Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 72 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:59
quote:
Scrtz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Ik heb zelf geen spotify maar bij apple music doet ie het niet nee, ofja de rns ziet de nummerinfo niet en je kan dus geen volgende/vorige doen etc. Offline muziek pakt ie wel gewoon. Maar ik heb sowieso liever mijn iphone in de houder voor flitsmeister haha :P

Helaas heb ik ook een te oude bluetooth versie die dus ook geen nummerinfo doorstuurt, denk dat ik gewoon een usb stickje ga maken en daar alles opzet, kan ik iig gebruik maken van de knoppen op het stuur.
Als je wilt dat je je nummer info kan zien en vorige/volgende moet je je bluetooth module aanpassen. 2e hands zijn ze tussen de 50 en 100,- euro.
Als je wilt kan ik het type nummer wel opzoeken.

Xbox live: Famous1303 | Golf R20 388,2PK, 515Nm

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-11 16:59
quote:
Famous schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Als je wilt dat je je nummer info kan zien en vorige/volgende moet je je bluetooth module aanpassen. 2e hands zijn ze tussen de 50 en 100,- euro.
Als je wilt kan ik het type nummer wel opzoeken.
Kan dat ja? Hoef je dan alleen het kastje onder de bijrijdersstoel te vervangen?

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
quote:
Famous schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Wat werkt er niet precies?
Ik stream vanaf mijn iPhone 7 via bluetooth maar mijn radio, dat gaat prima.

Als je het met kabels wilt verbinden moet je wel een MFI gelicenseerde hebben. Anders heb je altijd nog aux :D
Bleutooth media streaming werkt niet

Als de telefoon verbonden is (kan wel bellen), en ik druk op media, gebeurd er niets
De icoontjes kunnen ook niet bediend worden, aangezien hij op een of andere manier denkt dat er geen verbinding is met de telefoon

Iphone 5, Iphone 6 en Iphone 7 geprobeerd, maar hij werkt op geen van allen

AMD FX-8120 / ASUS Crosshair V Formula Z / MSI GTX770 Lightning 2GB / Samsung 840 EVO / 8 GB / Corsair Hydro H80i

• Famous
quote:
Scrtz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Kan dat ja? Hoef je dan alleen het kastje onder de bijrijdersstoel te vervangen?
Klopt.
quote:
FabianGTI schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Als de telefoon verbonden is (kan wel bellen), en ik druk op media, gebeurd er niets
De icoontjes kunnen ook niet bediend worden, aangezien hij op een of andere manier denkt dat er geen verbinding is met de telefoon

Als je naar media gaat heb je daar wel een bluetooth icoon staan?

• FabianGTI
  • Nu online
quote:
Famous schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Als je naar media gaat heb je daar wel een bluetooth icoon staan?
Dat wel, maar ik zie alleen dit

En daarna gebeurt er helemaal niets meer

AMD FX-8120 / ASUS Crosshair V Formula Z / MSI GTX770 Lightning 2GB / Samsung 840 EVO / 8 GB / Corsair Hydro H80i

• Famous
quote:
FabianGTI schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Dat wel, maar ik zie alleen dit

[afbeelding]

En daarna gebeurt er helemaal niets meer
Als je in spotify zit bij een nummer (cover art) staat er bij “beschikbare apparaten” wel bijvoorbeeld VW Golf? En is die ook geselecteerd?

In het MFA scherm anders scrollen naar je telefoonverbinding, op OK drukken stuur, naar bluetooth (of media), paired devices en dan jouw telefoon selecteren.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

azz_kikr

Heet patatje :o

quote:
FabianGTI schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Dat is normaal als je een 9w3 module hebt.
Als je ad2p wilt, dan moet je een 9w2 of 9w7 bluetooth module hebben.

(Verschil tussen die 2 is vooral phonebook integratie of niet).
Let wel, als je van fabriek uit een 9w3 hebt, en je plaats een 9w7, dan moet je 2 extra draden leggen naar de radio, anders komt het geluid maar van 1 kant (rechts). (9w3 is mono, 9w7 is stereo)

Ook voor @Famous ;)

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-11 16:07
Sinds kort een GTE als leaseauto. Uiteraard 2e hands, maar dat vind ik minder erg dan direct 22% betalen, ik kan nog eventjes vooruit op 7%.
Iemand enig idee hoe de standaard instelling van een GTE te veranderen naar "Hybride"?
Als ik de GTE start, staat deze standaard op volledig elektrisch. Als je op de knop naast de schakelpook drukt, kun je alleen kiezen tussen volledig elektrisch of batterij hold.
Maar ik wil hybride rijden, dus tot een kilometer of 70/h elektrisch, en daarna automatisch over op benzine, het meest efficiënt. Dit kan ik alleen handmatig instellen door op het bedienpaneel op CAR te drukken, en dan bij hybride te kiezen voor hybride modus. Redelijk irritant om dat steeds weer te moeten doen.
Iemand enig idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:05
quote:
Ora et Labora schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:39:
Sinds kort een GTE als leaseauto. Uiteraard 2e hands, maar dat vind ik minder erg dan direct 22% betalen, ik kan nog eventjes vooruit op 7%.
Iemand enig idee hoe de standaard instelling van een GTE te veranderen naar "Hybride"?
Als ik de GTE start, staat deze standaard op volledig elektrisch. Als je op de knop naast de schakelpook drukt, kun je alleen kiezen tussen volledig elektrisch of batterij hold.
Maar ik wil hybride rijden, dus tot een kilometer of 70/h elektrisch, en daarna automatisch over op benzine, het meest efficiënt. Dit kan ik alleen handmatig instellen door op het bedienpaneel op CAR te drukken, en dan bij hybride te kiezen voor hybride modus. Redelijk irritant om dat steeds weer te moeten doen.
Iemand enig idee?
Daar heb ik ook last van maar ik kan mijn auto niet altijd opladen dus ik kom altijd in de hybride modus. Je kan gewoon tot 130 km/h op elektra en als die bijna leeg is, gaat die automatisch naar hybride. je kan het handmatig aanpassen door de knop 2x in te drukken, althans bij mij wel.Ik heb net zelfs 0 km gehaald qua range van mijn elektrisch gedeelte. Nou dan is die wel leeg.

Als je even van een Polo 1.4 6 bak automaat en weer teruggaat naar je eigen Golf GTE, dat verschil is echt niet normaal meer. Toch valt het wel mee met die 1.4 motor en zeker met die 6 versnellingen dat je bij 130 km/h net onder de 3000 toeren zit, vind ik echt netjes. Volgens mij heb ik ook die 1.4 motor in de GTE liggen.

Ik heb een aanbod gehad om mijn turbo te vervangen voor een Audi variant zodat die 170 pk kan generen ipv 150 pk. Heb ik wel 20 paardjes meer onder die motorkap.

De ESP van de GTE werkt echt "slecht" want als je maar even te hard gas geeft, dan hoor je gepiep van je banden en dan schiet die weg dus moet echt heel voorzichtig zijn met optrekken als ik in elektrische stand sta.

Except less, the more you get

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by 

quote:
itsalex schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:16:
Ik heb een aanbod gehad om mijn turbo te vervangen voor een Audi variant zodat die 170 pk kan generen ipv 150 pk. Heb ik wel 20 paardjes meer onder die motorkap.
Is het niet makkelijker om te chiptunen? :?

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:05
@DaMarcus Nee dit is veel sneller, veiliger en makkelijker. De motor krijgt gewoon iets meer lucht en alles blijft hetzelfde werken. Chippen kan daarna nog altijd.

Except less, the more you get

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by 

@itsalex Audi en Volkswagen gebruiken dezelfde turbo voor dit 1.4 TSI-blok, of wordt er een ander type turbo geplaatst?

