Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 89 Laatste
Acties:
  • 383.655 views

Onderwerpen

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:41
quote:
Werkt zo'n parrot dan met de knopjes op het stuur?

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:14
quote:
pacificocean schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:07:
[...]

Werkt zo'n parrot dan met de knopjes op het stuur?
Ja het is mogelijk
http://www.carkit-shop.nl...so-parrot-integratie.html

• pacificocean
quote:
Alleen staat de Golf vii niet als compatible auto op de lijst.

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:21

Pixeltje

Woo-woohoo!

quote:
DennusB schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:52:
Iemand hier ervaring met de speakers in de Polo uit het Executive pakket? Hoe klinken die? Is dat een beetje te doen?
Ik vind ze prima. Ik luister vrij veel rock, beetje metal, veel elektronische bende (Goa, DnB, psytrance etc) en heb geen klachten. Verwacht geen huiskamerkwaliteit want het blijft een auto, maar al ik het vergelijk met andere auto's doet de polo het best wel goed.

Nog een kleine update van mijn debacle van vorige week; na verwijderen van de bak blijkt dat mijn polo last heeft van een ' bekende kwaal'.. er breekt iets af van de drukgroep, en dat molesteert je koppeling. Zodoende gaat er nu een nieuwe drukgroep in, koppeling en koppelingscilinder. Enige voordeel is dat ik nu tijdelijk in een 1.4TSI rij, en dat is vergeleken met de Diesel toch best een kanon.

Pixeltje wijzigde deze reactie 22-03-2015 10:47 (28%)

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:45
Mijn Golf 7 ging voor een "gratis" beurt naar de dealer waar ik de auto had gekocht. Echt mijn complimenten voor de afhandeling. Keurig bougies, olie etc en gratis winter/zomerband wissel gehad. Kan niet anders zeggen lof. Kreeg ook voor niets leen Polo mee met 1.2tsi 90 pk en in 24 uur 500 km gereden. Wat zijn die Polo's volwassen geworden en rijden ze lekker. Stoelen zijn helaas te kort maar de rest, de auto vliegt letterlijk naar de 150 km/h. Zelfs een Golf 7 1.2tsi 105 pk heeft moeite om dit gebakje bij te houden omdat er geen "luie" 6e versnelling in zit. Keurig 1 op 19 gereden met deze Polo. Dit was wel de laatste generatieversie Polo. Ik had al eerder 1.4 85 pk oude generatie gereden maar dat was echt niets.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:57
Hey all,

Sinds afgelopen week heb ik een Volkswagen Polo (uitvoering: 1.0 MPI BMT 55kW Comfortline) via het werk. Prima ding en de ingebouwde bluetoothcommunicatie met mn telefoon werkt ook mooi maar ik wil ook graag de telefoon in een houder hebben. Heb in de Mini (die we hiervoor hadden) altijd een brodit-houder gebruikt (die bestaan uit twee delen, een mini-deel en een telefoon-deel) maar dat past allemaal niet lekker in de Polo. De gebruikelijke manier van telefoon vastmaken is in de Polo via de ventilatieroosters als ik het zo zie, maar ik vind dat ivm oplaadsnoer onder de telefoon niet relaxed. Dat zit dan voor de knoppen en half over 't display heen.

't Liefst zou ik 'm weer tussen de display en handschoenenvakje hebben en heb met dubbelzijdig plaktape lopen klooien maar dat blijft (zeker op 't zachte deel) niet goed zitten. Op 't hardere plastic direct naast het scherm hecht 't aardig maar zit te weinig oppervlak om 't goed stevig te houden. Daarnaast buigt 't mee (d'r zit een curve in) dus het zit allemaal wat gammel.

Het liefst los ik dit op zonder permanente schade aan 't dashboard, schroeven en lijmen vind ik niet zo sjiek. De houder van de Polo van Brodit voor de 2010-2014 bouwjaren passen niet goed omdat 't randje waar 't op inhaakt bij het display in de 2015 anders is.

Wie heeft hier een goeie oplossing voor uitgedokterd? Hoor het graag!

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
quote:
itsalex schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:23:
Mijn Golf 7 ging voor een "gratis" beurt naar de dealer waar ik de auto had gekocht. Echt mijn complimenten voor de afhandeling. Keurig bougies, olie etc en gratis winter/zomerband wissel gehad. Kan niet anders zeggen lof. Kreeg ook voor niets leen Polo mee met 1.2tsi 90 pk en in 24 uur 500 km gereden. Wat zijn die Polo's volwassen geworden en rijden ze lekker. Stoelen zijn helaas te kort maar de rest, de auto vliegt letterlijk naar de 150 km/h. Zelfs een Golf 7 1.2tsi 105 pk heeft moeite om dit gebakje bij te houden omdat er geen "luie" 6e versnelling in zit. Keurig 1 op 19 gereden met deze Polo. Dit was wel de laatste generatieversie Polo. Ik had al eerder 1.4 85 pk oude generatie gereden maar dat was echt niets.
Zijn ze helemaal gek geworden bij VW?
Ik werd bij de dealer bij de coulanceregeling bij roest op de achterklep doorverwezen naar een verhuurbedrijf :X
Heb zelf geen fiets van ze kunnen lenen 8)7

• itsalex
quote:
nokiaan958GB schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:05:
[...]

Zijn ze helemaal gek geworden bij VW?
Ik werd bij de dealer bij de coulanceregeling bij roest op de achterklep doorverwezen naar een verhuurbedrijf :X
Heb zelf geen fiets van ze kunnen lenen 8)7
Hahaha, had ik ook last van met mijn oude Golf 6. Ik had zoveel ellende en moest zo vaak terug naar de garage en nooit coulance. Zelfs niet na de 3e keer de koppeling te hebben vervangen, massavliegwiel, hdd RNS510, roestige ruiterwisserarmen, jankende versnellingsbak, etc. Ik stond versteld van de service. Gelukkig doen ze weinig met Pon of ik heb teveel betaald voor de auto.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ik krijg ook altijd keurig een "leen auto" aangeboden (onderdeel van het Lease Contract :P ). Heb er zelfs een keer een Audi van de "buren" met maar 2 zitplaatsen mee gekregen ná wat gezeur (hoe goedkoop wil je 't hebben :o ).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 23-03-2015 22:35 (3%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• ElmarNieser
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:46

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hallo,

Ik heb sinds een week of twee een Polo Blue Motion 1.2 TDI uit 2011 gekocht, dit omdat ik een nieuwe baan heb waar ik elke dag 180 KM voor moet rijden. Ik ben de laatste tijd enorm me best aan het doen om zuinig te rijden, en wat mij vandaag opviel is dat mijn turbo niet meer werkte toen de boordcomputer zei dat ik nog maar 0 KM kon rijden tot de tank leeg is. Is dit een extra zuinigheidsmaatregel van de auto? Want ik kon werkelijk niets hierover ontdekken op Google.

Ik ben trouwens buitengewoon tevreden over de zuinigheid, ik haal gemiddeld 3.8l/100km (1 op 26,3), en dan rijdt ik het grootste stuk gewoon 120.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:39
Vraagje voor de Golf 4 bezitters hier:

Ik heb in mijn Golf geen bekerhouders zitten, en nu wil ik binnenkort naar de sloop om daar wat bekerhouders te halen. Kan ik die gewoon inbouwen in mijn Golf? Er zit nu een plastic afdekplaatje voor.

Plaatje ter verduidelijking:

Met bekerhouders

Zonder bekerhouders:

Dan nog een vraag: kan ik een 2 DIN radio inbouwen zonder dat ik er een extra frame bij moet halen? De ene zegt van wel, en de ander zegt van niet. Heeft iemand dit al misschien een keer gedaan?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Lijkt me gewoon een schuifmechanisme die bekerhouders, dus neem aan dat dit gewoon kan inderdaad.

Nee want je standaard 1 din radio + dat opbergvak daarboven is samen 2 DIN, verder krijg je het inbouwraam bij een nieuwe radio erbij, je kan dus gewoon een 2 din radio inbouwen.

• Batsgeit
quote:
Scrtz schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:40:
Lijkt me gewoon een schuifmechanisme die bekerhouders, dus neem aan dat dit gewoon kan inderdaad.

Nee want je standaard 1 din radio + dat opbergvak daarboven is samen 2 DIN, verder krijg je het inbouwraam bij een nieuwe radio erbij, je kan dus gewoon een 2 din radio inbouwen.
Top, dan haal ik er binnenkort een van de sloop. Gelijk even kijken of ik ergens een cruise control stengel + kabelboom kan vinden, dan is de auto af.
quote:
ElmarNieser schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:56:
Hallo,

Ik heb sinds een week of twee een Polo Blue Motion 1.2 TDI uit 2011 gekocht, dit omdat ik een nieuwe baan heb waar ik elke dag 180 KM voor moet rijden. Ik ben de laatste tijd enorm me best aan het doen om zuinig te rijden, en wat mij vandaag opviel is dat mijn turbo niet meer werkte toen de boordcomputer zei dat ik nog maar 0 KM kon rijden tot de tank leeg is. Is dit een extra zuinigheidsmaatregel van de auto? Want ik kon werkelijk niets hierover ontdekken op Google.

Ik ben trouwens buitengewoon tevreden over de zuinigheid, ik haal gemiddeld 3.8l/100km (1 op 26,3), en dan rijdt ik het grootste stuk gewoon 120.
Dat lijkt me niet, afaik kun je niet zomaar de turbo uitzetten als je hem niet gebruikt. Hoe wist je dat hij niet meer werkte?

• hr1985
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-08-2018
Ervaringsdeskundigen,

Momenteel rij ik een vw Jetta 2006 1.6 8v trendline.

Ik ben me aan het oriënteren op een golf 2009. Max budget 11000 euro en daar gaat de Jetta op ingeruild worden. In dat bouwjaar kom ik de 1.4 80pk en 1.6 102pk tegen en de 1.4 tsi 122pk tegen. De 1.6 heb ik nu ook en voldoet prima.

