Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.958 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Rainesh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Situatie 1 zou niet mogen gebeuren. Dan is "door slam" misschien ingesteld maar wist niet dat dat dan mogelijk was voor de Golf 6.

Even uit laten lezen met vcds en codering nalopen. Heb je keyless?
Nee heb geen Keyless..

Ik had dit sowieso op mijn GTI dus ga ervan uit dat het op mijn R ook zit? :+
Als het een speciaals iets is moet ik beter letten dus of die wel goed is afgesloten :D

Terugkomend op VW Connect; ik blijf het bijzonder vinden dat er geen kosten bekend zijn na de looptijd..
Hoe kan dat nou en waarom zou je het dan nemen?

Zelfde als een telefoon kopen die je 1 jaar vrij mag gebruiken maar het jaar erop moet je betalen, hoeveel? Tja, kom je dan wel achter..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
iemand die al in de nieuwe golf heeft gereden?
Hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het gebruikelijk dat bij het vastslaan van een remklauw, rechtsachter in dit geval, waardoor de remschijf rechtsachter beschadigt is, dat zowel links en rechts de remschijven en blokken vervangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 15:45
Sbakker1982 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:46:
Is het gebruikelijk dat bij het vastslaan van een remklauw, rechtsachter in dit geval, waardoor de remschijf rechtsachter beschadigt is, dat zowel links en rechts de remschijven en blokken vervangen worden?
Niet perse maar lijkt me wel aan te raden zodat beide kanten gelijk slijten en ook gelijk remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Sbakker1982 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:46:
Ja, altijd links en rechts vervangen. Althans zo heb ik het geleerd.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:04:
[...]

Ja, altijd links en rechts vervangen. Althans zo heb ik het geleerd.
Oke. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ze gaven ook nog aan dat ik een losse koplamp heb en dat ze hiervoor de bumper etc los moeten halen om te kijken wat het is. Kan een apk hierop afgekeurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Lijkt me wel een afkeur ivm mogelijkheid tot verblinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:27:
Lijkt me wel een afkeur ivm mogelijkheid tot verblinden.
De koplamp bescherming he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Sbakker1982 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:50:
[...]

Jij hebt het over de koplamp, kunnen wij niet ruiken dat het over de 'bescherming' gaat. Wat bedoel je daar eigenlijk mee, puur het glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

koplampbescherming? Wat is dat.....heb je een pic ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Als jouw unit los zit beweegt de hele lamp. Ik doelde niet enkel op het lampje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:15:
[...]

koplampbescherming? Wat is dat.....heb je een pic ervan?
:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nEs6S9H3UxVsV52BJYJL8D2I/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16
ik heb hier een vw polo 6r 1.2 bluemotion,

er is nieuwe software ingezet, en dit auto'tje is al niet heel vlot onder de 2000 toeren,
maar nu soms echt merkbaar sloom. Ik ervaar dit als vervelend.

tevens lijkt mijn verbruik hoger.

Nou zat ik eens te snuffelen op het grote boze internet, en kwam
multituningchip dot com tegen. Een chip die op de OBDII poort gezet wordt.

Niet echt duur, en het lijkt mij wel wat. Niet om er een race monster van te maken
maar om die dip in vermogen wat te verminderen.

Een gigantische discussie is niet echt nodig, het staat vol met uiteenlopende meningen.

Maar zijn jullie bekend met dit soort chips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Er zijn genoeg bedrijven die chippen zo, dacht echter wel dat de 1.2 BM blokkem gekraakt waren.

Kan dan ook via een ECU tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Famous schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:43:
Er zijn genoeg bedrijven die chippen zo, dacht echter wel dat de 1.2 BM blokkem gekraakt waren.

Kan dan ook via een ECU tuning.
Het "handige" van deze aanbieder is dus dat aan de obd poort een externe regelaar
gehangen wordt die door rijstijl en zo ingeregeld wordt. Dus het overschrijft niks.
Trek je hem eruit, dan is werking weer normaal.

(correct me if i am wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Klopt, maar dat is gewoon een tuning die erin gaat. Geen test, niet aangepast op de auto en waarschijnlijk veel vermorgen onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Famous schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:16:
Klopt, maar dat is gewoon een tuning die erin gaat. Geen test, niet aangepast op de auto en waarschijnlijk veel vermorgen onderin.
bedoel je met onderin, een laag toerental ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
ppeterr schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:38:
[...]

bedoel je met onderin, een laag toerental ?
Ja, de 'goedkopere' tuners gooien vaak veel vermogen laag in de toeren.
Dan lijkt/voelt het snel.

De betere tuners kappen het onderin juist wat af en gooien het hoger in de toeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Is ook eerste wat ik er van hoor van die dingen. (Nog niet echt op gezocht maar soit)

Zijn deze dan "gezonder" dan een powerbox of zitten zo ook met signaal te klooien en valse waarden te sturen?

Ik had al gehoord van die ST-boxen zoals een shark en een bluefin maar die overschrijven de originele ECU. Dit is handiger voor leasehokken

(Ja, ik weet dat ze std programma bevatten, en niet 100% op wagen afgestemd zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Als ik door zo een ding wat meer greep op de eerste toeren krijg, dan
denk ik toch dat het wel iets is voor mij. Ik hoef er geen krachtpatser van
te krijgen die lang vermogen heeft.

Maar het gevoel terug van de originele software is mij al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
ppeterr schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:29:
Als ik door zo een ding wat meer greep op de eerste toeren krijg, dan
denk ik toch dat het wel iets is voor mij. Ik hoef er geen krachtpatser van
te krijgen die lang vermogen heeft.

Maar het gevoel terug van de originele software is mij al voldoende.
Neem eens contact op met de onderstaande bedrijven in plaats van een of andere rare website:

http://www.jdengineering.nl/1-2-tdi-75pk/
https://chiptuning.vagtec...2+tdi+bluemotion+cr+75pk/
http://dvxperformance.com...r-2009-2014/3277/12-tdi/1

EN/of lees hier eens: https://www.mypolo.nl/xen...ing-polo-6r-1-2-tdi.9059/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Famous

behalve dvxperformance heb ik al rond gekeken op die site's. En kom dus als ik
de andere dingen mee neem inclusief altijd de verwijzing naar JD tot de conclusie
dat toch echt de meningen erg verdeeld zijn.