DaMarcus wijzigde deze reactie 10-08-2017 22:53 (6%)

• azz_kikr
  • Nu online

azz_kikr

quote:
itsalex schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:26:
@DaMarcus Nee dit is veel sneller, veiliger en makkelijker. De motor krijgt gewoon iets meer lucht en alles blijft hetzelfde werken. Chippen kan daarna nog altijd.
Strepen ook op je wagen laten trekken, win je gelijk ook 20 pk mee.

Eerst chippen, als dat niet genoeg dan beginnen met hardware mods.

Jij begint al met stage 3 alvorens stage 1 en 2 gedaan te hebben.

Geef je geld eerst aan iets zinnigs. Een petje en dikke sub in de koffer ofso, ziptuning, of deftige banden. Gelijk ook het gepiep opgelost :+

• Famous
quote:
Wacht even, met een grotere turbo krijgt je blok gelijk meer lucht maar wat zuigt het allemaal aan? Hoe stel je het af? Weet je zeker dat het niet dezelfde turbo is maar software matig beperkt? Je weet dat audi (zowat) gelijk is aan vw? Waarom is een andere turbo veiliger dan een lichte tuning? Als het een grotere turbo is moet die ook meer opspoelen dus je hebt meer toeren nodig of plaats je er gelijk een compressor bij?
quote:
azz_kikr schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

Strepen ook op je wagen laten trekken, win je gelijk ook 20 pk mee.

Eerst chippen, als dat niet genoeg dan beginnen met hardware mods.

Jij begint al met stage 3 alvorens stage 1 en 2 gedaan te hebben.

Geef je geld eerst aan iets zinnigs. Een petje en dikke sub in de koffer ofso, ziptuning, of deftige banden. Gelijk ook het gepiep opgelost :+
Of net als in de scootertijd een Malossi sticker erop!!

Volgens mij valt het plaatsen van een andere turbo zelfs al onder stage 4 omdat je dat vaak pas aan ‘t einde van de rit doet of in combinatie met de rest wat erbij komt kijken.

Hier zelfs de wastegate aangepast op de turbo, je hoeft echt niet snel een andere turbo als je “iets” meer vermogen wilt!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:58
@itsalex

Wie heeft het je geadviseerd om je turbo te vervangen??? Ook naar mijn weten is het exact hetzelfde blok.

Precies wat de anderen zeggen....turbo vervangen en dan opeens 20pk erbij zonder afstelling? Dat is nieuw....

Ga naar een degelijke tuner ermee zoals JD. Ga niet zomaar onderdelen vervangen voordat je stage 1 gedaan hebt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Famous
quote:
Rainesh schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:36:
@itsalex

Wie heeft het je geadviseerd om je turbo te vervangen??? Ook naar mijn weten is het exact hetzelfde blok.

Precies wat de anderen zeggen....turbo vervangen en dan opeens 20pk erbij zonder afstelling? Dat is nieuw....

Ga naar een degelijke tuner ermee zoals JD. Ga niet zomaar onderdelen vervangen voordat je stage 1 gedaan hebt.
Die persoon had waarschijnlijk nog eentje liggen :+
Mooie gedachte gang, bigger is better.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

ProCup 600 #56

Die 1.4 heeft bij Audi ook 150pk en niet 170.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Ora et Labora
  • Laatst online: 20-11 16:07
quote:
itsalex schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:16:
[...]

Daar heb ik ook last van maar ik kan mijn auto niet altijd opladen dus ik kom altijd in de hybride modus. Je kan gewoon tot 130 km/h op elektra en als die bijna leeg is, gaat die automatisch naar hybride. je kan het handmatig aanpassen door de knop 2x in te drukken, althans bij mij wel.Ik heb net zelfs 0 km gehaald qua range van mijn elektrisch gedeelte. Nou dan is die wel leeg.
Ik heb 4 standen.
- Volledig elektrisch.
- Battery hold, dus volledig benzine.
- Battery charge
- Hybride. Tot circa 70km/h elektrisch, daarna automatisch op benzine.

Als ik de auto start, gaat deze automatisch op volledig elektrisch. Als ik op de "E" toets naast de schakelpook druk, gaat deze op "Battery hold". Met deze toets kan ik dus alleen kiezen uit volledig elektrisch, of battery hold. Als de accu leeg is, gaat de auto ook automatisch over op battery hold.
Wil ik kiezen voor Hybride, kan dat alleen via het menu in het touchscreen, vrij lastig, en ook niet echt handig bedacht van Volkswagen vind ik.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Rainesh schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:36:
@itsalex

@itsalex Klopt wat @Rainesh zegt, het tunen van een motor is altijd een (al dan niet door een tuner verbeterde) balans tussen drie factoren: luchttoevoer, brandstoftoevoer en ontsteking.

Als je één van die factoren los van de anderen wijzigt, zoals in dit geval het alleen wijzigen van de turbo, is het verbrandingsproces, en dus de motorloop uit balans. In het beste geval leidt dit tot suboptimale prestaties, in het ergste geval kan er echter ook dure motorschade ontstaan. Het aanpassen van de motormanagementsoftware om alle (gewijzigde) componenten die betrokken zijn bij het verbrandingsproces weer met elkaar in balans te brengen (tunen) is dus essentieel.

• Scrtz
Weet iemand nog een goedkoop adres voor de motorkapisolatie/bekleding? Mijne is dus helemaal kapot gevreten plotseling.. Via ebay al snel 50 euro incl verzenden..

• Famous
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:32:
Weet iemand nog een goedkoop adres voor de motorkapisolatie/bekleding? Mijne is dus helemaal kapot gevreten plotseling.. Via ebay al snel 50 euro incl verzenden..
Ik heb er misschien nog wel 1 voor een golf 6.
Zal het even nakijken voor je.

• Scrtz
quote:
Famous schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:56:
[...]

Ik heb er misschien nog wel 1 voor een golf 6.
Zal het even nakijken voor je.
Thanks, zou super zijn!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

't Lijkt me zo te zijn dat je zoiets toch wel bij een gemiddeld "auto demontage bedrijf" (Lees: Sloop!!) kunt halen voor een paar knaken? Zeker als je 't spul zélf even uit een sloper pakt zodat ze er géén extra werk aan hebben qua scheiden van Metaal vs. "ROMMEL".

Of is 't eng om daar langs/aan te gaan doordat die bedrijven vaak niet direct "online" te benaderen zijn?

wimmel_1 wijzigde deze reactie 11-08-2017 17:55 (48%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
Scrtz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:32:
Ik zou op mijn hoede zijn voor steenmarters.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
max schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:18:
[...]

Ik zou op mijn hoede zijn voor steenmarters.
Ik wist dat die nogal graag een bougiekabel verslinden (mij ook een keer gebeurd), maar ze vergrijpen zich ook aan isolatiemateriaal dus?

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Geen idee, maar ik zou hoe dan ook maatregelen nemen.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Scrtz
Ja het rare is, anderen hebben er geen last van, of het zijn wss muisjes ofzo geweest. Ik had 9 dagen mijn auto bij mijn vriendin staan die in een dorps buitengebied woont wegens vakantie, normaal nergens last van en de auto staat er dan ook altijd maar bijv een dagje. Kabels etc zijn iig bespaard gebleven gelukkig.

• Famous
quote:
Heb er inderdaad nog een, niet super kwaliteit, wel heel :9

• Scrtz
quote:
Famous schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

Heb er inderdaad nog een, niet super kwaliteit, wel heel :9
Haha hoezo niet super kwaliteit? Zou je foto’s kunnen maken?

• Famous
quote:
Scrtz schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

Haha hoezo niet super kwaliteit? Zou je foto’s kunnen maken?
Ja hoor, duur alleen twee weken :+
Ben komende twee weken niet thuis..

• Scrtz
quote:
Famous schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:15:
[...]

Ja hoor, duur alleen twee weken :+
Ben komende twee weken niet thuis..
Haha geen probleem, mijn auto rijdt nog dus :P

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
Ora et Labora schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:39:
...
Maar ik wil hybride rijden, dus tot een kilometer of 70/h elektrisch, en daarna automatisch over op benzine, het meest efficiënt.
...
Leuk dat je het wilt, maar het meest efficiënt is het niet.

