Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.929 views

Onderwerpen

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Uberdude schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:56:

Heb er toevallig vandaag 4 all season banden op gelegd aangezien kale zomer banden een beetje gevaarlijk werd met dit winter weer
Welke heb jij gehaald? Heb redelijk wat bandentesten gelezen en kwam daardoor op deze uit, twijfelde over Continentals en Michelin

https://powershellisfun.com

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Tags NL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:02:
[...]

Welke heb jij gehaald? Heb redelijk wat bandentesten gelezen en kwam daardoor op deze uit, twijfelde over Continentals en Michelin
De goedkoopste die ik voor mijn golf 2 kon regelen via onze leverancier. De banden die ik het meeste verkoop en weinig klachten over hoor zijn de conti's. Ons klanten bestand bestaat voor ongeveer 70% uit VAG auto's. Heb er zelf viking fout tech banden op gelegd

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Uberdude schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:13:
[...]

De goedkoopste die ik voor mijn golf 2 kon regelen via onze leverancier. De banden die ik het meeste verkoop en weinig klachten over hoor zijn de conti's. Ons klanten bestand bestaat voor ongeveer 70% uit VAG auto's. Heb er zelf viking fout tech banden op gelegd
Ze leken mij ook wel goed, maar de verwachte km's die je ermee kon rijden waren wel 10K+ lager. Voordeel was wel weinig rolweerstand en zuiniger... Viking heb ik op mijn Golf 5 als winterbanden gehad, wel tevreden over ook

https://powershellisfun.com

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 19:40

CeesKees

I rest my Kees

Vissa66 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:58:
[...]

Doe het dan andersom, pak hem motorisch aan maar laat het uiterlijk stock. :+ 8)
Precies dat!
Chippen dat blok, dat is iets waar je altijd plezier van hebt als je met je auto gaat rijden.
Anders maak je er een GTNie van.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Plaatselijke sneeuwval :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m5dX4Hm31iO0xe4A9Fzt9L0S/full.jpg

Even maar een kennis geweest die een ED30 heeft gekocht. Wat vcds dingen gedaan en een foutcode opgelost.
Toch 740pk samen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y9aI4JpfcMgY00HPBdY65Udx/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Uberdude
Op het werk hebben we ook zo'n mooi brouwsel in onderhoud, Golf V 1.9tdi met gti neus, interieur en een r32 bumper en uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:01

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vissa66 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:58:
[...]

_O- _O- _O-

Ohhh wat vind ik het sneu als mensen hun auto ombouwen naar een GTI, R, RS, M, S etc maar er een miezerig blok in ligt. :(:)

Doe het dan andersom, pak hem motorisch aan maar laat het uiterlijk stock. :+ 8)
Want? Kijk, ik vind een echte 'R' ook een prima auto. Vierwielaandrijving en ...... ja, verder eigenlijk niks speciaals. Goed, is iets sneller naar de 100 maar mensen zoals ik rijden eigenlijk alleen in Nederland. Mag je maximaal 130 km p/u. En dan boeit het mij echt niet of ik nu in 5 seconden op de 100 zit of dat ik daar 8 seconden over doe. Maar betaal gerust het dubbele voor een 'R'. :z

Ik vind deze ombouw toch aardig gelukt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CcdigbAcsU9BEFcNrsyec1XD/full.png

En als je dan met 400 PK, verlagingset en een heleboel flauwekulspoilers nog steeds niet verder komt dan 290 km p/u, nou doe mij dan toch maar een 122 pk 1.4 TSI motor(tje) _/-\o_

YouTube: TUNE IT! SAFE!-Kampagnenfahrzeug 2018 | OETTINGER Golf 400R

[ Voor 106% gewijzigd door GerCor op 15-12-2017 07:30 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Zoveel mensen, zoveel smaken, gelukkig.
Eenieder moet doen en laten wat ze willen, en willen/kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 02:04:
[...]

Want? Kijk, ik vind een echte 'R' ook een prima auto. Vierwielaandrijving en ...... ja, verder eigenlijk niks speciaals. Goed, is iets sneller naar de 100 maar mensen zoals ik rijden eigenlijk alleen in Nederland. Mag je maximaal 130 km p/u. En dan boeit het mij echt niet of ik nu in 5 seconden op de 100 zit of dat ik daar 8 seconden over doe. Maar betaal gerust het dubbele voor een 'R'. :z

[afbeelding]

En als je dan met 400 PK, verlagingset en een heleboel flauwekulspoilers nog steeds niet verder komt dan 290 km p/u, nou doe mij dan toch maar een 122 pk 1.4 TSI motor(tje) _/-\o_

YouTube: TUNE IT! SAFE!-Kampagnenfahrzeug 2018 | OETTINGER Golf 400R
Is die 5.8 de tijd van 0 tot 100?? Ik vind dat wel traag voor +300pk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Het is 4.6 seconden, 5.1 voor handgeschakeld.

Oh, je bedoeld de foto. Wat ik hierboven schreef is voor een nieuwe "R" met 310 pk.

[ Voor 87% gewijzigd door yamahabest op 15-12-2017 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58
GerCor schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 02:04:
[...]

[afbeelding]

En als je dan met 400 PK, verlagingset en een heleboel flauwekulspoilers nog steeds niet verder komt dan 290 km p/u, nou doe mij dan toch maar een 122 pk 1.4 TSI motor
,,maar'' 290km/u? Heb jij wel eens een auto in bezit gehad met 300+ pk? Het is de hele beleving die een auto je geeft, met een 1.2l motor ga je het nooit spannend maken als je het gaspedaal aanraakt. Het is wel heel wat meer dan alleen dat 0-100 cijfertje, wat overigens nog maar vrij weinig over de auto zegt.

Hoeft ook niet, sommige mensen geven helemaal niks om de snelheid. Personaliseren van de auto ook prima, maar ik vind het dan toch wel een beetje zielig als er mensen GTI ed. logo's op gaan plakken.

Hier in de straat staat een Polo 6R BM, zit niks op of aan, behalve een GTI logo op de achterklep en een GTI grille. Sorry, maar dan springen de tranen in mijn ogen van het lachen. :9 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 15-12-2017 16:38 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:34:
[...]
,,maar'' 290km/u? Heb jij wel eens een auto in bezit gehad met 300+ pk?
Inderdaad 'maar'. Ik heb 122 pk en die van mij kan (schijnt) iets van 210 km p/u als top te hebben. Dan heb je dus 178 pk EXTRA nodig om MAAR/SLECHTS 80 km p/u sneller te rijden dan mijn Golf. En dat kost ook nog een tienduizenden euro's.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:56
GerCor schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:43:
[...]

