donkerder is ;)
Tevens, we zitten hier op Tweakers toch? Standaard laten doen we niet aan.
Geen idee, ik heb niet van die zielige lichtjes.

Je hebt het dus over de lampvoet. Bij elke std H7 lamp zit er al jaar en dag een PX26d voet onder.
Veiliger, tot er een tegenligger op je knalt die verblind is door je strooilcht :+

Gewoon std laten.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
azz_kikr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:44:
[...]

Geen idee, ik heb niet van die zielige lichtjes.

Je hebt het dus over de lampvoet. Bij elke std H7 lamp zit er al jaar en dag een PX26d voet onder.
Veiliger, tot er een tegenligger op je knalt die verblind is door je strooilcht :+

Gewoon std laten.
Nee, jij kiest er voor om witte "zielige" lichtjes te installeren in je "paus mobiel":
https://tweakers.net/ext/f/vt2pdAQiMuMr4g0ce2BhHwiW/full.jpg

Verder heb ik niets aan jou hulp :) dus stil maar weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
heren, doe eens aardig tegen elkaar.

@Marsjee post eens wat foto's ervan. Want een H7 lamp (led of halogeen) zou gewoon 1 op 1 in een H7 stekker moeten passen. Het is dus gewoon stekkertje in nieuw lampje proppen, meer niet.

Ik raad je wel aan om je lichtbeeld even opnieuw af te laten stellen als je je led lampen erin hebt zitten. Gewoon langs de garage rijden en met zo een lichtbak alles laten controleren.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:51:
heren, doe eens aardig tegen elkaar.

@Marsjee post eens wat foto's ervan. Want een H7 lamp (led of halogeen) zou gewoon 1 op 1 in een H7 stekker moeten passen. Het is dus gewoon stekkertje in nieuw lampje proppen, meer niet.

Ik raad je wel aan om je lichtbeeld even opnieuw af te laten stellen als je je led lampen erin hebt zitten. Gewoon langs de garage rijden en met zo een lichtbak alles laten controleren.
Ga ik straks regelen die foto's. Verder is lichtstraal met die LED die ik heb, prima... ben er zeer positief over..
Meer dan een jaar mee gereden in mijn oude auto, nooit iemand die een seintje gaf dat mijn lampen te hoog zouden staan :)

Als ze weer in de "polo" zitten in Januari gaan we het even laten afstellen sowieso :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:45:
[...]

...

Verder heb ik niets aan jou hulp :) dus stil maar weer.
Voor de mensen in de goedkope zitjes zal ik het nog eens herhalen.

Een H7 lamp kom std altijd met een PX26d voet. Dat zijn dus 2 dingetjes die er achteraan uitkomen en waar je stekkertje over gaat.

Zoals @Rainesh zegt, als je een H7 lamp koopt met std fitting moet dat 1 op 1 "vervangbaar" zijn met de originele.

Dus de grote vraag is, welke LED lampen heb jij gekocht dat er een verkeerde fiche op zit.
Want met die Chinese lampen kan je de raarste combinaties van lampen en stekkers hebben. (H11 lampen met een festoon adapter :+ ) Of ze zijn het verloopstekkertje vergeten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:36:
[...]

Voor de mensen in de goedkope zitjes zal ik het nog eens herhalen.

Een H7 lamp kom std altijd met een PX26d voet. Dat zijn dus 2 dingetjes die er achteraan uitkomen en waar je stekkertje over gaat.

Zoals @Rainesh zegt, als je een H7 lamp koopt met std fitting moet dat 1 op 1 "vervangbaar" zijn met de originele.

Dus de grote vraag is, welke LED lampen heb jij gekocht dat er een verkeerde fiche op zit.
Want met die Chinese lampen kan je de raarste combinaties van lampen en stekkers hebben. (H11 lampen met een festoon adapter :+ ) Of ze zijn het verloopstekkertje vergeten. :9
Niet mijn afbeelding, maar dit is hoe ik nu mijn H7 led heb binnengekregen

Afbeeldingslocatie: https://images.beautifulhalo.com/images/400x400/201706/Z/nighteye-a373-car-led-headlight-bulbs-h7-60w-8000lm-6000k-csp-led-pack-of-2_1497606694668.jpg

Het gaat dus om die zwarte stekker, die niet overeenkomt.
azz_kikr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:36:
Dat heb ik nu door ja, bij mijn vorige auto paste het allemaal gelijk en precies, ging er eigenlijk van uit dat het dit keer ook het geval zou zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door Marsjee op 19-12-2017 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Je moet denk ik een verloopje hebben; bij mijn Golf 7 (pre facelift) schuif je de H7 lampen in een kunststof houdertje en via dat houdertje loopt de stroom. Net als bij die ouderwetse dashboardlampjes die in een zwart houdertje zitten. Het geheel draai je in je koplamp. Klinkt een beetje vaag, maar zoiets heb je dus nodig:
https://nl.aliexpress.com...39f19bd3&rmStoreLevelAB=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
tinustilburg schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:45:
Je moet denk ik een verloopje hebben; bij mijn Golf 7 (pre facelift) schuif je de H7 lampen in een kunststof houdertje en via dat houdertje loopt de stroom. Net als bij die ouderwetse dashboardlampjes die in een zwart houdertje zitten. Het geheel draai je in je koplamp. Klinkt een beetje vaag, maar zoiets heb je dus nodig:
Held ! dit is idd wat ik nodig heb, blijft lastig zoeken als je de naam niet weet, of niet precies weet wat je nodig hebt... Thanks !

En jouw uitleg over waar het stroom in gaat, klopt ook hoor ! Ik wou zodalijk een foto gaan maken, maar dat is nu niet meer nodig :) bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 19-12-2017 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Zonde, dit topic gaat steeds meer het Audi topic achteraan, daar hangt ook zo'n grafsfeer }:| (En jah, ik weet dat het daar grotendeels door een iemand komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
tinustilburg schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:45:
Zie toch dat die adapter voor een specifieke lamp is. Mijn led lampen hebben de stroomkabel aan de onderkant, dus stroom op de zijkant zetten gaat de lamp wss niet van aan denk ik zo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Ben benieuwd of je het een beetje fatsoenlijk gemonteerd krijgt zonder de koplampen eruit te halen (of is dat weinig werk?). Had mijn H7 lampjes pas vervangen door van die night breaker gevallen maar dat was toch best en priegelwerkje dankzij mijn grote handen. En ben ook benieuwd of het achter de originele stofkap past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Marsjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:52:
[...]

Zie toch dat die adapter voor een specifieke lamp is. Mijn led lampen hebben de stroomkabel aan de onderkant, dus stroom op de zijkant zetten gaat de lamp wss niet van aan denk ik zo :'(
Volgens mij moet je jouw stekker aansluiten op de twee stekkertjes van de adapter. Die adapter bevestig je aan je ledlamp en dan draai je het geheel in je koplamp zodat de adapter contact maakt met de punten op de koplamp. En zo wordt de stroom dan doorgegeven aan de ledlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
tinustilburg schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:55:
[...]

