Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.145 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:16

iichel

Gazoooo

Kort verslag, WOW wat een werk. Je moet het hele interieur er zo'n beetje uit slopen om de kabels te leggen (dorpels, stuurkolom, middenconsole, deurbekledingen, kofferbak verkledingen, bumper).
Het was wel ontzettend vet.
Dan kom je er pas achter hoe 'simpel' een Polo eigenlijk is... terminal 15 gewoon via het contactslot, geen fancy relays of dingen.
Contactslot eraf slopen viel me ook niet mee, met die anti-diefstal schroeven.

Ik heb het erin gezet volgens het schema van de Jetta/Beetle. Die zijn ook PQ25, net als de Polo 6R.

Fotos heb ik niet echt gemaakt, want ik heb het elke keeri n blokjes van 30 minuten gedaan. Bij elkaar zo'n 3 weken bezig geweest...
Kort overzicht van de schema's en onderdelen:
https://www.mypolo.nl/xen...e.9748/page-8#post-176960

Het lastigste was het inleren van het elec stuurslot (ELV) en de kessy module. Nieuwe sleutels betekent de boel inleren op de startonderbreking...
Nieuw ELV gaat niet, ODIS wil die niet inleren, immers mijn VIN wil niet met Kessy.
Dus een gebruikt ELV'tje gekocht, samen met de teller die erbij hoort. Immo data daarvan uitgelezen
Die immo data overgezet op mijn huidige cluster/ECU, nieuwe sleutels ingeleerd op de teller/ELV en daarna de boel aangesloten. Bidden, starten, werken. :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
azz_kikr schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:13:
[...]

Als die niet op Automatisch staat (zowel op de schakelaar als in vagcom), dan wel ja. Het is nu niet dat het veel werk is. even aan die hendel tikken als je uitstapt :p
Blijkbaar staat het nog niet (goed) aan. Heb het geprobeerd maar helaas geen coming / leaving home. Iemand in de buurt van Harderwijk die dit kan coderen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 11:41
Patrick V. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:19:
[...]

Blijkbaar staat het nog niet (goed) aan. Heb het geprobeerd maar helaas geen coming / leaving home. Iemand in de buurt van Harderwijk die dit kan coderen? :*)
Heb een collega in Apeldoorn zitten......maar je hebt het door iemand anders laten doen of heb je zelf een kabel?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 21:36
Rainesh schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:25:
[...]

Heb een collega in Apeldoorn zitten......maar je hebt het door iemand anders laten doen of heb je zelf een kabel?
Door iemand anders! Ik heb zelf geen kabel (en geen verstand van coderen)..

Zou hij het voor mij willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Untouchablezz20 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:29:
Ik stel de vraag ook over hier. Heb een s7 edge, maar media audio wilt niet lukken met een RNS 315. Bellen via speakers lukt wel. Iemand hetzelfde probleem?
Bel je via de RNS of via de touch adapter? Als je even een paar pagina's terug leest dan staat denk ik het antwoord namelijk je RNS updaten. Ik had het zelfde probleem maar ik heb het nog niet geprobeerd.
iichel schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:33:
[...]

Kort verslag, WOW wat een werk. Je moet het hele interieur er zo'n beetje uit slopen om de kabels te leggen (dorpels, stuurkolom, middenconsole, deurbekledingen, kofferbak verkledingen, bumper).
Het was wel ontzettend vet.
Dan kom je er pas achter hoe 'simpel' een Polo eigenlijk is... terminal 15 gewoon via het contactslot, geen fancy relays of dingen.
Contactslot eraf slopen viel me ook niet mee, met die anti-diefstal schroeven.

Ik heb het erin gezet volgens het schema van de Jetta/Beetle. Die zijn ook PQ25, net als de Polo 6R.

Fotos heb ik niet echt gemaakt, want ik heb het elke keeri n blokjes van 30 minuten gedaan. Bij elkaar zo'n 3 weken bezig geweest...
Kort overzicht van de schema's en onderdelen:
https://www.mypolo.nl/xen...e.9748/page-8#post-176960

Het lastigste was het inleren van het elec stuurslot (ELV) en de kessy module. Nieuwe sleutels betekent de boel inleren op de startonderbreking...
Nieuw ELV gaat niet, ODIS wil die niet inleren, immers mijn VIN wil niet met Kessy.
Dus een gebruikt ELV'tje gekocht, samen met de teller die erbij hoort. Immo data daarvan uitgelezen
Die immo data overgezet op mijn huidige cluster/ECU, nieuwe sleutels ingeleerd op de teller/ELV en daarna de boel aangesloten. Bidden, starten, werken. :P
Zeer nice. Ik zag ook dat je lane assist had geretrofit. Hoe bevalt dat tot nu toe?
Famous schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:21:
[...]

Willen.. willen...
Nee dat zeker niet maar als ik soms wel eens bereken wat ik kan besparen met een nieuwe Polo 1.8 GTI of zelfs een 7 GTD dan twijfel ik wel heel erg.

Nu is de km vergoeding voor werk leuk, maar daar kom ik totaal niet mee uit. Het enige wat me tegen houd is dat het ding nu al mega lekker rijdt dus ben erg benieuwd naar de zomer.

Eerst maar eens zorgen dat ik mijn rijbewijs terug krijg van OM :+
Is motorrijden niks voor jou? Het is relatief goedkoper en je verliest niet de snelheid ermee.

[ Voor 73% gewijzigd door Amsterdamn op 04-02-2017 00:05 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hamza schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:41:

Zeer nice. Ik zag ook dat je lane assist had geretrofit. Hoe bevalt dat tot nu toe?
Leuke mod, leuk om te hebben. Het heeft een beetje meerwaarde als je niet 100% op zit te letten. Voor de rest is het vooral een zekerheidje voor jezelf.
Eerst was het spiegel kijken, schouder kijken, klik klak, baan wisselen.
Nu is het spiegel kijken, lane assist lampje kijken, schouder kijken, klik klak, baan wisselen.

Bevalt me erg goed, of het 150 euro waard was... mwa... De lol van het hebben en het inbouwen telt voor mij wel mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 08:39
Famous schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:35:
[...]

Wereld van verschil de combo!
Als ze die 140pk naar 210 weten te krijgen met eerste niveau is dat inderdaad wereld van verschil :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:22
Vandaag een VCDS setje opgehaald. Nu maar eens kijken wat we aan kunnen passen op de Golf en de Up.

Moest het even testen en het programmeren van de auto lock bij 15km/u ging prima op de Ibiza van mijn ouders ;).

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/9lihwm.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier vandaag eens gekeken of ik die "Rij School Modus" aan de praat kan krijgen in het "Car Menu". Scherm komt er keurig bij als vierde scherm (heb nu dus "Sinds Starten" - "Sinds Tanken" - "Langere Tijd" én "Rijschoolmodus").

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/21ab6he.jpg

Rede dat ik 't aan de gang probeer te krijgen: Kennis van me heeft een rijschool en wil dat menu graag in z'n auto's (Golf VII 1.6TDI'ers) zichtbaar krijgen. Helaas werkt 't (nog) niet helemaal zoals bedoeld in m'n eigen wagen dus heeft 't ook weinig zin om dat bij hem aan te gaan zetten. Scherm is dus wél zichtbaar geworden (én wordt automatisch het 'default' scherm bij openen van het "Car menu") en de verbruikscijfers werken gewoon omdat deze gelijk zijn aan de waarden "Sinds Starten", de snelheidsaanduiding en de richting indicatoren weigeren echter dienst terwijl ze wel zichtbaar zijn :S

Hier misschien iemand een idee welke waarden er nog meer aangepast moeten worden buiten de aanpassingen welke hier onder vermeldt staan?
  1. Select 5F- Information Electr.
  2. Select 10- Adaptation
  3. From the pull down channel list. select (11)- Vehicle function list CAN-Driving_school (it's about 40% down the channel list)
  4. In the New value box, select Available option. Click Do It! tab. Click Add to log to record a copy of the change report.
  5. Click Yes in the VCDS:Re-Code Invalid dialogue box
  6. From the pull down channel list. select (171)- Vehicle menu operation-menu_ display_ driving_ school (it's about 75% down the channel list)
  7. In the New value box, select activated option. Click Do It! tab. Click Add to log to record a copy of the change report.
  8. From the pull down channel list. select (173)- Vehicle menu operation-menu _display _driving _school _over _threshold _high (it's about 75% down the channel list).
  9. In the New value box, select activated option. Click Do It! tab. Click Add to log to record a copy of the change report.
  10. Click Go Back and exit from the VCDS software.
Driving School Mode can be accessed as follows:
  1. Press the "CAR" button on the RHS of the Discover media head
  2. press the word "view" on the bottom LHS of the entry screen (you can just see "view" in the pic below).
  3. select "driving data" option from the list
  4. repeatedly press either the "<", or">" symbols until the "Driving school mode" screen appears.
https://sites.google.com/...ments/driving-school-mode

De site van Gerrit Speek vermeldt overigens de zelfde aanpassingen...