Inderdaad 'maar'. Ik heb 122 pk en die van mij kan (schijnt) iets van 210 km p/u als top te hebben. Dan heb je dus 178 pk EXTRA nodig om MAAR/SLECHTS 80 km p/u sneller te rijden dan mijn Golf. En dat kost ook nog een tienduizenden euro's.
Tuurlijk, heb benodigd vermogen gaat hard omhoog voor kleine prestatiewinst bij hogere snelheden door weerstand van banden en lucht, net zoals het verbruik om zo hard te rijden peilsnel de hoogte ingaat.
Kijk naar de snelheden die auto’s van 1000pk en meer halen. In een 1/1 relatie tov een 1.2TSI zouden die 2000+ km/h halen maar dat gaat hem ‘net’ niet worden.

Maar daartegenover staat dat een verschil van 1s van 0-100 km/h ook immens aanvoelt. Van 8 naar 5 seconden is een gigantisch verschil. Nog maar te zwijgen van de tijd naar de 200km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Tussensprintjes zijn anders de echte bruikbare winsten. Dat gaat zoveel vlotter en makkelijker :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@Vissa66 Heeft uw clubsportje al 380+ Of zit je nog in de verbouwing?

290km/u (echte) kunnen Golfjes al helemaal niet snel, heb je toch echt een andere bakvethouding nodig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Vissa66 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:34:
[...]

,,maar'' 290km/u? Heb jij wel eens een auto in bezit gehad met 300+ pk? Het is de hele beleving die een auto je geeft, met een 1.2l motor ga je het nooit spannend maken als je het gaspedaal aanraakt. Het is wel heel wat meer dan alleen dat 0-100 cijfertje, wat overigens nog maar vrij weinig over de auto zegt.

Hoeft ook niet, sommige mensen geven helemaal niks om de snelheid. Personaliseren van de auto ook prima, maar ik vind het dan toch wel een beetje zielig als er mensen GTI ed. logo's op gaan plakken.

Hier in de straat staat een Polo 6R BM, zit niks op of aan, behalve een GTI logo op de achterklep en een GTI grille. Sorry, maar dan springen de tranen in mijn ogen van het lachen. :9 :P
Of mensen met een normale golf en R32 achterbumper :+

[ Voor 68% gewijzigd door Scrtz op 15-12-2017 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Zo! Mijn standkachel is eindelijk binnengekomen! Alleen zit er geen handleiding bij :( dus even een mail verstuurd.

Gaat om een originele Audi retrofit set compleet met alle leidingen en remote etc. Audiwereld gaat het inbouwen voor me, dit keer ga ik niet meehelpen omdat ik geen tijd heb. Drukke agenda.

Tegelijk komt er ook autohold in en verwarmbare ruitensproeikoppen! 8)7 Dan heb ik in een jaar tijd behoorlijk wat geretrofit in mijn auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:33:
[...]

Ik ken ze niet. :+
Rainesh schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:40:
Zo! Mijn standkachel is eindelijk binnengekomen! ......
Had je die auto casco gekocht, of wat? >:)

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 15-12-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Famous schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:51:

290km/u (echte) kunnen Golfjes al helemaal niet snel, heb je toch echt een andere bakvethouding nodig :)
Stock mk7 gti heeft vrij lange bakverhoudingen, ik weet niet wat de toerenbegrenzer op die dingen is, maar met die bakverhoudingen moet je wel de 300 op de teller aantikken, zal wel bijna 290 echt km/u zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AndRo555 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:25:
[...]

Stock mk7 gti heeft vrij lange bakverhoudingen, ik weet niet wat de toerenbegrenzer op die dingen is, maar met die bakverhoudingen moet je wel de 300 op de teller aantikken, zal wel bijna 290 echt km/u zijn.
Weet je wat je daarvoor nodig hebt?
Ken een 7R met 420pk die de 300 niet heeft aangetikt, bleef op 298 dacht ik even uit mijn hoofd.

Met dit op teller komt 280km/u echte eerst.
En 10km/u op die snelheid is nog wel een flink verschil :D

Blijft ook hard zet trouwens, 280 op teller vliegt alles al voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Famous schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:41:
[...]

Weet je wat je daarvoor nodig hebt?
Ken een 7R met 420pk die de 300 niet heeft aangetikt, bleef op 298 dacht ik even uit mijn hoofd.

Met dit op teller komt 280km/u echte eerst.
En 10km/u op die snelheid is nog wel een flink verschil :D

Blijft ook hard zet trouwens, 280 op teller vliegt alles al voorbij...
Uiteraard heb je daar een hele hoop meer pk’s nodig dan wat er uit de fabriek in zit. Ik had het puur over de bakverhoudingen. Die zijn vreemd genoeg langer bij de gti als de r.

Overigens zijn er op youtube 5F Leon Cupra’s die met wat software dicht in de buurt van de 300 op de teller komen. Die hebben de last van van de vierwielaandrijving niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:40:
Zo! Mijn standkachel is eindelijk binnengekomen! Alleen zit er geen handleiding bij :( dus even een mail verstuurd.

Gaat om een originele Audi retrofit set compleet met alle leidingen en remote etc. Audiwereld gaat het inbouwen voor me, dit keer ga ik niet meehelpen omdat ik geen tijd heb. Drukke agenda.

Tegelijk komt er ook autohold in en verwarmbare ruitensproeikoppen! 8)7 Dan heb ik in een jaar tijd behoorlijk wat geretrofit in mijn auto.
Ik heb dit ook geprobeerd met een Audi A6. Echt verschrikkelijk werk. uiteindelijk niet gelukt door de computer kabels etc...

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 18:26
Vanmiddag onze golf 7,5 1.6 TDI 115 pk opgehaald. Vanavond nog wat uit rijden geweest en wat is het een heerlijke auto om in te rijden.

Nu was ik vanavond nog wat in de discovery media bezig en kan ook car-net activeren. Is dit wat? volgens de website van Volkswagen stopt het abonnement automatisch dus baat het niet dan schaadt het niet maar het moet eigenlijk ook niet in een keer mijn databundel verstoken ;) wat vinden de jullie er van? Is het een meerwaarde of kan ik het beter maar niet afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

boers706 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:00:
Vanmiddag onze golf 7,5 1.6 TDI 115 pk opgehaald. Vanavond nog wat uit rijden geweest en wat is het een heerlijke auto om in te rijden.

Nu was ik vanavond nog wat in de discovery media bezig en kan ook car-net activeren. Is dit wat? volgens de website van Volkswagen stopt het abonnement automatisch dus baat het niet dan schaadt het niet maar het moet eigenlijk ook niet in een keer mijn databundel verstoken ;) wat vinden de jullie er van? Is het een meerwaarde of kan ik het beter maar niet afsluiten?
Bovenin deze pagina zit een zoekfunctie: tik even car-net in en dan zoeken. _/-\o_

We zien natuurlijk wel graag foto's van jouw aanwinst. Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:43:
[...]

Er is heel wat voor nodig om de 300km/u te kunnen bereiken. De 200 valt met redelijk weinig vermogen wel te bewerkstelligen, maar wil je richting de 300km/u stijgt het vermogen exponentieel.