Er zijn geen efficiëntie redenen om op benzine over te schakelen op hogere snelheden. Ja een benzine motor/auto verbruikt minder op snelheid dan in de stad, wat zowat omgekeerd is voor elektra/hybride, die recupereren namelijk remenergie en zijn erg efficiënt in de stad. Maar die twee staan los van elkaar.
Door je batterij leeg te rijden en dan voor te gaan op hybride ben je efficiënter bezig want dan gebruik je gemiddeld gezien meer batterij en mindere benzine dan dat je je benzine gaat gebruiken boven de 70km/u. Genoeg ritjes die je volledig elektrisch kan doen waar in jouw de benzinemotor anders zou gaan draaien boven de 70km/u.
quote:
Meer lucht en de rest blijft hetzelfde => arm mengsel => BOEM. 8)7

AndRo555 wijzigde deze reactie 12-08-2017 20:09 (15%)

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een tweedehands Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline, automaat. Uit 2013 met minder dan 60k op de teller. Maar ik ben ook een volslagen onbekende als het op auto's aankomt.

En in hoeverre mag je een VW Golf vergelijken met:

- Skoda Octavia (zelfde geld, 2 jaar jonger, meer features, sedan)
- Peugeot 208 (8000 goedkoper, 2 jaar jonger, minder PK)
- Opel Corsa 1.4 (6000 goedkoper, 2 jaar jonger, minder PK, lelijk)

Zoveel keuze...

De enige bestuurder van de auto ben ikzelf. En ik zou hem vooral gebruiken voor woon/werk-verkeer in de randstad in plaats van mijn motor. Maandelijks een ritje naar familie aan de andere kant van 't land. Misschien jaarlijks een langere reis naar het buitenland. En af en toe vrienden opzoeken in Arnhem.

Een VW Golf biedt in ieder geval comfort en rust, maar heeft zo'n versie uit 2013 (goed uitgerust) dan ook zo'n lane-assist feature? Ik twijfel heel erg of ik niet gewoon voor een Polo moet gaan. Of misschien zelfs een VW Up. Of gewoon een Golf uit 2005 ofzo...

Waar kan ik mijzelf nou eigenlijk inlezen over auto's voordat ik overal proefritten ga maken?

VW Heeft mijn voorkeur omdat ik 't gewoon fijne auto's vind. Maar ik heb het idee dat je voor het merk al snel duizenden euro's meer betaalt en andere merken minimaal dezelfde waarde voor minder geld bieden. Maar is VW meer waardevast dan een Skoda?

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:17
Uit dat rijtje is enkel de Octovia enigszins te vergelijken aangezien die op hetzelfde platform staan. De 208 en Corsa acteren een klasse lager.

Een VW is over het algemeen waardevast te noemen inderdaad. Al moet dat geen reden zijn een auto aan te schaffen. Lane Assist is wel geleverd, maar als optie geloof ik. Dat ligt dus aan het aangeboden model of dit er op zit of niet. Bij mijn weten was dit niet standaard geleverd.

Boozyshop.nl

• MK1998NL
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK1998NL

Sneller dan het licht :)

quote:
Blue-eagle schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:42:
Ik ben in de markt voor een tweedehands Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline, automaat. Uit 2013 met minder dan 60k op de teller. Maar ik ben ook een volslagen onbekende als het op auto's aankomt.

En in hoeverre mag je een VW Golf vergelijken met:

- Skoda Octavia (zelfde geld, 2 jaar jonger, meer features, sedan)
- Peugeot 208 (8000 goedkoper, 2 jaar jonger, minder PK)
- Opel Corsa 1.4 (6000 goedkoper, 2 jaar jonger, minder PK, lelijk)

Zoveel keuze...

De enige bestuurder van de auto ben ikzelf. En ik zou hem vooral gebruiken voor woon/werk-verkeer in de randstad in plaats van mijn motor. Maandelijks een ritje naar familie aan de andere kant van 't land. Misschien jaarlijks een langere reis naar het buitenland. En af en toe vrienden opzoeken in Arnhem.

Een VW Golf biedt in ieder geval comfort en rust, maar heeft zo'n versie uit 2013 (goed uitgerust) dan ook zo'n lane-assist feature? Ik twijfel heel erg of ik niet gewoon voor een Polo moet gaan. Of misschien zelfs een VW Up. Of gewoon een Golf uit 2005 ofzo...

Waar kan ik mijzelf nou eigenlijk inlezen over auto's voordat ik overal proefritten ga maken?

VW Heeft mijn voorkeur omdat ik 't gewoon fijne auto's vind. Maar ik heb het idee dat je voor het merk al snel duizenden euro's meer betaalt en andere merken minimaal dezelfde waarde voor minder geld bieden. Maar is VW meer waardevast dan een Skoda?
208 en Corsa vergelijken met een Golf is oneerlijk: C-segment vs B-segment. VW is aardig waardevast maar dat is bijv. Skoda ook. Octavia en Golf staan trouwens op hetzelfde platform (MQB). DE Skoda Octavia is nog ruimer dan een Golf, al is de afwerking/materiaalgebruik van iets lager niveau.

Als je enkel alleen rijdt, vraag ik me af waarom je niet voor een B-segmenter zou gaan. Zo bespaar je op MRB, verzekering, brandstof en aanschafprijs. En als je graag VW rijdt: een Polo. Met een 1.0/1.2/1.4TSI heb je een aardig vlot autootje.

up! zou ik zelf niet doen, dan lever je echt in op comfort, wat zeker als je wel eens langere afstanden rijdt niet wilt doen.

iMac medio 2011 - i5@2,5Ghz | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Blue-eagle
  • Niet online
quote:
Wom schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:01:
Uit dat rijtje is enkel de Octovia enigszins te vergelijken aangezien die op hetzelfde platform staan. De 208 en Corsa acteren een klasse lager.

Een VW is over het algemeen waardevast te noemen inderdaad. Al moet dat geen reden zijn een auto aan te schaffen. Lane Assist is wel geleverd, maar als optie geloof ik. Dat ligt dus aan het aangeboden model of dit er op zit of niet. Bij mijn weten was dit niet standaard geleverd.
Lane Assist is vast ook niet iets wat je achteraf in kan laten bouwen vermoed ik. Het was een leuk hebbedingetje geweest :) Maar thanks, ik kijk nu ook naar de Honda Civic en Ford Focus, die zijn wel in hetzelfde segment vermoed ik?
quote:
MK1998NL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

208 en Corsa vergelijken met een Golf is oneerlijk: C-segment vs B-segment. VW is aardig waardevast maar dat is bijv. Skoda ook. Octavia en Golf staan trouwens op hetzelfde platform (MQB). DE Skoda Octavia is nog ruimer dan een Golf, al is de afwerking/materiaalgebruik van iets lager niveau.
Oh, daaruit blijkt mijn onwetendheid al :D
quote:
Als je enkel alleen rijdt, vraag ik me af waarom je niet voor een B-segmenter zou gaan. Zo bespaar je op MRB, verzekering, brandstof en aanschafprijs. En als je graag VW rijdt: een Polo. Met een 1.0/1.2/1.4TSI heb je een aardig vlot autootje.
Hmm, goed punt. Ik dacht alleen dat een Polo luidruchtiger zou zijn dan een Golf, maar ik heb geen flauw idee eigenlijk.

Ik kijk nu ook naar een Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline uit 2015 met minder dan 50k op de teller. Daar vragen ze 16.000 euro voor. Nu zie ik niet zo snel de verschillen tussen een Golf en Polo behalve dat de Golf 5000 euro duurder is voor hetzelfde pakket. Ik ga eens Google raadplegen denk ik ;)
quote:
up! zou ik zelf niet doen, dan lever je echt in op comfort, wat zeker als je wel eens langere afstanden rijdt niet wilt doen.
Dat is een belangrijke overweging. Comfort voor alles :)

Thanks!