Onderstaande kan ik overigens in m'n eigen auto ook nérgens gevonden krijgen 8)7
  1. 17- Instruments
  2. 10- Adaptations
  3. Scroll down until you see "Battery Charge" > simply change it in the new value drop down to "active" and it's done.
  4. To use it…..Switch the ignition off, then press (and continue to hold) the trip reset button in the middle lower of the instrument panel. It will cycle from first resetting the trip to 0 miles > show "Time" to allow you to change the clock > then keep holding until say "Battery". Release the button and display SOC for a few seconds before returning back to the main screen.
Zou hier iemand met een Golf VII (MY15) eens kunnen kijken of het betreffende channel überhaupt (nog) wel aanwezig is in de betreffende module (17 - Instruments). Het rechtstreeks benaderen van de kanalen wordt door Ross-Tech ten zeerste afgeraden (lees: onmogelijk gemaakt) bij de volledige CAN systemen welke middels UDS aangesproken moeten worden.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Control_Module_Maps

Een "Autoscan" laat overigens geen enkele fout zien dus 't lijkt me niet dat er ergens een module niet/niet goed reageert.
Chassis Type: AU (5Q0)
Scan: 01 03 05 08 09 10 15 16 17 19 2B 42 44 47 52 55 5F

VIN: WVWZZZAUZFWxxxxxxx

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 16:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
Eindelijk even tijd om foto's te uploaden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0VnysTxiW2h5o9Ytl37yKzLq/thumb.jpg

meer foto's (en originele) hier onder:
https://1drv.ms/f/s!ApcOlSvyNtZ3nZIXAynLznVbDyTv9w

Ben er super tevreden mee :*) ! Ik heb de voorbije dagen al 600 km in de auto doorgebracht (daarom dat hij ook al zo vuil is).
Ik ben verbaasd hoe goed de ACC werkt. Ik durf nogal eens kort op rijden, nu laat ik ACC gewoon zijn werk doen en hou ik netjes voldoende afstand.

[ Voor 20% gewijzigd door TabacosPrimeros op 05-02-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:31:
Hier vandaag eens gekeken of ik die "Rij School Modus" aan de praat kan krijgen in het "Car Menu". Scherm komt er keurig bij als vierde scherm (heb nu dus "Sinds Starten" - "Sinds Tanken" - "Langere Tijd" én "Rijschoolmodus").

[afbeelding]

Rede dat ik 't aan de gang probeer te krijgen: Kennis van me heeft een rijschool en wil dat menu graag in z'n auto's (Golf VII 1.6TDI'ers) zichtbaar krijgen. Helaas werkt 't (nog) niet helemaal zoals bedoeld in m'n eigen wagen dus heeft 't ook weinig zin om dat bij hem aan te gaan zetten. Scherm is dus wél zichtbaar geworden (én wordt automatisch het 'default' scherm bij openen van het "Car menu") en de verbruikscijfers werken gewoon omdat deze gelijk zijn aan de waarden "Sinds Starten", de snelheidsaanduiding en de richting indicatoren weigeren echter dienst terwijl ze wel zichtbaar zijn :S

Hier misschien iemand een idee welke waarden er nog meer aangepast moeten worden buiten de aanpassingen welke hier onder vermeldt staan?

[...]

Onderstaande kan ik overigens in m'n eigen auto ook nérgens gevonden krijgen 8)7

[...]

Zou hier iemand met een Golf VII (MY15) eens kunnen kijken of het betreffende channel überhaupt (nog) wel aanwezig is in de betreffende module (17 - Instruments). Het rechtstreeks benaderen van de kanalen wordt door Ross-Tech ten zeerste afgeraden (onmogelijk gemaakt) bij de volledige CAN systemen welke middels UDS aangesproken moeten worden.

Een "Autoscan" laat overigens geen enkele fout zien dus 't lijkt me niet dat er ergens een module niet/niet goed reageert.

[...]
en wat houd de rijschool modus precies in? wat kun je er precies mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh

[afbeelding]

[...]

[...]

Zou hier iemand met een Golf VII (MY15) eens kunnen kijken of het betreffende channel überhaupt (nog) wel aanwezig is in de betreffende module (17 - Instruments). Het rechtstreeks benaderen van de kanalen wordt door Ross-Tech ten zeerste afgeraden (onmogelijk gemaakt) bij de volledige CAN systemen welke middels UDS aangesproken moeten worden.

[...]
Rijschool modus werkt zover ik weet alleen op een "Discover Touch/Media/Colour".......dus geen Pro.

STG 5F Informationselektronik 1
Anpassung

Fahrzeug Menü Bedienung (Car_Function_Adaptions_Gen2)
menu_display_driving_school
Wert auf "aktiv" setzen

menu_display_driving_school_threshold_high
Wert auf "aktiv" setzen

Fahrzeug Funktionsliste CAN (Car_Function_List_CAN_Gen2)
Driving_school
Wert auf "verfügbar" setzten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Shanquish schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:54:
[...]

en wat houd de rijschool modus precies in? wat kun je er precies mee?
Feitelijk helemaal niets, tenzij je een rijschoolhouder bent en op een gemakkelijkere manier wat zaken waar de cursist op moet letten in de gaten wil houden zonder op de daadwerkelijke tellers te kunnen kijken ;)

Het betreffende scherm zou de actuele snelheid én het gebruik van de richtingaanwijzers moeten weergeven op het scherm in de middenconsole (die pijltjes moeten dus gaan knipperen, gelijk met de pijtjes bij de tellers en de Km/h aanduiding moet.... ).
Rainesh schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Rijschool modus werkt zover ik weet alleen op een "Discover Touch/Media/Colour".......dus geen Pro.

STG 5F Informationselektronik 1
Anpassung

Fahrzeug Menü Bedienung (Car_Function_Adaptions_Gen2)
menu_display_driving_school
Wert auf "aktiv" setzen

menu_display_driving_school_threshold_high
Wert auf "aktiv" setzen

Fahrzeug Funktionsliste CAN (Car_Function_List_CAN_Gen2)
Driving_school
Wert auf "verfügbar" setzten
Hmmm..... Dan zou de PRO dus iets NIET kunnen wat in die goedkopere varianten wél mogelijk is :o Komende week eens kijken welke "Discover" variant er bij zijn auto's in zit en dan misschien toch eens kijken of het bij hem wél werkt als 't géén PRO's zijn.

Kan uiteraard altijd zo zijn dat die (software matige) koppeling tussen "instruments" en "Information Electronics" er überhaupt niet is, maar dat lijkt me een erg vreemde zet van VW dan.

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TabacosPrimeros schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:38:
Eindelijk even tijd om foto's te uploaden:
[afbeelding]

meer foto's (en originele) hier onder:
https://1drv.ms/f/s!ApcOlSvyNtZ3nZIXAynLznVbDyTv9w

Ben er super tevreden mee :*) ! Ik heb de voorbije dagen al 600 km in de auto doorgebracht (daarom dat hij ook al zo vuil is).
Ik ben verbaasd hoe goed de ACC werkt. Ik durf nogal eens kort op rijden, nu laat ik ACC gewoon zijn werk doen en hou ik netjes voldoende afstand.
Ongeacht de uitvoering en uitrusting is zo'n Golf VII gewoon een érg fijne auto waarin je met gemak een lange rit kunt aangaan.

Ik rijd regelmatig op en neer naar Oostenrijk (Tirol) en da's een slordige 950Km enkele reis. Die rit is in krap 7 uur te doen zónder te tanken met mijn auto en dan stap je daar ook gewoon "fris" uit.

't kan uiteraard in een korter tijdsbestek, maar dan moet ik halverwege ergens gaan tanken :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Ongeacht de uitvoering en uitrusting is zo'n Golf VII gewoon een érg fijne auto waarin je met gemak een lange rit kunt aangaan.

