Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 89 Laatste
Acties:
  • 383.655 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Ik ben aan het kijken naar een VW Polo Blue Motion.
Mijn leasepartij / dealer vertellen mij dat er beperkt aantal modellen nog beschikbaar zijn want: De huidige VW Polo word niet meer gemaakt.

Het lijkt dus niet mogelijk om zelf een Polo / met optielijst samen te stellen, want VAG maakt ze niet meer (zegt men) Ik kan dit echter nergens terug vinden, weet iemand hier meer van?

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:18

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

quote:
3DDude schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:27:
Ik ben aan het kijken naar een VW Polo Blue Motion.
Mijn leasepartij / dealer vertellen mij dat er beperkt aantal modellen nog beschikbaar zijn want: De huidige VW Polo word niet meer gemaakt.

Het lijkt dus niet mogelijk om zelf een Polo / met optielijst samen te stellen, want VAG maakt ze niet meer (zegt men) Ik kan dit echter nergens terug vinden, weet iemand hier meer van?
Vreemd, want net een (dik) jaar geleden heeft de Polo een update gehad...
http://www.autoblog.nl/ni...n-facelift-gekregen-64667
http://www.autoblog.nl/ni...-bijtelling-prijzen-65562

Als ik nog op dealerextranet kon kijken had ik even de laatste status bekeken, maar lukt helaas niet meer...
Op volkswagen.nl kan ik gewoon configureren. Heeft je leasemaatschappij wellicht enkele op voorraad waar ze eerst vanaf willen (nb, de vorige pre-facelift model)?

DerOllie wijzigde deze reactie 18-05-2015 16:33 (8%)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Misschien trekken ze het interieur nu gelijk met de rest?
Edit : O, dat is grotendeels al zo zelfs...

DennusB wijzigde deze reactie 18-05-2015 19:20 (28%)

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:08:
Even nog Sssst..... De nieuwe navigatie software/kaarten update van VW (Here) is beschikbaar :+
Zoveel veranderd dan dat je dat zo zegt? Anders moet ik die van mijn pa even updaten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Scrtz schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:40:
[...]

Zoveel veranderd dan dat je dat zo zegt? Anders moet ik die van mijn pa even updaten :P
Mwah, de kaarten zijn gewoon weer bijgewerkt met de meest nieuwe (bekende) wijzigingen op het wegennet. Maar als iedereen dat spul gelijktijdig gaat downloaden dan wordt die server er daar niet veel sneller op.

Bij de vorige update was ik voor het downloaden van ~17GB ruim 6 uur kwijt, nu nét een half uurtje :P

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:16

Maximus

Brian not Brain

Het was even aan kloten, je moet echt 7Zip gebruiken en dan de Flashcard formaten als FAT32. Toen ik dat gedaan had werkte alles wel naar behoren.

Best bijzonder dat een andere unarchiver wel leidt tot goede resultaten. Maar goed, het is geregeld

Trotse pappa van Matthijs - 12-08-2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Mooi dat 't opgelost is zónder dat je er voor naar de dealer moest rijden!!

Is inderdaad héél apart, en dat is waarschijnlijk ook de rede dat er vrij weinig info over te vinden was. Enige wat ik me voor kan stellen is dat er tijdens het combineren van de afzonderlijke .zip bestanden tot de gehele directorystructuur iets fout loopt.

Ik download eigenlijk altijd, wanneer mogelijk, het volledige bestand in eens zodat er alleen maar uitgepakt hoeft te worden.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 19-05-2015 12:14 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:16

Maximus

Brian not Brain

quote:
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:13:
Mooi dat 't opgelost is zónder dat je er voor naar de dealer moest rijden!!

Is inderdaad héél apart, en dat is waarschijnlijk ook de rede dat er vrij weinig info over te vinden was. Enige wat ik me voor kan stellen is dat er tijdens het combineren van de afzonderlijke .zip bestanden tot de gehele directorystructuur iets fout loopt.

Ik download eigenlijk altijd, wanneer mogelijk, het volledige bestand in eens zodat er alleen maar uitgepakt hoeft te worden.
Bijzondere was zelfs dat ik de grote file had gedownload en niet de losse zipfiles juist om een probleem te voorkomen. Maargoed, de gremlins hebben hun werk gedaan ;)

Trotse pappa van Matthijs - 12-08-2017

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

_Christiaan_

Master of SOG

Crosspost vanuit het Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 120 topic

Bij deze even mijn 'nieuwe' auto voorstellen :) Golf 1.6 TDI automaat.

Plaatjes zijn klikbaar voor groot

Opties:
  • Clima
  • Dynaudio speakers (OEM)
  • Parkeersensoren voor & achter
  • Elektrisch verstelbare+verwarmbare+inklapbare spiegels, met verlichting eronder ('puddle lights')
  • Voetruim verlichting (ook dimbaar via de MFA 8) )
  • DSG-7 automaat met schakelflippers (die ik nooit ga gebruiken)
  • LED achterlichten
  • Alarm-plus
  • RNS 510 met premium telefoon voorbereiding
En nog wat bijna-standaard dingen zoals automatisch dimbare binnenspiegel, knopjes op stuur, regensensor, lichtsensor.

Voor de rest ga ik nog wat dingen aan laten passen met VCDS, zoals bijv. het akoestische signaal bij het op slot doen. Ik had dit bij mn vorige Golf en ik mis dat nu wel (zo weet ik zeker dat ik hem op slot heb gedaan en dat het alarm aan staat).

Vandaag heb ik het volgende gehaald:

(geen eigen foto)

Een navilock :') Jammer dat dit nodig is maar _hopelijk_ laten ze de auto daardoor met rust. Wil niet te laat komen op mn werk omdat een stel stakkers mn ruit intikken voor een RNS 510. Gelukkig zaten die pinnen al in de auto dus hoefde alleen maar die kap te kopen.

