Dat is in jouw ogen misschien te veel, maar perfect te verantwoorden gezien jouw input (volgas). Maximaal vermogen, en dus acceleratie, is nu eenmaal hoog in de toeren (als in boven de 6000rpm schakelen hoog). Wil je dat niet dan trap je je pedaal gewoon minder ver in. Dat het dan niet meer zo snel gaat is niet te verwonderen met de minst koppelrijke motor uit het gamma.rickjehh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:30:
[...]
Pfff moet ik hier serieus op reageren? Je kunt niet begrijpen dat als ik zeg dat hij veel toeren maakt dat ik ook bedoel dat hij heel veul toeren maakt? Als in: in mijn ogen teveel?
Je hebt natuurlijk ook een redelijk simpel motortje maar de begrenzer is meestal hetzelfde als een groter blok. Vaak kan je dan beter iets minder gas geven zodat hij eerder schakelt en in het juiste koppelgebied blijft. Erboven gebeurd er toch weinig (behalve dat die meer zuipt).rickjehh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:52:
[...]
Enige dat ik soms merk is dat als je het gaspedaal ineens helemaal tot onder trapt hij flink toeren gaat maken. Als je nog meer vragen hebt; let me know
Hier heb ik bijna een japper
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ja dat is ook zeker zo. Wellicht vergt het nog wat aanpassing van mijzelf omdat ik van een 2 liter diesel afkom met iets meer koppelFamous schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:37:
[...]
Je hebt natuurlijk ook een redelijk simpel motortje maar de begrenzer is meestal hetzelfde als een groter blok. Vaak kan je dan beter iets minder gas geven zodat hij eerder schakelt en in het juiste koppelgebied blijft. Erboven gebeurd er toch weinig (behalve dat die meer zuipt).
Hier heb ik bijna een japperToerenbegrenzer laten verhogen
Even om te lachen, want hier ook al vaker een thema geweest, een filmpje dat Autoblog.nl zojuist plaatste over het beruchte meedraaiende volumeknopje van VW.
Ik draai de knop naar de juiste stand zodra ik de sleutel uit het contact had gehaald
Kan je niet gewoon als je de juiste volume stand hebt de radio vervolgens uitdrukken en dan het knopje recht zetten en daarna de radio weer aan ?Weemism schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:53:
Even om te lachen, want hier ook al vaker een thema geweest, een filmpje dat Autoblog.nl zojuist plaatste over het beruchte meedraaiende volumeknopje van VW.
[video]
Dat kan ook natuurlijk. De Up! in het filmpje had geen stuurbediening zoals Casper al aangeeft, maar is wel iets wat ik mezelf heb aangeleerd bij mijn auto, alléén de stuurbediening gebruiken :-) .Viper® schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:39:
[...]
Kan je niet gewoon als je de juiste volume stand hebt de radio vervolgens uitdrukken en dan het knopje recht zetten en daarna de radio weer aan ?
Dat kan dan toch ook zonder stuurbedieningWeemism schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:05:
[...]
Dat kan ook natuurlijk. De Up! in het filmpje had geen stuurbediening zoals Casper al aangeeft, maar is wel iets wat ik mezelf heb aangeleerd bij mijn auto, alléén de stuurbediening gebruiken :-) .
Elke keer als ik die knop goed zet en via stuurbediening volume aanpas is er wel weer iemand die aan die knop gaat liggen draaien haha, heb het al opgegeven
Ik wissel best vaak van volume, nu heb ik stuurbediening, maar ik ga toch niet elke keer alles tellenWeemism schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:53:
[video]
Erger mezelf wel eraan als het niet goed staat, de duurdere merken doen dit wel goed.
Hetzelfde als iemand de het volume van de TV op 13 zet.. kies dan 12 of 14

Herkenbaar
Ik wil ook altijd een even getal zien.
Dat vind ik juist wel jammer van de nieuwe discover pro. Daar zitten alleen maar tiptoetsen op. Je kan niet even het volume snel aanpassen met een draaiknop, dat vind ik toch wel jammer.
Dat vind ik juist wel jammer van de nieuwe discover pro. Daar zitten alleen maar tiptoetsen op. Je kan niet even het volume snel aanpassen met een draaiknop, dat vind ik toch wel jammer.
[ Voor 64% gewijzigd door tiguan op 21-08-2017 11:46 ]
haha inderdaad maar daar zijn uitzonderingen op, bij mij in ieder geval. Ik heb hem wel vaker op 25 staan bijvoorbeeld
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
5 mag inderdaad ook!superwashandje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:47:
haha inderdaad maar daar zijn uitzonderingen op, bij mij in ieder geval. Ik heb hem wel vaker op 25 staan bijvoorbeeld
Ik heb een kennis die ik redelijk vaak zie en hem boeit het geen reet.
Hij 'pest' mij er wel vaak mee, zo irritant

Ja alles naar touch vind ik ook maar niks, Juist even snel flink aan zo'n knop draaien is veel handiger dan te likken drukken op zo'n touchscherm tot je eens je juiste volume gevonden hebt.tiguan schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:45:
HerkenbaarIk wil ook altijd een even getal zien.
Daarop inspringend snap ik eigenlijk niet waarom fabrikanten in toenemende mate overstappen op touch only controls. Zal wel vanwege 'hip' zijn (zie Tesla), en waarschijnlijk is het ook goedkoper te produceren t.o.v. fysieke knoppen, maar ik heb iig nog nooit iemand oprecht positief horen praten over een touch interface in de auto los van het obligate 'kijk eens wat mijn auto heeft'.tiguan schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:45:
HerkenbaarIk wil ook altijd een even getal zien.
