Blue-eagle schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:37:
[...]
Lane Assist is vast ook niet iets wat je achteraf in kan laten bouwen vermoed ik. Het was een leuk hebbedingetje geweest

Maar thanks, ik kijk nu ook naar de Honda Civic en Ford Focus, die zijn wel in hetzelfde segment vermoed ik?
Niet zeker masr volgens mij kan dat bij VW met VDCS ook achteraf geactiveerd worden (ik weet niet welke sensors daarvoor nodig zijn).
In het segment van de Golf (C-segment) valt de Peugeot 308, Renault Megane, Citroen C4/DS4, Opel Astra, Fiat Bravo, Ford Focus, Honda Civic, Mazda3, Toyota Auris, Seat Leon, Skoda Octavia...
In het segement van de Polo (B-segment) valt de Peugeot 208, Renault Clio, Citroen C3/DS3, Opel Corsa, Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 2, Toyota Yaris, Seat Leon, Skoda Fabia...
[...]
Oh, daaruit blijkt mijn onwetendheid al

[...]
Hmm, goed punt. Ik dacht alleen dat een Polo luidruchtiger zou zijn dan een Golf, maar ik heb geen flauw idee eigenlijk.
Ik kijk nu ook naar een Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline uit 2015 met minder dan 50k op de teller. Daar vragen ze 16.000 euro voor. Nu zie ik niet zo snel de verschillen tussen een Golf en Polo behalve dat de Golf 5000 euro duurder is voor hetzelfde pakket. Ik ga eens Google raadplegen denk ik

[...]
Dat is een belangrijke overweging. Comfort voor alles
Thanks!
Polo zal wel iets minder stil zijn, maar niet €5000 luider

Ik zou eens online kijken, bijvoorbeeld reviews van Carwow op YouTube te bekijken. Hij heeft (naar mijn mening) niet echt voorkeuzen voor merken en is dus objectief. Kan je ook reviews van andere auto's bekijken. Als je het verschil tussen Polo en Golf wilt weten kan ik je het beste aanraden een dealer/handelaar te bezoeken en een testrit te maken
Golf is iets ruimer, iets moderner interieur, iets mooiere materialen, maar dan moet je zelf overwegen of je dat de 5k meerprijs waard vind.