Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.899 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Mk6 clima aangeschaft voor in de rocco, zal een update plaatsen als deze ingebouwd is.

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Jestar076 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:08:
Mk6 clima aangeschaft voor in de rocco, zal een update plaatsen als deze ingebouwd is.
Netjes! Werkt erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Weet iemand hier wat het zal kosten om cruise control in een golf 4 te laten bouwen?
Het is in iedergeval niet mijn auto :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
redbullet schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:53:
Weet iemand hier wat het zal kosten om cruise control in een golf 4 te laten bouwen?
Het is in iedergeval niet mijn auto :+
http://www.vagtechniek.nl...ijst/cruise-control/golf4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Heb een golf 5 clima paneel in de aanbieding!

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Mk6 clima zit erin, geheugen wordt onthouden.
Vandaag hopelijk de jetta radio trim halen en dan zal ik een foto uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jestar076 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:11:
Mk6 clima zit erin, geheugen wordt onthouden.
Vandaag hopelijk de jetta radio trim halen en dan zal ik een foto uploaden!
Ben benieuwd. Zie zelf momenteel geen reden om een ander climatronic te willen jn m'n 'rocco, dus benieuwd hoe het er anders uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Maandag kan ik pas mn radio trim halen....

Heb ook een retrofit aux aansluiting aangesloten maar deze werkt niet...

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Jestar076 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:53:
Maandag kan ik pas mn radio trim halen....

Heb ook een retrofit aux aansluiting aangesloten maar deze werkt niet...

Iemand een idee??
Moet aux niet geactiveerd worden in radio/navi module? Aux uit. Bij een RNS moet het wel...

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Bleek blijkbaar aan de kabel zelf te liggen, van rns naar aux input.

Werkt nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Vorige week mijn Golf GTE mogen ontvangen. Met de opties Executive plus en spiegelpakket en 17inch rio the janero velgen.

Het is een nieuwe versie met Carplay functionaliteit en van VW zelf voice control dit laatste is zo kansloos daar heb je gewoon niks aan. Het meest irritante is nog dat je SIRI knop het ook niet doet als je op de normale manier met bluetooth verbonden bent..... Uiteindelijk moet er dus als nog een houder in voor mijn telefoon. Of heeft iemand tips hoe ik siri wel kan bedienen in bluetooth modus.

Golf5

Golf3

Golf1

Golf2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Proficiat! Veel veilige km's!

Als je in de buurt van Voorburg bent, rij dan even langs voor wat vcds mods :) Duurt iets van 15min hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben een poosje op zoek naar wat beter geluid en meer volume in de auto (RNS510, standaard 8 speaker pakket, zonder versterker), heb intussen aan de fronts een Hertz composet laten inbouwen, wat overigens redelijk een downgrade was, maargoed. Volgens inbouwstation los ik dit op met een eindversterker. Met high-low adapters maken ze dan van de speaker-out weer een lineout, uit ervaringen in een ver verleden was ik daar niet zo heel positief over.

Op een aantal internationele forums hebben ze het over dat je de RNS510 kunt coderen naar VW Sound/Dynaudio optie, in dat geval worden de speaker-out's weer line-outs, ik kan echter nergens een post vinden van iemand die dit daadwerkelijk gedaan heeft, en wat hiervan de ervaringen zijn.

Iemand hier wel eens een (universele) caraudio versterker aangesloten aan een RNS510, zonder high-low adapters, maar via een VW-Sound/Dynaudio codering, zijn de ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb je wat links erover? Ben wel benieuwd.
Weet wel dat instellingen van standaard naar Dynaudio simpel te doen is maar of het zo werkt ben ik benieuwd naar.

Overigens haal je veeel meer uit een speaker als je je deuren goed dempt. Betere basweergave, betere klankkast etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Lekker commercieel advies van het inbouwstation :P

Lees of vraag eens op vwpassat.nl
Daar komt het onderwerp RNS510 wel heel vaak voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:32:
Heb je wat links erover? Ben wel benieuwd.
Weet wel dat instellingen van standaard naar Dynaudio simpel te doen is maar of het zo werkt ben ik benieuwd naar.

Overigens haal je veeel meer uit een speaker als je je deuren goed dempt. Betere basweergave, betere klankkast etc.
Ja, bij het inbouwen van de composet is ook meteen de hele binnenkant van de deur gedempt met van die bitumen matten. Uiteindelijk heeft dat geintje totaal bijna 700 euro gekost. Ja heb nu heldere hogere tonen, maar de alle warmte en bass is vrijwel helemaal verdwenen. Alleen de originele VW speakers in de achterdeuren zorgen nog voor een beetje warmte in de klank, het was dus een behoorlijke achteruitgang.. (en dan zullen we het nog maar niet hebben over de schade en extra rammels in deuren die ik eraan overgehouden hebt, vanwege het lomp uitbreken van de deurpanelen)

Kan de links even zo snel niet vinden, was volgens mij een topic op myturbodiesel.com meer info hierover vind je op http://www.my-gti.com/141...-with-a-factory-amplifier

Toch zal het uiteindelijk tijdelijke aart zijn, wil in het najaar mijn RNS510 gaan vervangen voor de nieuwe Discover Media O+
nokiaan958GB schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:42:
Lekker commercieel advies van het inbouwstation :P

Lees of vraag eens op vwpassat.nl
Daar komt het onderwerp RNS510 wel heel vaak voorbij.
Klopt, ken het forum (heb ook een soort van Passat), maar er is helaas niemand (zover ik weet) die het uiteindelijk ook zo gedaan heeft.
Inbouwstation bleek achteraf gewoon een stel prutsers geweest te zijn. Speakers laten verkopen die eigenlijk gewoon helemaal niet geschikt waren voor mijn auto/radio combi.
Gezien ik geen reservewiel heb, lijkt me daar een mooie plek voor een sub, mits ik daarvoor een versterker kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
700 euro??????

Stelletje oplichters...en schade aan je deuren moeten ze maar oplossen!

Rammels en basweergave weg? Dan hebben ze het zeker niet goed gedaan. Ik zou het niet zo laten.

[ Voor 35% gewijzigd door Rainesh op 14-07-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Net bij vagtechniek geweest, alles aan laten zetten wat ik wou, alleen needle sweep kon helaas niet icm mijn bouwjaar, maar goed, niet het allerergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:44
Ik ga morgen naar deze Golf 6 1.2 TSI (2012) klik

Nu heb ik me al ingelezen en blijkt dat bij de 2012 model het nog steeds zo kan zijn dat de distributieketting een probleem kan opleveren. Hebben jullie verder nog tips voor me? Heb helaas geen vriend/kennis die verstand heeft van zo'n zaken. Adviseren jullie een aankoopkeuring bv via vakgarage?

Mocht iemand in zuid-limburg wonen, en bereid zijn mee te gaan, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:12:
Ik ga morgen naar deze Golf 6 1.2 TSI (2012) klik

Nu heb ik me al ingelezen en blijkt dat bij de 2012 model het nog steeds zo kan zijn dat de distributieketting een probleem kan opleveren. Hebben jullie verder nog tips voor me? Heb helaas geen vriend/kennis die verstand heeft van zo'n zaken. Adviseren jullie een aankoopkeuring bv via vakgarage?

