Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.854 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Inderdaad. SD kaart insteken, op start drukken en vervolgens 2 uur wachten

Gelukkig kun je tussendoor stoppen en gaat ie daarna weer gewoon verder. :)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

^ dat ^. Installatie duurt extreem lang, maar stelt verder niets voor, daar heb je de dealert echt niet voor nodig, lekker thuis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik ben aardig aan het sleutelen geweest de afgelopen dagen aan mijn Golf 5. Sinds een aantal weken ging het waarschuwingslampje dat er een lamp stuk was elke keer branden maar ik kon niet vinden waar het zat. Eind vorige week begon ik er ineens last van te krijgen dat als ik de achterklep opendeed de ruitenwisser achter een stukje versprong. Na een paar keer met de achterklep openen en sluiten kwam ik er achter dat het waarschuwingslampje op het dashboard gerelateerd was aan het bewegen van de ruitenwisser. Als de ruitenwisser bewoog had ik een storing op de verlichting, als de storing weer 'weg' was na een paar keer openen en sluiten deed ook de ruitenwisser het weer. Googlen leverde al snel de suggestie dat ik het moest zoeken in de flexibele kabel tussen auto en achterklep. Daar het rubber iets los gehaald en toen was duidelijk wat er mis was:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ufqjDcsjSaNiU82DKfrFRBMj/medium.jpg
Deze string kabels (de linker kant) bevat de bekabeling voor alles wat stroom moet krijgen in je achterklep (achterruitverwarming, verlichting, ontgrendel mechanisme van de achterklep, ruitenwisser motor) en het was duidelijk dat er 1 helemaal doormidden was en dat er een aantal waren waar de isolatie van gescheurd was.
Tijdje zitten twijfelen wat ik er mee aan moest, ik heb de auto in onderhoud bij de dealer en die zijn natuurlijk meteen geneigd om hele kabelbomen te vervangen en ik was bang dat die wel eens aardig duur ging worden. Alternatief was dan wel om eventueel alleen de kabel aan te schaffen en hem er zelf in te zetten, ik was alleen bang dat het nogal een gepruts zou worden om overal bij te kunnen. Ik vond via google al snel een soort van reparatie setje waarmee je een stuk van een cm of 30 van de kabel er uit haalt en er een nieuw stuk tussen zet. Maar dat leek mij al helemaal geen goed idee, je veroorzaakt voor mijn gevoel dan alleen maar meer zwakke punten.
Uiteindelijk begin van de week eens een paar keer aan wat stukken bekleding getrokken om te zien waar je allemaal zelf bij zou kunnen. Dit resulteerde er in dat ik uiteindelijk een iets van 1,5 uur alle bekleding van de C stijlen en de achterklep er af had en alle kabels zichtbaar waren. Toen was ook zichtbaar dat alles wat naar de achterklep zit aangesloten wordt met 3 stekkertjes achter de C stijl. Omdat het uit elkaar halen eigenlijk hard meeviel en het dus leek alsof je vanaf de C stijl naar achter alles zou kunnen vervangen maar eens contact gezocht met de dealer voor een nieuwe kabelboom. Tot mijn verbazing kost de benodigde kabelboom 'slechts' 90 euro. Ik was voorbereid op het 3 voudige hiervan eigenlijk. Dan krijg je een kabelboom met alles er op en eraan, inclusief klemmetjes om alles netjes vast te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OWLJfHjrwK4tRbKRLDzxR6uI/medium.jpg
Vanmiddag in iets meer dan een uur de oude kabelboom er uit weten te krijgen en de nieuwe er in weten te zetten. Meeste tijd is nog wel gaan zitten in het loshalen van het 3e remlicht. Die is niet helemaal gaaf mee heb ik gezien, dat ding is er zowat niet uit te krijgen. Daarna nog een uur aan het kloten geweest om alle bekleding er weer netjes in te krijgen. Paar uurtjes werk en 90 euro voor een onderdeel maar nu kan dit stuk van de golf er weer een jaar of 10 tegenaan hoop ik. Al met al best een leuk klusje om zelf te doen eigenlijk.

Toen ik klaar was nog maar eens goed naar de oude kabelboom gekeken.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yjEHcYK5MgONEFSs3uBWL9uA/medium.jpg
Degene die helemaal doormidden is blijkt de ruitenwisser geweest te zijn, die is waarschijnlijk geknapt toen ik de eerste keer het rubber wat aan de kant haalde. Daarnaast in ieder geval 4 andere kabels waarvan de isolatie gescheurd was.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Knappe onderneming en goed voor elkaar. Vroeg me wel af hoe die kabels zo beschadigd kunnen raken behalve wat je schrijft over dat je het rubber in het verleden wel eens aan de kant hebt gehaald.

Afhankelijk van hoe je dat dat toen hebt gedaan zou je anders niet verwachten dat daardoor een kabel kan knappen en isolatie kan scheuren. Of is het verkeerd ontworpen door VW en zijn alle Golfs V hier gevoelig voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Weemism schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:02:
Knappe onderneming en goed voor elkaar. Vroeg me wel af hoe die kabels zo beschadigd kunnen raken behalve wat je schrijft over dat je het rubber in het verleden wel eens aan de kant hebt gehaald.

Afhankelijk van hoe je dat dat toen hebt gedaan zou je anders niet verwachten dat daardoor een kabel kan knappen en isolatie kan scheuren. Of is het verkeerd ontworpen door VW en zijn alle Golfs V hier gevoelig voor?
Uiteindelijk zal de weekmaker uit de kabel verdwijnen. Hierdoor verliest de kabel z'n flexibiliteit en door het open en dichtgaan van de kofferklep kunnen deze beschadigingen ontstaan (kabels die nooit bewegen zullen dit niet snel hebben).

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Frunz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:14:
[...]

Uiteindelijk zal de weekmaker uit de kabel verdwijnen. Hierdoor verliest de kabel z'n flexibiliteit en door het open en dichtgaan van de kofferklep kunnen deze beschadigingen ontstaan (kabels die nooit bewegen zullen dit niet snel hebben).
Op de foto lijkt het dat kabels juist ergens tussen gezetten hebben. De bruine draad die nog heel is heeft wel een heel duidelijk snee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ik heb ongeveer 5 weken geleden een VW Up! gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8865/18638525585_6ecc609bab_n.jpg

Nu viel het me op dat de indicator aan de zijkant vocht binnenin heeft. Ik ben terug gegaan naar de dealer hier in Kaapstad en ze hebben m eruit gehaald en opgedroogd. Nu is er weer vocht in de lamp.
Gelukkig gaat de dealer ze nu allebei vervangen, moet alleen 4 weken wachten want de lampjes moet uit Slowakije komen. Hopelijk lost dit het probleem op :/ vind het gewoon frustrerend..
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/502/19722795681_7394876307_n.jpg

Zijn er meer mensen met dit probleem? Want ik zag dat een aantal Amarok bakkies die hier rondrijden ook vocht in hun indicators hebben...

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Heb hetzelfde probleem (Passat 3BG), voor 5 euro heb je nieuwe lampjes (behuizingen dus). Drogen werkt inderdaad een tijdje, dus als je ze elke 2 maanden droogt blijven ze op zich wel mooi droog. Wat mij hier wel verteld is, dat het een APK afkeurpunt is. Dus wordt het geconstateerd tijdens APK zal je direct nieuwe moeten installeren (Zuid-Afrika weet ik dan weer niet).

[ Voor 7% gewijzigd door Frunz op 16-07-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:21
Rij nu bijna een maand een Polo 1.0 tsi Bluemotion met alle opties. (Jammer dat er geen grotere velgen en panoramadak leverbaar zijn af fabriek) Hij is heel wisselend in verbruik. Keer een tank gemiddeld 1 op 18 gereden en een tank 1 op 13. Volgens het boekje moet ie 1 op 24 halen maar dat lijkt een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand hier met een Helix subwoofer in het reservewiel? Maakt het veel verschil?

Lane assist. Werkt mooi. Minpuntje; veel te gevoelig met aangeven dat handen aan het stuur moeten. Zou in te stellen moeten zijn maar ik haal het niet uit vcds. De tips op het net mbt instellen hiervan wijzen op andere opties bij mij. Zal wel met de taal te maken hebben.

Heb de rammel in mijn dash waarschijnlijk gevonden. Het klepje in het centerconsole, onder de climatronic knoppen. Zou het er wel eens uit willen halen maar ben bang dat ik het mol als ik dat doe. Iemand ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Collega heeft zo'n pioneer reservewielding in zijn Ford C-Max. Dat geeft een stevige "oemf" meer dan de standaard speakers, en daar zit af-fabriek best een net systeem in.

Ben aan het twijfelen om die ook achterin mijn 3BG variant te leggen. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo'n Pioneer had ik ooit in een Golf IV. Gaf inderdaad best een stevige punch en meerwaarde. Vandaar dat ik ook zo'n Helix overweeg. En dat is OEM en integreert naadloos met mijn Discover Pro zag ik. Maar ja.. €600 met inbouw. Niet bepaald goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 21:35
Had ik mooie originele porto 17" velgen gevonden, afgesproken er om 8 uur te zijn, en ja hoor, ' ze zijn een uur geleden opgehaald'. Mooi afspraken maken weer met dat volk van speurders en marktplaats, verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
UltraSub schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:06:
Iemand hier met een Helix subwoofer in het reservewiel? Maakt het veel verschil?

Lane assist. Werkt mooi. Minpuntje; veel te gevoelig met aangeven dat handen aan het stuur moeten. Zou in te stellen moeten zijn maar ik haal het niet uit vcds. De tips op het net mbt instellen hiervan wijzen op andere opties bij mij. Zal wel met de taal te maken hebben.