NOSIG

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waar ik mij nog steeds over verbaas, is dat VW voor de cruise control nog steeds als 1 of ander verstopt pookje met veel te kleine knopjes en achterhaalde bediening gebruikt. Hebben ze daar geen testrijders/product designers die dezelfde mening hebben als ik? :P
Het knopje op het uiteinde gaat dan nog enigszins, maar het schuifje bovenop voor on/cancel/off is gewoon onhandig, en een CC zou niet iets moeten zijn waarvoor je je hand van het stuur moet halen.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:14
quote:
_ferry_ schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:51:
Waar ik mij nog steeds over verbaas, is dat VW voor de cruise control nog steeds als 1 of ander verstopt pookje met veel te kleine knopjes en achterhaalde bediening gebruikt. Hebben ze daar geen testrijders/product designers die dezelfde mening hebben als ik? :P
Het knopje op het uiteinde gaat dan nog enigszins, maar het schuifje bovenop voor on/cancel/off is gewoon onhandig, en een CC zou niet iets moeten zijn waarvoor je je hand van het stuur moet halen.
Niet meer. Golf 7 heeft de knoppen op het stuur.

@Christiaan. Mooie wagen hoor. Heel veel plezier. Hopen dat ze je navigatie en xenon laten zitten. Dsg top. Rijdt erg fijn vind ikzelf.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Waarom moet je CC uitzetten?

Dat schuifje staat in mijn passat al op on zolang ik die auto heb. Werkt prima hoor. Linker middelvinger tegen het pookje om te activeren, koppeling/rem voor uit. :)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:48
quote:
Tegenwoordig hebben alle nieuwe/recente VW modellen (Golf 7, Golf Sportsvan, Passat B8, nieuwe Touran) ACC standaard en zit de bediening daarvan op het stuur.
Ik denk niet dat er nog nieuwe modellen zullen komen met de oude oplossing daarvoor.

Bij de nieuwe ACC cruise control gaat de cc ook niet meer af als je schakelt, wat wel even raar kijken was de eerste keer dat ik dat probeerde in een Passat, komende van een Touran.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

quote:
Pannekoek81 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:59:
[...]

Niet meer. Golf 7 heeft de knoppen op het stuur.

@Christiaan. Mooie wagen hoor. Heel veel plezier. Hopen dat ze je navigatie en xenon laten zitten. Dsg top. Rijdt erg fijn vind ikzelf.
Tnx hoop ook dat ze het laten zitten. Xenon zullen ze niet jatten want dat heb ik niet ;) De LED achterlichten daarentegen... De DSG-7 rijdt idd top, hopelijk houdt de koppeling het nog een tijdje vol (DQ200 versnellingsbak, probleemgeval). Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik een 'gewone' automaat uit een oude Volvo of BMW vrijwel net zo goed vind rijden.

Die CC hendel is inderdaad een beetje jammer. Is een restje VW legacy, gelukkig zit het vanaf de golf 7 op een andere plek.
@max: Ik gebruik de CC cancel knop wel degelijk regelmatig. Wil niet altijd dat mijn remlichten aangaan bij het cancellen van mn CC (al zie ik het genoeg mensen doen op de A4, waarbij je gedurende 1 ms de remlichten aan ziet knipperen ;) ). Koppelingspedaal heeft mijn auto niet, maar bij mijn huidige lease Polo schakel je daarmee niet de CC uit (de auto geeft weer vrolijk gas als je het koppelingspedaal weer loslaat) :)

NOSIG

• Scrtz
  • Nu online
quote:
max schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:59:
Waarom moet je CC uitzetten?

Dat schuifje staat in mijn passat al op on zolang ik die auto heb. Werkt prima hoor. Linker middelvinger tegen het pookje om te activeren, koppeling/rem voor uit. :)
Exact hetzelfde hier, met golf V en golf VI doe ik niet anders haha, enigste wat je hoeft te doen is minnetje indrukken, snap het probleem niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Scrtz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:31:
[...]

Exact hetzelfde hier, met golf V en golf VI doe ik niet anders haha, enigste wat je hoeft te doen is minnetje indrukken, snap het probleem niet.
Ik vond het "oude" systeem met de bediening op de richtingaanwijzer hendel eigenlijk ook wel prettig werken. Als je de CC even wil suspenden dan tik je even tegen het schakelaartje boven op de hendel (niet doordrukken want dan valt de CC weg) en om 'm vervolgens weer te resumen tik je op het "minnetje" aan de zijkant óf op 't plusje om een nieuwe, huidige, snelheid aan te geven. Hoe simpel kan het zijn.

Dat systeem zat ook nog in m'n Scirocco en voldeed prima. In m'n huidige Golf VII wordt alles geregeld met het linker stuurpad en dat werkt mijn inziens minder prettig, ik gebruik de CC nú in iedergeval veel minder als dat ik dat in m'n Scirocco deed.

Het huidige systeem heeft wel meer mogelijkheden zoals bijv. het snel, met één klikje, verhogen en verlagen van de ingestelde snelheid in stappen van 10 Km/h óf 1 Km/h (oude systeem kan alleen maar in stapjes van 1 Km/h tenzij je het plusje of minnetje langer ingedrukt houd) én het nieuwe systeem kan ook als snelheidsbegrenzer werken. En 't grootste voordeel: Je kunt gewoon schakelen mét behoud van CC instellingen :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 22-05-2015 11:22 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
quote:
Bevalt mij prima.
Wist niet eens dat er een schuifje zat :P

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

quote:
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:15:

En 't grootste voordeel: Je kunt gewoon schakelen mét behoud van CC instellingen :P
Kan dat niet ook al met het oude systeem dan? In mijn polo kan ik schakelen (handbak), waarna de cruise control automatisch gewoon weer verder gaat. Ik verwachtte dat de eerste keer niet, dus was wel even vreemd toen de auto uit zichzelf ging gasgeven nadat ik had geschakeld :P

Overigens vind ik het grootste nadeel van die knopjes op de richtingaanwijzer, dat ik nogal eens per ongeluk de richtingaanwijzer aanzet, als ik de CC knopjes ingedrukt houd. (Daarom houd ik ze maar niet meer ingedrukt...)

NOSIG

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:13
quote:
_Christiaan_ schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:50:
[...]

Kan dat niet ook al met het oude systeem dan? In mijn polo kan ik schakelen (handbak), waarna de cruise control automatisch gewoon weer verder gaat. Ik verwachtte dat de eerste keer niet, dus was wel even vreemd toen de auto uit zichzelf ging gasgeven nadat ik had geschakeld :P

Overigens vind ik het grootste nadeel van die knopjes op de richtingaanwijzer, dat ik nogal eens per ongeluk de richtingaanwijzer aanzet, als ik de CC knopjes ingedrukt houd. (Daarom houd ik ze maar niet meer ingedrukt...)
De Passat (3C) van mijn pa heeft een aparte hendel (zit achter de richtingaanwijzer) voor de CC. Ook niet bepaald handig, heb in die auto meermaals dat ik dan per ongeluk de richtingaanwijzer ook een tik geef als ik de CC wil bedienen. Nee, dan lijkt me stuurbediening zoals op de Golf VII toch fijner. Nog niet geprobeerd, maar gevoelsmatig.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Op het stuur is idd het handigst... Ik rij soms in een Jaguar XF en die heeft zo'n jogwheel op het stuur, wat imo het allerchillst werkt:

Maargoed, 10 posts over een cruise control hendeltje :')

NOSIG

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
quote:
blacktarantulaX schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:01:
[...]