Toen ik het zelf een keer heb geprobeerd in een nieuw model Toyota Prius vond ik het een absolute verschrikking, vooral ook door het ontbreken van een haptische feedback als indrukbevestiging zoals je op je smartphone wel kan instellen.
Specifiek voor bediening in een auto, vanwege dat je je ogen zoveel mogelijk op de weg moet willen houden, en knoppen n.m.m. dus grotendeels blind moet kunnen vinden, en vanwege de trillingen inherent aan een rijdende auto waardoor een juiste plaatsing van je vingers niet eenvoudig is, vind ik een ouderwetse knoppeninterface zoveel fijner... maar dat ben ik, en ik zal waarschijnlijk ooit het onderspit moeten delven.
[edit]: dit was dus dat bedieningspaneel in die Prius, met knoppen die blind dus absoluut onvindbaar zijn bij gebrek aan enige vorm van textuur op of rond de knoppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Weemism op 21-08-2017 16:55 ]
Gelukkig kan je het volume ook nog aanpassen met de stuurbediening hoor
Ik ben aan het zoeken naar een klein "boodschappen" wagentje, zakelijk heb ik altijd Transporter, Caddy of Touran gereden.
Daar had ik geen keuze in dus dat was niet omdat ik VW fan ben
Evengoed kom hier niet om tegen schenen te schoppen
Op het oog heb ik een VW polo uit 2002 een 1.4 16V Highline.
Echter ik lees best wat horror verhalen over die motoren en aangezien alles op het internet waar is twijfel ik of ik wel voor een polo (of Ibiza, of Fabia) moet gaan met deze motor.
Kantelende zuigers schijnen de kwaal te zijn?? Is dat sporadisch of gewoon standaard bij kilometerstand X ??
Daar had ik geen keuze in dus dat was niet omdat ik VW fan ben
Evengoed kom hier niet om tegen schenen te schoppen
Echter ik lees best wat horror verhalen over die motoren en aangezien alles op het internet waar is twijfel ik of ik wel voor een polo (of Ibiza, of Fabia) moet gaan met deze motor.
Kantelende zuigers schijnen de kwaal te zijn?? Is dat sporadisch of gewoon standaard bij kilometerstand X ??
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Volledig eens! Levensgevaarlijk dat alles via touch moet, en vaak is het dan nog zo'n goedkoop onding die geen accurate herkenning heeft. Ben erg blij dat de nieuwe BMW/Audi bakken in ieder geval nog met zo'n (super)draaiknop werken. Vooral die nieuwe van Audi met tekenherkenning lijkt me een feest om te gebruiken.Weemism schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:01:
[...]
Daarop inspringend snap ik eigenlijk niet waarom fabrikanten in toenemende mate overstappen op touch only controls. Zal wel vanwege 'hip' zijn (zie Tesla), en waarschijnlijk is het ook goedkoper te produceren t.o.v. fysieke knoppen, maar ik heb iig nog nooit iemand oprecht positief horen praten over een touch interface in de auto los van het obligate 'kijk eens wat mijn auto heeft'.
Toen ik het zelf een keer heb geprobeerd in een nieuw model Toyota Prius vond ik het een absolute verschrikking, vooral ook door het ontbreken van een haptische feedback als indrukbevestiging zoals je op je smartphone wel kan instellen.
Specifiek voor bediening in een auto, vanwege dat je je ogen zoveel mogelijk op de weg moet willen houden, en knoppen n.m.m. dus grotendeels blind moet kunnen vinden, en vanwege de trillingen inherent aan een auto waardoor een juiste plaatsing van je vingers niet eenvoudig is, vind ik een ouderwetse knoppeninterface zoveel fijner... maar dat ben ik, en ik zal waarschijnlijk ooit het onderspit moeten delven.
Kennis van mij zat met precies hetzelfde.Bommes schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:05:
Ik ben aan het zoeken naar een klein "boodschappen" wagentje, zakelijk heb ik altijd Transporter, Caddy of Touran gereden.
Daar had ik geen keuze in dus dat was niet omdat ik VW fan ben![]()
Evengoed kom hier niet om tegen schenen te schoppen![]()
Heeft toch voor de facelift gekozen, 2005 model dacht ik.
Leuk ding, rijdt prima. Heeft hem nu 1,5 jaar en had alleen airco die niet koud werd (moest gevuld worden).
Facelift model van na 2005 gaat buiten mijn budget, wil niet meer dan 2800 euro uitgeven.Famous schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:50:
[...]
Kennis van mij zat met precies hetzelfde.
Heeft toch voor de facelift gekozen, 2005 model dacht ik.
Leuk ding, rijdt prima. Heeft hem nu 1,5 jaar en had alleen airco die niet koud werd (moest gevuld worden).
Ben overigens niet zo gek bang voor wat hogere kilometerstanden maar ik vind 150K wel de max aan km's om voor dat geld aan te kopen.
Vroeg me alleen af of het enkel horror verhalen waren of dat ze gewoon allemaal stuk lopen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Persoonlijk zou ik dan eerder kijken naar iets als een Peugeot 206. Die polo's uit die jaartallen zien er zo verschrikkelijk oud uit, dat ik of voor minimaal dat facelift model zou gaan of naar iets anders zou kijken.Bommes schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:13:
[...]
Facelift model van na 2005 gaat buiten mijn budget, wil niet meer dan 2800 euro uitgeven.
Ben overigens niet zo gek bang voor wat hogere kilometerstanden maar ik vind 150K wel de max aan km's om voor dat geld aan te kopen.
Vroeg me alleen af of het enkel horror verhalen waren of dat ze gewoon allemaal stuk lopen.
Weet iemand waar ik een afdekkapje kan krijgen voor mijn sleepoog achter van mijn vw golf 5 variant?
