Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.939 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb nu ook al twee pijpjes, ze schuiven straks naar het midden. Geen drama verder...

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
GerCor schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:22:
Ik heb nu ook al twee pijpjes, ze schuiven straks naar het midden. Geen drama verder...
Ik ook, goed verstopt achter de bumper. Vind het zo onnozel dat Skoda die niet naar buiten brengt zoals VW. Die 2x10cm buis zal het toch niet maken :p.

Bij de Arteon zij het er volgens mij ook 2 achter de bumper en dan 2 nep uitlaten links en rechts... Doe dan die aftermarket uitlaat van jou maar.
Zelfs de bij de dealer 70k kostende 240pk diesel 4motion waren het 2 nep uitlaten. Niet te begrijpen.

Steek daar een stuk uitlaat achter, laat dat na een bocht stoppen en spuit dat gun metal grijs vanbinnen ipv 2 plastic plaatsjes, iedereen content :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:30
Famous schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:29:
[...]

Dan maar niet spreken over de mensen die ... geen verlichting aan hebben..
Dit ^

Met al die lichtsensors en DRL van tegenwoordig zie je zo veel idioten zonder licht rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Het Vosje schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:44:
[...]

Dit ^

Met al die lichtsensors en DRL van tegenwoordig zie je zo veel idioten zonder licht rijden....
Omdat ze DRL stoer vinden en de schakelaar op 0 zetten ipv auto...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Omdat het toch te onhandig blijkt om in 4 topics de post hierover steeds te updaten met de lijst van geïnteresseerden voor de Tweakers VAG meet heb ik, zoals @Slasher al suggereerde, toch een apart topic hiervoor aangemaakt. Als er dan updates zijn zal ik daar dan een korte vermelding van maken in dit, het Skoda, Audi en het Seat topic.

Het onderstaande overzicht is in ieder geval de stand na het weekend, we zitten inmiddels op 19 man.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4642/38026911615_6351a38811_c.jpg

Door het steeds updaten van het bestand (dat daardoor op Flickr een andere embed URL meekrijgt) zal het bovenstaande plaatje in deze en alle vorige posts hierover op een gegeven moment niet meer beschikbaar zijn.

In het dedicated topic kunnen we ook suggesties posten voor de locatie (op basis van de reacties nu zal dat waarschijnlijk rondom Utrecht zijn), datum en tijd, naast evt. andere suggesties en ideeën.

Ik zie jullie daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:17:
[...]
Bij de Arteon zij het er volgens mij ook 2 achter de bumper en dan 2 nep uitlaten links en rechts... Doe dan die aftermarket uitlaat van jou maar.
Zelfs de bij de dealer 70k kostende 240pk diesel 4motion waren het 2 nep uitlaten. Niet te begrijpen.
Dit bedoel je:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GGh6HsaBGebmRw4UxcHkxqLL/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Yess, dat is voor de R-line exact hetzelfde. Ik vermoed overigens dat rechtsachter de Ad Blue tank zit en er daardoor geen uitlaat rechts mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
Op mijn Golf TGI wordt het nog onnozeler. Ik heb in de achterbumper twee chromen nep-uitlaten, maar de echte uitlaat stopt zelfs voor de wielkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Engineer Stewie schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:08:
[...]

Omdat ze DRL stoer vinden en de schakelaar op 0 zetten ipv auto...
Is niet helemáál waar :+

Die lichtsensor kan bijvoorbeeld geen mist detecteren waardoor de verlichting gewoon in de "DRL" stand blijft acteren. Bij VW blijven dan (standaard) ook de achterlichten "UIT", zelfs al staat de schakelaar in de "AUTO" stand. Geloof wel dat dit wettelijk verplicht aangepast gaat worden op nieuwe, nog te leveren, auto's maar daarmee wordt 't dus niet aangepast bij alle al geleverde auto's.

Met sneeuw speelt dit issue gelukkig veel minder omdat de regensensor wél sneeuw detecteerd en dus de verlichting óók automagisch inschakelt (tenzij je dát dus ZELF uitzet in het CAR / VERLICHTING menu van de boordcomputer).

BIj VW is het overigens nog redelijk goed geregeld doordat de tellerverlichting ook niet brand bij alléén DRL en mensen dus op een gegeven moment wel in de gaten krijgen dat er iets meer licht wenselijk is.... Bij Peugeot brand ook die verlichting als alleen de DRL aan de voorzijde aan staan waardoor mensen zelfs s'avonds ooit niet in de gaten hebben dat ze aan de achterkant 0.0 verlichting hebben.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo, net bij de dealer geweest en uitlaat besteld. 20 december monteren. Maar nu keek de meneer van de garage even in het systeem en nu blijkt er een terugroepactie te zijn geweest voor Auto Hold functie. Wordt kosteloos -met uw toestemming- aangepast. Ik zeg: Ja, tuurlijk. Alles wat kosteloos is heeft mijn toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
wimmel_1 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:13:
[...]

Geloof wel dat dit wettelijk verplicht aangepast gaat worden op nieuwe, nog te leveren, auto's maar daarmee wordt 't dus niet aangepast bij alle al geleverde auto's.

BIj VW is het overigens nog redelijk goed geregeld doordat de tellerverlichting ook niet brand bij alléén DRL en mensen dus op een gegeven moment wel in de gaten krijgen dat er iets meer licht wenselijk is....
Het is aan te raden om achterlichten bij DRL aan te zetten, maar het is geen verplichting voor constructeurs.

De tellerverlichting brand wel bij VW met DRL, enkel als er een lichtsensor is en het wordt donker gaat de tellerunit uit.
Ben wel benieuwd hoe ze dat met AID doen.
GerCor schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:44:
Zo, net bij de dealer geweest en uitlaat besteld. 20 december monteren. Maar nu keek de meneer van de garage even in het systeem en nu blijkt er een terugroepactie te zijn geweest voor Auto Hold functie. Wordt kosteloos -met uw toestemming- aangepast. Ik zeg: Ja, tuurlijk. Alles wat kosteloos is heeft mijn toestemming.
Hollander :+

[ Voor 22% gewijzigd door Engineer Stewie op 11-12-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Engineer Stewie schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:45:
[...]

Het is aan te raden om achterlichten bij DRL aan te zetten, maar het is geen verplichting voor constructeurs.

De tellerverlichting brand wel bij VW met DRL, enkel als er een lichtsensor is en het wordt donker gaat de tellerunit uit.
Ben wel benieuwd hoe ze dat met AID doen.

[...]

Hollander :+
tellerverlichting hoort overdag niet te branden bij DRL, die heeft namelijk een eigen lichtsensor. Zo zie je dat je tellerbak verlicht wordt als je een tunnel inrijdt en enkel DRL aan hebt. Daarnaast gaat je tellerbakverlichting ook automatisch aan als je dimlichten aan gaan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rainesh schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:47:
[...]

tellerverlichting hoort overdag niet te branden bij DRL, die heeft namelijk een eigen lichtsensor. Zo zie je dat je tellerbak verlicht wordt als je een tunnel inrijdt en enkel DRL aan hebt. Daarnaast gaat je tellerbakverlichting ook automatisch aan als je dimlichten aan gaan.
Echt? Dacht dat dat verlicht was door de dag. Zal er eens op letten dan :).
Heb mijne schakelaar 99,9% van de tijd op auto staan, enkel bij mist soms niet. Ik ben nogal slordig in die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:53:
[...]

Echt? Dacht dat dat verlicht was door de dag. Zal er eens op letten dan :).
Heb mijne schakelaar 99,9% van de tijd op auto staan, enkel bij mist soms niet. Ik ben nogal slordig in die dingen :)
Je gaat het ook zien dat je AID feller en dimmer wordt. Ik zie dat ook in mijn VC.

Ik krijg vaak klanten die bijv geen lichtsensor hebben maar toch weer denken eentje te hebben omdat ze hun tellerbak automatisch zien oplichten en dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:47:
[...]
Ja, dat is weer een goeie opmerking. Want, en ik ben er nog niet achter, maar volgens mij gaat de interieurverlichting niet alleen maar aan of uit maar gaat het, ja hoe noem je dat, oplopend aan. Dus van 0% naar uiteindelijk (als het echt donker is) 100%. Met tussenstapjes dus ...

Voor mijn lokale dealer is het 'de eerste keer' dat ze zo'n uitlaat gaan aanbrengen. Moe(s)t ook besteld worden in Deutschland. Niet op voorraad in Nederland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hier tot dusver geen terugroepactie voor die Hill-hold functie. Vind het sowieso een kut-functie, hier in het heuvelachtige gebied moet je regelmatig een hellingproef doen, en je moet het al echt bont maken wil je niet normaal wegkomen met voet op de rem/zonder handrem. De keer dat ik hill-hold heb gebruikt liet hij de handrem niet los dus sloeg af.