De Passat (3C) van mijn pa heeft een aparte hendel (zit achter de richtingaanwijzer) voor de CC. Ook niet bepaald handig, heb in die auto meermaals dat ik dan per ongeluk de richtingaanwijzer ook een tik geef als ik de CC wil bedienen. Nee, dan lijkt me stuurbediening zoals op de Golf VII toch fijner. Nog niet geprobeerd, maar gevoelsmatig.
Heb dus ook een 3c.
Hendeltje naar boven en onderen (10km langzamer of sneller gebruik) ik nooit 8) dus nooit last van dat probleem gehad. Resume is gewoon hendeltje naar voren trekken (grappig gebruik de cc dagelijks maar ben al zo gewend dat ik niet eens hoef na te denken waar welke handeling voor is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:45
quote:
Dat werkte zo fijn. Op het stuur vind ik echt niet handig. Kost me weer kostbare knopjes. Hoe moeilijk is het aan/uitzetten/cancel? (dus bovenop) en dan de res/+ en set/-. Toch heel simpel en nu kost het me 6 knopjes (omdat ik nu ook nog een keer +10 en -10 heb en een ruimte aan de linkerkant van de Golf 7 op mijn stuur. Daar heb ik liever de audio en aan de rechterkant de boordPC want ik heb nu aan de onderkant van de knopjes pas mijn bediening van de audio en dat is verdeeld onder links van het stuur, volume en rechts, naar volgende/vorige nummer. Erg onhandig maar dat is mijn mening.

Ik ga straks maar eens mijn navi weer updaten. Kijken hoe recent die dan weer is. De vorige keer was het niet gelukt dus ga maar eens een Kingston Pro 32 GB SDHC I kaartje (90MB/s/80MB/s) gebruiken want ik had een 16 GB kaartje gebruikt maar die werkte niet voor de update.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

:^^

Irritant is dat, hè... Dat je de functies "next/previous" én "voicecontrol" niet meer op het linker stuurpad hebt zitten. VW wil schijnbaar persé hebben dat we met twee handen aan het stuur rijden óf gewoon alle nummers helemaal af luisteren :o

wimmel_1 wijzigde deze reactie 24-05-2015 15:51 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Snap de meerwaarde ook niet echt van het vullen van je stuur met cruise control knoppen, hoeft voor mij ook niet echt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Stuur moet rond draaien en een claxon op zitten. Verder optyfen met die knoppen die alleen maar afleiden.

:)

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
max schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:58:
Stuur moet rond draaien en een claxon op zitten. Verder optyfen met die knoppen die alleen maar afleiden.

Zelfs die claxon hoeft niet noodzakelijkerwijs op het stuur te zitten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
quote:
max schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:58:

Nou volume, vorige/volgende en boordcomputer knoppen vind ik wel fijn, maar cruise control mag voor mijn part op het ouderwetse hendeltje blijven :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
Dus ik was niet de enige want toen ik in de auto stapte en zag de CC dacht ik, waarom daar? Ik wil lekker me linkerarm op het linkerraambinnenkantkozijn (rechterkant wordt erg lastig) leggen en dan lekker naar volgende nummer of volume harder zetten. Top was dat aan de linkerkant, nu moet ik mijn rechterarm aan het stuur houden naar het volgende nummer, ergonomische misser helaas.

Die navigatieupdate maakt me gek want het wil gewoon niet lukken. Ik zal straks met originele kaart nog proberen maar tot op heden aan toe zijn 4 kaarten niet geschikt geweest om de update uit te voeren. Ik ben nog wel aan het denken om de Helix DSP upgrade erin te gaan zetten want ik mis de DSP uit mijn RNS510. Ik mis ook de snelheid van de RNS510 met de Media Discover. De RNS510 is echt snel en dat toen voor 2008 in vergelijking met de Media Discover. Je zou toch zeggen dat techniek vooruit is gegaan, nou deze dus achteruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
quote:
Freee!! schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:03:
[...]

Zelfs die claxon hoeft niet noodzakelijkerwijs op het stuur te zitten.
Klopt, maar op het stuur rossen voelt zoveel lekkerder dan op een knopje/hendel duwen. ;)
quote:
Scrtz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:34:
[...]

Nou volume, vorige/volgende en boordcomputer knoppen vind ik wel fijn, maar cruise control mag voor mijn part op het ouderwetse hendeltje blijven :P
Mwah, dan heb je mijnszins je muziek gewoon niet op orde als je nummers moet skippen. En volume moet gewoon altijd op standje sambal staan. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:07
Eergisteren mijn Golf 5 GT DSG uit 2006 ingeruild op een 7 Highline 1.4 ACT DSG uit 2013.
Lekker uitgerust. 18", Leer, front- en laneassist, ACC, Discover Pro, Xenon+, inklapbare spiegels, meeste wat nodig is zit er op. Wat mist is een rear camera en de led achterlichten, maar dat kan later nog wel eens :)
Volgende week vrijdag ophalen. Hoop dat hij goed gaat bevallen, maar dat kan niet mis gaan, we hebben al 2 jaar een 7 Highline 1.4 122 met DSG gehad (wel stuk minder uitgerust) en die beviel top. Geweldig platform, dat MQB. Is helaas paar maanden geleden voor de deur weg gejat. Sleutels binnen weg gehaald toen we boven lagen te slapen. Vuile flikkers. Is wel gepakt die gast, dankzij onze camerabeelden, maar de Golf is weg. Benieuwd hoe het gilde denkt over mijn Golf als die op de oprit staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

quote:
offtopic:
Ik mag hopen dat die gast naast strafrechtelijk ook civielrechtelijk goed is aangepakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• UltraSub
quote:
Freee!! schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 23:22:
[...]

offtopic:
Ik mag hopen dat die gast naast strafrechtelijk ook civielrechtelijk goed is aangepakt.
offtopic:
Had nog 4 jaar staan, was al een uitspraak dus die sowieso. Vandaag toevallig uitspraak over deze zaak en nog 22 stuks waar hij door die beelden aan gelinkt was. Hoor ik later meer over. Wat bedoel je met verschil strafrechtelijk en civielrechtelijk?