Ik rijd regelmatig op en neer naar Oostenrijk (Tirol) en da's een slordige 900Km enkele reis. Die rit is in krap 7 uur te doen zónder te tanken met mijn auto en dan stap je daar ook gewoon "fris" uit.

't kan uiteraard in een korter tijdsbestek, maar dan moet ik halverwege ergens gaan tanken :9~
Het is inderdaad een goeie auto voor langere ritten. Mijn vorige wagen (een Toyota Yaris uit 2010) was vaak een marteling. Ik ben geen reus met mijn 1m85, kreeg ik vaak last van de benen en knieën op iets langere ritten. De zetel kon gewoon niet ver genoeg naar achter.

Ik vind hem ook nog vrij zuinig, gister had ik een gemiddeld verbruik van 4,3l/100km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
maar een Yaris is dan ook een klasse lager, een eerlijker vergelijk zou een Auris zijn...
niet dat die lekker rijdt overigens hoor, da's net een tram :D

ben het overigens wel met je eens, rij alweer bijna 1 1/2 jaar in een golf VII in R-line trim. geen centje pijn tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zelf een polo, welke toch trapje lager is dan golf is een geweldig wagentje.
Ondanks dat VW het in lager segment plaats, is het een "groot" en degelijk comfortable wagen waar je makkelijk veel kilometers mee kan blazen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:18:
Zelf een polo, welke toch trapje lager is dan golf is een geweldig wagentje.
Ondanks dat VW het in lager segment plaats, is het een "groot" en degelijk comfortable wagen waar je makkelijk veel kilometers mee kan blazen.
Om dan nog een treetje lager te gaan in het huidige assortiment: Ik heb laatst een UP! voor een dag meegekregen omdat m'n eigen auto bij de dealer stond vanwege een issue m.b.t. de navigatie (is overigens nog niet opgelost, maar als het goed is zijn ze er bij VW mee bezig....).

Zo'n auto(tje) is qua bestuurderscompartiment verrassend ruim, ook met m'n 1,85 Mtr., en rijd zélfs met het 3 cylinder 1 Liter blokje met 60 PK erg lekker. Dat blokje is alleen niet echt zuinig als je er hoofdzakelijk snelweg kilometers mee gaat maken (de 75 PK versie schijnt 't dan beter te doen.... (Software Mod)).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Helaas nog niet mee gereden. Vriendin van me rijd met polo 2013 model (reed ervoor met 2005 130pk versie, wat ging dat ding hard) ofso en de vervangwagen van mijn garage is ook een polo. Dat is wel wat minder. 1.9 SDI maar ondanks het lage vermogen (64pk), is het best wel nog leuk om ermee te rijden (wel niet zo snel) maar wel comfortabel.

Zat er over te denken om polo GTI-tje te kopen. Dingen zijn ook errrruuug leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij mij is het qua leenauto altijd maar de vraag wat ik mee ga krijgen.... Heb inmiddels al van alles mee gekregen in de tijd dat ik VW (VAG) rijd, variërend van een UP! tot aan een R8.

Lullige is dat ik die R8 nog nooit mee heb gekregen terwijl ik weer eens een keer richting Tirol moest.... Hier in NL héb je niet zoveel aan zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hamza schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:41:
[...]

Bel je via de RNS of via de touch adapter? Als je even een paar pagina's terug leest dan staat denk ik het antwoord namelijk je RNS updaten. Ik had het zelfde probleem maar ik heb het nog niet geprobeerd.

[...]

[...]

Is motorrijden niks voor jou? Het is relatief goedkoper en je verliest niet de snelheid ermee.
Nodigt helemaal uit om eens hard te rijden.
Zal het best willen maar nu nog niet, even volwassen worden!

Zit er nu wel aan te denken om de R standaard te maken en te koop te zetten.
De vervanger weet ik enkel nog steeeeds niet :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 09:02
Famous schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:06:
[...]

Nodigt helemaal uit om eens hard te rijden.
Zal het best willen maar nu nog niet, even volwassen worden!

Zit er nu wel aan te denken om de R standaard te maken en te koop te zetten.
De vervanger weet ik enkel nog steeeeds niet :+
Die vraag krijg ik ook zo vaak he, maar ik zou me ook morsdood rijden op een motor, op mijn scooter kon ik al niet normaal rijden en in mijn auto eigelijk ook niet (qua snelheid dan, niet qua regels overtreden verder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:24:
[...]

Die vraag krijg ik ook zo vaak he, maar ik zou me ook morsdood rijden op een motor, op mijn scooter kon ik al niet normaal rijden en in mijn auto eigelijk ook niet (qua snelheid dan, niet qua regels overtreden verder)
Jezelf morsdood rijden op een motor, daar ben je zélf toch wel bij hé.... Oftewel: Jouw handjes bedienen het gas, de koppeling én de voorrem ;)

Ik heb vanaf m'n 18'e (ben inmiddels 27 jaar verder) alleen maar met "Super-Sport" materiaal op twee wielen gereden (ook circuit) en heb afgelopen jaar voor het éérst een "naked" aangeschaft welke volgens vele een verstandigere keuze zou moeten zijn.

Die "Naked" is niks meer en/of minder dan een 2016 Yamaha R1 zónder het aerodymanische kuipwerk er omheen.... Al is 't vermogen qua PK's iets beperkt zodat 't koppel over de gehele linie vlak blijft. 160PK/130Nm is wel lekker rijden met maar één aangedreven wiel als je jezelf kunt beheersen. Kun je dat niet dan trekt 't apparaat zich in de derde versnelling nóg gewoon op 't achterwiel, puur op vermogen.... Met 180Km'h op de klok.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:24:
[...]

Denk niet dat ik mijzelf dood zou rijden, kijk altijd wel extreem goed naar het overige verkeer gezien ik al eens een ongeluk heb mee gemaakt (niet mijn schuld) en nog last van heb met inspanning.

Wel kan ik snelheid waarderen en dat is daar dus helemaal makkelijk op.
Denk niet dat ik rustig over een dijkje kan rijden met lekker weer. Vandaar het 'even volwassen' worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 08:39
Ook maar fotootje, net na de poetsbeurt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NFtpnEb.jpg

Zal eens mailen met JD tuning met wat amateuristische vragen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Voordat ik hier wat ga vragen even een crosspost:

Golf1

Golf 2.0 TDI Variant bluemotion.

Zat in de pool en zit dik in de opties :)

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 150pk BMT Highline
Metallic Limedtone Grey
Bekleding: New York City, titaan zwart stof/leder
Zij-airbags achter
Adaptive Cruise Control en Frontassist
Lane Assist met Dynamic Light Assist
Park Assist
Achteruitrijcamera
65% getint glas achter, zijruiten achter en achterruit 65% lichtabsorberend
Keyless Entry
Xenon plus verlichting
Spiegelpakket (buitenspiegels elektrisch inklapbaar, omgevingsverlichting in buitenspiegels, rechter buitenspiegel draait naar stoperand bij achteruit rijden)
Executive Plus (VW radio-navsysteem Discovery Pro, multimedia aansluitbos, Aux in aansluiting, diefstalarm Plus, spraakbediening, boordcomputer Premium in kleur, CD speler)
Stalen plaatsbesparend reservewiel incl. krik en moersleutel
Panorama schif-/kanteldank
17” lichtmetalen velgen Dijon
Ergonomische sportstoelen voor

Zeer fijne auto, echter is de USB interface icm Spotify een beetje dronken: Als ik een nummer start en vervolgens met de pijltjes op het stuur naar het volgende nummer wil, gaat hij naar Apple Music (waar ik niets heb staan). Dan moet ik ontkoppelen, nummer handmatig starten en weer koppelen om muziek te krijgen.

Doe ik alles via BT-audio, geen probleem.

Dat wil ik dus niet, ik wil namelijk albumart. :+ :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 17:00

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

KillaZ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:00:
Voordat ik hier wat ga vragen even een crosspost:

[afbeelding]

Golf 2.0 TDI Variant bluemotion.

