Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.958 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55
Gisteren voor de eerste keer tegen betaling wat tweaks uitgevoerd. Was best spannend aangezien de auto de showroom net had verlaten ;)

Zojuist een filmpje van de eigenaar. Hij heeft alles netjes gefilmd en op YouTube gezet :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:09
Is die Think Blue trainer tegenwoordig geen standaard feature? Zit hier op een Passat TDI uit 2015, dan zou dat toch op een GTE er toch wel op mogen zitten gezien de 'eco' natuur van die auto.
Die wisselende richtingaanwijzers zijn wel leuk, al vraag ik me af of dat niet minder goed zichtbaar wordt in het donker over groter afstanden, er is immers altijd oranje licht ipv aan/uit normaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 19:47
Scrtz schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:46:
[...]

Dan moet je toch elk jaar olie laten vervangen. Maar goed als je idd niet handig oid bent is het het misschien wel waard, maar hoevaak moet je nou een lampje vervangen?

Ik begin wel weer te twijfelen voor chiptuning van mijn 1.2 tsi, die 140pk jeuken toch wel maar 679 euro hij vagtechniek voor maattuning blijft wel veel geld ook.. twijfel twijfel haha
Mwa, "niet handig" of lui :D Waarom zou ik het zelf doen als ik dat uit kan besteden, het is nog best een gepiel lampjes te vervangen (kijk maar ns op youtube voor Scirocco) en heb het nu 4 keer laten doen voor verschillende pitjes. Ik een kop koffie en de monteur 15-20 minuten aan de bak. 1 liter olie a 25,- en andere vloeistoffen, ook gedekt. APK a 40-50,- ook gedekt. Vind het een prima deal. Zou het zelf best wel kunnen, dat is het niet ;)

Ik zou bij VAG Techniek kijken of je het ergens mee kan combineren, dan kun je er een leuke prijs uit slepen (DSG transmissie?). En is er een "fabrieksupdate" mogelijk voor een fractie van dat bedrag als soort van tussenstap?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
bokkow schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:49:
[...]

Mwa, "niet handig" of lui :D Waarom zou ik het zelf doen als ik dat uit kan besteden, het is nog best een gepiel lampjes te vervangen (kijk maar ns op youtube voor Scirocco) en heb het nu 4 keer laten doen voor verschillende pitjes. Ik een kop koffie en de monteur 15-20 minuten aan de bak. 1 liter olie a 25,- en andere vloeistoffen, ook gedekt. APK a 40-50,- ook gedekt. Vind het een prima deal. Zou het zelf best wel kunnen, dat is het niet ;)

Ik zou bij VAG Techniek kijken of je het ergens mee kan combineren, dan kun je er een leuke prijs uit slepen (DSG transmissie?). En is er een "fabrieksupdate" mogelijk voor een fractie van dat bedrag als soort van tussenstap?
Ja das waar, het wordt wel steeds lastiger haha

Nee handgeschakeld haha, voor de rest doet mijn pa al het onderhoud etc dus zou niet weten waarmee ik het moet combineren :P

Weet iemand zo nog ledjes voor de voetverlichting die ook werken met dimmen via de boordcomputer? En evt een betaalbaar setje leds voor gehele binnenverlichting golf 6? Vaak kom ik toch vrij prijzige tegen met wat rondzoeken..

[ Voor 10% gewijzigd door Scrtz op 04-03-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:34:
[...]

Weet iemand zo nog ledjes voor de voetverlichting die ook werken met dimmen via de boordcomputer? En evt een betaalbaar setje leds voor gehele binnenverlichting golf 6? Vaak kom ik toch vrij prijzige tegen met wat rondzoeken..
Ik had voor mijn Tiguan open dak voor 10 ledjes ( + 2 voor nummer plaat + 2 voor puddle lights = 14 in totaal), 18€betaal inclusief verzenden.

Werken perfect, dimmen gaat ook gewoon via de boordcomputer. Zit er erg gelikt uit, ijswit licht ipv van geel.

(Ook nog 2 voor achteruit, maar te veel werk om die te vervangen op een tiguan -_- )

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 05-03-2017 00:06 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
azz_kikr schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:05:
[...]

Ik had voor mijn Tiguan open dak voor 10 ledjes ( + 2 voor nummer plaat + 2 voor puddle lights = 14 in totaal), 18€betaal inclusief verzenden.

Werken perfect, dimmen gaat ook gewoon via de boordcomputer. Zit er erg gelikt uit, ijswit licht ipv van geel.

(Ook nog 2 voor achteruit, maar te veel werk om die te vervangen op een tiguan -_- )
Waar heb je die besteld en wat is de levensduur en worden ze niet te heet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:07:
[...]

Waar heb je die besteld en wat is de levensduur en worden ze niet te heet?
Heet, geen idee. Ik ruik toch nog niks.

Zit in ieder geval koelblokje op iedere LED. En mag wel redelijk warm worden denk ik, de gewone lampjes worden ook kokend heet (al de lijve mogen ondervinden ;( ). Meeste van die lichtjes blijven toch geen uren branden. En nummerplaatverlichting werk ook nog altijd.

Ik heb ze zelf van ebay, een poolse verkoper :+ nu geen problemen mee hoor. Had per ongeluk 2 verkeerde ledjes meegestuurd en heeft gratis de andere ook gestuurd.

(Ps als je de ledjes gaat vervangen, en je hebt open dak, de achterste 2 boven de deuren zijn vreemd om terug vast te klikken. Dacht dat ik ze afgebroken had eerst maar je moet ze op rare manier plooien)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vt2pdAQiMuMr4g0ce2BhHwiW/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p8F2yvz0IjE2VDphKNdoaHZA/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WNxkpHlE2XrUCJuC7WP8bTvI/thumb.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 05-03-2017 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
@Scrtz

Ik bestel ze gewoon via ebay.

Voor je hemel heb je 5 lampjes nodig die T10 W5W zijn, voetverlichting twee stuks T10 W5W maar dan raad ik je van die platte aan.

Je makeup spiegelverlichting is wel beetje klote, want het kabeltje is kort en erg gevoelig voor storingen. Heb al paar keer meegemaakt dat ie het niet meer deed na eruit halen :( maar daarin gaan dacht ik 42mm festoon (langwerpige) ledjes in.

Metalen kapje om je voetverlichting eraf te halen is beetje kloten, maar lukt prima. Zorg dat je zo een goedkoop setje ABS kunststof deurpanelen removal tools hebt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Op mijn eerste foto staan alle lampjes ivm interieur verlichting. Ik denk dat een golf 6 met panoramisch dak niet veel verschil zal geven. Zat zelf een toolje bij voor niet beschadigen.

De voorste zijn eitje, de achterste zijn raar om er terug in te klikken.
De middenste moet je wel dat consoletje losmaken, ook snel gedaan.
De puddle lights zijn verschrikkelijk prielen als je niet wenst je volledige spiegel te demonteren.
Nummerplaat is ook easy.