Mocht iemand in zuid-limburg wonen, en bereid zijn mee te gaan, dan hoor ik het graag.
Mooie golf!

Dealer onderhouden is +1. Als het een ketting probleem had, dan moet dit vervangen zijn en is het bekend bij de dealer. Zo nee, dan heb je grote kans op coulance omdat het een dealeronderhouden auto is :) bij het starten van de auto hoor je een lichte ratel als het een kettingprobleem heeft.

Verder erg mooi!! JD chip (143pk/225nm) en wat vcds opties en je hebt een erg mooie wagen. Wel even alles controleren, vooral de sensoren. Vraag of iemand rondom de auto heen wilt lopen.

Aankoopkeuring is altijd wel goed, ook duidelijk op papier katen zetten en goede afspraken maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Rainesh op 16-07-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Rainesh schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:38:
[...]

Mooie golf!

Dealer onderhouden is +1. Als het een ketting probleem had, dan moet dit vervangen zijn en is het bekend bij de dealer. Zo nee, dan heb je grote kans op coulance omdat het een dealeronderhouden auto is :) bij het starten van de auto hoor je een lichte ratel als het een kettingprobleem heeft.

Verder erg mooi!! JD chip (143pk/225nm) en wat vcds opties en je hebt een erg mooie wagen. Wel even alles controleren, vooral de sensoren. Vraag of iemand rondom de auto heen wilt lopen.

Aankoopkeuring is altijd wel goed, ook duidelijk op papier katen zetten en goede afspraken maken.
Vandaag gaan kijken. Is inderdaad een mooie golf. Heb een proefrit gemaakt, en heb geen gekke dingen gehoord als geratel of iets dergelijks. Daarnaast ook airco, stoelverwarming etc getest. Tevens werkt pdc accuraat. Boekjes schijnen ook te kloppen. Het enige wat ik vreemd vond was, dat het raam van de bestuurder niet automatisch omhoog gaat. Dan bedoel ik als je het knopje wat langer naar achter drukt, zodat je hem daarna kan loslaten. Bij de overige ramen werkt het wel. De verkoper gaf ook aan dat de motor van dit model hetzelfde is als in een golf 7, waar dus geen probleem meer is met de distributieketting, klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:34:
[...]

Vandaag gaan kijken. Is inderdaad een mooie golf. Heb een proefrit gemaakt, en heb geen gekke dingen gehoord als geratel of iets dergelijks. Daarnaast ook airco, stoelverwarming etc getest. Tevens werkt pdc accuraat. Boekjes schijnen ook te kloppen. Het enige wat ik vreemd vond was, dat het raam van de bestuurder niet automatisch omhoog gaat. Dan bedoel ik als je het knopje wat langer naar achter drukt, zodat je hem daarna kan loslaten. Bij de overige ramen werkt het wel. De verkoper gaf ook aan dat de motor van dit model hetzelfde is als in een golf 7, waar dus geen probleem meer is met de distributieketting, klopt dit?
Nice! Klinkt goed.

Waarschijnlijk is het raam zijn basisafstelling kwijt.. Raam omlaag doen, 5x klikken en dan weer helemaal omhoog en dan ook 5x klikken. Daarmee moet het goed zijn.

Motor is hetzelfde, maar betekent niet automatisch dat ketting etc vervangen zijn.

Klinkt als een goede deal met een volle wagen.

[ Voor 53% gewijzigd door Rainesh op 17-07-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Rainesh schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:53:
[...]

Nice! Klinkt goed.

Waarschijnlijk is het raam zijn basisafstelling kwijt.. Raam omlaag doen, 5x klikken en dan weer helemaal omhoog en dan ook 5x klikken. Daarmee moet het goed zijn.

Motor is hetzelfde, maar betekent niet automatisch dat ketting etc vervangen zijn.

Klinkt als een goede deal met een volle wagen.
Trouwens, wat ik nog was vergeten te melden is, dat beide voordeuren van zo'n stootbumpers hebben gehad. Deze heeft het bedrijf verwijderd, waardoor er wat lak is meegekomen. Nu valt het gelukkig niet heel erg op, maar is het niet zo dat dit kan overgaan tot een roest plekken? Dat ik op den duur de deuren moet laten spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:53:
700 euro??????

Stelletje oplichters...en schade aan je deuren moeten ze maar oplossen!

Rammels en basweergave weg? Dan hebben ze het zeker niet goed gedaan. Ik zou het niet zo laten.
Mja, 700eur was wel wat stevig, maar daar zat dan ook een composet in van 379eur (Hertz HSK-130, ok, die kost online 250eur, maargoed is ook geen eerlijk vergelijk).
Heb nog iets van 90eur betaals voor de demping, en verder zijn ze een paar uur bezig geweest (a 85eur p/u), dus qua prijs klopt het wel.
Minder handig van mij was dat ik het liet doen voordat ik 3 weken op vakantie ging, dus jah, als je dan bijna 4 weken later nog terug wilt gaan vanwege rammels in je deur en een raambediening dat nu los is...
Dus heb het wat dat betreft daarbij maar gelaten.
Het ontbreken van de bass en warmte had ik diezelfde dag nog besproken, kon alleen opgelost worden door een versterker, a +/- 1100eur incl inbouw. Terugdraaien kan niet meer, ze hebben de originele speakers moeten slopen (driver/conus uit het frame slijpen) om de nieuwe speakers daarin te krijgen. ( onscherpe foto dat silver spul is trouwens demping materiaal)
Maargoed, what is done cannot be undone, vandaar ik zelf nu een versterker wil gaan inbouwen, ben alleen niet zo gecharmeerd van high-low converters, als de RNS510 zelf ook een bruikbare line-out zou kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:44:
[...]

Trouwens, wat ik nog was vergeten te melden is, dat beide voordeuren van zo'n stootbumpers hebben gehad. Deze heeft het bedrijf verwijderd, waardoor er wat lak is meegekomen. Nu valt het gelukkig niet heel erg op, maar is het niet zo dat dit kan overgaan tot een roest plekken? Dat ik op den duur de deuren moet laten spuiten?
Op zich niet erg, maar als ze het netjes bijwerken dan zal er niks gebeuren. Een goede restyler kan het perfect bijwerken.
Madshark schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:19:
[...]