Wat is die traction control irritant trouwens, in de sneeuw wil ik gewoon op koppel kunnen rijden (voor zover dat al nodig is met winterbanden), dus in de 2 optrekken als het bergop even niet wil qua grip. Met een beetje wheelspin gaat ie al flink vermogen korten dus kom je nergens. Een launch zonder dat geval op sport-mode hebben staan is ook weggegooide moeite. Kom je maar tot 60% gas vaak.

[ Voor 20% gewijzigd door Kuusj op 11-12-2017 12:09 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

kuusj98 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:06:
[...]

Hier tot dusver geen terugroepactie voor die Hill-hold functie. Vind het sowieso een kut-functie.
Tsja, wat moet ik er van zeggen? Misschien gebruik ik de functie niet zoals het bedoeld is hoor, maar naast het altijd heuvelachtige Voorburg kent mijn woonplaats ook niveauverschillen in het wegdek. Dan trap ik even op de rem en de auto blijft stilstaan. Ook, maar dat is mijn ervaring en kan misschien ook anders: ik kom thuis, zet de auto uit en de handrem wordt automatisch ingeschakeld. En nu heb ik zelf het idee dat dat niet het geval is wanneer je Auto Hold niet ingeschakeld hebt.

Kan zijn dat de terugroepactie met model(jaar) te maken heeft. Werd mij verder niet verteld, alleen dat het gratis is. Dus doe maar een 'gratis update-tje'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
De AID doet dat dan heel subtiel, ik zie iig geen verschil tussen donker en licht bij de AID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

GerCor schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:16:
[...]

Tsja, wat moet ik er van zeggen? Misschien gebruik ik de functie niet zoals het bedoeld is hoor, maar naast het altijd heuvelachtige Voorburg kent mijn woonplaats ook niveauverschillen in het wegdek. Dan trap ik even op de rem en de auto blijft stilstaan. Ook, maar dat is mijn ervaring en kan misschien ook anders: ik kom thuis, zet de auto uit en de handrem wordt automatisch ingeschakeld. En nu heb ik zelf het idee dat dat niet het geval is wanneer je Auto Hold niet ingeschakeld hebt.

Kan zijn dat de terugroepactie met model(jaar) te maken heeft. Werd mij verder niet verteld, alleen dat het gratis is. Dus doe maar een 'gratis update-tje'. :)
Dat hij automatisch de handrem aantrekt wist ik niet, staat eigenlijk altijd uit. Maar goed, vertrouw ik dat systeem of trek ik zelf even aan die knop? Bij ons staat de auto op een oprit van 5%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Auto Hold functie is wat mij betreft juist een zeer waardevolle toevoeging. Nooit last van gehad, enkel maar plezier van!

Inderdaad: automatisch je handrem aantrekken, maar het belangrijkste is dat je zelf geen capriolen hoeft uit te halen om gecontroleerd en vooral gedoseerd weg te rijden op een helling, in een parkeergarage komt dat bijvoorbeeld regelmatig voor, daar hoef je niet voor in Oostenrijk te wonen.

Kan me eigenlijk ook geen situatie indenken waarbij het systeem als vervelend wordt ervaren? Wel hoorde ik dat die Auto Hold in de eerste paar jaar nogal lang de rem vasthield, maar dat is bij mij nooit aan de orde geweest (Passat, bouwjaar 2015), is dat misschien waar je aan refereert?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Precies, ik moest mijn vriendin vertellen dat ze de auto niet in de versnelling hoeft te zetten en met haar vingers van die Auto Hold functie af moet blijven. Tsja, dat is even een omschakeling als je dat gewend bent te doen.

Maar of handrem met deze temperaturen verstandig is? Normaal, als het vriest, geen handrem maar juist in de versnelling.

O, en psssst. Mijn vriendin weet helemaal niks van die nieuwe uitlaat. Volgens mij komt ze ook nooit achter als ik niks zeg. >:) Voor haar gaat de auto naar de garage voor het smeren van Panoramadak en update Auto Hold. (hihi).

Later ga ik elektrisch inklapbare spiegels aanschaffen. Dan zal ze vast vragen: Huh, was dat altijd al zo? Dan zeg ik: tuurlijk, gebruik je dat dan nooit? <3 (kans dat ze daar intrapt acht ik echter klein).

Allemaal onder het motto: Need to know, nice to know. Ik werk vaak 's avonds en overdag komen ze met enige regelmaat pakketjes brengen. Heb ik ook geen idee wat zij, of mijn dochter, besteld hebben.
kuusj98 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:19:
[...]

Dat hij automatisch de handrem aantrekt wist ik niet, staat eigenlijk altijd uit. Maar goed, vertrouw ik dat systeem of trek ik zelf even aan die knop? Bij ons staat de auto op een oprit van 5%.
Het lampje van Auto Hold gaat uit en van de handrem gaat aan. Dus ja ... vertrouw je dat systeem? Probeer maar eens weg te rijden dan. Dat wordt het niet...

[ Voor 70% gewijzigd door GerCor op 11-12-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:29:

Allemaal onder het motto: Need to know, nice to know
Als alleenstaande man heb je daar allemaal geen last van.
Wil ik velgen voor de auto, rondkijken, prijsoffertes vragen en bestellen maar :).

Vond de auto hill hold op de Passat break uit 2011 alvast relaxed. Deed zijn werk goed.
Heb nu Hill assist en in het begin bolde ik wel eens achteruit doordat die na 2s altijd de rem lost. Was verschieten in het begin en dacht dat er iets scheelde, maar dat hoort zo dus op de octavia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zal het even hip vragen: Gast, echt?.... alleenstaande ma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:56:
[...]

Ik zal het even hip vragen: Gast, echt?.... alleenstaande ma?
Gast? Ik ben 36 jaar. Moet duidelijk man zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:59:
[...]
Gast? Ik ben 36 jaar. Moet duidelijk man zijn O-)
Whahaha. Klein typefoutje en je bent ineens heel iemand anders. _O-

Maar je overweegt het ook niet ..... :N

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 11-12-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

RomeoJ schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:25:
Auto Hold functie is wat mij betreft juist een zeer waardevolle toevoeging. Nooit last van gehad, enkel maar plezier van!

Inderdaad: automatisch je handrem aantrekken, maar het belangrijkste is dat je zelf geen capriolen hoeft uit te halen om gecontroleerd en vooral gedoseerd weg te rijden op een helling, in een parkeergarage komt dat bijvoorbeeld regelmatig voor, daar hoef je niet voor in Oostenrijk te wonen.

Kan me eigenlijk ook geen situatie indenken waarbij het systeem als vervelend wordt ervaren? Wel hoorde ik dat die Auto Hold in de eerste paar jaar nogal lang de rem vasthield, maar dat is bij mij nooit aan de orde geweest (Passat, bouwjaar 2015), is dat misschien waar je aan refereert?
Ik heb er geen last van (immers het kan uit), maar hij houd de rem te lang vast inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je kunt Hill assist en autohold aanpassen met vcds. Dat ie zn rem sneller los laat.

Bij mij komt Autohold binnenkort achteraf erin, bij Audi een optie en bij VW weer standaard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AndRo555 schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:32:
[...]

Voor 4.6l/100km te rijden moet je echt wel moeite doen hoor. Weinig stad en veel snelweg met acc op 100, anders haal ik dat niet. (En de Passat is gestroomlijnder dan de Golf, dus zou die minder moeten verbruiken op de snelweg).
Toen ik mijn CC kocht (2.0 TDI 170pk, CFGB motor) deed ie iets van 6l/100km met cruise op 120km/u.
Nadat ik letterlijk alles wat met Bluemotion te maken had eraf gesloopt had ( DPF en EGR eraf, ECU remap op de 'sjoemelsofteware', Start-Stop disable) ben ik naar 4.7l/100km gegaan met 120km/u op de cruise.
Soms gaat ie naar 4.4km, soms naar 4.9km, beetje afhankelijk van het weer.
Zuinig kunnen ze inderdaad zeker wel zijn >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:22
Madshark schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:29:
[...]

Toen ik mijn CC kocht (2.0 TDI 170pk, CFGB motor) deed ie iets van 6l/100km met cruise op 120km/u.
Nadat ik letterlijk alles wat met Bluemotion te maken had eraf gesloopt had ( DPF en EGR eraf, ECU remap op de 'sjoemelsofteware', Start-Stop disable) ben ik naar 4.7l/100km gegaan met 120km/u op de cruise.
Soms gaat ie naar 4.4km, soms naar 4.9km, beetje afhankelijk van het weer.
Zuinig kunnen ze inderdaad zeker wel zijn >:)
Dingen zoals een DPF, EGR en NOx verminderende installaties (Lean NOx trap) kosten nu eenmaal extra brandstof. Doe je die allemaal weg dan ben je inderdaad zuiniger. Maar dan rijdt je ook gewoon terug in een heel erg vervuilende diesel. Weet dat je nu 100 tot 1000 keer zoveel uitstoot dan dat die uit de fabriek rolde.
Je bespaart misschien wat op diesel en potentieel extra onderhoud (DPF vervangen), maar is het dat echt al die extra emissies waard? :/
Voor mij mogen die EGR/DPF delete diesels gewoon rechtstreeks de shredder in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:23:
Je kunt Hill assist en autohold aanpassen met vcds. Dat ie zn rem sneller los laat.