Maar goed, dat zijn maar cijfertjes zoals ik al eerder aanhaalde. Het is de hele belevenis van de auto die hem voor mij zijn meerwaarde dubbel en dwars waard maakt. Maar dan praat ik voor mijzelf, ik zou echt niet terug kunnen naar een formaat auto zoals de Golf met <200pk. :P

Ik rij nu de Clubsport en die vind ik eigenlijk in zijn standaard vorm al te braafjes. :+ :9~

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:51:

Helaas helaas, nog niet! Zijn vorige week ingetrokken in de woning, paar kleine restpuntjes dus het eind is in zicht! Sinds de sleutel overdracht in Oktober geen tijd aan het beestje kunnen besteden, nog nooit zo'n vieze auto gehad, doet gewoon pijn aan mijn ogen. :X Dit weekend eerst alle spullen opzoeken / uitpakken en hem eens even verwennen. :>

Ben wel benieuwd hoe het onderstel zich gaat houden. Ik hoef met dit weer het gaspedaal maar lichtjes aan te tikken of hij begint al te miepen. Nou zitten er standaard van die #$&%# Pirelli P Zero banden onder, snel wisselen naar de MP4S'jes. :)

Begin Januari krijgt hij eerst een flinke beurt, om zeker te zijn dat alles vers is, en dan gaat hij naar JD of VAGtechniek. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vissa66 op 16-12-2017 00:39 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Scrtz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:33:
[...]

Zolang er maar geen R32 badge achterop geplakt zit dan! :+ >:)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Vissa66 Wist U dat er een "Wijzig" knopje bij de eigen berichten aanwezig is? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 16-12-2017 00:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
wimmel_1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 00:39:
@Vissa66 Wist U dat er een "Wijzig" knopje bij de eigen berichten aanwezig is? >:)
Geen delete knop helaas :9 :+

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 00:26:
[...]

Er is heel wat voor nodig om de 300km/u te kunnen bereiken. De 200 valt met redelijk weinig vermogen wel te bewerkstelligen, maar wil je richting de 300km/u stijgt het vermogen exponentieel.

Maar goed, dat zijn maar cijfertjes zoals ik al eerder aanhaalde. Het is de hele belevenis van de auto die hem voor mij zijn meerwaarde dubbel en dwars waard maakt. Maar dan praat ik voor mijzelf, ik zou echt niet terug kunnen naar een formaat auto zoals de Golf met <200pk. :P

Ik rij nu de Clubsport en die vind ik eigenlijk in zijn standaard vorm al te braafjes. :+ :9~
Ik ben al wat ouder. Toen ik jong was heb ik 2 keer een Astra GSI gehad. Reed ik op de snelweg met 160 tussen 2 auto's door. Eentje links en eentje rechts. Rechts inhalen als het me te lang duurde. Dat was goed voor een flinke stoot adrenaline. Type 'verkeershufter eerste klasse'. Nu, rij ik mijn woonplaats uit een N-weg op, dan gaat direct de cruise control erop. Wat ik mooi vind, en ik schreef ook al als locatie voor een meeting de Bijlmer waar heel veel mensen wonen die oorspronkelijk niet uit Nederland komen, ik vind het prachtig om te zien dat mensen verschillend zijn. Ik moet er niet aan denken dat iedereen braaf op cruise control rijdt. Vriend van mij, rijdt Porsche Panamera GTS. Rijden we door een tunnel, gaat het gas er flink op om maar zoveel mogelijk herrie te maken. Doet mij niks, hij vindt het prachtig. Als hij de Porsche start hoor je een knal, net vuurwerk. Zegt hij: 'ja, doe ik niet expres ... zit er standaard op'. En dan die glimlach die volgt.

Ik vind de standaard uitlaat die ik heb niet mooi. Ik vind de R look wel mooi. Nu is er een aantal die het maar niks vinden dat ik die uitlaat laat monteren op een 1.4 TSI. Maar mij gaat het er niet om om een 'R' te willen zijn maar om hoe de uitlaat er uitziet. Ik associeer die uitlaat niet met een R, pretendeer ook niet een R te hebben. Ik ken ook geen (standaard) Golf 7 R met de dubbele uitlaat in het midden. Dat waren de Golf 5 en 6.

Ik heb in mijn leven al veel verschillende auto's gereden, tot Bentley aan toe. Niet mijn eigen auto's hoor. Maar mij doet het niet veel om snel te rijden. Ik hou van comfort en hoe een auto er uitziet. Ik heb overigens wel gemerkt dat iedereen een Bentley voor laat gaan. Daar willen ze geen botsing mee lijkt het.

We hebben hier 3 voor mij opvallende personen. @Famous . Zijn hart ligt bij zijn auto, een Golf 6. Heeft hij esthetisch, fantastisch mooi verbouwd, Dash-cam erin en op naar Deutschland, knallen. Ik reed een paar jaar geleden in een Audi A6, 2.8. 180 richting Oberhausen. Word ik ingehaald door een Opel Corsa, zwart en flinterdunne banden. @Rainesh The King qua coderen. En @azz_kikr , de autoriteit qua onderdelen en hoe alles werkt tot in detail.

Dus, ook in deze topic zitten mensen die, op alle punten wat met auto's te maken heeft, verschillen. En dat vind ik mooi. De één stopt er zijn hart en ziel in en is bereid duizenden euro's te betalen voor extra pk's of nog ontbrekende opties. Mij zegt het niks en vind alleen belangrijk hoe een auto er uit ziet en rijdt. Stil en comfort.

Ik heb een Highline. Nou kan ik @Rainesh vragen om als Boot Logo de R-line naar voren te toveren. En ik schat in dat @Rainesh dat -met veel tegenzin- ook nog had gedaan. Ik kan R-line badges kopen. 1 voor op de achterkant en 1 in de grill. Ik kan R-line stoelen kopen, met R-line logo. R-line logo op het stuur. Kan allemaal. Maar ik heb geen R-line dus ik vind dat niet zoals het hoort. Maar bij de uitlaat gaat het mij dus - ik ben een man - om symmetrie. Links een uitlaat, kan gewoon niet. Die hoort in het midden. En als dat een Remus was geweest met nette diffusor, had ik die gekocht. Maar ja, Volkswagen biedt ze ook aan. Mijn TV hangt ook waterpas. Geen kabel(goot) te zien. Het kan bij mij ook niet zo zijn dat 1 geluidsbox 1 meter links van de Tv hangt en de andere 1 meter en 10 cm rechts. Nee, beide of 1 meter of beide 110 cm.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 16-12-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Leuk nieuws voor degenen die het kunnen betalen (gezien de Co2 taks in NL):

Volkswagen knutselt stilletjes aan een VR6 Arteon.