Mja, 700eur was wel wat stevig, maar daar zat dan ook een composet in van 379eur (Hertz HSK-130, ok, die kost online 250eur, maargoed is ook geen eerlijk vergelijk).
Heb nog iets van 90eur betaals voor de demping, en verder zijn ze een paar uur bezig geweest (a 85eur p/u), dus qua prijs klopt het wel.
Minder handig van mij was dat ik het liet doen voordat ik 3 weken op vakantie ging, dus jah, als je dan bijna 4 weken later nog terug wilt gaan vanwege rammels in je deur en een raambediening dat nu los is...
Dus heb het wat dat betreft daarbij maar gelaten.
Het ontbreken van de bass en warmte had ik diezelfde dag nog besproken, kon alleen opgelost worden door een versterker, a +/- 1100eur incl inbouw. Terugdraaien kan niet meer, ze hebben de originele speakers moeten slopen (driver/conus uit het frame slijpen) om de nieuwe speakers daarin te krijgen. ( onscherpe foto dat silver spul is trouwens demping materiaal)
Maargoed, what is done cannot be undone, vandaar ik zelf nu een versterker wil gaan inbouwen, ben alleen niet zo gecharmeerd van high-low converters, als de RNS510 zelf ook een bruikbare line-out zou kunnen geven.
Misschien achteraf gelul...maar ff serieus, bij welk bedrijf heb je dit in hemelsnaam laten doen? Als ze de speakers netjes gedemonteerd hadden (dat kan ook gewoon) en dan netjes nieuwe pasringen gebruikt hadden (worden voor pakweg 11euro per set verkocht) dan was het veel netter. Beetje goed dempen kost inderdaad wel wat tijd, maar ik denk dat het geen pro audio bedrijf was. Althans zo komen ze niet over.

Als je een amp gaat gebruiken, dan betekent dus dat je nieuwe speaker kabels moet trekken. Je moet dan vanaf je deuren naar je kofferbak toe trekken. Ik zou eerder dit gebruiken: http://www.hifimotive.nl/...ccessoires/4/versterkers/

Dan hou je je originele kabelboom intact en minder gedoe. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 17-07-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Rainesh schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:22:
[...]

Misschien achteraf gelul...maar ff serieus, bij welk bedrijf heb je dit in hemelsnaam laten doen? Als ze de speakers netjes gedemonteerd hadden (dat kan ook gewoon) en dan netjes nieuwe pasringen gebruikt hadden (worden voor pakweg 11euro per set verkocht) dan was het veel netter. Beetje goed dempen kost inderdaad wel wat tijd, maar ik denk dat het geen pro audio bedrijf was. Althans zo komen ze niet over.

Als je een amp gaat gebruiken, dan betekent dus dat je nieuwe speaker kabels moet trekken. Je moet dan vanaf je deuren naar je kofferbak toe trekken. Ik zou eerder dit gebruiken: http://www.hifimotive.nl/...ccessoires/4/versterkers/

Dan hou je je originele kabelboom intact en minder gedoe. :)
Het was zeker wel een pro audio bedrijf, maargoed was eigenlijk niet echt hier om dat bedrijf door de slijk te halen. Ze dachten dat ze passende pasringen hadden, toen de deur er eenmaal af(rerukt) was bleken die ringen niet te passen, heb een CC mk2 en die hebben nogal afwijkende speakermontages in de deuren zitten. Achteraf gezien had ik inderdaad moeten zeggen dat ik over 4 weken wel terug kom, maar de inbouwer was overtuigd dat het ook prima kan door de huidige speakers 'om te bouwen' (als in slopen dus). Had zelf de fout gemaakt dat ik niet ingeschat had dat dit eigenlijk ruim 1.5 uur extra werk zou geven.
Maargoed, dat het achter de deur wat minder netjes uit ziet is wel mee te leven, het vern**kt geluidsbeeld niet. Ze hadden blijkbaar de akoestiek van de auto zwaar onder/overschat, en eigenlijk gewoon vanaf begin het advies moeten geven dat het vervangen van de front's alleen met versterker is aan te raden. Had ik dat vantevoren geweten, dan had ik een Dynaudio set gehaald ergens. (EBay ed).

Ik kan het topic van de VCDS codering in RNS510 niet meer vinden, wel deze link, waar dus duidelijk staat coding is required to drop the “output stage power 26 dB” to “output stage line-out 12 dB”.. Zover ik het kan vinden, heeft niemand deze codering ook echt 'getest' op een aftermarket versterker, vandaar dus mijn vraag.
Als het inderdaad mogelijk is, dan heb ik alleen de originele kabelboom nodig tussen een RNS510 en VWSound/Dynaudio versterker (en dan aan de versterker kant, connector losknippen en tulpstekkers monteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als dit het is....dan kan ik de codering wel voor je doen. Maar waarom anders geen VW amp erin? ff op ebay.de zoeken, vind je misschien ook nog eens originele kabelboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Na nu iets meer als 14 dagen te hebben gereden in mijn nieuwe GTE. Erger ik mij nu aan 1 ding ontiegelijke :D. De mogelijkheid om siri te bedienen buiten carplay is onmogelijk gemaakt door VW. Ik heb de voice optie (die echt nog kanslozer is dan praten tegen een boom)..... Daarnaast vroeg ik mij af of het mogelijk is om altijd bluetooth geluid door te krijgen ook als ik radio luister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:06
Ik heb mijn Golf 6 uit 2010 nu 2 jaar. Vandaag valt er ineens een kastje van boven het opbergkastje links onder het stuur naar beneden. Heeft iemand een idee wat voor kastje dit is?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WVwHvdm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K0uRsuo.jpg

De auto had origineel waarschijnlijk een RCD met een telefoonhouder en een bluetooth/telefoon module onder de bijrijdersstoel. Later is er een RNS315 ingebouwd, met ingebouwde bluetooth. De module onder de bijrijdersstoel zit er dan ook niet meer.
Ik vermoed ook dat de auto ex-lease is.

Maar de vraag is: waarvoor dient dit kastje????

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Daar had ik ook al aan gedacht inderdaad. Worden die dingen vaak gebruikt in lease auto's misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Kan ik me zo maar voorstellen van wel ja. In geval van alleen zakelijke kilometers maken in de lease auto bijvoorbeeld.

Of wanneer het fleetauto's betreft die elke dag een andere chauffeur hebben ofzo.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Heren even een vraagje ik heb een 2016 passat en een volledig reserve wiel.

Ga binnen kort op vakantie en zit te denken om het reserve wiel thuis te laten ivm de extra ruimte die ik dan heb. Ik wil dan wel zo'n busje kopen om de band te vullen.

Wat zeggen jullie doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
max schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:20:
Kan ik me zo maar voorstellen van wel ja. In geval van alleen zakelijke kilometers maken in de lease auto bijvoorbeeld.

Of wanneer het fleetauto's betreft die elke dag een andere chauffeur hebben ofzo.
Nou ja. Ik heb m er maar uitgesloopt zojuist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36
inbedrijf schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:17:
Vorige week mijn Golf GTE mogen ontvangen. Met de opties Executive plus en spiegelpakket en 17inch rio the janero velgen.

Het is een nieuwe versie met Carplay functionaliteit en van VW zelf voice control dit laatste is zo kansloos daar heb je gewoon niks aan. Het meest irritante is nog dat je SIRI knop het ook niet doet als je op de normale manier met bluetooth verbonden bent..... Uiteindelijk moet er dus als nog een houder in voor mijn telefoon. Of heeft iemand tips hoe ik siri wel kan bedienen in bluetooth modus.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke auto! :)

Als je Siri wil gebruiken moet je volgens mij een radio hebben welke Apple Play heeft, deze neemt het dan over..
knutsel smurf schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:28:

Ga binnen kort op vakantie en zit te denken om het reserve wiel thuis te laten ivm de extra ruimte die ik dan heb. Ik wil dan wel zo'n busje kopen om de band te vullen.