• Freee!!

Freee!!

quote:
UltraSub schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:33:
[...]
offtopic:
Had nog 4 jaar staan, was al een uitspraak dus die sowieso. Vandaag toevallig uitspraak over deze zaak en nog 22 stuks waar hij door die beelden aan gelinkt was. Hoor ik later meer over. Wat bedoel je met verschil strafrechtelijk en civielrechtelijk?
offtopic:
Civielrechtelijk: op laten draaien voor alle schade (vergoeding eisen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
quote:
itsalex schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:20:

Die navigatieupdate maakt me gek want het wil gewoon niet lukken. Ik zal straks met originele kaart nog proberen maar tot op heden aan toe zijn 4 kaarten niet geschikt geweest om de update uit te voeren. Ik ben nog wel aan het denken om de Helix DSP upgrade erin te gaan zetten want ik mis de DSP uit mijn RNS510. Ik mis ook de snelheid van de RNS510 met de Media Discover. De RNS510 is echt snel en dat toen voor 2008 in vergelijking met de Media Discover. Je zou toch zeggen dat techniek vooruit is gegaan, nou deze dus achteruit.
Navigatie is wel gelukt en waarom? Je moet de originele SD kaart gebruiken en niet een andere.

Ik had eerst een Kingston 32 GB SD kaart gepakt met nieuwe update, werkt niet
Oude SD kaart, bestanden eerst naar de pc kopiëren en dan alles wissen en dan de update daar naar toe kopieren. Werkt.
Nieuwe SD kaart en dan de oude kaarten weer terug kopiëren. Werkt niet.

Het is een 8 GB SD kaart maar ik weet niet alle specs ervan en ik weet niet welke nog meer gecertificeerd zijn voor VW. Zelfs de Kingston Pro werkt niet eens terwijl dat een "Pro" kaart is. De kaart is wel volgens mij sneller geworden :).
Ik deed net een test naar Engeland toe en die rit ging wel sneller qua berekening dan voorheen. Dat zou een rit worden van 11 uur maar ok.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Zou het kunnen dat de software naar bepaalde zaken op de SD kaart kijkt (CID, vendor lock?) om illegale kopieën tegen te gaan?
Hier zit de kaart 'gratis' in de pro of media, maar misschien in andere landen werkt dit anders?

aankomende week hoop ik overigens m'n nieuwe golf variant op te halen, ben benieuwd hoe die bevalt ten opzicht van m'n huidige 6 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
Was aan het lezen over de Discover Pro, en dat het MIB II platform CarPlay zou gaan ondersteunen. Hoe groot achten jullie de kans dat dat met terugwerkende kracht op een MIB I platform zou komen? Of geschikt te maken is dmv uitwisseling van een module of zo...
Heb een keer een RNS510 van rSAP naar rSAP + HFP gekregen met een simpele modulewissel en codering. Heb de hoop dat het in dit geval ook zoiets zou kunnen zijn. Maar zal wel niet :|

• ElmarNieser
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:46

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik heb een vraagje over een Polo Blue Motion uit 2011 (1.2 TDI). Ik heb vandaag 30 km doorgereden toen de auto aangaf nog 0 km op de tank te kunnen.

Het zit een beetje in mijn natuur om altijd de grens op te zoeken, maar stil komen te staan heb ik wat minder zin in ;)

Weet iemand hoeveel je nog kan doorrijden als de boordcomputer aangeeft dat je nog 0 km kan rijden?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
Geen ervaring met die auto, maar heel lang geleden ook eens gedaan.
gevolg, ik kon mjn carbs laten schoonmaken door de troep uit de tank die er in terecht was gekomen.

• JB
  • Laatst online: 18:52

JB

Cédric roelt!

quote:
shameete schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:54:
Zou het kunnen dat de software naar bepaalde zaken op de SD kaart kijkt (CID, vendor lock?) om illegale kopieën tegen te gaan?
Hier zit de kaart 'gratis' in de pro of media, maar misschien in andere landen werkt dit anders?

aankomende week hoop ik overigens m'n nieuwe golf variant op te halen, ben benieuwd hoe die bevalt ten opzicht van m'n huidige 6 :)
Jup, die kaartjes zijn encrypted (voor een deel) en geactiveerd op jouw auto. Die werkt zover ik weet niet eens in een andere wagen. Vind dat ook jammer, vooral omdat er veel snellere SD cards zijn :(

Mijn boefje is liev!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
maartend schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:26:
Geen ervaring met die auto, maar heel lang geleden ook eens gedaan.
gevolg, ik kon mjn carbs laten schoonmaken door de troep uit de tank die er in terecht was gekomen.
Het is een diesel en tegenwoordig hebben auto's een brandstoffilter en geen metalen brandstoftank meer.
quote:
ElmarNieser schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:24:

Weet iemand hoeveel je nog kan doorrijden als de boordcomputer aangeeft dat je nog 0 km kan rijden?
Dat is vrij simpel te berekenen. Hoeveel liter past er in je tank en hoeveel liter moet je tanken als de boordcomputer op 0 springt. Het verschil vermenigvuldigd met je gemiddelde verbruik geeft hoeveel je nog kunt rijden.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Maasluip schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:43:
[...]

Het is een diesel en tegenwoordig hebben auto's een brandstoffilter en geen metalen brandstoftank meer.

[...]

Dat is vrij simpel te berekenen. Hoeveel liter past er in je tank en hoeveel liter moet je tanken als de boordcomputer op 0 springt. Het verschil vermenigvuldigd met je gemiddelde verbruik geeft hoeveel je nog kunt rijden.
Nu weet ik niet of die tank hetzelfde is als bij de Ibiza maar bij mijn ST toentertijd kon ik er meer in dan wat er standaard opgegeven was (meen 45L). Als je het lipje bij het gat met het tankpistool indrukte, ontluchtte de tank een beetje. Kreeg er met gemak meer dan 50L in wat het bereik toch wel wat vergrootte :P

Mijn boefje is liev!

• ElmarNieser
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:46

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

quote:
JB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:54:
[...]