Ik lees over de tsi nogal wat problemen.

Mijn dilemma, wat is wijsheid. De oudere 1.6 of toch de 1.4 tsi.

Verder nog specifieke punten op een golf 6? Een must is airco en cruisecontrol. De rest is Nice to have.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:38
quote:
hr1985 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:23:

Verder nog specifieke punten op een golf 6? Een must is airco en cruisecontrol. De rest is Nice to have.
Ik ben dan geen ervaringsdeskundige maar ik mijn zoektocht naar een nieuwe auto kwam ik ook dit type motor tegen, mijn advies, laat die 1.4 TSI lekker links liggen
Buiten het ketting probleem heeft dat blok ook last van overmatig olie verbruik en kapotte bougies/bobines

• m0h4life
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:31
quote:
Batsgeit schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:57:
Top, dan haal ik er binnenkort een van de sloop. Gelijk even kijken of ik ergens een cruise control stengel + kabelboom kan vinden, dan is de auto af.
Let op:
Er zit een verschil tussen de bekerhouders uit een model van voor 2001 en daarna.
Die latere passen niet in de eerdere en vise versa.

Voor de 2-din radio, gewoon een radio kopen en als goed is krijg je daar een metalen frame bij die erin past.

• Scrtz
  • Nu online
quote:
Ervaringsdeskundigen,

Ik ben me aan het oriënteren op een golf 2009. Max budget 11000 euro en daar gaat de Jetta op ingeruild worden. In dat bouwjaar kom ik de 1.4 80pk en 1.6 102pk tegen en de 1.4 tsi 122pk tegen. De 1.6 heb ik nu ook en voldoet prima.

Je hoort wat rampverhalen over de tsi's maar volgens mij is dat wat overdreven.. Ik zou iig nooit meer zo'n 'ouderwets' atmosferisch 1.4/1.6 blok willen

Zelf rijd ik sinds een maandje een 1.2 tsi bluemotion 105 pk, heerlijk zuinig blok, 130kmh - 1 op 15, 100 kmh - 1 op 20 :)

Als je goed zoekt vind je voor 11k een mooie golf, heb zelf voor ongeveer dat bedrag een 1.2 tsi highline bluemotion executive gevonden met maar 70k op de teller ( scroll een paar pagina's terug voor foto's ) met vrijwel alle opties. (alcantara sportstoelen, navi, bluetooth, stuurwielbediening, climate control, etc)

Scrtz wijzigde deze reactie 02-04-2015 11:04 (6%)

• hr1985
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-08-2018
Na een maand heb je vast nog geen beeld van het olieverbruik?

Ik heb met de 1.6 altijd kunnen rijden. Gewoon van beurt baar beurt. 2x per jaar wat lucht in de banden en verder geen verrassingen. Dat verwacht ik ook als ik een andere auto koop. Vooral als je 11.000 euro betaald. Garantie heb je nooit maar het is wel opvallend dat de tsi vaak wordt genoemd. Ik krijg daar de kriebels van. In het verleden heb ik Peugeot gereden en daarna gezworen om er nooit weer een Prive aan te schaffen.

Ik heb 2x een 206 gekocht. Een 2.0 benzine cabrio voor de vrouw en een 1.4 diesel voor mezelf. Met beide auto s te veel electrische problemen gehad en met de diesel een keer brand onder de motorkap vanwege een opgeblazen turbo. Beide auto s kregen keurig de voorgeschreven beurten bij de dealer en ik mishandel de auto s absoluut niet.

De golf vind ik een mooie auto en met de ervaring met de Jetta overweeg ik weer een vw te kopen. Ik wil alleen niet leeglopen op ontwerpfouten van de designer en hoop dat jullie me een positief gevoel kunnen geven om de koop door te laten gaan.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Scrtz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:03:
[...]

Je hoort wat rampverhalen over de tsi's maar volgens mij is dat wat overdreven.. Ik zou iig nooit meer zo'n 'ouderwets' atmosferisch 1.4/1.6 blok willen

>>KNIP<<
Dat dus.

Ik heb 't 1.4TSi 122 PK BMT blok in m'n MY11 Scirocco destijds laten tunen door ABT tot de specs van het "normale" 1.4TSi 168PK blok en heb er in 3½ jaar tijd 165.000 Kilometer mee gereden zónder olieverbruik of rammeltjes van de distributie.

De huidige eigenaar heeft aan die auto gewoon écht een "super" auto (en als 'ie 'm niet op een rollenbank laat testen dan weet 'ie wss ook niet dat er wat meer paardjes onder de kap zitten dan dat er op het kentekenbewijs vermeldt staan).

Dat je wat meer problemen leest op internet aangaande dat blok is volgens mij meer inherent aan 't feit dat er ontzettend veel van verkocht zijn én je de negatieve verhalen altijd breed uitgemeten gepost ziet worden in liefst zoveel mogelijk topics op zoveel mogelijk fora door (vaak ook nog eens) dezelfde gebruiker(s).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 02-04-2015 21:40 (12%)

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:54
Ik meld me ook weer eens even in dit topic :) Project 'Golf' gaat beginnen zodra het weer wat beter wordt. Hij staat nu geschorst naast huis en is nu wat groen i.p.v. parelmoer blauw :X De accu is kapot en de APK is verlopen. Naast de groenheid zijn er in het exterieur nog wat andere dingen die er moeten gebeuren. Van de motorkap mist een stuk blanke lak, dus er moet een andere motorkap op (of overspuiten, maar economisch niet echt wenselijk) en bij de rand van het achterruit zit wat roest, dus eigenlijk het liefst ook een andere achterklep. Genoeg dingen om te doen dus :)

• nokiaan958GB
  • Niet online
quote:
Ervaringsdeskundigen,

Als je geen risco wilt lopen moet je gewoon in de Jetta blijven rijden.

Ik rij dan wel geen golf maar bij passats maar wel zelfde motoren zijn zeker vanaf model 2005 vele problemen bekend met motoren, lak en elektronica. De vraag is natuurlijk of jij met problemen geconfronteerd wordt.

Zelf overweeg ik voor de volgende auto ook benzine maar zou altijd een tsi nemen. Het is technisch gezien het beste van 2 werelden: vlot maar toch zuinig.

Eventueel kun je afspraken met de verkoper maken en 1 jaar garantie bedingen.

• WHiZZi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:45

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hey, de VW Transporter staat niet in de openingspost. Toch jammer, op 15 april wordt de VW Transporter T6 gepresenteerd.

Maar voorlopig hou ik mijn 20 jaar oude trouwe T4 2.5TDi:

Het HomeComputerMuseum in Helmond! Het leukste interactieve computermuseum van de Benelux!
Ook lid worden van onze exclusieve retro club ?

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:18

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

quote:
Batsgeit schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:38:
Vraagje voor de Golf 4 bezitters hier:

Ik heb in mijn Golf geen bekerhouders zitten, en nu wil ik binnenkort naar de sloop om daar wat bekerhouders te halen. Kan ik die gewoon inbouwen in mijn Golf? Er zit nu een plastic afdekplaatje voor.

Plaatje ter verduidelijking:

Met bekerhouders

[afbeelding]

Zonder bekerhouders:

[afbeelding]
Ja, dat kan. Ik heb zelf een Golf 4 Ocean gehad, en die had geen bekerhouders, maar omdat ik er langere afstanden in moest gaan maken voor werk leek me dat wel handig, dus toen via een dealtje via de dealer die erin laten zetten, en hij heeft ook aangegeven dat hij eentje uit zn voorraad Golf 4 pakte en die overzette.
Ik mocht zelfs uitkiezen want je had een aantal versies van die bekerhouders, het mechanisme hoe dat uitklapte. Dus kijk vooral even goed rond welke je kan vinden. Werkte bij daarna prima, alsof het er altijd in had gezeten... :)

www.youtube.com/DerOllie

• Batsgeit
quote:
DerOllie schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:04:
[...]

Ja, dat kan. Ik heb zelf een Golf 4 Ocean gehad, en die had geen bekerhouders, maar omdat ik er langere afstanden in moest gaan maken voor werk leek me dat wel handig, dus toen via een dealtje via de dealer die erin laten zetten, en hij heeft ook aangegeven dat hij eentje uit zn voorraad Golf 4 pakte en die overzette.
Ik mocht zelfs uitkiezen want je had een aantal versies van die bekerhouders, het mechanisme hoe dat uitklapte. Dus kijk vooral even goed rond welke je kan vinden. Werkte bij daarna prima, alsof het er altijd in had gezeten... :)
Top :). Heb gisteren op de sloop rondgekeken, maar niemand die dat ding had liggen natuurlijk. Schijnt dat deze, samen met de roostertjes uit de bumpers, nogal vaak van de sloopauto's gejat worden. Hoe skeer ben je dan.

Anyway, maar even op marktplaats gekeken en daar durven ze 40 euro voor een gebruikte te vragen 8)7. Heb nu via ebay een nieuwe besteld voor 27 dollar :D. Roostertje heb ik op marktplaats gevonden voor 8 euro, dit staat namelijk een beetje jammer:

DSC_1209 by ExtremeHipster, on Flickr

• DerOllie

DerOllie

quote:
Batsgeit schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:50:
[...]

Top :). Heb gisteren op de sloop rondgekeken, maar niemand die dat ding had liggen natuurlijk. Schijnt dat deze, samen met de roostertjes uit de bumpers, nogal vaak van de sloopauto's gejat worden. Hoe skeer ben je dan.

Anyway, maar even op marktplaats gekeken en daar durven ze 40 euro voor een gebruikte te vragen 8)7. Heb nu via ebay een nieuwe besteld voor 27 dollar :D. Roostertje heb ik op marktplaats gevonden voor 8 euro, dit staat namelijk een beetje jammer:

[afbeelding]DSC_1209 by ExtremeHipster, on Flickr
Blijven toch mooie auto's, zelfs al die jaren. Heb er eentje gehad van augustus 2008 tot april 2010. Dit was de mijne, een 1.6 16v Ocean in Indigo blauw, erg fijne (eerste!) auto:

(met de een bekerhouder erin, die hadden de Oceans allemaal niet. Waarom is een vraag, je zou zeggen de kosten zijn het niet, maar de dealer zei dat het wel vanwege de kosten was.. :F )

DerOllie wijzigde deze reactie 12-04-2015 20:22 (10%)

www.youtube.com/DerOllie

• itsalex
quote:
DerOllie schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:19:
[...]