Ook opvallend nieuws gezien de geregelde kritiek op Duitse auto's, en in het bijzonder VAG producten v.w.b. onderhoudskosten:

Franse auto heeft de meeste problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En zo zag ik gisteren een YouTube filmpje waarin werd gesproken over de Golf 8 GTI. Die gaat meer pk's krijgen dan de Golf 7,5 'R' nu. Zou mij dus ook niks verbazen - al zijn het maar geruchten en verwachtingen - dat de 'R' ook weer een 6 cilinder gaat worden.

GTI topsegment 4 cilinder. Absolute top: Golf 'R' 6 cilinder.

Gisteravond kwam mijn nichtje haar MiTo laten zien. Stukje in gereden. Zit -120 k op de teller en dieseluitvoering - zo'n beetje alles op wat @Rainesh van plan is in te bouwen. Alleen geen verkeersborden herkenning.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 16-12-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Een 6 cilinder dwars voorin in een Golf in 2018/2019? Goeie grap. Gaat gewoon niet gebeuren. Een evolutie van het de huidige EA888 4 cilinder en waarschijnlijk een plug-in performance variant zie ik wel komen. Denk dan wat Porsche met hun Turbo S Hybrid's doen, maar dan in de Golf. Een 6 cilinder icm met een hybride aandrijflijn wordt sowieso te zwaar en te inefficient.

VR6 Arteon zal er wel komen, voor de Amerikaanse markt. Die hebben ook onlangs een VR6 Atlas gekregen, dus dat blok is nog niet aan het einde van zijn loopbaan. Daar toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toyota verbaasd me niets, jammer genoeg maken die echt alleen maar lelijke auto's.

Verder jammer dat er geen top 10 bekend is gemaakt? Ben benieuwd hoeveel verschil er tussen vw en Audi zit, je zou zeggen dat dit niet al teveel kan schelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Aan het oriënteren op een Golf ter vervanging van de A1. Zelf zou ik direct weer terug een GTI kopen, maar omdat we de A1 vervangen wegens gezinsuitbreiding moet het 'vooral praktisch en niet te duur zijn'.

Ik heb nog wat lobbywerk te verrichten, want een GTI is er ook gewoon in 5-deurs én isofix. :+
Chaoss schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:40:
[...]

Toyota verbaasd me niets, jammer genoeg maken die echt alleen maar lelijke auto's.

Verder jammer dat er geen top 10 bekend is gemaakt? Ben benieuwd hoeveel verschil er tussen vw en Audi zit, je zou zeggen dat dit niet al teveel kan schelen.
Kwaliteitshandboek wat Toyota hanteert is twee keer zo dik dan die van Porsche. En Porsche is het strengste van alle Duitse merken.* Zegt genoeg, maar jammer dat ze eruit zien alsof ze al een crash test er op hebben zitten.

*Werk momenteel in productiefabriek waar men voor zo'n beetje alle automerken onderdelen maakt.
En ben daar zijdelings betrokken bij de audits van de fabrikanten. Kan daar al bijna een boek over schrijven wat je daar allemaal meemaakt :X

[ Voor 58% gewijzigd door Wom op 16-12-2017 12:47 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@GerCor een voorbeeldje voor je, ook met een 1.2tsi;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IvO21HLDl1ocvdGSDl3P8lYt/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:46:
@GerCor een voorbeeldje voor je, ook met een 1.2tsi;

[afbeelding]
Steken ze er nog witte diffuser op. Lijkt zeker nergens op :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
azz_kikr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:55:
[...]

Steken ze er nog witte diffuser op. Lijkt zeker nergens op :D
Ik zou dus een zwarte diffuser van maken....of mooier...platinum grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
En dan zo'n mooi bijpassend grasmaaier geluid, prachtig zeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:04:
En dan zo'n mooi bijpassend grasmaaier geluid, prachtig zeg :-)
700 WATT Speakers aan de buitenkant mét het oude F1 BMW V10 geluid jongûh!!! :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 16-12-2017 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Gewoon active sound met soundbooster retrofitten. Lekker oem :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boers706
GerCor schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:14:
[...]
We zien natuurlijk wel graag foto's van jouw aanwinst. Gefeliciteerd.
Hierbij even snel twee foto's:

Afbeeldingslocatie: http://80.115.50.67/img/golf_voorkant1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://80.115.50.67/img/golf_achterkant1.jpg

En hij mag woensdag weer even terug omdat het raam aan de bestuurderskant niet automatisch dicht gaat. Zodra het raam dicht is gaat het meteen weer 20 centimeter open. De garage dacht iets met het knelsysteem. Als er iets tussen komt zoals vingers e.d. gaat hij automatisch weer open om zere vingers te voorkomen.

Weet iemand van jullie of je ramen ook opnieuw in kunt leren? Misschien is dat de oplossing en hoef ik er woensdagmiddag niet heen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:07:
[...]

Ik zou dus een zwarte diffuser van maken....of mooier...platinum grijs.
Volgens een mannetje van het bekende ABT: bij wit hoort hoogglans zwart. En aangezien mijn Golf bestaat uit de kleuren ivoor wit en zwart (ramen en panoramadak) dan ligt zwart wel erg voor de hand. Mooie uitlaat, precies goed. Mooi uitgelijnd (volumeknopje Famous) in het midden van de auto. ;)
boers706 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:07:
[...]
Weet iemand van jullie of je ramen ook opnieuw in kunt leren? Misschien is dat de oplossing en hoef ik er woensdagmiddag niet heen :) .
Ja hoor. Raam naar beneden en even vasthouden. Hoor je een soort klik. Dan naar boven en weer even vasthouden. Als het goed is dan je raam gereset.

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 16-12-2017 18:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat volumeknopje zit je wel hoog, hé :P

For your info: Ik kan er óók niet tegen als iemand met z'n tengels aan dat ding gaat zitten draaien én 't logo dus niet meer recht staat. Volume bedienen doe ik op m'n stuur en eem passagier moet gewoon overal van áf blijven met z'n/haar tengels!!

Ventilatie roostertjes.... Óók zo iets!! >:)

@boers706 Je zou eens kunnen kijken wat 'ie doet als je je raam laat zakken middels de "tolpoort" stand (even indrukken van de schakelaar zodat 'ie volledig zakt). Daarna knopje loslaten en nogmaals indrukken om 't raam verder te laten zakken.... Daarna weer volledig sluiten door de knop omhoog te halen én te houden.

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 16-12-2017 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:12:
Dat volumeknopje zit je wel hoog, hé :P

For your info: Ik kan er óók niet tegen als iemand met z'n tengels aan dat ding gaat zitten draaien én 't logo dus niet meer recht staat. Volume bedienen doe ik op m'n stuur en eem passagier moet gewoon overal van áf blijven met z'n/haar tengels!!

Ventilatie roostertjes.... Óók zo iets!! >:)
Neuroot. Daarom vind ik je ook zo grappig. Ik weet nu al dat wanneer je wat ouder bent je er geen moment meer om maalt. Tijd zal het leren.