Bij mij komt Autohold binnenkort achteraf erin, bij Audi een optie en bij VW weer standaard....
Vandaar dat jij een Audi hebt en geen VW. Valt er nog wat te knutselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:43:
[...]

Vandaar dat jij een Audi hebt en geen VW. Valt er nog wat te knutselen.
En we zijn nog niet klaar...heb een volledig front camera + stuurhendels etc gezien Lane Assist retrofit. Heb dan alleen een nieuwe voorruit nodig...dus toch maar even mee wachten.

Als ik dat kan retrofitten, dan heb ik gelijk het volgende erbij:
- Lane Assist
- Verkeersbordenherkenning
- Emergency Assist
- File Asisstent

:) En nee jullie gaan geen steen op mijn voorruit pleuren bij komende meeting :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:37:
[...]

Dingen zoals een DPF, EGR en NOx verminderende installaties (Lean NOx trap) kosten nu eenmaal extra brandstof. Doe je die allemaal weg dan ben je inderdaad zuiniger. Maar dan rijdt je ook gewoon terug in een heel erg vervuilende diesel. Weet dat je nu 100 tot 1000 keer zoveel uitstoot dan dat die uit de fabriek rolde.
Je bespaart misschien wat op diesel en potentieel extra onderhoud (DPF vervangen), maar is het dat echt al die extra emissies waard? :/
Voor mij mogen die EGR/DPF delete diesels gewoon rechtstreeks de shredder in.
Zolang er in mijn woonplaats 100den schepen rondvaren die mogen varen op met chemisch afval aangemengde zware stookolie ga ik mezelf niet druk lopen maken om een hogere roetuitstoot waarvan men het nog niet eens volledig eens is of een DPF nou wel überhaupt 'beter' is (gezien de verhoogde fijnstof uitstoot).
Ik doe gewoon niet mee aan deze symboolpolitiek, daarentegen is het wel goed dat er minder aardolie verbruikt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Net de rest van de deur lichtjes ingebouwd. Achterste zijn plug en play. Passagiers deur ook; bestuurders deur iets minder afhankelijk van welke opties hebt. Ik snap dat je moet bezuinigen, maar komop VW. 4 Reflectors vs lichtjes. Dat kan de kost niet zijn. 8)7

Ziet er stukken beter uit met lichtjes in de deuren (blijkbaar ontbrak er zelfs 1 reflector, nooit opgevallen)

Zier er netjes uit en past perfect. Enige waar ik nog zit over te twijfelen, momenteel zijn de leds volledig rood. Kan zijn dat ik ze nog verander zodat op de grond wit is (achter wit glasje) en rood (achter rood glas).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dzhS95h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CAeaiMP.jpg

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
@Ido- Jij mag jezelf ook wel eens melden hier :)

Mooie bak heb je!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier vandaag m'n auto een 90K beurt laten geven met 90K op de teller... SPOT-ON 8)

't Duurde wat langer vanwege een update van de software van de "auto-hold" én de katalysator.... Wel grappig dat m'n auto wel op de katalysator een terugroepactie had staan maar tijdens de "sjoemeldiesel" update géén actie nodig had dus ik ben benieuwd wat er aan die katalysator veranderd is (en wat er tijdens de éérste APK een maand of 3 geleden niet uitgekomen is).

Zó stond 'ie vanochtend bij de dealer.... :o 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k7YiNglOWxqIcTvXW4WbKAO1/medium.jpg

Een paar uur later een compleet filmpje in de mail met een "walkthrough" om en onder de auto door terwijl 't ding volledig gewassen op de brug stond zónder bodemafdekplaat... Wel grappig (maar zo zie ik 't ding wel vaker) 8)

Overigens ook leuk: Krijg je een leenauto mee met zomerbanden.... Was best lekker glibberen en glijden vandaag hier in't zuiden >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 11-12-2017 22:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndRo555
Madshark schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:58:
[...]

Zolang er in mijn woonplaats 100den schepen rondvaren die mogen varen op met chemisch afval aangemengde zware stookolie ga ik mezelf niet druk lopen maken om een hogere roetuitstoot waarvan men het nog niet eens volledig eens is of een DPF nou wel überhaupt 'beter' is (gezien de verhoogde fijnstof uitstoot).
Ik doe gewoon niet mee aan deze symboolpolitiek, daarentegen is het wel goed dat er minder aardolie verbruikt wordt.
Dat schepen zoveel rotzooi uitstoten is niet eerlijk, echter varen die niet in ondergrondse parkeergarages, tunnels, stadskernen en woonwijken. Juist daar ga jij met je wagen extra veel uitstoten en dan is het niet alleen roet of fijn stof, maar ook NOx met hopen. Die emissies hebben een erg grote directe impact op de leefomgeving, die paar gram CO2 die je "bespaart" door zuiniger te zijn, hebben dat niet op korte termijn.

Vrij wansmakelijk om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten op kosten van gezondheid van je directe leefomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:13:
[...]

Dat schepen zoveel rotzooi uitstoten is niet eerlijk, echter varen die niet in ondergrondse parkeergarages, tunnels, stadskernen en woonwijken. Juist daar ga jij met je wagen extra veel uitstoten en dan is het niet alleen roet of fijn stof, maar ook NOx met hopen. Die emissies hebben een erg grote directe impact op de leefomgeving, die paar gram CO2 die je "bespaart" door zuiniger te zijn, hebben dat niet op korte termijn.

Vrij wansmakelijk om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten op kosten van gezondheid van je directe leefomgeving.
Misschien moet je eerst maar eens wat beter inlezen wat NOx uitstoot van een pre-euro5 auto nu precies voor invloed heeft op je gezondheid (lees gering), maar blijf maar gerust onzin roeptoeteren dat mijn auto een dodelijke giftige wolk uitstoot, ik rij er geen kilometer minder door.
Maar een schip dat letterlijk chemisch afval aan het verbranden is, natuurlijk toppie, want "niet eerlijk".
Ik kan me verder geen massa sterfte herinneren in de jaren 70/80/90 door auto's zonder een EGR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Madshark schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:19:
[...]

Misschien moet je eerst maar eens wat beter inlezen wat NOx uitstoot van een pre-euro5 auto nu precies voor invloed heeft op je gezondheid (lees gering), maar blijf maar gerust onzin roeptoeteren dat mijn auto een dodelijke giftige wolk uitstoot, ik rij er geen kilometer minder door.
Maar een schip dat letterlijk chemisch afval aan het verbranden is, natuurlijk toppie, want "niet eerlijk".
Ik kan me verder geen massa sterfte herinneren in de jaren 70/80/90 door auto's zonder een EGR.
Op vlak van uitstoot en het effect op de gezondheid ben ik ver van een specialist.

Het enige dat hier vast staat is dat je moedwillig de emissies van je wagen slechter hebt gemaakt voor financieel gewin (minder verbruik en potentieel minder onderhoudskosten). Dat schepen veel uitstoten, het effect van NOx slechts beperkt is of het gebrek aan egr geen massasterfte veroorzaakt, doet daar helemaal niets aan.

Verder wil ik er ook geen woorden meer aan vuil maken, want deze discussie gaat nergens naartoe en hoort niet meer in dit topic ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AndRo555 schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:58:
[...]

Op vlak van uitstoot en het effect op de gezondheid ben ik ver van een specialist.

Het enige dat hier vast staat is dat je moedwillig de emissies van je wagen slechter hebt gemaakt voor financieel gewin (minder verbruik en potentieel minder onderhoudskosten). Dat schepen veel uitstoten, het effect van NOx slechts beperkt is of het gebrek aan egr geen massasterfte veroorzaakt, doet daar helemaal niets aan.

Verder wil ik er ook geen woorden meer aan vuil maken, want deze discussie gaat nergens naartoe en hoort niet meer in dit topic ondertussen.
Eigenlijk denk ik dat je die discussie juist wél zou moeten willen aangaan. Leg mij en anderen anders maar eens uit hoe een moderne motor welke met een beter rendement presteert (en dus méér Km's/L haalt) een grotere uitstoot kan hebben aan onverbrande gassen dan een motor welke af fabriek komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndRo555
wimmel_1 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:10:
[...]