Heb de rammel in mijn dash waarschijnlijk gevonden. Het klepje in het centerconsole, onder de climatronic knoppen. Zou het er wel eens uit willen halen maar ben bang dat ik het mol als ik dat doe. Iemand ervaring mee toevallig?
Wat voor auto heb je? Heb laatst dat klepje losgehad van mijn golf 6. Kwestie van met beleid het frame rond de verwarmingsknoppen lostrekken en daarna dat klepje goedzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Golf 7. Ik trek nergens meer aan zonder van te voren een explosietekening te hebben gezien :+
En om daar nou ETKA voor aan te schaffen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
Frunz schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:25:
Heb hetzelfde probleem (Passat 3BG), voor 5 euro heb je nieuwe lampjes (behuizingen dus). Drogen werkt inderdaad een tijdje, dus als je ze elke 2 maanden droogt blijven ze op zich wel mooi droog. Wat mij hier wel verteld is, dat het een APK afkeurpunt is. Dus wordt het geconstateerd tijdens APK zal je direct nieuwe moeten installeren (Zuid-Afrika weet ik dan weer niet).
Thanks, de auto is net uit het doosje dus ik ga maar de dealer met het probleem op zadelen. Ik hoop dat het daarna wel goed blijft... Komt het vaak terug?
APK hebben ze hier alleen als je de auto verkoopt of van eigenaar wisselt.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:43
Ik ga morgen naar een VW Bora 1.6 16V kijken, zijn er bepaalde standaard aandachtspunten waar ik op moet letten? Wat ik tot nu toe heb gevonden is:

- Trilling schakel pook wat kan duiden op versleten motor ophang rubbers
- Elektrische ramen

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 13:21
UltraSub schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:00:
Golf 7. Ik trek nergens meer aan zonder van te voren een explosietekening te hebben gezien :+
En om daar nou ETKA voor aan te schaffen. :|
Je kan heel wat tekeningen vinden op http://www.jimellisvwparts.com/. Voor de meeste onderdelen wordt aan de hand van exploded views elk item benoemd (ik probeer deze shop helemaal niet te pluggen hoor, je vindt alles veel goedkoper in Europa).

Als ik één ding wel zou aanraden als je het dashboard wil demonteren, dan is het een setje "facom trim removal tools", voor een Golf V en VI in elk geval super handig. En een goede set Torx schroevendraaiers (T25 meen ik voor alles rond de radio en het airco-bedienpaneel en eigenlijk alles wat bekleding is zoals deurpanelen, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Of je zoekt op nieuwsgroepen even op Elsawin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
C-sharp schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:31:
[...]

Je kan heel wat tekeningen vinden op http://www.jimellisvwparts.com/. Voor de meeste onderdelen wordt aan de hand van exploded views elk item benoemd (ik probeer deze shop helemaal niet te pluggen hoor, je vindt alles veel goedkoper in Europa).

Als ik één ding wel zou aanraden als je het dashboard wil demonteren, dan is het een setje "facom trim removal tools", voor een Golf V en VI in elk geval super handig. En een goede set Torx schroevendraaiers (T25 meen ik voor alles rond de radio en het airco-bedienpaneel en eigenlijk alles wat bekleding is zoals deurpanelen, ...).
En, magnetische schroevendraaiers zijn een must! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik durf er maar niet aan te beginnen. :+
Over paar daagjes misschien, als ik vakantie heb en dus tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
Mag ik ook meedoen? O-)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1450741_1390440011196820_1628913518_n.jpg?oh=5264da01e96e2e186b63c1e54783f97c&oe=56547955

Kever 1200 van 1974, officieel van m'n pa, maar ik ben m nu aan t opknappen zodat ik erin rond kan gaan tuffen O-)

Momenteel staat hij er zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10419030_762587337120559_8322669985754558343_n.jpg?oh=913bd9ed8a74fafeb76a6671e3a1219d&oe=565BF0A5

Binnekort de weggerotte delen netjes dichtmaken, en daarna op naar de spuiter! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 09:46
Hallo allemaal, ik ben sinds andershalve week trotse eigenaar van een polo gti uit 2011. Gekocht bij een vertrouwde garage. De auto zag er zowel van binnen als van buiten piekfijn uit zonder krasjes, slijtage etc. De auto had 51250 op de teller met NAP en alles klopte gewoon. Van de 1e eigenaar die er goed op gepast had.
Nu anderhalve week verder en ongeveer 1750km gereden begonn midden op de snelweg te de auto te stotteren en gaf waarschuwingspiepjes (epc en motorlampje branden). De motor verloor vermogen. Ben ermee naar de garage gegaan en die heeft hem uitgelezen: misslagen in 3 van de 4 cilinders, waarschijnlijk iets met de bobine of bougie dachten ze. Na verder onderzoek bleek cilinder 3 vol met olie te staan en compleet naar de filistijnen te zijn (elektrode was gewoon helemaal weg). Hij word morgen opgehaald door de garage waar ik hem gekocht heb en hoop dat alles onder de bovag garantie valt.
Meer mensen hier die zoiets meegemaakt hebben?
Ik vind het maar apart dat zo'n nieuwe auto met zo weinig km zichzelf compleet kapot draait. Zodra ik meer weet geef ik een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
Door misfires / detonatie is de electrode van de bougie in cilinder 3 afgebroken. Dat kan inderdaad een hoop gevolg schade geven. Maar olie in de cilinder duid eerder op een lekke koppakking of klepsteel rubber.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De 1.4tsi twicharger staat niet echt bekend om probleemloos te zijn.
Op verschillende Polo fora zijn er iig verschillende topics over te vinden helaas.
Verscheidene hebben al een nieuw blok of komplete revisie achter de rug.
En dan onder coulance of garantie. Net wat nog van toepassing is bij de eigenaar.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Oef, de Polo GTI, ik zou je garage maar goed te vriend houden, want je gaat ze wel vaker zien vrees ik

Ik heb destijds ook naar eenzelfde gekeken, maar door goed rond te zoeken naar reviews wist ik maar een ding, probleem auto die je moet laten staan
Buiten dat het blok niet echt goed te noemen is (zelf al ondervonden), is de DSG bak ook niet het beste jongetje van de klas :/

Wel heel zuur dat je meteen zo'n groot probleem hebt na 1750 km, gekocht bij een merkdealer? Of gewoon Bovag garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Niet leuk natuurlijk.
Maar wees blij dat het nu al gebeurt.

Ik zou me laten informeren of de koop ontbonden kan worden...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Weemism schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:02:

Als je er naar zoekt kom je best wel wat mensen tegen met een Golf V die problemen krijgen met electra in de achterklep. Meer dan 1 komt er uiteindelijk achter dat de kabels geen isolatie meer hebben (en dus kortsluiting gaan maken et cetera) of waarbij kabels helemaal doormidden gaan. Op een amerikaanse site kwam ik mensen tegen die aan het oproepen waren om het collecttief te melden in de hoop dat er een terugroepactie zou komen. De draden zitten best strak in de rubberen buis, je kan ze er niet echt doorheen schuiven. Ik heb het rubber niet van binnen bekeken, maar ik heb het idee dat er best wel eens een randje rubber of iets in kan zitten waar de draden net even tegenaan zitten bij het openen en sluiten. Op zich niet gek dat er dan na 10 jaar openen en sluiten een keer iets stuk gaat.
pacificocean schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:27:
[...]

Op de foto lijkt het dat kabels juist ergens tussen gezetten hebben. De bruine draad die nog heel is heeft wel een heel duidelijk snee.
Het knappen van de kabel is echt veroorzaakt doordat ik het rubber losgehaald heb. Dat was de eerste keer dat ik het rubber loshaalde en dat was omdat ik dus problemen had met zowel de ruitenwisser als het 3e remlicht. Ik ben er vrij zeker van dat ik het scheuren van de isolatie niet zelf veroorzaakt heb. Al is het alleen maar omdat alles nu weer prima werkt met de nieuwe kabel. Er heeft dus voordat ik het rubber loshaalde al iets niet lekker gezeten anders hadden mijn ruitenwisser en mijn 3e remlicht geen problemen gegeven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Een tijd geleden ontstond er opeens een vibrerend geluid in mijn Scirocco III uit 2012. Het geluid is alleen hoorbaar bij stationair toerental, voor zover ik kan bepalen ongeveer ter hoogte van beenruimte van de bijrijder, en ontstond van het een op het andere moment (niet door een kuil gereden oid.).

Afgaande op de aard van het geluid lijkt het erop dat er ergens een slang of kabel loszit die ergens tegenaan trilt bij de specifieke trilfrequentie van de stationair draaiende motor.

Ik heb de auto op een brug van onderen bekeken maar kon geen loszittende onderdelen ontdekken. Ook in de motorruimte zelf lijkt alles goed vast te zitten.

Het merkwaardige is dat het geluid lijkt de verdwijnen als de buitentemperatuur hoger is, ook lijkt er een verband te zijn met het al dan niet ingeschakeld zijn van de airco. Ik vermoed dus dat het mogelijk een aircoslang is die onder invloed van temperatuur soepeler of stijver wordt, wat vervolgens van invloed is op de trilling.

Ben er inmiddels mee naar een VW specialist geweest, maar die leek geen herkenning bij dit fenomeen te hebben. Hij verwachtte dat mogelijk het dashboard eruit moest, maar daar sta ik niet echt om te springen vanwege de waarschijnlijk hoge arbeidskosten daarvoor, en omdat ik er niet gerust op ben dat het dashboard, als dit eenmaal een keer uit elkaar is gehaald, nog kraakvrij zal zijn.

Iemand hier met een Scirocco III of misschien Golf VI met een soortgelijke ervaring, of anderszins iemand met ideeën waar de oorzaak kan zitten en de eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zo, tijd voor een paar regels te typen...
Maandje geleden kwamen we terug van de Nordschleife waarna enkele vriendelijke motorrijders er ons op wezen dat het derde remlicht het amper deed, thuis nog even gekeken en tot dezelfde conclusie gekomen.

Blijkt dat dit repareren (Golf V GTI 2008) ongeveer 700-800 euro kost omdat de hele "spoiler" eraf gefreesd moet worden omdat Volkswagen dit zo geniaal heeft ontworpen zodat het ding niet apart eruit gepakt kan worden.

Enfin, even op internet gezocht en er blijken heel wat mensen last van te hebben en enkelen zeggen deze zelf te hebben vervangen door het rode plastic voorzichtig in te tikken en dan de hele module er zo uit te wippen, kabel los, kabel aan nieuwe module en weer erin klikken en klaar. Auto heeft (uiteraard) geen garantie meer, dus die 700 á 800 piek zouden we dan lekker zelf kunnen aftikken. Iemand die hier ervaring mee heeft? Zouden jullie gewoon proberen het zelf te vervangen?

Ik heb namelijk even gedacht, en eigenlijk denk ik dat het de gok waard is, als het niet lukt moet die spoiler er toch af = 700-800 euro. Daarnaast geven mensen aan die het wel in de garage hebben laten vervangen dat er toch wel aanzienlijke lak-schade kan ontstaan door het gerommel van monteurs, en als we ergens niet tegen kunnen is het een auto met schade :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weemism schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:45:
Een tijd geleden ontstond er opeens een vibrerend geluid in mijn Scirocco III uit 2012. Het geluid is alleen hoorbaar bij stationair toerental, voor zover ik kan bepalen ongeveer ter hoogte van beenruimte van de bijrijder, en ontstond van het een op het andere moment (niet door een kuil gereden oid.).