In principe lijkt het zo dat het allemaal het zelfde doet, enkel dat de profs een echt
toegespitst profiel laden van de software m.b.t. de wagen.

Dus, ik ga maandag eens JD bellen en laten uitleggen wat het volgende betekend.

"*Vanaf heden mogelijk: EGR modificaties via de OBD poort voor de 1.2 TDI BlueMotion, Ecomotive, Greenline modellen.

Dit kan kosteloos bij de chiptuning, zonder tuning kost dit €299,= incl btw."

Dit is namelijk net zo duur als bij http://www.multituningchip.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Je kan ook naar ZIP tuning,
http://www.ziptuning.nl/C...k-6R-car-3976.html#header

Twee positieve feedback op dit model maar toch wordt het afgeraden door veel mensen omdat ze gewoon teveel vermogen onderin erin pompen. Nu zal het voor/met dit (Polo BM) misschien meevallen maar ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen.

Mijn vader had zijn Caddy ook laten chippen voor 150 of 200 euro. Na een half jaar begon het gezeik, continu in de noodloop. Ik ben met de auto naar een goede tuner gegaan en binnen 10 minuten was het software matig opgelost :)

- Edit: Maar is het door de sjoemel software nu nog langzamer geworden?
Zelf ook een tijd een 6R BM gehad en dat is inderdaad drama, als je wil inhalen op de snelweg kan je terug naar de 4 :+

[ Voor 14% gewijzigd door Famous op 25-03-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik zat ook een tijdje te kijken naar chiptuning en wou eerst ook eigenlijk iets goedkoops. Maar iets goedkoops voor zo iets duurs als een auto is eigenlijk zo bekrompen en kortzichtig. Kun je beter 500 euro betalen en zeker weten dat het goed is gebeurd dan voor 200 euro een half jaar later gezeik hebben of nog erger je halve motorblok in puin hebben liggen, dan is die 300 euro verschil ineens duizenden euro's verschil geworden.

Met andere woorden, doe wat je niet laten kunt maar als je hok dadelijk problemen heeft kom dan vooral niet meer terug bij mensen die je al eerder geadviseerd hebben om het vooral niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ppeterr een chiptune kan prims op een 1.2tdi. Maar ga alsjeblieft voor kwaliteit, je hebt de laatste tijd veel prutsers. Zo krijg ik de laatste tijd veel klanten die bij EQperfomance geweest zijn....zij halen 181pk/331nm uit een 1.4t ACT blok, maar het rijdt naar mijn mening voor geen meter. Het bekende verhaal wat eerder gezegd is...veel vermogen onderin zodat het snel lijkt. JD etc halen 200pk/330nm uit hetzelfde blok.....

EGR modificatie is zeker aan te raden, want bij de 1.2tdi BM gaat de egr koeler vaak stuk en kost ook rond de 800 om te laten maken. Bij de modificatie wordt het weggeschreven zonder nadelig effect. Je egr klep staat dan gewoon dicht en je blok presteert gewoon prima.

Ziptuning is ook zo een prutser......zucht...al die beginnende tuners die denken dat ze ook kunnen tunen maar meer mollen dan goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:45

mb1

Rainesh schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:06:
@ppeterr een chiptune kan prims op een 1.2tdi. Maar ga alsjeblieft voor kwaliteit, je hebt de laatste tijd veel prutsers. Zo krijg ik de laatste tijd veel klanten die bij EQperfomance geweest zijn....zij halen 181pk/331nm uit een 1.4t ACT blok, maar het rijdt naar mijn mening voor geen meter. Het bekende verhaal wat eerder gezegd is...veel vermogen onderin zodat het snel lijkt. JD etc halen 200pk/330nm uit hetzelfde blok.....

EGR modificatie is zeker aan te raden, want bij de 1.2tdi BM gaat de egr koeler vaak stuk en kost ook rond de 800 om te laten maken. Bij de modificatie wordt het weggeschreven zonder nadelig effect. Je egr klep staat dan gewoon dicht en je blok presteert gewoon prima.

Ziptuning is ook zo een prutser......zucht...al die beginnende tuners die denken dat ze ook kunnen tunen maar meer mollen dan goed doen.
Wat is je mening dan over Tunex in 's Herenberg?
Ik heb ook zo'n 1.4 tsi blok in m'n golf 7 waar Tunex ook zegt ca. 180 pk en 300 Nm uit te halen.
JD komt tot de getallen die jij al hier boven aangeeft.

Echter JD is 2,5x zo duur en Tunex geeft 2 jaar motorgarantie....
Twijfel alom hier, zeker of ik de dsg 7 wel wil martelen met de laatste paar pk's en kruiwagens vol met Nm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
mb1 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Ik heb ook zo'n 1.4 tsi blok in m'n golf 7 waar Tunex ook zegt ca. 180 pk en 300 Nm uit te halen.

Twijfel alom hier, zeker of ik de dsg 7 wel wil martelen met de laatste paar pk's en kruiwagens vol met Nm...
Tunex is helaas ook zo een partij (sorry).....ze ontwikkelen zelf helemaal niks. Kopen software in bij grote buitenlandse "tune bedrijven" en geven zelf een draai aan. Vaak komt zo een stage 1 niet eens aan de beloofde waarden. Op FB pagina's van de grotere tuners zoals JD zie je soms een rollerbanktest van een auto die eerst door een ander getuned is en dan een test met een stage1 van hun. Koppelkromme etc is al heel anders dan.

Motorgarantie is grootste onzin, want op het moment dat er iets gebeurd dan zeggen 9 van de 10 dat het niet door hun chiptune komt. Laatst een Golf 7R als klant gehad, had hem niet gewaarschuwd om niet naar een goedkope tuner te gaan. Niet geluisterd en hoorde paar weken later dat zijn ketting gebroken was, teveel kracht erop.....rond de 10k schade geweest (zal denk ik veel minder geweest zijn maargoed).

Een auto is leuk om te bezitten, veel vermogen is ook leuk, maar zie het als je lichaam. Als je groter en sterker wilt worden dan ga je toch ook niet goedkope rotzooi gebruiken...je wilt kwaliteit en kwaliteit kost eenmaal wat meer.