• MK1998NL
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK1998NL

Sneller dan het licht :)

quote:
Blue-eagle schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:37:
[...]
Lane Assist is vast ook niet iets wat je achteraf in kan laten bouwen vermoed ik. Het was een leuk hebbedingetje geweest :) Maar thanks, ik kijk nu ook naar de Honda Civic en Ford Focus, die zijn wel in hetzelfde segment vermoed ik?
Niet zeker masr volgens mij kan dat bij VW met VDCS ook achteraf geactiveerd worden (ik weet niet welke sensors daarvoor nodig zijn).

In het segment van de Golf (C-segment) valt de Peugeot 308, Renault Megane, Citroen C4/DS4, Opel Astra, Fiat Bravo, Ford Focus, Honda Civic, Mazda3, Toyota Auris, Seat Leon, Skoda Octavia...

In het segement van de Polo (B-segment) valt de Peugeot 208, Renault Clio, Citroen C3/DS3, Opel Corsa, Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 2, Toyota Yaris, Seat Leon, Skoda Fabia...
quote:
[...]
Oh, daaruit blijkt mijn onwetendheid al :D
[...]
Hmm, goed punt. Ik dacht alleen dat een Polo luidruchtiger zou zijn dan een Golf, maar ik heb geen flauw idee eigenlijk.

Ik kijk nu ook naar een Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline uit 2015 met minder dan 50k op de teller. Daar vragen ze 16.000 euro voor. Nu zie ik niet zo snel de verschillen tussen een Golf en Polo behalve dat de Golf 5000 euro duurder is voor hetzelfde pakket. Ik ga eens Google raadplegen denk ik ;)
[...]
Dat is een belangrijke overweging. Comfort voor alles :)

Thanks!
Polo zal wel iets minder stil zijn, maar niet ¤5000 luider ;) Ik zou eens online kijken, bijvoorbeeld reviews van Carwow op YouTube te bekijken. Hij heeft (naar mijn mening) niet echt voorkeuzen voor merken en is dus objectief. Kan je ook reviews van andere auto's bekijken. Als je het verschil tussen Polo en Golf wilt weten kan ik je het beste aanraden een dealer/handelaar te bezoeken en een testrit te maken :)

Golf is iets ruimer, iets moderner interieur, iets mooiere materialen, maar dan moet je zelf overwegen of je dat de 5k meerprijs waard vind.

iMac medio 2011 - i5@2,5Ghz | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:10
Iemand hier ervaring met, of een mening over, het zogenaamde carbon cleaning?

http://carboncleanmaster.nl/
http://carbon-cleaning.nl/

Zag het net ergens voorbij komen dus ik klik wat door en weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet denken.

Ergend klinkt het een beetje 'too good to be true', als het werkelijk zo'n wondermiddel zou zijn (voor zo'n lage prijs) dan zou je er veel meer van horen toch?

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:17
woohoo, kessy werkt helemaal

in de categorie 'dingen die je helemaal niet op je polo nodig hebt'

ik zit nog te twijfelen of ik de sleutelbaarden wel laat slijpen of dat ik 't maar laat.
iedereen die je auto leent zit toch alleen maar tegen de start knop te rammen met de sleutel :P

Hier had uw tekst kunnen staan!

• Tags NL
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 20-11 22:55

Tags NL

Harmful or Harmless?

quote:
Het Vosje schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:15:

Zag het net ergens voorbij komen dus ik klik wat door en weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet denken.

Ergend klinkt het een beetje 'too good to be true', als het werkelijk zo'n wondermiddel zou zijn (voor zo'n lage prijs) dan zou je er veel meer van horen toch?
Ik dus met de bovenste, vindt mijn motor wel soepeler lopen dan voorheen nadat ik ben geweest.. Lijkt ook iets zuiniger te zijn, maar dat was wel een week met veel langere afstanden dus not sure... Voor 85 euro kun je er geen buil aan vallen in ieder geval

Battlelog Harm Veenstra aka Tags NL *klik*

• Famous
quote:
Het Vosje schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:15:

Je hoort het genoeg als je op plekken kijkt die erom 'geven'. Een lease of 'simpele' rijder zal er niet veel omgeven of vanaf weten.
Op bijvoorbeeld het Golfgti forum staat het er vol mee ;)

Zijn veel mensen die het gedaan hebben al kiest 90% voor Tom (HBT Techniek), de duurdere variant -> walnootstralen.

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:10
Hmm wellicht toch eens overwegen dan... wat denken jullie qua roet en aanslag (altijd lange warme stukken vs eco rijden):

Mijn MK6 1.6TDI (Vagtechniek stage 1) staat inmiddels op 190k, waarvan de laatste 50k in mijn bezit. Rijd op werkdagen 2x 80km snelweg en vrijwel nooit korte stukken, dus hoewel de auto eigenlijk altijd lange stukken bedrijfstemperatuur rijdt is dat wel altijd 'eco': het hele stuk is 100 vol met trajectcontroles, dus met net meer dan 2k rpm op de cruise :z
Af en toe wel 's avonds terug en dan zijn bepaalde traject stukken 130.

Het Vosje wijzigde deze reactie 14-08-2017 10:40 (7%)

• AndRo555
  • Nu online
quote:
Het Vosje schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:39:
Hmm wellicht toch eens overwegen dan... wat denken jullie qua roet en aanslag (altijd lange warme stukken vs eco rijden):

Mijn MK6 1.6TDI (Vagtechniek stage 1) staat inmiddels op 190k, waarvan de laatste 50k in mijn bezit. Rijd op werkdagen 2x 80km snelweg en vrijwel nooit korte stukken, dus hoewel de auto eigenlijk altijd lange stukken bedrijfstemperatuur rijdt is dat wel altijd 'eco': het hele stuk is 100 vol met trajectcontroles, dus met net meer dan 2k rpm op de cruise :z
Hier een mk6 1.6TDI bluemotion (stock, zonder emissie fix) met 232k op de teller die elke dag 2x80 km snelweg doet en amper een km of 2 stadsverkeer Tot nu toe nog zonder enige problemen.
Heel af en toe wordt er wel eens mee doorgetrapt (op warme motor), meestal is dat dan naar de luchthaven van dusseldorf.
Een langer stuk 130 is al genoeg om alles goed op temperatuur te krijgen. ( 300-400 graden EGT)

EGR klep wilt wel eens falen op deze motoren, is een dure fix.

AndRo555 wijzigde deze reactie 14-08-2017 10:48 (4%)

• Scrtz
De Passat 2016 1.6 TDI van mijn schoonvader heeft al 2 roetfilters versleten, de eerste 10k km geleden en vorige week weer. Die was niet heel blij dat die nu al vaker meer dan een week die auto kwijt was.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:17
No DPF, no problem.

Hier had uw tekst kunnen staan!

• FabianGTI
  • Nu online
quote:
Het Vosje schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:39:

Zou me daar nog niet al te veel zorgen om maken, de auto komt goed op bedrijfstemperatuur

JD zegt het volgende:
Roetfilters functioneren het beste als er langere stukken boven de 2000rpm gereden wordt (meer dan 2500rpm is absoluut niet nodig). Om te zorgen dat het filter in optimale conditie blijft, is het verstandig om wekenlijks een langere rit te maken van >15minuten op de snelweg. Negeer even de schakel indicator en zet bij automaat bakken de bak even een tijdje in de S-stand, zodat het toerental even wat langer boven de 2000rpm blijft. Tijdens deze rit krijgen het motormanagement en het roetfilter dan de tijd om het regeneratie proces te starten.

Door die ellendige 5 bakken zit je al snel boven de 2000 toeren
Ik kan gelukkig 20 km lang 130 km/u rijden, dus ik brand hem wel schoon :P

EGR maak ik me dan nog meer zorgen over, die gaat hoe dan ook een keer kapot, het is in elke auto gewoon zooi
Zit er aan te denken om die af te doppen, weg met die onzin

Roetfilter (DPF) verwijderen gaat me dan weer wat te ver, elke keer wegrijden met zo'n zwarte pluim achter je

• Famous
Maar beetje leven inblazen dan? :+
Vers importje :)

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:56
@Famous Nice! Voor jezelf of geimporteerd op verzoek?

