Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.149 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:37
FabianGTI schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:13:
[...]

Mja, 245 banden en 18 inch duimers helpen natuurlijk niet mee aan een mooi verbruik, winterbanden schelen ook wel iets, maar 1:12 is wel heel erg karig

Ik heb ook zo'n 1.6 TDI slowmotion in een Golf 6, maar ik rij gemiddeld 1:20 :)

Over de 1.6 TDI gesproken, iemand een idee wat de onderhoudsinterval is?
De auto geeft zelf een onderhouds interval van 15000km, vind ik al snel voor een diesel (Elk half jaar onderhoud)

In het boekje is niet iets te vinden over een kleine beurt?
Ook een 1.6 TDI BlueMotion hier, en kom ook niet op minder dan 1:20 uit.

Standaard 15" BM velgen, zo'n 80km snelweg enkele reis op de cruise control (tenzij file) en haal in de winter 1:20/21 en in de zomer 1:22.

Die van mij heeft vanaf het begin Longlife onderhoud gehad volgens variabel interval (wanneer dashboard t aangeeft volgens boekje, ongeveer elke 22-26k in daadwerkelijke historie) en begint ook ergens rond de 15k al te piepen.

Voor mij is 15k 3.5 maand rijden, dus ik hou ook maar ongeveer elke 25-28k aan (rij vrijwel nooit korte ritten, dus wordt altijd goed warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:45

ricardo246

Life's what you make it!

Tylen schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:37:
[...]

Ik tank ook altijd 65 liter in de Passat. En dan zit ik nog op 15km te gaan ofzo. Volgens mij hebben ze een 70 liter tank erin zitten.
Dan heb jij de 2.0 TDI (die heeft 66 liter).
De 1.6 tdi 59 liter.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Famous schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:05:
[...]

Ik weet niet hoe jouw downpipe eruit ziet?
Een GTI en R is geknepen onderin maar als je die leegklopt kan je gewoon voor stage 2.

Dit geeft geen foutmeldingen of iets en werkt prima. Zo kan je ook enkel een catback kopen wat aanzienlijk scheelt in prijs ;)
Is me toch net iets te link om dit zelf te doen:
http://www.derijdercentraal.nl/forum/index.php?topic=1004.0

De luchtfilter en dv+ ga ik zelf doen, wellicht dat ik dan bij jd hem leeg laat halen en gelijk voor stage 2 ga :+

Probleem is financieel dat ik ook graag nog een nieuwe setje 18" wil hebben voor de zomer, omdat mijn zomerbanden op zijn. Keuze stress :) 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Darkvisje op 09-02-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:48
gebruikershaes schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 01:34:
Ik rijd al een tijdje een vw passat 1.6tdi slowmotion b7. En merkte vandaag dat ik na 800 km al moest tanken. Dat is ongeveer 1 op 12. Wat best treurig is. Heb nooit meer dan 1000km op een tank gereden maar dit slaat echt alles. De auto is net voor een beurt en terugroepactie geweest. Kan dat er iets mee te maken hebben? Verse motorolie oid?

Ik rijd wel een beetje door. 10km boven limiet op alle wegen, maar ik lees dat zelfs dan mensen 1 op 15, 1 op 16 halen. Ik rijd voornamelijk Groningen Amsterdam met 140 op cruise. Dit met 18 inch 245 winterbanden.
Is het niet dat het verschil in brandstofverbruik tussen 140 en 130/120 toch stiekem vrij merkbaar is? Ook is het een stukje rijgedrag: Hoe snel trek jij weer op nadat iemand voor je neus met 110 gaat inhalen (want daar houden ze van op de A6) en jij weer optrekt naar 140?

Winterbanden & kou helpen volgens mij ook niet echt. 1:12 is wel treurig overigens, tijd voor diesel?

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 09-02-2017 12:14 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Darkvisje schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:07:
[...]

Is me toch net iets te link om dit zelf te doen:
http://www.derijdercentraal.nl/forum/index.php?topic=1004.0

De luchtfilter en dv+ ga ik zelf doen, wellicht dat ik dan bij jd hem leeg laat halen en gelijk voor stage 2 ga :+

Probleem is financieel dat ik ook graag nog een nieuwe setje 18" wil hebben voor de zomer, omdat mijn zomerbanden op zijn. Keuze stress :) 8)7
Met een beetje zoeken heb je goede banden voor 400/450 euro als je een gangbare maat heb.

De kat leegkloppen stelt weining voor, even de accu eruit en je kan overal goed bij.
En het leegkloppen zelf is helemaal makkelijk!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:34
Rainesh schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:42:
[...]

En voor de beurt/terugroep actie? 1:12 is slecht voor een diesel, maar kunnen veel meer factoren zijn. Laat de auto een keer uitlezen, misschien is er wat aan de hand. Maar ook je banden, spanning, weer etc hebben invloed op.

Ik haalde met mijn a4 2.0tdi gemiddeld 1:16. Is een 1.6tdi met 18inch niet wat te zwak ervoor?
Dat durf ik niet te zeggen. Het viel me nu pas op dat het extreem slecht was. Ik tankde altijd na ongeveer 900-1000km en dan ging er ongeveer 65 liter in. Of die te zwak is.. Lijkt me niet, de wielomtrek blijft hetzelfde als met de originele 17 inch, maar de breedte kan wel een rol spelen ja.
Tylen schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:55:
Ik rijd met 2015 passat 1.6TDI DSG op 16" een gemiddelde van 1:17. Dat is met altijd volgas optrekken en altijd 25 boven max. Rijd ik rustig dan haal ik 1:22.
Ja dit soort verhalen lees ik dus de hele tijd. En als ik kijk op autoweek verbruiksmonitor kijk dan zijn die waardes ook veel beter dan de mijne. Jij hebt wel nieuw model dus die kan wel wat zuiniger zijn.
ricardo246 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:08:
[...]

Dat zou betekenen dat je een tankinhoud van 66 liter hebt? Volgens de VW site is de tankinhoud 59 liter.
Rekenfoutje?
Tankinhoud van 70 liter. 1 op 12 ongeveer. Heb niet precies gerekend.
http://www.autozine.nl/ov...len_techniek.php?uk=69463

Het verbruik dat op die website staat 8)7
Maasluip schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:09:
[...]