Tip: op www.audiblog.nl kun je een 10% kortingscode voor JD kopen. Heb ik destijds ook gebruikt voor de A1 en was toen 540 ipv 599. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:47
[...]

Ik zou gaan voor een erkend bedrijf met genoeg feedback van klanten, ondanks de hogere kosten, al spreekt die garantie dan weer wel voor Tunex. Dat leveren de erkende partijen echter natuurlijk ook!

EDIT: Ah ja, wat Rainesh hierboven zegt klinkt aannemelijk, garantie op tuning lijkt mij ook wel een beetje een wassen neus. Al denk ik wel dat gerenomeerde bedrijven eerder geneigd zijn je te helpen bij issues en er meer op gebrand zijn hun goede naam te behouden.

De DSG7 DQ200 is gewoon gevoelig en maar net afdoende in vergelijking met alle andere (natte koppeling) DSG bakken. Bij een motor tune zou ik die dus ook zeker onder handen laten nemen anders ben je wellicht zo door je koppelingsplaten heen en veroorzaakt het misschien verdergaande schade.

Voorbeeldje:
DSG6 (natte koppeling) -350nm -> 450+nm
DSG7 (droge koppeling) -275nm -> 330nm
DSG7 (natte koppeling) -500nm -> 800+nm
Standaard is de DQ200 beperkt tot het kwijt kunnen van 275NM en dat kan softwarematig opgehoogd worden naar maximaal 330NM (verwijderen software begrenzing en opvoeren koppeldruk)

[ Voor 11% gewijzigd door bokkow op 26-03-2017 10:33 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
oke heren, jullie zijn iets te technisch voor mij. En de overwegingen heb ik daar
uit meegenomen en besloten er van af te zien.

Wellicht als ik de tijd kan vinden mij goed te laten informeren bij een van
de genoemde tuners dat ik het alsnog ga overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Tunex heeft de Caddy van mijn Pa half om zeep geholpen :+

En als aangegeven als jouw motorblok kapot loopt denk je dan echt dat een tuner dit gaat betalen? Weet wel zeker van niet ;)
Rainesh schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:27:
[...]

Tunex is helaas ook zo een partij (sorry).....ze ontwikkelen zelf helemaal niks. Kopen software in bij grote buitenlandse "tune bedrijven" en geven zelf een draai aan. Vaak komt zo een stage 1 niet eens aan de beloofde waarden. Op FB pagina's van de grotere tuners zoals JD zie je soms een rollerbanktest van een auto die eerst door een ander getuned is en dan een test met een stage1 van hun. Koppelkromme etc is al heel anders dan.
Denk jij dat JD niets koopt dan?
Veel doen het maar er is een groot verschil tussen de tuners. Wat je zegt over stage 1 vind ik altijd lastig. Het is natuurlijk hun eigen bank, kunnen moeilijk eronder gaan zitten. Tevens schieten de waardes ook flink omhoog. Toen ik net een 6 GTI had mocht je blij zijn met 300 pk. Nog geen jaar later komen ze op 310+ met Octaan 98 benzine. Zal ook wel een beetje een onderlinge strijd zijn van DVX wellicht?

Naast dat is elke bank ook anders natuurlijk, een kennis van mij wordt zo nu en dan ingehuurd om voor auto's, die nog niet gekraakt zijn, te schrijven. Die had een Golf 6 GTI op de bank die 15PK minder had dan een 6GTI bij JD op de bank, hij pakte een auto lengte voorsprong. Best veel als je ± gelijke waardes moet hebben.

JD is voor sommige heilig en als je er ook maar één dingetje over zegt ben je direct fout.. Dat hebben zij gewoon goed voor elkaar EN ze leveren natuurlijk gewoon goed werk.
ppeterr schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:48:
oke heren, jullie zijn iets te technisch voor mij. En de overwegingen heb ik daar
uit meegenomen en besloten er van af te zien.

Wellicht als ik de tijd kan vinden mij goed te laten informeren bij een van
de genoemde tuners dat ik het alsnog ga overwegen.
Ja kan ook gewoon een mail sturen :Y
JD reageert vaak wel snel en uitgebreid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Famous

Uiteraard kopen zij ook software, maar testen zij deze ook veel uitvoeriger dan de zogenaamde tuners....sommige hebben niet eens een bank!

Wat je zegt over de rollerbank klopt ook helemaal, sommige zijn wat positiever. Lees ook weleens verhalen dat de bank van JD wat positiever is dan anderen. Maar de waardes vind ik op zich niet heel bijzonder, het is een richtlijn ja maar het gaat meer om het verloop van je kromme. Weleens een ABT getunede kromme gezien? Sommige zijn heel goed, sommige zijn om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan het verloop goed zien op de bank en afstellen. Dat hij dan +/- 20 pk afwijkt is niet erg.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na één week verder met VW connected car te hebben gereden, ben ik toch er echt achter, dat ze lang nog niet klaar zijn met de app en device.

De gebreken:
* Zo staat mijn benzinemeter bij voltanken maar op 3/4 ipv vol.
* Het blue rijden haal je alleen met cruise control, weinig remmen (levensgevaarlijk want je moet echt anticiperen op je voorgangers en de meeste mensen doen er een maand over om weg te rijden bij het stoplicht en vooral op zaterdag/zondag), veel versnellingen overslaan en weinig gasgeven (veel limiet aanzetten zodat je ook niet over je max snelheid gaat). Daardoor heb ik al 85 gehaald.
* De bandenspanningsensor wordt niet doorgegeven
* Er is nog steeds soms behoorlijke vertraging in de app en app crasht regelmatig en is vrij traag met opstarten.
* ik woon in een betaald gebied wat ook nog in uitzonderingsgebied staat maar de app vraagt elke keer voor betalen. Het wegrijden en afmelden gaat redelijk vlot en werkt goed, vraag mij alleen af of dit ook werkt zonder mobiel.
* Afstand tussen auto en mobiel klopt soms niet maar dit afhankelijk van GPS.
De GPS van connected car is echt heel accuraat dus daar ligt het sowieso niet aan.