• Tylen

Tylen

ProCup 600 #56

Nice, maar wel die zwarte motorkap terug wit maken he. dit is echt lelijk ;)

• Famous
quote:
YoGi_Berra schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:24:
@Famous Nice! Voor jezelf of geimporteerd op verzoek?
Voor een kennis :Y
quote:
Tylen schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:35:
Nice, maar wel die zwarte motorkap terug wit maken he. dit is echt lelijk ;)
Dat zeker, hoef je je geen zorgen om te maken :>
Wat dat betreft hebben Duitsers wel gekke smaken.. mijne zat onder de fel groene plaksels..

Wel geluk mee gehad want daardoor verkocht die denk ik niet :D

• Tylen

Tylen

ProCup 600 #56

Ik neem aan dat het een sticker is? Dan is het allemaal maar mooi, want is hij nog steenslag vrij. (waarschijnlijk)

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-11 19:01
Wie kan mij helpen. In de lease auto van mijn werkgever uit 2016 zit een VW Composition audio radio. Betreft de R140G. Het is een waardeloze radio en ik zou iedereen die zelf invloed heeft op wat voor radio in je auto komt het enorm afraden.

- Bluetooth geluid is met tijd en weile erg matig van kwaliteit.
- Telefoons worden niet ondersteunt via USB
- Geluid is na veel bijstellen redelijk.
- afspelen vanaf USB stick worden veel bestandsformaten niet ondersteunt.

Maar ik wordt echt chagrijnig van de radio en dacht misschien is er een software update. Maar ik kan nergens wat vinden over dit kreng. Laat staan een update. Had al eens gezocht op Google zonder resultaat. Dealer zegt dat er geen updates waren maar dat werd el vaker gezegd terwijl die er wel waren. Software versie is V0.0.46

Wie kan mij helpen?

• Famous
quote:
Henkie-Jan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:21:
Wie kan mij helpen. In de lease auto van mijn werkgever uit 2016 zit een VW Composition audio radio. Betreft de R140G. Het is een waardeloze radio en ik zou iedereen die zelf invloed heeft op wat voor radio in je auto komt het enorm afraden.

- Bluetooth geluid is met tijd en weile erg matig van kwaliteit.
- Telefoons worden niet ondersteunt via USB
- Geluid is na veel bijstellen redelijk.
- afspelen vanaf USB stick worden veel bestandsformaten niet ondersteunt.

Maar ik wordt echt chagrijnig van de radio en dacht misschien is er een software update. Maar ik kan nergens wat vinden over dit kreng. Laat staan een update. Had al eens gezocht op Google zonder resultaat. Dealer zegt dat er geen updates waren maar dat werd el vaker gezegd terwijl die er wel waren. Software versie is V0.0.46

Wie kan mij helpen?
Heb je het instap model? De composition Touch? Geen cd drive is de Touch.
Dat is eigenlijk ook helemaal niets.. Het begint pas een beetje bij de Composition Media.

Een update van de radio gaat hierbij niet helpen. Hij ondersteunt volgens mij ook 2x20 watt, dat doet mijn TV ook :9

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-11 19:01
quote:
Famous schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:39:
[...]

Heb je het instap model? De composition Touch? Geen cd drive is de Touch.
Dat is eigenlijk ook helemaal niets.. Het begint pas een beetje bij de Composition Media.

Een update van de radio gaat hierbij niet helpen. Hij ondersteunt volgens mij ook 2x20 watt, dat doet mijn TV ook :9
Ik heb het zelf niet voor het kiezen helaas. :9 Maar hij is zelfs niet touch. Het is deze: http://www.volkswagen-commercial-vehicles.com/content/medialib/vwd4/global_vwn/showroom/the-new-caddy-delivery-van/cdc0412/_jcr_content/renditions/rendition.570.270.file/cdc0412.jpg

• Famous
quote:
Henkie-Jan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Ik heb het zelf niet voor het kiezen helaas. :9 Maar hij is zelfs niet touch. Het is deze: [afbeelding]
Uhm, die ken ik niet.
Misschien kan @Rainesh of @azz_kikr hier meer over vertellen.

Het ziet er niet uit als een 'high end' model in elk geval. Geen nav en cd speler.

Edit:
quote:
“Composition Audio” radio system

The system consists of a TFT monochrome display, a 2 x 20 watt output with two loudspeakers, an SD-card slot, an AUX-IN interface and a USB port.

Famous wijzigde deze reactie 16-08-2017 19:34 (15%)

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-11 19:27
@ VW kenners, weten jullie nog specifieke punten waarop ik moet letten bij de Golf 7 GTI Clubsport DSG6(2.0TSI R motor)

Ik ga vd week bij 2 modellen kijken. Zijn beide net een jaartje jong dus ik neem aan dat er weinig mis mee is, maar zijn er misschien nog typische kwaaltjes waar ik op moet letten?

Thanks a lot! :)

• Paul.H
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-11 20:20
quote:
Vissa66 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:43:
@ VW kenners, weten jullie nog specifieke punten waarop ik moet letten bij de Golf 7 GTI Clubsport DSG6(2.0TSI R motor)

Ik ga vd week bij 2 modellen kijken. Zijn beide net een jaartje jong dus ik neem aan dat er weinig mis mee is, maar zijn er misschien nog typische kwaaltjes waar ik op moet letten?

Thanks a lot! :)
Even aankoop advies van Autoblog kijken, dat kan wel eens helpen.

• Famous
quote:
Tylen schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:59:
Ik neem aan dat het een sticker is? Dan is het allemaal maar mooi, want is hij nog steenslag vrij. (waarschijnlijk)
:)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

K*T Zooi..... Ik had vandaag ineens een "Zwarte" Golf met oranje accenten in 't display....

Morgen maar eens kijken of ze bij de bandenboer een schroevendraaier én een pleister voor aan de binnenkant van 't rubber hebben zodat ik ook in 't scherm weer gewoon een "witte" auto met zwarten banden heb. Bandje stond bij thuiskomst nog op 2.0 BAR, maar morgen zet ik 't ding wel eerst weer even terug op spanning voordat ik er mee naar naar de bandenboer rijd.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 16-08-2017 23:15 (19%)

• Famous
Een prop kan prima als je er niet hard mee rijdt.
Doe je dat wel zou ik wel de band vervangen :D

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Famous schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:16:
Een prop kan prima als je er niet hard mee rijdt.
Doe je dat wel zou ik wel de band vervangen :D
Ik ben niet zo van die pluggen/proppen/veters en eventuele ander zooi. Wordt gewoon netjes van binnenuit gerepareerd / ge-vucanisserd (kan ook gemakkelijk in dat deel van 't loopvlak). Ik heb voor onderweg zo'n noodsetje bij me met schuim en daar zit gelukkig ook een compressor bij zodat je onderweg je band kunt op pompen dus dat had ik vanmiddag éérst maar even gedaan toen ik die melding kreeg.... Dat schuim blijft gewoon in 't busje totdat ik een band écht wens te vervangen en 'm stuque rijdt.

• semidevidra
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20-11 14:24
Goedendag VW-kenners,

Ik zit even rond te snuffelen voor een tweedehandsauto en zag een Scirocco toevallig.
Ik zie ze niet super vaak meer rondrijden en wil graag weten of iemand ervaring heeft met de VW Scirocco.
(Bouwjaar 2009 en nieuwer)

• Scrtz
quote:
semidevidra schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:12:
Goedendag VW-kenners,

Ik zit even rond te snuffelen voor een tweedehandsauto en zag een Scirocco toevallig.
Ik zie ze niet super vaak meer rondrijden en wil graag weten of iemand ervaring heeft met de VW Scirocco.
(Bouwjaar 2009 en nieuwer)
Tja wat wil je weten, welke blokken ben je in geïnteresseerd? Ik zou iig gaan voor het type dat een golf 6 dashboard heeft.