Mensen zijn belangrijker dan dingetjes zoals de stand van een knopje of een ventilatorrooster

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 16-12-2017 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boers706
@GerCor @wimmel_1

Super bedankt! _/-\o_ Het raam gaat nu weer normaal open en dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:43

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

wimmel_1 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:19:
[...]

@Antera Ik heb komende wintersport weer een méér dan gelukkige reisgenoot aan m'n neefje in de auto.... Nogmaals DANK U voor het "even snel herstellen" van 't VIM deel!!! _/-\o_
Graag gedaan

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister voor het eerst in een Tiguan R-line gezeten met het digitale dashboard.
Moet zeggen, het is een leuke feature, maar denk toch dat ik ouderwetse klokken prefereer.

Verder, wat een enorm brute bak zeg, man, die styling is echt super.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Heeft er hier al iemand ervaring met AID in combinatie met een gepolariseerde zonnebril?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
yamahabest schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:07:
Heeft er hier al iemand ervaring met AID in combinatie met een gepolariseerde zonnebril?
Gaat prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wom schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:45:
Aan het oriënteren op een Golf ter vervanging van de A1. Zelf zou ik direct weer terug een GTI kopen, maar omdat we de A1 vervangen wegens gezinsuitbreiding moet het 'vooral praktisch en niet te duur zijn'.

Ik heb nog wat lobbywerk te verrichten, want een GTI is er ook gewoon in 5-deurs én isofix. :+
Isofix is tegenwoordig standaard. In ieder geval bij VAG.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Is ook wat. Kom ik thuis, zie ik dat de verlichting van mijn versnellingspook niet brandt. Zekering kapot? Ik zoeken op YouYube (interior light Golf 7, diverse filmpjes gezien).... er zit helemaal geen verlichting op/in de versnellingspook.

En zo kun je jezelf dus ook voor de gek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mad-Matt schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:53:
Gister voor het eerst in een Tiguan R-line gezeten met het digitale dashboard.
Moet zeggen, het is een leuke feature, maar denk toch dat ik ouderwetse klokken prefereer.

Verder, wat een enorm brute bak zeg, man, die styling is echt super.
Mwa wat ik wel fijn eraan vind is een groot navi scherm tussen je klokken, leid al een stuk minder af dan in de middenconsole.

Tiguan is zeker mooi, maar wel echt r-line anders is het echt een ouwelullen bak
GerCor schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:31:
Is ook wat. Kom ik thuis, zie ik dat de verlichting van mijn versnellingspook niet brandt. Zekering kapot? Ik zoeken op YouYube (interior light Golf 7, diverse filmpjes gezien).... er zit helemaal geen verlichting op/in de versnellingspook.

Ja gaar is dat he, nieuwe golf, passat en audi’s zover ik weet hebben dat allemaal niet meer. Ziet geen zak in het donker, die rode middenconsole verlichting in mijn golf 6 vind ik soms echt wel handig.

[ Voor 35% gewijzigd door Scrtz op 17-12-2017 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:31:

Volgende keer dan toch maar een Scirocco aanschaffen, daar zitten ook nú nog in de hemel een paar rode led's welke de pook écht mooi uitlichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:49:
[...]
Volgende keer dan toch maar een Scirocco aanschaffen, daar zitten ook nú nog in de hemel een paar rode led's welke de pook écht mooi uitlichten :P
Ik heb een Golf 7 Highline, dus alles is wit. Maar als je dan toch rood hebt dan is dit wellicht iets voor jou. (en ik dacht dus dat ik dit had maar dan in wit).

Vanaf 4:55 min wordt het leuk: YouTube: VW Golf 5 6 7 1,4 1,6 2,0 GTI GT TSI Sport LED Schaltknauf wechseln ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Scrtz schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:35:
[...]

Mwa wat ik wel fijn eraan vind is een groot navi scherm tussen je klokken, leid al een stuk minder af dan in de middenconsole.

Tiguan is zeker mooi, maar wel echt r-line anders is het echt een ouwelullen bak

[...]

Ja gaar is dat he, nieuwe golf, passat en audi’s zover ik weet hebben dat allemaal niet meer. Ziet geen zak in het donker, die rode middenconsole verlichting in mijn golf 6 vind ik soms echt wel handig.
Ik zal morgen eens kijken of dat bij mij verlicht is. Volgens mij wel, maar kan me niet goed herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Scrtz schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:35:
[...]

[...]

Mee eens, Tiguan zonder R is idd een ouwelullen bak.

Ik rij bijna altijd op het kleine display tussen m'n tellers, vind het eigenlijk wel voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mad-Matt schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:17:
[...]

Ik rij bijna altijd op het kleine display tussen m'n tellers, vind het eigenlijk wel voldoende.
Ik kijk ook zelden naar het navigatiescherm. Gewoon de pijlen tussen de tellerunit. De keren dat ik twijfel en naar het scherm kijk is de snelheid meestal niet zo hoog dat dat een probleem vormt.

Heb wel het AID genomen, gewoon omdat als ‘techneur’ zijnde dat vet vindt.
Ik was dan ook Technology Engineer totdat ik Chief Engineer werd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Engineer Stewie schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:29:
[...]

Ik kijk ook zelden naar het navigatiescherm. Gewoon de pijlen tussen de tellerunit. De keren dat ik twijfel en naar het scherm kijk is de snelheid meestal niet zo hoog dat dat een probleem vormt.

Heb wel het AID genomen, gewoon omdat als ‘techneur’ zijnde dat vet vindt.
Ik was dan ook Technology Engineer totdat ik Chief Engineer werd :p.
Ik heb meestal ook wel voldoende aan alléén dat schermpje tussen de tellers maar in een "vreemde" stad heb ik alsnoch regelmatig het "PIP" schermpje van de Discover Pro er als extra bij aan staan. Dat tweede "PIP" schermpje geeft met een zoomfactor van 30M (hoogte) vaak nét wat méér aan nuttige info als er meerdere straten/afslagen zijn op een korte afstand van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:17
[...]
Ik heb als nieuwe lease een Tiguan zonder R besteld (nee, ik vind mezelf geen ouwe lul :-P), ik vind met net ff te petje, en hou zeker niet van tig badges die 'R' schreeuwen op je auto :-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:15:
[...]
Ik zal morgen eens kijken of dat bij mij verlicht is. Volgens mij wel, maar kan me niet goed herinneren.
Als je het hebt over verlichting in de versnellingspook ..... dan wacht jou slechts deceptie. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat je wel hebt is een klein rood ledje bij de dome, daarmee kun je precies genoeg zien. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MerijnB schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:50:
[...]