Blijven toch mooie auto's, zelfs al die jaren. Heb er eentje gehad van augustus 2008 tot april 2010. Dit was de mijne, een 1.6 16v Ocean in Indigo blauw, erg fijne (eerste!) auto:
[afbeelding]
[afbeelding]
(met de een bekerhouder erin, die hadden de Oceans allemaal niet. Waarom is een vraag, je zou zeggen de kosten zijn het niet, maar de dealer zei dat het wel vanwege de kosten was.. :F )
De Pacific en Ocean waren eigenlijk basis Golf dus vandaar

• Batsgeit
quote:
DerOllie schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:19:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Tof ding :) Wel grappig, het interieur is echt exact hetzelfde als in mijn Master Edition, afgezien van de tellers en de chromen rand om de pook. Zelfs de bekleding is exact hetzelfde :p. Ook zie ik dat bij jou het stuur ook verkleurd t.o.v. de airbag, das bij mij nog een tandje erger. Beetje jammer, ik had liever het driespaaks lederen stuur gehad maar je kan niet alles hebben :)

• DerOllie

DerOllie

quote:
Batsgeit schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:35:
[...]

Tof ding :) Wel grappig, het interieur is echt exact hetzelfde als in mijn Master Edition, afgezien van de tellers en de chromen rand om de pook. Zelfs de bekleding is exact hetzelfde :p. Ook zie ik dat bij jou het stuur ook verkleurd t.o.v. de airbag, das bij mij nog een tandje erger. Beetje jammer, ik had liever het driespaaks lederen stuur gehad maar je kan niet alles hebben :)
Die verkleuring zie ik niet eens, maar dit is een foto van alweer 6 jaar geleden zo'n beetje, dus hoe ie er ondertussen aan toe is, geen idee.
Die chromen ringen rond de klokken en pook gaven toch een wat luxer gevoel, niet dat dat het was, maar je keek er toch tegen aan. Erg mooi in ieder geval.

www.youtube.com/DerOllie

• pacificocean
quote:
itsalex schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:12:
[...]

De Pacific en Ocean waren eigenlijk basis Golf dus vandaar
Bij de basis zat die bekerhouder er gewoon in. Ik denk veel eerder een probleempje met de levering van die dingen.

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wellicht hier nog liefhebbers voor een hobbyprojectje? :)

http://ww3.autoscout24.nl/classified/269510697?asrc=st|as

:)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• McBoom
En de T6 is ook gepresenteerd.... :)

Zo op het eerste oog niet zo heel erg wereldschokkend anders dan de T5, maar ik vind het een strak ding geworden :)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
Vraagje

VW Fox 1.2 Trendline, 2007, 140k km.
Wat zijn de aandachtspunten of moet ik dit heerlijk voorbij laten gaan?

Edit ; sorry voor de korte vraag, zat op telefoon.
Ik vroeg me nl. af of die dingen standaardissues hebben. Las iets over oliegebruik, maar ook niet echt vaak. Rij nu een station, wil kleiner. En zuiniger.

maartend wijzigde deze reactie 19-04-2015 10:37 (47%)

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
maartend schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:06:
Vraagje

VW Fox 1.2 Trendline, 2007, 140k km.
Wat zijn de aandachtspunten of moet ik ditbheerlijk voorbij laten gaan?
Ik heb een Fox 1.2 2009, heerlijk autootje maar een beetje klein. Ik zit overigens beter dan in de (officiëel) grotere Polo.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
quote:
Freee!! schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:45:
[...]

Ik heb een Fox 1.2 2009, heerlijk autootje maar een beetje klein. Ik zit overigens beter dan in de (officiëel) grotere Polo.
Thnx. Maar zelf wil ik kleiner rijden.

• McBoom
quote:
maartend schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:53:
[...]

Thnx. Maar zelf wil ik kleiner rijden.

:?

:+

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Denk dat ie kleiner dan de Polo bedoelt.

Zo niet adviseer ik:

Nu ook verkrijgbaar in meerdere carrosserievormen :-)

• McBoom
Holy shit.... Die SUV en Sedan.... :r

• itsalex
quote:
Weemism schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:57:
[...]

Denk dat ie kleiner dan de Polo bedoelt.

Zo niet adviseer ik:

Nu ook verkrijgbaar in meerdere carrosserievormen :-)
Waar laat je het dak bij de cabrio versie? Neem je mee in je rechterhand? Echt een mooi alternatief als je iets zoekt wat wel opvalt maar totaal niet veilig is.

Mijn Golf 7 1.2 TSI 105 PK gaat met dit betere weer met mijn verbruik rustig naar 1 op 18/20 maar er moet toch meer uit te halen zijn. Ik heb 666 km gereden en kan nog 200 km volgens de boordpc dus dat is ongeveer 1 op 19 maar wat gaat het verbruik doen als het echt mooi weer is? Rij ik dan gemiddeld 1 op 22/24? Haal ik op 1 tank misschien wel 1000/1200 km. Zou wel erg leuk zijn.
Mijn verbruik is nu ook niet optimaal omdat de auto nogal "geladen" is want er staat vanalles in de achterbak dus dat zal ik ook maar eens eruit halen.

Ik moet toch nieuwe banden voor hebben over paar maanden maar zou het veel uitmaken als ik ipv 225 breedte dan naar 215 ga? Of zal ik maar er 15 inch onder hangen, ik heb nog een set 16 inch met putdeksels winterbanden over?

itsalex wijzigde deze reactie 19-04-2015 13:39 (48%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
itsalex schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:32:
Echt een mooi alternatief als je iets zoekt wat wel opvalt maar totaal niet veilig is.
Was ook als grap bedoeld. Volgens mij is de Tata Nano niet eens verkrijgbaar in NL.
quote:
Mijn Golf 7 1.2 TSI 105 PK gaat met dit betere weer met mijn verbruik rustig naar 1 op 18/20 maar er moet toch meer uit te halen zijn. Ik heb 666 km gereden en kan nog 200 km volgens de boordpc dus dat is ongeveer 1 op 19 maar wat gaat het verbruik doen als het echt mooi weer is? Rij ik dan gemiddeld 1 op 22/24? Haal ik op 1 tank misschien wel 1000/1200 km. Zou wel erg leuk zijn.
Mijn verbruik is nu ook niet optimaal omdat de auto nogal "geladen" is want er staat vanalles in de achterbak dus dat zal ik ook maar eens eruit halen.
Als ik op spritmonitor.de kijk is je verbruik van 1 op 18/20 al respectabel. Het gemiddelde verbruik onder 708 gebruikers voor een Golf met dit type motor is 1 op 14. Met mijn voormalige Polo met dezelfde motor haalde ik ongeveer 1 op 16 als ik m'n best deed, maar die had dan wel 17" velgen met breedte 215, wat voor de Polo de grootste 'af-fabriek' maat was, en daardoor dus meer rolweerstand had.
quote:
Ik moet toch nieuwe banden voor hebben over paar maanden maar zou het veel uitmaken als ik ipv 225 breedte dan naar 215 ga? Of zal ik maar er 15 inch onder hangen, ik heb nog een set 16 inch met putdeksels winterbanden over?
Een smallere band betekent minder rolweerstand en dus een lager verbruik. Hoeveel het precies uitmaakt weet ik niet, en is ook afhankelijk van verschillende andere factoren. Een lagere velgdiameter zorgt dat er minder draaimoment nodig is vanuit stilstand (de energie die het kost om de wielen aan het draaien te krijgen), en kan gunstiger zijn als je veel 'stoplichtmomenten' hebt. Als je voornamelijk snelwegkilometers aflegt maakt het niet uit.

• itsalex
De Polo 90 TSI rijdt nog beter. Daar heb ik 450 km in een dag meegereden (even testen) en die is echt nog veel zuiniger. Zelfs met 150 km/h op de teller haalde ik ruim 1 op 19/20 mee. Dus zou je dan echt rustig rijden en keurig aan de snelheden houden, dan haal je denk ik nog 1 op 21/22 mee en misschien wel meer.

Ik was al blij dat ik met mijn Opel Astra 2012 140 pk net 600 km haalde en op vakantie met moeite 700 km. Daar gaat deze Golf rustig overheen. Ben minder BPM, wegenbelasting, benzine, verzekering etc kwijt t.o.v. de Astra. De Golf is ook nog veel waardevaster en veel beter gebouwd dan de Astra, dus waarom zou je een Astra kopen? Echt nog geen moment spijt gehad over deze overstap weer naar VW Golf.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
itsalex schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:43:
De Polo 90 TSI rijdt nog beter. Daar heb ik 450 km in een dag meegereden (even testen) en die is echt nog veel zuiniger. Zelfs met 150 km/h op de teller haalde ik ruim 1 op 19/20 mee. Dus zou je dan echt rustig rijden en keurig aan de snelheden houden, dan haal je denk ik nog 1 op 21/22 mee en misschien wel meer.
Op een gegeven moment begint bij mij wel de 'freude am fahren' te tellen. Ik vond de 105 PK Polo nog wel lekker vlot en dynamisch, maar ik denk dat ik zelf aan de geknepen 90 PK variant geen plezier meer zou beleven.