Hoeveel heb je daadwerkelijk getankt?
Dat weet ik niet, het was koud dus heb m'n zus laten tanken >:) . Ik zal het bij de volgende tankbeurt in de gaten houden. Heb iig de trip meter gereset dus kan straks mooi zien.
Gamebuster schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Is het niet dat het verschil in brandstofverbruik tussen 140 en 130/120 toch stiekem vrij merkbaar is? Ook is het een stukje rijgedrag: Hoe snel trek jij weer op nadat iemand voor je neus met 110 gaat inhalen (want daar houden ze van op de A6) en jij weer optrekt naar 140?

Winterbanden & kou helpen volgens mij ook niet echt. 1:12 is wel treurig overigens, tijd voor diesel?
Het is een diesel :'( . En heb hem voornamelijk genomen omdat ik 50k tot 60k per jaar rijd. Dus dacht zuinig en comfortabel, maar valt tegen. Tsja hoe hard trek ik op. Ik druk gewoon weer de cruise control aan. Volgens mij geeft die dan plank gas tot die de snelheid heeft bereikt. Maar dan nog verwachtte ik op zijn minst 1 op 15/16 als de mensen met fluwelen voetjes 1 op 20/22 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Famous schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:42:
[...]

Met een beetje zoeken heb je goede banden voor 400/450 euro als je een gangbare maat heb.

De kat leegkloppen stelt weining voor, even de accu eruit en je kan overal goed bij.
En het leegkloppen zelf is helemaal makkelijk!
incl velg he, ik heb nu 17"met winter banden erop. En die hele set wil ik in zn geheel wisselen.
Dus nieuwe banden + velgen is ook 1000 euro en het chip grapje ook nog is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ricardo246 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Dan heb jij de 2.0 TDI (die heeft 66 liter).
De 1.6 tdi 59 liter.
Nope 1.6 met 70 liter.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:12:
[...]

incl velg he, ik heb nu 17"met winter banden erop. En die hele set wil ik in zn geheel wisselen.
Het hoeft natuurlijk ook niet in één keer.
Deze maand de chip en in April de banden & velgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Famous schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:40:
[...]

Het hoeft natuurlijk ook niet in één keer.
Deze maand de chip en in April de banden & velgen :D
carnaval in feb, in maart op vakantie naar kaprun met de scirocco, april een maandje sparen en dan in mei alles tegelijk :P wss word het zoiets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 08:39
JD heeft het te druk met werken om mails te beantwoorden denk ik :( Toch wel paar zaken die ik wil weten voor ik er aan begin, vooral gezien feit dat ik een hybride heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zebby schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:08:
JD heeft het te druk met werken om mails te beantwoorden denk ik :( Toch wel paar zaken die ik wil weten voor ik er aan begin, vooral gezien feit dat ik een hybride heb.
Er zijn er nog meer :)
Druk zullen ze vast zijn maar normaal reageren ze toch wel snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik rijd al een tijdje een vw passat 1.6tdi slowmotion b7. En merkte vandaag dat ik na 800 km al moest tanken. Dat is ongeveer 1 op 12. Wat best treurig is. Heb nooit meer dan 1000km op een tank gereden maar dit slaat echt alles. De auto is net voor een beurt en terugroepactie geweest. Kan dat er iets mee te maken hebben? Verse motorolie oid?
Was jouw 1.6 TDI ook getroffen? Dus de befaamde terugroepactie als in uitstoot-software-update? Zoja, lijkt me je probleem gevonden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-10 15:52
De auto is net voor een beurt en terugroepactie geweest. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Heb mijn Golf Variant 1.6CR TDI DSG Bluemotion ook de terugroepactie laten ondergaan. De eerste 500 km loopt de motor veel onrustiger. Blijkbaar heeft het ermee te maken dat de motor geheel naar basiswaarden wordt teruggezet, waarna het motormanagement zich aan het sleet van de injectoren moet aanpassen.

Mijn eerste tankbeurt had ik dan ook een hoger verbruik dan voordien; nu (na 1000 km) loopt hij rustiger en het verbruik (voorlopig nog op boordcomputer, nog niet opnieuw getankt) is weer lager. Gemiddeld verbruik sinds dag 1 is nu 5,67 l/km = 17,6 l/100 km (Spritmonitor). Lange ritten (zomervakantie) haal ik 950-1050 km met 52-54 liter. Volgens Spritmonitor is 's winters mijn verbruik tot 0,4 l/km meer dan 's zomers.

Ik heb na de recall-update wel het gevoel dat hij meer koppel levert, vaker wielspin, "harder" schakelen (duidelijker merkbare versnellingswissels). Schakelpunten zijn aangepast bij de update denk ik - vroeger opschakelen, later terugschakelen. Raar genoeg vind ik hem nu aangenamer rijden in sportstand ("S") dan in drive ("D") uitgezonderd op snelweg. Maar met cruisecontrol op wordt "S" automatisch "D", dus gemakshalve staat hij nu gewoon bijna de hele tijd in "S".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik rijd wel een beetje door. 10km boven limiet op alle wegen, maar ik lees dat zelfs dan mensen 1 op 15, 1 op 16 halen. Ik rijd voornamelijk Groningen Amsterdam met 140 op cruise. Dit met 18 inch 245 winterbanden.
Je gaat van bluemotion bandjes met lage rolweerstand naar 18 duims en 245 breed en "gewone" band over en je je verbruik valt vies tegen?

Ze leggen voor een bepaalde reden die fietsbandjes op een bluemotion hoor :)

Je std band is 20 cm breed en je nieuwe banden zijn er 24 breed ofso. Dat is 4*4 = 16 cm meer contactmet de grond. In de winter ( Wanneer het verbruik bij diesels toch al hoger ligt. ) Op een bluemotion. :F

ALs je bij die bluemotion dingen tankdop laat openstaan heb je al liter extra meer verbruik :+

VW zit zo hard te werken om het verbruik te doen zakken zodat jij leuke gesubsidieerde wagen kan rijden, en dan zit je het teniet te doen. (ook lekker voor je uitstoot en topsnelheid) En je verschiet er nog van ook :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ze spelen natuurlijk ook wel vals door het zonder wind te doen, klimaat wat het beste is voor de auto, afplakken van kieren, spiegels eraf, etc.

Maar als ik lees dat ze met een GTD 1:17 rijden moet dat met een 1.6 BM ook makkelijk kunnen lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:23:
Ze spelen natuurlijk ook wel vals door het zonder wind te doen, klimaat wat het beste is voor de auto, afplakken van kieren, spiegels eraf, etc.