Ik heb als nieuwe lease een Tiguan zonder R besteld (nee, ik vind mezelf geen ouwe lul :-P), ik vind met net ff te petje, en hou zeker niet van tig badges die 'R' schreeuwen op je auto :-)
Ale merci... net zo een R-line geval besteld, al is het zo geen oude lullen bak als een Tiguan :P .
Zal maar een petje gaan kopen zeker }) .
GerCor schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:59:
[...]

Als je het hebt over verlichting in de versnellingspook ..... dan wacht jou slechts deceptie. :-(
Volgens mij is dat bij geen enkele VW geweest hoor. Ervanuit gaande dat je echt in de pook bedoelt en dus het schakelpatroon oplicht.
Mijn Golf 6 highline had het in elk geval niet.
Zou ook niet weten waarom, hoe de versnellingen liggen zou je met 3+ hersencellen moeten kunnen onthouden :p

[ Voor 36% gewijzigd door Engineer Stewie op 17-12-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:49:
[...]

K vraag me dus af of je die dingen ook niet kunt retrofitten? Los red ledje is een beetje vel he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:05:
Wat je wel hebt is een klein rood ledje bij de dome, daarmee kun je precies genoeg zien. :)
Ga jij ff lekker mer je Suzuki Alto Swift de buurt verkennen.... :P
D3nnisd schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:11:
[...]

K vraag me dus af of je die dingen ook niet kunt retrofitten? Los red ledje is een beetje vel he
Moet je (IMHO) niet willen... Net zoals je hier de laatste dagen al meer leest aan aanpassingen welke je niet écht (écht niet?) wil.. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:09:
Zou ook niet weten waarom, hoe de versnellingen liggen zou je met 3+ hersencellen moeten kunnen onthouden :p
Zoals ik al schreef: ik kwam thuis en het viel me op. Heeft verder ook helemaal niks met hoe de versnellingen liggen te maken. Eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde ook niet als je toch je hand er op legt. Maar goed, ik dacht: had ik nou wel of geen verlichting in de versnellingspook? Schakelen doe je - ik tenminste - zonder nadenken waar de pook nou precies in de auto zit. Want links van het stuur zit de pook in ieder geval niet en ook niet in de bagageruimte. Ik kan me ook niet herinneren ooit misgegrepen te hebben. Maar ja, de Golf is één lichtzee .... dus waarom dan die pook niet verlicht? VW logo in het stuur had trouwens ook wel verlicht mogen zijn..... beetje krenterig van Volkswagen. :9

Trouwens .... rode interieurverlichting ..... beetje, ja beetje ouderwets, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 17-12-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Engineer Stewie schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:09:
[...]

Ale merci... net zo een R-line geval besteld, al is het zo geen oude lullen bak als een Tiguan :P .
Zal maar een petje gaan kopen zeker }) .

[...]

Volgens mij is dat bij geen enkele VW geweest hoor. Ervanuit gaande dat je echt in de pook bedoelt en dus het schakelpatroon oplicht.
Mijn Golf 6 highline had het in elk geval niet.
Nooit bestaan ook. Was altijd aftermarket. Rieger had er wel en wss nog tuning merken. Snap ook het nut niet. Ik kijk 1 keer in een autoleven naar de versnellingspook en dat is eerste keer om te kijken waar achteruit ligt. Of in de MB van achterbuur, zo een dog-leg gearbox blijft raar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik dacht ook dat er bedoeld werd met de verlichting die OP de versnellingspook schijnt, dus bijv bij de golf 6/scirocco de 2 rode ledjes die je middenconsole/versnellingspook een heel klein beetje oplichten s'avonds. Best handig ook als je iets zoekt oid, in die nieuwere auto's zit het niet meer en zie je ook vrijwel niks op de middenconsole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:33:
[...]
Nooit bestaan ook. Was altijd aftermarket. Rieger had er wel en wss nog tuning merken. Snap ook het nut niet. Ik kijk 1 keer in een autoleven naar de versnellingspook en dat is eerste keer om te kijken waar achteruit ligt. Of in de MB van achterbuur, zo een dog-leg gearbox blijft raar :+
Ja, je kunt wel kijken waar de achteruit zit maar je hebt ook poken waar je of de versnellingspook naar beneden moet drukken of een knopje omhoog moet schuiven. Dus, dat kijken alleen is niet altijd voldoende. Maar dat HOOR en VOEL je dan wel .....als je de versnelling in de achteruit wilt zetten. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

GerCor schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:23:
[...]
*Knip

Trouwens .... rode interieurverlichting ..... beetje, ja beetje ouderwets, toch?
Hoezo ouderwets?

Om in @wimmel_1 zijn bewoording te blijven, ja mijn eigen auto is een Swift Sport en wat ben ik blij dat ze daarbij naar rood zijn overgestapt. Dat geel/groen van mijn vorige Ignis Sport of wat dan ook is echt hatelijk. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:35:
Ik dacht ook dat er bedoeld werd met de verlichting die OP de versnellingspook schijnt, dus bijv bij de golf 6/scirocco de 2 rode ledjes die je middenconsole/versnellingspook een heel klein beetje oplichten s'avonds. Best handig ook als je iets zoekt oid, in die nieuwere auto's zit het niet meer en zie je ook vrijwel niks op de middenconsole
OOh je hebt het op die dingen :+
Afbeeldingslocatie: https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/44/388/39746449/1k0947105t-wrc-innenleuchte-3702498618180238916.jpg

die dus. Morgen eens kijken of die er bij mij inzitten. Nog nooit opgevallen in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou ja, iets wordt een keer ouderwets. Er werd hier net over de Tiguan (R) gesproken. Zonder R embleem is het een ouwelullen bak. Oké, kan. Maar kijk ik even naar de rest van de Volkswagen vloot. Die Sharan kan natuurlijk ook niet meer (echt lelijk) en de Touareq mag wel eens een face-lift krijgen. Achterlichten zijn, als je naar de rest kijkt, veel te rond(vormig). Ik vind de Touareq eigenlijk ook ouderwets maar je mag er wel even 88.000 voor neertellen, voor het instapmodel. Toen de politie die Touran kreeg was het best een modern ogende auto. Kijk nou eens naar die eerste Tourans. Ziet er toch ouderwets uit i.v.m. waar ze nu in rijden?