Afgaande op de aard van het geluid lijkt het erop dat er ergens een slang of kabel loszit die ergens tegenaan trilt bij de specifieke trilfrequentie van de stationair draaiende motor.

Ik heb de auto op een brug van onderen bekeken maar kon geen loszittende onderdelen ontdekken. Ook in de motorruimte zelf lijkt alles goed vast te zitten.

Het merkwaardige is dat het geluid lijkt de verdwijnen als de buitentemperatuur hoger is, ook lijkt er een verband te zijn met het al dan niet ingeschakeld zijn van de airco. Ik vermoed dus dat het mogelijk een aircoslang is die onder invloed van temperatuur soepeler of stijver wordt, wat vervolgens van invloed is op de trilling.

Ben er inmiddels mee naar een VW specialist geweest, maar die leek geen herkenning bij dit fenomeen te hebben. Hij verwachtte dat mogelijk het dashboard eruit moest, maar daar sta ik niet echt om te springen vanwege de waarschijnlijk hoge arbeidskosten daarvoor, en omdat ik er niet gerust op ben dat het dashboard, als dit eenmaal een keer uit elkaar is gehaald, nog kraakvrij zal zijn.

Iemand hier met een Scirocco III of misschien Golf VI met een soortgelijke ervaring, of anderszins iemand met ideeën waar de oorzaak kan zitten en de eventuele oplossing?
Vorige Golf 6 van mijn vriendin. Exact zelfde. Koud wegrijden, rammel. Leek op uitlaat. Warm, weg. Was uiteindelijk bij 60K de distributieketting. De beruchte terugroepacties van de TSI's. Rij je een 1.4 TSI?Scratch that. Niet goed gelezen. Dacht dat je een rammel of ratel had. Nu lees ik een vibratie. Excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 15:14
kuusj98 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:10:
Iemand die hier ervaring mee heeft? Zouden jullie gewoon proberen het zelf te vervangen?
Poos geleden ook gehad met mijn Golf V TDi (in R-Line trim, dus de grote spoiler). Ik ga voor onderhoud met die auto altijd naar de dealer en daar liep een monteur met me mee om te kijken: 'Ooohh dan frees ik deze er gewoon uit joh, en dan druk ik die nieuwe er zo weer in, geen probleem'. Paar tientjes was ik klaar, bij de officiele VW dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

UltraSub schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:07:
[...]
Vorige Golf 6 van mijn vriendin. Exact zelfde. Koud wegrijden, rammel. Leek op uitlaat. Warm, weg. Was uiteindelijk bij 60K de distributieketting. De beruchte terugroepacties van de TSI's. Rij je een 1.4 TSI?Scratch that. Niet goed gelezen. Dacht dat je een rammel of ratel had. Nu lees ik een vibratie. Excuses :)
De 'deathrattle' van de TSI motoren is me bekend inderdaad, had het met m'n Polo 6R 1.2 TSI uit 2011. Maar zoals je al schrijft is het daar niet mee te vergelijken.

In dit geval is het zoals gezegd een monotoon vibrerend geluid bij stationair, niet het metalen ratelend geluid bij het starten van de motor wat kenmerkend is voor de distributieriemproblematiek. Het geluid verdwijnt ook als ik het gas iets intrap en dus het toerental iets verhoog, en keert weer terug zodra ik het gas loslaat.

[edit:] Het lijkt er dus niet op dat dit een algemeen bekend probleem is bij de Scirocco III/Golf VI (waar ie op is gebaseerd). Ik had op het VW forum ook een post gemaakt, maar daar heb ik verder ook geen reactie meer op gehad. Just my luck, dus afwachten maar wat het is en wat het gaat kosten dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Weemism op 31-07-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Niet de bedoeling weet ik, maar omdat het over iets anders gaat toch even een aparte post.

Voor degenen die het hadden gemist, morgen is de jaarlijkse Volkswagen meeting M.I.V.W. (Men in Volkswagen) 2015 op vliegveld Valkenburg bij Katwijk.

Wordt een topweertje voor een meeting ook zo te zien. Ik was er vorig jaar voor het eerst en is toen erg goed bevallen, enorm groot terrein, bijzondere VW's zover het oog rijkt, en een goede sfeer. Leerpuntje was wel er een beetje op tijd te zijn, om een uurtje of 2 gingen de eerste auto's alweer naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MIVW is altijd wel een leuk evenement. Er komen ook opvallend veel buitenlandse VW rijders op af, uit Duitsland en Belgie voornamelijk. Ik zag er gisteren al een aantal rijden hier in de buurt dus het moest dit weekend wel zijn ;) Ben er zelf al 2 jaar niet meer geweest en ga dit jaar ook niet, maar in 2011 en 2012 wel. Erg leuk om te zien hoeveel tijd en moeite mensen in bepaalde auto's steken. Onder de linkjes een impressie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Weemism:

Ik had met m'n Scirocco III uit 2010 ook zo'n rammeltje en dat kwam vanuit de katalysator. Nadat ik er twee keer bij de dealer tijdens een beurt op gewezen had (30K & 60K) én ik beide keren te horen kreeg dat ze niks hadden kunnen vinden en/of horen heb ik de auto zelf maar een keer op de brug gezet bij een kennis...

Auto een nachtje laten afkoelen en daarna laten starten terwijl ik er zélf onder stond.....

Achteraf dus ook niet vreemd dat de dealer dit nooit had kunnen vinden tijdens een reguliere beurt. Ik zet m'n auto daar s'ochtends warm neer én verwacht dat ik 'm s'avonds weer mee naar huis mag nemen :P

In jouw geval zou ik ook even naar de hitteschilden kijken, die willen ook wel eens wat rammelen/resoneren bij (te) lage toerentallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 31-07-2015 16:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:24:
@Weemism:

Ik had met m'n Scirocco III uit 2010 ook zo'n rammeltje en dat kwam vanuit de katalysator. Nadat ik er twee keer bij de dealer tijdens een beurt op gewezen had (30K & 60K) én ik beide keren te horen kreeg dat ze niks hadden kunnen vinden en/of horen heb ik de auto zelf maar een keer op de brug gezet bij een kennis...

Auto een nachtje laten afkoelen en daarna laten starten terwijl ik er zélf onder stond.....

Achteraf dus ook niet vreemd dat de dealer dit nooit had kunnen vinden tijdens een reguliere beurt. Ik zet m'n auto daar s'ochtends warm neer én verwacht dat ik 'm s'avonds weer mee naar huis mag nemen :P

In jouw geval zou ik ook even naar de hitteschilden kijken, die willen ook wel eens wat rammelen/resoneren bij (te) lage toerentallen.
Het is niet meer de originele katalysator die erin zit, maar een sportkatalysator die ook nog eens een stuk verder naar achteren is gemonteerd. Overigens lijkt het geluid inderdaad wel ongeveer van ter hoogte waar de kat oorspronkelijk zat gemonteerd vandaan te komen (direct achter de downpipe van de turbo).

Een loszittend hitteschild is een goede inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht, en er zit er een op ongeveer die plek ook. Vreemd blijft dan niettemin dat het geluid duidelijk vanuit de kant van de bijrijder lijkt te komen, maar mogelijk dat het schild alleen op die plek tegen het chassis trilt.

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
kuusj98 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:10:
Zo, tijd voor een paar regels te typen...
Maandje geleden kwamen we terug van de Nordschleife waarna enkele vriendelijke motorrijders er ons op wezen dat het derde remlicht het amper deed, thuis nog even gekeken en tot dezelfde conclusie gekomen.

Blijkt dat dit repareren (Golf V GTI 2008) ongeveer 700-800 euro kost omdat de hele "spoiler" eraf gefreesd moet worden omdat Volkswagen dit zo geniaal heeft ontworpen zodat het ding niet apart eruit gepakt kan worden.

Enfin, even op internet gezocht en er blijken heel wat mensen last van te hebben en enkelen zeggen deze zelf te hebben vervangen door het rode plastic voorzichtig in te tikken en dan de hele module er zo uit te wippen, kabel los, kabel aan nieuwe module en weer erin klikken en klaar. Auto heeft (uiteraard) geen garantie meer, dus die 700 á 800 piek zouden we dan lekker zelf kunnen aftikken. Iemand die hier ervaring mee heeft? Zouden jullie gewoon proberen het zelf te vervangen?

Ik heb namelijk even gedacht, en eigenlijk denk ik dat het de gok waard is, als het niet lukt moet die spoiler er toch af = 700-800 euro. Daarnaast geven mensen aan die het wel in de garage hebben laten vervangen dat er toch wel aanzienlijke lak-schade kan ontstaan door het gerommel van monteurs, en als we ergens niet tegen kunnen is het een auto met schade :P
Ik heb een gewone golf V en ik heb dus recent de bekabeling vervangen. De gewone Golf heeft een andere spoiler blijkbaar, maar ik moest ook het 3e remlicht eruit halen. Geen idee of het bij een spoiler op dezelfde manier kan maar ik heb het als volgt gedaan. Met de bekleding aan de binnenkant van de klep er af kon ik een 4 tal metalen klemmetjes aan de binnenkant loswippen. Daarna heb ik electro tape over de lak van de achterklep geplakt en heb ik met een schroevendraaier het 3e remlicht er uit ´gewipt´. Maar wat zit dat remlicht er onwijs vast in. Gevolg is dat ik een paar kleine plekjes in de lak heb zitten rondom het remlicht en dat er een aantal kleine stukjes van het remlicht zelf afgeknapt zijn. Daarnaast zit het dusdanig vast geklemd dat je het metaal van de achterklep een beetje uit vorm duwt als je het remlicht los wipt. Mijn conclusie is dat het met een gewone Golf te doen is, maar ik zou het niet nog een keer doen denk ik. Achteraf had ik misschien beter het 3e remlicht kapot kunnen breken en in stukken er uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Rupie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:34:
[...]