Wel eerst testen, want in tegenstelling tot gewoon lampje, werken die leds maar in 1 richting. En niet in het lampje kijken want ze zijn veel straffer dan de originele :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Ja kentekenverlichting heb ik al led oem haha, belangrijkste vind ik nog de voetverlichting, dat vind ik toch wel sjiek in led wit. Rest van de interieurverlichting twijfel ik nog ja, al dat gepiel haha en vind warm geel nieteens zo verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 20:29
Ik zoek inderdaad ook nog zo een setje voor het interieur! Wat ik zelf graag wil is dat de lampjes ook echt wit zijn en niet blauwachtig. Met die ledjes vanuit China weet je dat maar nooit! Daarom ben ik ook benieuwd naar een nou wit setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 15:37

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Rene schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:47:
Gisteren voor de eerste keer tegen betaling wat tweaks uitgevoerd. Was best spannend aangezien de auto de showroom net had verlaten ;)

Zojuist een filmpje van de eigenaar. Hij heeft alles netjes gefilmd en op YouTube gezet :)

[video]
Waar heb je dit laten doen?

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik heb ze van hier.
https://www.benl.ebay.be/itm/281782369465

Al waren ze voor nieuwjaar wel stukken goedkoper. Zal met dar kartonnen doosje zijn, bij mij zaten ze gewoon in snelsluitzakjes :D

De fotos die er bij staan tonen het kleur beter. Dat is exact hetzelfde als het er in mijn wagen uitziet ook. Betere camera wss. Wel ff juiste type wagen selecteren ofc.

( de footwell lights op de foto zijn nog originele precies, lekker geel :D )

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 05-03-2017 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Miesjh schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Waar heb je dit laten doen?
Hij heeft dit zelf gedaan, auto was van was zijn eerste klant. Rene woont in Noorwegen :)

In Nederland kan ik het voor je doen;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 05-03-2017 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55
Rainesh schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:48:
[...]

Hij heeft dit zelf gedaan, auto was van was zijn eerste klant. Rene woont in Noorwegen :)

In Nederland kan ik het voor je doen;)
Gisteren ook even lopen rommelen in de ABS module. Vorige keer kreeg ik de ESC in sport niet goed werkend (auto stotterde bij het wegrijden). Nu een nieuwe test gedaan (was echt trial en error in byte 29 omdat er geen logfile is) en alles werkt!

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/2nhj2fl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/kbsl1j.jpg

Weet zeker dat ik nu de enige E-golf ben met een ESC sport mode :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
wimmel_1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:42:
[...]

Da's een beste periode geweest waarin je hebt mogen fietsen :o

Ruim een maand (+ 2 dagen) is voor sommige vrij lastig om als "verlof" op te nemen bij een werkgever...
Fietsen doen we niet aan! :+
Verlof is natuurlijk ook niet op genomen maar wel enige aanpassing.

Morgen (dinsdag) naar OM zitting.. ben benieuwd!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Famous schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:15:
[...]

Fietsen doen we niet aan! :+
Verlof is natuurlijk ook niet op genomen maar wel enige aanpassing.

Morgen (dinsdag) naar OM zitting.. ben benieuwd!
Man man man wat een mangelmolen kom je in terecht bij zo een "vergrijp" pfff... Ik ben ook redelijk zwaar rechts voetig maar blijf voortaan toch maar een eindje van de magische grens vandaan op Nederlandse snelwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bokkow schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:02:
[...]

Man man man wat een mangelmolen kom je in terecht bij zo een "vergrijp" pfff... Ik ben ook redelijk zwaar rechts voetig maar blijf voortaan toch maar een eindje van de magische grens vandaan op Nederlandse snelwegen..
Ik heb afgelopen zaterdag m'n motorfiets weer eens voor 't eerst dit jaar aan de buitenlucht laten proeven omdat 't kon..... Filmpje van die éérste kilometers staat hier op GOT en 't gaat gewoon met een beschaaft tempo (IMHO) plus het waren voor mij óók weer de eerste meters voor dit jaar waarin ik aan 't apparaat mocht gaan wennen.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 08-03-2017 16:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dus jij vindt met 100+ km/h langs fietsers scheuren normaal? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GioStyle schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 01:18:
Dus jij vindt met 100+ km/h langs fietsers scheuren normaal? 8)7
Eeeuh...... JA? Dit soort wegen wáren in het verleden gewoon "80Km/h" wegen en daar houdt je dan ook rekening mee (en niet alleen als zijnde automobilist/motorrijder welke die snelheden kán halen, ook als fietser!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:29
Upload dan maar geen filmpje als jij op tempo gaat rijden over de openbare weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:02:
[...]

Ik ben benieuwd wat ze zeggen en opleggen.
Dit is wel een; één keer maar nooit meer vergrijp dus in die zin heeft het zeker geholpen..

@wimmel_1 ik zou je filmpje wel even op privé zetten, zou niet de eerste keer zijn dat ze op basis van een filmpje iemand bestraft hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 07-03-2017 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Laten we hier ook maar geen discussie over starten, dat eindigde in het Audi topic ook al zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Aan de dieselrijders hier, als je dpf in regeneratiemodus is, merk je dat aan het rij gedrag/geluid van de motor? Het is moeilijk te beschrijven, maar gisteren klonk/voelde mijn wagen anders aan.
Passagier in wagen merkte natuurlijk niets van geluid. Gisteren wat lekker getrapt en stond lekker heet. (De motor, de passagier jammer genoeg niet).
Toen ik iets uit de koffer ging nemen, lekkere roetgeur. Ik dacht, zal misschien de dpf zijn die zichzelf aan het properbranden is (kwam toch lichtje op dashboard dacht ik dan?). Na contact eens afgezet te hebben, lijkt die terug normaal.

Heeft wel periode gehad van veel korte stukken. Ik weet dat het vaag klinkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:54
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 01:23:
[...]

Eeeuh...... JA? Dit soort wegen wáren in het verleden gewoon "80Km/h" wegen en daar houdt je dan ook rekening mee (en niet alleen als zijnde automobilist/motorrijder welke die snelheden kán halen, ook als fietser!!).
Dan ben je inderdaad een totaal idioot :Y
Vroegah mocht je ook vrijwel overal in Duitsland onbeperkt hard op de snelweg, tegenwoordig is dat ook niet meer, kromme vergelijking hea
Klopt, net zo krom als jou vergelijking :Y

Maargoed, kennelijk heeft het rijbewijs afpakken wel nut, er dimmen al een aantal in die er niet aan moeten denken om dat roze pasje voor een maand kwijt te zijn
azz_kikr schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:18:
Aan de dieselrijders hier, als je dpf in regeneratiemodus is, merk je dat aan het rij gedrag/geluid van de motor? Het is moeilijk te beschrijven, maar gisteren klonk/voelde mijn wagen anders aan.
Ik merk er vrij weinig van, alleen zuipt de auto op dat moment als een bootwerker :+

[ Voor 21% gewijzigd door FabianGTI op 07-03-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Passagier in wagen merkte natuurlijk niets van geluid. Gisteren wat lekker getrapt en stond lekker heet. (De motor, de passagier jammer genoeg niet).
Toen ik iets uit de koffer ging nemen, lekkere roetgeur. Ik dacht, zal misschien de dpf zijn die zichzelf aan het properbranden is (kwam toch lichtje op dashboard dacht ik dan?). Na contact eens afgezet te hebben, lijkt die terug normaal.

