Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dat heb ik geprobeerd, maar na het installeren gaat het fout. Krijg dan de melding "Dit item is niet beschikbaar in je land."tiguan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:25:
@Franko P. Je moet even op een APK website zoeken naar Android Auto. Ik heb de nieuwste versie gewoon op m'n telefoon gezet en die werkt prima met de Discover Pro.
Enige wat dan nog kan is bevestigen met ok. Waarna de telefoon met de melding komt, Kan Android Auto niet installeren of updaten.
Nieuwe apk gedownload en alles werkt zoals het zou moeten!
Ben er blij mee, bedankt nog voor de tip.
[ Voor 9% gewijzigd door Franko P. op 28-07-2017 23:51 ]
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Deze auto heeft het composition media systeem echter geen navigatie nu zit in dubio welke vorm van navigatie ik ga regelen voor de auto.
- losse tomtom ( gaat niet gebeuren is lelijk en hebt ook een iPhone)
- iPhone middels een houder op het dashboard met google maps (zoals in al mijn vorige auto ook maar die hadden geen groot kleurenscherm) Ik had altijd een brodit houder maar die vrij aanwezig, iemand een andere suggestie voor een minder zichtbare houder ? (ik heb een iPhone 7 zonder hoesje dus ik wel geen magneet ding oid opplakken)
- app connect (CarPlay / mirrorscreen) te laten activeren voor +/- 300 euro dit kan de dealer achteraf.
Ik heb echter een iPhone dus ik geen google maps gebruiken. Hoe is de intergratie met apple maps / een navigatie op de iPhone ? ik wil vooral simpel en snel een ander kunnen intikken en navigatie en het belangrijkste real time file informatie zodat de navigatie je er omheen kan sturen zoals google maps dat ook dat.
het liefste zou ik gewoon de iPhone met google maps middels mirrorscreen op de auto krijgen. Gewoon een 1 op1 kopie maar dat ik wel het adres kan intikken / zoeken op de iPhone.
[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 30-07-2017 11:12 ]
14.7 cm (5.8") touch screen is toch groot genoeg lijkt me en ik weet zeker dat het kan want het staat in de optie / accessoire lijst.Scrtz schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:32:
Volgens mij kan dat geeneens, carplay op dat kleine basisschermpje.
Zou eerst aan de dealer vragen of het überhaupt kan. Daarnaast werkt Maps van Apple gewoon prima en kun je mee navigeren.wd200 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:41:
[...]
14.7 cm (5.8") touch screen is toch groot genoeg lijkt me en ik weet zeker dat het kan want het staat in de optie / accessoire lijst.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
[ Voor 13% gewijzigd door SadisticPanda op 30-07-2017 12:13 ]
Ik heb al een score gehaald van ThinkBlue in de VW App van 99 op 46 km met gemiddeld 18.6 km/l maar dan is het gemiddeld max 100/120 km/h te rijden. Je rijdt zo met de Golf GTE naar de 140-160 km/h.
Ik word trouwens gek van alle benamingen omtrent VW CarNet, Connected Car en dan nog een paar. Erg jammer dat de Apple Carplay alleen maar via draadje gaat. Eindelijk toch aan de praat gekregen door op je radio te activeren. Ik had nog geluk dat er in de auto dus generatie 2 Media Pro aanwezig is dus waardoor ik meer features heb en volgens mij ook een snellere processor/meer geheugen.
De front assist werkt echt super. Laatst staken spontaan voetgangers de weg over en meteen vol in de ankers, top werkt echt super. Ook het automatisch inparkeren is feest. Alleen als je dus rondom de parkeersensoren hebt dan is het inparkeren in de garage al drama qua breedte maar qua gepiep en afstand is het nog erger. de dodehoeksensor werkt ook echt super en i.c.m. de camera zie je ook bij schuine vakken bij uitparkeren of er wat aan komt maar je moet dan wel op veel meer letten want je moet kijken naar je radio, achter, opzij etc. Sommige dingen hadden ze echt al standaard op de Golf moeten maken zoals de front assist maar de lane assist, hmmm ben er niet echt soms over te spreken. Het lijkt wel of die heel erg naar de lijnen trekt.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Tot er een standaard bmw 320D leasebak achter je rijd met zijn lichten te knipperen omdat je niet hard genoeg wegkomt...
hoe op subtiele wijze vermelden welke opties je op je wagen zitten...
Tja, het eletrische deel helpt veel bij optrekken. Daarna loopt de GTI hard weg. Echt vlot vind ik ze eigenlijk niet.itsalex schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:09:
@azz_kikr Je zal je nog verbazen wat de GTE doet. Het is maar 10% langzamer dan de GTI met de top tot 230 km/h heeft iemand al gezegd. Maar ja het is wel vreemd om van 105 pk naar 205 pk te gaan. Ik vond 136 pk al prima maar dit is gewoon feest. Maar ik heb geen zin om de max op te zoeken want het kost je banden, meer onderhoud, benzine etc. Er liggen nu Dunlop banden onder maar dit gaan wel weer Michelin worden want ik hoor volgens mij al dat mijn banden aan het cuppen zijn achter.
Ik ging gisteren naar huis en toen ik de snelweg opging zag ik een mooie Porsche waar ik naast kwam. Hoopte dat hij richting Duitsland ging (is 8/10km verder). En dat ging die, net na de grens beide even open getrokken maar meneer reed niet weg! Dat was toch wel even een heerlijk/wow gevoel, auto met een nieuwprijs van 173k. Het was een Porsche 911 Carrera 4S, mooi ding.
al zal die na de 230+ wel weglopen van me
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Heb daar geen ervaring mee. Maar ben best wel tevreden over LA in mijn golf.Rainesh schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:38:
Lane assist op de golf 7 is inderdaad geen prettige optie. Op het facelift model/a5/a5 is het systeem sterk verbeterd en rijdt het veel fijner.