Eigenlijk denk ik dat je die discussie juist wél zou moeten willen aangaan. Leg mij en anderen anders maar eens uit hoe een moderne motor welke met een beter rendement presteert (en dus méér Km's/L haalt) een grotere uitstoot kan hebben aan onverbrande gassen dan een motor welke af fabriek komt?
De technische kant leg ik graag uit. Het welles nietes of het nut echt zo schadelijk is voor mensen of niet ga ik niet meer op in. Voor mij is meer NOx, PN, HC, CO,... = slechter.
Mocht het iets te technisch zijn, onderaan is de conclusie.

Af fabriek komt je moderne diesel met vele systemen om emissies te beperken. Dan gaat het niet alleen over CO2 uitstoot, maar ook NOx, CO, HC, fijn stof, .... Deze zijn onder andere, maar niet beperkt tot:

EGR (exhaust gas recirculating)
Dit stuurt uitlaatgassen deels terug de de cilinders in. Als gevolg zijn de temperaturen in de verbrandingskamer lager en komt er veel minder NOx vrij. Nadeel is een hoger verbruik, want je motor loopt minder arm dan zonder EGR. Ook komt er veel particulate matter vrij. (wat door de DPF zal uitgefilterd worden.

DPF (Diesel particle filter)
Filter in de uitlaat die het fijn stof er grotendeels (95%+) uithaalt. Deze raakt af en toe vol (tussen de 500-1000km) en moet dan geregenereerd worden. Dat gebeurt door de uitlaat extra warm te stoken. Die warmte wordt ontwikkeld door extra diesel in je cilinders in te spuiten, later dan de normale inspuiting. Dit veroorzaakt extra warmte zonder dat om te zetten in functionele aandrijving. Dit geeft dus extra diesel verbruik.

Lean NOx trap.
Deze zit in de uitlaat en verzamelt NOx om deze dan verder te purgen door diesel in de uitlaat in te spuiten. Weer extra diesel die verbruikt wordt zonder functionele aandrijving daar tegenover.
SCR (selective catalytic reduction) wordt vaak als alternatief van een lean NOx trap gebruikt om NOx onder controle te krijgen, deze gebruikt daarbij AdBlue. SCR heeft daarbij geen extra diesel verbruik. Dit merk je vaak bij verbruikscijfers van andere merken die iets lager liggen, maar wel SCR en dus AdBlue gebruiken.

Al bij al heb je dus een moderne diesel motor die extra diesel verbruikt, zoals hierboven beschreven, om de uitstoot van alle soorten schadelijke stoffen te beperken.
Nadeel van dit extra diesel verbruik is de hogere CO2 uitstoot, echter is deze bij lange niet zo schadelijk als de uitstoot die net vermeden is. (en die CO2 is bij benzines nog een stuk hoger).

Het is allemaal niet zo simpel als meer in = meer uit. Dat geldt namelijk alleen voor CO2. Alle andere emissies zijn afwegingen tussen bepaalde doelen. En extreem zuinig en extreem weinig emissies gaat gewoon niet samen.

Neem je al deze emissie maatregelen er af dan heb je gewoon een zuinigere wagen, die wel heel veel meer NOx, fijn stof, etc. uitstoot, maar minder CO2. Al heb je liever te veel CO2 dan te veel van al de andere rommel. En laat de Euro normen nu net al die andere rommel limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:29:
Net de rest van de deur lichtjes ingebouwd. Achterste zijn plug en play. Passagiers deur ook; bestuurders deur iets minder afhankelijk van welke opties hebt. Ik snap dat je moet bezuinigen, maar komop VW. 4 Reflectors vs lichtjes. Dat kan de kost niet zijn. 8)7
Zelf denk ik: het heeft geen functie, anders dan dat je dat met een reflector ook kunt bereiken. Daarom zullen er geen lampjes inzitten. Tuurlijk, het staat leuk maar, zoals gezegd, het dient geen doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 02:28:
[...]

Zelf denk ik: het heeft geen functie, anders dan dat je dat met een reflector ook kunt bereiken. Daarom zullen er geen lampjes inzitten. Tuurlijk, het staat leuk maar, zoals gezegd, het dient geen doel.
Jawel....als je deur open doet in het donker kun je beter zien of er schijt op de grond ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
In mijn zoektocht naar velgen voor mijn nog te leveren Arteon ben ik op het volgende uitgekomen.

Velg: MAK Wolf in maatje 19", 8J breed en ET30 (1cm meer naar buiten dan standaard). Binnenkant zwart en buitenkant gepolierd.
Band: Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 in maatje 245/40R19

De goedkoopste (1532€) tot nu toe is een bandencentrale zeer lokaal met uitstekende service. MAK velgen lijken van goede kwaliteit te zijn en zijn stuk voor stuk TUV gekeurd. Ze hebben ook brand dedicated velgen maar ga voor een iets kleine ET waarde. Deze zullen dus centreerringen nodig hebben en de originele VW naafkappen zullen niet passen vrees ik. In ET42 waarde kan dat bv wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.finnfelger.no/pub/media/catalog/product/cache/image/700x560/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/W/4/W480-Mak_Wolf_Black_pol.jpg
Rainesh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:09:
[...]

Jawel....als je deur open doet in het donker kun je beter zien of er schijt op de grond ligt :+
Doen de lampjes in de spiegel dat al niet voor je de deur opent :p

[ Voor 59% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-12-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
wimmel_1 schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:05:
[...]

Hier vandaag m'n auto een 90K beurt laten geven met 90K op de teller... SPOT-ON 8)

't Duurde wat langer vanwege een update van de software van de "auto-hold" én de katalysator.... Wel grappig dat m'n auto wel op de katalysator een terugroepactie had staan maar tijdens de "sjoemeldiesel" update géén actie nodig had dus ik ben benieuwd wat er aan die katalysator veranderd is (en wat er tijdens de éérste APK een maand of 3 geleden niet uitgekomen is).

Zó stond 'ie vanochtend bij de dealer.... :o 8)

[afbeelding]

Een paar uur later een compleet filmpje in de mail met een "walkthrough" om en onder de auto door terwijl 't ding volledig gewassen op de brug stond zónder bodemafdekplaat... Wel grappig (maar zo zie ik 't ding wel vaker) 8)

Overigens ook leuk: Krijg je een leenauto mee met zomerbanden.... Was best lekker glibberen en glijden vandaag hier in't zuiden >:)
Sturen ze een filmpje van wat ze doen ja? Grappig, nooit gehoord.
ZOmerbandjes waren deze dagen wel stront irritant, heb serieus vast gestaan met de Golf, kon ik eerst wat sneeuw gaan weghalen achter en voor de banden ;(

Morgen de Golf 7.5 weg, en krijg ik mijn eigen nieuwe Polo business highline, gelukkig met winterbanden nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 12-12-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Marsjee schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:31:
[...]

ZOmerbandjes waren deze dagen wel stront irritant, heb serieus vast gestaan met de Golf, kon ik eerst wat sneeuw gaan weghalen achter en voor de banden ;(

Morgen de Golf 7.5 weg, en krijg ik mijn eigen nieuwe Polo business highline, gelukkig met winterbanden nog.
Nu al weg? Dan ben je wel een van de eerste met de nieuwe Polo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:09:

[...]

Ja en nee. De deur zit in de weg. Als jij ergens parkeert, en je doet de deur open, blijft het donker tussen de deur en de wagen. En dat is nu net waar je je voeten zetten. Die lichtjes in je spiegel zijn enkel handig als je aan je wagen komt en voor je de deur open trekt :p

Nu heb ik beide 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:52:
[...]

Nu al weg? Dan ben je wel een van de eerste met de nieuwe Polo :)
Was een tijdelijk auto helaas. :X Tot nu toe idd nog maar 2keer de nieuwe Polo zien rijden idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

In mijn zoektocht naar velgen voor mijn nog te leveren Arteon ben ik op het volgende uitgekomen.

Velg: MAK Wolf in maatje 19", 8J breed en ET30 (1cm meer naar buiten dan standaard). Binnenkant zwart en buitenkant gepolierd.

De goedkoopste (1532€) tot nu toe is een bandencentrale zeer lokaal met uitstekende service. MAK velgen lijken van goede kwaliteit te zijn en zijn stuk voor stuk TUV gekeurd. Ze hebben ook brand dedicated velgen maar ga voor een iets kleine ET waarde. Deze zullen dus centreerringen nodig hebben en de originele VW naafkappen zullen niet passen vrees ik. In ET42 waarde kan dat bv wel.

[afbeelding]

[...]
MAK is toch ook gewoon partner van VW v.w.b. velgen? In ieder geval in NL dan denk ik want dit was ook het merk dat in het 'velgenboek' van mijn VW dealer stond toen ik daar m'n voormalige auto, een Polo 6R, bestelde. Ik koos toen voor de MAK Iguan, en daarop werd door de dealer bij aflevering ook gewoon het VW logo op de naaf van aangebracht, zag er gewoon uit als OEM.