[ Voor 3% gewijzigd door Ferra op 21-08-2017 15:10 ]
@Bommes Weet niet of je met een Peu uit die jaargang qua technische staat heel veel blijer gaat worden dan van een Polo, Zie hier het aankoopadvies van Autoblog voor de 206, ik kan je alvast verraden dat het een lang lijstje met issues is. Voordeel, reparaties aan een 206 zijn vaak goedkoop, als je ook tijd hebt met enige regelmaat daarvoor langs een garage te gaan.Scrtz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:49:
[...]
Persoonlijk zou ik dan eerder kijken naar iets als een Peugeot 206. Die polo's uit die jaartallen zien er zo verschrikkelijk oud uit, dat ik of voor minimaal dat facelift model zou gaan of naar iets anders zou kijken.
Het is natuurlijk subjectief, maar een Polo 6N2, het model waar het denk ik hier over gaat, vind ik, anders dan z'n voorganger de 6N, ook een heel stuk beter opgedroogd dan een 206 qua zowel interieur als exterieur. De 206 had destijds weliswaar een wat speelser uiterlijk, maar 'speels' Frans design, met die typisch overdreven designelementen, veroudert naar mijn smaak altijd sneller dan het wat meer saaie, maar ook tijdlozer, design van VW.
Heb zelf een 6N2 met een 8 klepper 1.4 gehad, en daar uiteindelijk 200K mee gereden voor ik inruilde voor een nieuwe 6R. De verhalen van de kantelende kleppen was iets wat meen ik vooral bij die 8 klepper voorkwam (maar weet het niet zeker meer). Wat ik iig merkte was de motor duidelijk luider ging tikken naarmate z'n leeftijd vorderde, verder heb ik er buiten versleten bekabeling (volgens de dealer), nooit brokken mee gehad.
Gewoon navragen bij de dealer. Zij kunnen van elk onderdeel van je auto een partnummer opzoeken in hun catalogus. Als je alleen het partnummer vraagt kan je het onderdeel evt. ook online bestellen, maar in mijn ervaring gaat het bij zulke eenvoudige kleine kunststof onderdelen slechts over euro's, en is het de moeite van elders bestellen niet waard.Sbakker1982 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:02:
Weet iemand waar ik een afdekkapje kan krijgen voor mijn sleepoog achter van mijn vw golf 5 variant?
Online niet te vinden. Besteld via A-point.Weemism schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:04:
[...]
Weet niet of je met een Peu uit die jaargang qua technische staat heel veel blijer gaat worden dan van een Polo, Zie hier het aankoopadvies van Autoblog voor de 206, ik kan je alvast verraden dat het een lang lijstje met issues is. Voordeel, reparaties aan een 206 zijn vaak goedkoop, als je ook tijd hebt met enige regelmaat daarvoor langs een garage te gaan.
Het is natuurlijk subjectief, maar een Polo 6N2, het model waar het denk ik hier over gaat, vind ik, anders dan z'n voorganger de 6N, ook een heel stuk beter opgedroogd dan een 206 qua zowel interieur als exterieur. De 206 had destijds weliswaar een wat speelser uiterlijk, maar 'speels' Frans design, met die typisch overdreven designelementen, veroudert naar mijn smaak altijd sneller dan het wat meer saaie, maar ook tijdlozer, design van VW.
Heb zelf een 6N2 met een 8 klepper 1.4 gehad, en daar uiteindelijk 200K mee gereden voor ik inruilde voor een nieuwe 6R. De verhalen van de kantelende kleppen was iets wat meen ik vooral bij die 8 klepper voorkwam (maar weet het niet zeker meer). Wat ik iig merkte was de motor duidelijk luider ging tikken naarmate z'n leeftijd vorderde, verder heb ik er buiten versleten bekabeling (volgens de dealer), nooit brokken mee gehad.
[...]
Gewoon navragen bij de dealer. Zij kunnen van elk onderdeel van je auto een partnummer opzoeken in hun catalogus. Als je alleen het partnummer vraagt kan je het onderdeel evt. ook online bestellen, maar in mijn ervaring gaat het bij zulke eenvoudige kleine kunststof onderdelen slechts over euro's, en is het de moeite van elders bestellen niet waard.
Ik vind juist de 206 echt verouderd er uit zien, de polo van het bouwjaar 2002 ook trouwens maar nog net iets minder erg dan de 206.Scrtz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:49:
[...]
Persoonlijk zou ik dan eerder kijken naar iets als een Peugeot 206. Die polo's uit die jaartallen zien er zo verschrikkelijk oud uit, dat ik of voor minimaal dat facelift model zou gaan of naar iets anders zou kijken.
Ik ga nog ff verder zoeken, thanks voor de reacties zo ver.
De sloop misschien?Sbakker1982 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:02:
Hoe werkt de vermoeidheid herkenning in een Golf 7. Ik had laatst toch wel het idee dat dat systeem in had mogen grijpen, maar het niet deed.
Ik had laatst op de snelweg zo'n momentje van, hey, ik reed toch niet in deze baan. Zoals je je soms ook wel afvraagt of het stoplicht wel eens groen was terwijl je er net onderdoor gereden bent.
Ik had laatst op de snelweg zo'n momentje van, hey, ik reed toch niet in deze baan. Zoals je je soms ook wel afvraagt of het stoplicht wel eens groen was terwijl je er net onderdoor gereden bent.
Die zal na een bepaalde tijd een melding geven.Timo002 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:41:
Hoe werkt de vermoeidheid herkenning in een Golf 7. Ik had laatst toch wel het idee dat dat systeem in had mogen grijpen, maar het niet deed.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Gebruikt ook stuur input iirc. Als je moe wordt en meer plotse stuurcorrecties doet valt dat op. Al moet ik wel zeggen dat de paar keren dat het een melding gaf bij mij niet echt de keren waren dat ik echt vermoeid was.Rainesh schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:46:
[...]