Blijft op de snelweg keurig tussen de lijnen. En hij trekt absoluut niet ergelijk.
Het is mijn eerste auto met LA en mij bevalt het prima. Heel soms op kleine binnen wegen als er tegemoetkomend verkeer is, en ik meer richting het uiterste van de weg ga, wil hij soms wat tegensturen. Daar moet je wel goed opletten. Maar verder vind ik het een fijn systeem.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Iemand ervaringen? Staat toch wel hoog op het verlanglijstje, heeft denk ik alles wat ik zoek in mijn volgende auto. Zelfde blok als in de Golf R toch?
Wat meer verfijnd, toch praktisch, automaat, stuk meer ingetogen als mijn huidige auto maar toch een wat speels uiterlijk. Ja, heeft denk ik wel alle ingrediënten.
M3P 24'

Krijg er vaak van onbekenden complimenten over. Nu is het slechts een Golf natuurlijk, maar deze kleur zie je gelukkig niet veel en de hoofdreden dat ik ervoor gekozen heb
Afgelopen week door Rainesh voorzien van wat VCDS-tweaks
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 31-07-2017 14:24 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Collega heeft een Polo in die kleur, is inderdaad een erg mooie kleur!Gunner schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:53:
Toch maar een keer m'n auto showen; een MY2016 Golf Highline in het fraaie Pacific Blue met wat leuke opties. De Octavia III die ik hiervoor had was toch qua infotainment snel verouderd en het VW-hart wilde toch weer terug. Kreeg een mooie aanbieding met leveringsgarantie i.v.m BPM dus begin vorig jaar deze op mogen halen. Na betaling uiteraard
[afbeelding]
Krijg er vaak van onbekenden complimenten over. Nu is het slechts een Golf natuurlijk, maar deze kleur zie je gelukkig niet veel en de hoofdreden dat ik ervoor gekozen heb
Volgens mij is dat niet exact dezelfde kleur, maar lijkt er wel sterk op. Uit m'n hoofd heet die Silk Blue en dit is Pacific Blue. Silk Blue is wat donkerer volgens mijPittie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:31:
Collega heeft een Polo in die kleur, is inderdaad een erg mooie kleur!
Maar ik moet zeggen dat ik ze nog niet naast elkaar gezien heb.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Aangezien er bluetooth issues zijn met bepaalde telefoons (Nokia 830) zou ik de software er van willen (proberen) updaten. Dealer zegt dat er geen upgrade mogelijk is (maar dat is de dealer...).
Discover Pro op een b8 Passat bj2015, met active info display,
Momenteel staat er op:
Hardware versie: H41
Software Versie: 0199
Onderdeelnummer Apparaat: 3G0035043A
Na wat zoeken op Duitse fora, en tot zover mijn Duits, blijkt dat er een upgrade mogelijk zou moeten zijn naar SW 407, maar deze enkel "officieel" ondersteund wordt als ja App-Connect had. Dat laatste was toen (nog) geen mogelijke optie tijdens het bestellen.
Die 300km is de NEDC waarde, waarmee alle elektrische auto's worden gemeten. Dit is niet heel realistisch voor dagelijks gebruik. VW adverteert zelf ook met 200 echte kilometers, die kloppen wel redelijk.
[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 03-08-2017 13:20 ]
Dat is logisch inderdaad. Net zoals dat ook zo is bij normale brandstoffentiguan schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:12:
En natuurlijk hoe langzamer je rijdt, hoe hoger je actieradius wordt.
Bwa, tegen 5000 rpm rijden en 20 per uur lijkt me toch meer te verbruiken dan 50 in 3e versnellingGunner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:17:
[...]
Dat is logisch inderdaad. Net zoals dat ook zo is bij normale brandstoffen
En dat deze lichten sowieso ook niet werken in de pre facelift Golf 7.
Maar hier liggen vast wel kansen voor de die hard tweakers (of de aftermarket toko's).
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Als je over de LED achterlichten beschikt is dit prima werkend te krijgen.Specht schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:18:
Hoorde vandaag een bericht dat de LED achterlichten voor de Golf 7 facelift met "animatie knipperlicht" (a la Audi) niet los leverbaar zijn tot zeker 2018.
En dat deze lichten sowieso ook niet werken in de pre facelift Golf 7.
Maar hier liggen vast wel kansen voor de die hard tweakers (of de aftermarket toko's).
Er zijn hele goedkope kitjes, maar die geven niet het ,,freeflowing'' effect. Je kunt ook de orginele extra hardware kopen, kost je wel iets meer als 1000 euro, maar dan heb je wel het echte werk.
Zie hier een pre-facelift model met LED achterlichten waarbij het is ingebouwd/toegevoegd:
YouTube: Golf 7 Dynamische LED Knipperlichten Inbouw Achter Facelift Bewegend...
[ Voor 19% gewijzigd door Vissa66 op 04-08-2017 06:51 ]
M3P 24'
En verder zijn de originele led "freeflow" achterlichten voorlopig (wereldwijd) niet leverbaar. Alle productie is bestemd voor auto's die komende maanden in productie gaan.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
M3P 24'
(extra controller nodig en programmeer werk?)
Ik kan gewoon bestellen, 234 euro voor de linkerbuitenlamp. Gewoon op stock.Specht schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:15:
Is toch precis wat ik al zei, origineel is het niet zomaar plug en play werkend te krijgen. Oftewel de dealer geeft daar geen support op, en je bent afhankelijk van de after market.
En verder zijn de originele led "freeflow" achterlichten voorlopig (wereldwijd) niet leverbaar. Alle productie is bestemd voor auto's die komende maanden in productie gaan.