Is het het geld waard? Tja dat vraag ik mij steeds af.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 19:52
Rainesh schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:27:

Tip: op www.audiblog.nl kun je een 10% kortingscode voor JD kopen. Heb ik destijds ook gebruikt voor de A1 en was toen 540 ipv 599. :)
Tuningparts in Zoetermeer geeft 15% korting op JD tuning. Dat scheelt je 30 euro en wat kilometers. :+

Ik heb voor mezelf besloten dat ik voor een standaard chip van Vagtechniek ga. Nu nog alleen wat korting zien te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GioStyle schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:08:
[...]

Tuningparts in Zoetermeer geeft 15% korting op JD tuning. Dat scheelt je 30 euro en wat kilometers. :+

Ik heb voor mezelf besloten dat ik voor een standaard chip van Vagtechniek ga. Nu nog alleen wat korting zien te regelen.
Ze hadden een paar maanden geleden een 20% korting actie op standaard tuning, dus zal nog wel een jaartje duren. Mocht je iets van korting vinden ben ik ook geïnteresseerd haha, maar als ik het dan doe wil ik eig die maattuning gewoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:17:
[...]

Ze hadden een paar maanden geleden een 20% korting actie op standaard tuning, dus zal nog wel een jaartje duren. Mocht je iets van korting vinden ben ik ook geïnteresseerd haha, maar als ik het dan doe wil ik eig die maattuning gewoon..
Gewoon prijs opvragen, zeker als je met z'n tweeën gaat.

@Rainesh Tuurlijk doen zij meer maar als je daar voor stage 1 komt is het ook enkel inladen, kijken of die goed rijdt en of de waardes goed zijn. Zelfs een stage 2 hebben zij snel erin (vind ik) voor maatwerk tuning.

Mijn GTI had een stage 1 tuning, redelijk goede lijn! Hier heb ik achteraf de dingen aangepast voor stage 2 en de lijn was toen nog beter zonder een nieuwe tuning :+ Zo goed zelfs dat JD zei dat stage 2 het niet eens waard was.
Vergelijken met ABT kan zeker niet, hier staat een JD of DVX zeker boven! Net als een ZIPtuning of Tunex :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Laten we een tweakers VAG chiptuning meeting houden bij vagtechniek voor groepskorting ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:37:
Laten we een tweakers VAG chiptuning meeting houden bij vagtechniek voor groepskorting ^^
Niet nodig :+ :D
Maar dat is een stuk beter als naar een tuner X gaan welke er eigenlijk geen ballen verstand van heeft!

Kan je beter even wachten, Net na de zomer organiseert JD altijd een JD meet waar ze verschillende fora korting geven. Zo is er een Skoda dag, Audi dag maar dus ook een Volkswagen dag. Vorige jaar geweest met de GTI en was een leuke dag met leuke waardes waar JD ook korting gaf op tunen :)
golfgtiforum.nl doet hieraan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@GioStyle @Famous

kijk, en tuningparts doet het zelfde als bij JD in lochem ?

maakt het interresant, want dat is maar een klein uurtje van mij vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:17
Nah, veelte ver rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Voor mij is JD weer erg ver rijden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:12:
[...]

Voor mij is JD weer erg ver rijden haha
Hoe kan iets in NL nou ver rijden zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ppeterr schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:43:
@GioStyle @Famous

kijk, en tuningparts doet het zelfde als bij JD in lochem ?

maakt het interresant, want dat is maar een klein uurtje van mij vandaan
Er zijn diverse zaken die JD software gebruiken, zoals Tuningparts of Audi Parts Veghel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 08:42
DVX is voor mij net zo ver rijden als JD, en DVX is ietsje goedkoper, dus dan maar een dagje naar onze zuiderburen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Kan je ook lekker gaan karten terwijl ze je auto doen :D zit geloof ik een gratis sessie in als je bij dvx gaat.

Btw wel opletten, Antwerpse ring is redelijk druk op een werkdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 14:07
itsalex schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:19:
Na één week verder met VW connected car te hebben gereden, ben ik toch er echt achter, dat ze lang nog niet klaar zijn met de app en device.

De gebreken:
* Zo staat mijn benzinemeter bij voltanken maar op 3/4 ipv vol.
* Het blue rijden haal je alleen met cruise control, weinig remmen (levensgevaarlijk want je moet echt anticiperen op je voorgangers en de meeste mensen doen er een maand over om weg te rijden bij het stoplicht en vooral op zaterdag/zondag), veel versnellingen overslaan en weinig gasgeven (veel limiet aanzetten zodat je ook niet over je max snelheid gaat). Daardoor heb ik al 85 gehaald.
* De bandenspanningsensor wordt niet doorgegeven
* Er is nog steeds soms behoorlijke vertraging in de app en app crasht regelmatig en is vrij traag met opstarten.
* ik woon in een betaald gebied wat ook nog in uitzonderingsgebied staat maar de app vraagt elke keer voor betalen. Het wegrijden en afmelden gaat redelijk vlot en werkt goed, vraag mij alleen af of dit ook werkt zonder mobiel.
* Afstand tussen auto en mobiel klopt soms niet maar dit afhankelijk van GPS.
De GPS van connected car is echt heel accuraat dus daar ligt het sowieso niet aan.

Is het het geld waard? Tja dat vraag ik mij steeds af.
Mijn ervaring met Car-Net is tot nu toe ook louter negatief. Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe auto mogen ontvangen. Ik heb samen met de dealer mijn account aangemaakt en de auto aangemeld. Vrijdag heeft de app nog gewerkt. Wel ontzettend traag, waarbij ik diverse keren de gegevens van mijn auto probeerde op te halen, maar dat na 10x proberen eindelijk lukte. Sinds zaterdagochtend kan ik helemaal niet meer op mijn account komen omdat mijn account opeens niet meer wordt herkend. Ook niet via de car-net website. Het wachtwoord typ ik 100% zeker correct in. Voor de zekerheid een wachtwoordherstelmail gevraagd en deze komt ook niet aan. Vanochtend heb ik contact gehad met de servicedesk en deze geven aan het probleem te bekijken (ik moest schermprintjes opsturen) en binnen vijf werkdagen contact met mij te zullen opnemen. De dame aan de lijn vroeg vanochtend mijn wachtwoord (|:() om het probleem te reproduceren. Niet gegeven uiteraard, maar dat zegt genoeg.