Die zal na een bepaalde tijd een melding geven.
In mijn Polo is het ook onduidelijk, lijkt op een combinatie van factoren: harde correcties op het stuur en constant gas vasthouden. Maar de invloed door tijd is beperkt.Timo002 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:41:
Vraagje aan de kenners.
ik heb een polo uit 2014 met een rns310.
ik heb stuurbediening en parkeersensoren.
nu wil ik graag spotify gebruiken als bron en zag dat er dus android radio;s zijn inmiddels waar spotify op draait. zo hoef ik het namelijk niet via mijn telefoon te laten lopen.
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
gaat de stuurbediening en parkeersensoren nog werken met een nieuwe android radio?
ik zie namelijk wel dat ze ondersteuning bieden voor camera's maar niet voor sensoren.
nu wil ik graag spotify gebruiken als bron en zag dat er dus android radio;s zijn inmiddels waar spotify op draait. zo hoef ik het namelijk niet via mijn telefoon te laten lopen.
gaat de stuurbediening en parkeersensoren nog werken met een nieuwe android radio?
ik zie namelijk wel dat ze ondersteuning bieden voor camera's maar niet voor sensoren.
@sneaky88 Zie andere topic, kan je wel wat informatie uit vinden.
Daar wordt gezegd dat de knoppen op het stuur het gewoon blijven doen en de sensoren ook nog. Topic is wel 80% joying-georienteerd. Hier een samenvatting van een Polo+android radio
Daar wordt gezegd dat de knoppen op het stuur het gewoon blijven doen en de sensoren ook nog. Topic is wel 80% joying-georienteerd. Hier een samenvatting van een Polo+android radio
Ja, geen enkel probleem.sneaky88 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:01:
Vraagje aan de kenners.
Airco, zetelverwarming, parkeersensoren blijven gewoon op het display getoont worden.
Enige wat je kwijt bent is de navigatie integratie op het dashboard, compass en bluetooth op het mfd.
Grootste problemen zijn de bedroevende microfoons en eventuele originele rvc van vw moet adapter tussen.
Voor het geld krijg je heel wat radio terug imho.
Ik blijf voorlopig toch nog origineel. (Al heeft die me onlangs 600m laten achteruit rijden met aanhangwagen
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik ga morgen een gebruikte Volkswagen Golf uit 2016 proefrijden.
Een Trendline uitvoering met het Executive Pakket. Kosten €18.000 euro.
Of een alternatief voor €19.000, de Comfortline, maar zónder een Executive Pakket.
Helaas kan ik moeilijk overzien wat de verschillen nou precies zijn.
Bijzonder lastig kiezen allemaal.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten betreffende een Golf uit januari 2016?
Of een alternatief voor €19.000, de Comfortline, maar zónder een Executive Pakket.
Optie 1 | Optie 2 |
---|---|
VW Golf 2016 | VW Golf 2016 |
Trendline | Comfortline |
Executive pakket | - |
12.000 km | 30.000 km |
€18.000 | €19.000 |
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten betreffende een Golf uit januari 2016?
Gister richting een Clubsport geweest, vandaag weer eentje bekijken.
Is de module voor adaptief cruise control etc, die vierkante kast, bij alle Golf modellen zo apart weggewerkt? Wat een gigantische kast in de onderste grille zeg, zonde!
Is de module voor adaptief cruise control etc, die vierkante kast, bij alle Golf modellen zo apart weggewerkt? Wat een gigantische kast in de onderste grille zeg, zonde!
M3P 24'
Jip!Vissa66 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:16:
Gister richting een Clubsport geweest, vandaag weer eentje bekijken.
Valt goed op, dat zeker..
Mocht je er een aanschaffen, nog plannen ermee verder?
@Blue-eagle ik zal niet teveel naar de pakketten kijken maar vooral welke opties erop zitten. Kijk naar de radio en welke knoppen bij de pook zitten.
Niks specifieks ofzo, wat voor motor kijk je naar?Blue-eagle schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:26:
Ik ga morgen een gebruikte Volkswagen Golf uit 2016 proefrijden.
Optie 1 Optie 2 VW Golf 2016 VW Golf 2016 Trendline Comfortline Executive pakket - 12.000 km 30.000 km €18.000 €19.000
Kijk ook even naar de standaarduitrusting tussen de trendline en comfortline, die verschilt ook.
In de facelift zit hij weggewerkt in het VW logo. Cleaner en hij staat hoger (grotere range waarschijnlijk - topsnelheid in CC is nu 210 ipv. 160, zelfs met CC-low).Vissa66 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:16:
In de facelift zit de radar juist in de onderste grill en niet meer achter het logo. Of is dat alleen bij de e-Golf?
Radar is bij alle MK7.5 modellen weggewerkt achter het logo voor zover ik zie op de website.tiguan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:42:
In de facelift zit de radar juist in de onderste grill en niet meer achter het logo. Of is dat alleen bij de e-Golf?
Ik heb een e-Golf van mei 2017, dus facelift model en de radar zit echt in de grille. De dealer zei nog specifiek dat hij voorheen in het logo zat, maar dat dat logo snel vies wordt en dat de werking van ACC daardoor verminderd werd.
Je ziet echt zo'n uitsparing in het midden met een vierkant blok er achter.
Je ziet echt zo'n uitsparing in het midden met een vierkant blok er achter.
[ Voor 60% gewijzigd door tiguan op 23-08-2017 11:48 ]
De radar zit in 2018 (7.5) model achter het logo, niet in de onderste grill.
In ieder geval bij de R zoals die ik besteld heb.