Kwaliteit was ook goed verder, had ze er het hele jaar opliggen, dus ook in de winter, maar na 3 jaar zagen ze er nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Weemism schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:04:
[...]

MAK is toch ook gewoon partner van VW v.w.b. velgen? In ieder geval in NL dan denk ik want dit was ook het merk dat in het 'velgenboek' van mijn VW dealer stond toen ik daar m'n voormalige auto, een Polo 6R, bestelde. Ik koos toen voor de MAK Iguan, en daarop werd door de dealer bij aflevering ook gewoon het VW logo op de naaf van aangebracht, zag er gewoon uit als OEM.

Kwaliteit was ook goed verder, had ze er het hele jaar opliggen, dus ook in de winter, maar na 3 jaar zagen ze er nog als nieuw uit.
Mak heeft inderdaad brand dedicated velgen voor VW. Die hebben dan ook dezelfde naafgat diameter en alle OEM hardware (bouten en caps), Maar ik ga kiezen voor een kleinere ET zodat de velgen wat meer richting buitenkant komen en dan is het naafgat 76mm ipv 57,1mm. Mss zijn er caps voor 76mm van VW, dat weet ik (nog) niet...

Kwaliteit lijkt inderdaad gewoon goed te zijn. Niet de top ala BBS en consoorten maar daar ben ik niet naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

[afbeelding]

[...]

En als je kijkt bij onze Duitse vrienden via Ebay?
https://www.ebay.de/sch/i...S0&_nkw=MAK+Wolf&_sacat=0

Wilt vaak nog wel eens lonen om ze daar vandaan te trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:14:
[...]

Mak heeft inderdaad brand dedicated velgen voor VW. Die hebben dan ook dezelfde naafgat diameter en alle OEM hardware (bouten en caps), Maar ik ga kiezen voor een kleinere ET zodat de velgen wat meer richting buitenkant komen en dan is het naafgat 76mm ipv 57,1mm. Mss zijn er caps voor 76mm van VW, dat weet ik (nog) niet...
Jouw keuze natuurlijk, maar wordt het dan niet een beetje een pooierbak qua uitstraling? Zonde zou ik vinden van een splinternieuwe wagen, zeker als die zo gedistingeerd is als de Arteon. Maar wellicht dat de standaard ET waarde inderdaad wel te diep ligt bij dit model, heb ik ook wel eens vaker gezien op zich, en dan kan het een verbetering zijn.
Kwaliteit lijkt inderdaad gewoon goed te zijn. Niet de top ala BBS en consoorten maar daar ben ik niet naar op zoek.
Mwah, ik vraag me af of BBS niet een beetje overrated is wat dat betreft. Natuurlijk wel t.o.v. de budget/China merken, maar ik denk dat hun prijspunt toch vooral gebaseerd is op de status van hun merk, niet zozeer een betere kwaliteit t.o.v. een A-merk als bijv. MAK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mijn mening....ik zou lekker voor originele 19 inch velgen gaan. OEM look vind ik altijd een +1

Zo ben ik op zoek naar deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0lkl0DI1PVpR1sel4qZJpXOc/full.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Rainesh op 12-12-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Daarnaast zorgt een van de fabrieksspecs afwijkende ET-waarde ook voor een afwijkende geometrie van de ophanging heb ik altijd begrepen, en dus voor een overmatige slijtage van je wiellagers doordat de balans van je ophanging niet meer klopt.

Daarnaast,
Jouw keuze natuurlijk, maar wordt het dan niet een beetje een pooierbak qua uitstraling?
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4556/24139521377_78f67733cf_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4529/24139520657_eb825af3ba_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:39
Marsjee schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:31:
[...]

Daar willen we natuurlijk foto's van zien. Met welke opties heb je de Polo besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rainesh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:29:
Mijn mening....ik zou lekker voor originele 19 inch velgen gaan. OEM look vind ik altijd een +1
Het is een leasebak, kreeg geen 19" velgen. Anders had ik OEM 19" velgen besteld, ookal vind ik ze niet zo mooi. Er was voor de R-line welgeteld 1 velg te kiezen.
En om voor die set 2500+€ neer te tellen doe ik niet, dat is 1000€ meer en daar zitten 'slechtere' banden op...
Weemism schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:20:
[...]

Jouw keuze natuurlijk, maar wordt het dan niet een beetje een pooierbak qua uitstraling? Zonde zou ik vinden van een splinternieuwe wagen, zeker als die zo gedistingeerd is als de Arteon. Maar wellicht dat de standaard ET waarde inderdaad wel te diep ligt bij dit model, heb ik ook wel eens vaker gezien op zich, en dan kan het een verbetering zijn.
Velg ligt in de verste verte niet gelijk met de wagen, de velg zal er niet uitsteken. Dat vind ik zelf niet mooi.
De velgen van mijn Octavia bv liggen veel te diep, zo diep dat het lelijk is.

Het alternatief is ET42, dus nog eens 2mm meer naar binnen. Niet dat iemand dat opvalt wss :+ . Maar dan hebben ze wel de juiste naafdiameter en passen de originele bouten en naafkap. Maar dat zijn dingen die ik nog kan kiezen als ik ze effectief bestel. Er is een mogelijkheid om een ET30 velg te passen voor bestelling.

Maar ABT pleurt daar ET33 onder en dan 9J breed wat neerkomt op nog een centimeter meer naar buiten dan ET30 8J (en dus ET20). En dat ziet er eigenlijk nog steeds netjes uit.

Met de uitstraling van de Mercedes vind ik overigens niks mis, die BMW daarentegen 8)7
Famous schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:19:
[...]

En als je kijkt bij onze Duitse vrienden via Ebay?
https://www.ebay.de/sch/i...S0&_nkw=MAK+Wolf&_sacat=0

Wilt vaak nog wel eens lonen om ze daar vandaan te trekken. :)
Ze zijn daar 40€ goedkoper, met 80€ verzendkosten worden ze dus 40€ duurder dan bij de lokale bandenboer. En dan moet je nog zoeken achter een bandencentrale die banden op eigen velgen wil trekken en daar flink voor doorrekent...

[ Voor 21% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-12-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:45:
[...]

Daar willen we natuurlijk foto's van zien. Met welke opties heb je de Polo besteld?
Eigenlijk bijna niks.... natuurlijk wel de standaard opties die bij de Business Highline zitten, gezien ik een voorraad model gekozen heb. Had geen zin om tot april - mei te wachten op een custom gekozen Polo.

Dus nu kwa kosten een lekker goedkoop autotje, kan ik wat meer sparen de komende 3/4 jaar. :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Volkswagen Polo 1.0 TSI 70kW 7-DSG Highline 5D 

Pareleffect lak
- Deep Black pareleffect
Parkeersensoren (Park Distance Control)
Asbak en aansteker vóór
Spiegelpakket
Mobiele online diensten (Car-Net): ''App-Connect'' smartphone-integratie
Radio- en multimediasysteem ''Composition Media
Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
Diverse Accessoires
- Zonder sport select

Overigens is de levertijd van morgen, gewijzigd naar Januari. Lease maatschappij heeft liever 2018 op de papieren staan blijkbaar :/

[ Voor 9% gewijzigd door Marsjee op 12-12-2017 13:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

De caddy is terug van de spuiter. Nog helemaal gereed maar het gaat opschieten

En afgelopen zondag toch maar even ermee gereden in de sneeuw.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/83.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/84.jpg

Ik heb er ook nog een video van. ;)

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marsjee schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:26:
[...]
Overigens is de levertijd van morgen, gewijzigd naar Januari. Lease maatschappij heeft liever 2018 op de papieren staan blijkbaar :/
Snap ik, volgens mij wordt er in nov/dec geen enkele leaseauto uitgeleverd.

Mijn polo is van week 3 naar ... eind maart verschoven ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Ediejo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
Top werk! Lekker sportief. Zo moet een caddy zijn. Lekkere velgjes eronder.😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ediejo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
Zou ook niet misstaan op de aanstaande meet-up 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Engineer Stewie sorry schat, was maar een tip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:29:
[...]
Zit vast met klikkers. Je kan dat bakje waar die connector in zit er gewoon uit trekken.
Openen van dat bakje, die rubber mat eruit halen en dan zitten er wat gaten in. Daar ijzerdraad door of een haak en dan droge snok. En je heb het. Dan kan je die usb losklikken. De andere kant zit vast in de radio dus die moet er ook uit :D

:p
Nog even hier op terugkomend. Ik kom dit tegen en ik heb het bovenstaande verhaal begrepen. Echter, dit lijken mij gewoon 2 connectoren. Kan ik toch niet de kapotte er uit wippen en deze 'nieuwe' aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E7WV7ek5LMNrSQyPMcaOfkHj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KODmLB3MtSRhwPTeJhb1uhAQ/full.jpg

Dit bedoel ik uiteindelijk aan te treffen. Wel een hele andere auto maar ....