Wel opmerkelijk dat je met 150 km/h nog 1 op 20 haalde met die 90 PK TSI. Probleem bij downsize motoren is vaak dat ze in verhouding enorm gaan zuipen op het moment dat je veel vermogen vraagt, en zijn dus vooral zuinig tot 120 km/h en met weinig belading.
quote:
itsalex schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:43:
Ik was al blij dat ik met mijn Opel Astra 2012 140 pk net 600 km haalde en op vakantie met moeite 700 km. Daar gaat deze Golf rustig overheen. Ben minder BPM, wegenbelasting, benzine, verzekering etc kwijt t.o.v. de Astra. De Golf is ook nog veel waardevaster en veel beter gebouwd dan de Astra, dus waarom zou je een Astra kopen? Echt nog geen moment spijt gehad over deze overstap weer naar VW Golf.
De vaste kosten zijn voor je Golf t.o.v. die Astra uit 2012 a.g.v. de belastingregelingen in NL flink lager inderdaad. Opel heeft het ten tijde van de downsizingtrend motorisch behoorlijk laten liggen wat dat betreft. Geen moderne turbomotoren en (op papier) een hogere uitstoot en verbruik dan VW en de Franse merken. Dat heeft ze uiteindelijk ook veel marktaandeel op met name de leasemarkt gekost die volledig wordt beheerst door de bijtelling.

Ben zelf echter niet meer zo overtuigd van het kwaliteitsvoordeel van een VW boven een Opel. Daar toch iets te veel gedoe mee gehad met m'n Polo 6R destijds (ketting, aircopomp en bediening, bobine, waterpomp). Ook vond ik met name het afwerkingsniveau van het interieur van de Golf V (2003-2008), en überhaupt alle VW modellen in die periode, bedroevend slecht. Gelukkig lijken ze wat dat betreft weer de weg terug te hebben gevonden.

• itsalex
Vw had met de Golf V kwalitatief een hele sterke auto. De 1.9 TDI, 1.4, 1.6(FSI) waren toch motoren die niet stuk gingen en beter meegingen dan de TSI. In welke auto vond je een deur waar je 3 speakers per kant kon inbouwen? Het middenconsel waar gaten zaten zodat je kabels niet aan het zwerven waren etc. Ik reed gemiddeld met de 1.9 TDI 105 pk 1 op 20. Mag ik klagen? Nee want de Golf 6 2.0 tdi 110 pk deed met dezelfde ritjes met moeite 1 op 16/17. Dus dat scheelde mij steeds 150 km per tank!!

Mijn Golf 7 is geïmporteerd dus het verhaal met BPM ligt denk ik daardoor lager dus minder kosten maar de Opel is bijna 200 kg zwaarder, de 1.4 tsi had een luchtgekoelde turbo en een enorme tuinslang voordat de lucht uberhaupt ooit bij de turbo kwam en bij Vw is dat gekoeld dmv koelwater en de turbo krijgt direct zijn lucht waardoor je meteen je druk hebt. De Opel was van de meest lage kwaliteit waar ik ooit in gereden hebt, vergelijkbaar met een Golf 3. Onderdelen braken af, cruise control slecht bedienbaar, motor hikte regelmatig, weinig turbodruk, slechte versnellingsbak, slechte AGR stoelen, verlichting waardeloos, boordpc verviel bij vervanging van navi, licht- en regensensor die niet werkte, kachelbediening voelt erg goedkoop aan en werkt voor geen meter, bij drempels met 5 personen zat ik vast met de auto op het middengedeelte en daardoor begonnen allerlei vreemde geluiden te komen. Dus mijn ervaring Opel tov Vw, laat Opel maar prima in de showroom staan.

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Weet iemand hoe ik netjes de bovenkant van de middenconsole van de golf 7 verwijder? Ik bedoel dan dit gedeelte:

Ik wil wat kabeltjes netjes hieronder richting het dashboard leiden. De radio en "asbak" was niet zo'n probleem. maar dit gedeelte krijg ik niet los zonder dat ik bang ben dat het afbreekt.

Bedoel alleen het bovenste plaatwerk btw, niet de hele console :P

Maverick wijzigde deze reactie 24-04-2015 08:55 (8%)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Scrtz
  • Nu online
quote:
Maverick schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:54:
Weet iemand hoe ik netjes de bovenkant van de middenconsole van de golf 7 verwijder? Ik bedoel dan dit gedeelte:
[afbeelding]

Ik wil wat kabeltjes netjes hieronder richting het dashboard leiden. De radio en "asbak" was niet zo'n probleem. maar dit gedeelte krijg ik niet los zonder dat ik bang ben dat het afbreekt.

Bedoel alleen het bovenste plaatwerk btw, niet de hele console :P
Zal idd nog wel weinig over te vinden zijn, weet wel dat het loshalen van de middenconsole bij de golf V al een heel gepriel was, dat zal bij de golf 7 zeker niet anders zijn.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73444

Misschien is er een kans dat de bevestigingspunten nog enigzins gelijk zijn, veel schroeven zitten vaker verstopt onder andere 'kappen' dus let er goed op en ga niet te hard trekken aan bepaalde stukken.

• Batsgeit
Mweh, m'n Golfje heeft besloten dat die ruzie heeft met de ABS-sensor rechtsachter, want die geeft een foutmelding (00287 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44): Electrical Fault in Circuit, voor de liefhebbers). Wordt over twee weken gefixed, krijgt ie gelijk een nieuw apktje. Hij mag het daarna wel even probleemloos blijven doen want dit schiet niet echt op zo =\.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
itsalex schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:32:
Vw had met de Golf V kwalitatief een hele sterke auto. De 1.9 TDI, 1.4, 1.6(FSI) waren toch motoren die niet stuk gingen en beter meegingen dan de TSI.
Klopt. VW heeft veel problemen gehad met de eerste generaties van de TSI motor. Net als de Franse merken werd er bij die (turbo)motoren, anders dan bij atmosferische motoren van de generaties ervoor, verhoudingsgewijs veel vermogen opgewekt uit een erg kleine cilinderinhoud.

Omdat er nog weinig ervaring was met het effect van de daardoor veroorzaakte hogere interne krachten op de duurzaamheid van verschillende motoronderdelen was de betrouwbaarheid een stuk lager dan de lang doorontwikkelde ouderwetse NA (atmosferische) motoren van daarvoor. Overigens waren er natuurlijk ook problemen met toeleveranciers, zoals die van de beruchte distributieketting. Boze tongen beweren dat dat een direct gevolg was van de wurgcontracten die VAG zijn toeleveranciers opdrong gedurende die periode (en waarschijnlijk nog steeds), en de consequenties daarvan op de kwaliteit van de geleverde onderdelen door die leveranciers.

De FSI motoren waren een (kortstondige) opvolger van de NA motoren, maar dat waren in feite TSI's zonder turbo. Of ze net zo betrouwbaar waren als de NA motoren vraag ik me af, maar ze waren bij gebrek aan een turbo, en dus lagere vermogen per liter iig wel betrouwbaarder dan de TSI's.
quote:
In welke auto vond je een deur waar je 3 speakers per kant kon inbouwen? Het middenconsel waar gaten zaten zodat je kabels niet aan het zwerven waren etc.
Ik doelde meer op de gebruikte materialen in met name het interieur, die m.i. een flinke achteruitgang waren op die in de Golf IV. Is natuurlijk subjectief, maar ik weet in ieder geval vanuit m'n omgeving dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Ik heb ooit van een verkoper begrepen (maar ja, verkoper...) dat dat lag aan de toen nieuwe wettelijke eisen met betrekking tot het minimale percentage gerecycled plastic dat moest worden gebruikt. In de eerste jaren waarin dat moest hadden fabrikanten problemen om dat er ook fatsoenlijk uit te laten zien.
quote:
[...]de 1.4 tsi had een luchtgekoelde turbo en een enorme tuinslang voordat de lucht uberhaupt ooit bij de turbo kwam en bij Vw is dat gekoeld dmv koelwater en de turbo krijgt direct zijn lucht waardoor je meteen je druk hebt.
Ik denk dat waar je hier 1.4 tsi schrijft, je de Opel turbomotor bedoelt? Anders begrijp ik je niet.
quote:
De Opel was van de meest lage kwaliteit waar ik ooit in gereden hebt, vergelijkbaar met een Golf 3. Onderdelen braken af, cruise control slecht bedienbaar, motor hikte regelmatig, weinig turbodruk, slechte versnellingsbak, slechte AGR stoelen, verlichting waardeloos, boordpc verviel bij vervanging van navi, licht- en regensensor die niet werkte, kachelbediening voelt erg goedkoop aan en werkt voor geen meter, bij drempels met 5 personen zat ik vast met de auto op het middengedeelte en daardoor begonnen allerlei vreemde geluiden te komen. Dus mijn ervaring Opel tov Vw, laat Opel maar prima in de showroom staan.
Met die ervaringen kan ik me dat voorstellen, maar misschien had je ook wel gewoon een flinke pechauto. Heb zelf nooit een Opel gehad, maar weet dat iig bij één iemand die ik ken met een Opel Zafira A ook last heeft van afbrekende onderdelen in het interieur, maar dat is niet echt een representatieve steekproef :) .

• martijn_tje
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03-09 23:09
quote:
Weemism schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:55:De FSI motoren waren een (kortstondige) opvolger van de NA motoren, maar dat waren in feite TSI's zonder turbo. Of ze net zo betrouwbaar waren als de NA motoren vraag ik me af, maar ze waren bij gebrek aan een turbo, en dus lagere vermogen per liter iig wel betrouwbaarder dan de TSI's.
De FSI's zijn gewoon direct ingespoten turbo loze benzine motoren. Niks bijzonders aan. Behalve dan dat ze last hebben van dicht slibbende inlaatpoorten door de EGR. Bij indirect ingespoten motoren wordt een deel van die aanslag meegenomen door de benzine die door het inlaattraject gaat. Bij een direct ingespoten motor zit er nog geen benzine in het luchtmengsel (verse lucht + oude lucht via de EGR) dat door de inlaatpoorten gaat. Dus bouwt er zich meer aanslag op in het inlaattraject.

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Thenotorious
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Een vraagje aan mensen die ervaring hebben met de VW 2.0liter motor (motorcode AZJ/AZH), 2001-2005.

Hoe is het met de toerental van de blok op hoge snelheden, en in het algemeen het gedrag van de blok? Ik heb een tijdje in een Audi A3 1.6 1999 mogen rijden en dat vond ik echt een verschrikkelijk lawaaierig ding op hoge snelheden.