Controller zit denk ik in de lampen zelf. Aangezien je voor retrofit gewoon een adapterkabeltje nodig hebt dacht ik. Nuja ongeacht of je die,controller,nodig hebt, die dingen kosten 700 euro ofso. En zitten per zijde met vier boutjes vast. Aangezien de discovers moeilijker zijn om te stelen tegenwoordig kan ik met wel voorstellen dat die dingen populair gaan worden. (Ook geen beveiliging of mogelijkheid om te traceren)GeeMoney schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:19:
Het ziet er wel heel vet uit, ik denk dat het stelen wel mee zal vallen aangezien je met alleen de unit zelf niet ver komt dacht ik.
(extra controller nodig en programmeer werk?)
[ Voor 27% gewijzigd door SadisticPanda op 04-08-2017 08:52 ]
Die moeten toch gewoon direct als spare parts beschikbaar komen? Leuk als je schade krijgt en iemand tikt je achterkant aan. Dan staat je auto maanden bij de schadeboer omdat de achterlichten in backorder staan.Specht schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:15:
Momenteel met de golf in Italië, reis was prima te doen, af en toe de massage aangezet en dat is toch wel lekker tijdens zo'n lange zit.
Af en toe onderweg even stoppen voor wat eten en drinken.

Zeker,Gunner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:50:
hebben er hier al mensen ervaring met de werkelijke actieradius van een e-Golf? VW zelf adverteert met 300km, maar dat zal wel een stuk minder zijn in de praktijk?
Bezit de auto nu 1,5 maand..
woon/werk, veel stadsverkeer haal ik gemiddeld rond de 280km (wanneer ik echt heel rustig rij). Rij ik "normaal/vlot" dan ongeveer 230-250 km.
Gister van Arnhem naar scheveningen 140km... groot stuk 120/130 km gereden ging het erg hard achteruit.. zo rond de 180 a 200 km max....
Vandaag op de terug weg netjes 100 / 110 overal gereden. Dan redt ik toch de 220km..
Met een GTI zul je al gauw 1:11 rijden, met goedkope benzineprijzen is dat 13 ct/km.
Scheelt je dus € 1.500 per jaar als je 15.000 km rijdt. En dan dus ook nog eens € 500 aan wegenbelasting erbij. Dus nee, voor hetzelfde geld rij je geen GTI.
Signatures zijn voor boomers.
Maar goed, ik wek 3 mWh/jaar op met m'n zonnepanelen, en al kan ik daar heel wat voor opladen denk ik zie ik toch nog wat praktische problemen aangezien ik helaas (nog) niet beschik over een prive oprit waar ik gemakkelijk op kan laden en het (imho) toch wat beperkte actieradius ben ik toch nog niet helemaal overtuigd.
Ook wordt het aangeraden om van een echte laadpaal gebruik te maken i.p.v het normale stopcontact lees ik overal. Dat is nog wel eens lastig als je bv bij familie op wil laden als je ergens bent. En ik hoorde in een video-review iets over 2-fasen opladen van de e-Golf terwijl 3-fase gemeengoed gaat worden (o.i.d?)
[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 05-08-2017 09:17 ]
Heb deze samenstelling zelf ook maar dan met getinte ruiten achter. Prachtige kleur en geweldige auto om in te rijden. Helaas binnenkort inleveren voor een nieuwe auto, maar heb er ongeveer 110k km met veel plezier in gereden.Gunner schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:53:
Toch maar een keer m'n auto showen; een MY2016 Golf Highline in het fraaie Pacific Blue met wat leuke opties. De Octavia III die ik hiervoor had was toch qua infotainment snel verouderd en het VW-hart wilde toch weer terug. Kreeg een mooie aanbieding met leveringsgarantie i.v.m BPM dus begin vorig jaar deze op mogen halen. Na betaling uiteraard
[afbeelding]
PhD i.o.
Had vw nou hier ook niet even mee kunnen sjoemelen?
Het blijft trouwens wel een feest om mee te rijden met een gte. Ik heb nu in paar weken al 2000 km gereden, echt super. Haal gemiddeld 650 km op een tank met 1 of 2 keer volladen en er gaat max 35 liter in. Ik kan helaas geen laadpaal hier krijgen en heb geen elektra bij de parkeerplaats/garage dus ik kan eigenlijk niet opladen en daar baal ik eigenlijk wel van.
Ja, maar je kunt ook een beter gemiddelde halen dan 155 Wh/km met een E-GolfGunner schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:02:
Qua aanschaf wel. Maar goed, dat is natuurlijk niet het enige wat je terecht opmerkt. Al denk ik wel dat ik een beter gemiddelde kan halen dan 1:11 met een GTI
Signatures zijn voor boomers.
Normale laadpaal is zeker beter. Ik heb thuis ook geen eigen oprit/parkeerplaats. Wel een laadpaal laten plaatsen aan de voorkant zodat ik thuis op kan laden. (zie mijn post in de grote elektrische auto topic, Heb ik ook foto's geplaatst).Gunner schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:02:
Qua aanschaf wel. Maar goed, dat is natuurlijk niet het enige wat je terecht opmerkt. Al denk ik wel dat ik een beter gemiddelde kan halen dan 1:11 met een GTIAl is het wat lastiger die twee modellen te vergelijken natuurlijk.
Maar goed, ik wek 3 mWh/jaar op met m'n zonnepanelen, en al kan ik daar heel wat voor opladen denk ik zie ik toch nog wat praktische problemen aangezien ik helaas (nog) niet beschik over een prive oprit waar ik gemakkelijk op kan laden en het (imho) toch wat beperkte actieradius ben ik toch nog niet helemaal overtuigd.