Heb beide varianten, het plak setje en die andere) als je echter geen ANWB of iets hebt zou ik denk ik toch voor een thuiskomer kiezen..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zijn er nog mensen met aftermarket ervaring van H15 lampen? Shameete was al zo aardig mij foto's door te sturen van zijn golf 7 met GPThunder 8500k lampen maar zoek toch nog iets meer ervaringen aangezien ik het zonde vind als ik nu GPthunders koop om mijn huidige Osram Cool Blue Intense te vervangen die toch al aan de prijzige kant waren a 40-50 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Apple carplay heb ik, en inderdaad dan werkt het, maar in mijn vorige golf 7 zonder executive plus pakket werkte Siri wel altijd.

[quote]Famous schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:32:
[...]

Leuke auto! :)

Als je Siri wil gebruiken moet je volgens mij een radio hebben welke Apple Play heeft, deze neemt het dan over..
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Zo'n busje is geen volwaardige vervanging voor een reserve band. Je kunt vast ergens anders ruimte besparen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:42
Ik heb toen wij onze auto kochten via onderdelenlijn.nl een thuisbrenger gekocht. Het blijkt namelijk wanneer je die vloeistof in een band doet, je naar een garage kunt rijden en dan kun je de band weg gooien en de velg moet van binnen helemaal schoongemaakt worden zulke troep is het :) .

hier ook nog een artikel over reparatiesetjes.

http://www.lc.nl/reis/Vak...reservewiel-21498489.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
boers706 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:23:
Ik heb toen wij onze auto kochten via onderdelenlijn.nl een thuisbrenger gekocht. Het blijkt namelijk wanneer je die vloeistof in een band doet, je naar een garage kunt rijden en dan kun je de band weg gooien en de velg moet van binnen helemaal schoongemaakt worden zulke troep is het :) .

hier ook nog een artikel over reparatiesetjes.

http://www.lc.nl/reis/Vak...reservewiel-21498489.html
onderdelenlijn en bm-parts zijn idd fijne sites voor dat soort onderdelen :)

Ik raad zo'n vloeistof ook af, zeker in het buitenland, ben je veels te afhankelijk van buitenlandse garages, ik zou er gewoon een volledige reserveband/winterband inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb 'm ook aangevinkt toen ik m'n golf7 bestelde, ooit eens m'n neus gestoten en met een klapband stilstond en dat schuim aan alle kanten er net zo hard weer uit kwam.

sindsdien vink ik het standaard aan,kosten zijn te verwaarlozen, volgens mij was die van de golf7 60 euro, maar heb ik gratis gekregen van de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Multifunctioneel stuur ingebouwd in mijn scirocco.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mSB35Gm2vTHaxCvraRNc1GAS/full.jpg

Verder de radio omlijsting ook geplaatst maar hier geen foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zaterdag bij Vagtechniek geweest voor een software update van mijn Polo 1.6tdi.
75->110PK en 195->250NM. Man man man, dat rijdt echt een stuk lekkerder. En gek genoeg ook een stuk zuiniger. Mocht iemand dezelfde stap willen maken: het is het absoluut waard. Het is nog steeds geen kanon, maar wel "pittig" te noemen. Perse niet de stap naar 155 pk gemaakt omdat ik dat in mijn situatie niet nodig vond.

Alleen ben ik wel vergeten wat te vragen. Ik had vroeger dat ik via mijn afstandbediening mijn ramen kon openen (door unlock ingedrukt te houden) Maar sinds een keer dat mijn accu leeg was werkt dat niet meer. Weet iemand hoe ik dat weer aan krijg?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Knap dat je nu al kunt concluderen dat hij een stuk zuiniger geworden is.
Of heb je meteen een hele tank leeg gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jestar076 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:06:
Multifunctioneel stuur ingebouwd in mijn scirocco.
[afbeelding]

Verder de radio omlijsting ook geplaatst maar hier geen foto van.
Je had toch ook je airco unit vervangen? Ben wel benieuwd, heb je daar nog een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Weemism schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:48:
[...]

Je had toch ook je airco unit vervangen? Ben wel benieuwd, heb je daar nog een foto van?
Zal morgen ochtend een fototje maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Denko schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:40:
Zaterdag bij Vagtechniek geweest voor een software update van mijn Polo 1.6tdi.
75->110PK en 195->250NM. Man man man, dat rijdt echt een stuk lekkerder. En gek genoeg ook een stuk zuiniger. Mocht iemand dezelfde stap willen maken: het is het absoluut waard. Het is nog steeds geen kanon, maar wel "pittig" te noemen. Perse niet de stap naar 155 pk gemaakt omdat ik dat in mijn situatie niet nodig vond.

Alleen ben ik wel vergeten wat te vragen. Ik had vroeger dat ik via mijn afstandbediening mijn ramen kon openen (door unlock ingedrukt te houden) Maar sinds een keer dat mijn accu leeg was werkt dat niet meer. Weet iemand hoe ik dat weer aan krijg?
Misschien in je boordcomputer in te stellen? Ik heb m op selectief openen(bij regen hoef ik geen waterval aan beide kanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

nokiaan958GB schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:46:
Net even gekeken, sinds zaterdag een kleine 1100km gereden. Er is een reden waarom ik een diesel heb >:)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7j5EZTykZA5UD9KggDDft1mf/full.jpg

Hierbij de foto
Weemism schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik krijg een beetje een hernia van die foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
nokiaan958GB schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:46:
Op zich is dat niet echt zo verwonderlijk dat die zuiniger rijdt. Voor dezelfde performance (lees versnelling in dagelijks verkeer) hoef je minder hoog in de toeren te gaan en dat kan al rap tellen.

Hier kan je zien hoe efficient je motor is in het omzetten van brandstof naar effectieve geleverde energie aan de wielen. Pas op, dit is niet 1 op 1 gelijk aan verbruik, want niet overal is maximum vermogen nodig. Maar het toont heel mooi aan dat voor een bepaald gevraagd vermogen, er afhankelk van de versnellingsverhoudingen een heel stuk kan liggen in wel gebied je ligt. Dit is wel al een oude TDI, maar het verloop van de curves is niet zo verschillend als die in een modernere TDI.

Afbeeldingslocatie: http://ecomodder.com/wiki/images/d/d4/ALH_BSFC_map_with_power_hyperbolae.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
tiguan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:51:
Ik krijg een beetje een hernia van die foto :P
Ik zie m gewoon kaarsrecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Je hebt nog volledige mobiliteit garantie van volkswagen? Dan zou ik het reserve wiel thuis laten en een busje nemen. Als je de garantie hebt kun je in elke land dat nummer bellen en komen ze direct helpen. Zo'n busje is leuk maar echt ver kom je er niet mee. Het is meer om naar een veilige plek te kunnen rijden inplaats van op de vlucht strook te blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Jestar076 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Ik zie m gewoon kaarsrecht :+
Jij kijkt zeker op een tablet of i.d. Ik op een pc, die kan je niet ff draaien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:50
tiguan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Jij kijkt zeker op een tablet of i.d. Ik op een pc, die kan je niet ff draaien 8)7
ctrl+alt + -> (pijltje)

Typen gaat dan weer wat lastig, maar de foto staat goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nice. Zelfde unit als ik ook in mijn Scirocco heb, dus van na de refresh (weet niet wanneer die was overigens), waarbij ook het stuur, en zo te zien ook de MFD is gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nice!

btw wat voor rare kleurenschema heb je op je rns510. Is geen highline...ook geen sportline. Zelf gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Netjes hoor Jestar!