• semidevidra
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20-11 14:24
quote:
Scrtz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

Tja wat wil je weten, welke blokken ben je in geïnteresseerd? Ik zou iig gaan voor het type dat een golf 6 dashboard heeft.
Gewoon voor de benzine uitvoeringen, zie voornamelijk 1.4L's enkele 2.0L's.

• Timo002
  • Niet online
Het is al een paar weken geleden, maar ik heb dus CruiseControl en multifunctioneel stuurwiel in laten bouwen in mijn Golf 7. Dit is bij CarTronic in Den Haag ingebouwd en ben er uitermate tevreden over, het was me het geld meer dan waard.

Op de terugweg van vakantie op de Duitse Autobahn heb ik hem ook nog even flink op zijn staart getrapt. De teller liep uiteindelijk naar de 220km/u en ik moest stoppen, maar had het idee dat ie heel langzaam nog wel verder ging. Echte kilometers zouden wellicht op 210 zitten, maar ik had dat niet verwacht voor een 1.4 blok.

Klopt het overigens ook dat deze 1.4 blokken een compressor hebben?

• Scrtz
quote:
Timo002 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:39:
Het is al een paar weken geleden, maar ik heb dus CruiseControl en multifunctioneel stuurwiel in laten bouwen in mijn Golf 7. Dit is bij CarTronic in Den Haag ingebouwd en ben er uitermate tevreden over, het was me het geld meer dan waard.

Op de terugweg van vakantie op de Duitse Autobahn heb ik hem ook nog even flink op zijn staart getrapt. De teller liep uiteindelijk naar de 220km/u en ik moest stoppen, maar had het idee dat ie heel langzaam nog wel verder ging. Echte kilometers zouden wellicht op 210 zitten, maar ik had dat niet verwacht voor een 1.4 blok.

Nee alleen die met 1.4 tsi 160pk had een turbo+compressor zo ver ik weet.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:34
quote:
wimmel_1 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:22:
[...]

Ik ben niet zo van die pluggen/proppen/veters en eventuele ander zooi. Wordt gewoon netjes van binnenuit gerepareerd / ge-vucanisserd (kan ook gemakkelijk in dat deel van 't loopvlak). Ik heb voor onderweg zo'n noodsetje bij me met schuim en daar zit gelukkig ook een compressor bij zodat je onderweg je band kunt op pompen dus dat had ik vanmiddag éérst maar even gedaan toen ik die melding kreeg.... Dat schuim blijft gewoon in 't busje totdat ik een band écht wens te vervangen en 'm stuque rijdt.
Met een prop of paraplu is niks mis hoor. Die band ziet er nog goed uit, zonde om die te vervangen, propje d'r in en rijden tot de band versleten is.

Dat schuim moet je sowieso nooit gebruiken, de band kun je daarna weggooien en de velg moet gereinigd worden. Liever een thuiskomer of nog beter, een volwaardig reservewiel.

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Timo002
  • Niet online
quote:
Scrtz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:24:
Nee alleen die met 1.4 tsi 160pk had een turbo+compressor zo ver ik weet.
Weet je waar je dat aan kunt zien?

• Famous
quote:
semidevidra schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Gewoon voor de benzine uitvoeringen, zie voornamelijk 1.4L's enkele 2.0L's.
1.4 vermijden tot aan bouwjaar; september 2010.

Welke ervaring(en) ben je naar opzoek?
quote:
Timo002 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:39:

Ik denk eerder dat je rond de 200, misschien 205 echte kilometers zat.
De 160PK variant heeft inderdaad een compressor, kan je dus zien aan het vermogen :D

Famous wijzigde deze reactie 17-08-2017 14:46 (60%)

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:18

Mrjraider

De mannelijke zuster

De radio verbinding in de Golf IV van mijn ma is ruk, antenne (dus echt dat stokkie) is behoorlijk verweerd, rubber is eraf, metaal is behoorlijk aangetast. Nu ben ik zelf een idioot en vergeten de antenne te ruilen met die van mijn Golf IV die ik toen ging inruilen, radio ging er toch uit. Nu vraag ik mij af of deze gaat passen:
https://www.winparts.nl/i...ings-antenne/p530337.html

Er staat heel mooi "Vervangingsantenne en Universeel toepasbaar" maar je weet maar nooit, iemand toevallig ervaring?

At the end of the line a survivor will be born

• Timo002
  • Niet online
quote:
Famous schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:43:
Ik denk eerder dat je rond de 200, misschien 205 echte kilometers zat.
De 160PK variant heeft inderdaad een compressor, kan je dus zien aan het vermogen :D
Nou, ik heb met GPS gemeten en als ik dat als maatstaaf neem, dat zit er ongeveer 5% afwijking in. Dus 220 op de teller is dan 209 in het echt.

Maar ik het het zien aan het vermogen, volgens RDW is dat 140pk. Echter, volgens RDW is het ook een stationwagen, en dat is het ook niet. Ik dacht van de verkoper begrepen te hebben dat deze een compressor heeft. Maar ik weet niet of het RDW hier gelijk heeft (die andere gegevens niet gelijk heeft), of de verkoper.

Hoe kan ik fysiek onder de motorkap zien of er een compressor in zit?

Ik weet het namelijk niet zeker. Ik heb wel eens in een Seat Leon Cupra gereden, welke geen compressor heeft. Hier voel je duidelijk de turbo erbij komen na ongeveer 0.5 seconde. Bij mijn Golf heeft dat effect niet, gas in trappen is direct gaan.

• Scrtz
quote:
Timo002 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:47:
[...]

Nou, ik heb met GPS gemeten en als ik dat als maatstaaf neem, dat zit er ongeveer 5% afwijking in. Dus 220 op de teller is dan 209 in het echt.

Maar ik het het zien aan het vermogen, volgens RDW is dat 140pk. Echter, volgens RDW is het ook een stationwagen, en dat is het ook niet. Ik dacht van de verkoper begrepen te hebben dat deze een compressor heeft. Maar ik weet niet of het RDW hier gelijk heeft (die andere gegevens niet gelijk heeft), of de verkoper.

Ik weet het namelijk niet zeker. Ik heb wel eens in een Seat Leon Cupra gereden, welke geen compressor heeft. Hier voel je duidelijk de turbo erbij komen na ongeveer 0.5 seconde. Bij mijn Golf heeft dat effect niet, gas in trappen is direct gaan.
je hebt de 1.4 tsi 140pk, die is zonder compressor, alleen met turbo en cilinder uitschakeling. Ja heel vreemd maar zowat alle Golfjes 6 en 7 staan als stationwagen geregistreerd op RWD.

• Famous
quote:
Timo002 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:47:
[...]

Het is natuurlijk wel, hoe harder je rijdt hoe meer de afwijking is.
Daarnaast zijn een aantal dingen van belang zoals bijvoorbeeld banden maat. Ga je groter dan kan het zijn dat je teller amper afwijkt.

Een 140pk versie heeft geen compressor, je voelt hem 'direct' gaan omdat er een kleine turbo opzit. Deze hoeft amper op te spoelen. Een Cupra is waarschijnlijk of K03 of misschien zelfs een K04, die moeten wel even spoelen.

De benaming is bijna altijd station op RDW, je vermogen is echter niet gelogen ;)

• Timo002
  • Niet online
@Scrtz @Famous Duidelijk verhaal, thnx!

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Ik reed gisteren van Amsterdam Zuid Oost naar Almere. Ik dacht daarbij de interne navi van m'n e-Golf wel te kunnen gebruiken, maar dat ding sloeg de plank compleet mis op zowat elk stuk dat ik reed. Op sommige stukken zat ik 50 meter naast de weg te rijden. Andere stukken kende hij niet en de aanwijzing waar ik af moest slaan klopte ook van geen kanten. Ik heb de update van mei er in zitten. Is die weg zo nieuw, of is er iets mis met mijn GPS.