Je motor draait dan ook wat hoger in de toeren als het goed is en je gaat meer diesel verbruiken. Hoe lang was ie aan het regenereren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Niet echt lang :D merkte het pas de laatste 5 km ofso. Dan waren we waar we moesten zijn :D
Merkte het eerlijk gezegd pas, als we van de grote baan afwaten en de straatjes bochtiger werden ... en de passagier stiller :D en de 2+ ton aanhanger zat er ook wss voor iets tussen

Nu zal dat wel geweest zijn. Pro tip: niet in garage parkeren onmiddelijk. Hangt nu lekker luchtje :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Was vanochtend redelijk snel klaar, denk dat ik met 10 minuten alweer buiten stond.
Rijbewijs hoef ik niet meer in te leveren maar als 'compensatie' wel een hogere geld boete gezien elke Nederland gelijk gestraft dient te worden.

Afin,ben er mee akkoord gegaan en gelukkig mag ik dus mijn geliefde pasje houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:03:
Was vanochtend redelijk snel klaar, denk dat ik met 10 minuten alweer buiten stond.
Rijbewijs hoef ik niet meer in te leveren maar als 'compensatie' wel een hogere geld boete gezien elke Nederland gelijk gestraft dient te worden.

Afin,ben er mee akkoord gegaan en gelukkig mag ik dus mijn geliefde pasje houden!
Wat is de geldboete als ik mag vragen? Gelukkig heb je je pasje weer terug, kun je nu even langskomen met die vette R :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Rene schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:10:
[...]

Gisteren ook even lopen rommelen in de ABS module. Vorige keer kreeg ik de ESC in sport niet goed werkend (auto stotterde bij het wegrijden). Nu een nieuwe test gedaan (was echt trial en error in byte 29 omdat er geen logfile is) en alles werkt!

[afbeelding]

[afbeelding]

Weet zeker dat ik nu de enige E-golf ben met een ESC sport mode :+
Even voor mijn beeldvorming en dat ik het snap: wat is ecs? :+ ik zie al geregeld je dashboard langskomen, je bent er al even mee aan het puzzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Even voor mijn beeldvorming en dat ik het snap: wat is ecs? :+ ik zie al geregeld je dashboard langskomen, je bent er al even mee aan het puzzelen.
Wikipedia: Electronic stability control

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Weer wat geleerd.. ja ik heb hier totaal geen kennis van :o

[ Voor 11% gewijzigd door Mrjraider op 07-03-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39

Ik heb ooit een 2.0 TDI gehad, die ging er echt beroerd van lopen en zuipen inderdaad. Was na een paar minuten over. Nadat de auto gechipt was veel minder merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:57

hbsJR

All rounder

Ik moet binnenkort mijn lease auto inleveren en zelf een auto kopen. (rijd nu een seat ibiza FR 2015 ). Na wat rondstruinen en proefritjes maken ben ik zeer gecharmeerd van een Polo.

Ik zal rond de 30.000 kilometer per jaar rijden en een groot gedeelte rijd ik lange stukken op de snelweg. Klopt het dat de Polo een enorm zuinige diesel is?

Zelf zat ik nu te kijken naar een 1.2 TDI BlueMotion (kenteken: 4KVB50) of een 1.4 TDI BlueMotion (kenteken 5ZKP52). Is het de moeite waard om die 2000/3000 euro extra te investeren in een 1.4 of is een 1.2 zuinig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Scrtz schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:46:
[...]

Ik begin wel weer te twijfelen voor chiptuning van mijn 1.2 tsi, die 140pk jeuken toch wel maar 679 euro hij vagtechniek voor maattuning blijft wel veel geld ook.. twijfel twijfel haha
Dat heb ik ook. Ik twijfel ook om dit te laten doen. Ik kom van een polo met 80pk. Dus wat dat betreft is de 105 pk al een stuk meer, maar toch twijfel ik om naar de 130 pk te gaan... (Je hebt ook aanbieders die 130 pk voor ongeveer 300 euro aanbieden. Wat al de helft goedkoper is dan VAGtechniek, maar ik blijf het stiekem toch best nog wat geld vinden.
azz_kikr schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:51:
Ik heb ze van hier.
https://www.benl.ebay.be/itm/281782369465

Al waren ze voor nieuwjaar wel stukken goedkoper. Zal met dar kartonnen doosje zijn, bij mij zaten ze gewoon in snelsluitzakjes :D

De fotos die er bij staan tonen het kleur beter. Dat is exact hetzelfde als het er in mijn wagen uitziet ook. Betere camera wss. Wel ff juiste type wagen selecteren ofc.

( de footwell lights op de foto zijn nog originele precies, lekker geel :D )
Ik heb dit setje zojuist aangeschaft (tenminste het setje voor de Golf 6)
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Pittie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:25:

Ik heb dit setje zojuist aangeschaft (tenminste het setje voor de Golf 6)
Ben benieuwd!
Veel geluk ermee. Foto's als ze erin zitten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Pittie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:25:
[...]

Dat heb ik ook. Ik twijfel ook om dit te laten doen. Ik kom van een polo met 80pk. Dus wat dat betreft is de 105 pk al een stuk meer, maar toch twijfel ik om naar de 130 pk te gaan... (Je hebt ook aanbieders die 130 pk voor ongeveer 300 euro aanbieden. Wat al de helft goedkoper is dan VAGtechniek, maar ik blijf het stiekem toch best nog wat geld vinden.
Ja klopt blijft zeker veel geld, maar als ik het dan doe zou ik liever meer besteden en op maattuning doen zodat het ook echt voor jouw motorblok is geschreven ipv voor 300 euro zo'n standaard tuning te laten schrijven. En ik heb dan ook gewoon liever meteen de max pk/koppel voor het meeste vermogenwinst :P

@Rainesh had wel nog een goede tip, via audiblog.nl kun je een 10% kortingsbon bestellen voor JD engineering. Helaas woon ik zelf in het zuiden van Nederland en zie ik het niet zo zitten om er ook nog eens 3-4 uur voor in de auto te zitten..

En ja post eens foto's van je Golf, heb hem volgens mij nog niet gezien in dit topic of wel? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Scrtz op 08-03-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Scrtz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:08:
[...]

Rainesh had wel nog een goede tip, via audiblog.nl kun je een 10% kortingsbon bestellen voor JD engineering. Helaas woon ik zelf in het zuiden van Nederland en zie ik het niet zo zitten om er ook nog eens 3-4 uur voor in de auto te zitten..
Hmm, dat is wel een goede tip jah :)
JD is nog niet zo heel ver rijden voor me, alleen twijfel ik nog of ik meer vermogen neem

Dan zou ik van 105pk/250nm naar 140pk/320nm gaan, maar ik wil natuurlijk geen problemen krijgen met het blok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
FabianGTI schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Hmm, dat is wel een goede tip jah :)
JD is nog niet zo heel ver rijden voor me, alleen twijfel ik nog of ik meer vermogen neem

Dan zou ik van 105pk/250nm naar 140pk/320nm gaan, maar ik wil natuurlijk geen problemen krijgen met het blok :+
Rijden er genoeg rond die het hebben laten doen, en als iemand het goed kan dan is JD het wel dus dat is het probleem iig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@FabianGTI

Blok kan het prima hebben, zolang je wel netjes warm aan het rijden bent en dan pas ga trappen. Ook liefst 98 tanken voor optimaal vermogen etc.