Gelukkig wordt dit hele gebeuren nog gratis aangeboden, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik voor een dergelijke service zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mustisen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Mijn ervaring met Car-Net is tot nu toe ook louter negatief. Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe auto mogen ontvangen. Ik heb samen met de dealer mijn account aangemaakt en de auto aangemeld. Vrijdag heeft de app nog gewerkt. Wel ontzettend traag, waarbij ik diverse keren de gegevens van mijn auto probeerde op te halen, maar dat na 10x proberen eindelijk lukte. Sinds zaterdagochtend kan ik helemaal niet meer op mijn account komen omdat mijn account opeens niet meer wordt herkend. Ook niet via de car-net website. Het wachtwoord typ ik 100% zeker correct in. Voor de zekerheid een wachtwoordherstelmail gevraagd en deze komt ook niet aan. Vanochtend heb ik contact gehad met de servicedesk en deze geven aan het probleem te bekijken (ik moest schermprintjes opsturen) en binnen vijf werkdagen contact met mij te zullen opnemen. De dame aan de lijn vroeg vanochtend mijn wachtwoord (|:() om het probleem te reproduceren. Niet gegeven uiteraard, maar dat zegt genoeg.

Gelukkig wordt dit hele gebeuren nog gratis aangeboden, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik voor een dergelijke service zou betalen.
Car-Net en connected car is wel iets anders he, laten we dat wel even duidelijk houden. Heb zelf geen ervaring met car-Net, alleen met connected car iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 14:07
Scrtz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Car-Net en connected car is wel iets anders he, laten we dat wel even duidelijk houden. Heb zelf geen ervaring met car-Net, alleen met connected car iig.
Ah, ik dacht dat het hetzelfde was. Wat ik bedoelde was dat je via internet dingen als de airco, opladen, status ontgrendeling en de positie van je auto kunt regelen/inzien.

Ik heb het verward, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mustisen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Ah, ik dacht dat het hetzelfde was. Wat ik bedoelde was dat je via internet dingen als de airco, opladen, status ontgrendeling en de positie van je auto kunt regelen/inzien.

Ik heb het verward, excuus!
Ja dat is dus weer een ander systeem :P Vind het zelf ook wel apart dat ze hier niet 1 systeem van maken maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ja dat is dus weer een ander systeem :P Vind het zelf ook wel apart dat ze hier niet 1 systeem van maken maarja..
Uit te leggen met een liedje:

YouTube: Meja - All 'Bout The Money

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
iemand bekend met http://www.go-eco.nl/

aangezien ik op het punt (ja toch) een afspraak daar te maken

Heb ze gesproken, en lijkt mij allemaal zeer degelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door ppeterr op 28-03-2017 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
ppeterr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:03:

Duidelijk dat dit bedrijf gewoon standaard software inkoopt, zelfde verhaal als alle andere tuners die geeneens een meetbank hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ppeterr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:03:

Iedereen kan het allemaal zeer degelijk over laten komen....... google ze eens maar, ervaringen op fora etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Duidelijk dat dit bedrijf gewoon standaard software inkoopt, zelfde verhaal als alle andere tuners die geeneens een meetbank hebben dus.
"Voor degenen die de vermogenstoename ook op papier willen hebben, hebben wij een professionele DynoTech rollenbank ter beschikking."

Staat toch echt op de website ;)
Maar het lijkt mij niet dat ze een maatwerk chip schrijven inderdaad.

Maar je wilt een tuning voor meer vermogen en dan kom je uit op "go-eco" dat vind ik nog gekker :+

---

Heb voor mijzelf ook maar weer de knoop doorgehakt 8)7 Waren biedingen op de auto en zeker veel inruil voorstellen maar niet de vraagprijs.
Een vriend welke ik gematst had met de complete intake ziet er vanaf dus kan het weer terug nemen, de tuning word gratis terug geplaatst. Dit heeft mij toch doen besluiten om de R te houden 8)7

In April maar weer gaan klussen dus waar ik gelijk de remmenklauwen zal laten spuiten. Iemand nog een mooie kleur voor onder een witte auto?

[ Voor 29% gewijzigd door Famous op 28-03-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ze geven aan, de software uit te lezen, en die aan te passen. Dus natuurlijk geen
maatwerk, maar volgens mij optimaliseren ze wel de huidige waardes.
Niet per definitie dan een standaard brokje regels wat er in wordt terug geschoten.

Hun specialisatie lijkt breed in te zetten op zuinigheid, maar ook dus vermogen en
een combi daarvan. (vrachtwagens, traktoren, campers, etc)

Ze hebben een aanbieding lopen nu, van 484 voor 298e.
EGR erbij voor 100e meer. Dat vind ik wel een beetje jammer
omdat het volgens mij een simpele parameter is. (noodzakelijk anyway?)

Tevens bouwen ze de ECU uit, en doen ze het niet via de OBDII poort.

Het is hier dichtbij, en ze geven ook een tevredenheids garantie.

[edit] net een gesprek gehad met iemand van JDe, en eea is mij nu wel duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 28-03-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ppeterr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:56:
Ze geven aan, de software uit te lezen, en die aan te passen. Dus natuurlijk geen
maatwerk, maar volgens mij optimaliseren ze wel de huidige waardes.
Niet per definitie dan een standaard brokje regels wat er in wordt terug geschoten.

Hun specialisatie lijkt breed in te zetten op zuinigheid, maar ook dus vermogen en
een combi daarvan. (vrachtwagens, traktoren, campers, etc)

Ze hebben een aanbieding lopen nu, van 484 voor 298e.
EGR erbij voor 100e meer. Dat vind ik wel een beetje jammer
omdat het volgens mij een simpele parameter is. (noodzakelijk anyway?)

Tevens bouwen ze de ECU uit, en doen ze het niet via de OBDII poort.

Het is hier dichtbij, en ze geven ook een tevredenheids garantie.