Maar als ik lees dat ze met een GTD 1:17 rijden moet dat met een 1.6 BM ook makkelijk kunnen lijkt me :+
Als je een béétje normaal rijd dan is 4.3L/100Km met een 2.0TDi GTD mét ABT tuning (210PK/420Nm) zelfs (gemakkelijk?) haalbaar zónder dat je daarbij als een slak over de weg gaat kruipen. Ik haal op de 50L tank dan ook meestal de 1000Km zónder dat het lampje van de brandstofvoorraad gaat branden.

Een paar pagina's terug staat een plaatje van m'n verbruik tijdens een ochtend met alleen maar (koud) stadsverkeer en dan kom ik aan 5,5L/100Km (en dus iets van 1:18).

Als ik een keer écht haast heb dan wordt 't verbruik helaas wél iets anders >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-02-2017 20:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Scrtz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:21:
[...]

Ik moest het op de Azoren met een renault clio huurauto doen, maar man wat is dat leuk zeg door de bergen rijden, meer bochten dan rechte wegen, genieten!
Ik heb vorig jaar op Madeira met een Seat Ibiza 1.2 rondgereden. Fijn autootje hoor, maar dramatisch qua vermogen in combinatie met alle bergwegen daaro. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:16
Specht schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:12:
[...]

Ik heb vorig jaar op Madeira met een Seat Ibiza 1.2 rondgereden. Fijn autootje hoor, maar dramatisch qua vermogen in combinatie met alle bergwegen daaro. :)
1.2 tsi? Ja ik weet niet precies wat voor motorblok die Clio had eigelijk, kon ik nergens terugvinden zo snel maar veel was het iig niet :P Zelf ook op Madeira geweest het jaar ervoor maar toen had ik geen auto gehuurd helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 07:23
Darkvisje schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:12:
[...]

Herkenbaar....ik ben ook op zoek naar andere velgen in 18". Heb mn ogen laten vallen op Omanyt velgen, maar kan ze niet goed vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:13

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Famous schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:23:

Wij doen gemiddeld 1:12 (80% N/B wegen, 20% A snelwegen) met de GTI, en dat is op 225 breed met F label en een niet al te zuinige rijstijl. Langer stuk op de Autobahn en netjes 120 op de CC en je haalt de fabrieksopgave van 1:14 makkelijk :P

VW doet echt niet zo heel gek met de fabrieksopgaven in mijn opinie en ervaring. Als ik dan naar de N/A 1.2 4 potter in de (oude, morgen staat de nieuwe in de showroom haha) Kia Rio kijk, die je altijd hard op z'n toeter moet trappen om mee te komen, is het verschil met de fabrieksopgave aanzienlijk: gemiddeld halen we namelijk 1:11-12 met dat ding, terwijl de fabrieksopgave zo rond de 1:16 zit 8)7, en dan ook nog 130 gram CO2 in de lucht duwen... Dat is maar 10 gram minder per km dan een 2.0 TSI AE888 Gen 3. Nee, geef mij maar die 'super onbetrouwbare' TSI's en TDI's 8)7 :+

Verbaasd mij dan altijd nog hoe 'zuinig' mijn Kever eigenlijk is. Goed, ik wil te hard accelereren (het moet ook leuk blijven), en dan geraak je inderdaad niet boven een 1:8-1:10. Ga je 'normaal' rijden met maximaal 80km/h dan is 1:12 makkelijk te doen. Goed, je krijgt er maar 40 PK voor terug, maar dat is in principe genoeg voor het gewicht, zeker in combinatie met het koppel. Nee, ik wil wel nog een dikkere auspuff (2 originele pijp-uitgangen, maar dan 60mm ipv 25mm) en ooit dubbele carbs.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Rafael schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Was jouw 1.6 TDI ook getroffen? Dus de befaamde terugroepactie als in uitstoot-software-update? Zoja, lijkt me je probleem gevonden te zijn.
Volgens deze test moet de terugroepactie geen invloed hebben op het verbruik.

https://www.google.nl/url...g2=W9eWtyNZYd2v1LTdi6-fLQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gebruikershaes schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:52:
[...]

Zou ook wel gek zijn als 't wel zo was, toch ;) Die aanpassing doet alleen de registratie tijdens een test op een rolllenbank teniet en daar staan jouw (en mijn) auto niet dagelijks op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
azz_kikr schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:21:
[...]

Je gaat van bluemotion bandjes met lage rolweerstand naar 18 duims en 245 breed en "gewone" band over en je je verbruik valt vies tegen?

Ze leggen voor een bepaalde reden die fietsbandjes op een bluemotion hoor :)

Je std band is 20 cm breed en je nieuwe banden zijn er 24 breed ofso. Dat is 4*4 = 16 cm meer contactmet de grond. In de winter ( Wanneer het verbruik bij diesels toch al hoger ligt. ) Op een bluemotion. :F

ALs je bij die bluemotion dingen tankdop laat openstaan heb je al liter extra meer verbruik :+

VW zit zo hard te werken om het verbruik te doen zakken zodat jij leuke gesubsidieerde wagen kan rijden, en dan zit je het teniet te doen. (ook lekker voor je uitstoot en topsnelheid) En je verschiet er nog van ook :D
Ja ja.. Dus jij wil beweren dat door de 16cm extra raakvlak het verbruik met 80 procent toeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

gebruikershaes schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 01:08:
[...]

Ja ja.. Dus jij wil beweren dat door de 16cm extra raakvlak het verbruik met 80 procent toeneemt?
Van bijna 1000 km naar 800km lijkt me eerder richting 20%. Je kan beetje afronden enzo, maar dan komt je helaas niet op 80% :+

Niet alleen de breedte he, als jij van die lekkere open velgjes hebt, wegen mss wat minder maar luchtweerstand stijgt ook ten opzichte van een gesloten stalen velg :p

Plus het is winter gaat een wagen ook wel wat meer van gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door SadisticPanda op 10-02-2017 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:15
Ik heb ook nog de brief liggen voor de terugroepactie, maar ik ga er niet op in

Auto rijdt verder goed zo, dus ik vind die software update niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Famous schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:14:
[...]

Er zijn er nog meer :)
Druk zullen ze vast zijn maar normaal reageren ze toch wel snel..
Enige die er nog wat betrouwbaar uit zag was Ziptuning, maar daar lees ik best slechte reviews van :x Verder levert wat googlen eigenlijk weinig tot geen resultaat op mijn hybride bak. Anders waag ik het maar op een belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zebby schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:33:
[...]

Enige die er nog wat betrouwbaar uit zag was Ziptuning, maar daar lees ik best slechte reviews van :x Verder levert wat googlen eigenlijk weinig tot geen resultaat op mijn hybride bak. Anders waag ik het maar op een belletje.
Dvx en vagtechniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55
Zebby schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:33:
[...]