Volgens mij moet je jouw stekker aansluiten op de twee stekkertjes van de adapter. Die adapter bevestig je aan je ledlamp en dan draai je het geheel in je koplamp zodat de adapter contact maakt met de punten op de koplamp. En zo wordt de stroom dan doorgegeven aan de ledlamp.
De stekker lijkt het meeste op deze: Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB10DLqbEcKL1JjSZFzq6AfJXXaw.jpg
Volgens internet is dat H11... Zou zo na het werk de exacte eens poste, maar van wat ik mij kan herinneren lijkt die hierboven het meeste erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:01

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Marsjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:35:
[...]
Tevens, we zitten hier op Tweakers toch? Standaard laten doen we niet aan.
Hee, klink mij als muziek in de oren. :9

Meh. krijg net een 'af' bericht van de dealer. Afspraak morgen gaat niet door, alle onderdelen zijn nog niet binnen. Wordt dus volgend jaar voordat mijn Original Zubehör uitlaat wordt gemonteerd. :(
Blijft het tot die tijd een stuk saaier op de weg. :P
FabianGTI schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:48:
Zonde, dit topic gaat steeds meer het Audi topic achteraan, daar hangt ook zo'n grafsfeer }:| (En jah, ik weet dat het daar grotendeels door een iemand komt)
Geen idee waar je op doelt want ik zit niet op de Audi topic. ;w

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 19-12-2017 16:21 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-09 01:33
Is hier iemand in de buurt van Enschede die mijn nieuwe teller in mijn auto kan inleren en de kilometerstand van de oude kan overzetten op de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:59:
[...]

De stekker lijkt het meeste op deze: [afbeelding]
Volgens internet is dat H11... Zou zo na het werk de exacte eens poste, maar van wat ik mij kan herinneren lijkt die hierboven het meeste erop :)
Dat is inderdaad H11 die stekker. Maar de enige H11 die erop zitten op zijn volgens mij je mistlampen.

Je bent toch je dimlichten aan het veranderen he ;) ?

Ik dacht dat er geen echte kabel in die dingen zat. Je moet de originele lamp in zo een plastiek houder klikken. En die vergrendel je in de lamp behuizing. Je plugt geen kabel in die lamp volgens mij. Zoals @tinustilburg al gezegd hebt, de stroom gaat via de behuizing in die dop met de lamp in.

Daarom dat er ook die ring tussen moet, de behuizing waar de lamp en dop in vast zit levert stroom .Dan neemt die stroom via die ring en stuurt die door de draadjes naar je lamp. Die LED lamp krijgt geen voeding langs de zijkanten.

Die dop met de lamp erin, moet jij er uit laten. Die kan je niet gebruiken bij het model LED dat je hebt. Ring adapter er tussen, kabels inpluggen en zo monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:41:
[...]

Dat is inderdaad H11 die stekker. Maar de enige H11 die erop zitten op zijn volgens mij je mistlampen.

Je bent toch je dimlichten aan het veranderen he ;) ?
zeker, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2a65b1g.jpg
Ik dacht dat er geen echte kabel in die dingen zat. Je moet de originele lamp in zo een plastiek houder klikken. En die vergrendel je in de lamp behuizing. Je plugt geen kabel in die lamp volgens mij. Zoals @tinustilburg al gezegd hebt, de stroom gaat via de behuizing in die dop met de lamp in.

Daarom dat er ook die ring tussen moet, de behuizing waar de lamp en dop in vast zit levert stroom .Dan neemt die stroom via die ring en stuurt die door de draadjes naar je lamp. Die LED lamp krijgt geen voeding langs de zijkanten.

Die dop met de lamp erin, moet jij er uit laten. Die kan je niet gebruiken bij het model LED dat je hebt. Ring adapter er tussen, kabels inpluggen en zo monteren.
Als dit H11 is, zou de lamp dan ook kwa inklikken gewoon passen? of is en blijft dat dan H7, wat ik nu heb en ook past. Enkel de stroom mist dan.

Dit is H11 denk ik he?
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2hhn2xh.jpg

Lees op internet dat je eventueel de connectors nog kan switchen. Dus solderen. Voltage etc is hetzelfde. Ook een optie dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Marsjee op 19-12-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@azz_kikr ik breng zo de radio naar een bedrijfje iets verder op.

Ben benieuwd of hij het kan maken.. hij zei dat het geen probleem was en de code ook niet nodig is.

Wat trek je dat ding toch makkelijk eruit.
Snap wel dat ze zoveel gejat worden. Met twee minuten heel het apparaat netjes eruit :+
Denk als je paar keer oefent, kan je zonder schade de RNS in een minuutje eruit hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:19:
[...]

zeker, kijk maar:

[afbeelding]

[...]

Als dit H11 is, zou de lamp dan ook kwa inklikken gewoon passen? of is en blijft dat dan H7, wat ik nu heb en ook past. Enkel de stroom mist dan.

Dit is H11 denk ik he?
[afbeelding]

Lees op internet dat je eventueel de connectors nog kan switchen. Dus solderen. Voltage etc is hetzelfde. Ook een optie dus.
Zo een lamp onder met een 90 graden hoek is inderdaad H11; met die plastiek eraan. Een h7 lamp heeft al die plastiek niet en is gewoon lamp met ijzeren ringetje eraan.

Bizar. De h11 zal wel in het gat van een h7 passen maar of het 100% gaat vastklikken.
Hier kan je bv zien dat de lamp wel zelfde gaat zijn maar het indraaisysteem verschilt.
Afbeeldingslocatie: https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1HWGUPFXXXXa8aXXXq6xXFXXXe/226896919/HTB1HWGUPFXXXXa8aXXXq6xXFXXXe.jpg

Op ebay zijn eventueel verloopstekkertjes te vinden of zelf adaptertje maken. Kan je de lamp en de autokabels origineel laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:56
Famous schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:07:
Arteon met een V6 en 404pk..

Ik ben om :D
Denk dat je ook om valt van de prijs :p.
Maar zo een auto hoort een grote krachtige motor te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:51:
[...]

Zo een lamp onder met een 90 graden hoek is inderdaad H11; met die plastiek eraan. Een h7 lamp heeft al die plastiek niet en is gewoon lamp met ijzeren ringetje eraan.

Bizar. De h11 zal wel in het gat van een h7 passen maar of het 100% gaat vastklikken.
Hier kan je bv zien dat de lamp wel zelfde gaat zijn maar het indraaisysteem verschilt.

Op ebay zijn eventueel verloopstekkertjes te vinden of zelf adaptertje maken. Kan je de lamp en de autokabels origineel laten.
Thanks :) laat idd lekker alles orgineel. Nu maar een setje H11 gehaald, mocht het niet passen kan ik de plastic-draai ring van de gene afhalen die ik al heb liggen :) Mijn ervaring met deze lampjes zijn ook zeer goed. Ziet er ook totaal niet kut of lelijk uit, in tegendeel zelfs _/-\o_

Wil geen reclame maken, maar het zijn deze lampen: https://www.nighteyeled.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 19-12-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marsjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:02:
[...]