Over de 10%korting code, deze koop je voor 30 euro (zodat mensen ze daadwerkelijk gaan gebruiken) en dan bij afrekenen bij JD wordt de 10% en 30euro van afgehaald. Heb ik ook gedaan toen ik de A1 ging laten chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:27
Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de normale achterlichten van de gefacelifte Golf 7 en de optie "3D LED". Ik heb de optie aangevinkt omdat je dan die dynamische knipperlichten hebt, maar wat er verder voor verschil in zit, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Rainesh schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:14:
@FabianGTI

Blok kan het prima hebben, zolang je wel netjes warm aan het rijden bent en dan pas ga trappen. Ook liefst 98 tanken voor optimaal vermogen etc.
Warm rijden doe ik altijd wel, maar Euro 98 tanken doe ik nooit, schijnt niet goed te zijn voor een diesel :P (1.6 TDI CR)

Wat wel irritant is, is dat als de auto nog niet helemaal optimaal warm is, hij amper vermogen heeft
Als ik dan de snelweg oprij moet ik soms invoegen als een vrachtwagen omdat het vermogen dan afgeknepen wordt :/

Iemand een idee hoe ik de software van de radio kan updaten?
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om muziek af te spelen via bluetooth, iemand nog ideeën of fixxes? (RNS 315 en Iphone 6S)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
FabianGTI schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:33:
[...]

Warm rijden doe ik altijd wel, maar Euro 98 tanken doe ik nooit, schijnt niet goed te zijn voor een diesel :P (1.6 TDI CR)

Wat wel irritant is, is dat als de auto nog niet helemaal optimaal warm is, hij amper vermogen heeft
Als ik dan de snelweg oprij moet ik soms invoegen als een vrachtwagen omdat het vermogen dan afgeknepen wordt :/

Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om muziek af te spelen via bluetooth, iemand nog ideeën of fixxes? (RNS 315 en Iphone 6S)
Hmm daar heb ik eigenlijk geen last van maar zal wel komen omdat ik een benzine heb :P

Als het goed is kun je de software downloaden op het internet (even goed zoeken) en kun je die updaten via de MDI kabel met USB aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:31:
Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de normale achterlichten van de gefacelifte Golf 7 en de optie "3D LED". Ik heb de optie aangevinkt omdat je dan die dynamische knipperlichten hebt, maar wat er verder voor verschil in zit, geen idee.
Ik denk dat dat het enige verschil is:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:49
FabianGTI schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:33:
[...]

Ik heb vorig jaar een keer mijn RNS315 geüpdate. De firmware gevonden op internet en geüpdate via usb in de mdi.

Ik ben even aan het zoeken voor je maar ik kan die firmware zo snel niet vinden....

Bij mij verhielp de upgrade het probleem dat de muziek op usb automatisch begon met spelen, ook al stond de radio er op.

Edit: ik denk dat ik alleen de mdi heb geüpdate.
http://www.volkswagen-acc...dia-in-adapter-cable.html

[ Voor 7% gewijzigd door Blackouts op 08-03-2017 11:13 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
bramv82 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Ik heb vorig jaar een keer mijn RNS315 geüpdate. De firmware gevonden op internet en geüpdate via usb in de mdi.

Ik ben even aan het zoeken voor je maar ik kan die firmware zo snel niet vinden....

Bij mij verhielp de upgrade het probleem dat de muziek op usb automatisch begon met spelen, ook al stond de radio er op.

Edit: ik denk dat ik alleen de mdi heb geüpdate.
http://www.volkswagen-acc...dia-in-adapter-cable.html
Vandaag of morgen ook maar eens kijken of ik die update al had of niet haha, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Ik denk dat dat het enige verschil is:)
@tiguan

Volgens mij ook inderdaad, lieten ze in zo'n promofilmpje van de Golf 7 facelift nog zien.

Kost die optie eigenlijk wat? Lijkt mij echt zo'n kwestie van aanzetten via VCDS namelijk, iig als je toch al LED achterlichten geselecteerd hebt. (Komt de facelift nog wel zonder LED achter überhaupt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:57:
[...]

@tiguan

Volgens mij ook inderdaad, lieten ze in zo'n promofilmpje van de Golf 7 facelift nog zien.

Kost die optie eigenlijk wat? Lijkt mij echt zo'n kwestie van aanzetten via VCDS namelijk, iig als je toch al LED achterlichten geselecteerd hebt. (Komt de facelift nog wel zonder LED achter überhaupt?)
Kan niet met vcds, het is een compleet ander achterlicht. Hardwarematig is het heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:59:
[...]

Kan niet met vcds, het is een compleet ander achterlicht. Hardwarematig is het heel anders.
Ah oke dan heb ik dat verkeerd gezien, dacht dat het achterlicht verder hetzelfde was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
Het is een optie van €381,-. Je hebt dan dynamische knipperlichten en het glas is donker rood gekleurd, wat ik persoonlijk wel mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
tiguan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:25:
Het is een optie van €381,-. Je hebt dan dynamische knipperlichten en het glas is donker rood gekleurd, wat ik persoonlijk wel mooier vind.
Doen!
Donkere lichten zien er zoveel beter uit.

Dynamische lichten natuurlijk ook, als je het op een 'oude' 7 aanzet krijg je dat lelijke effect dat ze om en om gaan, ziet er erg goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb ik ook gedaan! :) Vroeg me alleen af wat "3D" inhoudt. Maar dat zal wel een type aanduiding zijn ofzo?

Net een updateje gehad van de dealer. De levering van m'n e-Golf is vervroegd naar week 21/22 :)

[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 09-03-2017 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittie
Scrtz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:08:
[...]

Ja klopt blijft zeker veel geld, maar als ik het dan doe zou ik liever meer besteden en op maattuning doen zodat het ook echt voor jouw motorblok is geschreven ipv voor 300 euro zo'n standaard tuning te laten schrijven. En ik heb dan ook gewoon liever meteen de max pk/koppel voor het meeste vermogenwinst :P

@Rainesh had wel nog een goede tip, via audiblog.nl kun je een 10% kortingsbon bestellen voor JD engineering. Helaas woon ik zelf in het zuiden van Nederland en zie ik het niet zo zitten om er ook nog eens 3-4 uur voor in de auto te zitten..

En ja post eens foto's van je Golf, heb hem volgens mij nog niet gezien in dit topic of wel? :)
Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in! Ik ga er iig voorlopig nog even mee wachten. Het gaat het iig niet op korte termijn komen. Foto van mijn auto heb ik zeker al een keertje gepost. Ergens in november volgens mij.

