Vissa66 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 00:26:
[...]
Er is heel wat voor nodig om de 300km/u te kunnen bereiken. De 200 valt met redelijk weinig vermogen wel te bewerkstelligen, maar wil je richting de 300km/u stijgt het vermogen exponentieel.
Maar goed, dat zijn maar cijfertjes zoals ik al eerder aanhaalde. Het is de hele belevenis van de auto die hem voor mij zijn meerwaarde dubbel en dwars waard maakt. Maar dan praat ik voor mijzelf, ik zou echt niet terug kunnen naar een formaat auto zoals de Golf met <200pk.
Ik rij nu de Clubsport en die vind ik eigenlijk in zijn standaard vorm al te braafjes.

Ik ben al wat ouder. Toen ik jong was heb ik 2 keer een Astra GSI gehad. Reed ik op de snelweg met 160 tussen 2 auto's door. Eentje links en eentje rechts. Rechts inhalen als het me te lang duurde. Dat was goed voor een flinke stoot adrenaline. Type 'verkeershufter eerste klasse'. Nu, rij ik mijn woonplaats uit een N-weg op, dan gaat direct de cruise control erop. Wat ik mooi vind, en ik schreef ook al als locatie voor een meeting de Bijlmer waar heel veel mensen wonen die oorspronkelijk niet uit Nederland komen, ik vind het prachtig om te zien dat mensen verschillend zijn. Ik moet er niet aan denken dat iedereen braaf op cruise control rijdt. Vriend van mij, rijdt Porsche Panamera GTS. Rijden we door een tunnel, gaat het gas er flink op om maar zoveel mogelijk herrie te maken. Doet mij niks, hij vindt het prachtig. Als hij de Porsche start hoor je een knal, net vuurwerk. Zegt hij: 'ja, doe ik niet expres ... zit er standaard op'. En dan die glimlach die volgt.
Ik vind de standaard uitlaat die ik heb niet mooi. Ik vind de R look wel mooi. Nu is er een aantal die het maar niks vinden dat ik die uitlaat laat monteren op een 1.4 TSI. Maar mij gaat het er niet om om een 'R' te willen zijn maar om hoe de uitlaat er uitziet. Ik associeer die uitlaat niet met een R, pretendeer ook niet een R te hebben. Ik ken ook geen (standaard) Golf 7 R met de dubbele uitlaat in het midden. Dat waren de Golf 5 en 6.
Ik heb in mijn leven al veel verschillende auto's gereden, tot Bentley aan toe. Niet mijn eigen auto's hoor. Maar mij doet het niet veel om snel te rijden. Ik hou van comfort en hoe een auto er uitziet. Ik heb overigens wel gemerkt dat iedereen een Bentley voor laat gaan. Daar willen ze geen botsing mee lijkt het.
We hebben hier 3 voor mij opvallende personen. @
Famous . Zijn hart ligt bij zijn auto, een Golf 6. Heeft hij esthetisch, fantastisch mooi verbouwd, Dash-cam erin en op naar Deutschland, knallen. Ik reed een paar jaar geleden in een Audi A6, 2.8. 180 richting Oberhausen. Word ik ingehaald door een Opel Corsa, zwart en flinterdunne banden. @
Rainesh The King qua coderen. En @azz_kikr , de autoriteit qua onderdelen en hoe alles werkt tot in detail.
Dus, ook in deze topic zitten mensen die, op alle punten wat met auto's te maken heeft, verschillen. En dat vind ik mooi. De één stopt er zijn hart en ziel in en is bereid duizenden euro's te betalen voor extra pk's of nog ontbrekende opties. Mij zegt het niks en vind alleen belangrijk hoe een auto er uit ziet en rijdt. Stil en comfort.
Ik heb een Highline. Nou kan ik @
Rainesh vragen om als Boot Logo de R-line naar voren te toveren. En ik schat in dat @
Rainesh dat -met veel tegenzin- ook nog had gedaan. Ik kan R-line badges kopen. 1 voor op de achterkant en 1 in de grill. Ik kan R-line stoelen kopen, met R-line logo. R-line logo op het stuur. Kan allemaal. Maar ik heb geen R-line dus ik vind dat niet zoals het hoort. Maar bij de uitlaat gaat het mij dus - ik ben een man - om symmetrie. Links een uitlaat, kan gewoon niet. Die hoort in het midden. En als dat een Remus was geweest met nette diffusor, had ik die gekocht. Maar ja, Volkswagen biedt ze ook aan. Mijn TV hangt ook waterpas. Geen kabel(goot) te zien. Het kan bij mij ook niet zo zijn dat 1 geluidsbox 1 meter links van de Tv hangt en de andere 1 meter en 10 cm rechts. Nee, beide of 1 meter of beide 110 cm.
[
Voor 12% gewijzigd door
GerCor op 16-12-2017 12:01
]