Ziptuning............ |:(

Gewoon even bellen naar JD, Hartog of Vagtechniek. Bellen = sneller :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Dvx ziet er goed uit, goedkoper dan JD en net zo ver rijden. Zie alleen niet een "dedicated" DSG tune. Hoe dan ook de moeite van uitzoeken waard, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
azz_kikr schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 02:44:
[...]

Van bijna 1000 km naar 800km lijkt me eerder richting 20%. Je kan beetje afronden enzo, maar dan komt je helaas niet op 80% :+

Niet alleen de breedte he, als jij van die lekkere open velgjes hebt, wegen mss wat minder maar luchtweerstand stijgt ook ten opzichte van een gesloten stalen velg :p

Plus het is winter gaat een wagen ook wel wat meer van gebruiken.
Hoe kom je aan die 1000? Tylen rijdt bijv met 16 inch velgen waar jij het over hebt. Die rijdt 1 op 20/22. Dat is 1400/1500km en niet 1000. Voor de beurt deed ik idd ongeveer 900/1000 op een tank, maar dat is met dezelfde velgen.

En ja in begrijp dan die in de winter meer verbruikt, maar dan nog is het abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zebby schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:01:
[...]

Dvx ziet er goed uit, goedkoper dan JD en net zo ver rijden. Zie alleen niet een "dedicated" DSG tune. Hoe dan ook de moeite van uitzoeken waard, thanks!
Ja, DVX is ook een goede.
Volg ze op FB en die hebben vaak leuke projecten ook.

Ze doen wel launch control aanpassen en dat is bij mij gedaan in de DSG software. Denk dat ze de DSG ook wel tunen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:52:
[...]

Dat is een test met de 2.0 TDI, niet de 1.6 TDI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gebruikershaes schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Hoe kom je aan die 1000? Tylen rijdt bijv met 16 inch velgen waar jij het over hebt. Die rijdt 1 op 20/22. Dat is 1400/1500km en niet 1000. Voor de beurt deed ik idd ongeveer 900/1000 op een tank, maar dat is met dezelfde velgen.

En ja in begrijp dan die in de winter meer verbruikt, maar dan nog is het abnormaal.
Ik rijd 1:17. Die 1:20/22 is alleen als ik als een oud wijf rijd. Eigenlijk nooit dus ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Fout of niet fout?

Heb de DRL op volle strekte samen met de parkeerverlichten en achterlichten gecodeerd. Tegelijkertijd de instrumentverlichting aangezet. In het stadsverkeer heeft het genoeg licht en ik vind het er zelf wel cool uitzien.

Uiteraard gaan de dimlichten aan op de snelweg en bij slecht zicht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GfxNkgm.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:57:
Fout of niet fout?

Heb de DRL op volle strekte samen met de parkeerverlichten en achterlichten gecodeerd. Tegelijkertijd de instrumentverlichting aangezet. In het stadsverkeer heeft het genoeg licht en ik vind het er zelf wel cool uitzien.

[afbeelding]
Had ik op mijn A4 toen ook gedaan, mag eigenlijk niet in NL. Want DRL is behoorlijk scherp/fel waardoor je andere weggebruikers mee kunt verblinden.

Maar gaaf ziet er zeker uit... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58

Convoy

g44p

Fout of niet fout?

[afbeelding]
Fout en vaak super irritant in het verkeer, ook al vinden sommige dit er "stoer" uitzien. Ik stoor me er mateloos aan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29
Vraag aan Passat Connected of Connected + bezitters. Ik heb sinds een goede maand een GTE C+. Erg fijne auto. Tot mijn verbazing was de navigatie minder bedeeld dan in de Passat Highline /Golf Highline/connected die ik daarvoor reed. Minder POI/Geen snelheidsindicatie in de navigatie. Na contact met de dealer:
- POI komt door (registratie) Connected - alles kan via google en CarNet worden gezocht. Ok, voor die paar keer per jaar de hotspot aan, all ok.

- snelheidsborden - dat is wel een dingetje. Ik heb het bestuurderspakket (niet plus) en verkeerstekenherkenning kan dan niet volgens prijslijst want geen Led +. Nu staat de optie verkeerstekenherkenning in alle menu's aan, maar werkt niet. Echter heb ik ook geen limieten vanuit de navigatie staan.

Zijn er hier bezitters die wel navigatie hebben met de snelheidsbeperking of de verkeerstekenherkenning hebben zonder Led +? Ik zag dat je bij Lowering in Breda de optie aan kan laten zetten, maar of hij het dan ook doet vraag ik mij af, want ik heb de optie al in het menu staan, maar er komt maar niets naar voren.

De dealer wil wachten tot de volgende software update - week 22 - maar vind dat eigenlijk wat te lang duren voor iets dat op andere Passat's / Golf prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fout of niet fout?

[afbeelding]
Fout, irritant en illegaal. En je ziet er zelf niets van dus het enige wat je doet is anderen irriteren.
:N

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
m4yall schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:59:
Vraag aan Passat Connected of Connected + bezitters. Ik heb sinds een goede maand een GTE C+. Erg fijne auto. Tot mijn verbazing was de navigatie minder bedeeld dan in de Passat Highline /Golf Highline/connected die ik daarvoor reed. Minder POI/Geen snelheidsindicatie in de navigatie. Na contact met de dealer:
- POI komt door (registratie) Connected - alles kan via google en CarNet worden gezocht. Ok, voor die paar keer per jaar de hotspot aan, all ok.

- snelheidsborden - dat is wel een dingetje. Ik heb het bestuurderspakket (niet plus) en verkeerstekenherkenning kan dan niet volgens prijslijst want geen Led +. Nu staat de optie verkeerstekenherkenning in alle menu's aan, maar werkt niet. Echter heb ik ook geen limieten vanuit de navigatie staan.

Zijn er hier bezitters die wel navigatie hebben met de snelheidsbeperking of de verkeerstekenherkenning hebben zonder Led +? Ik zag dat je bij Lowering in Breda de optie aan kan laten zetten, maar of hij het dan ook doet vraag ik mij af, want ik heb de optie al in het menu staan, maar er komt maar niets naar voren.

De dealer wil wachten tot de volgende software update - week 22 - maar vind dat eigenlijk wat te lang duren voor iets dat op andere Passat's / Golf prima werkte.
Verkeerstekenherkenning laat hij in je instrumentencluster zien. Snelheidsbeperking zie je volgens mij zodra je map op een bepaald niveau ingezoomd is toch?