[edit] net een gesprek gehad met iemand van JDe, en eea is mij nu wel duidelijk.
Dat zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen! Tegenwoordig kun je prima tunen via OBD en dat zal ook altijd mijn voorkeur blijven. Niks uitbouwen, inbouwen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Rainesh

een bootmode flash lijkt mij wel een stuk veiliger ?

dat was namelijk de reden, hij gaf aan dat als via de obd er een
onderbreking kwam, er een probleem zou zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door ppeterr op 28-03-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

ppeterr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:56:

Vertel... Wat zijn je laatste inzichten?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ppeterr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:36:
@Rainesh

een bootmode flash lijkt mij wel een stuk veiliger ?

dat was namelijk de reden, hij gaf aan dat als via de obd er een
onderbreking kwam, er een probleem zou zijn.
Bijna alle tuners doen het tegenwoordig via OBD. Kom nog zelden tegen dat de nieuwere auto's niet via OBD gedaan worden, die krijgen dan een externe tuningbox.

Kan er niks misgaan dan bij het uitbouwen van je ECU? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Gwannoes schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Vertel... Wat zijn je laatste inzichten?
Het zeker is dat hun voor het VAG segment het kwalitatief beste resultaat
zullen boeken bij een stage 1 obd tuning. Met een zekere afhandeling en
service. Het bekend zijn van de wagens, en dan de fine-tuning
van de terug te flashen data omdat ze de in en outs van de VAG auto techniek
goed weten door hun ervaring - is een grote plus.

Doch, en tussen neus en lippen gaf hij aan - zullen de "anderen" niet per definitie
slecht werk leveren. Dit omdat de data die als basis aangeboden wordt
en overal verkrijgbaar is niet slecht is. En je daar ook goede resultaten mee kan boeken.
Enkel ontbreekt het woordje "fine" van fine tuning daar :)

Bottom line - hun weten precies wat ze doen, en boeken daar de beste resultaten bij,
maar of dat dan weer de 200/300 euro extra waard is t.o.v. diverse andere aanbieders is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Rainesh schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Bijna alle tuners doen het tegenwoordig via OBD. Kom nog zelden tegen dat de nieuwere auto's niet via OBD gedaan worden, die krijgen dan een externe tuningbox.

Kan er niks misgaan dan bij het uitbouwen van je ECU? :)
wellicht heb je gelijk,ik heb tot volgende week donderdag de tijd om nog meer te gaan
twijfelen. Anderzijds toch maar naar Zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ppeterr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:31:
[...]

wellicht heb je gelijk,ik heb tot volgende week donderdag de tijd om nog meer te gaan
twijfelen. Anderzijds toch maar naar Zoetermeer.
Bij Van der Velde Zoetermeer krijg je als het goed is ook een rollerbank test erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Rainesh

http://www.tuningparts.nl/

kreeg ik eerder mee van dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Van der Velde en Tuningparts zijn aan elkaar verbonden. Zijn familieleden van elkaar en zitten ook tegenover elkaar. :) Van der Velde = officiele Audi/VW dealer/service point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ziqavl.jpg

Ik kwam een lelijke lakbeschadeging tegen op m'n Golf 6 Deep Black Pearl, net achter het rechtervoorwiel onder het portier. Geen idee hoe ik er aan kom, dacht een tijdje terug al wat te zien maar de carwash lijkt het verergerd te hebben. Het bladdert ook een beetje. Foto weerkaatst nogal, maar het probleem is volgens mij wel duidelijk. Wat zou het handigste zijn om dit netjes aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Hoe oud is je Golf? Op de lak heb je drie jaar garantie en op carrosserie twaalf jaar (roest ed.).

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Wom schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:22:
Hoe oud is je Golf? Op de lak heb je drie jaar garantie en op carrosserie twaalf jaar (roest ed.).
Bouwjaar is 2008 tot 2012 dus daar is hij sowieso overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klopt, augustus 2011. Heb 'm zelf net 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Is dat niet zo een tectielactige beschermlaag? Ik heb het ook op mijn auto, zit voornamelijk aan de onderzijde/zijkant van je dorpel. Blanke lak lijkt het mij niet. Voelt ook wat stroever aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 28-03-2017 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Pittie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:11:
[...]

Uiteindelijk heb ik dus het kastje half losgemaakt. De 6 schroeven los en het deksel aan de zijkant van je dashboard.
Volgens kan het kastje enigszins naar beneden (zoals de rode lijn op de foto)
[afbeelding]
Vervolgens kun je dan met een lange schroevendraaier, een boel geduld en geluk, net het lipje van de lamphouder indrukken. Waarna het lampje naar beneden komt.

De tip van een pci bracket is inderdaad een goede! Had ik dat maar iets eerder geweten haha. :+

Uiteindelijk hierbij nog een beloofde foto van het interieur.

[afbeelding]
Ik kreeg het dashboardkastje niet echt heel los, maar een beetje, maar na wat duwen op dat lampje en wat vrotten tussen dat kleine spleetje dat je hebt om er tussen te komen is het me uiteindelijk met zo'n plastic lepel gelukt, ineens ging het lampje een paar mm naar onder en kon ik er dus makkelijker de lepel tussenzetten en toen wipte die omlaag, ondertussen was ik wel een half uur en een pak geduld verder, jezus.

Nu moet ik alleen nog de hemelverlichting+achterklep doen maar die ledjes moeten nog binnenkomen haha.

Gelukkig had ik een reserveledje want een voetverlichtingsledje bleef een beetje knipperen continu, opgelost met een andere.
Rainesh schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:40:
Is dat niet zo een tectielactige beschermlaag? Ik heb het ook op mijn auto, zit voornamelijk aan de onderzijde/zijkant van je dorpel. Blanke lak lijkt het mij niet. Voelt ook wat stroever aan.
Ja klopt. Heb zelf ook deep black pearl maar geen last van dat de lak loslaat oid..

[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 28-03-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:05
JD, VAGtechniek ... als er zo'n 'groupbuy' vanuit Tweakers komt bij een fatsoenlijke chipper dan wil ik ook wel mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Famous

Jij hebt toch die witte Golf R met (Kawasaki) groene accenten en zwarte velgen? Ik zou persoonlijk de remklauwen dan ook in die kleur groen spuiten (of laten poedercoaten) en de wielen van een witte rimstriping voorzien ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 29-03-2017 13:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Het Vosje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:19:
[...]