YouTube: Installing/Fixing USB AUX Port for the 2015 Nissan Sentra

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 12-12-2017 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:18:
[...]

Nog even hier op terugkomend. Ik kom dit tegen en ik heb het bovenstaande verhaal begrepen. Echter, dit lijken mij gewoon 2 connectoren. Kan ik toch niet de kapotte er uit wippen en deze 'nieuwe' aansluiten?

[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn ook maar 2 connectoren. Probleem is die clips alles vasthouden. Je kan proberen door gewoon te sleuren’ ofwel plooien de clips ofwel heb je helft van dashboard mee. Normaal pak je dat bakje eruit en duw je clips in waardoor het vanzelf lost komt.

Die assenbak kan je er gewoon uittrekken, zit geloof ik zonder vijzen vastgeklikt. Kan je gewoon langs achterkant deftig die dingen unpluggen en losklikken’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:47:
[...]

Zijn ook maar 2 connectoren. Probleem is die clips alles vasthouden. Je kan proberen door gewoon te sleuren’ ofwel plooien de clips ofwel heb je helft van dashboard mee. Normaal pak je dat bakje eruit en duw je clips in waardoor het vanzelf lost komt.

Die assenbak kan je er gewoon uittrekken, zit geloof ik zonder vijzen vastgeklikt. Kan je gewoon langs achterkant deftig die dingen unpluggen en losklikken’
azz_kikr, je moet het me maar niet kwalijk nemen maar soms begrijp ik echt niet wat je schrijft. Je gebruikt woorden die 'wij' in Nederland niet gebruiken. Ik heb het besteld en ga eigenlijk precies hetzelfde proberen zoals in dat filmpje. M.a.w. Het blokje zoals op de foto loswrikken en dan kijken hoe e.e.a. aangesloten zit. Kan ik die connectoren loskrijgen dan sluit ik ze op dezelfde manier weer aan op de nieuwe.

Dus, ik waardeer in hoge mate wat je schrijft maar woorden zoals 'vijzen' en 'plooien van clips'.... ik heb er geen beeld bij. Ik snap uit jouw woorden wel dat ik wat problemen mag verwachten maar verwacht dus niet dat ik met de Discover Pro unit zelf iets moet doen met kabels loshalen e.d.

Dus eigenlijk zoals op dit filmpje: YouTube: Cable media in golf mk7.

Even een printscreen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ngt1CAirM7pnyIYMQGe6cMnS/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 12-12-2017 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Geen probleem sjoeke, tnx voor de moeite hoor.

Ik ben nogal een 'lui' iemand en maak het me graag gemakkelijk. Ik had voorgenomen om onder de 150€ prijsverschil het aan een lokale dealer te gunnen. Nu blijkt die lokale dealer ruim 150€ goedkoper te zijn, dus dan is de keuze snel gemaakt.

De velgen zijn een stukje goedkoper en de banden zijn 1€ duurder dan de online prijs. Maar de prijs bij de lokale bandenboer is incl balanceren en montage... Denk niet dat ik nog goedkoper ga vinden, er is nog 1 centrale op mijn woon-werk route waar ik nog eens binnenspring van de week.

Ben voor 95% zeker dat het die velgen gaan worden, in de ET waarde die ik wil zal het dus zonder de VW naafkap zijn, maar dat is niet zo erg. Ik heb de keuze tussen ET42 (-2mm) en VW naafkap en ET40 (origineel) of ET30 (+10mm naar buiten) zonder VW naafkap.
Op foto's van ABT staan velgen met +20mm en dat is er net een tikje over, al zit de bovenkant van de band nog steeds in de wielkuip. Denk dat +10mm wel goed zal staan en dat gaat de immense leegte tussen band en auto wat maskeren. Verlagen is voor mij een dikke no go en zal het dus zo moeten oplossen.
GerCor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:09:

Dus, ik waardeer in hoge mate wat je schrijft maar woorden zoals 'vijzen' en 'plooien van clips'....
Dat Vlaams eh, moeilijk te verstaan :+ .
Vijzen = schroef
tournevies = schroevendraaier
clip = klemmetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik begreep dat je het hele bakje waar de aansluiting (het blokje) in zit gemonteerd er gemakkelijk uit kunt halen, maar de aansluitingen zelf nogal moeilijk zijn? Ik ga in ieder geval een poging doen en lukt het mij niet dan neem ik het blokje mee naar de VW-dealer als ze mijn uitlaat gaan vervangen. Dan mag de monteur een poging doen. Blokje kost €10 plus €8 verzendkosten. AUX gebruik ik nooit maar USB laden, daar kun je nooit genoeg van hebben. :9

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 13-12-2017 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Als die USB spullen goed aangesloten worden / zijn dan kun je er ook gewoon media van afspelen én je kaarten er mee updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat mij trouwens opviel met de GTE is dat deze vrij gevoelig op het gas is. Zeker met het rijden in de sneeuw is dit best irritant. Er zit niet echt een snow modus op waarbij je gedoseerder gas kan geven.
Optrekken in de tweede versnelling is ook niet mogelijk.
Verder is de climatiseerstand ideaal 8)
jammer alleen dat ik dat niet kan via de vw app, het abo is verlopen voor dit voertuig.

[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 13-12-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:38:
@GerCor Als die USB spullen goed aangesloten worden / zijn dan kun je er ook gewoon media van afspelen én je kaarten er mee updaten.
Yep, dat weet ik. Thanks. (Ik heb MIB1 dus geen Android auto, Apple Carplay en MirrorLink). Maar dat doe ik al op een andere manier. Gelukkig heb je meerdere opties. USB zal dus eigenlijk alleen voor het opladen zijn. Ik heb al een dubbele USB-adapter in de sigarettenaansteker. Maar ja, vaak zitten mijn vriendin en dochter ook in de auto dus die ben ik al kwijt als ik instap. ;) Kan mijn telefoon mooi achter het klepje opladen...(blokje wordt morgen geleverd). Handig die site van BM Parts (tip van @Rainesh ).

-----

Ik heb nog nooit winterbanden gekocht. Vind het in Nederland niet nodig. Ik zie auto's maanden rondrijden met die vieze zwarte velgen terwijl er misschien een paar dagen echt sneeuw ligt in Nederland. Maar met zomerbanden rijden zoals de afgelopen dagen, het is bijna niet te doen. Vaagt stuurmanskunst dus een leuke uitdaging. Maar voor mij weegt dat niet op tegen de kosten van winterbanden.

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 13-12-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:26:

Ik heb nog nooit winterbanden gekocht. Vind het in Nederland niet nodig. Ik zie auto's maanden rondrijden met die vieze zwarte velgen terwijl er misschien een paar dagen echt sneeuw ligt in Nederland. Maar met zomerbanden rijden zoals de afgelopen dagen, het is bijna niet te doen. Vaagt stuurmanskunst dus een leuke uitdaging. Maar voor mij weegt dat niet op tegen de kosten van winterbanden.
Ik heb wel winterbanden die op mijn LM velgen getrokken worden (en dus dezelfde maat hebben als zomerbanden). Deze zijn niet van al te goede kwaliteit (lease vind dat niet zo belangrijk..) maar heb in alle omstandigheden grip gehad.
Moet er eerlijk bijzeggen dat ik niet in de ergste periode gereden heb, was voor de sneeuwbui reeds op mijn werk en ben omstreeks 14h naar huis gekeerd (toen de file gedaald was tot 385km 8)7 ).

Heb jaren zonder winterbanden gereden maar op dagen zoals maandag is dat echt onverantwoord. Met zomerbanden zou ik gewoon thuisgebleven zijn...

Wij (mijn buren en ik) hebben trouwens gemerkt dat een asfaltwegje zonder voetpad/fietspad in het midden van een grasveld na een hevige sneeuwbui niet te zien is. Was mooi 1 vlakte met 70m verder de kruisende straat.
We wonen dan met 3 personen (ook 3 vrijstaande huizen uit 2016 :+ ) in een volledig doodlopende straat maar daar gaan we toch iets op moeten verzinnen. Mijn buurvrouw is naast de weg gereden en die zat meteen vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Viper® schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:43:
Wat mij trouwens opviel met de GTE is dat deze vrij gevoelig op het gas is. Zeker met het rijden in de sneeuw is dit best irritant. Er zit niet echt een snow modus op waarbij je gedoseerder gas kan geven.
jammer alleen dat ik dat niet kan via de vw app, het abo is verlopen voor dit voertuig.
Dat zit er bij mij dan wel op. (Tig 4motion)Dan reageert je gas veel minder gevoelig en heb je 50/50 verdeling. Alleen schakelt die modus zichzelf uit van zodra je sneller dan 15 rijd :( daarboven hang je dus terug af van de haldex wanneer die beslist de nodige wielen aan te drijven. (Tsc af, whieeeee)

De downhill assist is dan wel weer leuk om de glibberige heuveltjes af te dalen.