Ik zou eerst je maps even updaten, dan kijken of het dan nog steeds niet werk. Als je alles in je menu's hebt staan, af-fabriek, dan zou het gewoon moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Maasluip schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Fout, irritant en illegaal. En je ziet er zelf niets van dus het enige wat je doet is anderen irriteren.
:N
Het is duidelijk ;) ondanks dat ik het zelf wel mooi vind laat ik de lichtschakelaar wel in de auto stand staan!

In auto is het overigens veiliger dan de fabrieksinstelling. Nu branden de achterlichten altijd, ook met DRL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Rainesh schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Verkeerstekenherkenning laat hij in je instrumentencluster zien. Snelheidsbeperking zie je volgens mij zodra je map op een bepaald niveau ingezoomd is toch?

Ik zou eerst je maps even updaten, dan kijken of het dan nog steeds niet werk. Als je alles in je menu's hebt staan, af-fabriek, dan zou het gewoon moeten doen.
In het instrumentencluster maakt hij wel ruimte voor de verkeersborden maar laat niets zien. Als je de boordcomputer op de functie zet komt de melding "geen gebiedsgegevens beschikbaar".

Navigatie is van versie 2017. Kun je dan nog iets updaten op een andere weg dan via de auto (en WiFi)? Daar zegt hij namelijk up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! meldt zich officiëel af uit dit topic, VW Fox vanmiddag verkocht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
m4yall schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:32:
[...]

In het instrumentencluster maakt hij wel ruimte voor de verkeersborden maar laat niets zien. Als je de boordcomputer op de functie zet komt de melding "geen gebiedsgegevens beschikbaar".

Navigatie is van versie 2017. Kun je dan nog iets updaten op een andere weg dan via de auto (en WiFi)? Daar zegt hij namelijk up-to-date.
Apart. Ik zou dan de codering na laten kijken. Eerste keer dat ik lees dat af-fabriek verkeersbordenherkenning niet goed werkt. Je mag bij mij langskomen, maar ook langs Mark Mike van Lowering. Lijkt erop dat de koppeling locatie + snelheidgegevens / verkeersborden niet goed is. Heb je al een fabrieksinstellingen reset gedaan van je Navi?

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 11-02-2017 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lowering = Mike ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Kleine update, R wielnaafdoppen en ventielen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MI0jdnQheiwmfI1naDdHMGZr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yFhM85DTNZ1g5QK6p8RDZ6Dx/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Rainesh schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:58:
[...]

Apart. Ik zou dan de codering na laten kijken. Eerste keer dat ik lees dat af-fabriek verkeersbordenherkenning niet goed werkt. Je mag bij mij langskomen, maar ook langs Mark Mike van Lowering. Lijkt erop dat de koppeling locatie + snelheidgegevens / verkeersborden niet goed is. Heb je al een fabrieksinstellingen reset gedaan van je Navi?
Dat zal ik morgen even proberen. Heeft wel geholpen bij de carnet troubles. Heb van de dealer nier gehoord of ze dat gedaan hebben.

Als dat het niet is, plan 2. Waar zou ik bij jiu langs kunnen komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

iichel

Gazoooo

dacht zelf ook dat 'ie mark heet (antera op alle fora?)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Weet iemand of het mogelijk is om album art / radiostajonslogo e.d. Op het MFD te krijgen?

Zag mer VCDS dat de MIB een optie heeft om data naar het dashboard te sturen (albumart / radio / navi en Caller picture), deze stonden standaard allemaal uit. Heb deze nu aangezet maar ik zie geen veranderingen.

Zie wel een optie om bij de module instruments een optie picture download/upload aan te zetten maar weet niet of dit doet wat ik wil.

Overigens direct het alarm aangezet via VCDS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-10 20:56
Famous schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:46:
Kleine update, R wielnaafdoppen en ventielen;

[afbeelding]

[afbeelding]
De lak van je remklauw is beschadigd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:34:
Weet iemand of het mogelijk is om album art / radiostajonslogo e.d. Op het MFD te krijgen?

Zag mer VCDS dat de MIB een optie heeft om data naar het dashboard te sturen (albumart / radio / navi en Caller picture), deze stonden standaard allemaal uit. Heb deze nu aangezet maar ik zie geen veranderingen.

Zie wel een optie om bij de module instruments een optie picture download/upload aan te zetten maar weet niet of dit doet wat ik wil.

Overigens direct het alarm aangezet via VCDS. :)
Heb je al een reset gedaan van je MIB? Dat is soms nodig. Werkt navi wel in je instrumentenpaneel?

Wat heb je tot nu toe allemaal gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 22:40
Gamebuster schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:27:
[...]
We hebben beide allerlei kleine technische issues met het ding. Hij heeft parkeersensoren die vals alarm geven,
Heeft er iemand anders ook problemen met de parkeersensoren? Bij mijn Golf (1.6 TDI Highline 2015) gaan ze regelmatig gewoon af, zonder dat er iets zit. Er is al meerdere keren naar gekeken.. door de garage van lease maatschappij zelf en door VW dealer. Beiden zeggen dat er niks mis is.

Bij laatste beurt heeft boordcomputer + motor nog een sw update gehad, had geen invloed op de soms valse meldingen van de parkeersensoren. Voor iemand met een slecht oog en erg afhankelijk is van deze (vrij prijzige) optie. Mijn vorige Toyota kostte 10k minder en had de sensoren+inparkeren standaard.. zonder problemen what so ever. Beetje jammer wel.

Verder heel tevreden met de Golf hoor. Heel blij met het Discover Pro systeem + audio upgrade. DSG doet het ook prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MMaster23 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:11:
[...]

Heeft er iemand anders ook problemen met de parkeersensoren? Bij mijn Golf (1.6 TDI Highline 2015) gaan ze regelmatig gewoon af, zonder dat er iets zit. Er is al meerdere keren naar gekeken.. door de garage van lease maatschappij zelf en door VW dealer. Beiden zeggen dat er niks mis is.

Bij laatste beurt heeft boordcomputer + motor nog een sw update gehad, had geen invloed op de soms valse meldingen van de parkeersensoren. Voor iemand met een slecht oog en erg afhankelijk is van deze (vrij prijzige) optie. Mijn vorige Toyota kostte 10k minder en had de sensoren+inparkeren standaard.. zonder problemen what so ever. Beetje jammer wel.