Op de terugweg maar Google Maps gebruikt, dat werkt toch echt veel beter vind ik :)

• Def1ant
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-11 21:17
quote:
tiguan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:27:
Ik reed gisteren van Amsterdam Zuid Oost naar Almere. Ik dacht daarbij de interne navi van m'n e-Golf wel te kunnen gebruiken, maar dat ding sloeg de plank compleet mis op zowat elk stuk dat ik reed. Op sommige stukken zat ik 50 meter naast de weg te rijden. Andere stukken kende hij niet en de aanwijzing waar ik af moest slaan klopte ook van geen kanten. Ik heb de update van mei er in zitten. Is die weg zo nieuw, of is er iets mis met mijn GPS.

Op de terugweg maar Google Maps gebruikt, dat werkt toch echt veel beter vind ik :)
De A1 daar is best nieuw ja (naast bestaande snelweg gebouwd), knooppunt naar Almere is nieuw.. dus kan wel kloppen. En de navi kan wel geupdate zijn, maar de kaarten zijn dan alsnog veelal een jaar ouder dan de actuele situatie.

Edit: hier is het verschil nog zichtbaar

Def1ant wijzigde deze reactie 18-08-2017 10:37 (10%)

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Ah dat verklaart een hoop. Rij daar eigenlijk nooit, dus wist ook niet hoe die situatie was voorheen.

• azz_kikr
  • Nu online

azz_kikr

quote:
Mrjraider schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:18:
De radio verbinding in de Golf IV van mijn ma is ruk, antenne (dus echt dat stokkie) is behoorlijk verweerd, rubber is eraf, metaal is behoorlijk aangetast. Nu ben ik zelf een idioot en vergeten de antenne te ruilen met die van mijn Golf IV die ik toen ging inruilen, radio ging er toch uit. Nu vraag ik mij af of deze gaat passen:
https://www.winparts.nl/i...ings-antenne/p530337.html

Er staat heel mooi "Vervangingsantenne en Universeel toepasbaar" maar je weet maar nooit, iemand toevallig ervaring?
Past normaal. Ik had op mijn Bora dezelfde (niet exact exact, maar leek er sterk op). Zolang het m5 is zou het normaal moeten passen. (PS bij mij lag het probleem van ontvangst in de voet, niet de antenne)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
FastFred schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

Met een prop of paraplu is niks mis hoor. Die band ziet er nog goed uit, zonde om die te vervangen, propje d'r in en rijden tot de band versleten is.

Dat schuim moet je sowieso nooit gebruiken, de band kun je daarna weggooien en de velg moet gereinigd worden. Liever een thuiskomer of nog beter, een volwaardig reservewiel.
Een "thuiskomer" kan ik niet (ééns) kwijt in m'n auto, laat staan een volledig reservewiel :)

Maar 't is nou weer keurig opgelost met een "pluutje" wat er van binnen uit in gevulkaniseerd is. Die "veters" en pluggen welke je er van buitenuit in drukt ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Heb zo'n setje wel bij me als ik in 't weekend ooit met de motor naar 't buitenland ga maar ook dan gebruik ik dat spul liever niet. Zo'n band kun je daarna gewoon wég donderen terwijl je ook motorbanden vaak nog wel kunt repareren (afhankelijk van 't merk en type).

• azz_kikr
  • Nu online

azz_kikr

quote:
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Een "thuiskomer" kan ik niet (ééns) kwijt in m'n auto, laat staan een volledig reservewiel :)

Maar 't is nou weer keurig opgelost met een "pluutje" wat er van binnen uit in gevulkaniseerd is. Die "veters" en pluggen welke je er van buitenuit in drukt ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Heb zo'n setje wel bij me als ik in 't weekend ooit met de motor naar 't buitenland ga maar ook dan gebruik ik dat spul liever niet. Zo'n band kun je daarna gewoon wég donderen terwijl je ook motorbanden vaak nog wel kunt repareren (afhankelijk van 't merk en type).
Op je dak leggen :+

Klopt die setjes zijn geen drol waard. Zolang de vijs er nog inzit, gat het allemaal wel, maar als het een beetje gaatje is, sta je nergens.
Heb ook zo eentje in de wagen liggen. Ben ik blij dat ik een thuiskomertje op de kop kunnen tikken heb op schroot (inclusief mousse enzo voor in de koffer).

Die "veters" nog nooit problemen gehad eerlijk gezegd. Zitten er nu ook een paar in :D

• Logi
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 06-11 14:14
Hier wordt nog prima gereden na 3 maal gerepareerd met "veter". Zelfs rijden op hoge snelheden is daarna geen probleem (200 km/u en hoger op autobahn ofcourse).

Logi wijzigde deze reactie 18-08-2017 13:29 (25%)

• Famous
quote:
Logi schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:27:
Hier wordt nog prima gereden na 3 maal gerepareerd met "veter". Zelfs rijden op hoge snelheden is daarna geen probleem (200 km/u en hoger op autobahn ofcourse).
Of het verstandig is.. dat is een ander verhaal.

Persoonlijk zou ik dat niet doet.
Maar ik kan al niet tegen een kraakje of piepje dat wat dat betreft :+

• AndRo555
  • Nu online
quote:
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Ik had verwacht dat er toch tenminste iets van reservewiel in een Golf zou passen...

Hier in de Passat ligt er een volwaardig lichtmetalen reservewiel, thuiskomer is niet echt handig als je vaak ver van huis bevindt, imho. Er was geen stalen optie in de optielijst enkel een relatief goedkope lichtmetalen optie.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
AndRo555 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Ik had verwacht dat er toch tenminste iets van reservewiel in een Golf zou passen...

Hier in de Passat ligt er een volwaardig lichtmetalen reservewiel, thuiskomer is niet echt handig als je vaak ver van huis bevindt, imho. Er was geen stalen optie in de optielijst enkel een relatief goedkope lichtmetalen optie.
Past ook wel, maar 't is een kwestie van keuzes maken bij 't bestellen van een nieuwe. Je wil DynAudio óf een thuiskomer. Beide tegelijk past niet in het kofferbak.

Aangezien ik vaker naar wat muziek luister dan dat ik wielen wens te wisselen ..... >:)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
quote:
AndRo555 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Wegenwacht geen optie voor je?
Ik rijd al zeker 8 jaar zonder reservewiel omdat ik altijd de audio upgrades kies en dan vervalt het reservewiel of thuiskomertje.
Misschien 2 keer meegemaakt dat ik op weg naar huis met een lege band stond. En ik rijd zeker 60k km per jaar.

En dat is natuurlijk vervelend maar ach, ik geef een belletje, eet een bammetje en luister naar muziek en een uurtje later ben ik weer onderweg. ;)

GeeMoney wijzigde deze reactie 18-08-2017 21:51 (9%)

iMac 27" i7-2,93Ghz,12GB,500GB SSD, MBPr i7-2.3Ghz, 8GB, 256GB SSD, GT650M 1GB.

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07:08
Hoogstwaarschijnlijk wordt m'n volgende auto een Golf Highline Business R met het Advance pakket. Nu vraag ik me alleen af wat het verschil is tussen de standaard verlichting, de LED verlichting uit het Advance pakket en de optionele LED plus verlichting. Iemand die me dat kan uitleggen?

Volgens mij toont onderstaande afbeelding de LED plus verlichting, met die lichtgevende balkjes.

YouTube

• azz_kikr
  • Nu online

azz_kikr

quote:
Uffeltje schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:43:
Hoogstwaarschijnlijk wordt m'n volgende auto een Golf Highline Business R met het Advance pakket. Nu vraag ik me alleen af wat het verschil is tussen de standaard verlichting, de LED verlichting uit het Advance pakket en de optionele LED plus verlichting. Iemand die me dat kan uitleggen?

Volgens mij toont onderstaande afbeelding de LED plus verlichting, met die lichtgevende balkjes.