Thanks :) laat idd lekker alles orgineel. Nu maar een setje H11 gehaald, mocht het niet passen kan ik de plastic-draai ring van de gene afhalen die ik al heb liggen :) Mijn ervaring met deze lampjes zijn ook zeer goed. Ziet er ook totaal niet kut of lelijk uit, in tegendeel zelfs _/-\o_

Wil geen reclame maken, maar het zijn deze lampen: https://www.nighteyeled.com/
Mag ik vragen waarom je met dat soort "El-Cheapo Aftermarkert lampen" (rommel!!) aan de slag gaat terwijl je een Golf 7.5 (facelift) in de lease rijdt? Was het niet "handiger" geweest om bij het bestellen van je nieuwe leaseauto wat extra vinkjes, welke serieus bijna niks aan de bijtelling veranderen, te zetten?

Dit soort opties verhogen de cataloguswaarde maar halen het leasebedrag naar beneden doordat zo'n auto makkelijker verkoopt als occasion ná de leaseperiode. Totaal maandbedrag voor de eerste berijder blijft daarom ongeveer gelijk óf wordt zelfs lager.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 19-12-2017 23:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:26:
[...]

Mag ik vragen waarom je met dat soort "El-Cheapo Aftermarkert" lampen (rommel?) aan de slag gaat terwijl je een Golf 7.5 (facelift) in de lease rijdt? Was het niet "handiger" geweest om bij het bestellen van je nieuwe leaseauto wat extra vinkjes, welke serieus bijna niks aan de bijtelling veranderen, te zetten?
Mijn lease komt 3 januari. Dit is een tijdelijke. Lampen komen ook niet hier, maar in de Polo.

Overigens, enkel Led verlichting optie was sowieso +10euro p maand. Buiten dat, heb ik een voorraad model gekozen. En daar zit volgens mij geen led.

Ervaring met deze lampen? Zeker niet el-cheapo look als wat jij denkt. Wellicht nog tijdperk 2005 in je hoofd kwa led? We zijn inmiddels bijna bij 2018 😁

Nee, veel duurdere autos hebben "bijna" de zelfde soort verlichting. Dus snap dat kleinerende gedrag van sommige niet.

En dan nog, dit is vele male goedkoper..zo achteraf. Als het voor mij voldoet, dan is het toch goed? Beter dan geel halogeen licht kan ik je melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Marsjee schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:32:
[...]

Mijn lease komt 3 januari. Dit is een tijdelijke. Lampen komen ook niet hier, maar in de Polo.

Overigens, enkel Led verlichting optie was sowieso +10euro p maand. Buiten dat, heb ik een voorraad model gekozen. En daar zit volgens mij geen led.

Ervaring met deze lampen? Zeker niet el-cheapo look als wat jij denkt. Wellicht nog tijdperk 2005 in je hoofd kwa led? We zijn inmiddels bijna bij 2018 😁

Nee, veel duurdere autos hebben "bijna" de zelfde soort verlichting. Dus snap dat kleinerende gedrag van sommige niet.

En dan nog, dit is vele male goedkoper..zo achteraf. Als het voor mij voldoet, dan is het toch goed? Beter dan geel halogeen licht kan ik je melden.
Waar ergens woon je, anders kan ik van het weekend misschien even langs wippen om te kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Over de kwaliteitvan de lampn kan ik niks zeggen. Maar het grote probleem is dat je die dingen in een halogeen reflector behuizing steekt die voor een halogeen lamp bedoeld is.

In de dure oem versies, zit dat in een projector behuizing welke voor die led voorzien is, en ook een correct lichtbeeld geeft. Led verlichting is meer dan gewoon een lampje :p

Lichtbeeld kan je wel benaderen met die afgermarket dingen maar je gaat altijd met extra strooilicht zitten...
Dat jij veel meer gaat zien, daar ga ik volledig akkoord mee. Dat gaat veel verschil geven.

Maar met die redenering rij ik vanaf nu altijd met grootlicht en mislichten aan. Zie ik ook veel meer. Als het voor mij voldoet, is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:11:
Over de kwaliteitvan de lampn kan ik niks zeggen. Maar het grote probleem is dat je die dingen in een halogeen reflector behuizing steekt die voor een halogeen lamp bedoeld is.

In de dure oem versies, zit dat in een projector behuizing welke voor die led voorzien is, en ook een correct lichtbeeld geeft. Led verlichting is meer dan gewoon een lampje :p

Lichtbeeld kan je wel benaderen met die afgermarket dingen maar je gaat altijd met extra strooilicht zitten...
Dat jij veel meer gaat zien, daar ga ik volledig akkoord mee. Dat gaat veel verschil geven.

Maar met die redenering rij ik vanaf nu altijd met grootlicht en mislichten aan. Zie ik ook veel meer. Als het voor mij voldoet, is het toch goed?
Ik denk dat ik morgen ook maar even langs de Gamma ga om een paar goedkope bouwlampen te scoren... Convertor van 12V naar 230V is nog wel ergens aanwezig hier, zoniet dan hebben ze die vast wel op aliexpress voor weinig :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-12-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Denk ook niet dat de leasemaatschappij heel blij zal worden van die aftermarket lampen in je Golf, of je moet zin hebben om bij elk dealerbezoek die lampen eruit te moeten halen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Joh...gewoon even proberen, kijken of het werkt en hoe het lichtbeeld is. Voor hetzelfde geldt dat ze stuk zijn of juist wel een mooi lichtbeeld hebben (na afstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Scrtz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:55:
Denk ook niet dat de leasemaatschappij heel blij zal worden van die aftermarket lampen in je Golf, of je moet zin hebben om bij elk dealerbezoek die lampen eruit te moeten halen..
Zal de dealer een worst weten. Voor je de auto binnendoet lichtschakelaar even op stand 0 en dan ziet de dealer het niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik wou dit net zeggen. Lekker geen rekening houden met je tegenliggers. Chapeau. Dat soort aftermarket spul moet je in principe ver weg van blijven; Doe het OEM of doe het niet is mijn motto.

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 20-12-2017 08:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:11:
[...]
Ik wou dit net zeggen. Lekker geen rekening houden met je tegenliggers. Chapeau. Dat soort aftermarket spul moet je in principe ver weg van blijven; Doe het OEM of doe het niet is mijn motto.
De Nederlandse overheid stelt eisen, maakt wet- en regelgeving en houdt toezicht. De rest lijkt mij niet zo boeiend.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:05:
[...]

De Nederlandse overheid stelt eisen, maakt wet- en regelgeving en houdt toezicht. De rest lijkt mij niet zo boeiend.
In een ideale wereld waar de politie dit zou handhaven ja.