Verder heel tevreden met de Golf hoor. Heel blij met het Discover Pro systeem + audio upgrade. DSG doet het ook prima :)
Met betrekking tot die parkeersensoren: Je moet voor de gein eens gaan kijken wat er voor een auto's in directe nabijheid van je auto aanwezig zijn als die dingen begiinnen te piepen tijdens 't filerijden. 99,9/100 keer staat er érgens een Renault mét parkeersensoren in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:17:
[...]

Met betrekking tot die parkeersensoren: Je moet voor de gein eens gaan kijken wat er voor een auto's in directe nabijheid van je auto aanwezig zijn als die dingen begiinnen te piepen tijdens 't filerijden. 99,9/100 keer staat er érgens een Renault mét parkeersensoren in de buurt
Hij doet het ook in de middle of nowhere.. Als ik gewoon als enige auto aan het parkeren ben. Zolang ik maar langzaam genoeg rijd (zoals bij aan komen rijden bij stoplicht, stapvoets door parkeergarage ofzo), kan hij random afgaan. En ook ineens meteen rood, soms schrik je er best van.

Een workaround is natuurlijk automatisch inschakelen van parkeersensoren uitzetten maar voor een apparaat van 37.000 euro is dat natuurlijk een beetje te gek voor woorden. Een oude Fiat Punto (met waarde van nog niet eens de helft) deed het beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's inderdaad niet goed. Ik ervaar 't (getest!!) gelukkig alleen als ik langzaam rijd én er een Renault Radar systeem in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Met een Golf connected die ik voor m'n huidige auto had, gingen de sensoren ook soms zomaar af. Nu nog geen enkele keer gehad.

Irritant maar gezien het sporadische karakter heb ik er nooit iets mee gedaan. Schoonmaken hielp bij mij niets en heb nooit iets anders kunnen ontdekken (of niet goed genoeg op renaultjes gelet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Rainesh schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:09:
[...]

Heb je al een reset gedaan van je MIB? Dat is soms nodig. Werkt navi wel in je instrumentenpaneel?

Wat heb je tot nu toe allemaal gedaan?
MIB gereset. Alles werkt in het instrumentpanel. Probeer het alleen wat op te leuken (als dat mogelijk is). Bijvoorbeeld album art in het MFD. Of een foto van degene die belt.

Het lijkt erop dat de MIB deze data kan doorsturen. Dat stond uit en staat nu aan. Nu moet alleen het MFD de data nog accepteren. En daar loop ik vast. Ik zie 1 mogelijkheid maar daar heb ik een security code nodig (degene die ik heb wordt geaccepteerd maar als ik een adaption verander is het toch de foute code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rene schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:50:
[...]

MIB gereset. Alles werkt in het instrumentpanel. Probeer het alleen wat op te leuken (als dat mogelijk is). Bijvoorbeeld album art in het MFD. Of een foto van degene die belt.

Het lijkt erop dat de MIB deze data kan doorsturen. Dat stond uit en staat nu aan. Nu moet alleen het MFD de data nog accepteren. En daar loop ik vast. Ik zie 1 mogelijkheid maar daar heb ik een security code nodig (degene die ik heb wordt geaccepteerd maar als ik een adaption verander is het toch de foute code).
Welke Securty Code gebruik je? De huidige VCDS software (17.1.x) geeft meestal zelf al wel de juiste code aan tijdens het benaderen van de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Gebruik 17.1.3 op het moment. Probeer 25327 (deze wordt geaccepteerd maar laat niet alle kanalen wijzigen). De andere codes werken in zijn geheel niet. Zag dat er op het ross-tech forum ook een topic over was. Helaas zijn ze er daar ook niet uitgekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

31347 al eens geprobeerd in die zelfde (017) module?

P.S. Je moet pér channel/aanpassing de code opnieuw invoeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 11-02-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Nope. Zal deze morgen eens proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:48
MMaster23 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:11:
[...]

Ik heb het wel eens als de sensoren vies zijn... Maar ik neem aan dat je een triviaal iets als kijken of de sensor schoon is wel gedaan hebt

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Gamebuster schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:32:
[...]

Ik heb het wel eens als de sensoren vies zijn... Maar ik neem aan dat je een triviaal iets als kijken of de sensor schoon is wel gedaan hebt
Schoon of vies, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MMaster23 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:56:
[...]

Schoon of vies, maakt niet uit.
Is het steeds dezelfde sensor of random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Rainesh schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Is het steeds dezelfde sensor of random?
Random.. Soms is het naast de auto, soms achter de auto. Lijkt meer een software glitch dan iets anders..

offtopic:
VAG en software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gevoeligheid kan als het goed is aangepast worden. Kom ik later op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:30
MMaster23 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:46:
[...]

Random.. Soms is het naast de auto, soms achter de auto. Lijkt meer een software glitch dan iets anders..

offtopic:
VAG en software..
Mijn Golf heeft hetzelfde verschijnsel. Maar dan alleen met de sensoren voor. In het begin geen problemen mee gehad. Is pas later gekomen.

Binnenkort moet de Golf toch voor onderhoud. Dan eens vragen of de dealer iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Het Fantoom schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:36:
[...]

De lak van je remklauw is beschadigd :o
Valt mee, het is vooral het veertje welke op de klauw zit.

Wilde ze gaan spuiten maar begin toch verliefd te raken op een 7 GTI.
Als ik mijn RBW terug heb maar eens een proefrit maken in een performance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 20:33
De parkeersensoren van mijn Golf (2015) gaan ook soms piepen bij het inrijden van een file of McDrive. Ik dacht dat het door uitlaatgassen o.i.d. werd getriggerd. Zal volgende keer kijken of er een Renault in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tabbo12 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:05:
De parkeersensoren van mijn Golf (2015) gaan ook soms piepen bij het inrijden van een file of McDrive. Ik dacht dat het door uitlaatgassen o.i.d. werd getriggerd. Zal volgende keer kijken of er een Renault in de buurt is.
Dat de voorste sensoren automatisch aangaan, dat is normaal. Bij een snelheid tot ca 15km/u werken de voorste sensoren automatisch. Ga je harder rijden, dan niet meer. Ze registeren ook alleen maar als iets dichtbij is, ca 30cm dacht ik.

Ik kan even niet vinden waar je gevoeligheid van de sensoren af kan stellen, wellicht dat het niet eens kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 20:33
Dat de parkeerhulp aangaat is inderdaad normaal, maar ik heb soms dat hij ineens even in het rood staat terwijl er ruimte genoeg is. Hetzelfde als wat MMaster23 omschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:16:
31347 al eens geprobeerd in die zelfde (017) module?