JD, VAGtechniek ... als er zo'n 'groupbuy' vanuit Tweakers komt bij een fatsoenlijke chipper dan wil ik ook wel mee :9
Kan je je beter aanmelden bij een van de eerder genoemde fora.
Weet je zeker dat die komt met 20% korting.
wimmel_1 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:34:
@Famous

Jij hebt toch die witte Golf R met (Kawasaki) groene accenten en zwarte velgen? Ik zou persoonlijk de remklauwen dan ook in die kleur groen spuiten (of laten poedercoaten) en de wielen van een witte rimstriping voorzien ;)
Die accenten zaten er inderdaad op toen ik de auto kocht in Duitsland. Die gozer was helemaal wild van de kleur groen.. Drie keer raden welke nieuwe motor de meneer had gekocht :+

Geel vind ik bruut maar niet onder een witte auto denk ik. Rood vind ik te simpel, zie je overal.
De R kleur blauw kan een optie zijn, of misschien toch groen?
Of een of andere exotische kleur...

Momenteel staat hij er zo bij (zonder veertje in de grill):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sswJOJK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Also also....

Misschien dat de kleur "okergeel" welke ook de kentekenplaat heeft iets is? Blauw zou ik niet snel doen, da's zo.... Golf GTE achtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:07:
Also also....

Misschien dat de kleur "okergeel" welke ook de kentekenplaat heeft iets is? Blauw zou ik niet snel doen, da's zo.... Golf GTE achtig :P
Ja dat is het enige waarom ze nog geen blauwe kleur erop hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Ja dat is het enige waarom ze nog geen blauwe kleur erop hebben :+
Wat heeft zo'n R standaard dan als remklauw kleur, gewoon zwart? En zijn er op dat gebied nog opties geweest vanuit de Volkswagen voor een andere kleur zoals Rood?

Ben altijd wel van het origineel houden persoonlijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik zit ongeveer in zelfde schuitje als @Famous.
Alleen gaat het bij mij om een gewone Zwarte tiguan (met de zilveren velgen) en de klauwen zien er echt niet meer uit.

Maar kleur kiezen....twijfel twijfel. Rood is beetje posergehalte op een stock tiggie, maar wel het mooiste op een zwarte wagen. Zal maar gewoon voor mat/glanzend zwart/goud/antraciet/koper/ gaan denk ik. Zoveel kleurtjes :+)

Voor jouw misschien Goud / Koper / Wit ? Ziet er super gelikt uit op een zwarte velg en vloekt niet met het witte van de rest van de wagen? Al zou Oranje ook niet echt misstaan. Tis geen rood :+

[ Voor 21% gewijzigd door SadisticPanda op 29-03-2017 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Wat heeft zo'n R standaard dan als remklauw kleur, gewoon zwart? En zijn er op dat gebied nog opties geweest vanuit de Volkswagen voor een andere kleur zoals Rood?

Ben altijd wel van het origineel houden persoonlijk ^^
Zwart inderdaad met op de veer een witte R.
Dit valt alleen totaal niet op en het mag er best wel uitspringen vind ik! Lijkt het ook direct wat groter :)
azz_kikr schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:27:
Ik zit ongeveer in zelfde schuitje als @Famous.
Alleen gaat het bij mij om een gewone Zwarte tiguan (met de zilveren velgen) en de klauwen zien er echt niet meer uit.

Maar kleur kiezen....twijfel twijfel. Rood is beetje posergehalte op een stock tiggie, maar wel het mooiste op een zwarte wagen. Zal maar gewoon voor mat/glanzend zwart/goud/antraciet/koper/ gaan denk ik. Zoveel kleurtjes :+)

Voor jouw misschien Goud / Koper / Wit ? Ziet er super gelikt uit op een zwarte velg en vloekt niet met het witte van de rest van de wagen? Al zou Oranje ook niet echt misstaan. Tis geen rood :+
Wit wordt natuurlijk erg snel vies en ik ken een R die het heeft, niet mijn smaak.
Goud vind ik meer bij Subaru passen >:)
Koper lijkt mij apart? heb je een voorbeeldje ervan?

Kleuren zijn er zeker genoeg..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dOQhSGv.jpg

Oranje is misschien wel een ding ja..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3mr4gX1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een witte auto is lelijk. Elke kleur die je op een witte auto zet is een verbetering.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Maasluip schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:11:
Een witte auto is lelijk. Elke kleur die je op een witte auto zet is een verbetering.
Misschien verstandig om voortaan melk in de koffie te doen in plaats van azijn? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maasluip schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:11:
Ela.... Sowieso is wit volgens de "letter" géén kleur maar een contrast (en een héél mooi contrast als je het andere uiterste (zwart) er bij pakt voor sommige onderdelen). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous
Koper is orangje maar niet het sinaasappel oranje, eerder oranje/bruin metaalkleur. Ik zelf vind het prachtig kleurtje.

Minder schreeuwerig dan rood / orange, maar toch niet echt anoniem. Past ook geweldig bij witte wagen zwarte velgen. Ik weet niet of je winter set in het zilver hebt, maar ook mooie combinatie.

Nuja, blijft jouw wagen ofc maar ik vind koper heel wat origineler dan de zoveelste met rode klauwen.

fototjes
Afbeeldingslocatie: http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=715354&stc=1&d=1341201606
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8486/8155892681_e813c6b972_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cimg5.ibsrv.net/gimg/www.mbworld.org-vbulletin/2000x671/80-20140412_175930_2_cc1eadf4f15c63d6759fefafc01a02832655e1ad.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 29-03-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zo'n C63, is dat geen mooie vervanger voor jou R Famous? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@azz_kikr Ja opzich dik, had het donkerder verwacht. Komt wel overeen met de BMW welke ik hierboven had gepost.
Net even contact gehad met iemand die kan poeder coaten, hij moest het even uitzoeken maar ging er niet vanuit dat het goedkoop.. heb ik weer :D Ben erg benieuwd!

@Scrtz Tuurlijk, maar ik houd de Golf :Y

en wil een auto nieuwer dan '12 dus dan kan ik hem niet betalen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Famous op 29-03-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fotosoep die oranje klauwen eens in 't Oker (NL Kentekenplaat) Geel... Als iemand dat hier netjes kan :P

Dat groengele (night-fluo) is waarschijnlijk ook wel mooi, maar da's meer voor een Hybrid Cayenne.