In de praktijk doet iedereen wat ie wil en verblinden dit soort setjes lekker.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 20-12-2017 09:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:07:
[...]
In een ideale wereld waar de politie dit zou handhaven ja.

In de praktijk doet iedereen wat ie wil en verblinden dit soort setjes lekker.
Dat doet de politie ook. Mijn collega heeft zelf Xenon ingebouwd in zijn Passat. Is daarop aangesproken door de politie. Mijn collega zegt: de verlichting voldoet volledig aan de wet, dus zeg het maar meneer de agent. Toon het maar aan.

Het is zelfs zo geregeld in Nederland: Als ik, of jij, blauwe zwaailampen inbouwen, deze inschakelen en de weg opgaan, dan heeft de rest, buiten de opsporingsautoriteiten, dat te accepteren. Het is NIET aan 'gewone burgers' daar iets van te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 20-12-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Uberdude schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:36:
[...]

Waar ergens woon je, anders kan ik van het weekend misschien even langs wippen om te kijken.
Nijmegen. Maar wat wou je testen? Kan ook wel ergens heen rijden hoor eventueel :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsjee

Elke keer sta ik weer versteld van die mooie reacties hier in dit topic, wat een stel vrouwen bijelkaar dit.
Zoals ik al heb aangegeven, deze lampen verblinden echt niet, heb er hele goede ervaringen mee, en zo ken ik nog 4 andere directe collega's die ze gebruiken.

Maar goed, eigenlijk boeit het mij niet wat jullie ervan zeggen, ik heb nu goedkoper, mooi en meer licht.
Zonder mensen te verblinden, want daar let ik echt wel op. :F

[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 20-12-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:12:
[...]

Dat doet de politie ook. Mijn collega heeft zelf Xonon ingebouwd in zijn Passat. Is daarop aangesproken door de politie. Mijn collega zegt: de verlichting voldoet volledig aan de wet, dus zeg het maar meneer de agent. Toon het maar aan.

Het is zelfs zo geregeld in Nederland: Als ik, of jij, blauwe zwaailampen inbouwen, deze inschakelen en de weg opgaan, dan heeft de rest, buiten de opsporingsautoriteiten, dat te accepteren. Het is NIET aan 'gewone burgers' daar iets van te vinden.
In Nl wss wel ja, in Belgie wordt je geheid afgekeurd. De jaarlijkse keuring in Belgie stelt niet veel voor maar de NL apk is nog triestiger. Tuurlijk, wat je tussen 2 keuringen doet, kunnen ze weinig aan doen. Ze zouden beter gewoon terug verplichten van xenon moet komen met sproeiers en automatische regeling. Dat was tot 2012 ofso

Trouwens blauwe zwaailichten hebben 0,0 extra waarde. Daarvoor gaan we niet uit de weg :p een voertuig is pas prioritair als je ook een sirene voert.
[...]

Toch voor zo iets belangrijk als lichten vooraan. dingen waarmee je de andere weggebruikers potentieel kan irriteren. Zaken zoals achterlichten of pinkers boeien minder.

Oem hoeft daarom ook niet echt vooraan, maar dan wel de gehele lichtblok vervangen zodat je tenminste een behuizing en lichten hebt die op elkander zijn afgesteld. Genoeg niet-Oem aftermarket stuff dat ook degelijk is.

[ Voor 43% gewijzigd door SadisticPanda op 20-12-2017 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:38:
[...]
Elke keer sta ik weer versteld van die mooie reacties hier in dit topic, wat een stel vrouwen bijelkaar dit.
Mee eens. Marsjee, gewoon doen waar je je zinnen op hebt gezet en trek je niks aan van dat negatieve gezeur. Doe ik ook niet m.b.t. mijn R look uitlaat. Gaat ook gewoon door.
azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:12:
Trouwens blauwe zwaailichten hebben 0,0 extra waarde. Daarvoor gaan we niet uit de weg :p een voertuig is pas prioritair als je ook een sirene voert.
In Nederland noemen wij 'voertuigen met OGS' voorrangsvoertuigen. Maar ik ga altijd aan de kant voor blauwe zwaailampen, hoeft voor mij geen geluid bij. Kwestie van anticiperen en fatsoen. Wat ik probeerde uit te leggen, en ook heb gedaan dacht ik, is, dat het niet aan de gewone burger is wat wel en niet mag. Daar gaat de overheid over. In Engeland doen ze dat trouwens netter dan in Nederland. Komt een voorrangsvoertuig vast te staan in het verkeer, dan gaat de sirene uit. Kunnen ze weer verder dan gaat de sirene weer aan. In Nederland knalt de politie met OGS gewoon door over stoepen en wat nog meer.

Zet ik dus op mijn Golf blauwe zwaailampen en zet een sirene aan dan ben ik voor het overige verkeer een voorrangsvoertuig. Je MOET mij dus voorrang verlenen. Doe je dat niet, dan kan een boete volgen.

[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 20-12-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:27:
[...]

Mee eens. Marsjee, gewoon doen waar je je zinnen op hebt gezet en trek je niks aan van dat negatieve gezeur. Doe ik ook niet m.b.t. mijn R look uitlaat. Gaat ook gewoon door.
Precies, lekker hobby'en (tweaken). Maar dat is natuurlijk niet voor alle vrouwenhandjes weggelegd hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Marsjee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:29:
[...]

Precies, lekker hobby'en (tweaken). Maar dat is natuurlijk niet voor alle vrouwenhandjes weggelegd hier :+
Ga dan ook niet dit soort uitlokkende reacties plaatsen... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Wat jij doet is smaak, en daar doe jij je ding mee. Voor de rest ben je helemaal in orde met een andere bumper te plaatsen. Al verfde je je auto roze met rode bollen. Val je verder niemand mee lastig

Het voeren van niet gekeurde lichten (dimlichten dan nog) die potentieel anderen verblinden mag niet daareentegen en is pokke irritant ook.
Marsjee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:29:
[...]

Precies, lekker hobby'en (tweaken). Maar dat is natuurlijk niet voor alle vrouwenhandjes bestemd hier :+
Liever vrouwehandjes dan 2 linkerhanden die er nog niet in slagen om een lamp te vervangen :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:43:
[...]

Wat jij doet is smaak, en daar doe jij je ding mee. Voor de rest ben je helemaal in orde met een andere bumper te plaatsen. Al verfde je je auto roze met rode bollen. Val je verder niemand mee lastig

Het voeren van niet gekeurde lichten (dimlichten dan nog) die potentieel anderen verblinden mag niet daareentegen en is pokke irritant ook.

[...]

Liever vrouwehandjes dan 2 linkerhanden die er nog niet in slagen om een lamp te vervangen :9 :+
Jaja, beter dan een oude meneer met anime-kleine-meisjes-fetish ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooi. Klaar allemaal? Sluiten we dit onderwerp af? Zo met de kerstgedachte? Mijn nichtje zit op dit moment voor 'maiden flight' als stewardess in de lucht van Amsterdam naar Kaap Verdië. Super zenuwachtig. Kan ik mooi volgen via (TFL441) FlightRadar24 .