Ook wordt het aangeraden om van een echte laadpaal gebruik te maken i.p.v het normale stopcontact lees ik overal. Dat is nog wel eens lastig als je bv bij familie op wil laden als je ergens bent. En ik hoorde in een video-review iets over 2-fasen opladen van de e-Golf terwijl 3-fase gemeengoed gaat worden (o.i.d?)
Thuis heb ik een 3 fase laadpaal laten plaatsen en opladen is met 4:30 - 5:00 klaar! (van bijna leeg). Tegenwoordig heb je in de buurt van familie en vrienden ook echt wel openbare palen tot je beschikking.
Daarna met VCDS de brandstof pomp een minuutje laten lopen. Auto start niet meer. Foutmelding over te lage brandstofdruk.
Iemand tips?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Valse lucht / verstopte Filter? haal filter nog es open en kijk of die terug vol staat? Dan deksel terug monteren. En nogmaals primen.bramv82 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:48:
Even een spoed vraagje. Zojuist van mijn VW Golf 1,6TDI uit 2010 het dieselfilter vervangen.
Daarna met VCDS de brandstof pomp een minuutje laten lopen. Auto start niet meer. Foutmelding over te lage brandstofdruk.
Iemand tips?
Meestal probleem met lucht ergens in het systeem.
[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 05-08-2017 15:04 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-08-2017 15:52 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
azz_kikr schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:02:
[...]
Valse lucht / verstopte Filter? haal filter nog es open en kijk of die terug vol staat? Dan deksel terug monteren. En nogmaals primen.
Meestal probleem met lucht ergens in het systeem.
Ik dacht dat alleen het laten lopen van de pomp voldoende was om het filter te vullen?wimmel_1 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:50:
Sowieso zo'n filter altijd VOL verse diesel terug zetten!!
Al meerdere keren open gehaald en filter opnieuw geplaatst. Reservoir / filterhouder zit niet tot de rand vol. Het filter zelf zit helemaal onder. 2 cm onder het vloeistofniveau. Moet ie helemaal tot de rand vol zijn na primen? Zal eens langs het tankstation gaan om wat diesel te halen en daarmee het reservoir volledig vullen
[ Voor 24% gewijzigd door Blackouts op 05-08-2017 16:01 ]
Hoe heb je geprimed? VCDS -> engine -> OUTput tes)> fuel pump relay?bramv82 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:59:
[...]
[...]
Ik dacht dat alleen het laten lopen van de pomp voldoende was om het filter te vullen?
Al meerdere keren open gehaald en filter opnieuw geplaatst. Reservoir / filterhouder zit niet tot de rand vol. Het filter zelf zit helemaal onder. 2 cm onder het vloeistofniveau. Moet ie helemaal tot de rand vol zijn na primen? Zal eens langs het tankstation gaan om wat diesel te halen en daarmee het reservoir volledig vullen
Dan stuur je enkel de pomp aan in de dieseltank. Daarmee krijg je het reservoir wel mee vol maar blijft de rest redelijk leeg. (moet je niet gebruiken)
Je moet in basic settings kanaal 35 gaan en daar mee primen. Dan zou als het goed is zouden zowel je reservoir pomp als secundaire pomp moeten werken. Dat 2 of 3 keer doen en het zou wel moeten werken.
Daarmee zou je wel alles op druk moeten krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 05-08-2017 18:07 ]
Ik heb het gedaan zoals in deze video (vanaf 1:45). Dus niet kanaal 35 activeren, maar "Transfer Fuel pump (FP) test" .azz_kikr schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:00:
[...]
Hoe heb je geprimed? VCDS -> engine -> OUTput tes)> fuel pump relay?
Dan stuur je enkel de pomp aan in de dieseltank. Daarmee krijg je het reservoir wel mee vol maar blijft de rest redelijk leeg. (moet je niet gebruiken)
Je moet in basic settings kanaal 35 gaan en daar mee primen. Dan zou als het goed is zouden zowel je reservoir pomp als secundaire pomp moeten werken. Dat 2 of 3 keer doen en het zou wel moeten werken.
Daarmee zou je wel alles op druk moeten krijgen.
Zou correct moeten zijn volgens Ross-Tech. . Ik ga 'm zo eens eens een minuut of 5 laten lopen. Kijken wat er gebeurt.
Update: Ik heb bovenstaand nu 4 keer achter elkaar gedaan maar het mocht niet baten
De accu is nu leeggestart, dus ik moet eerst startkabels of een lader regelen.
Foutcodes op dit moment:
10119 - High Pressure Fuel Rail
P00C6 00 [037] - Minimum Pressure Not Reached
00668 - Supply Voltage Terminal 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
00907 - Intervention load Management
000 - -
01706 - Switch for Mirror-Adjust (E43)
008 - Implausible Signal
[ Voor 31% gewijzigd door Blackouts op 05-08-2017 20:18 ]
Kan zijn, dacht dat dat vanaf 2011 maar was. Maar dat is idd ook de goeie manier. Slaat die totaal niet aan? Start maar niet te veel of je help je HP-benzinepomp naar de vaantjes als die droog loopt:p dan ben je verder van huis.bramv82 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:47:
[...]
Ik heb het gedaan zoals in deze video (vanaf 1:45). Dus niet kanaal 35 activeren, maar "Transfer Fuel pump (FP) test" .
Zou correct moeten zijn volgens Ross-Tech. . Ik ga 'm zo eens eens een minuut of 5 laten lopen. Kijken wat er gebeurt.
[video]
Update: Ik heb bovenstaand nu 4 keer achter elkaar gedaan maar het mocht niet baten
De accu is nu leeggestart, dus ik moet eerst startkabels of een lader regelen.