In ieder geval bij de R zoals die ik besteld heb.
[ Voor 4% gewijzigd door yamahabest op 23-08-2017 12:01 ]
Zou dat systeem zonder foutmeldingen los te koppelen zijn? Of gaat hij dan zeuren?
Ik heb er niks mee en heb liever een strakke grille haha!
M3P 24'
Plannen genoeg hehe, dat R blok moet wel gekieteld gaan worden!Famous schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:08:
[...]
Jip!
Valt goed op, dat zeker..
Mocht je er een aanschaffen, nog plannen ermee verder?
@Blue-eagle ik zal niet teveel naar de pakketten kijken maar vooral welke opties erop zitten. Kijk naar de radio en welke knoppen bij de pook zitten.
Zojuist gekocht! Waarschijnlijk volgende week eigenaar van een Clubsport MK7!
M3P 24'
Jij bent er misschien niets mee, maar andere personen zullen je dankbaar zijn wanneer het systeem automatisch remtVissa66 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:05:
Zou dat systeem zonder foutmeldingen los te koppelen zijn? Of gaat hij dan zeuren?
Nice! Gefeliciteerd!Vissa66 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:06:
[...]
Plannen genoeg hehe, dat R blok moet wel gekieteld gaan worden!
*sowieso
Gefeliciteerd!Vissa66 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:05:
Je kan het niet zomaar loskoppelen, want hij gaat dan inderdaad miepen. Je hebt dan ook geen normale cruise control meer.
Mijn ouders willen een Golf 6 Cabrio (TDI 2.0 Blue Motion) met 90.000 op de teller kopen, weet iemand of die motor/auto enigszins betrouwbaar is?
Geen probleem. Het enige blok welke wat gevoeliger was, was de 2.0PD.Moet jij je geen zorgen in maken. Is al een CR normaal. Zit je waarschijnlijk wel met een dieselgate blok maar who cares. Zoals bij elke cabrio, goed op het dak letten of het nergens lekt. De rest van de wagen is gewoon golf 6 dus niks mis mee.NotSoSteady schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:32:
Mijn ouders willen een Golf 6 Cabrio (TDI 2.0 Blue Motion) met 90.000 op de teller kopen, weet iemand of die motor/auto enigszins betrouwbaar is?
Wel gaaf, Golf Cabrio zie je hier echt niet veel.
[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 23-08-2017 15:31 ]
Top, bedankt voor je advies.azz_kikr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:29:
[...]
Geen probleem. Het enige blok welke wat gevoeliger was, was de 2.0PD.Moet jij je geen zorgen in maken. Is al een CR normaal. Zit je waarschijnlijk wel met een dieselgate blok maar who cares. Zoals bij elke cabrio, goed op het dak letten of het nergens lekt. De rest van de wagen is gewoon golf 6 dus niks mis mee.
Eindelijk is het zo ver, ook ik ben trotste eigenaar geworden van een 2 liter Scirocco! Helaas wel wat lakschade en de velgen wat beschadigd, maar dat ga ik in de loop der tijd opknappen. Eerst even sparen
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Foto's?
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Het is in elk geval een blok met veel potentie!Vissa66 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:06:
[...]
Plannen genoeg hehe, dat R blok moet wel gekieteld gaan worden!
Zie wel eens waardes voorbij komen...
Wat is het gewicht van de clubsport op kenteken?
Heb de vraag hier volgens mij al eens eerder gesteld, maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met een resonerend geluid van rechtsvoor onder de auto (zeer goed te horen in het interieur) bij stationair toerental?
In mijn geval gaat het specifiek om een 1.4 TSI (122pk) CAXA blok (in een Scirocco in dit geval). Ondanks meerdere pogingen heb ik de oorsprong van het geluid (ik vermoed een slang, kabel of ander onderdeel dat tegen het chassis trilt bij een bepaalde motorfrequentie) nog niet kunnen vinden, alles lijkt muurvast te zitten onder de auto, in het interieur en in de motorruimte.
Ook lijkt het zich voor te doen in een specifiek temperatuurbereik, bij hogere buitentemperaturen heb ik er meer last van (nu dus) dan in de winter. Omdat het niet altijd optreedt is het lastig uit te leggen aan de garage als het geluid op dat moment net toevallig minder of minder sterk is, zeer frustrerend.
Dus als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag!
In mijn geval gaat het specifiek om een 1.4 TSI (122pk) CAXA blok (in een Scirocco in dit geval). Ondanks meerdere pogingen heb ik de oorsprong van het geluid (ik vermoed een slang, kabel of ander onderdeel dat tegen het chassis trilt bij een bepaalde motorfrequentie) nog niet kunnen vinden, alles lijkt muurvast te zitten onder de auto, in het interieur en in de motorruimte.
Ook lijkt het zich voor te doen in een specifiek temperatuurbereik, bij hogere buitentemperaturen heb ik er meer last van (nu dus) dan in de winter. Omdat het niet altijd optreedt is het lastig uit te leggen aan de garage als het geluid op dat moment net toevallig minder of minder sterk is, zeer frustrerend.
Daar heb ik ervaring mee
Ik post vanmiddag / vanavond een foto van de slang die je moet aandrukken (kan geen geschikte foto op internet vinden). Bij mij komt het eens in de 2 / 3 maanden terug. Even slang aandrukken en klaar.
Als dat inderdaad hetzelfde is zou het super zijn! Dank alvast, ik wacht de foto dan af.DaMarcus schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:48:
Daar heb ik ervaring meeIk post vanmiddag / vanavond een foto van de slang die je moet aandrukken (kan geen geschikte foto op internet vinden). Bij mij komt het eens in de 2 / 3 maanden terug. Even slang aandrukken en klaar.