Het is een comfort line Blue Motion 1.2 TSI 105pk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VlPLfycLaAxGLHebLWTdqeQd/medium.jpg

Inmiddels met een werkende RNS315 die volledig up to date is (iig kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Pittie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:47:
[...]

Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in! Ik ga er iig voorlopig nog even mee wachten. Het gaat het iig niet op korte termijn komen. Foto van mijn auto heb ik zeker al een keertje gepost. Ergens in november volgens mij.

Het is een comfort line Blue Motion 1.2 TSI 105pk.
[afbeelding]

Inmiddels met een werkende RNS315 die volledig up to date is (iig kaarten)
Ah ja die heb ik wel gezien! Heb je ook foto's van interieur?

Evt kun je ook nog via skoda een origineel uitlaatsierstuk krijgen voor een zacht prijsje, oem nummer heb ik evt wel ergens voor je. Foto's van voorbeeld staat in mijn fotoalbum

Eens goed gezocht op ebay en voor iets meer dan 40 euro 2017 navigatie update SD kaart gevonden voor mijn rns310, dat is nog een schappelijke prijs iig.

[ Voor 8% gewijzigd door Scrtz op 10-03-2017 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittie
Scrtz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Ah ja die heb ik wel gezien! Heb je ook foto's van interieur?

Evt kun je ook nog via skoda een origineel uitlaatsierstuk krijgen voor een zacht prijsje, oem nummer heb ik evt wel ergens voor je. Foto's van voorbeeld staat in mijn fotoalbum

Eens goed gezocht op ebay en voor iets meer dan 40 euro 2017 navigatie update SD kaart gevonden voor mijn rns310, dat is nog een schappelijke prijs iig.
Ik zal nog een keer een foto maken als die nieuwe LEDjes er zijn. Verder is het een standaard comfort interieur. Niet heel spannend dus. Dat sierstuk is inderdaad besteld, die komt binnenkort ergens. Een mede-tweaker had me daar ook al op gewezen. (OEM nummer 5L0071910)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Heb ook een setje leds besteld nu via ebay. Alles behalve de verlichting voor de spiegel zonneschermen omdat dat nog wel een fout kan gaan volgens @Rainesh

In totaal zo'n 6 euro kwijt ofzo dus ook niet echt de moeite qua geld :P

Zojuist ook nog even mijn RNS310 geupdate van 351 > 357 en de MDI media box naar de laatste versie geupdate.

Hier is trouwens nog een uitgebreide how-to over het vervangen van de leds voor een golf 6: http://www.vwgolf.net.au/...ICTURE-INTENSIVE-gt-gt-gt

[ Voor 42% gewijzigd door Scrtz op 11-03-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Scrtz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:54:
Heb ook een setje leds besteld nu via ebay. Alles behalve de verlichting voor de spiegel zonneschermen omdat dat nog wel een fout kan gaan volgens @Rainesh

In totaal zo'n 6 euro kwijt ofzo dus ook niet echt de moeite qua geld :P

Zojuist ook nog even mijn RNS310 geupdate van 351 > 357 en de MDI media box naar de laatste versie geupdate.

Hier is trouwens nog een uitgebreide how-to over het vervangen van de leds voor een golf 6: http://www.vwgolf.net.au/...ICTURE-INTENSIVE-gt-gt-gt
Mijn setje in inmiddels al binnen! Echt heel snel. Waarom zou de verlichting voor de spiegel lastig zijn?
Met je plastic tool (of schroevendraaier) aan de buienkant van het lampje steken, dan komt ie zo naar beneden.

Ik moet zelf alleen het handschoenenkastje nog. Dat is volgens mij de lastigste omdat je zo weinig ruimte hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Pittie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:53:
[...]

Mijn setje in inmiddels al binnen! Echt heel snel. Waarom zou de verlichting voor de spiegel lastig zijn?
Met je plastic tool (of schroevendraaier) aan de buienkant van het lampje steken, dan komt ie zo naar beneden.

Ik moet zelf alleen het handschoenenkastje nog. Dat is volgens mij de lastigste omdat je zo weinig ruimte hebt.
Kabeltje is kwetsbaar en kort. Heb al paar keer meegemaakt dat het lampje het niet meer doet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Pittie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:53:
[...]

Nice! Weet jij zo hoelang die lampjes zijn voor spiegel? Is dat gewoon 42mm c5w of korter?

edit: 36mm, heb even lopen zoeken op internet, zijn besteld!

[ Voor 5% gewijzigd door Scrtz op 12-03-2017 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittie
Rainesh schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Kabeltje is kwetsbaar en kort. Heb al paar keer meegemaakt dat het lampje het niet meer doet haha
Okej, die ervaring heb ik gelukkig nog niet gehad!
Scrtz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:31:
[...]

Nice! Weet jij zo hoelang die lampjes zijn voor spiegel? Is dat gewoon 42mm c5w of korter?

edit: 36mm, heb even lopen zoeken op internet, zijn besteld!
Dat klopt inderdaad. Succes alvast!
Maar je borst maar nat voor het handschoenenkastje zeg.
Pfoe! Ik heb uiteindelijk het handschoenenkastje half los moeten halen, zo met een schroevendraaier uiteindelijk het clipje kunnen indrukken, waarna het lampje dan toch eindelijk loskwam.
Ik denk dat daar bijna 45 minuten mee bezig ben geweest 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Pittie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:52:
[...]

Okej, die ervaring heb ik gelukkig nog niet gehad!

[...]

Dat klopt inderdaad. Succes alvast!
Maar je borst maar nat voor het handschoenenkastje zeg.
Pfoe! Ik heb uiteindelijk het handschoenenkastje half los moeten halen, zo met een schroevendraaier uiteindelijk het clipje kunnen indrukken, waarna het lampje dan toch eindelijk loskwam.
Ik denk dat daar bijna 45 minuten mee bezig ben geweest 8)7.
Hahaha ik ga mijn best doen! Heb je al foto's gemaakt toevallig? Veel lampjes komen uit china bij mij dus zal nog we eventjes duren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Hahaha ik ga mijn best doen! Heb je al foto's gemaakt toevallig? Veel lampjes komen uit china bij mij dus zal nog we eventjes duren :P
Zullen volgende week of de week erna al binnen zijn :)

@Pittie zoveel moeite voor het dashboardkast lampje?! Wat heb je gebruikt bij het proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:30:
[...]

@Pittie zoveel moeite voor het dashboardkast lampje?! Wat heb je gebruikt bij het proberen?
probleem bij een golf is dat het plastiekje waar je handleiding enzo inzit net voor het klepje komt waarmee je het lampje kan losklikken. Moeilijk om je schroevendraaier of iets achter te steken.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7181/6947928387_cccb107892_z.jpg

Ik gebruik daar zo een ding voor wat je gebruikt om oude Pci bracket? (zo een L plaatje om lege pci poort af te sluiten in een case) :D gaat perfect ^^

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 12-03-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
azz_kikr schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:46:
[...]

probleem bij een golf is dat het plastiekje waar je handleiding enzo inzit net voor het klepje komt waarmee je het lampje kan losklikken. Moeilijk om je schroevendraaier of iets achter te steken.