Mocht ik de Staatsloterij winnen dan bestel ik een Audi RS3 Sportback. Uiteraard wit met panoramadak. Maar dan gaat die rode interieurverlichting er wel uit. Kijk ik wel of zo'n bedrijf als ABT dat kan aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 18-12-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:55:
Nou ja, iets wordt een keer ouderwets. Er werd hier net over de Tiguan (R) gesproken. Zonder R embleem is het een ouwelullen bak. Oké, kan. Maar kijk ik even naar de rest van de Volkswagen vloot. Die Sharan kan natuurlijk ook niet meer (echt lelijk) en de Touareq mag wel eens een face-lift krijgen. Achterlichten zijn, als je naar de rest kijkt, veel te rond(vormig). Ik vind de Touareq eigenlijk ook ouderwets maar je mag er wel even 88.000 voor neertellen, voor het instapmodel. Toen de politie die Touran kreeg was het best een modern ogende auto. Kijk nou eens naar die eerste Tourans. Ziet er toch ouderwets uit i.v.m. waar ze nu in rijden?
Die modellen zijn dan ook al 15 jaar oud (de eerste modellen).
Ik vind de nieuwe modellen van Tiguan/Passat/Touareg/Arteon dus verschrikkelijk (en al zeker in R-line)

Vroeger was er wel degelijk verschil in uiterlijk tussen al hun reeksen. Je kon echt al van ver zien wat type je had. Polo/Golf/Tiguan/Passat/Jetta.
Nu heb je Polo/Golf aan de ene kant qua model, en aan de andere kant zijn het gewoon platgedrukte/uitgetrokken/opgehoogde Passats. Maakt niet uit welk type je rijdt, ze zien er allemaal grotendeels zelfde uit. Zelfde lichten, zelfde grill, zelfde bumpers. Maakt ze niet enkel gruwelijk lelijk maar ook verschrikkelijk saai.

Touareg komt trouwens in leuke motorisaties ^^

Ps politiewagens vervangen zijn duur. Zeker die busjes. Een gewone transporter heb je in Belgie al voor rond de 30/35K. De politieuitvoering hangt rond de 100k voor zo een busje^(met nodige apparatuur aan boord ofc) ^^

[ Voor 10% gewijzigd door SadisticPanda op 18-12-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op maandag 18 december 2017 @ 00:05:
[...]

Die modellen zijn dan ook al 15 jaar oud (de eerste modellen).
Ik vind de nieuwe modellen van Tiguan/Passat/Touareg/Arteon dus verschrikkelijk (en al zeker in R-line)

Vroeger was er wel degelijk verschil in uiterlijk tussen al hun reeksen. Je kon echt al van ver zien wat type je had. Polo/Golf/Tiguan/Passat/Jetta.
Nu heb je Polo/Golf aan de ene kant qua model, en aan de andere kant zijn het gewoon platgedrukte/uitgetrokken/opgehoogde Passats. Maakt niet uit welk type je rijdt, ze zien er allemaal grotendeels zelfde uit. Zelfde lichten, zelfde grill, zelfde bumpers. Maakt ze niet enkel gruwelijk lelijk maar ook verschrikkelijk saai.
Ik ben het wel een heel eind met je eens. Kijk ik naar de Golf van mijn buurman, dan is die inderdaad onvoorstelbaar saai maar ik vind de Nieuwe Tiguan wel een hele mooie auto aan de buitenkant. Stap je (geblinddoekt) in de Tiguan dan heb je volgens mij geen idee en welk type auto je zit want dat is, op enkele details na, allemaal hetzelfde. Wat me ook laatst opviel - ik zit nog niet zo lang in de VW wereld - is dat je eigenlijk maar twee soorten stuurwielen hebt. De gewone (al dan niet verwarmd) en de sportuitvoering. En dan is die sportuitvoering nog een stuk saaier dan de gewone.

Kleur doet ook beslissend veel. Net zoals een beetje 'deftige' velgen.

En daarbij. Bij Audi is dat nog veel erger. Ik moet echt aandacht geven om te kunnen zien of het nou een A4, A6 of A8 is. Zelf altijd voor mijn werk in een A6 gereden. Mijn vriend had een Q7 gekocht. Ik stap in en kijk rond: WTF? is precies een A6 maar dan hoger op wielen. ..... tssss.

EDIT: dus de Belgische politie is al net zo erg als de Nederlandse. Ik kan me nog herinneren dat de politie nieuwe helikopters wilde aanschaffen. Politie had een lijst met eisen gemaakt waar de helikopter aan moest voldoen. Had de fabrikant naar gekeken en kwam tot de conclusie dat als ze aan de eisen zouden voldoen de helikopter niet meer kan vliegen. Te zwaar. Dus .... dat ging niet door.

Ik weet inmiddels ook waar die 2 rode hoekdelen horen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PtD8Ti15A4kHwgxjA72acb7d/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 18-12-2017 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:14:
[...]

Ga jij ff lekker mer je Suzuki Alto Swift de buurt verkennen.... :P

[...]

Moet je (IMHO) niet willen... Net zoals je hier de laatste dagen al meer leest aan aanpassingen welke je niet écht (écht niet?) wil.. :)
Jaa maar ik heb ook een oude auto! Gele vw polo 6n1 met 100pk blokje(:

Vandaar :)
Vergt wel enige nuance dat artikel.. Als ik ga kijken naar die gebreken per automerk en type (polo in dit geval) komt ie met alle gebreken van alle polos die er bestaan...

Rtl moet je maar met een korreltje zout nemen, vooral op sensatie gericht.

[ Voor 36% gewijzigd door Mimiix op 18-12-2017 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Valt wel mee toch? Beetje mooie kleur en dikke velgen doet al een hoop.
In het zwart of grijs zou ik het met je eens zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
@GerCor @Scrtz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bcfzgLBJfBJxF2nzoqo5mNDk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8jSmXsNL4Xx9IXZlQKzoqvW0/full.jpg

:+ 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 18-12-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Mad-Matt schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:25:
[...]

Er zit een beestje in je auto :X
Dat is mijn Audi Gekko geurbeestje die er steeds van af pleurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31
Is er een standaard plek in een Golf (7) Variant waar de anti-diefstal wielbout ligt? Ik heb vorige week m'n banden laten vervangen bij de VW dealer, en ik kreeg te horen dat z'n m'n wielbout niet konden vinden. Ik heb dat ding volgens mij nog nooit gezien (het was eerste keer dat de banden vervangen werden), en ik heb werkelijk geen idee waar ik in de auto moet zoeken.

De dealer had gelukkig een loper, maar dat is natuurlijk geen oplossing als ik onverhoopt een keer ergens anders m'n wiel moet (laten) vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
slow whoop schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:38:
Is er een standaard plek in een Golf (7) Variant waar de anti-diefstal wielbout ligt? Ik heb vorige week m'n banden laten vervangen bij de VW dealer, en ik kreeg te horen dat z'n m'n wielbout niet konden vinden. Ik heb dat ding volgens mij nog nooit gezien (het was eerste keer dat de banden vervangen werden), en ik heb werkelijk geen idee waar ik in de auto moet zoeken.

De dealer had gelukkig een loper, maar dat is natuurlijk geen oplossing als ik onverhoopt een keer ergens anders m'n wiel moet (laten) vervangen.
Vaak achterin, waar je reservewiel/pompje/plaksetje ligt.
Maar daar zal de dealer vast gekeken hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Famous schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:41:
[...]