De betreffende slang welke het bij mij was ...... remslangWeemism schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:23:
[...]
Als dat inderdaad hetzelfde is zou het super zijn! Dank alvast, ik wacht de foto dan af.
Had het ook maar bij het kleinste beetje gas was het was. Gezien ik TOTAAL niet tegen rammeltjes, piepjes of wat dan ook kan, een leuke zoektocht gehad.. Bleek het de remslang/kabel te zijn

Hij loopt (onder de auto) rechts bij het plastic. Ik heb hem iets naar achteren getrokken en het geluid was weg!
Zag er toevallig laatst nog 1 bij JD, met een downpipe, VWR intake en software kwam daar 401 pk en 525nm uit. Vrij simpele tuning.Famous schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:21:
[...]
Het is in elk geval een blok met veel potentie!
Zie wel eens waardes voorbij komen...![]()
Wat is het gewicht van de clubsport op kenteken?
Leeggewicht is rond de 1300 geloof ik.
M3P 24'
Niet specifiek voor jouw auto maar hitteschild durft bij veel autos wel eens loskomen en trillen.Weemism schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:38:
Heb de vraag hier volgens mij al eens eerder gesteld, maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met een resonerend geluid van rechtsvoor onder de auto (zeer goed te horen in het interieur) bij stationair toerental?
Ja dat gaat heel wat simpeler dan bij mijn blokje.. Moest wel iets meer aan gebeuren.Vissa66 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:30:
[...]
Zag er toevallig laatst nog 1 bij JD, met een downpipe, VWR intake en software kwam daar 401 pk en 525nm uit. Vrij simpele tuning.![]()
Leeggewicht is rond de 1300 geloof ik.
Volgende week zaterdag sta ik bij JD op de bank, ben benieuwd wat die daar doet.
Ik zie net dat bij volkswagen.nl bij modellen de nieuwe polo nu 11 uitvoeringen staan.
Veel van de informatie ontbreekt nog, lijkt alsof ze er nog mee bezig zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Viper® op 24-08-2017 15:10 ]
Waar zie je dit dan?Viper® schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:09:
Ik zie net dat bij volkswagen.nl bij modellen de nieuwe polo nu 11 uitvoeringen staan.
Ik zie geen losse modellen en op volkswagen.de heb je vier uitvoeringen. De configurator op de Nederlandse heeft de nieuwe Polo niet?
https://www.volkswagen.de...neue-polo/30203?page=trim
Die 11 is inclusief model en motorFamous schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:50:
[...]
Waar zie je dit dan?
Ik zie geen losse modellen en op volkswagen.de heb je vier uitvoeringen. De configurator op de Nederlandse heeft de nieuwe Polo niet?
https://www.volkswagen.de...neue-polo/30203?page=trim

http://www.volkswagen.nl/...nieuwe-polo/uitvoeringen/
in de configurator staat hij idd nog niet
[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 24-08-2017 15:53 ]
Check, bij deze de foto;Weemism schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:23:
[...]
Als dat inderdaad hetzelfde is zou het super zijn! Dank alvast, ik wacht de foto dan af.

Er zit speling op deze leiding en je kan 'm naar beneden duwen.
Dank. Ik herken deze locatie niet zo een twee drie, maar ik zal straks even kijken en hier nog laten weten of dat het ook daadwerkelijk was.DaMarcus schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:03:
[...]
Check, bij deze de foto;
[afbeelding]
Er zit speling op deze leiding en je kan 'm naar beneden duwen.
Zit naast het koelvloeistofreservoir bij mij
Vraagje over het album swipen op een discover media gen2.
Een collega heeft in zijn hoofdscherm de mogelijkheid om vanuit dat scherm door alle albums heen te swipen.
Ik kan alleen met swipen naar het volgende nummer.
Welke instelling is het (zijn er weinig) die dit mogelijk maakt?
Een collega heeft in zijn hoofdscherm de mogelijkheid om vanuit dat scherm door alle albums heen te swipen.
Ik kan alleen met swipen naar het volgende nummer.
Welke instelling is het (zijn er weinig) die dit mogelijk maakt?
Elect a clown, expect a circus.
Dank voor de verduidelijking. Het lijkt er wel op, maar bij mij ziet het er toch net even anders uit allemaal. Denk dat je misschien een andere motor hebt dan de 1.4 122pk (CAXA)?

Ik heb hoe dan ook wel even gecheckt of alles vast zat daar, en dat bleek het geval. Heb sowieso niet het idee dat het resonerende geluid uit het motorcompartiment zelf afkomstig is, maar meer van onder de auto. In dat opzicht denk ik dat ik het inderdaad meer bij de remleiding moet zoeken zoals @Famous al aangaf, of toch het hitteschild zoals @azz_kikr voorstelde.
Lijkt erop dat ie dan toch op de brug moet, is me een beetje te link onder de auto te schuiven met alleen de meegeleverde krik eronder. Dank voor de hulp iig!
Deal is rond, de Type R zal donderdag worden ingeleverd bij de dealer waar ik hem van gekocht heb. Volgende week zaterdag het nieuwe gebakje oppikken!

M3P 24'
Complimenten, erg fraai auto :-)
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Sjiek hoor! Ik ga jou nog zien rijden, Verstappen auto's uit Venlo zie ik :-)Vissa66 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:06:
Deal is rond, de Type R zal donderdag worden ingeleverd bij de dealer waar ik hem van gekocht heb. Volgende week zaterdag het nieuwe gebakje oppikken!
[afbeelding]
Haha dat klopt! Ik kom echter heel ergens anders vandaan. Omgeving Rotterdam.Scrtz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:35:
[...]