[afbeelding]

Ik gebruik daar zo een ding voor wat je gebruikt om oude Pci bracket? (zo een L plaatje om lege pci poort af te sluiten in een case) :D gaat perfect ^^
Haha snap wat je bedoeld, die heb ik nog wel liggen, goede tip!
[...]

Hoop het haha, kan ik aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ga mijn Golf 7 uit laten rusten met de connected car module en dan eens kijken hoe dat bevalt. Dan kan meteen mijn kms geregistreerd worden, verbruik, locatie, parkeeractie wordt automatisch gestart en beëindigd. Het ziet er wel goed uit en lijkt mij erg makkelijk. Ik ga toch voor de APK weer naar de dealer want de auto is nu bijna 4 jaar oud. Alleen wel achteraf spijt dat ik mijn beurt bij een oude bekende VW dealer (niet meer aangesloten via PON maar wel Duitsland) heb laten doen. Mis daardoor wel mijn stempel en mobiliteitsservice van VW. Eerlijk kreeg dan wel een behoorlijk vieze smaak in mijn mond, dat mijn remmen en airco gedaan moesten worden terwijl de auto toen nog net 3 jaar was. Daarom ben ik ook eigenlijk klaar met dat bedrijf.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mobiliteitsgarantie is toch vanuit VW en niet vanuit de importeur toch? Misschien een mail naar VW met daarin de vraag.

Ben benieuwd naar de connect module. Zit er ook over na te denken om het in de A3 in te laten bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pittie
[...]

Uiteindelijk heb ik dus het kastje half losgemaakt. De 6 schroeven los en het deksel aan de zijkant van je dashboard.
Volgens kan het kastje enigszins naar beneden (zoals de rode lijn op de foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ggh9BcsaBwbiNg3zQJvAJTNb/full.jpg
Vervolgens kun je dan met een lange schroevendraaier, een boel geduld en geluk, net het lipje van de lamphouder indrukken. Waarna het lampje naar beneden komt.

De tip van een pci bracket is inderdaad een goede! Had ik dat maar iets eerder geweten haha. :+

Uiteindelijk hierbij nog een beloofde foto van het interieur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zqeLWxsiUsMXkjYihvr5a0FX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Rainesh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:36:
Mobiliteitsgarantie is toch vanuit VW en niet vanuit de importeur toch? Misschien een mail naar VW met daarin de vraag.

Ben benieuwd naar de connect module. Zit er ook over na te denken om het in de A3 in te laten bouwen.
Wat wil je weten Rainesh, Ik zal al je vragen beantwoorden :P
Pittie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:11:
[...]

Uiteindelijk heb ik dus het kastje half losgemaakt. De 6 schroeven los en het deksel aan de zijkant van je dashboard.
Volgens kan het kastje enigszins naar beneden (zoals de rode lijn op de foto)
[afbeelding]
Vervolgens kun je dan met een lange schroevendraaier, een boel geduld en geluk, net het lipje van de lamphouder indrukken. Waarna het lampje naar beneden komt.

De tip van een pci bracket is inderdaad een goede! Had ik dat maar iets eerder geweten haha. :+

Uiteindelijk hierbij nog een beloofde foto van het interieur.

[afbeelding]
Is het in het echt ook zo superfel of lijkt dat alleen maar op de foto's zo? Verder wel stuk sjieker idd!

[ Voor 53% gewijzigd door Scrtz op 13-03-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Pittie ziet er reuze sexy uit. Zelfde als bij mij nu :D
Mag ik je vragen, die carbon inlegstukjes voor je stuur. Van waar heb je die? Ik heb ook geen msw, en die standaard stukjes zijn beetje "niet mooi meer.

@Scrtz is redelijk fel, maar is heeeeel moeilijk vast te leggen op foto. Je moet het in het echt zien. Ziet er supergelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is volgens mij qua looks een beetje gelijk aan dát wat een "VII" Highline heeft? Gewoon netjes, dus....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:48:
Is volgens mij qua looks een beetje gelijk aan dát wat een "VII" Highline heeft? Gewoon netjes, dus....
Het is qua looks hetzelfde, maar wat Pittie heeft zal toch wat feller zijn. VW/Audi gebruikt 1 a 2 SMD....wij stoppen er 3+ in :9

@Scrtz

Hoe bevalt het tot nu toe? Hoe is de app? Crashes? Connectieproblemen? etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Rainesh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Het is qua looks hetzelfde, maar wat Pittie heeft zal toch wat feller zijn. VW/Audi gebruikt 1 a 2 SMD....wij stoppen er 3+ in :9

@Scrtz

Hoe bevalt het tot nu toe? Hoe is de app? Crashes? Connectieproblemen? etc
Ik wil het wel niet te fel hebben maar zal wel meevallen als jij alles in Audi's plaatst normaal gesproken :P

App crashte eerst bij mij wel eens maar sinds update eigenlijk niet meer. Connectieproblemen heb ik nog niet meegemaakt, werkt vooralsnog altijd. Bewegingsalert en wanneer er ritten zijn gemaakt met de auto etc vind ik persoonlijk wel fijn, en wel lachen als bijv mijn pa ineens mijn auto pakt, app ik hem altijd voor de grap 'ey wat doe je met mijn auto?'

Het enigste wat mij opvalt is dat als ik net getankt heb de benzinemeter alsnog op 3/4e staat en ook de actieradius is soms wat te enthousiast, is ie in mijn auto bijna leeg en de VW app zegt dat ik nog makkelijk 90km kan rijden terwijl boordcomputer 15-20 zegt. Wat ook wel fijn is dat als je een storing hebt je direct een melding op je telefoon krijgt.

Mocht je ook wel eens ritten moeten declareren oid kun je dit ook heel makkelijk doen omdat die precies volgt waar je begint en eindigt en dit ook op de kaart ziet, inmiddels wordt de lijn ook rood als je harder dan 135 hebt gereden, handig voor je kinderen te controleren ^^.

Mocht je verder nog specifieke vragen hebben of screenshots willen kun je me altijd PMen.

[ Voor 3% gewijzigd door Scrtz op 13-03-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Doe maar 8-9+

In nummerplaat verlichting zitten er zelfs 12 in :+ 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vt2pdAQiMuMr4g0ce2BhHwiW/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/x/geleide-stadiumverlichting-63349249.jpg

:9

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 13-03-2017 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Als alles goed gaat, kan ik me zaterdag melden in dit topic.
Ik heb namelijk een mondelinge overeenskomst gesloten voor een VW T25 camper :)

Trouwens, deze post is hier misschien ook wel interesant:
ToolkiT in "Show je auto - deel 150 - Wintertopic!"

[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 14-03-2017 13:24 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier nog Tweakers die een Helix soundsystem in hun VW hebben zitten ?
( https://www.autosoires.nl...bwoofer-origineel-vw.html )
Zit eigenlijk heel sterk aan te denken om zoiets aan te schaffen voor mijn CC met RNS510. Mijn voordeur speakers zijn al vervangen voor betere exemplaren, maar mis nog steeds veel bass, en de RNS zit aardig aan zijn limiet als het volume omhoog gaat.