Im notorious

• Scrtz
  • Nu online
quote:
Thenotorious schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:41:
Een vraagje aan mensen die ervaring hebben met de VW 2.0liter motor (motorcode AZJ/AZH), 2001-2005.

Hoe is het met de toerental van de blok op hoge snelheden, en in het algemeen het gedrag van de blok? Ik heb een tijdje in een Audi A3 1.6 1999 mogen rijden en dat vond ik echt een verschrikkelijk lawaaierig ding op hoge snelheden.
Zijn dat niet die 2.0 blokken met maar 115 pk? Die raad ik je sterk af, weinig pk's in verhouding met 2 liter blok, en hoogstwaarschijnlijk ook erg onzuinig.

Weet niet in wat voor budget je zit maar zou dan eerder richting een FSI blok gaan kijken, die in de regel al wat zuiniger zijn.

• Thenotorious
quote:
Scrtz schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:49:
[...]

Zijn dat niet die 2.0 blokken met maar 115 pk? Die raad ik je sterk af, weinig pk's in verhouding met 2 liter blok, en hoogstwaarschijnlijk ook erg onzuinig.

Weet niet in wat voor budget je zit maar zou dan eerder richting een FSI blok gaan kijken, die in de regel al wat zuiniger zijn.
Dat zijn inderdaad die blokken. Ik zit te kijken naar een VW Bora en de 1.6 16v blokken werden ook afgeraden door mensen op het internet, vanwege de hoge toerental op hoge snelheden. Die zeiden dan weer dat de 2.0 veel soepeler en relaxter is. Ik denk dat ik het beste zelf in allebei de modellen kan rijden.

Edit: Qua wegenbelasting/verzekering hebben de 1.6 16v en de 2.0 8v geen verschil. Volgens verbruiksmonitoren is de benzineverbruik ook niet groot.

Het liefst heb ik natuurlijk de 1.8T, maar die is heel zeldzaam op de VW Bora. Mijn budget is trouwens rond de 2500-3500 euro.

Thenotorious wijzigde deze reactie 29-04-2015 11:52 (8%)

Im notorious

• Scrtz
  • Nu online
quote:
Thenotorious schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:51:
[...]

Dat zijn inderdaad die blokken. Ik zit te kijken naar een VW Bora en de 1.6 16v blokken werden ook afgeraden door mensen op het internet, vanwege de hoge toerental op hoge snelheden. Die zeiden dan weer dat de 2.0 veel soepeler en relaxter is. Ik denk dat ik het beste zelf in allebei de modellen kan rijden.

Edit: Qua wegenbelasting/verzekering hebben de 1.6 16v en de 2.0 8v geen verschil. Volgens verbruiksmonitoren is de benzineverbruik ook niet groot.

Het liefst heb ik natuurlijk de 1.8T, maar die is heel zeldzaam op de VW Bora. Mijn budget is trouwens rond de 2500-3500 euro.
Lastig budget inderdaad, ik zou die 2.0 nooit pakken, veel te weinig pk voor het aantal liter en zuipt je leeg, maar dat vind ik bij de 1.4 en de 1.6 ook, aangezien die maar 5 versnellingen hebben en dus ook niet heel relaxed zijn op de snelweg.

Collega van mij had voor zijn huidige auto ook een bora 1.6, hij vond het ook maar niks met 5 versnellingen en rond de 1 op 10 rijden.

Zelf had ik een golf V 1.4 (geupgrade blokje van de IV) en met een beetje sportieve rechtervoet en wat snelwegkilometers kwam ik ook amper boven de 1 op 10/11 uit.

• Thenotorious
quote:
Scrtz schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:01:
[...]

Lastig budget inderdaad, ik zou die 2.0 nooit pakken, veel te weinig pk voor het aantal liter en zuipt je leeg, maar dat vind ik bij de 1.4 en de 1.6 ook, aangezien die maar 5 versnellingen hebben en dus ook niet heel relaxed zijn op de snelweg.

Collega van mij had voor zijn huidige auto ook een bora 1.6, hij vond het ook maar niks met 5 versnellingen en rond de 1 op 10 rijden.

Zelf had ik een golf V 1.4 (geupgrade blokje van de IV) en met een beetje sportieve rechtervoet en wat snelwegkilometers kwam ik ook amper boven de 1 op 10/11 uit.
Conclusie: Geen Bora pakken :+
Ik zit ook zelf te kijken naar andere auto's, tot nu toe twijfel ik tussen Mazda 3, Mercedes C180 W203 en dus VW Bora...

Im notorious

• Scrtz
  • Nu online
quote:
Thenotorious schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:20:
[...]

Conclusie: Geen Bora pakken :+
Ik zit ook zelf te kijken naar andere auto's, tot nu toe twijfel ik tussen Mazda 3, Mercedes C180 W203 en dus VW Bora...
Zou iig een auto pakken met 6 versnellingen. Nadeel van jou budget is dat je eigenlijk weer een net te oude auto daarvoor hebt, terwijl rond de 5k alweer een golf V bijv hebt wat al een stuk meer van deze tijd lijkt ( vind ik dan )

Weet niet of je goed kan sparen en geduld hebt, zo ja zou je ook kunnen overwegen om een paar jaartjes wat kleiners te rijden a peugeot 206 oid.

• Freee!!

Freee!!

quote:
Scrtz schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:56:
[...]
Zou iig een auto pakken met 6 versnellingen.
Zou ik ook graag willen, maar die worden eigenlijk alleen bij diesels geleverd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Moet het een sedan zijn? als je de golf opneemt in je zoektocht is het aanbod al vele malen groter.

Andere optie is wellicht om een oudere auto van 500-1000 euro te kopen en intussen lekker doorsparen voor een nieuwer model met potentieel zuinigere motoren?

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Thenotorious
quote:
Chaoss schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:46:
Moet het een sedan zijn? als je de golf opneemt in je zoektocht is het aanbod al vele malen groter.

Andere optie is wellicht om een oudere auto van 500-1000 euro te kopen en intussen lekker doorsparen voor een nieuwer model met potentieel zuinigere motoren?
Doorsparen is inderdaad een optie maar het liefst heb ik z.s.m. een nieuwe auto. Oudere auto kopen hoeft niet want ik heb op dit moment een Golfje 3 1.6 met opkomende reparatiekosten (dis. riem, nieuwe remmen). Ik vind het simpelweg niet waard om zoveel geld in dat autotje te steken, gezien zijn staat.. Hij heeft namelijk best wat deukjes en krassen (zo heb ik hem gekocht) en de Golfje was eigenlijk altijd gekocht voor tijdelijk gebruik..

Im notorious

• Scrtz
  • Nu online
quote:
Thenotorious schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:12:
[...]

Doorsparen is inderdaad een optie maar het liefst heb ik z.s.m. een nieuwe auto. Oudere auto kopen hoeft niet want ik heb op dit moment een Golfje 3 1.6 met opkomende reparatiekosten (dis. riem, nieuwe remmen). Ik vind het simpelweg niet waard om zoveel geld in dat autotje te steken, gezien zijn staat.. Hij heeft namelijk best wat deukjes en krassen (zo heb ik hem gekocht) en de Golfje was eigenlijk altijd gekocht voor tijdelijk gebruik..
Lastige situatie inderdaad, maar als je nu iets koopt voor 3500 heb je nog een auto die toch weer een beetje van de golf 3/4 generatie is en dus vrij weinig vernieuwends tov je huidige golf 3.
quote:
Freee!! schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:20:
[...]

Waaruit trek je deze conclusie? Genoeg benzine motoren met 6 versnellingen.

• Thenotorious
quote:
Scrtz schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:19:
[...]

Lastige situatie inderdaad, maar als je nu iets koopt voor 3500 heb je nog een auto die toch weer een beetje van de golf 3/4 generatie is en dus vrij weinig vernieuwends tov je huidige golf 3.
Hmm, daar heb je opzich gelijk in, ook al vind ik qua uiterlijk de 4e generatie VW's toch een stuk vernieuwender..

Ik zit ook even naar de Bora 1.6 FSI's te kijken, maar die zijn helaas ook schaars. Wel een stuk nieuwer.

Im notorious

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:02
quote:
Scrtz schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:56:
[...]

Zou iig een auto pakken met 6 versnellingen. Nadeel van jou budget is dat je eigenlijk weer een net te oude auto daarvoor hebt, terwijl rond de 5k alweer een golf V bijv hebt wat al een stuk meer van deze tijd lijkt ( vind ik dan )

Weet niet of je goed kan sparen en geduld hebt, zo ja zou je ook kunnen overwegen om een paar jaartjes wat kleiners te rijden a peugeot 206 oid.
Hoezo moet je een auto met 6 versnellingen pakken? In iedergeval niet per definitie voor een langere vertanding. Bijvoorbeeld er is een VW 5 bak in de 1.9tdi die langer is dan de 6bak in de 1.9tdi en 2.0tdi.
De v5 20v met 5 bak welke ik had was ook nog wel te doen. Al had de 5 wat langer gemogen of een langere 6 bak.
quote:
[...]

[...]

Voor €3500 heb je een late MK4. Dat is wel heel erg vernieuwend tegenover een MK3. Persoonlijk vind ik het interieur van een MK4 een stuk mooier dan een MK5, maar een MK5 is weer een stuk stiller en rijdt een stuk beter.
Ik heb vorig jaar mijn MK4 na 7 jaar trouwe dienst aan een vriend verkocht. Heb ik maar €3750 voor gevraagd waar velgen bij zaten die al zonder band €600 tot €1000 op brengen (OEM R32's) + oem winterset.
Met die v5 uit 2003 reed ik met een zware voet ook nog 1op10 met weinig snelweg kilometers. Op de snelweg deed ik 1op12 tot 1op14. Maar wel 170pk op 1215kg. Dus wel fun op de weg.
Als je een goede ketting hebt heb je ook geen distributie kosten.