Ik heb een gewone golf V en ik heb dus recent de bekabeling vervangen. De gewone Golf heeft een andere spoiler blijkbaar, maar ik moest ook het 3e remlicht eruit halen. Geen idee of het bij een spoiler op dezelfde manier kan maar ik heb het als volgt gedaan. Met de bekleding aan de binnenkant van de klep er af kon ik een 4 tal metalen klemmetjes aan de binnenkant loswippen. Daarna heb ik electro tape over de lak van de achterklep geplakt en heb ik met een schroevendraaier het 3e remlicht er uit ´gewipt´. Maar wat zit dat remlicht er onwijs vast in. Gevolg is dat ik een paar kleine plekjes in de lak heb zitten rondom het remlicht en dat er een aantal kleine stukjes van het remlicht zelf afgeknapt zijn. Daarnaast zit het dusdanig vast geklemd dat je het metaal van de achterklep een beetje uit vorm duwt als je het remlicht los wipt. Mijn conclusie is dat het met een gewone Golf te doen is, maar ik zou het niet nog een keer doen denk ik. Achteraf had ik misschien beter het 3e remlicht kapot kunnen breken en in stukken er uit kunnen halen.
Ja inderdaad, de gewone Golf heeft dat schijnbaar iets anders waar het niet noodzakelijk is om de hele "spoiler" (zo veel stelt het niet voor :P) eraf te zagen. Eventjes uitvogelen hoe ik zo'n ding het beste bestel en dan proberen we het maar gewoon, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik zit er ook nog over na te denken om nog een keer een nieuwe te bestellen en dan die ander gewoon kapot te knippen. Er zijn een aantal kleine splinters afgesprongen en als je dat weet zie je het ook natuurlijk :p Ik heb ergens gelezen dat een nieuw 3e remlicht in de buurt van de 60 euro zou moeten zitten bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Rupie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:28:
Ik zit er ook nog over na te denken om nog een keer een nieuwe te bestellen en dan die ander gewoon kapot te knippen. Er zijn een aantal kleine splinters afgesprongen en als je dat weet zie je het ook natuurlijk :p Ik heb ergens gelezen dat een nieuw 3e remlicht in de buurt van de 60 euro zou moeten zitten bij de dealer.
http://www.parts.vw.com/p...id=207563&diagram=9280720
Zou voor mij dan die moeten zijn, wel handig om te zien dat je zo alle onderdelen uit kunt halen, maar ik viel bijna van m'n klomp hoeveel veel onderdelen kosten... tjongejonge zeg...

Antenne van radio: 87$
Motor voor ruit omhoog/omlaag te doen (één exemplaar van de 4 die je er hebt): 380,63$

Maar ja, dat weet je van tevoren als je zo'n auto gaat rijden, aanschafprijs is vaak het probleem niet eens maar als je iets aan het ding krijgt dan ben je ook meteen 1000 euro verder, hetzelfde met verzekeren, wegenbelasting en benzine+olie-verbruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik was ook best verrast dat de kabelboom ook "maar" 90 euro kostte. op internet kwam ik het drievoudige van dat bedrag tegen, exclusief installatie 8)7 En dan heb ik nog maar een simpele standaard Golf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Album-art streamen via Bluetooth naar Discover Pro. Werkt eigenlijk nooit maar heel soms wordt er ineens wel een cover getoond. En dat vind ik raar. Dan ga ik me afvragen waarom het soms wel en niet werkt. iPhone btw. Ik heb er inmiddels al mee leren leven, het is niet anders. Maar toch ga je het je weer afvragen als er ineens wel weer een cover op je scherm staat.
Spotify, Apple Music streaming, Music met eigen muziek die embedded covers heeft. Allemaal zelfde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Afgelopen weekend op M.I.V.W. zag ik een aantal wagens waarbij de eigenaars er een aftermarket double DIN radio in hadden gezet. In een enkel geval was ik verrast hoe netjes deze leek aan te sluiten op de stijl van de rest van het dashboard, maar dan met een aanzienlijk groter scherm, helaas ben ik het merk vergeten.

Zelf heb ik momenteel een RNS 315 met Dynaudio, maar ben op termijn (of afhankelijk van hoe snel ze 'm jatten) misschien van plan deze vervangen met een double DIN met een groter scherm, betere resolutie, en meer functionaliteit (zoals DAB, streaming, albumart etc.).

De audiosystemen van VW zelf zijn zoals bekend geïntegreerd met bijvoorbeeld het informatiescherm tussen de snelheidsmeters (navigatie, MMI, radio, telefoon etc.), en hardwarematig met de microfoon in de dakhemel t.b.v. handsfree, de bediening via het MF stuur, de MMI interface, en de aircobediening.

Vraag is nu of er aftermarketsystemen zijn die dezelfde functionaliteit kunnen bieden, want ik lever liever niet in op de integratie met de auto. Deze Zenec Z-E2015 claimt dit te hebben, maar heeft iemand ervaring met de integratie van aftermarketsystemen in z'n VW, en zaken waar je op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Zenec ken ik niet. Op vwpassat.nl zit een forumlid die deze winkel heeft en ook voor je kan inbouwen http://www.rnswinkel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Wom

Heb zelf in mijn Golf een Pioneer gehad die dubbel DIN was. Erg tevreden over geweest in ieder geval, en de brackets voor de Golf paste prima. Velen dachten dat het van VW zelf was. Die Zenec dingen zijn wat goedkopere klonen van die Pioneers, hoor nooit zoveel positief over de software eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Wom schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:44:
Heb zelf in mijn Golf een Pioneer gehad die dubbel DIN was. Erg tevreden over geweest in ieder geval, en de brackets voor de Golf paste prima. Velen dachten dat het van VW zelf was. Die Zenec dingen zijn wat goedkopere klonen van die Pioneers, hoor nooit zoveel positief over de software eerlijk gezegd.
Als ik naar de productpagina voor Pioneer's 2-DIN radio's kijk wordt hier, anders dan bij Zenec, geen vermelding gemaakt van integratie met de CAN van VW, of überhaupt welk automerk dan ook. Veel functies wel, in dat opzicht precies waar ik naar op zoek ben, en ik was ook altijd fan van de 1-DIN radio's van Pioneer, maar zoals ik al schreef is volledige integratie met de auto, zoals Zenec dat wel lijkt te bieden, een voorwaarde in mijn geval.

Ik ken het merk ook alleen omdat ik ze soms ingebouwd zag bij VW's op meetings, maar het lijkt toch geen kleine jongen te zijn als ik hun introductiepagina lees. Zwitsers bedrijf, development ook in Zwitserland, en naar eigen zeggen de grootste in autonavigatie in de Duitstalige gebieden.

Wat is er niet positief aan de software zoals je schrijft?

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 11-09-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Heeft er iemand ervaring met het loshalen van de buitenste schaal van het klepje van het dashboardkastje? Het slotje van mijn dashboardkastje is stuk (golf 4). Volgens de youtube filmpjes is het dan het makkelijkst om de buitenste schaal er vanaf te halen. Maar ik heb niet het idee dat dat bij mij wil lukken zonder de schaal te breken. Heeft er nog iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Wom

Weemism schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:54:
[...]

Wat is er niet positief aan de software zoals je schrijft?
Alle bediening vanaf het stuur kon ik prima blijven doen naar de Pioneer toe. Echter had ik geen navigatiedisplay tussen de meters, dus of dat tegenwoordig ook werkt durf ik niet te zeggen.

De software van die ZENEC's is in mijn beleving traag. Zeker bij het navigeren wekt dat irritatie op. Kan zijn dat de laatste modellen daar beter mee om gaan, maar zo'n twee jaar terug was het verschil te groot.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
pacificocean schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:26:
Heeft er iemand ervaring met het loshalen van de buitenste schaal van het klepje van het dashboardkastje? Het slotje van mijn dashboardkastje is stuk (golf 4). Volgens de youtube filmpjes is het dan het makkelijkst om de buitenste schaal er vanaf te halen. Maar ik heb niet het idee dat dat bij mij wil lukken zonder de schaal te breken. Heeft er nog iemand tips?
Msschien heb je hier wat aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Bedankt. Deze uitgebreide had ik nog niet gevonden. Bij mij is denk ik het veertje gebroken of zo.

Maar het loshalen zoals men aangeeft op onderstaand plaatje lukt mij niet. Zijn hier nog oplossingen voor?
Afbeeldingslocatie: http://www.myturbodiesel.com/images/a4/interior/gloved1.jpg

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 22:40
Iemand concrete ervaring met de 1.4 TSI 160PK DSG7 in een Golf 6?

Situatie: heb een 1.4 TSI 160PK met DSG7 op het oog met een Golf 6 Variant (die je er gratis bij krijgt 8) ) maar zou graag eens willen weten wat die wagen verbruikt aan 70km/u, 130km/u, 160km/u. Daar vind ik nu eens geen informatie over...

Wil weten of ik goedkoper af zal zijn dan mijn Saab 2.3T op LPG.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Al eens op Google rond gekeken wat er wordt gezegd over de 1.4 TSI en de DSG7? :+

• MarcelGo
  • Laatst online: 09:07
Mijn 1.4TSI met DSG7 bevalt prima maar daar schrijf ik nu pas voor het eerst over...ook de tsi en dsg worden verbeterd. Maar goed er staan veel horror verhalen, ik weet alleen niet hoeveel dat uitgedrukt in een percentage is.

Verbruik bij 70 is extreem laag, rij dan meer dan 35 km op een liter en bij 100 haal ik ruim 20 daarna is het snel minder zuinig, bij 130 haal ik nog maar 16 km per liter

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Stancke schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:43:
Iemand concrete ervaring met de 1.4 TSI 160PK DSG7 in een Golf 6?

Situatie: heb een 1.4 TSI 160PK met DSG7 op het oog met een Golf 6 Variant (die je er gratis bij krijgt 8) ) maar zou graag eens willen weten wat die wagen verbruikt aan 70km/u, 130km/u, 160km/u. Daar vind ik nu eens geen informatie over...

Wil weten of ik goedkoper af zal zijn dan mijn Saab 2.3T op LPG.
Kijk eens op Sprittmonitor.de. Daar staat weliswaar niet per snelheid wat het verbruik is, maar wel het gemiddelde. Alternatief kan je een keer een testrit met de auto doen en dan op het MFD van de auto zelf kijken wat het verbruik is bij een specifieke snelheid.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 22:40
FabianGTI schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:56:
Al eens op Google rond gekeken wat er wordt gezegd over de 1.4 TSI en de DSG7? :+
Ja, maar niet veel terug te vinden over verbruik bij constante snelheid. Op YT enkel filmpje gevonden van het verbruik bij constante snelheid maar dan van de 122pk versie.
MarcelGo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:03:
Mijn 1.4TSI met DSG7 bevalt prima maar daar schrijf ik nu pas voor het eerst over...ook de tsi en dsg worden verbeterd. Maar goed er staan veel horror verhalen, ik weet alleen niet hoeveel dat uitgedrukt in een percentage is.