Eigenlijk heel benieuwd naar wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:36:

De mobiliteitsgarantie is eigenlijk van toepassing bij alleen als je de beurten en je de stempels hebt van de officiële dealers. De servicedealer waar ik was verkoopt originele onderdelen dus dat is het punt niet maar zijn niet aangesloten bij PON en daar zit mijn punt en ook heb ik mijn interval laten resetten want waarom geen 30k-30k-30k beurten is en nu is het 10k-20k-10k-20k-10k-20k bij de Golf 7.

Een vriend vertelde over de connect car module dat het eigenlijk een verkapte klasse 4 alarmmodule is aangezien het locatie registreert dus ook als je auto wordt gestolen, dan kan je de auto nog traceren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
itsalex schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:46:
[...]

De mobiliteitsgarantie is eigenlijk van toepassing bij alleen als je de beurten en je de stempels hebt van de officiële dealers. De servicedealer waar ik was verkoopt originele onderdelen dus dat is het punt niet maar zijn niet aangesloten bij PON en daar zit mijn punt en ook heb ik mijn interval laten resetten want waarom geen 30k-30k-30k beurten is en nu is het 10k-20k-10k-20k-10k-20k bij de Golf 7.

Een vriend vertelde over de connect car module dat het eigenlijk een verkapte klasse 4 alarmmodule is aangezien het locatie registreert dus ook als je auto wordt gestolen, dan kan je de auto nog traceren.
Ja klopt, zo kun je het wel bekijken qua alarmmodule. Zijn er eigenlijk mensen die wel eens over geïnformeerd hebben bij verzekeraars? Geld dit ook daadwerkelijk als officieel GPS alarm? Volgens mij moet je daar toch zo'n keuringen voor laten doen na een X aantal jaar opnieuw enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Madshark schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:42:
Zit eigenlijk heel sterk aan te denken om zoiets aan te schaffen voor mijn CC met RNS510. Mijn voordeur speakers zijn al vervangen voor betere exemplaren, maar mis nog steeds veel bass, en de RNS zit aardig aan zijn limiet als het volume omhoog gaat.

Zelf geen ervaringen mee maar wat ik gehoord heb is het de upgrade zeker waard.
Op het GTI forum zijn wel ervaringen terug te lezen ook dacht ik.

Alleen even goed laten instellen voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Scrtz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:19:
[...]
Is het in het echt ook zo superfel of lijkt dat alleen maar op de foto's zo? Verder wel stuk sjieker idd!
In het echt valt het best mee. Ze zijn iig niet feller dan de LED lampjes die ik had.
Echter waren dat een aantal verschillende. Met een paar die wat meer richting de blauwe kleur gingen.
Daarnaast zal het ook aan mijn telefoon liggen.
azz_kikr schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:43:
@Pittie ziet er reuze sexy uit. Zelfde als bij mij nu :D
Mag ik je vragen, die carbon inlegstukjes voor je stuur. Van waar heb je die? Ik heb ook geen msw, en die standaard stukjes zijn beetje "niet mooi meer.

@Scrtz is redelijk fel, maar is heeeeel moeilijk vast te leggen op foto. Je moet het in het echt zien. Ziet er supergelikt uit!
Die stukjes zijn overigens gewoon 2 stikkers. Paar cent op aliexpres.(Let wel er komen nog verzenkosten bij die ik zelf over het hoofd heb gezien). Maar ik ben er niet zo tevreden over. Plakken niet echt heel goed, hoekjes lieten na een dag al los. Voorlopig lijken ze te plakken maar ik denk niet dat ze het heel lang volhouden.

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.xkq60f

Ik had zelf het zelfde idee, die stukjes waren ook niet helemaal mooi meer, heb gekeken voor de knopjes, maar dan moet de stuurmodule ook vervangen worden. Dan werden het wel dure knopjes. (Zeker omdat je er dan alleen mee kunt bellen en je MFA bedienen). Omdat ik zelf de zwarte sierlijsten heb, ook carbon achtig, dacht ik dat past er wel mooi bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Madshark schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:42:

Zijn wel wat klanten die ze op advies van mij in hebben laten bouwen.....maar nog niet weer bij mij langs zijn geweest voor een luistersessie _O- Wat ik wel begreep, wat @Famous ook zegt is dat het een heel goed systeem is. Er zit namelijk ook een DSP versterker in met wat presets. Zo moet het gecodeerd worden voor jouw auto en alle andere speakers worden ook versterkt door de DSP amp. Helix (Match) maakt vaker van dit soort DSP's.

Ik zit er misschien aan te denken om het in de A3 in te bouwen aangezien ik niet heel blij ben over het geluid, maar moet kijken hoe kabelschema loopt voor de A3.

Overigens weet ik niet of het in een CC past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Pittie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:48:
Ik had zelf het zelfde idee, die stukjes waren ook niet helemaal mooi meer, heb gekeken voor de knopjes, maar dan moet de stuurmodule ook vervangen worden. Dan werden het wel dure knopjes. (Zeker omdat je er dan alleen mee kunt bellen en je MFA bedienen). Omdat ik zelf de zwarte sierlijsten heb, ook carbon achtig, dacht ik dat past er wel mooi bij.
Ik heb nog een stuurmodule liggen die wegmag voor heel weinig.

Probleem met dat stuur ( als het hetzelfde is als het mijne), die stukjes kan je niet vervangen. Er zitten geen vijsjes in die blokjes welke nodig zijn voor het vastzetten van die knopjes. Dan kost het me ook een stuurwiel en dan begint het toch dure affaire te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
azz_kikr schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:19:
[...]

Ik heb nog een stuurmodule liggen die wegmag voor heel weinig.

Probleem met dat stuur ( als het hetzelfde is als het mijne), die stukjes kan je niet vervangen. Er zitten geen vijsjes in die blokjes welke nodig zijn voor het vastzetten van die knopjes. Dan kost het me ook een stuurwiel en dan begint het toch dure affaire te worden.
O... Ik vond ongeveer 100 euro voor die module en 40 euro voor de knopjes al veel. Maar inderdaad als daar dan ook nog een nieuw stuurwiel bijkomt. Dan laat ik het lekker zoals het is. Overigens had ik dat wel gedacht, die plasticjes eruit en de knopjes erin.. Maar dat kan dus niet helaas. Dankjewel voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Wel jammer, ik vind stuurbediening persoonlijk echt een van de beste functies die je kan hebben in je auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Pittie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:28:
[...]

O... Ik vond ongeveer 100 euro voor die module en 40 euro voor de knopjes al veel. Maar inderdaad als daar dan ook nog een nieuw stuurwiel bijkomt. Dan laat ik het lekker zoals het is. Overigens had ik dat wel gedacht, die plasticjes eruit en de knopjes erin.. Maar dat kan dus niet helaas. Dankjewel voor de informatie!
Voor 120-150 kan je wel al stuurwieltje vinden. Dan komt er nog bij die stuurmodule ( die kan je van mij wel voor prikje krijgen. Welke module heb je nu, mss kan die het al, enkel kwestie van VCDS) en komt er nog een nieuw airbag harnas bij van 15-20€ als je de airbag wilt overzetten (liefst anders komt er nog pak bij)

Er over praten doet het wel weer kriebelen. Mss toch maar es kijken of ik geen stuurtje kan scoren. Vond de cruise control inbouwen al geweldig. Nog es stuurtje eraf is nu niet het grote werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Minder gelul meer foto's :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oot3SMvHB4OsCGVtPYCluL5u/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
HOK :+.