P.S. Je moet pér channel/aanpassing de code opnieuw invoeren.
Helaas No joy:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

da's wel een mooie feature idd, parkeersensoren die automatisch aan gaan. ik heb PLA op de Polo zitten nu maar helaas gaan de sensoren alleen aan via de knop of in de R van racen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iichel schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:13:
da's wel een mooie feature idd, parkeersensoren die automatisch aan gaan. ik heb PLA op de Polo zitten nu maar helaas gaan de sensoren alleen aan via de knop of in de R van racen...
Van welk type auto heb je PLA ingebouwd? 6C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nee van een golf 6 (wat eigenlijk origineel van een passat CC komt geloof ik 3AA919475L). een polo 6c heeft helaas geen PLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:09
Ik wil de RNS 315 een update geven, omdat ik via mijn S6 geen media audio kan afspelen. Enig idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:15
Untouchablezz20 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:27:
Ik wil de RNS 315 een update geven, omdat ik via mijn S6 geen media audio kan afspelen. Enig idee hoe ik dit kan doen?
Ik betwijfel of dat lukt met een update, ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Iphone, ik kan geen media streamen en met de USB kabel kan ook niet omdat hij dan denkt dat de kabel nep is :(

Tot op heden nog geen oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
ben hier ook wel benieuwd na, en heeft er iemand een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Darkvisje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:35:
[...]

ben hier ook wel benieuwd na, en heeft er iemand een changelog?
Ik weet niet welke versie je nu hebt van radio. Ik heb SW: 0501 (laatste maar is ook al enkele jaren oud) en HW: H85. Je kan dit vinden als je de setupknop tijdje ingedrukt houdt.

Hier gaat streamen met de radio zonder problemen. Niet dat ik het veel gebruik, vanop sd kaart is handiger. Maar het gaat gewoon. Kan ook liedjes veranderen vanop radio (heb geen MF stuur). En een LG G3 telefoon
FabianGTI schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Ik betwijfel of dat lukt met een update, ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Iphone, ik kan geen media streamen en met de USB kabel kan ook niet omdat hij dan denkt dat de kabel nep is :(

Tot op heden nog geen oplossing gevonden
Welke radio is dat? Mijn RNS315 heeft geen usb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet meer welk "pakket" 't destijds was maar bij de Scirocco kreeg je een USB aansluiting in het vak ónder de armsteun. Was feitelijk niets meer dan een kabeltje wat een verloop was van die propiorty VW aansluiting náár USB. Dat kabeltje koste destijds (2010) iets van een tientje of 4 á 5 bij VW (als ik 't me goed herinner) ;)

Zal bij de Golf VI ook wel zo geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:45:
Ik weet niet meer welk "pakket" 't destijds was maar bij de Scirocco kreeg je een USB aansluiting in het vak ónder de armsteun. Was feitelijk niets meer dan een kabeltje wat een verloop was van die propiorty VW aansluiting náár USB. Dat kabeltje koste destijds (2010) iets van een tientje of 4 á 5 bij VW (als ik 't me goed herinner) ;)

Zal bij de Golf VI ook wel zo geregeld zijn.
Hang er vanaf. Niet alle radio's hebben die aansluiting voor die USB achteraan. Mijn RNS 315 heeft ze niet en en 310 had er ook geen. Ik dacht dat die enkel op een RCD beschikbaar waren. Kijk es aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:04:
[...]

Hang er vanaf. Niet alle radio's hebben die aansluiting voor die USB achteraan. Mijn RNS 315 heeft ze niet en en 310 had er ook geen. Ik dacht dat die enkel op een RCD beschikbaar waren. Kijk es aan :p
Ik heb een RNS310 en heb het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Stoefer! Zal te maken hebben met die Hardware revisies blijkbaar. Nu dat mis ik feitelijk niet. Heb Sd slot en werkende Bluetooth :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kleine update!

Zondagmiddag snel even heen en weer naar Den Haag gereden voor onze vriend Rainesh een bezoekje te brengen.
Nu is de grijze golf niet meer 1 uit de 10000den, maar wat unieker.

De achterlichten die ook branden bij dagrijverlichting, de coming home verlichting, de led verlichting onder de spiegels ... Dat zijn allemaal maar cosmetische dingen.

Het belangrijkste dat hij gedaan heeft is de gasresponse op "Audi" gezet. Blijkbaar is dit enkel mogelijk bij een 1.6TDI. Nu reageert hij vinniger, voornamelijk onderin.
Ik had de eerste week wat "problemen" met vertrekken, soms nogal met bokken vertrekken omdat de gas niet reageerde zoals ik wilde (zeker smorgens als ik nog niet goed wakker ben). Na de Rainesh-kuur vertrekt hij gemakkelijker - laat me zeggen het gaat allemaal wat "smoother".

Ook het stuur op dynamisch zetten was een enorme verbetering. Eerst was ik niet overtuigd, maar de 200 km terugrit heeft me helemaal overtuigd. Op de autosnelweg voel je direct dat de wagen wat zwaarder stuurt boven 80km/u en dus wat stabieler op de baan ligt.
Het is geleden van mijn vader zijn Mercedes CLS dat ik zo onder de indruk was van een auto.

Toch vraag ik me af waarom Volkswagen deze opties uitzet bij de levering van de wagen? Dit zijn opties die de wagen alleen maar beter maken! Er zal wel een logica in zitten zeker.

Kudos voor Rainesh _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:18:
Stoefer! Zal te maken hebben met die Hardware revisies blijkbaar. Nu dat mis ik feitelijk niet. Heb Sd slot en werkende Bluetooth :p
Haha ja ik gebruik het nooit hoor en heb een golf uit 2010 dus nog een van de eerdere versies. Volgens mij heette die optie trouwens iets van 'media box' oid. Maar gebruik idd ook vooral bluetooth. Heb wel zo'n MDI-iPhone kabel maar sinds ik alles stream via Apple Music werkt die MDI toch niet zo geweldig meer omdat je eigelijk alles lokaal op je iPhone moet hebben als hij alle info eraf wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
TabacosPrimeros schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:04:

Het belangrijkste dat hij gedaan heeft is de gasresponse op "Audi" gezet. Blijkbaar is dit enkel mogelijk bij een 1.6TDI. Nu reageert hij vinniger, voornamelijk onderin.
Ik had de eerste week wat "problemen" met vertrekken, soms nogal met bokken vertrekken omdat de gas niet reageerde zoals ik wilde (zeker smorgens als ik nog niet goed wakker ben). Na de Rainesh-kuur vertrekt hij gemakkelijker - laat me zeggen het gaat allemaal wat "smoother".