Verbruik bij 70 is extreem laag, rij dan meer dan 35 km op een liter en bij 100 haal ik ruim 20 daarna is het snel minder zuinig, bij 130 haal ik nog maar 16 km per liter
Ok, ideaal :) Huidig verbruik: https://www.spritmonitor.de/en/detail/621406.html

Ja, de horrorverhalen... Geen idee of ik daarmee moet rekening houden want er is met iedere motor wel iets (1.6 PSA, 2.0TFSI etc.) dus dan moet je niets meer kopen.

Zou gaan over een 2010 1.4TSI met DSG7 bak met ongeveer 70.000km's. Zijn er vanaf bepaalde datum upgrades in omloop geweest of altijd al miserieblokken gehad?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stancke schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:35:
[...]

Ja, maar niet veel terug te vinden over verbruik bij constante snelheid. Op YT enkel filmpje gevonden van het verbruik bij constante snelheid maar dan van de 122pk versie.

[...]

Ok, ideaal :) Huidig verbruik: https://www.spritmonitor.de/en/detail/621406.html

Ja, de horrorverhalen... Geen idee of ik daarmee moet rekening houden want er is met iedere motor wel iets (1.6 PSA, 2.0TFSI etc.) dus dan moet je niets meer kopen.

Zou gaan over een 2010 1.4TSI met DSG7 bak met ongeveer 70.000km's. Zijn er vanaf bepaalde datum upgrades in omloop geweest of altijd al miserieblokken gehad?
Ik heb met m'n Scirocco 1.4TSi 2010 (MY11) ruim 160.000 Km. gereden in iets meer dan 3½ jaar tijd. Blok heeft in die tijd geen één slag verkeerd gegeven en had ook nooit extra olie of iets dergelijks nodig tussen de beurten door (elke 30.000 Km.).

Ik had overigens bewust een handmatige 6 bak omdat ik het blok (direct áf fabriek, onder garantie) door ABT naar iets meer dan 200PK had laten tillen. De DSG bak kan niet goed tegen het bijbehorend aantal Nm's.

Vandaag rijd ik sinds éxact een jaar met zo'n zuinige 2.0 TDi waar ook weer motormanagement software van ABT op draait :o >:)

Ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren áls er een terugroepactie op gaat komen vanwege de huidige perikelen aangaande de Diesels van de VAG groep...

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 23-09-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CPutaSHWgAANkdl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Inmiddels begrepen dat de belastingdienst het ook aan het volgen is. Optie is namelijk een naheffing omdat leaseautos in de verkeerde bijtelling zaten en van de voordelige bpm en wegenbelasting. Maar het is allemaal nog erg prematuur en ook de of en hoe is nog lang niet bepaald.

Makkelijkste optie zou 1 auto 1 overtreding zijn, dus rechtstreeks bij de eigenaar/rijder die de misleiding dan zelf weer mag gaan claimen. Maar een boete voor de verkoper/ leasemaatschappij + versnelde afbouw en openbreken regelingen kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Makkelijk grappen maken over VW nu natuurlijk, en terecht, want ze hebben de zaak nu eenmaal willens en wetens geflest, maar ik kan me niet voorstellen dat alleen VW dit deed.

Andere merken leveren tenslotte dieselmotoren met vergelijkbare prestaties, ik vind het moeilijk te geloven dat die zonder gesjoemel wel op de uitstootnormen zouden zitten.

In de VS wordt het testprogramma nu ook aangepast naar 'real life' omstandigheden, en ik denk dat daar nog heel wat interessants uit gaat komen.

In Europa verwacht ik zulke stappen overigens niet, daar is de autolobby en de bureaucratie te sterk voor in Brussel schat ik in, en zullen tegen de tijd dat er ooit een keer een aanpassing in de testprocedure komt alle merken eventuele softwarecheats hebben aangepast. Daarmee komen veel (Franse) merken dan waarschijnlijk goed weg omdat die niet naar de VS exporteren, en met hun huidige modellen waarschijnlijk nooit onderworpen zullen worden aan real life tests. De Duitsers, Zweden, Italianen en Aziaten zouden het daarentegen erg lastig kunnen krijgen. De boetes voor die merken in de VS zullen per auto niet lager zijn, maar de mediastorm (en de imagoschade) is dan inmiddels al door VW opgevangen waardoor VW uiteindelijk veel harder zal worden getroffen.

Maar goed, eerst maar eens zien of de andere merken zich ook hebben misdragen.
sambalbaj schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:29:
Inmiddels begrepen dat de belastingdienst het ook aan het volgen is. Optie is namelijk een naheffing omdat leaseautos in de verkeerde bijtelling zaten en van de voordelige bpm en wegenbelasting. Maar het is allemaal nog erg prematuur en ook de of en hoe is nog lang niet bepaald.

Makkelijkste optie zou 1 auto 1 overtreding zijn, dus rechtstreeks bij de eigenaar/rijder die de misleiding dan zelf weer mag gaan claimen. Maar een boete voor de verkoper/ leasemaatschappij + versnelde afbouw en openbreken regelingen kan natuurlijk ook.
Ga er maar van uit dat het bij 'volgen' blijft. Naheffen lijkt me juridisch niet haalbaar aangezien de leasemaatschappijen en de 'leasenden' te goeder trouw hebben gehandeld, en redelijkerwijs ervan uit konden gaan dat de opgaven van de autofabrikanten klopten (los van dat al jaren bekend is dat de standaard testcyclus niet overeenkomt met de realiteit, maar dat wordt ook al jaren geaccepteerd).

Hoogstens is dit van invloed op de besluitvorming van de overheid over hoe de belastingen toekomstig zullen worden berekend, en wordt het vervolgens als excuus gebruikt om de bijtellingen/BPM/accijnzen te verhogen. Uiteindelijk gaat het toch alleen om de centen.

[ Voor 45% gewijzigd door Weemism op 25-09-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja. Ze zaten fout. En nu. Torenhoge op het gekke af boetes gaan uitdelen? Met wat voor doel... Een gigantische werkgever op belachelijk hoge kosten jagen? Zelfs de kopers van auto's op kosten jagen? 2e hands markt compleet verzieken? Ook nog even hetzelfde doen bij de andere fabrikanten? Want geloof maar dat ze dit overal doen.
En natuurlijk is het fraude. Maar de hypocriete states waar het barst van de 1 op 3 auto's moeten niet zo zeuren. De hoofdreden dat ze dit daar zo hebben opgespeeld is om "made in America" te beschermen.

Ik vind het allemaal een beetje overdreven en ver gaan. Boetes uitdelen ok. Maar zoals het er nu uit ziet? Man man.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

sambalbaj schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:29:

Lijkt me sterk, het gaat om.de.2.0tdi en daar betaalde je in nl altijd al de volle mep bijtelling voor.

Overigens zou het me niet verbazen als binnenkort andere automerken ook beschuldigd worden van vergelijkbare praktijken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chaoss schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:51:
[...]

Lijkt me sterk, het gaat om.de.2.0tdi en daar betaalde je in nl altijd al de volle mep bijtelling voor.

Overigens zou het me niet verbazen als binnenkort andere automerken ook beschuldigd worden van vergelijkbare praktijken.
Voor de 2.0TDi betaal je in NL (ook als GTD) maar 20% .... En niet de volledige 25% :P

• Scrtz
Vandaag de voorste 2 banden van mijn golf 6 vervangen, blijken alle banden dus van 2010 te zijn, continental premium contact 2's die er dus al 76k kilometers opzitten, toch knap zeg dat ze het zo lang hebben volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 13:21
Scrtz schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:44:
Vandaag de voorste 2 banden van mijn golf 6 vervangen, blijken alle banden dus van 2010 te zijn, continental premium contact 2's die er dus al 76k kilometers opzitten, toch knap zeg dat ze het zo lang hebben volgehouden.
Heb dezelfde banden onder mijn Golf 6 Variant van 2010. Nu al 150k, weliswaar 2 of 3 maanden per jaar winterslofjes. Om het sleet wat gelijkmatiger te maken wissel ik twee keer per jaar de banden voor naar achter en omgekeerd.

Door een lekke band (nagel) heb ik sinds een jaar twee Michelin Energy Saver+ en ik merk duidelijk wanneer de Michelins vooraan staan (meer grip bij optrekken en minder onderstuur). Conti's gaan er volgend jaar af voor opnieuw Energy Saver+ of Primacy 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
C-sharp schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:39:
[...]

Heb dezelfde banden onder mijn Golf 6 Variant van 2010. Nu al 150k, weliswaar 2 of 3 maanden per jaar winterslofjes. Om het sleet wat gelijkmatiger te maken wissel ik twee keer per jaar de banden voor naar achter en omgekeerd.

Door een lekke band (nagel) heb ik sinds een jaar twee Michelin Energy Saver+ en ik merk duidelijk wanneer de Michelins vooraan staan (meer grip bij optrekken en minder onderstuur). Conti's gaan er volgend jaar af voor opnieuw Energy Saver+ of Primacy 3.
Ja heb nu conti premium contact 5 erop laten leggen, via mijn bijbaan 60 euro per band, niks van te zeggen dus. Kwamen als 1 na beste uit de test bij anwb, volgens mij die michelin primacy 3 als nummer 1 idd. Die contact 2's zijn ook al een stuk oudere type banden, maar op de achteras merk je dat toch een stuk minder. Merkte idd ook meteen dat ik veel meer grip heb bij optrekken en de bochten makkelijker door kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
UltraSub schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:21:
Ja. Ze zaten fout. En nu. Torenhoge op het gekke af boetes gaan uitdelen? Met wat voor doel... Een gigantische werkgever op belachelijk hoge kosten jagen? Zelfs de kopers van auto's op kosten jagen? 2e hands markt compleet verzieken? Ook nog even hetzelfde doen bij de andere fabrikanten? Want geloof maar dat ze dit overal doen.
En natuurlijk is het fraude. Maar de hypocriete states waar het barst van de 1 op 3 auto's moeten niet zo zeuren. De hoofdreden dat ze dit daar zo hebben opgespeeld is om "made in America" te beschermen.

Ik vind het allemaal een beetje overdreven en ver gaan. Boetes uitdelen ok. Maar zoals het er nu uit ziet? Man man.
Het doel van een boete is dat je ze afschrikt in de hoop dat hun of andere bedrijven in de branche het niet meer doen (alhoewel we weten dat dit niet altijd werkt is het alternatief nog slechter).
En dan moet de boete wel hoog genoeg zijn want anders schrik je ze niet af. Als je een te lage boete uitdeelt is de kans groot dat ze zich in de vergader zaal gewoon kapot lachen.

En het is niet alsof we het hier over een arm klein bedrijfje hebben. We hebben het over een van de grootste auto fabrikanten ter wereld welke het financieel zeer goed doet. En dit gaat ook niet om slechts een paar auto's.
Daarnaast is dit geen ongeluk maar is het bewust gedaan door hun.