Zat in de pool en zit dik in de opties :)

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 150pk BMT Highline
Metallic Limedtone Grey
Bekleding: New York City, titaan zwart stof/leder
Zij-airbags achter
Adaptive Cruise Control en Frontassist
Lane Assist met Dynamic Light Assist
Park Assist
Achteruitrijcamera
65% getint glas achter, zijruiten achter en achterruit 65% lichtabsorberend
Keyless Entry
Xenon plus verlichting
Spiegelpakket (buitenspiegels elektrisch inklapbaar, omgevingsverlichting in buitenspiegels, rechter buitenspiegel draait naar stoperand bij achteruit rijden)
Executive Plus (VW radio-navsysteem Discovery Pro, multimedia aansluitbos, Aux in aansluiting, diefstalarm Plus, spraakbediening, boordcomputer Premium in kleur, CD speler)
Stalen plaatsbesparend reservewiel incl. krik en moersleutel
Panorama schif-/kanteldank
17” lichtmetalen velgen Dijon
Ergonomische sportstoelen voor

Zeer fijne auto, echter is de USB interface icm Spotify een beetje dronken: Als ik een nummer start en vervolgens met de pijltjes op het stuur naar het volgende nummer wil, gaat hij naar Apple Music (waar ik niets heb staan). Dan moet ik ontkoppelen, nummer handmatig starten en weer koppelen om muziek te krijgen.

Doe ik alles via BT-audio, geen probleem.

Dat wil ik dus niet, ik wil namelijk albumart. :+ :o
In mijn Passat heb ik ook Albumart via Bluetooth!

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Miesjh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Miesjh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Ja, zolang hij in de database zit ja, maar alle nieuwe albums hebben geen album art.

@Framoes: een hoesje van het album dat je luistert

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
KillaZ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:47:
[...]

Ja, zolang hij in de database zit ja, maar alle nieuwe albums hebben geen album art.

Framoes, haha netjes!

Ah, stomme ik.. ik las Albu Mart :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Ho, sorry famous :+

Ach, framoes, albu mart...potato potato.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Ondanks dat die ingestuurd was staat die er wel op :+ :D
met een wit veertje in de grill

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mhv9Q8URqiRcMl6kvGTWBceq/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 06-02-2017 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

KillaZ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:47:
[...]

Welke database? Albu Mart zit in het bestand wat je afspeeld. Soms zit het erin soms niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

Reinier

\o/

Tylen schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:44:
[...]

Welke database? Albu Mart zit in het bestand wat je afspeeld. Soms zit het erin soms niet.
Afspeeld?

Gracenote heeft Al Bum Art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tylen schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:44:
[...]

Zit in de Gracenote CDDB zoals Reinier al zegt.

Speel ik het af via USB, dan geeft Spotify het album door aan de Discover. Echter, zoals ik al zei, integreert mijn Discover Pro niet goed met de iPhone. Als ik een nummer wil skippen moet dat via de telefoon aangezien de stuurknoppen en de displayknoppen voor het volgende nummer er voor zorgen dat Apple Music wordt gestart. :| :/

[ Voor 39% gewijzigd door KillaZ op 07-02-2017 07:57 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:53
azz_kikr schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:46:
[...]

Een joying zijn veel mensen tevreden van. Enige reden waarom je zo speciaal een 510 wilt? Het grote scherm? TVtuner?

Ik heb een originele 315 gekocht in litouwen op ebay :P, lekker origineel, goedkoop, veel sneller dan een 510 en zit al bluetooth ingebouwd. Anders kan je nog eens een 300+ euro kostende kit kopen. Plus die 315 zijn iets minder diefstal gevoelig.
Late reactie, was weekendje weg.

Maar, ik wilde een RNS510 enerzijds vanwege de functionaliteit, anderzijds vanwege de 'hebbe' factor. Heb eens gekeken naar zo'n Joying ding dat ziet er ook wel gaaf uit. Ik kan alleen op internet niet veel reviews vinden. Je gaf aan dat veel mensen tevreden zijn met die dingen, heb/ken jij wel bronnen waaruit dat blijkt dan? Als het iets is ga ik misschien dat eens proberren.

EDIT: Heb toch een review gevonden hier: http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=95446
En dat bevestigd meteen het vermoeden wat ik al had; op zich erg gaaf spul, maar op sommige vlakken is het 'm gewoon nèt niet. Volgens die review is de geluidskwaliteit niet heel denderend en kun je dat (na rooten) wel enigszins verbeteren... Maar dat zijn juist de dingen waar ik wat huiverig voor ben. Die apparaten kosten rond de €350 (met een beetje pech komen daar nog kosten bovenop omdat 't uit een non-EU land komt, maar dat weet ik niet zeker). Voor €100 á €150 meer heb je al een RNS510 die naar mijn idee toch gewoon wat meer 'af' is.

[ Voor 26% gewijzigd door Daffie op 07-02-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

KillaZ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:55:
[...]

Zit in de Gracenote CDDB zoals Reinier al zegt.

Speel ik het af via USB, dan geeft Spotify het album door aan de Discover. Echter, zoals ik al zei, integreert mijn Discover Pro niet goed met de iPhone. Als ik een nummer wil skippen moet dat via de telefoon aangezien de stuurknoppen en de displayknoppen voor het volgende nummer er voor zorgen dat Apple Music wordt gestart. :| :/
GraceNote is 1 van de vele databases waar jet het uit kan halen. Album Art zit uiteindelijk gewoon in het bestand. Ik heb vroeger mijn hele collectie voorzien van album arts om ze maar zichtbaar te krijgen. Ik ben ermee gestopt. ;)

Dat probleem wat jij hebt hem ik ook op de discovery pro. Oplossing voor mij was om Apple Music te verwijderen (gebruik het toch niet). Toen werkte het goed. Maar daarna kreeg ik andere wazige rare dingen waardoor ik het weer terug heb moeten zetten,

[ Voor 35% gewijzigd door Tylen op 07-02-2017 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tylen schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:02:
[...]

GraceNote is 1 van de vele databases waar jet het uit kan halen. Album Art zit uiteindelijk gewoon in het bestand. Ik heb vroeger mijn hele collectie voorzien van album arts om ze maar zichtbaar te krijgen. Ik ben ermee gestopt. ;)

Dat probleem wat jij hebt hem ik ook op de discovery pro. Oplossing voor mij was om Apple Music te verwijderen (gebruik het toch niet). Toen werkte het goed. Maar daarna kreeg ik andere wazige rare dingen waardoor ik het weer terug heb moeten zetten,
Wat voor wazige dingen kreeg je als ik vragen mag? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Volgens mij ging bellen niet meer goed. Ik zal vanmiddag op mijn terugreis het wel weer een keer proberen. Of als jij Apple Music ook niet gebruikt probeer het eens ;)

Apple Music kan je sinds iOS 10 gewoon verwijderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 07-02-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb dan geen Volkswagen, maar stel mijn vraag toch even hier.

Als ik mijn Samsung Galaxy S6 Edge via USB aansluit op mijn A3 dan start direct Android Auto automatisch op mijn telefoon. Als ik het afsluit dan krijg ik op mijn telefoon steeds een melding of ik toestemming wil geven voor data blablabla.

Weet iemand hoe ik autostart van Android Auto uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb geen android maar daar zal vast een root appie voor zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik heb vorige week mijn auto laten chippen bij JP Car Engineering in Veldhoven. Erg tevreden met zowel de service als de resultaten! Ik heb het toen voor een actieprijs van €300 laten doen, leenauto mee, volgende dag kon ik mijn auto ophalen.

Ik heb een Golf 6 2.0 TDI 110pk uit 2009 (5-bak dus). Mijn vorige auto was een Seat Leon uit 2002, de 1.9 TDI Topsport (150pk 6-bak). De Leon had ik toen bij VAG Techniek Nuenen laten chippen naar 191pk, dat was enorm lekker.
Sinds ik deze golf had miste ik die 81pk wel hoor! Daarom dus ook eens rond gaan speuren naar chiptuners en uiteindelijk bij JP terecht gekomen. Auto is van 110pk en 280nm naar 191pk en 418nm gegaan.

Bij JP gaven ze aan dat je het beste de eerste 500km rustig aan kan doen. Nu was ik afgelopen weekend een weekendje weg naar Duitsland, beetje jammer dus dat ik me op de autobahn nog moest inhouden, maar op de terugweg was ik over die 500km heen dus ik heb nog even zitten blazen, dat ding gaat als een speer nu! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Daffie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:42:
Ik heb vorige week mijn auto laten chippen bij JP Car Engineering in Veldhoven. Erg tevreden met zowel de service als de resultaten! Ik heb het toen voor een actieprijs van €300 laten doen, leenauto mee, volgende dag kon ik mijn auto ophalen.