Vaak achterin, waar je reservewiel/pompje/plaksetje ligt.
Maar daar zal de dealer vast gekeken hebben :+
Ja, daar had ie inderdaad gekeken, en ik ook. Ik heb geen reservewiel, maar er ligt inderdaad alleen zo'n plaksetje. Ik hoop dat er misschien nog ergens een "geheim" vakje in de auto is, waar ik zou kunnen kijken.

Ik heb hem tweedehands, en ik heb het bedrijf al gebeld waar ik hem gekocht heb, maar die konden me ook niet verder helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwe set slotboutjes halen en met de loper van de dealer de ouwe eruit halen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
Als de dealer een loper had, had hij je ook kunnen vertellen dat hij gewoon een nieuwe slotbout kon bestellen. Normaliter zit hij in het zakje van de krik/assteun e.d. Die van mij was laatst ook weg, toen heeft Muntstad gewoon een nieuwe besteld. Moest wel langskomen om het juiste type te laten bepalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Eddos op 18-12-2017 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 20-09 08:43
slow whoop schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:38:

Bij mijn Golf 7.5) variant zit ie links achterin. Dus kofferbak open en dan zit er links een klepje. Daarachter zit een hele piepschuim constructie/bak waar het ding in verstopt zit.
Ik had hem een tijdje geleden ook lopen zoeken dus meteen maar nagevraagd bij de dealer die liet het me zien.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
DonJunior schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:57:
[...]

Bij mijn Golf 7.5) variant zit ie links achterin. Dus kofferbak open en dan zit er links een klepje. Daarachter zit een hele piepschuim constructie/bak waar het ding in verstopt zit.
Ik had hem een tijdje geleden ook lopen zoeken dus meteen maar nagevraagd bij de dealer die liet het me zien.
Bedankt voor de tip. Ga vanavond kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk eens aan. 1 probleem al de wereld uit, nu simpelweg de Staatsloterij winnen. Makkie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:17:
[...]

Kijk eens aan. 1 probleem al de wereld uit, nu simpelweg de Staatsloterij winnen. Makkie. :9
Als we ons toch kunnen opgeven,
Wil ik de oudejaarslotterij wel winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Iemand die misschien weet welke stroomstekker er gebruikt wordt bij de golf 7.5 voor de halogeen koplamp? H7 lijkt te passen op de lamp fitting, maar niet de stroomaansluiting.

Verwacht toch wel dat een golf kenner dat weet. Ik kan het echt niet vinden ergens. :(

[ Voor 21% gewijzigd door Marsjee op 18-12-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Marsjee schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:25:
Iemand die misschien weet welke stroomstekker er gebruikt wordt bij de golf 7.5 voor de halogeen koplamp? H7 lijkt te passen op de lamp fitting, maar niet de stroomaansluiting.

Verwacht toch wel dat een golf kenner dat weet. Ik kan het echt niet vinden ergens. :(
Probeer je xenon in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Uberdude schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:45:
[...]

Probeer je xenon in te bouwen?
LED. Heb geel licht anders. Bah. 🤣 heb daar geen keus in gehad tijdens het kiezen van auto ( lease )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
DonJunior schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:57:
[...]

Net gekeken in dat klepje links, en ook het vakje onder m'n stuur. Mooi niks. :|
Tylen schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:56:
Nieuwe set slotboutjes halen en met de loper van de dealer de ouwe eruit halen.
Ik denk dat dat dan inderdaad de beste oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
slow whoop schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:10:
[...]

Net gekeken in dat klepje links, en ook het vakje onder m'n stuur. Mooi niks. :|

[...]

Ik denk dat dat dan inderdaad de beste oplossing is...
Zit er geen zwart piepschuimen pakketje achter het linker klepje?
Marsjee schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:54:
[...]

LED. Heb geel licht anders. Bah. 🤣 heb daar geen keus in gehad tijdens het kiezen van auto ( lease )
Kunnen alleen h7 lampen in vanwege het feit dat de stekker ook voor de bevestiging van de lamp zorgt, geen idee of er ondertussen al setjes voor zijn om andere lampen te monteren. Heb laatst een setje Philips extreme vision h7 lampen gemonteerd bij een klant met een golf 7 en die claimt dat ze wat helderder licht produceren

[ Voor 45% gewijzigd door Uberdude op 18-12-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Uberdude schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:37:
[...]

Zit er geen zwart piepschuimen pakketje achter het linker klepje?
Ja, aan de rechterkant achter het linkerklepje. Ik heb het er ook uitgehaald. Maar ik zag verder niks. Moet toegeven dat het wel een beetje donker was. Waar zat ie bij jou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Zit als het goed is je sleep oog in, haakje voor die plastic dopjes van de wielbouten, je slotbout, en een schroevendraaier dacht ik. Als hij daar niet ligt dan is hij ooit kwijt geraakt of ergens in de auto verstopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Uberdude schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:44:
Zit als het goed is je sleep oog in, haakje voor die plastic dopjes van de wielbouten, je slotbout, en een schroevendraaier dacht ik. Als hij daar niet ligt dan is hij ooit kwijt geraakt of ergens in de auto verstopt
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik dat allemaal gemist zou hebben toen ik keek, maar ik zal nog eens kijken als het licht is. Ben bang dat het weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

slow whoop schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:52:
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik dat allemaal gemist zou hebben toen ik keek, maar ik zal nog eens kijken als het licht is. Ben bang dat het weg is.
Bij mijn Golf 7 zit dat spul (compressor, sleepoog, wielsleutel, slotboutsleutel....) allemaal in een tasje wat in het vakje onder het rechter achterlicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:25:

Gewone standaard h7 lamp? Stroom komt via de fitting? Over welke stroomstekker heb je het? :?

Anders moet je je leashok gewoon standaard laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:32:
[...]

Bij mijn Golf 7 zit dat spul (compressor, sleepoog, wielsleutel, slotboutsleutel....) allemaal in een tasje wat in het vakje onder het rechter achterlicht zit.
Ah. Dat vakje heb ik nog nooit gezien. Zal kijken of ik dat kan vinden, en of er dan iets in zit.

Hoe kom je er uberhaupt achter welke verborgen vakjes je auto allemaal heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:58:
[...]

Gewone standaard h7 lamp? Stroom komt via de fitting? Over welke stroomstekker heb je het? :?

Anders moet je je leashok gewoon standaard laten?
Stekker die uit de halogeen komt...............En dus nu in de LED lamp moet, wat niet past... En het is wel H7.
Stroom komt via de fitting?? Ik weet niet hoe jouw lampen zijn aangesloten in de auto. Maar mijn lampen krijgen toch echt stroom met een ouderwetse kabel die in de fitting geklikt zit. Laat ik nu net DIE aansluiting bedoelen .

Nee, ik kies liever voor een led lamp wat meer licht geeft. En dus veiliger als het donkerder is ;)
Tevens, we zitten hier op Tweakers toch? Standaard laten doen we niet aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Marsjee op 19-12-2017 12:41 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.