En ja er zijn autos die zuipen alsof het gratis is maar daar gaat dit niet om. Als de TDI motoren 1 op 3 zouden lopen dan was dit probleem er niet.

En dat dit in de VS ontdekt is is gewoon omdat de test methodes hier om te janken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Deadsy schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:11:
[...]

Het doel van een boete is dat je ze afschrikt in de hoop dat hun of andere bedrijven in de branche het niet meer doen (alhoewel we weten dat dit niet altijd werkt is het alternatief nog slechter).
En dan moet de boete wel hoog genoeg zijn want anders schrik je ze niet af. Als je een te lage boete uitdeelt is de kans groot dat ze zich in de vergader zaal gewoon kapot lachen.

En het is niet alsof we het hier over een arm klein bedrijfje hebben. We hebben het over een van de grootste auto fabrikanten ter wereld welke het financieel zeer goed doet. En dit gaat ook niet om slechts een paar auto's.
Daarnaast is dit geen ongeluk maar is het bewust gedaan door hun.

En ja er zijn autos die zuipen alsof het gratis is maar daar gaat dit niet om. Als de TDI motoren 1 op 3 zouden lopen dan was dit probleem er niet.

En dat dit in de VS ontdekt is is gewoon omdat de test methodes hier om te janken zijn.
Wel komisch eigenlijk dat zoiets dan in de VS ontdekt wordt, terwijl het gros daar in van die lomp grote zuip SUV's etc rijden en zich dan druk maken om die 2.0 TDI die 1 op 19 ipv van 1 op 22 loopt? Snap het wel hoor, maar wel weer een hoogstandje 'murican' voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Best wel goed eigenlijk. Worden we hier in europa eindelijk wakker geschud.

Blijkbaar is VW haar voorsprong in betrouwbaarheid, prestaties en emissies van haar diesels helemaal kwijt geraakt terwijl VW ons eigelijk het tegenovergestelde wilde doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:14:
[...]

Wel komisch eigenlijk dat zoiets dan in de VS ontdekt wordt, terwijl het gros daar in van die lomp grote zuip SUV's etc rijden en zich dan druk maken om die 2.0 TDI die 1 op 19 ipv van 1 op 22 loopt? Snap het wel hoor, maar wel weer een hoogstandje 'murican' voorbeeld.
Nog veel komischer wordt 't als je jezelf bedenkt dat VW (VAG) de meeste "import" aan voertuigen levert in de US terwijl heel/half Detroit volledig op z'n gat ligt en Diesel daar sowieso (onterecht) al niet echt populair is.

PSA & Renault hadden ze ook kunnen benoemen maar die leveren amper/geen auto's in de US. De Fiat groep; Daarmee raken ze alleen Chrysler (en dus zichzelf),voor de rest amper iets, ook al heeft Ferrari daar tegenwoordig de grootste afzet wereldwijd.

Mercedes en BMW .... Liggen ook (al) onder vuur.

Ford en Opel ... Beide US, die laatste via GM. Volvo... Zet veel Trucks af maar naar verhouding zet dat ook geen doden aan de zeik (zoden aan de dijk).

Hebben we nog meer fabrikanten/groepen buiten de Japanse/Koreaanse en tegenwoordig Chinese welke al jaren last hebben van dat "regiem" ?

Maar: http://www.telegraaf.nl/b...an_4.100_auto_s_op__.html PON laat inmiddels ook iets van zich horen in de media. België en Zwitserland hadden al sinds vanochtend een import-stop :X

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 28-09-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijke klap voor VAG. VW moet het voor een heel groot hebben van imago, dat ligt nu aan gruzelementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Even iets positiefs tussen alle negatieve ellende door. Zaterdag gereden in de nieuwe Volkswagen Passat (vader is op zoek naar een opvolger van z'n huidige Passat), businessline 1.6 TDI gereden, het diesel blok viel een beetje tegen, maar grote kans dat het de 1.4 150PK benzine gaat worden. Het was wel een hele vette bak, virtual cockpit viel erg goed in de smaak, de 19" wielen en het schuifdak waren ook top. En daarbij reed ie ook nog echt goed (fijn stuur, goede directe feedback enz). Erg fijne bak om in te rijden, maar dan wel in de benzine en met DSG :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg al ruim dertig jaar dat al die statische tests lulkoek zijn, je moet het meten onder de echte gebruiksomstandigheden dus op de weg bij normaal doordeweeks gebruik.

Elke simulatie is geen weergave van de uitstoot op de weg bij al de wisselende krachten die optreden.

Hopelijk komt men ook eens wakker na dit debacle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:10:
Ik zeg al ruim dertig jaar dat al die statische tests lulkoek zijn, je moet het meten onder de echte gebruiksomstandigheden dus op de weg bij normaal doordeweeks gebruik.

Elke simulatie is geen weergave van de uitstoot op de weg bij al de wisselende krachten die optreden.

Hopelijk komt men ook eens wakker na dit debacle.
Juist door die wisselende krachten kun je ook geen goede test neerzetten, de een geeft meer gas dan de ander, de een schakelt sneller op dan de ander, en dan nog m,aar niet te spreken over het weer, het wegdek, de banden en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:17:
[...]

Juist door die wisselende krachten kun je ook geen goede test neerzetten, de een geeft meer gas dan de ander, de een schakelt sneller op dan de ander, en dan nog m,aar niet te spreken over het weer, het wegdek, de banden en ga zo maar door.
Zo'n test kun je juist wél heel goed uitvoeren. Simpel de motor als afzonderlijk "item" zien en dat ding dan ook als losstaand item aan gestandaardiseerde testen onderwerpen.

Dat je een 1.0 Ecotec blokje niet in een F150 moet leggen.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:59
Scrtz schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:17:
[...]

Ik zie een test voor me waar je bij wijze van spreken 1000 willekeurige mensen (dus geen zorgvuldig uitgekozen "officiële" controleurs!) laat rijden in het model auto wat getest moet worden. Mits het om een goed uitgevoerde aselecte steekproef gaat, krijg je zo een veel natuurgetrouwere weergave van het verbruik. Bovendien, spreken advertenties en boordcomputers niet over "gemiddeld verbruik"? Dat lijkt me pas in de door mij geschetste test gelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
nokiaan958GB schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:41:
Best wel goed eigenlijk. Worden we hier in europa eindelijk wakker geschud.

Blijkbaar is VW haar voorsprong in betrouwbaarheid, prestaties en emissies van haar diesels helemaal kwijt geraakt terwijl VW ons eigelijk het tegenovergestelde wilde doen geloven.
Is het eigenlijk ook. Maar de VS kijkt niet naar verbruik puur naar wat er uit de uit laat komt en dat is eigenlijk wel fijn, Nja niet dat hun niet naar verbruik kijken maar dat mensen zoals de Yanks zo veel verder zijn met de wetgeving.

@wimmel_1
De verkopen van VAG in de VS vallen geloof ik ook tegen, de cijfers zijn niet wat ze ervan gehoopt hadden. En dat ze de nr1 zijn qua import is geloof ik vooral omdat Toyota, Honda etc veel van de voertuigen die in de VS verkocht worden ook in de VS maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Net toevallig ook weer een stukje over de 2 liter TFSI motoren van "Audi" bij Radar.
Uiteraard weer een hoop misinformatie, ze hebben 1/8ste seconde een plaatje van een Mk5 GTI laten zien en verder word er alleen gesproken over Audi's van 2009 tot nu. Komt ook een meneer met 1 liter olie op 340KM, dan heb je toch wat meer mis dan zuigerveren dunkt me :')...

Daarnaast, onze 2.0 TFSI lust ook wel een lekkere slok olie, ik dacht 1 liter op 1500KM. Maar ja, wat wil je? Die motoren zijn niet berekend op die korte stukjes die er meestal mee word gereden, we merken zelf ook dat als er eens goed plankgas geknald word op de Autobahn dat de motor een stukje beter doortrekt en ook wel wat mooier loopt. Komt gewoon door die roetopbouw, zie je ook aan de chromen uitlaat die dan roetzwart is :+

Zelf ben ik al enige tijd bezig met rijlessen in een Citroen C3 1.6 Diesel met als fabrieksopgave 1:28,3. Ik haal 1:25 gemiddeld met "het nieuwe rijden". En ik vind hetgene waar wij betreffende zuinig rijden op moeten letten af en toe wel heel erg ver gaan, zit je lekker met 800rpm te stotteren... Wat ik wil zeggen is dat die fabrieksopgaven sowieso nooit kloppen, en dat men zich daar dus ondertussen wel eens bewust van zou moeten zijn. Ik zou zelf bijvoorbeeld al eens niet zó extreem erop gaan letten, maar dan gaat het verbruik er natuurlijk ook niet beter van worden.

Daarnaast staat Volkswagen of op zijn minst VaG in onze familie muurvast als automerk, mijn omgeving weet dat ondertussen maar al te goed en ik weet niet hoe vaak ik al betogen heb kunnen houden over het "dieselschandaal" maar het komt me ondertussen al de oren uit. Men meent werkelijk waar de gekste dingen, men haalt dingen aan die gewoon direct van horen/zeggen over zijn gekomen en boven alles heeft men eigenlijk geen enkel idee waar het nu eigenlijk om gaat. Zo hebben de buren het over ons wagenpark wat dus zeer vervuilend zou zijn (geen enkele Diesel), hebben de collega's het over "dat Volkswagen falliet gaat" en heeft Henk en Marie het over "het compleet vertrouwenverlies in Volkswagen en verkoop van auto's met flink lagere prijzen".

Ik denk dat als ik ergens grof geld op zou mogen inzetten dat het wel aandelen VaG zouden zijn, ik ben weinig zeker in mijn leven, maar dit zou wel eens een leuk rendement kunnen opleveren. Alsof VaG omvalt door dit schandaal, ik durf te beweren dat VaG echt niet het enige concern is wat deze praktijken toepast op auto's. Is het niet met software, dan is het wel met 2 liter brandstof in de tank, alles wat gewicht kost eruit en fietsbanden eronder en het liefst nog een tester met anorexia...

Mijn mening: ze zitten "fout", ze gaan het goed oplossen zoals Volkswagen betaamd en ze komen er boven alles sterker bovenuit. Daarnaast is het gigantisch opgeblazen door de Media, maar dat gebeurd wel vaker als de meneren en mevrouwen op de nieuwsredactie niks over Jan Doedel kunnen roddelen in de krant. Wat ik veel erger vind zijn de ronduit zielig mensen aan de andere kant van de grote plas, men heeft NOOIT, maar dan ook werkelijk nooit geklaagd over de stof NOx en ik durf te wedden dat men hier ook nog nooit van gehoord heeft, maar dat zal dan wel allemaal wel aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Evano schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:47:
[...]