Die MK4 2.0 heeft inderdaad niet veel PK, maar wel gewoon het koppel van een 2.0. Ligt aan je rijstijl, maar ik rij zuiniger met een 2.3L dan met een 1.4L. Dat zal denk ik ook voor die 2.0 gelden.

KappeNou wijzigde deze reactie 30-04-2015 13:55 (5%)

>PC specs<

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Freee!! schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:20:
met als reactie:
quote:
Inderdaad. Een 6 versnellingsbak is al lang gemeengoed bij benzinemotoren. M'n Polo TSI 105 pk uit 2011 had zelfs al een 6 bak.

• Thenotorious
Maar hoe moet ik het motorgedrag van die 2 point sl0w zien? 116pk uit een 2 liter is inderdaad weinig en hij is ook nog eens best zwaar. Maar de opgegeven 0-100 acceleratie staat opgegeven als 11seconden, wat absoluut niet snel is maar het is ook weer niet super traag..

Im notorious

• Freee!!

Freee!!

quote:
[...]
Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar fijn dat ze er al wel zijn.

• KappeNou
quote:
Thenotorious schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:07:
Maar hoe moet ik het motorgedrag van die 2 point sl0w zien? 116pk uit een 2 liter is inderdaad weinig en hij is ook nog eens best zwaar. Maar de opgegeven 0-100 acceleratie staat opgegeven als 11seconden, wat absoluut niet snel is maar het is ook weer niet super traag..
een goede 0-100 tijd wordt ook vaak bepaald of hij in zijn 2e versnelling 100km/h GPS haalt. Wat vaak net niet lukt dus het schakelen naar 3 krijg je erbij.
Die 2 liter 8klepper is gemaakt om op lage toeren vermogen te leveren. Dat zie je ook aan de cijfers 170nm bij 2400tpm. Een 12 klepper zit vaak rond de 3000tpm en een 16v rond de 3500tpm.
Het is dus wel een lekker blok om normaal mee te rijden. Niet wanneer je echt met toeren het maximale eruit wil halen. Dan moet je een 2.3 v5 20v 170pk zoeken. Iemand uit me straat had zo'n bora en ik dan de golf.
Voor mij was de keuze de 2.3 vr5 inplaats van de 1.820vt vanwege onderhoudt/betrouwbaarheid en mooi atmosferisch blok met een mooi vermogens verloop.

KappeNou wijzigde deze reactie 30-04-2015 16:12 (7%)

>PC specs<

• Scrtz
  • Nu online
quote:
Thenotorious schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:07:
Tja dat is maar net hoe jij 'snelheid' ervaart natuurlijk, maar of je vrolijk wordt van die 2 liter aan maandelijkse kosten..
quote:
Freee!! schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:01:
[...]

Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar fijn dat ze er al wel zijn.
Golf V 1.6 fsi, 2.0 fsi en gti/R32 hadden ze iig al, golf IV serie weet ik zo niet. 1.2 tsi (bluemotion) heeft ook al een 6 bak zoals hierboven wordt aangegeven. Dit blok zit oa in polo, golf etc.

• Thenotorious
quote:
Scrtz schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:07:
[...]

Tja dat is maar net hoe jij 'snelheid' ervaart natuurlijk, maar of je vrolijk wordt van die 2 liter aan maandelijkse kosten..
Ik rij best weinig kilometers per jaar, dus dat de auto net wat meer verbruikt is geen ramp. Maar als ik de verbruik van de 1.6 16v en 2.0 vergelijk, zijn ze vrijwel gelijk. Hetzelfde geldt voor de verzekering + wegenbelasting.

Ik ga denk ik allebei de auto's een testritje maken om het beter te beoordelen.

Im notorious

• KappeNou
Ik zou sowieso de 2.0 nemen. 1.6 16v is zelfs onzuiniger als je een beetje van door rijden houdt.
Daarbij hoe zwaarder je auto hoe meer koppel je onderin de toeren wil

>PC specs<

• the noise
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Hier lange tijd de 2.0 115pk gehad.
Niet te verslijten. Verbruik valt inderdaad niet mee. De laatste 2,5 jaar zo'n blok bij ons eigenlijk alleen korte koude ritjes gemaakt. Ook geen probleem.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
the noise schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:45:
Niet te verslijten. Verbruik valt inderdaad niet mee. De laatste 2,5 jaar zo'n blok bij ons eigenlijk alleen korte koude ritjes gemaakt. Ook geen probleem.
Het gemiddelde verbruik is sowieso hoger bij alleen koude korte ritjes, of was het verbruik daarvóór ook al hoog?

• the noise
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Zet je schrap; het was een Seat Alhambra; 1500kg
Verbruik tussen de 1:5 tot 1:8 in deze periode.

Daarvoor met wat geluk 1:11 en dat was het wel. Maar dan heb je een zware auto met groot oppervlak. Waar grandioooos veel binnenruimte in zit :)
Platen van 244x60 gaan dan gewoon mee, languit op de vloer :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
Ik heb mogen rijden met Golf 4 pacific 1.6 fsi en dezelfde auto met 2l. Wat een heerlijke motor allebei maar de 2l vanwege het koppel bij lage toeren. Als je zuinig rijdt en veel op de snelweg is 1 op 12/14 op boordpc haalbaar bij beide motoren. De 2 liter gaat zelfs boven de 210 km/h gewoon rustig nog door en je kan max in de 2e versnelling 90 km/h en in zijn 3e max 150 km/h terwijl bij de 1.6fsi 2e versnelling max 80 en de 3e max 130 km/h. In de bergen trekt de 2l zo fijn en is nog rap ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McBoom
quote:
the noise schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:45:
Wij hebben hier jaren een Mk3 GTI op gas gehad, die is er met 360K uit gegaan. De problemen die we er gehad hebben waren de slijtagedingen (lagers, uitlaat, paar keer een nieuwe benzinepomp wegens het nooit rijden op benzine :P), maar motorisch is er nooit wat mee aan de hand geweest. En het klopt dat ie onderin wel lekker trekt, het rijdt totaal anders dan een VR6, welke je toch wel wat meer op toeren moet houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
Geef mij maar een 2l motor zowel diesel als benzine. Ik heb 3 jaar met 2.0 tdi 110 pk gereden. 5 versnellingen maar dat ding trok als een trein. In de 4e versnelling 195 km/h gehaald. Echt niet normaal. In de 5e versnelling kwam ik niet verder dan 3500 toeren bij 210 km/h. Dat was een vmax welke VW had ingebouwd want anders haalde de auto ruim 260 km/h in verhouding gezien. Ok ik heb 240 km/h op de teller gehaald. Ik heb ook bijna 6 uur lang boven de 180 km/h gereden. Geen probleem.
Met mijn 1.2 tsi nu, is het dat na 2 uur de motor in de soep kan lopen vanwege de turbo en mijn grasmaaiermotor kunnen het niet aan. Ofwel de 1.2 tsi is zuiniger maar gaat echt niet lang mee ben ik bang voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
quote:
itsalex schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:17:
Geef mij maar een 2l motor zowel diesel als benzine. Ik heb 3 jaar met 2.0 tdi 110 pk gereden. 5 versnellingen maar dat ding trok als een trein. In de 4e versnelling 195 km/h gehaald. Echt niet normaal. In de 5e versnelling kwam ik niet verder dan 3500 toeren bij 210 km/h. Dat was een vmax welke VW had ingebouwd want anders haalde de auto ruim 260 km/h in verhouding gezien. Ok ik heb 240 km/h op de teller gehaald. Ik heb ook bijna 6 uur lang boven de 180 km/h gereden. Geen probleem.
Met mijn 1.2 tsi nu, is het dat na 2 uur de motor in de soep kan lopen vanwege de turbo en mijn grasmaaiermotor kunnen het niet aan. Ofwel de 1.2 tsi is zuiniger maar gaat echt niet lang mee ben ik bang voor.
Waar heb je het toch over, heb ook een 1.2 tsi en die trekt prima hoor en loopt zeker niet 'in de soep' na 2 uur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
Ehm, 210 km/h met 110 pk is erg optimistisch. Op de teller misschien, maar ik heb vaak genoeg met de Passat 1.9 TDI gereden om te weten dat 210 er niet in zat, en dan heeft de Passat ook nog een hogere top dan de Golf.
240 alleen bergaf met een flinke tellerafwijking. 260 nooit van z'n leven met een standaard 110 pk diesel.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah mijn Passat is een 1.6TDI in dat rijd prima voor normaal verkeer, inhaal acties zijn te doen. alleen te laag in de toeren of in de 6'de versnelling is er te weinig trekkracht. Zuinigheid is ok, met gemiddeld 1:19-20 maar dan moet je eigenlijk niet boven de 120kmh komen.

2.0 140pk rijd helemaal prima en ik denk dat het verbruik maar een fractie lager ligt (tenzij je altijd gaat trappen). Ik heb een 1.6tdi gekocht omdat het aanbod daarin veel groter is en ik dus gemakkelijker een betaalbare auto kon vinden die aan mijn eisen voldoet.

Chippen overweeg ik nog wel, maar aan de andere kant vindt ik het toch wel duur om een paar honderd euro voor 20-30pk neer te leggen.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Benedict Tokkie
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02-04-2017
quote:
Hahah, zonder de begrenzer zou ie 260 halen? Je hebt 240 op de teller gereden? Volkomen absurd voor een 110 pk blokje.

Ofwel je hebt een grote fantasie, ofwel je weet niet dat ie gechipt is door een vorige eigenaar.

Mijn zwager heeft een VW Beetle 2.0 115 pk gereden, die reed veel op de snelheid, vrij rustig, en reed 1 op 11. Er ging ook ongelofelijk veel kapot aan die auto met 2 ton op de teller. Stond bijna wekelijks bij de garage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KappeNou
quote:
Benedict Tokkie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:40:
[...]

Hahah, zonder de begrenzer zou ie 260 halen? Je hebt 240 op de teller gereden? Volkomen absurd voor een 110 pk blokje.