Nu weet ik niet of die tank hetzelfde is als bij de Ibiza maar bij mijn ST toentertijd kon ik er meer in dan wat er standaard opgegeven was (meen 45L). Als je het lipje bij het gat met het tankpistool indrukte, ontluchtte de tank een beetje. Kreeg er met gemak meer dan 50L in wat het bereik toch wel wat vergrootte :P
Precies, ik vind het een beetje link om puur te kijken naar wat ik tank, aangezien ik er nog makkelijk 2a3 liter bij kan tanken nadat de tankhandvat automatisch afslaat.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
ElmarNieser schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:12:
[...]

Precies, ik vind het een beetje link om puur te kijken naar wat ik tank, aangezien ik er nog makkelijk 2a3 liter bij kan tanken nadat de tankhandvat automatisch afslaat.
Ik weet alleen niet of het lampje steeds aan gaat wanneer er nog een zelfde hoeveelheid in zit. Dat denk ik namelijk wel, omdat ie het bereik op de BC ook niet vergroot als je er meer in doet. Dus wellicht kun je het dan wel uitrekenen hoeveel dat nog ongeveer is.

Mijn boefje is liev!

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
itsalex schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:54:
[...]

Navigatie is wel gelukt en waarom? Je moet de originele SD kaart gebruiken en niet een andere.

Ik had eerst een Kingston 32 GB SD kaart gepakt met nieuwe update, werkt niet
Oude SD kaart, bestanden eerst naar de pc kopiëren en dan alles wissen en dan de update daar naar toe kopieren. Werkt.
Nieuwe SD kaart en dan de oude kaarten weer terug kopiëren. Werkt niet.

Het is een 8 GB SD kaart maar ik weet niet alle specs ervan en ik weet niet welke nog meer gecertificeerd zijn voor VW. Zelfs de Kingston Pro werkt niet eens terwijl dat een "Pro" kaart is. De kaart is wel volgens mij sneller geworden :).
Ik deed net een test naar Engeland toe en die rit ging wel sneller qua berekening dan voorheen. Dat zou een rit worden van 11 uur maar ok.
De oude kaart is vast SD en de nieuwe (grotere) SDHC. Daar kan oude apparatuur niet mee overweg.

This footer is intentionally left blank

• itsalex
quote:
ajhaverkamp schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:56:
[...]

De oude kaart is vast SD en de nieuwe (grotere) SDHC. Daar kan oude apparatuur niet mee overweg.
De 32 GB kan ik prima muziek opzetten dus dat is het probleem niet en dat werkt top. Of ik slot 1 of 2 pak maakt niets uit. Het gaat echt om de kaart. Misschien een verborgen partitie of zo. Ook de truc met SD lock werkt ook niet.

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
itsalex schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:04:
[...]

De 32 GB kan ik prima muziek opzetten dus dat is het probleem niet en dat werkt top. Of ik slot 1 of 2 pak maakt niets uit. Het gaat echt om de kaart. Misschien een verborgen partitie of zo. Ook de truc met SD lock werkt ook niet.
Lees hierboven even ;) Dat gaat inderdaad niet. Die kaarten zijn encrypted. Verder moet een kaart (geen idee hoe dat werkt) geactiveerd worden door de dealer voor een specifiek NAV systeem. Zal met diefstal te maken hebben.

Mijn boefje is liev!

• itsalex
quote:
JB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:13:
[...]

Lees hierboven even ;) Dat gaat inderdaad niet. Die kaarten zijn encrypted. Verder moet een kaart (geen idee hoe dat werkt) geactiveerd worden door de dealer voor een specifiek NAV systeem. Zal met diefstal te maken hebben.
Stelletje grapjassen want overal staat dat het werkt. Nou dus niet dus vandaar. Ik moet toch even langs, weer mijn radio icontjes laten bijwerken.
De update komt wel dichtbij de max capaciteit van de SD kaart dus 5 jaar mwah ik hoop dat ze het redden.

Ik heb een Discover Media met de boekjes van de Discover Pro dus dat hielp ook hier niet mee met de update.

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
itsalex schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:17:
[...]

Stelletje grapjassen want overal staat dat het werkt. Nou dus niet dus vandaar. Ik moet toch even langs, weer mijn radio icontjes laten bijwerken.
De update komt wel dichtbij de max capaciteit van de SD kaart dus 5 jaar mwah ik hoop dat ze het redden.

Ik heb een Discover Media met de boekjes van de Discover Pro dus dat hielp ook hier niet mee met de update.
Die radio icoontjes kun je ook prima zelf doen :) Als je in de Radio modus zit kun je via de Setup naar zenderlogo's aanpassen. De logo's kun je gewoon downloaden en op een USB stick of SD kaart zetten.

http://www.volkswagen.de/...brochure/senderlogos.html

Mijn boefje is liev!

• itsalex
quote:
JB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:19:
[...]

Die radio icoontjes kun je ook prima zelf doen :) Als je in de Radio modus zit kun je via de Setup naar zenderlogo's aanpassen. De logo's kun je gewoon downloaden en op een USB stick of SD kaart zetten.

http://www.volkswagen.de/...brochure/senderlogos.html
Dat loopt met Duitsland bijna 1 jaar achter. Als ik zo naar de zipfile kijkt is deze uit eind 2013 en we leven nu midden 2015. Van Duitsland is einde 2014. Dus dat zal geen update opleveren. Ga het wel proberen, dus dank je wel.

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
itsalex schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Dat loopt met Duitsland bijna 1 jaar achter. Als ik zo naar de zipfile kijkt is deze uit eind 2013 en we leven nu midden 2015. Van Duitsland is einde 2014. Dus dat zal geen update opleveren. Ga het wel proberen, dus dank je wel.
Dit zijn alleen radio logo's. Ik weet niet wat je daar graag "nieuw" aan ziet?

Mijn boefje is liev!

• itsalex
quote:
JB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:43:
[...]

Dit zijn alleen radio logo's. Ik weet niet wat je daar graag "nieuw" aan ziet?
Je hebt oa Royaal FM en nog diverse andere zenders welke bij zijn gekomen. Net als Duitsland is dat wel geupdate maar waarom de NL dan niet?

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
itsalex schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:58:
[...]