Ik heb een Golf 6 2.0 TDI 110pk uit 2009 (5-bak dus). Mijn vorige auto was een Seat Leon uit 2002, de 1.9 TDI Topsport (150pk 6-bak). De Leon had ik toen bij VAG Techniek Nuenen laten chippen naar 191pk, dat was enorm lekker.
Sinds ik deze golf had miste ik die 81pk wel hoor! Daarom dus ook eens rond gaan speuren naar chiptuners en uiteindelijk bij JP terecht gekomen. Auto is van 110pk en 280nm naar 191pk en 418nm gegaan.

Bij JP gaven ze aan dat je het beste de eerste 500km rustig aan kan doen. Nu was ik afgelopen weekend een weekendje weg naar Duitsland, beetje jammer dus dat ik me op de autobahn nog moest inhouden, maar op de terugweg was ik over die 500km heen dus ik heb nog even zitten blazen, dat ding gaat als een speer nu! :D
81 pk extra en 138nm mag ik wel hope dat je dat merkt jah :O Lekker hoor! Dit was stage1? zonder verdere aanpassingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Geen idee wat al die 'stages' zijn maar het was alleen een softwarematige aanpassing, geen hardware/fysieke tweaks of zaken vervangen (zover ik weet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:23:
Heb dan geen Volkswagen, maar stel mijn vraag toch even hier.

Als ik mijn Samsung Galaxy S6 Edge via USB aansluit op mijn A3 dan start direct Android Auto automatisch op mijn telefoon. Als ik het afsluit dan krijg ik op mijn telefoon steeds een melding of ik toestemming wil geven voor data blablabla.

Weet iemand hoe ik autostart van Android Auto uit kan schakelen?
Docknothingness al kan ik hem niet meer in de playstore vinden.

Anders deze...werkt ook. Google Play: Dock No-Op
Darkvisje schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:13:
[...]

81 pk extra en 138nm mag ik wel hope dat je dat merkt jah :O Lekker hoor! Dit was stage1? zonder verdere aanpassingen ?
Is zelfde blok als de 140 versie en die hebben zelfde waarden na chiptuning.Ik denk dat enkel bak verschilt (en software). Dus ja gewoon stage 1. Stage 2 en verder voor 300euro zou wel superactie geweest zijn. :+

[ Voor 25% gewijzigd door SadisticPanda op 07-02-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
azz_kikr schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:32:

Is zelfde blok als de 140 versie en die hebben zelfde waarden na chiptuning.Ik denk dat enkel bak verschilt (en software). Dus ja gewoon stage 1. Stage 2 en verder voor 300euro zou wel superactie geweest zijn. :+
Die kan hij van te voren toch zelf al gedaan hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

azz_kikr schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:32:
[...]

Docknothingness al kan ik hem niet meer in de playstore vinden.

Anders deze...werkt ook. Google Play: Dock No-Op

[...]

Alleen ECU software is meestal Stage 1 ja, stage 2 ga je beginnen met luchtfilters en grotere turbo's en die ongein :P JD heeft voor een 700 euro de Stage 1 voor een GTI 7, dan ga je naar 290PK/430NM, Stage 1,5 is andere luchtfilter en nog wat software-aanpassingen: 315PK/450NM.

Maar ja, als ik nu al merk hoe snel er wheelspin is met de huidige PK's vraag ik me af welk nut het zou hebben :P Zo'n diesel van 110 naar 190PK is wel heel lekker natuurlijk!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Precies, kan er wel nog meer uit willen stampen maar het gaat ook allemaal ten koste van sowieso euro's en ik denk ook levensduur van je onderdelen. Het is voor mij belangrijk dat de auto in zekere mate betrouwbaar is en blijft. 191pk is méér dan zat, je kunt er lekker mee scheuren en ik haal nog ruim 1000km met 1 tank dus het verbruik vind ik ook gewoon lekker.

En als ik echt wil racen pak ik m'n motor wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene

[afbeelding]

[...]

[...]

Zou hier iemand met een Golf VII (MY15) eens kunnen kijken of het betreffende channel überhaupt (nog) wel aanwezig is in de betreffende module (17 - Instruments). Het rechtstreeks benaderen van de kanalen wordt door Ross-Tech ten zeerste afgeraden (lees: onmogelijk gemaakt) bij de volledige CAN systemen welke middels UDS aangesproken moeten worden.

[...]
Ik heb zojuist ook de rijschool modus aangezet en hier werkt het prima (MIB2). Wat je ermee moet is een andere zaak. Gelijk de think blir trainer en offroadmodus aangezet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Ik heb zojuist ook de rijschool modus aangezet en hier werkt het prima (MIB2). Wat je ermee moet is een andere zaak. Gelijk de think blir trainer en offroadmodus aangezet ;-)
Met discovery media Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ja. Zowel knipperlicht en snelheid worden correct weergegeven. Is een Discover pro gen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Daffie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:42:
Persoonlijk zou ik alleen bij JD Engineering langsgaan om te tunen alleen ben ik er te schijterig voor omdat ze niet instaan voor de geldigheid van je fabrieksgarantie.

Al zie ik wel op FB vaak genoeg auto's voorbijkomen van mensen die dat blijkbaar niet zoveel uitmaakt :P

Overigens, 80PK erbij voor 300 euro, dan vraag ik me af wat ze ervoor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rene schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45:
Ja. Zowel knipperlicht en snelheid worden correct weergegeven. Is een Discover pro gen 2.
Hmmm..... Dat ding van mij is een Discover Pro van de eerste generatie. Maar mooi dat 't dus wel kán werken op een Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zo te zien (in de logfiles) dezelfde aanpassingen als bij jou gedaan.

Dit allemaal aangepast:

- ventilatiesnelheid weergeven in auto modus
- coming Home op auto
- stadsverlichten samen met DRL (supervet!)
- achterlichten met DRL
- DRL in het menu te kiezen
- offroadmodus/think blue en rijschool aangezet
- irritante piep bij deur open op contact uitgezet.

Vanmiddag nog ff verder hobbyen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:53:
Zo te zien (in de logfiles) dezelfde aanpassingen als bij jou gedaan.

Dit allemaal aangepast:

- ventilatiesnelheid weergeven in auto modus
- coming Home op auto
- stadsverlichten samen met DRL (supervet!)
- achterlichten met DRL
- DRL in het menu te kiezen
- offroadmodus/think blue en rijschool aangezet
- irritante piep bij deur open op contact uitgezet.

Vanmiddag nog ff verder hobbyen ;)
Linkje gebruikt? :)

Enne als het kan, post eens een pic van stadsverlichten samen met DRL

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 07-02-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
RodeStabilo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Persoonlijk zou ik alleen bij JD Engineering langsgaan om te tunen alleen ben ik er te schijterig voor omdat ze niet instaan voor de geldigheid van je fabrieksgarantie.

Al zie ik wel op FB vaak genoeg auto's voorbijkomen van mensen die dat blijkbaar niet zoveel uitmaakt :P

Overigens, 80PK erbij voor 300 euro, dan vraag ik me af wat ze ervoor doen.
Ja ik ben absoluut geen kenner in de chiptune wereld maar ik weet dat JD toch wel het kersje op de taart is qua chiptuning, maar daar betaal je dan ook voor.

Zoals ik al zei was €300 een actieprijs omdat ze net verhuisd waren. Normaal kost het €550 dacht ik. Daarnaast zoals iemand anders al zei, het 110pk blok is exact dezelfde als de 140pk variant, dus de eerste 30pk 'winst' is gewoon een software-aanpassing waar niks 'chiptune'-achtigs aan is. Dus de winst van de software aanpassing was 30pk, de winst van de chiptune was 51pk.

Wat je bedoelt met "Overigens, 80PK erbij voor 300 euro, dan vraag ik me af wat ze ervoor doen." snap ik niet helemaal. Bedoel je daarmee te zeggen: 'hogere chiptune kosten = men doet er meer voor'? Want dat is natuurlijk ook niet helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Daffie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:11:
Wat je bedoelt met "Overigens, 80PK erbij voor 300 euro, dan vraag ik me af wat ze ervoor doen." snap ik niet helemaal. Bedoel je daarmee te zeggen: 'hogere chiptune kosten = men doet er meer voor'? Want dat is natuurlijk ook niet helemaal waar.
Ik doe wat aannames hoor omdat ik niet weet hoe ze werken. Wat ik alleen weet is dat als ik zou tunen JD de enige club is aan wie ik dat toe zou vertrouwen. Dan die 200 euro meer maar betalen.