[afbeelding]
Niet 100% zeker maar ik denk dat het verschil vooral is:
- halogeen
- Starre Ledlampen
- Dynamische ledlampen

Dat is weer zo een VW optie dat je wel kan kopen maar waar je bijna geen info over kan vinden :D

azz_kikr wijzigde deze reactie 19-08-2017 11:13 (6%)

• xantos
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
GeeMoney schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:40:
[...]

Wegenwacht geen optie voor je?
Ik rijd al zeker 8 jaar zonder reservewiel omdat ik altijd de audio upgrades kies en dan vervalt het reservewiel of thuiskomertje.
Misschien 2 keer meegemaakt dat ik op weg naar huis met een lege band stond. En ik rijd zeker 60k km per jaar.

En dat is natuurlijk vervelend maar ach, ik geef een belletje, eet een bammetje en luister naar muziek en een uurtje later ben ik weer onderweg. ;)
De wegenwacht? Plakken die je band dan? Ik heb ze eens gebeld maar de monteur had geen reserve wiel bij zich.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
quote:
xantos schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

De wegenwacht? Plakken die je band dan? Ik heb ze eens gebeld maar de monteur had geen reserve wiel bij zich.
Bij mij is er 1x een prop in geschoten door de anwb en 1x laten afslepen 15km verderop naar Audi dealer en een nieuwe band gezet.

iMac 27" i7-2,93Ghz,12GB,500GB SSD, MBPr i7-2.3Ghz, 8GB, 256GB SSD, GT650M 1GB.

• Draakje5
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-11 22:57
Vraagje, ik heb een golf 7 tweedehands gekocht en probeer op het instrumentenpaneel wat informatie weer te geven. Echter krijg ik er niets anders op dan standaard compas en als ik op de knop trip druk, een snelkiesmenu van navigatie.

Volgens de handleiding zou ik met de knop trip kunnen wisselen tussen de weergaven, bijv. Ook rijgegevens , audio gegevens etc. maar ik krijt 'm dus niet van de standaard navigatie af..

Iemand een idee hoe? Heb geen knoppen aan het stuur.

Draakje5 wijzigde deze reactie 19-08-2017 16:28 (6%)

• Scrtz
quote:
Draakje5 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:27:
Vraagje, ik heb een golf 7 tweedehands gekocht en probeer op het instrumentenpaneel wat informatie weer te geven. Echter krijg ik er niets anders op dan standaard compas en als ik op de knop trip druk, een snelkiesmenu van navigatie.

Volgens de handleiding zou ik met de knop trip kunnen wisselen tussen de weergaven, bijv. Ook rijgegevens , audio gegevens etc. maar ik krijt 'm dus niet van de standaard navigatie af..

Iemand een idee hoe? Heb geen knoppen aan het stuur.
Op de kop van het rechterpookje zit toch zo’n knopje normaal?

• sebmar
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20-11 20:20
Hoi allemaal, M'n huidige leaser (octavia combi) gaat er uit en ik mag dus gaan bestellen.
Ik heb inmiddels toegang tot de tool om te kunnen rekenen en bestellen (Arval is onze enige mogelijkheid) en het lijkt erop dat een passat combi highline business R tot de mogelijkheden behoort zonder bij te hoeven betalen. Helaas wel als 1.6 tdi maar dan wel weer met dsg. Is er iemand die een highline R rijdt?

• Logi
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 06-11 14:14
quote:
Scrtz schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:06:
[...]

Op de kop van het rechterpookje zit toch zo’n knopje normaal?
Als daar geen knopje zit, kan het zijn dat aan de onderkant (bijna in het midden) van het rechterpookje ook een knopje zit. Zo kwam ik in mijn Audi na ongeveer een half jaar achter dat ik daarmee meerdere functies/weergave kan zien, vond het al zo vreemd dat ik geen digitale snelheidsweergave had terwijl er op Youtube genoeg video's ervan waren te zien :+ .

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:58
quote:
Logi schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:17:
[...]

Als daar geen knopje zit, kan het zijn dat aan de onderkant (bijna in het midden) van het rechterpookje ook een knopje zit. Zo kwam ik in mijn Audi na ongeveer een half jaar achter dat ik daarmee meerdere functies/weergave kan zien, vond het al zo vreemd dat ik geen digitale snelheidsweergave had terwijl er op Youtube genoeg video's ervan waren te zien :+ .
Net een vrouw :P

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• AndRo555
  • Nu online
quote:
sebmar schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:47:
Hoi allemaal, M'n huidige leaser (octavia combi) gaat er uit en ik mag dus gaan bestellen.
Ik heb inmiddels toegang tot de tool om te kunnen rekenen en bestellen (Arval is onze enige mogelijkheid) en het lijkt erop dat een passat combi highline business R tot de mogelijkheden behoort zonder bij te hoeven betalen. Helaas wel als 1.6 tdi maar dan wel weer met dsg. Is er iemand die een highline R rijdt?
Hier een Highline 2.0 TDI met handbak met 123k km (ook bij Arval). Toen was er geen business (R) lijn in België. Erg fijne auto waar (bijna) niets op aan te merken is. Active info display toonde af en toe strepen in de kaart weergave. Dat is met software update gefixed geweest. Discover Pro speelt niet zo leuk samen met Nokia windows phones als het over BT gaat. Voor de rest geen problemen gehad.

EDIT: En de batterijen van beide sleutels zijn nu aan vervanging toe, wat ik best snel vind. Is keyless go systeem (geen keyless entry).

AndRo555 wijzigde deze reactie 20-08-2017 12:13 (7%)

• rickjehh
  • Laatst online: 20-11 10:47
quote:
sebmar schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:47:
Ik rij sinds half juni in een witte Passat Variant Highline Business R DSG benzine (125pk). Extra opties die ik nog heb gekozen: executive plus, elektrische stoelen en led plus. Tot nu toe een fantastische auto om in te rijden. De auto rijdt zo heerlijk rustig dat je vanzelf een rustigere rijstijl krijgt (iig in mijn geval ;))

Active Info Display vind ik persoonlijk een echte meerwaarde en ook de ACC doet zijn werk uitstekend. Eigenlijk heb ik nog geen minpunten kunnen ontdekken. Enige dat ik soms merk is dat als je het gaspedaal ineens helemaal tot onder trapt hij flink toeren gaat maken. Als je nog meer vragen hebt; let me know :)

• AndRo555
  • Nu online
quote:
rickjehh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:52:
[...]
Enige dat ik soms merk is dat als je het gaspedaal ineens helemaal tot onder trapt hij flink toeren gaat maken.
Dat is nogal normaal, als je vol vermogen vraagt dat je vol vermogen krijgt (= veel toeren). ;)

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02:04

CeesKees

I rest my Kees

quote:
rickjehh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:52:
Enige dat ik soms merk is dat als je het gaspedaal ineens helemaal tot onder trapt hij flink toeren gaat maken.
Het is je niet opgevallen dat de climate control bij warm weer harder moet blazen om de temperatuur op 20graden te krijgen dan bij minder warm weer?

Of dat de auto nat wordt als het regent?

CeesKees wijzigde deze reactie 20-08-2017 12:21 (5%)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• rickjehh
quote:
AndRo555 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Dat is nogal normaal, als je vol vermogen vraagt dat je vol vermogen krijgt (= veel toeren). ;)
Pfff moet ik hier serieus op reageren? Je kunt niet begrijpen dat als ik zeg dat hij veel toeren maakt dat ik ook bedoel dat hij heel veul toeren maakt? Als in: in mijn ogen teveel?

• rickjehh
quote:
CeesKees schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

Het is je niet opgevallen dat de climate control bij warm weer harder moet blazen om de temperatuur op 20graden te krijgen dan bij minder warm weer?

Of dat de auto nat wordt als het regent?
Het niveau hier is in de jaren behoorlijk gedaald geloof ik. Zie mijn vorige reactie, begrijpend lezen en logisch redeneren wordt niet meer geleerd op de basisschool tegenwoordig?
Pagina: 1 ... 56 ... 72 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*