Ook het stuur op dynamisch zetten was een enorme verbetering. Eerst was ik niet overtuigd, maar de 200 km terugrit heeft me helemaal overtuigd. Op de autosnelweg voel je direct dat de wagen wat zwaarder stuurt boven 80km/u en dus wat stabieler op de baan ligt.
Het is geleden van mijn vader zijn Mercedes CLS dat ik zo onder de indruk was van een auto.

Toch vraag ik me af waarom Volkswagen deze opties uitzet bij de levering van de wagen? Dit zijn opties die de wagen alleen maar beter maken! Er zal wel een logica in zitten zeker.

Kudos voor Rainesh _/-\o_ !
Gasrespons bedoeld voor dsg? Wat doet dat zoal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Pannekoek81 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:35:
[...]

Gasrespons bedoeld voor dsg? Wat doet dat zoal?
Nee gasrespons voor de 1.6tdi. Gasrespons in de Vw/Seat/Skoda modellen met een MQB platform 1.6tdi (huidig blok) hebben een andere instelling dan de 1.6tdi in een A3 8V. In de Audi is het veel feller en alerter, ondanks dat het exact hetzelfde blok is. Met vcds kun je je regelapparaat op "Audi" zetten en het rijdt dan stukken beter...vooral onderin veel fijner.

Het maakt niet uit of je een DSG hebt of handbak

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 13-02-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Rainesh schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Nee gasrespons voor de 1.6tdi. Gasrespons in de Vw/Seat/Skoda modellen met een MQB platform 1.6tdi (huidig blok) hebben een andere instelling dan de 1.6tdi in een A3 8V. In de Audi is het veel feller en alerter, ondanks dat het exact hetzelfde blok is. Met vcds kun je je regelapparaat op "Audi" zetten en het rijdt dan stukken beter...vooral onderin veel fijner.

Klinkt interessant. Rij zelf een golf 1.6 met dsg. Sport stand vind ik echt niks. Drive prima. Maar mag soms wel de respons van de sport hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

TabacosPrimeros schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:04:
Omdat ze de stukken delen met audi. Sommige dingen steken ze standaard enkel in hun premium merk Audi en het zou ze duurder uitkomen als ze voor VW en audi een aparte Controller moeten maken. Dus vaak gewoon uitgeschakeld.

Of in optie mits bijbetalen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Na wat nagedacht te hebben de keuze toch gemaakt om de auto standaard te maken en deze te verkopen, danwel inruilen, voor een ander exemplaar. Vandaag dan ook de intake (compleet) en de gehele uitlaat weer origineel gemaakt.

Moet zeggen dat een GTI makkelijker sleutelt met de aandrijfas van 4Motion die in de weg zit, maar het is dan ook gelukt. Binnenkort de chip ook 'eraf' halen om het af te maken.
Denk dat de keuze makkelijker was gezien ik niet mag rijden, maar tot op heden nog geen spijt van.
De stage 2 intake en TTS afdek waren direct verkocht en verwacht dat ik de complete uitlaat ook wel snel kwijt ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cJJMFFLaF62rGKYRvIFrqMBw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/riqU7oInCyLh7coj8v2kzDmd/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sogMmAzN3RaS8La4D1W0Nqrw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yymCRAHP3Kjr8QDNypvh97zH/full.jpg

Zo kriebelt een 7 GTI Performance toch wel erg.. of beter gezegd, zo komt die steeds dichterbij :+

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 14-02-2017 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:37
Rainesh schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:51:
[...]

MQB platform ... voor een Golf is dat vanaf de Golf 7 (2012) toch?

Heb zelf een Golf 6 1.6TDI BM, die hebben niet zo'n 'luie' gasrespons setting dus?

[ Voor 6% gewijzigd door Het Vosje op 14-02-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het Vosje schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:58:
[...]

MQB platform ... voor een Golf is dat vanaf de Golf 7 (2012) toch?

Heb zelf een Golf 6 1.6TDI BM, die hebben niet zo'n 'luie' gasrespons setting dus?
Nope, die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Hoe gaat de leasemaatschappij hier mee om? Ik erger mij kapot bij mijn 1.6TDI Golf 7 aan het trage oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bioflap schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Hoe gaat de leasemaatschappij hier mee om? Ik erger mij kapot bij mijn 1.6TDI Golf 7 aan het trage oppakken.
Tot nu toe geen LM's gehad die er moeilijk om deden.
1) het is geen chiptuning
2) alles fysieke apparaten zijn nog origineel
3) software is niet herschreven
4) het is enkel een instelling die in de auto al aanwezig is.

Wij zijn tweakers, wij willen het maximale uit onze auto halen :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 14-02-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bioflap schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Hooguit een dealer die alle standaard waarden herschrijft, maar volgens mij komt dat alleen voor bij een softwareupdate. Denk persoonlijk dat de golf 7 al helemaal geen updates meer krijgt gezien ze alweer uit 2012/13 stammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Hooguit een dealer die alle standaard waarden herschrijft, maar volgens mij komt dat alleen voor bij een softwareupdate. Denk persoonlijk dat de golf 7 al helemaal geen updates meer krijgt gezien ze alweer uit 2012/13 stammen.
En als ze het alsnog updaten/herschrijven dan is het weer binnen 10min gefixt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Viper® komt ook weer eens neuzen

in 2012 een Polo GTI gehad, deze verkocht eind 2014.
nu aan het kijken naar de facelift Golf GTI of de nieuwe Polo GTI, maar die komt pas in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:21:
* Viper® komt ook weer eens neuzen

in 2012 een Polo GTI gehad, deze verkocht eind 2014.
nu aan het kijken naar de facelift Golf GTI of de nieuwe Polo GTI, maar die komt pas in 2018.
De facelift is wel een echte verbetering qua interieur en natuurlijk een 1.8 blok erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:47:
[...]

De facelift is wel een echte verbetering qua interieur en natuurlijk een 1.8 blok erin :)
De Golf GTI heeft toch gewoon de 2.0, nu wel met 245 pk en sper-diff :9
Of bedoel je de Polo

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 14-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Viper® schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:50:
[...]

De Golf GTI heeft toch gewoon de 2.0, nu wel met 245 pk en sper-diff :9
Of bedoel je de Polo
Polo GTI heeft een 1.8t, de Golf 7 facelift GTI heeft een 2.0t met 230pk.

http://www.autoblog.nl/ni...-golf-betaalbaarder-95885

Pagina: 1 ... 29 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.