Je hebt oa Royaal FM en nog diverse andere zenders welke bij zijn gekomen. Net als Duitsland is dat wel geupdate maar waarom de NL dan niet?
Denk niet boeiend genoeg voor VW. Je kunt ze zelf ook prima maken als je een beetje "paint skills" hebt :)

Mijn boefje is liev!

• Shanquish
  • Niet online
quote:
JB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:13:
[...]

Verder moet een kaart (geen idee hoe dat werkt) geactiveerd worden door de dealer voor een specifiek NAV systeem. Zal met diefstal te maken hebben.
Dat gaat automatisch, toen ik vorige week mijn auto ophaalde ging de verkoper alles uitleggen en haalde de "DVD-box" voor mijn ogen uit de plastic seal en deed 'm in de kaartlezer.

10 tegen 1 dat de SD-card's door VW geleverd worden op voorhand al 'geapproved' zijn voor gebruik in de Discover media systemen, elke ander merk/type wordt geweigerd. je kan namelijk gewoon nieuwe kopen bij de dealer en werken ook out-of-the-box.

ik heb overigens ook geprobeerd om de radio icoontjes op de navi SD erbij te zetten, dit lukt prima maar ik kan de SD card vervolgens niet benaderen. (grayed out)

updaten ging trouwens prima, kreeg 'm geleverd met kaarten van Sept. 2014, kaartje geformatteerd, en met 7-zip de nieuwe kaarten in de root van de SD uitgepakt. en nu staan dus de kaarten van Mei 2015 erop.

Shanquish wijzigde deze reactie 15-06-2015 15:55 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
Mijn MK7 uit 2013 heeft een media in port, maar heb er geen kabel bij. Hoe krijg ik nou een USB oplaadpunt in mijn auto op een nette manier zodat ik met een standaard lightning kabel mijn idevices kan laden? Hoef dus geen bekabelde audio, Bluetooth streaming naar de Discover Pro werkt perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Kabeltje halen bij de VW dealer voor een paar tientjes?

Ik had zo'n kabeltje destijds "gratis" bij m'n MY11 Scirocco Highline Plus gekregen maar die kabeltjes zijn niet zo héél duur (maar wel verdacht handig). Dat kabeltje kun je overigens vervolgens ook gebruiken om er bijv. een 2,5" TB disk mee op je radio aan te sluiten waarbij de voeding uiteraard ook via die kabel loopt.

Je kunt uiteraard ook gewoon een USB adapter van een paar Euro in je aansteker/accessoire aansluiting in de middenconsole steken.

M'n huidige Golf 7 MY15 Higline met Discover Pro heeft overigens gewoon een USB aansluiting in het vakje achter de versnellingspook... Als ik daar m'n iPhone op aansluit dan pakt 'ie met een standaard Lightning kabel echter ook automatisch de iPod functie van de iPhone meteen als bron en da's "minder" prettig als je alleen je telefoon even wil bijladen zonder dat je van bron wil wisselen :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 21-06-2015 16:44 (39%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
Juist dat laatste is waar ik bang voor ben met een media-in naar USB. Wil die iPod functie eigenlijk niet. :)

/edit
In dat vakje wat jij bedoelt zit bij mij dus een media-in

UltraSub wijzigde deze reactie 21-06-2015 21:33 (23%)

• Freee!!

Freee!!

quote:
wimmel_1 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:33:
[...]
Je kunt uiteraard ook gewoon een USB adapter van een paar Euro in je aansteker/accessoire aansluiting in de middenconsole steken.
Verrekte handig.

• UltraSub
Maar niet zo mooi :+

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
UltraSub schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:25:
Mijn MK7 uit 2013 heeft een media in port, maar heb er geen kabel bij. Hoe krijg ik nou een USB oplaadpunt in mijn auto op een nette manier zodat ik met een standaard lightning kabel mijn idevices kan laden? Hoef dus geen bekabelde audio, Bluetooth streaming naar de Discover Pro werkt perfect.
Hou er rekening mee dat de output van die USB port erg laag is, dus laden zal langzaam gaan. Dat was voor mij altijd wel een irritatiefactor in de Golf 6 die ik hiervoor had. Ik weet niet of ze dat met de 7 verbeterd hebben, maar een oplader in de sigarettenaansteker doet het voor mij nu vele malen beter.

Website

• UltraSub
Goeie tip. Misschien toch maar ff op zoek naar een mooie strakke die ik in de aansteker kan laten zitten dan. En dan eindelijk eens eentje die 2A levert én stabiel zit, niet dat als je hem aanraakt meteen stopt met laden. Krijg ik echt de schijt van bij al die chargers. Of zo'n hele dikke klomp/uitsteeksel. Ik ga eens zoeken :)

/edit
http://www.amazon.com/Auk...M6QODH2&ascsubtag=WC24827
Die maar besteld. Als goed is zit die flush met de bovenkant. Ben benieuwd. Gelijk maar twee besteld. :X

UltraSub wijzigde deze reactie 22-06-2015 17:21 (33%)

• Scrtz
  • Nu online
Zwart oplaadkabeltje erbij en het valt amper op :P

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:48
quote:
J0YR1D3R schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:01:
[...]

Hou er rekening mee dat de output van die USB port erg laag is, dus laden zal langzaam gaan. Dat was voor mij altijd wel een irritatiefactor in de Golf 6 die ik hiervoor had. Ik weet niet of ze dat met de 7 verbeterd hebben, maar een oplader in de sigarettenaansteker doet het voor mij nu vele malen beter.
Hangt er vanaf. In de nieuwe Passat levert die usb poort 1.6A, wat toch meer dan genoeg is voor de meeste zoniet alle telefoons.

• Shanquish
  • Niet online
ik zal eens kijken wat die in m'n MK7 levert.
ik heb geen dedicated USB poort, maar een aantal verloopjes van de media interface waaronder dus USB.

• UltraSub
1.6A is zelfs de max voor een iPhone 6 en 6+, dat is al in de categorie quick charging en meer zal hij niet gebruiken. :)

• Shanquish
  • Niet online
gisteren even gechecked, is niet heel veel :(

beetje lastig te zien door lichtinval maar dus 0,31A, aangesloten zat een WD externe HDD (die wel opspint maar kan er niets van af lezen.)
zelfde schijf deed het prima in m'n 6

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
AndRo555 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:44:
[...]