Ik wil verder niet suggereren dat ze slecht zijn ofzo hoor , begrijp me niet verkeerd ;)

[ Voor 80% gewijzigd door RodeStabilo op 07-02-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:09
Ik heb ook een kijkje genomen op de site van JD Tuning. Ik heb een golf 6 1.2 TSI (86PK) wat echt te langzaam is, maar de kleur en opties heeft mij doen besluiten om de auto toch te nemen. Nu zie ik dat ik via JD Tuning in totaal op 140PK kan uitkomen. De vraag is, ga ik dat echt merken? Ik ben een leek op tuning gebied. Kost me 600,- dus hoop wel dat ik het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik heb nog even met die man staan babbelen na afloop, en hij vertelde dat hij eerst bij Proline Engineering werkte. Die ontwikkelen blijkbaar ook chiptune software/pakketten en verkopen die aan chiptuners die dat niet in-house ontwikkelen (zoals JD dat wel doet). Daar zit 'm ook de kracht in van JD en soortgelijken zoals je zegt, helemaal zelf ontwikkelde, op maat gemaakte software. En daar zit 'm ook de prijs in.

Maargoed, op 'n gegeven moment is hij voor zichzelf begonnen. Hij heeft wel altijd de 'paketten' van Proline als basis gebruikt maar hij tweakt deze wel per auto. Er is voor mij natuurlijk geen enkele manier om dat te controleren maar hij kwam op me over als een betrouwbare man dus geloof ik hem daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:23:
Ik heb ook een kijkje genomen op de site van JD Tuning. Ik heb een golf 6 1.2 TSI (86PK) wat echt te langzaam is, maar de kleur en opties heeft mij doen besluiten om de auto toch te nemen. Nu zie ik dat ik via JD Tuning in totaal op 140PK kan uitkomen. De vraag is, ga ik dat echt merken? Ik ben een leek op tuning gebied. Kost me 700,- dus hoop wel dat ik het merk.
Kort antwoord: Ja, dat ga je merken. Het aantal PK's wat je extra krijgt is maar één (klein) deel van wat je uiteindelijk elke dag merkt. Wat je namelijk vooral merkt is dat je veel eerder (lager in de toeren) kracht tot je beschikking hebt, waardoor optrekken gewoon een stuk vlotter gaat en heel vaak ook gewoon stukken fijner aanvoelt. Dat je topsnelheid ook wat omhoog gaat is in mijn mening eerder 'mooi meegenomen' dan 'hét doel van een chiptune'; vrijwel elke auto heeft tegenwoordig toch al standaard een topsnelheid die hoger is dan wat je in NL mag rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:23:
Ik heb ook een kijkje genomen op de site van JD Tuning. Ik heb een golf 6 1.2 TSI (86PK) wat echt te langzaam is, maar de kleur en opties heeft mij doen besluiten om de auto toch te nemen. Nu zie ik dat ik via JD Tuning in totaal op 140PK kan uitkomen. De vraag is, ga ik dat echt merken? Ik ben een leek op tuning gebied. Kost me 600,- dus hoop wel dat ik het merk.
Ja dat ga je absoluut merken. Mijn vrouw had een A1 Sportback 1.2tfsi met 86pk/160nm en die heb ik ook door JD laten tunen. Ik kwam uit op 143pk en 225nm.......auto ging als een brandweer! Waar normaal gesproken een tussensprint van 100 naar 140 toch wat langer duurde ging het nu vlot. Inhalen ging prima zonder terugschakelen en je merkte dat de auto echt degelijk wat kracht erbij heeft gekregen. Overigens is het blok ook met 105pk te leveren, maar de 86pk versie is softwarematig geknepen. Dus vandaar de toename naar 143pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Moet je dat soort vermogenstoenames niet melden aan de RDW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-10 21:29
RodeStabilo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:33:
Moet je dat soort vermogenstoenames niet melden aan de RDW?
Pas bij meer dan 40% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
com2,1ghz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:35:
[...]

Pas bij meer dan 40% vermogen
Heb je daar een bron van? Ik kom hier alleen 20% tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-10 21:29
RodeStabilo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:38:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik kom hier alleen 20% tegen.
Kan zijn dat het veranderd is maar voorheen was het zo als je dezelfde motorcode had je tot 40% niet hoeft te herkeuren.

Maar goed dit is iets wat alleen te meten is op de testbank en daar zal je auto niet zo snel op komen tenzij je het heel bont maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door com2,1ghz op 07-02-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Hmm, misschien moet ik me dan ook even achter de oren krabben met de ruim 73% vermogenstoename :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Is natuurlijk iets wat ze bij een standaard controle nooit gaan zien.

Die vermogenstoename wordt wel wat duidelijker zodra er een kadettje staat met een Calibra turboblok of iets dergelijks :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
KillaZ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:13:

Die vermogenstoename wordt wel wat duidelijker zodra er een kadettje staat met een Calibra turboblok of iets dergelijks :+
Wel eens gehad met een Astra F met een 3.0 V6 blok erin.
Stond netjes gekeurd met het blok op kenteken.

Reed samen met mijn broer (destijds zijn auto) en politie komt voorbij met direct 'Politie, Volgen' aan.
Ze waren toch wel even benieuwd naar de motorruimte gezien ze 3 liter V6 op het kenteken voorbij zagen komen :+
Zo kan het dus ook! Aardige agenten die gewoon even enthousiast en benieuwd waren :Y

Wat betreft het chiptunen:
JD is een van de eerste welke doorbrak met het chippen mét ook een goede en snelle tune. Dit gaat al enige tijd terug waar de auto's van JD het snelst waren. Ze hebben natuurlijk een flinke naam op gebouwd en kunnen hierdoor dan ook een hogere prijs vragen. Daarnaast hebben ze natuurlijk ook een bank/pand wat betaald moet worden.

De meeste chips komen uit een 'algemene' database tegenwoordig welke je kan aanschaffen zo is het mij vertelt. Verklaart dus ook waarom veel bedrijven tegelijk een auto 'kraken'. Een bedrijf als JD of DVX tunen hem netjes in een goede, vlakke lijn. Bedrijven als Ziptuning knallen het vermogen onderin erin zodat je een echte duw in je rug krijgt bij het gasgeven. Zo voelt het heel snel terwijl het in praktijk dus eigenlijk wel meevalt en ook slechter is.

Zelf heb ik een kennis welke al langere tijd auto's chipt (beetje met JD begonnen in de racerij), is zeer secuur en vraagt ook het liefst twee dagen de een auto om hem perfect af te stellen. Hier breng ik met een gerust hart mijn auto naar toe!
Deze man heeft bij mij de DSG tune gedaan en liet zien hoe alles werkte, paste alles aan en gaf ook aan hoe de meeste een DSG tune doen en waar hij het verschil in maakt. Erg leerzaam om dat eens te zien hoe dat allemaal in elkaar steekt!

Kende ik deze man echter niet dat zou ik ook niet afwijken van JD, DVX of Vagtechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
KillaZ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:13:

Ben het met je eens dat je het op het eerste gezicht niet zou zien of horen hoor. Maar ik ben me nu aan't bedenken, zou dat verzekeringstechnisch niet een doorn in het oog kunnen zijn? Stel je hebt ooit (te maken met) een aanrijding, en achteraf checken ze je auto waar blijkt dat 'het niet klopt' (je hebt meer vermogen), dat ze daar dan een probleem van gaan maken? Je hoort/lees wel vaker dat verzekeringsmaatschappijen soms behoorlijk geniepig kunnen zijn om niet uit te hoeven keren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Daffie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:14:
[...]

Ben het met je eens dat je het op het eerste gezicht niet zou zien of horen hoor. Maar ik ben me nu aan't bedenken, zou dat verzekeringstechnisch niet een doorn in het oog kunnen zijn? Stel je hebt ooit (te maken met) een aanrijding, en achteraf checken ze je auto waar blijkt dat 'het niet klopt' (je hebt meer vermogen), dat ze daar dan een probleem van gaan maken? Je hoort/lees wel vaker dat verzekeringsmaatschappijen soms behoorlijk geniepig kunnen zijn om niet uit te hoeven keren...
Als.. Als.. Als.. Je kan nu ook harder rijden dan dat je eerst kon, wil dat zeggen dat je vaker een boete gaat krijgen? Als je binnen de lijntjes wil blijven moet je hem niet chippe :) en nooit te hard rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik snap je vergelijking maar die gaat natuurlijk niet helemaal op. Als je te hard rijdt dan krijg je een boete omdat te hard rijden per definitie niet toegestaan is (het is niet voor niets te hard rijden). Chiptunen op zich is niet illegaal, maar wel het rondrijden met een auto die meer dan 120% van het vermogen welke op de papieren staan.