Vd week toch maar de gpthunder h15 8500k v2 besteld, dus de osram h15 cool blue intense gaan er weer uit, kijken of ik ze nog verkocht krijg ofzo..

Ben nog niet thuis geweest maar zal vd week wat foto's plaatsen als ik tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Rainesh schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:47:
[...]

Nice!

btw wat voor rare kleurenschema heb je op je rns510. Is geen highline...ook geen sportline. Zelf gekozen?
Is de laatste software update, dan heb je dit thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
inbedrijf schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:01:
Je hebt nog volledige mobiliteit garantie van volkswagen? Dan zou ik het reserve wiel thuis laten en een busje nemen. Als je de garantie hebt kun je in elke land dat nummer bellen en komen ze direct helpen. Zo'n busje is leuk maar echt ver kom je er niet mee. Het is meer om naar een veilige plek te kunnen rijden inplaats van op de vlucht strook te blijven staan.

[...]
Nou ja, direct... Je staat zomaar een uur te wachten. Vervolgens wordt je afgesleept en met wat geluk kunnen ze je bij een garage je direct verder helpen, maar de band zal maar niet op voorraad zijn.. ben je zomaar een paar dagen verder... In je vakantie wil je daar volgens mij helemaal niet mee bezig zijn.

Met een reservewiel heb je die ellende niet, je bent binnen een kwartier weer rijdend en de velg lever je op je vakantieadres in bij de lokale bandenshop na overleg met de vw mobiliteitsgarantie..

Been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jestar076 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:02:
[...]

Is de laatste software update, dan heb je dit thema.
Maar dan kun je met vcds nog steeds de andere skins kiezen toch? Ik let nooit op de software stand van een rns510, alleen als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:12

Je wilt de kuip van de reserveband vullen met bagage? Moet er dan zoveel mee op vakantie? Wij gingen vroeger met 5 man (ouders + 3 kids, leeftijd 3 tot 8 ) op vakantie met een Opel Kadett, 3 deurs. Jij hebt notabene een Passat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Rainesh schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Maar dan kun je met vcds nog steeds de andere skins kiezen toch? Ik let nooit op de software stand van een rns510, alleen als het echt nodig is.
Heb in vcds nooit gekeken naar de radio haha, maar zal de volgende x eens kijken.

Auto is goedgekeurd zonder opmerkingen gister! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jestar076 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Heb in vcds nooit gekeken naar de radio haha, maar zal de volgende x eens kijken.

Auto is goedgekeurd zonder opmerkingen gister! 8)
Als je naar je navi module gaat, dan kun je drie varianten kiezen. Highline, sportline en premium (comfort). Ieder zijn eigen kleurenschema. Daarna wel je rns510 rebooten door de linker/rechter pijltjes (linksboven) en je knopje helemaal rechtsboven ( een i knop) ingedrukt houden totdat ie uit zich zelf herstart. Dan is het actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27
Scrtz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:19:
Netjes hoor Jestar!

Vd week toch maar de gpthunder h15 8500k v2 besteld, dus de osram h15 cool blue intense gaan er weer uit, kijken of ik ze nog verkocht krijg ofzo..

Ben nog niet thuis geweest maar zal vd week wat foto's plaatsen als ik tijd heb :)
Wat je dan dus doet is licht inleveren (want behoorlijk filter nodig om de blauwe kleur te krijgen) om een aftermarket xenon look (want blauw) terwijl het halogeen blijft? Waarom niet gewoon een mooi witte kleur :)? Of LED evt, dan heb je zowel een mooie kleur + lichtopbrengst.

Of gaat het om mistlicht/grootlicht? Dan snap ik wel dat je juist je dimlicht wilt matchen als dat xenon is, zou ik alsnog een tintje witter nemen wel.

[ Voor 15% gewijzigd door wesleytjuh op 28-07-2016 11:36 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 19:56
Mijn Polo 9N3 BM 1.4TDI mag een grote beurt. Mensen ervaringen met goede garages omgeving Den haag / Delft? Staat nu op 207.000 en is tot nu toe een heerlijke auto! Wil hem graag houden tot die uit elkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DJ-Promo schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:32:
Mijn Polo 9N3 BM 1.4TDI mag een grote beurt. Mensen ervaringen met goede garages omgeving Den haag / Delft? Staat nu op 207.000 en is tot nu toe een heerlijke auto! Wil hem graag houden tot die uit elkaar valt.
MP Carworks in Den Haag. Hebben 9 jaar bij Audi/VW gewerkt.

Echt een geweldige garage, heb de A4 in onderhoud daar. Stuur ook al mijn klanten naar toe en altijd tevreden.

Enig minpuntje: je moet een afspraak maken omdat het altijd druk is. Kan ook weer iets goed zijn...ligt eraan hoe je het bekijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 19:56
Thanks heb ze gemaild! Dat ze het druk hebben is juist goed. Het heeft geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wesleytjuh schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Wat je dan dus doet is licht inleveren (want behoorlijk filter nodig om de blauwe kleur te krijgen) om een aftermarket xenon look (want blauw) terwijl het halogeen blijft? Waarom niet gewoon een mooi witte kleur :)? Of LED evt, dan heb je zowel een mooie kleur + lichtopbrengst.

Of gaat het om mistlicht/grootlicht? Dan snap ik wel dat je juist je dimlicht wilt matchen als dat xenon is, zou ik alsnog een tintje witter nemen wel.
Is drl/grootlicht, maar die 8500k haalt die never, komt gewoon mooi wit licht uit en daar ging het me om :).

Had eerst osram cool blue intense maar die zijn in drl nog vrij geel..

Edit: die 8500k haalt die dus wel, vind het te blauw, wil gewoon mooi wit.. toch maar 7500k bestellen dan waarschijnlijk

[ Voor 7% gewijzigd door Scrtz op 28-07-2016 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

FastFred schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:37:
[...]

Je wilt de kuip van de reserveband vullen met bagage? Moet er dan zoveel mee op vakantie? Wij gingen vroeger met 5 man (ouders + 3 kids, leeftijd 3 tot 8 ) op vakantie met een Opel Kadett, 3 deurs. Jij hebt notabene een Passat 8)7
Eens maar leg dat mijn vrouw maar eens uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

knutsel smurf schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:23:
[...]

Jij hebt waarschijnlijk nét zo'n vrouw als..... Ik kreeg de laatste keer tijdens de wintersport van m'n vriendin 't verzoek om dat "plastic koffertje" onder de dubbele bodem even los te koppelen en te verwijderen :+

Ik heb haar toen toch maar even netjes uit gelegd dat ik de subwoofer van 't DynAudio systeem niet ging verwijderen om daarmee plaats vrij te maken voor "zooi" welke ze ook gewoon in Oostenrijk verkopen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Is drl/grootlicht, maar die 8500k haalt die never, komt gewoon mooi wit licht uit en daar ging het me om :).