Foutcodes op dit moment:
10119 - High Pressure Fuel Rail
P00C6 00 \[037] - Minimum Pressure Not Reached
00668 - Supply Voltage Terminal 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
00907 - Intervention load Management
000 - -
01706 - Switch for Mirror-Adjust (E43)
008 - Implausible Signal
Wel bizar. lijkt wel of die geen diesel binnenkrijgt? Toch geen leidingen geknikt? Plaats desnoods je oude filter eens terug.
Je hebt toch alle plastiek van die nieuwe filter gehaald he
binnenkort krijgt hij een grote schoonmaakbeurt (alles eens uitzuigen, ligt een heel bos aan dennennaalden onder de motorkap
Tevens zou ik wel iets van OBD willen doen, of in ieder geval uitlezen.
Storingen lezen / wissen en wellicht enkele opties aanzetten voor zover dat nog mogelijk is.
Iemand een goede tip voor een (niet al te duur) setje?
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Bij welke km stand moet dat eigenlijk ?bramv82 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:48:
Even een spoed vraagje. Zojuist van mijn VW Golf 1,6TDI uit 2010 het dieselfilter vervangen.

250 euro voor originele set, 25 voor chinese (werkt ook).Sjoerdfoto schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:31:
Sinds een paar weken in het bezit van een zeer nette Golf V uit 2004. 5 deurs, meegespoten bumpers en trekhaakje. Hele verademing na een Punto uit 2000. Zoveel vernieuwing en meer comfort, heerlijk.
binnenkort krijgt hij een grote schoonmaakbeurt (alles eens uitzuigen, ligt een heel bos aan dennennaalden onder de motorkap.
Tevens zou ik wel iets van OBD willen doen, of in ieder geval uitlezen.
Storingen lezen / wissen en wellicht enkele opties aanzetten voor zover dat nog mogelijk is.
Iemand een goede tip voor een (niet al te duur) setje?
Je kan ook es kijken in Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Misschien is er iemand uit de buurt die het voor jou kan doen.
De vcds opties voor een 5 zijn beperkt maar zitten paar handige dingen tussen zoals gordelbeep, rainclose, auto lock/unlock, noodstop,..
Thanks voor de reactie!azz_kikr schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:53:
[...]
250 euro voor originele set, 25 voor chinese (werkt ook).
Je kan ook es kijken in Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Misschien is er iemand uit de buurt die het voor jou kan doen.
De vcds opties voor een 5 zijn beperkt maar zitten paar handige dingen tussen zoals gordelbeep, rainclose, auto lock/unlock, noodstop,..
Ik ga eens op zoek naar een chinese, al zie ik kabels ook aangeboden bij nederlandse shops (bijv https://www.myxlshop.nl/j...b27QkGGm1_2saAt1REALw_wcB ).
Wat me nu ook handig lijkt zijn de spiegels naar beneden bij achteruitrijden, maar ook gewoon leuk om met de functies te spelen.
Iets zoals dit bijv?azz_kikr schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:14:
@Sjoerdfoto mja, kan je beter toch een andere kabel kopen. Voor 20 euro of iets meer heb je ook als HEX/Can kabel. Kan je ook nieuwere wagens mee doen.
http://www.obdshop.nl/vag...terface.html#.WYhMx4TyhaQ
Gelukkig ook Windows 10 compatible, was al bang dat ik nog ergens XP op moest gaan installeren...
Zoiets bijvoorbeeld. Wel rekening houden dat je software niet kan updaten. En ja werkt gewoon op windows 10. Al vertrouw ik het niet echt om die chinese software op mijn pc te installeren samen met de rest.Sjoerdfoto schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:20:
[...]
Iets zoals dit bijv?
http://www.obdshop.nl/vag...terface.html#.WYhMx4TyhaQ
Gelukkig ook Windows 10 compatible, was al bang dat ik nog ergens XP op moest gaan installeren...
Ik raad dedicated laptopje aan of tenminste dualboot of een vm voor de zekerheid
[ Voor 17% gewijzigd door SadisticPanda op 07-08-2017 13:37 ]
Ik heb wat op Internet gezocht maar kan alleen maar Sjonnie-achterlichten vinden. Is er hier iemand die weet hoe dat zit bij de Polo? En of dat evt. aan te passen is?
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Idem bij mijn Golf 6, het remlicht werkt niet zodra ik 'm van het contact af haal.
Als je pech hebt moet je uit de auto achter een vangrail staan wachtenWhizzCat schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:09:
Ik ga hem er toch hier even in gooien. Mijn 2008 Polo 1.4 TDI BM doet de remlichten uit als ik hem van contact af zet. Nu vind ik dit niet zo heel plezant, stel je voor dat je ergens stilstaat als het donker is met pech of wat dan ook. Lijkt mij fijn dat de remlichten dan ook werken als ik m'n voet op dat pedaal hou.
Ik heb wat op Internet gezocht maar kan alleen maar Sjonnie-achterlichten vinden. Is er hier iemand die weet hoe dat zit bij de Polo? En of dat evt. aan te passen is?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Thanks!azz_kikr schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:35:
[...]
Zoiets bijvoorbeeld. Wel rekening houden dat je software niet kan updaten. En ja werkt gewoon op windows 10. Al vertrouw ik het niet echt om die chinese software op mijn pc te installeren samen met de rest.
Ik raad dedicated laptopje aan of tenminste dualboot of een vm voor de zekerheid
Helaas is die kabel out of stock dus ik denk dat ik voor deze ga:
http://www.obdshop.nl/obd...can-bus.html#.WYhgIYTyhaQ
Kan nog niet echt bij het verschil tussen Hex can, can-bus, KKL etc. Maar deze lijkt me vrij universeel.