Ik zie een test voor me waar je bij wijze van spreken 1000 willekeurige mensen (dus geen zorgvuldig uitgekozen "officiële" controleurs!) laat rijden in het model auto wat getest moet worden. Mits het om een goed uitgevoerde aselecte steekproef gaat, krijg je zo een veel natuurgetrouwere weergave van het verbruik. Bovendien, spreken advertenties en boordcomputers niet over "gemiddeld verbruik"? Dat lijkt me pas in de door mij geschetste test gelden...
Ja dat is waar, dat is voor de consument wel een goede test, maar denk dat overheden e.d. daar nooit gebruik van zullen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:33:
Daarnaast, onze 2.0 TFSI lust ook wel een lekkere slok olie, ik dacht 1 liter op 1500KM. Maar ja, wat wil je? Die motoren zijn niet berekend op die korte stukjes die er meestal mee word gereden, we merken zelf ook dat als er eens goed plankgas geknald word op de Autobahn dat de motor een stukje beter doortrekt en ook wel wat mooier loopt. Komt gewoon door die roetopbouw, zie je ook aan de chromen uitlaat die dan roetzwart is :+
Dit meen je niet serieus toch? 1 L olie op 1500 km is ronduit schandalig.
Zelf ben ik al enige tijd bezig met rijlessen in een Citroen C3 1.6 Diesel met als fabrieksopgave 1:28,3. Ik haal 1:25 gemiddeld met "het nieuwe rijden". En ik vind hetgene waar wij betreffende zuinig rijden op moeten letten af en toe wel heel erg ver gaan, zit je lekker met 800rpm te stotteren... Wat ik wil zeggen is dat die fabrieksopgaven sowieso nooit kloppen, en dat men zich daar dus ondertussen wel eens bewust van zou moeten zijn. Ik zou zelf bijvoorbeeld al eens niet zó extreem erop gaan letten, maar dan gaat het verbruik er natuurlijk ook niet beter van worden.
Ik denk wel dat we hier onderscheid moeten maken tussen een verbruik dat 1,13 maal zo hoog is als de fabrieksopgave, en emissies die een keer of 40 te hoog zijn.
Daarnaast staat Volkswagen of op zijn minst VaG in onze familie muurvast als automerk, mijn omgeving weet dat ondertussen maar al te goed en ik weet niet hoe vaak ik al betogen heb kunnen houden over het "dieselschandaal" maar het komt me ondertussen al de oren uit. Men meent werkelijk waar de gekste dingen, men haalt dingen aan die gewoon direct van horen/zeggen over zijn gekomen en boven alles heeft men eigenlijk geen enkel idee waar het nu eigenlijk om gaat. Zo hebben de buren het over ons wagenpark wat dus zeer vervuilend zou zijn (geen enkele Diesel), hebben de collega's het over "dat Volkswagen falliet gaat" en heeft Henk en Marie het over "het compleet vertrouwenverlies in Volkswagen en verkoop van auto's met flink lagere prijzen".
Ik lees van jou hier ook de gekste dingen, zo zou een olieverbruik van 1 L per 1500 km vrij normaal zijn ("gemaakt voor de Autobahn") en vergelijk je emissiewaarden die 4000% (!!) zijn van de fabrieksopgave met een verbruik dat in de praktijk 13% hoger ligt dan de fabrieksopgave.
Ik denk dat als ik ergens grof geld op zou mogen inzetten dat het wel aandelen VaG zouden zijn, ik ben weinig zeker in mijn leven, maar dit zou wel eens een leuk rendement kunnen opleveren. Alsof VaG omvalt door dit schandaal, ik durf te beweren dat VaG echt niet het enige concern is wat deze praktijken toepast op auto's. Is het niet met software, dan is het wel met 2 liter brandstof in de tank, alles wat gewicht kost eruit en fietsbanden eronder en het liefst nog een tester met anorexia...
De fraude met de software is een heel stuk erger dan het afplakken van naden, het verwijderen van een spiegel etc.

Het is tijd dat VAG weer eens kwaliteit gaat maken, er is een lange lijst met technische problemen. De betrouwbaarheid is mediocre at best. Olieverbruik van de TFSI motoren, TSI drama met distributiekettingen, DSG problemen, verstoppende pompverstuiver diesels etc. etc.

Het ziet er allemaal hartstikke goed uit, maar onderhuids is er zo veel mis. Vraag het een Passat CC rijder maar eens, dat is mogelijk de slechtste premium auto ooit gemaakt. Schitterend ding, maar met kwaliteit heeft het allemaal weinig te maken.
Mijn mening: ze zitten "fout", ze gaan het goed oplossen zoals Volkswagen betaamd en ze komen er boven alles sterker bovenuit.
Ik zie niet hoe ze hier sterker van zouden worden? VW drijft op imago, als dat ploft dan is er heel weinig reden om een VW te kiezen boven pakweg een Toyota. De Japanners (Toyota, Honda, Mazda) liggen heel ver voor als het om kwaliteit gaat.

En VW staat nou niet direct bekend om hun coulance als het gaat om het oplossen van technische problemen.
Daarnaast is het gigantisch opgeblazen door de Media, maar dat gebeurd wel vaker als de meneren en mevrouwen op de nieuwsredactie niks over Jan Doedel kunnen roddelen in de krant. Wat ik veel erger vind zijn de ronduit zielig mensen aan de andere kant van de grote plas, men heeft NOOIT, maar dan ook werkelijk nooit geklaagd over de stof NOx en ik durf te wedden dat men hier ook nog nooit van gehoord heeft, maar dat zal dan wel allemaal wel aan mij liggen :)
Dat ligt denk ik aan jou, de emissie-eisen in de States zijn heel streng en dat is niet omdat ze geen idee hebben waar ze het over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:08:
[...]
Dit meen je niet serieus toch? 1 L olie op 1500 km is ronduit schandalig.
Hier hetzelfde, 2.0 L atmosferisch (2003), met het olieverbruik, schijnt een fout te zijn in de olieschraapveren. Deze werken na verloop van tijd niet goed meer waardoor het blok olie begint te verbruiken. Echter een revisie van een paar duizend euro is toch vele malen duurder dan een litertje. Je kan een hoop olie bijvullen voor de prijs van de motorrevisie :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Frunz schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:42:
[...]

Hier hetzelfde, 2.0 L atmosferisch (2003), met het olieverbruik, schijnt een fout te zijn in de olieschraapveren. Deze werken na verloop van tijd niet goed meer waardoor het blok olie begint te verbruiken. Echter een revisie van een paar duizend euro is toch vele malen duurder dan een litertje. Je kan een hoop olie bijvullen voor de prijs van de motorrevisie :P .
Schijnt een productiefout te zijn in de TFSI motoren die in de USA is toegegeven door VW, maar in europa blijkbaar nog niet. Zie ook:
http://www.audiclaim.nl/
http://www.radartv.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
pacificocean schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:56:
[...]

Schijnt een productiefout te zijn in de TFSI motoren die in de USA is toegegeven door VW, maar in europa blijkbaar nog niet. Zie ook:
http://www.audiclaim.nl/
http://www.radartv.nl/
Zoek maar is op motorcode ALT (2.0L, 20V, 96kW), is hetzelfde blok als nu in de TFSI motoren wordt gebruik, alleen zonder turbo en andere cilinderkop. Er staan een hoop verhalen op internet over olieverbruik van 1L op 1500 km tot zelfs 1L op 500 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
anorexia...

Mijn mening: ze zitten "fout", ze gaan het goed oplossen zoals Volkswagen betaamd en ze komen er boven alles sterker bovenuit. Daarnaast is het gigantisch opgeblazen door de Media, maar dat gebeurd wel vaker als de meneren en mevrouwen op de nieuwsredactie niks over Jan Doedel kunnen roddelen in de krant. Wat ik veel erger vind zijn de ronduit zielig mensen aan de andere kant van de grote plas, men heeft NOOIT, maar dan ook werkelijk nooit geklaagd over de stof NOx en ik durf te wedden dat men hier ook nog nooit van gehoord heeft, maar dat zal dan wel allemaal wel aan mij liggen :)
Je moet niet zo emotioneel reageren op wat anderen zeggen. Ik zit mijn buurman ook wel eens op te ruien over zijn automerk.

Wat is er trouwens opgeblazen?
Dat de zwartepieten discussie binnenkort waarschijnlijk weer oplaait vind in opgeblazen lucht. Maar dat miljoenen autokopers zijn bedonderd, moet tot de bodem worden uitgezocht.

Vorige week van VW-kant met veel bombarie aangekondigd dat de schuldigen zouden worden aangewezen. Heb ik iets gemist of zijn ze nog niet gevonden ? O-)
[wantrouwmodus]Vast weer een politiek spelletje. Schuldige weet dat baas het ook wist maar er niets aan heeft gedaan. Ook zijn baas...... Als er iemand wordt gewipt gaat de beerput open.[/small]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja jij hebt wat gemist, het duitse OM heeft een onderzoek gestart, lijkt me logisch dat dit iets is wat je niet even binnen een week afrond. Verder heeft de duitse regering bij VW aangegeven dat ze tot 7 oktober hebben om met een "oplossing" te komen voor het dieselschandaal... wat de regering als oplossing beschouwd is mij niet duidelijk.

Overigens doen we nu of VW de eerste en enige is die dit overkomt, maar VW is niet de eerste die dit overkomt en zal ook zeker niet de laatste zijn. Het rommelt bij andere merken ook wat dit betreft.

Maar als je de grootste autofabrikant ter wereld ben krijg je nu eenmaal extra aandacht. Daarnaast komt dit de Amerikanen wel erg goed uit om hun binnenlandse economie te beschermen, als VW een Amerikaans merk was geweest hadden we er imho nooit wat over gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zever, wat ze nu uitgespookt hebben kan je op deze manier niet goedpraten, trouwens: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150929_01893409

Objectief blijven is moeilijk blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat probeer je nu met je link duidelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Chaoss schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:32:
Ja jij hebt wat gemist, het duitse OM heeft een onderzoek gestart, lijkt me logisch dat dit iets is wat je niet even binnen een week afrond. Verder heeft de duitse regering bij VW aangegeven dat ze tot 7 oktober hebben om met een "oplossing" te komen voor het dieselschandaal... wat de regering als oplossing beschouwd is mij niet duidelijk.