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 20-12-2017 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Zojuist in een Golf gezeten met een massagestand in de bestuurdersstoel. Hoe heb ik ooit zonder kunnen doen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

[...]

In Nederland noemen wij 'voertuigen met OGS' voorrangsvoertuigen. Maar ik ga altijd aan de kant voor blauwe zwaailampen, hoeft voor mij geen geluid bij. Kwestie van anticiperen en fatsoen. Wat ik probeerde uit te leggen, en ook heb gedaan dacht ik, is, dat het niet aan de gewone burger is wat wel en niet mag. Daar gaat de overheid over. In Engeland doen ze dat trouwens netter dan in Nederland. Komt een voorrangsvoertuig vast te staan in het verkeer, dan gaat de sirene uit. Kunnen ze weer verder dan gaat de sirene weer aan. In Nederland knalt de politie met OGS gewoon door over stoepen en wat nog meer.

Zet ik dus op mijn Golf blauwe zwaailampen en zet een sirene aan dan ben ik voor het overige verkeer een voorrangsvoertuig. Je MOET mij dus voorrang verlenen. Doe je dat niet, dan kan een boete volgen.
Dat is hier wel meestal omgekeerd. Ze gebruiken vaak enkel sirene als het nodig is of als het nieuwe agentjes zijn. Dus zolang ze kunnen rijden, rijden ze zonder sirene en gaat dat ding pas aan als ze vast komen te zitten.

Gelukkig geeft het monteren van zwaailicht en sirene jou niet het recht van boetes uit te schrijven. ;)
Je kan mss es proberen, lijkt me super handig om frietjes te gaan halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Wom schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:49:
Zojuist in een Golf gezeten met een massagestand in de bestuurdersstoel. Hoe heb ik ooit zonder kunnen doen?
Serieus? heb hem alleen 2x voor de "fun" aangezet, maar vindt het eigenlijk niet eens zo heel fijn.
hij duwt en rolt een klein beetje omhoog en omlaag, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:06:
[...]
Dat is hier wel meestal omgekeerd. Ze gebruiken vaak enkel sirene als het nodig is of als het nieuwe agentjes zijn. Dus zolang ze kunnen rijden, rijden ze zonder sirene en gaat dat ding pas aan als ze vast komen te zitten.
Haha. Ja, Nederland staat bekend om onbegrijpelijke regelgeving. In Nederland rijdt Rijkswaterstaat (Buitengewoon opsporingsambtenaar = BOA) sinds kort ook met OGS. In hun instructies staat: Je bent bevoegd om met OGS te rijden als je snel naar een incident moet. Maar ... als je OGS (hetzelfde incident) weer uitschakelt mag je het niet een tweede keer inschakelen. Snap jij dat, dan snapt iedereen het. Wat een onzin.

Politie en Ambulance in Nederland gebruikt ook vaak alleen sirene bij kruispunten of in druk verkeer. Maar, die geef ik dus voorrang ook zonder sirene. Brandweer rijdt volgens mij altijd met OGS gedurende de gehele rit. Maar ja, dat zijn onhandige vrachtwagens.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 20-12-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Marsjee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:10:
[...]

Serieus? heb hem alleen 2x voor de "fun" aangezet, maar vindt het eigenlijk niet eens zo heel fijn.
hij duwt en rolt een klein beetje omhoog en omlaag, toch?
Tijdens het rijden vond ik het wel wat afleiden, maar vond het zeker niet onprettig. Stapte wel lekker uit, al moet ik toegeven dat dit mijn eerste en enige keer is waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wom schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:16:
[...]

Tijdens het rijden vond ik het wel wat afleiden, maar vond het zeker niet onprettig. Stapte wel lekker uit, al moet ik toegeven dat dit mijn eerste en enige keer is waarschijnlijk.
Nou ja, als het echt onmisbaar voor je is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/96IzKEAiFvIoyPSIZjlJpBlA/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ooooh, maar 900 euro voor 1 stoel, geen geld !!

Man man man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Marsjee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:29:

Is een volledig interieur hè :+

De optie kost iets van 300 euro bij een nieuwe geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Maar de functie zit toch alleen in de stoel van de rijder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ja, maar je krijgt volledig alcantara bekleding erbij

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volledige set. En als twee inklapbare spiegels al €375 kosten, dan vind ik het niet duur t.o.v. die spiegels. Het is ook natuurlijk een tip voor mensen die zich afvragen hoe ze ooit zonder hebben gekund. :9

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 20-12-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb hier een Passat Variant uit 2003 en de spiegelverwarming lijkt aan beide kanten stuk :/
Is dat makkelijk zelf te fixen? Zat naar losse verwarmingselementen te loeren maar die zie ik zo niet 123.
Hoewel ik die bak misschien nog maar een maand of 4 rij zou het toch wel handig zijn als dat werkte ;)
Iemand tips :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo te zien is dat de prijs voor een volledig interieur ("Comfort Stoelen" was dat pakket destijds). Ik heb 't er toen direct af fabriek in laten zetten alléén vanwege die verlengde zitting aan de bestuurderskant maar ik was vanaf dag één eigenlijk wel heel erg gecharmeerd van de stoelverwarming. Die "Massaga stand" wil ik verder nog wel eens gebruiken als ik wat langer onderweg ben, bijvoorbeeld onderweg naar Oostenrijk waarbij ik m'n auto in Venlo vól tank en pas weer stop in Kufstein als de tank bijna leeg is.

Je offert met die stoelen wél het opbergvak/laatje ónder de stoel aan de bestuurderskant op :+

Over dat laatje onder de bijrijdersstoel: WAAROM hebben ze dat laatje PRECIES te klein gemaakt voor de map met het onderhoudsboekje én de gebruikershandleidingen?

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 20-12-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilslayer
  • Laatst online: 17-09 20:05
Tijd om een nieuwe lease wagen uit te zoeken & het zal waarschijnlijk de VW Passat Berline Highline 2.0TDI met 150PK worden.
Standaard zit vanuit het bedrijf ook de Business Pack (met Discover Pro navigatie).
Volgens een collega is de wegligging bij sportiever rijgedrag niet helemaal optimaal & op de wagen die ik testgereden heb zat wel de Sport R-Line Pack. Persoonlijk vond ik die wegligging best ok (komende van een Audi A3)
Iemand enige ervaring mee?

[ Voor 37% gewijzigd door Evilslayer op 20-12-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:17:
[...]
Over dat laatje onder de bijrijdersstoel: WAAROM hebben ze dat laatje PRECIES te klein gemaakt voor de map met het onderhoudsboekje én de gebruikershandleidingen?
Haha, precies. Ligt bij mij ook helaas in het dashboardkastje. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:29:
[...]