Sjiek hoor! Ik ga jou nog zien rijden, Verstappen auto's uit Venlo zie ik :-)
M3P 24'
Ik heb een CAXA 1.4 TSIWeemism schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:45:
[...]
Dank voor de verduidelijking. Het lijkt er wel op, maar bij mij ziet het er toch net even anders uit allemaal. Denk dat je misschien een andere motor hebt dan de 1.4 122pk (CAXA)?
[afbeelding]
Gefeliciteerd! Erg dik! Laatst ook een witte voor de deur gehad. Vooral bumpers zijn erg mooi.
Als je de tweaks wilt laten doen, stuur me dan een PM
Vertel vertel, wat voor tweaks kun jij uitvoeren? Ben hier nog een beetje nieuw in het VW topic.Rainesh schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:52:
Gefeliciteerd! Erg dik! Laatst ook een witte voor de deur gehad. Vooral bumpers zijn erg mooi.
Stuur me e.v.t. een PM.
M3P 24'
Heb je een pic van je voorruit? Waar je sensor zit? Zit daar zo een driehoek sensor in?Vissa66 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:59:
[...]
Vertel vertel, wat voor tweaks kun jij uitvoeren? Ben hier nog een beetje nieuw in het VW topic.
Stuur me e.v.t. een PM.
Kijk in het grote vcds topic, maar kan het ook hier plaatsen. Wat vaak op een Golf 7 gecodeerd wordt is het volgende:
- coming home volledig automatisch
,- dagrijverlichting achteren
- binnenste remlichten aan (1000x mooier)
- alarmpiep
- bijtankhoeveelheid
- Startstop uit
- coming leaving home via mistlampen en DRL
- ventilatie stand weergave
- verlichting onder zijspiegels aan bij inklappen
- dagrijverlichting menu
En afhankelijk van je sensor kan er nog Grootlichtassist, lane assist en verkeersbordenherkenning aangezet worden. Als je een Discover Pro hebt, dan ook nog eens dvd vrijschakelen
Maar we willen meer pics!
Volgende week zaterdag komen er vast meer pics als ik hem heb hehe! Zal dan ook even naar die sensor kijken. 
Waar kom je vandaan Rainesh?
M3P 24'
Bij jou om de hoek, Den HaagVissa66 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:14:
Volgende week zaterdag komen er vast meer pics als ik hem heb hehe! Zal dan ook even naar die sensor kijken.
We willen filmpjes en video's ofcourse! Inclusief tunnelrun
Ohhh super, dan hobbel ik gelijk even bij je langs zodra ik hem heb hehe!
M3P 24'
Hierbij de foto's zoals beloofd 

Afgelopen maandag particulier gekocht. Het betreft een Scirocco uit 08-2010 met 125xxx op de teller en een 2.0 200pk motor (handbak). Moet wel heel wat aan gebeuren;
- Navigatiesoftware updaten
- Sierlijsten instap vervangen (los geraakt en licht verbogen)
- Hoedenplank plaatsen
- Bumper voorzijde vervangen + motorkap spuiten en eventuele krassen
- Nieuwe zomerbanden + velgen (huidige 17" zijn flink gehandhaafd)
- Winterbanden op LM velgen (zaten er bij op stalen velgen, goed genoeg voor komende winter)
- Volledig polijsten, buitenkant staat vol met swirls en andere kleine krasjes
- Die rode lelijke tape weghalen voor op de grill
En uiteraard het standaard onderhoud wat ik makkelijk zelf kan doen.
Zachtjes aan werk ik die lijst af en er zullen ongetwijfeld nog wat dingen bij komen. @Rainesh enig idee wat er nog geactiveerd zou kunnen worden??
Ohja, er zit ook nog een leuk klepje onder welke de uitlaat na de katalysator volledig open zet
Ben er heel tevreden mee als eerste auto

Afgelopen maandag particulier gekocht. Het betreft een Scirocco uit 08-2010 met 125xxx op de teller en een 2.0 200pk motor (handbak). Moet wel heel wat aan gebeuren;
- Navigatiesoftware updaten
- Sierlijsten instap vervangen (los geraakt en licht verbogen)
- Hoedenplank plaatsen
- Bumper voorzijde vervangen + motorkap spuiten en eventuele krassen
- Nieuwe zomerbanden + velgen (huidige 17" zijn flink gehandhaafd)
- Winterbanden op LM velgen (zaten er bij op stalen velgen, goed genoeg voor komende winter)
- Volledig polijsten, buitenkant staat vol met swirls en andere kleine krasjes
- Die rode lelijke tape weghalen voor op de grill
En uiteraard het standaard onderhoud wat ik makkelijk zelf kan doen.
Zachtjes aan werk ik die lijst af en er zullen ongetwijfeld nog wat dingen bij komen. @Rainesh enig idee wat er nog geactiveerd zou kunnen worden??
Ohja, er zit ook nog een leuk klepje onder welke de uitlaat na de katalysator volledig open zet
Ben er heel tevreden mee als eerste auto
[ Voor 3% gewijzigd door pwillemske op 25-08-2017 23:09 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ah zonde haha, iig veel plezier ermee!Vissa66 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Haha dat klopt! Ik kom echter heel ergens anders vandaan. Omgeving Rotterdam.
Ik begrijp niet hoe sommige mensen met hun spullen omgaan.
Als hij nu 30 jaar oud was ala, maar die wagen is 7 jaar oud en vertoont nu het onderhoud van net na een dakar rally gereden te hebben
.