Al / nog steeds bezig met een opvolger voor de 6?

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
SwooX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:29:
HOK :+.

Al / nog steeds bezig met een opvolger voor de 6?
Waar blijven de foto's van jouw auto dan? |:(

Ja hoor, weet precies wat ik eventueel wil. Heb hier geen haast bij en de 6R hoeft ook zeker niet weg.
Als de vraagprijs niet wordt betaald wijs ik ze lekker de deur. Zolang ik de R heb komt er geen opvolger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
Famous schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:52:
[...]

Waar blijven de foto's van jouw auto dan? |:(

Ja hoor, weet precies wat ik eventueel wil. Heb hier geen haast bij en de 6R hoeft ook zeker niet weg.
Als de vraagprijs niet wordt betaald wijs ik ze lekker de deur. Zolang ik de R heb komt er geen opvolger :+
Mijn ogen bloeden als ik m'n eigen Volvo zie :X. Zou wel graag de overstap willen maken naar een MK4!
7GTI toch? Geen interesse in een S van het andere Duitse oppermerk? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SwooX op 15-03-2017 16:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:35

Tags NL

Harmful or Harmless?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MSsMij64PvvQ10ZnoYuiGjoG/full.jpg

Dit is mijn "nieuwe" auto, Golf 7 GTD DSG van half 2014 :) Lekkere upgrade komende van mijn Golf 5 DSG die gechipped was van 140 naar 170Pk :) Vooral die adaptive cruise control, echt een genot! En de sportstoelen, onderstel en interieur en en en :p

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik zag vanmiddag een bloedje mooie Volkswagen Scirocco. Bj 2014 en slechts 3900 km op de teller. Helaas hadden ik geen 22.000 Eur op zak :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
oeh, een GTD is heerlijk, dat moet een feestje zijn om daarin te rijden d:)b
Scrtz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Ja klopt, zo kun je het wel bekijken qua alarmmodule. Zijn er eigenlijk mensen die wel eens over geïnformeerd hebben bij verzekeraars? Geld dit ook daadwerkelijk als officieel GPS alarm? Volgens mij moet je daar toch zo'n keuringen voor laten doen na een X aantal jaar opnieuw enzo..
Dat zal niet, aangezien het geen Kiwa / SCM keurmerk heeft.
ik persoonlijk durf geen vergelijking met een klasse 4 (of 5) volgsysteem te maken, die zijn een stuk geavanceerder dan deze connect module.

om maar eens in de herhaling te vallen met oude foto's, binnenkort maar eens wat tlc aan de auto geven en een dagje poetsen, want dat is nog niet gebeurd :P en dan eens wat nieuwe maken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/MaasvlakteII/20150612_112507.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/MaasvlakteII/20150612_112528.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/MaasvlakteII/20150612_113042.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 15-03-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Shanquish schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:17:
oeh, een GTD is heerlijk, dat moet een feestje zijn om daarin te rijden d:)b

[...]

Dat zal niet, aangezien het geen Kiwa / SCM keurmerk heeft.
ik persoonlijk durf geen vergelijking met een klasse 4 (of 5) volgsysteem te maken, die zijn een stuk geavanceerder dan deze connect module.

om maar eens in de herhaling te vallen met oude foto's, binnenkort maar eens wat tlc aan de auto geven en een dagje poetsen, want dat is nog niet gebeurd :P en dan eens wat nieuwe maken.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat had je ook alweer voor motorblok, 1.2 tsi of 1.6 tdi?
GiveMeThoseTags schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:09:
[afbeelding]

Dit is mijn "nieuwe" auto, Golf 7 GTD DSG van half 2014 :) Lekkere upgrade komende van mijn Golf 5 DSG die gechipped was van 140 naar 170Pk :) Vooral die adaptive cruise control, echt een genot! En de sportstoelen, onderstel en interieur en en en :p
Sjiek hoor, meer foto's zijn welkom! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:35

Tags NL

Harmful or Harmless?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zRn9qKiyHgm17rdiXfwExwD1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aJwjruqLd7QJAROfpsLuul8W/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Mw1M8AH6mKXGYy8IbY24J7w/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BQM08iF1gpUQaJCySVkDxgZL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5mN93lGm2Usem5y8ZfPABZ9U/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fyi4PP02jtMZ9p3ZCRhEJjjm/full.jpg

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Heel dik! Erg gave bak :D

Enige waar ik zelf niet kapot van ben zijn de Nogaro velgen. Op de een of andere manier doen ze mij wat aftermarket-achtig aan. Ze zijn gaaf hoor maar houdt het net van een perfecte Golf af, althans voor mij. Anyway, veel plezier van je dikke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
SwooX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:56:
[...]

Mijn ogen bloeden als ik m'n eigen Volvo zie :X. Zou wel graag de overstap willen maken naar een MK4!
7GTI toch? Geen interesse in een S van het andere Duitse oppermerk? ;)
Jawel, alleen is een S63 AMG een beetje uit budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:54:
[...]

Wat had je ook alweer voor motorblok, 1.2 tsi of 1.6 tdi?

[...]

Sjiek hoor, meer foto's zijn welkom! :D
Het is de TDI, voor benzine maak ik teveel kilometers en ondanks dat het geen strepentrekker is bevalt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Shanquish schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:44:
[...]

Het is de TDI, voor benzine maak ik teveel kilometers en ondanks dat het geen strepentrekker is bevalt het prima.
Ik rij wel eens in een passat 1.6 tdi DSG maar idd prima te doen vind ik. Zelf de 1.2 tsi en als je die een beetje op de tenen trapt dan kun je er nog best 'sportief' mee rijden idd :)
Famous schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Ach, ik wil je wel een tientje bijleggen hoor..
bokkow schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:33:
Heel dik! Erg gave bak :D

Enige waar ik zelf niet kapot van ben zijn de Nogaro velgen. Op de een of andere manier doen ze mij wat aftermarket-achtig aan. Ze zijn gaaf hoor maar houdt het net van een perfecte Golf af, althans voor mij. Anyway, veel plezier van je dikke bak!
Ik vind ze echt supermooi juist! Maar goed smaken verschillen uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Famous schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Doelde meer op Audi! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weet ik :+

Alleen is een S3 toch wel een stuk prijziger dan een GTI Performance.
Het interieur blijf ik ook altijd een tree lager vinden dan VW, heb ik het nog niet eens over de navigatie..

In mijn ogen niet de 10k extra waard gezien ik het van binnen moet bewonderen :)

Veel leuke auto's, geen specifieke voorkeur en snel een kriebel voor een andere auto.. altijd lastig :'(

Pagina: 1 ... 31 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.