Overigens doen we nu of VW de eerste en enige is die dit overkomt, maar VW is niet de eerste die dit overkomt en zal ook zeker niet de laatste zijn. Het rommelt bij andere merken ook wat dit betreft.

Maar als je de grootste autofabrikant ter wereld ben krijg je nu eenmaal extra aandacht. Daarnaast komt dit de Amerikanen wel erg goed uit om hun binnenlandse economie te beschermen, als VW een Amerikaans merk was geweest hadden we er imho nooit wat over gehoord :)
Nja de binnenlandse economie beschermen? Zo groot is VW in de VS niet, dus een gevaar voor de Amerikaanse merken zou ik ze niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ah, ik doelde op dit bericht http://www.nu.nl/beurs/41...chuldigen-schandpaal.html
Was dus gebakken lucht. Als het OM er mee bezig gaat, gaan er zomaar een paar maanden overheen.

Jullie kunnen wel zeggen dat VW niet de enige is. Dat is afleidingstaktiek en daar koop ik niks voor. We hebben het wel over Das Auto waar heel veel autokopers op hebben vertrouwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nokiaan958GB schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:26:
Jullie kunnen wel zeggen dat VW niet de enige is. Dat is afleidingstaktiek en daar koop ik niks voor. We hebben het wel over Das Auto waar heel veel autokopers op hebben vertrouwd!
Ik denk niet dat er veel particuliere kopers zijn die een auto selecteren op de uitstoot, en al helemaal niet de groep mensen die bewust voor een 2.0tdi kiest.

De grootste groep mensen die iets geeft om de emissie waardes geeft eigenlijk niet om de emissie waardes maar om de bijtelling. Van alle VW rijders in mijn omgeving heb ik echt een /care houding vernomen. Dan vraag ik me toch echt af hoe groot de groep VW rijders is die zich daadwerkelijk bedonderd voelen.

Is het een kwalijke zaak? uiteraard! Gaat dit grot gevolgen hebben voor toekomstige verkoopcijfers van VW? ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 20:48
Vw zal gewoon goed blijven verkopen,dit duurt nog een maand of drie dan is alles weer koek en ei.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Chaoss schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:40:
[...]

Ik denk niet dat er veel particuliere kopers zijn die een auto selecteren op de uitstoot, en al helemaal niet de groep mensen die bewust voor een 2.0tdi kiest.

De grootste groep mensen die iets geeft om de emissie waardes geeft eigenlijk niet om de emissie waardes maar om de bijtelling. Van alle VW rijders in mijn omgeving heb ik echt een /care houding vernomen. Dan vraag ik me toch echt af hoe groot de groep VW rijders is die zich daadwerkelijk bedonderd voelen.

Is het een kwalijke zaak? uiteraard! Gaat dit grot gevolgen hebben voor toekomstige verkoopcijfers van VW? ik betwijfel het.
Ze zullen zich denk ik bedonderd voelen wanneer na de fix van VW hun auto wat minder lekker rijd.

En mensen die een auto gekocht hebben vanwege een slogan of verkoop praatje hebben hele andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zou iig geen fix willen. Flauwekul met die uitstoot. Zijn altijd nog 100x schoner dan die Amerikaanse zooi. Daarom is het zo hypocriet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:40:
[...]

De 2.0tdi is wat mij betreft de opvolger van de 1.9tdi pd 100, 105 en 130pk (2000 t/m 2008).
Begrijp dat dit probleem de commonrail versie (vanaf 2008), de opvolger van de 2.0tdi pd (2005 t/m 2008) betreft.

Deze motor is gewoon de motor voor gezinsauto's als de passat en de golf al is daar op een gegeven moment voor ons zuinige nederlanders de 1.6tdi aan de onderkant aan het motorgamma bijgevoegd.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Niet echt, vroeger had je een 1.9tdi met 90pk en mensen die wat meer wilden konden kiezen voor een 110pk.

Bij de nieuwe modellen was de 1.6tdi met 105pk het instap model en voor mensen die wat meer vermogen wouden was er de 2.0tdi. Die laatste is dus voorzien van de eco software :P

In Nederland is uiteraard de 1.6tdi veel verkocht, de groep mensen die bewust voor een 2.0tdi kochten zullen dat niet gedaan hebben omdat ze een milieu vriendelijk autootje wilden, dus ik denk niet et dat er nu een grote groep VW bezitters is die zich daadwerkelijk belazerd voelen.

Het is een kwalijke zaak net als verbruikscijfers die niet kloppen ik vind het ook goed dat dit soort dingen aan het licht komen zodat de meet methodes aangepast gaan worden.

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Voor de VW liefhebbers op dit forum, een gave sleeper build van een vw beetle
YouTube: How To Build A Sleeper [Feature Length]

doel is/was om 10x meer vermogen in een auto te krijgen, zonder dat je dit aan de buitenkant ziet.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:47
Wat een bullshit, mijn Citroën ZX van 19 jaar oud, die bij inruil 320.000km gelopen had was zo lek als een mandje. De olie liep er aan alle kanten net zo hard uit dan dat het er in ging. Olieverbruik: 1 liter op 7000km.

Als je echt 1 op 1500km rijd, is er intern iets goed mis. Ik ken de verhalen van mijn collega's ook, de zakelijke auto's zijn hier inmiddels voornamelijk VAG geworden, voornamelijk Skoda momenteel. Fijn spul hoor, "1 liter olie erop en u heeft 1000km gereden? Nee hoor meneer, dat is heel normaal tegenwoordig"

De Duitse degelijkheid bij VAG is al jaren ver te zoeken en voor al dat gesjoemel en gepruts betalen ze nu de prijs.

Kan natuurlijk ook heel goed komen door de almaar strenger wordende milieu eisen. Die worden ieder jaar strakker en legt i.m.o. veel druk op autofabrikanten om hier maar aan te voldoen op alle mogelijke manieren. Dan kan ik me best voorstellen dat er fouten optreden als de ontwikkeling zo hard moet gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 30-09-2015 14:20 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn Saab 9-5 uit 1999 (ook alweer 16 jaar oud) met 340k km op de teller verbruikt ook gewoon geen olie. Hij lekt niet, verbruikt niks en rijdt nog op LPG (G3) ook. 1 liter per 1500km is gewoon onacceptabel :X Dan moet je op vakantie onderweg al een kannetje olie meenemen :D Ik vind het heerlijk dat ik nooit hoef bij te vullen, dat doen ze bij de garage wel bij het verversen om de 20k km ofzo :P

Wat betreft het gesjoemel met die tests: ik ben ervan overtuigd dat veel meer fabrikanten dat doen. En dan heb ik het dus niet over optimaliseren voor de gestandardiseerde test in een laboratorium, zoals bijvoorbeeld met hybrides goed te doen is, maar het veranderen van het motorprogramma zodra een test gedetecteerd wordt. Dat eerste kun je de fabrikanten nauwelijks kwalijk nemen, die willen gewoon een zo goed mogelijke uitslag en richten zich dus volledig op die test. Het bewust veranderen van een motorprogramma in iets dat verder nooit gebruikt wordt, dat is naar mijn mening een heel ander verhaal.

Maar goed, nu het zo onder een vergrootglas ligt is het een kwestie van tijd tot andere fabrikanten door de mand vallen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
Grrrrrene schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:44:
Mijn Saab 9-5 uit 1999 (ook alweer 16 jaar oud) met 340k km op de teller verbruikt ook gewoon geen olie. Hij lekt niet, verbruikt niks en rijdt nog op LPG (G3) ook. 1 liter per 1500km is gewoon onacceptabel :X Dan moet je op vakantie onderweg al een kannetje olie meenemen :D Ik vind het heerlijk dat ik nooit hoef bij te vullen, dat doen ze bij de garage wel bij het verversen om de 20k km ofzo :P
Dat is inderdaad onacceptabel. Mijn 1972 Mini gebruik nog minder olie dan dat, en ze staan toch wel bekend om auto's waar je iedere keer je olie moet checken...
Ik denk dat ik ongeveer een halve liter per 2500km gebruik. :P Nu ga ik zijn motor binnenkort reviseren dus dan zal het wel minder zijn.
Om die reden heb ik ook in mijn andere auto altijd extra olie in de auto (VW Up!) maar sinds ik hem heb nog geen druppel olie nodig gehad. Terwijl ze zeiden dat de eerste 1500km er mogelijk olie verbruik kan zijn. Ik sta ondertussen op 7000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In de moderne motorblokken vandaag zit er low friction dunloop olie. Low friction is heel leuk maar ook 1 groot nadeel. De cohesie van de oliemoleculen is een stuk lager. Het is eigenlijk heel makkelijk voor te stellen. Probeer met een schop 10l pudding te verplaatsen en probeer datzelfde met 10l water.

En koudstarts zijn vooral funest voor deze olie. De tapse zuiger moet voldoende ruimte hebben om thermisch uit te zetten waardoor je in plaats van 0.10mm (warm) speling plots 0.30mm speling hebt (koud). De olieschraapveren hebben het vandaag een pakje moeilijker als 10 jaar geleden enkel omdat de olie een heel stuk dunner is.

Met mijn 10 jaar oude motorblok merk ik dat ook heel goed, 5W30 olieverbruik en met 5W40 geen olieverbruik. De reden daarvoor is niet omdat de olie dunner is (want 5 koud) maar omdat deze een lagere warme viscositeit waardoor er meer olie verdampt (Wat ook niet persé slecht is). Overigens succes met het scheppen van damp :+

Kortom er zitten hier mensen appels met peren te vergelijken en ze komen tot de conclusie dat ze het recept niet hebben om er appelstroop (met peren) van te maken. What else is new at GoT :?
Marinusvw schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:34:
Terwijl ze zeiden dat de eerste 1500km er mogelijk olie verbruik kan zijn. Ik sta ondertussen op 7000km.
Dat is normaal dat ze dat zeggen. Door het honen zit de structuur eral in maar de oppervlakte ruwheid is nog te hoog (ondanks dat honen al erg fijn is). De zuigerveren moeten zich hier nog gaan inwerken op de cilinderwand en dat heeft tijd nodig. Bij gereviseerde motoren vervang ik na 100km al de olie (wat overeenkomt met 3 warm up cycles) en filter en na 500km en 1500km nog eens. Je ziet echt stelselmatig de filter minder grijs worden van de metaaldelen.
Amaze86 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:42:
Vw zal gewoon goed blijven verkopen,dit duurt nog een maand of drie dan is alles weer koek en ei.
Een zinnige quote, waar gaan we dat schrijven? :)

[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 01-10-2015 18:29 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1 ... 4 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.