[ Voor 42% gewijzigd door Will_M op 29-03-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous
Dat koper is moeilijk om op de foto te krijgen, doordat het metaalkleur is, gaat het bij het minste flash oplichten

koper
Afbeeldingslocatie: http://my.is/forums/attachments/f221/33610d1347465111-diy-painting-calipers-while-theyre-still-car-img_0588.jpg

VS

oranje
Afbeeldingslocatie: https://www.autostyle.nl/media/catalog/product/cache/image/4c0979177f086bc2cb6773576b66583e/f/o/foliatec_remklauwlakset__neon_oranje__4_komponenten_ft_2183_88.jpg

of roze??? gaat ook lekker bij wit :) 8)
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/57/fa/ee/57faeef601768e4a97f996e97972f9a5.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 29-03-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vind die koper kleur wel wat hebben @azz_kikr
Even de prijs afwachten want ga geen 400 euro uitgeven voor het coaten van de klauwen, dan laat ik ze wel spuiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Coaten kan dure affaire worden? Ik zou ze er gewoon zelf afnemen en zelf lakken. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat koperkleurtje is volgens mij géén poedercoating maar geanodiseerd..... En da's sowieso een érg dure procedure (waarbij 't resultaat overigens érg mooi maar ook érg schade/krasgevoelig is).

Poedercoaten kost hooguit een paar tientjes áls de keur toevallig net een keer gedaan wordt in een andere batch van spullen en jouw klauwen meteen meegenomen kunnen worden door een coater. Je moet dan wel zelf je klauwen goed afplakken/beschermen zodat die zooi niet op plaatsen kan komen waar 't niet thuis hoort (pasvlakken, cilinders, schroefgaten.......).

[ Voor 79% gewijzigd door Will_M op 29-03-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Remt je auto beter na zo een kleurtje? Zit t namelijk ook te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sugarlee89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:03:
Remt je auto beter na zo een kleurtje? Zit t namelijk ook te overwegen.
Écht wel >:) Vooral auto's met gele klauwen staan sneller stil. Niet voor niets dat Porsche die kleur gebruikt als er "goedkope" carbon schijven gemonteerd zijn :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Ja, zit me niet blij te maken @azz_kikr met iets wat niet kan :+
Van de week maar eens kijken of er een soort kleur te vinden is in een spuitbus :D

@wimmel_1 Kleur hebben ze sowieso niet liggen..
Dan laat ik het toch maar spuiten.

Opzich kan geel toch beter dan gedacht :+

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1481/25565339014_481536d9e2_b.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Famous op 29-03-2017 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous

als je zo een foliatec setje koopt (of goedkopere Raid Hp) (zitten zelfs handschoenen bij, worden je handjes niet vuil). Spuitbussen kan je kopen van VHT.

Is heel goed te doen, is gewoon met borsteltje en hoef je zelfs de remklauw niet te demonteren. Gewoon afplakken beetje en dan kwast erover.

Ik weet niet hoe de remklauwen op je R eruit zien, maar meeste std klauwen zijn niet echt glad. Met spuitbus, maak je ze glad. (Zoals Carrosserie smooth - zie oranje klauw).

Met borsteltje, heb je dat effectje dat je nog oneffenheden ziet in het oppervlak (zie koper klauw). Vind ik persoonlijk mooier

hier is kataloog (pagina 54 voor remmenverf ), veel kleurtjes
http://www.foliatec.be/photos/pdf/Catalogus_2017.pdf

Ik zelf ga ook gelijk mijn schijven verven. Nu niet de schijf schijf, maar dat opstaande stuk riching velg; Altijd mega roestig :'(
Afbeeldingslocatie: http://particulier-autoverkopen.nl/wp-content/uploads/2014/03/voor-en-na-remschijven.jpg
Niet mijn wagen, maar even ter illustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Het gaat er sowieso af.
Ik ben meer van het moto, als je het doet, doe het dan goed!

Komen er gelijk nieuwe schijven en blokken onder. Geel is natuurlijk wel te coaten dus even op de prijs wachten. Heb in elk geval al wel nieuwe R letters gekocht, die waren wat vervaagd op de remmen.

Verder ziet het wel netjes er uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1hOw2Ds.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik denk dat je er ondertussen misschien wel uit bent maar ik vind de groene kleur die je nog wel eens op Porsches ziet erg vet, ook op wit:

Afbeeldingslocatie: https://gordsgarage.files.wordpress.com/2015/03/166-240.jpg

En had je trouwens niet al ergens groene accenten gaande op je witte R? Of droom ik dat?

[ Voor 17% gewijzigd door bokkow op 29-03-2017 22:40 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Mja, mijne zitten er dan ook al 6 jaar onder en slaapt elke dag buiten :+)

Nu valt op zich wel mee, maar als je dan toch bezig bent. Voor de rest zien ze er nog keurig uit ( niet te diep ingesleten ofso).

Onder het moto, "lekker tunen". Nieuwe lader voor aansteker gekocht. Vorige gaf soms vals contact. Best wel grappig, geeft Voltage bij niet gebruik, en geeft stroom als er apparaat aanhangt om te laden. Grappig voor 1.5€ :D (plastiekje zit er nog op vandaar de rare weerkaatsing)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sZn7FMG.jpg
8) 8) 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:39:
Ik denk dat je er ondertussen misschien wel uit bent maar ik vind de groene kleur die je nog wel eens op Porsches ziet erg vet, ook op wit:

[afbeelding]

En had je trouwens niet al ergens groene accenten gaande op je witte R? Of droom ik dat?
Ziet er meer uit als Fluor, is weer lastig spuiten en niet te coaten lijkt mij? Daarnaast hebt ik de groene accenten juist verwijderd van de auto :D

@azz_kikr mijn auto is ook 6 jaar maar bij de vorige eigenaar en bij mij staat hij altijd binnen. Dat is dus al 4,5 jaar :+

Was gisteren nog even Duitsland in en wat gespeeld met twee andere auto's. Moet zeggen dat ik het voor een stock auto nog aardig vind doorlopen tot 230. Daarna is het wel drama, snel weer stage 2+ erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bokkow schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:39:

[afbeelding]

In exact die kleur (NightFluo) staan de klauwen van een Hybrid Panamera en Cayenne al zodat die auto's ook maar "iets" of wat groen lijken ;) Overigens wél mooi, vind ik.

Pagina: 1 ... 33 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.