Haha, windows 10 staat hier sowieso op een aparte VM. En heb nog wel een windows 7 beun laptop liggen.
Die ELM327 is inderdaad universeel maar enkel lezen. Je kan enkel wat foutjes lezen/wissen en daar blijft het bij.Sjoerdfoto schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
Thanks!
Helaas is die kabel out of stock dus ik denk dat ik voor deze ga:
http://www.obdshop.nl/obd...can-bus.html#.WYhgIYTyhaQ
Kan nog niet echt bij het verschil tussen Hex can, can-bus, KKL etc. Maar deze lijkt me vrij universeel.
Haha, windows 10 staat hier sowieso op een aparte VM. En heb nog wel een windows 7 beun laptop liggen.
Voor echt VCDS coderingen heb je 'echte' VCDS kabel nodig. (of een kloon).
K-Line zijn oude wagens, Canbus zijn de middenmoot en hex zijn de recente.
Voor meeste comptabiliteit ben je best dat je een HEX/CAN koopt.
Bedankt, zo maar eens in het boekje kijken wanneer dat voor het laatst gedaan is, ik gok al wel een tijdje geleden namelijk

Deze bezit ook adaptive cruisecontrol. In het gewone verkeer werkt dat best aardig, al vind ik de minimale afstand nog te ver, je moet al vroeg naar links om in te halen, en er is te veel ruimte voor een andere auto om in te voegen. Maar goed, dat terzijde.
De AAC werkt in de file fantastisch, vooral met de DSG!
Alleen, zodra hij stopt (tot stilstand) gaat hij niet automatisch rijden, dan moet ik het gaspedaal aantikken. Kan dat ook anders?
Een collega rijdt namelijk de Tiguan, ook DSG. En ik dacht dat die wel vanuit stilstand weer gaat rijden.
In de instellingen heb ik geen optie hiervoor kunnen vinden.
Ook die gaat niet automatisch rijden. Of een knop op het stuur of het gas aantikken.LinkinTED schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:02:
Ik ben in het trotse "bezit" (lease) van een Golf 7,5 (ff pochen: 2.0 TDI, DSG, Highline, wit, geblindeerde achterruiten, LED achterlichten, achteruitrijcamera, ergonomische sportstoelen).
Deze bezit ook adaptive cruisecontrol. In het gewone verkeer werkt dat best aardig, al vind ik de minimale afstand nog te ver, je moet al vroeg naar links om in te halen, en er is te veel ruimte voor een andere auto om in te voegen. Maar goed, dat terzijde.
De AAC werkt in de file fantastisch, vooral met de DSG!
Alleen, zodra hij stopt (tot stilstand) gaat hij niet automatisch rijden, dan moet ik het gaspedaal aantikken. Kan dat ook anders?
Een collega rijdt namelijk de Tiguan, ook DSG. En ik dacht dat die wel vanuit stilstand weer gaat rijden.
In de instellingen heb ik geen optie hiervoor kunnen vinden.
Daarna moet je idd op gaspedaal aanraken. Of op resume drukken (dat laatste doe ik).
Werkt verder wel relaxed. Heb mijn linkerhand toch aan het stuur.
Wat me wel tegenviel was idd die 3 seconden en dan een knop indrukken.
Even gekeken, dieselfilter is voor het laatst vervangen bij 102k km, de auto heeft inmiddels 193k km op de teller staanFabianGTI schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:48:
[...]
Bedankt, zo maar eens in het boekje kijken wanneer dat voor het laatst gedaan is, ik gok al wel een tijdje geleden namelijk

Ik gok dat de garage iets is vergeten....

Volgens mij moeten luchtfilter en interieurfilter ook vervangen worden

Bedankt voor je feedback nog!azz_kikr schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:44:
[...]
Die ELM327 is inderdaad universeel maar enkel lezen. Je kan enkel wat foutjes lezen/wissen en daar blijft het bij.
Voor echt VCDS coderingen heb je 'echte' VCDS kabel nodig. (of een kloon).
K-Line zijn oude wagens, Canbus zijn de middenmoot en hex zijn de recente.
Voor meeste comptabiliteit ben je best dat je een HEX/CAN koopt.
Gisteren uiteindelijk deze besteld:
http://s.aliexpress.com/qqeIfY3i
Even wachten nog dus :-)
Dat is een VCP kabel, geen VCDS. VCDS is iets gebruiksvriendelijker, alle waarden staan gedocumenteerd bijna en kan je je controllers niet mee verneuken (hoogstes configuratie kwijtraken maar eerst altijd backup maken),.Sjoerdfoto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:36:
[...]
Bedankt voor je feedback nog!
Gisteren uiteindelijk deze besteld:
http://s.aliexpress.com/qqeIfY3i
Even wachten nog dus :-)
Met VCP kan je alles goed om zeep helpen, het gaat wel coden met VCP maar totaal niet handig. @Rainesh zal er wel mee akkoord gaan: gebruik altijd VCDS tenzij het echt niet anders kan of je echt weet waar je mee bezig bent.

Zoiets als deze kabel bv
https://nl.aliexpress.com...e-VAG-17/32823337924.html
is veel intressanter.
http://s.aliexpress.com/F...s.aliexpress.com/FvqYveYJ
Er moet hiervoor (uiteraard) een kabel van achteruit naar de RNS315 voor het videosignaal, een kabel voor de massa, een voor de min en een naar de achteruit rij verlichting. Die laatste zit in de achterklep dus dat was nog wel een gepiel
Bedankt voor je reactie. Had deze link dan liever gisteren gezien, maarja. Eerst deze maar afwachten.azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:38:
[...]
Dat is een VCP kabel, geen VCDS. VCDS is iets gebruiksvriendelijker, alle waarden staan gedocumenteerd bijna en kan je je controllers niet mee verneuken (hoogstes configuratie kwijtraken maar eerst altijd backup maken),.