Haha, precies. Ligt bij mij ook helaas in het dashboardkastje. :(
Ik heb dat spul bij mij in het opbergvak aan de achterkant van de bijrijdersstoel gestoken. Dashboard kastje is wel prettig om blikjes drinken in de zomer koel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Complete set he.....
The Eagle schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:47:
Heb hier een Passat Variant uit 2003 en de spiegelverwarming lijkt aan beide kanten stuk :/
Is dat makkelijk zelf te fixen? Zat naar losse verwarmingselementen te loeren maar die zie ik zo niet 123.
Hoewel ik die bak misschien nog maar een maand of 4 rij zou het toch wel handig zijn als dat werkte ;)
Iemand tips :)
Even uitlezen. Misschien is een zekering of iets stuk. Glazen kosten geen drol en zijn simpel te vervangen

[ Voor 57% gewijzigd door Rainesh op 20-12-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ja ja, je bent inmiddels nummer 3 of 4 die dat zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:57
Vraag me af of iemand dit euvel herkent, ik heb een Polo uit 2011 als ik de elektrische ramen bedien en een stukje omlaag zet en dan omhoog wil doen gaat die omlaag in plaats van omhoog. Daarna moet ik nogmaals het raam omhoog halen om het terug dicht te krijgen. Dit probleem is als ik ik het raam omlaag breng tot bijna de helft, als die verder naar beneden is werkt het wel.
Volgens zit er iets wat het raam tegenhoud ofzo en dat de beveiliging denkt van je vingers zitten ertussen (als dat al bestaat)? Dit stoort niet heel erg want kan mijn raam wel bedienen alleen is het irritant als je je raam een stukje openzet dat als je de snelweg oprijd en het raam weer dicht wilt doen dat die helemaal opengaat. Heb het op internet niet kunnen terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
TheUninvited schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:51:
Vraag me af of iemand dit euvel herkent, ik heb een Polo uit 2011 als ik de elektrische ramen bedien en een stukje omlaag zet en dan omhoog wil doen gaat die omlaag in plaats van omhoog. Daarna moet ik nogmaals het raam omhoog halen om het terug dicht te krijgen. Dit probleem is als ik ik het raam omlaag breng tot bijna de helft, als die verder naar beneden is werkt het wel.
Volgens zit er iets wat het raam tegenhoud ofzo en dat de beveiliging denkt van je vingers zitten ertussen (als dat al bestaat)? Dit stoort niet heel erg want kan mijn raam wel bedienen alleen is het irritant als je je raam een stukje openzet en als je de snelweg oprijd en weer dicht wilt doen en vol opengaat. Heb het op internet niet kunnen terugvinden.
Raam omlaag doen, paar keer naar beneden drukken en vasthouden. Dan zelfde verhaal maar dan omhoog. Kijk of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:57
Rainesh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:51:
[...]

Raam omlaag doen, paar keer naar beneden drukken en vasthouden. Dan zelfde verhaal maar dan omhoog. Kijk of dat helpt.
Zal eens kijken of het iets uithaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

TheUninvited schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:53:
[...]
Zal eens kijken of het iets uithaalt :)
Naar beneden doen, knopje vasthouden tot je klik hoort. Dan omhoog, weer die klik: raam is gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Evilslayer schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:23:
Tijd om een nieuwe lease wagen uit te zoeken & het zal waarschijnlijk de VW Passat Berline Highline 2.0TDI met 150PK worden.
Standaard zit vanuit het bedrijf ook de Business Pack (met Discover Pro navigatie).
Volgens een collega is de wegligging bij sportiever rijgedrag niet helemaal optimaal & op de wagen die ik testgereden heb zat wel de Sport R-Line Pack. Persoonlijk vond ik die wegligging best ok (komende van een Audi A3)
Iemand enige ervaring mee?
De Passat, hier in 2.0TDI 150 Variant, is best een ok sturende auto. Als je de A3 gewoon bent is het niet noemenswaardig anders. Het natuurlijk geen Mazda 6 of 3 serie op vlak van sportief rijden, maar wel een pak strakker dan een Superb of 508.

In ieder geval goed genoeg om op klaverbladen illegale snelheden (120+) te doen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Audi topic is saai :p maar een kleine update

Ipv los een rechter dimmende buitenspiegel glaasje te kopen...heb ik gelijk een complete set spiegels gekocht van een facelift! Kon ze voor een scherp prijsje krijgen...iets met Polen..Allegro :P Zowel links als rechts dimmend, side assist, elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmbaar etc etc. Dus geen gedoe met draadjes/nieuwe stekkers etc. Lekker complete spiegel vervangen voor de nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V9zT1AaYw1yKjYAoyqF0goT1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Feg0Vm2PxOvxuoZ1BzsWq0JD/full.jpg

Binnenkort maar even vervangen. Heb ik gelijk links en rechts dimmend ! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Heeft iemand een RNS510, H42 en SW 2720?

Mijn bootloader schijnt niet meer te werken en is te maken via een zelfde type RNS.. zonder een andere radio kan de mijne in de prullenbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Pittie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:02:
[...]

Als vervolg hierop. Afgelopen weken hoorde vanaf de voorkant tevens een vreemd schurend geluid komen. Zelfs een collega hoorde dit ook.

Lang verhaal kort, de wiellagers aan de voorkant zijn aan vervanging toe. Linksvoor moet sowieso vervangen worden, maar rechts begint ook geluid te maken. Dus deze ook maar meteen meenemen.

Echter vind ik wel gek dat deze dingen nu al (95k kilometer, auto is uit 2012) al aan vervanging toe zijn?
Lange tijd geleden inmiddels alweer, maar ik heb deze lagers inmiddels een maand geleden laten vervangen. En wat een rust weer in de auto! Het vreemde schurende geluid is gelukkig verdwenen!

Tevens lijkt het trillen dat ik had ook een heel stuk minder dan voorheen.
[...]
Dat was in mijn Polo 9n3 inderdaad ook het geval. Nutteloze laadjes waar inderdaad dus bijna niets inpast.
Ik heb ze in mijn huidige auto dan ook nog niet gemist.

[ Voor 21% gewijzigd door Pittie op 20-12-2017 21:15 ]

• Evilslayer
  • Laatst online: 17-09 20:05
AndRo555 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:58:
[...]

De Passat, hier in 2.0TDI 150 Variant, is best een ok sturende auto. Als je de A3 gewoon bent is het niet noemenswaardig anders. Het natuurlijk geen Mazda 6 of 3 serie op vlak van sportief rijden, maar wel een pak strakker dan een Superb of 508.

In ieder geval goed genoeg om op klaverbladen illegale snelheden (120+) te doen. ;)
Het hoeft zeker niet supersportief te worden (het is dan ook geen M3 :+ ), maar in de mate van het mogelijke mag het zeker wel iets of wat sportiever uit de hoek komen, wanneer nodig.
Heb jij gekozen voor die Sport Pack? Of heb je de gewone uitvoering?