Heel veel plezier en veilige kilometers en wees een beetje lief voor hem
Als hij nu 30 jaar oud was ala, maar die wagen is 7 jaar oud en vertoont nu het onderhoud van net na een dakar rally gereden te hebben
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 26-08-2017 00:51 ]
Dankjewel, lief zijn zal ik zeker voor hem. Het ergste kwa schade zijn de velgen, deze zijn flink beschadigd tot aan het midden van de velg toe. Ook is er bij een velg (vermoedelijk) een bout uit gekapt welke niet los ging. Van binnen ziet ie er super uit en is er haast niks te vinden op een kapotte voormat (drukker uit mat gescheurd).GeeMoney schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:02:
Ik begrijp niet hoe sommige mensen met hun spullen omgaan.
Als hij nu 30 jaar oud was ala, maar die wagen is 7 jaar oud en vertoont nu het onderhoud van net na een dakar rally gereden te hebben.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
ik ben reuze benieuwd hoeveel betaal je nu voor zo'n Golf?Vissa66 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:06:
[afbeelding]
Het zijn gave maar prijzige wagens...

Dit is een import, die zijn wel wat goedkoper. De echte NL wagens gaan nog rond / over de 40 mille. Deze was net tegen de 40 mille aan.Mrjraider schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:10:
[...]
ik ben reuze benieuwd hoeveel betaal je nu voor zo'n Golf?
Het zijn gave maar prijzige wagens...
[ Voor 46% gewijzigd door Vissa66 op 26-08-2017 10:36 ]
M3P 24'
Volgens mij heeft mijn airco het begeven, de lucht wordt niet meer koud. Op de terugweg van vakantie leek het mij al dat die niet helemaal koud meer werd, maar met 40°C buiten is al snel alles koel. Ik heb het gevoel dat hij het langzaam aan begeven heeft.
Maar vandaag komt er gewoon warme lucht uit de ventilatie.
Waar kan dit aan liggen? Pomp, afvullen?
Golf MK7, 1.4 benzine
Golf MK7, 1.4 benzine
[ Voor 3% gewijzigd door Timo002 op 26-08-2017 15:58 ]
Condensor lek door steenslag, komt regelmatig voor.Timo002 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:58:
Volgens mij heeft mijn airco het begeven, de lucht wordt niet meer koud. Op de terugweg van vakantie leek het mij al dat die niet helemaal koud meer werd, maar met 40°C buiten is al snel alles koel. Ik heb het gevoel dat hij het langzaam aan begeven heeft.
Golf MK7, 1.4 benzine
www.google.nl
Veel plezier ermee, mooie bak.Vissa66 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:06:
[afbeelding]
Je kan je ook aanmelden op het golfgtiforum
Enige nadeel vind ik de velgen, niet mijn smaak.
Thanks! Ga ik gelijk even doen.Famous schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:39:
[...]
Veel plezier ermee, mooie bak.
Je kan je ook aanmelden op het golfgtiforum
Enige nadeel vind ik de velgen, niet mijn smaak.
M3P 24'
Komt er alleen warme lucht uit? Ondanks temperatuur? Dan zou ik eerst uitlezen, waarschijnlijk is je temperatuur klep stuk, anders inderdaad je condensor.Timo002 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:58:
Golf MK7, 1.4 benzine
Het is niet warm als in de zin van dat je de verwarming op warm zet. Meer lauw is het dan.Rainesh schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:27:
[...]
Komt er alleen warme lucht uit? Ondanks temperatuur? Dan zou ik eerst uitlezen, waarschijnlijk is je temperatuur klep stuk, anders inderdaad je condensor.
Okok, dit jaar nog geen foto gedaanazz_kikr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:29:
[...]
Geen probleem. Het enige blok welke wat gevoeliger was, was de 2.0PD.Moet jij je geen zorgen in maken. Is al een CR normaal. Zit je waarschijnlijk wel met een dieselgate blok maar who cares. Zoals bij elke cabrio, goed op het dak letten of het nergens lekt. De rest van de wagen is gewoon golf 6 dus niks mis mee.

Misschien moet je hem gewoon even vullenTimo002 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:32:
[...]
Het is niet warm als in de zin van dat je de verwarming op warm zet. Meer lauw is het dan.
Wie wilde de motorisolatie?
Ik heb er inderdaad nog een liggen maar is niet topstaat.
Anders is het nummer: 5k0 863 831 A, kan je wellicht nog op Ebay.de kijken.
Snel aangemeld! Haha
Staan leuke en mooie dingen op.
Ja idd, had me ook weer eens ingelogd op vw forum maar volgens mij is dat niet zo bijzonder!Famous schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:45:
[...]
Snel aangemeld! Haha
Staan leuke en mooie dingen op.
M3P 24'
Is er iemand in groningen die mij kan helpen met vcds coderingen? of max 1 uur a anderhalf ervanaf
Als ik de perfecte mooie Golf uit 2016 zie staan, met cruise control, maar helaas zonder adaptive cruise control... kan ik dat ook laten toevoegen? Zijn dat onderdelen die een dealer kan bestellen voor marktwaarde en zelf kan installeren?
Of kan ik beter wachten tot ik een occasion zie langskomen waar het al op zit, niet?
Ik merk wel een enorm gemis aan uitbreidbaarheid van occasions, zeg. Die ene Golf zonder opties zou ik willen uitbreiden met lane assist en cruise control. Maar de verkoper zegt "dat gaat duizenden euro's kosten" terwijl die optie bij een nieuwe auto stukken goedkoper is...
Bestaan occasion-uitbreidingen?
Of kan ik beter wachten tot ik een occasion zie langskomen waar het al op zit, niet?
Ik merk wel een enorm gemis aan uitbreidbaarheid van occasions, zeg. Die ene Golf zonder opties zou ik willen uitbreiden met lane assist en cruise control. Maar de verkoper zegt "dat gaat duizenden euro's kosten" terwijl die optie bij een nieuwe auto stukken goedkoper is...
Bestaan occasion-uitbreidingen?
Dit topic is gesloten.