Had eerst osram cool blue intense maar die zijn in drl nog vrij geel..

Edit: die 8500k haalt die dus wel, vind het te blauw, wil gewoon mooi wit.. toch maar 7500k bestellen dan waarschijnlijk
Told you so..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
knutsel smurf schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:23:
[...]

Er past eigenlijk best veel in met het reservewiel er in. Kwestie van wat lossere dingen die je niet direct nodig hebt er in leggen. Sportschoenen etc. Er passen zelf een stuk of 5 tennis rackets onder de vloer vlak achter het reservewiel. En dan is er nog de ruimte in en rondom dat wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja balen haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

AndRo555 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Er past eigenlijk best veel in met het reservewiel er in. Kwestie van wat lossere dingen die je niet direct nodig hebt er in leggen. Sportschoenen etc. Er passen zelf een stuk of 5 tennis rackets onder de vloer vlak achter het reservewiel. En dan is er nog de ruimte in en rondom dat wiel.
Ik heb besloten om het wiel er in te laten. De vrouw neemt maar wat minder kleding mee. Of iig minder stof.
Zoals gezegd als er iets gebeurd dan ben je veel sneller weer op weg als je een volledig wiel hebt en minder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

GoEV6 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:57:
[...]

Dank voor je reactie. Zie op internet ook inderdaad dat dit het euvel kan zijn. Hij loopt de eerste seconden niet lekker stationair dat is volgens stukjes die ik op internet lees ook een bijbehorend probleem. Kan je dat slangetje van bovenaf zien/controleren?
Ben even benieuwd of je dit intussen nog gecheckt hebt en of dat inderdaad het geval was... Ik leer graag bij ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:41
Joepla schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Ben even benieuwd of je dit intussen nog gecheckt hebt en of dat inderdaad het geval was... Ik leer graag bij ;)
Ben er nog niet helemaal uit wat het is. Maar het lijkt erop dat de motor (te veel) olie verbruikt waardoor er olie in de uitlaat komt en verbrandt. Ben nu dmv regelmatig pijlen en het bekijken hoeveel het olieverbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:52
Misschien dat hier iemand het antwoord weet

Aangezien ik meer kilometers ga rijden moet ik eigenlijk een diesel gaan rijden, nou heb ik niet echt vaste merken dus heb ook bij Volkswagen gekeken

Nou valt me op dat VW erg gehecht is aan zijn 5 versnelling bakken?
Veelal zijn de Golfjes en Jetta's met een 1.6 tdi dus met die 5 bakken, zelfs sommige 2.0 tdi's
En dan heb ik het over auto's vanaf 2011

Maar nou lijkt me die 5 bak een beetje achterhaald, iemand die me daar wat meer uitleg over kan geven? Een 6e versnelling zorgt juist op de snelweg voor veel rust in de auto en een laag verbruik

Soms zit er dan weer ineens een auto tussen met een 6 versnellingsbak handgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tsja het aantal versnellingen, heb een 2012 Golf TSI maar daar gaat ie boven de 80 al in z'n zes. Juist op de snelweg zou je er dan nog wel een paar bij willen hebben. M'n vorige Seat Córdoba had er 5 maar en ging op hetzelfde moment naar de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik zou ook gaan voor een 6 bak hoor, rijdt idd veel rustiger op de snelweg, heb zelf een 1.2 tsi, in de 6 120km/h zit ie op 2200 toeren, rijdt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:52
Maar dat is het dus nou net, kennelijk zijn die er niet voor bijvoorbeeld de Jetta en Golf, in ieder geval niet in combinatie met een 1.6 tdi, alleen de DSG7 dramabak is dan nog een optie

Op het moment heb ik ook een 6e versnelling in mijn huidige auto, rijdt stukken beter op de snelweg, nou hoor je een i6 sowieso niet zo goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:42
FabianGTI schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:37:

Aangezien ik meer kilometers ga rijden moet ik eigenlijk een diesel gaan rijden, nou heb ik niet echt vaste merken dus heb ook bij Volkswagen gekeken

Veelal zijn de Golfjes en Jetta's met een 1.6 tdi dus met die 5 bakken, zelfs sommige 2.0 tdi's

Maar nou lijkt me die 5 bak een beetje achterhaald, iemand die me daar wat meer uitleg over kan geven? Een 6e versnelling zorgt juist op de snelweg voor veel rust in de auto en een laag verbruik

Soms zit er dan weer ineens een auto tussen met een 6 versnellingsbak handgeschakeld
Wij hebben een 2.0 tdi 81 KW met 5 versnellingen en dat voldoet prima. Het zijn hele lange versnellingen, op een 80 km weg rij ik meestal in de 4 (ongeveer 1700 toeren) en bij 120 in de vijf zit hij iets boven de 2000 toeren. 140 is iets van 2500 toeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555

Op vlak van verbruik maakt het niet zoveel uit als ze de verhoudingen maar lang genoeg maken. Wat bij de meeste modellen wel zo is, zeker bij de bluemotion varianten. Op de snelweg maakt dat dus niets uit.
Het enige dat ik wel merk bij een Golf 6 1.6TDI bluemotion (99g model, 5bak) is dat 2e vrij lang is. Dat is af en toe wat meer met de koppeling spelen om de gang er in te houden in net-niet start stop verkeer (trage file, druk stadsverkeer of kruispunten in kleinere straatjes). Heel erg storend is het niet, maar een 6 bak met dezelfde 6e verhouding als de Golf in zijn 5 zou er geen last van hebben. Ook schakelt die niet zo vlot/soepel als de (huidige) 6bak bij de 2.0TDI. Die laatste is dan wel zo wat de beste handbak waar ik ooit mee gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DSG6 is wel een erg sterke bak, dsg7 is weer beperkter en meer kwalen.

In de a1 zit een 5-bak, terwijl vw hetzelfde blok (1.2) aan een 6 bak hangt. Hierdoor zuipt de a1 behoorlijk op de snelweg...120 = rond de 3000rpm en een verbruik van 1:14

In de a4 daarintegen zit er een 6bak (hand) en dat ding is echt subliem. 2.0tdi...lekker zuinig en vlot. De 6e versnelling is vaak een verlengde van de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:28:
DSG6 is wel een erg sterke bak, dsg7 is weer beperkter en meer kwalen.

In de a1 zit een 5-bak, terwijl vw hetzelfde blok (1.2) aan een 6 bak hangt. Hierdoor zuipt de a1 behoorlijk op de snelweg...120 = rond de 3000rpm en een verbruik van 1:14

In de a4 daarintegen zit er een 6bak (hand) en dat ding is echt subliem. 2.0tdi...lekker zuinig en vlot. De 6e versnelling is vaak een verlengde van de 5.
Maar volgens mij krijg je die dsg6 toch alleen bij de gti's dacht ik?

