Kort verslag, WOW wat een werk. Je moet het hele interieur er zo'n beetje uit slopen om de kabels te leggen (dorpels, stuurkolom, middenconsole, deurbekledingen, kofferbak verkledingen, bumper).
Het was wel ontzettend vet.
Dan kom je er pas achter hoe 'simpel' een Polo eigenlijk is... terminal 15 gewoon via het contactslot, geen fancy relays of dingen.
Contactslot eraf slopen viel me ook niet mee, met die anti-diefstal schroeven.
Ik heb het erin gezet volgens het schema van de Jetta/Beetle. Die zijn ook PQ25, net als de Polo 6R.
Fotos heb ik niet echt gemaakt, want ik heb het elke keeri n blokjes van 30 minuten gedaan. Bij elkaar zo'n 3 weken bezig geweest...
Kort overzicht van de schema's en onderdelen:
https://www.mypolo.nl/xen...e.9748/page-8#post-176960
Het lastigste was het inleren van het elec stuurslot (ELV) en de kessy module. Nieuwe sleutels betekent de boel inleren op de startonderbreking...
Nieuw ELV gaat niet, ODIS wil die niet inleren, immers mijn VIN wil niet met Kessy.
Dus een gebruikt ELV'tje gekocht, samen met de teller die erbij hoort. Immo data daarvan uitgelezen
Die immo data overgezet op mijn huidige cluster/ECU, nieuwe sleutels ingeleerd op de teller/ELV en daarna de boel aangesloten. Bidden, starten, werken.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021