Allemaal met zomerbandjes :+ als deze versleten zijn wss omschakelen naar 4 seizoens gewoon. Het is toch geen sportieve wagen waarmee ik rij, en het iets groffere profiel kan handiger zijn voor me op gras. Maar ik kan niet zeggen dat ik problemen heb gehad. Het is maar sneeuw...daarin kan je gewoon normaal rijden. Het is maar als ze met ijzel beginnen dat het echt gevaarlijk wordt op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Voordeel (nadeel) van sneeuw op de weg is voor sommigen dat ze de dubbel doorgetrokken strepen niet meer kunnen zien. Levensgevaarlijk natuurlijk maar idioten zat op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:24:
[...]

Dat zit er bij mij dan wel op. (Tig 4motion)Dan reageert je gas veel minder gevoelig en heb je 50/50 verdeling. Alleen schakelt die modus zichzelf uit van zodra je sneller dan 15 rijd :( daarboven hang je dus terug af van de haldex wanneer die beslist de nodige wielen aan te drijven. (Tsc af, whieeeee)

De downhill assist is dan wel weer leuk om de glibberige heuveltjes af te dalen.

Allemaal met zomerbandjes :+ als deze versleten zijn wss omschakelen naar 4 seizoens gewoon. Het is toch geen sportieve wagen waarmee ik rij, en het iets groffere profiel kan handiger zijn voor me op gras. Maar ik kan niet zeggen dat ik problemen heb gehad. Het is maar sneeuw...daarin kan je gewoon normaal rijden. Het is maar als ze met ijzel beginnen dat het echt gevaarlijk wordt op de baan.
Moet eerlijk bekennen dat ik de Haldex toch een beetje tegen vond vallen afgelopen zondag in de sneeuw.

Tuurlijk, ik heb zomerbanden eronder maar soms had die er wel moeite mee.
Hoorde van kennis (nieuwe Audi S8) dat hij er met Quattro ook wel last van had en daarom elke winter overgaat naar winterbanden, schijnt (zelfs op Quattro) flink te helpen.

Nu rij ik niet veel met de Golf dus vind zomerbandjes wel prima.. maar had toch iets meer verwacht van de Haldex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:46:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik de Haldex toch een beetje tegen vond vallen afgelopen zondag in de sneeuw.

Tuurlijk, ik heb zomerbanden eronder maar soms had die er wel moeite mee.
Hoorde van kennis (nieuwe Audi S8) dat hij er met Quattro ook wel last van had en daarom elke winter overgaat naar winterbanden, schijnt (zelfs op Quattro) flink te helpen.

Nu rij ik niet veel met de Golf dus vind zomerbandjes wel prima.. maar had toch iets meer verwacht van de Haldex.
Ik moet zeggen, dat ik geen enkel probleem gehad heb, ook met zomerbandjes. Minimaal wielspin, enkel als je wat hard de bocht in gaat maar je heb zelf wel genoeg grip alle tijden. Ook met zomerbandjes. Waarschijnlijk zit er verschil in instellingen tussen een tig 4motion en een R met 4motion. Ik dacht dat de tig aaltijd op 50/50 aanzette en dan overgaat naar classic 90/10 or whatever.

Zo logisch zijn. Jouw R is afgesteld voor snelheid en de 4motion zal daar daar voor ingesteld zijn. Prestaties op hogere snelheden en iets minder voor extreme omstandigheden. Mijn Tig is meer afgesteld voor alle omstandigheden dus modder/sneeuw qua settings en niet zozeer voor prestaties tegen hogere snelheden...denk ik. Nog nooit echt gezocht achter verschillend in haldex settings.

Die downhill is wel cool. Je zet hem in eerste en je rij gewoon een berg af. De wielen worden dan afzonderlijk geremd itt tot alle 4 wielen bij normale remmen dus minder kans op schuiven

[ Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 13-12-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@azz_kikr Rechtdoor in elk geval geen probleem.
Bij optrekken waren de eerste 2 cm meter even lastig maar daarna ging het prima.

Op een rotonde echter een ander verhaal, weet niet of dat direct aan de Haldex zou moeten liggen.
Dat was wel stapvoets die rotonde nemen en nog voelde je hem lichtjes glijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:22:
@azz_kikr Rechtdoor in elk geval geen probleem.
Bij optrekken waren de eerste 2 cm meter even lastig maar daarna ging het prima.

Op een rotonde echter een ander verhaal, weet niet of dat direct aan de Haldex zou moeten liggen.
Dat was wel stapvoets die rotonde nemen en nog voelde je hem lichtjes glijden :+
Dat op die rotonde had ik zelfs met onze Caddy op winterbanden. Dacht even dat ik een Nissan aan het driften was. :9

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:43:
De truc is om de automaat het werk te laten doen, geen gas geven en laat de automaat maar rustig opkomen dan zal je merken dat die wel redelijk weg trekt. Goed doseren met het gas en geen probleem. Als je kan ga flipperen met de stuurflippers want als de auto warm is, dan schakelt althans bij mij dan, goed want met koude motor komt de auto niet door zijn versnellingen heen en is de dsg nogal nukkig.
Je kan altijd met de flippers terug schakelen waardoor de auto remt op de motor.

Er is bij mijn GTE een sofwareupdate geweest van accu's, motormanagement etc en dat is te merken want eindelijk het opladen een stuk beter. Ook met het rijden laadt de auto nu veel beter op.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:39
@itsalex Hoe bedoel je nukkig? Wat ervaar je in de praktijk dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Untouchablezz20 op 14-12-2017 10:36 ]

• GerCor

GerCor

Net bij de dealer geweest. Ze moeten even uitzoeken wat het kost qua tijd. Maar hebben nog nooit een start/stop knop en USB/AUX hub vervangen. Ook is het niet zeker of mijn dubbele uitlaat er ooit komt. Hij zegt: kan levertijd 2038 worden maar kan ook zomaar morgen geleverd worden. Kortom: levertijd onbekend.

Zelf net even geprobeerd USB/AUX hub los te maken maar dat wordt het niet. Beschadig meer dan het iets oplevert.

Vruchteloze dag .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:10:
Net bij de dealer geweest. Ze moeten even uitzoeken wat het kost qua tijd. Maar hebben nog nooit een start/stop knop en USB/AUX hub vervangen. Ook is het niet zeker of mijn dubbele uitlaat er ooit komt. Hij zegt: kan levertijd 2038 worden maar kan ook zomaar morgen geleverd worden. Kortom: levertijd onbekend.

Zelf net even geprobeerd USB/AUX hub los te maken maar dat wordt het niet. Beschadig meer dan het iets oplevert.

Vruchteloze dag .....
Onine teile en menig ander heeft ze gewoon op stock....geen idee wat die dealer zit te zeggen.

Bestelnummers zijn:
5G0071610B voor de diffuser (GRU voor enkel primer dus moeten zijstukjes nog gelakt worden)
5G0071905B Voor de uitlaat

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:39:
[...]

Onine teile en menig ander heeft ze gewoon op stock....geen idee wat die dealer zit te zeggen.

Bestelnummers zijn:
5G0071610B voor de diffuser (GRU voor enkel primer dus moeten zijstukjes nog gelakt worden)
5G0071905B Voor de uitlaat
Wat lees ik nou weer? Ik neem eigenlijk aan dat het gewoon zwart gelakt is zoals op de foto. :?

https://ja.aliexpress.com...49af-b997-17a5c9aae21a-13

Net wéér naar de dealer geweest. Inderdaad, in GRU. Maar hij is het daar ook niet mee eens dus gaat eerst bellen met PON, want dat is niet wat op de foto te zien is. Leverdatum is nu 19 december.

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 14-12-2017 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:35:
@itsalex Hoe bedoel je nukkig? Wat ervaar je in de praktijk dan?
De toeren lopen op tot 2700 rpm en dan pas opschakelen en dat gaat met horten en stoten af en toe. je kan niet zelf schakelen. Elektrisch rijden is geen probleem want dat gaat zonder die benzinemotor en dsg maakt dan niet die toeren. Die overschakeling is met een koude motor/DSG bak drama vind ik.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:46:
[...]

Wat lees ik nou weer? Ik neem eigenlijk aan dat het gewoon zwart gelakt is zoals op de foto. :?

https://ja.aliexpress.com...49af-b997-17a5c9aae21a-13
Staat bij - Primer Ready to paint.

Ik vermoed dat die bumper gewoon zwart is maar dat het gaat over de sluitingstukjes die erbij zitten.

http://www.ebay.ie/itm/Or...50d767:g:UfcAAOSwWHBaIDFJ

Daar zie je ze in rode kleur. Geen idee waar die dingen zitten tho :D

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:58:
[...]
Staat bij - Primer Ready to paint.