Toch moet ik zeggen dat ik met mijn 24 jaren jong nu al liever dsg zou rijden dan handbak haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik rij nu weer ruim 3 jaar handgeschakeld, na 4 jaar een DSG-7 gereden te hebben en ik moet zeggen, automaat is gewoon super lekker en relaxed rijden :) Wat mij betreft rij ik nooit meer handgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier een 2.0TDi met af fabriek 184PK (bij aflevering al 210PK/420Nm vanuit ABT). Gewoon een handmatige 6 bak en dat rijd gewoon SU-PER.

De 6 Bak welke ik in m'n Scirocco 1.4TSi (170PK) had liggen was nét zo fijn, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bij een automaat voelt de auto ook direct veel sneller, of dat komt gewoon omdat ik een luie schakelaar ben die meestal optrekt en een paar versnellingen overslaat om uiteindelijk in de 6 te belanden, zo gebruik ik de 5 eigenlijk bijna nooit.

Vorige week in de nieuwe passat connected plus gereden van mijn schoonpa naar Eindhoven, toch wel lekker in de ACC op 150/kmh en je hoeft geen gas te geven noch te remmen, alles gaat heerlijk vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Scrtz schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Maar volgens mij krijg je die dsg6 toch alleen bij de gti's dacht ik?

Toch moet ik zeggen dat ik met mijn 24 jaren jong nu al liever dsg zou rijden dan handbak haha..
Volgens mij klopt dat ja. In de Golf 7 GTI hebben we in ieder geval een handbak en vanaf 60 km/h kan het zaakje in de 6. Ik vond de 6-bak van de Golf 5 fijner. Ja, de Golf 7 bak schakelt enorm strak, maar dat hoeft voor mij niet.

Heb 1 keer in een normale Golf 7 1.4 TSI met DGS7 gereden en ik moet zeggen dat het echt super is, véél beter dan de automaat die mijn grootvader nu in zijn Mercedes C-klasse heeft zitten en in de Quasqai die hij daarvoor had. Aangezien eigenlijk alleen mijn moeder de GTI gebruikt (voor naar werk te gaan 2 dagen en verder om eens de grote boodschappen te halen) denk ik dat de volgende wel eens een DSG zou kunnen hebben.

Er zit vocht in de randen van het Discover Media navisysteem, komt wel vaker voor lees ik. Kun je hiermee langs de dealer? Ook kraakt de achterophanging als een malle, daar zijn we al mee terug geweest maar toen de monteur erin reed was er natuurlijk helemaal niks te horen. Na invetten van alle rubbers e.d. is het bijna weg. Oja, en het ding wat je over de bekerhouder kunt schuiven blijft vast hangen, "daarvoor moet het hele dashboard uit elkaar en na een maand werkt het toch weer niet". En bedankt, Volkswagen...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een 6de versnelling is ruk :+

Het hangt er maar net vanaf wat voor een wagen er aan de powertrain hangt. Een Polo is niet georienteerd als zijnde een autobahn cruiser pur sang. Die zal dus voornamelijk een korte eerste 3 versnellingen hebben en een lange 4de en 5de. Een 6de heeft dan weinig zijn met deze spreiding.

Een Passat is een zwaardere auto en meer geschikt voor autobahn dus zal men daar anders met de ratio's spelen.

Daarnaast zit je met een 6de gewoon vaker verkeerd als juist. Je zit lager in de toeren waardoor de turbo al dan niet spoolt, dus om dynamisch te rijden moet je terug schakelen om zeker te zijn dat de turbo lucht krijgt en kan maken. En dan hebben we het niet eens op de krachten op de aandrijflijn bij lagere toeren.

Daarom dat een automaat zoals een DSG ook erg aangenaam rijdt, je kan gemoedelijk op low end power / torque rijden maar ook dynamisch op vermogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2016 15:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Chevy454 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Een 6de versnelling is ruk :+

Het hangt er maar net vanaf wat voor een wagen er aan de powertrain hangt. Een Polo is niet georienteerd als zijnde een autobahn cruiser pur sang. Die zal dus voornamelijk een korte eerste 3 versnellingen hebben en een lange 4de en 5de. Een 6de heeft dan weinig zijn met deze spreiding.

Een Passat is een zwaardere auto en meer geschikt voor autobahn dus zal men daar anders met de ratio's spelen.

Daarnaast zit je met een 6de gewoon vaker verkeerd als juist. Je zit lager in de toeren waardoor de turbo al dan niet spoolt, dus om dynamisch te rijden moet je terug schakelen om zeker te zijn dat de turbo lucht krijgt en kan maken. En dan hebben we het niet eens op de krachten op de aandrijflijn bij lagere toeren.

Daarom dat een automaat zoals een DSG ook erg aangenaam rijdt, je kan gemoedelijk op low end power / torque rijden maar ook dynamisch op vermogen.
Dat klinkt als een heleboel aannames, ooit zelf in een Polo met 6 versnellingen gereden? Lijkt me ook een beetje kulverhaal wat je schrijft over ratio's i.r.t. gewicht van een auto, dat houdt natuurlijk geen enkel verband met de noodzaak voor 5 of 6 versnellingen.

Met 6 versnellingen heb je nu eenmaal meer ruimte om je ratio's in te delen zoals je zelf al zegt, zodat je bij lagere snelheden sneller door kan schakelen om je toeren laag te houden=zuiniger, en toch voldoende koppel houdt, ook kan je bij snelheden van 120+ je toeren laag houden. Bij een 5-bak moet daar nou eenmaal altijd meer een compromis in worden gemaakt , en geloof me, er rijden héél wat Polo's op de snelweg ook al is het geen 'autobahncruiser', dus een 6-bak is zeker wel nuttig.

Ik heb zelf in 3 jaar tijd bijna een ton in een 1.2 TSI met een 6-bak bij elkaar gereden, en bij mij ging ie boven de 60 al in z'n 6, reed heerlijk zuinig en stil. Als ik nu nog wel eens in een kleinere auto met 5-bak zit ben ik onwillekeurig altijd aan het zoeken naar de 6e versnelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Weemism schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Dat klinkt als een heleboel aannames, ooit zelf in een Polo met 6 versnellingen gereden? Lijkt me ook een beetje kulverhaal wat je schrijft over ratio's i.r.t. gewicht van een auto, dat houdt natuurlijk geen enkel verband met de noodzaak voor 5 of 6 versnellingen.

Met 6 versnellingen heb je nu eenmaal meer ruimte om je ratio's in te delen zoals je zelf al zegt, zodat je bij lagere snelheden sneller door kan schakelen om je toeren laag te houden=zuiniger, en toch voldoende koppel houdt, ook kan je bij snelheden van 120+ je toeren laag houden. Bij een 5-bak moeten daar nou eenmaal altijd meer een compromis in worden gemaakt , en geloof me, er rijden héél wat Polo's op de snelweg ook al is het geen 'autobahncruiser', dus een 6-bak is zeker wel nuttig.

Ik heb zelf 2 jaar lang een 1.2 TSI gereden met een 6-bak, en bij mij ging ie boven de 60 al in z'n 6, reed heerlijk zuinig en stil. Als ik nu nog wel eens in een kleinere auto met 5-bak zit ben ik onwillekeurig altijd aan het zoeken naar de 6e versnelling.
Jah klopt die chevy lult maar wat, volgens mij heeft ie geeneens een rijbewijs...