Ofwel je hebt een grote fantasie, ofwel je weet niet dat ie gechipt is door een vorige eigenaar.

Mijn zwager heeft een VW Beetle 2.0 115 pk gereden, die reed veel op de snelheid, vrij rustig, en reed 1 op 11. Er ging ook ongelofelijk veel kapot aan die auto met 2 ton op de teller. Stond bijna wekelijks bij de garage.
Hij bedoeld waarschijnlijk de bak verhouding. Als je dus meer vermogen zou hebben ;)
Maar dat denk ik overigens niet. Mijn ex golf v5 170pk (op de bank 183pk) deed 230km/h GPS en die had niet heel veel meer toeren over. Het lijkt me sterk dat een 2.0 8v een langere 5 bak heeft dan een 2.3 vr5 20v welke 100km/h GPS in ze 2 haalde. (meer dan die 90km/h van die 2.0)

Of iemand ze auto veel bij de garage heeft staan zegt niets voor de rest.
Mijn ex v5 heeft in 6 jaar tijd geen mankementen gehad, zelf geen druppel olie verbruik en ik heb 100.000km op de teller erbij gezet. Daarbij ook veel mee op de nurburgring gereden. Alleen remmen, olie, banden en een keer een insteek bobine.
Daarentegen ken ik ook een verhaal van een v5 170pk die heel veel problemen had.

>PC specs<

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Geef mij maar een 2l motor zowel diesel als benzine. Ik heb 3 jaar met 2.0 tdi 110 pk gereden. 5 versnellingen maar dat ding trok als een trein. In de 4e versnelling 195 km/h gehaald. Echt niet normaal. In de 5e versnelling kwam ik niet verder dan 3500 toeren bij 210 km/h. Dat was een vmax welke VW had ingebouwd want anders haalde de auto ruim 260 km/h in verhouding gezien. Ok ik heb 240 km/h op de teller gehaald. [...]
Je betoog is dus dat meer motorinhoud beter is, en je onderbouwing (los van hogere betrouwbaarheid) zijn de topsnelheden die je noemt? In the end komt het bij hoge topsnelheden niet meer op pk/l of koppel (hoe hard ie trekt) aan, maar op kneiterharde PK's (los van zaken als gewicht en aerodynamica natuurlijk, maar dat is hier niet relevant).

Persoonlijk denk ik dat een 110pk niet veel verder komt dan 190km/h (GPS), en zelfs al is ie fors gechipt zal ie echt niet veel harder gaan dan 205 km/h.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bij mijn passat 1.9tdi 2008 moet ik al sinds de aankoop 3 jaar geleden een paar keer tussen de beurten door olie bijvullen.

Nu heb ik de indruk dat als ik meer snelwegritten heb, ik vaker moet bijvullen. Laatst ging binnen een maand het olielampje al weer branden. Zou het olieverbruik gerelateerd kunnen zijn aan hoe meer de turbo werk moet doen?
Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Je zou eigenlijk beter eens kunnen kijken of het niveau redelijkerwijs op peil blijft nadat je het aangevuld hebt én dat zelfde soort ritten blijft rijden.

Een spontaan lager wordend oliepeil is meestal te wijten aan het verdampen van "water" in het carter, iets wat niet gebeurd als je alleen korte afstanden rijd (én dus je blok nooit op temperatuur krijgt voor langere tijd).

Een auto/motor (blok) welke géén olie verbruikt..... Bestaat simpelweg niet :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-05-2015 22:33 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
nokiaan958GB schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:47:
Bij mijn passat 1.9tdi 2008 moet ik al sinds de aankoop 3 jaar geleden een paar keer tussen de beurten door olie bijvullen.

Nu heb ik de indruk dat als ik meer snelwegritten heb, ik vaker moet bijvullen. Laatst ging binnen een maand het olielampje al weer branden. Zou het olieverbruik gerelateerd kunnen zijn aan hoe meer de turbo werk moet doen?
Meer mensen die hier last van hebben?
Een turbo gebruikt inderdaad (motor)olie voor smering en koeling, en wordt daarvan voorzien vanuit het carter, maar zou deze maar minimaal moeten verbranden/verbruiken als ie normaal functioneert. Op de snelweg wordt de turbo juist nauwelijks gebruikt, althans, als je het grootste gedeelte op constante snelheid rijdt, dus dat lijkt niet te kloppen met jouw waarneming wat er dan dus op lijkt te duiden dat er iets anders aan de hand is. Het olieverbruik houdt natuurlijk wel verband met de hoeveelheid kilometer die je rijdt, maar het lijkt niet me niet normaal dat je binnen een maand alweer moet bijvullen.

Met betrekking tot dat lampje, ik weet niet hoe het precies bij jouw Passat zit, maar de meeste olielampjes betreffen niet het oliepeil, maar de oliedruk. Als je dus maar één 'olielampje' hebt betreft het naar aller waarschijnlijkheid de oliedruk, en als die brandt is het doorgaans geen goed nieuws en zou ik na bijvullen z.s.m. naar de garage gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

En als je zelf een beetje handig bent: Een Turbo(compressor) comprimeert alleen lucht.... Vóór en ná de turbo mag je geen vettige "rommel" tegen komen in de kanalen,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:48
quote:
Weemism schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:47:
[...]

Je betoog is dus dat meer motorinhoud beter is, en je onderbouwing (los van hogere betrouwbaarheid) zijn de topsnelheden die je noemt? In the end komt het bij hoge topsnelheden niet meer op pk/l of koppel (hoe hard ie trekt) aan, maar op kneiterharde PK's (los van zaken als gewicht en aerodynamica natuurlijk, maar dat is hier niet relevant).

Persoonlijk denk ik dat een 110pk niet veel verder komt dan 190km/h (GPS), en zelfs al is ie fors gechipt zal ie echt niet veel harder gaan dan 205 km/h.
Het hangt vrij veel af van luchtweerstand. En er zijn wel degelijk 110pk auto's die 210km/u doen op de vlakke weg (teller):
https://www.youtube.com/watch?v=OBIcng6eFvI
De vraag is alleen, doet dat blok echt 110pk? Of niet stiekem 115-120pk? Wie merkt dat.
Deze heeft op papier slechts 5 pk minder en een vergelijkbare luchtweerstand. (golf vs golf variant)
https://www.youtube.com/watch?v=B8kqTDjXPls
Die gaat toch behoorlijk minder hard voor slechts 5 pk minder te hebben. De banden etc. zullen misschien anders zijn, maar zo heel veel gaat dat niet uitmaken, toch zeker niet dat verschil.
Elke motorblok type is net wat anders dus pk's op papier vergelijken is maar 1 ding. Daarnaast zijn er reële pk's, rolweerstand, luchtweerstand, bakverhoudingen (als je niet max vermogen haalt aan max snelheid).

Steek 110pk in een XL1 en je doet waarschijnlijk met gemak 250km/u. :)
quote:
wimmel_1 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:00:
...
Een Tesla? :+

AndRo555 wijzigde deze reactie 12-05-2015 23:34 (6%)

• KappeNou
quote:
wimmel_1 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:00:
Je zou eigenlijk beter eens kunnen kijken of het niveau redelijkerwijs op peil blijft nadat je het aangevuld hebt én dat zelfde soort ritten blijft rijden.

Een spontaan lager wordend oliepeil is meestal te wijten aan het verdampen van "water" in het carter, iets wat niet gebeurd als je alleen korte afstanden rijd (én dus je blok nooit op temperatuur krijgt voor langere tijd).

Misschien niet. Maar er zijn zeker auto's waarbij het niet meetbaar is.
Wat ik al vertelde. De v5 die ik 7 jaar gereden heb verbruikte geen olie (tenminste was niet op de peilstok te zien) gemiddeld reed ik daar 20K KM per jaar mee en deed ik gewoon elk jaar een olie wissel castrol edge 5w30.
Dit maak je natuurlijk niet vaak mee maar het bestaat wel. Een maatje van me had dit ook met een 1.7sdi terwijl deze blokken wel bekend staan dat ze veel olie kunnen verbruiken.

>PC specs<

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:09

Stacheldraht

PSN: Killerfabrik

Ik moet zeggen dat dit als motorrijder zijnde zeer doet, maar het is o zo gaaf:

Volkswagen Golf I vs Yamaha R1

Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ben vergeten te vermelden dat hij inmiddels 220K op de klok heeft en enige vorm van slijtage zou kunnen hebben.
quote:
wimmel_1 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:28:
En als je zelf een beetje handig bent: Een Turbo(compressor) comprimeert alleen lucht.... Vóór en ná de turbo mag je geen vettige "rommel" tegen komen in de kanalen,
Dat betwijfel ik dus. Bij mijn vorige PD TDI had ik olielekkage vanuit mijn intercoolerslang toen bleek dat deze niet meer goed vast zit. 8)7
Ik wil dus niet zeggen dat dat normaal is maar dat het bij mij wel is voorgekomen.
quote:
Weemism schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:16:
[...]

............... Op de snelweg wordt de turbo juist nauwelijks gebruikt, althans, als je het grootste gedeelte op constante snelheid rijdt, dus dat lijkt niet te kloppen met jouw waarneming wat er dan dus op lijkt te duiden dat er iets anders aan de hand is. Het olieverbruik houdt natuurlijk wel verband met de hoeveelheid kilometer die je rijdt, maar het lijkt niet me niet normaal dat je binnen een maand alweer moet bijvullen.

Met betrekking tot dat lampje, ik weet niet hoe het precies bij jouw Passat zit, maar de meeste olielampjes betreffen niet het oliepeil, maar de oliedruk. Als je dus maar één 'olielampje' hebt betreft het naar aller waarschijnlijkheid de oliedruk, en als die brandt is het doorgaans geen goed nieuws en zou ik na bijvullen z.s.m. naar de garage gaan.
Nou volgens mij is het toerental van de turbo afhankelijk van het motortoerental. Als ik 130 op de snelweg rij, rij ik dacht ik wel zo'n 3000rpm. Op andere wegen rij ik tussen de 1500 en 2500 rpm.