Maargoed verder ben ik het met je eens dat dit een gevalletje 'zeeeeer kleine kans' is :P Ik zag net dat een herkeuring €55 kost, ik ga er nog eens een ei over leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Als dat maar 55 euro kost en het geeft je gemoedsrust dan is dat het geld meer dan waard lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Rainesh schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Linkje gebruikt? :)

Enne als het kan, post eens een pic van stadsverlichten samen met DRL
Jouw link en wat van het EV forum.

Niet de beste foto maar in het echt ziet het er super uit!!!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QZVcaDi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Daffie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:49:
Ik snap je vergelijking maar die gaat natuurlijk niet helemaal op. Als je te hard rijdt dan krijg je een boete omdat te hard rijden per definitie niet toegestaan is (het is niet voor niets te hard rijden). Chiptunen op zich is niet illegaal, maar wel het rondrijden met een auto die meer dan 120% van het vermogen welke op de papieren staan.

Maargoed verder ben ik het met je eens dat dit een gevalletje 'zeeeeer kleine kans' is :P Ik zag net dat een herkeuring €55 kost, ik ga er nog eens een ei over leggen :P
Voor €55,- niet over nadenken maar gelijk doen. Stel dat je ooit iemand dood rijd of betrokken raakt bij iets en ze trekken het na. Dan sla je je voor je kop dat je die €55,- nooit betaald hebt. Ik wist het wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

KillaZ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:10:
[...]

Wat voor wazige dingen kreeg je als ik vragen mag? :)
Zojuist even alles getest. Alles lijkt nu goed te gaan. Misschien een bug fix geweest in de laatste iOS. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Zijn er meer mensen met de ervaring dat het start/stop systeem van Volkswagen erg slecht werkt? Bouwjaar 2016. Onder de vermelding "Energiebehoefte van de wagen is hoog" blijft de motor bijna altijd draaien, zelfs na een uur rijden. Uiteraard heb ik alle mogelijke energieverbruikers uitgeschakeld. De dealer heeft de accu gemeten en zegt dat deze goed is, de dealer kon ook geen andere afwijkingen vinden. Andere mensen met een vergelijkbaar probleem?

[edit]
Betreft een Golf benzine DSG.

[ Voor 3% gewijzigd door Dre op 08-02-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hoe is het gesteld met je dynamo?

Als die enkel kan voeden maar niet goed genoeg werkt om bij te laden lijkt me dat een situatie waarbij zoiets kan voorkomen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

start stop werkt alleen als:

- accu voldoende vol (>75%)
- rembekrachtigingsvacuum voldoende (trap maar eens de rem flink in bij start/stop, motor slaat aan :P )
- motor is warm (lauw, > 25 graden)
- temperatuur buiten is ok (> -1 graden)
- geen aanhanger aangesloten
- ontdooien staat uit
- verschil tussen binnen en buiten temp < 8 graden
- climatronic temp is < 12 graden verschil met de interieurtemp
- temperatuur van de accu is ok
- in neutraal en koppeling omhoog (handbak)
- je staat stil
- je staat niet op een helling
- de zon schijnt (die heb ik zelf verzonnen)
- voorwielen staan redelijk recht
- sommige foutcodes in de motor kunnen zorgen voor geen werkend start/stop

misschien heb je de elec. heater (zuheizung) aan staan (alleen diesel)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik ga in juni een lang weekend naar Oostenrijk met vriendinlief, en heb haar en mezelf :p maar getrakteerd op een VW Golf GTI Clubsport als huurauto voor een leuke prijs.
Ben zeer benieuwd. We vliegen eerst naar Munchen en vanuit daar is het dan nog 220 km rijden naar Oostenrijk. Heb er nu al zin in. 8)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
Kon het niet laten, zojuist voor mijn scirocco, forge carbon intake besteld :P. ga hem wel pas eind maart inbouwen. Aangezien ik eerst gewoon stock naar kaprun ga rijden. Wil ook nog een dv+ bestellen en dan eind mei voor chip+dsg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

iichel schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:50:

Ik denk dat je op dit moment 1 van deze 2 wel als de boosdoener kunt aanwijzen.

Wat een waslijst aan variabelen zeg. :X

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

max schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:44:
Hoe is het gesteld met je dynamo?

Als die enkel kan voeden maar niet goed genoeg werkt om bij te laden lijkt me dat een situatie waarbij zoiets kan voorkomen.
De laadspanning is 14,9 Volt continue. Als de melding "Energiebehoefte van de wagen is hoog" er niet is dan is de laadspanning 13,5 Volt. Mijn vermoeden is dat de accu defect is, of dat de auto denkt dat deze defect is. De garage heeft de accu goed bevonden, maar ik betwijfel of de garage de accu op dezelfde manier meet als de auto zelf.

Betreft een Golf benzine DSG.

Op internet las ik dat de accu een probleem kan zijn:
http://www.problemcar.nl/...en/244040-start-stop.html
Ik zou zeggen nieuwe accu erin en proberen, maar de dealer wil weer een hele dag onderzoek doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:39:
Kon het niet laten, zojuist voor mijn scirocco, forge carbon intake besteld :P. ga hem wel pas eind maart inbouwen. Aangezien ik eerst gewoon stock naar kaprun ga rijden. Wil ook nog een dv+ bestellen en dan eind mei voor chip+dsg
Waarom Forge als ik vragen mag, heeft HF Series er geen voor Scirocco?

Ga je voor stage 1 of twee?
In principe hoef je alleen je voorste kat nog even leeg te kloppen en je kan voor stage 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vandaag wederom met VCDS aan de slag geweest. 1 ding veranderd wat ik niet op internet had gevonden. (Wellicht dat andere er al achter waren hehe:

De tellerbakverlichting altijd aan. Op de Ibiza irriteerde ik me daar ook aan. Dat als de zon in je gezicht staat de donkere tellerbak bijna niet af te lezen is. Dit is de code die ik heb toegepast mocht er interesse voor zijn.

code:
1
Address 17,5GE 920 755 A,channel ENG125906-ENG126396-Illumination_algorithm-Scale_switching_algorithm,adapted from,parking_light ,to,lds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@KillaZ: Nog getest door Apple Music van de telefoon te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tylen schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:02:
@KillaZ: Nog getest door Apple Music van de telefoon te verwijderen?
Jup, werkt nog steeds niet. Heb de nieuwste iOS, geen idee wat de versie van de disc pro is though.

Kun je die updaten zelf? Ik weet dat je de kaarten wel zelf kunt updaten.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Damn :( Kweet niet of je die zelf kan updaten. Maar dat weet van iemand hier wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Specht schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:35:
Ik ga in juni een lang weekend naar Oostenrijk met vriendinlief, en heb haar en mezelf :p maar getrakteerd op een VW Golf GTI Clubsport als huurauto voor een leuke prijs.
Ben zeer benieuwd. We vliegen eerst naar Munchen en vanuit daar is het dan nog 220 km rijden naar Oostenrijk. Heb er nu al zin in. 8)
Ga wat bergweggetjes pakken, ramen een beetje open en met je gaspedaal *vrrrrrrrt* * psssjt* geluiden maken :+ Voor de GTI hier was het vóór kerst ook nog even feest, toen zijn mijn ouders nog een paar daagjes gaan skiën, nu met de carnavalsvakantie (krokusvakantie?) gaan we traditiegetrouw altijd skiën. Helaas niet met de Golf: "dan slijt 'ie te hard", some things never change :+ ...

Geniet er van, ik vond de Clubsport in een proefrit net zo sturen als de 'normale' GTI, en dat is dus heel lekker :D _/-\o_

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 09:02
kuusj98 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:18:
[...]

Ga wat bergweggetjes pakken, ramen een beetje open en met je gaspedaal *vrrrrrrrt* * psssjt* geluiden maken :+ Voor de GTI hier was het vóór kerst ook nog even feest, toen zijn mijn ouders nog een paar daagjes gaan skiën, nu met de carnavalsvakantie (krokusvakantie?) gaan we traditiegetrouw altijd skiën. Helaas niet met de Golf: "dan slijt 'ie te hard", some things never change :+ ...