Hangt er vanaf. In de nieuwe Passat levert die usb poort 1.6A, wat toch meer dan genoeg is voor de meeste zoniet alle telefoons.
Meten is weten :) De gemiddelde eBay lader zou ook 2A moeten leveren en je mag blij zijn met 700mA. Ik hou het voorlopig bij een Blackberry Playbook lader (die 1700mA doet) en een Blackberry lader voor in de auto (doet iets van 11-1200mA).

Website

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:11

Tjebakka

PSN: Tjebakka

Ik zag afgelopen vrijdag allemaal t1's, t2's en kevers op de A2 richting Den Bosch. Weet iemand wat dat was?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:39
Ik krijg vandaag een nieuwe radio binnen en hiervoor moet ik een DAB-antenne aan de voorruit plakken en een microfoon aansluiten. De antenne moet aan de voorruit bevestigd worden, dus de A-stijl moet verwijderd worden. Hoe doe ik dit het makkelijkst, en is er een makkelijke manier om de kabels door het dashboard heen te krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:41
quote:
Tjebakka schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:57:
Ik zag afgelopen vrijdag allemaal t1's, t2's en kevers op de A2 richting Den Bosch. Weet iemand wat dat was?
http://www.ikwwanroij.nl
quote:
Batsgeit schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:08:
Ik krijg vandaag een nieuwe radio binnen en hiervoor moet ik een DAB-antenne aan de voorruit plakken en een microfoon aansluiten. De antenne moet aan de voorruit bevestigd worden, dus de A-stijl moet verwijderd worden. Hoe doe ik dit het makkelijkst, en is er een makkelijke manier om de kabels door het dashboard heen te krijgen?
Ik hoop dat je alleen de bekleding bedoelt anders met een slijptol :+

pacificocean wijzigde deze reactie 28-06-2015 12:15 (51%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
quote:
Batsgeit schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:08:
Heb even voor je in Elsa gekeken.

Deurrubber los trekken, daarna kun je de bekleding los maken. De bekleding zit aan de bovenkant met een klem vast, daarvoor gebruiken ze die tool om de klem te verwijderen (eruit trekken). Ervaring met mijn Passat leert dat gewoon los trekken met gepast geweld ook prima werkt.

Als je zijairbags hebt zit de bekleding op de plek van de bovenste clip met een nylon strip vast aan de carrosserie, om te voorkomen dat je de bekleding in je bakkes krijgt als de airbag afgaat. Gewoon laten zitten, je hebt ongeveer een centimeter of 5 vingerruimte en daar kun je makkelijk een kabel door wurmen.

Eigenlijk moet je de eerder genoemde klem bij elke keer loshalen vervangen (laatste plaatje), maar afhankelijk van hoe voorzichtig en precies je bent hoeft dat niet perse. Heb ik niet gedaan toen ik het spul los heb gehad.

Als je de deurrubber los hebt kun je aan de zijkant van het dashboard makkelijk naar binnen met een kabel (zit een plastic plaat die je los kunt trekken). Onder je dashboard kun je ook een paar platen losschroeven om dichter bij je radio/middenconsole te komen.

Succes! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batsgeit
Thanks max, daar kan ik wat mee :) zal laten weten als het gelukt is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:10

Jasperlamers

Carpe Diem!

Dus ben opzoek naar een eerste autotje ga morgen kijken bij een Lupo waar moet ik op letten bekende problemen etc ?

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone SE  iPhone 7  AirPods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Iemand die zo wweet waar je evt goedkoop rns310 updates kan krijgen? torrents vind ik niks en online is allemaal 100+ euro, is het me ook weer niet waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batsgeit
quote:
Jasperlamers schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:14:
Dus ben opzoek naar een eerste autotje ga morgen kijken bij een Lupo waar moet ik op letten bekende problemen etc ?
Als het de 1.4 is, vraag even naar het olieverbruik, als dat erg veel is zou ik m laten staan.

Ik heb de radio erin zitten :) A-stijl kwam erg makkelijk los, kabel kon ik eenvoudig door het dashboard trekken. Ben iets meer dan twee uur bezig geweest, mede omdat de zekering er tot 2x toe uitklapte. Ben tevreden. Foto's volgen nog!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Goed bezig, maarre...werken aan auto = accu los. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batsgeit
quote:
max schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:11:
Goed bezig, maarre...werken aan auto = accu los. ;)
Haha yup, even niet zo snel aan gedacht, had me twee zekeringen gescheeld :+ Nja, blij dat alles werkt, zo maar even kijken hoe de DAB ontvangst is tijdens het rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:37
Dat niet alleen, maar als je bezig bent vlakbij airbags (zoals bijvoorbeeld de a-stijl) heb je kans dat ze afgaan.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batsgeit
quote:
Frunz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:20:
Dat niet alleen, maar als je bezig bent vlakbij airbags (zoals bijvoorbeeld de a-stijl) heb je kans dat ze afgaan.
Dat klopt, maar heb geen airbags in de A-stijl zitten. Zou er anders (hopelijk :p) wel aan hebben gedacht om de accu los te halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Regelapparaten voor de airbags zitten op de middentunnel achter je pook en onder je radio/klima/asbak.

In de stijl zelf zit niks buiten een kabeltje. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
Heb een rammel bij 110-130 in mijn Golf 7. Als ik zelf rij lijkt het uit de armsteun of middenconsole te komen, maar als ik ernaast zit dan lijkt het uit het opbergvakje in het dashboard te komen. Dit is het niet. Al gechecked. Heb me suf gegoogled, maar misschien herkent iemand het?

• Batsgeit
quote:
UltraSub schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:29:
Heb een rammel bij 110-130 in mijn Golf 7. Als ik zelf rij lijkt het uit de armsteun of middenconsole te komen, maar als ik ernaast zit dan lijkt het uit het opbergvakje in het dashboard te komen. Dit is het niet. Al gechecked. Heb me suf gegoogled, maar misschien herkent iemand het?
Klinkt stom, maar is het niet een cd oid wat rammelt? Ik heb me ook helemaal gek gezocht naar een rammel in m'n Golf 4, en dat bleek uiteindelijk een verdwaalde CD in een portiervak te zijn.

• UltraSub
Dan moet er ergens iets zijn blijven liggen van de vorige eigenaar. Misschien maar weer eens op zoek onder de stoelen enz. :)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

quote:
Scrtz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:27:
Iemand die zo wweet waar je evt goedkoop rns310 updates kan krijgen? torrents vind ik niks en online is allemaal 100+ euro, is het me ook weer niet waard.
Via dealer denk ik? Heb zelf een 510 en volgens mij kan het alleen via de dealer. Ik laat het ook even doen bij de volgende beurt denk ik.