Met VCP kan je alles goed om zeep helpen, het gaat wel coden met VCP maar totaal niet handig. @Rainesh zal er wel mee akkoord gaan: gebruik altijd VCDS tenzij het echt niet anders kan of je echt weet waar je mee bezig bent.
[afbeelding]
Zoiets als deze kabel bv
https://nl.aliexpress.com...e-VAG-17/32823337924.html
is veel intressanter.
Hoi,Sjoerdfoto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
Bedankt voor je reactie. Had deze link dan liever gisteren gezien, maarja. Eerst deze maar afwachten.
Ik volg dit topic al even, en met name de optie om via VCDS aanpassingen te doen (automatisch inklappen van spiegels bij het op slot doen van de auto) klinkt interessant.
Heeft iemand ervaring met OBDeleven https://obdeleven.com/en/ ?
Om wat voor auto gaat het?Sparkiezz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:12:
[...]
Hoi,
Ik volg dit topic al even, en met name de optie om via VCDS aanpassingen te doen (automatisch inklappen van spiegels bij het op slot doen van de auto) klinkt interessant.
Heeft iemand ervaring met OBDeleven https://obdeleven.com/en/ ?
Spiegels in laten klappen moet met VCP, kan niet met OBDeleven of vcds.
Aha, thanks voor de tip!Rainesh schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:34:
[...]
Edit: bij deze bron (http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-golf6-5k52.html) lijkt het erop dat het wel mogelijk is via vcds, of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 35% gewijzigd door Sparkiezz op 08-08-2017 12:59 ]
Kan het uberhaupt wel op een Golf 6 automatisch? Ik had destijds een Golf van 05-2011 waar het niet bij kon omdat de deurmodule het niet ondersteunde.Rainesh schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:34:
[...]
Dat is de codering om elektrisch inklapbare zijspiegels te retrofitten. Niet om ze automatisch in te laten klappen.Sparkiezz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:36:
[...]
Aha, thanks voor de tip!
Edit: bij deze bron (http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-golf6-5k52.html) lijkt het erop dat het wel mogelijk is via vcds, of zie ik iets over het hoofd?
@J0YR1D3R
Is prima met VCP te coderen. Heb het al vaak genoeg gedaan.
Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Lijkt me makkelijk als daar alles centraal gehouden wordt?
Dieselfilter vervangen is elke 90.000km.FabianGTI schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:48:
[...]
Ten minste voor de 1.6TDI volgens Elsawin.
Ben qua data altijd een beetje huiverig voor dat soort rit- en autoprestatiemeters maar vroeg me af of dat een beetje werkt bij VW. De find my car is wel grappig. Ligt er hier eentje stof te happen, gratis bij een TomTom gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door sambalbaj op 08-08-2017 22:01 ]
Neen, maar opzich is die data redelijk universeel en "readonly". Die china elm327 adapter zijn ook universeel en werken ook goed met Torque.sambalbaj schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:59:
Iemand wel eens zo'n pricewatch: TomTom Curfer aan de ODB poort gehangen?
Ben qua data altijd een beetje huiverig voor dat soort rit- en autoprestatiemeters maar vroeg me af of dat een beetje werkt bij VW. De find my car is wel grappig. Ligt er hier eentje stof te happen, gratis bij een TomTom gehad.
Verwijderd
Even een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden bij volkswagen, kun je ook de navigatie van android auto op het active info display krijgen?Franko P. schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:33:
[...]
Dat heb ik geprobeerd, maar na het installeren gaat het fout. Krijg dan de melding "Dit item is niet beschikbaar in je land."
Enige wat dan nog kan is bevestigen met ok. Waarna de telefoon met de melding komt, Kan Android Auto niet installeren of updaten.
Nieuwe apk gedownload en alles werkt zoals het zou moeten!
Ben er blij mee, bedankt nog voor de tip.
NopeExocet schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:20:
[...]
Even een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden bij volkswagen, kun je ook de navigatie van android auto op het active info display krijgen?
Gaat bij mijn Virtual Cockpit ook niet.
Top, dan is er nog niet veel aan de handbramv82 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:31:
[...]
Dieselfilter vervangen is elke 90.000km.
Ten minste voor de 1.6TDI volgens Elsawin.
Over een kleine 5000 km moet de auto toch onderhoud hebben, dan laat ik meteen het dieselfilter vervangen
Zal ook eens kijken naar het luchtfilter en het interieurfilter, ik gok dat die ook vervangen moeten worden, maar dat doe ik zelf wel even
Heeft iemand eigenlijk ervaring met zo'n kabeltje ?
https://shop.volkswagen.n...timedia-aansluitbox-audio
Ik heb nu de MDI naar USB, maar als ik daar een Apple kabel in doe geeft hij aan dat de kabel niet herkent wordt
Zou toch wel makkelijk zijn als ik gewoon Spotify kan gebruiken, 'streaming media' werkt helaas ook niet, alleen bellen
Dat is wel jammer. Lijkt erop dat er bijna geen fabrikanten zijn die android auto/carplay navigatie op je dashboard kunnen tonen.Rainesh schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:59:
[...]
Nope
Gaat bij mijn Virtual Cockpit ook niet.
Behalve Maserati dan:

Volgens mij werkt spotify niet meen ik eens gelezen te hebben. Mijn apple music doet het ook niet, alleen muziek die lokaal/offline staat doet het. Heb zelf een mdi > 30 pin > 30 pin naar lightning. Mdi usb kabel werkt inderdaad helaas niet.FabianGTI schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:05:
[...]