*Proest* :D

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Met 6 versnellingen heb je nu eenmaal meer ruimte om je ratio's in te delen zoals je zelf al zegt, zodat je bij lagere snelheden sneller door kan schakelen om je toeren laag te houden=zuiniger, en toch voldoende koppel houdt, ook kan je bij snelheden van 120+ je toeren laag houden. Bij een 5-bak moeten daar nou eenmaal altijd meer een compromis in worden gemaakt , en geloof me, er rijden héél wat Polo's op de snelweg ook al is het geen 'autobahncruiser', dus een 6-bak is zeker wel nuttig.

Ik heb zelf 2 jaar lang een 1.2 TSI gereden met een 6-bak, en bij mij ging ie boven de 60 al in z'n 6, reed heerlijk zuinig en stil. Als ik nu nog wel eens in een kleinere auto met 5-bak zit ben ik onwillekeurig altijd aan het zoeken naar de 6e versnelling.
Same here, 1.2 tsi 105pk optrekken en hoger dan 60km/h? > schakelen naar de 6. Rijd heerlijk rustig en zuinig.

Als ik optrek en bijv de snelweg op ga gebruik ik de 4 tot gewenste snelheid en daarna ook direct naar de 6. De 5 is eigenlijk vrijwel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat klinkt als een heleboel aannames
:) Ik werkte vroeger aan de afstelling van automatische vernsnellingsbakken en nu doe ik motoren. Ik schat dat ik inmiddels aan 30 verschillende modellen heb gewerkt. Dus ik ken mijn weg wel inzake powertrain verhoudingen :)
Flagg schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:25:
Jah klopt die chevy lult maar wat, volgens mij heeft ie geeneens een rijbewijs...

*Proest* :D
Sinds Dieselgate is het als automotive engineer een ware hel geworden imo.
Wat rijbewijs betreft: ik heb er 1 wat jij nooit zult hebben :P
spoiler:
Rijbewijs om met gammele niet werkende prototype wagen mijn mager loon te verdienen tegen 200km/h :P Boven de 200km/h heb je een duurdere opleiding nodig en dat wilt mijn baas niet betalen ;(

Het doet me wel pijn, ik ben niet meer zo berucht als vroeger ;( :+

[ Voor 80% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2016 17:30 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb jullie advies nodig. Achterbumper is gespoten, maar komt niet overeen met de rest van de auto. De kleur van de auto is silverleaf. Nu is deze gespoten bij een professionele spuiter, maar die geven aan dat je altijd kleurverschil zult blijven zien ivm kunststof vs metaal. Klopt dit? Moet ik genoegen nemen met kleurverschil? Of is een andere spuiter wel in staat om het verschil aanzienlijk te reduceren?

http://imgur.com/a/LWvIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Is het kleur verschil alleen die hoek? Ik zou het niet accepteren.

Mijn vader heeft ook wel eens zijn hele achterbumper laten overspuiten, en daar was nooit kleurverschil met zijpaneel van de auto te zien. Dit is wel een beetje overduidelijk.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Untouchablezz20 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:33:
Heb jullie advies nodig. Achterbumper is gespoten, maar komt niet overeen met de rest van de auto. De kleur van de auto is silverleaf. Nu is deze gespoten bij een professionele spuiter, maar die geven aan dat je altijd kleurverschil zult blijven zien ivm kunststof vs metaal. Klopt dit? Moet ik genoegen nemen met kleurverschil? Of is een andere spuiter wel in staat om het verschil aanzienlijk te reduceren?

http://imgur.com/a/LWvIB
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/evVgTyF.jpg

Waardeloze spuiter als 'ie je van te voren niet op dit risico gewezen heeft, maar...

Wat er meestal gebeurd is dat de bumper óp de auto gespoten wordt en dat een gedeelte van de auto gebruikt wordt om "uit te nevelen" (moet sowieso bij "Metallic" lak omdat de metal-flares zichtbaar in verschillende richtingen komen te liggen als je dat NIET doet).

Ook als 't géén Metallic of andere exotische lak is (dus gewoon een UNI /RAL kleur) dan is het sowieso zaak om de kleur te meten op de auto voordat er ook maar één Milliliter aan lak aan gespendeerd wordt. Spuiten op zuiver en alleen "kleurcode" van de autofabrikant geeft het effect wat jij nú ziet op jouw Golf 6, helaas.

Houd ook rekening met het mogelijk verschil in lakken: Watergedragen lak kleurt anders dan een 2K (terpentine gedragen) lak. Die laatste variant wordt echter niet (zelden :+ ) meer gebruikt vanwege milieu eisen .... Óók niet als jouw auto nog wél uit de tijd komt van die laksoort (±15 jaar geleden).

Kort door de bocht: Gewoon eisen dat dit netjes gespoten gaat worden áls je die auto met bumper bij de spuiter aangeleverd hebt gehad. Heb je alleen een losse bumper aangeleverd met een kleurcode dan is het écht je eigen probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 01-08-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Chevy454 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:04:
[...]

Sinds Dieselgate is het als automotive engineer een ware hel geworden imo.
Wat rijbewijs betreft: ik heb er 1 wat jij nooit zult hebben :P
spoiler:
Rijbewijs om met gammele niet werkende prototype wagen mijn mager loon te verdienen tegen 200km/h :P Boven de 200km/h heb je een duurdere opleiding nodig en dat wilt mijn baas niet betalen ;(

Het doet me wel pijn, ik ben niet meer zo berucht als vroeger ;( :+
Klopt die heb ik vorig jaar laten verlopen. Ik dacht dat 150dkm in een golf 5 voldoende was om te laten verlengen, maar die was te gammel.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Scrtz schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

Same here, 1.2 tsi 105pk optrekken en hoger dan 60km/h? > schakelen naar de 6. Rijd heerlijk rustig en zuinig.

Als ik optrek en bijv de snelweg op ga gebruik ik de 4 tot gewenste snelheid en daarna ook direct naar de 6. De 5 is eigenlijk vrijwel overbodig.
Dus eigenlijk is een 5-bak ook voldoende. Alleen evolueerde de 5-bak van een 4-met-overdrive naar een "normale" 5-bak waar je de 5 nodig had om je topsnelheid te halen. Als je teruggaat naar een 4-met-overdrive (dus waar je de topsnelheid ook al of iig bijna in de 4 haalt) dan is een 6-bak ook niet meer zo nodig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Maasluip schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:36:
[...]

Dus eigenlijk is een 5-bak ook voldoende. Alleen evolueerde de 5-bak van een 4-met-overdrive naar een "normale" 5-bak waar je de 5 nodig had om je topsnelheid te halen. Als je teruggaat naar een 4-met-overdrive (dus waar je de topsnelheid ook al of iig bijna in de 4 haalt) dan is een 6-bak ook niet meer zo nodig.
Ja het zou zeker kunnen, maar ligt er aan hoelang de versnellingen zijn. Ik heb alleen maar ervaring met mijn vorige golf 5 1.4 75pk die in de 5 met 120km/h al op 3000+toeren zat of iets dergelijks, nu met de 6 bak 1.2 tsi is dat maar 2200 toeren.
Pagina: 1 ... 15 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.