Geniet er van, ik vond de Clubsport in een proefrit net zo sturen als de 'normale' GTI, en dat is dus heel lekker :D _/-\o_
Ik moest het op de Azoren met een renault clio huurauto doen, maar man wat is dat leuk zeg door de bergen rijden, meer bochten dan rechte wegen, genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-10 10:34
Ik rijd al een tijdje een vw passat 1.6tdi slowmotion b7. En merkte vandaag dat ik na 800 km al moest tanken. Dat is ongeveer 1 op 12. Wat best treurig is. Heb nooit meer dan 1000km op een tank gereden maar dit slaat echt alles. De auto is net voor een beurt en terugroepactie geweest. Kan dat er iets mee te maken hebben? Verse motorolie oid?

Ik rijd wel een beetje door. 10km boven limiet op alle wegen, maar ik lees dat zelfs dan mensen 1 op 15, 1 op 16 halen. Ik rijd voornamelijk Groningen Amsterdam met 140 op cruise. Dit met 18 inch 245 winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

iichel schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:50:

- accu voldoende vol (>75%)
- rembekrachtigingsvacuum voldoende (trap maar eens de rem flink in bij start/stop, motor slaat aan :P )
- motor is warm (lauw, > 25 graden)
- geen aanhanger aangesloten
- ontdooien staat uit
- climatronic temp is < 12 graden verschil met de interieurtemp
- temperatuur van de accu is ok
- in neutraal en koppeling omhoog (handbak)
- je staat stil
- je staat niet op een helling
- de zon schijnt (die heb ik zelf verzonnen)
- voorwielen staan redelijk recht
- sommige foutcodes in de motor kunnen zorgen voor geen werkend start/stop

misschien heb je de elec. heater (zuheizung) aan staan (alleen diesel)?
Ik neem aan dat je de meeste verzonnen hebt?

Mijn stop/start doet het ook bij -2 (en kouder ook). Zojuist getest. En binnen in de auto is het een aangename 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
gebruikershaes schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 01:34:
Ik rijd al een tijdje een vw passat 1.6tdi slowmotion b7. En merkte vandaag dat ik na 800 km al moest tanken. Dat is ongeveer 1 op 12. Wat best treurig is. Heb nooit meer dan 1000km op een tank gereden maar dit slaat echt alles. De auto is net voor een beurt en terugroepactie geweest. Kan dat er iets mee te maken hebben? Verse motorolie oid?

Ik rijd wel een beetje door. 10km boven limiet op alle wegen, maar ik lees dat zelfs dan mensen 1 op 15, 1 op 16 halen. Ik rijd voornamelijk Groningen Amsterdam met 140 op cruise. Dit met 18 inch 245 winterbanden.
En voor de beurt/terugroep actie? 1:12 is slecht voor een diesel, maar kunnen veel meer factoren zijn. Laat de auto een keer uitlezen, misschien is er wat aan de hand. Maar ook je banden, spanning, weer etc hebben invloed op.

Ik haalde met mijn a4 2.0tdi gemiddeld 1:16. Is een 1.6tdi met 18inch niet wat te zwak ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik rijd met 2015 passat 1.6TDI DSG op 16" een gemiddelde van 1:17. Dat is met altijd volgas optrekken en altijd 25 boven max. Rijd ik rustig dan haal ik 1:22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:18

ricardo246

Life's what you make it!

Dat zou betekenen dat je een tankinhoud van 66 liter hebt? Volgens de VW site is de tankinhoud 59 liter.
Rekenfoutje?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 15:30

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik rijd al een tijdje een vw passat 1.6tdi slowmotion b7. En merkte vandaag dat ik na 800 km al moest tanken. Dat is ongeveer 1 op 12.
Hoeveel heb je daadwerkelijk getankt?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Famous schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:46:
[...]

Waarom Forge als ik vragen mag, heeft HF Series er geen voor Scirocco?

Ga je voor stage 1 of twee?
In principe hoef je alleen je voorste kat nog even leeg te kloppen en je kan voor stage 2 :)
Omdat ik de forge kon kopen voor een mooi prijsje van 190,- :+ leeg kloppen van de cat voldoende? heb je geen grotere downpipe nodig ? Ik heb ook geen zin om errors op mn display te zien omdat er een sensor loopt te kutten door een aanpassing.

Ik heb ook nog geen geld voor een complete uitlaat lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:20

Mja, 245 banden en 18 inch duimers helpen natuurlijk niet mee aan een mooi verbruik, winterbanden schelen ook wel iets, maar 1:12 is wel heel erg karig

Ik heb ook zo'n 1.6 TDI slowmotion in een Golf 6, maar ik rij gemiddeld 1:20 :)

Over de 1.6 TDI gesproken, iemand een idee wat de onderhoudsinterval is?
De auto geeft zelf een onderhouds interval van 15000km, vind ik al snel voor een diesel (Elk half jaar onderhoud)

In het boekje is niet iets te vinden over een kleine beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KillaZ schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:10:
[...]

Jup, werkt nog steeds niet. Heb de nieuwste iOS, geen idee wat de versie van de disc pro is though.

Kun je die updaten zelf? Ik weet dat je de kaarten wel zelf kunt updaten.
Tylen schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:11:
Damn :( Kweet niet of je die zelf kan updaten. Maar dat weet van iemand hier wel.
Die software is gewoon (én vrij simpel) te updaten door de rechter "Menu" knop op de unit even een aantal seconden ingedrukt te houden. Je krijgt dan wat menu's aangaande de toestel, componenten, bootloaders en software versies (+ de historie van uitgevoerde updates) en ook de mogelijkheid om die spullen, zélfs per onderdeel, te updaten.

Probleem is alleen: Je kunt bijna NIET aan die software komen als particulier/non-VW dealer. Er staan ooit wel versies op het Internet ter download maar daarbij moet je goed kijken of die versie ook daadwerkelijk voor jouw toestel geschikt is. Een foutieve versie laat zich overigens niet flashen dus je kunt er vrij weinig mee slopen op deze manier.

Ik heb mijn Discover Pro Unit (MIB-1) vanwege wat navigatie issues (zónder soelaas) van softwareversie 376 naar versie 388 geflashed waarbij ik die laatste versie via een Duittse dealer heb kunnen bemachtigen. Meest recente versie is momenteel geloof ik versie 404 (van September 2016). Hier een lnkje waar je die 388 software wel gevonden kunt krijgen (pagina 12), én het issue wat ik met m'n navi heb :'(
FabianGTI schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:13:
[...]

Mja, 245 banden en 18 inch duimers helpen natuurlijk niet mee aan een mooi verbruik, winterbanden schelen ook wel iets, maar 1:12 is wel heel erg karig

Ik heb ook zo'n 1.6 TDI slowmotion in een Golf 6, maar ik rij gemiddeld 1:20 :)

Over de 1.6 TDI gesproken, iemand een idee wat de onderhoudsinterval is?
De auto geeft zelf een onderhouds interval van 15000km, vind ik al snel voor een diesel (Elk half jaar onderhoud)

In het boekje is niet iets te vinden over een kleine beurt?
Standaard setting af fabriek is inderdaad 15.000 Km maar dit is middels VCDS aan te passen naar 30.000 (moet je uiteraard wel "long-life" olie gebruiken....). Meestal wordt dit tijdens de afleverbeurt van een nieuwe auto al omgezet in Nederland.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 09-02-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:52:
[...]

Omdat ik de forge kon kopen voor een mooi prijsje van 190,- :+ leeg kloppen van de cat voldoende? heb je geen grotere downpipe nodig ? Ik heb ook geen zin om errors op mn display te zien omdat er een sensor loopt te kutten door een aanpassing.

Ik heb ook nog geen geld voor een complete uitlaat lijn.
Ik weet niet hoe jouw downpipe eruit ziet?
Een GTI en R is geknepen onderin maar als je die leegklopt kan je gewoon voor stage 2.

Dit geeft geen foutmeldingen of iets en werkt prima. Zo kan je ook enkel een catback kopen wat aanzienlijk scheelt in prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ricardo246 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:08:
[...]

Dat zou betekenen dat je een tankinhoud van 66 liter hebt? Volgens de VW site is de tankinhoud 59 liter.
Rekenfoutje?
Ik tank ook altijd 65 liter in de Passat. En dan zit ik nog op 15km te gaan ofzo. Volgens mij hebben ze een 70 liter tank erin zitten.

Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.