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:57:
Heeft iemand een RNS510, H42 en SW 2720?

Mijn bootloader schijnt niet meer te werken en is te maken via een zelfde type RNS.. zonder een andere radio kan de mijne in de prullenbak..
Ik weet dat mijn collega (woont in de omgeving Hoogeveen) een RNS510 in zijn Passat heeft. Maar H42 en softwareversie 2720? Geen idee.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Dat moet je ook niet in je auto laten liggen, die kunnen ze gebruiken om te klonen

Ik heb er 4 gele veiligheidshesjes in liggen, altijd voor het grijpen in noodsituaties ipv zoeken in de achterbak bij het reservewiel.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

In de 6R heb je onder het handschoenenvak een ruimte waar het boekje precies in past.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Evilslayer schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:59:
[...]

Het hoeft zeker niet supersportief te worden (het is dan ook geen M3 :+ ), maar in de mate van het mogelijke mag het zeker wel iets of wat sportiever uit de hoek komen, wanneer nodig.
Heb jij gekozen voor die Sport Pack? Of heb je de gewone uitvoering?
Standaard onderstel met 17 inch 215/55R17 Conti Ecocontact 5 er onder van uit de fabriek. Die banden rijden beter dan de naam doet vermoeden.
Is wel uit 2015 en dus nog een zonder AdBlue, wat best wel wat kg's minder is.

Als je graag in een wat sportievere auto rijdt zou ik het sportonderstel/sport pack zeker overwegen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

TheUninvited schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:51:
Volgens zit er iets wat het raam tegenhoud ofzo en dat de beveiliging denkt van je vingers zitten ertussen (als dat al bestaat)? Dit stoort niet heel erg want kan mijn raam wel bedienen alleen is het irritant als je je raam een stukje openzet dat als je de snelweg oprijd en het raam weer dicht wilt doen dat die helemaal opengaat. Heb het op internet niet kunnen terugvinden.
Heb je al laten uitlezen? Als je zelfde controller hebt dan famous zijn kameraad (k revisie) die kan spontaan fouten geven en dan keert die op en neer om. Komt vooral voor als de batterijspanning eens aan de lage kant was.

Anders is het kwestie van gewoon calibreren op de manier die gercor en rainesh al gezegd hebben.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

iichel schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:45:
In de 6R heb je onder het handschoenenvak een ruimte waar het boekje precies in past.
In de 5 GTI zat dat ook, maar in de 7 GTI liggen de boekjes ook los in het handschoenenvak. Komt natuurlijk omdat die radio nu ook voor een deel in dat vak zit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:33:
[...]

In de 5 GTI zat dat ook, maar in de 7 GTI liggen de boekjes ook los in het handschoenenvak. Komt natuurlijk omdat die radio nu ook voor een deel in dat vak zit.
Bij mijn 7 GTD laat ik ze in de deur zitten aan de passagierskant, ik kan geen betere plek vinden helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

iichel schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:45:
In de 4 hadden ze dat ook. Bovenaan een plekje waar het net in paste. Nu ligt dat heen en weer te botsen in tiguan. Heb er gewoon handdoek bijgepropt. Blijft dat ding tenminste liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Iets andere investering dan @Rainesh met zijn dimmende spiegels, en mezelf maar een Kerstcadeau gedaan omdat mijn VW servicepunt nog steeds in gesprek is met Pon over de te bestellen uitlaat. 'Als de diffusor nog gespoten moet worden kunnen we het voor dat geld niet uitvoeren'. Maar omdat ze het niet vermeld hebben op de Volkswagen website zijn het met mij eens dat ik dat niet zou moeten hoeven betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/83k7uCwY9w2OpuXEh6EwZcQD/full.jpg

Zelf de ventieldoppen maar besteld want als zij iets bestellen (nieuwe start/stop knop en uitlaat) komt het niet aan. ;w

• Engineer Stewie
GerCor schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:45:
Zelf de ventieldoppen maar besteld want als zij iets bestellen (nieuwe start/stop knop en uitlaat) komt het niet aan. ;w
Is dat metaal? Zet dat zich niet rotvast na een tijdje?

• Scrtz
azz_kikr schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:53:
[...]

In de 4 hadden ze dat ook. Bovenaan een plekje waar het net in paste. Nu ligt dat heen en weer te botsen in tiguan. Heb er gewoon handdoek bijgepropt. Blijft dat ding tenminste liggen.
Golf 6 heeft het ook nog, raar dat jou Tiguan het dan niet heeft. Nieuwere auto’s hebben idd navigatiemodule daar zitten nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:01:
[...]

Tip van Famous;
Beetje vaseline aan doen alvorens het monteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Wie is er zijn vijs kwijt? Ik heb ze gevonden -_-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/76ONOfL.png

@GerCor net ontdekt in de wagen. Was me nog nooit opgevallen. Net zoals de handvatverlichting die ik pas enkele weken terug ontdekt heb :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/djBsFCm.jpg?1

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 21-12-2017 20:18 ]

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

azz_kikr schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:14:
Wie is er zijn vijs kwijt? Ik heb ze gevonden -_-

[...]
Toch al tijd voor nieuwe banden als ik dat profiel zo zie >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Weemism schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:29:
[...]

Nergens voor nodig:p

"Belgische wegen nog slechter dan in Namibië en Rwanda"

https://www.telegraaf.nl/...-dan-in-namibie-en-rwanda

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 21-12-2017 21:43 ]

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Rainesh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:20:
Audi topic is saai :p maar een kleine update

Ipv los een rechter dimmende buitenspiegel glaasje te kopen...heb ik gelijk een complete set spiegels gekocht van een facelift! Kon ze voor een scherp prijsje krijgen...iets met Polen..Allegro :P Zowel links als rechts dimmend, side assist, elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmbaar etc etc. Dus geen gedoe met draadjes/nieuwe stekkers etc. Lekker complete spiegel vervangen voor de nieuwe.

Binnenkort maar even vervangen. Heb ik gelijk links en rechts dimmend ! :o
Werk de side assist alleen op de spiegel? Grappig :)

• Rainesh
DarkChylde schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:56:
[...]

Werk de side assist alleen op de spiegel? Grappig :)
Wat bedoel je precies? Ik heb de radar modules in mijn achterbumper zitten en deze geven een signaal aan het ledje in mijn spiegel door :)

Verwijderd

[...]

Ja idd want alleen oem is altijd goed afgesteld 8)7 _/-\o_

Pure onzin natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:25:
[...]

Ja idd want alleen oem is altijd goed afgesteld 8)7 _/-\o_

Pure onzin natuurlijk
Het enige wat pure onzin is, is jou reactie. OEM is er voor gemaakt, met de juiste reflectors etc. Als jij xenon of LED in een halogeenreflector doet dan zorgt dat dus voor (veel) strooilicht. Het was een aantal jaren verboden, maar helaas mag het weer jammer genoeg. Vreselijk vind ik het, die pauper xenon in halogeen reflectoren, heb wel het idee dat het met LED minder is, maar aftermarket LED zie je ook nog in veel mindere mate.