Top, dan is er nog niet veel aan de hand
Over een kleine 5000 km moet de auto toch onderhoud hebben, dan laat ik meteen het dieselfilter vervangen
Zal ook eens kijken naar het luchtfilter en het interieurfilter, ik gok dat die ook vervangen moeten worden, maar dat doe ik zelf wel even
Heeft iemand eigenlijk ervaring met zo'n kabeltje ?
https://shop.volkswagen.n...timedia-aansluitbox-audio
Ik heb nu de MDI naar USB, maar als ik daar een Apple kabel in doe geeft hij aan dat de kabel niet herkent wordt
Zou toch wel makkelijk zijn als ik gewoon Spotify kan gebruiken, 'streaming media' werkt helaas ook niet, alleen bellen

Net even in een Clubsport GTI gereden, wat een fantastisch apparaat is dat zeg. Heeft echt niks weg van een normale GTI. Wat een heerlijk scheurijzer!
Dit gaat echt de vervanger worden voor mijn Type R. Moet wel wat meer vermogen in maar god wat is een DSG bak toch fijn, en een stuk comfortabeler als mijn Type R voor alledag!
Iemand een idee of de virtuele cockpit is in te bouwen in een pre-facelift Golf? Dat zou ik wel erg graag willen hebben.
M3P 24'
Ombouw naar VC is behoorlijk wat werk. Je moet je tellerbak vervangen en je navi unit. Als je tellerbak niet past, dan ook nog eens je dashboard modificeren of vervangen naar facelift.Vissa66 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:13:
[afbeelding]
Net even in een Clubsport GTI gereden, wat een fantastisch apparaat is dat zeg. Heeft echt niks weg van een normale GTI. Wat een heerlijk scheurijzer!
Dit gaat echt de vervanger worden voor mijn Type R. Moet wel wat meer vermogen in maar god wat is een DSG bak toch fijn, en een stuk comfortabeler als mijn Type R voor alledag!
Iemand een idee of de virtuele cockpit is in te bouwen in een pre-facelift Golf? Dat zou ik wel erg graag willen hebben.
Elect a clown, expect a circus.
Al een paar keer gehad dat als je iets te vlot richting een tragere/stilstaande voorligger rijdt dat er een luide piep en een groot rode wagenicoon op het dash komt (active info display).
Thanks! Dan laat ik dat wel voor wat het is.Rainesh schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:23:
[...]
Ombouw naar VC is behoorlijk wat werk. Je moet je tellerbak vervangen en je navi unit. Als je tellerbak niet past, dan ook nog eens je dashboard modificeren of vervangen naar facelift.
M3P 24'
Thanx dat icoon heb ik dus al een aantal keer in beeld gehadAndRo555 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:27:
Op de b8 zit standaard ACC met front assist en city emergency brake.
Al een paar keer gehad dat als je iets te vlot richting een tragere/stilstaande voorligger rijdt dat er een luide piep en een groot rode wagenicoon op het dash komt (active info display).

Elect a clown, expect a circus.
En niet enkel veel werk. Tellerbakken zijn niet zomaar swappable. Of je moet ze nieuw kopen met minder dan 100km of je komt in problemen met de startonderbreker en kilometerstanden. Heb je ook weer speciale dingen voor nodig.Vissa66 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:30:
[...]
Thanks! Dan laat ik dat wel voor wat het is.
Zou heel duur avontuurtje kunnen worden
Ook niet bedraad, dus gewoon een nummer afspelen die dan via de kabel naar de radio wordt gestuurdScrtz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:09:
[...]
Volgens mij werkt spotify niet meen ik eens gelezen te hebben. Mijn apple music doet het ook niet, alleen muziek die lokaal/offline staat doet het. Heb zelf een mdi > 30 pin > 30 pin naar lightning. Mdi usb kabel werkt inderdaad helaas niet.
Dat is wel ronduit karig te noemen

Slecht dat er ook nog steeds geen goede fix is waardoor media streaming werkt met een nieuwere Iphone
Wat werkt er niet precies?FabianGTI schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:26:
[...]
Ook niet bedraad, dus gewoon een nummer afspelen die dan via de kabel naar de radio wordt gestuurd
Dat is wel ronduit karig te noemen![]()
Slecht dat er ook nog steeds geen goede fix is waardoor media streaming werkt met een nieuwere Iphone
Ik stream vanaf mijn iPhone 7 via bluetooth maar mijn radio, dat gaat prima.
Als je het met kabels wilt verbinden moet je wel een MFI gelicenseerde hebben. Anders heb je altijd nog aux
Ik heb zelf geen spotify maar bij apple music doet ie het niet nee, ofja de rns ziet de nummerinfo niet en je kan dus geen volgende/vorige doen etc. Offline muziek pakt ie wel gewoon. Maar ik heb sowieso liever mijn iphone in de houder voor flitsmeister hahaFabianGTI schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:26:
[...]
Ook niet bedraad, dus gewoon een nummer afspelen die dan via de kabel naar de radio wordt gestuurd
Dat is wel ronduit karig te noemen![]()
Helaas heb ik ook een te oude bluetooth versie die dus ook geen nummerinfo doorstuurt, denk dat ik gewoon een usb stickje ga maken en daar alles opzet, kan ik iig gebruik maken van de knoppen op het stuur.
@Famous denk dat ie bovenstaand verhaal bedoeld, de eerste generaties bluetooth hadden geen ondersteuning voor nummerinfo etc, je kunt wel muziek afspelen via bluetooth maar moet dan alles volgende/vorige doen op je iphone en kunt dus geen gebruik maken via het stuurwiel of rns. Via MDI werkt wel maar alleen met offline muziek, streaming nummers ziet de RNS ook niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Scrtz op 10-08-2017 09:44 ]
Dit topic is gesloten.