Nee weet zeker dat het lampje voor het bijvullen is. Ik controleer namelijk altijd het peil voordat ik bijvul.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

De turbo doet z'n werk bij piekbelasting, dus op het moment dat je accelereert. De druk die de turbo dan opbouwt (en dus de toeren die ie daarvoor maakt) is dan op z'n hoogst, en is inderdaad gerelateerd aan de toeren die je motor maakt (en dus het volume uitlaatgassen). Op de snelweg staat ie draait ie wel, maar op een laag toerental. Olieverbruik door de turbo zal dus vooral in stadsverkeer optreden, en niet op de snelweg.
Op B-wegen bij een kilometer of 80 constante snelheid zal de turbo inderdaad nog minder toeren maken dan op de snelweg (en dus potentieel minder olie verbruiken). Als dat is wat je bedoelde is het inderdaad aannemelijk dat ie op de snelweg 'per kilometer' meer olie verbruikt dan op een provinciale weg, maar hij zal dus veruit het meeste verbruiken in stadsverkeer, en in ander situaties waarin je vaak/vaker moet accelereren.

Niettemin, zoals hierboven al gezegd, een turbo dient überhaupt geen of minimaal olie te verbruiken/verbranden, dat is een teken dat ie bijna aan het eind van z'n latijn is.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Steden vermijd ik in de spits dus "stadsverkeer" heb ik nauwelijks. Misschien dat als het vrouwtje naar de winkel gaat (korte ritjes) ook onder "stadsverkeer" valt.

Inderdaad, ik hou rekening met de turbo dat die eens faalt. Motorblok is verder droog, de kop ook dus kan me geen ander verbruik van olie voorstellen..............of de olie moet via lekkende zuigerveren er via de uitlaat uit gaan.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Even nog Sssst..... De nieuwe navigatie software/kaarten update van VW (Here) is beschikbaar :+

wimmel_1 wijzigde deze reactie 14-05-2015 23:10 (3%)

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:48
Heeft er hier iemand ervaring met een Nokia 830 en de Discover Pro navigatie?

Sinds een aantal weken niks dan problemen met bellen via BT in een nieuwe Passat Variant, met Discover Pro navigatie/multimedia systeem.
Elke keert dat de Nokia 830 op vliegtuigstand gezet wordt en terug af werkt het bellen via BT voor even, na een paar minuten bellen verstaat diegene aan de andere kant van de lijn amper nog wat er gezegd wordt. De microfoon valt als het ware telkens uit en weer even aan. Uiteindelijk valt er helemaal geen gesprek niet meer te voeren. Dit probleem blijft tot de Nokia weer een keer op vliegtuigstand gestaan heeft.
De optie bij het menu in windows phone om een andere BT verbindingstechniek/protocol te kiezen heeft geen invloed op het probleem.
Er is getest geweest met een iPhone 6, een Nexus 5, Motorola Moto E 4G en een oude Nokia (geen windows phone). Bij al die werkt het perfect en valt er niks op de kwaliteit aan te merken.

Dit probleem was er niet op een RNS315, dus het is echt de combinatie 830 met Discover Pro die problemen veroorzaakt. De Navigatie heeft de laatst beschikbare software.

De 830 heeft blijkbaar wel meer problemen met BT, alleen werkte het hier zonder problemen met de RNS315.
Het is een telefoon van het werk, dus de windows phone buiten gooien is jammer genoeg geen optie.

Iemand die hetzelfde of een gelijkaardig probleem al heeft meegemaakt met een Discover Pro?

• Maximus
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:16

Maximus

Brian not Brain

quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:08:
Even nog Sssst..... De nieuwe navigatie software/kaarten update van VW (Here) is beschikbaar :+
Heb de update gedaan en niets anders dan gezeik. De Golf accepteert de kaart niet meer en zegt dat er geen navigatiedata op is opgeslagen. Heb zowel Slot 1 als Slot 2 geprobeerd, zowel FAT32 als NTFS. Ook de oude download terugplaatsen heeft geen soelaas. Iemand nog een gouden tip, vind dit wel erg irritant.

Ook wel gelockt en niet gelockt maakt geen biet uit.

Maximus wijzigde deze reactie 16-05-2015 21:12 (5%)

Trotse pappa van Matthijs - 12-08-2017

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Maximus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:04:
[...]

Heb de update gedaan en niets anders dan gezeik. De Golf accepteert de kaart niet meer en zegt dat er geen navigatiedata op is opgeslagen. Heb zowel Slot 1 als Slot 2 geprobeerd, zowel FAT32 als NTFS. Ook de oude download terugplaatsen heeft geen soelaas. Iemand nog een gouden tip, vind dit wel erg irritant.
Hier afgelopen donderdag m'n Discover Pro zonder probleem kunnen updaten (middels een USB stickje, Ik had nergens een 32GB SD kaartje vrij/leeg en de Discover Pro update is ruim 17GB groot).

In het optie menu van de navigatie zou je het zo nog een keer kunnen proberen, volgens mij heb je ook een Discover Pro en dus een USB aansluiting, de Discover Media heeft voor zover ik weet maar 1 SD kaart lezer vrij, de andere moet altijd je kaartmateriaal bevatten.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 16-05-2015 21:44 (3%)

• Maximus

Maximus

Brian not Brain

Mijn Golf 7 heeft twee slots, heb in de ander een SD kaart voor Media zitten. Maar ook als ik die er uit sloop dan is dat geen oplossing. Ben het nu voor een vierde keer aan het proberen. Als dat niet lukt dan ga ik maandag wel naar de dealer. Erg jammer dit.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Maar heb je nou een Discover Pro of een Discover Media systeem? Bij de pro staan de kaarten op de interne HDD en maakt het niet uit welke SD kaart reader je gebruikt. Bij de Media moet het originele kaartje altijd in de tweede reader zitten ten tijde van een update.

http://www.navigation.com...ationFrame_campaign_light

Bij de Pro versie maakt dat niks uit en kun je ook middels het USB / MMI slot in de middenconsole updaten (staat overigens niet op de VW site dat dit kan maar het werkt wel....).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 16-05-2015 21:42 (29%)

• Maximus

Maximus

Brian not Brain

quote:
wimmel_1 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:36:
Maar heb je nou een Discover Pro of een Discover Media systeem? Bij de pro staan de kaarten op de interne HDD en maakt het niet uit welke SD kaart reader je gebruikt. Bij de Media moet het originele kaartje altijd in de tweede reader zitten ten tijde van een update.

Heb een Discover Media. Heb de kaart bijgewerkt en zowel in Slot 1 als 2 geprobeerd. In beide gevallen geeft de navi aan dat geen geschikte kaart is ingevoerd. Heb alle instructies gevolgd zoals als download beschikbaar is op de website van VW. Heb geen interne HDD, alles zit op de SD kaart zelf.

Hij is nu nog een keer bezig om alles te extracten en anders maandag maar naar de dealer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maximus

Maximus

Brian not Brain

Ben verder dat de kaart weer gelezen wordt, nu alleen dat de navigatie geen straatnamen en snelwegen namen weergeeft. De A28 in de buurt is gewoon een rood balkje met verder geen tekst er in. Iemand daar nog een gouden tip voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannekoek81
quote:
wimmel_1 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:36:
Dat hoeft dus niet.

Zojuist de update gedraaid. Kaartje kwam uit slot 1. Terug gedaan in 1 en alles werkt. Gedaan volgens filmpje van vw zelf. Daar zit kaartje ook in 1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Maximus schreef op zondag 17 mei 2015 @ 08:42:
Ben verder dat de kaart weer gelezen wordt, nu alleen dat de navigatie geen straatnamen en snelwegen namen weergeeft. De A28 in de buurt is gewoon een rood balkje met verder geen tekst er in. Iemand daar nog een gouden tip voor?
Je bent niet de enige die dat probleem ooit gehad heeft schijnbaar. Volgens onderstaande ligt het aan de extract software |:(

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2651

Ik zweer overigens al jaren (20 ofzo) bij WinRAR :+
quote:
Pannekoek81 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Dat hoeft dus niet.

Zojuist de update gedraaid. Kaartje kwam uit slot 1. Terug gedaan in 1 en alles werkt. Gedaan volgens filmpje van vw zelf. Daar zit kaartje ook in 1.
Zal wel 't zelfde zijn als bij de Discover Pro, die kun je ook updaten middels het USB/MDI slot terwijl VW daar met geen woord over roept. Wel weer apart dat ze in de handleiding van de Discover Media expliciet vermelden dat het middels het tweede SD kaart slot moet en bij de Discover Pro alleen maar vermelden dat het met "een" SD kaartslot kan.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 17-05-2015 17:17 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maximus

Maximus

Brian not Brain

quote:
wimmel_1 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:14:
[...]

Je bent niet de enige die dat probleem ooit gehad heeft schijnbaar. Volgens onderstaande ligt het aan de extract software |:(

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2651

Ik zweer overigens al jaren (20 ofzo) bij WinRAR :+

[...]

Zal wel 't zelfde zijn als bij de Discover Pro, die kun je ook updaten middels het USB/MDI slot terwijl VW daar met geen woord over roept. Wel weer apart dat ze in de handleiding van de Discover Media expliciet vermelden dat het middels het tweede SD kaart slot moet en bij de Discover Pro alleen maar vermelden dat het met "een" SD kaartslot kan.
Tnx voor de tip. Ga hier van vond maar even naar kijken. Dan zal ik het opnieuw proberen met 7zip. Heb zelf WinRAR geprobeerd maar dat werkt klaarblijkelijk niet. We zullen zien vanavond ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannekoek81
quote:
Maximus schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:06:
[...]

Tnx voor de tip. Ga hier van vond maar even naar kijken. Dan zal ik het opnieuw proberen met 7zip. Heb zelf WinRAR geprobeerd maar dat werkt klaarblijkelijk niet. We zullen zien vanavond ;)
Ik heb deze instructie gevolgd
https://www.youtube.com/watch?v=1dQVz1zSL3w
Pagina: 1 2 3 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True