Verwijderd

Scrtz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:51:
[...]

Het enige wat pure onzin is, is jou reactie. OEM is er voor gemaakt, met de juiste reflectors etc. Als jij xenon of LED in een halogeenreflector doet dan zorgt dat dus voor (veel) strooilicht. Het was een aantal jaren verboden, maar helaas mag het weer jammer genoeg. Vreselijk vind ik het, die pauper xenon in halogeen reflectoren, heb wel het idee dat het met LED minder is, maar aftermarket LED zie je ook nog in veel mindere mate.
En ook een slecht afgestelde oem is pauper
En weet je wat nog meer pauper is gasten die alles wat niet oem is afkeuren... das zo pauper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dames.....!! :P

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:51:
[...]

Hoeft daarom niet OEM te zijn. Gewoon deftige aftermarket en Volledige lichtblokken zijn zeker even goed als OEM. Ook merkelijk duurder dan enkel een lampje. Volgens mij ben je zelfs beter af met goedkope chinese lichtblokken met LED erin dan enkel LED in halogeenreflector. Kwaliteit zal wel minder zijn van het geheel, maar dan is alles in ieder geval voor elkaar gemaakt.

Je kan niet verwachten dat 2 lampjes @40€ van zelfde kwaliteit zijn en even degelijk als volledige blokken van 6-700€
Weemism schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:29:
[...]

Gewoon poepkwaliteit van foto. En vuil....veel vuil :D Liggen er hoop en al 5000km onder ofso :D

Btw vraagje. Heeft iemand ooit al eens zijn band hersteld met die kit die in de wagen zit? Is dat schuim en is je band om zeep? Of fixt dat enkel het gaatje even en moet je alsnog hersteld worden?

Nog nooit gebruikt immers, zit er wel in maar heb reserve wiel en hoop proppen dus kan wel meeste herstellen onderweg.
Ben enkel benieuwd wat het doet ^^

[ Voor 83% gewijzigd door SadisticPanda op 21-12-2017 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Heb mn h4 lampen ook omgebouwd naar led in mn golf 2, is laatst piek fijn mee door de keuring gekomen zonder strooi licht. Waren wel complete units die eigenlijk in een jeep thuis horen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/066mC06.jpg
azz_kikr schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:11:
[...]

Hoeft daarom niet OEM te zijn. Gewoon deftige aftermarket en Volledige lichtblokken zijn zeker even goed als OEM. Ook merkelijk duurder dan enkel een lampje. Volgens mij ben je zelfs beter af met goedkope chinese lichtblokken met LED erin dan enkel LED in halogeenreflector. Kwaliteit zal wel minder zijn van het geheel, maar dan is alles in ieder geval voor elkaar gemaakt.

Je kan niet verwachten dat 2 lampjes @40€ van zelfde kwaliteit zijn en even degelijk als volledige blokken van 6-700€

[...]

Gewoon poepkwaliteit van foto. En vuil....veel vuil :D Liggen er hoop en al 5000km onder ofso :D

Btw vraagje. Heeft iemand ooit al eens zijn band hersteld met die kit die in de wagen zit? Is dat schuim en is je band om zeep? Of fixt dat enkel het gaatje even en moet je alsnog hersteld worden?

Nog nooit gebruikt immers, zit er wel in maar heb reserve wiel en hoop proppen dus kan wel meeste herstellen onderweg.
Ben enkel benieuwd wat het doet ^^
Zo ver als ik weet valt het net als een banden koord onder nood reparatie, eenmaal gebruikt gaat het in het lek zitten en word hard. Rest van die zooi blijft vloeibaar en is voor ons als automonteur een troep om op te ruimen als je de band van de velg haalt. Wil je de band goed reparen moet je er van binnen uit een paraplutje in zetten of de band vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Uberdude schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:39:
Heb mn h4 lampen ook omgebouwd naar led in mn golf 2, is laatst piek fijn mee door de keuring gekomen zonder strooi licht. Waren wel complete units die eigenlijk in een jeep thuis horen

[afbeelding]

[...]

Zo ver als ik weet valt het net als een banden koord onder nood reparatie, eenmaal gebruikt gaat het in het lek zitten en word hard. Rest van die zooi blijft vloeibaar en is voor ons als automonteur een troep om op te ruimen als je de band van de velg haalt. Wil je de band goed reparen moet je er van binnen uit een paraplutje in zetten of de band vervangen.
Ja dat zijn dan ook complete units, ik had het over halogeenreflectoren met xenon of led erin van 50-100 euro, rotzooi dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[afbeelding]
Ja, kijk. Dat zijn volledige units. Niet gewoon "lampje" vervangen. Sjiek.

[...]
Mja hier al jaar en dag proppen in de wielen. Nog nooit iets van last mee gehad. Ook niet bij grotere banden zoals tractor of hogere snelheden. Nuja niet voor banden waar je 300+ mee gaat knallen ofc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:01:
[...]
Als het goed is heb ik rubberen ventielen. Je heb 2 soorten die je bij Volkswagen kunt bestellen. Aan de foto's niet te zien.

1. Alleen geschikt voor aluminium ventielen (000071215A)
2. Alleen geschikt voor rubberen en metalen ventielen (000071215)

@azz_kikr Op zich best een grappig gegeven: verlichting dat je wel hebt valt je niet eens op. En waar geen verlichting is (deuren, reflectors) bouw je het zelf in. :+

Overigens, hier hoef je niet naar te zoeken in de Golf 7. Is niet standaard maar zelf ingebouwd. Leuk maar verder nutteloos: (alhoewel.....)

YouTube: Front Cubby Light - VW Golf MK7 R

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 22-12-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Iemand hier een linkje voor mij met de logo's van de radiozenders voor een Golf 7 (Discover Media/Pro)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:22:
Iemand hier een linkje voor mij met de logo's van de radiozenders voor een Golf 7 (Discover Media/Pro)?
Even naar beneden scrollen: https://www.volkswagen.nl...lkswagen-navigatie-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Is volgens mij ook een optie. Als je voor die optie kiest zoekt de Discover er zelf logo's bij. Heb je de optie niet dan zal je ze moeten downloaden. In onze Caddy's komen de logo's er automatisch bij te staan.

Misschien vraag iemand zich af: hoe weet je of je die optie hebt? Zender zoeken, 'vastleggen' en logo verschijnt automagisch.

Ik ben ook achter het voordeel van DAB+. In het mooie Overijssel waar ik woon kan ik Radio Fryslân niet ontvangen met FM-zenders. Met DAB+ wel. Draag ik de dienstcaddy dan over aan een collega, zet de ik de radio op Radio Fryslân. oOo

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 22-12-2017 11:55 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.