Ik vermoed dat die bumper gewoon zwart is maar dat het gaat over de sluitingstukjes die erbij zitten.

http://www.ebay.ie/itm/Or...50d767:g:UfcAAOSwWHBaIDFJ

Daar zie je ze in rode kleur. Geen idee waar die dingen zitten tho :D
Ik denk dat ik het al weet. De diffusor past niet. De twee stukjes worden als kapjes er overheen geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qp5fBaV5rd0tHi0r15YPG6TN/full.png

Alleen, op deze foto weer niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uxGyloFlDC0EKyQAlKwHvBRV/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 14-12-2017 13:20 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat ik het al weet. De diffusor past niet. De twee stukjes worden als kapjes er overheen geplaatst.

[afbeelding]

Alleen, op deze foto weer niet:

[afbeelding]
Die 2e is een volledig andere bumper. Bij de eerste is de uitsparing voor het sleepoog rond en bij de 2e is het vierkantig gat.

• GerCor

GerCor

Ja. Nou, ik heb Volkswagen klantenservice gebeld. Kijk, en dan merk je gelijk dat je met Nederlanders te maken hebt. 'Nee meneer, daar zijn we niet voor. Ik verbind u even door met de dealer Pouw. Prima. Krijg ik zo'n lamlul aan de lijn. 'Lekker is dat, zij weten het niet en nou MOET ik ....'. Dus ik zeg: 'je moet helemaal niks maar ik vraag alleen of .....' Krijg ik de magazijnman. Ja, ik lees ook dat de diffusor in de grondverf wordt geleverd maar verder zou ik het ook niet weten want wij hebben die uitlaat ook nog nooit besteld.

Kortom, ik zie het wel. Staat het me niet aan dan annuleer ik de hele zooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:02:

Kortom, ik zie het wel. Staat het me niet aan dan annuleer ik de hele zooi.
Dat zou waarschijnlijk de verstandigste keuze zijn die je maakt deze week :D :D

[ Voor 48% gewijzigd door Famous op 14-12-2017 15:48 ]

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:44:
[...]
Dat zou waarschijnlijk de verstandigste keuze zijn die je maakt deze week :D :D
Kop dicht @Famous . (grapje natuurlijk).

Ik krijg net weer een antwoord van mij dealer. Het wordt een hele andere diffusor dan op de foto's. hehe. Nu nog even afwachten of het inderdaad alleen in de grondverf is. Alles hangt af van bouwjaar. Blijkbaar neemt Volkswagen niet de moeite de juiste foto's te plaatsen op de site.......

@azz_kikr

Is blijkbaar een ander ordernummer, Pouw noemde namelijk een ander nummer op toen ik belde. :+

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 14-12-2017 14:58 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:53:
[...]

Kop dicht @Famous . (grapje natuurlijk).

Ik krijg net weer een antwoord van mij dealer. Het wordt een hele andere diffusor dan op de foto's. hehe. Nu nog even afwachten of het inderdaad alleen in de grondverf is. Alles hangt af van bouwjaar. Blijkbaar neemt Volkswagen niet de moeite de juiste foto's te plaatsen op de site.......

@azz_kikr

Is blijkbaar een ander ordernummer, Pouw noemde namelijk een ander nummer op toen ik belde. :+
Redelijk zeker dat mijne juist is :+ vraag me af wel nummer zij gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://www.einfachtim.de/item/images/28986/4000x4000/IMG-7364.JPG

• GerCor

GerCor

Die laatste 610 klopt niet met wat hij vertelde. Hij had het, volgens mij, over 017 o.i.d. In ieder geval, de laatste 3 cijfers zijn anders. Maar goed, de VW man hier zei ook al dat het een andere diffusor wordt. Mits geverfd .... want we gaan niet nog een keer kosten maken om te verven. Hij zou contact opnemen met PON.

Ik gaf aan die magazijnman van Pouw mijn kenteken door en hij noemde zo het nummer op.

Is tot nu toe in ieder geval een mooi gevalletje: nooit eerder gezien, nog nooit besteld en dus ook nooit geïnstalleerd. >:)

Ik denk dat, als eenmaal de uitlaat gemonteerd is, ik tijdens de meeting achteruit het terrein op ga rijden, mijn volumeknop niet uitgelijnd heb staan en ook nog eens op 13 (nog nooit gezien bij de Discover Pro, maar afijn) zet. :)F _O-

Begint de meeting in ieder geval gezellig. 8)

[ Voor 54% gewijzigd door GerCor op 15-12-2017 07:02 ]

• Famous
Hier heb je ook zon knakker..
Heb hem vaker zien rijden, een 1.2 tsi met volledige R400 ombouw, exterieur, (inclusief grijze lak en gele tinten).
En ja, dus ook een dubbele uitlaat als onze grote vriend wenst :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lyzTz0cAHoEFcxgxorEL2DUp/full.jpg

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Is daar niet ook een term voor, iets van 'all show, no go'? :+

Het is een kwestie van smaak natuurlijk, hoeveel geld je eraan wil uitgeven, en hoeveel belang je hecht aan wat anderen ervan denken, maar ik vind het persoonlijk altijd een beetje armoedig je auto voor te doen als iets wat het niet is.

Maar ja, waar ligt de grens, ik heb zelf ook twee (OEM) chromen uitlaatsierstukjes gemonteerd, en waarmee je feitelijk ook net doet alsof je een RVS uitlaat hebt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:31:
Heb hem vaker zien rijden, een 1.2 tsi met volledige R400 ombouw, exterieur, (inclusief grijze lak en gele tinten).

[afbeelding]
Eerlijk gezegd vind ik het niet misstaan.

Wel complete bodykit maar niet even de binnenste remlichten aangezet........ |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Absoluut mee eens dat het leuk is, maar niet op een 1.2 TSI.
Doe normaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Vandaag op het werk mn bumpers maar eens aangepakt, werd er gek van dat ze er zo licht grijs uit zagen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ea4MTPY.jpg

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

Vandaag mijn Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 XL 225/40 R18 banden gekregen voor mijn Golf 7 GTD, benieuwd hoe die zijn op sneeuw/kou en droog of nat weer.. Setje voor 530, stuk goedkoper dan mijn garage het kon leveren (750 euro en pas 28 december omdat ze bijna niet te krijgen waren via hun verkoper)

Wat rijden jullie aan all-climate banden of toch gewoon winter en zomerbanden plus wissel? Had geen andere 18 inch velgen, vorige Golf 5 had 16 inch, en dus leek mij dit beter omdat het een bandenwissel scheelt

https://powershellisfun.com

• Rainesh
Uberdude schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:27:
Vandaag op het werk mn bumpers maar eens aangepakt, werd er gek van dat ze er zo licht grijs uit zagen

[afbeelding]
Wat heb je mee gedaan?

@Tags NL

ben voorstander van zomer/winter set. All season banden maken toch wat meer herrie vind ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 14-12-2017 20:46 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:45:
[...]

@Tags NL

ben voorstander van zomer/winter set. All season banden maken toch wat meer herrie vind ik.
69Db, heb nu Apollo banden (zaten erop toen ik hem kocht begin dit jaar) en die maken net zoveel herrie :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
@Rainesh

Heb er eerst met een verf afbrander de toplaag mee (gesmolten) en daarna een kunstof gel overheen gesmeerd met een sponsje (zonder siliconen) komt van onze leverancier.
Zie dit filmpje met wat ik bedoel met de verf afbrander. YouTube: How to Restore Faded Black Bumper or Trim "Heat-gun" Method
Tags NL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:39:
Vandaag mijn Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 XL 225/40 R18 banden gekregen voor mijn Golf 7 GTD, benieuwd hoe die zijn op sneeuw/kou en droog of nat weer.. Setje voor 530, stuk goedkoper dan mijn garage het kon leveren (750 euro en pas 28 december omdat ze bijna niet te krijgen waren via hun verkoper)

Wat rijden jullie aan all-climate banden of toch gewoon winter en zomerbanden plus wissel? Had geen andere 18 inch velgen, vorige Golf 5 had 16 inch, en dus leek mij dit beter omdat het een bandenwissel scheelt
Heb er toevallig vandaag 4 all season banden op gelegd aangezien kale zomer banden een beetje gevaarlijk werd met dit winter weer

[ Voor 52% gewijzigd door Uberdude op 14-12-2017 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 20:15
Famous schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:31:

[afbeelding]
_O- _O- _O-

Ohhh wat vind ik het sneu als mensen hun auto ombouwen naar een GTI, R, RS, M, S etc maar er een miezerig blok in ligt. :(:)

Doe het dan andersom, pak hem motorisch aan maar laat het uiterlijk stock. :+ 8)

M3P 24'

Pagina: 1 ... 78 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.