NOSIG

• Scrtz
  • Nu online
quote:
_Christiaan_ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:00:
[...]

Via dealer denk ik? Heb zelf een 510 en volgens mij kan het alleen via de dealer. Ik laat het ook even doen bij de volgende beurt denk ik.
Ja maarja dan betaal je ook de hoofdprijs denk ik :P Onderhoud laat ik verder door mn pa doen dus kom ook nooit bij de dealer ^^

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

WTF x "1" :(

wimmel_1 wijzigde deze reactie 02-07-2015 08:56 (98%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

WTF x "2" :(

wimmel_1 wijzigde deze reactie 02-07-2015 08:57 (98%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Scrtz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:45:
[...]

Ja maarja dan betaal je ook de hoofdprijs denk ik :P Onderhoud laat ik verder door mn pa doen dus kom ook nooit bij de dealer ^^
€99,- @ https://shop.volkswagen.n...ronics/navigatie-updates/

Óf je schaft een nieuwe(re) VW aan met een "Discover Media/Pro" device. Daar krijg je de updates "gratis" bij ...

• Scrtz
  • Nu online
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:55:
[...]

€99,- @ https://shop.volkswagen.n...ronics/navigatie-updates/

Óf je schaft een nieuwe(re) VW aan met een "Discover Media/Pro" device. Daar krijg je de updates "gratis" bij ...
Geen optie in een golf 6, maar ik vind en blijf het onzin vinden dat zulke updates zo verschrikkelijk duur moeten zijn. Gelukkig is het vanaf discover media/pro gratis geworden.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Scrtz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:58:
[...]

Geen optie in een golf 6, maar ik vind en blijf het onzin vinden dat zulke updates zo verschrikkelijk duur moeten zijn. Gelukkig is het vanaf discover media/pro gratis geworden.
Hoezo is dat geen optie? Een Golf VI heeft af fabriek een RNS 310/315/510 áls er een navigatie device in zit.

• Shanquish
  • Niet online
ik vind 99 euro p/j anders best nog wel meevallen, zelfs Dacia is duurder met 119 per kwartaal :p
quote:
Scrtz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:27:
ik heb indertijd versie V4 nog kunnen downloaden, dat was de laatste serie die op cd is verschenen, daarna is alles afaik op SD uitgebracht en die schijnen gelocked te zijn zodra in gebruik wordt genomen.

Shanquish wijzigde deze reactie 02-07-2015 09:10 (70%)

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:58
quote:
_Christiaan_ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:00:
[...]

RNS 510 kaart updates gaan via een dual layer DVD. Die zijn vinder minder legale wegen te krijgen.
Anyway, voor West Europa is de nieuwste versie V12.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• Scrtz
  • Nu online
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:04:
[...]

Hoezo is dat geen optie? Een Golf VI heeft af fabriek een RNS 310/315/510 áls er een navigatie device in zit.
Ga iig geen andere navi erin zetten :P

Maar vind het jammer dat omdat discovery media/pro gratis is ze het niet gelijk trekken voor oudere toestellen, bedoel die paar dvd/sd kaartjes, of maak het dan de prijs van die sd kaartjes a 10-20 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:19
Toch maar die update voor mij RNS315 besteld voor 99 euro.

Tot nu toe had ik alleen prijzen van >200 euro gezien. Dat was me toch net iets te teveel. 100 euro is nog duur, maar goed. Scheelt toch de helft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
bramv82 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:14:
Toch maar die update voor mij RNS315 besteld voor 99 euro.

Tot nu toe had ik alleen prijzen van >200 euro gezien. Dat was me toch net iets te teveel. 100 euro is nog duur, maar goed. Scheelt toch de helft
Waar heb je die besteld dan? De adviesprijs bij de dealer is inderdaad 200 euro. Méér zou vreemd zijn, maar de helft zou ik dan ook m'n vraagtekens bij hebben of het wel een legale/actuele versie is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Weemism schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:53:
[...]

Waar heb je die besteld dan? De adviesprijs bij de dealer is inderdaad 200 euro. Méér zou vreemd zijn, maar de helft zou ik dan ook m'n vraagtekens bij hebben of het wel een legale/actuele versie is.
Gewoon bij VW zélf?

https://shop.volkswagen.n...ronics/navigatie-updates/

Vervolgens mag VW jou gaan bellen om een afspraak ik te plannen bij een dealer :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 07-07-2015 17:11 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bramv82
Inderdaad. Gewoon bij vw zelf. Ik heb ze net al aan de lijn gehad :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Lekker is dat dan. Ik heb zelf in januari toch echt nog 199 euro betaald voor V7 voor de RNS 315, en dan mocht ik 'm ook nog zelf installeren ook...

Net gekeken in de webshop van Van den Udenhout in Eindhoven waar ik 'm had gekocht, en blijkt dat ie nu inderdaad 100 euro is afgeprijsd...

• itsalex
Het lijkt alsof mijn 1.2 tsi Golf 7 af en toe "doorschiet/slipt" bij gas geven met koude motor. Als je gas geeft dan schiet het toerental nog door terwijl je geen gas geeft. Mijn verbruik (reed gemiddeld 5,5l/100km en nu met moeite 6,6l/100km) is omhoog gegaan (geen airco aan) en het lijkt alsof de motor soms "geen zin" heeft. Als ik airco aan zet lijkt het wel dat de motor beter loopt. Misschien is het de warmte maar hoop niet dat de ellende met de TSI motor is. Ik heb nog garantie dus hoef me niet direct zorgen te maken maar het viel me op.

• bramv82
quote:
Weemism schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:43:
Lekker is dat dan. Ik heb zelf in januari toch echt nog 199 euro betaald voor V7 voor de RNS 315, en dan mocht ik 'm ook nog zelf installeren ook...
[afbeelding]
Inclusief installatie staat er inderdaad bij op shop.volkswagen.nl.

Nou, ik ben blij dat ik 'm zelf heb geinstalleerd, anders had ik daar 2 uur moeten gaan zitten wachten :|

• Shanquish
  • Niet online
2 uur? gaan ze zelf zitten tekenen ofzo?

mag hopen dat het kwestie is van de SD kaart erin steken, initialiseren en klaar, toch?
Pagina: 1 2 3 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True